maar als het even niet anders kan..dan moet dat maar toch? en degene die er woont moet het zelf ook leuk vindenquote:Op woensdag 29 november 2006 19:47 schreef Moonlight_Drive het volgende:
In mijn vorige huis zat de WC ook in de keuken. Met een deur die niet goed dicht kon was het geen pretje als een huisgenoot naar het toilet moest en ik net stond te koken.
WC moet met een tussenhalletje!
Dat begrijp je -gelukkig- niet goed. Op alle foto's voor de egaline zit daar duidelijk een deur in. Die is er nu even uit om makkelijker aan de vloer te kunnen werken. Zodra de vloer af is gaat die er weer terug in.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:53 schreef Kwelit het volgende:
Begrijp ik het goed dat er geen deur tussen de wc en de keuken komt, is nl. niet erg hygienisch
![]()
De vloer is trouwens wel![]()
Welke is dat? Ik heb een Barco 801squote:Op maandag 27 november 2006 13:10 schreef MMach het volgende:
Ik heb net mn definitie van "groot lomp ding" bijgewerkt:
[afbeelding]
Dat wordt nog tof om dat een plaats te geven
Volgens mij een 600 seriequote:Op woensdag 29 november 2006 21:12 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Welke is dat? Ik heb een Barco 801s
Dan begrijp ik niet waar iedereen zo moeilijk over doetquote:Op woensdag 29 november 2006 20:58 schreef MMach het volgende:
[..]
Dat begrijp je -gelukkig- niet goed. Op alle foto's voor de egaline zit daar duidelijk een deur in. Die is er nu even uit om makkelijker aan de vloer te kunnen werken. Zodra de vloer af is gaat die er weer terug in.
Bij mijn oma zat er ook geen deur tussen de douche en de keuken. Dus blijkbaar was dat tot in de jaren '60 normaal. Alleen gaat het hier om de WC, daar zal het om begrijpelijke redenen wel anders zijnquote:Op woensdag 29 november 2006 23:50 schreef Archont het volgende:
Ziet er weer super uit.
en wat dan nog dat die wc in de keuken uitkomt, mijn tante heeft ooit nog haar douche naast haar aanrecht gehad.
Ai, vergeten...quote:Op donderdag 30 november 2006 12:44 schreef Reese het volgende:
Mmach,
allereerst: sterkte vandaag op deze 'speciale' dag
Ik heb even gezocht naar een plattegrondje in één van je vorige topics, want ik begreep niet meer precies hoe de indeling nu was. (gevonden!). Bedoel je de 'grote keuken' of 'de huidige keuken' in het blauw? Zeker als je al het witgoed in de grote keuken zet, lijkt me dat geen enkel probleem. Wat BE hierboven ook ergens postte, die heeft ook d'r koelkast en afwasmachine zelfs in de bijkeuken, nou, ik vermoed dat het net zoveel stappen zijn voor jou als voor haar.quote:Op donderdag 30 november 2006 12:49 schreef MMach het volgende:
En de oude keuken zal idd wel enkele jaren als washok gebruikt worden. Er is daar afvoer enzo, dus dat is handig. De wasmachine staat er al, de droogkast niet omdat de keuken gebruikt wordt.
Daar had ik even niet aan gedachtquote:Dus de wasmachine is al uit de keuken, de frigo ook, en volgens mij moet dat nu wel voldoende zijn om een normaal werkblad te krijgen.
Zo'n klein frigootje er nog bij kan idd ook maar dat zal een budgetair issue zijn.
Hoeft niet perse, ik zag regelmatig vrij nieuwe/mooie koelkastjes (bijv. van Bosch) op marktplaats staan van jonge stelletjes die gaan samenwonen of iets wat alleen tijdens vakanties gebruikt is. Maar kan me voorstellen dat je juist wil besparen en niet nog een extra kostenpost erbij. En idd, wat vinden de overige bewoners ervan?quote:Op donderdag 30 november 2006 13:28 schreef MMach het volgende:
Een 2de hands koelkast kan idd ook, maar dan zijn dat meestal al wat oudere minder zuinige koelkasten denk ik.
Daarop heb ik al 2 keer geantwoord of zo.quote:Op donderdag 30 november 2006 14:28 schreef Banzaii het volgende:
De projector Mmach doet ie het al
Nou, dit zou ik zelf geschreven kunnen hebben, ik kan me hier voor 100% in vinden. Hij is mooi geworden, MMach!quote:Op donderdag 30 november 2006 12:44 schreef Reese het volgende:
Ik vind je tattoo écht prachtig. Juist en vooral met die punt erachter en zonder hoofdletter. En ik houd doorgaans niet van tattoos en wel van juiste interpunctie, maar in dit geval wijk ik af van al mijn principes. Heel bijzonder. Je bent een bijzonder mens!
Oeh, en ik wilde juist mezelf nog een keer gaan quoten na het zien van de fotoquote:Op donderdag 30 november 2006 22:06 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Nou, dit zou ik zelf geschreven kunnen hebben, ik kan me hier voor 100% in vinden. Hij is mooi geworden, MMach!
Mooi, Mmach!quote:Op donderdag 30 november 2006 12:44 schreef Reese het volgende:
Ik vind je tattoo écht prachtig. Juist en vooral met die punt erachter en zonder hoofdletter. [...] Heel bijzonder. Je bent een bijzonder mens!
quote:Op dinsdag 5 december 2006 11:22 schreef Solingjan het volgende:
Mmach
Ik begrijp je bedoeling wel met dat afkitten onderkant kozijnen. Ziet er netjes uit en er kan geen water vocht bij
Vergeet het maar. Dat kan dus wel
Onderkanten kozijnen NIET afkitten. Raamkozijnen dienen ook NIET aan de onderkant afgekit te worden.
Dit gaat rotten. Water vocht kan niet weg althans niet voldoende en zorgt voor rotiting
is weer mooi geworden,quote:Op dinsdag 5 december 2006 15:47 schreef MMach het volgende:
En dat afkitten, dat heb ik nog niet helemaal begrepen. Ik denk toch dat het aangeraden is hoor, als ik zie met hoeveel water mn zus soms kuist.
Ja dat dacht ik vroeger ook. Tot een meesterschilder mij er op attendeerde. Niet afkitten.quote:Op dinsdag 5 december 2006 17:46 schreef Sharpdressedman het volgende:
uhhh ik heb net afgelopen week ook de lelijke naden tussen kozijn en vensterbank dichtgekit...
Het water kan niet weg, maar hoe komt het er dan? Als het er niet weg kan kan het er ook niet in?
Uhu, en dat niemand meer ging zien dat er zoveel werk in dat muurtje is gekropenquote:Op dinsdag 5 december 2006 20:49 schreef Solingjan het volgende:
Tjezus Mmach weet je nog dat we het over die balk hadden. Wel niet stutten. Das nog niet zo lang geleden.
Dan ben je toch aardig opgeschoten.En dan nog de nodige andere zaken aan je broek.
OPGESCHOTEN. Mmach je bent bijna klaar.
Nu komt het leuke werk! Het keukenblok
De kleuren die je gekozen hebt vind ik best wel mooi.
En ik merk dat je er weer zin in hebt![]()
Eens met elk woord!quote:Op dinsdag 5 december 2006 20:49 schreef Solingjan het volgende:
Tjezus Mmach weet je nog dat we het over die balk hadden. Wel niet stutten. Das nog niet zo lang geleden.
Dan ben je toch aardig opgeschoten.En dan nog de nodige andere zaken aan je broek.
OPGESCHOTEN. Mmach je bent bijna klaar.
Nu komt het leuke werk! Het keukenblok
De kleuren die je gekozen hebt vind ik best wel mooi.
En ik merk dat je er weer zin in hebt![]()
Dat weet je dus nog dat ik je dat gezegd heb.quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:03 schreef MMach het volgende:
[..]
Uhu, en dat niemand meer ging zien dat er zoveel werk in dat muurtje is gekropen![]()
En ik heb er wel weer zin in, nog een paar laatste stuiptrekkingen voor ik echt moet stoppen en studeren voor de examens. In the mean time is dat meisje al begonnen met tekenen en denken, maar ik heb nog geen resultaten, al moet ik wel zeggen dat ik érg benieuwd ben.![]()
En dan zeggen ze dat Belgen dom zijnquote:Op dinsdag 5 december 2006 21:31 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Dat weet je dus nog dat ik je dat gezegd heb.
Yepquote:Op dinsdag 5 december 2006 21:38 schreef tnimble het volgende:
[..]
En dan zeggen ze dat Belgen dom zijnZijn pientere mensen die weten hoe je met elkaar moet omgaan; beleeft en bescheiden, ze weten tenminste wat eten is en kunnen mooie muziek maken
En MMach is ook nog eens super handig, lekker ethausiast gebekt en heeft zeker stijl en smaak!
En niet naast schoenen gaan lopen he
Ou-Tannu heeft de opdruk op de doos ook ontdekt
Ach, Nederlanders en Belgen ontlopen elkaar niet zoveel denk ik. Ja, er lopen hier Belgen rond die dommer zijn dan het gat van een varken, maar zo zullen er ook wel Nederlanders bestaan. Al zouden Nederlanders onbeschofter zijn (hé, ik heb het van jullie tv, ik heb het es gezien op uitzendinggemist.nlquote:Op dinsdag 5 december 2006 21:38 schreef tnimble het volgende:
[..]
En dan zeggen ze dat Belgen dom zijnZijn pientere mensen die weten hoe je met elkaar moet omgaan; beleeft en bescheiden, ze weten tenminste wat eten is en kunnen mooie muziek maken
En MMach is ook nog eens super handig, lekker ethausiast gebekt en heeft zeker stijl en smaak!
En niet naast schoenen gaan lopen he
Ou-Tannu heeft de opdruk op de doos ook ontdekt
ieder zn meningquote:Op dinsdag 5 december 2006 21:47 schreef MMach het volgende:
[..]
Ach, Nederlanders en Belgen ontlopen elkaar niet zoveel denk ik. Ja, er lopen hier Belgen rond die dommer zijn dan het gat van een varken, maar zo zullen er ook wel Nederlanders bestaan. Al zouden Nederlanders onbeschofter zijn (hé, ik heb het van jullie tv, ik heb het es gezien op uitzendinggemist.nl)
Zeg dat dan!quote:Op woensdag 6 december 2006 01:12 schreef MMach het volgende:
schroeven, geschroefd :p
quote:Wij zeggen laarzen, de Belg noemt dat botten.
Wij zeggen gekken en zij zeggen zotten.
Laarzen, botten, gekken, zotten…
Das toch een heel verschil?
Holland zegt bijstand en België doppen.
Zij zeggen tassen en wij zeggen koppen.
Bijstand, doppen, tassen, koppen…
En toch spreken we al eeuwenlang dezelfde taal.
En och, eigenlijk is het verschil geen hinderpaal. (Precies!)
Dus hoor jij liever botten, dan zeg ik wel botten.
En ik zeg wel gekken… welnee zeg maar zotten.
Het verschil is eigenlijk nihil.
’t Gaat erom dat ik je versta…
Als ik je maar versta!
Als dat geen peen is… nee dat is een wortel.
En dit is cement… oh, bij ons heet dat mortel.
Peen of wortel, cement of mortel…
Jij noemt iets mooi… terwijl jij dan weer schoon zegt.
En jij spreekt van wedde… waar jij dan weer loon zegt.
Mooi of schoon, wedde of loon…
En toch spreken we al eeuwenlang dezelfde taal.
En och, eigenlijk is het verschil alleen fiscaal.
Dus hoor jij liever botten, dan zeg ik wel botten.
En ik zeg wel gekken… zeg jij nou maar zotten.
Het verschil is eigenlijk nihil.
’t Gaat erom dat ik je versta…
Als ik je maar versta!
Wij zeggen laarzen… en wij zeggen botten.
Wij zeggen gekken… en wij zeggen zotten.
Laarzen, botten, gekken, zotten…
Wij zeggen bijstand… bij ons heet dat doppen.
Wij zeggen tassen… en wij zeggen koppen.
Bijstand, doppen, tassen, koppen…
Hoewel! ’t Verschil is al je ’t goed bekijkt maar minimaal.
Hoewel? Nou? We wonnen toch wel heel erg vaak bij ‘Tien voor Taal’
Zeg, wil jij een patatje… ik lust wel een frietje.
Ik weet wel een frietkot… een snackbar, Margrietje.
En ik betaal… das niet normaal!
Het gaat erom dat ik je versta…
Als ik je maar versta…
ALS… ik je maar versta!
Robert Long en Margriet Hermans
Ik klik mooi niet. Moet altijd huilen van dat liedje.quote:Op vrijdag 8 december 2006 19:17 schreef MMach het volgende:
Het nummer is '9 crimes' van Damien Rice, toch wel een persoonlijke topfavoriet.
http://www.youtube.com/watch?v=zOTWR-ju4tw
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |