abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 november 2006 @ 19:25:21 #201
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44000924
Mooi gebaar idd!

Maar die punt zou ik ook achterwege laten.
pi_44001310
Mmach, ik heb het al eens eerder gepost ( en ik post niet zooooo veel ) maar je bent een kanjer.
REMEMBER jou ouders, miskien kan je een leuk fodootje in een lijst ergens een plek geven in je nieuwe stulpjes ..want je blijkt toch veel aan ze te denken
wat betreft de WC in de keuken, taj wat moet ik zegguuh, ik zou het ook niet leuk vinden maar smeerig hoeft het zeker niet te zijn en als je er alleen bent , zowat?
gewoon zo een flesje van etos ook nog op de wastafel neerzetten wat ontsmet, ruikt nog lekker ook als je handen er mee insmeert en desinfecteerd
pi_44001581
Mmach, je levert puik werk! Mmag ik vragen of je projector al werkt? En zo ja doet ie het?
Show me
Banzai
Ben er zo blij mee echt waar, eerlijk, ben er zo blij mee ....(BertVisscher)
pi_44001720
In mijn vorige huis zat de WC ook in de keuken. Met een deur die niet goed dicht kon was het geen pretje als een huisgenoot naar het toilet moest en ik net stond te koken.

WC moet met een tussenhalletje!
pi_44002675
quote:
Op woensdag 29 november 2006 19:47 schreef Moonlight_Drive het volgende:
In mijn vorige huis zat de WC ook in de keuken. Met een deur die niet goed dicht kon was het geen pretje als een huisgenoot naar het toilet moest en ik net stond te koken.

WC moet met een tussenhalletje!
maar als het even niet anders kan..dan moet dat maar toch? en degene die er woont moet het zelf ook leuk vinden
wij wonen er niet notabene, echter ideaal zou ik het ook niet noemen
pi_44002796
Leuk gebaar MMach
  woensdag 29 november 2006 @ 20:41:44 #207
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_44003772
De vloer is op maat gesneden, en gaat er straks weer uit om de egaline verder te laten drogen, maar

iets kleurechter:

Filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=rlsGwNfdgfg
(let op de syberische donspantoffels op het laatste )
Nu vervang ik de vloer van de wc ook even omdat ik die nieuwe vloer mooier vind dan die in de wc

De projector werkt wel (althans het testbeeld, voor de rest heb ik nog een switchbox nodig ), en is stil enzo, maar te groot voor op mn kamer. Ik kan hem dus niet ver genoeg achteruit zetten om weer supergroot beeld te hebben.

En die wc zonder halletje schijnt voor jullie echt een issue te zijn he, gelukkig is het dat voor mij niet
Weet je nog wat de oude wc was?; Weet je nog hoe de oude keuken er uit ziet?
Denk je dat ik mij druk ga maken over het gedempte klatergeluid dat er 2 minuten per dag in totaal zal te horen zijn?

[ Bericht 18% gewijzigd door MMach op 29-11-2006 20:51:05 ]
pi_44004238
Klein tipje. Leg het vinyl nietr onder de keukenkastjes. Als je het ooit moet vervagen kun je het daar niet meer weg krijgen.

Verder ziet het er netjes uit hoor!
pi_44004257
Begrijp ik het goed dat er geen deur tussen de wc en de keuken komt , is nl. niet erg hygienisch

De vloer is trouwens wel
  woensdag 29 november 2006 @ 20:58:54 #210
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_44004472
quote:
Op woensdag 29 november 2006 20:53 schreef Kwelit het volgende:
Begrijp ik het goed dat er geen deur tussen de wc en de keuken komt , is nl. niet erg hygienisch

De vloer is trouwens wel
Dat begrijp je -gelukkig- niet goed. Op alle foto's voor de egaline zit daar duidelijk een deur in. Die is er nu even uit om makkelijker aan de vloer te kunnen werken. Zodra de vloer af is gaat die er weer terug in.
pi_44004929
Mooie donspantoffels!

Mijn vorige WC kwam in de keuken uit in de huidge ook, als er herbouw gaat worden komt die weer in de keuken uit. Verre weg de meest beste plaats in mijn huis. (zoongeveer eenzelfde indeling als die van jouw) Heb daar echt geen last van. Ook niet als ge staat te koken er iemand heeft net zijn grote behoefde gedaan. Er zit een deur voor, ventulatie trekt naar buiten niet naar de keuken. En natuurlijk een vervrisrtje in de pot dat maakt hem wat schoner en het ruikt altijd lekker fris.

Edit: mooie muziek gekozen weer
pi_44004940
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:10 schreef MMach het volgende:
Ik heb net mn definitie van "groot lomp ding" bijgewerkt:
[afbeelding]
Dat wordt nog tof om dat een plaats te geven
Welke is dat? Ik heb een Barco 801s
pi_44005002
quote:
Op woensdag 29 november 2006 21:12 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Welke is dat? Ik heb een Barco 801s
Volgens mij een 600 serie
  woensdag 29 november 2006 @ 21:50:42 #214
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_44006243
Barco data 600 idd

Ondertussen is er eenheid:

De randen rond de wc moeten nog afgekit worden, plinten, een alu strip over de overgang tussen de wc en de keukenvloer, kastje rond de buizen, etc.
  woensdag 29 november 2006 @ 21:52:12 #215
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_44006297
Netjes MMach!

Knapt op he?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_44010642
Ziet er weer super uit.

en wat dan nog dat die wc in de keuken uitkomt, mijn tante heeft ooit nog haar douche naast haar aanrecht gehad.
pi_44017075
quote:
Op woensdag 29 november 2006 20:58 schreef MMach het volgende:

[..]

Dat begrijp je -gelukkig- niet goed. Op alle foto's voor de egaline zit daar duidelijk een deur in. Die is er nu even uit om makkelijker aan de vloer te kunnen werken. Zodra de vloer af is gaat die er weer terug in.
Dan begrijp ik niet waar iedereen zo moeilijk over doet
pi_44017525
quote:
Op woensdag 29 november 2006 23:50 schreef Archont het volgende:
Ziet er weer super uit.

en wat dan nog dat die wc in de keuken uitkomt, mijn tante heeft ooit nog haar douche naast haar aanrecht gehad.
Bij mijn oma zat er ook geen deur tussen de douche en de keuken. Dus blijkbaar was dat tot in de jaren '60 normaal. Alleen gaat het hier om de WC, daar zal het om begrijpelijke redenen wel anders zijn Maar met een deur erin moet er toch geen probleem zijn.

En bovendien, in een oud huis voldoet zoveel niet aan de nieuwste normen. De buren schuin onder mij moeten door het trappenhuis naar hun badkamer/WC toe. Dat mag tegenwoordig vast ook niet meer.
  donderdag 30 november 2006 @ 11:14:02 #219
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_44017807
Het is hier dan ook een huis uit 1910, al is dat wc deel recenter.

En ik heb net mijn fok-fanclub gehalveerd :

Lieve kleine lettertjes, maar met een punt. Dat hoorde er gewoon bij. Ik trek wel een foto binnen een weekje als ie niet zo opgezwollen meer is. En ik dacht dat dat veel meer pijn zou doen, maar dat is heel goed te verdragen.
pi_44018655
kben benieuwd naar het resultaat
  donderdag 30 november 2006 @ 12:33:57 #221
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_44020150
Luitjes, ik heb even zitten denken. Die frigo die we nu hebben he, die is vrij groot. Hij is ook maar een jaar oud of zo. Maar als ik die in de keukenplaats zet ben ik meteen erg veel plaats kwijt. Ik zou liever een wat groter werkblad hebben dan een klein werkblad en een grote frigo erin.
Zo'n tafelmodelgeval is een beetje (te) klein. Dus ik zou denken om die frigo in de ruimte ernaast te laten staan. Nu is dat eigenlijk ook wel zo dat de frigo niet in de oude keuken staat.
Maar kokerellers onder de lezers, hoe onhandig zou jij dat vinden dat je wat verder moet lopen naar de frigo. (in gedachten houden dat er geen deur tussen zit, dat deurgat blijft immers open).
Ik zou er wel mee kunnen leven, maar ja, dat ben ik, ik kan ook leven zonder extra deur voor de wc
  donderdag 30 november 2006 @ 12:43:15 #222
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44020410
Niet onhandig.
Het is even wennen maar al snel weet je niet beter.
Bij gebrek aan ruimte staat de koelkast bij ons ook in de bijkeuken. Dat is 2 stappen verder lopen dan je normaal doet.

Bij ons staat de afwasmachine daar zelfs, had ook iedereen zijn twijfels over maar als ik moet kiezen tussen 2 stappen lopen en de afwasmachine hebben of niet en zelf moeten afwassen dan loop ik wel hoor.

Het went heel snel en dan zou ik het mss idd wel doen als ik jou was. Dan heb je net wat meer ruimte in de keuken. Pas gisteren met het filmpje had ik door dat het nog steeds geen balzaal is, terwijl ik dat idee wel had gekregen op de een of andere manier.
pi_44020433
Mmach,

allereerst: sterkte vandaag op deze 'speciale' dag

Ik vind je tattoo écht prachtig. Juist en vooral met die punt erachter en zonder hoofdletter. En ik houd doorgaans niet van tattoos en wel van juiste interpunctie, maar in dit geval wijk ik af van al mijn principes. Heel bijzonder. Je bent een bijzonder mens!

En dan nog een antwoord op je praktische probleem: Persoonlijk zou ik het niet zo'n ramp vinden. Als ik kook haal ik meestal eerst alles uit de koelkast wat ik (waarschijnlijk) nodig ga hebben. Vervolgens snijd ik alles en dan sla ik aan het wokken, grillen, whatever. Ik hoef dan niet meer in de koelkast te zijn eigenlijk. Maar het ligt waarschijnlijk wel een beetje aan je manier van koken. Wellicht is dit wel een puntje om te overleggen met je broer en zus. Jullie moeten er straks ten slotte allemaal gebruik van maken.

Je zou ook de grote koelkast in de huidige keuken kunnen neerzetten en een klein tafelmodel in de keuken zelf? Dat hebben mijn ouders ook. De verse dingen liggen dan in de koelkast in de keuken zelf, de voorraad en (fris)drank ligt in de koelkast in de bijkeuken.

Wat heb je eigenlijk voor plannen met de ruimte van de huidige keuken? Wordt dat een soort 'witgoed'hok met wasmachine enzo?

Succes met alles! En ik blijf je volgen uiteraard.
Eeuwig vijfentwintig
  donderdag 30 november 2006 @ 12:46:09 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44020498
quote:
Op donderdag 30 november 2006 12:44 schreef Reese het volgende:
Mmach,

allereerst: sterkte vandaag op deze 'speciale' dag
Ai, vergeten...
voor vandaag idd.

En met of zonder punt, je neemt hem omdat jij er een bepaald gevoel bij hebt, incl. punt dus. Prima.
Ik ben benieuwd naar de foto's!
  donderdag 30 november 2006 @ 12:49:19 #225
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_44020580
Hihi, ik heb dat nog al gehoord dat de foto'zs een ruimer beeld geven dan de werkelijkheid. De echte maten zijn 3,8 op 2,8 meter, dat is dus klein, maar wel groter dan de huidige oude keuken.

En de oude keuken zal idd wel enkele jaren als washok gebruikt worden. Er is daar afvoer enzo, dus dat is handig. De wasmachine staat er al, de droogkast niet omdat de keuken gebruikt wordt.
Dus de wasmachine is al uit de keuken, de frigo ook, en volgens mij moet dat nu wel voldoende zijn om een normaal werkblad te krijgen.
Zo'n klein frigootje er nog bij kan idd ook maar dat zal een budgetair issue zijn.
pi_44021188
quote:
Op donderdag 30 november 2006 12:49 schreef MMach het volgende:
En de oude keuken zal idd wel enkele jaren als washok gebruikt worden. Er is daar afvoer enzo, dus dat is handig. De wasmachine staat er al, de droogkast niet omdat de keuken gebruikt wordt.
Ik heb even gezocht naar een plattegrondje in één van je vorige topics, want ik begreep niet meer precies hoe de indeling nu was. (gevonden!). Bedoel je de 'grote keuken' of 'de huidige keuken' in het blauw? Zeker als je al het witgoed in de grote keuken zet, lijkt me dat geen enkel probleem. Wat BE hierboven ook ergens postte, die heeft ook d'r koelkast en afwasmachine zelfs in de bijkeuken, nou, ik vermoed dat het net zoveel stappen zijn voor jou als voor haar.

Daarnaast, de hele opstelling van de keuken is nieuw, dus je zult gewoon wennen aan de plek waar iets staat. Het is namelijk wel heel vervelend om na verloop van tijd de koelkast opeens een andere plek te geven, zoals ik deze zomer heb gedaan. Van een inbouwkoelkast links van het fornuis naar een losse koelkast tegen de vrije muur recht tegenover het fornuis. Dat scheelt ook één stap, maar ik zoek nog regelmatig op de oude plek naar een ei of een pak melk
quote:
Dus de wasmachine is al uit de keuken, de frigo ook, en volgens mij moet dat nu wel voldoende zijn om een normaal werkblad te krijgen.
Zo'n klein frigootje er nog bij kan idd ook maar dat zal een budgetair issue zijn.
Daar had ik even niet aan gedacht Maar bestaat er niet zoiets als www.gratisoptehalen.be of is er een Kringloop in je woonplaats? (Daar is mijn inbouwkoelkast uiteindelijk ook beland , sorry, had hem echt met liefde naar het Zuiden gebracht)

Wat heb ik weer een lap tekst nodig om te zeggen: gewoon die koelkast in de ouwe keuken laten staan, Mmach
Eeuwig vijfentwintig
pi_44021194
Ik heb een tijd mijn koelkast boven gehad en beneden de keuken, was niet altijd even handig, maar zelfs dat ging best. Je denkt gewoon iets beter na voor je gaat koken Idd misschien iets om even met de huisgenoten te overleggen. Een tafelmodelletje kan je event. tweedehands op de kop te tikken.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  donderdag 30 november 2006 @ 13:28:39 #228
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_44021788
de oude keuken = de kleinste keuken, dus die blauwe in dat plattegrond.
Daar staat nu de wasmachine enzo

de grote keuken is de ruimte die naast de nieuwe keuken ligt. Daar komt de grote frigo te staan dan wss.

In de toekomst (als er geld voor is), wordt de grote keuken samen met de oude keuken (en die kotjes erachter) 1grote ruimte.

Een 2de hands koelkast kan idd ook, maar dan zijn dat meestal al wat oudere minder zuinige koelkasten denk ik.
pi_44021992
wij hebben de koelkast en 2 vrieskasten ook gewoon in de bij keuken staan, zit ook een deur in, die doorgaans toch open is en in de schuur staat nog een koelkast
pi_44023208
De projector Mmach doet ie het al

[ Bericht 88% gewijzigd door Banzaii op 30-11-2006 14:38:19 ]
Banzai
pi_44023815
quote:
Op donderdag 30 november 2006 13:28 schreef MMach het volgende:

Een 2de hands koelkast kan idd ook, maar dan zijn dat meestal al wat oudere minder zuinige koelkasten denk ik.
Hoeft niet perse, ik zag regelmatig vrij nieuwe/mooie koelkastjes (bijv. van Bosch) op marktplaats staan van jonge stelletjes die gaan samenwonen of iets wat alleen tijdens vakanties gebruikt is. Maar kan me voorstellen dat je juist wil besparen en niet nog een extra kostenpost erbij. En idd, wat vinden de overige bewoners ervan?
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  donderdag 30 november 2006 @ 17:19:38 #232
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_44028654
quote:
Op donderdag 30 november 2006 14:28 schreef Banzaii het volgende:
De projector Mmach doet ie het al
Daarop heb ik al 2 keer geantwoord of zo.
edit:
onder de foto van de wc:
De projector werkt wel (althans het testbeeld, voor de rest heb ik nog een switchbox nodig ), en is stil enzo, maar te groot voor op mn kamer. Ik kan hem dus niet ver genoeg achteruit zetten om weer supergroot beeld te hebben.

@etoile:
het is nu al zo dat de frigo niet in de oude keuken staat, en ik hoor niemand klagen, maar ik wou gewoon zeker zijn dat ik niet de enige ben die dat niet erg zou vinden:)

En toch al mijn plakkergeval es afgedaan.

Het staat recht als mijn arm recht naast mij hangt enzo natuurlijk

[ Bericht 16% gewijzigd door MMach op 30-11-2006 17:38:01 ]
pi_44030487
Nou, toch erg mooi, zo sober.

En het zal wel geen toeval zijn dat je het lettertype 'memorandum' gekozen hebt?

oh nee, die is net iets anders. maar hij lijkt er wel op.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 30 november 2006 @ 18:22:05 #234
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_44030492
Ik ben niet zo van de tattoos maar ik vind het wel een mooi gebaar

Heb mijn vader dit jaar verloren...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_44032230
Mmach, mooie tattoo.
Het straalt echt iets uit!

@Rewimo; Sterkte...
pi_44032814
ben ook niet zo een tatoe mensje maar dat sombere met de achterliggende gedachte erbij is heel mooi
de frigo zou ik ook in de andere keuken bijzetten want ik heb nadat ik het filmpje zag ook een betere indruk gekregen hoe klein de nieuwe keuken is
een vraagje, wat is er boven de lichtkoepel ? is daar ook nog ruimte?
pi_44035181
Heel erg mooi geworden die tatoo! En dan niet over een tijdje forget op je ander arm laten zetten dat zou raar zijn Totoos vind ik best mooi tenzij het zo'n heel groen / blauw gekleurd bijna onefineerbaar lijf word. ewoon wat mooie decoraties en speciale herinneringen. En nee ik heb er geen mijn Pa had er wel een paar.

Ik heb hier ondertussen de koelkast boven gehad terwijl de keuken benedenwas, de keuken boven en de koelkast beneden, en zelfs een winter gehad dat de koelkast buiten stond naast de keuken. Allemaal geen probleem, alleen het laatste is wel een beetje koud maar hij hoeft geen eens aan dan (heb er toch geen ijs of ingevroren dingen in)
pi_44036152
OK MMach : met enige reserve : het staat er mooi op.

Van de week heb ik een puntgave koelkast Siemens van 1 jaar oud via M'plaats gescored voor 125,= .
En een vaatwasser (3 jaar) voor 110,= .
Allemaal voor een zwager met weinig geld.

Als je in B. geen Marktplaats kent, kun je ws wel de nederlandse gebruiken en dan zoeken in de buurt van de grens?
in Brabant of Zeeland ?

Nu vond lief dat ik dat ook voor onze keuken had moeten doen!
pi_44038790
quote:
Ik vind je tattoo écht prachtig. Juist en vooral met die punt erachter en zonder hoofdletter. En ik houd doorgaans niet van tattoos en wel van juiste interpunctie, maar in dit geval wijk ik af van al mijn principes. Heel bijzonder. Je bent een bijzonder mens!
Nou, dit zou ik zelf geschreven kunnen hebben, ik kan me hier voor 100% in vinden. Hij is mooi geworden, MMach!
pi_44040801
quote:
Op donderdag 30 november 2006 22:06 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

Nou, dit zou ik zelf geschreven kunnen hebben, ik kan me hier voor 100% in vinden. Hij is mooi geworden, MMach!
Oeh, en ik wilde juist mezelf nog een keer gaan quoten na het zien van de foto . Weet je wat, ik doe het gewoon:
quote:
Ik vind je tattoo écht prachtig. Juist en vooral met die punt erachter en zonder hoofdletter. [...] Heel bijzonder. Je bent een bijzonder mens!
Mooi, Mmach!
Eeuwig vijfentwintig
  donderdag 30 november 2006 @ 23:01:56 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44041114
Mij is mooi Mmach! Een echte Mmach tattoo...
pi_44058252
Sorry dat ik in de herhaling val. Bedankt voor het antwoord ik had het zo snel niet gezien

Mooi gebaar die Tattoo! Erg mooi, subtiel
Sterkte
Banzai
  vrijdag 1 december 2006 @ 18:36:33 #243
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_44062082
ty, ik ben er zelf ook erg tevreden mee.
Even zeggen dat er toch zeker tot volgende week dinsdag geen (belangrijke) updates zijn omdat de egailine nog moet uitdampen.
  maandag 4 december 2006 @ 19:00:45 #244
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_44141013
Vloer vastgelegd en overal bling bling inox overbruggingslatjes:
wc-keuken: (wc deur bijgeschaafd onderaan ook)

buiten-keuken:

grote keuken-nieuwe keuken:

Dan nog MDF gekocht voor de randen rond de deur. Het zijn eigenlijk plinten, maar ik vind ze net strak genoeg voor rond een deur.

En nog wat purschuim voor het deurkozijn in de overgang van de grote keuken naar de nieuwe keuken te fixeren. Dat zal morgen ergens zijn denk ik. En een heleboel universele silicone om alle plinten onderaan af te kitten, zodanig dat er geen water onder kan kruipen.
De wc is intussen wel al afgekit.
pi_44142244
Ziet er mooi uit MMach!

En je bent goed bezig! vooal bij vinyl is het belangrijk dat je een goede afsluiting vor gemorst vocht hebt. Toppie!
pi_44157127
"Een droge bek is niet cool" (c) Blowersguide :')
STEM HIER Kutsmilie <------------------------------------------------
STEM HIER Kutsmilie <----
pi_44157622
Mmach
Ik begrijp je bedoeling wel met dat afkitten onderkant kozijnen en plinten. Ziet er netjes uit en er kan geen water vocht bij
Vergeet het maar. Dat kan dus wel
Onderkanten kozijnen NIET afkitten. Raamkozijnen dienen ook NIET aan de onderkant afgekit te worden.
Dit gaat rotten. Water vocht kan niet weg althans niet voldoende en zorgt voor rotiting
En ja die plinten afkitten dat is het zelfde verhaal. Water/vocht wat er achter komt dat kan niet weg.
Zeker bij deze mdf....

Dan zou ik de plinten 1-2 mm van de grond houden. zodat het vocht er weer onder/achter uitkan.

[ Bericht 12% gewijzigd door Solingjan op 05-12-2006 11:28:23 ]
pi_44157708
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 11:22 schreef Solingjan het volgende:
Mmach
Ik begrijp je bedoeling wel met dat afkitten onderkant kozijnen. Ziet er netjes uit en er kan geen water vocht bij
Vergeet het maar. Dat kan dus wel
Onderkanten kozijnen NIET afkitten. Raamkozijnen dienen ook NIET aan de onderkant afgekit te worden.
Dit gaat rotten. Water vocht kan niet weg althans niet voldoende en zorgt voor rotiting
de rest wel bij de plinten enzo anders komen er plassen onder je vinyl want daar kan al helemaal niets meer weg
pi_44160484
Neem je ook MDF plinten, of echt houten plinten?

In de bouw wordt tegenwoordig bijna geen MDF meer toegepast, want twee keer nat, en die dingen zijn helemaal dik en niet meer te gebruiken (en als ze er al op zitten is dat een kutwerkje, aangezien ze vastgekit en getackt worden)
In de bouw daarom alleen nog maar vuren plinten (of meranti, als de opdrachtgever meer betaald)
  dinsdag 5 december 2006 @ 15:47:03 #250
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_44164718
Nope, geen mdf plinten, dat zal idd vuren zijn zoals op mn zus haar kamer.
Intussen is de vorm voor het deurgat af:

In september zag het er nog zo uit:

Toch een zekere voorutigang

Nog even afwachten of het niet ineen klapt met dat expanderende PU schuim (of de verankering in de muur dus sterk genoeg is), maar ik denk dat dat wel goed komt.

That's all for today want ik heb plannen vanavond.

En dat afkitten, dat heb ik nog niet helemaal begrepen. Ik denk toch dat het aangeraden is hoor, als ik zie met hoeveel water mn zus soms kuist.

[ Bericht 16% gewijzigd door MMach op 05-12-2006 15:56:49 ]
pi_44167139
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 15:47 schreef MMach het volgende:

En dat afkitten, dat heb ik nog niet helemaal begrepen. Ik denk toch dat het aangeraden is hoor, als ik zie met hoeveel water mn zus soms kuist.
is weer mooi geworden,

en uwe zus wil gewoon stiekum een zwembad joh
pi_44168153
Dat hedde weer netjes gefikst.
Zijn de posten recht/strak gebleven. Niet bol gaan staan van de PUR?

Ik haalde is 5 bussen PUR bij de bouwmaat: En ga je een muur slopen? Hoezo? Nou dat gebruiken ze wel eens om een muur te slopen. Spuiten, boven kant dichtmaken. Die pur duwt de muur naar buiten

Het afkitten is een heikel punt.
Als je het afkit, wat voor het zeil niet nodig is want dat is neem ik aan deugdelijk geplakt, dan dien je er wel rekening mee te houden dat achter de kit vocht KAN komen. Loopt langs de muur. Hoopt zich op en kan niet weg. Met het gevolg dat het gaat rotten.

Maar al met al ??????? Wel of niet kitten. Ik zou me in de keuken daar niet zoveel zorgen om maken.
pi_44168481
uhhh ik heb net afgelopen week ook de lelijke naden tussen kozijn en vensterbank dichtgekit...
Het water kan niet weg, maar hoe komt het er dan? Als het er niet weg kan kan het er ook niet in?
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_44168806
vocht uit het hout
  dinsdag 5 december 2006 @ 19:15:58 #255
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_44171142
Ja, schrap die plannen voor vanavond maar. Deugdelijke planning en vrouwspersonen blijken wederom niet echt samen te gaan. Next best thing dus en wat verder afwerken.
Brico sponseren:

Nog wat plinten kunnen recycleren van de overschot van plinten van mn zus haar kamer.

En de chambrang van de wc deur.

Het kozijn van de wc deur blijkt niet helemaal recht te zijn, waardoor de kier niet overal gelijk is. Bummer.
Als je het zelf niet doet...
pi_44173671
aaaaaaaaai, dus toch wel weer een piepklien naar luchtje de keuken in?

ziet er weer netjes uit Mmach
pi_44174010
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 17:46 schreef Sharpdressedman het volgende:
uhhh ik heb net afgelopen week ook de lelijke naden tussen kozijn en vensterbank dichtgekit...
Het water kan niet weg, maar hoe komt het er dan? Als het er niet weg kan kan het er ook niet in?
Ja dat dacht ik vroeger ook. Tot een meesterschilder mij er op attendeerde. Niet afkitten.
Ik heb het dus over de vensterbank buiten en het kozijn aan de buitenkant..
Het kozijn moet aan de onderkant altijd vrij blijven.
Normaal zit hier een loodslabbe.
Kozijn
Loodslabbe
Vensterbank.

Als je het kozijn schildert tussen loodslabbe en kozijn papier leggen en dan schilderen.
Een vensterbank is nl meestal iets schuin. Dus loopt het water van binnen naar buiten.
Sluit je dit af dan blijft het water zitten tegen de kit en trekt in het hout met alle gevolgen van dien.
  dinsdag 5 december 2006 @ 20:42:15 #258
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_44174074
Nee, dat nu niet, maar een ongelijke kier is gewoon minder mooi
Et voila, we zijn rond:

Morgen enduiseren en schuren, dan primer, en dan satijnwitte plinten en kozijnen.
pi_44174317
Tjezus Mmach weet je nog dat we het over die balk hadden. Wel niet stutten. Das nog niet zo lang geleden.
Dan ben je toch aardig opgeschoten.En dan nog de nodige andere zaken aan je broek.
OPGESCHOTEN. Mmach je bent bijna klaar.
Nu komt het leuke werk! Het keukenblok
De kleuren die je gekozen hebt vind ik best wel mooi.
En ik merk dat je er weer zin in hebt
pi_44174742
MMach is super! Strak en niet iel zal prachtig zijn als het geschildert is!

@Solingjan: Sta volledig aan jouw kant over het kitten en de kozijnen (raam en deur). Je kunt de kieren wel dichtstoppen tegen regenslag maar alleen met een schrale kalk zand mortel van 1 op 8 a 10 dat is nl vocht resulerent.
  dinsdag 5 december 2006 @ 21:03:12 #261
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_44174832
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 20:49 schreef Solingjan het volgende:
Tjezus Mmach weet je nog dat we het over die balk hadden. Wel niet stutten. Das nog niet zo lang geleden.
Dan ben je toch aardig opgeschoten.En dan nog de nodige andere zaken aan je broek.
Uhu, en dat niemand meer ging zien dat er zoveel werk in dat muurtje is gekropen
En ik heb er wel weer zin in, nog een paar laatste stuiptrekkingen voor ik echt moet stoppen en studeren voor de examens. In the mean time is dat meisje al begonnen met tekenen en denken, maar ik heb nog geen resultaten, al moet ik wel zeggen dat ik érg benieuwd ben.
  dinsdag 5 december 2006 @ 21:08:01 #262
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_44175029
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 20:49 schreef Solingjan het volgende:
Eens met elk woord!

MMach je gaat goed man
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_44175966
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 21:03 schreef MMach het volgende:

[..]

Uhu, en dat niemand meer ging zien dat er zoveel werk in dat muurtje is gekropen
En ik heb er wel weer zin in, nog een paar laatste stuiptrekkingen voor ik echt moet stoppen en studeren voor de examens. In the mean time is dat meisje al begonnen met tekenen en denken, maar ik heb nog geen resultaten, al moet ik wel zeggen dat ik érg benieuwd ben.
Dat weet je dus nog dat ik je dat gezegd heb.
Oh Mooi Mmach Heel mooi Ja ja Maar wat daar echter zit dat zien ze niet.
En dan heb je ook nog van die lui die zeggen. Goh heb je dat zelf gedaan. Kun jij dat?????
Maar laat ze maar kletsen.
pi_44176174
Caramba! spijtig dat je andere afspraak niet door ging, maar je heb je tijd niet lopen verdoen zo te zien
pi_44176258
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 21:31 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Dat weet je dus nog dat ik je dat gezegd heb.
En dan zeggen ze dat Belgen dom zijn Zijn pientere mensen die weten hoe je met elkaar moet omgaan; beleeft en bescheiden, ze weten tenminste wat eten is en kunnen mooie muziek maken En MMach is ook nog eens super handig, lekker ethausiast gebekt en heeft zeker stijl en smaak!

En niet naast schoenen gaan lopen he

Ou-Tannu heeft de opdruk op de doos ook ontdekt
pi_44176439
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 21:38 schreef tnimble het volgende:

[..]

En dan zeggen ze dat Belgen dom zijn Zijn pientere mensen die weten hoe je met elkaar moet omgaan; beleeft en bescheiden, ze weten tenminste wat eten is en kunnen mooie muziek maken En MMach is ook nog eens super handig, lekker ethausiast gebekt en heeft zeker stijl en smaak!

Yep

Belgen zijn socialer dan wij nederlanders in mijn ogen
  dinsdag 5 december 2006 @ 21:47:09 #267
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_44176592
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 21:38 schreef tnimble het volgende:

[..]

Ach, Nederlanders en Belgen ontlopen elkaar niet zoveel denk ik. Ja, er lopen hier Belgen rond die dommer zijn dan het gat van een varken, maar zo zullen er ook wel Nederlanders bestaan. Al zouden Nederlanders onbeschofter zijn (hé, ik heb het van jullie tv, ik heb het es gezien op uitzendinggemist.nl )
Trouwens, Nederlandse scheldwoorden "klootviool", heerlijk.
pi_44176679
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 21:47 schreef MMach het volgende:

[..]

Ach, Nederlanders en Belgen ontlopen elkaar niet zoveel denk ik. Ja, er lopen hier Belgen rond die dommer zijn dan het gat van een varken, maar zo zullen er ook wel Nederlanders bestaan. Al zouden Nederlanders onbeschofter zijn (hé, ik heb het van jullie tv, ik heb het es gezien op uitzendinggemist.nl )
ieder zn mening

en uitzendinggemist == geweldig!
  woensdag 6 december 2006 @ 00:50:04 #269
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_44182424
Geplamuurd:

En een louter cosmetische aanpassing aan alle inox strips. Ze hadden er geen die je onzichtbaar kon vijzen, maar ze hadden er om te vijzen, en om te plakken. Dus eerst die gevezen versie omdat die de zaak goed kan klemmen, en dan de plakversie erover voor het uitzicht.
pi_44182761
Netjes hoor MMach

Vijzen, gevezen, wasda precies?
  woensdag 6 december 2006 @ 01:12:59 #271
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_44182807
schroeven, geschroefd :p
pi_44182872
quote:
Op woensdag 6 december 2006 01:12 schreef MMach het volgende:
schroeven, geschroefd :p
Zeg dat dan!

Grappig altijd dat soort woorden die we (ik) hier niet kennen
  woensdag 6 december 2006 @ 01:20:18 #273
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_44182886
quote:
Wij zeggen laarzen, de Belg noemt dat botten.
Wij zeggen gekken en zij zeggen zotten.
Laarzen, botten, gekken, zotten…
Das toch een heel verschil?

Holland zegt bijstand en België doppen.
Zij zeggen tassen en wij zeggen koppen.
Bijstand, doppen, tassen, koppen…

En toch spreken we al eeuwenlang dezelfde taal.
En och, eigenlijk is het verschil geen hinderpaal. (Precies!)
Dus hoor jij liever botten, dan zeg ik wel botten.
En ik zeg wel gekken… welnee zeg maar zotten.

Het verschil is eigenlijk nihil.
’t Gaat erom dat ik je versta…
Als ik je maar versta!

Als dat geen peen is… nee dat is een wortel.
En dit is cement… oh, bij ons heet dat mortel.
Peen of wortel, cement of mortel…

Jij noemt iets mooi… terwijl jij dan weer schoon zegt.
En jij spreekt van wedde… waar jij dan weer loon zegt.
Mooi of schoon, wedde of loon…

En toch spreken we al eeuwenlang dezelfde taal.
En och, eigenlijk is het verschil alleen fiscaal.
Dus hoor jij liever botten, dan zeg ik wel botten.
En ik zeg wel gekken… zeg jij nou maar zotten.

Het verschil is eigenlijk nihil.
’t Gaat erom dat ik je versta…
Als ik je maar versta!

Wij zeggen laarzen… en wij zeggen botten.
Wij zeggen gekken… en wij zeggen zotten.
Laarzen, botten, gekken, zotten…

Wij zeggen bijstand… bij ons heet dat doppen.
Wij zeggen tassen… en wij zeggen koppen.
Bijstand, doppen, tassen, koppen…

Hoewel! ’t Verschil is al je ’t goed bekijkt maar minimaal.
Hoewel? Nou? We wonnen toch wel heel erg vaak bij ‘Tien voor Taal’
Zeg, wil jij een patatje… ik lust wel een frietje.
Ik weet wel een frietkot… een snackbar, Margrietje.
En ik betaal… das niet normaal!
Het gaat erom dat ik je versta…
Als ik je maar versta…
ALS… ik je maar versta!

Robert Long en Margriet Hermans

pi_44184735
Ach Nederlanders zijn lui, vroeger waren de verschillen tussen Vlaams en Nerderlands veel kleiner en onze taal ook veel feiner. Toen gebruikten wij ook nog woorden als proper en subiet deden we nog aan vijzen en gebruikten wijj bobijnen nu is ons vocabulair veel kleiner. Vroeger lazen wij een courant maar dat is te moeilijk doet U nu maar een krant.
  woensdag 6 december 2006 @ 09:19:29 #275
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_44185018
Zou grappig zijn als MMach een filmpje opnam waar ie echt nederlands praat..

Maar ziet er idd alweer een stuk mooier uit.. Het word nog eens wat..
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
  woensdag 6 december 2006 @ 16:11:38 #276
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_44195974
Mmach dat ziet er weer strak uit hoor!

Heej ik zou echt op zo'n tweedehands site kijken! Ik heb er mijn Liebherr tafel koelkast vanaf gehaald voor 2 tientjes. En dat ding was 8 maanden oud!

Je moet gewoon even zoeken, en zo'n kleine koelkast verbruikt niet zo gek veel meer. Het zijn vooral de grote koelers die veel gebruiken. Als je zo'n kleine van een paar jaar (tot 5 jaar oud) hebt, zal het verschil niet zo heel dramatisch zijn met de nieuwe modellen. Tenzij je no-frost koelkasten koopt Zo'n kleine koeler is makkelijk in de keuken en zo'n grote is makkelijk als voorraad kast, voor de drank en voor grote dingen. Wij hebben bijvoorbeeld bij mijn ouders de koelkast in de kelder staan en een kleine koeler (zonder vriesvakje) in de keuken. Ik vind het vriesvakje een echt gemis moet ik zeggen. In mijn vorige huis hadden we de koeler in een aparte ruimte staan, ik vond dat vreselijk irritant, ook al was het recht tegenover de keuken. Snel ff iets pakken is niet snel voor mij dan. Ik heb het liefste alles bij me in de buurt. Maar ja ik ben dan ook kok dus alles dichtbij gewend

Ik zou gewoon zo'n kleine koeler kopen en die grote aanhouden in de bijkeuken. Altijd makkelijk, neem bijvoorbeeld met een feestje of met de feestdagen. Je kunt ook gewoon een hele kleine kopen. Die heb je ook, 40 / 50cm breed. Die zijn er natuurlijk ook.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  woensdag 6 december 2006 @ 20:59:49 #277
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_44205916

Niet veel te zien, geschuurd en 2de plamuurlaag.
pi_44211074
Ziet er naaais uit mmach .Volg je werk al een tijdje alleen nog nooit gepost oid. Vond het nu wel waard om wat te posten. Vee succes nog met de rest van je project ik zal stilletjes blijven kijken ..
  donderdag 7 december 2006 @ 14:52:29 #279
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_44223936
Ty
De eerste primerlaag zit erop. Er zal nog wat plamuurwerk aan te pas komen heb ik al gezien, maar ik ben er relatief tevreden over.

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 7 december 2006 @ 14:55:15 #280
13151 crew  Rewimo
pi_44224032
Die deur is nu wel erg bruin zo, tussen al die mooie lichte kleuren Krijgt die ook nog een oppepper?

De rest ziet er strak uit!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 7 december 2006 @ 15:00:28 #281
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_44224190
Ze steekt idd een beetje af. Ik zal nog zien tot wanneer te kozijnen afgewerkt zijn, hoe erg ik me er dan aan stoor.
  Moderator donderdag 7 december 2006 @ 17:59:24 #282
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_44229829
Het is weer typisch MMach stijl

Mooi man, zijn menig andere K&W'rs die jaloers zijn op jou kennen en kunnen; waaronder ik
Ik ben nog altijd meer van de volt en amperes

Wij wachten geduldig af; is er nu al een ontwerp voor de keuken ? (Dat andere ontwerp wat gemaakt werd bedoel ik dan) en wat is het resterende budget eigenlijk nog ?
  donderdag 7 december 2006 @ 18:27:48 #283
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_44230535
De mogelijke 'ontwerpen' zullen voor in midden-februari zijn. De examentjes komen met (veel te) rasse schreden aan, deze week is de laatste week waarbij klussen nog een hoofdbezigheid is. Dit weekend wordt een zwaar werk-weekend (ook een tijdelijk laatste werkweekend). Waarschijnlijk zl ik nog wel een paar kleine dingetjes afwerken tijdens de blok, mijzelf kennende.

En het budget... , dat is al meer dan gehalveerd. Vooral te danken aan de electriciteit en verf wat de grootste kostenposten waren. De teller komt van 2800, en staat nu op 1100¤. Ik moet niet veel apparaten kopen, dus het kan net voldoende zijn. Is het niet voldoende, dan zal ik mn zuurverdiende centjes wel aanspreken. Te kopen zaken: dampkap, gasfornuis (misschien met gasoven), kleine boiler en een kleine spoebak wss. Ik heb in het andere huis nog 3 nieuwe spoelbakken staan, 1 van polyester en 2 van inox, maar het zijn van die dubbele met nog een afduipplaat naast, iets te groot dus. Swatn het wordt spannen, maar met enige weloverwogen aankopen moet het doenbaar zijn.
pi_44231494
Als ge de achterwand met tegeltjes doet of met glas dan kun je daar ook zelf een spoelbak van maken van het rest materiaal.
pi_44233572
Betonnen aanrechtblad?????? Iets voor Mmach ?
In een ander topic meer daar over.
pi_44237890
Heey MMach, ik heb me maar eens geregistreerd, en ik kan na maanden lurken ook eens melden dat ik vind dat je erg goed bezig bent. Als ik later half zo goed word in klussen, mag ik al niet klagen.
  vrijdag 8 december 2006 @ 19:17:34 #287
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_44258760
En bij deze gaat het topic offcieel in de slaap-blok-modus tot begin februari. Om in stijl af te sluiten, een filmpje van het afgelopen halfjaar (en mn kamer ook nog). Van elke ruimte een voor tijdens en na filmpje. Zo ook, nooit eerder vertoonde beelden -zij het chaotische- van m'n kamer in zijn originele staat . Het nummer is '9 crimes' van Damien Rice, toch wel een persoonlijke topfavoriet.
http://www.youtube.com/watch?v=zOTWR-ju4tw
pi_44259992
Word dit Topic toch een soort "Collectors item"
  vrijdag 8 december 2006 @ 19:56:40 #289
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_44260008
Mooi filmpje hoor! Je mag trots op jezelf wezen!
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_44261233
oh jé, dat wordt afkicken !

En weer hoor ik vanuit de andere ruimte : waar luister je naar? Goeie muziek !

Succes en tot februari ...
  vrijdag 8 december 2006 @ 20:53:44 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44261802
*slik*
Mmach... wat doe je!

Leer ze!
pi_44262326
Mmach, je kunt toch nu niet stoppen? waar moeten we dan naar kijken? ik vin dhet zo leuk wat jij allemaal doet en de fotos bij en de filmpjes
pi_44262654
Mmach, Succes met het blokken! En we wachten op je terug komt
pi_44267468
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 19:17 schreef MMach het volgende:
Het nummer is '9 crimes' van Damien Rice, toch wel een persoonlijke topfavoriet.
http://www.youtube.com/watch?v=zOTWR-ju4tw
Ik klik mooi niet. Moet altijd huilen van dat liedje.
Eeuwig vijfentwintig
  Moderator zaterdag 9 december 2006 @ 00:42:44 #295
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_44267866
MMach, held
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 9 december 2006 @ 08:49:47 #296
13151 crew  Rewimo
pi_44270602
Pauze?

Succes met leren, MMach!
pi_44270684
Succes met studeren MMach, laatste filmpje was leuk, met inderdaad nieuwe beelden. De keuken schiet aardig op, en na het studeren ergens in februari komt dit topic wel weer uit de motteballen.

Of het is volgespamt met 'waar blijf je nou' verzoekjes

Edit: Dat is dichterbij dan ik dacht
  zaterdag 9 december 2006 @ 11:16:47 #298
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_44271731
Ty

Maar over welgeteld 3 posten is een 'waar ben je nou' vraag al onmogelijk geworden ,thehe
pi_44272072
Make it 2
pi_44273056
Weer zeer goede muziek MMach, kun je niet een MMach persoonlijke top 50 in dit topic spammen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')