abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43456325
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 17:08 schreef Solingjan het volgende:
Leg ze wat dichter bi elkaar dan krijg je nog meer stralingswarmte voor je voeten
rofl
  zondag 12 november 2006 @ 18:30:08 #52
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43483215
Zo enkele koopupdates:
quote:
Beste ,
Onze excuses voor het verlate antwoord maar wij zijn juist terug uit vakantie.
De tegels zijn wel niet perfect haaks gezaagd.Ze zijn restanten van een groot lot dat voor een klant zeer goedkoop diende te zijn.
Verder kan u bij nog goedkope vloeren vinden.
Best mailt u uw telfoonnummer door zodat wij u voor een vrijblijvende afspraak kunnen contacteren.
Of u kan ons ook zelf bellen op onderstaande nummers.
Met vriendelijke groeten
De tegelboeren zijn wakker ,

En nadat mijn zelfgemaakte projector is overleden door het tft scherm dat erop lag iets te onvoorzichtig af te kuisen, ben ik op zoek gegaan naar een echte projector.
En het is deze geworden:

Volgens de verkoper zou die in perfecte staat zijn:

Als dat zo is, dan is dit wel een erg goede deal.
pi_43483627
Dit geeft me echt een SLC-gevoel MMach, ben wel benieuwd naar geluidsproductie van dat ding.
pi_43485540
Leuk Beamertje!

pi_43485584
Leuk MMach goes buizen projector
pi_43497775
Effe tvp voordat ik al het moois weer mis

En Barco is een goed merk, leuke beamer!
  Moderator maandag 13 november 2006 @ 10:35:48 #57
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_43500814
Even een tvp om dit topic toch te blijven volgen.
Ook al staan de ontwikkelingen nu op een laag pitje

Je moet gewoon doen MMach wat voor jou het beste is !
  maandag 13 november 2006 @ 10:37:38 #58
2004 sunshine
Still shining!
pi_43500854
Ik was afgelopen weekend bij een kennis die ook op fok zit en vroeg of hij Mmach ook volgde.
De reactie: "Ja man, die gast is cool!"
Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
pi_43538633
quote:
Op maandag 13 november 2006 10:37 schreef sunshine het volgende:
Ik was afgelopen weekend bij een kennis die ook op fok zit en vroeg of hij Mmach ook volgde.
De reactie: "Ja man, die gast is cool!"
Mmach is beroemd .
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_43596079
Wanneer gaat MMach het in dit topic over z'n keuken weer eens over z'n keuken hebben?
  Moderator donderdag 16 november 2006 @ 17:56:12 #61
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_43615282
quote:
Op donderdag 16 november 2006 00:43 schreef Mirre het volgende:
Wanneer gaat MMach het in dit topic over z'n keuken weer eens over z'n keuken hebben?
Door persoonelijke problemen; zie topic van hem in R&P staat het klussen op een laag pite
Vandaar dat hij het voorlopig niet over zijn keuken gaat hebben / iets aan zijn keuken gaat klussen

Sterkte MMach !
pi_43615940
Keuken kan inderdaad prima wachten Persoonlijke stuff gaat voor
pi_43648535
Topic in R&P gelezen ( Te saai? )
Okee, nu snap ik het allemaal een beetje.

Sterkte MMach
pi_43654723
vind het heel knap van je MMach wat jij allemaal kunt doen !
  zondag 19 november 2006 @ 17:49:10 #65
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43690622
Nog steeds geen tegels, dus geen updates nog helaas. Volgende week komt mn beamer toe btw, ik ben benieuwd.
Daarnet heb ik tijdens een loos tekensessietje in mn bed een ingeving gekregen voor de keuken. Tussen mn deernes was ik aan het krabbelen:

Dat leek mij leuk om toe te passen in de frontjes van de kastjes op een of andere manier, maar dan in licht.
MDF, licht, klinkt vertrouwd in de oren .
Zoiets dan:

Het zijn dan greeploze deurtjes want je kan ze gewoon open doen door je vingers in die gleuf tussen de deuren te steken. Imagine, knalwit, glanzend met die groenverlichte vorm.
Omdat het meteen duidelijk zou zijn voor iedereen, een klein modelletje in karton (in het echt zou de afwerking wel iets beter zijn :

Maar nu is die spleet gewoon open, in het echt zal dat weer volgens het principe van een lichtkoof zijn, zoals bij de voorkant van de bar bv.
Dat een deurtje niet mooi recht is heeft geen of weinig invloed op de praktische kant ervan, want de binnenruimte blijft een balkvorm.
Ik weet niet of het uiteindelijk zo zal zijn, maar het is een idee.
pi_43690696
k zou dan toch die spleet enigsinds stofdicht zien te krijgen?

maar t idee is wel \o/
  zondag 19 november 2006 @ 18:07:01 #67
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43691113
quote:
Op zondag 19 november 2006 17:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
k zou dan toch die spleet enigsinds stofdicht zien te krijgen?

maar t idee is wel \o/
Is de gleuf tussen de kastdeuren van jouw keuken stofdicht? Je moet het zien als in de bar, maar dan waar de voorkant open kan klappen zoals kastdeuren. Als de deuren open zijn kan je de achterste reflector gewoon zien zitten, en afstoffen als je dat zou willen. De functie van dat rondje zou dan zijn om het mini lichtbuisje uit het zicht te houden.
edit:

duidelijker?
Wit is de reflector, tevens de stop voor de kastdeuren. Uiteraard gaat de reflector niet zo breed zijn maar mooier de vorm van de lichtsleuf volgen, zodat je niet te veel van het gat vooraan in de kast verliest, het moet praktisch blijven e

[ Bericht 25% gewijzigd door MMach op 19-11-2006 18:12:48 ]
pi_43691523
YeZ! ben benieuwd wat het EVT eind resultaat gaat zijn,

Hoewel? mooi zal het zeker weten wel zijn als het uit jou goocheldoos komt MMach
pi_43695516
quote:
Op zondag 19 november 2006 17:49 schreef MMach het volgende:
Nog steeds geen tegels, dus geen updates nog helaas. Volgende week komt mn beamer toe btw, ik ben benieuwd.
Daarnet heb ik tijdens een loos tekensessietje in mn bed een ingeving gekregen voor de keuken. Tussen mn deernes was ik aan het krabbelen:
[afbeelding]
Dat leek mij leuk om toe te passen in de frontjes van de kastjes op een of andere manier, maar dan in licht.
MDF, licht, klinkt vertrouwd in de oren .
Zoiets dan:
[afbeelding]
Het zijn dan greeploze deurtjes want je kan ze gewoon open doen door je vingers in die gleuf tussen de deuren te steken. Imagine, knalwit, glanzend met die groenverlichte vorm.
Omdat het meteen duidelijk zou zijn voor iedereen, een klein modelletje in karton (in het echt zou de afwerking wel iets beter zijn :
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar nu is die spleet gewoon open, in het echt zal dat weer volgens het principe van een lichtkoof zijn, zoals bij de voorkant van de bar bv.
Dat een deurtje niet mooi recht is heeft geen of weinig invloed op de praktische kant ervan, want de binnenruimte blijft een balkvorm.
Ik weet niet of het uiteindelijk zo zal zijn, maar het is een idee.
Wat gaat er allemaal ik jouw koppie om? Wow wat een ontwerp! Maar 1 vraag; waarom die vorm?
  zondag 19 november 2006 @ 20:38:17 #70
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43695936
quote:
Op zondag 19 november 2006 20:26 schreef tnimble het volgende:

[..]

Wat gaat er allemaal ik jouw koppie om? Wow wat een ontwerp! Maar 1 vraag; waarom die vorm?
1 antwoord: waarom niet?
Nah, gewoon, de koepel is rond, de spotjes ook. Mss brengt dit wel een beetje eenheid en wordt het zo duidelijk dat de keuken bij de ruimte past en omgekeerd.
  zondag 19 november 2006 @ 21:23:27 #71
30511 Mappy
Piramide van Austerlitz
pi_43697740
Hey MMach, ik heb even met je deurtjes zitten spelen en daar kwam dit uit (uitleg eronder):

Hierbij heb je de halve cirkeltjes als handgreep om de deur open te doen.

De dikte van de materialen is niet helemaal op schaal

Deel 1 is een standaard kastdeurtje.
Daarop maak je deel 2, net iets smaller en met een halve cirkel eruit. Deel 3 sluit hier netjes op aan.
Deel 3 is plexiglas en dunner dan deel 2, om ze je diepte-effect te houden. (Dit plexiglas kun je ook weglaten en onderliggende deel 1 groen verven, of het plexiglas voorzien van ledjes, enfin...)

Deel 5 is de handgreep, die wordt ondersteund door deel 4.
Deel 4 is wat dikker dan de overige onderdelen en aan de ronde kant net een paar cm kleiner dan deel 5, zodat je je hand achter de greep kunt steken om de deur open te krijgen.

--
Voordeel is dat je wel de volledige breedte van je kast open kunt doen en dus niet om de hoek hoeft te grabbelen.

Nadeel t.o.v. jouw ontwerp is dat je hier wel weer een redelijk standaard kastdeur-randje krijgt over de hele hoogte. Mooier zou een systeem zijn dat als je op zo'n half rondje drukt het bijbehorende kastje openspringt De halve rondjes en het groene stuk hoeven dan geen deel van de deur uit te maken (dus jouw ontwerp met een leuk openingsmechanisme).

[ Bericht 4% gewijzigd door Mappy op 19-11-2006 21:48:38 ]
pi_43698844
In tijd van verveling helpen we onze vrienden?...
Ok, neen, was me ff aan het vervelen en die kastjes intresseerden me wel sterk, was eigenlijk aan het wachten op dit, want ik wist dat het niet "normaal" zou blijven .

Ik heb een voorbeeldje in sketchup gemaakt hoe ik het zou doen, je moet niet kijken naar die asymmetrische deurtjes, denk niet dat het handig zou zijn.

Verder zou ik gewoon werken zoals een normaal kastje, ik zou een stukje (melk)plexi (10mm?) nemen om het middenstukje te maken waar de deuren tegen zitten, zoals bij de "normale" kasten, verder zou ik de cirkel op het plexi bevestigen.

Gaat er tegenaan met zn schatteke x10012010!
  zondag 19 november 2006 @ 21:46:58 #73
30511 Mappy
Piramide van Austerlitz
pi_43699053
quote:
Op zondag 19 november 2006 21:43 schreef squiddie het volgende:
Je kunt ook het randje van de deur op de plek van de cirkel wat naar binnen toe afschuinen, zodat je deur zelf een beetje handgreep wordt.
pi_43699146
Daar had ik ook zoal aan zitten denken, of zoals je al zei, een springmechanisme zoals die hifi kasten met glazen deuren.
pi_43702939
Juist de asymmetrie en de ongelijkheid tussen de deurtjes maken de kracht van het ontwerp van MMach.
  zondag 19 november 2006 @ 23:44:58 #76
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43704144
Ik heb smalband dus de helft van de fot's in dit topic werkt niet, maar in dat scetchup figuurtje van hierboven zie ik niet echt wat het verschil is met mijn idee. Plexiglas ed maakt de zaak alleen maar duurder en moeilijker te maken, dus dat alt al bij voorbaat af. Mijn lichtkoof zal ook dieper liggen dan het achtervlak van de deurtjes (op het stuk waar de kastjes zullen raken zal er een opstaand randje zijn waardoor de kastdeuren op dat opstaande randje zullen rusten, wat maakt dat je de gleuf zal kunnen gebruiken als handgreep omdat je net met een vingerkootje achter de achterkant van zo'n deur kan komen. Dat kan niet als je bv een raakvlak in plexiglas doet. Mss dat ik nog even iets in solidworks maak om dat te verduidelijken.

Aan van die duwknoppen had ik idd ook gedacht, maar dat zou te gecompliceerd worden door de bewegende onderdelen.Bewegende onderdelen die niet eenvoudig zijn betekenen een hogere faalkans in de toekomst. Die deurtjes zullen waarschijnlijk hardhandig gebruikt worden dus duurzaamheid is een prioriteit.

Assymetrische deuren zullen het wel zijn. Ok, dat is iets minder praktisch, maar je kan er veel meer kanten mee op qua design. Dat je dingen achter het hoekje moet steken lijkt me ook niet direct onoverkomelijk, tis maar een hoekje van 10 cm of zo.

Glazen deurtjes of doorzichtige deurtjes vallen ook af omdat een open kast lelijk is (althans dat vind ik). Een kast moet de inhoud afschermen, daarom is het een kast. Potten en pannen zijn niet echt mooi om naar te kijken. Liever een designkastenfront dan een glazen deur naar mijn gevoel.

Ik heb na middernacht ergens weer breedband dus dan zal ik nog eens kijken naar de zaken hierboven.
  zondag 19 november 2006 @ 23:49:59 #77
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43704318
verduidelijking van hoe dat ontwerp van mij er uit ziet:

Opgelet: dit is geen uiteindelijk onwerp, dus noch de vorm, noch de afmetingen van de deurtjes, de gleuf, de cirkel zijn te beschouwen als finaal. Het is louter om de constructie aan te tonen. Dus als de vorm u nog niet aan staat, wacht rustig af
pi_43704572
Geweldig in een woord geweldig!
pi_43705469
Inderdaad, dit ziet er heel goed uit!!

wanneer komen ze hier met de vaste trap verdorie, begint te kriebelen...
pi_43707718
En wederom een briljant idee! Van dat mysterieuze schijnsel zal de suggestie uitgaan, dat je kasten gevuld zijn met plutoniumpasteien, kryptonkogels en andere excentrieke voedingsmiddelen. Die voor ingewijden meteen jouw klusvermogen verklaren.

Is het gebruik van glas echt uitgesloten? Als je de deurtjes zou maken uit een sandwich van triplex, (plexi)glas en triplex, kun je de wildste graancirkels uit het hout zagen zonder dat alles uit elkaar valt, en hun lijnen zullen uit mooi glimmend glas bestaan. Voor de verlichting hoef je dan slechts iets in de kast te monteren, en met een beetje geluk zal het schijnsel ook door de kieren rondom de deuren stralen, wat het nog spacier maakt.
  maandag 20 november 2006 @ 09:19:29 #81
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43709047
Het gebruik van grote stukken en glazen frontjes is uitgesloten, maar als ik hier en daar glas of plexiglas kan gebruiken dan zal ik dat niet laten. Het enige issue is de prijs natuurlijk. Na de vloer zit ik al half door het budget en dan is de keuken er zelf nog niet (al moet ik niet echt dure toestellen kopen omdat bijna alles wat we nodig hebben er al is). Benieuwd of dat gaat lukken

Ik heb ook even zitten nadenken over het design van de frontjes. Er zijn verschillende mogelijkheden
- 1 design van kastdeuren dat dezelfde is voor alle blokken (stukken kast onder het blad)
- 1 groter design dat alles verbindt en doorloopt over de hele lengte van het keukenblok (lijkt mij het leukst, maar een geschikte figuur moet daarvoor worden gevonden. De constructie zal ook allesbehalve eenvoudig zijn dan
- verschillende figuren per blok van 2 deuren, zoals op de schetsen hier ergens boven. Ook dat lijkt me tof, maar mss dat de eenheid dan wat verloren gaat.

De figuur moet bestaan uit rechte lijnen en cirkels. Op tekeningen zien organische vormen er mooier uit, maar bij gelakt MDF in het echt vind ik strakke lijnen veel mooier
pi_43709294
leuk idee!
pi_43710545
Ik zou voor 1 groot design voor heel de keuken gaan MMach! Op je shetsen hierboven ben je daarvoor al een heel eind op weg! Leef je er op uit en probeer niet aan de uitvoerbaarheid er van te denken dat komt later wel
pi_43718565
quote:
Op maandag 20 november 2006 09:19 schreef MMach het volgende:

Ik heb ook even zitten nadenken over het design van de frontjes. Er zijn verschillende mogelijkheden
- 1 design van kastdeuren dat dezelfde is voor alle blokken (stukken kast onder het blad)
- 1 groter design dat alles verbindt en doorloopt over de hele lengte van het keukenblok (lijkt mij het leukst, maar een geschikte figuur moet daarvoor worden gevonden.
Als nou bijv je zus als model neemt. Zet haar voor een muur waar je een vel papier op geplakt hebt.
Zet aan de ander kant een lamp zodat het silhouet van haar gezicht op de muur verschijnt.
Teken dit met een potlood of stift over en je hebt je mal.
  maandag 20 november 2006 @ 16:00:40 #85
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_43719457
Geweldig idee!
Keuken in Buck Rogers-style (beep-die-beep, hai Buck)

offtopic:

ontopic:
Doet me tevens denken aan de final scene van de film Blade, waar Blade z'n bloed door de hieroglyphen stroomt.
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_43729961
quote:
Op maandag 20 november 2006 15:31 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Als nou bijv je zus als model neemt. Zet haar voor een muur waar je een vel papier op geplakt hebt.
Zet aan de ander kant een lamp zodat het silhouet van haar gezicht op de muur verschijnt.
Teken dit met een potlood of stift over en je hebt je mal.
Dat heeft MMach helemaal niet nodig met wat inspanning tekent hij dat zo uit het handje op de muur
pi_43730403
quote:
Op maandag 20 november 2006 16:00 schreef Mr_Moon het volgende:
ontopic:
Doet me tevens denken aan de final scene van de film Blade, waar Blade z'n bloed door de hieroglyphen stroomt.
Volgens mij waren dan Demotische en Runen tekens welke in tegenstelling tot hieroglyphen wel een alfabet kent. Heb nog even op www.imdb.com gekeken maar daar waren geen foto's van de scenes waar ze op te zien zijn.

Watwel nog een leuk idee is om een patroon geinspireert op de prachtige tatoages va Blade te baseren.
pi_43730504
quote:
Op maandag 20 november 2006 21:27 schreef tnimble het volgende:

[..]

Dat heeft MMach helemaal niet nodig met wat inspanning tekent hij dat zo uit het handje op de muur
Ja dat geloof ik best. Maar het idee. Dat silhouet
  dinsdag 21 november 2006 @ 19:19:22 #89
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_43757710
Zoals ik al zei: geweldig idee, ik heb het ff toegepast op een keukentje. (excuses voor de photoshop kwaliteit )

Maar misschien dat het toch beter werkt op een zwarte keuken.
Het lijkt me ook het mooiste om de lijen te laten doorlopen op de achterwand (niet verlicht dus, maar geschilderd)
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_43758028
Zo lijkt het net een printplaat, met het fornuis als het kloppend hart van Huize MMach..
  dinsdag 21 november 2006 @ 20:44:58 #91
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43761472
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 19:19 schreef Mr_Moon het volgende:
Zoals ik al zei: geweldig idee, ik heb het ff toegepast op een keukentje. (excuses voor de photoshop kwaliteit )
[afbeelding]
Maar misschien dat het toch beter werkt op een zwarte keuken.
Het lijkt me ook het mooiste om de lijen te laten doorlopen op de achterwand (niet verlicht dus, maar geschilderd)
Well well, dat ziet er nog beter uit dan in mn hoofd zo
En idd, zwart moet ook tof zijn.
Ik heb er nog niet echt verder mee gedaan omdat ik ook nog wat moet peinzen over de precieze vorm van de keukenblok. Vooral daar aan de -niet verplaatsbare- verwarming zit ik nog met een probleempje. Die rand van de verwarming hangt op een 35 tal cm van de muur, terwijl het werkblad van het stuk keukenblok dat er naartoe loopt groot genoeg moet zijn om een volledige wasmachine te verbergen. Tenzij ik natuurlijk de wasmachine toch niet in de keuken zet. Dan heb ik wat meer vrijheid.

ahja edit: die lijnen komen meestal op de scheidingslijnen tussen de keukenkastdeurtjes. Op die manier moet je namelijk heen dikke deurtjes maken enzo waardoor je minder ruimteverlies hebt en de scharnieren een stuk minder belast.

[ Bericht 8% gewijzigd door MMach op 21-11-2006 20:57:41 ]
  dinsdag 21 november 2006 @ 21:10:05 #92
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43762596
Spacekitchen
  dinsdag 21 november 2006 @ 21:36:55 #93
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43763887
En dit is zo'n beetje de richting die ik in wil qua vorm:
pi_43768826
Zoals op de laatste foto ziet het er wel aardig uit.
Is het alleen misschien niet een beetje "too much". Omdat je op die manier redelijk wat kleuren in je keuken krijgt en het daardoor misschien een te druk geheel word?

(De vormen doen mij trouwens denken aan The Sixth Sense... )
pi_43769511
ik denk dat het geheel te donker zal worden als je echt voor een zwarte uitvoering zou gaan.

En ik zou je aanraden om je wasmachine niet in de keuken te zetten, voorzie wel plaats voor een vaatwas hé
  woensdag 22 november 2006 @ 00:41:08 #96
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_43770079
Ik vind t allemaal teveel van het goede..
Als je nou alleen licht zou doen onder de kastjes zou het nog wel mooi zijn maar dit verpest het een beetje vind ik..
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_43770784
Hmmm ik vind het ook niet echt iets. Te spacy ofzo, scien fiction. Ik zou het lekker strak en modern houden wat ook nog een keer tijdloos is.

Zulke spacy keukenkastjes vindt je over 5 jaar echt niet meer tof i guess...
pi_43771701
Het roept ook associaties op met..

pi_43772308
Haha geweldig!!!!
Toegeven, mijn persoonlijke stijl is ook iets minder origineel, maar dit is MMach ten voeten uit!

Het ontwerpje van Mr_Moon vind ik te druk trouwens, dat laatste ontwerpje van MMach is veel beter, al zou ik geloof ik toch voor witte kastjes gaan.
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_43772959
Het laatste ontwerp ziet er best uit! Mischien is echt diep zwart niet de beste kleur (je ziet er ook alles op) maar iets lichter maar niet grijs of silver achtig.

Een zacht rode tint zo als bij de b.v. bar zal zeker ook niet mistaan geloof ik maar dat zou je even in photoshop kunnen uitproberen. Ik zou zeker geen primare of andere harde kleurschakeringen gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')