dat haat ik ook zo.. Het is toch je grootste wens een wondertje te krijgen.. hoe kun je daar ooit niet mee bezig zijn...quote:Op maandag 6 november 2006 11:42 schreef E.T. het volgende:
die 'er te veel mee bezig zijn' mag van mij direct in 'dingen die je nooit meer wilt horen'
Hoe willen ze dan zwangerschappen dmv IVF en ICSI verklaren? Dan ben je maar met een ding bezig..
Bij mij is het ook allemaal behoorlijk regelmatig... ik hou bijna altijd een cyclus aan van 6 weken...komt het eerder is het mooi meegenomen....De NOD is bij mij meer een datum waar ik gewoon niet eerder voor ga testen.En dat lukt behoorlijk...zal wel iets psychologisch zijnquote:Op woensdag 8 november 2006 08:30 schreef S-A-I-N-T het volgende:
bedankt voor het hartelijke welkom.
Ik zou best in het lijstje willen maar dan is meteen mijn probleem. Mijn mestruatie is helaas heel onregelmatig. Om de zes weken is gemiddeld en zodra ik dat door had komt het op eens om de 4 weken. Aan mijn borsten te voelen komt het nu ook weer om de 4 weken dan zou het 10 november moeten zijn.
Ja,de 2e datum is inderdaad de datum dat iedereen begonnen is voor het echie!En zoals je ziet bestaat het grootste gedeelte van het lijstje van mensen die hier al veel te lang zitten....dus nieuw bloed is altijd welkomquote:Suzziieee: is de datum achter de naam (de laatste) zolang als je bezig bent om zwanger te worden?
Sterkte met alle hormonen. Ik ben een vreselijk mensen als er hormonen in werking zijn En word er ook letterlijk ziek van. Ook van de pil.
quote:Op woensdag 8 november 2006 16:36 schreef Suzziieee het volgende:
Jaaaaaaaaaa................ tuurlijk willen we dat niet zien
quote:ik wist terwijl ik het schreef dat ik commentaar zou krijgen,maar jij was wel héél snel leonieke![]()
Wel goed dat je nu weer goeie hoop hebt!!quote:Ik zou zeker ook een afspraak maken bij de HA Jose..Ik heb nu eindelijk weer eens goede hoop dat het gaat lukken... ook al weet ik dat de clomid niet hoeft te helpen en ik dus ook heel erg op mijn bek kan gaan ...Toch heb ik nu sinds tijden dat ik denk..'wie weet' .En dat heb ik echt een hele lange tijd niet gehad....
Daar sluit ik me bij aan!!quote:Ik dacht dat we hier liever geen bloed meer zagen
Nee,nog steeds geen last van de clomidquote:Op woensdag 8 november 2006 20:54 schreef Jose81 het volgende:
Welkom Klonk en S-A-I-N-T!! Veel succes ook voor jullie!! Hopelijk zijn jullie hier idd niet zo lang als wij hier zijn en schuiven jullie (redelijk) snel door naar Z&G!!!![]()
Bright hoe gaat het bij jullie??
[..]
Wel goed dat je nu weer goeie hoop hebt!!Ik denk dat ik dat ook zou hebben... je bent lekker weer een stapje verder, dan dat "aanmodderen" met die onregelmatige menstruaties -wat ik dus ook heb...
![]()
We zullen onderhand eens een afspraak maken bij de HA... en dan zullen we wel horen hoe of wat...
Maar hoe is het nu met jou? Nog steeds geen last van de Clomid????
Tja... dan ben je in ieder geval "voorbereid"...! Hopelijk krijg je er helemaal geen last van! Hoe lang moet je dit nu nemen? Tot je weer ongesteld wordt (misschien heb je het al wel gezegd.. maar ik weet het niet meer.quote:Nee,nog steeds geen last van de clomid Morgen de laatste pil van deze kuur...maar ik hou nog steeds in gedachte dat het nog kan komen... Kan er maar beter op voor bereid zijn..haha
Spannend! Hopelijk heeft het straks idd geholpen!! En even leuk om te zeggen: een vriendin van mij liep ook bij de gyn, en mensen die zij daar heeft leren kennen zijn wel zwanger geraakt dankzij/d.m.v Clomid!!quote:kijken of het iets heeft gedaan....
Done, en die wiki hebben we inmiddels al weer gedumpt.quote:Op zondag 12 november 2006 18:35 schreef PIANOMAN het volgende:
Maar goed. Nieuwe NOD zo ongeveer 10 december. Wil iemand dat even aanpassen?? (want van dat Wikki snap ik echt helemaal niks).
Ah, gelukkig!! Hoef ik me daar in ieder geval niet meer druk om te maken (dacht al dat ik de enige was die het niet begreep... haha).quote:Done, en die wiki hebben we inmiddels al weer gedumpt.
Diaan wat rot voor je.quote:Op dinsdag 14 november 2006 00:38 schreef Diaan73 het volgende:
ow wat ik vrijdag had...er kwam vocht uit mn borsten, gelig..en als ik er hard op druk, komen er nog wat drupjes uit...kent iemand dat hier??
Tjonge, ook jij dus weer ongi... balen, balen, balen!!quote:Damn had nog gehoopt op een leuk cadeautje voor mn verjaardag a.s. zondag, maar het heeft niet zo mogen zijn.
Ik ga voorlopig maar even nergens vanuit, ga niet hopen op cadeautjes... wacht gewoon maar af. Ik wil mezelf niet teveel hoop geven. Een beetje hetzelfde met hopen dat Twan de hele nacht gaat doorslapen, dat doe ik ook niet meer, ga ervan uit dat hij smorgens weer vroeg wakker is. Ben momenteel een beetje sceptisch dus, niet echt iets voor mij, meestal ben ik zeer positief. Ik heb er momenteel gewoon even niet meer zoveel vertrouwen in en probeer het van me af te zetten.quote:Op woensdag 15 november 2006 21:39 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Tjonge, ook jij dus weer ongi... balen, balen, balen!!Het zou inderdaad een supercadeau zijn geweest voor je verjaardag... maar een 'sinterkerst' cadeautje is natuurlijk ook leuk... daar gaan we dan maar voor, toch?
![]()
Dan van dat vocht.. ik heb het nooit gehad, maar wat Luchtbel zegt klinkt idd wel als iets om in de gaten te houden! Ga je nu naar de huisarts, of wacht je nog even af?
Laten we het hopen voor jullie Deepfreeze!quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:19 schreef Deepfreeze het volgende:
jeetje Bright, wat naar om dit nieuws op zo'n manier te horen. Hopelijk kunnen ze donderdag nog iets zeggen over de gang van zaken... Veel sterkte met dit nieuws in ieder geval!
Morgen staat mijn NOD dag...
Eigenlijk is het verbazend rustig vandaag. Normaal heb ik altijd klachten met buikkrampen/rugpijn/hoofdpijn. Ik heb wel sinds vrijdag een raar gevoel in mijn onderbuik. Een beetje krampig, maar echt veel minder dan normaal, en ook op een andere manier. Bij ongi was het steeds af en aan erge kramp (dubbel van de pijn). En nu al 4 dagen continu een lichte buikpijn.
Straks maar eens op vriendlief testen of mijn humeur nog normaal is, of dat ik toch in ongi-mood ben..
Het zou wel te erg zijn als ik binnen 1 NOD al naar het volgende topic mag...
Psssst en en..quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:58 schreef Gwennert het volgende:
na mn vorige berichtje terug te lezen staat het er een beetje raar... overleg.... lees er maar hele fijne gesprekken...
hoe vroeg kun je merken dat je zwanger zou kunnen zijn??? ik hou het nog steeds op een buikgriep... en dat door t slechte weer mn lichmaam me in de weg zit... maandag weten we meer, maar toch ga je langzaam wel denken... ben zo gruwelijk misselijk, maar het is een buikgriep... denk ik...![]()
Er ligt hier nog een test in huis.. Die heb ik een paar maanden geleden gehaald.. Toen zat ik op 45 dagen. En de ochtend dat ik wilde testen was de ongi er toch.quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:21 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Laten we het hopen voor jullie Deepfreeze!
Heb je al wel een test in huis, of ga je die pas halen als je wat langer overtijd zou zijn?
En ben je normaliter regelmatig ongesteld?
Hartsikke spannend.Dusquote:Op dinsdag 21 november 2006 16:52 schreef Deepfreeze het volgende:
He Jolene,
Ik geloof dat het toen ook al rond de 31 dagen zat, met af en toe uitschieters naar boven. Dus eigenlijk lijkt het natuurlijke evenwicht wel weer terug te zijn. En de afgelopen 3 keer inclusief die verschrikkelijke buikkrampen, zo'n 2 dagen van te voren.
Alleen die buikkrampen heb ik nu nog niet. Maar misschien is het wel weer een uitschieter naar boven.. Ik wacht rustig af. We zijn net 3 maanden bezig, dus ik heb nog wel geduld.
Afwachten voor mij maar even.quote:Op dinsdag 21 november 2006 17:00 schreef Deepfreeze het volgende:
Tsja ik ging op mijn 17e aan de pil, en was om mijn 10e ongesteld. Heb 7 jaar gehad om dat uit te zoeken. Het was steeds dezelfde dag van de volgende maand, of een dag later (dus 1 oktober en dan 1 of 2 november weer).
bright wij hebben dit ook 3 van de 4 keer voorgehad.. en de 3de keer hebben ze toch nog iui gedaan... de andere 2 keer zijn we ook moeten stoppen.. het komt inderdaad heel hard aan.. spijtig kan ik jullie ook geen tips geven om kwaliteit te opwaarderen.. maar blijf hopen.. jullie hebben net als ons al 1 wondertje... hopelijk komt er onverwachts door moeder natuur toch nog een 2de wondertje... maar ik begrijp jullie wel.. ook hier is de hoop op een laag pitje... maar intussen blijf ik duimen...quote:Op maandag 20 november 2006 12:00 schreef Bright het volgende:
Nou, Luna en anderen, stop voor ons maar met duimen... Vandaag zit het ons helemaal niet mee.![]()
Vanochtend komt m'n vrouwthuis met de mededeling dat we bij het eindpunt zijn. En dat terwijl ze voor een follikel-echo ging!
![]()
Gek genoeg blijft er na opwaarderen van de zaadcellen veel te weinig over, waardoor IUI-behandelingen niet zinvol zijn. We gaan niet voor IVF, dus waarschijnlijk blijft het hierbij. Wel gaan we donderdag nog naar het ziekenhuis met een paar belangrijke vragen, zoals:
- Hoe kan het dat de testen laten zien dat het sperma wel iets slechter is, maar niet dramatisch minder dan gemiddeld, terwijl er na opwaarderen zo weinig overblijft?
- Waarom worden we niet op een normale manier geinformeerd hierover, zodat het nu wel erg hard aan komt?
- De vorige keer vonden we de hoeveelheid sperma al klein. Baseert het ziekenhuis zich op 1 opwaardering en is het daarmee uit? (2nd opinion-mogelijkheid??)
Zou iemand nog iets weten dat we kunnen vragen? (Hoe de kwaliteit te verhogen hebben we al gevraagd, maar meer dan wat alcohol en rook-geboden kregen we niet)
Nou ja, dat komt dus donderdagmiddag wel. Voorlopig is het niet fijn, helemaal niet fijn om te weten dat we misschien maar 1 kind zullen hebben en houden (gelukkig is Elise er al!!)
Dus bij jullie hebben ze het 'gewoon' 2 van de 3 keer niet gedaan, ook al waren jullie al in het ziekenhuis en was het zaad al opgewerkt?quote:Op dinsdag 21 november 2006 21:42 schreef lunastar het volgende:
[..]
bright wij hebben dit ook 3 van de 4 keer voorgehad.. en de 3de keer hebben ze toch nog iui gedaan... de andere 2 keer zijn we ook moeten stoppen.. het komt inderdaad heel hard aan.. spijtig kan ik jullie ook geen tips geven om kwaliteit te opwaarderen.. maar blijf hopen.. jullie hebben net als ons al 1 wondertje... hopelijk komt er onverwachts door moeder natuur toch nog een 2de wondertje... maar ik begrijp jullie wel.. ook hier is de hoop op een laag pitje... maar intussen blijf ik duimen...
net als voor al de andere hier blijf ik duimen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Inderdaad wij hebben De 2 eerste keren hebben we geen iui gehad terwijl alles dus al gedaan was..; en we hebben toch alles moeten betalen... daar heb ik en vloek ik nog veel over... gewoon geld uit je zakken slaan en niks doen is heel frustrerend... Ik hoop zo voor jullie dat er toch een goed zaadje zat tijdens de iui en dat het resultaat oplevert...quote:Op woensdag 22 november 2006 22:07 schreef Bright het volgende:
[..]
Dus bij jullie hebben ze het 'gewoon' 2 van de 3 keer niet gedaan, ook al waren jullie al in het ziekenhuis en was het zaad al opgewerkt?
Dat is erg vreemd. Ze vertelden ons dat ze he zo wie zo doen, ook al is het zaad slecht op dat moment (want het lastigst/duurst is toch het opwerken ervan, denk ik)
Bij ons hebben ze dus wel 'gewoon' de eerste door laten gaan, terwijl, zo bleek achteraf, de kwaliteit van het restant dramatisch slecht was (wat ik mij niet kan voorstellen, afgaande uit de voorgaande spermatests...)
Ow marie wat vreselijk balen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 09:28 schreef Marie79 het volgende:
Bright, ik kan je alleen maar sterkte wensen...
Nou, ik hoop niet dat ik over iedereen heenwals, maar heb momenteel niet zoveel behoefte om hier mee te posten. Ik lees wel, maar post heel weinig... Sorry daarvoor.
Ben gisteren ook weer ongesteld geworden (was al verwacht) en volgende week een afspraak maken bij de gyn.
O ja, nieuwe nod wordt 21 december, hopelijk een leuk kerstcadeautje dus!
Hee Phluphy! Wat lief dat je naar me vraagt! (hmmmm, sinds wanneer ben ik een ''het''?quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:40 schreef phluphy het volgende:
Aan het hopelijk lurkende Little Woodstock: hoe gaat het met jou??
Verder natuurlijk voor iedereen spoedige streepjes gewenst. Wie weet als surprise, en anders onder de boom.
Volgens mij is het wel normaal...Het kan op een eisprong duiden.Het stoppen van de pil en dus het opgang komen van je eigen hormonen kan veranderingen in je lichaam meebrengen...de een merkt en voelt hier veel van...een ander voelt niets.quote:Op zaterdag 25 november 2006 21:45 schreef heaven7 het volgende:
Ik kom het hier maar even vragen.. ik ben sinds 2.5 week gestopt met de pil, kreeg gewoon de bloeding na een aantal dagen, die duurde ook gewoon de normale duur maar nu heb ik buikpijn en pijnlijke tepels (alleen tepels, rest van boob niet). Ik wil overigens geen kinderen maar wilde van de hormonen af. Is dit normaal?
als je aan het einde van je strip stopt dan krijg je een pilmenstruatie en darana volgt je eigen cyclus zichweer en kabn het maar zo zijn dat je idd een eisprong krijgt.quote:Op zondag 26 november 2006 12:24 schreef heaven7 het volgende:
Ik kan me niet herinneren ooit mijn eisprong te hebben gevoeld, maar ik heb vanaf m'n 16e aan één stuk door de pil geslikt, ben nu 21 dus dat is best een lange tijd.. ik kan het me niet goed herinneren allemaal. Wel was ik altijd regelmatig ongesteld. Dus even afwachten.
Maar kun je na 2 weken gestopt te zijn en een bloeding te hebben gehad alweer een natuurlijke eisprong hebben?
Ik weet dat ze tegen ons zeiden dat het natuurlijk ook nog zou lukken... maar dat het veel langer zou duren omdat er maar een aantal (3%) goede tussen zaten... Maar ik hoop voor jullie dat het toch nog intussentijd mag lukken en dat je geen iui meer moet ondergaanquote:Op vrijdag 24 november 2006 07:34 schreef Bright het volgende:
Nou, terug van ziekenhuis...
De kwaliteit en beweeglijikheid van de zaadcellen is meer dan voldoende voor een natuurlijke zwangerschap en ook voldoende om op te werken voor IUI. Alleen, gek genoeg blijkt bijna alles het opwerken zelf niet te overleven; van de 10 miljoen cellen blijft er zo ongeveer 100.000 over na opwerken. (Eigenlijk is het in dit geval dus 'afwerken'...)
Daarom kregen we te horen dat ook iui geen zin had. (Maar dan dus ook IVF niet, lijkt me, maar dat doen we toch niet)
Nu is besloten om over 3 maanden nog een IUI poging te doen, dus wanneer er een hele nieuwe lading aan zaadcellen is. En dan maar hopen dat ik in de tussentijd niet ziek wordt of koorts krijg!
En in het ziekenhuis zijn ze pas overgegaan van papieren rompslomp naar het melden van uitslagen per computer. Alleen krijgen nu de artsen niet meer te zien dat de uitslagen binnen zijn. Ze begreep dat het eigenlijk niet kan om pas bij een follikelmeting de uitslag van de vorige te vertellen. Daarom zal ze in ieder geval de procedure onder de loep nemen.
Ik heb ook aangegeven dat ze verdorie bijna een maand de tijd hebben om de uitslag door te nemen en de patient ervan op de hoogte te stellen. Maak gewoon een To-do-lijst met alle uitslagen die nog moeten worden nagekeken in de computer, dan doen ze dat i.i.g. niet pas bij de eerstvolgende keer dat de patient langskomt.
Mijnquote:Op maandag 27 november 2006 09:32 schreef Klonk het volgende:
mag ik ook een melig verhaal vertellen
gisteravond, ik zat lekker stereotypisch op de bank, komt m'n vriendin naar me toe, sleurt me van de bank, ik zo van wtf, zij ja kindje maken, productieneuken
dan is de sfeer in een keer zo naar beneden gehaald![]()
Spannend jose! Ik zelf heb lang gewacht met de stap te zetten...maar toen ik hem gezet had...viel het me allemaal erg mee...quote:Op maandag 27 november 2006 14:53 schreef Jose81 het volgende:
Deepfreeze van harte!! Geniet ervan!!![]()
In tegenstelling tot Deepfreeze hier geen tweede streepje, maar wel de langverwachte afspraak met de huisarts... woensdag gaan we om een verwijzing vragen voor de gynaecoloog....
Ik dacht vanmorgen "ik ga nú bellen, anders komt het er nooit van..!", dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken en een afspraak gemaakt.. dus ook wij zullen snel in de MMM belanden... helaas...![]()
Ja, wij hebben ook van die momenten gehad. Het is echt niet leuk wanneer je eigenlijk geen zin hebt, maar je "moet". Maar ja, toch moet je maar zin maken, want telkens een maand wachten is ook geen optie...quote:Nou deze cyclus hebben wij wel geklust omdat het moest
Romantisch is anders...maar zit niet voor niets aan de hormonen denk ik dan,ik wil de kans goed benutten
Maar leuk is anders....
hier is nog niks te bekennen , maar dat zegt nog niks ik heb al is eerder opeens een cyclus van 28 of 30 dagen gehad,als ik op dag 31 nog niet ongi ben dan ga ik pas echt hopen dat het raak isquote:Op zondag 3 december 2006 10:44 schreef Spekkiemonster het volgende:
Glossy ... hoe staat het er bij jullie voor?
ik zit nu op dag 28 dus nog 3 dagenquote:Op zondag 3 december 2006 11:32 schreef Spekkiemonster het volgende:
spannend nog dus!! keep on jompeling
hoelang nog voor dag 31?
quote:Op woensdag 6 december 2006 12:15 schreef PM-girl het volgende:
Spekkie, om jouw ondertitel maar eens te quoten, het is echt niet eerlijk.
Sinterklaas had hier best wat streepjes kunnen strooien. Misschien de kerstman dan?
Dat vind ik echt ergquote:Op donderdag 7 december 2006 12:53 schreef lunastar het volgende:
littleMissSunshine.. ik weet nog hoe mijn ouders reageerde toen ik voor de 2de ging... Intussen zijn mijn zussen mij al lang voorgegaan en mijn ouders tonen geen interesse meer in onze situatie...
Waarschijnlijk steek je je kop teveel in het zandquote:Op zondag 10 december 2006 16:22 schreef Jose81 het volgende:
Dank jullie wel... we houden de moed erin. Gister heb ik wel een test gedaan en die was negatief, dus we houden er rekening mee dat het gewoon niks kan zijn, maar aan de andere kant hóóóóóp ik dat ik misschien wel te vroeg getest heb...
(of steek ik dan teveel m'n kop in het zand?)![]()
![]()
Nou, dat hoop ik dus ook! Maar ik ben o zo bang dat ik inderdaad een beetje te hoopvol ben...quote:IK hoop zooooooo voor je...dat je inderdaad te vroeg getest hebt... hihi...sterkte.
Leg eens uitquote:
quote:
pssst... Correctie: NOD was al op 8 januari gezetquote:Op maandag 11 december 2006 09:22 schreef Brighteyes het volgende:
Jammer Bright!
Spannend Misslautje! Enneh... HCG verdubbelt zich elke 3 dagen, dus als je dit weekend getest hebt en een vaag streepje hebt gezien dan zou je in principe niet tot as weekend te hoeven wachten voor een duidelijkere streep hoor.
quote:Op maandag 11 december 2006 08:51 schreef Iksje het volgende:
[..]
Sjeen! Heb je misschien ook een streepje?
Je leest vaak op zwangerschapsfora dat zelfs een vaag streepje duidt op de aanwezigheid van HCG, zwangerschapshormoon. En dat testen vaker vals negatief dan vals positief zijn... ergo een streep is een streep is zwanger![]()
Ik hoop voor Misslautje dat het zo is... en ook voor Jose natuurlijk.
En aan alle anderen snel een streepje gewenst!
Snel editten!quote:Op maandag 11 december 2006 10:06 schreef Bright het volgende:
pssst... Correctie: NOD was al op 8 januari gezet
Ik was toevallig in de buurt... hopen dat Nieuwjaar voor jullie iets moois brengtquote:Op maandag 11 december 2006 10:38 schreef glossy het volgende:
mijn nod staat nog op 2 dec maar moet naar 1 januari toe ,wil iemand dat veranderen?![]()
dat hopen wij ook.quote:Op maandag 11 december 2006 10:43 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik was toevallig in de buurt... hopen dat Nieuwjaar voor jullie iets moois brengt![]()
Zullen wij samen gaan wachten?????quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:52 schreef Misslautje84 het volgende:
Maar even een update !!
Nog steeds geen!!!!!!!!!! wordt nu toch wel heelll erg spannend hoor, ben nu al
6 dagen overtijd. maar het gekke is dat ik me zo ontzettend goed voel...![]()
Jose wat spannendquote:Op woensdag 13 december 2006 16:53 schreef Jose81 het volgende:
He, balen Glossy! Maar wel mooi dat je zo'n meedenkende huisarts hebt!! Ik hoop dat je snel van je blaasintsteking af bent....!!![]()
Aaah, Diaan.. balen, zeg...!! Sterkte.![]()
Wat kl*te Misslautje!!Stom, stom, stom! Ik hoopte voor je dat het echt nu al raak zou zijn.. maar als je die verschijnselen houdt, zou ik het toch nog maar even afwachten. Het schijnt dat het soms heel lang kan duren voordat je genoeg HCG in je bloed hebt, waar zo'n test op reageert..!!
![]()
Hier nog steeds niet ongi, ook nog geen spoor ervan...! Mijn temperatuur blijft hoog... vanaf vrijdag was 'ie: 36.8 - 36.8 - 36.9 - 36.8 - 36.7 - 36.9. Normaal dus maximaal 36.6... dus hij 's nog steeds aan de hoge kant. Het blijft hier dus spannend....!! Ik wacht nog lekker een tijdje af, heb geen haast om te testen... Eerst maar rustig afwachten, voordat ik teveel ga hopen dat het raak is.![]()
Ik zit inmiddels al op dag 31... de afgelopen 4 maanden duurde de cyclus 26-26-27-28 dagen...![]()
Dank je wel!!quote:Op woensdag 13 december 2006 18:57 schreef Beaker het volgende:
[..]
Jose wat spannend![]()
Ik had overigens ook nergens last van op het moment van zwanger zijn! ( geen zere borsten etc.)
Heel veel succes! Ik duim hoor!!![]()
Ja maar meis, ik bedoel het absoluut niet vervelend hoor, maar ik heb je posts een beetje gevolgd, en het viel me op dat je zo ontzettend veel "ophing" aan die cijfertjes achter de komma bij het temperaturen...terwijl het echt om verschillen van (bijna) niets ging..toch?quote:Op vrijdag 15 december 2006 23:14 schreef Jose81 het volgende:
Dank jullie wel allemaal...! Doet me goed...![]()
Zoals verwacht is de menstruatie nu inderdaad doorgebroken, dus dat is weer "genieten"... ggrrr...![]()
Voorlopig geloof ik er niet meer in... heb het gevoel dat we een heeele lange weg moeten gaan of dat het zelfs helemaal niet goed gaat komen. Wat kan je lichaam je teleurstellen. Bah!![]()
Nou, niet teveel, ik kan me heel goed voorstellen dat je alleen máár bezig bent met zwanger worden als je zo graag een kindje wil...quote:Op zaterdag 16 december 2006 11:45 schreef _evenstar_ het volgende:
Nu is dat totaal niet zo bedoeld van jou kant, maar dit soort opmerkingen kunnen volgens mij best kwetsend zijn, want het is verkapt: je bent er teveel mee bezig![]()
ik snap je wel hoor , en ben communicatoef een kluns in uitdrukkenquote:Op zaterdag 16 december 2006 11:52 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nou, niet teveel, ik kan me heel goed voorstellen dat je alleen máár bezig bent met zwanger worden als je zo graag een kindje wil...het zou hetzelfde zijn als dat mensen tegen mij zouden zeggen: "je bent teveel bezig met je zwangerschap"..ja logisch toch? Dat is het belangrijkste wat er nu in mijn leven gebeurt, en voor anderen is dat dus die kinderwens, dat begrijp ik heel erg goed. Tis meer dat ik bij het lezen van zoiets denk "probeer er een beetje ene bepaalde nuchterheid in te houden, want je maakt het jezelf anders nóg moeilijker".
Maar misschien is dat idd wel onbegonnen werk, daar kan ik ook niet over oordelen vanuit jullie positie.
Misschiwen druk ik me ook niet goed uit, ik vind het moeilijk om duidelijk te maken wat ik precies bedoel, ook omdat ik absoluut niemand tegen de schenen wil schoppen. Maar ik denk dat er wel een verschil is tussen heel erg met iets bezig zijn, of obsessioneel met iets bezig zijn.
Dat is ook ontzettend lastig, en ik praat er natuurlijk over als buitenstaander die zoiets, eigenlijk met verbazing, leest vanuit mijn eigen, geheel andere, referentiekader, en dus dat gevoel erbij krijgt.quote:Op zaterdag 16 december 2006 11:54 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
ik snap je wel hoor , en ben communicatoef een kluns in uitdrukkenmaar het gevaar in dit soort is je praat over een ander mans gevoel, en wie bepaald die grens wanneer iets obsessief of niet is. dat maakt het zo lastig.
Deze keer vatte ik hem iig niet zo op. Meer iets van 'dat kan je ook echt niet weten als je niet maand in maand uit aan het proberen bent, iedereen overal om je heen maar 'zomaar' zwanger raakt' etc. etc. etc.quote:Op zaterdag 16 december 2006 11:45 schreef _evenstar_ het volgende:
Nu is dat totaal niet zo bedoeld van jou kant, maar dit soort opmerkingen kunnen volgens mij best kwetsend zijn, want het is verkapt: je bent er teveel mee bezig![]()
Ja, maar daar temperatuur je dus voor. Als je normaal altijd op de 36,7 zit en je gaat in de 2e helft van je cyclus naar 36,9-37,0 dan is dat precies genoeg verhoging die bij een zwangerschap zou passen. Het klinkt als heel weinig maar het is ook niet zo dat je gelijk koortsig rond loopt als je zwanger bent toch?quote:Op zaterdag 16 december 2006 11:52 schreef Vivi het volgende:
Misschien druk ik me ook niet goed uit, ik vind het moeilijk om duidelijk te maken wat ik precies bedoel, ook omdat ik absoluut niemand tegen de schenen wil schoppen.
Maar ik denk dat er wel een verschil is tussen heel erg met iets bezig zijn, of obsessioneel met iets bezig zijn.
En dat laatste gevoel kreeg ik een beetje bij die posts over die temperatuurverschillen...die zo minimaal waren, dat ik me gewoon niet kon voorstellen dat er zoveel aan werd opgehangen.
men tempt ook om te weten wanneer je je eisprong hebt,door dat je temp omhoog gaat weet je wanneer je je eisprong hebt gehad, is wel erg makkelijk om te weten voor al voor de damens die vrij ongeregeld menstrueren.quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:49 schreef Vivi het volgende:
Oke, dat wist ik idd niet, het kwam erg triviaal op me over, die temperatuurverschillen van 0,1 of 0,2..ik houd mijn mond wel weer
En mijn eigen ervaring is dat als je echt zwanger bent je het gewoon weet..zonder temperaturen, zonder van alles..tegen alle redelijkheid in...zonder jezelf van het positieve te moeten "overtuigen" omdat je nu eenmaal de goede temperatuur hebt of wat dan ook, het is een onberedeneerbaar weten...maar goed, dat is mijn persoonlijke ervaring, dat ga jij ook nog een keer meemaken BE![]()
Hey meid dikke knuffel... En kop op... ik weet het is moeilijk.. maar probeer positief te denken...quote:Op vrijdag 15 december 2006 23:14 schreef Jose81 het volgende:
Dank jullie wel allemaal...! Doet me goed...![]()
Zoals verwacht is de menstruatie nu inderdaad doorgebroken, dus dat is weer "genieten"... ggrrr...![]()
Voorlopig geloof ik er niet meer in... heb het gevoel dat we een heeele lange weg moeten gaan of dat het zelfs helemaal niet goed gaat komen. Wat kan je lichaam je teleurstellen. Bah!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |