abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 11 februari 2007 @ 20:38:45 #151
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_46216002
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:32 schreef Marjolijntje het volgende:
Luchtvaartmaatschappij bellen is leuk, maar dan is er alleen wat geregeld voor in het vliegtuig, niet voor de reis naar het vliegveld, de twee uur tussen inchecken en vliegen, de transfer naar je uiteindelijke locatie en al die dingen.
Ze zullen hier best wat vaker mee te maken krijgen. Waarom niet even bellen?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator zondag 11 februari 2007 @ 20:40:45 #152
45833 crew  Fogel
pi_46216102
Bij de apotheek hebben ze van die icepads (of iets wat daar op lijkt), ook heel erg kleine - misschien zelfs 100ml versies. Het zijn zakjes met een blauwe gel erin, en dat blijft lang koud.

Vraag wel even na of je medicijn nog werkt als het bevroren raakt! Mijn dochter gebruikte ook medicijnen die gekoeld moesten blijven en die zijn op een gegeven moment bevoren geraakt door de (normale) koelelementen (dit was voor de 100ml regels van toepassing kwamen), en toen hebben we 2 van de 3 flesjes weg kunnen doen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator zondag 11 februari 2007 @ 20:41:34 #153
45833 crew  Fogel
pi_46216143
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:38 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ze zullen hier best wat vaker mee te maken krijgen. Waarom niet even bellen?
Omdat de luchtvaartmaatschappij geen invloed heeft op de marachausse in Nederland of in de landen waar deze persoon heen gaat...
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 11 februari 2007 @ 20:50:13 #154
13151 crew  Rewimo
pi_46216528
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:41 schreef Fogel het volgende:
Omdat de luchtvaartmaatschappij geen invloed heeft op de marachausse in Nederland of in de landen waar deze persoon heen gaat...
Nee, maar allicht weten ze wel hoe je het dan aan moet pakken of bij wie je terecht kunt voor informatie.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_46216638
Mijn medicijnen mogen niet bevroren raken. Ik ga nog wel ff bij de apotheek langs voor informatie. Wat een gedoe is dit zeg, echt irritant.

Ik neem nu mijn medicijnen mee met een koelelement, mijn medicijnen in een theedoek gewikkeld en dan in een koeltasje, dat gaat goed en blijft lang koud.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  Moderator zondag 11 februari 2007 @ 21:12:01 #156
45833 crew  Fogel
pi_46217524
Misschien hebben ze wel een of andere 'vriessteen' ofzo? Of iets anders wat niet vloeibaar is natuurlijk
pi_46218268
Wat ik bij de apotheek te horen kreeg vorige keer toen ik ging vragen hoe ik ze mee moest nemen in de trein enzo, zeiden ze een koelelement en een theedoek enzo, dus ik ben weinig hoopvol dat ze nu wel iets weten, maarja, ik ga wel langs.
Anders langs de huisarts, misschien dat hij iets weet, of dat hij een verklaring mee kan geven dat ik dat koelelement echt nodig heb.
Of er anders toch maar op gokken en het in mijn ruimbagage stoppen, op hoop van zege dat het goed gaat.

Ik ga trouwens naar Turkije
  Moderator zondag 11 februari 2007 @ 21:36:25 #158
45833 crew  Fogel
pi_46218700
Neem anders (gratis) contact op met Europe Direct, die beantwoorden vragen (of wijzen je in ieder geval de goeie richting aan) over alle zaken die met Europa te maken hebben. De EU heeft de regel ingevoerd en dus moeten ze ook een antwoord op je vraag kunnen geven.
http://ec.europa.eu/europedirect/index_nl.htm

Ik weet dat medicijnen buiten de 100ml grens vallen, maar hoe het zit met de koelbenodigdheden ervan heb ik nog nergens wat van gelezen. Zou wel fijn zijn als je hier kan posten wat je bij europe direct te horen krijgt
pi_46218952
Ik zal ze eens bellen, bedankt!
En als ik meer weet, laat ik dat ook hier horen Het is fijn als mensen die tegen hetzelfde probleem aanlopen, minder hoeven te zoeken naar informatie.
pi_46231273
Ik heb nu dit gevonden op schiphol.nl:

Medicijnen
Vloeibare medicijnen die een passagier nodig heeft voor de duur van de reis (= vlucht en verblijf in het buitenland) zijn toegestaan in de handbagage in grotere hoeveelheden dan 100 mililiter. Op verzoek van security moet de passagier een doktersrecept kunnen overhandigen of aan kunnen tonen dat de medicijnen op naam staan.

Naast medicijnen mogen ook (vloeibare) koelelementen voor een veilig medicijntransport mee.

Dus dan is het koelelement geen probleem volgens mij? Een medicijnpaspoort haal ik sowieso, you never know.

Maar als het zo goed is, scheelt het echt een hoop gedoe!
  dinsdag 13 februari 2007 @ 13:08:45 #161
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_46256152
Was het stukje even kwijt... stond dit hier al?
quote:
ma 22 jan 2007

'Pakje smeerkaas verboden, een Edammer niet'

Weer strengere regels Schiphol op komst
door Arnold Burlage
SCHIPHOL - Op Schiphol worden op 1 mei nieuwe veiligheidsmaatregelen van kracht, waardoor onder meer alleen nog maar handbagage ter grootte van een diplomatenkoffertje in vliegtuigen kan worden meegenomen. Ook wordt er gesproken over de invoering van een verplichte schoenencontrole, waarbij elke passagier zijn of haar schoenen moet uitdoen. De Schiphol-directie vindt dat de opgevoerde veiligheidscontroles voor een deel moeten worden teruggedraaid.

De overlast voor de passagiers is te groot, de veiligheid is niet verbeterd en de doorstroming stagneert nog steeds, constateert luchthavendirecteur Ad Rutten, verantwoordelijk voor de dagelijkse operaties, Hij pleit in luchtvaartnieuws.nl voor het invoeren van strenge steekproeven van verdachte passagiers of vluchten in plaats van het uitvoerig controleren van alle luchtreizigers. Directiewoordvoerster Marianne de Bie heeft zijn uitspraken gisteravond bevestigd. Op de veiligheidsaanpak op Schiphol, die wordt opgelegd door het ministerie van Justitie, bestaat al lange tijd veel kritiek. De controles wijken ook sterk af van die op andere luchthavens, zoals Frankfurt en Parijs.
Bron: http://www2.telegraaf.nl/reiskrant/article57309101.ece

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_46256222
Wat laten we ons allemaal toch gek maken...
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_46256269
Wat denkt men nu? Dat dit het leuker maakt om het vliegtuig te nemen? Mag ik dadelijk zeker m'n fotografieappatuur in het laadruim van het vliegtuig stoppen?
quote:
Ook wordt er gesproken over de invoering van een verplichte schoenencontrole, waarbij elke passagier zijn of haar schoenen moet uitdoen.
Lekker praktisch. Voeg er meteen een inwendig onderzoek aan toe. Daar kunnen vast ook explosieven verstopt worden!
  dinsdag 13 februari 2007 @ 13:20:35 #164
262 Re
Kiss & Swallow
pi_46256288
t'is wachten op een terrorist met een trektouwtje in de zoom van zijn onderbroek
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_46256319
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 13:20 schreef Re het volgende:
t'is wachten op een terrorist met een trektouwtje in de zoom van zijn onderbroek
Echt, als er straks iemand bedenkt dat we naakt, aan een touw gebonden op ons hoofd staand moeten reizen, doen we dat ook. Want je weet immers maar nooit!.

Bangmakerij. Bah.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 13:24:43 #166
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46256355
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 13:08 schreef Hik het volgende:
Was het stukje even kwijt... stond dit hier al?
[..]

Bron: http://www2.telegraaf.nl/reiskrant/article57309101.ece

En 'de terroristen' die het vliegtuig zogenaamd op wilden opblazen met vloeistof, daarvan is een groot deel allang weer van vrij. Niks geen paspoorten, tickets, vloeistof, of überhaupt een plan!

Ik lag me ziek, zo triest is het.
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 13:22 schreef Jarno het volgende:

[..]

Echt, als er straks iemand bedenkt dat we naakt, aan een touw gebonden op ons hoofd staand moeten reizen, doen we dat ook. Want je weet immers maar nooit!.

Bangmakerij. Bah.
Je kunt veel zeggen, maar dit zijn toch wel 1 van de meest veilige vluchten. Een kaping is zo goed als uitgesloten:

Nu nog even wachten op mensen die veiligere vluchten willen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Yildiz op 13-02-2007 13:35:34 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  Moderator dinsdag 13 februari 2007 @ 13:49:07 #167
45833 crew  Fogel
pi_46256801
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 13:24 schreef Yildiz het volgende:

[..]

[afbeelding]
Nu nog even wachten op mensen die veiligere vluchten willen.
Ze hebben daar wel meer zitplek dan op een normale economy vlucht
Alleen de personal entertainment (zak over de kop) lijkt me wat minder.

Vraagje voor Yildiz: Ik heb in Istanbul witte bordjes gevolgd waar Yildiz (dit was vlakbij Orktaköy) op stond en kwam uiteindelijk een poort en een hele partij bewaking tegen... ben toen maar verdergelopen. Wat is Yildiz??
  dinsdag 13 februari 2007 @ 13:51:11 #168
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46256857
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 13:49 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ze hebben daar wel meer zitplek dan op een normale economy vlucht
Alleen de personal entertainment (zak over de kop) lijkt me wat minder.
Ik denk dat je op plaats bestemming genoeg lichamelijke aandacht krijgt hoor.
quote:

Vraagje voor Yildiz: Ik heb in Istanbul witte bordjes gevolgd waar Yildiz (dit was vlakbij Orktaköy) op stond en kwam uiteindelijk een poort en een hele partij bewaking tegen... ben toen maar verdergelopen. Wat is Yildiz??
Geen idee. . Nee, echt niet.
pi_46785080
Ik heb gelukkig bij de Etos lenzenvloeistof in 100ml flesjes gevonden; die kan in de handbagage. het meisje bij de kassa keek heel vreemd toen ik er wat over zei; ze vliegt zeker nooit.
pi_47330467
Iemand onlangs nog lenzenvloeistof mee proberen te nemen vanaf Schiphol? Vlieg binnenkort weer zo'n 24 uur en dan heb ik graag m'n vertrouwde vloeistof mee! Natuurlijk zijn de kleinste flesjes enkel in 120 ml uitvoering te krijgen... grrr...
People are like trash cans - step on their toes and their mouth opens up
  vrijdag 16 maart 2007 @ 11:35:44 #171
262 Re
Kiss & Swallow
pi_47330515
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 11:34 schreef Capt_Proton het volgende:
Iemand onlangs nog lenzenvloeistof mee proberen te nemen vanaf Schiphol? Vlieg binnenkort weer zo'n 24 uur en dan heb ik graag m'n vertrouwde vloeistof mee! Natuurlijk zijn de kleinste flesjes enkel in 120 ml uitvoering te krijgen... grrr...
er zijn ook 50ml flesjes te koop hoor (of standaard flesjes althans)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_47330607
Weet ik, maar ben erg gehecht aan m'n vertrouwde merk (heb wel eens problemen gehad met andere soorten). Zou gewoon graag willen weten of ze nu na een paar maanden de regels nog altijd erg strikt hanteren?
People are like trash cans - step on their toes and their mouth opens up
  vrijdag 16 maart 2007 @ 16:33:57 #173
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_47341145
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 11:38 schreef Capt_Proton het volgende:
Zou gewoon graag willen weten of ze nu na een paar maanden de regels nog altijd erg strikt hanteren?
Ja.
(tenzij de douane staakt natuurlijk )

Overigens was de controle op vloeistoffen in Milaan een lachertje.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 20:49:28 #174
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_47350223
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 11:38 schreef Capt_Proton het volgende:
Weet ik, maar ben erg gehecht aan m'n vertrouwde merk (heb wel eens problemen gehad met andere soorten). Zou gewoon graag willen weten of ze nu na een paar maanden de regels nog altijd erg strikt hanteren?
Als je de vloeistof in het zakje doet, controleren ze daar vrij sterk op, wat mij echter opvalt, dat ondanks dat de controle op Schiphol vrij goed wordt uitgevoerd, dat het zeker niet 'water'dicht is, ze pakken echt niet alles eruit, vooral de kleine dingen glippen erdoor.
(De waterfles van 0,5 liter met water halen ze er normaliter overigens wel uit, de mingeltube, lippenbalsum niet..... Maar zolang ze in Europe 1 man achter de scanner zetten die op 6 'main' dingen moet controleren, zal er altjid wat doorheen glippen.....

Je kan trouwens je lensenvloeistof in kleinere flesjes gieten...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_47363372
Ik was laatst dus op schiphol. Ik ging op reis naar Zuidoost Azie. Bij het inchecken moest ik als een van de weinige mijn schoenen uitdoen en op de scanner leggen. Ik had schoenen met zo'n 2cm hak aan. Ik vind het echt oneerlijk, want de andere vrouwen die ik daarna zag die ook zulke schoenen aanhadden, sommige met nog hogere dikke hakken hoeven hun schoenen niet uit te trekken . En er waren drugshonden en veel douane mensen daar aanwezig. En wat nog vreemd is, een van die mensen vroeg hoeveel geld ik bij me had. Sorry maar als ik echt de intentie had om geld te smokkelen ga ik echt niet de waarheid vertellen en trouwens er zijn meerdere manieren om geld naar het buitenland te smokkelen dan alleen via schiphol als men het echt wilde. Of ik neem precies 19.999 euro mee.

Maar die nieuwe regels is te belachelijk voor woorden. Het duurde meer dan een uur voordat iedereen ingecheckt was. En is de veiligheid echt beter op geworden of is het alleen maar schijnveligheid?
En sommige landen in ZO Azie gaan ook dezelfde regels implementeren als de EU wat betreft het meenemen van vloeistof in je handbagage.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 17:35:07 #176
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_47372907
Wij vliegen in juni vanaf Enschede. Heeft iemand een idee hoe die luchthaven omgaat met de nieuwe "veiligheids"regels?

Ik vind het maar jammer hoor, die nieuwe regels. Normaal nemen we altijd pakjes drinken en flesjes water mee het vliegtuig in, nu moeten we ons drinken tegen dure vliegtuigprijzen gaan kopen . (zoals iemand al schreef: 2 euro voor een flesje water )
En ik neem in de koffer ook maar extra drinken mee. We komen 's avonds laat aan op Mallorca, dan is er geen winkel meer open om nog drinken te kunnen kopen. En kraanwater daar kun je ook niet drinken. En om nou midden in de nacht op zoek te gaan naar een blikjesautomaat... nee dank je.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_47380398
Op schiphol konden wij op de heenreis na de douane ons lege waterflesje gewoon met kraanwater vullen; op de terugreis vanaf Tenerife kon dat niet; dat water uit de kraan kun je niet drinken.
De controles waren aan biede kanten dus streng; op tenerife ondervonden we dat echt. Ik had met mijn stomme kop wel m'n contactlensspul in kleine verpakking en we kopen wel een fles drank die in de handbagage gaat; ja mooi fout...Die fles konden we of alsnog los inchecquen (maar hoe doe je dat zonder omhulsel; we deden hem juist niet inde rugzak omdat ze daarmee gooien); of hem daar achterlaten. Nog geprobeerd met een goed verhaal dat we ter goeder trouw zijn..helaas. Diegene snauwde ons al wat af en ik had ineens zoiets van "wij geen fles drank, jullie mooi ook niet", dus ik wilde hem kapot smijten, maar toen ik die dreiging maakte en hem uiteindelijk met een flinke smak (wat overdreven) in de container gooide was het foute boel; ze trok mijn handbagagerugzakje af, smeet dat op de grond...en duwde mij in de richting van een kantoortje..smeet me tegen de muur en daarna moest ik naar binnen....ik kneep hem inmiddels wel een beetje al wist ik dat ik haar niet bedreigd had of zo. Ze dreigde met iets van politie (ze spraken amper engels, alles ging in het spaans); hadden mijn pas afgenomen en die werd door een wat vriendelijkere man gecontroleerd in de computer. Ik moest van de vrouwelijke douane mee naar een magazijntje, en ze snauwde iets, waarvan ik later begreep dat ik me uit moest kleden (sloeg nergens op want mijn handbage had ze ook helemaal niet nagekeken); alles wat ze deed leek op willen vernederen, zij had de macht. ik werkte vanaf heteerste moment mee want ik wilde toch wel graag met het vliegtuig mee. Eenmaal helemaal bloot (ja alles moest uit) kon ik me aankleden en vroeg ze of ik relaxt was; ik kon weer terug naar de rest van de familie, die verder ook beduusd achter gelaten waren. zelfs terug lopen bleef ze me commanderen...tjonge...dit was dus de controle...
Drank kun je dus eigenlijk niet meer meenemen, of je moet het in je ingecheckte bagage doen; ook een risico. Ik heb al een van een ander natte zooi op mijn bagage gehad en dan begin ik de vakantie met een rugzak met natte inhoud...ook niet fijn.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 18 maart 2007 @ 09:35:02 #178
13151 crew  Rewimo
pi_47390917
Jeetje Katinka, wat een belachelijk gedoe zeg

MaLo, lege waterflesjes mag je meenemen en die kun je dan op Schiphol met kraanwater vullen. Dat is misschien nog wel een mogelijkheid voor jullie. Blikjes mag je niet meenemen in je handbagage, die kun je dan na de douane of in het vliegtuig wel kopen maar ja, dan is het hartstikke duur.
  Moderator zondag 18 maart 2007 @ 09:46:26 #179
45833 crew  Fogel
pi_47390988
Ik vind het een logische reactie van de controleur. Bekijk het even van de andere kant: Ze was op zich al heel aardig om je de mogelijkheid te geven het alsnog in te checken waar de procedure is dat het meteen weggedonderd moet worden. Dat jij daarna gedrag vertoont wat als agressief opgevat kan worden (met flessen drijgen te smijten op een vliegveld is natuurlijk niet slim) is dan natuurlijk een goede reden om je even op je plaats te zetten.
Een ding is zeker, de volgende keer dat je gaat vliegen denk je wel heel goed na wat je wel en niet kan maken.

En ik snap het gezeur niet over lege flesjes meenemen om die te vullen, zeg nou zelf, wat boeit die 2¤ op het totale vakantiebudget? En als het echt veel uitmaakt op het totale budget kan je misschien maar beter een goedkopere bestemming vinden voor de volgende keer zodat je ook het gevoel kan hebben op vakantie te zijn ipv iedere cent om te moeten draaien
pi_47391378
quote:
Op zondag 18 maart 2007 09:35 schreef Rewimo het volgende:
Jeetje Katinka, wat een belachelijk gedoe zeg

MaLo, lege waterflesjes mag je meenemen en die kun je dan op Schiphol met kraanwater vullen. Dat is misschien nog wel een mogelijkheid voor jullie. Blikjes mag je niet meenemen in je handbagage, die kun je dan na de douane of in het vliegtuig wel kopen maar ja, dan is het hartstikke duur.
Ach nu kunnen we er wel om lachen; zelfs geen boete of zo gehad.
Wij hadden ook op schiphol een flesje water gevuld.
pi_47391426
quote:
Op zondag 18 maart 2007 09:46 schreef Fogel het volgende:
Ik vind het een logische reactie van de controleur. Bekijk het even van de andere kant: Ze was op zich al heel aardig om je de mogelijkheid te geven het alsnog in te checken waar de procedure is dat het meteen weggedonderd moet worden. Dat jij daarna gedrag vertoont wat als agressief opgevat kan worden (met flessen drijgen te smijten op een vliegveld is natuurlijk niet slim) is dan natuurlijk een goede reden om je even op je plaats te zetten.
Een ding is zeker, de volgende keer dat je gaat vliegen denk je wel heel goed na wat je wel en niet kan maken.

[
Als ze nou nog fatsoenlijk engels spraken had ik misschien nog wel gevraagd waar ik mijn fles mocht vernietigen; ze spraken alleen maar spaan met een enkel bijna onverstaanbaar engels woordje ert tussen. Ik ben normaal heel meegaand, en zal dit zeker niet nog een keer doen. ik heb die fles trouwens uiteindleijk alleen maar in de daarvoor bestemde bak gemikt (wel met een goede klap).
Maar in zulke landen (en dit is nog gewoon europees) moet je niet spotten emt de douane en politie. Ik had ook al gelijk toen ik meegesleurd ben mijn excuses aangeboden, maar dat mocht niet baten in eerste instantie.
  Moderator zondag 18 maart 2007 @ 10:45:02 #182
45833 crew  Fogel
pi_47391496
Even uit nieuwsgierigheid: was het een fles honingrum?
  zondag 18 maart 2007 @ 10:50:25 #183
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_47391563
Rewimo, we komen niet op Schiphol, we vliegen rechtstreeks van Enschede naar Mallorca . Dus daar kunnen we geen water halen . In Enschede is na de controle geen wc of andere plek meer waar je water kunt halen.

Katinkat, wow, das behoorlijk heftig!

Fogel, het gaat me meer om het feit dat je dan in het vliegtuig voor de hele reis drinken moet kopen. Als wij aankomen op Mallorca, zijn de winkels dicht. In de 1,5 uur in de bus naar het hotel wil je ook wel drinken, en in het hotel zelf ook. Je bent pas in de gelegenheid om de volgende ochtend boodschappen te doen, vandaar dat ik het altijd heel makkelijk vond om wat flesjes water en wat pakjes drinken mee te nemen. De pakjes drinken gaan nu maar in de koffer.
Ik overleef het allemaal prima hoor , ik vind alleen dat het zo onnodig lastig gemaakt wordt.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_47391701
quote:
Op zondag 18 maart 2007 10:45 schreef Fogel het volgende:
Even uit nieuwsgierigheid: was het een fles honingrum?
Inderdaad een fles Ron Miel, heerlijk; zeker als je met een fikse keelpijn daar zit. Nu grijpen thuis maar naar een heerlijke oostenrijkse kruidenlikeur...een prima alternatief.
pi_47391757
quote:
Op zondag 18 maart 2007 10:50 schreef MaLo het volgende:
Rewimo, we komen niet op Schiphol, we vliegen rechtstreeks van Enschede naar Mallorca . Dus daar kunnen we geen water halen . In Enschede is na de controle geen wc of andere plek meer waar je water kunt halen.

Tja dan is er niks meer te regelen vrees ik; wij hebben ook op de terugweg in het vliegtuig water gekocht; dat zul jij nu op de heenweg al moeten doen. Als je trouwens een vlucht hebt waar je ook maaltijden krijgt, dan kun je gewoon om water vragen en is het gratis. Wij vlogen met Transavia en daar is niks meer gratis.

Katinkat, wow, das behoorlijk heftig!

Tja, het is gelijk een waarschuwing voor anderen; gedraag je maar gewoon braaf en geef je spulletjes af en er is niks aan de hand. Dat doe ik dus ook in het vervolg maar.
pi_47391938
Ik heb hierboven iets fout gedaan, want nu staan zowel mijn reaktie als het originele bericht in het witte kader.
  zondag 18 maart 2007 @ 11:14:44 #187
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_47391998
quote:
Op zondag 18 maart 2007 11:02 schreef Katinkat het volgende:

[..]
Wij vliegen dus ook met transavia. Het is twee uurtjes vliegen naar Mallorca, dus een prima afstand om zelf je eten en drinken mee te kunnen nemen. Ach ja, tis niet anders.
  Moderator zondag 18 maart 2007 @ 11:55:29 #188
45833 crew  Fogel
pi_47392882
Katinkat: Hadden ze in de tax-free winkels geen Ron Miel? Zonde om zonder dat spul thuis te komen, is bijna onmogelijk om dat buiten de kanarische eilanden te kopen.

Malo: Het lijkt me vreemd dat er bij aankomst op het vliegveld helemaal nergens een kiosk of automaat te vinden is (uiteraard met hoge prijzen, dat dan weer wel), maar ik begrijp dat je het zekere voor het onzekere wil nemen. Tip: doe voor de zekerheid het drinken in een extra -goed afgesloten- zak, als het fout gaat heb je dan in ieder geval geen natte kleding. Niet alle verpakkingen kunnen tegen drukverschil (in de baggageruimte is het drukverschil zover ik weet groter dan in de cabine).
pi_47397319
quote:
Op zondag 18 maart 2007 11:55 schreef Fogel het volgende:
Katinkat: Hadden ze in de tax-free winkels geen Ron Miel? Zonde om zonder dat spul thuis te komen, is bijna onmogelijk om dat buiten de kanarische eilanden te kopen.
Daar verkochten ze eht wel; 50 % duurder. Ik ga het wel bij mijn schoonouders drinken; die hadden ook een fles mee in hun koffer.
  zondag 18 maart 2007 @ 15:27:45 #190
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_47399872
quote:

Malo: Het lijkt me vreemd dat er bij aankomst op het vliegveld helemaal nergens een kiosk of automaat te vinden is (uiteraard met hoge prijzen, dat dan weer wel), maar ik begrijp dat je het zekere voor het onzekere wil nemen. Tip: doe voor de zekerheid het drinken in een extra -goed afgesloten- zak, als het fout gaat heb je dan in ieder geval geen natte kleding. Niet alle verpakkingen kunnen tegen drukverschil (in de baggageruimte is het drukverschil zover ik weet groter dan in de cabine).
Fogel, bedankt voor je tip, ik zal het drinken goed verpakken . Ik had nog niet gedacht aan dat drukverschil.
Ik weet nog van de vorige keer, toen we ook 's avonds laat aankwamen, dat het er heel uitgestorven uit zag op het vliegveld. UIteraard heb ik toen niet gelet op drinkverkooppunten .
  Moderator zondag 18 maart 2007 @ 21:40:58 #191
45833 crew  Fogel
pi_47414617
Malo, ik neem aan dat je je kind ook meeneemt. Voor haar zal het waarschijnlijk geen probleem zijn om een pakje drinken mee te nemen door de security check. In december vonden ze het op schiphol in ieder geval geen probleem dat ik vanalles vloeibaars bij me had voor mijn zoon (toen anderhalf).
pi_48548401
Hallo,

Ik vlieg zaterdag naar Kos voor vakantie maar nu vraag ik me af of ik wel een rugtas mag gebruiken als handbagage...
Ik heb namelijk iets gelezen over plastic doorzichtige zakjes ofzo..

Weet iemand hoe dit zit?

Alvast bedankt!
pi_48548463
ligt aan het gewicht en wellicht vloeistoffen die je meeneemt...
pi_48548490
Geen vloeistof.

Alleen wat brood, handdoekje, onderbroek, voor als mijn koffer wat later komt.
pi_48548540
geen probleem dan lijkt mij? Mits je maar onder de 10 kg ofzo zit.

anders even kijken op de site van de luchtvaartmaatschappij...
  FOK!fotograaf vrijdag 20 april 2007 @ 19:11:06 #196
73911 ultra_ivo
pi_48549344
Een middenslag rugzak neem ik altijd als handbagage mee, zo'n 25-30 liter rugzak. Nooit problemen met het formaat gehad.
pi_48549411
Dat kan, alleen vloeistoffen e.d. moeten in een plastic doorzichtig tasje
pi_48550441
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 19:13 schreef Bastoenie het volgende:
Dat kan, alleen vloeistoffen e.d. moeten in een plastic doorzichtig tasje
En mogen per verpakking niet meer als 100ml bevatten.

En zorg er ook voor dat je rugzak niet meer als 5kg weegt.
pi_48571863
Zie ook het andere topic over handbagage.
pi_48604592
Hallo,

Aanstaande woensdag ga ik naar Disneyland Parijs met het vliegtuig. Ik stap op in Dusseldorf. Maar wat mag je allemaal meenemen in het vliegtuig? Handbagage heb ik niet nodig, aangezien het maar een uurtje vliegen is. Ik bedoel dingen zoals shampoo, tandpasta en zeep, mag dat gewoon? Of ligt het aan de maatschappij waar je mee vliegt. Ik vlieg met Lufthansa.
Wie anderen overwint is sterk, wie zichzelf overwint is machtig
www.undiesforyou.nl
  zondag 22 april 2007 @ 17:09:49 #201
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_48604747

Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
pi_48604784
quote:
Op zondag 22 april 2007 17:05 schreef christiano het volgende:
Hallo,

Aanstaande woensdag ga ik naar Disneyland Parijs met het vliegtuig. Ik stap op in Dusseldorf. Maar wat mag je allemaal meenemen in het vliegtuig? Handbagage heb ik niet nodig, aangezien het maar een uurtje vliegen is. Ik bedoel dingen zoals shampoo, tandpasta en zeep, mag dat gewoon? Of ligt het aan de maatschappij waar je mee vliegt. Ik vlieg met Lufthansa.
Je mag vrijwel alles meenemen in bagage voor het ruim (uitgezonderd bommen, etc).
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 22 april 2007 @ 17:20:08 #203
19142 tslh
Never at ease.....
pi_48605198
quote:
Op zondag 22 april 2007 17:10 schreef spijkerbroek het volgende:
Je mag vrijwel alles meenemen in bagage voor het ruim (uitgezonderd bommen, etc).
Weet je dat zeker?

[ Bericht 90% gewijzigd door Bora-Bora op 22-04-2007 17:34:14 ]
 FR
  zondag 22 april 2007 @ 17:22:41 #205
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_48605211
Ik zag de TT en dacht gelijk: vliegenmepper
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
  zondag 22 april 2007 @ 17:40:37 #206
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_48605865
Ga je voor het eerst in je leven vliegen ofzo, sjezus.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_48606243
ja klopt, ik ga voor het eerst. Op google kon ik het niet vinden, maar hierboven staat een link naar Schiphol. Geldt voor iedere luchthaven dan hetzelfde, aangezien ik vanuit Dusseldorf vertrek?
Wie anderen overwint is sterk, wie zichzelf overwint is machtig
www.undiesforyou.nl
pi_48606280
quote:
Op zondag 22 april 2007 17:51 schreef christiano het volgende:
ja klopt, ik ga voor het eerst. Op google kon ik het niet vinden, maar hierboven staat een link naar Schiphol. Geldt voor iedere luchthaven dan hetzelfde, aangezien ik vanuit Dusseldorf vertrek?
Ja, het zijn algemene regels, niet specifiek van een luchthaven.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_48606294
Gewoon alles meenemen in je grote koffer wat geen direct gevaar brengt voor het vliegtuig...
En omdat het toch maar een uurtje vliegen is heb je eigenlijk geen handbagage nodig...

Het enigste waar ze volgens mij altijd over zeuren is wat je bij je in je rugzakje hebt als je
het vliegtuig instapt...

Niks mee... probleem opgelost lijkt me dan he?
Pompompiedompiedompomperdompiedompompom
  zondag 22 april 2007 @ 18:09:45 #210
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_48606791
quote:
Op zondag 22 april 2007 17:40 schreef HugoBaas het volgende:
Ga je voor het eerst in je leven vliegen ofzo, sjezus.
Aha.. Hugo ging meteen voor de 2e keer het vliegtuig in.
  zondag 22 april 2007 @ 18:10:20 #211
41684 wadgem
Vvvbwleargh.
pi_48606809
Handbagage: maximaal 5 kilo met afmetingseisen, geen vloeistoffen meer, geen potentieel gevaarlijke dingen zoals nagelknippers, katana's of flak cannons.

Voor een uur vliegen neem je dus gewoon een boek en wat kleingeld mee voor een flesje water.
Anatidaephobia
The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.
  zondag 22 april 2007 @ 18:10:34 #212
78843 mrbomb
Open misère praatje
pi_48606816
Zitten er ook vliegen op FOK! dan??
Why does it hurt when I pee?
pi_48610924
Wel lekker vanaf Dusseldorf; overzichtelijker en niet zo druk. In de gewone bagage mag je vrijwel alles meenemen; geen campinggaz of zo natuurlijk.
  zondag 22 april 2007 @ 20:24:00 #214
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_48611088
Als je geen handbagage nodig hebt: neem dan alles mee om je een dag te redden als je bagage kwijt is. Kleding dus
censuur :O
pi_48611238
quote:
Op zondag 22 april 2007 20:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Als je geen handbagage nodig hebt: neem dan alles mee om je een dag te redden als je bagage kwijt is. Kleding dus
Ik neem ook altijd setje schoon ondergoed en m'n tandenborstel mee in mijn handbagage voor het geval mijn koffer kwijt raakt.

In je koffer (dus niet handbagage) mag in principe alles, behalve bijvoorbeeld campinggas en dergelijke.
  Moderator zondag 22 april 2007 @ 20:42:18 #216
45833 crew  Fogel
pi_48611774
quote:
Op zondag 22 april 2007 20:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Kan je ook gewoon kopen op de plek van aankomst. Lang leve de reisverzekering.
  zondag 22 april 2007 @ 20:43:07 #217
67385 ROG
Go on, say it.
pi_48611804
quote:
Op zondag 22 april 2007 17:05 schreef christiano het volgende:
Handbagage heb ik niet nodig, aangezien het maar een uurtje vliegen is.
Juist op korte vluchten zie je vaak mensen met enkel handbagage reizen, scheelt veel tijd.
pi_48649303
De nieuwe regelgeving die ook eisen zou stellen aan de grootte van de handbagage is voorlopig uitgesteld
quote:
Brussels, 20 April 2007 – Airports Council International EUROPE (ACI EUROPE) welcomes, on behalf of its airport members throughout Europe, the decision reached today by the European Commission to postpone, for one year, the entry into force of the maximum cabin luggage size restriction.

EC regulation n°1546/2006 of 4 October 2006 required new security measures for the EU, Switzerland, Norway and Iceland in that cabin luggage larger than 56x45x24cm would be prohibited as of 6 May 2007. Following the implementation of the liquids’ rules, which has resulted in a 25% reduction in throughput at airport security checkpoints, ACI EUROPE feared this provision would further inconvenience passengers without any proven technical justification from a security perspective.

Olivier Jankovec, Director General ACI EUROPE, said “I am pleased of the Commission’s decision to postpone the implementation of this regulation and thank them for their openness to dialogue, constructive action and cooperation on this matter. The delay will allow for a thorough evaluation of the relevance and justification of the rule from a security point as well as the impact on operations and passenger facility. We now look forward to a continued cooperation in this process.
  Moderator maandag 23 april 2007 @ 22:02:37 #219
45833 crew  Fogel
pi_48649875
quote:
Op maandag 23 april 2007 21:49 schreef DutchTrain het volgende:
De nieuwe regelgeving die ook eisen zou stellen aan de grootte van de handbagage is voorlopig uitgesteld
[..]
Bron
  maandag 23 april 2007 @ 23:04:56 #220
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_48652065
quote:
Op maandag 23 april 2007 21:49 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Goh, zouden de regeltjesverzinners dan toch eindelijk inzien dat het beperken van bagage niet het risico op een aanslag of ander ernstig ongemak verkleint?
  woensdag 2 mei 2007 @ 13:16:03 #221
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_48924119
http://reiskrant.nl/reiskrant/reisnieuws/62897321/Experts:_beperking_handbagage_amper_zinvol.html?p=5,1
quote:
Experts: beperking handbagage amper zinvol

BRUSSEL - De nieuwe regel waarbij passagiers hooguit 100 milliliter vloeistoffen aan boord mogen meenemen, heeft weinig nut.

„Ik denk dat het meer bedoeld is om passagiers gerust te stellen dan met echte veiligheid. Het risico op aanslagen is niet verminderd”, zei de Delftse professor Carel van Eijk woensdag bij een hoorzitting van VVD-politica Jeanine Hennis-Plasschaert in het Europees Parlement.

De scanners kunnen amper ontdekken of in een metalen busje explosieve stoffen zitten of scheerschuim. „Het is ook goed mogelijk om bommen te maken met vloeistoffen of poeders kleiner dan 100 milliliter”.

Europees Parlementslid Jeanine Hennis-Plasschaert betwijfelt al langer of de maatregel uit november wel effectief is.
pi_48924270
quote:
Ik denk dat het meer bedoeld is om passagiers gerust te stellen dan met echte veiligheid.
Mijn god, er wordt er 1 wakker. Nu nog hetzelfde inzien vwb id plicht, camera toezicht, etc, en we beginnen weer een heel klein beetje realiteitszin te kweken.
  woensdag 2 mei 2007 @ 13:22:13 #223
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_48924311
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 13:20 schreef Jarno het volgende:

[..]

Mijn god, er wordt er 1 wakker. Nu nog hetzelfde inzien vwb id plicht, camera toezicht, etc, en we beginnen weer een heel klein beetje realiteitszin te kweken.
^^ Wat hij zegt.
  woensdag 2 mei 2007 @ 18:56:44 #224
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_48936047
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 13:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://reiskrant.nl/reiskrant/reisnieuws/62897321/Experts:_beperking_handbagage_amper_zinvol.html?p=5,1
[..]
Tja, maar zolang Mohammed of Frans van Group 4 Securicor achter de scanner bji de security check niet het verschil kan zien tussen water en 'vloeibare springstoffen' moet je wel dergelijke belachelijke maatregelen doorvoeren voor de schijnveiligheid. Het is namelijk op de scanner wel te zien, maar zolang je maar 1 persoon achter een scanner hebt zitten glipt er natuurlijk regelmatig iets door.

Er zijn op dit moment, (en in het verleden), onderzoeken gaande naar de kwaliteit van de securitycontroles, maar de resultaten worden niet bekend gemaakt, slechts door journalisten eigenhandige checks komen in de krant.
En bij de door journalisten eigenhandige testen komt er veel doorheen, laat staan hoeveel er doorheenkomt bij een echte professionele test.

Ik blijf erbij dat het verbieden van het flesje water of cola onzin is, veel beter is het om bij bepaalde personen, risicodoelgroepen/ risicovluchten (US, Israel) gerichte controles uit te voeren, dan dergelijke maatregelen zoals het beperken van vloeistoffen dagelijks bij miljoenen mensen te controleren. Voorkomen van een aanslag kan je namelijk uiteindelijk toch niet. Ben benieuwd wanneer de EU deze controles zelf ook onzinnig zal verklaren...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_48984586
En weer wat nieuws:
quote:

NIEUW: Vloeistoffen onderzocht op Britse vliegvelden

Vanaf 1 mei 2007 worden op vliegvelden in het Verenigd Koninkrijk steekproefsgewijs vloeistoffen onderzocht. Dit kan gevolgen hebben voor de tijd die nodig is voor de veiligheidscontrole. Daarom raden we passagiers aan hier rekening mee te houden, en ervoor te zorgen dat tassen waarin zich vloeistoffen bevinden (zie hieronder voor inpakinstructies) gemakkelijk uit de handbagage kunnen worden gehaald.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 12:25:19 #226
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_48999577
Eigenlijk denk ik dat ze op den duur alleen maar kunnen gaan voor steekproefsgewijs controleren. Aanslagmogelijkheden worden slimmer en op een gegeven moment is het gewoon niet haalbaar meer om iedereen compleet binnenstebuiten te keren. Vooral niet omdat het aantal reizigers ook alleen maar toeneemt.

Persoonlijk hoop ik wel dat er een zinnige steekproef-oplossing komt, dus niet die onzin van nu, waarbij onbeleefdheid en gebrek aan respect nogal eens de boventoon voeren (van controlerende beamtes richting reizigers en dan met name richting die zogenaamde "risicodoelgroepen")
  vrijdag 4 mei 2007 @ 18:55:43 #227
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_49013668
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 22:52 schreef DutchTrain het volgende:
En weer wat nieuws:
[..]
En dan te bedenken dat de beveiliging nu aangeeft de vloeistoffen al te controleren op aanwezigheid van explosieven.... Kortom, het blijft windowdressing, want je kunt nu eenmaal niet alles controleren. (Het ergste is nog dat in verband met discriminatiewetgeving je niet van een bepaalde doelgroep / persoon een controle mag uitoefenen, maar dat dit random moet...)
Noem het 'beestje' bij de naam, en doe zoals EL AL doet aan profiling, en je kan de andere passagiers met rust laten.

Ik zal het overigens donderdag zien als ik even op en neer moet naar Liverpool. Ik verheug me nu al op de wachtrijen bij de security
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator vrijdag 4 mei 2007 @ 23:14:13 #228
45833 crew  Fogel
pi_49023673
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:25 schreef Hik het volgende:
Persoonlijk hoop ik wel dat er een zinnige steekproef-oplossing komt, dus niet die onzin van nu, waarbij onbeleefdheid en gebrek aan respect nogal eens de boventoon voeren (van controlerende beamtes richting reizigers en dan met name richting die zogenaamde "risicodoelgroepen")
Door het onbeschofte gedrag van de controleurs (hier gewoon simpel volk van Securitas o.i.d., zonder aparte bevoegdheden) hebben al meerdere piloten geweigerd om te vliegen omdat ze zich te boos vonden (door de beveiligingsmensen veroorzaakt) om verantwoord een vliegtuig te kunnen besturen!
Misschien zijn die simpele zielen wel bang dat de piloot zich toegang verschaft tot de cockpit en dat hij daarom extra controles moet ondergaan....
  vrijdag 4 mei 2007 @ 23:28:12 #229
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_49024181
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:55 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat de beveiliging nu aangeeft de vloeistoffen al te controleren op aanwezigheid van explosieven.... Kortom, het blijft windowdressing, want je kunt nu eenmaal niet alles controleren. (Het ergste is nog dat in verband met discriminatiewetgeving je niet van een bepaalde doelgroep / persoon een controle mag uitoefenen, maar dat dit random moet...)
Noem het 'beestje' bij de naam, en doe zoals EL AL doet aan profiling, en je kan de andere passagiers met rust laten.

Ik zal het overigens donderdag zien als ik even op en neer moet naar Liverpool. Ik verheug me nu al op de wachtrijen bij de security
Ondertussen is men echt wel zo slim om juist die profiling te ontduiken.
Denk aan de sluipschutter in Washington pas, bijvoorbeeld. Eerst zou hij alleen zijn, en in een wit busje rijden. Hij bleek met iemand te werken, en een blauwe auto te hebben. En hij was niet blank, maar een neger. En hij had geen legertraining, zoals vele professionele profilers openlijk verklaarden.

Nee, ik heb geen hoge pet op van profilers nee.

Daar waar dit allemaal om begon, om die verdachten die dus plannen hadden om dus vloeistof te gebruiken, blijkt daar uiteindelijk iets van waar te zijn cq. is er iemand veroordeeld?
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 23:14 schreef Fogel het volgende:
[..]
Misschien zijn die simpele zielen wel bang dat de piloot zich toegang verschaft tot de cockpit en dat hij daarom extra controles moet ondergaan....
!
  zaterdag 5 mei 2007 @ 09:33:46 #230
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_49029931
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 23:28 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nee, ik heb geen hoge pet op van profilers nee.

Daar waar dit allemaal om begon, om die verdachten die dus plannen hadden om dus vloeistof te gebruiken, blijkt daar uiteindelijk iets van waar te zijn cq. is er iemand veroordeeld?
[..]

!
Profiling in combinatie met gericht vragen stellen aan een selecte doelgroep en de bagage van deze personen checken is echter effectiever, dan van iedereen maar belachelijke eisen te stellen aan de hoeveelheid vloeistoffen. En het mooiste is, als de vertrektijd van het vliegtuig nadert gaat zie je de mensen van de airline gebaren dat de security controle sneller moet.... Tja tot zover de goede controle.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_49800205
Ik vlieg volgende week naar Spanje, is het mogenlijk om mn gitaar met de handbagage mee te nemen ?
Цой жив
  zaterdag 26 mei 2007 @ 20:34:30 #232
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_49800622
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 20:21 schreef Zwoerd het volgende:
Ik vlieg volgende week naar Spanje, is het mogenlijk om mn gitaar met de handbagage mee te nemen ?
Zolang er geen explosieven en/of vloeistoffen of andere scherpe voorwerpen in verstopt zitten wel ja
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_49801149
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 20:34 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Zolang er geen explosieven en/of vloeistoffen of andere scherpe voorwerpen in verstopt zitten wel ja
Ok
Цой жив
  zaterdag 26 mei 2007 @ 20:57:16 #234
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_49801287
Wacht even..ik las niet goed

HANDbagage had je het over. Ik denk dat het daar te groot voor is. Dan gaat het op een aparte kar de laadruimte in.
pi_49801685
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 20:57 schreef Nembrionic het volgende:
Wacht even..ik las niet goed

HANDbagage had je het over. Ik denk dat het daar te groot voor is. Dan gaat het op een aparte kar de laadruimte in.

ligt ie daar wel veilig??
Цой жив
  zaterdag 26 mei 2007 @ 21:22:24 #236
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_49802048
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 21:11 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

ligt ie daar wel veilig??
Of 'ie stuk kan bedoel je? Als je een beschermhoes hebt zou ik 'm daar wel in stoppen ja.
pi_49802203
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 21:22 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Of 'ie stuk kan bedoel je? Als je een beschermhoes hebt zou ik 'm daar wel in stoppen ja.
Ja dat bedoel ik, ja ik heb wel gewoon een gitaarhoes waar hij in kan.
Цой жив
  zaterdag 26 mei 2007 @ 21:30:58 #238
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_49802320
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 21:27 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Ja dat bedoel ik, ja ik heb wel gewoon een gitaarhoes waar hij in kan.
Dat zou ik dan doen ja
  woensdag 4 juli 2007 @ 18:37:39 #239
104543 Marseille
Allons enfants de la patrie...
pi_51139865
ik ga morgen naar malta en mijn koffer is PRECIES 20 kilo. Ik heb als handbagage een sporttas met de rest van mijn spullen (geen vloeistoffen) van rond de 10 kilo en een rugzak. Mag ik dit als handbagage meenemen volgens de nieuwe regels?
.
  woensdag 4 juli 2007 @ 18:47:40 #240
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_51140198
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 18:37 schreef Marseille het volgende:
ik ga morgen naar malta en mijn koffer is PRECIES 20 kilo. Ik heb als handbagage een sporttas met de rest van mijn spullen (geen vloeistoffen) van rond de 10 kilo en een rugzak. Mag ik dit als handbagage meenemen volgens de nieuwe regels?
Ligt aan de vliegmaatschappij, maar 2 tassen is normaal te veel... Lees ff de site van je vliegmaatschappij .
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:01:23 #241
157229 Boschkabouter
Met puntmuts.
pi_51140694
Als je een literfles water invriest, mag die dan wel zonder gezeik mee?

Moet ook dé oplossing kunnen zijn voor andere stoffen zoals lenzenvloeistof.
  FOK!fotograaf woensdag 4 juli 2007 @ 19:45:59 #242
73911 ultra_ivo
pi_51142365
10 kilo handbagage is meestal teveel.
pi_51144357
Ik lees vanalles over vloeistoffen in je handbagage maar mag je dan in je koffer die je niet als handbagage doet gewone hoeveelheden vloeistof meenemen?
  woensdag 4 juli 2007 @ 20:40:43 #244
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_51144463
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 20:38 schreef Stansfield het volgende:
Ik lees vanalles over vloeistoffen in je handbagage maar mag je dan in je koffer die je niet als handbagage doet gewone hoeveelheden vloeistof meenemen?
Yup. Geldt alleen voor handbagage. Zie website Schiphol.

woensdag 4 juli 2007 @ 21:18:23 #245
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_51146080
Ik bied de jas altijd apart aan, maar de mobiele telefoon, sleutels of portefeuille zitten daar in, en die bied ik normaliter nooit los van de jas aan, en er wordt ook nooit om gevraagd...

Wat mij trouwens een beetje tegenvalt, ik bied al die vloeistoffen keurig in een zakje aan, maar ik zie genoeg mensen om mij heen die het gewoon in de tas plaatsen TUSSEN kleding, en het wordt er niet atlijd (nooit) uitgepikt....
Tot zover de goede controle dus.. kijk een fles van 1 liter pakken ze er wellicht wel uit, maar de kleinere verpakkingen komen er door heen. Al wil ik hierbij niet aangeven dat je het niet in zo'n zakje moet doen.

Sterker nog, ze willen juist dat je het apart aanbiedt zodat ze de vloeistoffen goed kunnen bekijken, omdat ze anders een 'blurred' image krijgen als het in de tas zou zitten. Ben benieuwd hoe lang de belachelijke regels met vloeistoffen in stand blijft....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 4 juli 2007 @ 21:35:05 #246
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_51146797
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 21:18 schreef ozzietukker het volgende:
Ik bied de jas altijd apart aan, maar de mobiele telefoon, sleutels of portefeuille zitten daar in, en die bied ik normaliter nooit los van de jas aan, en er wordt ook nooit om gevraagd...

Wat mij trouwens een beetje tegenvalt, ik bied al die vloeistoffen keurig in een zakje aan, maar ik zie genoeg mensen om mij heen die het gewoon in de tas plaatsen TUSSEN kleding, en het wordt er niet atlijd (nooit) uitgepikt....
Tot zover de goede controle dus.. kijk een fles van 1 liter pakken ze er wellicht wel uit, maar de kleinere verpakkingen komen er door heen. Al wil ik hierbij niet aangeven dat je het niet in zo'n zakje moet doen.

Sterker nog, ze willen juist dat je het apart aanbiedt zodat ze de vloeistoffen goed kunnen bekijken, omdat ze anders een 'blurred' image krijgen als het in de tas zou zitten. Ben benieuwd hoe lang de belachelijke regels met vloeistoffen in stand blijft....
Dat viel mij ook op toen we vorige week van Mallorca terugvlogen. De mensen naast ons in het vliegtuig hadden letterlijk LITERS appelsap (ze hebben tenminste 6 van die pakjes van 200 ml opgedronken en nee, die waren niet gekocht op de luchthaven) en yoghurt in het vliegtuig meegenomen. En zij waren niet de enigen in het vliegtuig.

Bij de tassencontrole werd wel het babypopje van mijn dochtertje uitgebreid gefouilleerd .

Op Mallorca was sowieso alles mogelijk, leek het wel. Of je nu je hele tas in het bakje legde waarin je normaal je telefoon e.d. moet leggen, of je tas en je jas, of helemaal niks, echt alles werd zonder morren door de scan gedaan.
(Behalve dus de pop van mijn dochter )
  donderdag 5 juli 2007 @ 10:12:12 #247
33376 TMoose
waiting for concert...
pi_51158950
Dat was dan zeker een plaspop
There are 24 hours in a day, and 24 beers in a case. Coincidence?
  donderdag 5 juli 2007 @ 11:51:11 #248
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_51161799
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:12 schreef TMoose het volgende:
Dat was dan zeker een plaspop
Yep, 150 cc cola verstopt in een pop, in de hoop dit mee te smokkelen
pi_51165137
ff een ander vraagje mbt tot bagageregels:
hoeveel kilo gewone bagage mag je meenemen, en hoeveel kg handbagage?

kan ik nergens vinden namelijk..

betekend dat dat er geen limiet aan is?
"Isaac Newton invented gravity because some asshole hit him with an apple"
  donderdag 5 juli 2007 @ 13:59:00 #250
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_51166293
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:26 schreef Maarten1 het volgende:
ff een ander vraagje mbt tot bagageregels:
hoeveel kilo gewone bagage mag je meenemen, en hoeveel kg handbagage?

kan ik nergens vinden namelijk..

betekend dat dat er geen limiet aan is?
Dit kun je vinden op de site van je luchtvaartmaatschappij.
Standaard is de regel: 20 kg ruimbagage (bij economy class) en max 5 kg handbagage (moet ook nog aan bepaalde afmetingen voldoen).
pi_51171076
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:59 schreef MaLo het volgende:

[..]

Dit kun je vinden op de site van je luchtvaartmaatschappij.
Standaard is de regel: 20 kg ruimbagage (bij economy class) en max 5 kg handbagage (moet ook nog aan bepaalde afmetingen voldoen).
Bij transavia mag je tot 25Kilo gaan, maar als het 25,1 Kilo is ben je echt de lul...
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:32:42 #252
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_51673405
http://www.nu.nl/news/116(...)iegtuig_weer_in.html :
quote:
Moedermelk mag vliegtuig weer in

WASHINGTON - Passagiers die naar de Verenigde Staten vliegen, kunnen vanaf 4 augustus weer aanstekers meenemen. Het verbod was niet noodzakelijk omdat aanstekers geen groot gevaar vormen, maakten de Amerikaanse luchtvaartautoriteiten vrijdag bekend.

Ook komt er een einde aan het controversiële verbod voor moeders die hun baby niet bij zich hebben om moedermelk te vervoeren. Dat was ingesteld nadat vorig jaar zomer was gebleken dat moslimextremisten met vloeistoffen aanslagen wilden plegen in vliegtuigen.

De nieuwe maatregelen moeten veiligheidmedewerkers ontlasten, zodat die meer tijd hebben om bijvoorbeeld explosieven te zoeken en te letten op verdacht gedrag.

De Verenigde Staten zijn het enige land dat aanstekers aan boord verbiedt. Dagelijks worden circa 22.000 aanstekers afgegeven aan veiligheidscontroleurs.
Ik begrijp hieruit dat vloeistoffen, exclusief moedermelk, een groter gevaar vormen dan aanstekers??? De terroristen zullen nu wel al hun explosieven in moedermelk stoppen, hè... Moet er nu niet gecontroleerd worden of de moedermelk toch toevallig gewone melk is?

Hypocriet gedoe .
pi_51687923
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.nu.nl/news/116(...)iegtuig_weer_in.html :
[..]

Ik begrijp hieruit dat vloeistoffen, exclusief moedermelk, een groter gevaar vormen dan aanstekers??? De terroristen zullen nu wel al hun explosieven in moedermelk stoppen, hè... Moet er nu niet gecontroleerd worden of de moedermelk toch toevallig gewone melk is?
Er mag gevraagd worden om te laten zien dat de moedermelk drinkbaar is...
quote:
Hypocriet gedoe .
Zekers, vloeistoffen zijn een zeer klein gevaar, vergeleken met andere manieren om een vliegtuig op te blazen....
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_51715324
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 14:20 schreef -Wolf- het volgende:
Toch stiekem m'n Labello ongecheckt het vliegtuig in kunnen smokkelen. Mwuah ah ah aaahhh!
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_51715623
quote:
is bijna onmogelijk om dat buiten de kanarische eilanden te kopen
hier in venlo bij de drankenhandel hebben ze het!!! Ik heb al tig verschilende soorten geprobeerd, maar allemaal waren ze en nu heb ik: Ron miel Indias, licor tradicional elaborado y embotellado en canarias - espana - por ARTEMI, S.L islas canarias etc.

Weet niet wat het betekent maar het is wel goede, smaakt
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_51734038
Tot mijn verbazing zei niemand op Schiphol iets over het kleine zakmesje aan m'n sleutelbos.

Ik had m'n sleutelbos in zo'n bakje gelegd, samen met telefoon, riem en nog wat spul. Na de scanner pakte ik die sleutelbos weer uit dat bakje en toen viel me opeens dat zakmesje op. Ik was vergeten het eraf te halen, had er niet bij stil gestaan. Kennelijk zat er daar iemand niet heel erg op te letten!
  zondag 22 juli 2007 @ 23:21:16 #257
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_51734081
quote:
Op zondag 22 juli 2007 23:20 schreef k_man het volgende:
Tot mijn verbazing zei niemand op Schiphol iets over het kleine zakmesje aan m'n sleutelbos.

Ik had m'n sleutelbos in zo'n bakje gelegd, samen met telefoon, riem en nog wat spul. Na de scanner pakte ik die sleutelbos weer uit dat bakje en toen viel me opeens dat zakmesje op. Ik was vergeten het eraf te halen, had er niet bij stil gestaan. Kennelijk zat er daar iemand niet heel erg op te letten!
Maar je mag niet zomaar je deo meenemen in je handbagage! Dat is namelijk veeeeeeeeeel gevaarlijker!
  Moderator maandag 23 juli 2007 @ 01:02:45 #258
45833 crew  Fogel
pi_51736400
quote:
Op zondag 22 juli 2007 23:20 schreef k_man het volgende:

Ik meen me te herinneren dat het toegestaan is zolang het lemmet van het mes korter is dan 6cm.
pi_51739409
Zal ik eens een lemmet van 5 cm in je slagader steken dan?

Wat Liejannuh zegt klopt wel; over een beetje vloeistof doen ze panisch, maar een (klein) mes mag kennelijk wel.
  maandag 23 juli 2007 @ 08:51:51 #260
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_51739514
quote:
Op maandag 23 juli 2007 08:39 schreef k_man het volgende:
Zal ik eens een lemmet van 5 cm in je slagader steken dan?

Wat Liejannuh zegt klopt wel; over een beetje vloeistof doen ze panisch, maar een (klein) mes mag kennelijk wel.
En een aansteker ook.... (zie eerder in 't topic)
Waarvoor heb je een aansteker nodig op een vlucht? Luchthavens zijn zo goed als rookvrij, dus je kunt hooguit het vliegtuig in de fik steken. Maar dat is blijkbaar geen enkel probleem...
pi_51739893
quote:
Op zondag 22 juli 2007 23:21 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Maar je mag niet zomaar je deo meenemen in je handbagage! Dat is namelijk veeeeeeeeeel gevaarlijker!
Spuitbussen met brandbare gassen waren al voor de hele vloeistof paniek verboden. Niet vanwege aanslagen, maar gewoon omdat het een dun metalen cilindertje is waar een propaan/butaan mengsel in zit.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 15:55:54 #262
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_57307729
Nou, het kost heel wat tijd, maar dan heb je ook wat ....

http://www.nu.nl/news/147(...)rstap_vliegtuig.html
quote:
Geen vloeistofcontrole meer bij overstap vliegtuig
Uitgegeven: 11 maart 2008 13:49
Laatst gewijzigd: 11 maart 2008 13:51

BRUSSEL - Passagiers die op Europese luchthavens overstappen zullen in het vervolg niet meer worden gecontroleerd of ze vloeistoffen bij zich hebben.
ANP

Het Europees Parlement heeft dinsdag definitief zeggenschap gekregen over de nieuwe veiligheidsmaatregelen op vliegvelden, en wil de vloeistofmaatregel zo snel mogelijk afschaffen. Te beginnen bij de passagiers die overstappen.

Afpakken

Europarlementariër Corien Wortmann (CDA): "De Europese Commissie die de regels heeft opgesteld heeft nooit bewijs kunnen leveren dat het afpakken van vloeistoffen uit de bagage van passagiers ook daadwerkelijk aanslagen heeft kunnen voorkomen."

Wortmann hoopt dat, in het belang van de passagier, deze zomer alle reizigers gewoon weer waterflesjes en babyvoeding kunnen meenemen in hun bagage.
Heel goed om te lezen , maar uh... wat is er mis om vanaf NU niet meer te letten op vloeistoffen in de bagage? Of wachten ze totdat er geen aanslagen zijn gepleegd door mensen die op Europese luchthavens overstappen?
  dinsdag 11 maart 2008 @ 17:33:11 #263
62913 Blik
The one and Only!
pi_57309600
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 15:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
Nou, het kost heel wat tijd, maar dan heb je ook wat ....

http://www.nu.nl/news/147(...)rstap_vliegtuig.html
[..]

Heel goed om te lezen , maar uh... wat is er mis om vanaf NU niet meer te letten op vloeistoffen in de bagage? Of wachten ze totdat er geen aanslagen zijn gepleegd door mensen die op Europese luchthavens overstappen?
Gaat vooralsnog nog wel alleen over mensen die overstappen. (volgens mij)
  Moderator dinsdag 11 maart 2008 @ 17:38:25 #264
45833 crew  Fogel
pi_57309708
"Wortmann hoopt dat, in het belang van de passagier, deze zomer alle reizigers gewoon weer waterflesjes en babyvoeding kunnen meenemen in hun bagage."

Babyvoeding is nooit een probleem geweest, da's een uitzondering op de regel...
pi_57311281
Binnenkort: baby-terroristen...
 FR
  dinsdag 11 maart 2008 @ 19:22:48 #266
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_57311924
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 17:33 schreef Blik het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe ze dit op Schiphol willen controleren, op vluchten buiten Schengen landen vindt er controle aan de gate plaats, en moet je nu je vorige boarding kaart laten zien of je een transitpassagier bent?
(Op doorvluchten tussen Schengen landen was er al geen controle als je binnen het beveiligd gebied bleef).

Overigens, goede zaak, de vloeistofcontrole slaat nergens op, en heeft het vliegen helemaal niet veiliger gemaakt, de scanners konden wel zien dat er vloeistoffen in de tassen zaten, maar niet WAT voor vloeistoffen. (Welke in kleine hoeveelheden bij elkaar dan toch weer een grote hoeveelheid kunnen vormen).
En wat te denken aan de aandacht voor de vloeistoffen, waardoor de andere veel gevaarlijkere dingen minder aandacht kregen, want de scanner kan nu eenmaal maar op een beperkt aantal punten zijn aandacht vestigen.

Ik heb overigens het idee dat Schiphol, maar ook andere Europese luchthavens al wat makkelijker waren geworden, ik doe de vloeistoffen allang niet meer in zo'n zakje en krijg er geen opmerkingen over, laat staan dat ze eruit worden gehaald (ze zijn wel binnen de 100 ml).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 19:40:29 #267
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_57312353
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 17:33 schreef Blik het volgende:

[..]

Ja, vandaar ook mijn laatste zin... Waarom een uitzondering voor mensen die niet overstappen...?
pi_57314177
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 19:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ja, vandaar ook mijn laatste zin... Waarom een uitzondering voor mensen die niet overstappen...?
Omdat er verschillen zijn in de wereld over wat wel en niet door de security mag en omdat je dan weer zonder probleem je drank van je (tax free) vertrekluchthaven mee kan nemen als je overstapt op een luchthaven in Europa.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 21:02:13 #269
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_57314442
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 20:51 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Omdat er verschillen zijn in de wereld over wat wel en niet door de security mag en omdat je dan weer zonder probleem je drank van je (tax free) vertrekluchthaven mee kan nemen als je overstapt op een luchthaven in Europa.
I know.
Laat ik m'n vraag dan anders stellen: waarom wordt de vloeistofcontrole voor bepaalde groepen passagiers gehandhaafd terwijl men blijkbaar ervan overtuigd is dat deze controle nooit aanslagen heeft kunnen voorkomen?
pi_57314718
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
Laat ik m'n vraag dan anders stellen: waarom wordt de vloeistofcontrole voor bepaalde groepen passagiers gehandhaafd terwijl men blijkbaar ervan overtuigd is dat deze controle nooit aanslagen heeft kunnen voorkomen?
Geen idee, maar ik vind het eigenlijk wel best zo. Eindelijk blijft het eens een beetje schoon in het vliegtuig en zie je niet de helft van de passagiers eerst hun overlevingspakket (boterhammen, chips, flessen water etc) uit hun tas halen voordat ze eindelijk eens gaan zitten.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 21:17:29 #271
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_57314819
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:14 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Geen idee, maar ik vind het eigenlijk wel best zo. Eindelijk blijft het eens een beetje schoon in het vliegtuig en zie je niet de helft van de passagiers eerst hun overlevingspakket (boterhammen, chips, flessen water etc) uit hun tas halen voordat ze eindelijk eens gaan zitten.
. True... Maar toch....
  woensdag 12 maart 2008 @ 19:40:26 #272
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_57333698
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:14 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

.

Maar die boterhammen met pindakaas en chips konden en kunnen sowieso al mee. Blijft over de flessen water (of andere drank), welke nou niet bepaald de bron van de grootste vervuiling zullen zijn.

Ik ben wel benieuwd hoe ze e.e.a. gaan doorvoeren, het lijkt mij dat de beveiligingsmedewerker nog minder aandacht zullen vestigen op vloeistoffen dan ze nu al doen....

Al zou het beter zijn om het óf vloeistoffen voor iedereen toe te staan, of voor iedereen niet, zodat er wel duidelijkheid ontstaat, want als iets vertraagt bij de security check zijn het een passagiers de discussie aangaan wat wel en wat niet zou mogen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_73488312
http://www.nu.nl/algemeen(...)of-in-vliegtuig.html .

En het ook nog gewoon serieus bespreken in plaats van deze belachelijk debiele regeling af te schieten. Als ik dreig met een boek een aanslag op een vliegtuig te plegen, worden dan ook alle boeken aan boord verboden? Is precies hetzelfde. En dat aanstekers wel gewoon aan boord mogen als handbagage slaat werkelijk he-le-maal nergens op.
pi_73489733
Gewoon helemaal geen handbagage meer (medicijnen uitgezonderd).
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_73489766
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:02 schreef LangeTabbetje het volgende:
Gewoon helemaal geen handbagage meer (medicijnen uitgezonderd).
Gewoon mensen naakt en vastgeketend vervoeren.

Of nee, wacht, vliegen verbieden! .
pi_73489795
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:03 schreef Jarno het volgende:

[..]

Gewoon mensen naakt en vastgeketend vervoeren.

Of nee, wacht, vliegen verbieden! .
Gewoon alles inchecken. Als je nu ziet wat mensen allemaal meeslepen en hoeveel irritatie dit opwekt ?
pi_73489816
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:04 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Gewoon alles inchecken. Als je nu ziet wat mensen allemaal meeslepen en hoeveel irritatie dit opwekt ?
Ja. Echt heel raar dat mensen op een vlucht van een paar uur graag een boek, mp3'tje of wat te eten willen genieten.
pi_73490124
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:04 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ja. Echt heel raar dat mensen op een vlucht van een paar uur graag een boek, mp3'tje of wat te eten willen genieten.
Nou, als het daarbij bleef zou het 'probleem' er niet zijn, maar tegenwoordig neemt de gemiddelde passagier heeeeeel wat meer mee.

Ik denk ook niet dat de EU handbagage zal gaan verbieden, maar denk eerder dat (Ryanair verdenk ik heeeeeel sterk) luchtvaartmaatschappijen gaan verplichten alles in te checken.
pi_73490308
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:13 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Nou, als het daarbij bleef zou het 'probleem' er niet zijn, maar tegenwoordig neemt de gemiddelde passagier heeeeeel wat meer mee.

Ik denk ook niet dat de EU handbagage zal gaan verbieden, maar denk eerder dat (Ryanair verdenk ik heeeeeel sterk) luchtvaartmaatschappijen gaan verplichten alles in te checken.
Ligt eraan op wat voor vlucht je zit. Als ik een weekendje naar London ga bijvoorbeeld en ik kan tevens online inchecken dan neem ik alles gewoon mee in mijn handbagage als dat kan.. Scheelt weer een uur op het vliegveld ronddolen. Misschien vind je dat wel heel irritant (ik zou niet eens weten waarom, maargoed), maar dat kan mij aan m'n reet roesten op dat moment..
pi_73490363
quote:
Tot zo lang duurt het volgens deskundigen om detectie-apparatuur te ontwikkelen die onderscheid kan maken tussen onschuldige drankjes of parfum en vloeistoffen waarmee kwaadwilligen explosies kunnen veroorzaken.
Bullshit, die apparaten bestaan al járen. De vliegmaatschappijen zijn gewoon te gierig om ze aan te schaffen .
pi_73490467
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:19 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Bullshit, die apparaten bestaan al járen. De vliegmaatschappijen zijn gewoon te gierig om ze aan te schaffen .
Idd. En over 4 jaar mogen we ze alsnog zelf betalen onder het mom van extra veiligheidstoeslag.
pi_73490508
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:18 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Misschien vind je dat wel heel irritant (ik zou niet eens weten waarom, maargoed), maar dat kan mij aan m'n reet roesten op dat moment..
Nou, ik vind iets niet snel irritant hoor . Maar mij vallen wel een paar dingen op (verder niet persoonlijk bedoeld hoor maar even om aan te geven waardoor ik denk dat het er een keer van gaat komen):

1. Jij neemt spul mee voor een weekend, sommige al voor een week + handtas (vrouw) + laptop
2. Het moet allemaal door de scanner van de beveiliging.
3. Bagagerekken beginnen mudjevol te raken (meegemaakt dat verzocht werd zelf de bakken dicht te doen, commentaar van de FA "als ik het zelf moet doen, kost het me mijn rug").
4. Bij Ryanair, Vueling etc. wordt ¤ 10 (?) per ingechecked stuk bagage in rekening gebracht. M.a.w., als ze jou verplichten je tas in te checken is het toch weer een tientje in de pocket.
pi_73490793
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:24 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Nou, ik vind iets niet snel irritant hoor . Maar mij vallen wel een paar dingen op (verder niet persoonlijk bedoeld hoor maar even om aan te geven waardoor ik denk dat het er een keer van gaat komen):

1. Jij neemt spul mee voor een weekend, sommige al voor een week + handtas (vrouw) + laptop
2. Het moet allemaal door de scanner van de beveiliging.
3. Bagagerekken beginnen mudjevol te raken (meegemaakt dat verzocht werd zelf de bakken dicht te doen, commentaar van de FA "als ik het zelf moet doen, kost het me mijn rug").
4. Bij Ryanair, Vueling etc. wordt ¤ 10 (?) per ingechecked stuk bagage in rekening gebracht. M.a.w., als ze jou verplichten je tas in te checken is het toch weer een tientje in de pocket.
En tegelijkertijd zie je ook tegenovergestelde acties bij de mainstream airlines. Zo mag je van BA weer gewoon 2 stuks handbagage meenemen, terwijl het een jaar terug nog 1 stuk was. Scheelt hen weer wat inchecken en dus werk.

Ik ben dus een van die mensen die nooit iets incheckt, maar goed, ik reis ook 4 enkeltjes per week ofzo. Dan wordt je het wachten op je bagage wel zat, laat staan de verloren items en het vroeger moeten aankomen op de luchthaven. Volgens mij bezorg ik niemand overlast en ben ik waarschijnlijk juist relaxter als medepassagier dan menig ander zonder handbagage, ik zeik tenminste nergens over, zuip niet en hou me enkel met mezelf bezig.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 8 oktober 2009 @ 16:35:42 #285
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_73490869
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:19 schreef Sloggi het volgende:

[..]

De betreffende apparaten kunnen wel beter vloeistoffen en andere zaken aangeven, maar het blijft mensenwerk, en met het huidige VMBO nivo van een gemiddelde beveiligingsmedewerker achter een scanner hebben die apparaten verder geen zin.

En het is niet denigrerend bedoeld dat VMBO nivo, maar interne cursussen ten spijt is het nivo gewoon niet goed, althans, niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld EL AL security.

Blijft de hele liquid-regel een grote farce, maar ja, zolang er veel geld in omgaat zullen bepaalde hoge bobo's bovenin de ivoren toren dit niet toegeven, om te voorkomen dat ze budget en dus geld kwijtraken voor 'security'.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_73490941
Ik kan ook de manieren waarop ik de security om de tuin had kunnen leiden niet tellen de laatste keer dat ik vloog (paar maanden terug). Het is echt zo'n enorme wassen neus allemaal.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 16:43:19 #287
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_73491113
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:33 schreef Drive-r het volgende:

[..]

En tegelijkertijd zie je ook tegenovergestelde acties bij de mainstream airlines. Zo mag je van BA weer gewoon 2 stuks handbagage meenemen, terwijl het een jaar terug nog 1 stuk was. Scheelt hen weer wat inchecken en dus werk.

Ik ben dus een van die mensen die nooit iets incheckt, maar goed, ik reis ook 4 enkeltjes per week ofzo. Dan wordt je het wachten op je bagage wel zat, laat staan de verloren items en het vroeger moeten aankomen op de luchthaven. Volgens mij bezorg ik niemand overlast en ben ik waarschijnlijk juist relaxter als medepassagier dan menig ander zonder handbagage, ik zeik tenminste nergens over, zuip niet en hou me enkel met mezelf bezig.
Ik behoor ook tot de catogorie die bijna nooit iets inchecked, zelfs niet op verre vluchten, al moet worden gezegd dat ik bij voorkeur wel met zo weinig mogelijk op het vliegveld bij de gate rondloop.

Je bezorgt overlast als in doordat jij zoveel items mee aan boord neemt is er voor andere mensen minder plek in de bagagerekken, hoewel dat voor relatief korte vluchten niet echt opgaat in mijn ogen, dit is vooral op intercontinentale vluchten of vluchten naar de Vakantiebestemmingen het geval, daarnaast moeten er meer dingen door de handbagagecontrole, zodat dit voor iedereen langer duurt.
En jij zeurt misschien niet, maar hoeveel discussies aan de gate heb ik wel niet moeten aanhoren dat handbagage (welke duidelijk te groot was) koste wat kost aan boord meemoest....
Dus ondanks dat jij denkt geen overlast te veroorzaken doe je dat al wel als in ruimte innemen en langere veiligheidscontrole, en indirect doordat er kans bestaat op een discussie bij de gate.

Al moet iedereen het eigenlijk zelf weten, alleen als iemand besluit dat mijn handbagage maar ergens anders moet omdat zijn spullen bij elkaar moeten en mijn spullen 4 handbagagerekken verder naar achter zet kan je een actie verwachten als dat deze spullen weer er mooi uitgaan, netjes in het gangpad worden uitgespreid, en mijn handbagage teruggaat en ik je veel succes wens met het zoeken voor ruimte voor deze spullen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 16:47:14 #288
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_73491278
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:38 schreef Jarno het volgende:
Ik kan ook de manieren waarop ik de security om de tuin had kunnen leiden niet tellen de laatste keer dat ik vloog (paar maanden terug). Het is echt zo'n enorme wassen neus allemaal.
Wassen neus als zijn in tegenhouden terrorisme absoluut, maar het is wel goed dat ze er zijn, het onderscheppen van scherpe voorwerpen of vuurwapens is wel handig, inflight kunnen deze een potentieel gevaar vormen indien het in handen komt van bijvoorbeeld vechtende passagiers.
Daarnaast zal een grote bom nu niet worden aangetroffen omdat een terrorist weet dat de handbagage wordt gecontroleerd, en je loopt hedendaags echt niet met een tas inclusief bom aan boord van een toestel.

Er zijn voor het terrorisme aspect veel zwakke punten, niet zozeer bij de passagierskant, die worden geacht bepaalde securitykanalen te doorlopen, maar juist de niet-passagiers welke nog veel mogelijkheden hebben om met spullen achter de beveiliging te komen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_73491289
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:43 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je bezorgt overlast als in doordat jij zoveel items mee aan boord neemt is er voor andere mensen minder plek in de bagagerekken, hoewel dat voor relatief korte vluchten niet echt opgaat in mijn ogen, dit is vooral op intercontinentale vluchten of vluchten naar de Vakantiebestemmingen het geval, daarnaast moeten er meer dingen door de handbagagecontrole, zodat dit voor iedereen langer duurt.
Goed, maar daar ben ik het dus niet mee eens. Vertraging wordt veroorzaakt door mensen die (met of zonder handbagage) op het laatste moment realiseren dat het horloge af moet, de laptop vergeten, geen plastic zakje hebben voor de toiletspullen, etc... Ik kom aanlopen, heb altijd alles netjes klaar en heb het in 2 seconden op de band.
quote:
En jij zeurt misschien niet, maar hoeveel discussies aan de gate heb ik wel niet moeten aanhoren dat handbagage (welke duidelijk te groot was) koste wat kost aan boord meemoest....
Wederom, dat zijn niet de regelmatige reizigers, dat zijn de mensen die de regels niet kennen. Al mijn bagage voldoet altijd aan alle eisen. En als ik toch gezeur krijg, zul je van mij (of mijn collega's) echt weinig horen, wij willen gewoon door en als dat moet zonder koffer, dan maar zonder koffer.
Dus ondanks dat jij denkt geen overlast te veroorzaken doe je dat al wel als in ruimte innemen en langere veiligheidscontrole, en indirect doordat er kans bestaat op een discussie bij de gate.
quote:
Al moet iedereen het eigenlijk zelf weten, alleen als iemand besluit dat mijn handbagage maar ergens anders moet omdat zijn spullen bij elkaar moeten en mijn spullen 4 handbagagerekken verder naar achter zet kan je een actie verwachten als dat deze spullen weer er mooi uitgaan, netjes in het gangpad worden uitgespreid, en mijn handbagage teruggaat en ik je veel succes wens met het zoeken voor ruimte voor deze spullen.
Dit soort gezeur heb ik echt nooit, ik doe niet moeilijk.
pi_73491296
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:43 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus. Plus (praktisch probleem), de bagage bakken (rekken?) overvol beginnen te raken. Mensen gaan schuiven met andermans bagage, soms ook niet echt voorzichtig. Etc. etc.

Dus kan ik me voorstellen dat een luchtvaartmaatschappij dus gaat zeggen, huppakee, geen handbagage meer. En je dus dwingt alles in te checken. En ik verdenk Ryanair heeeeeel sterk de eerste te zullen zijn
pi_73491320
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:47 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus. Plus (praktisch probleem), de bagage bakken (rekken?) overvol beginnen te raken. Mensen gaan schuiven met andermans bagage, soms ook niet echt voorzichtig. Etc. etc.

Dus kan ik me voorstellen dat een luchtvaartmaatschappij dus gaat zeggen, huppakee, geen handbagage meer. En je dus dwingt alles in te checken. En ik verdenk Ryanair heeeeeel sterk de eerste te zullen zijn
Maar die zullen het enkel doen om te verdienen, simpel zat. Dat heeft niks met overvolle rekken te maken.
pi_73491409
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:48 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Maar die zullen het enkel doen om te verdienen, simpel zat. Dat heeft niks met overvolle rekken te maken.
Ze gebruiken het als excuus. En ik ben met je eens dat ze het om het geld te doen is. Maar er zijn wel meer regeltjes die geinitieerd zijn door bepaalde maatschappijen en die weer zijn overgenomen door anderen.
pi_73491473
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:47 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Ryanair doet juist het tegenovergestelde. Hoe meer handbagage, hoe beter. Voor ruimbagage (ingechecked) moeten ze personeel aannemen, voor handbagage niet. Hoe je verder die handbagage opbergt, dat moet de passagier zelf maar uitzoeken...

Niets voor niets wilden ze dat mensen hun ingecheckte bagage zelf gingen inladen... (wat gelukkig werd tegengehouden op grond van onder meer veiligheid.)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_73491711
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:52 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ryanair doet juist het tegenovergestelde. Hoe meer handbagage, hoe beter. Voor ruimbagage (ingechecked) moeten ze personeel aannemen, voor handbagage niet. Hoe je verder die handbagage opbergt, dat moet de passagier zelf maar uitzoeken...

Niets voor niets wilden ze dat mensen hun ingecheckte bagage zelf gingen inladen... (wat gelukkig werd tegengehouden op grond van onder meer veiligheid.)
Precies, hetzelfde doen de grote maatschappijen (zoals het voorbeeld van BA, wat ik net al gaf). Wat maakt het hen nou uit of je daar met je medepassagiers ruzie over hebt? Scheelt hen weer een balie beneden en kosten die ze moeten betalen per koffer die door het grondpersoneel wordt ingeladen...
pi_73491751
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:00 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Precies, hetzelfde doen de grote maatschappijen (zoals het voorbeeld van BA, wat ik net al gaf). Wat maakt het hen nou uit of je daar met je medepassagiers ruzie over hebt? Scheelt hen weer een balie beneden en kosten die ze moeten betalen per koffer die door het grondpersoneel wordt ingeladen...
De "grote" maatschappijen geven je nog steeds een "gratis" koffer per ticket. Bij ryanair en co moet je per koffer betalen.
C. Sagan
pi_73492546
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:02 schreef The_stranger het volgende:

[..]

De "grote" maatschappijen geven je nog steeds een "gratis" koffer per ticket. Bij ryanair en co moet je per koffer betalen.
Yup, maar ze geven je wel steeds meer kans om veel handbagage mee te nemen, dat was mijn punt.
  FOK!fotograaf donderdag 8 oktober 2009 @ 18:53:10 #297
73911 ultra_ivo
pi_73495312
Er zijn bepaalde dingen die wil je gewoon niet inchecken (en die staan vaak op de uitzonderingsregels ), laptops of dure fotoapperatuur bijvoorbeeld. Zeker diegenen voor wie de reis valt of staat met het aankomen van de fotoapperatuur.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 19:21:05 #298
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_73496373
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 18:53 schreef ultra_ivo het volgende:
Er zijn bepaalde dingen die wil je gewoon niet inchecken (en die staan vaak op de uitzonderingsregels ), laptops of dure fotoapperatuur bijvoorbeeld. Zeker diegenen voor wie de reis valt of staat met het aankomen van de fotoapperatuur.
En dat is prima en begrijpelijk, maar moet je apart een laptop, apart een fototas dan ook nog een handbagagekoffer/tas die net voldoet aan de maximale afmetingen?
Want het probleem is echt niet de reiziger met een handbagagekoffer en een kleine handtas, wat dat aangaande is Ryanair een beetje aan het muggeziften, maar het schept wel duidelijkheid, 1 handbagageitem per persoon, en niet een laptoptas, een grote fototas, een handbagagekoffer, en 2 tassen duty free.

En hoewel niet iedereen problemen veroorzaakt bij de gate of langer over de veiligheidscontrole doet kan je dat niet vooraf weten, en moet je vooral duidelijkheid zijn in je handbagagebeleid.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  FOK!fotograaf donderdag 8 oktober 2009 @ 22:51:30 #299
73911 ultra_ivo
pi_73505262
Vaak heb ik een middenslag rugzak (iets van 35 liter) die net binnen de normen valt met daarin de fototas en de mini-laptop. Qua afmetingen lukt dat nog wel, gewicht is vaker een discussiepunt. Dan moet ik op de regels wijzen die vaak verbieden om fotoapperatuur in te checken. Met zo'n koffertrolly zul je mij niet zien, dat vindt ik ondingen. Hoe vaak ik zelf niet bijna gestruikeld ben over zo'n ding van een ander of mensen (bijna) heb zien struikelen ermee. En dan nog te zwijgen over de botsingen en opstoppingen aan het eind van de roltrap als mensen plotseling blijven staan om zo'n kreng uit te klappen.
pi_73511811
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 22:51 schreef ultra_ivo het volgende:
Vaak heb ik een middenslag rugzak (iets van 35 liter) die net binnen de normen valt met daarin de fototas en de mini-laptop. Qua afmetingen lukt dat nog wel, gewicht is vaker een discussiepunt. Dan moet ik op de regels wijzen die vaak verbieden om fotoapperatuur in te checken. Met zo'n koffertrolly zul je mij niet zien, dat vindt ik ondingen. Hoe vaak ik zelf niet bijna gestruikeld ben over zo'n ding van een ander of mensen (bijna) heb zien struikelen ermee. En dan nog te zwijgen over de botsingen en opstoppingen aan het eind van de roltrap als mensen plotseling blijven staan om zo'n kreng uit te klappen.
Ach, ik vond trolley ook altijd onzin, totdat ik echt een stuk meer ging reizen. Als ik continue alles op mijn rug zou moeten sjouwen, zou ik (net als ouders collega's) enkel rugpijn overhouden en da's het niet waard. Privé reis ik meestal met een oude leren weekendtas, ik reis toch licht en heb dan geen papieren/notebook bij me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')