En het ook nog gewoon serieus bespreken in plaats van deze belachelijk debiele regeling af te schieten. Als ik dreig met een boek een aanslag op een vliegtuig te plegen, worden dan ook alle boeken aan boord verboden? Is precies hetzelfde. En dat aanstekers wel gewoon aan boord mogen als handbagage slaat werkelijk he-le-maal nergens opquote:De EU-landen lijken niet van plan om op korte termijn een einde te maken aan het verbod om flesjes water of andere vloeistoffen mee aan boord van een vliegtuig te nemen.
Het Europees Parlement heeft er eerder op aangedrongen de maatregel te schrappen, omdat die bij veel passagiers ergernis oproept. Maar de meeste transportministers van de EU-lidstaten willen dat pas doen als het veilig kan. De ministers praten vrijdag in Luxemburg over het onderwerp. De regeling, ingesteld om te voorkomen dat terroristen vloeistofbommen in een vliegtuig weten te krijgen, loopt volgend jaar af.
Volgens een ingewijde zal ze vermoedelijk voor een jaar of vier verlengd worden. Tot zo lang duurt het volgens deskundigen om detectie-apparatuur te ontwikkelen die onderscheid kan maken tussen onschuldige drankjes of parfum en vloeistoffen waarmee kwaadwilligen explosies kunnen veroorzaken.
De Europese Commissie neigt ertoe het huidige verbod ietwat te versoepelen. Drank of andere vloeistof die taxfee is gekocht buiten de EU, zou bij het overstappen binnen Europa niet meer ingeleverd hoeven te worden.
Maar naar verwachting willen de transportministers het huidige regime voorlopig handhaven. Ook Eurlings staat volgens zijn woordvoerster op dat standpunt. „De minister wil af van het verbod, maar alleen als dat veilig kan.”
Moet je met een fatsoenlijke maatschappij vliegen, dan is het drinken wel gratisquote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:42 schreef MarMar het volgende:
Ik vraag me af hoeveel het te maken heeft met de winst die ze in vliegtuigen maken met de belachelijke prijzen die je daar betaalt voor een flesje water.
Als ze nu gewoon gratis een flesje drinken uitdelen aan de passagiers in het vliegtuig vind ik het prima.
Ik heb nog nooit betaald voor drinken aan boord. Moest dat dan!?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:42 schreef MarMar het volgende:
Ik vraag me af hoeveel het te maken heeft met de winst die ze in vliegtuigen maken met de belachelijke prijzen die je daar betaalt voor een flesje water.
Als ze nu gewoon gratis een flesje drinken uitdelen aan de passagiers in het vliegtuig vind ik het prima.
Je moet nu niet alle vliegtuigmaatschappijen gaan generaliseren he? Ik heb nog nooit voor drinken of eten in het vliegtuig betaald.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:42 schreef MarMar het volgende:
Bij welke maatschappij in godsnaam moet je betalen voor water dan? Ik neem altijd gewoon een leeg flesje mee en vraag of ze die willen vullen. Hoe goedkoop de maatschappij ook is, dat hebben ze tot nu toe altijd gratis gedaan..quote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:42 schreef MarMar het volgende:
) Het probleem is dat een paar mensen die hoog in de ivoren toren zitten niet willen toegeven dat de maatregel onzin is. Als ze het nu afschaffen zonder dat er betere detectiemachines zijn is toegeven dat het inderdaad onzin is.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)egtuig_blijft__.html
[..]
En het ook nog gewoon serieus bespreken in plaats van deze belachelijk debiele regeling af te schieten. Als ik dreig met een boek een aanslag op een vliegtuig te plegen, worden dan ook alle boeken aan boord verboden? Is precies hetzelfde. En dat aanstekers wel gewoon aan boord mogen als handbagage slaat werkelijk he-le-maal nergens op. Het maakt reizen per vliegtuig voor mij echt niet leuker. Altijd dat gezeik bij de douane.
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:53 schreef El_Matador het volgende:
Als je nou een beetje terrorist bent, dan kan je de vloeistof ook vervangen door een visceuzere stof, zoals kaas. Dat mag wel mee aan boord.
Dit is de meest belachelijke maatregel die alleen onschuldigen treft en geen schuldigen*.
*Krijgen de terroristen (v*zmh) dus toch hun zin.
Dat mag aan boord. Maar niet in je handbagage toch?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:24 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Waarom moeilijk doen?
Zolang je bij de veiligheidscontrole nog steeds metaaldetectoren gebruikt om de passagiers zelf te checken hebben alle controles op vloeistoffen geen zin.
Daarnaast, 5 busjes van 100 ml vloeistof is ook 500ml, mag gewoon aan boord, en dat is nou net de hoeveelheid die je in het vermeende complot nodig hebt.
(Vermeend, want ondanks de veroordeling van de verdachten, is het technisch niet bewezen dat het aan boord van een vliegtuig je deze stoffen veilig kan mixen, dit is alleen mogelijk gebleken in een laboratorium).
Je mag vloeistoffen tot 100 ml gewoon mee aan boord nemen, officieel moet dat in zo'n zakje, maar geen haan die er normaliter naar kraait als je het niet doet.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dat mag aan boord. Maar niet in je handbagage toch?
Het erge vind ik dus dat juist volledig onschuldige mensen die een flesje lenzenvloeistof, een flesje NETgekocht water, een flesje parfum ofzo in hun tas hebben, de dupe worden. Juist zij worden gepakt.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:24 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Waarom moeilijk doen?
Zolang je bij de veiligheidscontrole nog steeds metaaldetectoren gebruikt om de passagiers zelf te checken hebben alle controles op vloeistoffen geen zin.
Daarnaast, 5 busjes van 100 ml vloeistof is ook 500ml, mag gewoon aan boord, en dat is nou net de hoeveelheid die je in het vermeende complot nodig hebt.
(Vermeend, want ondanks de veroordeling van de verdachten, is het technisch niet bewezen dat het aan boord van een vliegtuig je deze stoffen veilig kan mixen, dit is alleen mogelijk gebleken in een laboratorium).
Letterlijk gehad dat die lui bij de controle mij een flesje zagen kopen en dat ik dat niet -nog dicht- mee mocht nemen naar binnen.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 20:31 schreef dingdang het volgende:
Is het niet zo dat je na de douane gewoon op het vliegveld flesjes drinken kan kopen en meenemen het vliegtuig in? Dat heb ik het afgelopen jaar gedaan en was geen enkel probleem... Dus lekker boeiend allemaal...
wat ik bizar vind is dat men die flesjes dus in beslag neemt omdat het 'verdacht' is en vervolgens giet men dit het riool in.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 20:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Letterlijk gehad dat die lui bij de controle mij een flesje zagen kopen en dat ik dat niet -nog dicht- mee mocht nemen naar binnen.![]()
En flesjes water kopen op een vliegveld terwijl we gewoon goed drinkwater hebben dat nu weggegooid wordt, is natuurlijk van de meest bizarre achterlijkheid ooit.
Betalen voor drinkenquote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:42 schreef MarMar het volgende:
Ja, precies. Als je ECHT een aanslag wil plegen, neem je gewoon een flesje met uiterst gevaarlijk spul "per ongeluk" mee in je tas, laat dat afgenomen worden en je activeert de ontsteking tijdens een controle op maandagochtend Schiphol vertrekhal 3. Gegarandeerd dat je 20 VS-gangers ombrengt.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 20:48 schreef kawotski het volgende:
[..]
wat ik bizar vind is dat men die flesjes dus in beslag neemt omdat het 'verdacht' is en vervolgens giet men dit het riool in.
Niet alleen bij de low-cost flyers maar ook bij bijvoorbeeld Iberia moet je gewoon betalen voor het drinken in het vliegtuig. Op zich niet raar, want zij bieden een dienst, en daar betaal je voor. Maar wel irritant als je geen flesjes mag meenemen bij vluchten waar de controles vlak voor de gate plaatsvinden.quote:
Water in het riool kan natuurlijk geen kwaad, maar in een vliegtuig kan een handige henkie dat flesje in een waterbom veranderen, met gevaar voor het hele vliegtuig, weest gewaarschuwd.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 20:48 schreef kawotski het volgende:
[..]
wat ik bizar vind is dat men die flesjes dus in beslag neemt omdat het 'verdacht' is en vervolgens giet men dit het riool in.
Mjah bij vluchtjes van een uur of 2 vind ik niet gek. Maar als ik langer vlieg krijg ik altijd wat te drinken.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 20:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niet alleen bij de low-cost flyers maar ook bij bijvoorbeeld Iberia moet je gewoon betalen voor het drinken in het vliegtuig. Op zich niet raar, want zij bieden een dienst, en daar betaal je voor. Maar wel irritant als je geen flesjes mag meenemen bij vluchten waar de controles vlak voor de gate plaatsvinden.
En ik kon wel gewoon een zakmes meenemen van Barcelona naar Napels en van Rome naar Frankfurt. De ijverige Duitsers kwamen er pas achter (en ik dus ook, was het glad vergeten).
Inderdaad, als je bijvoorbeeld vliegt met Air-Berlin dan krijg je vlak na opstijgen meteen al een broodje met koffie, en zoveel water als je maar wilt. Allemaal inclusive, en dat "economy class". Niet eens op vluchten van 2+ uur, gewoon standaard.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 20:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mjah bij vluchtjes van een uur of 2 vind ik niet gek. Maar als ik langer vlieg krijg ik altijd wat te drinken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |