Ze zullen hier best wat vaker mee te maken krijgen. Waarom niet even bellen?quote:Op zondag 11 februari 2007 20:32 schreef Marjolijntje het volgende:
Luchtvaartmaatschappij bellen is leuk, maar dan is er alleen wat geregeld voor in het vliegtuig, niet voor de reis naar het vliegveld, de twee uur tussen inchecken en vliegen, de transfer naar je uiteindelijke locatie en al die dingen.

Omdat de luchtvaartmaatschappij geen invloed heeft op de marachausse in Nederland of in de landen waar deze persoon heen gaat...quote:Op zondag 11 februari 2007 20:38 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ze zullen hier best wat vaker mee te maken krijgen. Waarom niet even bellen?

Nee, maar allicht weten ze wel hoe je het dan aan moet pakken of bij wie je terecht kunt voor informatie.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:41 schreef Fogel het volgende:
Omdat de luchtvaartmaatschappij geen invloed heeft op de marachausse in Nederland of in de landen waar deze persoon heen gaat...

Bron: http://www2.telegraaf.nl/reiskrant/article57309101.ecequote:ma 22 jan 2007
'Pakje smeerkaas verboden, een Edammer niet'
Weer strengere regels Schiphol op komst
door Arnold Burlage
SCHIPHOL - Op Schiphol worden op 1 mei nieuwe veiligheidsmaatregelen van kracht, waardoor onder meer alleen nog maar handbagage ter grootte van een diplomatenkoffertje in vliegtuigen kan worden meegenomen. Ook wordt er gesproken over de invoering van een verplichte schoenencontrole, waarbij elke passagier zijn of haar schoenen moet uitdoen. De Schiphol-directie vindt dat de opgevoerde veiligheidscontroles voor een deel moeten worden teruggedraaid.
De overlast voor de passagiers is te groot, de veiligheid is niet verbeterd en de doorstroming stagneert nog steeds, constateert luchthavendirecteur Ad Rutten, verantwoordelijk voor de dagelijkse operaties, Hij pleit in luchtvaartnieuws.nl voor het invoeren van strenge steekproeven van verdachte passagiers of vluchten in plaats van het uitvoerig controleren van alle luchtreizigers. Directiewoordvoerster Marianne de Bie heeft zijn uitspraken gisteravond bevestigd. Op de veiligheidsaanpak op Schiphol, die wordt opgelegd door het ministerie van Justitie, bestaat al lange tijd veel kritiek. De controles wijken ook sterk af van die op andere luchthavens, zoals Frankfurt en Parijs.

Lekker praktisch. Voeg er meteen een inwendig onderzoek aan toe. Daar kunnen vast ook explosieven verstopt worden!quote:Ook wordt er gesproken over de invoering van een verplichte schoenencontrole, waarbij elke passagier zijn of haar schoenen moet uitdoen.

Echt, als er straks iemand bedenkt dat we naakt, aan een touw gebonden op ons hoofd staand moeten reizen, doen we dat ook. Want je weet immers maar nooit!.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 13:20 schreef Re het volgende:
t'is wachten op een terrorist met een trektouwtje in de zoom van zijn onderbroek

En 'de terroristen' die het vliegtuig zogenaamd op wilden opblazen met vloeistof, daarvan is een groot deel allang weer van vrij. Niks geen paspoorten, tickets, vloeistof, of überhaupt een plan!quote:Op dinsdag 13 februari 2007 13:08 schreef Hik het volgende:
Was het stukje even kwijt... stond dit hier al?
[..]
Bron: http://www2.telegraaf.nl/reiskrant/article57309101.ece
Je kunt veel zeggen, maar dit zijn toch wel 1 van de meest veilige vluchten. Een kaping is zo goed als uitgesloten:quote:Op dinsdag 13 februari 2007 13:22 schreef Jarno het volgende:
[..]
Echt, als er straks iemand bedenkt dat we naakt, aan een touw gebonden op ons hoofd staand moeten reizen, doen we dat ook. Want je weet immers maar nooit!.
Bangmakerij. Bah.

Ze hebben daar wel meer zitplek dan op een normale economy vluchtquote:Op dinsdag 13 februari 2007 13:24 schreef Yildiz het volgende:
[..]
[afbeelding]
Nu nog even wachten op mensen die veiligere vluchten willen.

Ik denk dat je op plaats bestemming genoeg lichamelijke aandacht krijgt hoor.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 13:49 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ze hebben daar wel meer zitplek dan op een normale economy vlucht
Alleen de personal entertainment (zak over de kop) lijkt me wat minder.
Geen idee.quote:
Vraagje voor Yildiz: Ik heb in Istanbul witte bordjes gevolgd waar Yildiz (dit was vlakbij Orktaköy) op stond en kwam uiteindelijk een poort en een hele partij bewaking tegen... ben toen maar verdergelopen. Wat is Yildiz??

er zijn ook 50ml flesjes te koop hoorquote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:34 schreef Capt_Proton het volgende:
Iemand onlangs nog lenzenvloeistof mee proberen te nemen vanaf Schiphol? Vlieg binnenkort weer zo'n 24 uur en dan heb ik graag m'n vertrouwde vloeistof mee! Natuurlijk zijn de kleinste flesjes enkel in 120 ml uitvoering te krijgen... grrr...

Ja.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:38 schreef Capt_Proton het volgende:
Zou gewoon graag willen weten of ze nu na een paar maanden de regels nog altijd erg strikt hanteren?

quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:38 schreef Capt_Proton het volgende:
Weet ik, maar ben erg gehecht aan m'n vertrouwde merk (heb wel eens problemen gehad met andere soorten). Zou gewoon graag willen weten of ze nu na een paar maanden de regels nog altijd erg strikt hanteren?

Ach nu kunnen we er wel om lachen; zelfs geen boete of zo gehad.quote:Op zondag 18 maart 2007 09:35 schreef Rewimo het volgende:
Jeetje Katinka, wat een belachelijk gedoe zeg
MaLo, lege waterflesjes mag je meenemen en die kun je dan op Schiphol met kraanwater vullen. Dat is misschien nog wel een mogelijkheid voor jullie. Blikjes mag je niet meenemen in je handbagage, die kun je dan na de douane of in het vliegtuig wel kopen maar ja, dan is het hartstikke duur.

Als ze nou nog fatsoenlijk engels spraken had ik misschien nog wel gevraagd waar ik mijn fles mocht vernietigen; ze spraken alleen maar spaan met een enkel bijna onverstaanbaar engels woordje ert tussen. Ik ben normaal heel meegaand, en zal dit zeker niet nog een keer doen. ik heb die fles trouwens uiteindleijk alleen maar in de daarvoor bestemde bak gemikt (wel met een goede klap).quote:Op zondag 18 maart 2007 09:46 schreef Fogel het volgende:
Ik vind het een logische reactie van de controleur. Bekijk het even van de andere kant: Ze was op zich al heel aardig om je de mogelijkheid te geven het alsnog in te checken waar de procedure is dat het meteen weggedonderd moet worden. Dat jij daarna gedrag vertoont wat als agressief opgevat kan worden (met flessen drijgen te smijten op een vliegveld is natuurlijk niet slim) is dan natuurlijk een goede reden om je even op je plaats te zetten.
Een ding is zeker, de volgende keer dat je gaat vliegen denk je wel heel goed na wat je wel en niet kan maken.
[

Inderdaad een fles Ron Miel, heerlijk; zeker als je met een fikse keelpijn daar zit. Nu grijpen thuis maar naar een heerlijke oostenrijkse kruidenlikeur...een prima alternatief.quote:Op zondag 18 maart 2007 10:45 schreef Fogel het volgende:
Even uit nieuwsgierigheid: was het een fles honingrum?

quote:Op zondag 18 maart 2007 10:50 schreef MaLo het volgende:
Rewimo, we komen niet op Schiphol, we vliegen rechtstreeks van Enschede naar Mallorca. Dus daar kunnen we geen water halen
. In Enschede is na de controle geen wc of andere plek meer waar je water kunt halen.
Tja dan is er niks meer te regelen vrees ik; wij hebben ook op de terugweg in het vliegtuig water gekocht; dat zul jij nu op de heenweg al moeten doen. Als je trouwens een vlucht hebt waar je ook maaltijden krijgt, dan kun je gewoon om water vragen en is het gratis. Wij vlogen met Transavia en daar is niks meer gratis.
Katinkat, wow, das behoorlijk heftig!
Tja, het is gelijk een waarschuwing voor anderen; gedraag je maar gewoon braaf en geef je spulletjes af en er is niks aan de hand. Dat doe ik dus ook in het vervolg maar.

Wij vliegen dus ook met transavia. Het is twee uurtjes vliegen naar Mallorca, dus een prima afstand om zelf je eten en drinken mee te kunnen nemen. Ach ja, tis niet anders.quote:

Daar verkochten ze eht wel; 50 % duurder. Ik ga het wel bij mijn schoonouders drinken; die hadden ook een fles mee in hun koffer.quote:Op zondag 18 maart 2007 11:55 schreef Fogel het volgende:
Katinkat: Hadden ze in de tax-free winkels geen Ron Miel? Zonde om zonder dat spul thuis te komen, is bijna onmogelijk om dat buiten de kanarische eilanden te kopen.

Fogel, bedankt voor je tip, ik zal het drinken goed verpakkenquote:Op zondag 18 maart 2007 11:55 schreef Fogel het volgende:
Katinkat: Hadden ze in de tax-free winkels geen Ron Miel? Zonde om zonder dat spul thuis te komen, is bijna onmogelijk om dat buiten de kanarische eilanden te kopen.
Malo: Het lijkt me vreemd dat er bij aankomst op het vliegveld helemaal nergens een kiosk of automaat te vinden is (uiteraard met hoge prijzen, dat dan weer wel), maar ik begrijp dat je het zekere voor het onzekere wil nemen. Tip: doe voor de zekerheid het drinken in een extra -goed afgesloten- zak, als het fout gaat heb je dan in ieder geval geen natte kleding. Niet alle verpakkingen kunnen tegen drukverschil (in de baggageruimte is het drukverschil zover ik weet groter dan in de cabine).

En mogen per verpakking niet meer als 100ml bevatten.quote:Op vrijdag 20 april 2007 19:13 schreef Bastoenie het volgende:
Dat kan, alleen vloeistoffen e.d. moeten in een plastic doorzichtig tasje

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |