abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 20 december 2006 @ 18:16:33 #101
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_44604769
Ik kreeg vandaag bij de opticien keurig een flesje van 60mm extra mee toen ik uitlegde dat ik een flesje nodig had voor op reis
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_44605010
quote:
Op woensdag 20 december 2006 14:07 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Je kan toch gedurende de vlucht toch wel heel even zonder je Kerstcadeaus? Of wil je per sé met een pot chocoladepasta op schoot zitten?
Ik zou 'm niet graag in mijn ruimbagage doen. Bagage wordt niet altijd even lieftallig behandeld en ik heb niet zo heel veel behoefte aan chocoladepasta en glas in mijn kleding.
quote:
Ik begrijp die mensen ook niet die niet een uurtje zonder hun flesje water kunnen. Hoe functioneren die in het dagelijks leven?
Die mensen hebben vast altijd een flesje water bij zich. Overigens is de vlucht dan misschien maar een uurtje, je moet wel je flesje water inleveren voordat je door de douane heen gaat. En ook als je dat op het laatste moment doet, is dat toch minstens een half uur voor het opstijgen. En hoe lang zit je soms wel niet in het vliegtuig voordat je kunt opstijgen? En na het landen ben je ook niet direct het vliegtuig uit en heb je ook niet direct je bagage weer te pakken.
Kortom: het is wel iets meer dan een uurtje. Het kan heel goed zijn dat jij niet zoveel behoefte hebt aan water, maar dat wil niet zeggen dat dat voor andere mensen ook op gaat.
quote:
Hoe moeilijk is het nou om gewoon de regels te volgen en alles wat je niet als handbagage mee mag nemen in de ruimbagage te stoppen
Ik heb helemaal niets tegen regels en wil ze best opvolgen, maar ze worden niet consequent toegepast (mijn miniflesje deodorant werd namelijk niet gezien door de dames en heren van de douane in Eindhoven en Pisa) en hoe weten zij nou dat ik geen kneedbom in mijn flesje handcreme heb gestopt? Hoeveel schiet je dan eigenlijk op met die nieuwe regels?
  woensdag 20 december 2006 @ 18:53:10 #103
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_44605301
quote:
Op woensdag 20 december 2006 18:27 schreef Liejannuh het volgende:

...

Ik heb helemaal niets tegen regels en wil ze best opvolgen, maar ze worden niet consequent toegepast (mijn miniflesje deodorant werd namelijk niet gezien door de dames en heren van de douane in Eindhoven en Pisa) en hoe weten zij nou dat ik geen kneedbom in mijn flesje handcreme heb gestopt? Hoeveel schiet je dan eigenlijk op met die nieuwe regels?
dat ze jouw flesje niet hebben gezien is niet zo verwonderlijk.... Op dit moment moet de persoon (en dit is er maar 1) die acher het scanapparaat zit op 4 verschillende 'gevaarlijke' groepen letten. De ervaring leert nu eenmaal dat dat niet mogelijk is, je kan de aandacht maar op enkele dingen vestigen!

En zolang ze de Israelische methode niet gebruiken, welke standaard 2 a 3 mensen achter de scanner hebben, en wat ze niet vertrouwen handmatig met een ander soort scanner nog een keer controleren, hebben deze controles absoluut geen zin, en is het windowdressing. (Het verbieden van het flesje water blijft voor mij een heikel punt, bij EL AL mag dit ook mee, en het is echt heel eenvoudig te controleren of het nu wel of geen water is).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 20 december 2006 @ 18:58:47 #104
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_44605403
quote:
Op woensdag 20 december 2006 18:04 schreef maartena het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er ALTIJD WC's te vinden na de security controles etc.... Je kunt als je op je vliegtuig zit te wachten gewoon naar de WC als dat moet. Zou ook een beetje raar zijn als dat niet het geval was......
Er zijn echt niet overal WC's hoor, goed voorbeeld is de H-pier, waar vele budgetairlines van vertrekken, en waar veel mensen overigens ook graag met alleen handbagage reizen wat nu niet meer mogelijk is, na de security controle is daar geen WC meer, dus ben je veroordeeld toch het wachten voor de WC totdat je in het vliegtuig zit. (Of je moet uit het gecheckte gedeelte van de gate gaan, naar de WC die op de gang zit, en weer terug door de security controle).
(Mijn lege waterfles mocht overigens gewoon mee, maar ja, daar heb je zo weinig aan dan he )

Ook bij de D, E en F pieren achteraan in de terminal is na de gate security check (waar wordt gecontroleerd op de vloeibare middelen) geen WC, wel is het zo dat bij vele lange afstandsvluchten gelukkig van de gate gebruik wordt gemaakt waar wel een WC is, gelukkig maar omdat je lang voor vertrek aanwezig moet zijn, en dus tijdens het wachten gewoon naar de WC kunt gaan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_44609494
quote:
Op woensdag 20 december 2006 18:27 schreef Liejannuh het volgende:
Kortom: het is wel iets meer dan een uurtje.
Ik bedoelde dan ook de tijd die je logischerwijs zonder water zou moeten doen; van het moment van de gate-security (die er op sommige luchthaven niet eens is) tot het moment dat de in-flight service begint.

tevens after-merge-topickick voor myAT-users

[ Bericht 6% gewijzigd door DutchTrain op 20-12-2006 21:27:38 ]
  Moderator woensdag 20 december 2006 @ 22:14:36 #106
45833 crew  Fogel
pi_44611840
Als je veel zweet en dus meer dan 100ml vocht in de kleding hebt zitten, moet je dan je kleding in een plasitc zakje proppen?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_44612411
quote:
Op woensdag 20 december 2006 22:14 schreef Fogel het volgende:
Als je veel zweet en dus meer dan 100ml vocht in de kleding hebt zitten, moet je dan je kleding in een plasitc zakje proppen?
Nou, dat zou best wel eens de volgende regeling kunnen worden. Je kunt natuurlijk best materialen verwerken in je kleding die in combinatie met vocht en een beetje deospray en wat kruimels van je sultana's tot een explosieve substantie kunnen komen.
Zul je zien dat je straks allemaal in je blote kont het vliegtuig in moet. Ik weet niet of ik dan nog durf te vliegen hoor.
pi_44612547
quote:
Op woensdag 20 december 2006 22:28 schreef Liejannuh het volgende:
Zul je zien dat je straks allemaal in je blote kont het vliegtuig in moet.
Zetten ze de verwarming wat hoger en bouwen ze er houten bankjes in.
  Moderator woensdag 20 december 2006 @ 22:40:18 #109
45833 crew  Fogel
pi_44612882
Was er niet al een airline waar je naakt moet vliegen? (begint een beetje offtopic te gaan, maar OK)
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_44613051
quote:
Op woensdag 20 december 2006 22:40 schreef Fogel het volgende:
Was er niet al een airline waar je naakt moet vliegen? (begint een beetje offtopic te gaan, maar OK)
http://www.naked-air.com
quote:
Did everyone have to get naked before they got on the plane?
NO, because everybody knows that it's way too cold in the terminal building.
Niet helemaal veilig dus
  Moderator woensdag 20 december 2006 @ 22:46:24 #111
45833 crew  Fogel
pi_44613103
quote:
Op woensdag 20 december 2006 22:44 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

http://www.naked-air.com
Ze zijn de tijd ver vooruit
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 21 december 2006 @ 08:08:05 #112
13151 crew  Rewimo
pi_44619230
Vandaag ingecheckt bij Transavia. Flesje water van 500ml kost aan boord 2 euro
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_44677589
Misschien stomme vraag maar echt duidelijk staat het er niet: boeken, vast voedsel en je mp3 speler (en dat lege flesje ) mogen wel mee in je handbagage? En medicijnen, heb je daarvoor een doktersverklaring nodig om die mee te nemen?
pi_44677636
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 10:50 schreef Pandorah het volgende:
Misschien stomme vraag maar echt duidelijk staat het er niet: boeken, vast voedsel en je mp3 speler (en dat lege flesje ) mogen wel mee in je handbagage? En medicijnen, heb je daarvoor een doktersverklaring nodig om die mee te nemen?
Mijn boterhammen, boeken en mp3-speler konden vorige week gewoon mee.
Net zoals mn laptop en fototoestel. Je hebt wel kans dat je moet aantonen dat ze functioneren.
  Moderator zaterdag 23 december 2006 @ 13:12:30 #115
45833 crew  Fogel
pi_44680115
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 10:50 schreef Pandorah het volgende:
Ja.
Voor medicijnen kan je een kopie van het recept meenemen. Tenzij het 'zware' medicijnen zijn, dan moet je bij je apotheek zo'n medicijnenpaspoort (niet zeker of dat de echte naam ervoor is) halen.
pi_44687932
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 13:12 schreef Fogel het volgende:

Ja.
Voor medicijnen kan je een kopie van het recept meenemen. Tenzij het 'zware' medicijnen zijn, dan moet je bij je apotheek zo'n medicijnenpaspoort (niet zeker of dat de echte naam ervoor is) halen.
Ja, dat dacht ik ook al. Maar goed, dat is nu niet meer voor Kerst te regelen. We gaan maar domme Nederlander spelen want in de folder staat wel dat je medicijnen mag meenemen maar niet dat je een doktersverklaring nodig hebt .
pi_44726491
Ik denk dat het etiket op het medicijndoosje ook goed is, als dat overeenkomt met je paspoortnaam. Voor verre reizen neem ik altijd een medicijnpaspoort mee, zodat ze weten dat het geen drugs zijn.
pi_45580534
http://www.nu.nl/news/952(...)lt_bagageregels.html :
quote:
Topman Schiphol hekelt bagageregels

Uitgegeven: 22 januari 2007 06:32

AMSTERDAM - Luchthaven Schiphol kampt dagelijks met problemen vanwege de nieuwe bagageregels. Oponthoud bij de veiligheidscontroles en boze passagiers zijn tweeënhalve maand na invoering van de regels nog aan de orde van de dag. Dat zegt operationeel directeur Ad Rutten van Schiphol in Luchtvaartnieuws.nl.

Rutten pleit voor een aanpassing van de regels en wil overgaan op steekproeven. "Alleen dan wel op basis van goed vooronderzoek. Bijvoorbeeld door passagiers eruit te lichten waarover twijfels bestaan. Of extra controleren bij risicovluchten."

De nieuwe Europese bagageregels traden op 6 november in werking. Passagiers mogen nog maar op zeer beperkte schaal vloeistoffen meenemen. Volgens Rutten is de huidige situatie niet veel beter dan kort na de invoering van de scherpere controles.

"Meestal zie je bij nieuwe regels dat na een paar maanden de problematiek afneemt. Maar dat geldt niet voor de bagageregels. Dat is nog steeds een probleem, elke dag opnieuw. Een nieuwe regel die de afmetingen van handbagage aan banden moet leggen, gaat op 1 mei in. "De situatie wordt daardoor nog complexer", zegt Rutten

Schiphol is een echte transferluchthaven en concurreert met andere luchthavens op snelle overstaptijden, stelt Rutten. "Opstoppingen bij veiligheidscontroles kunnen we daarbij niet gebruiken." Volgens Rutten worden op Schiphol de EU-regels beter nageleefd dan op andere grote Europese luchthavens. "Wij worden in Nederland erg streng in de gaten gehouden, in andere landen is dat wellicht minder het geval."

Pindakaas

Rutten snapt goed waarom passagiers soms in verwarring raken. "Een pakje smeerbare kaas wordt als vloeistof gezien en mag de cabine niet in. Een Edammer is echter geen enkel probleem. De pot pindakaas moet eruit, maar duizend boterhammen met pindakaas kan je zo meenemen. Dat valt bijna niet uit te leggen."
pi_45580647
quote:
De pot pindakaas moet eruit, maar duizend boterhammen met pindakaas kan je zo meenemen. Dat valt bijna niet uit te leggen."
Dat valt niet uit te leggen.
quote:
Een nieuwe regel die de afmetingen van handbagage aan banden moet leggen, gaat op 1 mei in.
Wtf? Wat is eigenlijk de échte reden van deze debiele beperkingen? Volgens mij heeft 't niets meer met terrorisme te maken . Of hebben de regeltjesverzinners de illusie dat een terrorist met een bom van 2 bij 1 meter komt aanzetten ofzo? Zorg voor fatsoenlijke apparatuur waar bagage doorheen gaat. Dat lijkt me iets belangrijker dan de afmetingen nog maar weer es te gaan beperken . Mss dat passagiers dan ook begrip voor de maatregelen kunnen opbrengen.
pi_45580679
quote:
[..]
Een Edammer is echter geen enkel probleem. De pot pindakaas moet eruit, maar duizend boterhammen met pindakaas kan je zo meenemen. Dat valt bijna niet uit te leggen.
Knappe jongen die duizend boterhammen met pindakaas in zn handbagage krijgt. Stel dat er 25 sneetjes in een brood zitten, dan moet je 40 broden mee in je handbagage, dat past nooooooooit

Is er al iets bekend over de nieuwe afmetingen die per 1 mei gelden
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 januari 2007 @ 15:27:11 #121
13151 crew  Rewimo
pi_45580804
Mijn aangebroken potje lippenbalsem werd uit mijn jaszak gevist en weggegooid Mocht niet alsnog in het zakje. Echt te belachelijk voor woorden
pi_45580989
quote:
Op maandag 22 januari 2007 15:27 schreef Rewimo het volgende:
Mijn aangebroken potje lippenbalsem werd uit mijn jaszak gevist en weggegooid Mocht niet alsnog in het zakje. Echt te belachelijk voor woorden
Ja, stel je voor. Je had er het vliegtuig mee kunnen opblazen!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 januari 2007 @ 15:47:12 #123
13151 crew  Rewimo
pi_45581396
Lippenbalsem is zoooooooo gevaarlijk
pi_45581509
quote:
Op maandag 22 januari 2007 15:47 schreef Rewimo het volgende:
Lippenbalsem is zoooooooo gevaarlijk
Dat bedoel ik maar . Leg die regelsukkels maar es uit dat dat niet zo is...
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 januari 2007 @ 15:52:31 #125
13151 crew  Rewimo
pi_45581584
Dat krijg je dus niet voor elkaar
pi_45581670
Lippenbalsem lijkt ook zo op explosief kneedbaar spul

Laatste keer op weg naar Kopenhagen werd ik wel zo vreselijk gefouilleerd
Alles, tot op de rand van mijn onderbroek, achterin mijn BH, ook ging ze met haar vingers onder de beugels van mijn bh
Vreselijk vernederend vond ik het.
Had net wel op tijd mijn nagelknipper in mijn koffer gedaan, flesje water op tijd weggegooid
pi_45587516
quote:
Op maandag 22 januari 2007 15:55 schreef Bluezz het volgende:

Alles, tot op de rand van mijn onderbroek, achterin mijn BH, ook ging ze met haar vingers onder de beugels van mijn bh
Had net wel op tijd mijn nagelknipper in mijn koffer gedaan, flesje water op tijd weggegooid
Gebeurde bij mij ook. Alleen had ik geen BH aan , maar die gozer zat wel lekker aan mijn kroonjuwelen te voelen etc.

Ging wel heel erg ver moet ik zeggen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_45587635
quote:
Op maandag 22 januari 2007 15:55 schreef Bluezz het volgende:

BH beugels zijn gevaarlijke steekwapens. Maar goed dat zijn Credit Cards ook (de 9/11 terroristen zouden aangescherpte bankpasjes gebruikt hebben als wapen). Ik vindt dat wel heel erg dat ze zover gaan Bluezz. Als ik jou was zou ik alsnog een klacht indienen bij de marechaussee (of zelfs aangifte doen van onzedelijk betasten/aanranding). Dit soort acties is een knieval naar de terroristen: Ze hebben hun doel bereikt, angst zaaien en de samenleving ontwrichten.

Overigens las ik eens in een ingezonden brief van een piloot: "Ik mag óók geen nagelschaartje of wat dan ook meenemen, maar zodra ik in die cockpit zit hangt er wel een enorme noodgevallenbijl achter me."
pi_45605286
Als vrouw word je over het algemeen gefouilleerd door een vrouw.
Overigens ben ik pas 1 keer in mijn leven gefouilleerd en dat ging idd tot aan mijn beha, maar dat was omdat dat poortje begon te jengelen toen ik er door heen liep.
  woensdag 24 januari 2007 @ 19:51:02 #130
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_45640601
quote:
Op maandag 22 januari 2007 15:22 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dat valt niet uit te leggen.
[..]

Wtf? Wat is eigenlijk de échte reden van deze debiele beperkingen? Volgens mij heeft 't niets meer met terrorisme te maken . Of hebben de regeltjesverzinners de illusie dat een terrorist met een bom van 2 bij 1 meter komt aanzetten ofzo? Zorg voor fatsoenlijke apparatuur waar bagage doorheen gaat. Dat lijkt me iets belangrijker dan de afmetingen nog maar weer es te gaan beperken . Mss dat passagiers dan ook begrip voor de maatregelen kunnen opbrengen.
En de extra regels verstikken ook alleen maar de uitvoerbaarheid. Op andere dingen wordt nu minder gelet omdat de nadruk wordt gelegd op de vloeistoffen.
Hoewel dit al wel minder aan het worden is, mijn moeder kon met gevulde fles water door de controle heen op een vlucht naar Amerika vanaf Schiphol.... (Ja ze is echt onwetend, je kan nog zoveel regels neerzetten, ze leest ze gewoon niet )
Tja als je deze regels doorvoert, zorg dan dat je de Israelische scanmethode gebruikt, en niet één mannetje achter de scanner zet met apparatuur die niet alle 'verboden' dingen tegelijk kan uitlichten.

Overigens was de controle in Amerika stukken beter, daar moest mijn beproefde methode van het meenemen van water er bijna aan geloven, maar het blijven mensen die de controle uitvoeren, dus niet alles wordt volgens de procedure gedaan...

Van de 18 vluchten die ik sinds November heb uitgevoerd heeft slechts EL AL in alle gevallen de controle goed uitgevoerd....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 24 januari 2007 @ 21:50:44 #131
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45645312
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 08:22 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Gebeurde bij mij ook. Alleen had ik geen BH aan , maar die gozer zat wel lekker aan mijn kroonjuwelen te voelen etc.

Ging wel heel erg ver moet ik zeggen.
Zouden er sommigen tussen zitten die denken van hmmm, lekkere chick, die ga ik eens even lekker onder de BH voelen? Natuurlijk zeggen ze van niet. Maarja, ze zeggen ook dat de douane geen coke smokkelt.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_45648687
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:51 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Van de 18 vluchten die ik sinds November heb uitgevoerd heeft slechts EL AL in alle gevallen de controle goed uitgevoerd....
Daar noem je ook wel een maatschappij. Staat er bij hun check-in nog steeds een peleton Marechaussee/Schiphol politie met automatische geweren? Dat was vroeger standaard.
pi_45649053
Voor de goeie orde, ik werd gefouilleerd door een vrouw.
Ik vond het vreselijk, maar om nou een klacht in te dienen ..... ik maakte er wel een paar opmerkingen over tegen haar, en ze zei op de automatische piloot :
Ik begrijp dat het vervelend voor u is, maar het blijkt steeds maar weer dat het niet voor niets is. Ook van mensen waarvan je het op het eerste gezicht niet van verwacht.
pi_45653658
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 23:33 schreef Bluezz het volgende:
Voor de goeie orde, ik werd gefouilleerd door een vrouw.
Ik vond het vreselijk, maar om nou een klacht in te dienen ..... ik maakte er wel een paar opmerkingen over tegen haar, en ze zei op de automatische piloot :
Ik begrijp dat het vervelend voor u is, maar het blijkt steeds maar weer dat het niet voor niets is. Ook van mensen waarvan je het op het eerste gezicht niet van verwacht.
De laatste keer dat ik op Schiphol was en inderdaad ook vrij heftig werd gefouilleerd, stonden er in de rij naast me 2 Hells Angels. Op dat moment was ik blij dat ik geen fouilleer personeel was,
  donderdag 25 januari 2007 @ 08:47:37 #135
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45653742
Dit is in mijn ogen de meest suffe en onnodige maatregel ook en het is gewoon reiziger pesten omdat er ooit ergens iemand van plan was een bommetje te maken. En het is inderdaad niet consequent te noemen.

Ik liep met mijn colaatje in mijn hand door de douane, security en zo het vliegtuig in... maar ow wee ik moest mijn tandpasta wel in het zakje doen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_45654948
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 08:47 schreef Re het volgende:
Dit is in mijn ogen de meest suffe en onnodige maatregel ook en het is gewoon reiziger pesten omdat er ooit ergens iemand van plan was een bommetje te maken. En het is inderdaad niet consequent te noemen.

Ik liep met mijn colaatje in mijn hand door de douane, security en zo het vliegtuig in... maar ow wee ik moest mijn tandpasta wel in het zakje doen
Bovendien kan je vanaf die spottersplaats gewoon met een raketwerper een 747 uit de lucht schieten. Hoef je nog niet eens scherpschutter voor te zijn. En je blijft zelf ook nog leven.
pi_45661330
Toch stiekem m'n Labello ongecheckt het vliegtuig in kunnen smokkelen. Mwuah ah ah aaahhh!
  vrijdag 9 februari 2007 @ 19:56:50 #138
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_46151234
Ik vlieg in april naar Rome en mag dus ook met de plastic zak op stap. Maar nu vraag ik me af waar ik zo'n plastic zak krijg. Want ik neem aan dat de introductieperiode met bijbehorende gratis plastic zakken dan achter de rug is.
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
pi_46151610
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 19:56 schreef BettyR het volgende:
Ik vlieg in april naar Rome en mag dus ook met de plastic zak op stap. Maar nu vraag ik me af waar ik zo'n plastic zak krijg. Want ik neem aan dat de introductieperiode met bijbehorende gratis plastic zakken dan achter de rug is.
Ze zullen ze vast nog wel hebben bij een informatiebalie ofzo. Ze worden nu uitgedeeld omdat niet iedereen er rekening mee zal hebben gehouden bij het inpakken. Tegen die tijd wordt je geacht de spullen in je check-in bagage gestopt te hebben.

En anders kun je van die hersluitbare zakjes bij Blokker of de supermarkt kopen.
  Moderator vrijdag 9 februari 2007 @ 20:05:59 #140
45833 crew  Fogel
pi_46151619
Vorige week werden ze nog volop uitgedeeld in Trondheim, Amsterdam en Frankfurt. Als je zeker wil zijn, koop je gewoon in de supermarkt zo'n ZipLock zakje van 1 liter.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 21:42:34 #141
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_46155607
Ze zijn nog gewoon aanwezig in de bakken als je de roltrap opgaat. Kijk vooral naar 'losse' tafels die her en der staan en meestal zie je dan wel een foldertje incluis zo'n zakje.

Overigens, ook bij de security controle bij de gate loopt er iemand de lijn vooraf te controleren voordat je er bent of je vloeistoffen in een zakje hebt gedaan, als je dan aangeeft die niet te hebben regelen ze die voor je!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 10:43:46 #142
167723 sanni
Acima de seu
pi_46166208
Tussen alle hektiek door: Ik heb nooit zo begrepen waarom mensen hun
halve huis mee aan boord willen nemen. Beetje het Hollandse kampeer-idee.
sjouw alles van pindakaas tot hagelslag e.d. mee naar het buitenland in die oude
caravan
. Wanneer ik op reis ga dan heb ik alleen mijn notebook-tas bij me
met het meest noodzakelijke zoals hygiene spullen en een extra tasje met
Taxfree spul die bij aankomst meestal leeg is
  Moderator zaterdag 10 februari 2007 @ 11:17:18 #143
45833 crew  Fogel
pi_46166779
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 10:43 schreef sanni het volgende:
Tussen alle hektiek door: Ik heb nooit zo begrepen waarom mensen hun
halve huis mee aan boord willen nemen. Beetje het Hollandse kampeer-idee.
sjouw alles van pindakaas tot hagelslag e.d. mee naar het buitenland in die oude
caravan
. Wanneer ik op reis ga dan heb ik alleen mijn notebook-tas bij me
met het meest noodzakelijke zoals hygiene spullen en een extra tasje met
Taxfree spul die bij aankomst meestal leeg is
Je mag je tax-free spullen pas op de plek van aankomst openmaken... gij zware crimineel!
pi_46181090
Echt hilarisch was in Athene waar een security gast het LEGE flesje van mn reisgenoot in beslag nam nadat hij het recht voor zn gezicht leeggedronken had!
pi_46196424
quote:
Op maandag 22 januari 2007 15:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
Of hebben de regeltjesverzinners de illusie dat een terrorist met een bom van 2 bij 1 meter komt aanzetten ofzo? Zorg voor fatsoenlijke apparatuur waar bagage doorheen gaat. Dat lijkt me iets belangrijker dan de afmetingen nog maar weer es te gaan beperken . Mss dat passagiers dan ook begrip voor de maatregelen kunnen opbrengen.
Ik kan niet wachten totdat ze eens goed gaan letten op de afmetingen van handbagage. Ik word strontziek van mensen die met de meest lompe en grote rugzakken en koffers de cabine binnenkomen zodat mensen die zich wel aan de regels houden hun handbagage niet meer kwijt kunnen. Volgens mij heeft deze maatregel verder niks met terrorisme te maken.
pi_46196610
Ik heb het vorige week in Barcelona geflikt om met flesje water en een potje yoghurt door de douane te komen. Ik had ook een blikje cola bij. Nu moest het plots zo snel gaan dat ik geen tijd meer had om het op te drinken, dus ik legde mijn handbagage met cola, water en yoghurt op de band...

Zegt de kerel van de douane dat ik die 'can' moest verwijderen. Goed, ik geef ze hem en dat ging stante pede in de vuilbak.

Pas later had ik door dat ik nog een fles water en een yoghurt meehad... dus echt wel sluitend die controles...

Vind het allemaal een beetje overdreven eigenlijk, want een mes mag je ook niet meenemen (wat logisch is) maar even later kan je er gewoon een meenemen in het restaurant voor het opstappen.
  zondag 11 februari 2007 @ 18:51:25 #147
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_46212482
quote:
Op zondag 11 februari 2007 11:20 schreef sjippen het volgende:
Ik heb het vorige week in Barcelona geflikt om met flesje water en een potje yoghurt door de douane te komen. Ik had ook een blikje cola bij. Nu moest het plots zo snel gaan dat ik geen tijd meer had om het op te drinken, dus ik legde mijn handbagage met cola, water en yoghurt op de band...

Zegt de kerel van de douane dat ik die 'can' moest verwijderen. Goed, ik geef ze hem en dat ging stante pede in de vuilbak.

Pas later had ik door dat ik nog een fles water en een yoghurt meehad... dus echt wel sluitend die controles...

Vind het allemaal een beetje overdreven eigenlijk, want een mes mag je ook niet meenemen (wat logisch is) maar even later kan je er gewoon een meenemen in het restaurant voor het opstappen.
De controle op vloeistoffen wordt al minder, het 'nieuwe' ervan is al een beetje aan het wegebben. Vandaag de test gedaan, mijn tas kwam er doorheen, maar gek genoeg wilde de bratislava scanner-man de inhoud van mijn jaszakken bekijken.
Ik deed expres erg traag, afleidingstechniek, en ik heb maar 2 zakken van de 4 geopend die hij wilde zien... tot zover de fantastisch controle. Nu duurde het inderdaad te lang en loopt de rij teveel op, en ging hij weer terug naar de scanner.
Ook de security die mensen checkte als je door het beveiligingspoortje ging en 'bliepte' deden dit heel slecht en globaal.... Een beetje met de scannerstick zwaaien... om het lichaam, maar niet de onderbenen of schoenen.

Tja, dan zijn de nieuwe regels wel leuk bedacht maar werken ze voor geen meter...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_46214966
Ik ga deze zomer vliegen naar Turkije, ik heb medicijnen die ik niet tijdens de vlucht nodig heb, maar die ik ook echt niet kwijt wil raken doordat mijn tas oid niet meekomt. Mijn medicijnen zitten in een flesje van 20 mL, dus dat is het probleem niet. Het probleem is dat deze gekoeld bewaard moeten blijven, hiervoor heb ik dus een koeltas met een koelelement wat wel groter is dan 100 mL (zijn die in 100 mL te vinden? zo ja, geweldig!). Maargoed, deze medicijnen moeten dus mee in mijn handbagage, wordt dat een probleem met betrekking tot het koelelement?

Als ik mijn medicijnen kwijt ben, ben ik de lul omdat ze niet zomaar bij te halen zijn in de aphoteek. Ze moeten apart besteld worden en dat duurt in Nederland al een week of 2. (Het is niet heel gevaarlijk spul ofzo, medicijnen voor mn hooikoorts. Ik ben aan zo'n kuur bezig waarmee je na 5 jaar van je hooikoorts af moet zijn, maar als ik mijn medicijnen niet op tijd neem, kan ik overnieuw beginnen en daar zit ik dus niet op te wachten. Ook zijn ze echt vreselijk duur, dus zomaar nieuwe halen wordt hem ook niet..)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 11 februari 2007 @ 20:24:07 #149
13151 crew  Rewimo
pi_46215418
Ik denk dat je dan een doktersverklaring moet hebben, en ervoor moet zorgen dat je onaangebroken medicijnverpakkingen meeneemt. Hoe het met het koelen moet weet ik niet. Misschien even met je luchtvaartmaatschappij bellen?
pi_46215749
De medicijnverpakking zal het probleem niet zijn, het flesje is namelijk maar 20 mL
Maar een extra flesje krijg ik niet zomaar denk ik, die dingen kosten 340 euro per stuk. Het gaat mij echt om dat koelelement.
Luchtvaartmaatschappij bellen is leuk, maar dan is er alleen wat geregeld voor in het vliegtuig, niet voor de reis naar het vliegveld, de twee uur tussen inchecken en vliegen, de transfer naar je uiteindelijke locatie en al die dingen.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')