abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 april 2007 @ 17:09:49 #201
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_48604747

Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
pi_48604784
quote:
Op zondag 22 april 2007 17:05 schreef christiano het volgende:
Hallo,

Aanstaande woensdag ga ik naar Disneyland Parijs met het vliegtuig. Ik stap op in Dusseldorf. Maar wat mag je allemaal meenemen in het vliegtuig? Handbagage heb ik niet nodig, aangezien het maar een uurtje vliegen is. Ik bedoel dingen zoals shampoo, tandpasta en zeep, mag dat gewoon? Of ligt het aan de maatschappij waar je mee vliegt. Ik vlieg met Lufthansa.
Je mag vrijwel alles meenemen in bagage voor het ruim (uitgezonderd bommen, etc).
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 22 april 2007 @ 17:20:08 #203
19142 tslh
Never at ease.....
pi_48605198
quote:
Op zondag 22 april 2007 17:10 schreef spijkerbroek het volgende:
Je mag vrijwel alles meenemen in bagage voor het ruim (uitgezonderd bommen, etc).
Weet je dat zeker?

[ Bericht 90% gewijzigd door Bora-Bora op 22-04-2007 17:34:14 ]
 FR
  zondag 22 april 2007 @ 17:22:41 #205
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_48605211
Ik zag de TT en dacht gelijk: vliegenmepper
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
  zondag 22 april 2007 @ 17:40:37 #206
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_48605865
Ga je voor het eerst in je leven vliegen ofzo, sjezus.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_48606243
ja klopt, ik ga voor het eerst. Op google kon ik het niet vinden, maar hierboven staat een link naar Schiphol. Geldt voor iedere luchthaven dan hetzelfde, aangezien ik vanuit Dusseldorf vertrek?
Wie anderen overwint is sterk, wie zichzelf overwint is machtig
www.undiesforyou.nl
pi_48606280
quote:
Op zondag 22 april 2007 17:51 schreef christiano het volgende:
ja klopt, ik ga voor het eerst. Op google kon ik het niet vinden, maar hierboven staat een link naar Schiphol. Geldt voor iedere luchthaven dan hetzelfde, aangezien ik vanuit Dusseldorf vertrek?
Ja, het zijn algemene regels, niet specifiek van een luchthaven.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_48606294
Gewoon alles meenemen in je grote koffer wat geen direct gevaar brengt voor het vliegtuig...
En omdat het toch maar een uurtje vliegen is heb je eigenlijk geen handbagage nodig...

Het enigste waar ze volgens mij altijd over zeuren is wat je bij je in je rugzakje hebt als je
het vliegtuig instapt...

Niks mee... probleem opgelost lijkt me dan he?
Pompompiedompiedompomperdompiedompompom
  zondag 22 april 2007 @ 18:09:45 #210
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_48606791
quote:
Op zondag 22 april 2007 17:40 schreef HugoBaas het volgende:
Ga je voor het eerst in je leven vliegen ofzo, sjezus.
Aha.. Hugo ging meteen voor de 2e keer het vliegtuig in.
  zondag 22 april 2007 @ 18:10:20 #211
41684 wadgem
Vvvbwleargh.
pi_48606809
Handbagage: maximaal 5 kilo met afmetingseisen, geen vloeistoffen meer, geen potentieel gevaarlijke dingen zoals nagelknippers, katana's of flak cannons.

Voor een uur vliegen neem je dus gewoon een boek en wat kleingeld mee voor een flesje water.
Anatidaephobia
The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.
  zondag 22 april 2007 @ 18:10:34 #212
78843 mrbomb
Open misère praatje
pi_48606816
Zitten er ook vliegen op FOK! dan??
Why does it hurt when I pee?
pi_48610924
Wel lekker vanaf Dusseldorf; overzichtelijker en niet zo druk. In de gewone bagage mag je vrijwel alles meenemen; geen campinggaz of zo natuurlijk.
  zondag 22 april 2007 @ 20:24:00 #214
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_48611088
Als je geen handbagage nodig hebt: neem dan alles mee om je een dag te redden als je bagage kwijt is. Kleding dus
censuur :O
pi_48611238
quote:
Op zondag 22 april 2007 20:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Als je geen handbagage nodig hebt: neem dan alles mee om je een dag te redden als je bagage kwijt is. Kleding dus
Ik neem ook altijd setje schoon ondergoed en m'n tandenborstel mee in mijn handbagage voor het geval mijn koffer kwijt raakt.

In je koffer (dus niet handbagage) mag in principe alles, behalve bijvoorbeeld campinggas en dergelijke.
  Moderator zondag 22 april 2007 @ 20:42:18 #216
45833 crew  Fogel
pi_48611774
quote:
Op zondag 22 april 2007 20:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Kan je ook gewoon kopen op de plek van aankomst. Lang leve de reisverzekering.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  zondag 22 april 2007 @ 20:43:07 #217
67385 ROG
Go on, say it.
pi_48611804
quote:
Op zondag 22 april 2007 17:05 schreef christiano het volgende:
Handbagage heb ik niet nodig, aangezien het maar een uurtje vliegen is.
Juist op korte vluchten zie je vaak mensen met enkel handbagage reizen, scheelt veel tijd.
pi_48649303
De nieuwe regelgeving die ook eisen zou stellen aan de grootte van de handbagage is voorlopig uitgesteld
quote:
Brussels, 20 April 2007 – Airports Council International EUROPE (ACI EUROPE) welcomes, on behalf of its airport members throughout Europe, the decision reached today by the European Commission to postpone, for one year, the entry into force of the maximum cabin luggage size restriction.

EC regulation n°1546/2006 of 4 October 2006 required new security measures for the EU, Switzerland, Norway and Iceland in that cabin luggage larger than 56x45x24cm would be prohibited as of 6 May 2007. Following the implementation of the liquids’ rules, which has resulted in a 25% reduction in throughput at airport security checkpoints, ACI EUROPE feared this provision would further inconvenience passengers without any proven technical justification from a security perspective.

Olivier Jankovec, Director General ACI EUROPE, said “I am pleased of the Commission’s decision to postpone the implementation of this regulation and thank them for their openness to dialogue, constructive action and cooperation on this matter. The delay will allow for a thorough evaluation of the relevance and justification of the rule from a security point as well as the impact on operations and passenger facility. We now look forward to a continued cooperation in this process.
  Moderator maandag 23 april 2007 @ 22:02:37 #219
45833 crew  Fogel
pi_48649875
quote:
Op maandag 23 april 2007 21:49 schreef DutchTrain het volgende:
De nieuwe regelgeving die ook eisen zou stellen aan de grootte van de handbagage is voorlopig uitgesteld
[..]
Bron
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 23 april 2007 @ 23:04:56 #220
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_48652065
quote:
Op maandag 23 april 2007 21:49 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Goh, zouden de regeltjesverzinners dan toch eindelijk inzien dat het beperken van bagage niet het risico op een aanslag of ander ernstig ongemak verkleint?
  woensdag 2 mei 2007 @ 13:16:03 #221
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_48924119
http://reiskrant.nl/reiskrant/reisnieuws/62897321/Experts:_beperking_handbagage_amper_zinvol.html?p=5,1
quote:
Experts: beperking handbagage amper zinvol

BRUSSEL - De nieuwe regel waarbij passagiers hooguit 100 milliliter vloeistoffen aan boord mogen meenemen, heeft weinig nut.

„Ik denk dat het meer bedoeld is om passagiers gerust te stellen dan met echte veiligheid. Het risico op aanslagen is niet verminderd”, zei de Delftse professor Carel van Eijk woensdag bij een hoorzitting van VVD-politica Jeanine Hennis-Plasschaert in het Europees Parlement.

De scanners kunnen amper ontdekken of in een metalen busje explosieve stoffen zitten of scheerschuim. „Het is ook goed mogelijk om bommen te maken met vloeistoffen of poeders kleiner dan 100 milliliter”.

Europees Parlementslid Jeanine Hennis-Plasschaert betwijfelt al langer of de maatregel uit november wel effectief is.
pi_48924270
quote:
Ik denk dat het meer bedoeld is om passagiers gerust te stellen dan met echte veiligheid.
Mijn god, er wordt er 1 wakker. Nu nog hetzelfde inzien vwb id plicht, camera toezicht, etc, en we beginnen weer een heel klein beetje realiteitszin te kweken.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 2 mei 2007 @ 13:22:13 #223
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_48924311
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 13:20 schreef Jarno het volgende:

[..]

Mijn god, er wordt er 1 wakker. Nu nog hetzelfde inzien vwb id plicht, camera toezicht, etc, en we beginnen weer een heel klein beetje realiteitszin te kweken.
^^ Wat hij zegt.
  woensdag 2 mei 2007 @ 18:56:44 #224
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_48936047
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 13:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://reiskrant.nl/reiskrant/reisnieuws/62897321/Experts:_beperking_handbagage_amper_zinvol.html?p=5,1
[..]
Tja, maar zolang Mohammed of Frans van Group 4 Securicor achter de scanner bji de security check niet het verschil kan zien tussen water en 'vloeibare springstoffen' moet je wel dergelijke belachelijke maatregelen doorvoeren voor de schijnveiligheid. Het is namelijk op de scanner wel te zien, maar zolang je maar 1 persoon achter een scanner hebt zitten glipt er natuurlijk regelmatig iets door.

Er zijn op dit moment, (en in het verleden), onderzoeken gaande naar de kwaliteit van de securitycontroles, maar de resultaten worden niet bekend gemaakt, slechts door journalisten eigenhandige checks komen in de krant.
En bij de door journalisten eigenhandige testen komt er veel doorheen, laat staan hoeveel er doorheenkomt bij een echte professionele test.

Ik blijf erbij dat het verbieden van het flesje water of cola onzin is, veel beter is het om bij bepaalde personen, risicodoelgroepen/ risicovluchten (US, Israel) gerichte controles uit te voeren, dan dergelijke maatregelen zoals het beperken van vloeistoffen dagelijks bij miljoenen mensen te controleren. Voorkomen van een aanslag kan je namelijk uiteindelijk toch niet. Ben benieuwd wanneer de EU deze controles zelf ook onzinnig zal verklaren...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_48984586
En weer wat nieuws:
quote:

NIEUW: Vloeistoffen onderzocht op Britse vliegvelden

Vanaf 1 mei 2007 worden op vliegvelden in het Verenigd Koninkrijk steekproefsgewijs vloeistoffen onderzocht. Dit kan gevolgen hebben voor de tijd die nodig is voor de veiligheidscontrole. Daarom raden we passagiers aan hier rekening mee te houden, en ervoor te zorgen dat tassen waarin zich vloeistoffen bevinden (zie hieronder voor inpakinstructies) gemakkelijk uit de handbagage kunnen worden gehaald.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 12:25:19 #226
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_48999577
Eigenlijk denk ik dat ze op den duur alleen maar kunnen gaan voor steekproefsgewijs controleren. Aanslagmogelijkheden worden slimmer en op een gegeven moment is het gewoon niet haalbaar meer om iedereen compleet binnenstebuiten te keren. Vooral niet omdat het aantal reizigers ook alleen maar toeneemt.

Persoonlijk hoop ik wel dat er een zinnige steekproef-oplossing komt, dus niet die onzin van nu, waarbij onbeleefdheid en gebrek aan respect nogal eens de boventoon voeren (van controlerende beamtes richting reizigers en dan met name richting die zogenaamde "risicodoelgroepen")
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 18:55:43 #227
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_49013668
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 22:52 schreef DutchTrain het volgende:
En weer wat nieuws:
[..]
En dan te bedenken dat de beveiliging nu aangeeft de vloeistoffen al te controleren op aanwezigheid van explosieven.... Kortom, het blijft windowdressing, want je kunt nu eenmaal niet alles controleren. (Het ergste is nog dat in verband met discriminatiewetgeving je niet van een bepaalde doelgroep / persoon een controle mag uitoefenen, maar dat dit random moet...)
Noem het 'beestje' bij de naam, en doe zoals EL AL doet aan profiling, en je kan de andere passagiers met rust laten.

Ik zal het overigens donderdag zien als ik even op en neer moet naar Liverpool. Ik verheug me nu al op de wachtrijen bij de security
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator vrijdag 4 mei 2007 @ 23:14:13 #228
45833 crew  Fogel
pi_49023673
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:25 schreef Hik het volgende:
Persoonlijk hoop ik wel dat er een zinnige steekproef-oplossing komt, dus niet die onzin van nu, waarbij onbeleefdheid en gebrek aan respect nogal eens de boventoon voeren (van controlerende beamtes richting reizigers en dan met name richting die zogenaamde "risicodoelgroepen")
Door het onbeschofte gedrag van de controleurs (hier gewoon simpel volk van Securitas o.i.d., zonder aparte bevoegdheden) hebben al meerdere piloten geweigerd om te vliegen omdat ze zich te boos vonden (door de beveiligingsmensen veroorzaakt) om verantwoord een vliegtuig te kunnen besturen!
Misschien zijn die simpele zielen wel bang dat de piloot zich toegang verschaft tot de cockpit en dat hij daarom extra controles moet ondergaan....
  vrijdag 4 mei 2007 @ 23:28:12 #229
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_49024181
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:55 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat de beveiliging nu aangeeft de vloeistoffen al te controleren op aanwezigheid van explosieven.... Kortom, het blijft windowdressing, want je kunt nu eenmaal niet alles controleren. (Het ergste is nog dat in verband met discriminatiewetgeving je niet van een bepaalde doelgroep / persoon een controle mag uitoefenen, maar dat dit random moet...)
Noem het 'beestje' bij de naam, en doe zoals EL AL doet aan profiling, en je kan de andere passagiers met rust laten.

Ik zal het overigens donderdag zien als ik even op en neer moet naar Liverpool. Ik verheug me nu al op de wachtrijen bij de security
Ondertussen is men echt wel zo slim om juist die profiling te ontduiken.
Denk aan de sluipschutter in Washington pas, bijvoorbeeld. Eerst zou hij alleen zijn, en in een wit busje rijden. Hij bleek met iemand te werken, en een blauwe auto te hebben. En hij was niet blank, maar een neger. En hij had geen legertraining, zoals vele professionele profilers openlijk verklaarden.

Nee, ik heb geen hoge pet op van profilers nee.

Daar waar dit allemaal om begon, om die verdachten die dus plannen hadden om dus vloeistof te gebruiken, blijkt daar uiteindelijk iets van waar te zijn cq. is er iemand veroordeeld?
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 23:14 schreef Fogel het volgende:
[..]
Misschien zijn die simpele zielen wel bang dat de piloot zich toegang verschaft tot de cockpit en dat hij daarom extra controles moet ondergaan....
!
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 09:33:46 #230
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_49029931
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 23:28 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nee, ik heb geen hoge pet op van profilers nee.

Daar waar dit allemaal om begon, om die verdachten die dus plannen hadden om dus vloeistof te gebruiken, blijkt daar uiteindelijk iets van waar te zijn cq. is er iemand veroordeeld?
[..]

!
Profiling in combinatie met gericht vragen stellen aan een selecte doelgroep en de bagage van deze personen checken is echter effectiever, dan van iedereen maar belachelijke eisen te stellen aan de hoeveelheid vloeistoffen. En het mooiste is, als de vertrektijd van het vliegtuig nadert gaat zie je de mensen van de airline gebaren dat de security controle sneller moet.... Tja tot zover de goede controle.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_49800205
Ik vlieg volgende week naar Spanje, is het mogenlijk om mn gitaar met de handbagage mee te nemen ?
Цой жив
  zaterdag 26 mei 2007 @ 20:34:30 #232
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_49800622
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 20:21 schreef Zwoerd het volgende:
Ik vlieg volgende week naar Spanje, is het mogenlijk om mn gitaar met de handbagage mee te nemen ?
Zolang er geen explosieven en/of vloeistoffen of andere scherpe voorwerpen in verstopt zitten wel ja
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_49801149
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 20:34 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Zolang er geen explosieven en/of vloeistoffen of andere scherpe voorwerpen in verstopt zitten wel ja
Ok
Цой жив
  zaterdag 26 mei 2007 @ 20:57:16 #234
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_49801287
Wacht even..ik las niet goed

HANDbagage had je het over. Ik denk dat het daar te groot voor is. Dan gaat het op een aparte kar de laadruimte in.
pi_49801685
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 20:57 schreef Nembrionic het volgende:
Wacht even..ik las niet goed

HANDbagage had je het over. Ik denk dat het daar te groot voor is. Dan gaat het op een aparte kar de laadruimte in.

ligt ie daar wel veilig??
Цой жив
  zaterdag 26 mei 2007 @ 21:22:24 #236
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_49802048
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 21:11 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

ligt ie daar wel veilig??
Of 'ie stuk kan bedoel je? Als je een beschermhoes hebt zou ik 'm daar wel in stoppen ja.
pi_49802203
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 21:22 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Of 'ie stuk kan bedoel je? Als je een beschermhoes hebt zou ik 'm daar wel in stoppen ja.
Ja dat bedoel ik, ja ik heb wel gewoon een gitaarhoes waar hij in kan.
Цой жив
  zaterdag 26 mei 2007 @ 21:30:58 #238
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_49802320
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 21:27 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Ja dat bedoel ik, ja ik heb wel gewoon een gitaarhoes waar hij in kan.
Dat zou ik dan doen ja
  woensdag 4 juli 2007 @ 18:37:39 #239
104543 Marseille
Allons enfants de la patrie...
pi_51139865
ik ga morgen naar malta en mijn koffer is PRECIES 20 kilo. Ik heb als handbagage een sporttas met de rest van mijn spullen (geen vloeistoffen) van rond de 10 kilo en een rugzak. Mag ik dit als handbagage meenemen volgens de nieuwe regels?
.
  woensdag 4 juli 2007 @ 18:47:40 #240
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_51140198
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 18:37 schreef Marseille het volgende:
ik ga morgen naar malta en mijn koffer is PRECIES 20 kilo. Ik heb als handbagage een sporttas met de rest van mijn spullen (geen vloeistoffen) van rond de 10 kilo en een rugzak. Mag ik dit als handbagage meenemen volgens de nieuwe regels?
Ligt aan de vliegmaatschappij, maar 2 tassen is normaal te veel... Lees ff de site van je vliegmaatschappij .
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:01:23 #241
157229 Boschkabouter
Met puntmuts.
pi_51140694
Als je een literfles water invriest, mag die dan wel zonder gezeik mee?

Moet ook dé oplossing kunnen zijn voor andere stoffen zoals lenzenvloeistof.
  FOK!fotograaf woensdag 4 juli 2007 @ 19:45:59 #242
73911 ultra_ivo
pi_51142365
10 kilo handbagage is meestal teveel.
pi_51144357
Ik lees vanalles over vloeistoffen in je handbagage maar mag je dan in je koffer die je niet als handbagage doet gewone hoeveelheden vloeistof meenemen?
  woensdag 4 juli 2007 @ 20:40:43 #244
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_51144463
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 20:38 schreef Stansfield het volgende:
Ik lees vanalles over vloeistoffen in je handbagage maar mag je dan in je koffer die je niet als handbagage doet gewone hoeveelheden vloeistof meenemen?
Yup. Geldt alleen voor handbagage. Zie website Schiphol.

woensdag 4 juli 2007 @ 21:18:23 #245
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_51146080
Ik bied de jas altijd apart aan, maar de mobiele telefoon, sleutels of portefeuille zitten daar in, en die bied ik normaliter nooit los van de jas aan, en er wordt ook nooit om gevraagd...

Wat mij trouwens een beetje tegenvalt, ik bied al die vloeistoffen keurig in een zakje aan, maar ik zie genoeg mensen om mij heen die het gewoon in de tas plaatsen TUSSEN kleding, en het wordt er niet atlijd (nooit) uitgepikt....
Tot zover de goede controle dus.. kijk een fles van 1 liter pakken ze er wellicht wel uit, maar de kleinere verpakkingen komen er door heen. Al wil ik hierbij niet aangeven dat je het niet in zo'n zakje moet doen.

Sterker nog, ze willen juist dat je het apart aanbiedt zodat ze de vloeistoffen goed kunnen bekijken, omdat ze anders een 'blurred' image krijgen als het in de tas zou zitten. Ben benieuwd hoe lang de belachelijke regels met vloeistoffen in stand blijft....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 4 juli 2007 @ 21:35:05 #246
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_51146797
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 21:18 schreef ozzietukker het volgende:
Ik bied de jas altijd apart aan, maar de mobiele telefoon, sleutels of portefeuille zitten daar in, en die bied ik normaliter nooit los van de jas aan, en er wordt ook nooit om gevraagd...

Wat mij trouwens een beetje tegenvalt, ik bied al die vloeistoffen keurig in een zakje aan, maar ik zie genoeg mensen om mij heen die het gewoon in de tas plaatsen TUSSEN kleding, en het wordt er niet atlijd (nooit) uitgepikt....
Tot zover de goede controle dus.. kijk een fles van 1 liter pakken ze er wellicht wel uit, maar de kleinere verpakkingen komen er door heen. Al wil ik hierbij niet aangeven dat je het niet in zo'n zakje moet doen.

Sterker nog, ze willen juist dat je het apart aanbiedt zodat ze de vloeistoffen goed kunnen bekijken, omdat ze anders een 'blurred' image krijgen als het in de tas zou zitten. Ben benieuwd hoe lang de belachelijke regels met vloeistoffen in stand blijft....
Dat viel mij ook op toen we vorige week van Mallorca terugvlogen. De mensen naast ons in het vliegtuig hadden letterlijk LITERS appelsap (ze hebben tenminste 6 van die pakjes van 200 ml opgedronken en nee, die waren niet gekocht op de luchthaven) en yoghurt in het vliegtuig meegenomen. En zij waren niet de enigen in het vliegtuig.

Bij de tassencontrole werd wel het babypopje van mijn dochtertje uitgebreid gefouilleerd .

Op Mallorca was sowieso alles mogelijk, leek het wel. Of je nu je hele tas in het bakje legde waarin je normaal je telefoon e.d. moet leggen, of je tas en je jas, of helemaal niks, echt alles werd zonder morren door de scan gedaan.
(Behalve dus de pop van mijn dochter )
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  donderdag 5 juli 2007 @ 10:12:12 #247
33376 TMoose
waiting for concert...
pi_51158950
Dat was dan zeker een plaspop
There are 24 hours in a day, and 24 beers in a case. Coincidence?
  donderdag 5 juli 2007 @ 11:51:11 #248
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_51161799
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:12 schreef TMoose het volgende:
Dat was dan zeker een plaspop
Yep, 150 cc cola verstopt in een pop, in de hoop dit mee te smokkelen
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_51165137
ff een ander vraagje mbt tot bagageregels:
hoeveel kilo gewone bagage mag je meenemen, en hoeveel kg handbagage?

kan ik nergens vinden namelijk..

betekend dat dat er geen limiet aan is?
"Isaac Newton invented gravity because some asshole hit him with an apple"
  donderdag 5 juli 2007 @ 13:59:00 #250
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_51166293
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:26 schreef Maarten1 het volgende:
ff een ander vraagje mbt tot bagageregels:
hoeveel kilo gewone bagage mag je meenemen, en hoeveel kg handbagage?

kan ik nergens vinden namelijk..

betekend dat dat er geen limiet aan is?
Dit kun je vinden op de site van je luchtvaartmaatschappij.
Standaard is de regel: 20 kg ruimbagage (bij economy class) en max 5 kg handbagage (moet ook nog aan bepaalde afmetingen voldoen).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')