Je mag vrijwel alles meenemen in bagage voor het ruim (uitgezonderd bommen, etc).quote:Op zondag 22 april 2007 17:05 schreef christiano het volgende:
Hallo,
Aanstaande woensdag ga ik naar Disneyland Parijs met het vliegtuig. Ik stap op in Dusseldorf. Maar wat mag je allemaal meenemen in het vliegtuig? Handbagage heb ik niet nodig, aangezien het maar een uurtje vliegen is. Ik bedoel dingen zoals shampoo, tandpasta en zeep, mag dat gewoon? Of ligt het aan de maatschappij waar je mee vliegt. Ik vlieg met Lufthansa.
Weet je dat zeker?quote:Op zondag 22 april 2007 17:10 schreef spijkerbroek het volgende:
Je mag vrijwel alles meenemen in bagage voor het ruim (uitgezonderd bommen, etc).
Ja, het zijn algemene regels, niet specifiek van een luchthaven.quote:Op zondag 22 april 2007 17:51 schreef christiano het volgende:
ja klopt, ik ga voor het eerst. Op google kon ik het niet vinden, maar hierboven staat een link naar Schiphol. Geldt voor iedere luchthaven dan hetzelfde, aangezien ik vanuit Dusseldorf vertrek?
Aha.. Hugo ging meteen voor de 2e keer het vliegtuig in.quote:Op zondag 22 april 2007 17:40 schreef HugoBaas het volgende:
Ga je voor het eerst in je leven vliegen ofzo, sjezus.
Ik neem ook altijd setje schoon ondergoed en m'n tandenborstel mee in mijn handbagage voor het geval mijn koffer kwijt raakt.quote:Op zondag 22 april 2007 20:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Als je geen handbagage nodig hebt: neem dan alles mee om je een dag te redden als je bagage kwijt is. Kleding dus
Kan je ook gewoon kopen op de plek van aankomst. Lang leve de reisverzekering.quote:Op zondag 22 april 2007 20:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Als je geen handbagage nodig hebt: neem dan alles mee om je een dag te redden als je bagage kwijt is. Kleding dus
Juist op korte vluchten zie je vaak mensen met enkel handbagage reizen, scheelt veel tijd.quote:Op zondag 22 april 2007 17:05 schreef christiano het volgende:
Handbagage heb ik niet nodig, aangezien het maar een uurtje vliegen is.
quote:Brussels, 20 April 2007 – Airports Council International EUROPE (ACI EUROPE) welcomes, on behalf of its airport members throughout Europe, the decision reached today by the European Commission to postpone, for one year, the entry into force of the maximum cabin luggage size restriction.
EC regulation n°1546/2006 of 4 October 2006 required new security measures for the EU, Switzerland, Norway and Iceland in that cabin luggage larger than 56x45x24cm would be prohibited as of 6 May 2007. Following the implementation of the liquids’ rules, which has resulted in a 25% reduction in throughput at airport security checkpoints, ACI EUROPE feared this provision would further inconvenience passengers without any proven technical justification from a security perspective.
Olivier Jankovec, Director General ACI EUROPE, said “I am pleased of the Commission’s decision to postpone the implementation of this regulation and thank them for their openness to dialogue, constructive action and cooperation on this matter. The delay will allow for a thorough evaluation of the relevance and justification of the rule from a security point as well as the impact on operations and passenger facility. We now look forward to a continued cooperation in this process.
Bronquote:Op maandag 23 april 2007 21:49 schreef DutchTrain het volgende:
De nieuwe regelgeving die ook eisen zou stellen aan de grootte van de handbagage is voorlopig uitgesteld
[..]
Goh, zouden de regeltjesverzinners dan toch eindelijk inzien dat het beperken van bagage niet het risico op een aanslag of ander ernstig ongemak verkleint?quote:Op maandag 23 april 2007 21:49 schreef DutchTrain het volgende:
De nieuwe regelgeving die ook eisen zou stellen aan de grootte van de handbagage is voorlopig uitgesteld
[..]
quote:Experts: beperking handbagage amper zinvol
BRUSSEL - De nieuwe regel waarbij passagiers hooguit 100 milliliter vloeistoffen aan boord mogen meenemen, heeft weinig nut.
„Ik denk dat het meer bedoeld is om passagiers gerust te stellen dan met echte veiligheid. Het risico op aanslagen is niet verminderd”, zei de Delftse professor Carel van Eijk woensdag bij een hoorzitting van VVD-politica Jeanine Hennis-Plasschaert in het Europees Parlement.
De scanners kunnen amper ontdekken of in een metalen busje explosieve stoffen zitten of scheerschuim. „Het is ook goed mogelijk om bommen te maken met vloeistoffen of poeders kleiner dan 100 milliliter”.
Europees Parlementslid Jeanine Hennis-Plasschaert betwijfelt al langer of de maatregel uit november wel effectief is.
Mijn god, er wordt er 1 wakker. Nu nog hetzelfde inzien vwb id plicht, camera toezicht, etc, en we beginnen weer een heel klein beetje realiteitszin te kweken.quote:Ik denk dat het meer bedoeld is om passagiers gerust te stellen dan met echte veiligheid.
^^ Wat hij zegt.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:20 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mijn god, er wordt er 1 wakker. Nu nog hetzelfde inzien vwb id plicht, camera toezicht, etc, en we beginnen weer een heel klein beetje realiteitszin te kweken.
Tja, maar zolang Mohammed of Frans van Group 4 Securicor achter de scanner bji de security check niet het verschil kan zien tussen water en 'vloeibare springstoffen' moet je wel dergelijke belachelijke maatregelen doorvoeren voor de schijnveiligheid. Het is namelijk op de scanner wel te zien, maar zolang je maar 1 persoon achter een scanner hebt zitten glipt er natuurlijk regelmatig iets door.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://reiskrant.nl/reiskrant/reisnieuws/62897321/Experts:_beperking_handbagage_amper_zinvol.html?p=5,1
[..]
quote:
NIEUW: Vloeistoffen onderzocht op Britse vliegvelden
Vanaf 1 mei 2007 worden op vliegvelden in het Verenigd Koninkrijk steekproefsgewijs vloeistoffen onderzocht. Dit kan gevolgen hebben voor de tijd die nodig is voor de veiligheidscontrole. Daarom raden we passagiers aan hier rekening mee te houden, en ervoor te zorgen dat tassen waarin zich vloeistoffen bevinden (zie hieronder voor inpakinstructies) gemakkelijk uit de handbagage kunnen worden gehaald.
En dan te bedenken dat de beveiliging nu aangeeft de vloeistoffen al te controleren op aanwezigheid van explosieven.... Kortom, het blijft windowdressing, want je kunt nu eenmaal niet alles controleren. (Het ergste is nog dat in verband met discriminatiewetgeving je niet van een bepaalde doelgroep / persoon een controle mag uitoefenen, maar dat dit random moet...)quote:
Door het onbeschofte gedrag van de controleurs (hier gewoon simpel volk van Securitas o.i.d., zonder aparte bevoegdheden) hebben al meerdere piloten geweigerd om te vliegen omdat ze zich te boos vonden (door de beveiligingsmensen veroorzaakt) om verantwoord een vliegtuig te kunnen besturen!quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:25 schreef Hik het volgende:
Persoonlijk hoop ik wel dat er een zinnige steekproef-oplossing komt, dus niet die onzin van nu, waarbij onbeleefdheid en gebrek aan respect nogal eens de boventoon voeren (van controlerende beamtes richting reizigers en dan met name richting die zogenaamde "risicodoelgroepen")
Ondertussen is men echt wel zo slim om juist die profiling te ontduiken.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 18:55 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat de beveiliging nu aangeeft de vloeistoffen al te controleren op aanwezigheid van explosieven.... Kortom, het blijft windowdressing, want je kunt nu eenmaal niet alles controleren. (Het ergste is nog dat in verband met discriminatiewetgeving je niet van een bepaalde doelgroep / persoon een controle mag uitoefenen, maar dat dit random moet...)
Noem het 'beestje' bij de naam, en doe zoals EL AL doet aan profiling, en je kan de andere passagiers met rust laten.
Ik zal het overigens donderdag zien als ik even op en neer moet naar Liverpool. Ik verheug me nu al op de wachtrijen bij de security![]()
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:14 schreef Fogel het volgende:
[..]
Misschien zijn die simpele zielen wel bang dat de piloot zich toegang verschaft tot de cockpit en dat hij daarom extra controles moet ondergaan....![]()
Profiling in combinatie met gericht vragen stellen aan een selecte doelgroep en de bagage van deze personen checken is echter effectiever, dan van iedereen maar belachelijke eisen te stellen aan de hoeveelheid vloeistoffen. En het mooiste is, als de vertrektijd van het vliegtuig nadert gaat zie je de mensen van de airline gebaren dat de security controle sneller moet.... Tja tot zover de goede controle.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:28 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen hoge pet op van profilers nee.
Daar waar dit allemaal om begon, om die verdachten die dus plannen hadden om dus vloeistof te gebruiken, blijkt daar uiteindelijk iets van waar te zijn cq. is er iemand veroordeeld?
[..]!
Zolang er geen explosieven en/of vloeistoffen of andere scherpe voorwerpen in verstopt zitten wel jaquote:Op zaterdag 26 mei 2007 20:21 schreef Zwoerd het volgende:
Ik vlieg volgende week naar Spanje, is het mogenlijk om mn gitaar met de handbagage mee te nemen?
Okquote:Op zaterdag 26 mei 2007 20:34 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Zolang er geen explosieven en/of vloeistoffen of andere scherpe voorwerpen in verstopt zitten wel ja
quote:Op zaterdag 26 mei 2007 20:57 schreef Nembrionic het volgende:
Wacht even..ik las niet goed
HANDbagage had je het over. Ik denk dat het daar te groot voor is. Dan gaat het op een aparte kar de laadruimte in.
Of 'ie stuk kan bedoel je? Als je een beschermhoes hebt zou ik 'm daar wel in stoppen ja.quote:
Ja dat bedoel ik, ja ik heb wel gewoon een gitaarhoes waar hij in kan.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 21:22 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Of 'ie stuk kan bedoel je? Als je een beschermhoes hebt zou ik 'm daar wel in stoppen ja.
Dat zou ik dan doen jaquote:Op zaterdag 26 mei 2007 21:27 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik, ja ik heb wel gewoon een gitaarhoes waar hij in kan.
Ligt aan de vliegmaatschappij, maar 2 tassen is normaal te veel... Lees ff de site van je vliegmaatschappijquote:Op woensdag 4 juli 2007 18:37 schreef Marseille het volgende:
ik ga morgen naar malta en mijn koffer is PRECIES 20 kilo. Ik heb als handbagage een sporttas met de rest van mijn spullen (geen vloeistoffen) van rond de 10 kilo en een rugzak. Mag ik dit als handbagage meenemen volgens de nieuwe regels?
Yup. Geldt alleen voor handbagage. Zie website Schiphol.quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:38 schreef Stansfield het volgende:
Ik lees vanalles over vloeistoffen in je handbagage maar mag je dan in je koffer die je niet als handbagage doet gewone hoeveelheden vloeistof meenemen?
Dat viel mij ook op toen we vorige week van Mallorca terugvlogen. De mensen naast ons in het vliegtuig hadden letterlijk LITERS appelsap (ze hebben tenminste 6 van die pakjes van 200 ml opgedronken en nee, die waren niet gekocht op de luchthaven) en yoghurt in het vliegtuig meegenomen. En zij waren niet de enigen in het vliegtuig.quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:18 schreef ozzietukker het volgende:
Ik bied de jas altijd apart aan, maar de mobiele telefoon, sleutels of portefeuille zitten daar in, en die bied ik normaliter nooit los van de jas aan, en er wordt ook nooit om gevraagd...
Wat mij trouwens een beetje tegenvalt, ik bied al die vloeistoffen keurig in een zakje aan, maar ik zie genoeg mensen om mij heen die het gewoon in de tas plaatsen TUSSEN kleding, en het wordt er niet atlijd (nooit) uitgepikt....
Tot zover de goede controle dus.. kijk een fles van 1 liter pakken ze er wellicht wel uit, maar de kleinere verpakkingen komen er door heen. Al wil ik hierbij niet aangeven dat je het niet in zo'n zakje moet doen.
Sterker nog, ze willen juist dat je het apart aanbiedt zodat ze de vloeistoffen goed kunnen bekijken, omdat ze anders een 'blurred' image krijgen als het in de tas zou zitten. Ben benieuwd hoe lang de belachelijke regels met vloeistoffen in stand blijft....
Yep, 150 cc cola verstopt in een pop, in de hoop dit mee te smokkelenquote:
Dit kun je vinden op de site van je luchtvaartmaatschappij.quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:26 schreef Maarten1 het volgende:
ff een ander vraagje mbt tot bagageregels:
hoeveel kilo gewone bagage mag je meenemen, en hoeveel kg handbagage?
kan ik nergens vinden namelijk..
betekend dat dat er geen limiet aan is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |