denk t ook!quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:59 schreef Grumpey het volgende:
Maar eerst de 7 heuvelenloop natuurlijk, HET evenement van topic 11 vermoed ik
vast wel.quote:Op maandag 30 oktober 2006 15:46 schreef corny het volgende:
Morgen naar de fysio, hoop dat hij wat kan gaan betekenen voor me...
Damn, ging het bij mij maar zo snel. De fysio verwacht toch wel zo'n drie maanden nodig te hebben voordat mijn knie weer op een voor hardlopen bruikbaar niveau zit. Blessure heeft te maken met beschadigd kraakbeen en vocht in de knie en een bijkomend meniscus probleem.quote:Op maandag 30 oktober 2006 18:58 schreef Scighera het volgende:
[..]
vast wel.
mijn fysio is me ook aan het oplappen na die zware crash 8 dagen terug....als het goed is volgende week maandag weer volledig in de running
ik vind het zelf eigenlijk nogal vreemd, hoe het eigenlijk "ineens" weg was. zag er ongeveer zo uit (ik heb er langer last van gehad dan 4 weken,quote:Op woensdag 1 november 2006 21:40 schreef annoh het volgende:
Mooi man, sehnsucht! Heb je het weer rustig opgebouwd? Ik ga volgende week weer proberen misschien. Als ik tijd heb. Vandaag wel gedanst zonder last, zegt wel iets want dat is veel op-de-tenen-werk, waar je je scheenbeen mee schijnt te belasten.
ja, dat klopt. ik heb alleen rustiger gelopen, en van 3x trainen in de week naar 2x in de week gegaan. altijd rustig gedaan.quote:Op donderdag 2 november 2006 18:15 schreef Grumpey het volgende:
maar je bent dus wel door blijven lopen sehnsucht? Zo lijkt het wel uit je verhaaltje in ieder geval.
Wow, dat zou echt snel zijn! Succes!quote:Op donderdag 2 november 2006 18:15 schreef Grumpey het volgende:
Maar goed, het doel is nog steeds die 7 heuvelen binnen het uur te lopen! ben benieuwd
ik wou je ook op het lijstje zetten als onder voorbehoud;)) maar ik kan mn post niet meer wijzigenquote:Op zaterdag 4 november 2006 14:10 schreef thaleia het volgende:
[..]
Wow, dat zou echt snel zijn! Succes!
Ik ben wel ingeschreven voor de Zevenheuvelenloop, maar gestopt met trainen. Kan het in normale weken niet opbrengen naast m'n werk, vrijwilligerswerk en studie. Vorige week in de vakantie ging ik als een speerMaar nu het werk weer begon wist ik het meteen: op deze manier beleef ik er echt geen plezier aan. Was toch al veel slechter getraind dan anders door werkdrukte en ziekte, dus ik gooi ook niet echt iets weg door er maar effe helemaal mee te stoppen. Ik pak het wel weer op als ik 'n 9 tot 5 baan heb gevonden in m'n eigen stad
Is het de 19e zonnig en droog, dan ga ik relaxed voor de lol lopen en er anderhalf uur over doen. Regent en waait het, dan start ik niet en word een enthousiast supporter voor jullie allen![]()
ik had vooral felle steken in m'n schenen.quote:Op zondag 5 november 2006 16:35 schreef Grumpey het volgende:
Jippie! Ik ben weer op oude snelheid na mijn zieke-weekDaarnet weer een oude ronde gelopen in ongeveer dezelfde tijd als ik vroeger deed, ik had zelfs enige energie over, maar heb maar niet aangezet aangezien ik niet gelijk weer wil forceren.
In totaal 11 kilometer gelopen vandaag, dus nog even wat langere afstand trainen voor over 2 weken, zal de komende week eens intensief gaan doen zodat ik de laatste week mooi kan herstellen.
Jammer van je pijn annoh, toch raar gevoel lijkt me. Had je zelfde gevoel sehnsucht?
Thaleia, als ik mijn rugnummer krijg voor de 7 heuvelen dan zet ik hem hier wel neer, kan je op zoek gaan in de menigte om aan te moedigen(kleine kans waarschijnlijk, maar wie weet
)
veel succesquote:Op zondag 5 november 2006 19:39 schreef LedZep het volgende:
TVP. Ik heb vroeger aan atletiek gedaan (niet hoog hoor), en ik heb besloten vanaf nu een doel te stellen: 10km binnen 45 minuten op 1 januari 2007. Mijn huidige conditie is niet erg goed, het ontbreekt vooral aan snelheid op langere afstanden. Dat is echter geen excuus; dus we gaan er helemaal voor
Dank je, ik zal morgen even bij de lokale buitensport/ hardloopwinkel om fatsoenlijke schoenen. Heb enkel nog een stel afgetrapte (tweedehands zelfs) Asics die niet bepaald comfortabel meer zijnquote:
Ik had geen wedstrijd in gedachten waar ik voor wilde trainen, maar nu ik lees over de wedstijd in Egmond lijkt me dat wel erg leuk om eens te proberenquote:Op zondag 5 november 2006 20:28 schreef Grumpey het volgende:
de halve van Egmond is geen snel parcour (je loopt groot gedeelte door duinen en over het strand) maar wel een supergaaf parcour natuurlijkZeker als het beetje gesneeuwd heeft of als het beetje waait. Alleen hopen dat het niet te koud is, het is toch in januari
Ik weet zelf niet of ik ga meedoen, het is me beetje te lastig met OV....daarnaast wil ik graag groet uit Schoorl lopen, en die viel volgens mij ook ergens in die periode?
Succes LedZep, heb je nog een bepaalde wedstrijd of een bepaald moment waarvoor je je doel wilt bereiken?
Thanks, met de weersomstandigheden in januari lijkt me een snelle tijd ook niet echt mogelijkquote:Op zondag 5 november 2006 20:28 schreef Grumpey het volgende:
de halve van Egmond is geen snel parcour (je loopt groot gedeelte door duinen en over het strand) maar wel een supergaaf parcour natuurlijkZeker als het beetje gesneeuwd heeft of als het beetje waait. Alleen hopen dat het niet te koud is, het is toch in januari
Ik weet zelf niet of ik ga meedoen, het is me beetje te lastig met OV....daarnaast wil ik graag groet uit Schoorl lopen, en die viel volgens mij ook ergens in die periode?
Een kennis van mij heeft deze 2 jaar terug gelopen en ik was toen toeschouwer. Het weer viel best mee, maar dat weet je natuurlijk niet van te voren.quote:Op zondag 5 november 2006 20:05 schreef mouzzer het volgende:
Mensen hier ervaring met de halve marathon van Egmond? Ik zit eraan te denken om daar de 10.5 km te lopen, lijkt me geweldig parcours.
Het wordt tijd om wat extra hardloopkleren voor de winter te kopen, wordt nu wel koud buiten
De route fietsen met een kilometerteller? Doe ik ook altijd.quote:Op zondag 5 november 2006 19:28 schreef ErikN het volgende:
Hallo, ik wil mijn hardlopen wat professioneler aanpakken nu ik ga trainen voor een marathon. ik zag in de OP een link naar map24.com voor het meten van afstanden. Dit gebruikte ik ook altijd, maar heeft iemand misschien ervaringen met een (zo goedkoop mogelijke) afstandsmeter.
Die dingen van polar zijn allemaal over de 200 euro. Ik hoef al die extra opties niet. Hartslagmeter heb ik trouwens al en ik gebruik nu alleen nog maar de stopwatch funtie..... Kent iemand een ander alternatief?
hmmm heb ik al wel over nagedacht hoor. Alleen ik heb een trainingschema waarbij ik elke week mijn afstand vergroot. Dit zou betekenen dat ik elke week ook nog eens een stuk moet gaan fietsen.... Ik zoek nog even door naar een alternatiefquote:Op maandag 6 november 2006 10:13 schreef pfaf het volgende:
[..]
De route fietsen met een kilometerteller? Doe ik ook altijd.
ja daar wordt je moe van hequote:Op maandag 6 november 2006 11:02 schreef ErikN het volgende:
[..]
hmmm heb ik al wel over nagedacht hoor. Alleen ik heb een trainingschema waarbij ik elke week mijn afstand vergroot. Dit zou betekenen dat ik elke week ook nog eens een stuk moet gaan fietsen....
al op gelopen?quote:Op maandag 6 november 2006 17:43 schreef sjimz het volgende:
vandaag mijn nieuwe hardloopschoentjes gehaald..
De keuze is dit keer gevallen op Mizuno's
Ze zitten echt als gegoten!
Jazeker gelijk toen ik de aankoop had gedaan..... Ik heb ze bij Run2day gekocht en die zit precies bij mij in de straat...quote:
Jij snapt hem. Ik ga een beetje fietsen zegquote:
ik zit in startgroep 'blauw', de 2e startgroep dus, die gelijk start met de 1e startgroepquote:Op woensdag 8 november 2006 21:24 schreef Jonnyboy het volgende:
Vandaag de startnummers enz. gekregen van de 7heuvelenloop, zit in de laatste groep, maar ach, die zandloperstart maakt een hoop goed.
Bij mij is het vooral de nabijheid van het parcour en de afstand ervan. Loop dus meestal 10km'ers in en rond Amsterdam.quote:Op donderdag 9 november 2006 17:38 schreef gras het volgende:
Wat is nu eigenlijk jullie motivatie om mee te doen aan bepaalde wedstrijden?
Ik verwonder me vaak over het aantal deelnemers bij wedstrijden. Zo heb je duizenden deelnemers bij een autobaanloop met absurde inschrijfgelden en de week daarop trekt een goed georganiseerde wedstrijd over een prachtig parcours slechts een honderdtal mensen.
Ik heb hier ook last van. Ik ben na 2,5 jaar niks doen sinds 2 maanden begonnen met hardlopen. Voorzichtig met schema opgebouwd, en ik merk dat mijn conditie aardig vooruit gaat. Ik merk dat ik conditioneel wel meer kan, maar door die felle pijn in beide scheenbenen kan ik gewoon niet meer, en moet ik vaak stoppen. Ik heb begrepen dat dit verschijnsel 'shin splints' heet, klopt dat? En hoe kom ik er vanaf?quote:Op zondag 5 november 2006 17:12 schreef Sehnsucht het volgende:
[..]
ik had vooral felle steken in m'n schenen.
Welke loopschoenen heb je nu?quote:Op vrijdag 10 november 2006 11:39 schreef MaxPower het volgende:
Ik heb overigens sinds 2 weken goede nieuwe loopschoenen. Dat was denk ik idd een deel van het probleem, al heb ik er nog steeds last van. Ik merk wel dat als ik bijvoorbeeld 5 dagen niet heb gelopen (ik probeer 3x per week te lopen), dan een stuk minder last heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |