Volgens mij eten jullie vaak iets apartsquote:Op zondag 29 oktober 2006 01:42 schreef Bluezz het volgende:
Blokjes spaanse schapenkaas in olie en knoflook van Spanish Harlem, en een Chileens wit wijntje
Martijn waar is het plaatje
Wat is er Surinaams aan zuurkool?quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:19 schreef ruby het volgende:
Surinaamse zuurkool met gesudderd rundvlees en rijst.
quote:Op zondag 29 oktober 2006 11:18 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Volgens mij eten jullie vaak iets apartsEchte lekkerbekken zijn jullie
![]()
En gelijk hebben jullie![]()
Daar heb je ook meer aan als op vakantie gaan.quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:46 schreef golfer het volgende:
[..]
![]()
We zijn gek op lekker eten en experimenteren met voedsel.
I.p.v. uitgebreid of vaak met vakantie gaan, besteden wij het geld liever aan lekkere hapjes gedurende het hele jaar.
Die lof is echt superlekker, en de rest ookquote:Op zondag 29 oktober 2006 18:51 schreef Bluezz het volgende:
Zometeen weer aan het fornuis:
Biefstukkies uit de recl. van AH met kruidenboter (met geb. champignons die ik nog vond)
Bourgondische krieltjes (die naam alleen al)
Gebakken witlof, beetje van de Blijker en een beetje van een kokkie hier in CUL, ik ga het dan eindelijk eens maken
Koolvisburger, twee bammetjes kaas, kopje broccolisoep en een flesje cola light. En voor straks een banaan!quote:Op maandag 30 oktober 2006 12:28 schreef iamredleader het volgende:
Ik ga zo lunchen, ik denk wat brood met beleg en een kopje soep...
Lof in grove repen snijden, na het bittere stuk verwijderd te hebben.quote:Op maandag 30 oktober 2006 08:22 schreef Koningin het volgende:
Bluezz, hoe maak je die witlof dan??
De banaan is opquote:Op maandag 30 oktober 2006 13:15 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Koolvisburger, twee bammetjes kaas, kopje broccolisoep en een flesje cola light. En voor straks een banaan!
Dankequote:Op maandag 30 oktober 2006 15:30 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Lof in grove repen snijden, na het bittere stuk verwijderd te hebben.
Roerbakken in olijfolie met een schep bruine bastersuiker, minuutje of 3,4
Afblussen met een scheut balsamico-azijn, nog even doorbakken op hoog vuur, klaar.
Simpel en zelfs de niet-witlof liefhebbers vinden dit erg lekker
Vandaag maak ik :quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:17 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb geen inspiratie voor vandaag
Na de heerlijkheden van gisteren wil ik iets lichts
Gister werd het toch macaroni met een vreemd zelfbedacht sausje.quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:28 schreef LaPrestige het volgende:
Biefstukje, salade met pestodressing, tonijn, olijven en feta en dan nog gebakken aardappeltjes erbij.
Dit dus weer.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:19 schreef ruby het volgende:
Surinaamse zuurkool met gesudderd rundvlees en rijst.
Foto is niet te zien, multikabelinlog nodigquote:Op maandag 30 oktober 2006 18:54 schreef TheTh1ng het volgende:
Zo! Heb ook maar eens gebakken witlof geprobeerd..
Ik heb ze alleen gebakken in honing, thijm en rozemarijn..
Verder een biefstukje met gebakken aardappeltjes met rozemarijn
't ziet er misschien wat minder charmant uit dan bij Bluezz maja![]()
[afbeelding]
Hier het recept voor de gebakken witlof in honing
http://www.rtl.nl/huistui(...)t_uitzending_1_3.xml
quote:Op maandag 30 oktober 2006 17:46 schreef Bluezz het volgende:
Vandaag maak ik :
Gevuld stokbrood in de oven met een komkommersalade erbij
2 pers.
4 zongedroogde tomaten op olie
6 olijven met piment
200 gram rundergehakt
zout en peper
1 afbak stokbrood
10 takjes basilicum (gedroogde gebruik ik ervoor)
50 gram goudsalami
Verwarm de oven voor op 200ºC (hetelucht 180ºC).
Snijd de tomaten in stukjes en kneed deze samen met de olijven door het gehakt. Breng op smaak met zout en peper.
Snijd het stokbrood in 4 stukken.
Hol het stokbrood uit en beleg de binnenkanten met de basilicumblaadjes en de goudsalami.
Vul het stokbrood met het gehakt.
Laat het gevulde stokbrood in circa 15 minuten gaar worden.
Ja, vond het heerlijk..quote:Op maandag 30 oktober 2006 19:35 schreef Bluezz het volgende:
Ziet er goed uit
Hoe vond je het smaken?
Ik zal straks het gehaktbrood ook ff op de pic zetten
Editor eat your heart out
Klinkt erg lekker! Moet ik dan het gehakt rauw in de oven doen of eerst bakken?quote:Op maandag 30 oktober 2006 17:46 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Vandaag maak ik :
Gevuld stokbrood in de oven met een komkommersalade erbij
2 pers.
4 zongedroogde tomaten op olie
6 olijven met piment
200 gram rundergehakt
zout en peper
1 afbak stokbrood
10 takjes basilicum (gedroogde gebruik ik ervoor)
50 gram goudsalami
Verwarm de oven voor op 200ºC (hetelucht 180ºC).
Snijd de tomaten in stukjes en kneed deze samen met de olijven door het gehakt. Breng op smaak met zout en peper.
Snijd het stokbrood in 4 stukken.
Hol het stokbrood uit en beleg de binnenkanten met de basilicumblaadjes en de goudsalami.
Vul het stokbrood met het gehakt.
Laat het gevulde stokbrood in circa 15 minuten gaar worden.
Iemand wist mij vorige week te vertellen dat koffie + 'iets' (een bonbon of likeurtje bijv.) in een menu als gang gold.quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:24 schreef Bluezz het volgende:
Restjes ijs opmaken met een lekker likeurtje en koffie erbij om het geheel maar vervelend af te sluiten![]()
Rauw, en ik heb het 20 minuutjes erin gelaten omdat het na 15 min. na controle/doorsnijden nog niet helemaal gaar wasquote:Op maandag 30 oktober 2006 23:00 schreef LaPrestige het volgende:
Klinkt erg lekker! Moet ik dan het gehakt rauw in de oven doen of eerst bakken?
Een Creoolse visschotel met o.a. kokosmelk, pindakaas en spaanse peper gemaakt.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 03:17 schreef Bluezz het volgende:
Isa, wat had je met die zeeduivel gedaan?![]()
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 13:11 schreef Razztwizzle het volgende:
Kopje muntthee met stokbroodje ham&honingmosterdsaus
Olvarit een idee?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 13:11 schreef edje34 het volgende:
Weet het nog niet ben net thuis van de kaakchirurg.
Leg even een pizza in de oven dan.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 14:26 schreef Appeltaarten het volgende:
nu m&m`s heb nog geen id wat ik vnvnd ga eten..
Het was lekkerquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 16:35 schreef Bluezz het volgende:
Het recept van vandaag is: Andijvis
Lauwwarme andijviesalade met kabeljauw en spek
De ingredienten zijn voor 4 pers.
700g kabeljauwfilets
150g ontbijtspek
250 andijvie
2 tomaten
200g brie
Bak de plakken spek in een beetje olie. Leg de kabeljauwfilets bij het spek in de pan. Haal het spek uit de pan wanneer het begint te verkleuren en laat de filets kort doorbakken op een laag vuurtje. Zet de kabeljauw in een ovenschaal tien minuten in een voorverwarmde oven op 180 graden. Snijd de tomaten in kleine blokjes, en doe ze samen met het spek terug in een koekenpan. Bak 1 minuut en voeg dan de andijvie toe. Bak nog een minuut op hoog vuur. Snijd de brie in plakken en vervolgens in kleine stukjes. Meng de brie door de andijvie.
(receptje van Ramon Beuk)
Welke ?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:59 schreef PdeHoog het volgende:
Net een stoommaaltijd van de AH naar binnen geschoven
Zo'n lekkere appel die jij in je iconplaatje hebt heb ik ook.quote:Op woensdag 1 november 2006 12:41 schreef Razztwizzle het volgende:
Een bolletje met geitenkaas en appel en honing
patat met kroketjes/frikandelletjes is nog niet eens zo`n gek ideequote:Op woensdag 1 november 2006 15:06 schreef Raissa het volgende:
Ik twijfel of we vanavond spaghetti gaan eten of de frituurpan aanzetten en lekker wat kroketjes/frikandelletjes met patat gaan eten....
Golfer, eet eens gewoon een keer gekookte aardappels, bloemkool en een sudderlapje.quote:Op woensdag 1 november 2006 17:17 schreef golfer het volgende:
Basmatirijst, thaise wokgroentes en (van de visboer) voorgemarineerde Oosterse reuzengarnalen.
quote:Op woensdag 1 november 2006 17:24 schreef BrauN het volgende:
Golfer, eet eens gewoon een keer gekookte aardappels, bloemkool en een sudderlapje.
Dit gaat te ver telkens hoor!![]()
Wat zijn krotenquote:Op woensdag 1 november 2006 18:16 schreef Curiosity het volgende:
Kroten, gekookte aardappels, uitje en een gemarineerd speklapje gegeten.
quote:Op woensdag 1 november 2006 17:24 schreef BrauN het volgende:
Golfer, eet eens gewoon een keer gekookte aardappels, bloemkool en een sudderlapje.
Dit gaat te ver telkens hoor!![]()
De zogenaamde reuzengarnalen bleken te bestaan uit surimi-vlees in garnaalvorm geperst. Niet lekker dus.quote:Op woensdag 1 november 2006 17:17 schreef golfer het volgende:
Basmatirijst, thaise wokgroentes en (van de visboer) voorgemarineerde Oosterse reuzengarnalen.
Dezelfde visboer als wij hebben?quote:Op woensdag 1 november 2006 19:56 schreef golfer het volgende:
De zogenaamde reuzengarnalen bleken te bestaan uit surimi-vlees in garnaalvorm geperst. Niet lekker dus.
Rest was prima te eten.
[afbeelding]
quote:Op woensdag 1 november 2006 19:58 schreef Isabeau het volgende:
Ik wilde het nog vragen toen ik zag wat je ging eten, maar ik dacht: nah, dat zien Golfer en Bluezz wel.
Dat vroeg ik me dus ook meteen afquote:Op woensdag 1 november 2006 20:00 schreef Isabeau het volgende:
Ik kan van mezelf nog herinneren dat ik tegen de verkoopster iets zei als 'oh lekker, die garnalen zien er lekker uit! Doe die maar'. En ze heeft me niet verteld dat het surimi was. Ik vond dat nogal kwalijk.
Bij ons stond het er trouwens niet bij.
Wij wel, maar ze zijn té gekruid. golfer heeft er 3 naar binnen geworsteld, onder het mom van 'zonde' ik nam 1 hap, schrok me dood gewoonquote:Op woensdag 1 november 2006 20:38 schreef Isabeau het volgende:
Ja, kan me niemand voorstellen die die dingen -die op de foto zien er exact zo uit als die wij hadden- lekker vindt. Het was gewoon smerig en ik heb er dus een hap van gehad en de rest weggegooid. Helaas hebben we geen kat.
Ik kon een kotssmilie nog maar nét onderdrukkenquote:Op woensdag 1 november 2006 20:42 schreef Isabeau het volgende:
Ik zeg het niet snel van eten, maar: vies hè
Met friet is het veel lekkerder.quote:Op woensdag 1 november 2006 22:06 schreef Matness het volgende:
zo, ik had spare ribs met patatjes en knoflooksaus
als je ernaar keek, viel het vlees al van het bot
en vriendlief een schnitzelis 'ie zo gek op.
vooraf stokbrood met kruidenboter, en gegratineerde champignons. heerlijk gegeten
zo met een lekker wijntje op de bank zitten.
Ik heb gister aan de XO-versie gezetenquote:
Haha, precies hetzelfde hierquote:Op donderdag 2 november 2006 12:39 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Vanavond: pasta, italiaanse roerbakgroenten, zongedroogde tomaatjes en de tomaat-mascarponesaus van Grand'Italia..![]()
En chocoladevla van De Zuivelhoeve toe..quote:Op donderdag 2 november 2006 12:39 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Zodadelijk 2 volkorenboterhammen: 1 met kaas en 1 met hagelslag..
Vanavond: pasta, italiaanse roerbakgroenten, zongedroogde tomaatjes en de tomaat-mascarponesaus van Grand'Italia..![]()
Oh ja, vla... Ik heb nog een pak aardbei-vanillevla staan, daar moet ik dadelijk ook maar weer eens een schaaltje van pakken, anders kan ik het ook weggooien....quote:Op donderdag 2 november 2006 18:06 schreef Zij-en-Hij het volgende:
[..]
En chocoladevla van De Zuivelhoeve toe..![]()
quote:Op vrijdag 3 november 2006 11:05 schreef Underdoggy het volgende:
Vanavond wordt het tagliatella met varkenshaasmedaillons in een roomsaus met kastanje champignons met vooraf een focaccia met roomboter.
Je bent niet de eerste die lacht hoor... En op zich heb ik precies die aanwijzingen gevolgd dus ik voel me ook geen josti ofzo die niet kan kokenquote:Op vrijdag 3 november 2006 17:33 schreef K-mail het volgende:Ach...
Ik heb een pizza in de oven gesmeten, Salamie Piccante
Dat is precies wat ik gedaan heb hoorquote:Op vrijdag 3 november 2006 18:20 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Hoe kun je nou in godsnaam rijst verne*ken??![]()
Als het water (met zout) kookt gooi je de rijst erin. Niet meer roeren! Na de kooktijd de rijst in het vergiet, terug in de pan en ff uit laten dampen.. Losroeren met een vork, et voilà!
wat voor soort rijst was het dan ?quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:25 schreef Kauki het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik gedaan heb hoor![]()
Maar mn moeder vertelde dat het waarschijnlijk aan de soort rijst lag, omdat ik blijkbaar sowieso niet alle rijst lust. Had dat even eerder gezegd![]()
OT: Ik heb lekker stokbrood en soep gehaald. Daarvan weet ik tenminste wel dat ik het allebei lust![]()
Ik had zelf witte snelkookrijst gehaald bij de Lidl (enige wat ze toen aan rijst hadden). Blijkbaar lust ik alleen zilvervliesrijst. Nooit geweten dat er nog zoveel verschil in rijst zat, maar goed... Volgende keer beterquote:
Ooh mn favo diepvries pizzaquote:Op vrijdag 3 november 2006 19:13 schreef Appeltaarten het volgende:
AH Excellent pizza Toscane
Uiteraardquote:
Ik ben heel benieuwd hoe het smaakte?quote:Op zaterdag 4 november 2006 10:11 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Vanavond kiezen we voor het gemak en eten we:
[afbeelding]
* Beef Chimichurri
Lekker..![]()
Klinkt erg goedquote:Op zaterdag 4 november 2006 19:39 schreef QTPi het volgende:
Tipan Shan Chin--> Tipan met inktvis, garnalen, tongfilet en groenten. Met witte rijst. Opgehaald bij de plaatselijke Chinees
![]()
Chileens wijntje klinkt ook erg lekkerquote:Op zaterdag 4 november 2006 19:59 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Klinkt erg goed
Zit nu aan een chileens wijntje
Nu heb ik daar ook zin in. Maar waar krijg je nou verse kibbeling op dit tijdstip?quote:
We hebben gesmuld!quote:Op zaterdag 4 november 2006 18:10 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd hoe het smaakte?
quote:Op zondag 5 november 2006 08:31 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Gisteravond trouwens genoten van een paar heerlijke glazen Amarula..![]()
Kent iemand die drank? Is echt iets om van te genieten..
[afbeelding]
Ik ken Amarula van naam, maar waar smaakt het naar? Is het een zoete likeur?quote:Op zondag 5 november 2006 08:31 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Gisteravond trouwens genoten van een paar heerlijke glazen Amarula..![]()
Kent iemand die drank? Is echt iets om van te genieten..
[afbeelding]
Heel zacht van smaak, een beetje als Baileys, maar dan fruitiger en zoeter.quote:Op zondag 5 november 2006 12:19 schreef QTPi het volgende:
[..]
Ik ken Amarula van naam, maar waar smaakt het naar? Is het een zoete likeur?
Zelf zit ik nu aan een bakkie koffie uit de Senseo
Er staat toch ook dat het verkeerd is.quote:Op zondag 5 november 2006 12:47 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik blijf erbij: dat mag geen koffie genoemd worden
Dat is heel normaal en ook absoluut niks om je voor te schamenquote:Op zondag 5 november 2006 14:30 schreef Mini_rulez het volgende:
Ben aan het leren voor een tentamen en ik krijg er een beetje een vreetkick van.
Goed op gewicht hoorquote:Op zondag 5 november 2006 09:36 schreef BrauN het volgende:
golfer & Bluezz, hoe zwaar zijn jullie eigenlijk tesamen?
Klinkt lekker, maar ben niet zo'n Baileysfan. Dat vind ik net koffiemelk eigenlijkquote:Op zondag 5 november 2006 12:43 schreef pos het volgende:
[..]
Heel zacht van smaak, een beetje als Baileys, maar dan fruitiger en zoeter.![]()
Och, die vraag stelde ik omdat jullie elke dag gruwelijk culinair hoogstaand spul eten, maar blijkbaar niet in grote porties dus, okee...quote:Op zondag 5 november 2006 14:58 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Goed op gewicht hoor
(wij eten meestal maar 2 keer per dag, het liefst lekker, maar niet zo veel, waarom die vraag?)
Sinaasappelsappie met ontbijtkoek
zometeen![]()
Misverstandjequote:Op zondag 5 november 2006 15:11 schreef BrauN het volgende:
Och, die vraag stelde ik omdat jullie elke dag gruwelijk culinair hoogstaand spul eten, maar blijkbaar niet in grote porties dus, okee...
Ja, dat is het!quote:Op zondag 5 november 2006 15:18 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Misverstandje
We eten geen vette frituur meuk elke dag
Is het gruwelijk culinair hoogstaand, alleen omdat wij niet elke dag groente, vlees en gekookte aardappelen eten Brauntje, gekkie ?
Klinkt mij té gezellig allemaalquote:Op zondag 5 november 2006 15:24 schreef BrauN het volgende:
Ja, dat is het!
Mijns inziens dient elke Nederlander om 17:00 aan te schuiven voor een bord groentesoep, gevolgd door gekookte aardappelen, groente en een stukje vlees met jus, waarna men een bordje pap nuttigt. Geen fratsen.
Breng me nou niet op slechte ideeën...quote:
De Mac zit op nog geen 5 minuten fietsen voor mij hoorquote:Op zondag 5 november 2006 17:27 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je gaat speciaal naar de Mac fietsen voor een ijsje
Ik hoef ook niet moddervet te worden. Stop teasing!quote:Op zondag 5 november 2006 17:26 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je bent toch geen konijn?
Lekkere friet met frikandellen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |