Volgens mij eten jullie vaak iets apartsquote:Op zondag 29 oktober 2006 01:42 schreef Bluezz het volgende:
Blokjes spaanse schapenkaas in olie en knoflook van Spanish Harlem, en een Chileens wit wijntje
Martijn waar is het plaatje
Wat is er Surinaams aan zuurkool?quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:19 schreef ruby het volgende:
Surinaamse zuurkool met gesudderd rundvlees en rijst.
quote:Op zondag 29 oktober 2006 11:18 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Volgens mij eten jullie vaak iets apartsEchte lekkerbekken zijn jullie
![]()
En gelijk hebben jullie![]()
Daar heb je ook meer aan als op vakantie gaan.quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:46 schreef golfer het volgende:
[..]
![]()
We zijn gek op lekker eten en experimenteren met voedsel.
I.p.v. uitgebreid of vaak met vakantie gaan, besteden wij het geld liever aan lekkere hapjes gedurende het hele jaar.
Die lof is echt superlekker, en de rest ookquote:Op zondag 29 oktober 2006 18:51 schreef Bluezz het volgende:
Zometeen weer aan het fornuis:
Biefstukkies uit de recl. van AH met kruidenboter (met geb. champignons die ik nog vond)
Bourgondische krieltjes (die naam alleen al)
Gebakken witlof, beetje van de Blijker en een beetje van een kokkie hier in CUL, ik ga het dan eindelijk eens maken
Koolvisburger, twee bammetjes kaas, kopje broccolisoep en een flesje cola light. En voor straks een banaan!quote:Op maandag 30 oktober 2006 12:28 schreef iamredleader het volgende:
Ik ga zo lunchen, ik denk wat brood met beleg en een kopje soep...
Lof in grove repen snijden, na het bittere stuk verwijderd te hebben.quote:Op maandag 30 oktober 2006 08:22 schreef Koningin het volgende:
Bluezz, hoe maak je die witlof dan??
De banaan is opquote:Op maandag 30 oktober 2006 13:15 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Koolvisburger, twee bammetjes kaas, kopje broccolisoep en een flesje cola light. En voor straks een banaan!
Dankequote:Op maandag 30 oktober 2006 15:30 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Lof in grove repen snijden, na het bittere stuk verwijderd te hebben.
Roerbakken in olijfolie met een schep bruine bastersuiker, minuutje of 3,4
Afblussen met een scheut balsamico-azijn, nog even doorbakken op hoog vuur, klaar.
Simpel en zelfs de niet-witlof liefhebbers vinden dit erg lekker
Vandaag maak ik :quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:17 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb geen inspiratie voor vandaag
Na de heerlijkheden van gisteren wil ik iets lichts
Gister werd het toch macaroni met een vreemd zelfbedacht sausje.quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:28 schreef LaPrestige het volgende:
Biefstukje, salade met pestodressing, tonijn, olijven en feta en dan nog gebakken aardappeltjes erbij.
Dit dus weer.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:19 schreef ruby het volgende:
Surinaamse zuurkool met gesudderd rundvlees en rijst.
Foto is niet te zien, multikabelinlog nodigquote:Op maandag 30 oktober 2006 18:54 schreef TheTh1ng het volgende:
Zo! Heb ook maar eens gebakken witlof geprobeerd..
Ik heb ze alleen gebakken in honing, thijm en rozemarijn..
Verder een biefstukje met gebakken aardappeltjes met rozemarijn
't ziet er misschien wat minder charmant uit dan bij Bluezz maja![]()
[afbeelding]
Hier het recept voor de gebakken witlof in honing
http://www.rtl.nl/huistui(...)t_uitzending_1_3.xml
quote:Op maandag 30 oktober 2006 17:46 schreef Bluezz het volgende:
Vandaag maak ik :
Gevuld stokbrood in de oven met een komkommersalade erbij
2 pers.
4 zongedroogde tomaten op olie
6 olijven met piment
200 gram rundergehakt
zout en peper
1 afbak stokbrood
10 takjes basilicum (gedroogde gebruik ik ervoor)
50 gram goudsalami
Verwarm de oven voor op 200ºC (hetelucht 180ºC).
Snijd de tomaten in stukjes en kneed deze samen met de olijven door het gehakt. Breng op smaak met zout en peper.
Snijd het stokbrood in 4 stukken.
Hol het stokbrood uit en beleg de binnenkanten met de basilicumblaadjes en de goudsalami.
Vul het stokbrood met het gehakt.
Laat het gevulde stokbrood in circa 15 minuten gaar worden.
Ja, vond het heerlijk..quote:Op maandag 30 oktober 2006 19:35 schreef Bluezz het volgende:
Ziet er goed uit
Hoe vond je het smaken?
Ik zal straks het gehaktbrood ook ff op de pic zetten
Editor eat your heart out
Klinkt erg lekker! Moet ik dan het gehakt rauw in de oven doen of eerst bakken?quote:Op maandag 30 oktober 2006 17:46 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Vandaag maak ik :
Gevuld stokbrood in de oven met een komkommersalade erbij
2 pers.
4 zongedroogde tomaten op olie
6 olijven met piment
200 gram rundergehakt
zout en peper
1 afbak stokbrood
10 takjes basilicum (gedroogde gebruik ik ervoor)
50 gram goudsalami
Verwarm de oven voor op 200ºC (hetelucht 180ºC).
Snijd de tomaten in stukjes en kneed deze samen met de olijven door het gehakt. Breng op smaak met zout en peper.
Snijd het stokbrood in 4 stukken.
Hol het stokbrood uit en beleg de binnenkanten met de basilicumblaadjes en de goudsalami.
Vul het stokbrood met het gehakt.
Laat het gevulde stokbrood in circa 15 minuten gaar worden.
Iemand wist mij vorige week te vertellen dat koffie + 'iets' (een bonbon of likeurtje bijv.) in een menu als gang gold.quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:24 schreef Bluezz het volgende:
Restjes ijs opmaken met een lekker likeurtje en koffie erbij om het geheel maar vervelend af te sluiten![]()
Rauw, en ik heb het 20 minuutjes erin gelaten omdat het na 15 min. na controle/doorsnijden nog niet helemaal gaar wasquote:Op maandag 30 oktober 2006 23:00 schreef LaPrestige het volgende:
Klinkt erg lekker! Moet ik dan het gehakt rauw in de oven doen of eerst bakken?
Een Creoolse visschotel met o.a. kokosmelk, pindakaas en spaanse peper gemaakt.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 03:17 schreef Bluezz het volgende:
Isa, wat had je met die zeeduivel gedaan?![]()
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 13:11 schreef Razztwizzle het volgende:
Kopje muntthee met stokbroodje ham&honingmosterdsaus
Olvarit een idee?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 13:11 schreef edje34 het volgende:
Weet het nog niet ben net thuis van de kaakchirurg.
Leg even een pizza in de oven dan.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 14:26 schreef Appeltaarten het volgende:
nu m&m`s heb nog geen id wat ik vnvnd ga eten..
Het was lekkerquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 16:35 schreef Bluezz het volgende:
Het recept van vandaag is: Andijvis
Lauwwarme andijviesalade met kabeljauw en spek
De ingredienten zijn voor 4 pers.
700g kabeljauwfilets
150g ontbijtspek
250 andijvie
2 tomaten
200g brie
Bak de plakken spek in een beetje olie. Leg de kabeljauwfilets bij het spek in de pan. Haal het spek uit de pan wanneer het begint te verkleuren en laat de filets kort doorbakken op een laag vuurtje. Zet de kabeljauw in een ovenschaal tien minuten in een voorverwarmde oven op 180 graden. Snijd de tomaten in kleine blokjes, en doe ze samen met het spek terug in een koekenpan. Bak 1 minuut en voeg dan de andijvie toe. Bak nog een minuut op hoog vuur. Snijd de brie in plakken en vervolgens in kleine stukjes. Meng de brie door de andijvie.
(receptje van Ramon Beuk)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |