Zullen we een partijtje oprichten? Waarmee we het allemaal anders, beter gaan doen?quote:
Om precies te zijn zit ik nu achter een grote mok met heerlijke Earl Grey thee, gekocht bij Improc in de Denneweg (achter Hotel des Indes), met veel melkquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:49 schreef sigme het volgende:
Wat een typisch nummer.
Jij bent een theeleut, godslasteraar, is het niet?
Of we gaan gewoon lekker uit eten en vroeg naar bed.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Zullen we een partijtje oprichten? Waarmee we het allemaal anders, beter gaan doen?
Met brechtje?quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:55 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Of we gaan gewoon lekker uit eten en vroeg naar bed.
whehehe, touchéquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:55 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ja, dat is een beter plan. Veel beter. Heel veel beterquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:55 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Hij gaat niet terug. Er is geen terug in zijn gaan.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:55 schreef Godslasteraar het volgende:
ow, en Mutant, ik geloof er niets van. Als jij terug zou gaan val je wel zo tussen wal en schip, dat wordt niks.
goed gezienquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 20:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Hij gaat niet terug. Er is geen terug in zijn gaan.
Misschien gaat 'ie wel eens weg.
En dan zal hij als iedere emigrant ervaren dat het gruwelijk moeilijk aarden is, ergens waar je niet vandaan komt.
De dwaling van de verloren zoon.quote:
quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:27 schreef Godslasteraar het volgende:
Trouwens, dat met Balkjes VOC en de Suri-negers, was dat niet de WIC (die stout was?)
![]()
Dat is een gruwelijke Binzenwahrheit.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 20:06 schreef sigme het volgende:
En dan zal hij als iedere emigrant ervaren dat het gruwelijk moeilijk aarden is, ergens waar je niet vandaan komt.
Kijk, das nou een leuke moslim!quote:Koning Abdullah is een erkend fan van Star Trek. In 1995, toen hij nog een prins was, deed hij mee in een aflevering van Star Trek:Voyager (#36: "Investigation").
quote:Vanavond in NOVA Politiek
Hoe betrouwbaar is de politiek?
22.30, Nederland 2
Kunnen politici waarmaken wat ze beloven? En wat bepaalt welke partij een stem krijgt? Is dat omdat het CPB een goed cijfer heeft gegeven of omdat die partij zich juist zo sterk maakt voor de zorg of het milieu? Of eerder vanwege een sympathiek optreden van een politicus in een spelletjesporgramma?
Vier politici over de kracht van cijfers, dappere plannen en doorzettingsvermogen: Gerrit Zalm (VVD), minister van Financiën, Joop Wijn (CDA), minister van Economische Zaken en de Tweede Kamerleden Ferd Crone (PvdA) en Kees Vendrik (GroenLinks).
Verder natuurlijk een verse Politieke Barometer, de Straat en de dwarse opvatting van Joep.
Presentatie: Joost Karhof en Clairy Polak
Ik moest daar een woordenboek bij pakken. Een waarheid als een koe, maar mijn woordenboek spelt het met een s.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 20:20 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat is een gruwelijke Binzenwahrheit.
quote:Ford crasht en verliest $11 miljard op autoproductie
De Amerikaanse economie draait fantastisch en de Dow Jones zet elke dag een nieuw record. Maar waarom verliest Ford dan $ 11 miljard binnen drie kwartalen?
Ja, in de auto-industrie gaat het wel wat minder. Daar dreigen zowel Ford en GM om te vallen. En oh ja, in de luchtvaart draait het trouwens ook niet zo lekker, daar maakt vrijwel niemand meer winst. En, het laatste nieuws, huizenbouwers melden dalingen van het aantal orders met 80%.
Ford Motor Company kwam maandag met het grootste kwartaalverlies in 14 jaar. De omzet daalde met meer dan 7%. Het derde kwartaalverlies kwam uit op maar liefst $ 5,8 miljard. Oorzaak, de massieve herstructureringskosten in de zwaar verliesgevende autodivisie. Wie iets dieper in de cijfers dook zag dat het verlies, over de eerste negen maanden, daar zelfs op $ 11 miljard uit kwam. De nieuwe CEO Alan Mulally, noemde de resultaten onaanvaardbaar. General Motors meldde woensdagmiddag over dezelfde periode bij de autodivisie een verlies van $ 7,5 miljard.
Geruststellend meldde het concern dat er nog wel meer dan $ 20 miljard in kas zit. Dat dat komt door extra leningen, waardoor de totale schuld van $ 121 naar $ 135 miljard steeg, bleef in het persbericht natuurlijk onvermeld.
Jarenlang vluchtte het bedrijf, net als GM, naar voren door steeds grotere kortingen en steeds slimmere financieringsvormen aan te bieden. Maar nu de rente fors is verhoogd zijn de zero procent financieringen onbetaalbaar geworden. Voeg daarbij de compleet ingestorte markt voor de benzine slurpende SUV’s en tot voor kort erg populaire pick-ups. Steeds grote marktaandelen verschuiven naar de Japanse fabrikanten die met veel zuinigere modellen de Noord-Amerikaanse markt bestormen.
Maar het grootste raadsel blijft natuurlijk de beurswaarde van Ford. Net als General Motors is een faillissement een reële optie. Daar hoort dus een beurskoers bij van hooguit een paar dollar. Zoals we dat ook ooit zagen bij Ahold, Laurus en andere op omvallen staande bedrijven. Dat was ook het geval bij Ford in het begin van de jaren tachtig. Toen noteerde een aandeel Ford onder de $ 1. Nu staat Ford boven de $ 8, met een totale beurswaarde van $ 16 miljard. GM noteert zelfs boven de $ 30 met een marktkapitalisatie van meer dan $ 20 miljard. En dat terwijl de schulden van beide bedrijven nu veel groter zijn en beide bedrijven technisch gesproken in feite al failliet zijn. Het verschil is beurskoers is natuurlijk alleen maar te verklaren door de massieve ondersteuning van de beurskoersen die steeds absurdere vormen begint aan te nemen.
In aanloop naar de verkiezingen op 7 november zet de Dow vrijwel elke dag een nieuw record. Zelfs op dagen met dramatisch nieuws, zoals na de zware winstwaarschuwing van Caterpillar vorige week vrijdag of het bloedrode Ford-nieuws van maandag. De Canadese vermogensbeheerder Raymond James schreef deze week in een rapport dat elke keer als de Dow een kleine correctie dreigt te laten zien er een grote mysterieuze koper in de futuresmarkt opduikt.
Sinds een topman van Wall Street’s Goldman Sachs de derde minister van Financiën van Bush is geworden lijkt op de financiële markten echt alles mogelijk. De eerste minister Paul O’Neill was het bedrog (It’s all about sound bites, deluding the people, pandering to the lowest common denominator) zo zat, dat hij na één jaar dienst vertrok en een vernietigend boek over zijn periode in de Witte Huis cultuur schreef.
Ford meldde en passant dat we de resultaten van het bedrijf van 2001 tot 2006 niet meer mogen vertrouwen. Door boekhoudingfouten in de verwerking van derivatenposities, ja hoor daar zijn ze weer, moeten alle financiële resultaten opnieuw worden bijgesteld.
Omdat Star Trek zich afspeeld in de toekomst.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 20:22 schreef Sidekick het volgende:
Waarom zijn er geen moslims in StarTrek?
Omdat ze nog aan't zandhappen zijn...quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 20:31 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Omdat Star Trek zich afspeeld in de toekomst.
Nee, Willem Middelkoop's nieuwsbrief natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 20:34 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Wat is dit voor raar geschreven artikel. Stagiair?
maar wat bedoelen ze met "technisch failliet"? Een bedrijf gaat pas failliet als het niet meer in staat is om de rente op leningen te betalen. Kan zijn dat de schuldeisers ongewoon coulant zijn wat betreft die leningen en de aarover te betalen rentes, maar ja. Een schuldeiser zou dan vermoedelijk liever GM/Ford failliet laten gaan, zijn ze meteen af van die pensioenlasten, en dan de boel los verkopen. Krijgen ze in ieder geval nog een deel van hun inzet terug.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 20:30 schreef pberends het volgende:
Ford crasht en verliest $11 miljard op autoproductie
.........................
En het is weer voorbij.quote:
http://www.lifesite.net/ldn/2006/oct/06102401.htmlquote:Company executives admitted the corporation is dominated by homosexuals
By Gudrun Schultz
LONDON, United Kingdom, October 24, 2006 (LifeSiteNews.com) - The British Broadcasting Corporation has admitted to a marked bias against Christianity and a strong inclination to pro-Muslim reporting among the network’s executives and key anchors, in a leaked account of an “impartiality summit.”
The Daily Mail reported Sunday on the secret London meeting of key executives, called by BBC chairman Michael Grade and hosted by veteran broadcaster Sue Lawley. The report revealed that many senior executives are deeply frustrated with the corporation’s commitment to “political correctness” and liberal policies at the expense of journalistic integrity and objectivity.
BBC executives admitted the corporation is dominated by homosexuals. They acknowledged that ethnic minorities held a disproportionate number of positions and said the BBC deliberately encourages multiculturalism and is more careful to avoid offending the Muslim community than Christians, .
Tossing the Bible into a garbage can on a comedy show would be acceptable, they said, but not the Koran, and if possible they would broadcast an interview with Osama Bin Laden, giving him the opportunity to explain his views.
“The BBC is not impartial or neutral,” said Andrew Marr, senior political commentator with the corporation. “It’s a publicly funded, urban organization with a abnormally large number of young people, ethnic minorities and gay people. It has a liberal bias not so much a party-political bias. It is better expressed as a cultural liberal bias.”
Senior executives raised a chorus of complaints against the corporation for bias against the United States and strongly anti-national reporting. Justin Webb, Washington correspondent, said anti-American sentiment runs so deep in the corporation that the U.S. is treated with scorn and derision and given “no moral weight.”
“There was widespread acknowledgement that we may have gone too far in the direction of political correctness,” said one senior executive. “Unfortunately, much of it is so deeply embedded in the BBC’s culture that it is very hard to change it.”
Mary Fitzpatrick, who oversees the corporation’s “diversity” policies, said Muslim women readers for BBC News should be permitted to wear veils while on air, if they choose, after a female newsreader caused a stir by wearing a visible cross on air. Ms. Fitzpatrick also defended the BBC against internal accusations of selective reporting on issues critical of the black community.
Andrew Marr, in an interview with the Mail, said, “The BBC must always try to reflect Britain, which is mostly a provincial, middle-of-the-road country. Britain is not a mirror image of the BBC or the people who work for it.”
During the recent international upheaval over Pope Benedict XVI’s comments on Islam, the BBC was accused by media watchers of deliberately inflaming the Muslim community worldwide through biased and inflammatory coverage. Political commentator David Warren, writing for the Ottawa Citizen, said the BBC was “having a little mischief. The kind of mischief that is likely to end with Catholic priests and faithful butchered around the Muslim world.”
The international uproar led to retaliatory attacks in Israel against Christian churches and clergy, and the murder of a nun in Somalia.
http://www.nypost.com/seven/10272006/gossip/pagesix/pagesix.htmquote:ANY lingering doubts that David Letterman detests Bill O'Reilly will be laid to rest tonight, when the gap-toothed funnyman has the conservative Fox News powerhouse on his CBS "Late Show" and machine-guns him with insults.
In a tape previewed by Page Six, things go downhill fast as O'Reilly sits down and jokingly presents the liberal-leaning host with a plastic sword to do battle and holds up a plastic shield to defend himself.
An irritated Letterman cracks, "Oh, that's nice, that's cute, you come out with toys . . . Am I right about one thing: You guys over there at Fox and guys like Rush Limbaugh, you guys know it's all just a goof, right? You're just horsing around. You're doing it 'cause you know it'll be entertaining?" Letterman adds he's never seen O'Reilly's show because, "I dial up Fox and it's always 'The Simpsons.' "
Als SCH een doorsnee is van de figuren die werken bij PO in binnen -en buitenland verbaast het me niets.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 21:57 schreef Finder_elf_towns het volgende:
BBC Internal Memo Admits Anti-Christian Bias
[..]
http://www.lifesite.net/ldn/2006/oct/06102401.html
Bloody hell.
quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 22:14 schreef Autodidact het volgende:
[afbeelding]
[..]
http://www.nypost.com/seven/10272006/gossip/pagesix/pagesix.htm
Morgen op Youtube.
Ik neem aan dat je net zoveel vraagtekens zet bij Bill O'Really?quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 22:18 schreef MrX1982 het volgende:
David Letterman.
Waarbij de "grappen" stof beginnen te hapen omdat ze zo ver van te voren worden bedacht.
Zeker moeilijk om die zelfhaat te begrijpen als die er gewoon niet is.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 22:15 schreef MrX1982 het volgende:
.
Ik begrijp die zelfhaat ook nooit. Is dat een post WOII syndroom?
Het modder vechten in de Amerikaanse media op politiek gebied is natuurlijk geweldig. Waarschijnlijk groot show element maar dan nogquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 22:20 schreef pberends het volgende:
Ik neem aan dat je net zoveel vraagtekens zet bij Bill O'Really?
Jawel hoor. Elke keer het negatieve benadrukken over de geschiedenis van Nederland, autochtonen, hetero's, christenen en ondernemers. En dat zie je bij de BBC ook.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 22:22 schreef Bluesdude het volgende:
Zeker moeilijk om die zelfhaat te begrijpen als die er gewoon niet is.
Tuurlijk is die zelfhaat er wel. Kijk naar de hele VOC-mentaliteit discussie en wat voor dingen daar worden geroepen. Niet in de laatste plaats door jou.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 22:22 schreef Bluesdude het volgende:
Zeker moeilijk om die zelfhaat te begrijpen als die er gewoon niet is.
Zoek die zelfhaat in jezelf, bijv het tegendeel ervan... daar vind je het antwoord.
SCH heeft een schrijfstijl van de beuk erin en hij geniet ook van dat rollebollen hier.
Ik geniet ook wel eens, maar niet teveel van dat gerel...
Moet ik weer eens aan jou verklaren dat ik het prima vind om Nederlands te zijn ? Daar is niks mis mee in principe.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 22:42 schreef MrX1982 het volgende:
Tuurlijk is die zelfhaat er wel. Kijk naar de hele VOC-mentaliteit discussie en wat voor dingen daar worden geroepen. Niet in de laatste plaats door jou.
Maar dan zou je dus ook gelden voor die paar Surinamers die boos zijn. Vreemd dat ik je daar dan niet over hoor. Behalve het negatieve van de VOC destilleren uit de uitspraak over de VOC mentaliteit.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 23:01 schreef Bluesdude het volgende:
Moet ik weer eens aan jou verklaren dat ik het prima vind om Nederlands te zijn ? Daar is niks mis mee in principe.
Onthoud dat nu eens, svp..
Ik doe vooral negatief over en naar mensen van nu, anno 2006.. die verkeerde standpunten hebben..
Dat heeft niks te maken met iemands Nederlandse afkomst...
En het gaat erg vaak over Nederlandse kwesties hier toch ?
Zet die rechtse bril eens af en kijk eens naar de negativiteit van rechtse users over Nederlandse kwesties..
Rechts en links ontlopen elkaar niet zo veel wbt hoeveelheid maatschappijkritiek..
Behalve dat opgefokte rechtse users meer agressiever zijn.. soit...nog steeds geen reden om zelfhaat naar Nederland te vermoeden, hooguit naar hun eigen ego of teleurstellingen in het leven in het algemeen.
Hij is gewoon op het einde van z'n retour... hij geniet gewoon even na van z'n nadagen in de politiek.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 22:52 schreef Autodidact het volgende:
Is Zalm dronken of zo?
"Op zijn retour" of "aan het einde van zijn Latijn".quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 23:10 schreef pberends het volgende:
[..]
Hij is gewoon op het einde van z'n retour... hij geniet gewoon even na van z'n nadagen in de politiek.
Als je aan het eind van je Latijn bent, moet je de pijp aan Maarten geven, die heeft nog voldoende Latijn over.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 23:12 schreef Autodidact het volgende:
[..]
"Op zijn retour" of "aan het einde van zijn Latijn".
Nee.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 23:13 schreef Apropos het volgende:
Ben ik de enige die te kampen heeft met een waanzinnig slecht fungerend forum?
is een ander onderwerp..daarop nu ingaan is verdwalen in gebashquote:
Omdat Balkenende ook zo negatief was met die uitspraak... Zo simpel ligt het...quote:De negativiteit in deze kwestie wordt toch vooral uitgedragen door linkse mensen of concreter linkse Fok mensen. Dat negativisme dat hekelde Balkenende en daar tegenover zette hij de VOC mentaliteit. Volkomen terecht mijns inziens. Ik zou sowieso droefgeestig worden als politicus van al die azijnpissers maar dat terzijde.
The brightest flame burns the quickest..quote:
Die lusten we allemaal wel.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:14 schreef pberends het volgende:
In een interview in weekblad Privé onthult de 39-jarige Rutte dat zijn voorkeur uitgaat naar
Sophie Hilbrand.
En een superlekker wijf.. Ook 30 plus met kinderen..quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 18:19 schreef pberends het volgende:
Koning nogwat van Jordanië komt naar Nederland. Een van de weinig normale moslims.
Die azijnzeikerij is gewoon een hetze tegen Balkenende, meer niet.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 23:09 schreef MrX1982 het volgende:
Ik zou sowieso droefgeestig worden als politicus van al die azijnpissers maar dat terzijde.
Kom toch op man... jij weet toch ook wel wat hij bedoelde.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 23:17 schreef Bluesdude het volgende:
Omdat Balkenende ook zo negatief was met die uitspraak...
Je kunt het één niet los zien van het ander, da's het hele punt.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 23:27 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Kom toch op man... jij weet toch ook wel wat hij bedoelde.
Merkwaardig dat dat ineens gebash zou zijn maar oké.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 23:17 schreef Bluesdude het volgende:
is een ander onderwerp..daarop nu ingaan is verdwalen in gebash
Balkenende werd waarschijnlijk ook droefgeestig van al die azijnpissers in de oppositie.quote:Omdat Balkenende ook zo negatief was met die uitspraak... Zo simpel ligt het...
Kijk ook eens naar kwesties waar rechtse users negatief zijn...
Bijv nu doe jij negatief over mij...simpel omdat ik negatieve zijdes van dode Nederlanders benoem...en mijn scherpte daarmee heeft ook te maken omdat anderen die negatieve zijdes botweg ontkennen of verbloemen..
Wederom vind ik het dan vreemd dat je pronken met andermans veren wel verwerpt maar het dragen van andermans veren om een slachtofferrol te cultiveren niet verwerpt. Of geldt hierbij hetzelfde als bovenstaande dat het alleen maar leidt tot gebash.quote:Dat heeft niks met iemands Nederlandse afkomst te maken..
Ik vind de VOC geen object van nationale trots..en dat noem jij een bewijs van zelfhaat.
Ik noem het realiteit erkennen en niet zo chauvinistisch willen zijn.
Ik heb het niet nodig te pronken met andersmans veren en veren die helemaal geen mooie veren zijn en allang tot stof vergaan zijn..
Dat zal ik inderdaad niet expliciet kunnen vinden net zoals jij niet expliciet kan vinden dat Balkenende de slavernij bedoelde met de VOC mentaliteit.quote:Maar als je in dat topic een quote kan vinden waaruit blijkt dat ik mezelf haat of Nederland haat... breng maar hier..
Dat kan je alleen zo zien als je bol staat van zelfhaat. Als je niet positief mag denken over de ondernemingslust en successen van de gouden eeuw.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 23:32 schreef gelly het volgende:
Je kunt het één niet los zien van het ander, da's het hele punt.
Vroeger smaakte die zooi volgens mij heeeel anders... en lekkerderquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 23:22 schreef gelly het volgende:
Appie Heijn bolognese chips smaken helemaal niet naar bolognese
Alsjeblieft zeg... Je doet liever aan geschiedsvervalsing dan aan kritiek op een ongelukkige uitspraak ? Feit is dat die geweldige ondernemingslust niet kon bestaan zonder het onderdrukken en vernietigen van andere landen en culturen. Is dat hetgeen Balkenende bedoelt ? Vast niet. Toch refereert hij er wel aan, daar mag je dan toch kritiek op hebben, op een dergelijk simplistisch wereldbeeld ?quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 23:34 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat kan je alleen zo zien als je bol staat van zelfhaat. Als je niet positief mag denken over de ondernemingslust en successen van de gouden eeuw.
Met wiens veren pronk ik dan... of pronk ik niet maar draag ik wel.. Over wie heb je het ?quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 23:33 schreef MrX1982 het volgende:
Wederom vind ik het dan vreemd dat je pronken met andermans veren wel verwerpt maar het dragen van andermans veren om een slachtofferrol te cultiveren niet verwerpt.
Eigenlijk doen die huidige Surinamers aan pure lijkenpikkerij door het slavernijverleden, waar zij zelf helemaal niet onder geleden hebben, er bij te halenquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 22:47 schreef Autodidact het volgende:
Wat is er "zelf" aan de VOC? Dat waren Hollanders van 400 jaar geleden...Dat is zoiets als die Surinamers die slaven "ons" noemen.
Ik doe niet aan geschiedvervalsing, maar waarom moet je van links de gouden eeuw negatief bekijken? En waarom moet een oprope tot ondernemen - want dat was het - verdraait worden tot steun voor slavernij? Ik zal het maar scharen onder het kopje Balkenende Derangement Syndrome. En zelfhaat natuurllijk.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 23:38 schreef gelly het volgende:
Alsjeblieft zeg... Je doet liever aan geschiedsvervalsing dan aan kritiek op een ongelukkige uitspraak ? Feit is dat die geweldige ondernemingslust niet kon bestaan zonder het onderdrukken en vernietigen van andere landen en culturen. Is dat hetgeen Balkenende bedoelt ? Vast niet. Toch refereert hij er wel aan, daar mag je dan toch kritiek op hebben, op een dergelijk simplistisch wereldbeeld ?
Sterker nog, ze profiteren er van.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 23:43 schreef pberends het volgende:
Eigenlijk doen die huidige Surinamers aan pure lijkenpikkerij door het slavernijverleden, waar zij zelf helemaal niet onder geleden hebben, er bij te halen.
Over dat groepje Surinamers wat het heeft over excuses en herstelbetalingen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 23:39 schreef Bluesdude het volgende:
Met wiens veren pronk ik dan... of pronk ik niet maar draag ik wel.. Over wie heb je het ?
Nah bewijzen het is eerder een beeld wat je van een user vormt.quote:Kun je een quote vinden in dat topic die mijn Nederlandse zelfhaat bewijst ?
Ik heb niet over Surinamers gehad in topic van vandaag.. Mind you !!quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 23:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Over dat groepje Surinamers wat het heeft over excuses en herstelbetalingen.
Fout beeld... je moet dat beeld toetsen aan de feiten..quote:Nah bewijzen het is eerder een beeld wat je van een user vormt.
Ik ook, bij de kieskompas en de stemwijzer.quote:
Joop Wijn is een lul. Ik erger me dood aan die slappe zak. Met zijn azijnzure pisbek.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 23:08 schreef pberends het volgende:
Joop Wijn over managers in de zorg... tering wie heeft de afgelopen 4 jaar nou in de regering gezeten?
Schijnheilige homo.
Huh!? Kan ik hieruit opmaken dat hij 'waterboarding' niet erg vind?quote:Cheney endorses simulated drowning
Friday October 27, 2006
Guardian Unlimited
Dick Cheney gives a speech at the Heritage Foundation in Washington DC on January 4. Photograph: Tim Sloan/AFP/Getty Images
The US vice-president, Dick Cheney. Photograph: Getty Images
The use of a form of torture known as waterboarding to gain information is a "no-brainer", the US vice-president, Dick Cheney, told a radio interviewer, it was reported today.
Mr Cheney implied that the technique - a form of simulated drowning - was used on the alleged September 11 mastermind, Khalid Sheikh Mohammed, who is being held at Guantánamo Bay.
In an interview with Scott Hennen, a conservative radio show host in Fargo, North Dakota, on Tuesday, Mr Cheney agreed with the assertion that "a dunk in water" could yield valuable intelligence from terror suspects.
"Would you agree a dunk in water is a no-brainer if it can save lives?" Mr Hennen asked.
"Well, it's a no-brainer for me," Mr Cheney replied. "But for a while there, I was criticised as being the vice president for torture. We don't torture. That's not what we're involved in."
Een ruime, hele ruime definitie, nietwaar 'vice president of torture'?quote:In some versions of waterboarding, prisoners are strapped to a board and their faces covered with cloth or cellophane while water is poured over their mouths to stimulate drowning. In others, they are forced head first into water.
Mr Cheney's comments set him at odds with the Military Commissions Act, which bars, under all circumstances, treatment of prisoners that inflicts serious physical or mental pain or suffering.
Cheney vind het prachtig als zijn amerikaanse soldaten ge-waterboard worden.quote:Two of the chief sponsors of the legislation, senators John McCain and John Warner - both senior Republicans - say it outlaws waterboarding.
Last month, the US army also revised its field manual to specifically ban waterboarding and other techniques as "cruel, inhuman and degrading treatment" that is banned by the Geneva accords.
Military officials said such techniques did not yield reliable intelligence from prisoners.
Mr Cheney told his interviewer that the ability to interrogate high value detainees had "been a very important tool that we've had to be able to secure the nation ... we need to be able to continue that".
A spokeswoman for the vice president yesterday said Mr Cheney was not confirming the use of any specific interrogation techniques.
"He was talking about the interrogation programme without torture," Lee Anne McBride told the Washington Post. "The vice president does not discuss any techniques or methods that may or may not have been used in questioning."
The US group Human Rights Watch said Mr Cheney's comments on waterboarding contradicted the views of Congress and the defence department and warned they could come back to haunt the US.
"If Iran or Syria detained an American, Cheney is saying that it would be perfectly fine for them to hold that American's head under water until he nearly drowns, if that's what they think they need to do to save Iranian or Syrian lives," Tom Malinowski, the Washington advocacy director for the organisation, said.
Jegh.quote:The US has long considered waterboarding - which dates back at least to the Spanish Inquisition - to be torture and a war crime.
As early as 1901, a US court martial sentenced Major Edwin Glenn to 10 years hard labour for subjecting a suspected insurgent in the Philippines to the "water cure".
After the second world war, US military commissions successfully prosecuted as war criminals several Japanese soldiers who subjected US prisoners to waterboarding.
In 1968, a US army officer was court martialled for helping to waterboard a prisoner in Vietnam.
http://www.guardian.co.uk/usa/story/0,,1933315,00.html
Ahjo, we hadden eigenlijk gewoon 'positief' en 'ethisch' met bloemen in het haar en handen, geen wapens, heerlijke geestverruimende kruiden kunnen ruilen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 23:34 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat kan je alleen zo zien als je bol staat van zelfhaat. Als je niet positief mag denken over de ondernemingslust en successen van de gouden eeuw.
quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 00:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Briljant stuk van Maarten 't Hart over J-P.![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
IL-2 Sturmovik Series Ultimate Edition (en een hele boel geknutsel met een zelfgemaakte opname - PAN View).quote:
Klinkt tof, maar niet mijn ding.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 01:15 schreef Drugshond het volgende:
[..]
IL-2 Sturmovik Series Ultimate Edition (en een hele boel geknutsel met een zelfgemaakte opname - PAN View).
Toestel B-24 versus Ki-84
Beste combat flight simulator ooit.. (en zelfs dat is nog een understatement).
Klopt BF2 is ook een leuke time-waster.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 01:19 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Klinkt tof, maar niet mijn ding.
Jij speelde toch ook battlefield? Dat doe ik nu, battlefield 2.
Wel lache. Op z'n tijd.
Om deze moest ik echt lachenquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 01:21 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Klopt BF2 is ook een leuke time-waster.
Deze link is geniaal... zeker als je BF2 goed kent.
http://video.google.com/videoplay?docid=5733044300866646599
In die buggy ook, dat ie het water in rijdt, what the fuck are you doing dude, what the fucckkkkquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 01:30 schreef Drugshond het volgende:
hahhaahh idd....... is echt leuk.
Vooral die assult dude.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |