Hij is in '98 overleden zie ik, geen wonder dat ie toen zo'n bord voor z'n kop had. Hij heeft het constant over grondstoffen die goedkoper worden, maar die illusie zijn we toch wel kwijtgeraakt de afgelopen jaren. Op een gegeven moment houden de grote voorraadvondsten wel op.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 10:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
5 jaar geleden nog niet toen hij die weddenschap gewonnen had.
Nee hoor dan ontdekken we opeens een nieuwe planeet vol met de gewenste grondstoffen op redelijk afstand van de aarde, of mischien wel wat verder weg, maar dan hebben we de beam me up scotty techniek ook al uitgevonden.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:30 schreef pberends het volgende:
[..]
Hij is in '98 overleden zie ik, geen wonder dat ie toen zo'n bord voor z'n kop had. Hij heeft het constant over grondstoffen die goedkoper worden, maar die illusie zijn we toch wel kwijtgeraakt de afgelopen jaren. Op een gegeven moment houden de grote voorraadvondsten wel op.
Mens laat de aarde met opzet opwarmen om zo de grondstoffen van de Zuidpool te kunnen plunderen. Dat ijs smelt nu toch mooi wegquote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee hoor dan ontdekken we opeens een nieuwe planeet vol met de gewenste grondstoffen op redelijk afstand van de aarde, of mischien wel wat verder weg, maar dan hebben we de beam me up scotty techniek ook al uitgevonden.![]()
Niemand verbied je te consumeren. De boodschap is dat je beter kunt kiezen voor milieuvriendelijke producten. Of producten van bedrijven die niet de wereld vervuilen.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:51 schreef DarkManta het volgende:
Lul maar ergens in 2050, is makkelijk lullen kunnen we toch niet controlleren.
Ik blijf lekker consumeren wat ik altijd al heb gedaan.
groetjes
ik hoop dat je erg dik word en wanneer de robotten ons aanvallen je niet door de deur kunt.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:51 schreef DarkManta het volgende:
Lul maar ergens in 2050, is makkelijk lullen kunnen we toch niet controlleren.
Ik blijf lekker consumeren wat ik altijd al heb gedaan.
groetjes
Mischien dat we waterkrachtvcentrales om de zuidpool moeten bouwen en met het smelwater dan nieuwe ijsblokjes te kunnen makenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Mens laat de aarde met opzet opwarmen om zo de grondstoffen van de Zuidpool te kunnen plunderen. Dat ijs smelt nu toch mooi weg
Ah, iemand zonder auto met een gemiddelde huistemperatuur van 15 graden en sponsor van dikke truien en dekbeddenwinkels en uiteraard zelfvoorzienend, 's avonds geen tv maar kaarsen en een boekquote:Op woensdag 25 oktober 2006 15:39 schreef beestjuh het volgende:
Vooral doen mensen!! Oogkleppen op en doorplunderen!
Move along people, there's nothing to see here...
Ga lekker nog eens met vliegvakantie op wintersport, eet een hapje vette ganzenlever in het restaurant, eet zo veel vlees dat er aan de andere kant van de wereld honger voor geleden moet worden, neem plaats op je tropisch hardhouten tuinmeubelen in november, laat de verwarming lekker aan 's nachts want dan is het 's ochtends zo lekker warm in huis. Geniet er vooral van, want je kinderen kunnen het waarschijnlijk niet meer.
Snap nog steeds niet het verband met het eten van vlees en het verhongeren van mensen aan de andere kant van de wereld. Snap je punt op zich wel. Al zijn de dingen die je noemt niet eens van zo'n groot belang.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 15:39 schreef beestjuh het volgende:
Vooral doen mensen!! Oogkleppen op en doorplunderen!
Move along people, there's nothing to see here...
Ga lekker nog eens met vliegvakantie op wintersport, eet een hapje vette ganzenlever in het restaurant, eet zo veel vlees dat er aan de andere kant van de wereld honger voor geleden moet worden, neem plaats op je tropisch hardhouten tuinmeubelen in november, laat de verwarming lekker aan 's nachts want dan is het 's ochtends zo lekker warm in huis. Geniet er vooral van, want je kinderen kunnen het waarschijnlijk niet meer.
Lampen kunnen wel hoor gewoon een dynamo aan je hometraier aansluiten, en heb je je warme truien ook niet nodig je fietst jezelf wel warm.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 14:30 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ah, iemand zonder auto met een gemiddelde huistemperatuur van 15 graden en sponsor van dikke truien en dekbeddenwinkels en uiteraard zelfvoorzienend, 's avonds geen tv maar kaarsen en een boek
Tuurlijk, ik doe zelf ook zuinig met energie maar je kunt nu eenmaal in onze westerse samenleving met de beste wil van de wereld niet 100% milieuvriendeliijk werken. Daar is het land niet op ingericht (zelf voedsel verbouwen kan bv bij mij niet omdat mijn huis op vervuilde grond staat om maar wat te noemen) en zonder energie kun je ook niet functioneren in deze maatschappij. Dat is gewoon het probleem. Je MOET een internetaansluiting, je MOET een telefoon, er moet zoveel en dat is een beetje het probleem.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 14:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Lampen kunnen wel hoor gewoon een dynamo aan je hometraier aansluiten, en heb je je warme truien ook niet nodig je fietst jezelf wel warm.
Maar even zonder gekheid, natuurlijk kunnen we wel alles in het belachelijke trekken, ik ben blij dat er nog mensen zijn die bepaalde principes proberen na te streven dat sommige niet altijd realiseerbaar zijn is alleen jammer.
Ja, we gaan een interessant tijd tegemoet en ik ben God dankbaar dat ik er bij mag zijnquote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:11 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik doe zelf ook zuinig met energie maar je kunt nu eenmaal in onze westerse samenleving met de beste wil van de wereld niet 100% milieuvriendeliijk werken. Daar is het land niet op ingericht (zelf voedsel verbouwen kan bv bij mij niet omdat mijn huis op vervuilde grond staat om maar wat te noemen) en zonder energie kun je ook niet functioneren in deze maatschappij. Dat is gewoon het probleem. Je MOET een internetaansluiting, je MOET een telefoon, er moet zoveel en dat is een beetje het probleem.
Overigens over de hongersnood: er is genoeg eten op de wereld voor iedereen, probleem is dat die afrikaantjes liever elkaar afmaken en de dictators liever het geld in hun zak houden dan dat ze zorgen voor wegen en distributie van voedsel.
Ik ben overigens wel van mening dat zoals we nu doorgaan met het verkloten van deze aarde dat het over een kleine 100 jaar echt wel gedaan is met de mensheid. We consumeren meer en meer, we willen meer en meer en fokken er als een stel konijnen op los zodat de wereldbevolking groeit en groeit. Natuurlijke selectie komt amper meer voor bij mensen dankzij ziekenhuizen en het in leven laten van mensen die normaliter niet overleefd hadden en zo creeer je een gigantisch probleem natuurlijk.
En zolang we enorme hoeveelheden energie blijven verspillen is schone energieopwekking ook niet echt handig omdat dat gewoon domweg te weinig energie oplevert./doemdenkmodus uit
En die kleine boeren willen hun product natuurlijk wel kunnen verpatsen he? Juist daar zitten de grote concerns achter. Het oerwoud wordt gekapt voor het lucratieve (?) soja en voor de veestapel.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 16:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hongernood in Zuidamerika???
Welke was dat?
En die houtkap in Zuidamerika heeft vooral te maken met kleine boeren die kappen, branden en een paar jaar verbouwen, dan met grote houtconcerns of veestapels.
Ik zelf probeer het ook zoveel mogelijk zuinig aan te doen, qau energie verbruik, maar zoals je al stelde je kunt tegenwooridg niet meer zonder sommige diensten die toch echt stroom nodig hebben. Ik ben net terug van een vakantie in thailand wat dan eingelijk stiekum wel weer slecht is, maar tijdens het boeken kon je ook 25 euro extra overmaken naar een stichting die daarvoor weer bomen zou aanplanten die de co2 uitstoot zouden compenseren, of dat allemaal precies klopt dat weet ik niet, maar om dan met minder gewetensbezwaren te reizen heb ik daar dan ook maar aan meegedaan.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:11 schreef Metro2005 het volgende:
Tuurlijk, ik doe zelf ook zuinig met energie maar je kunt nu eenmaal in onze westerse samenleving met de beste wil van de wereld niet 100% milieuvriendeliijk werken. Daar is het land niet op ingericht (zelf voedsel verbouwen kan bv bij mij niet omdat mijn huis op vervuilde grond staat om maar wat te noemen) en zonder energie kun je ook niet functioneren in deze maatschappij. Dat is gewoon het probleem. Je MOET een internetaansluiting, je MOET een telefoon, er moet zoveel en dat is een beetje het probleem.
HIer wil ik wel de kanttekening erbij maken dat die dictators wel geld hebben om wapens te kopen en wij als westerse wereld hun vrolijk van die wapens voorzien.quote:Overigens over de hongersnood: er is genoeg eten op de wereld voor iedereen, probleem is dat die afrikaantjes liever elkaar afmaken en de dictators liever het geld in hun zak houden dan dat ze zorgen voor wegen en distributie van voedsel.
Ik denk zelf dat je er met je 100 jaar op dezelfde voet verder blijven leven niet ver naast zal zitten qau vernietiging van een groot gedeelte van onze aarde. Dat in leven houden van mensen is natuurlijk nogal een hellend vlak waarop je je begeeft. Door de ontwikkelling van onze gezondheidszorg en de daarbij behorende inzichten omtrent hygiene en voeding kunnen we ook een stuk ouder worden, en hebben we als mensheid deze populatie explosie gecreerd.quote:Ik ben overigens wel van mening dat zoals we nu doorgaan met het verkloten van deze aarde dat het over een kleine 100 jaar echt wel gedaan is met de mensheid. We consumeren meer en meer, we willen meer en meer en fokken er als een stel konijnen op los zodat de wereldbevolking groeit en groeit. Natuurlijke selectie komt amper meer voor bij mensen dankzij ziekenhuizen en het in leven laten van mensen die normaliter niet overleefd hadden en zo creeer je een gigantisch probleem natuurlijk.
Maar wel goed voor de vroegtijdige ontwikkeling werkzame alternatieven.quote:En zolang we enorme hoeveelheden energie blijven verspillen is schone energieopwekking ook niet echt handig omdat dat gewoon domweg te weinig energie oplevert.
Ben erg benieuwd of jij tien miljoen Chinezen binnenlaat als ze voor jouw deur staan? Of die 20 miljoen Indiërs? Oh wacht, jouw deur staat dan 15 meter onder water, nou ja aan komen zwemmen danquote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:54 schreef Fir3fly het volgende:
Ach, er zullen vanzelf hongersnoden enzo komen, dan lost het probleem zichzelf op.
Pi mate, PI.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 18:11 schreef okee6 het volgende:
[..]
Ben erg benieuwd of jij tien miljoen Chinezen binnenlaat als ze voor jouw deur staan? Of die 20 miljoen Indi�rs? Oh wacht, jouw deur staat dan 15 meter onder water, nou ja aan komen zwemmen dan
het drinkwater is al eerder op n00b
Niet dat het mij ene fuck intereseert maar:quote:Op woensdag 25 oktober 2006 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geef eens antwoord op de vraag, WELKE HONGERSNOOD IN ZUIDAMERIKA
Ow deze econoom heeft het wel over ernstige gevolgen die het broekaseffect gaat hebben, voornamelijk op arme regios.quote:Om de gevolgen van het broeikaseffect tegen te gaan zijn flinke investeringen nodig, maar als die uitblijven, zal de schade vele malen groter zijn. Honderden miljoenen mensen in voornamelijk arme regio's zullen niet in staat zijn om aan voedsel te komen.
Of over 50 jaar lachen we waarschijnlijk als een boer met kiespijn en slaan we ons voor onze kop omdat het wel onze schuld was en we er wat aan hadden kunnen dfoen maar het niet deden ....quote:Op maandag 30 oktober 2006 21:11 schreef MrBadGuy het volgende:
Ach, ik zie wel hoe het loopt. Over 50 jaar lachen we waarschijnlijk om hoe druk we ons gemaakt hebben en blijkt dat de opwarming niet aan de mens ligt maar dat het gewoon een natuurlijk proces isEn voor de grondstoffen zullen we over 50 jaar ook wel een oplossing hebben
![]()
Grondstoffen worden alsmaar goedkoper? Uit een krantebericht van een ongeveer een maand geleden:quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:18 schreef raptorix het volgende:
Ik zou zeggen, lees eens wat Julian Simon: http://www.meervrijheid.nl/index.html?tr-juliansimon.htm
quote:Sinds 2006 versnelde de hausse exponentieel. De grafieken gingen vertikaal. Daarop volgde in enkele weken een crash van soms 25 procent. Toch is de kwalificatie 'correctie' meer op z'n plaats, want de stijgende trend is nog intact. Zelfs na de correctie noteert koper nog dubbel zo duur als een jaar geleden en aluminium bijna 50 procent. Goud kost ondanks de stijle val nog altijd 30 procent meer en zilver 40 procent.
Verslaafdquote:Op woensdag 25 oktober 2006 16:01 schreef MadMarine het volgende:
[..]
verslaafde mensen zijn het probleem, en hoe komen deze mensen verslaafd??
juist, omdat ze het een keer geproefd hebben. en daar moet idd wat aan gedaan worden. dat zorgt voor een stuk minder verslaafden.
en de 'ellende en criminaliteit' komt niet door de drugs, maar door de verslaving.
nog even een vraagje: ken jij junks die gelukkig zijn, of blij zijn met hun verslaving?? dat bedoel ik maar.
maar dit is wel zwaar offtopic natuurlijk
dus daarom ga je nog niet eens proberen, omdat het hoogstwaarschijnlijk toch nutteloos is ?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 07:20 schreef DolleMina het volgende:
Ik snap niet dat mensen nog proberen dingen te veranderen. Dat zal toch niet lukken, want je kunt dingen veel makkelijker afbreken dan opbouwen. Alle inspanningen kunnen door één gek kapot gemaakt worden, dus waarom zou je die moeite doen?
Ja dat vraag je je inderdaad soms af. We hebben een samenleving gebouwd die niet "sustainable" is. En nu aan ons de taak om te zorgen dat ie dat wel wordt. Dat is een enorme opgave en met Amerika en opkomend China die daar royaal schijt aan hebben gaat dat lastig worden, maar zie het als het geven van het goede voorbeeld.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 07:20 schreef DolleMina het volgende:
Ik snap niet dat mensen nog proberen dingen te veranderen. Dat zal toch niet lukken, want je kunt dingen veel makkelijker afbreken dan opbouwen. Alle inspanningen kunnen door één gek kapot gemaakt worden, dus waarom zou je die moeite doen?
Nou nou dat is ook wel weer een beetje cruquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 09:34 schreef moussie het volgende:
[..]
dus daarom ga je nog niet eens proberen, omdat het hoogstwaarschijnlijk toch nutteloos is ?
als dat dan je visie is, verwijder je dan ajb zelf even en wel zo snel mogelijk .. dan hebben de mensen die het wel willen proberen tenminste nog een kans
hehe .. als dat eilandje dan maar wel in een bel gaat zodat de rest van de planeet er geen last van heeft ..quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou nou dat is ook wel weer een beetje cru
Ik zou liever zien dat de mensen die denken aan meer meer meer zich met zijn allen op een kapitalisch eiland gaan wonen. Dit eiland zal zwaar vervuilt zijn , zonder enige ander biodiversiteit, en met een beetje geluk heeft men nog wel brandstoffen. Mensen die zichzelf afvragen waarom er toch nog wat kritische denkers zijn staan vaak nog wel open voor argumenten.![]()
Ach het is een fatalistische instelling die mensen steeds meer beginnen te krijgen. Sommmige hebben zich er nog niet bij neergelegd.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:15 schreef moussie het volgende:
[..]
hehe .. als dat eilandje dan maar wel in een bel gaat zodat de rest van de planeet er geen last van heeft ..
maar ja, het is idd cru, maar ik wordt wat dat aangaat een beetje moe van dat semi-fatalisme, imho is het niets anders dan het zoveelste excuus om op dezelfde voet door te kunnen gaan .. er iets aan willen doen is immers toch nutteloos dus we kunnen net zo goed gewoon doorgaan
Volgens mij snap jij het nog steeds niet hequote:Op maandag 30 oktober 2006 21:11 schreef MrBadGuy het volgende:
Ach, ik zie wel hoe het loopt. Over 50 jaar lachen we waarschijnlijk om hoe druk we ons gemaakt hebben en blijkt dat de opwarming niet aan de mens ligt maar dat het gewoon een natuurlijk proces isEn voor de grondstoffen zullen we over 50 jaar ook wel een oplossing hebben
![]()
Nee, maar de aarde is ook niet verdoemd zoals sommige mensen beweren. En ik zal die film van Gore wel een keer zien, maar ook zijn film is propagandaquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij het nog steeds niet heIs de aarde gered als blijkt dat het een natuurlijk proces is?
- Maurice Strong, Head of the 1992 UNCED Earth Summit in Rio de Janeiroquote:"Isn't the only hope for the planet that the industrialized civilizations collapse? Isn't it our responsibility to bring that about?"
- Michael Oppenheimer, Environmental Defense Fundquote:"...the only hope for the world is to make sure there is not another United States: We can't let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the U.S. We have to stop these Third World countries right where they are. And it is important to the rest of the world to make sure that they don't suffer economically by virtue of our stopping them."
- Professor Maurice Kingquote:Global Sustainability requires: "the deliberate quest of poverty . . . reduced resource consumption . . . and set levels of mortality control."
Ach ja, we hebben al duizenden keren gehoord dat de aarde zal vergaan en dat alles verdoemt is, ik geloof er gewoon niet inquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 17:43 schreef Timmehhh het volgende:
Volgens sommige doemscenario's zou voor het millenium de wereldal zijnvergaan van de vervuiling. Zo'n vaart loopt het blijkbaar niet
Dat moet je eens naar wetenschappers luisteren en niet naar paranoïde Yomanda types.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:15 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ach ja, we hebben al duizenden keren gehoord dat de aarde zal vergaan en dat alles verdoemt is, ik geloof er gewoon niet in
Zo makkelijk gaat dat niet....daar hebben we de afgelopen 2 a 300 jaar echt met de gehele mensheid een enorm grote samenwerkingsinspanning voor moeten doen om zover te komenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 16:01 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Lekker systeem dan, als jij en ik dat zo makkelijk kunnen verneuken. Misschien moet je je er gewoon niet zoveel mee bemoeien. Diersoorten komen en gaan, bepaalde diersoorten beschermen is echt volslagen zinloos.
Ow, als het toch niet meer te redden is ga ik wel lekker door met mijn levensstijlquote:Op woensdag 1 november 2006 09:17 schreef Nee het volgende:
[..]
Dat moet je eens naar wetenschappers luisteren en niet naar paranoïde Yomanda types.
Het mag onderhand nu wel duidelijk zijn dat de manier van leven over 20 jaar niet meer zo vanzelfsprekend zal zijn.
Het klimaat is niet meer te redden....
Het kapitalistische systeem laat zich niet zo simpel aanpassen.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:13 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Toch zie ik de huidige ontwikkeling als volgt:
Dit is de transitieperiode die nodig is om voldoende kennis te vergaren om duurzame alternatieven te ontwikkelen waar we de komende duizenden jaren mee verder kunnen gaan. Zonder de goedkope energie zouden we niet zover zijn gekomen, het hele systeem is dat we nu het goed toeven hebben en dat iedereen aan t werk is om wetenschappers in staat te stellen dmv die structuur veel natuurgeheimen prijs te laten geven. We zullen de goedkope energie nu aan kunnen wenden om de infrastructuur voor duurzame energie te ontwikkelen. Helaas is deze ontwikkeling zeer natuuronvriendelijk (geweest), maar vergeet niet dat de mens in 100 jaar tijd de natuurlijke evolutie schrikbarend heeft ingehaald.
Het valt me wel een beetje tegen dat we het huidige kennisniveau niet gebruiken om er een keer echt mee aan de slag te gaan. Probleem is dat het een revolutie betekent die gigantisch veel geld gaat kosten. Maar die verdien je dubbel en dwars terug on the long run. Verder zouden we het kapitalistische systeem aan moeten passen waarbij meer zorg wordt besteed aan duurzaam ondernemen. Hierbij zit ik zelf te denken aan een verschuiving van productie naar dienstverlening.
Dat schijnt door de Chinezen te komen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 01:42 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Grondstoffen worden alsmaar goedkoper? Uit een krantebericht van een ongeveer een maand geleden:
[..]
Dan kun je natuurlijk niet zeggen als je de film nog niet gezien hebt lijkt me. Je zou het alleen kunnen aannemen omdat andere mensen het zeggen. Overigens is deze film nergens politiek en alleen puur wetenschappelijk.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 16:16 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Nee, maar de aarde is ook niet verdoemd zoals sommige mensen beweren. En ik zal die film van Gore wel een keer zien, maar ook zijn film is propaganda![]()
Daarom is het niet meer te redden.quote:Op woensdag 1 november 2006 13:48 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ow, als het toch niet meer te redden is ga ik wel lekker door met mijn levensstijl![]()
Al het werk kan natuurlijk ook thuis gedaan wordenquote:Op woensdag 1 november 2006 15:38 schreef Woutervn het volgende:
Ik stel voor enorm te investeren in een wereldwijd computernetwerk dat we internet noemen, zodat we alleen nog maar van huis uit hoeven te werken. Dat scheelt al een hoop olieverbruik voor auto's, vliegtuigen etc. Kranten, tijdschriften, schriften, potloden noem maar op hoeft ook niet meer daar het toch digitaal kan. Dat scheelt weer een hoop houtkap.
Ik snap waar je op doelt, maar kantoorwerk kan in mijn optiek prima vervangen worden door thuiswerk.quote:Op woensdag 1 november 2006 16:07 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Al het werk kan natuurlijk ook thuis gedaan worden![]()
Nouja, alle kleine beetjes helpen. Ik zit vandaag ook lekker thuis, ik ben best wel milieu bewustquote:Op woensdag 1 november 2006 16:08 schreef Woutervn het volgende:
[..]
Ik snap waar je op doelt, maar kantoorwerk kan in mijn optiek prima vervangen worden door thuiswerk.
Dat lijkt me een fantatisch plan. Waren het niet dat de gemiddelde werknemer sinds hij internet heeft en mailtjes kan ontvangen zo slim is geworden om al zijn mailtjes uit te printen en deze weer te archiveren. Het papierverbruik binnen de meeste bedrijven is sinsds de automatiseringsgolf alleen maar toegenomen.quote:Op woensdag 1 november 2006 15:38 schreef Woutervn het volgende:
Ik stel voor enorm te investeren in een wereldwijd computernetwerk dat we internet noemen, zodat we alleen nog maar van huis uit hoeven te werken. Dat scheelt al een hoop olieverbruik voor auto's, vliegtuigen etc. Kranten, tijdschriften, schriften, potloden noem maar op hoeft ook niet meer daar het toch digitaal kan. Dat scheelt weer een hoop houtkap.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |