abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 oktober 2006 @ 16:49:48 #101
86072 thatsme
and That's you!
pi_42926224
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 21:08 schreef Duvel het volgende:
Nu de Koplopers steeds vaker worden ingezet in stroptreindiensten (zoals de 8.04 van Rotterdam naar Den Haag, 1 ICM-4), is het ook tijd om het livrei wat aan te passen:

[afbeelding]

Door collega gevonden op Beneluxspoor.net.

Ik vind hem mooi zo in het nieuwe plaatje passen
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_42926813
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 13:50 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Dank je wel schat
Kom je nog een beetje weg uit Lw met de werkzaamheden daar?

De ICM met de vlaflip-kleuren is gemaakt door dhr. Spilt volgens mij.

[ Bericht 5% gewijzigd door vw_caddy op 25-10-2006 18:42:49 ]
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_42926905
Ik hoor net dat hij SPILT heet.

En dat hij het helemaal niet leuk vindt om "Split" genoemd te worden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 oktober 2006 @ 17:14:47 #104
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42926987
Je hebt gelijk Fles

Het was me nooit opgevallen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42927855
Voor de Alles-met-wielen-fapperts dan nog even

De foto's van de afgelopen vakantie. Geen nummers opgeschreven, die blijken uit de foto, of niet.





















Oh ja, dit zijn de Locs
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 25 oktober 2006 @ 17:46:15 #106
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_42927872
Is die van Nico Spilt? Leuk, stond niet op de foto, mijn excuses aan de heer Spilt voor het ontbreken van de bronvermelding dan!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_42927992
En hier de EMUutjes.....

































Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_42928020
Waarschuwing over allergene stoffen: Ondanks dat aan dit product de grootst mogelijke zorg besteed is, is het mogelijk dat er af en toe een DMUutje tussen zit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_42928123
En de restjes. Zit van alles tussen. DMUutjes, shuntertjes, goederenbakjes, werkmeuk, kijk maar





















Zo, dat was het. Ik heb stiekem met je gedanst

Ik hoop dat je het leuk vond
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 oktober 2006 @ 18:01:33 #110
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42928296
Mooie foto's Fles
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 25 oktober 2006 @ 18:15:12 #111
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_42928673
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 22:31 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Arriva? sinds waneer rijden die op utrecht joh?
Arriva rijdt al een paar jaar op Utrecht hoor, alleen niet met de trein.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_42928690
Ik vond het leuk. Ik hou wel van stiekem
  woensdag 25 oktober 2006 @ 18:15:47 #113
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_42928691
Hier nog wat plaatjes van de vernieuwde lettergrootte van de CTA's te Amf:



En de verlening van het perron te Wv, waarmee het geschikt wordt gemaakt voor 12 bakken ipv 10.

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_42929509
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 17:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoor net dat hij SPILT heet.

En dat hij het helemaal niet leuk vindt om "Split" genoemd te worden.
arrrrrg, haal ik altijd door elkaar.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 oktober 2006 @ 19:02:09 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42930037
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 18:15 schreef MREn het volgende:
Hier nog wat plaatjes van de vernieuwde lettergrootte van de CTA's te Amf:
En verder
De rest paste er niet meer op
quote:
En de verlening van het perron te Wv, waarmee het geschikt wordt gemaakt voor 12 bakken ipv 10.
Gw zal waarschijnlijk eenzelfde verlenging ondergaan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42930934
Dan moesten ze die IC naar Lw naar niet ombouwen naar stopper. * vw_caddy is blij dat de 500 tussen Gn-Zl nog een volwaardige IC is.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 oktober 2006 @ 19:53:22 #117
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42931602
De vleugeltrein 10500 is ook nog een volwaardige IC, tenminste in 2007 nog.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42931687
10500 heeft Swk en Hr als stoplocatie, de 500 Asn. Ik dacht dat de 500 ook overal stopte tussen Lw-Zl, ben ik in de war zeker.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 oktober 2006 @ 20:06:54 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42932094
Kan gebeuren toch?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42932395
Uiteraard.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_42934560
Leuke foto's Fles !!!
pi_42934805
Wat is trouwens het idee van de perron verlenging van spoor 18 & 19 op utrecht CS? Was Spoor 15 voorheen het langste, 18 & 19 wordt nu zeker een 50 wellicht100 meter langer. (afstanden schatten is niet mijn sterkste kant) Dat wordt wel heel lang, en ik vind het nu al ellende als ik naar spoor 15b moet voor mijn trein naar houten. Als ik dan te ver ben doorgelopen in den haag en deze trein wat laat is dan mis ik mijn aansluiting omdat ik zo'n end moet omopen.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 21:30:54 #123
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_42935051
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 19:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En verder
De rest paste er niet meer op
[..]

Gw zal waarschijnlijk eenzelfde verlenging ondergaan
Denk het wel, aangezien Wv en Hr er alleen dinsdag uit lagen, en Gw en Ak wo/do.

Eens kijken of er vanaf december echt met 10+ bakken gereden gaat worden, ik zie er nu al zelden meer dan 8, hoewel dat in de spits wel wat krapjes is. Wellicht een voorzorgsverlenging omdat je voor 10 bakken een harde 3+3+4 nodig hebt, en geen viertjes in diensten van drietjes wilt hebben.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_42935174
Lekker dagje foto's maken van de 614, Dosto's, 111 en verschillende goederenloks met voornamelijk autotransport....



















Oftewel, hier was het WEL mooi weer

De rest staat hier: http://www.spoorvinder.tk


Morgen naar Emmerich Waar het 25 graden en zonnig gaat worden
  woensdag 25 oktober 2006 @ 21:34:55 #125
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_42935193
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 21:23 schreef Fixers het volgende:
Wat is trouwens het idee van de perron verlenging van spoor 18 & 19 op utrecht CS? Was Spoor 15 voorheen het langste, 18 & 19 wordt nu zeker een 50 wellicht100 meter langer. (afstanden schatten is niet mijn sterkste kant) Dat wordt wel heel lang, en ik vind het nu al ellende als ik naar spoor 15b moet voor mijn trein naar houten. Als ik dan te ver ben doorgelopen in den haag en deze trein wat laat is dan mis ik mijn aansluiting omdat ik zo'n end moet omopen.
Die trein naar Htn stopt toch bijna altijd mooi in het midden van het perron bij de trappen? En dat ding is toch een groot deel van de dag perronvullend

Lange perrons zijn altijd handiger: je kan ook lange treinen kwijt bij verstoringen, je kan huidige treine verlengen, je kan twee treinen binnen nemen (zoals op Asd dat meer een dubbel kopstation is dan een doorgaand station).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 25 oktober 2006 @ 21:36:47 #126
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_42935265
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 25 oktober 2006 @ 22:00:40 #127
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_42936150
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 21:34 schreef MREn het volgende:

[..]

Die trein naar Htn stopt toch bijna altijd mooi in het midden van het perron bij de trappen? En dat ding is toch een groot deel van de dag perronvullend
Het begin staat bij de trappen, het einde staat richting de leidscheveer tunnel (of hoe die als tunnel vermomde bunker ook mag heten).
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
pi_42937279
Die gele sjit zijn dat omgebouwde railbussen of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_42939509
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Die gele sjit zijn dat omgebouwde railbussen of zo?
daar lijkt het wel op
  donderdag 26 oktober 2006 @ 09:04:20 #130
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_42944537
Ach, in Nederland bouwen we motorPosten om tot meettrein, dus zo raar is het niet!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 26 oktober 2006 @ 09:33:12 #131
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_42944953
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 16:49 schreef thatsme het volgende:

[..]

[afbeelding]
Ik vind hem mooi zo in het nieuwe plaatje passen
alleen is dit toch een intercity op zwolle, waarschijnlijk?
pi_42945275
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 21:34 schreef MREn het volgende:

[..]

Die trein naar Htn stopt toch bijna altijd mooi in het midden van het perron bij de trappen? En dat ding is toch een groot deel van de dag perronvullend
Meestal wel maar zo af en toe hebben ze het treintje dat overdag pendelt tussen Geldermalsen en Uitrecht op 15b staan.
quote:
Lange perrons zijn altijd handiger: je kan ook lange treinen kwijt bij verstoringen, je kan huidige treine verlengen, je kan twee treinen binnen nemen (zoals op Asd dat meer een dubbel kopstation is dan een doorgaand station).
Ik zie wel wat je daar bedoelt, maar voor normaal dagelijks gebruik lijkt mij het niet echt practisch. Als je van bijvoorbeeld 12b naar 15b moet in de spits moet je al doorlopen, jezelf door de mensenmassa heen wurmend. Aan die zuidzijde van Utrecht moeten ze toch al iets bedenken, dat trucje met die extra roltrap omhoog gebruiken ze volgens mij ook al niet meer.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 11:03:36 #133
86072 thatsme
and That's you!
pi_42946791
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 09:33 schreef Jerommeke.nl het volgende:

[..]

alleen is dit toch een intercity op zwolle, waarschijnlijk?
Ik zou gaan voor Amsterdam CS!
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_42947143
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 16:49 schreef thatsme het volgende:

[..]

[afbeelding]
Ik vind hem mooi zo in het nieuwe plaatje passen
Ik vind hem mooi
  donderdag 26 oktober 2006 @ 11:41:01 #135
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_42947794
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 11:03 schreef thatsme het volgende:

[..]

Ik zou gaan voor Amsterdam CS!
ik niet. vanaf daar vertreken geen gekoppelde treinen naar én den haag én rotjeknor

oke, ik was nog niet wakker, iemand zit me te truccen
pi_42949966
Geknapte bovenleiding bij Schiphol. Treinverkeer ligt op z'n gat daar.
pi_42950869
toffigheid ja.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 26 oktober 2006 @ 13:23:42 #138
86072 thatsme
and That's you!
pi_42950952
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 11:41 schreef Jerommeke.nl het volgende:

[..]

ik niet. vanaf daar vertreken geen gekoppelde treinen naar én den haag én rotjeknor

oke, ik was nog niet wakker, iemand zit me te truccen
die laatste ik had niet alleen de koploper wat gefotosjopt maar ook de CTA bak vervangen door iets nieuws, de cta bak komt van amersfoort
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_42953370
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 21:23 schreef Fixers het volgende:
Wat is trouwens het idee van de perron verlenging van spoor 18 & 19 op utrecht CS? Was Spoor 15 voorheen het langste, 18 & 19 wordt nu zeker een 50 wellicht100 meter langer. (afstanden schatten is niet mijn sterkste kant) Dat wordt wel heel lang, en ik vind het nu al ellende als ik naar spoor 15b moet voor mijn trein naar houten. Als ik dan te ver ben doorgelopen in den haag en deze trein wat laat is dan mis ik mijn aansluiting omdat ik zo'n end moet omopen.
Dat perron loopt idd helemaal door to waar vroeger het postperron lag, geen idee wat ze er mee willen, er rijden in nderland helemaal geen treinen die zo lang zijn.
pi_42953708


STADSKANAAL - Een aantal vrijwilligers dreigt zich af te splitsen van Museumspoorlijn STAR in Stadskanaal.

De vrijwilligers kochten vorig jaar, zonder medeweten van het bestuur van de STAR, twee locomotieven. Ze vreesden het eind van de STAR, omdat de twee aanwezige stoomlocomotieven aan het eind van hun Latijn zijn.

Het bestuur van de STAR zegt nog in gesprek te zijn met de vrijwilligers en hoopt niet dat ze zich afsplitsen.

bron RTV Noord
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 15:22:17 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42954689
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 13:23 schreef thatsme het volgende:

[..]

die laatste ik had niet alleen de koploper wat gefotosjopt maar ook de CTA bak vervangen door iets nieuws, de cta bak komt van amersfoort
Mooi gesoept
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42957468
Hoe kan je een bovenleiding kapot trekken
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_42957816
Met een kromme / afgebroken stroomafnemer?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 16:56:25 #144
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42958038
Met een te hoge vrachtwagen
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 26 oktober 2006 @ 17:10:47 #145
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_42958524
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 16:39 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Hoe kan je een bovenleiding kapot trekken
Op veel manieren, defect schuitje op de stroomafnemer (IRM is daar erg goed in), maar ook zooi in de bovenleiding helpt mee met er achter blijven haken.

De optie vrachtwagen sluit ik wat Schiphol betreft even uit
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_42958922
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 17:10 schreef MREn het volgende:

[..]

Op veel manieren, defect schuitje op de stroomafnemer (IRM is daar erg goed in), maar ook zooi in de bovenleiding helpt mee met er achter blijven haken.

De optie vrachtwagen sluit ik wat Schiphol betreft even uit
Wat raakt er zo defect aan dat het een koperenkabel kapot trekt? Het is een metalen beugel op een pantograafpoot.

Vrachtwagen zou nog best kunnen overigens volgens mij staat er bij de aansluiting naar de ADSL HSL nog genoeg werkmaterieel wat zou kunnen blijven hangen in een leiding.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fixers op 26-10-2006 17:23:17 (die typo was gewoon te mooi om weg te halen.) ]
  donderdag 26 oktober 2006 @ 18:09:04 #147
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_42960196
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 17:22 schreef Fixers het volgende:

[..]

Wat raakt er zo defect aan dat het een koperenkabel kapot trekt? Het is een metalen beugel op een pantograafpoot.
Neem even het worst-case geval: de draad raakt verstrikt in een IC die met 140 voorbij raast. Het kan zo gebeuren dat dan de draad over een kilometer of 3 kapot wordt getrokken, en ook span- en voedingsdraden erbij. Met wat pech nog een paar scheve portalen er bij...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 18:47:15 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42961104
En met het repareren van de schade zijn ze nog wel even zoet dan
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 26 oktober 2006 @ 19:01:40 #149
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_42961511
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 18:47 schreef Peterselieman het volgende:
En met het repareren van de schade zijn ze nog wel even zoet dan
Als dat aan de hand is wel..en zoiets zal het wel zijn, het is immers al vanaf 11 uur aan de gang.

Maar op een paar omgeleide series en ingekorte 3500 na rijdt alles weer.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_42965391
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 14:52 schreef verzameldirk het volgende:



STADSKANAAL - Een aantal vrijwilligers dreigt zich af te splitsen van Museumspoorlijn STAR in Stadskanaal.

De vrijwilligers kochten vorig jaar, zonder medeweten van het bestuur van de STAR, twee locomotieven. Ze vreesden het eind van de STAR, omdat de twee aanwezige stoomlocomotieven aan het eind van hun Latijn zijn.

Het bestuur van de STAR zegt nog in gesprek te zijn met de vrijwilligers en hoopt niet dat ze zich afsplitsen.

bron RTV Noord
Hmmm interessant, en vreemd verhaal.... Ik ken iemand die daar ook vrijwilliger is, ik zal eens poolsen whats going on
pi_42965568
Een dagje schraalheid in Emmerich (toch? )


Je kan zeggen wat je wil... maar schoon en netjes ziet het hier er dus WEL uit


























De rest staat op http://www.spoorvinder.tk


pi_42966242
Gister op Asd Centraal:
Op spoor 8b vertrekt altijd de ic Noord/Oost.
Om 17:36 stonden er 2 stellen totaal 6 bakken.
De trein zat gewoon zo val dat de conducteur
zei dat de mensen die later kwamen en er dus niet meer bij pasten
de volgende maar moesten nemen. Alle plaatsen waren gewoon bezet
en tot in het gangpad van de 1e klasse stond het gewoon vol.
(normaal zijn er in de spits 7 bakken geloof ik)
en bovenstaande heb ik dus al vaker gezien. Schandalig dat de NS er niks aan doet!
Dat wou ik ff kwijt
pi_42966707
Tja, moet je maar eerder naar het station gaan en daar staan zodra de IC aankomt... Dan heb je ook een goede plek... Simpel... Al dat domme volk wat op t laatst nog aan komt rennen en dan ook nog (amsterdamse perronsituatie in het oog nemend) in de achterste bak stapt, tja dan krijg je overvolle situaties...
pi_42966795
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:28 schreef Willy84 het volgende:
Gister op Asd Centraal:
Op spoor 8b vertrekt altijd de ic Noord/Oost.
Om 17:36 stonden er 2 stellen totaal 6 bakken.
De trein zat gewoon zo val dat de conducteur
zei dat de mensen die later kwamen en er dus niet meer bij pasten
de volgende maar moesten nemen. Alle plaatsen waren gewoon bezet
en tot in het gangpad van de 1e klasse stond het gewoon vol.
(normaal zijn er in de spits 7 bakken geloof ik)
en bovenstaande heb ik dus al vaker gezien. Schandalig dat de NS er niks aan doet!
Dat wou ik ff kwijt
de trein zwolle-roosendaal is altijd even lang, spits of niet en altijd zit hij vol, maar in de spits is het echt te belachelijk voor woorden. vooral op het traject den bosch - tilburg en nijmegen - arnhem
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
  donderdag 26 oktober 2006 @ 21:44:44 #156
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_42966881
En dan kom je er dus achter wat het nut van een doorloopkop is...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 21:49:57 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42967122
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:44 schreef Erasmo het volgende:
En dan kom je er dus achter wat het nut van een doorloopkop is...
Zeker, maar na Amersfoort zijn de meeste problemen met die trein wel voorbij. Als de trein Leeuwarden nadert, zit er namelijk bijna niemand meer in
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42967201
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:42 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

de trein zwolle-roosendaal is altijd even lang, spits of niet en altijd zit hij vol, maar in de spits is het echt te belachelijk voor woorden. vooral op het traject den bosch - tilburg en nijmegen - arnhem
Volgende dienstregeling rijdt er iig standaard 2x per uur een extra trein tussen Den Bosch en Tilburg...
pi_42967377
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:40 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja, moet je maar eerder naar het station gaan en daar staan zodra de IC aankomt... Dan heb je ook een goede plek... Simpel... Al dat domme volk wat op t laatst nog aan komt rennen en dan ook nog (amsterdamse perronsituatie in het oog nemend) in de achterste bak stapt, tja dan krijg je overvolle situaties...
Wat een lulkoek zeg

Laat ze gewoon 12 bakken rijden, desnoods de helft in Amf afkoppelen of zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_42967520
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:42 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

de trein zwolle-roosendaal is altijd even lang, spits of niet en altijd zit hij vol, maar in de spits is het echt te belachelijk voor woorden. vooral op het traject den bosch - tilburg en nijmegen - arnhem
van zwolle naar zutphen is in de ochtendspits ook een crime
bye
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 22:04:18 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42967712
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat een lulkoek zeg

Laat ze gewoon 12 bakken rijden, desnoods de helft in Amf afkoppelen of zo
Ik weet nog wel een paar Olympische koplopers te staan. Ze hebben als het goed is de afgelopen dagen geen meter gereden

Morgen kun je ze weer in actie verwachten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42967973
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:59 schreef Petre het volgende:

[..]

van zwolle naar zutphen is in de ochtendspits ook een crime
Vanmorgen kon je iig wel een kanon afschieten zonder iemand te raken, met die drukte viel het wel mee....
pi_42968069
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zeker, maar na Amersfoort zijn de meeste problemen met die trein wel voorbij. Als de trein Leeuwarden nadert, zit er namelijk bijna niemand meer in
Mwah ook lulkoek natuurlijk... Ga maar eens een onderzoek houden hoeveel mensen er uitstappen in Lw Dat zijn er best veel hoor. Bussen reden ook af en aan vandaag tussen Hrv en Lw..... Die officiele tijden van de NS bussen hield niemand zich aan, was het te druk voor. EN dan is het nu nog vakantie hier he Als de scholen weer open zijn is het nog een stuk drukker met al die 15 jarige scholiertjes en studentes natuurlijk
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 22:12:48 #164
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42968079
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:10 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Vanmorgen kon je iig wel een kanon afschieten zonder iemand te raken, met die drukte viel het wel mee....
Het hangt er vanaf waar je staat

En tussen Zuthen en Arnhem wel even uitkijken voor de mensen in de gele hesjes aub
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 22:16:04 #165
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42968211
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:12 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Mwah ook lulkoek natuurlijk... Ga maar eens een onderzoek houden hoeveel mensen er uitstappen in Lw Dat zijn er best veel hoor. Bussen reden ook af en aan vandaag tussen Hrv en Lw..... Die officiele tijden van de NS bussen hield niemand zich aan, was het te druk voor. EN dan is het nu nog vakantie hier he Als de scholen weer open zijn is het nog een stuk drukker met al die 15 jarige scholiertjes en studentes natuurlijk
Het hangt er uiteraard vanaf op welke tijden je met de trein reist. Bovendien bedoelde ik het meer relatief ten opzichte van Amsterdam en Amersfoort.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42968242
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het hangt er vanaf waar je staat

En tussen Zuthen en Arnhem wel even uitkijken voor de mensen in de gele hesjes aub
Zutphen - Arnhem lag er dan ook uit vandaag
pi_42968274
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het hangt er uiteraard vanaf op welke tijden je met de trein reist. Bovendien bedoelde ik het meer relatief ten opzichte van Amsterdam en Amersfoort.
ja ok Dat is ook logisch. Randstad blaat enzo
pi_42968441
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:10 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Vanmorgen kon je iig wel een kanon afschieten zonder iemand te raken, met die drukte viel het wel mee....
herfstvakantie, grapjas
pi_42968442
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:40 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja, moet je maar eerder naar het station gaan en daar staan zodra de IC aankomt... Dan heb je ook een goede plek... Simpel... Al dat domme volk wat op t laatst nog aan komt rennen en dan ook nog (amsterdamse perronsituatie in het oog nemend) in de achterste bak stapt, tja dan krijg je overvolle situaties...
Er moeten gewoon genoeg treinen rijden!!! De vervoerder heeft toch vervoersplicht? Dat er mensen op het perron moeten achterblijven is gewoon schandalig. En het is (imo) geen incidenteel probleem want ik zie het vaker in de spits. Ze kunnen in de spits rustig 9 bakken inzetten en het zit nog vol.

Overigens als we jou sugestie opvolgen zit er iemand een half uur in je nek te hijgen want het gangpad stond ook helemaal vol. Of je daar zo blij mee moet zijn
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 22:30:00 #170
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42968729
Het is de NS he. Als de groei van de reizigersstromen ook maar iets afzwakt dan vinden ze het niet noodzakelijk om nieuwe treinen te bestellen. Zo moeten de nieuwe sprinters nog komen. Ze moeten naast de nieuwe sprinters ook maar weer wat nieuwe dubbeldekkers bestellen. Eerst wisten ze niet waar ze met die treinen heen moesten en nu komen ze ze tekort. Zeker omdat er toch regelmatig wat treinen defect zijn en NedTrain niet de capaciteit heeft om al het materieel op tijd te repareren. Zo staan er in Onnen regelmatig nog al wat ICM stellen, alsmede IRM stellen.

Volgens een medewerker van Voith is het management daar een echte puinhoop. Iets wat wel vaker te horen is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42968808
Ik las ook ergens op inet dat de ns bezig is 100 Duitse rijtuigen te huren/kopen/leasen
pi_42968980
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:22 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Er moeten gewoon genoeg treinen rijden!!! De vervoerder heeft toch vervoersplicht? Dat er mensen op het perron moeten achterblijven is gewoon schandalig. En het is (imo) geen incidenteel probleem want ik zie het vaker in de spits. Ze kunnen in de spits rustig 9 bakken inzetten en het zit nog vol.

Overigens als we jou sugestie opvolgen zit er iemand een half uur in je nek te hijgen want het gangpad stond ook helemaal vol. Of je daar zo blij mee moet zijn
Neeeeheeee.... eerder op het station aankomen zodat je je goed kan verdelen over het perron, zodat de massa zich beter verdeeld over het hele perron...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 22:37:05 #173
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42969024
Klopt. Hopelijk zijn die een beetje snel inzetbaar. Voor de DRLG 2007 komt de NS flink wat materieel en personeel tekort.

Overigens hadden ze ook locs met bijbehorende dubbeldeks rijtuigen kunnen leasen, maar ze waren er wat te laat bij, zodat de rijtuigen door de DB geleast zijn en de NS achter het net vist.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 22:38:24 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42969084
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:35 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Neeeeheeee.... eerder op het station aankomen zodat je je goed kan verdelen over het perron, zodat de massa zich beter verdeeld over het hele perron...
Mensen willen niet te ver lopen als ze in de trein moeten stappen. Daarom staat het bij de trappen ook altijd zo vol
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42969134
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:35 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Neeeeheeee.... eerder op het station aankomen zodat je je goed kan verdelen over het perron, zodat de massa zich beter verdeeld over het hele perron...
In het geval waar ik het over had, gaat dit niet op. Het zat zelfs zo vol dat de conducteur mensen uit het voorste balkon wegstuurden omdat dat zijn vluchtweg is.

Maar idd ik zie regelmatig een stam voorbij komen waar mensen op de balkons staan. En dan zie ik in de laatste/voorste bakken gewoon nog hele rijen vrij!
Misschien een idee om dat om te roepen over het perron enzo
pi_42969198
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
Klopt. Hopelijk zijn die een beetje snel inzetbaar. Voor de DRLG 2007 komt de NS flink wat materieel en personeel tekort.

Overigens hadden ze ook locs met bijbehorende dubbeldeks rijtuigen kunnen leasen, maar ze waren er wat te laat bij, zodat de rijtuigen door de DB geleast zijn en de NS achter het net vist.
Zou UBER vet zijn... Gepland zijn dan de oude blauwe IR rijtuigen van DB... HOE vet is dat dan...
pi_42969261
In te zetten tussen Amsterdam en Deventer
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 22:44:02 #178
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42969281
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:39 schreef Willy84 het volgende:

[..]

In het geval waar ik het over had, gaat dit niet op. Het zat zelfs zo vol dat de conducteur mensen uit het voorste balkon wegstuurden omdat dat zijn vluchtweg is.

Maar idd ik zie regelmatig een stam voorbij komen waar mensen op de balkons staan. En dan zie ik in de laatste/voorste bakken gewoon nog hele rijen vrij!
Misschien een idee om dat om te roepen over het perron enzo
Daarom zoek ik ook altijd een rustig plaatsje voor mezelf uit in de trein. Dan maar wat verder lopen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 22:47:52 #179
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42969410
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:43 schreef Willy84 het volgende:
In te zetten tussen Amsterdam en Deventer
Dat zal niet zo gauw gebeuren. Misschien eens een verdwaalde stam, maar zeker niet structureel. De locs die aan deze stammen gehangen gaan worden, moeten op eindstations of omlopen of er moet aan beide zijden een loc zijn. Aangezien de dienstregeling zo is dat treinen die tussen deventer en de randstad rijden 5 uren later in het noorden te vinden zijn, zal zo'n stam niet snel in de dienstregeling daar verschijnen. In het noorden van het land kunnen de locs namelijk lastiger omlopen, vanwege de kopperrons die er zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42969636
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

verhaaltje
de ic van Amsterdan naar Amersfoort en verder word toch met ingang van de nieuwe dienstregeling los gelegd!
pi_42969656
Uhhhmm nou weet ik niet of de NS ook de bijbehorende blauwe IR stuurstandsrijtuigen gaat huren, en dat zal natuurlijk wel weer niet gebeuren / (technisch) kunnen... Maar daarmee hoef je dus niet om te lopen
pi_42969660
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:51 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Volgende dienstregeling rijdt er iig standaard 2x per uur een extra trein tussen Den Bosch en Tilburg...
ja gelukkig wel idd. wordt een stoptrein, maar tussen Den Bosch en Tilburg zitten toch geen andere stations

gaan de sprinters eigenlijk ook nog op andere trajecten buiten de randstad rijden? echt prettig zijn ze niet qua ruimte, maar overal toch iets prettiger dan die oude gele stoptreinen
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_42969701
ik hou juist van mat64
Alleen hier zijn ze niet zo vaak te zien
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 23:01:11 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42969813
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:55 schreef Willy84 het volgende:

[..]

de ic van Amsterdan naar Amersfoort en verder word toch met ingang van de nieuwe dienstregeling los gelegd!
Bedankt voor het inkorten van mn stukje

De IC naar A'dam wordt idd losgemaakt van de andere treinen. Zo kan er mogelijk meer capaciteit voor de treinen naar A'dam gecreëerd worden. Voor de treinen naar Schiphol geldt hetzelfde. De treinen uit het noorden/oosten rijden dan in zn geheel door naar schiphol. In de spits rijden de treinen uit Leeuwarden trouwens 2 maal per uur door naar Rotjeknor. Buiten de spits is dit eenmaal. De ander gaat dan wel naar schiphol. Handig he
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42969915
s'avonds zouden ze het wel weer gewoon kunnen houden zoals het is. Dus gewon van Asd rechtstreeks naar Leeuwarden/Enschede
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 23:06:12 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42969949
Ik denk niet dat dat er in zit. Liever het rondje rond de kerk en vaker overstappen dan te veel materieel dat op de verkeerde plek zit.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 23:30:12 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42970716
Ik las op OHIH dat minister Peys op 1 november een stadler in Groningen rijdt. Het tijdstip is volgens die post 10.30 uur. Dan kan ik er niet bij zijn. Al ben ik dan waarschijnlijk uitgenodigd

Waarom plannen ze de leuke dingen niet beter om mijn tentamens heen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42971243
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:30 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens een medewerker van Voith is het management daar een echte puinhoop. Iets wat wel vaker te horen is.
Mwoa, schaar ik onder het bekritiseren van de concurrent. Gistermiddag op de terugweg naar Gn zag ik dat On zo goed als leeg stond. Op Gn stond nog wel wat, maar dat zag er allemaal prima rijbaar uit.

Durf overigens wel een gokje te wagen dat de reizigersstroom Gn-Zl ietwat groter is dan Lw-Zl.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 23:54:35 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42971466
Dat gokje durf ik ook wel aan. Toen ik laatst met de trein langs On ging, stonden er een 8 tal IRM's, enkele ICM's, de SM'90's en wat goederenwagons, waarbij ik ook het materieel wat achterop stond meereken, voor zover ik kon zien. Wat er binnenstond weet ik niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42971479
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 23:30 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las op OHIH dat minister Peys op 1 november een stadler in Groningen rijdt. Het tijdstip is volgens die post 10.30 uur. Dan kan ik er niet bij zijn. Al ben ik dan waarschijnlijk uitgenodigd

Waarom plannen ze de leuke dingen niet beter om mijn tentamens heen
Mooi! hopelijk rijden ze ook op de andere trajecten een beetje snel

12 December wil Veolia toch de Wadslopers hebben? ;'-)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 23:58:42 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42971615
Dat zal makkelijk lukken, aangezien er al minimaal een stuk of 5 GTW's (ben benieuwd wat de NL typenaam wordt) in Nederland zijn. Ze kunnen dus voor 10 december wel een stuk of 7 wadjes naar het zuiden sturen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42973183
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 23:58 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zal makkelijk lukken, aangezien er al minimaal een stuk of 5 GTW's (ben benieuwd wat de NL typenaam wordt) in Nederland zijn. Ze kunnen dus voor 10 december wel een stuk of 7 wadjes naar het zuiden sturen.
Dacht dat er idd al 5 of 6 waren, en elke week? (of 2?) weer 1 er bij?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:58:02 #193
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42973354
Vanaf half november zullen de stellen regelmatig instromen, totdat halverwege volgend jaar alle stellen geleverd zijn. Het gaat dus om minimaal 1 stel per week dat instroomt, waarbij er regelmatig 2 stellen in een week naar Nederland komen.

Elke prijswinnaar krijgt trouwens bericht wanneer het stel met de door zijn/haar ingediende naam in gebruik wordt genomen. Zo denk ik dat al vrij snel mee te maken, omdat er al snel op Leeuwarden - Harlingen Haven met GTW's gereden gaat worden. Het is namelijk het 2e traject na Groningen - Leer dat volledig met GTW's gereden gaat worden. Lw-Gn zal denk ik spoedig daarna wel volgen in verband met het uitwisselen van de stellen en de doorgaande trein van Leer naar Harlingen Haven en terug, welke in de zomermaanden enkele malen per dag rijdt.

[ Bericht 66% gewijzigd door Peterselieman op 27-10-2006 01:03:25 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42973385
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 00:58 schreef Peterselieman het volgende:
Vanaf half november zullen de stellen regelmatig instromen, totdat halverwege volgend jaar alle stellen geleverd zijn. Het gaat dan dus om minimaal 1 stel per week.
ooh!

ze doen toch eerst de DH1-2tjes weg dunkt me, de DM90 zullen ze wel het langste willen vast houden?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 oktober 2006 @ 01:04:23 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42973488
dat vermoed ik ook, omdat DM'90 een stuk beter is dan die wadslopers.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42974379
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 01:04 schreef Peterselieman het volgende:
dat vermoed ik ook, omdat DM'90 een stuk beter is dan die wadslopers.
mja die zullen met de tijd ook wel terug gaan naar de NS,
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 07:29:47 #197
148385 Wadloper
Noorderling
pi_42975793
Maar ik denk dat de DM'90 nog wel op Gn-Lw blijft rijden voor een tijdje
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:00:21 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_42976497
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 00:58 schreef Peterselieman het volgende:
de doorgaande trein van Leer naar Harlingen Haven en terug, welke in de zomermaanden enkele malen per dag rijdt.
Dan zal er toch aan de spoorindeling redelijk grondig gesleuteld moeten worden op zowel Lw als Gn denk ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:04:47 #199
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_42976540
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 09:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan zal er toch aan de spoorindeling redelijk grondig gesleuteld moeten worden op zowel Lw als Gn denk ik
Da's een leuke klus, jammer dat het diesel is voor mij als elektrotechneut...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_42977301
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 00:58 schreef Peterselieman het volgende:
Lw-Gn zal denk ik spoedig daarna wel volgen
Leeuwarden - Groningen is als laatste aan de beurt, najaar 2007.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')