quote:Op maandag 23 oktober 2006 21:08 schreef Duvel het volgende:
Nu de Koplopers steeds vaker worden ingezet in stroptreindiensten (zoals de 8.04 van Rotterdam naar Den Haag, 1 ICM-4), is het ook tijd om het livrei wat aan te passen:
[afbeelding]
Door collega gevonden op Beneluxspoor.net.
Kom je nog een beetje weg uit Lw met de werkzaamheden daar?quote:
Arriva rijdt al een paar jaar op Utrecht hoor, alleen niet met de trein.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 22:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Arriva?![]()
sinds waneer rijden die op utrecht joh?
![]()
arrrrrg, haal ik altijd door elkaar.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 17:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoor net dat hij SPILT heet.
En dat hij het helemaal niet leuk vindt om "Split" genoemd te worden.
En verderquote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:15 schreef MREn het volgende:
Hier nog wat plaatjes van de vernieuwde lettergrootte van de CTA's te Amf:
Gw zal waarschijnlijk eenzelfde verlenging ondergaanquote:En de verlening van het perron te Wv, waarmee het geschikt wordt gemaakt voor 12 bakken ipv 10.
Denk het wel, aangezien Wv en Hr er alleen dinsdag uit lagen, en Gw en Ak wo/do.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En verder![]()
![]()
![]()
De rest paste er niet meer op![]()
![]()
![]()
[..]
Gw zal waarschijnlijk eenzelfde verlenging ondergaan
Die trein naar Htn stopt toch bijna altijd mooi in het midden van het perron bij de trappen? En dat ding is toch een groot deel van de dag perronvullendquote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:23 schreef Fixers het volgende:
Wat is trouwens het idee van de perron verlenging van spoor 18 & 19 op utrecht CS? Was Spoor 15 voorheen het langste, 18 & 19 wordt nu zeker een 50 wellicht100 meter langer. (afstanden schatten is niet mijn sterkste kant) Dat wordt wel heel lang, en ik vind het nu al ellende als ik naar spoor 15b moet voor mijn trein naar houten. Als ik dan te ver ben doorgelopen in den haag en deze trein wat laat is dan mis ik mijn aansluiting omdat ik zo'n end moet omopen.
Het begin staat bij de trappen, het einde staat richting de leidscheveer tunnel (of hoe die als tunnel vermomde bunker ook mag heten).quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:34 schreef MREn het volgende:
[..]
Die trein naar Htn stopt toch bijna altijd mooi in het midden van het perron bij de trappen? En dat ding is toch een groot deel van de dag perronvullend
daar lijkt het wel opquote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Die gele sjit zijn dat omgebouwde railbussen of zo?
alleen is dit toch een intercity op zwolle, waarschijnlijk?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 16:49 schreef thatsme het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ik vind hem mooi zo in het nieuwe plaatje passen
Meestal wel maar zo af en toe hebben ze het treintje dat overdag pendelt tussen Geldermalsen en Uitrecht op 15b staan.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:34 schreef MREn het volgende:
[..]
Die trein naar Htn stopt toch bijna altijd mooi in het midden van het perron bij de trappen? En dat ding is toch een groot deel van de dag perronvullend
Ik zie wel wat je daar bedoelt, maar voor normaal dagelijks gebruik lijkt mij het niet echt practisch. Als je van bijvoorbeeld 12b naar 15b moet in de spits moet je al doorlopen, jezelf door de mensenmassa heen wurmend. Aan die zuidzijde van Utrecht moeten ze toch al iets bedenken, dat trucje met die extra roltrap omhoog gebruiken ze volgens mij ook al niet meer.quote:Lange perrons zijn altijd handiger: je kan ook lange treinen kwijt bij verstoringen, je kan huidige treine verlengen, je kan twee treinen binnen nemen (zoals op Asd dat meer een dubbel kopstation is dan een doorgaand station).
Ik zou gaan voor Amsterdam CS!quote:Op donderdag 26 oktober 2006 09:33 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
alleen is dit toch een intercity op zwolle, waarschijnlijk?
Ik vind hem mooiquote:Op woensdag 25 oktober 2006 16:49 schreef thatsme het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ik vind hem mooi zo in het nieuwe plaatje passen
ik niet. vanaf daar vertreken geen gekoppelde treinen naar én den haag én rotjeknorquote:
die laatstequote:Op donderdag 26 oktober 2006 11:41 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
ik niet. vanaf daar vertreken geen gekoppelde treinen naar én den haag én rotjeknor
oke, ik was nog niet wakker, iemand zit me te truccen![]()
Dat perron loopt idd helemaal door to waar vroeger het postperron lag, geen idee wat ze er mee willen, er rijden in nderland helemaal geen treinen die zo lang zijn.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:23 schreef Fixers het volgende:
Wat is trouwens het idee van de perron verlenging van spoor 18 & 19 op utrecht CS? Was Spoor 15 voorheen het langste, 18 & 19 wordt nu zeker een 50 wellicht100 meter langer. (afstanden schatten is niet mijn sterkste kant) Dat wordt wel heel lang, en ik vind het nu al ellende als ik naar spoor 15b moet voor mijn trein naar houten. Als ik dan te ver ben doorgelopen in den haag en deze trein wat laat is dan mis ik mijn aansluiting omdat ik zo'n end moet omopen.
Mooi gesoeptquote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:23 schreef thatsme het volgende:
[..]
die laatsteik had niet alleen de koploper wat gefotosjopt maar ook de CTA bak vervangen door iets nieuws, de cta bak komt van amersfoort
Op veel manieren, defect schuitje op de stroomafnemer (IRM is daar erg goed in), maar ook zooi in de bovenleiding helpt mee met er achter blijven haken.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:39 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Hoe kan je een bovenleiding kapot trekken
Wat raakt er zo defect aan dat het een koperenkabel kapot trekt? Het is een metalen beugel op een pantograafpoot.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 17:10 schreef MREn het volgende:
[..]
Op veel manieren, defect schuitje op de stroomafnemer (IRM is daar erg goed in), maar ook zooi in de bovenleiding helpt mee met er achter blijven haken.
De optie vrachtwagen sluit ik wat Schiphol betreft even uit
Neem even het worst-case geval: de draad raakt verstrikt in een IC die met 140 voorbij raast. Het kan zo gebeuren dat dan de draad over een kilometer of 3 kapot wordt getrokken, en ook span- en voedingsdraden erbij. Met wat pech nog een paar scheve portalen er bij...quote:Op donderdag 26 oktober 2006 17:22 schreef Fixers het volgende:
[..]
Wat raakt er zo defect aan dat het een koperenkabel kapot trekt? Het is een metalen beugel op een pantograafpoot.
Als dat aan de hand is wel..en zoiets zal het wel zijn, het is immers al vanaf 11 uur aan de gang.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 18:47 schreef Peterselieman het volgende:
En met het repareren van de schade zijn ze nog wel even zoet dan![]()
![]()
Hmmm interessant, en vreemd verhaal.... Ik ken iemand die daar ook vrijwilliger is, ik zal eens poolsen whats going onquote:Op donderdag 26 oktober 2006 14:52 schreef verzameldirk het volgende:
STADSKANAAL - Een aantal vrijwilligers dreigt zich af te splitsen van Museumspoorlijn STAR in Stadskanaal.
De vrijwilligers kochten vorig jaar, zonder medeweten van het bestuur van de STAR, twee locomotieven. Ze vreesden het eind van de STAR, omdat de twee aanwezige stoomlocomotieven aan het eind van hun Latijn zijn.
Het bestuur van de STAR zegt nog in gesprek te zijn met de vrijwilligers en hoopt niet dat ze zich afsplitsen.
bron RTV Noord
de trein zwolle-roosendaal is altijd even lang, spits of niet en altijd zit hij vol, maar in de spits is het echt te belachelijk voor woorden. vooral op het traject den bosch - tilburg en nijmegen - arnhemquote:Op donderdag 26 oktober 2006 21:28 schreef Willy84 het volgende:
Gister op Asd Centraal:
Op spoor 8b vertrekt altijd de ic Noord/Oost.
Om 17:36 stonden er 2 stellen totaal 6 bakken.
De trein zat gewoon zo val dat de conducteur
zei dat de mensen die later kwamen en er dus niet meer bij pasten
de volgende maar moesten nemen. Alle plaatsen waren gewoon bezet
en tot in het gangpad van de 1e klasse stond het gewoon vol.
(normaal zijn er in de spits 7 bakken geloof ik)
en bovenstaande heb ik dus al vaker gezien. Schandalig dat de NS er niks aan doet!
Dat wou ik ff kwijt![]()
Zeker, maar na Amersfoort zijn de meeste problemen met die trein wel voorbij. Als de trein Leeuwarden nadert, zit er namelijk bijna niemand meer inquote:Op donderdag 26 oktober 2006 21:44 schreef Erasmo het volgende:
En dan kom je er dus achter wat het nut van een doorloopkop is...
Volgende dienstregeling rijdt er iig standaard 2x per uur een extra trein tussen Den Bosch en Tilburg...quote:Op donderdag 26 oktober 2006 21:42 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
de trein zwolle-roosendaal is altijd even lang, spits of niet en altijd zit hij vol, maar in de spits is het echt te belachelijk voor woorden. vooral op het traject den bosch - tilburg en nijmegen - arnhem
Wat een lulkoek zegquote:Op donderdag 26 oktober 2006 21:40 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja, moet je maar eerder naar het station gaan en daar staan zodra de IC aankomt... Dan heb je ook een goede plek... Simpel... Al dat domme volk wat op t laatst nog aan komt rennen en dan ook nog (amsterdamse perronsituatie in het oog nemend) in de achterste bak stapt, tja dan krijg je overvolle situaties...
van zwolle naar zutphen is in de ochtendspits ook een crimequote:Op donderdag 26 oktober 2006 21:42 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
de trein zwolle-roosendaal is altijd even lang, spits of niet en altijd zit hij vol, maar in de spits is het echt te belachelijk voor woorden. vooral op het traject den bosch - tilburg en nijmegen - arnhem
Ik weet nog wel een paar Olympische koplopers te staan. Ze hebben als het goed is de afgelopen dagen geen meter geredenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat een lulkoek zeg
Laat ze gewoon 12 bakken rijden, desnoods de helft in Amf afkoppelen of zo
Vanmorgen kon je iig wel een kanon afschieten zonder iemand te raken, met die drukte viel het wel mee....quote:Op donderdag 26 oktober 2006 21:59 schreef Petre het volgende:
[..]
van zwolle naar zutphen is in de ochtendspits ook een crime
Mwah ook lulkoek natuurlijk... Ga maar eens een onderzoek houden hoeveel mensen er uitstappen in Lwquote:Op donderdag 26 oktober 2006 21:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zeker, maar na Amersfoort zijn de meeste problemen met die trein wel voorbij. Als de trein Leeuwarden nadert, zit er namelijk bijna niemand meer in![]()
Het hangt er vanaf waar je staatquote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:10 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Vanmorgen kon je iig wel een kanon afschieten zonder iemand te raken, met die drukte viel het wel mee....
Het hangt er uiteraard vanaf op welke tijden je met de trein reist. Bovendien bedoelde ik het meer relatief ten opzichte van Amsterdam en Amersfoort.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:12 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Mwah ook lulkoek natuurlijk... Ga maar eens een onderzoek houden hoeveel mensen er uitstappen in LwDat zijn er best veel hoor. Bussen reden ook af en aan vandaag tussen Hrv en Lw..... Die officiele tijden van de NS bussen hield niemand zich aan, was het te druk voor. EN dan is het nu nog vakantie hier he
Als de scholen weer open zijn is het nog een stuk drukker met al die 15 jarige scholiertjes
en studentes natuurlijk
![]()
![]()
Zutphen - Arnhem lag er dan ook uit vandaagquote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het hangt er vanaf waar je staat![]()
En tussen Zuthen en Arnhem wel even uitkijken voor de mensen in de gele hesjes aub
ja okquote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het hangt er uiteraard vanaf op welke tijden je met de trein reist. Bovendien bedoelde ik het meer relatief ten opzichte van Amsterdam en Amersfoort.
herfstvakantie, grapjasquote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:10 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Vanmorgen kon je iig wel een kanon afschieten zonder iemand te raken, met die drukte viel het wel mee....
Er moeten gewoon genoeg treinen rijden!!!quote:Op donderdag 26 oktober 2006 21:40 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja, moet je maar eerder naar het station gaan en daar staan zodra de IC aankomt... Dan heb je ook een goede plek... Simpel... Al dat domme volk wat op t laatst nog aan komt rennen en dan ook nog (amsterdamse perronsituatie in het oog nemend) in de achterste bak stapt, tja dan krijg je overvolle situaties...
Neeeeheeee.... eerder op het station aankomen zodat je je goed kan verdelen over het perron, zodat de massa zich beter verdeeld over het hele perron...quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:22 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Er moeten gewoon genoeg treinen rijden!!!De vervoerder heeft toch vervoersplicht? Dat er mensen op het perron moeten achterblijven is gewoon schandalig. En het is (imo) geen incidenteel probleem want ik zie het vaker in de spits. Ze kunnen in de spits rustig 9 bakken inzetten en het zit nog vol.
Overigens als we jou sugestie opvolgen zit er iemand een half uur in je nek te hijgen want het gangpad stond ook helemaal vol. Of je daar zo blij mee moet zijn![]()
Mensen willen niet te ver lopen als ze in de trein moeten stappen. Daarom staat het bij de trappen ook altijd zo volquote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:35 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Neeeeheeee.... eerder op het station aankomen zodat je je goed kan verdelen over het perron, zodat de massa zich beter verdeeld over het hele perron...
In het geval waar ik het over had, gaat dit niet op. Het zat zelfs zo vol dat de conducteur mensen uit het voorste balkon wegstuurden omdat dat zijn vluchtweg is.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:35 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Neeeeheeee.... eerder op het station aankomen zodat je je goed kan verdelen over het perron, zodat de massa zich beter verdeeld over het hele perron...
Zou UBER vet zijn... Gepland zijn dan de oude blauwe IR rijtuigen van DB... HOE vet is dat dan...quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
Klopt. Hopelijk zijn die een beetje snel inzetbaar. Voor de DRLG 2007 komt de NS flink wat materieel en personeel tekort.
Overigens hadden ze ook locs met bijbehorende dubbeldeks rijtuigen kunnen leasen, maar ze waren er wat te laat bij, zodat de rijtuigen door de DB geleast zijn en de NS achter het net vist.
Daarom zoek ik ook altijd een rustig plaatsje voor mezelf uit in de trein. Dan maar wat verder lopen.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:39 schreef Willy84 het volgende:
[..]
In het geval waar ik het over had, gaat dit niet op. Het zat zelfs zo vol dat de conducteur mensen uit het voorste balkon wegstuurden omdat dat zijn vluchtweg is.
Maar idd ik zie regelmatig een stam voorbij komen waar mensen op de balkons staan. En dan zie ik in de laatste/voorste bakken gewoon nog hele rijen vrij!
Misschien een idee om dat om te roepen over het perron enzo
Dat zal niet zo gauw gebeuren. Misschien eens een verdwaalde stam, maar zeker niet structureel. De locs die aan deze stammen gehangen gaan worden, moeten op eindstations of omlopen of er moet aan beide zijden een loc zijn. Aangezien de dienstregeling zo is dat treinen die tussen deventer en de randstad rijden 5 uren later in het noorden te vinden zijn, zal zo'n stam niet snel in de dienstregeling daar verschijnen. In het noorden van het land kunnen de locs namelijk lastiger omlopen, vanwege de kopperrons die er zijn.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:43 schreef Willy84 het volgende:
In te zetten tussen Amsterdam en Deventer![]()
de ic van Amsterdan naar Amersfoort en verder word toch met ingang van de nieuwe dienstregeling los gelegd!quote:
ja gelukkig wel idd. wordt een stoptrein, maar tussen Den Bosch en Tilburg zitten toch geen andere stationsquote:Op donderdag 26 oktober 2006 21:51 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Volgende dienstregeling rijdt er iig standaard 2x per uur een extra trein tussen Den Bosch en Tilburg...
Bedankt voor het inkorten van mn stukjequote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:55 schreef Willy84 het volgende:
[..]
de ic van Amsterdan naar Amersfoort en verder word toch met ingang van de nieuwe dienstregeling los gelegd!
Mwoa, schaar ik onder het bekritiseren van de concurrent. Gistermiddag op de terugweg naar Gn zag ik dat On zo goed als leeg stond. Op Gn stond nog wel wat, maar dat zag er allemaal prima rijbaar uit.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:30 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens een medewerker van Voith is het management daar een echte puinhoop. Iets wat wel vaker te horen is.
Mooi! hopelijk rijden ze ook op de andere trajecten een beetje snelquote:Op donderdag 26 oktober 2006 23:30 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las op OHIH dat minister Peys op 1 november een stadler in Groningen rijdt. Het tijdstip is volgens die post 10.30 uur. Dan kan ik er niet bij zijn. Al ben ik dan waarschijnlijk uitgenodigd![]()
![]()
![]()
![]()
Waarom plannen ze de leuke dingen niet beter om mijn tentamens heen![]()
![]()
Dacht dat er idd al 5 of 6 waren, en elke week? (of 2?) weer 1 er bij?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 23:58 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zal makkelijk lukken, aangezien er al minimaal een stuk of 5 GTW's (ben benieuwd wat de NL typenaam wordt) in Nederland zijn. Ze kunnen dus voor 10 december wel een stuk of 7 wadjes naar het zuiden sturen.
ooh!quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 00:58 schreef Peterselieman het volgende:
Vanaf half november zullen de stellen regelmatig instromen, totdat halverwege volgend jaar alle stellen geleverd zijn. Het gaat dan dus om minimaal 1 stel per week.
mja die zullen met de tijd ook wel terug gaan naar de NS,quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 01:04 schreef Peterselieman het volgende:
dat vermoed ik ook, omdat DM'90 een stuk beter is dan die wadslopers.
Dan zal er toch aan de spoorindeling redelijk grondig gesleuteld moeten worden op zowel Lw als Gn denk ikquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 00:58 schreef Peterselieman het volgende:
de doorgaande trein van Leer naar Harlingen Haven en terug, welke in de zomermaanden enkele malen per dag rijdt.
Da's een leuke klus, jammer dat het diesel is voor mij als elektrotechneut...quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 09:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan zal er toch aan de spoorindeling redelijk grondig gesleuteld moeten worden op zowel Lw als Gn denk ik
Leeuwarden - Groningen is als laatste aan de beurt, najaar 2007.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 00:58 schreef Peterselieman het volgende:
Lw-Gn zal denk ik spoedig daarna wel volgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |