abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42965568
Een dagje schraalheid in Emmerich (toch? )


Je kan zeggen wat je wil... maar schoon en netjes ziet het hier er dus WEL uit


























De rest staat op http://www.spoorvinder.tk


pi_42966242
Gister op Asd Centraal:
Op spoor 8b vertrekt altijd de ic Noord/Oost.
Om 17:36 stonden er 2 stellen totaal 6 bakken.
De trein zat gewoon zo val dat de conducteur
zei dat de mensen die later kwamen en er dus niet meer bij pasten
de volgende maar moesten nemen. Alle plaatsen waren gewoon bezet
en tot in het gangpad van de 1e klasse stond het gewoon vol.
(normaal zijn er in de spits 7 bakken geloof ik)
en bovenstaande heb ik dus al vaker gezien. Schandalig dat de NS er niks aan doet!
Dat wou ik ff kwijt
pi_42966707
Tja, moet je maar eerder naar het station gaan en daar staan zodra de IC aankomt... Dan heb je ook een goede plek... Simpel... Al dat domme volk wat op t laatst nog aan komt rennen en dan ook nog (amsterdamse perronsituatie in het oog nemend) in de achterste bak stapt, tja dan krijg je overvolle situaties...
pi_42966795
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:28 schreef Willy84 het volgende:
Gister op Asd Centraal:
Op spoor 8b vertrekt altijd de ic Noord/Oost.
Om 17:36 stonden er 2 stellen totaal 6 bakken.
De trein zat gewoon zo val dat de conducteur
zei dat de mensen die later kwamen en er dus niet meer bij pasten
de volgende maar moesten nemen. Alle plaatsen waren gewoon bezet
en tot in het gangpad van de 1e klasse stond het gewoon vol.
(normaal zijn er in de spits 7 bakken geloof ik)
en bovenstaande heb ik dus al vaker gezien. Schandalig dat de NS er niks aan doet!
Dat wou ik ff kwijt
de trein zwolle-roosendaal is altijd even lang, spits of niet en altijd zit hij vol, maar in de spits is het echt te belachelijk voor woorden. vooral op het traject den bosch - tilburg en nijmegen - arnhem
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
  donderdag 26 oktober 2006 @ 21:44:44 #156
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_42966881
En dan kom je er dus achter wat het nut van een doorloopkop is...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 21:49:57 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42967122
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:44 schreef Erasmo het volgende:
En dan kom je er dus achter wat het nut van een doorloopkop is...
Zeker, maar na Amersfoort zijn de meeste problemen met die trein wel voorbij. Als de trein Leeuwarden nadert, zit er namelijk bijna niemand meer in
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42967201
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:42 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

de trein zwolle-roosendaal is altijd even lang, spits of niet en altijd zit hij vol, maar in de spits is het echt te belachelijk voor woorden. vooral op het traject den bosch - tilburg en nijmegen - arnhem
Volgende dienstregeling rijdt er iig standaard 2x per uur een extra trein tussen Den Bosch en Tilburg...
pi_42967377
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:40 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja, moet je maar eerder naar het station gaan en daar staan zodra de IC aankomt... Dan heb je ook een goede plek... Simpel... Al dat domme volk wat op t laatst nog aan komt rennen en dan ook nog (amsterdamse perronsituatie in het oog nemend) in de achterste bak stapt, tja dan krijg je overvolle situaties...
Wat een lulkoek zeg

Laat ze gewoon 12 bakken rijden, desnoods de helft in Amf afkoppelen of zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_42967520
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:42 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

de trein zwolle-roosendaal is altijd even lang, spits of niet en altijd zit hij vol, maar in de spits is het echt te belachelijk voor woorden. vooral op het traject den bosch - tilburg en nijmegen - arnhem
van zwolle naar zutphen is in de ochtendspits ook een crime
bye
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 22:04:18 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42967712
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat een lulkoek zeg

Laat ze gewoon 12 bakken rijden, desnoods de helft in Amf afkoppelen of zo
Ik weet nog wel een paar Olympische koplopers te staan. Ze hebben als het goed is de afgelopen dagen geen meter gereden

Morgen kun je ze weer in actie verwachten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42967973
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:59 schreef Petre het volgende:

[..]

van zwolle naar zutphen is in de ochtendspits ook een crime
Vanmorgen kon je iig wel een kanon afschieten zonder iemand te raken, met die drukte viel het wel mee....
pi_42968069
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zeker, maar na Amersfoort zijn de meeste problemen met die trein wel voorbij. Als de trein Leeuwarden nadert, zit er namelijk bijna niemand meer in
Mwah ook lulkoek natuurlijk... Ga maar eens een onderzoek houden hoeveel mensen er uitstappen in Lw Dat zijn er best veel hoor. Bussen reden ook af en aan vandaag tussen Hrv en Lw..... Die officiele tijden van de NS bussen hield niemand zich aan, was het te druk voor. EN dan is het nu nog vakantie hier he Als de scholen weer open zijn is het nog een stuk drukker met al die 15 jarige scholiertjes en studentes natuurlijk
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 22:12:48 #164
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42968079
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:10 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Vanmorgen kon je iig wel een kanon afschieten zonder iemand te raken, met die drukte viel het wel mee....
Het hangt er vanaf waar je staat

En tussen Zuthen en Arnhem wel even uitkijken voor de mensen in de gele hesjes aub
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 22:16:04 #165
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42968211
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:12 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Mwah ook lulkoek natuurlijk... Ga maar eens een onderzoek houden hoeveel mensen er uitstappen in Lw Dat zijn er best veel hoor. Bussen reden ook af en aan vandaag tussen Hrv en Lw..... Die officiele tijden van de NS bussen hield niemand zich aan, was het te druk voor. EN dan is het nu nog vakantie hier he Als de scholen weer open zijn is het nog een stuk drukker met al die 15 jarige scholiertjes en studentes natuurlijk
Het hangt er uiteraard vanaf op welke tijden je met de trein reist. Bovendien bedoelde ik het meer relatief ten opzichte van Amsterdam en Amersfoort.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42968242
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het hangt er vanaf waar je staat

En tussen Zuthen en Arnhem wel even uitkijken voor de mensen in de gele hesjes aub
Zutphen - Arnhem lag er dan ook uit vandaag
pi_42968274
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het hangt er uiteraard vanaf op welke tijden je met de trein reist. Bovendien bedoelde ik het meer relatief ten opzichte van Amsterdam en Amersfoort.
ja ok Dat is ook logisch. Randstad blaat enzo
pi_42968441
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:10 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Vanmorgen kon je iig wel een kanon afschieten zonder iemand te raken, met die drukte viel het wel mee....
herfstvakantie, grapjas
pi_42968442
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:40 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja, moet je maar eerder naar het station gaan en daar staan zodra de IC aankomt... Dan heb je ook een goede plek... Simpel... Al dat domme volk wat op t laatst nog aan komt rennen en dan ook nog (amsterdamse perronsituatie in het oog nemend) in de achterste bak stapt, tja dan krijg je overvolle situaties...
Er moeten gewoon genoeg treinen rijden!!! De vervoerder heeft toch vervoersplicht? Dat er mensen op het perron moeten achterblijven is gewoon schandalig. En het is (imo) geen incidenteel probleem want ik zie het vaker in de spits. Ze kunnen in de spits rustig 9 bakken inzetten en het zit nog vol.

Overigens als we jou sugestie opvolgen zit er iemand een half uur in je nek te hijgen want het gangpad stond ook helemaal vol. Of je daar zo blij mee moet zijn
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 22:30:00 #170
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42968729
Het is de NS he. Als de groei van de reizigersstromen ook maar iets afzwakt dan vinden ze het niet noodzakelijk om nieuwe treinen te bestellen. Zo moeten de nieuwe sprinters nog komen. Ze moeten naast de nieuwe sprinters ook maar weer wat nieuwe dubbeldekkers bestellen. Eerst wisten ze niet waar ze met die treinen heen moesten en nu komen ze ze tekort. Zeker omdat er toch regelmatig wat treinen defect zijn en NedTrain niet de capaciteit heeft om al het materieel op tijd te repareren. Zo staan er in Onnen regelmatig nog al wat ICM stellen, alsmede IRM stellen.

Volgens een medewerker van Voith is het management daar een echte puinhoop. Iets wat wel vaker te horen is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42968808
Ik las ook ergens op inet dat de ns bezig is 100 Duitse rijtuigen te huren/kopen/leasen
pi_42968980
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:22 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Er moeten gewoon genoeg treinen rijden!!! De vervoerder heeft toch vervoersplicht? Dat er mensen op het perron moeten achterblijven is gewoon schandalig. En het is (imo) geen incidenteel probleem want ik zie het vaker in de spits. Ze kunnen in de spits rustig 9 bakken inzetten en het zit nog vol.

Overigens als we jou sugestie opvolgen zit er iemand een half uur in je nek te hijgen want het gangpad stond ook helemaal vol. Of je daar zo blij mee moet zijn
Neeeeheeee.... eerder op het station aankomen zodat je je goed kan verdelen over het perron, zodat de massa zich beter verdeeld over het hele perron...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 22:37:05 #173
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42969024
Klopt. Hopelijk zijn die een beetje snel inzetbaar. Voor de DRLG 2007 komt de NS flink wat materieel en personeel tekort.

Overigens hadden ze ook locs met bijbehorende dubbeldeks rijtuigen kunnen leasen, maar ze waren er wat te laat bij, zodat de rijtuigen door de DB geleast zijn en de NS achter het net vist.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 22:38:24 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42969084
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:35 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Neeeeheeee.... eerder op het station aankomen zodat je je goed kan verdelen over het perron, zodat de massa zich beter verdeeld over het hele perron...
Mensen willen niet te ver lopen als ze in de trein moeten stappen. Daarom staat het bij de trappen ook altijd zo vol
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42969134
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:35 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Neeeeheeee.... eerder op het station aankomen zodat je je goed kan verdelen over het perron, zodat de massa zich beter verdeeld over het hele perron...
In het geval waar ik het over had, gaat dit niet op. Het zat zelfs zo vol dat de conducteur mensen uit het voorste balkon wegstuurden omdat dat zijn vluchtweg is.

Maar idd ik zie regelmatig een stam voorbij komen waar mensen op de balkons staan. En dan zie ik in de laatste/voorste bakken gewoon nog hele rijen vrij!
Misschien een idee om dat om te roepen over het perron enzo
pi_42969198
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
Klopt. Hopelijk zijn die een beetje snel inzetbaar. Voor de DRLG 2007 komt de NS flink wat materieel en personeel tekort.

Overigens hadden ze ook locs met bijbehorende dubbeldeks rijtuigen kunnen leasen, maar ze waren er wat te laat bij, zodat de rijtuigen door de DB geleast zijn en de NS achter het net vist.
Zou UBER vet zijn... Gepland zijn dan de oude blauwe IR rijtuigen van DB... HOE vet is dat dan...
pi_42969261
In te zetten tussen Amsterdam en Deventer
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 22:44:02 #178
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42969281
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:39 schreef Willy84 het volgende:

[..]

In het geval waar ik het over had, gaat dit niet op. Het zat zelfs zo vol dat de conducteur mensen uit het voorste balkon wegstuurden omdat dat zijn vluchtweg is.

Maar idd ik zie regelmatig een stam voorbij komen waar mensen op de balkons staan. En dan zie ik in de laatste/voorste bakken gewoon nog hele rijen vrij!
Misschien een idee om dat om te roepen over het perron enzo
Daarom zoek ik ook altijd een rustig plaatsje voor mezelf uit in de trein. Dan maar wat verder lopen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 22:47:52 #179
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42969410
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:43 schreef Willy84 het volgende:
In te zetten tussen Amsterdam en Deventer
Dat zal niet zo gauw gebeuren. Misschien eens een verdwaalde stam, maar zeker niet structureel. De locs die aan deze stammen gehangen gaan worden, moeten op eindstations of omlopen of er moet aan beide zijden een loc zijn. Aangezien de dienstregeling zo is dat treinen die tussen deventer en de randstad rijden 5 uren later in het noorden te vinden zijn, zal zo'n stam niet snel in de dienstregeling daar verschijnen. In het noorden van het land kunnen de locs namelijk lastiger omlopen, vanwege de kopperrons die er zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42969636
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

verhaaltje
de ic van Amsterdan naar Amersfoort en verder word toch met ingang van de nieuwe dienstregeling los gelegd!
pi_42969656
Uhhhmm nou weet ik niet of de NS ook de bijbehorende blauwe IR stuurstandsrijtuigen gaat huren, en dat zal natuurlijk wel weer niet gebeuren / (technisch) kunnen... Maar daarmee hoef je dus niet om te lopen
pi_42969660
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:51 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Volgende dienstregeling rijdt er iig standaard 2x per uur een extra trein tussen Den Bosch en Tilburg...
ja gelukkig wel idd. wordt een stoptrein, maar tussen Den Bosch en Tilburg zitten toch geen andere stations

gaan de sprinters eigenlijk ook nog op andere trajecten buiten de randstad rijden? echt prettig zijn ze niet qua ruimte, maar overal toch iets prettiger dan die oude gele stoptreinen
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_42969701
ik hou juist van mat64
Alleen hier zijn ze niet zo vaak te zien
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 23:01:11 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42969813
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:55 schreef Willy84 het volgende:

[..]

de ic van Amsterdan naar Amersfoort en verder word toch met ingang van de nieuwe dienstregeling los gelegd!
Bedankt voor het inkorten van mn stukje

De IC naar A'dam wordt idd losgemaakt van de andere treinen. Zo kan er mogelijk meer capaciteit voor de treinen naar A'dam gecreëerd worden. Voor de treinen naar Schiphol geldt hetzelfde. De treinen uit het noorden/oosten rijden dan in zn geheel door naar schiphol. In de spits rijden de treinen uit Leeuwarden trouwens 2 maal per uur door naar Rotjeknor. Buiten de spits is dit eenmaal. De ander gaat dan wel naar schiphol. Handig he
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42969915
s'avonds zouden ze het wel weer gewoon kunnen houden zoals het is. Dus gewon van Asd rechtstreeks naar Leeuwarden/Enschede
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 23:06:12 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42969949
Ik denk niet dat dat er in zit. Liever het rondje rond de kerk en vaker overstappen dan te veel materieel dat op de verkeerde plek zit.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 23:30:12 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42970716
Ik las op OHIH dat minister Peys op 1 november een stadler in Groningen rijdt. Het tijdstip is volgens die post 10.30 uur. Dan kan ik er niet bij zijn. Al ben ik dan waarschijnlijk uitgenodigd

Waarom plannen ze de leuke dingen niet beter om mijn tentamens heen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42971243
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:30 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens een medewerker van Voith is het management daar een echte puinhoop. Iets wat wel vaker te horen is.
Mwoa, schaar ik onder het bekritiseren van de concurrent. Gistermiddag op de terugweg naar Gn zag ik dat On zo goed als leeg stond. Op Gn stond nog wel wat, maar dat zag er allemaal prima rijbaar uit.

Durf overigens wel een gokje te wagen dat de reizigersstroom Gn-Zl ietwat groter is dan Lw-Zl.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 23:54:35 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42971466
Dat gokje durf ik ook wel aan. Toen ik laatst met de trein langs On ging, stonden er een 8 tal IRM's, enkele ICM's, de SM'90's en wat goederenwagons, waarbij ik ook het materieel wat achterop stond meereken, voor zover ik kon zien. Wat er binnenstond weet ik niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42971479
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 23:30 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las op OHIH dat minister Peys op 1 november een stadler in Groningen rijdt. Het tijdstip is volgens die post 10.30 uur. Dan kan ik er niet bij zijn. Al ben ik dan waarschijnlijk uitgenodigd

Waarom plannen ze de leuke dingen niet beter om mijn tentamens heen
Mooi! hopelijk rijden ze ook op de andere trajecten een beetje snel

12 December wil Veolia toch de Wadslopers hebben? ;'-)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 23:58:42 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42971615
Dat zal makkelijk lukken, aangezien er al minimaal een stuk of 5 GTW's (ben benieuwd wat de NL typenaam wordt) in Nederland zijn. Ze kunnen dus voor 10 december wel een stuk of 7 wadjes naar het zuiden sturen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42973183
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 23:58 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zal makkelijk lukken, aangezien er al minimaal een stuk of 5 GTW's (ben benieuwd wat de NL typenaam wordt) in Nederland zijn. Ze kunnen dus voor 10 december wel een stuk of 7 wadjes naar het zuiden sturen.
Dacht dat er idd al 5 of 6 waren, en elke week? (of 2?) weer 1 er bij?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:58:02 #193
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42973354
Vanaf half november zullen de stellen regelmatig instromen, totdat halverwege volgend jaar alle stellen geleverd zijn. Het gaat dus om minimaal 1 stel per week dat instroomt, waarbij er regelmatig 2 stellen in een week naar Nederland komen.

Elke prijswinnaar krijgt trouwens bericht wanneer het stel met de door zijn/haar ingediende naam in gebruik wordt genomen. Zo denk ik dat al vrij snel mee te maken, omdat er al snel op Leeuwarden - Harlingen Haven met GTW's gereden gaat worden. Het is namelijk het 2e traject na Groningen - Leer dat volledig met GTW's gereden gaat worden. Lw-Gn zal denk ik spoedig daarna wel volgen in verband met het uitwisselen van de stellen en de doorgaande trein van Leer naar Harlingen Haven en terug, welke in de zomermaanden enkele malen per dag rijdt.

[ Bericht 66% gewijzigd door Peterselieman op 27-10-2006 01:03:25 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42973385
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 00:58 schreef Peterselieman het volgende:
Vanaf half november zullen de stellen regelmatig instromen, totdat halverwege volgend jaar alle stellen geleverd zijn. Het gaat dan dus om minimaal 1 stel per week.
ooh!

ze doen toch eerst de DH1-2tjes weg dunkt me, de DM90 zullen ze wel het langste willen vast houden?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 oktober 2006 @ 01:04:23 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42973488
dat vermoed ik ook, omdat DM'90 een stuk beter is dan die wadslopers.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42974379
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 01:04 schreef Peterselieman het volgende:
dat vermoed ik ook, omdat DM'90 een stuk beter is dan die wadslopers.
mja die zullen met de tijd ook wel terug gaan naar de NS,
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 07:29:47 #197
148385 Wadloper
Noorderling
pi_42975793
Maar ik denk dat de DM'90 nog wel op Gn-Lw blijft rijden voor een tijdje
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:00:21 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_42976497
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 00:58 schreef Peterselieman het volgende:
de doorgaande trein van Leer naar Harlingen Haven en terug, welke in de zomermaanden enkele malen per dag rijdt.
Dan zal er toch aan de spoorindeling redelijk grondig gesleuteld moeten worden op zowel Lw als Gn denk ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:04:47 #199
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_42976540
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 09:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan zal er toch aan de spoorindeling redelijk grondig gesleuteld moeten worden op zowel Lw als Gn denk ik
Da's een leuke klus, jammer dat het diesel is voor mij als elektrotechneut...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_42977301
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 00:58 schreef Peterselieman het volgende:
Lw-Gn zal denk ik spoedig daarna wel volgen
Leeuwarden - Groningen is als laatste aan de beurt, najaar 2007.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:06:45 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42980309
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 09:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan zal er toch aan de spoorindeling redelijk grondig gesleuteld moeten worden op zowel Lw als Gn denk ik
Leeuwarden valt wel mee denk ik. Als ze de trein op 5a binnenlaten komen, zal het moeten lukken, idem geldt voor 4a in Gn, als de trein rijdt van Leer naar Harlingen Haven.

De andere kant op zal voor Lw geen probleem zijn, omdat de trein dan op 5b kan staan. In Gn zal het dan wat lastiger zijn. Misschien kan het wel via perron 4b, omdat de kering van de 9100 in Gn maar 4 minuten is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42987636
instroom Arriva GTW

November/December Groningen-Leer
December week 50 Leeuwarden-Harlingen
Mei 2007 Groningen-Roodeschool
Juli 2007 Leeuwarden-Stavoren
Augustus 2007 Groningen-Delfzijl
September 2007 Groningen-Leeuwarden
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
pi_42988846
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:59 schreef Petre het volgende:

[..]

van zwolle naar zutphen is in de ochtendspits ook een crime
Volgens mij word heel Zwolle - Roosendaal goed onderschat door de NS. Het zal me niets verbazen dat er straks met te weinig materieel wordt gereden dat reizigers op het station moeten blijven...

Maar goed Zutphen - Arnhem is wel weer mooi vernieuwd , door man in gele hesjes...

Maar staan gebeurt wel vaker, de intercity naar Nijmegen - Den Helder is ene keer een V-IRM (VI) en andere keer 2* V-IRM (VI) waarbij een stel in Alkmaar blijft. Maar iedere Maandag morgen moet dat ding structureeel volgepropt worden omdat het maar V-IRM (VI) is.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:28:48 #204
148385 Wadloper
Noorderling
pi_42991438
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 09:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan zal er toch aan de spoorindeling redelijk grondig gesleuteld moeten worden op zowel Lw als Gn denk ik
Hoe bedoel je?
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:30:34 #205
148385 Wadloper
Noorderling
pi_42991477
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 12:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Leeuwarden valt wel mee denk ik. Als ze de trein op 5a binnenlaten komen, zal het moeten lukken, idem geldt voor 4a in Gn, als de trein rijdt van Leer naar Harlingen Haven.

De andere kant op zal voor Lw geen probleem zijn, omdat de trein dan op 5b kan staan. In Gn zal het dan wat lastiger zijn. Misschien kan het wel via perron 4b, omdat de kering van de 9100 in Gn maar 4 minuten is.
Keertijd 9100 word 4 minuten?
Dat is bijna niet genoeg tijd om cab foto's te mogen maken, want van de DM'90 heb ik nog niet
pi_42992464
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 18:28 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Je moet ruimte en capaciteit op je stations (Gn, Lw) hebben om een trein te laten passeren, waar ze anders normaal gesproken het eindpunt bereiken. Daarnaast is het een boottrein, dus je moet de trein ook nog langs een perronnetje krijgen waarbij je geen trap nodig hebt.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 19:28:00 #207
148385 Wadloper
Noorderling
pi_42992705
Ow zo, nu begrijp ik het
pi_42999598
Zojuist op Leeuwarden CS een prachtige foto gemaakt van een plan V In de nacht

Maandag uploaden denk ik.
pi_43000386
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 23:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Zojuist op Leeuwarden CS een prachtige foto gemaakt van een plan V In de nacht

Maandag uploaden denk ik.
NEE!
NU!
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 01:06:26 #210
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43001282
Liefhebbers om hun hoofd eens lekker tegen een muur te rammen?
Veolia denkt na over verbussing Reuver-Tegelen ivm overbelast-verklaring van Prorail...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_43003173
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 01:06 schreef MREn het volgende:
Liefhebbers om hun hoofd eens lekker tegen een muur te rammen?
Veolia denkt na over verbussing Reuver-Tegelen ivm overbelast-verklaring van Prorail...
als ze het bij denken laten

anders bussen zijn ZOWIEZO al 10x minder comfortabel dan een trein
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 03:13:29 #212
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43003299
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 03:05 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

als ze het bij denken laten

anders bussen zijn ZOWIEZO al 10x minder comfortabel dan een trein
Niet per definitie. Ik heb liever een interliner met airco (wat comfortabeler dan de gemiddelde touringcar) die eenmaal op de A27 vanaf Utrecht in een ruk doorblaast naar Gorinchem dan een stel rammelige en krappe plan V's. En op zo'n verbinding is het nog concurrerend in tijd ook (net als naar Breda trouwens).

PS. het is sowieso (geeft verder niet, weet toch geen mens blijkbaar)
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_43004747
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 00:28 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

NEE!
NU!
Ik wou dat het kon. Zit bij schoonma.
pi_43004757
Ben je al getrouwd joh
pi_43004778
Cool man ! Eindelijk legaal nuecken
pi_43004797
Van mijn religie magje neuken wat je wilt, ook voor je huwelijk. En ook in de trein.


(wat een mooi brugje )
pi_43004806
Valt weer mee dan

Kom je de 186 van HSA nog platen rond 1 uur op Lw
pi_43004821
Nee, schoonma woont in Den Haag. Morgen wel naar het Haags Openbaar Vervoer Museum om platen te schiten, maar daar zijn geen treinen, alleen trams en bussen.
pi_43005299
Dus als ik de laatste posts goed samenvat: je bent op bezoek bij je schoonouders, gaat daar legaal nuecken en gaat daarna trams spotten?
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43005611
Legaal je schoonma in een tram nuecken is ook altijd lachen natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43007281
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 11:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Legaal je schoonma in een tram nuecken is ook altijd lachen natuurlijk
pi_43012702
DE-II 186 naar Leeuwarden















De rest van vandaag staat op www.spoorvinder.tk

pi_43013198
Vind die foto met de wadloper, DE-2 en de GTW naast elkaar wel leuk (dat je ze alle 3 ziet op de foto)
pi_43013222
zo een trein staat ook in Amsterdam op de Dijkgracht. Die ziet er alleen wel wat minder uit
pi_43013380
Ja, godver, ik haat mn voorspellende gave Ik had toch gezegd dat ik nog eerder Randstadrailmaterieel op de foto zou hebben dan een GTW?


Raad ens wat ik zojuist op de foto heb gezet op Den Haag CS

Tip: dat was GEEN trein van Arriva
pi_43013447
Rijd die HSA nu een gewone lijndienst?Ddat ie in de standaard stoptrein kleuren is gespoten? Ik zag er overgens laats nog zo een staan op Amsterdam Centraal, althans op een van de ranger terreinen (die aan de kant van utrecht).
pi_43013591
@ Fixers
Die 186 van de HSA is museummaterieel, en had deze kleuren ook toen ze nog in dienst was Ze is dit weekend te gast in Friesland om morgen (zondag) een aantal ritjes voor genodigden te gaan rijden hier.


@Alexxxx
Tell me
pi_43013655
Maar even wat foto's uit de 'oude' doos. Eerste foto gemaakt in Gn, waar de 8645 de 9100-serie ondersteunt.



Tweede foto: DH 3230 passeert over enkele ogenblikken het dorp Adorp als stoptrein naar Roodeschool. Op de achtergrond de Selwerd-flat en de martinitoren.



[ Bericht 7% gewijzigd door vw_caddy op 28-10-2006 18:29:42 ]
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43013716
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 17:57 schreef Zug-Chef het volgende:
@ Fixers
Die 186 van de HSA is museummaterieel, en had deze kleuren ook toen ze nog in dienst was Ze is dit weekend te gast in Friesland om morgen (zondag) een aantal ritjes voor genodigden te gaan rijden hier.
Is die kleursteling al zoooo oud? Dan heeft de ontwerper destijds goed werk geleverd. Het doet heel niet gedateerd aan.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:30:35 #231
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43014446
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 18:01 schreef Fixers het volgende:

[..]

Is die kleursteling al zoooo oud? Dan heeft de ontwerper destijds goed werk geleverd. Het doet heel niet gedateerd aan.
De huidige huisstijl is van 1968. De DE-II-tjes zijn in deze kleurstelling gekomen ergens in de jaren '80 (kan het niet nazoeken, zit in het huis van de ouders van mijn vriendin (dat is dus iets anders dan schoonouders, voor de oplettenden )).

Leuk trouwens dat op de European Railway Server ook een foto van de heer Nielsen gebruikt wordt voor de 186 van HSA. Ook leuk, twee HSA's op het spoor over een jaar!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43014857
En we gaan even door met de IRM-gekte in Grunn. De 9525 ondersteunt wederom de 9100-serie, als ik mijn boekje moet geloven (foto is al even oud).

Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43015142
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 18:30 schreef Duvel het volgende:

[..]
Leuk trouwens dat op de European Railway Server ook een foto van de heer Nielsen gebruikt wordt voor de 186 van HSA. Ook leuk, twee HSA's op het spoor over een jaar!
Ghe wat geinig, was me nooit opgevallen
pi_43015214
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 17:49 schreef Alexxxxx het volgende:
Ja, godver, ik haat mn voorspellende gave Ik had toch gezegd dat ik nog eerder Randstadrailmaterieel op de foto zou hebben dan een GTW?
De GTW's van Arriva rijden bijna dagelijks doordeweeks testritjes tussen Groningen en Zuidbroek... dus wel genoeg kans om m te platen
pi_43015427
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 17:22 schreef Zug-Chef het volgende:
DE-II 186 naar Leeuwarden

[url=http://members.chello.nl/ewo.nielsen/spoorvinder/FOTO/2006-10NL/slides/0610NL[55]-ACTS-Wirdum-28102006.jpg]afbeelding[/url]

[url=http://members.chello.nl/ewo.nielsen/spoorvinder/FOTO/2006-10NL/slides/0610NL[56]-ICM-Wirdum-28102006.jpg]afbeelding[/url]
Ja dit schiet lekker op zo

186 beloven, en wat komt er dan? Eerst de 347 miljardste kut goederentrein en dan de 292 miljardste koploper


leuke plaatjes verder
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43015467
oh en sorry voor het layoutverneuken. ik heb Firefox 2.0. Ik loop me al de tering te sleutelen in die config file, maar HTML als HTML zien schijnt nog bijzonder lastig te zijn. Kanker
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43016475
Jonge, die ACTS is altijd UBERGEIL om te zien (je weet toch, rukkend in de berm enzo ) En ik vond die Koploper plaat eens wat anders (ander standpunt en beetje zon) Dus vandaar

pi_43016681
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 19:59 schreef Zug-Chef het volgende:
Jonge, die ACTS is altijd UBERGEIL om te zien
Schrale ouwe kutlocs van een halve eeuw oud. Jottum
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43018125
Schrale oude dingen zijn OK
pi_43018235
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 21:02 schreef Alexxxxx het volgende:
Schrale oude dingen zijn OK
Jamaar ja maar Doe dan ZOIETS of zo:


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43018329
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 17:59 schreef vw_caddy het volgende:

Tweede foto: DH 3230 passeert over enkele ogenblikken het dorp Adorp als stoptrein naar Roodeschool.
Dat is dan nog ADORP.

In Duitsland vinden ze nog minder al genoeg reden voor een station


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43018335
Een lelijke man die voor een donkere vlek langs loopt is tofferder dan een ACTS trein?

Stoned? Dronken? Gewoon niet goed bij je hoofd?
pi_43018387
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 21:09 schreef Alexxxxx het volgende:
Een lelijke man die voor een donkere vlek langs loopt is tofferder dan een ACTS trein?

Stoned? Dronken? Gewoon niet goed bij je hoofd?
Ach jaaa friese hippies staan nou eenmaal niet bekend om hun verstandelijke vermogens

Geeft niet hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43018426
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 21:09 schreef Alexxxxx het volgende:
Een lelijke man die voor een donkere vlek langs loopt
Post ik eens een oostblokbarrel, WEER janken

Wijf
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43018495
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is dan nog ADORP.

In Duitsland vinden ze nog minder al genoeg reden voor een station
Adorp heeft vroeger een station gehad, valt nu niet voor te stellen.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43018525
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Post ik eens een oostblokbarrel, WEER janken

Wijf
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 21:17:23 #247
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_43018557
Ik zit nu in de trein Den Bosch - Utrecht, in een 3-baks V-IRM
pi_43018580
3 baks?
Die waren toch niet meer? :S
pi_43018613
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 21:17 schreef Wadloper het volgende:
3 baks?
Die waren toch niet meer? :S
Van wat ik begrepen heb zijn ze weer bezig om 3'tjes samen te stellen voor 11 december.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43018673
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 21:18 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Van wat ik begrepen heb zijn ze weer bezig om 3'tjes samen te stellen voor 11 december.
Hmm, oke
pi_43018713
3baks v irm? Ik heb daar ernstig mijn twijfels over. Post maar eens een foto
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43018745
Ik kan je niet aan foto's helpen, maar zal wel ff zoeken naar het berichtje.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 21:53:10 #253
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_43019629
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
3baks v irm? Ik heb daar ernstig mijn twijfels over. Post maar eens een foto
My wrong, ik bedoelde eigenlijk 3-stammen(moe )

Ik zit nu te wachten tot mijn trein uit Utrecht naar Enschede vertrekt...
pi_43019800
Maar blijf bij mijn verhaal dat er plannen waren om weer drie'tjes te vormen. Of het ook daadwerkelijk wordt uitgevoerd, don't know.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43019879
die 3tjes waren de 8200 serie en zijn allemaal verbouwd naar 4tjes

Hier een foto van hoe het er uit zag:

pi_43020121
En de zesjes waren toen toch nog 4tjes?
pi_43020154
Jeppa
pi_43021997
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 17:22 schreef Zug-Chef het volgende:
DE-II 186 naar Leeuwarden





De rest van vandaag staat op www.spoorvinder.tk

Generaties
pi_43022847
Misschien een domme vraag, maar volgens de site van Arriva gaat volgende week zondag de eerste GTW rijden (de rit van Peijs even buiten beschouwing latende). Worden die zondag de hele dienstregeling met de Stadlers gereden, of wordt er echt maar één ingezet?

In het eerste geval zoek ik nog wel even een excuus om bij m'n ouders langs te gaan bij Sappemeer, anders blijf ik lekker thuis
Bananenyoghurt...
pi_43023245
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 23:51 schreef groningerstudent het volgende:
Misschien een domme vraag, maar volgens de site van Arriva gaat volgende week zondag de eerste GTW rijden (de rit van Peijs even buiten beschouwing latende). Worden die zondag de hele dienstregeling met de Stadlers gereden, of wordt er echt maar één ingezet?

In het eerste geval zoek ik nog wel even een excuus om bij m'n ouders langs te gaan bij Sappemeer, anders blijf ik lekker thuis
ze hebben er toch ondertussen genoeg om die lijn te bezetten met GTW
pi_43024320
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 00:05 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ze hebben er toch ondertussen genoeg om die lijn te bezetten met GTW
Ja, weet ik veel. Arriva heeft het over de eerste trein, als in enkelvoud. Daarom vroeg ik het me ook even af...
Bananenyoghurt...
  zondag 29 oktober 2006 @ 01:55:35 #262
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43025695
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 22:12 schreef Wadloper het volgende:
En de zesjes waren toen toch nog 4tjes?
alleen de zesjes die genummerd zijn in de 8600 serie. Zesjes in de 8700 serie is nieuwbouw (dus overal nieuwe stoelen).
Idem voor 9400/9500 voor wat de viertjes betreft.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 29 oktober 2006 @ 04:45:12 #263
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_43028032
waar blijven die randstadrailtreitjes alexx ?
pi_43030345
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 04:45 schreef Jerommeke.nl het volgende:
waar blijven die randstadrailtreitjes alexx ?
in de randstad, mag ik hopen.

en die foto's komen begin deze week.
  zondag 29 oktober 2006 @ 12:02:43 #265
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_43031365
periferierail

dat bedoelde ik, ik ben benieuwd. met die leuke animaties wordt je toch benieuwd naar hoe het echt zal zijn, zeker t.o.v.het huidige htm materieel
pi_43032040
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 11:16 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

in de randstad, mag ik hopen.

en die foto's komen begin deze week.
strax eens kijken als ik foto's heb vast xD!
  zondag 29 oktober 2006 @ 14:05:11 #267
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43034925
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 21:18 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Van wat ik begrepen heb zijn ze weer bezig om 3'tjes samen te stellen voor 11 december.
Is het niet voor één april toevallig?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 29 oktober 2006 @ 14:06:42 #268
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43034969
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 11:16 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

in de randstad, mag ik hopen.

en die foto's komen begin deze week.
Welke heb je op de foto's staan? Die Citadis-achtige van de HTM of de ex-RET metro's type SG2 (o.i.d.)?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 29 oktober 2006 @ 14:08:48 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_43035044
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 14:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Is het niet voor één april toevallig?
Ja, het nut van "drietjes samenstellen" ontgaat mij ook een beetje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 29 oktober 2006 @ 14:45:45 #270
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43036289
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 14:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, het nut van "drietjes samenstellen" ontgaat mij ook een beetje
't Lijkt nuttig als je nog ergens een paar kopbakken hebt staan die je kunt combineren met de vrijgemaakte tussenbakken, maar volgens mij werkt dat niet omdat een stam IRM afhankelijk is van een bepaald type tussenbak om te kunnen functioneren (de ABv5?), en die hebben ze niet over.

Broodje aap als je het mij vraagt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 29 oktober 2006 @ 14:50:58 #271
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_43036465
Los van het technische aspect, waar je ongetwijfeld gelijk in zult hebben: DRGL 2007 is om iets te veranderen aan de manier van treinen rijden in NL. Toch? Nou goed, als er dus nu alleen nog maar 4- en 6baks IRM rondrijdt, dan ga je toch niet geld en tijd en moeite steken in het VERKLEINEN van capaciteit?

Lijkt me een onzinnig plan. Of gaan we nou ineens ook ICM-2 stelletjes bij elkaar puzzelen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 29 oktober 2006 @ 15:10:25 #272
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43036968
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 14:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Los van het technische aspect, waar je ongetwijfeld gelijk in zult hebben: DRGL 2007 is om iets te veranderen aan de manier van treinen rijden in NL. Toch? Nou goed, als er dus nu alleen nog maar 4- en 6baks IRM rondrijdt, dan ga je toch niet geld en tijd en moeite steken in het VERKLEINEN van capaciteit?

Lijkt me een onzinnig plan. Of gaan we nou ineens ook ICM-2 stelletjes bij elkaar puzzelen?
Het lijkt me inderdaad een onzinnig plan. Het enige wat je zou kunnen bedenken is dat ze met de vrijkomende bakken een zevenbaks VIRM maken. Mja, ik zie het nut niet daarvan. Koploper tweetjes is wel grappig voor de daluren natuurlijk, en dan kunnen we de middenbakken gewoon inzetten in getrokken treinen. En meer van dat soort onzin
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 29 oktober 2006 @ 15:26:32 #273
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_43037351
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 15:10 schreef Duvel het volgende:
en dan kunnen we de middenbakken gewoon inzetten in getrokken treinen. En meer van dat soort onzin
Nou, ik moet nog zien dat dat lukt. Er zijn toch wel behoorlijk wat verschillen tussen een ICM tussenbak en een ICRm bak hoor. Om te beginnen het mechanisme van openen en sluiten van de deuren. De aanwezigheid van koersrollen boeit natuurlijk niet echt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 29 oktober 2006 @ 15:45:05 #274
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_43037855
Als we het toch over ICM hebben:

Intercity richting Deventer te Utrecht(kwam er heel zielig in z'n eentje aanrijden tot de stam naar Enschede eraan werdt gekoppeld )



Excuse moi voor de pauperkwaliteit maar hij is gemaakt met een mobieltje terwijl het donker was

[ Bericht 4% gewijzigd door Erasmo op 29-10-2006 15:46:10 (Image-fix) ]
  zondag 29 oktober 2006 @ 15:46:59 #275
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_43037906
Ik ben nog steeds op zoek naar een filmpje van het koppelen van 2 ICM stellen, inclusief doorloopkop. Heb wel een filmpje van het splitsen trouwens, van iemand gekregen, lang geleden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 29 oktober 2006 @ 15:47:36 #276
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_43037920
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 15:45 schreef Erasmo het volgende:
Excuse moi voor de pauperkwaliteit maar hij is gemaakt met een mobieltje terwijl het donker was
Mooie foto hoor Trein scherp, bewogen mensen, dynamiek
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 29 oktober 2006 @ 15:48:08 #277
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_43037936
Ik zal is kijken wat ik voor je kan doen, moet toch aanstaande vrijdag over Amf terug...
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 15:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mooie foto hoor Trein scherp, bewogen mensen, dynamiek
Daarom vond ik hem ook wel leuk
Had btw wel geluk qua drukte, waren maar 2 stammen van ieder 3 bakken, ik dacht dat komt niet goed maar het viel gelukkig wel mee
  zondag 29 oktober 2006 @ 15:49:48 #278
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_43037980
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 15:48 schreef Erasmo het volgende:
Ik zal is kijken wat ik voor je kan doen, moet toch aanstaande vrijdag over Amf terug...
Lief van je

Maar de doorloopkoppen worden al jaren niet meer gebruikt

Moet dus van uit den Ouden Doosch komen, if at all...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 29 oktober 2006 @ 15:50:01 #279
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43037988
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 15:48 schreef Erasmo het volgende:
Ik zal is kijken wat ik voor je kan doen, moet toch aanstaande vrijdag over Amf terug...
Vriendelijk, doch nutteloos aanbod: de doorloopkoppen kunnen niet meer worden gebruikt.

NS:

Oeps. Sorry Fles!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 29 oktober 2006 @ 15:51:03 #280
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43038020
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou, ik moet nog zien dat dat lukt. Er zijn toch wel behoorlijk wat verschillen tussen een ICM tussenbak en een ICRm bak hoor. Om te beginnen het mechanisme van openen en sluiten van de deuren. De aanwezigheid van koersrollen boeit natuurlijk niet echt
Om over het ontbreken van compatibel stoot- en trekwerk nog maar niet te spreken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 29 oktober 2006 @ 15:52:14 #281
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_43038051
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 15:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Om over het ontbreken van compatibel stoot- en trekwerk nog maar niet te spreken.
Iets wat ook wel vrij elementair klinkt, overigens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 29 oktober 2006 @ 15:55:21 #282
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_43038137
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 15:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lief van je

Maar de doorloopkoppen worden al jaren niet meer gebruikt

Moet dus van uit den Ouden Doosch komen, if at all...
O bedoelde je het zo Dat zal idd niet meer lukken denk ik

Vanavond van Deventer naar Den Helder, is kijken of ik nog met de ICE meekan
  zondag 29 oktober 2006 @ 15:56:08 #283
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_43038159
Zullen we een actie opzetten dat de NS een nieuwe naam voor de Koploper moet verzinnen? Suggesties?

- Kopnietmeerloper
- Koploze kip
- Stomploper
- Lasnaadloper
- ...
  zondag 29 oktober 2006 @ 15:56:25 #284
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_43038171
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 15:55 schreef Erasmo het volgende:

Vanavond van Deventer naar Den Helder, is kijken of ik nog met de ICE meekan
Dat wordt VET omrijden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 29 oktober 2006 @ 15:56:44 #285
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_43038180
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 15:56 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Zullen we een actie opzetten dat de NS een nieuwe naam voor de Koploper moet verzinnen? Suggesties?

- Kopnietmeerloper
- Koploze kip
- Stomploper
- Lasnaadloper
- ...
Only move:

Doodloper
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 29 oktober 2006 @ 15:56:59 #286
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_43038190
Ja, want er zijn toch ook allerlei werkzaamheden over Arnhem?
  zondag 29 oktober 2006 @ 15:58:06 #287
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_43038213
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 15:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat wordt VET omrijden
Ah fuck ja, helemaal vergetern... Dan maar via Utrecht

Hoe wordt hij eigenlijk omgeleid? Ik kan toch nog gewoon wel in Utrecht opstappen?
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 15:56 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Ja, want er zijn toch ook allerlei werkzaamheden over Arnhem?
So i noticed... Mocht gisteren ook al vanuit Tilburg via Utrecht naar Ruurlo gaan
  zondag 29 oktober 2006 @ 16:00:13 #288
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43038265
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 15:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Only move:

Doodloper
Klaploper.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 29 oktober 2006 @ 16:00:51 #289
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_43038293
Overloper
  zondag 29 oktober 2006 @ 16:01:21 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_43038308
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 15:58 schreef Erasmo het volgende:

Ah fuck ja, helemaal vergetern... Dan maar via Utrecht

Hoe wordt hij eigenlijk omgeleid? Ik kan toch nog gewoon wel in Utrecht opstappen?
Nee

Hij rijdt Arnhem - Utrecht MALIEBAAN - Hilversum - Amsterdam. En stopt nergens.

http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=3682
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 29 oktober 2006 @ 16:04:53 #291
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_43038413
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee

Hij rijdt Arnhem - Utrecht MALIEBAAN - Hilversum - Amsterdam. En stopt nergens.

http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=3682
Omfg...

Zo kan toch gewoon wel?

Tijd Additionele informatie Station Spoor Richting Reisdetails
19:14 i Deventer 4 Apeldoorn Intercity 1668 NS
20:29 i Amsterdam Centraal 11a
Let op, mogelijke vertraging




20:49 Amsterdam Centraal 10a Alkmaar Intercity 693066 NS
21:56 i Den Helder 2

Ofterwijl, in Deventer de ICM naar Amsterdam pakken en daar overstappen?
  zondag 29 oktober 2006 @ 16:09:03 #292
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_43038530
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:04 schreef Erasmo het volgende:


Ofterwijl, in Deventer de ICM naar Amsterdam pakken en daar overstappen?
Je wou toch Deventer - Den Helder doen en een stukje ICE meepakken?

enige optie is volgens mij dan Deventer - Zutphen - bus - Arnhem - maliebaan-hilversum - Amsterdam -Den Helder

of zit ik scheel te kijken?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 29 oktober 2006 @ 16:10:53 #293
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_43038579
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je wou toch Deventer - Den Helder doen en een stukje ICE meepakken?

enige optie is volgens mij dan Deventer - Zutphen - bus - Arnhem - maliebaan-hilversum - Amsterdam -Den Helder

of zit ik scheel te kijken?
Wil ik al een tijdje doen, maar als ze zo aan het kloten zijn pak ik hem volgende keer wel, EMMV duurt toch lang zat

Maar zonder ICE lukt wat ik net postte toch wel?
  zondag 29 oktober 2006 @ 16:12:29 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_43038635
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:10 schreef Erasmo het volgende:
Maar zonder ICE lukt wat ik net postte toch wel?
Makkelijk, zou niet weten waarom niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 29 oktober 2006 @ 16:15:41 #295
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_43038728
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Makkelijk, zou niet weten waarom niet
Het is nou zo'n grote zooi bij Amsterdam, ik denk ik check het maar even

Volgende keer hopelijk wel met de ICE, dat buffet is echt zwáár relaxed
  zondag 29 oktober 2006 @ 16:17:23 #296
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_43038782
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:15 schreef Erasmo het volgende:
Volgende keer hopelijk wel met de ICE, dat buffet is echt zwáár relaxed
Bedoel je wel de ICE eigenlijk? paar keer per dag heb je ook nog de internationale uit Berlijn naar Amsterdam, die gaat over, EN stopt in, Deventer

En daar zit ook een BordBistro in

Hebben we tijdens Rondje Nederland ook ingezeten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 29 oktober 2006 @ 16:22:38 #297
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_43038939
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bedoel je wel de ICE eigenlijk? paar keer per dag heb je ook nog de internationale uit Berlijn naar Amsterdam, die gaat over, EN stopt in, Deventer

En daar zit ook een BordBistro in

Hebben we tijdens Rondje Nederland ook ingezeten
Die bedoelde ik ja

Toch zonde dat wij dat niet meer hebben
  zondag 29 oktober 2006 @ 16:24:38 #298
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_43038993
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:22 schreef Erasmo het volgende:
Die bedoelde ik ja
Dat is geen ICE grappenmakert

Maar DIE rijdt bij mijn weten gewoon hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 29 oktober 2006 @ 16:27:05 #299
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_43039069
17:36 weg uit Deventer, 18:49 Amsterdam CS

en 4 uur later nog een keer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 29 oktober 2006 @ 16:28:24 #300
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_43039110
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is geen ICE grappenmakert

Maar DIE rijdt bij mijn weten gewoon hoor
Sorry ik wil nog wel is in de war raken met al die afkortingen

Jammer, haal ik net niet meer... Ah well volgende week beter
  zondag 29 oktober 2006 @ 16:29:44 #301
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_43039145
21 36 Dv V
22 49 x 23 19 Asd
00 26 Hdr A
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')