abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42965568
Een dagje schraalheid in Emmerich (toch? )


Je kan zeggen wat je wil... maar schoon en netjes ziet het hier er dus WEL uit


























De rest staat op http://www.spoorvinder.tk


pi_42966242
Gister op Asd Centraal:
Op spoor 8b vertrekt altijd de ic Noord/Oost.
Om 17:36 stonden er 2 stellen totaal 6 bakken.
De trein zat gewoon zo val dat de conducteur
zei dat de mensen die later kwamen en er dus niet meer bij pasten
de volgende maar moesten nemen. Alle plaatsen waren gewoon bezet
en tot in het gangpad van de 1e klasse stond het gewoon vol.
(normaal zijn er in de spits 7 bakken geloof ik)
en bovenstaande heb ik dus al vaker gezien. Schandalig dat de NS er niks aan doet!
Dat wou ik ff kwijt
pi_42966707
Tja, moet je maar eerder naar het station gaan en daar staan zodra de IC aankomt... Dan heb je ook een goede plek... Simpel... Al dat domme volk wat op t laatst nog aan komt rennen en dan ook nog (amsterdamse perronsituatie in het oog nemend) in de achterste bak stapt, tja dan krijg je overvolle situaties...
pi_42966795
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:28 schreef Willy84 het volgende:
Gister op Asd Centraal:
Op spoor 8b vertrekt altijd de ic Noord/Oost.
Om 17:36 stonden er 2 stellen totaal 6 bakken.
De trein zat gewoon zo val dat de conducteur
zei dat de mensen die later kwamen en er dus niet meer bij pasten
de volgende maar moesten nemen. Alle plaatsen waren gewoon bezet
en tot in het gangpad van de 1e klasse stond het gewoon vol.
(normaal zijn er in de spits 7 bakken geloof ik)
en bovenstaande heb ik dus al vaker gezien. Schandalig dat de NS er niks aan doet!
Dat wou ik ff kwijt
de trein zwolle-roosendaal is altijd even lang, spits of niet en altijd zit hij vol, maar in de spits is het echt te belachelijk voor woorden. vooral op het traject den bosch - tilburg en nijmegen - arnhem
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
  donderdag 26 oktober 2006 @ 21:44:44 #156
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_42966881
En dan kom je er dus achter wat het nut van een doorloopkop is...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 21:49:57 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42967122
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:44 schreef Erasmo het volgende:
En dan kom je er dus achter wat het nut van een doorloopkop is...
Zeker, maar na Amersfoort zijn de meeste problemen met die trein wel voorbij. Als de trein Leeuwarden nadert, zit er namelijk bijna niemand meer in
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42967201
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:42 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

de trein zwolle-roosendaal is altijd even lang, spits of niet en altijd zit hij vol, maar in de spits is het echt te belachelijk voor woorden. vooral op het traject den bosch - tilburg en nijmegen - arnhem
Volgende dienstregeling rijdt er iig standaard 2x per uur een extra trein tussen Den Bosch en Tilburg...
pi_42967377
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:40 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja, moet je maar eerder naar het station gaan en daar staan zodra de IC aankomt... Dan heb je ook een goede plek... Simpel... Al dat domme volk wat op t laatst nog aan komt rennen en dan ook nog (amsterdamse perronsituatie in het oog nemend) in de achterste bak stapt, tja dan krijg je overvolle situaties...
Wat een lulkoek zeg

Laat ze gewoon 12 bakken rijden, desnoods de helft in Amf afkoppelen of zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_42967520
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:42 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

de trein zwolle-roosendaal is altijd even lang, spits of niet en altijd zit hij vol, maar in de spits is het echt te belachelijk voor woorden. vooral op het traject den bosch - tilburg en nijmegen - arnhem
van zwolle naar zutphen is in de ochtendspits ook een crime
bye
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 22:04:18 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42967712
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat een lulkoek zeg

Laat ze gewoon 12 bakken rijden, desnoods de helft in Amf afkoppelen of zo
Ik weet nog wel een paar Olympische koplopers te staan. Ze hebben als het goed is de afgelopen dagen geen meter gereden

Morgen kun je ze weer in actie verwachten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42967973
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:59 schreef Petre het volgende:

[..]

van zwolle naar zutphen is in de ochtendspits ook een crime
Vanmorgen kon je iig wel een kanon afschieten zonder iemand te raken, met die drukte viel het wel mee....
pi_42968069
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zeker, maar na Amersfoort zijn de meeste problemen met die trein wel voorbij. Als de trein Leeuwarden nadert, zit er namelijk bijna niemand meer in
Mwah ook lulkoek natuurlijk... Ga maar eens een onderzoek houden hoeveel mensen er uitstappen in Lw Dat zijn er best veel hoor. Bussen reden ook af en aan vandaag tussen Hrv en Lw..... Die officiele tijden van de NS bussen hield niemand zich aan, was het te druk voor. EN dan is het nu nog vakantie hier he Als de scholen weer open zijn is het nog een stuk drukker met al die 15 jarige scholiertjes en studentes natuurlijk
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 22:12:48 #164
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42968079
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:10 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Vanmorgen kon je iig wel een kanon afschieten zonder iemand te raken, met die drukte viel het wel mee....
Het hangt er vanaf waar je staat

En tussen Zuthen en Arnhem wel even uitkijken voor de mensen in de gele hesjes aub
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 22:16:04 #165
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42968211
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:12 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Mwah ook lulkoek natuurlijk... Ga maar eens een onderzoek houden hoeveel mensen er uitstappen in Lw Dat zijn er best veel hoor. Bussen reden ook af en aan vandaag tussen Hrv en Lw..... Die officiele tijden van de NS bussen hield niemand zich aan, was het te druk voor. EN dan is het nu nog vakantie hier he Als de scholen weer open zijn is het nog een stuk drukker met al die 15 jarige scholiertjes en studentes natuurlijk
Het hangt er uiteraard vanaf op welke tijden je met de trein reist. Bovendien bedoelde ik het meer relatief ten opzichte van Amsterdam en Amersfoort.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42968242
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het hangt er vanaf waar je staat

En tussen Zuthen en Arnhem wel even uitkijken voor de mensen in de gele hesjes aub
Zutphen - Arnhem lag er dan ook uit vandaag
pi_42968274
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het hangt er uiteraard vanaf op welke tijden je met de trein reist. Bovendien bedoelde ik het meer relatief ten opzichte van Amsterdam en Amersfoort.
ja ok Dat is ook logisch. Randstad blaat enzo
pi_42968441
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:10 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Vanmorgen kon je iig wel een kanon afschieten zonder iemand te raken, met die drukte viel het wel mee....
herfstvakantie, grapjas
pi_42968442
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:40 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja, moet je maar eerder naar het station gaan en daar staan zodra de IC aankomt... Dan heb je ook een goede plek... Simpel... Al dat domme volk wat op t laatst nog aan komt rennen en dan ook nog (amsterdamse perronsituatie in het oog nemend) in de achterste bak stapt, tja dan krijg je overvolle situaties...
Er moeten gewoon genoeg treinen rijden!!! De vervoerder heeft toch vervoersplicht? Dat er mensen op het perron moeten achterblijven is gewoon schandalig. En het is (imo) geen incidenteel probleem want ik zie het vaker in de spits. Ze kunnen in de spits rustig 9 bakken inzetten en het zit nog vol.

Overigens als we jou sugestie opvolgen zit er iemand een half uur in je nek te hijgen want het gangpad stond ook helemaal vol. Of je daar zo blij mee moet zijn
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 22:30:00 #170
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42968729
Het is de NS he. Als de groei van de reizigersstromen ook maar iets afzwakt dan vinden ze het niet noodzakelijk om nieuwe treinen te bestellen. Zo moeten de nieuwe sprinters nog komen. Ze moeten naast de nieuwe sprinters ook maar weer wat nieuwe dubbeldekkers bestellen. Eerst wisten ze niet waar ze met die treinen heen moesten en nu komen ze ze tekort. Zeker omdat er toch regelmatig wat treinen defect zijn en NedTrain niet de capaciteit heeft om al het materieel op tijd te repareren. Zo staan er in Onnen regelmatig nog al wat ICM stellen, alsmede IRM stellen.

Volgens een medewerker van Voith is het management daar een echte puinhoop. Iets wat wel vaker te horen is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42968808
Ik las ook ergens op inet dat de ns bezig is 100 Duitse rijtuigen te huren/kopen/leasen
pi_42968980
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:22 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Er moeten gewoon genoeg treinen rijden!!! De vervoerder heeft toch vervoersplicht? Dat er mensen op het perron moeten achterblijven is gewoon schandalig. En het is (imo) geen incidenteel probleem want ik zie het vaker in de spits. Ze kunnen in de spits rustig 9 bakken inzetten en het zit nog vol.

Overigens als we jou sugestie opvolgen zit er iemand een half uur in je nek te hijgen want het gangpad stond ook helemaal vol. Of je daar zo blij mee moet zijn
Neeeeheeee.... eerder op het station aankomen zodat je je goed kan verdelen over het perron, zodat de massa zich beter verdeeld over het hele perron...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 22:37:05 #173
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42969024
Klopt. Hopelijk zijn die een beetje snel inzetbaar. Voor de DRLG 2007 komt de NS flink wat materieel en personeel tekort.

Overigens hadden ze ook locs met bijbehorende dubbeldeks rijtuigen kunnen leasen, maar ze waren er wat te laat bij, zodat de rijtuigen door de DB geleast zijn en de NS achter het net vist.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 22:38:24 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42969084
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:35 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Neeeeheeee.... eerder op het station aankomen zodat je je goed kan verdelen over het perron, zodat de massa zich beter verdeeld over het hele perron...
Mensen willen niet te ver lopen als ze in de trein moeten stappen. Daarom staat het bij de trappen ook altijd zo vol
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42969134
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:35 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Neeeeheeee.... eerder op het station aankomen zodat je je goed kan verdelen over het perron, zodat de massa zich beter verdeeld over het hele perron...
In het geval waar ik het over had, gaat dit niet op. Het zat zelfs zo vol dat de conducteur mensen uit het voorste balkon wegstuurden omdat dat zijn vluchtweg is.

Maar idd ik zie regelmatig een stam voorbij komen waar mensen op de balkons staan. En dan zie ik in de laatste/voorste bakken gewoon nog hele rijen vrij!
Misschien een idee om dat om te roepen over het perron enzo
pi_42969198
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
Klopt. Hopelijk zijn die een beetje snel inzetbaar. Voor de DRLG 2007 komt de NS flink wat materieel en personeel tekort.

Overigens hadden ze ook locs met bijbehorende dubbeldeks rijtuigen kunnen leasen, maar ze waren er wat te laat bij, zodat de rijtuigen door de DB geleast zijn en de NS achter het net vist.
Zou UBER vet zijn... Gepland zijn dan de oude blauwe IR rijtuigen van DB... HOE vet is dat dan...
pi_42969261
In te zetten tussen Amsterdam en Deventer
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 22:44:02 #178
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42969281
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:39 schreef Willy84 het volgende:

[..]

In het geval waar ik het over had, gaat dit niet op. Het zat zelfs zo vol dat de conducteur mensen uit het voorste balkon wegstuurden omdat dat zijn vluchtweg is.

Maar idd ik zie regelmatig een stam voorbij komen waar mensen op de balkons staan. En dan zie ik in de laatste/voorste bakken gewoon nog hele rijen vrij!
Misschien een idee om dat om te roepen over het perron enzo
Daarom zoek ik ook altijd een rustig plaatsje voor mezelf uit in de trein. Dan maar wat verder lopen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 22:47:52 #179
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42969410
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:43 schreef Willy84 het volgende:
In te zetten tussen Amsterdam en Deventer
Dat zal niet zo gauw gebeuren. Misschien eens een verdwaalde stam, maar zeker niet structureel. De locs die aan deze stammen gehangen gaan worden, moeten op eindstations of omlopen of er moet aan beide zijden een loc zijn. Aangezien de dienstregeling zo is dat treinen die tussen deventer en de randstad rijden 5 uren later in het noorden te vinden zijn, zal zo'n stam niet snel in de dienstregeling daar verschijnen. In het noorden van het land kunnen de locs namelijk lastiger omlopen, vanwege de kopperrons die er zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42969636
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

verhaaltje
de ic van Amsterdan naar Amersfoort en verder word toch met ingang van de nieuwe dienstregeling los gelegd!
pi_42969656
Uhhhmm nou weet ik niet of de NS ook de bijbehorende blauwe IR stuurstandsrijtuigen gaat huren, en dat zal natuurlijk wel weer niet gebeuren / (technisch) kunnen... Maar daarmee hoef je dus niet om te lopen
pi_42969660
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:51 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Volgende dienstregeling rijdt er iig standaard 2x per uur een extra trein tussen Den Bosch en Tilburg...
ja gelukkig wel idd. wordt een stoptrein, maar tussen Den Bosch en Tilburg zitten toch geen andere stations

gaan de sprinters eigenlijk ook nog op andere trajecten buiten de randstad rijden? echt prettig zijn ze niet qua ruimte, maar overal toch iets prettiger dan die oude gele stoptreinen
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_42969701
ik hou juist van mat64
Alleen hier zijn ze niet zo vaak te zien
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 23:01:11 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42969813
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:55 schreef Willy84 het volgende:

[..]

de ic van Amsterdan naar Amersfoort en verder word toch met ingang van de nieuwe dienstregeling los gelegd!
Bedankt voor het inkorten van mn stukje

De IC naar A'dam wordt idd losgemaakt van de andere treinen. Zo kan er mogelijk meer capaciteit voor de treinen naar A'dam gecreëerd worden. Voor de treinen naar Schiphol geldt hetzelfde. De treinen uit het noorden/oosten rijden dan in zn geheel door naar schiphol. In de spits rijden de treinen uit Leeuwarden trouwens 2 maal per uur door naar Rotjeknor. Buiten de spits is dit eenmaal. De ander gaat dan wel naar schiphol. Handig he
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42969915
s'avonds zouden ze het wel weer gewoon kunnen houden zoals het is. Dus gewon van Asd rechtstreeks naar Leeuwarden/Enschede
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 23:06:12 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42969949
Ik denk niet dat dat er in zit. Liever het rondje rond de kerk en vaker overstappen dan te veel materieel dat op de verkeerde plek zit.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 23:30:12 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42970716
Ik las op OHIH dat minister Peys op 1 november een stadler in Groningen rijdt. Het tijdstip is volgens die post 10.30 uur. Dan kan ik er niet bij zijn. Al ben ik dan waarschijnlijk uitgenodigd

Waarom plannen ze de leuke dingen niet beter om mijn tentamens heen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42971243
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:30 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens een medewerker van Voith is het management daar een echte puinhoop. Iets wat wel vaker te horen is.
Mwoa, schaar ik onder het bekritiseren van de concurrent. Gistermiddag op de terugweg naar Gn zag ik dat On zo goed als leeg stond. Op Gn stond nog wel wat, maar dat zag er allemaal prima rijbaar uit.

Durf overigens wel een gokje te wagen dat de reizigersstroom Gn-Zl ietwat groter is dan Lw-Zl.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 23:54:35 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42971466
Dat gokje durf ik ook wel aan. Toen ik laatst met de trein langs On ging, stonden er een 8 tal IRM's, enkele ICM's, de SM'90's en wat goederenwagons, waarbij ik ook het materieel wat achterop stond meereken, voor zover ik kon zien. Wat er binnenstond weet ik niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42971479
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 23:30 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las op OHIH dat minister Peys op 1 november een stadler in Groningen rijdt. Het tijdstip is volgens die post 10.30 uur. Dan kan ik er niet bij zijn. Al ben ik dan waarschijnlijk uitgenodigd

Waarom plannen ze de leuke dingen niet beter om mijn tentamens heen
Mooi! hopelijk rijden ze ook op de andere trajecten een beetje snel

12 December wil Veolia toch de Wadslopers hebben? ;'-)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 23:58:42 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42971615
Dat zal makkelijk lukken, aangezien er al minimaal een stuk of 5 GTW's (ben benieuwd wat de NL typenaam wordt) in Nederland zijn. Ze kunnen dus voor 10 december wel een stuk of 7 wadjes naar het zuiden sturen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42973183
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 23:58 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zal makkelijk lukken, aangezien er al minimaal een stuk of 5 GTW's (ben benieuwd wat de NL typenaam wordt) in Nederland zijn. Ze kunnen dus voor 10 december wel een stuk of 7 wadjes naar het zuiden sturen.
Dacht dat er idd al 5 of 6 waren, en elke week? (of 2?) weer 1 er bij?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:58:02 #193
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42973354
Vanaf half november zullen de stellen regelmatig instromen, totdat halverwege volgend jaar alle stellen geleverd zijn. Het gaat dus om minimaal 1 stel per week dat instroomt, waarbij er regelmatig 2 stellen in een week naar Nederland komen.

Elke prijswinnaar krijgt trouwens bericht wanneer het stel met de door zijn/haar ingediende naam in gebruik wordt genomen. Zo denk ik dat al vrij snel mee te maken, omdat er al snel op Leeuwarden - Harlingen Haven met GTW's gereden gaat worden. Het is namelijk het 2e traject na Groningen - Leer dat volledig met GTW's gereden gaat worden. Lw-Gn zal denk ik spoedig daarna wel volgen in verband met het uitwisselen van de stellen en de doorgaande trein van Leer naar Harlingen Haven en terug, welke in de zomermaanden enkele malen per dag rijdt.

[ Bericht 66% gewijzigd door Peterselieman op 27-10-2006 01:03:25 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42973385
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 00:58 schreef Peterselieman het volgende:
Vanaf half november zullen de stellen regelmatig instromen, totdat halverwege volgend jaar alle stellen geleverd zijn. Het gaat dan dus om minimaal 1 stel per week.
ooh!

ze doen toch eerst de DH1-2tjes weg dunkt me, de DM90 zullen ze wel het langste willen vast houden?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 oktober 2006 @ 01:04:23 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42973488
dat vermoed ik ook, omdat DM'90 een stuk beter is dan die wadslopers.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42974379
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 01:04 schreef Peterselieman het volgende:
dat vermoed ik ook, omdat DM'90 een stuk beter is dan die wadslopers.
mja die zullen met de tijd ook wel terug gaan naar de NS,
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 07:29:47 #197
148385 Wadloper
Noorderling
pi_42975793
Maar ik denk dat de DM'90 nog wel op Gn-Lw blijft rijden voor een tijdje
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:00:21 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_42976497
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 00:58 schreef Peterselieman het volgende:
de doorgaande trein van Leer naar Harlingen Haven en terug, welke in de zomermaanden enkele malen per dag rijdt.
Dan zal er toch aan de spoorindeling redelijk grondig gesleuteld moeten worden op zowel Lw als Gn denk ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:04:47 #199
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_42976540
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 09:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan zal er toch aan de spoorindeling redelijk grondig gesleuteld moeten worden op zowel Lw als Gn denk ik
Da's een leuke klus, jammer dat het diesel is voor mij als elektrotechneut...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_42977301
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 00:58 schreef Peterselieman het volgende:
Lw-Gn zal denk ik spoedig daarna wel volgen
Leeuwarden - Groningen is als laatste aan de beurt, najaar 2007.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')