abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 22:04:18 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42967712
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat een lulkoek zeg

Laat ze gewoon 12 bakken rijden, desnoods de helft in Amf afkoppelen of zo
Ik weet nog wel een paar Olympische koplopers te staan. Ze hebben als het goed is de afgelopen dagen geen meter gereden

Morgen kun je ze weer in actie verwachten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42967973
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:59 schreef Petre het volgende:

[..]

van zwolle naar zutphen is in de ochtendspits ook een crime
Vanmorgen kon je iig wel een kanon afschieten zonder iemand te raken, met die drukte viel het wel mee....
pi_42968069
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zeker, maar na Amersfoort zijn de meeste problemen met die trein wel voorbij. Als de trein Leeuwarden nadert, zit er namelijk bijna niemand meer in
Mwah ook lulkoek natuurlijk... Ga maar eens een onderzoek houden hoeveel mensen er uitstappen in Lw Dat zijn er best veel hoor. Bussen reden ook af en aan vandaag tussen Hrv en Lw..... Die officiele tijden van de NS bussen hield niemand zich aan, was het te druk voor. EN dan is het nu nog vakantie hier he Als de scholen weer open zijn is het nog een stuk drukker met al die 15 jarige scholiertjes en studentes natuurlijk
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 22:12:48 #164
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42968079
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:10 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Vanmorgen kon je iig wel een kanon afschieten zonder iemand te raken, met die drukte viel het wel mee....
Het hangt er vanaf waar je staat

En tussen Zuthen en Arnhem wel even uitkijken voor de mensen in de gele hesjes aub
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 22:16:04 #165
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42968211
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:12 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Mwah ook lulkoek natuurlijk... Ga maar eens een onderzoek houden hoeveel mensen er uitstappen in Lw Dat zijn er best veel hoor. Bussen reden ook af en aan vandaag tussen Hrv en Lw..... Die officiele tijden van de NS bussen hield niemand zich aan, was het te druk voor. EN dan is het nu nog vakantie hier he Als de scholen weer open zijn is het nog een stuk drukker met al die 15 jarige scholiertjes en studentes natuurlijk
Het hangt er uiteraard vanaf op welke tijden je met de trein reist. Bovendien bedoelde ik het meer relatief ten opzichte van Amsterdam en Amersfoort.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42968242
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het hangt er vanaf waar je staat

En tussen Zuthen en Arnhem wel even uitkijken voor de mensen in de gele hesjes aub
Zutphen - Arnhem lag er dan ook uit vandaag
pi_42968274
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het hangt er uiteraard vanaf op welke tijden je met de trein reist. Bovendien bedoelde ik het meer relatief ten opzichte van Amsterdam en Amersfoort.
ja ok Dat is ook logisch. Randstad blaat enzo
pi_42968441
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:10 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Vanmorgen kon je iig wel een kanon afschieten zonder iemand te raken, met die drukte viel het wel mee....
herfstvakantie, grapjas
pi_42968442
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:40 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja, moet je maar eerder naar het station gaan en daar staan zodra de IC aankomt... Dan heb je ook een goede plek... Simpel... Al dat domme volk wat op t laatst nog aan komt rennen en dan ook nog (amsterdamse perronsituatie in het oog nemend) in de achterste bak stapt, tja dan krijg je overvolle situaties...
Er moeten gewoon genoeg treinen rijden!!! De vervoerder heeft toch vervoersplicht? Dat er mensen op het perron moeten achterblijven is gewoon schandalig. En het is (imo) geen incidenteel probleem want ik zie het vaker in de spits. Ze kunnen in de spits rustig 9 bakken inzetten en het zit nog vol.

Overigens als we jou sugestie opvolgen zit er iemand een half uur in je nek te hijgen want het gangpad stond ook helemaal vol. Of je daar zo blij mee moet zijn
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 22:30:00 #170
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42968729
Het is de NS he. Als de groei van de reizigersstromen ook maar iets afzwakt dan vinden ze het niet noodzakelijk om nieuwe treinen te bestellen. Zo moeten de nieuwe sprinters nog komen. Ze moeten naast de nieuwe sprinters ook maar weer wat nieuwe dubbeldekkers bestellen. Eerst wisten ze niet waar ze met die treinen heen moesten en nu komen ze ze tekort. Zeker omdat er toch regelmatig wat treinen defect zijn en NedTrain niet de capaciteit heeft om al het materieel op tijd te repareren. Zo staan er in Onnen regelmatig nog al wat ICM stellen, alsmede IRM stellen.

Volgens een medewerker van Voith is het management daar een echte puinhoop. Iets wat wel vaker te horen is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42968808
Ik las ook ergens op inet dat de ns bezig is 100 Duitse rijtuigen te huren/kopen/leasen
pi_42968980
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:22 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Er moeten gewoon genoeg treinen rijden!!! De vervoerder heeft toch vervoersplicht? Dat er mensen op het perron moeten achterblijven is gewoon schandalig. En het is (imo) geen incidenteel probleem want ik zie het vaker in de spits. Ze kunnen in de spits rustig 9 bakken inzetten en het zit nog vol.

Overigens als we jou sugestie opvolgen zit er iemand een half uur in je nek te hijgen want het gangpad stond ook helemaal vol. Of je daar zo blij mee moet zijn
Neeeeheeee.... eerder op het station aankomen zodat je je goed kan verdelen over het perron, zodat de massa zich beter verdeeld over het hele perron...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 22:37:05 #173
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42969024
Klopt. Hopelijk zijn die een beetje snel inzetbaar. Voor de DRLG 2007 komt de NS flink wat materieel en personeel tekort.

Overigens hadden ze ook locs met bijbehorende dubbeldeks rijtuigen kunnen leasen, maar ze waren er wat te laat bij, zodat de rijtuigen door de DB geleast zijn en de NS achter het net vist.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 22:38:24 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42969084
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:35 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Neeeeheeee.... eerder op het station aankomen zodat je je goed kan verdelen over het perron, zodat de massa zich beter verdeeld over het hele perron...
Mensen willen niet te ver lopen als ze in de trein moeten stappen. Daarom staat het bij de trappen ook altijd zo vol
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42969134
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:35 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Neeeeheeee.... eerder op het station aankomen zodat je je goed kan verdelen over het perron, zodat de massa zich beter verdeeld over het hele perron...
In het geval waar ik het over had, gaat dit niet op. Het zat zelfs zo vol dat de conducteur mensen uit het voorste balkon wegstuurden omdat dat zijn vluchtweg is.

Maar idd ik zie regelmatig een stam voorbij komen waar mensen op de balkons staan. En dan zie ik in de laatste/voorste bakken gewoon nog hele rijen vrij!
Misschien een idee om dat om te roepen over het perron enzo
pi_42969198
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
Klopt. Hopelijk zijn die een beetje snel inzetbaar. Voor de DRLG 2007 komt de NS flink wat materieel en personeel tekort.

Overigens hadden ze ook locs met bijbehorende dubbeldeks rijtuigen kunnen leasen, maar ze waren er wat te laat bij, zodat de rijtuigen door de DB geleast zijn en de NS achter het net vist.
Zou UBER vet zijn... Gepland zijn dan de oude blauwe IR rijtuigen van DB... HOE vet is dat dan...
pi_42969261
In te zetten tussen Amsterdam en Deventer
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 22:44:02 #178
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42969281
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:39 schreef Willy84 het volgende:

[..]

In het geval waar ik het over had, gaat dit niet op. Het zat zelfs zo vol dat de conducteur mensen uit het voorste balkon wegstuurden omdat dat zijn vluchtweg is.

Maar idd ik zie regelmatig een stam voorbij komen waar mensen op de balkons staan. En dan zie ik in de laatste/voorste bakken gewoon nog hele rijen vrij!
Misschien een idee om dat om te roepen over het perron enzo
Daarom zoek ik ook altijd een rustig plaatsje voor mezelf uit in de trein. Dan maar wat verder lopen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 22:47:52 #179
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42969410
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:43 schreef Willy84 het volgende:
In te zetten tussen Amsterdam en Deventer
Dat zal niet zo gauw gebeuren. Misschien eens een verdwaalde stam, maar zeker niet structureel. De locs die aan deze stammen gehangen gaan worden, moeten op eindstations of omlopen of er moet aan beide zijden een loc zijn. Aangezien de dienstregeling zo is dat treinen die tussen deventer en de randstad rijden 5 uren later in het noorden te vinden zijn, zal zo'n stam niet snel in de dienstregeling daar verschijnen. In het noorden van het land kunnen de locs namelijk lastiger omlopen, vanwege de kopperrons die er zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42969636
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

verhaaltje
de ic van Amsterdan naar Amersfoort en verder word toch met ingang van de nieuwe dienstregeling los gelegd!
pi_42969656
Uhhhmm nou weet ik niet of de NS ook de bijbehorende blauwe IR stuurstandsrijtuigen gaat huren, en dat zal natuurlijk wel weer niet gebeuren / (technisch) kunnen... Maar daarmee hoef je dus niet om te lopen
pi_42969660
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:51 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Volgende dienstregeling rijdt er iig standaard 2x per uur een extra trein tussen Den Bosch en Tilburg...
ja gelukkig wel idd. wordt een stoptrein, maar tussen Den Bosch en Tilburg zitten toch geen andere stations

gaan de sprinters eigenlijk ook nog op andere trajecten buiten de randstad rijden? echt prettig zijn ze niet qua ruimte, maar overal toch iets prettiger dan die oude gele stoptreinen
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_42969701
ik hou juist van mat64
Alleen hier zijn ze niet zo vaak te zien
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 23:01:11 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42969813
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:55 schreef Willy84 het volgende:

[..]

de ic van Amsterdan naar Amersfoort en verder word toch met ingang van de nieuwe dienstregeling los gelegd!
Bedankt voor het inkorten van mn stukje

De IC naar A'dam wordt idd losgemaakt van de andere treinen. Zo kan er mogelijk meer capaciteit voor de treinen naar A'dam gecreëerd worden. Voor de treinen naar Schiphol geldt hetzelfde. De treinen uit het noorden/oosten rijden dan in zn geheel door naar schiphol. In de spits rijden de treinen uit Leeuwarden trouwens 2 maal per uur door naar Rotjeknor. Buiten de spits is dit eenmaal. De ander gaat dan wel naar schiphol. Handig he
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42969915
s'avonds zouden ze het wel weer gewoon kunnen houden zoals het is. Dus gewon van Asd rechtstreeks naar Leeuwarden/Enschede
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 23:06:12 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42969949
Ik denk niet dat dat er in zit. Liever het rondje rond de kerk en vaker overstappen dan te veel materieel dat op de verkeerde plek zit.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 23:30:12 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42970716
Ik las op OHIH dat minister Peys op 1 november een stadler in Groningen rijdt. Het tijdstip is volgens die post 10.30 uur. Dan kan ik er niet bij zijn. Al ben ik dan waarschijnlijk uitgenodigd

Waarom plannen ze de leuke dingen niet beter om mijn tentamens heen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42971243
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:30 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens een medewerker van Voith is het management daar een echte puinhoop. Iets wat wel vaker te horen is.
Mwoa, schaar ik onder het bekritiseren van de concurrent. Gistermiddag op de terugweg naar Gn zag ik dat On zo goed als leeg stond. Op Gn stond nog wel wat, maar dat zag er allemaal prima rijbaar uit.

Durf overigens wel een gokje te wagen dat de reizigersstroom Gn-Zl ietwat groter is dan Lw-Zl.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 23:54:35 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42971466
Dat gokje durf ik ook wel aan. Toen ik laatst met de trein langs On ging, stonden er een 8 tal IRM's, enkele ICM's, de SM'90's en wat goederenwagons, waarbij ik ook het materieel wat achterop stond meereken, voor zover ik kon zien. Wat er binnenstond weet ik niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42971479
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 23:30 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las op OHIH dat minister Peys op 1 november een stadler in Groningen rijdt. Het tijdstip is volgens die post 10.30 uur. Dan kan ik er niet bij zijn. Al ben ik dan waarschijnlijk uitgenodigd

Waarom plannen ze de leuke dingen niet beter om mijn tentamens heen
Mooi! hopelijk rijden ze ook op de andere trajecten een beetje snel

12 December wil Veolia toch de Wadslopers hebben? ;'-)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 23:58:42 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42971615
Dat zal makkelijk lukken, aangezien er al minimaal een stuk of 5 GTW's (ben benieuwd wat de NL typenaam wordt) in Nederland zijn. Ze kunnen dus voor 10 december wel een stuk of 7 wadjes naar het zuiden sturen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42973183
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 23:58 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zal makkelijk lukken, aangezien er al minimaal een stuk of 5 GTW's (ben benieuwd wat de NL typenaam wordt) in Nederland zijn. Ze kunnen dus voor 10 december wel een stuk of 7 wadjes naar het zuiden sturen.
Dacht dat er idd al 5 of 6 waren, en elke week? (of 2?) weer 1 er bij?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:58:02 #193
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42973354
Vanaf half november zullen de stellen regelmatig instromen, totdat halverwege volgend jaar alle stellen geleverd zijn. Het gaat dus om minimaal 1 stel per week dat instroomt, waarbij er regelmatig 2 stellen in een week naar Nederland komen.

Elke prijswinnaar krijgt trouwens bericht wanneer het stel met de door zijn/haar ingediende naam in gebruik wordt genomen. Zo denk ik dat al vrij snel mee te maken, omdat er al snel op Leeuwarden - Harlingen Haven met GTW's gereden gaat worden. Het is namelijk het 2e traject na Groningen - Leer dat volledig met GTW's gereden gaat worden. Lw-Gn zal denk ik spoedig daarna wel volgen in verband met het uitwisselen van de stellen en de doorgaande trein van Leer naar Harlingen Haven en terug, welke in de zomermaanden enkele malen per dag rijdt.

[ Bericht 66% gewijzigd door Peterselieman op 27-10-2006 01:03:25 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42973385
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 00:58 schreef Peterselieman het volgende:
Vanaf half november zullen de stellen regelmatig instromen, totdat halverwege volgend jaar alle stellen geleverd zijn. Het gaat dan dus om minimaal 1 stel per week.
ooh!

ze doen toch eerst de DH1-2tjes weg dunkt me, de DM90 zullen ze wel het langste willen vast houden?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 oktober 2006 @ 01:04:23 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42973488
dat vermoed ik ook, omdat DM'90 een stuk beter is dan die wadslopers.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42974379
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 01:04 schreef Peterselieman het volgende:
dat vermoed ik ook, omdat DM'90 een stuk beter is dan die wadslopers.
mja die zullen met de tijd ook wel terug gaan naar de NS,
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 07:29:47 #197
148385 Wadloper
Noorderling
pi_42975793
Maar ik denk dat de DM'90 nog wel op Gn-Lw blijft rijden voor een tijdje
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:00:21 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_42976497
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 00:58 schreef Peterselieman het volgende:
de doorgaande trein van Leer naar Harlingen Haven en terug, welke in de zomermaanden enkele malen per dag rijdt.
Dan zal er toch aan de spoorindeling redelijk grondig gesleuteld moeten worden op zowel Lw als Gn denk ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:04:47 #199
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_42976540
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 09:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan zal er toch aan de spoorindeling redelijk grondig gesleuteld moeten worden op zowel Lw als Gn denk ik
Da's een leuke klus, jammer dat het diesel is voor mij als elektrotechneut...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_42977301
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 00:58 schreef Peterselieman het volgende:
Lw-Gn zal denk ik spoedig daarna wel volgen
Leeuwarden - Groningen is als laatste aan de beurt, najaar 2007.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:06:45 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42980309
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 09:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan zal er toch aan de spoorindeling redelijk grondig gesleuteld moeten worden op zowel Lw als Gn denk ik
Leeuwarden valt wel mee denk ik. Als ze de trein op 5a binnenlaten komen, zal het moeten lukken, idem geldt voor 4a in Gn, als de trein rijdt van Leer naar Harlingen Haven.

De andere kant op zal voor Lw geen probleem zijn, omdat de trein dan op 5b kan staan. In Gn zal het dan wat lastiger zijn. Misschien kan het wel via perron 4b, omdat de kering van de 9100 in Gn maar 4 minuten is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42987636
instroom Arriva GTW

November/December Groningen-Leer
December week 50 Leeuwarden-Harlingen
Mei 2007 Groningen-Roodeschool
Juli 2007 Leeuwarden-Stavoren
Augustus 2007 Groningen-Delfzijl
September 2007 Groningen-Leeuwarden
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
pi_42988846
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:59 schreef Petre het volgende:

[..]

van zwolle naar zutphen is in de ochtendspits ook een crime
Volgens mij word heel Zwolle - Roosendaal goed onderschat door de NS. Het zal me niets verbazen dat er straks met te weinig materieel wordt gereden dat reizigers op het station moeten blijven...

Maar goed Zutphen - Arnhem is wel weer mooi vernieuwd , door man in gele hesjes...

Maar staan gebeurt wel vaker, de intercity naar Nijmegen - Den Helder is ene keer een V-IRM (VI) en andere keer 2* V-IRM (VI) waarbij een stel in Alkmaar blijft. Maar iedere Maandag morgen moet dat ding structureeel volgepropt worden omdat het maar V-IRM (VI) is.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:28:48 #204
148385 Wadloper
Noorderling
pi_42991438
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 09:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan zal er toch aan de spoorindeling redelijk grondig gesleuteld moeten worden op zowel Lw als Gn denk ik
Hoe bedoel je?
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:30:34 #205
148385 Wadloper
Noorderling
pi_42991477
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 12:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Leeuwarden valt wel mee denk ik. Als ze de trein op 5a binnenlaten komen, zal het moeten lukken, idem geldt voor 4a in Gn, als de trein rijdt van Leer naar Harlingen Haven.

De andere kant op zal voor Lw geen probleem zijn, omdat de trein dan op 5b kan staan. In Gn zal het dan wat lastiger zijn. Misschien kan het wel via perron 4b, omdat de kering van de 9100 in Gn maar 4 minuten is.
Keertijd 9100 word 4 minuten?
Dat is bijna niet genoeg tijd om cab foto's te mogen maken, want van de DM'90 heb ik nog niet
pi_42992464
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 18:28 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Je moet ruimte en capaciteit op je stations (Gn, Lw) hebben om een trein te laten passeren, waar ze anders normaal gesproken het eindpunt bereiken. Daarnaast is het een boottrein, dus je moet de trein ook nog langs een perronnetje krijgen waarbij je geen trap nodig hebt.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 19:28:00 #207
148385 Wadloper
Noorderling
pi_42992705
Ow zo, nu begrijp ik het
pi_42999598
Zojuist op Leeuwarden CS een prachtige foto gemaakt van een plan V In de nacht

Maandag uploaden denk ik.
pi_43000386
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 23:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Zojuist op Leeuwarden CS een prachtige foto gemaakt van een plan V In de nacht

Maandag uploaden denk ik.
NEE!
NU!
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 01:06:26 #210
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43001282
Liefhebbers om hun hoofd eens lekker tegen een muur te rammen?
Veolia denkt na over verbussing Reuver-Tegelen ivm overbelast-verklaring van Prorail...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_43003173
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 01:06 schreef MREn het volgende:
Liefhebbers om hun hoofd eens lekker tegen een muur te rammen?
Veolia denkt na over verbussing Reuver-Tegelen ivm overbelast-verklaring van Prorail...
als ze het bij denken laten

anders bussen zijn ZOWIEZO al 10x minder comfortabel dan een trein
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 03:13:29 #212
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43003299
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 03:05 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

als ze het bij denken laten

anders bussen zijn ZOWIEZO al 10x minder comfortabel dan een trein
Niet per definitie. Ik heb liever een interliner met airco (wat comfortabeler dan de gemiddelde touringcar) die eenmaal op de A27 vanaf Utrecht in een ruk doorblaast naar Gorinchem dan een stel rammelige en krappe plan V's. En op zo'n verbinding is het nog concurrerend in tijd ook (net als naar Breda trouwens).

PS. het is sowieso (geeft verder niet, weet toch geen mens blijkbaar)
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_43004747
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 00:28 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

NEE!
NU!
Ik wou dat het kon. Zit bij schoonma.
pi_43004757
Ben je al getrouwd joh
pi_43004778
Cool man ! Eindelijk legaal nuecken
pi_43004797
Van mijn religie magje neuken wat je wilt, ook voor je huwelijk. En ook in de trein.


(wat een mooi brugje )
pi_43004806
Valt weer mee dan

Kom je de 186 van HSA nog platen rond 1 uur op Lw
pi_43004821
Nee, schoonma woont in Den Haag. Morgen wel naar het Haags Openbaar Vervoer Museum om platen te schiten, maar daar zijn geen treinen, alleen trams en bussen.
pi_43005299
Dus als ik de laatste posts goed samenvat: je bent op bezoek bij je schoonouders, gaat daar legaal nuecken en gaat daarna trams spotten?
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43005611
Legaal je schoonma in een tram nuecken is ook altijd lachen natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43007281
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 11:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Legaal je schoonma in een tram nuecken is ook altijd lachen natuurlijk
pi_43012702
DE-II 186 naar Leeuwarden















De rest van vandaag staat op www.spoorvinder.tk

pi_43013198
Vind die foto met de wadloper, DE-2 en de GTW naast elkaar wel leuk (dat je ze alle 3 ziet op de foto)
pi_43013222
zo een trein staat ook in Amsterdam op de Dijkgracht. Die ziet er alleen wel wat minder uit
pi_43013380
Ja, godver, ik haat mn voorspellende gave Ik had toch gezegd dat ik nog eerder Randstadrailmaterieel op de foto zou hebben dan een GTW?


Raad ens wat ik zojuist op de foto heb gezet op Den Haag CS

Tip: dat was GEEN trein van Arriva
pi_43013447
Rijd die HSA nu een gewone lijndienst?Ddat ie in de standaard stoptrein kleuren is gespoten? Ik zag er overgens laats nog zo een staan op Amsterdam Centraal, althans op een van de ranger terreinen (die aan de kant van utrecht).
pi_43013591
@ Fixers
Die 186 van de HSA is museummaterieel, en had deze kleuren ook toen ze nog in dienst was Ze is dit weekend te gast in Friesland om morgen (zondag) een aantal ritjes voor genodigden te gaan rijden hier.


@Alexxxx
Tell me
pi_43013655
Maar even wat foto's uit de 'oude' doos. Eerste foto gemaakt in Gn, waar de 8645 de 9100-serie ondersteunt.



Tweede foto: DH 3230 passeert over enkele ogenblikken het dorp Adorp als stoptrein naar Roodeschool. Op de achtergrond de Selwerd-flat en de martinitoren.



[ Bericht 7% gewijzigd door vw_caddy op 28-10-2006 18:29:42 ]
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43013716
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 17:57 schreef Zug-Chef het volgende:
@ Fixers
Die 186 van de HSA is museummaterieel, en had deze kleuren ook toen ze nog in dienst was Ze is dit weekend te gast in Friesland om morgen (zondag) een aantal ritjes voor genodigden te gaan rijden hier.
Is die kleursteling al zoooo oud? Dan heeft de ontwerper destijds goed werk geleverd. Het doet heel niet gedateerd aan.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:30:35 #231
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43014446
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 18:01 schreef Fixers het volgende:

[..]

Is die kleursteling al zoooo oud? Dan heeft de ontwerper destijds goed werk geleverd. Het doet heel niet gedateerd aan.
De huidige huisstijl is van 1968. De DE-II-tjes zijn in deze kleurstelling gekomen ergens in de jaren '80 (kan het niet nazoeken, zit in het huis van de ouders van mijn vriendin (dat is dus iets anders dan schoonouders, voor de oplettenden )).

Leuk trouwens dat op de European Railway Server ook een foto van de heer Nielsen gebruikt wordt voor de 186 van HSA. Ook leuk, twee HSA's op het spoor over een jaar!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43014857
En we gaan even door met de IRM-gekte in Grunn. De 9525 ondersteunt wederom de 9100-serie, als ik mijn boekje moet geloven (foto is al even oud).

Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43015142
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 18:30 schreef Duvel het volgende:

[..]
Leuk trouwens dat op de European Railway Server ook een foto van de heer Nielsen gebruikt wordt voor de 186 van HSA. Ook leuk, twee HSA's op het spoor over een jaar!
Ghe wat geinig, was me nooit opgevallen
pi_43015214
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 17:49 schreef Alexxxxx het volgende:
Ja, godver, ik haat mn voorspellende gave Ik had toch gezegd dat ik nog eerder Randstadrailmaterieel op de foto zou hebben dan een GTW?
De GTW's van Arriva rijden bijna dagelijks doordeweeks testritjes tussen Groningen en Zuidbroek... dus wel genoeg kans om m te platen
pi_43015427
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 17:22 schreef Zug-Chef het volgende:
DE-II 186 naar Leeuwarden

[url=http://members.chello.nl/ewo.nielsen/spoorvinder/FOTO/2006-10NL/slides/0610NL[55]-ACTS-Wirdum-28102006.jpg]afbeelding[/url]

[url=http://members.chello.nl/ewo.nielsen/spoorvinder/FOTO/2006-10NL/slides/0610NL[56]-ICM-Wirdum-28102006.jpg]afbeelding[/url]
Ja dit schiet lekker op zo

186 beloven, en wat komt er dan? Eerst de 347 miljardste kut goederentrein en dan de 292 miljardste koploper


leuke plaatjes verder
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43015467
oh en sorry voor het layoutverneuken. ik heb Firefox 2.0. Ik loop me al de tering te sleutelen in die config file, maar HTML als HTML zien schijnt nog bijzonder lastig te zijn. Kanker
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43016475
Jonge, die ACTS is altijd UBERGEIL om te zien (je weet toch, rukkend in de berm enzo ) En ik vond die Koploper plaat eens wat anders (ander standpunt en beetje zon) Dus vandaar

pi_43016681
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 19:59 schreef Zug-Chef het volgende:
Jonge, die ACTS is altijd UBERGEIL om te zien
Schrale ouwe kutlocs van een halve eeuw oud. Jottum
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43018125
Schrale oude dingen zijn OK
pi_43018235
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 21:02 schreef Alexxxxx het volgende:
Schrale oude dingen zijn OK
Jamaar ja maar Doe dan ZOIETS of zo:


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')