abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 oktober 2006 @ 16:49:48 #101
86072 thatsme
and That's you!
pi_42926224
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 21:08 schreef Duvel het volgende:
Nu de Koplopers steeds vaker worden ingezet in stroptreindiensten (zoals de 8.04 van Rotterdam naar Den Haag, 1 ICM-4), is het ook tijd om het livrei wat aan te passen:

[afbeelding]

Door collega gevonden op Beneluxspoor.net.

Ik vind hem mooi zo in het nieuwe plaatje passen
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_42926813
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 13:50 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Dank je wel schat
Kom je nog een beetje weg uit Lw met de werkzaamheden daar?

De ICM met de vlaflip-kleuren is gemaakt door dhr. Spilt volgens mij.

[ Bericht 5% gewijzigd door vw_caddy op 25-10-2006 18:42:49 ]
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_42926905
Ik hoor net dat hij SPILT heet.

En dat hij het helemaal niet leuk vindt om "Split" genoemd te worden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 oktober 2006 @ 17:14:47 #104
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42926987
Je hebt gelijk Fles

Het was me nooit opgevallen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42927855
Voor de Alles-met-wielen-fapperts dan nog even

De foto's van de afgelopen vakantie. Geen nummers opgeschreven, die blijken uit de foto, of niet.





















Oh ja, dit zijn de Locs
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 25 oktober 2006 @ 17:46:15 #106
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_42927872
Is die van Nico Spilt? Leuk, stond niet op de foto, mijn excuses aan de heer Spilt voor het ontbreken van de bronvermelding dan!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_42927992
En hier de EMUutjes.....

































Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_42928020
Waarschuwing over allergene stoffen: Ondanks dat aan dit product de grootst mogelijke zorg besteed is, is het mogelijk dat er af en toe een DMUutje tussen zit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_42928123
En de restjes. Zit van alles tussen. DMUutjes, shuntertjes, goederenbakjes, werkmeuk, kijk maar





















Zo, dat was het. Ik heb stiekem met je gedanst

Ik hoop dat je het leuk vond
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 oktober 2006 @ 18:01:33 #110
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42928296
Mooie foto's Fles
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 25 oktober 2006 @ 18:15:12 #111
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_42928673
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 22:31 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Arriva? sinds waneer rijden die op utrecht joh?
Arriva rijdt al een paar jaar op Utrecht hoor, alleen niet met de trein.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_42928690
Ik vond het leuk. Ik hou wel van stiekem
  woensdag 25 oktober 2006 @ 18:15:47 #113
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_42928691
Hier nog wat plaatjes van de vernieuwde lettergrootte van de CTA's te Amf:



En de verlening van het perron te Wv, waarmee het geschikt wordt gemaakt voor 12 bakken ipv 10.

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_42929509
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 17:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoor net dat hij SPILT heet.

En dat hij het helemaal niet leuk vindt om "Split" genoemd te worden.
arrrrrg, haal ik altijd door elkaar.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 oktober 2006 @ 19:02:09 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42930037
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 18:15 schreef MREn het volgende:
Hier nog wat plaatjes van de vernieuwde lettergrootte van de CTA's te Amf:
En verder
De rest paste er niet meer op
quote:
En de verlening van het perron te Wv, waarmee het geschikt wordt gemaakt voor 12 bakken ipv 10.
Gw zal waarschijnlijk eenzelfde verlenging ondergaan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42930934
Dan moesten ze die IC naar Lw naar niet ombouwen naar stopper. * vw_caddy is blij dat de 500 tussen Gn-Zl nog een volwaardige IC is.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 oktober 2006 @ 19:53:22 #117
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42931602
De vleugeltrein 10500 is ook nog een volwaardige IC, tenminste in 2007 nog.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42931687
10500 heeft Swk en Hr als stoplocatie, de 500 Asn. Ik dacht dat de 500 ook overal stopte tussen Lw-Zl, ben ik in de war zeker.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 oktober 2006 @ 20:06:54 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42932094
Kan gebeuren toch?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42932395
Uiteraard.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_42934560
Leuke foto's Fles !!!
pi_42934805
Wat is trouwens het idee van de perron verlenging van spoor 18 & 19 op utrecht CS? Was Spoor 15 voorheen het langste, 18 & 19 wordt nu zeker een 50 wellicht100 meter langer. (afstanden schatten is niet mijn sterkste kant) Dat wordt wel heel lang, en ik vind het nu al ellende als ik naar spoor 15b moet voor mijn trein naar houten. Als ik dan te ver ben doorgelopen in den haag en deze trein wat laat is dan mis ik mijn aansluiting omdat ik zo'n end moet omopen.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 21:30:54 #123
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_42935051
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 19:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En verder
De rest paste er niet meer op
[..]

Gw zal waarschijnlijk eenzelfde verlenging ondergaan
Denk het wel, aangezien Wv en Hr er alleen dinsdag uit lagen, en Gw en Ak wo/do.

Eens kijken of er vanaf december echt met 10+ bakken gereden gaat worden, ik zie er nu al zelden meer dan 8, hoewel dat in de spits wel wat krapjes is. Wellicht een voorzorgsverlenging omdat je voor 10 bakken een harde 3+3+4 nodig hebt, en geen viertjes in diensten van drietjes wilt hebben.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_42935174
Lekker dagje foto's maken van de 614, Dosto's, 111 en verschillende goederenloks met voornamelijk autotransport....



















Oftewel, hier was het WEL mooi weer

De rest staat hier: http://www.spoorvinder.tk


Morgen naar Emmerich Waar het 25 graden en zonnig gaat worden
  woensdag 25 oktober 2006 @ 21:34:55 #125
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_42935193
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 21:23 schreef Fixers het volgende:
Wat is trouwens het idee van de perron verlenging van spoor 18 & 19 op utrecht CS? Was Spoor 15 voorheen het langste, 18 & 19 wordt nu zeker een 50 wellicht100 meter langer. (afstanden schatten is niet mijn sterkste kant) Dat wordt wel heel lang, en ik vind het nu al ellende als ik naar spoor 15b moet voor mijn trein naar houten. Als ik dan te ver ben doorgelopen in den haag en deze trein wat laat is dan mis ik mijn aansluiting omdat ik zo'n end moet omopen.
Die trein naar Htn stopt toch bijna altijd mooi in het midden van het perron bij de trappen? En dat ding is toch een groot deel van de dag perronvullend

Lange perrons zijn altijd handiger: je kan ook lange treinen kwijt bij verstoringen, je kan huidige treine verlengen, je kan twee treinen binnen nemen (zoals op Asd dat meer een dubbel kopstation is dan een doorgaand station).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 25 oktober 2006 @ 21:36:47 #126
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_42935265
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 25 oktober 2006 @ 22:00:40 #127
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_42936150
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 21:34 schreef MREn het volgende:

[..]

Die trein naar Htn stopt toch bijna altijd mooi in het midden van het perron bij de trappen? En dat ding is toch een groot deel van de dag perronvullend
Het begin staat bij de trappen, het einde staat richting de leidscheveer tunnel (of hoe die als tunnel vermomde bunker ook mag heten).
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
pi_42937279
Die gele sjit zijn dat omgebouwde railbussen of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_42939509
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Die gele sjit zijn dat omgebouwde railbussen of zo?
daar lijkt het wel op
  donderdag 26 oktober 2006 @ 09:04:20 #130
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_42944537
Ach, in Nederland bouwen we motorPosten om tot meettrein, dus zo raar is het niet!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 26 oktober 2006 @ 09:33:12 #131
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_42944953
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 16:49 schreef thatsme het volgende:

[..]

[afbeelding]
Ik vind hem mooi zo in het nieuwe plaatje passen
alleen is dit toch een intercity op zwolle, waarschijnlijk?
pi_42945275
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 21:34 schreef MREn het volgende:

[..]

Die trein naar Htn stopt toch bijna altijd mooi in het midden van het perron bij de trappen? En dat ding is toch een groot deel van de dag perronvullend
Meestal wel maar zo af en toe hebben ze het treintje dat overdag pendelt tussen Geldermalsen en Uitrecht op 15b staan.
quote:
Lange perrons zijn altijd handiger: je kan ook lange treinen kwijt bij verstoringen, je kan huidige treine verlengen, je kan twee treinen binnen nemen (zoals op Asd dat meer een dubbel kopstation is dan een doorgaand station).
Ik zie wel wat je daar bedoelt, maar voor normaal dagelijks gebruik lijkt mij het niet echt practisch. Als je van bijvoorbeeld 12b naar 15b moet in de spits moet je al doorlopen, jezelf door de mensenmassa heen wurmend. Aan die zuidzijde van Utrecht moeten ze toch al iets bedenken, dat trucje met die extra roltrap omhoog gebruiken ze volgens mij ook al niet meer.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 11:03:36 #133
86072 thatsme
and That's you!
pi_42946791
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 09:33 schreef Jerommeke.nl het volgende:

[..]

alleen is dit toch een intercity op zwolle, waarschijnlijk?
Ik zou gaan voor Amsterdam CS!
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_42947143
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 16:49 schreef thatsme het volgende:

[..]

[afbeelding]
Ik vind hem mooi zo in het nieuwe plaatje passen
Ik vind hem mooi
  donderdag 26 oktober 2006 @ 11:41:01 #135
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_42947794
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 11:03 schreef thatsme het volgende:

[..]

Ik zou gaan voor Amsterdam CS!
ik niet. vanaf daar vertreken geen gekoppelde treinen naar én den haag én rotjeknor

oke, ik was nog niet wakker, iemand zit me te truccen
pi_42949966
Geknapte bovenleiding bij Schiphol. Treinverkeer ligt op z'n gat daar.
pi_42950869
toffigheid ja.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 26 oktober 2006 @ 13:23:42 #138
86072 thatsme
and That's you!
pi_42950952
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 11:41 schreef Jerommeke.nl het volgende:

[..]

ik niet. vanaf daar vertreken geen gekoppelde treinen naar én den haag én rotjeknor

oke, ik was nog niet wakker, iemand zit me te truccen
die laatste ik had niet alleen de koploper wat gefotosjopt maar ook de CTA bak vervangen door iets nieuws, de cta bak komt van amersfoort
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_42953370
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 21:23 schreef Fixers het volgende:
Wat is trouwens het idee van de perron verlenging van spoor 18 & 19 op utrecht CS? Was Spoor 15 voorheen het langste, 18 & 19 wordt nu zeker een 50 wellicht100 meter langer. (afstanden schatten is niet mijn sterkste kant) Dat wordt wel heel lang, en ik vind het nu al ellende als ik naar spoor 15b moet voor mijn trein naar houten. Als ik dan te ver ben doorgelopen in den haag en deze trein wat laat is dan mis ik mijn aansluiting omdat ik zo'n end moet omopen.
Dat perron loopt idd helemaal door to waar vroeger het postperron lag, geen idee wat ze er mee willen, er rijden in nderland helemaal geen treinen die zo lang zijn.
pi_42953708


STADSKANAAL - Een aantal vrijwilligers dreigt zich af te splitsen van Museumspoorlijn STAR in Stadskanaal.

De vrijwilligers kochten vorig jaar, zonder medeweten van het bestuur van de STAR, twee locomotieven. Ze vreesden het eind van de STAR, omdat de twee aanwezige stoomlocomotieven aan het eind van hun Latijn zijn.

Het bestuur van de STAR zegt nog in gesprek te zijn met de vrijwilligers en hoopt niet dat ze zich afsplitsen.

bron RTV Noord
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 15:22:17 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42954689
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 13:23 schreef thatsme het volgende:

[..]

die laatste ik had niet alleen de koploper wat gefotosjopt maar ook de CTA bak vervangen door iets nieuws, de cta bak komt van amersfoort
Mooi gesoept
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_42957468
Hoe kan je een bovenleiding kapot trekken
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_42957816
Met een kromme / afgebroken stroomafnemer?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 16:56:25 #144
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42958038
Met een te hoge vrachtwagen
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 26 oktober 2006 @ 17:10:47 #145
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_42958524
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 16:39 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Hoe kan je een bovenleiding kapot trekken
Op veel manieren, defect schuitje op de stroomafnemer (IRM is daar erg goed in), maar ook zooi in de bovenleiding helpt mee met er achter blijven haken.

De optie vrachtwagen sluit ik wat Schiphol betreft even uit
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_42958922
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 17:10 schreef MREn het volgende:

[..]

Op veel manieren, defect schuitje op de stroomafnemer (IRM is daar erg goed in), maar ook zooi in de bovenleiding helpt mee met er achter blijven haken.

De optie vrachtwagen sluit ik wat Schiphol betreft even uit
Wat raakt er zo defect aan dat het een koperenkabel kapot trekt? Het is een metalen beugel op een pantograafpoot.

Vrachtwagen zou nog best kunnen overigens volgens mij staat er bij de aansluiting naar de ADSL HSL nog genoeg werkmaterieel wat zou kunnen blijven hangen in een leiding.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fixers op 26-10-2006 17:23:17 (die typo was gewoon te mooi om weg te halen.) ]
  donderdag 26 oktober 2006 @ 18:09:04 #147
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_42960196
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 17:22 schreef Fixers het volgende:

[..]

Wat raakt er zo defect aan dat het een koperenkabel kapot trekt? Het is een metalen beugel op een pantograafpoot.
Neem even het worst-case geval: de draad raakt verstrikt in een IC die met 140 voorbij raast. Het kan zo gebeuren dat dan de draad over een kilometer of 3 kapot wordt getrokken, en ook span- en voedingsdraden erbij. Met wat pech nog een paar scheve portalen er bij...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 18:47:15 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_42961104
En met het repareren van de schade zijn ze nog wel even zoet dan
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 26 oktober 2006 @ 19:01:40 #149
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_42961511
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 18:47 schreef Peterselieman het volgende:
En met het repareren van de schade zijn ze nog wel even zoet dan
Als dat aan de hand is wel..en zoiets zal het wel zijn, het is immers al vanaf 11 uur aan de gang.

Maar op een paar omgeleide series en ingekorte 3500 na rijdt alles weer.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_42965391
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 14:52 schreef verzameldirk het volgende:



STADSKANAAL - Een aantal vrijwilligers dreigt zich af te splitsen van Museumspoorlijn STAR in Stadskanaal.

De vrijwilligers kochten vorig jaar, zonder medeweten van het bestuur van de STAR, twee locomotieven. Ze vreesden het eind van de STAR, omdat de twee aanwezige stoomlocomotieven aan het eind van hun Latijn zijn.

Het bestuur van de STAR zegt nog in gesprek te zijn met de vrijwilligers en hoopt niet dat ze zich afsplitsen.

bron RTV Noord
Hmmm interessant, en vreemd verhaal.... Ik ken iemand die daar ook vrijwilliger is, ik zal eens poolsen whats going on
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')