1 of ander A.Miedema?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:19 schreef Alexxxxx het volgende:
En drie keer raden wie er vandaag met zn cameraatje in Leeuwarden was en geen Stadlers zag?
quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:43 schreef Alexxxxx het volgende:
Straks heb ik die kuttigeandstad:rail nog eerder op de foto dan onze eigen Arrivatreintje
Ik ben een spammer, ik post alleen de link, maar dan wel meteen overal.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:44 schreef Duvel het volgende:
[..]Dat zou voor jou wel een drama zijn natuurlijk. Post je de RR wel hier, of in een lightrail/tram/neptreinen-topic?
quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:19 schreef Alexxxxx het volgende:
En drie keer raden wie er vandaag met zn cameraatje in Leeuwarden was en geen Stadlers zag?
ik zag ze ook, reed met die intercity Lw binnen, jij toevallig ook?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 06:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Ze stonden gisteravond al in Lw rond het ACTS terrein vlak voor de VOITH loods, 4 stuks zo rond 21.13
Mwag, vrouwlief ging een voordeelurenkaart kopen, en ik hqad gewoon een compactcameratje meegenomen voor het geval dat, klinkt erger dan het isquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 02:14 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik zag ze ook niet, maar ik had dan weer geen camera bij me.
Je wilt me toch niet vertellen dat we straks voor Ariva en NS aparte kaartautomaten krijgen. Want dan is het helemaal zoekquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 15:46 schreef Wadloper het volgende:
Dat zijn de nieuwe automaten van Arriva als het goed is. Je moet op het hoofdstation (Groningen of Leeuwarden) een kaartje van de NS kopen, als je verder dan deze 2 hoofdstations wilt reizen
Je hebt gelijk, je mag niet op de sporen staan, maar ja zoals ze zeggen "Brutalen hebben de halve wereld"quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 17:29 schreef Wadloper het volgende:
Je mag niet op de sporen staan
Waar woon jij eigenlijk dan?
Zuidbroek is ook mijn opstap station namelijk
Ze stonden stil en gingen nergens heen, naar mijn idee was er niet eens een conducteur of machinist in de buurt.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 22:28 schreef verzameldirk het volgende:
[..]
Dus geachte fotografeermeneer gingen ze richting Groningen of niet en waren het allemaal
3 delige stellen![]()
Trouwens bedankt voor deze mooie foto's![]()
Jammer dan !!!!quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:19 schreef Alexxxxx het volgende:
En drie keer raden wie er vandaag met zn cameraatje in Leeuwarden was en geen Stadlers zag?
kansen zien, en kansen nemen... dat heb ik wel geleerd van het auto/trein spotten...quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:43 schreef Alexxxxx het volgende:
Straks heb ik die kuttigeandstad:rail nog eerder op de foto dan onze eigen Arrivatreintje
Grapjasquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 18:58 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
Nou ik zal dan wel in de buurt van Zuidbroek wonen he
Op een stoomloc weet ik niet, maar een ATB kast is best groot om erin te bouwen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:41 schreef Fixers het volgende:
Hoe doen ze het eigenlijk met ATB op het gewone spoor in dat oude materieel. Mogen die zonder rijden of hebben ze er losse ATB units ingebouwd (lijkt me niet op een stoomloc)
Ik weet dat ze een jaar geleden bezig waren met het ontwikkelen van een simpele ATB voor stoomlocs. Er moest dan een voorziening voor een noodremming worden getroffen (extra klep in de remleiding of geloof ik), en het kastje zelf deed het decoderen van het ATB signaal. Een gewone ATB kast is inderdaad veel te groot voor een stoomloc.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:41 schreef Fixers het volgende:
Hoe doen ze het eigenlijk met ATB op het gewone spoor in dat oude materieel. Mogen die zonder rijden of hebben ze er losse ATB units ingebouwd (lijkt me niet op een stoomloc)
ATB-SV ? Simpele Versiequote:Op zondag 15 oktober 2006 10:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik weet dat ze een jaar geleden bezig waren met het ontwikkelen van een simpele ATB voor stoomlocs. Er moest dan een voorziening voor een noodremming worden getroffen (extra klep in de remleiding of geloof ik), en het kastje zelf deed het decoderen van het ATB signaal. Een gewone ATB kast is inderdaad veel te groot voor een stoomloc.
Ook fijn dat die 6700 zo netjes was gewassenquote:Op zondag 15 oktober 2006 21:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Mooie foto's![]()
Die 6700 van gister heb ik helaas niet meegemaakt, was daarvoor te kort in Dieren blijven hangen, ik vind die foto erg mooi![]()
Verder die ERS vandaag en dan ook nog Oranje ICM in de 3600...
Zl-Amf lag er uit wegens werkzaamheden.quote:Op zondag 15 oktober 2006 21:49 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja hoor ook nog DD-AR.... Het is niet eerlijk! Vandaag veel exotisch dus aldaar, gister nietEn vrijdag avond trouwens wel DD-AR in de 7600.... (nog ingezeten ook)
Trouwens als je zag hoe VOL de 3600 tussen Zl en Dv was, dan was een IRM of DD-AR best handig... tering jantje wat er allemaal via Dv richting het Noorden of Westen moest...
Er is inmiddels 1 2/6 in Nederland, namelijk de 228. Zo tezien staan er op de foto alle in Nederland aanwezige GTW's. (Volgens mij de 303, 304, 305 en 228) Al weet ik niet of er de afgelopen dagen nog nieuwe bij gekomen zijn.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 16:25 schreef thatsme het volgende:
Mooi hoor, nu snap ik ook waar ze blijven... Wel apart is dat bij stadler vol bombarie een 2/6 is opgeleverd en er alleen maar 2/8 in nederland aankomen
Ik zag ook zo'n automaat in Zwaagwesteinde staan afgelopen vrijdag.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 14:20 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Dit Arrivakleurige ding stond ineens bij Leeuwarden CS, 13 oktober 2006.
En ik heb ok weer een update voor mn Dockumer Lokaeltsje gebeuren
quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:19 schreef Alexxxxx het volgende:
En drie keer raden wie er vandaag met zn cameraatje in Leeuwarden was en geen Stadlers zag?
quote:Op maandag 16 oktober 2006 18:20 schreef Alexxxxx het volgende:
Stadlers buiten Fryslân zijn oninteressant
zelfde in Buitenpost, ik mag toch hopen dat ik niet 2 kaartjes hoef te gaan kopen als ik van buitenpost naar delft wil, zou bullshit zijnquote:Op maandag 16 oktober 2006 10:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er is inmiddels 1 2/6 in Nederland, namelijk de 228. Zo tezien staan er op de foto alle in Nederland aanwezige GTW's. (Volgens mij de 303, 304, 305 en 228) Al weet ik niet of er de afgelopen dagen nog nieuwe bij gekomen zijn.
[..]
Ik zag ook zo'n automaat in Zwaagwesteinde staan afgelopen vrijdag.
vroegaah zo vaak voor niks van sneek naar lwd gebagger :pquote:Op maandag 16 oktober 2006 20:56 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
zelfde in Buitenpost, ik mag toch hopen dat ik niet 2 kaartjes hoef te gaan kopen als ik van buitenpost naar delft wil, zou bullshit zijn
trouwens nog maar 1 keer controle gehad bij arriva in een ritje of 50
Goed zoquote:Op donderdag 12 oktober 2006 19:15 schreef Duvel het volgende:
Goed, zie hier!
[afbeelding]
Het stationsnaambord, voor de fappers alhier!
Geniet ervan. Past wel bij je sigquote:
Zou je de foto's en het filmpje kunnen uploaden? Ik ben er wel in geïnteresseerd.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:00 schreef Wadloper het volgende:
Vandaag de 303-304 en de 305 gezien... (aan elkaar gekoppeld)
En de 228 staat er ook, maar die deed niet mee
Die stond er maar gewoon
Dat wordt dan minimaal vanmiddag, mocht ik dan tijd hebbenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 20:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zou je de foto's en het filmpje kunnen uploaden? Ik ben er wel in geïnteresseerd.
Toch is 't wel het visitekaartje van je bedrijf. Ik heb nog ergens een oude Railfreight Design Guide liggen, en die stelt ook dat schoon materieel belangrijk is om goed over te komen op je klanten. Maar goed, dat ding is ook al 15 jaar oud of zo, dus de markt zal wel veranderd zijn...quote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:10 schreef Dr_Flash het volgende:
neeRailion heeft gewoon nog NOOIT wel stuk materieel dan ook gewassen.
Goederenvervoerders geven er gewoon geen ruk om hoe de zooi eruit ziet (en geef ze eens ongelijk ook). Zelfs de ACTS 67xx die meedeed aan het NVBS treinenfeest vorige week zag eruit als een draak
Dat is in verband met de anti-terreuroefening van vanavond trouwensquote:Op woensdag 18 oktober 2006 15:30 schreef MREn het volgende:
Voor de liefhebbers: stel 2109 staat vandaag in Utrecht aan het perron, spoor 18
quote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze gaan er een zijwand uit blasten vanavond, heb ik gehoord
Gofte, dat lees ik net nu ik thuis ben!quote:Op woensdag 18 oktober 2006 15:30 schreef MREn het volgende:
Voor de liefhebbers: stel 2109 staat vandaag in Utrecht aan het perron, spoor 18
met een nieuwe neus en betere techniek zal dat het er wel leuk uitzien. Maar men heeft destijds besloten dat de enkeldekkers niet meer genoeg capaciteit hadden en dus hebben ze alleen maar nieuw dubbeldekker materieel aangeschaft. Dat was het einde van de SM'90 serie.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:01 schreef Brembo het volgende:
Zag vandaag op Utrecht dat SM'90 weggesleept werd door een of ander locomotiefje. Man wat zonde als je dat treintje ziet
. Perfect treinstel, hadden van mij nog wel 100 van bij gemogen
.
Toch zijn de nieuwe Sprinters weer gewoon enkeldeks... Maar goed, dat SM'90 zijn nut verder wel bewezen heeft voor de redelijk probleemloze invoering van IRM mag bekend zijn.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 18:59 schreef thatsme het volgende:
[..]
met een nieuwe neus en betere techniek zal dat het er wel leuk uitzien. Maar men heeft destijds besloten dat de enkeldekkers niet meer genoeg capaciteit hadden en dus hebben ze alleen maar nieuw dubbeldekker materieel aangeschaft. Dat was het einde van de SM'90 serie.
Zie geenstijl.nlquote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:30 schreef Peterselieman het volgende:
Ben benieuwd hoe mooi de trein er na de oefening uitziet![]()
Foei toch! Op de rechterbak zie je remweerstanden (of in elk geval iets van een dakopbouw). DM'90 en SM'90 hebben de zelfde geknikte zijwand.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 21:31 schreef Remzz het volgende:
Dat is toch gewoon een DM90?:
quote:Op woensdag 18 oktober 2006 22:05 schreef thatsme het volgende:
het gaat de goede kant op! nog ff doorgaan en hij is helemaal weg
Enkeldeks voor stoptreinen en dubbeldeks voor meer regio / intercity / sneltreinen. Onthoud dat een enkeldeks-treintje stukken sneller optrekt door het gewicht wat je bespaard. Vind het eigenlijk een vreemde beslissing aan de ene kant dat de NS de SM'90 weg deed, nu word er in 2007 met DM'90 tussen Zwolle - Groningen gereden als stoptreinquote:Op woensdag 18 oktober 2006 19:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Toch zijn de nieuwe Sprinters weer gewoon enkeldeks... Maar goed, dat SM'90 zijn nut verder wel bewezen heeft voor de redelijk probleemloze invoering van IRM mag bekend zijn.
Tja, ze hebben het over, en het rijdt best goed. Een paar jaar geleden reed er nog Plan U, doe er je voordeel mee!quote:Op woensdag 18 oktober 2006 22:17 schreef Brembo het volgende:
[..]
Enkeldeks voor stoptreinen en dubbeldeks voor meer regio / intercity / sneltreinen. Onthoud dat een enkeldeks-treintje stukken sneller optrekt door het gewicht wat je bespaard. Vind het eigenlijk een vreemde beslissing aan de ene kant dat de NS de SM'90 weg deed, nu word er in 2007 met DM'90 tussen Zwolle - Groningen gereden als stoptrein.
Wat doen ze dan met het DM'90 dat vrijkomt van Arriva en de Maaslijn?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 22:21 schreef Zug-Chef het volgende:
Nah dat verhaal van die DM90 is alweer van de baan hoor, so far de omlopen nu vast liggen, wordt het Plan V
Maar 3700 word dat nou ook Plan V dat wordt dan wel leuk in de ochtendspitsquote:Op woensdag 18 oktober 2006 22:21 schreef Zug-Chef het volgende:
Nah dat verhaal van die DM90 is alweer van de baan hoor, so far de omlopen nu vast liggen, wordt het Plan V
Het DM'90 dat vrijkomt van Arriva zal pas halverwege volgend jaar beschikbaar zijn. Hiermee kan de NS in de loop van volgend jaar eventueel een trein in de 9100 van materieel voorzien om zo mat'64 in te kunnen zetten op plaatsen waar het meer nodig is.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 22:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat doen ze dan met het DM'90 dat vrijkomt van Arriva en de Maaslijn?
De stellen zijn zeker wel in actieve dienst op het moment. Er moet namelijk altijd een zekere reserve zijn om defecte stellen te kunnen vervangen. Het opknappen van uitgebrande stellen is enorm duur, omdat het er op neerkomt dat een deel van zo'n stel geheel opnieuw opgebouwd moet worden. Daarmee wordt ook een deel van de onderhoudscapaciteit in beslag genomen die soms hard nodig is.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:08 schreef Dichterbijer het volgende:
Laat mij het even goed begrijpen... dit materiaal is een test geweest van de NS en word momenteel niet meer ingezet? Waarom zo'n treinstel inzetten als je ook nog een paar afgebrande bakken hebt staan in Amersfoort/elders?
Dat is in de plan U tijd (Ehv-Wt), maar nu zijn de stoppers Wt-Ehv hierna doorgaand naar Bd.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:28 schreef Peterselieman het volgende:
De 9100 is zo'n serie en rond eindhoven liggen er mogelijkheden, welke door de NS uitgetest zijn. De DM'90 is iets meer dan 10 jaar oud en economisch nog lang niet afgeschreven.
Ik heb gisteren gehoord dat het definitief DM'90 wordt tussen Zwolle en Groningen. IK weet niet wat Veolia met NS afgesproken heeft. Maar de Buffels zijn van de NS en als de NS ze elders nodig heeft heeft Veolia gewoon een probleem. Daarnaast heeft Syntus ook nog wel een aantal Buffels over denk ik.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 22:43 schreef Peterselieman het volgende:
De verwachting is dat eind volgend jaar al het DM'90 van de maaslijn beschikbaar komt. Wat de NS hiermee gaat doen weet ik niet, maar het zou kunnen zijn dat ze een deel in de 9100 inzetten en een deel rond eindhoven, alwaar enkele weken geleden wel testritten zijn uitgevoerd met DM'90.
veolia krijgt toch eerst de dh 1/2 stellen die bij arriva overbodig zijn?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:41 schreef thatsme het volgende:
[..]
Ik heb gisteren gehoord dat het definitief DM'90 wordt tussen Zwolle en Groningen. IK weet niet wat Veolia met NS afgesproken heeft. Maar de Buffels zijn van de NS en als de NS ze elders nodig heeft heeft Veolia gewoon een probleem. Daarnaast heeft Syntus ook nog wel een aantal Buffels over denk ik.
En dat dieselmaterieel trager is ben ik niet met je eens. Vaak trekt de Buffel in Zwolle harder op de ICM's. Waarschijnlijk omdat de Buffel stoptrein materieel is en de ICM eigelijk niet. Intercity's hoeven niet zo hard op te trekken omdat op lange afstand de tijdswinst dan toch beperkt is.
En de assentellers zijn niet nodig voor de Buffel daar is onderzoek naar gedaan. Voor de beveiliging worden assentellers toch wel standaard in de toekomst zeker met de opkomst van steeds meer lightrail materieel dat steeds meer problemen krijgt met de oude manier van detecteren.
Daar word je niet blij van, die dingen staan op instorten...quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:21 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
veolia krijgt toch eerst de dh 1/2 stellen die bij arriva overbodig zijn?
Zit ik niet meequote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar word je niet blij van, die dingen staan op instorten...
Zo lang tussen Rotterdam en Utrecht Koplopers blijven rijden, maak ik me ook nog niet druk.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Zit ik niet mee![]()
hier rijden dan mooi Stadlers![]()
De 'gewone' detectie is toch niets meer dan het kortsluiten van de linker en rechter rail? Ik heb wel eens gehoord dat wanneer je vast komt te staan op een overweg je de startkabels van je auto kan gebruiken om het spoor op bezet te krijgen. Dan lijkt mij zo dat een stevige stalen treinas ook wel voldoende geleid voo dit doel.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:41 schreef thatsme het volgende:
[..]
En de assentellers zijn niet nodig voor de Buffel daar is onderzoek naar gedaan. Voor de beveiliging worden assentellers toch wel standaard in de toekomst zeker met de opkomst van steeds meer lightrail materieel dat steeds meer problemen krijgt met de oude manier van detecteren.
nou danquote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zo lang tussen Rotterdam en Utrecht Koplopers blijven rijden, maak ik me ook nog niet druk.
dat klopt, alleen lichtere treinstellen drukken schijnbaar niet hard genoeg om die kortsluiting te krijgen, zoals de lint en de wadloper, daarom is dat detectie systeem niet altijd meer toerijkend en worden er assentellers geplaatst.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:52 schreef Fixers het volgende:
[..]
De 'gewone' detectie is toch niets meer dan het kortsluiten van de linker en rechter rail? Ik heb wel eens gehoord dat wanneer je vast komt te staan op een overweg je de startkabels van je auto kan gebruiken om het spoor op bezet te krijgen. Dan lijkt mij zo dat een stevige stalen treinas ook wel voldoende geleid voo dit doel.
* Ou-Tannu ziet de baldadige fokkertjes al sluiting maken op t spoorquote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:58 schreef thatsme het volgende:
[..]
dat klopt, alleen lichtere treinstellen drukken schijnbaar niet hard genoeg om die kortsluiting te krijgen, zoals de lint en de wadloper, daarom is dat detectie systeem niet altijd meer toerijkend en worden er assentellers geplaatst.
Het probleem is niet direct de massa van de trein, maar vooral de combinatie met het gebruik van schijfremmen. Vroeger hadden de treinen blokkenremmen die de wielen schoon hielden. Nu vormt zich een laagje op de wielen dat de weerstand tussen spoorstaaf en wielen verhoogt, waardoor de detectie niet zo zeker meer is.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:58 schreef thatsme het volgende:
[..]
dat klopt, alleen lichtere treinstellen drukken schijnbaar niet hard genoeg om die kortsluiting te krijgen, zoals de lint en de wadloper, daarom is dat detectie systeem niet altijd meer toerijkend en worden er assentellers geplaatst.
een laagje niet geleidend materiaal waarschijnlijk...quote:
Ja, dat hebben ze bij de Wadlopers geprobeerd: een soort staalborstels, maar dat gaf toch niet het gewenste effect. Het betreft hier een laagje vuil, bijvoorbeeld kapotgereden bladeren, roest en zo. Dat dieselmat (vnl. Wadlopers) is zo licht dat de wielen niet meer schoon worden. Het is eigenlijk een breder fenomeen dat ook nog eens te maken heeft met de betere loopeigenschappen van moderne treinen: vroeger was de hele spoorkop door al het geslinger en gebonk roestvrij, nu zie je op die diesellijntjes een smal streepje glimmen op de kop, en de rest is roest. Dat maakt een kleiner contactoppervlak.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:37 schreef Fixers het volgende:
Ik denk dat duvel een laagje stof/vuil/vet op de wielen bedoeld wat de geleiding doet afnemen. Is het dan niet simpel op te lossen door een kleine aanpassing aan de wielstellen? Iets dat de wielen schooveegt tijdens het rijden. Dat lijkt mij een simpeler oplossing dan de infrastructuur aanpassen/
Klopt, zie maar:quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
Het schijnt dat GTW 303 van arriva al wat letters mist en rijdt voor een bedrijf met de naam ar
Veolia heeft in zoverre een probleem dat Wadjes trager zijn. NS is contractueel verplicht om voor maximaal een jaar materieel ter beschikking te stellen aan de nieuwe vervoerder. Het probleem is dat nergens gespecifieerd staat wat voor materieen dat moet zijnquote:[b]Op donderdag 19 oktober 2006 12:41 schreef Ik heb gisteren gehoord dat het definitief DM'90 wordt tussen Zwolle en Groningen. IK weet niet wat Veolia met NS afgesproken heeft. Maar de Buffels zijn van de NS en als de NS ze elders nodig heeft heeft Veolia gewoon een probleem. Daarnaast heeft Syntus ook nog wel een aantal Buffels over denk ik.
Ik denk dat dat meer met de seinbeelden te maken heeft, want een optrekkende ICM voel je echt wel in je rug duwen en een Buffeltje niet.quote:En dat dieselmaterieel trager is ben ik niet met je eens. Vaak trekt de Buffel in Zwolle harder op de ICM's. Waarschijnlijk omdat de Buffel stoptrein materieel is en de ICM eigelijk niet. Intercity's hoeven niet zo hard op te trekken omdat op lange afstand de tijdswinst dan toch beperkt is.
Nou, daar ben ik het niet mee eensquote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:53 schreef MREn het volgende:
Ik denk dat dat meer met de seinbeelden te maken heeft, want een optrekkende ICM voel je echt wel in je rug duwen en een Buffeltje niet.
Buffels zitten best leuk hoorquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:13 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Dus naast dat m'n wekelijkse reis Delft-Buitenpost en terug een half uur langer gaat duren hebben die klootzakken daar dus ook besloten dat hij een stuk oncomfortabeler wordtverdomme, kut NS
Ik vergeleek oom ICM met DM'90 en niet met SGM of mat'64.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, daar ben ik het niet mee eensICM trekt gewoon minder hard op dan stoptreinmat. Rij maar eens een 4400 dienst met ICM, knap als je het aan de overkant binnen de +7 houdt.
Hoezo dat nu weer?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:13 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Dus naast dat m'n wekelijkse reis Delft-Buitenpost en terug een half uur langer gaat duren hebben die klootzakken daar dus ook besloten dat hij een stuk oncomfortabeler wordtverdomme, kut NS
Buffels zitten KUT met PERENquote:
Ik heb tegen beide geen bezwaar eerlijk gezegd. De laatste graag gestoofd.quote:
ja en die trein die rijdt dus vanaf 11 december maar tot amersfoort.....quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:56 schreef MREn het volgende:
[..]
Hoezo dat nu weer?
Den Haag-Groningen/Leeuwarden blijft gewoon ICM hoor...
Nee hoor, dat geldt alleen maar voor het deel Amsterdam-Amersfoortquote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:54 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
ja en die trein die rijdt dus vanaf 11 december maar tot amersfoort.....
Er komt ook een lijn Rtd - Amf toch? Of is dat wat nu de "sneltrein" is?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:58 schreef MREn het volgende:
[..]
Nee hoor, dat geldt alleen maar voor het deel Amsterdam-Amersfoort
(Rotterdam/)Den Haag-Groningen blijft dus gewoon bestaan.
Ja, de serie 2800 Rtd-Rta-Gd-Ut-Amfquote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er komt ook een lijn Rtd - Amf toch? Of is dat wat nu de "sneltrein" is?
Eigenbelang is een goede drijfveer somsquote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:06 schreef MREn het volgende:
[..]
Ja, de serie 2800 Rtd-Rta-Gd-Ut-Amf
Hoewel zit met het extra stoppen van de IC's te Gd net zo snel wordt, kun je straks inderdaad 4x per uur van Rtd naar Amf.
Dat pleit nog eens extra voor het doortrekken van de stopper Apd-Aml tot Amf en Es om zo tot een fatsoenlijk kwartiersdienst te komen, dit natuurlijk ook met een extra perron te Bnn (verkorting: gokje) aan het spoor Amf-Apd. Dat je nauwelijks eerder aankomt dan met de IC van een kwartier later (net als Ut-Amf-Zl met de snelstoptrein van nu), maakt niet uit, wachten op het station wordt als erg ervaren, onderweg is onderweg tenslotte. En uiteraard zet je ICM in zoals nu en geen mat'64 zoals gepland (maar dat is eigenbelang).
Het is qua reizigers vergelijkbaar met het stuk naar Zl: in de spitsen IC's van planmatig 14/15 bakken en voortreinen die 5 minuten voor de gewone IC uit rijden met 8 a 12 bakken Rtd-Dv.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Eigenbelang is een goede drijfveer somsWas het niet al de bedoeling dat Bnn (afko komt me bekend voor) een perron langs de hoofdlijn zou krijgen? Trekt een kwartierdienst genoeg mensen op Amf - Apd - Es? 't Is wel een erg lange lijn! Blijft de lijn Apd - Zp zo geïsoleerd? Ik heb me nog niet echt verdiept in lijnen buiten mijn woonwerkverkeer eigenlijk...
Hoi, ik ben Foppe de Haan, en ik ben de blindenribbels aan het testen met mijn kontquote:Op woensdag 18 oktober 2006 21:28 schreef Duvel het volgende:
Mein Gott, mijn trein, wat doe je??!
[afbeelding]
Een kwartierdienst is natuurlijk altijd veel fijner, ook al zijn de treinen korter.quote:
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:24 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Hoi, ik ben Foppe de Haan, en ik ben de blindenribbels aan het testen met mijn kont
Die stations gaan allemaal in december open;Twello en De Maten bediend door stopper Aml-Apd, Osseveld en Zuthpen-Naamkwijt door de boemel.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een kwartierdienst is natuurlijk altijd veel fijner, ook al zijn de treinen korter.
Dat gedoe met Apd - Zp vind ik erg maf, maak je geen vrienden mee. Ik heb die trein een paar keer per jaar, en hij zit inderdaad flink vol meestal (ik reis dan in de spits). Is er geen ambtenaar die de navolging van de concessie in de gaten houdt? Worden die extra stations nog niet geopend?
Voorst-Empe, niks Zutphenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:05 schreef MREn het volgende:
[..]
Die stations gaan allemaal in december open;Twello en De Maten bediend door stopper Aml-Apd, Osseveld en Zuthpen-Naamkwijt door de boemel.
Welkom in 2007quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:50 schreef Brembo het volgende:
Eigenlijk wel geinig dat de hele dienstregeling op de randstad wordt afgestemd en niet veel voordelen voor het oosten zijn.
Vroeger, en dan heb ik het over 2000, 2001 was 6 bakken mat'64 standaard voor de 3600. 3*V of T+V dus.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:50 schreef Brembo het volgende:
Waar ik nou benieuwd naar was of de 3700 (Zwolle - Nijmegen) bediend word doot mat'64En hoe ze dat ooit in de spits willen gaan realiseren
![]()
Want enkel een Plan T is wel heel crap voor die lijn en 2*Plan T is nou ook weer niet voorradig...
Eigenlijk wel geinig dat de hele dienstregeling op de randstad wordt afgestemd en niet veel voordelen voor het oosten zijn.
Ah, dan verklaart dat ook meteen waarom ik niet op de naam kon komenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voorst-Empe, niks Zutphen
Maar is dat zo ja? Per drgl 2007? ff rondje plannen dan
Even een kleine correctie: De Maten wordt bediend door de Buffels Apd-Zp en Osseveld wordt bediend door de stopper Aml-Apd.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:05 schreef MREn het volgende:
[..]
Die stations gaan allemaal in december open;Twello en De Maten bediend door stopper Aml-Apd, Osseveld en Zuthpen-Naamkwijt door de boemel.
Regions heeft ontheffing gevraagd en gekregen voor het enkel in de spits bieden van de aansluitingen te Apd en Zp; in de ochtendspits aansluiting stopper-> IC te Apd en in de avondspits IC->stopper.
ma'64 wordt nu wel in de weekend diensten ingezet maar de week diensten zijn eigenlijk V-IRM. Maar een V-IRM (VI) is in de spits toch wel afgeladenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:11 schreef MREn het volgende:
[..]
Vroeger, en dan heb ik het over 2000, 2001 was 6 bakken mat'64 standaard voor de 3600. 3*V of T+V dus.
Voor mij destijds reden om mn reizen Es-Bd vrijwel geheel op klapstoel op het 1e klas balkon te reizen met half uur pauze te Nm of Ht om mn rug te ontlasten. Als ik slimmer was geweest (wijsheid achteraf), had ik IC naar Ut en daar interliner genomen. Ik neem dat ding (sorry, Q-liner) nu regelmatig naar Gr, en dat bevalt me eigenlijk een stuk beter.
Ik weet wel dat knip 3600/3700 en inzet mat'64 voor mij weer een hernieuwde reden is om van de IJssellijn weg te blijven...
Ik zal ze niet missen...quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 22:15 schreef Wadloper het volgende:
Vind de een teringlawaai maken, vooral als ze stilstaan
Nee, als er lawaai is, geef mij de wadlopers maar!!
Arriva?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 22:12 schreef groningerstudent het volgende:
Toen ik vanmiddag naar Utrecht ging kwam, toen ik op het perron liep, net een Stadler binnenrijden bij spoor 5 (volgens mij). Hij is in ieder geval een stuk stiller dan de huidige treinen...![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |