Die is door Railion soort van uitgeleend aan Railpro, maar toch weer niet. Beetje rare constructie, op http://www.rolandrail.nl kun je er meer over vinden.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:31 schreef bleiblei het volgende:
Ik zag gisteren dacht ik in een flits op Den Bosch de 6401 staan in een heel rare livery.
Er stond op de neus heel groot in wit 6401 en voor de rest was ie een donkere kleur. Het was tegen 6en toen ik er voorbij kwam en ik sliep half dus ik kan me vergist hebben. Weet hier iemand daar meer van?
Ik ben daar twee keer langs gekomen vorige maand (met de bus op vakantie, dan pik je daar mensen op)quote:Op woensdag 11 oktober 2006 20:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
Kan iemand trouwnes ff bij zwolle op het emplacement gaan foto schieten? staat volgens mij ook nog steeds een raar treinstel tussen de vele Plan T/U/Vtjes
quote:Op maandag 9 oktober 2006 16:49 schreef thatsme het volgende:
[afbeelding]
Foto van Maarten Otto.
De vernieuwde koploper
Oh ja! Die laatste waren me nog niet eens opgevallen!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 21:54 schreef guitarist.nl het volgende:
Ik ben benieuwd als die digitale informatie net zo brak gaat werken als bij de bussen van de connexxion
Airco is wel een voordeel, wel jammer dat je nu niet meer uit het raam kan hangen.
En de lijnen naast de voordeuren en inhammen onder de lampen hadden ze idd ook wel mogen wegwerken.
Ja die ja! Wat een maf dingquote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die is door Railion soort van uitgeleend aan Railpro, maar toch weer niet. Beetje rare constructie, op http://www.rolandrail.nl kun je er meer over vinden.
Edit: hier een foto: http://www.rolandrail.net/nieuws/06/fp_01458.htm
De ruimte van de motorquote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:31 schreef KaheemSaid het volgende:
[afbeelding]
Die ruimte zonder raampjes, ongeveer op de helft van de trein, wat is dat?
Thanks mate, ik dacht al daar zal de motor wel zitten maar omdat het er uit zag dat je er door heen kon lopen was er nog wat twijfel over. Het klopt dus wel, mooi hoor. Hij is wel erg krap of niet?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 16:34 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
De ruimte van de motorKan je tussendoor lopen
http://s54.photobucket.co(...)06%20oktober%202006/
Vanmorgen nog gezien, ik had geluk, mijn kant (op de foto te zien) is groen, maar andere kant is nog steeds geelquote:Op donderdag 12 oktober 2006 17:54 schreef Wadloper het volgende:
Die groene wadloper, heeft die weer 2 groene baanschuivers?
Je had de trein van 16.49u van spoor 7 in Utrecht?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 18:47 schreef jorienvdherik het volgende:
wat een drama bij de ns, terug van utrecht naar rotterdam. zo koploper wel lang, maar echt zoveel mensen die instappen, stond helemaal vol waar je normaal zit, ook bij de deuren stonden 20 mensen waaronder ik,
jaquote:Op donderdag 12 oktober 2006 19:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je had de trein van 16.49u van spoor 7 in Utrecht?
tja zoals ze wel vaker omroepen "Deze trein heeft meer dan 1 deur"quote:Op donderdag 12 oktober 2006 18:47 schreef jorienvdherik het volgende:
wat een drama bij de ns, terug van utrecht naar rotterdam. zo koploper wel lang, maar echt zoveel mensen die instappen, stond helemaal vol waar je normaal zit, ook bij de deuren stonden 20 mensen waaronder ik,
Ik was niet eens de machinist!quote:
was bij elke deurquote:Op donderdag 12 oktober 2006 19:14 schreef thatsme het volgende:
[..]
tja zoals ze wel vaker omroepen "Deze trein heeft meer dan 1 deur"
Niet waar.quote:
Oh okequote:Op donderdag 12 oktober 2006 19:00 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Vanmorgen nog gezien, ik had geluk, mijn kant (op de foto te zien) is groen, maar andere kant is nog steeds geel
't Was best leuk om even te gaan kijken jaquote:Op donderdag 12 oktober 2006 20:23 schreef Zug-Chef het volgende:
OMG Duvel... Austria ist GEIL![]()
![]()
![]()
Vooral die vele goederentreinen waar je het over hebt zullen mij nog wel eens die kant op sturen
Dat zijn nou idioten, die van mij met dezelfde koelkast, zonder medelijden, geplet mogen worden, of gestenigd met hun stenenquote:Op donderdag 12 oktober 2006 20:36 schreef SkaterSam het volgende:
Maandagnacht de eerste nachttrein vanuit Utrecht naar Amsterdam genomen. Vertrok gewoon keurig op tijd, de rit ging lekker, totdat vlak voor Diemen de trein met een harde knal ergens tegen aan reed en plots stopte. Er werd al snel omgeroepen dat ze even gingen kijken, en het geluk was dat er op dat stukje traject (net voor de boog naar Schiphol) een werkploeg bezig was, die met wat lichtjes konden bijschijnen.
Na een half uur bleek uiteindelijk dat een of andere idioot of meerdere idioten een koelkast met bakstenen (!!!!!!) op de rails had gezet. Bij Amsterdam bleek dat de trein voldoende beschadigd was om uit dienst te gaan, er zat ook wel een flinke witte streep op de sneeuwschuiver (of hoe noem je dat polyester ding daaronder) en er was een stukje afgebroken geloof ik. Maar ik kon er echt met mijn hoofd niet bij hoe iemand op het idee zou komen om een koelkast met stenen op de rails te zetten...![]()
Yup! door zulke gasten kunnen wij weer mekkeren dat de NS altijd vertraging heeft!quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 04:53 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Dat zijn nou idioten, die van mij met dezelfde koelkast, zonder medelijden, geplet mogen worden, of gestenigd met hun stenen![]()
Ik walg van dat soort gasten![]()
![]()
![]()
Die lampen zijn puur om gezien te worden. In het donker zie je als machinist maar een paar meter voor je. En als een trein 140km/h rijdt, is dat ongeveer 40m/s, dus ga maar na wat je dan zietquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 07:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Yup! door zulke gasten kunnen wij weer mekkeren dat de NS altijd vertraging heeft!
( maar eh een trein heeft toch ook koplampen en dan zie je een beetje koelkast ondanks de snelheid toch wel staan? )
weinigquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 07:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die lampen zijn puur om gezien te worden. In het donker zie je als machinist maar een paar meter voor je. En als een trein 140km/h rijdt, is dat ongeveer 40m/s, dus ga maar na wat je dan ziet.
ik ben niet echt een trein expert, maar 2/6 en 2/8? leg uit ...quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 16:25 schreef thatsme het volgende:
Mooi hoor, nu snap ik ook waar ze blijven... Wel apart is dat bij stadler vol bombarie een 2/6 is opgeleverd en er alleen maar 2/8 in nederland aankomen
Er worden twee versies van deze treinen geleverd. Eentje is driedelig, de andere vierdelig. De driedelige heeft twee reizigersbakken en één motorbak. De aanduiding van deze trein is 2/6 in het Zwitserse systeem (deze trein is in Zwitserland gebouwd). De 2 staat voor het aantal aangedreven assen, de 6 voor het totaal aantal assen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 16:47 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
ik ben niet echt een trein expert, maar 2/6 en 2/8? leg uit ...![]()
Zullen dezen uit Leeuwarden gekomen zijn, want daar waren ze allemaal weer weg.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:46 schreef CybPraetorian het volgende:
ik stapte net in Zuidbroek uit de trein, en ik keek achterom om te zien dat er 4 (!!) nieuwe treinstellen van Stadler voor Arriva klaar stonden. Thuis gekomen meteen de fotocamera gepakt, en ff terug gereden, en de volgende foto serie gemaakt. Zeer geslaagd naar mijn idee!
[[url=http://xs307.xs.to/xs307/06415/Arriva_trein1.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs307.xs.to/xs307/06415/Arriva_trein2.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs307.xs.to/xs307/06415/Arriva_trein3.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs307.xs.to/xs307/06415/Arriva_trein4.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs307.xs.to/xs307/06415/Arriva_trein5.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs307.xs.to/xs307/06415/Arriva_trein6.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs307.xs.to/xs307/06415/Arriva_trein7.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
Dus geachte fotografeermeneer gingen ze richting Groningen of niet en waren het allemaalquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 18:11 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zullen dezen uit Leeuwarden gekomen zijn, want daar waren ze allemaal weer weg.![]()
1 of ander A.Miedema?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:19 schreef Alexxxxx het volgende:
En drie keer raden wie er vandaag met zn cameraatje in Leeuwarden was en geen Stadlers zag?
quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:43 schreef Alexxxxx het volgende:
Straks heb ik die kuttigeandstad:rail nog eerder op de foto dan onze eigen Arrivatreintje
Ik ben een spammer, ik post alleen de link, maar dan wel meteen overal.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:44 schreef Duvel het volgende:
[..]Dat zou voor jou wel een drama zijn natuurlijk. Post je de RR wel hier, of in een lightrail/tram/neptreinen-topic?
quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:19 schreef Alexxxxx het volgende:
En drie keer raden wie er vandaag met zn cameraatje in Leeuwarden was en geen Stadlers zag?
ik zag ze ook, reed met die intercity Lw binnen, jij toevallig ook?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 06:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Ze stonden gisteravond al in Lw rond het ACTS terrein vlak voor de VOITH loods, 4 stuks zo rond 21.13
Mwag, vrouwlief ging een voordeelurenkaart kopen, en ik hqad gewoon een compactcameratje meegenomen voor het geval dat, klinkt erger dan het isquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 02:14 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik zag ze ook niet, maar ik had dan weer geen camera bij me.
Je wilt me toch niet vertellen dat we straks voor Ariva en NS aparte kaartautomaten krijgen. Want dan is het helemaal zoekquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 15:46 schreef Wadloper het volgende:
Dat zijn de nieuwe automaten van Arriva als het goed is. Je moet op het hoofdstation (Groningen of Leeuwarden) een kaartje van de NS kopen, als je verder dan deze 2 hoofdstations wilt reizen
Je hebt gelijk, je mag niet op de sporen staan, maar ja zoals ze zeggen "Brutalen hebben de halve wereld"quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 17:29 schreef Wadloper het volgende:
Je mag niet op de sporen staan
Waar woon jij eigenlijk dan?
Zuidbroek is ook mijn opstap station namelijk
Ze stonden stil en gingen nergens heen, naar mijn idee was er niet eens een conducteur of machinist in de buurt.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 22:28 schreef verzameldirk het volgende:
[..]
Dus geachte fotografeermeneer gingen ze richting Groningen of niet en waren het allemaal
3 delige stellen![]()
Trouwens bedankt voor deze mooie foto's![]()
Jammer dan !!!!quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:19 schreef Alexxxxx het volgende:
En drie keer raden wie er vandaag met zn cameraatje in Leeuwarden was en geen Stadlers zag?
kansen zien, en kansen nemen... dat heb ik wel geleerd van het auto/trein spotten...quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:43 schreef Alexxxxx het volgende:
Straks heb ik die kuttigeandstad:rail nog eerder op de foto dan onze eigen Arrivatreintje
Grapjasquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 18:58 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
Nou ik zal dan wel in de buurt van Zuidbroek wonen he
Op een stoomloc weet ik niet, maar een ATB kast is best groot om erin te bouwen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:41 schreef Fixers het volgende:
Hoe doen ze het eigenlijk met ATB op het gewone spoor in dat oude materieel. Mogen die zonder rijden of hebben ze er losse ATB units ingebouwd (lijkt me niet op een stoomloc)
Ik weet dat ze een jaar geleden bezig waren met het ontwikkelen van een simpele ATB voor stoomlocs. Er moest dan een voorziening voor een noodremming worden getroffen (extra klep in de remleiding of geloof ik), en het kastje zelf deed het decoderen van het ATB signaal. Een gewone ATB kast is inderdaad veel te groot voor een stoomloc.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:41 schreef Fixers het volgende:
Hoe doen ze het eigenlijk met ATB op het gewone spoor in dat oude materieel. Mogen die zonder rijden of hebben ze er losse ATB units ingebouwd (lijkt me niet op een stoomloc)
ATB-SV ? Simpele Versiequote:Op zondag 15 oktober 2006 10:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik weet dat ze een jaar geleden bezig waren met het ontwikkelen van een simpele ATB voor stoomlocs. Er moest dan een voorziening voor een noodremming worden getroffen (extra klep in de remleiding of geloof ik), en het kastje zelf deed het decoderen van het ATB signaal. Een gewone ATB kast is inderdaad veel te groot voor een stoomloc.
Ook fijn dat die 6700 zo netjes was gewassenquote:Op zondag 15 oktober 2006 21:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Mooie foto's![]()
Die 6700 van gister heb ik helaas niet meegemaakt, was daarvoor te kort in Dieren blijven hangen, ik vind die foto erg mooi![]()
Verder die ERS vandaag en dan ook nog Oranje ICM in de 3600...
Zl-Amf lag er uit wegens werkzaamheden.quote:Op zondag 15 oktober 2006 21:49 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja hoor ook nog DD-AR.... Het is niet eerlijk! Vandaag veel exotisch dus aldaar, gister nietEn vrijdag avond trouwens wel DD-AR in de 7600.... (nog ingezeten ook)
Trouwens als je zag hoe VOL de 3600 tussen Zl en Dv was, dan was een IRM of DD-AR best handig... tering jantje wat er allemaal via Dv richting het Noorden of Westen moest...
Er is inmiddels 1 2/6 in Nederland, namelijk de 228. Zo tezien staan er op de foto alle in Nederland aanwezige GTW's. (Volgens mij de 303, 304, 305 en 228) Al weet ik niet of er de afgelopen dagen nog nieuwe bij gekomen zijn.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 16:25 schreef thatsme het volgende:
Mooi hoor, nu snap ik ook waar ze blijven... Wel apart is dat bij stadler vol bombarie een 2/6 is opgeleverd en er alleen maar 2/8 in nederland aankomen
Ik zag ook zo'n automaat in Zwaagwesteinde staan afgelopen vrijdag.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 14:20 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Dit Arrivakleurige ding stond ineens bij Leeuwarden CS, 13 oktober 2006.
En ik heb ok weer een update voor mn Dockumer Lokaeltsje gebeuren
quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:19 schreef Alexxxxx het volgende:
En drie keer raden wie er vandaag met zn cameraatje in Leeuwarden was en geen Stadlers zag?
quote:Op maandag 16 oktober 2006 18:20 schreef Alexxxxx het volgende:
Stadlers buiten Fryslân zijn oninteressant
zelfde in Buitenpost, ik mag toch hopen dat ik niet 2 kaartjes hoef te gaan kopen als ik van buitenpost naar delft wil, zou bullshit zijnquote:Op maandag 16 oktober 2006 10:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er is inmiddels 1 2/6 in Nederland, namelijk de 228. Zo tezien staan er op de foto alle in Nederland aanwezige GTW's. (Volgens mij de 303, 304, 305 en 228) Al weet ik niet of er de afgelopen dagen nog nieuwe bij gekomen zijn.
[..]
Ik zag ook zo'n automaat in Zwaagwesteinde staan afgelopen vrijdag.
vroegaah zo vaak voor niks van sneek naar lwd gebagger :pquote:Op maandag 16 oktober 2006 20:56 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
zelfde in Buitenpost, ik mag toch hopen dat ik niet 2 kaartjes hoef te gaan kopen als ik van buitenpost naar delft wil, zou bullshit zijn
trouwens nog maar 1 keer controle gehad bij arriva in een ritje of 50
Goed zoquote:Op donderdag 12 oktober 2006 19:15 schreef Duvel het volgende:
Goed, zie hier!
[afbeelding]
Het stationsnaambord, voor de fappers alhier!
Geniet ervan. Past wel bij je sigquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |