Die zijn over de datum joh!quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:17 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
U vraagt wij draaien
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op maandag 9 oktober 2006 16:49 schreef thatsme het volgende:
[afbeelding]
Foto van Maarten Otto.
De vernieuwde koploper
Vooral het stuk na de Vechtbrug bij Weesp tot je volledig op de Flevolijn zit.quote:Op maandag 9 oktober 2006 21:28 schreef jorienvdherik het volgende:
Leuk stuk van Amsterdam naar Almere met de trein
Riemer en Annie he. Zij komen zo op de trein. Terwijl ik in een van de cabines zat, kwamen zij ook even een kijkje nemen. We konden zo met de trein weg rijden, alleen de sleutel ontbrakquote:Op maandag 9 oktober 2006 23:22 schreef Alexxxxx het volgende:
43 treinstellen krijgen een naam. Er zijn 22 Groningse namen en 22 Friese
(er is dus één trein met een dubbele naam)
automatisch sluiten heeft wel als voordeel dat je geen conducteur meer naar buiten hoeft te schoppen om te fluiten en sleutelenquote:Op maandag 9 oktober 2006 23:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Riemer en Annie he. Zij komen zo op de trein. Terwijl ik in een van de cabines zat, kwamen zij ook even een kijkje nemen. We konden zo met de trein weg rijden, alleen de sleutel ontbrak
Nog een opvallend detail aan de GTW: De GTW heeft niet een uitschuifbare treeplank, maar 2 !!! De bovenste wordt automatisch uitgeschoven, maar als het perron iets lager ligt, dan kan de machinist door een druk op de knop de onderste uit laten schuiven. De planken zijn voorzien van voelstrips, waardoor ze stoppen met uitschuiven als ze iets raken. De deuren van de trein sluiten automatisch na een x tal seconden. Voor minder validen is er echter een extra openknop, waardoor de deur langer open blijft staan.
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 01:00 schreef Frederic het volgende:
Maak kennis met de nieuwe Brusselse metrostellen (geleverd in de loop van 2007):
[afbeelding]
Deze metrostellen zijn van het "boa"-type (geen onderverdelingen binnenin) van de Spaanse constructeur CAF.
Het metronet zal trouwens de komende jaren met 36% worden uitgebreid, er komen nieuwe stations, bestaande metrostations worden gerenoveerd en ook de metro-ingangen (bovengronds) krijgen een eigen, herkenbaar en modern uitzicht.
De nieuwe trams rijden al een tijdje rond:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dies idd Stuqeu!quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:29 schreef zentuin het volgende:
Bij mij doet in de openingspost al tijden de afbeelding van het boemeltje Luik Maastricht het niet. Tenzij daar een klein rood kruisje rijdt natuurlijk...
Er stond er ook weer 1 op groningenquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 13:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Vandaag mijn eerste Stadlers gezien, drie op een rij bij VoithGeen zoomlens bij me
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
dacht dat aan elke kand van de moterbak maar 1 rijtuig zat?
zie http://www.stadlerrail.com/file/pdf/Pdb%20Arriva%200506%20e.pdf voor een boel info + tekeningen op pagina 2quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:34 schreef Peterselieman het volgende:
De 2/6 heeft idd aan beide kanten van de motorbak een passagierscoupé. De 2/8 heeft aan een kant van de motorbak 2 coupés en aan de andere 1.
aah ik had liggen slapen dusquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:05 schreef thatsme het volgende:
[..]
[..]
zie http://www.stadlerrail.com/file/pdf/Pdb%20Arriva%200506%20e.pdf voor een boel info + tekeningen op pagina 2
hmm besloten rit zo te zienquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 20:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Zoals al eerder aangekondigd in dit topic gaat de DE-II 186 van HSA een zondagje knallen in Friesland en deels ook Groningen... En wel de 29e van oktober. Het stel komt de dag ervoor al in Lw aan.... De voorlopige dienstregeling is bekend... zie onderstaande link
http://www.friesemodelbaa(...)g/dienstregeling.pdf
ga mischien wel ff kijken langs t spoortquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 20:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Nah ik vraag het me af... Zover ik van de HSA-boys gehoord hebt kan je ook als toeschouwer mee, alleen waren daar nog wel wat discussies over intern... ff mailen als je mee wil
moet ik ff kijken,quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 20:53 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik ook in ieder geval. Zaterdag bij de aankomst, zondag als ie vertrekt richting Hdg, en daarna fotostop bij Achter de Hoven. Daarna nog verder naar Boksum (afsplitsing Harlingen en Sneek) en ook nog ff bij Wirdum (als ie naar Zwolle gaat)
En jij
Vanaf leeuwarden is die prima vanaf het perron te zien dacht ikquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja dat klopt, vooral bij binnenkomst, en anders schijnt er stukje zuidelijker ook een mooi plekje te zijn vanuti de bosjes ofzo... Dat weet dacht ik Alexxxxx wel... Iemand had het er hier wel eens over namelijk
hmmz true true, maar ik voel dr weinig voor om de hele dag door lwd te slenteren als die weer weg isquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:35 schreef Zug-Chef het volgende:
Oh ja in Lw zoiezo, als ik jou was zou ik m ook in Lw komen spotten, komt ie vaker dan in Heerenveen
Toen ik nog in Heerenveen op school zat ergerde ik me alleen nog maar aan treinen. Pas nu ik er niet meer mee reis bben ik ze tof gaan vinden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja dat klopt, vooral bij binnenkomst, en anders schijnt er stukje zuidelijker ook een mooi plekje te zijn vanuti de bosjes ofzo... Dat weet dacht ik Alexxxxx wel... Iemand had het er hier wel eens over namelijk
Gisteren issie van Onnen naar Amersfoort gereden... Succesquote:Op woensdag 11 oktober 2006 08:56 schreef Dichterbijer het volgende:
Wie weet toevallig waar de ICMm 4011 te spotten valt?
D'r moeten wel wat meer foto's komen is mijn mening
Eh, te spotten in Haarlem wellicht?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 08:56 schreef Dichterbijer het volgende:
Wie weet toevallig waar de ICMm 4011 te spotten valt?
D'r moeten wel wat meer foto's komen is mijn mening
Ga nog even doorquote:Op woensdag 11 oktober 2006 10:07 schreef Zug-Chef het volgende:
de 4012 is voor t laatst 2 oktober gespot. De 4013 voor het laatst op 7 oktober. En de 4014 gisteren nog...
de 4011 stond als proef natuurlijk te boek,quote:Op woensdag 11 oktober 2006 10:16 schreef Duvel het volgende:
Dan zal ie nog niet in behandeling zijn.
Dat zou je denken. Dat dachten ze bij ICR ook...quote:Op woensdag 11 oktober 2006 12:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
de 4011 stond als proef natuurlijk te boek,
denk dat ze met de overige 4000 stellen wel iets sneller kunnen ?
je weet het nietquote:Op woensdag 11 oktober 2006 12:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat zou je denken. Dat dachten ze bij ICR ook...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |