abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42832726
quote:
Het Noord-Koreaanse regime sluit gehandicapten op in speciale kampen waar ze in mensonterende omstandigheden moeten leven. Ook zijn er vrouwenkampen en heropvoedingskampen. Dat is de conclusie van de VN-rapporteur Vitit Muntarbhorn. Zijn onderzoek is gebaseerd op mensen die Noord-Korea zijn ontvlucht.

Pyongyang, de hoofdstad van Noord-Korea, is de meest bekende stad en dient als 'modelstad' naar de buitenwereld toe. Het is daarom verboden voor gehandicapten, dwergen of geesteszieken om er te wonen. Ze worden in speciale kampen gestopt. Zo bestaan er 'dwergenkampen' van uitsluitend kleine mensen die door de politie uit hun families zijn weggehaald. Ze mogen in de kampen met elkaar trouwen, maar mogen geen kinderen krijgen.

Elk type gehandicapten heeft een eigen kamp. De mensen in de kampen worden slecht behandeld: vernedering is routine, ze worden afgerammeld en gemarteld. Naast gehandicaptenkampen zijn er ook 'vrouwenkampen': hierin bevinden zich vrouwen van politieke dissisenten en vrouwen die zwanger zijn van mannen die niet 'puur Koreaans bloed' hebben. Hierbij kun je denken aan Chinese of gemengdbloedige mannen. Ook zijn er heropvoedingskampen: hierin worden mensen gestopt die Noord-Korea probeerden te ontvluchten. Ze krijgen een verplichte heropvoedingscursus aangeboden.

De Verenigde Naties mogen van Noord-Korea niet het land in om de kampen te inspecteren. De Noord-Koreaanse grondwet verbiedt marteling, maar Muntarbhorn weet dat marteling plaatsvindt in Noord-Korea. Hij heeft de president Kim Jong-il dan ook herhaaldelijk gewezen op bepalingen in de eigen grondwet.
Bron FokFP/Parool

Ik hoop dat we binnen een aantal jaren deze zieke dictator op zijn knieen kunnen krijgen!
pi_42832795
Ik denk niet dat NK hier echt special in is.
Maw, er nog wel veel meer landen de mensenrechten niet helemaal serieus nemen.

Maar omdat NK ineens een gevaar is voor de westerse wereld moeten we er maar aandacht aan besteden
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:06:45 #3
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_42832837
waarom had ik dit eigenlijk wel verwacht, ik zag van de week een nog een docu op de duitse tv over Noord Korea, wat een land en de arme mensen, maar ik denk als hij nog een paar keer iets met bommetjes doet dat het wel eens slecht voor zijn carriere kon zijn.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:12:57 #4
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_42833020
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 13:05 schreef Roellie80 het volgende:
Ik denk niet dat NK hier echt special in is.
Maw, er nog wel veel meer landen de mensenrechten niet helemaal serieus nemen.

Maar omdat NK ineens een gevaar is voor de westerse wereld moeten we er maar aandacht aan besteden
Er lopen genoeg topics over andere landen die mensenrechten schenden hoor.

Ik vind dit ook een zeer ernstige vorm, omdat er in feite nazi-praktijken op na worden gehouden. Vooral de aspecten van het "zuiver Koreaanse bloed" en het martelen van gehandicapten zijn werkelijk belachelijk. Ik vind dit veel erger dan het bezit van een atoombom.
pi_42833238
Die kampen zijn al 10 jaar bekend. De wereld kan geen ruk doen aan NKO. Een boycot leidt tot een hongerwinter die zijn weerga niet kent. Er zijn nu al gevallen van kannibalisme. Je schrikt als je die undercover docu's ziet.

NKO heeft 1 miljoen soldaten en kunnen een hoop vuurwerk maken. Verliezen doen ze onherroepelijk want die 1 miljoen soldaten hebben zwaar inferieure gear en brandstof is amper verkrijgbaar. Maar geen land die het aan zal durven ivm met de hoge kosten aan eigen kant.

Valt te hopen dat er een burgeroorlog uitbreekt die regime change tot gevolg heeft. Kost ook veel slachtoffers, maar is wellicht nog het minst erge van de 2 kwaden.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_42833332
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 13:12 schreef Pool het volgende:
Er lopen genoeg topics over andere landen die mensenrechten schenden hoor.
Dat geloof ik best, maar waarom komt NK over dit onderwerp toevallig in het nieuws?
misschien een beetje westerse propaganda om straks goedkeuring van de bevolking te krijgen voor een oorlog?
quote:
Ik vind dit ook een zeer ernstige vorm, omdat er in feite nazi-praktijken op na worden gehouden. Vooral de aspecten van het "zuiver Koreaanse bloed" en het martelen van gehandicapten zijn werkelijk belachelijk. Ik vind dit veel erger dan het bezit van een atoombom.
Is het ook, Ik ben met je eens dat het een zeer ernstige vorm is.
Ook ik vind dat dit veel ernstiger is dan het bezit van een atoomwapen.
Maar deze praktijken zijn echt niet van vandaag, dit gebeurt al jaaaren.

Dus nogmaals, waarom is het nu nieuws?
Normaal zou dit geen groot onderwerp worden bij ons omdat het te ver van ons huis is. We hebben er niks mee te maken. Maar nu ze een bom hebben... dat veranderd de zaak
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:14:01 #8
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_42838595
quote:
Zijn onderzoek is gebaseerd op mensen die Noord-Korea zijn ontvlucht.
Betrouwbaardere bronnen zijn er niet.
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:46:11 #9
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_42839622
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 13:23 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Dat geloof ik best, maar waarom komt NK over dit onderwerp toevallig in het nieuws?
misschien een beetje westerse propaganda om straks goedkeuring van de bevolking te krijgen voor een oorlog?
Nou, ik denk niet het propaganda is. Wel krijgen dergelijke berichten nu ineens meer aandacht, omdat de focus momenteel wat meer op Noord-Korea ligt. Zo werkt het nieuws nu eenmaal; de ene keer wordt het één relatief wat meer belicht dan het ander. Als je je daar eenmaal op gaat richten, dan blijf je bezig. Waarom wel media-aandacht voor Nathalee Holloway en niet voor de duizenden andere verdwijningen in de VS zelf? Waarom zoveel meer aandacht voor de tsunami in Indonesië dan voor de aardbeving in Iran? Natuurlijk is dat vreemd, maar ik vind dat je dan niet de conclusie moet trekken dat er dan maar niet meer gediscussieerd moet worden over Holloway, de tsunami en de mensenrechten in Noord-Korea.
quote:
Is het ook, Ik ben met je eens dat het een zeer ernstige vorm is.
Ook ik vind dat dit veel ernstiger is dan het bezit van een atoomwapen.
Maar deze praktijken zijn echt niet van vandaag, dit gebeurt al jaaaren.

Dus nogmaals, waarom is het nu nieuws?
Normaal zou dit geen groot onderwerp worden bij ons omdat het te ver van ons huis is. We hebben er niks mee te maken. Maar nu ze een bom hebben... dat veranderd de zaak
Tja, ik wist wel dat Noord-Korea niet lief was voor haar burgers, maar dat er daadwerkelijk mensenrassen worden gekweekt en dat er gehandicapten worden gemarteld, puur omdat ze gehandicapt zijn.... Dat wist ik echt niet. En daarom is dit rapport voor mij, en vast ook anderen, wel degelijk nieuws.

Als ze Noord-Korea binnenvallen vanwege de bom, dan zou ik dat hypocriet vinden, want de andere atoomstaten houden zich evenmin aan het non-proliferatieverdrag. Maar een ingreep vanwege dit soort nazi-praktijken zou ik veel begrijpelijker vinden.
pi_42841682
Als dit allemaal klopt dan heeft elk land wat mij betreft de vrijbrief om Noord-Korea binnen te vallen en die mensen een beter leven te geven, en dan niet na 2 jaar het gemekker dat (Amerika) nu ook al daar oorlog heeft..
pi_42842124
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 13:03 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Bron FokFP/Parool

Ik hoop dat we binnen een aantal jaren deze zieke dictator op zijn knieen kunnen krijgen!
Onmiddelijk binnenvallen dat achterlijke land. Dat geschifte regime moet zo snel mogelijk uit het zadel gewipt worden.
pi_42842157
en dan de USA! net zolang tot er geen onschuldige mensen vernedert en gemarteld worden in deze wereld!
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 18:34:13 #13
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_42842363
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 18:24 schreef Xith het volgende:
en dan de USA! net zolang tot er geen onschuldige mensen vernedert en gemarteld worden in deze wereld!
Natuurlijk wordt er ook gemarteld in de VS, China en vele andere landen. Het martelen van verdachten dient afgekeurd te worden door de wereld en wat meer weerstand tegen dit soort landen zou wel geboden mogen worden. Ik vind het martelen op grond van handicap en de rassenzuivering echter iets van een nog veel groter kaliber.
pi_42842553
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 18:24 schreef Xith het volgende:
Klein verschil tussen terroristen en gehandicapten he...

vrijdag 20 oktober 2006 @ 18:51:51 #15
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_42842799
terrorist ben je pas als je schuldig wordt bevonden aan terrorisme, maar evengoed is het niet te vergelijken natuurlijk.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 20:06:08 #16
39158 confined
breaking the waves
pi_42845026
Dit is toch al jaren bekend? Tsja, het is zeker alleen maar nieuws als NK een keertje met nukes dreigt... Zag hierover een paar jaar geleden een docu. Over een man die uit NK uitsnapt was en terug is gegaan met een verborgen camera. Was vreselijk om te zien, een klein jongetje met blote voetjes en dunne kleren in de modder, terwijl het vroor, om wat kruimeltjes brood uit de modder te halen. Het kind was meer dood dan levend, kon bijna niet meer staan.

Er waren ook tekeningen uit zo'n kamp gesmokkeld. O.a. met beelden van een zwangere vrouw bij wie de baby uit de buik werd gesneden, waarna ze allebei doodbloedend werden achtergelaten.

Ook lieten ze de rivier zien tussen NK en China. Het wemelt daarin van de lijken. En Noord-Koreanen die naar China zijn gevlucht, moeten daar een ondergedoken leven leiden. Als ze gesnapt worden, worden ze teruggestuurd naar NK, waar ze in een kamp terecht komen.

Ik snap niet dat de wereld zoveel moeite doet om een dictator als Saddam weg te krijgen, terwijl de situatie in Noord-Korea voor de bevolking nog veeeeeele malen erger is.

Die man met de verborgen camera is trouwens nog een keer teruggegaan, en toen nooit meer teruggekomen...

edit: linkje op Youtube naar een filmpje met dat jongetje waar ik het over had:

[ Bericht 3% gewijzigd door confined op 20-10-2006 20:19:15 ]
pi_42845081
Kijk maar naar het straatbeeld van DPRK, overal 'volmaakte' mensen (uiteraard zoals Il dat wil).

Plaatje van een kamp
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 20:56:30 #18
97745 Thorical
finding a way
pi_42846647
En niemand die er iets aan doet. Boycot NK doe maar niet zeggen ZK ,China en Japan. We verdienen meer aan een geknecht NK. Fun paradijzen voor Chinezen in het noorden, goedkope arbeidskrachten in fabrieken voor de ZK in de (vrije zones). De Japanners goedkope grondstoffen. Ach ik krijg steeds meer m'n twijfels over de oprechte bedoelingen van de US in WO 2, de invasie van Irak en het Spel om Afganistan.
pi_42847907
Lees het boek "Zij mogen de hemel niet zien" maar eens, ooggetuigenverslag van een overlevende, de meest afschuwelijke dingen gebeuren daar, overgieten van Christenen met kokend lood/ijzer, zwangere vrouwen die gif wordt toegediend en samen in 1 kamer moeten bevallen, als er wat levends uitkomt wordt het voor hun ogen de nek omgedraait
pi_42849042
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 20:56 schreef Thorical het volgende:
Ach ik krijg steeds meer m'n twijfels over de oprechte bedoelingen van de US in WO 2, de invasie van Irak en het Spel om Afganistan.

Dat men niet zo happig op ingrijpen is:

- het land: het is nou niet bepaald een mooi gladde zandbak daar;
- politiek: China is de grote broer van NK, en ook al wordt die steun minder, een aanval op NK is een aanval op China. Moet ik uitleggen waarom geen enkel land dat wil? Nee he?
- militair: het hele land ligt vol mijnen, tankversperringen, en alles en iedereen is voorbereid op de dag dat de Amerikanen komen. Oh ja, het heerschap in kwestie heeft misschien wel de beschikking over een hele grote vuurwerkbom. En, oh nee he, hij is gek genoeg om hem in te zetten;
- de trots: dit land gaat strijdend ten onder en zal nooit opgeven tegenover de imperialistische zwijnen uit de VS en de Jappen die tijdens WO2 flink hebben huisgehouden. De motivatie om te vechten tot het bittere einde is enorm, en dat maakt het gebrek aan modern wapentuig voor een flink deel ongedaan. In ieder geval genoeg om flink wat doden aan de kant van de vijand te maken.

Om maar wat redenen te noemen.
pi_42852788
Het positive nieuws in dit topic is wel dat ze in NK het gehadicapten-probleem stevig aanpakken, daar kunnen we in het westen nog wat van leren.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 00:21:04 #22
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42852920
Ah, ze staan dus aan ónze kant in de strijd tegen andersdenkenden!

Hulde!

Grote vriend GWB had onlangs weer wat martelwetten goedgekeurd. Deze wereldleider zal het wel weten, mogen wij aannemen, hij zal wel slimmer dan ik zijn, dus waarom zou hij het wel kunnen, en anderen niet?

Of zou hij dan toch een beetje 'fout' zijn met zijn acceptatie / draagvlak voor martelen, en begint het nu tegen hem te werken?
Daarnaast, zoek eens waar en in welk dorp je 'iPod [made in China]' gemaakt is.

NK martelt, heeft kernwapens, doet een beetje neidig, het is bijna een beschaafd land!

[ Bericht 29% gewijzigd door Yildiz op 21-10-2006 00:26:34 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_42853173
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 00:21 schreef Yildiz het volgende:
Ah, ze staan dus aan ónze kant in de strijd tegen andersdenkenden!

Hulde!

Grote vriend GWB had onlangs weer wat martelwetten goedgekeurd. Deze wereldleider zal het wel weten, mogen wij aannemen, hij zal wel slimmer dan ik zijn, dus waarom zou hij het wel kunnen, en anderen niet?

Of zou hij dan toch een beetje 'fout' zijn met zijn acceptatie / draagvlak voor martelen, en begint het nu tegen hem te werken?
Daarnaast, zoek eens waar en in welk dorp je 'iPod [made in China]' gemaakt is.
In zo'n kamp natuurlijk, of in een vergelijkbaar kamp in China lekker goedkoop voor ons. Ik zou daarom ook willen pleiten voor het opsluiten van veel meer Koreanen in kampen. Wij goedkope spullen zij hun eigen heilstaat, prima toch.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 00:30:27 #24
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42853228
Neuh, niet echt.

Oh en by the way TS, ik heb je vandaag al eerder aangesproken, met dat ik het niet handig vind dat je geen directe link plaatst in de OP naar het orginele bericht, zou je dat nu alsnog willen doen?

[ Bericht 90% gewijzigd door Yildiz op 21-10-2006 00:43:24 ]
pi_42853247
VN , nog meer leugens?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_42853394
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 00:31 schreef zhe-devilll het volgende:
VN , nog meer leugens?
Ja, in werkelijkheid is het eigenlijk een geweldig land met een vredelievende leider. Ideaal vakantieland en nog beter om er te wonen, wat zeuren die vluchtelingen toch?
pi_42853395
Martelkampen ? Are you fucking serious ?

De bevolking daar moet dagelijks zo diep gaan om een beetje rond te komen, dat ze onze definitie van martelkampen waarschijnlijk zien als een summer resort. Je krijgt in ieder geval wat voedsel daar elke dag.

NoKo is zo'n beetje het summum van armoede, maar de regering daar loopt zichzelf veren in de reet te steken omdat ze een dikke bom hebben tegenwoordig. Hoe onderhandel je met mensen die zo laag op de evolutieladder staan ?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_42853448
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 20:06 schreef confined het volgende:
Ik snap niet dat de wereld zoveel moeite doet om een dictator als Saddam weg te krijgen, terwijl de situatie in Noord-Korea voor de bevolking nog veeeeeele malen erger is.
Dat snap je wel.
In NK is weinig/geen economisch gewin te behalen.
pi_42853597
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 00:36 schreef Hathor het volgende:
Martelkampen ? Are you fucking serious ?

De bevolking daar moet dagelijks zo diep gaan om een beetje rond te komen, dat ze onze definitie van martelkampen waarschijnlijk zien als een summer resort. Je krijgt in ieder geval wat voedsel daar elke dag.

NoKo is zo'n beetje het summum van armoede, maar de regering daar loopt zichzelf veren in de reet te steken omdat ze een dikke bom hebben tegenwoordig. Hoe onderhandel je met mensen die zo laag op de evolutieladder staan ?
Niet, gewoon isoleren en uithongeren, met zoals men in de Middeleeuwen met moeilijk te belegeren steden deed. Dat kost het westen geen enkel verlies aan levens en nauwelijks geld. Binnen twee winters is de Noord-Koreaanse bevolking gedecimeerd. De mensen die het land in die periode weten te ontvluchten hebben geluk en mogen zich als "bevrijd" beschouwen en verder leven als goede Zuid-Koreanen.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 00:46:16 #30
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42853679
Ergens lijkt me dat niet echt prima.
pi_42853754
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 00:46 schreef Yildiz het volgende:
Ok, het is een beetje "Operatie geslaagd, patient overleden." maar wel zeer effectief, iig beter dan de acties van onze vriend GWB.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 00:50:36 #32
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42853828
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 00:48 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Ok, het is een beetje "Operatie geslaagd, patient overleden." maar wel zeer effectief, iig beter dan de acties van onze vriend GWB.
Oh, je bedoeld dat dit géén haat zal zaaien?
pi_42853981
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 00:50 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Bij wie zal het haat zaaien naar jouw idee? N-K heeft behalve China geen vrienden.

1*China is op dit moment bezig aan de bouw van een muur langs de grens met N-K, dat komt dus mooi uit.
2*China (de economie) is inmiddels dermate verslaafd aan geld uit het westen, dat er behoorlijk eissen gesteld kunnen worden.
pi_42853998
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 00:50 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Wat wil je dan, knuffel voor Kim Jong en verder alleen maar uitgaan van het goede in de mens? Je moet wel ontzettend wereldvreemd zijn om er nog aan te twijfelen dat de situatie daar werkelijk diep triest is.
pi_42854002
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 00:46 schreef Yildiz het volgende:
Geef het volk internet, en hun ogen zullen zich openen.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 01:00:51 #36
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42854106
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 00:56 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Wat wil je dan, knuffel voor Kim Jong en verder alleen maar uitgaan van het goede in de mens? Je moet wel ontzettend wereldvreemd zijn om er nog aan te twijfelen dat de situatie daar werkelijk diep triest is.
De situatie daar is er zeer diep triest, dat weet ik ook wel. Zo erg dat gebouwen gewoon niet eens afgebouwd worden, mensen flink verhongeren, er amper brandstof is, vele sloppenwijken, en daarbij ook nog eens kampen als deze.

Maar door dat nou op déze manier op te lossen, nee, dat lijkt me niet handig.

Grenzen opengooien voor handel, is dat een gekke, maar werkende optie?
pi_42854149
Tja, dit is dus inderdaad geen nieuws. Een jaar of zo geleden was hier al een docu over op tv.

Zwakste punt is dat het volledig is gebaseerd op verhalen van vluchtelingen. Die hebben er natuurlijk belang bij een zo zielig mogelijk verhaal te vertellen. Er zat in die docu ook weinig overeenkomst in de verhalen van de diverse vluchtelingen behalve dan dat er kampen zijn en dat het daar niet leuk is.
pi_42854182
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 00:38 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Dat snap je wel.
In NK is weinig/geen economisch gewin te behalen.
Geen olie, maar verder is het land rijk aan grondstoffen hoor.
pi_42854202
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:00 schreef Yildiz het volgende:

[..]

De situatie daar is er zeer diep triest, dat weet ik ook wel. Zo erg dat gebouwen gewoon niet eens afgebouwd worden, mensen flink verhongeren, er amper brandstof is, vele sloppenwijken, en daarbij ook nog eens kampen als deze.

Maar door dat nou op déze manier op te lossen, nee, dat lijkt me niet handig.

Grenzen opengooien voor handel, is dat een gekke, maar werkende optie?
En zo het regime steunen? Lijkt me niet dat het volk daar veel beter van zou worden.

Dan is militair ingrijpen effectiever, het doet even pijn, maar boze brieven blijven sturen is inmiddels wel een gepasseerd station.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 01:05:32 #40
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42854236
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:04 schreef Evil_Jur het volgende:
En zo het regime steunen? Lijkt me niet dat het volk daar veel beter van zou worden.
Is het echt niet mogelijk het volk te ondersteunen en tegelijkertijd de leider buitenspel te zetten?
quote:
Dan is militair ingrijpen effectiever, het doet even pijn, maar boze brieven blijven sturen is inmiddels wel een gepasseerd station.
pi_42854276
quote:

[..]

Dan is militair ingrijpen effectiever
Precies, de bevolking zal net als in Irak de nobele bevrijders bedelven onder een berg van bloemen, we zorgen voor democratie en gaan over tot de orde van de dag. Deze onzin heeft lang genoeg geduurd natuurlijk.
pi_42854297
quote:
Militair ingrijpen? Dat wordt een nog grotere ramp dan Irak.
pi_42854313
quote:

Is een waardeloze keuze, nog veel waardelozer dan in Irak zelfs.

De enige werkbare manier van militair ingrijpen is China zo gek krijgen dat ze het voor ons doen. (met als beloning N-K als Chinese kolonie).
  Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 01:09:19 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42854334
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:07 schreef gelly het volgende:

[..]

Precies, de bevolking zal net als in Irak de nobele bevrijders bedelven onder een berg van bloemen, we zorgen voor democratie en gaan over tot de orde van de dag. Deze onzin heeft lang genoeg geduurd natuurlijk.
niet helemaal vergelijkbaar

die bevrijders zullen over het algemeen zuid koreaanse vlaggetjes dragen neem ik aan ... of Rumsfeld moet het dan nog steeds voor het zeggen hebben, dan houd ik mijn hart vast
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_42854351
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:05 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Is het echt niet mogelijk het volk te ondersteunen en tegelijkertijd de leider buitenspel te zetten?
[..]
Ik zie niet hoe, maar ik ben nogal cynisch. Ik ben het met je eens dat embargo's en sancties de situatie eerder slechter dan beter maken. Daarom moet er echt iets gebeuren als we die mensen willen helpen.
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:07 schreef gelly het volgende:

[..]

quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:07 schreef k_man het volgende:

[..]

Militair ingrijpen? Dat wordt een nog grotere ramp dan Irak.
Anders kunnen we net zo goed achterover leunen tot ie iets buiten zijn landsgrenzen flikt en we wel moeten ingrijpen. Dat hoogdravende geklaag en vingerschudden is natuurlijk niet meer dan schijn, een leeg en laf gebaar om ons geweten te sussen.
pi_42854357
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:05 schreef Yildiz het volgende:

[..]

[..]
In het geval van N-K is dat vrijwel onmogelijk, de staat is daar alles. Het met westerse steun opbouwen van een middenklasse die het regime omver kan werpen is dus niet realistisch.
pi_42854370
@spec: Het Zuid Koreaanse leger wordt in het Noorden gezien als 'puppet army' (marionetten) van de VS. Of ze nou het ene vlaggetje of het andere dragen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2006 01:12:22 ]
  Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 01:12:30 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42854398
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:11 schreef k_man het volgende:
@E_J: Het Zuid Koreaanse leger wordt in het Noorden gezien als 'puppet army' (marionetten) van de VS. Of ze nou het ene vlaggetje of het andere dragen.
onzin
pi_42854446
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:10 schreef Evil_Jur het volgende:
Daarom moet er echt iets gebeuren als we die mensen willen helpen.
Je kunt je afvragen of ingrijpen de situatie niet verergert, persoonlijk denk ik van wel. En dan bedoel ik niet de positie van de NK bevolking maar van de machtsverhoudingen in de regio. Lullig voor de bevolking van dergelijke landen misschien, maar het is een utopie dat je iedereen kan helpen.
pi_42854462
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:10 schreef Evil_Jur het volgende:
Anders kunnen we net zo goed achterover leunen tot ie iets buiten zijn landsgrenzen flikt en we wel moeten ingrijpen. Dat hoogdravende geklaag en vingerschudden is natuurlijk niet meer dan schijn, een leeg en laf gebaar om ons geweten te sussen.
Al het provoceren van het Noorden wordt vooral gevoed door de reacties van met name de VS. Noord Korea wil vooral serieus genomen worden. De reacties worden echter vooral opgevat als disrespect, wat voor een Aziaat iets heel ergs is.
pi_42854474
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

onzin
Hoezo is dat onzin?

Iedereen die ik daar sprak dacht er zo over.
  Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 01:17:54 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42854502
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:16 schreef k_man het volgende:

[..]

Hoezo is dat onzin?

Iedereen die ik daar sprak dacht er zo over.
toen jij er was had noord korea het zuiden nog niet aangevallen geloof ik

of je meot dat grapje 50 jaar geleden bedoelen
pi_42854561
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:15 schreef k_man het volgende:

[..]

Al het provoceren van het Noorden wordt vooral gevoed door de reacties van met name de VS. Noord Korea wil vooral serieus genomen worden. De reacties worden echter vooral opgevat als disrespect, wat voor een Aziaat iets heel ergs is.
Wat maken die provocaties van NK nou uit? Het gaat om de ellende die de burgers daar ondertussen meemaken terwijl de rest van de wereld lacht en huilt om de show die Kim voor ons neerzet. De issue is niet de bedreiging die ze al dan niet vormen voor de omgeving, zover is het echt nog niet. Wat veel belangrijker is is de bedreiging van het regime voor het eigen volk, daar kunnen we iets aan doen en wat mij betreft zouden we dus ook iets moeten doen.
pi_42854632
Oorlogen worden gevoerd uit eigenbelang Evil_Jur, niet om het lot van een bevolking.
pi_42854682
Gewoon Kim en z'n crew in het geheim omleggen en in de chaos de helpende hand van de VN naar binnen sturen. Niet dat NK veel aan de VN zal hebben, maar bij die solidariteit gaat het zoals altijd meer om het middel/gedachte dan de uitkomst. Beetje geweten sussen enzo.

Voordat de bevolking genoeg extra calorieen voor een burgeropstand heeft ben je ook weer weer jaren verder.
pi_42854695
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:23 schreef gelly het volgende:
Oorlogen worden gevoerd uit eigenbelang Evil_Jur, niet om het lot van een bevolking.
Ja goh, daarom vind ik het zo hypocriet en ergerlijk dat we een beetje staan te stampen terwijl we toch niets doen tot het voor ons interessant is. Ben dan gewoon eerlijk.
pi_42854729
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:23 schreef gelly het volgende:
Maar die uitkomst hoeft toch niet altijd zero-sum te zijn?

Niet dat ik elke vorm van conflict tegen het land zou steunen btw.
pi_42854750
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:25 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ja goh, daarom vind ik het zo hypocriet en ergerlijk dat we een beetje staan te stampen terwijl we toch niets doen tot het voor ons interessant is. Ben dan gewoon eerlijk.
Politiek. Het is Bush ook om het even of de bevolking honger lijdt, NK mag geen kernwapens hebben. Daarom is het ineens een issue.
pi_42854764
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:20 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Wat maken die provocaties van NK nou uit? Het gaat om de ellende die de burgers daar ondertussen meemaken terwijl de rest van de wereld lacht en huilt om de show die Kim voor ons neerzet. De issue is niet de bedreiging die ze al dan niet vormen voor de omgeving, zover is het echt nog niet. Wat veel belangrijker is is de bedreiging van het regime voor het eigen volk, daar kunnen we iets aan doen en wat mij betreft zouden we dus ook iets moeten doen.
Dat bedoel ik dus ook. Alleen niet door boycots of militair ingrijpen.
pi_42854774
Ik blijf er bij dat we ze moeten uithongeren.
pi_42854781
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:17 schreef sp3c het volgende:
toen jij er was had noord korea het zuiden nog niet aangevallen geloof ik
Waar héb je het over?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2006 01:30:47 ]
pi_42854805
al hebben ze natuurlijk al bewezen erg lang te kunnen leven op boomschors en gras.
pi_42854817
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:30 schreef Pony-Lover het volgende:
Ik blijf er bij dat we ze moeten uithongeren.
En dan ? De machtshebbers hebben wel te eten, en die geven niet om het volk.
pi_42854827
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:30 schreef k_man het volgende:

[..]

Waar héb je het over?
Hij heeft het over de koreaanse-oorlog, de reden dat er nu een N-K en een Z-K zijn.
pi_42854846
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:32 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Hij heeft het over de koreaanse-oorlog, de reden dat er nu een N-K en een Z-K zijn.
Ja, dat is 50 jaar terug. Toen bestond ik niet eens.
pi_42854857
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:31 schreef gelly het volgende:

[..]

En dan ? De machtshebbers hebben wel te eten, en die geven niet om het volk.
Dan moeten we maar hopen dat de Here Jezus de bevolking zal bijstaan. Ik weet het, het is geen mooie oplossing maar wel de manier om een vreedzame omwenteling af te dwingen.
pi_42854878
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:33 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Dan moeten we maar hopen dat de Here Jezus de bevolking zal bijstaan. Ik weet het, het is geen mooie oplossing maar wel de manier om een vreedzame omwenteling af te dwingen.
Wat denk je precies af te dwingen
pi_42854888
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:33 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, dat is 50 jaar terug. Toen bestond ik niet eens.
Ik wil je aanraden niet alleen dingen die "je zelf hebt meegemaakt" mee te nemen in je overwegingen, je krijgt er namelijk nogal een vertroebeld beeld door.
pi_42854917
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:35 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Ik wil je aanraden niet alleen dingen die "je zelf hebt meegemaakt" mee te nemen in je overwegingen, je krijgt er namelijk nogal een vertroebeld beeld door.
Als iedereen die ik in Noord Korea spreek aangeeft het leger van het Zuiden te zien als marionetten, hecht ik daar toch nét iets meer waarde aan dan de ongemotiveerde uitspraak 'onzin' van een of andere mafkees op een forum.
  Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 01:37:04 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42854922
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:30 schreef k_man het volgende:

[..]

Waar héb je het over?
nu ja dat is er nodig om die oorlog weer aan de gang te krijgen toch?
Zuid Korea vind het allemaal wel best zo

de vergelijking met Irak gaat gewoon niet op, als Noord Korea weer aspiraties richting het zuiden krijgt dan krijgen ze weer klappen (en dit keer doet china niet mee) en dan loopt de bevolking gewoon achter de winnaar aan want het is toch allemaal Koreaans

of Rumsfeld moet zelfs dat verkloten maar daar ga ik niet van uit
pi_42854948
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:28 schreef gelly het volgende:

[..]

Politiek. Het is Bush ook om het even of de bevolking honger lijdt, NK mag geen kernwapens hebben. Daarom is het ineens een issue.
Bush is niet het grootste probleem, de VS is een van de weinige landen die daadwerkelijk zou overwegen om in te grijpen, ook al zijn de primaire redenen anderen dan het welzijn van het Koreaanse volk.

De VN en de EU zijn gewoon ontzettend laf en huichelachtig bezig door zielig te doen over het volk en ondertussen meer ellende te brengen met achterlijke sancties omdat ze betrokken en politiek correct willen overkomen.

De enige oplossing hier is daadkracht, anders kunnen we net zo goed niets doen, dat staat minder mooi, maar het is in ieder geval eerlijk.
  Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 01:38:29 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42854955
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:36 schreef k_man het volgende:

[..]

Als iedereen die ik in Noord Korea spreek aangeeft het leger van het Zuiden te zien als marionetten, hecht ik daar toch nét iets meer waarde aan dan de ongemotiveerde uitspraak 'onzin' van een of andere mafkees op een forum.
mjah realistisch gezien ... wat zou jij zeggen als je in Noord Korea woonde en er komt iemand van buitenaf een praatje met je maken

de waarheid?
pi_42854969
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:37 schreef sp3c het volgende:
de vergelijking met Irak gaat gewoon niet op, als Noord Korea weer aspiraties richting het zuiden krijgt dan krijgen ze weer klappen (en dit keer doet china niet mee) en dan loopt de bevolking gewoon achter de winnaar aan want het is toch allemaal Koreaans
Tijdens de vorige oorlog bleek de bevolking in het noorden zich liever dood te vechten dan mee te lopen met de winnaar. Waarom zou dat nu anders zijn?

[ Bericht 62% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2006 01:39:42 ]
pi_42854975
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:29 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus ook. Alleen niet door boycots of militair ingrijpen.
Ik, en de rest van de wereldbevolking, staan te trappelen om je alternatieve oplossing te horen!
pi_42854985
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:34 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat denk je precies af te dwingen
Aansluiting van N-K bij Z-K, ofwel terugkeer naar de natuurlijke situatie.

Honger zal het besef doen groeien dat handhaving van de huidige staat onmogelijk en verzet zinloos is, dit ontdanks dat de leiders geen persoonlijke tekorten zullen ervaren. Bovendien zijn hongerigge soldaten (daar zullen ze er dan veel van hebben) levensgevaarlijk voor elk regime, een hongersnood zal dus het einde van N-K bespoedigen.
pi_42855000
quote:

[..]

De Noord-Koreanen mogen helemaal geen andere mening geven, dus zijn een waardeloze bron.
pi_42855029
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

mjah realistisch gezien ... wat zou jij zeggen als je in Noord Korea woonde en er komt iemand van buitenaf een praatje met je maken

de waarheid?
Vijftig jaar constante indoctrinatie doet een hoop hoor. De haat tegen de VS is enorm. De mensen die nog uit eigen ervaring iets kunnen vertellen over het zuiden, of de oorlog, beginnen op te raken. Wat overblijft als enige bron van informatie is de propaganda.
pi_42855042
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:39 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Honger zal het besef doen groeien
Hallo, ze eten al gras en boomschors.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2006 01:43:12 ]
pi_42855070
quote:

[..]

Dat is net zoiets als de gemiddelde Chinees naar zijn mening vragen over Japan. Er is maar 1 mening en dat is degene die er door de regering momenteel ingestampt wordt.
pi_42855094
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:39 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik, en de rest van de wereldbevolking, staan te trappelen om je alternatieve oplossing te horen!
Dat is anders herhaaldelijk door diverse deskundigen aangegeven. Met dreigen en sanctioneren lok je alleen maar meer provocaties uit. Wat wel zou kunnen helpen is serieus, op gelijk niveau, met het regime te onderhandelen. De VS weigeren dat, je onderhandelt niet met terroristische regimes, vinden ze.
pi_42855137
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:40 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

De Noord-Koreanen mogen helemaal geen andere mening geven, dus zijn een waardeloze bron.
Vergelijk het maar met nazi-Duitsland. Denk je dat als de wereld daar eind jaren 30 was binnengevallen de Duitsers hadden gezegd "eindelijk zijn we verlost !'. Welnee, die lui zijn zo geïndoctrineerd en verstokt van objectieve informatie dat niemand behalve de noord-Koreaan deugt. Kun je het regime wel omverwerpen, maar het regime zit in de bevolking. Het enige dat werkt is een beweging uit eigen gelederen, hetgeen ook de Sovjet Unie heeft beëindigd, en wat ook in Irak had moeten gebeuren.
  Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 01:47:34 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42855155
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:38 schreef k_man het volgende:

[..]

Tijdens de vorige oorlog bleek de bevolking in het noorden zich liever dood te vechten dan mee te lopen met de winnaar. Waarom zou dat nu anders zijn?
waar bleek dat uit?

al die juichende mensen die langs de weg stonden als (om het even welke) partij een stad in had genomen?
zonder de Chinezen was er nu maar 1 Korea en geen Koreaan die het (op dat moment) heel erg had gevonden ... of het moeten diegenen zijn geweest die de baas waren in het noorden.

ik verwacht niet dat dat na 50 jaar indoctrinatie heel erg anders is
pi_42855157
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:44 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat is net zoiets als de gemiddelde Chinees naar zijn mening vragen over Japan. Er is maar 1 mening en dat is degene die er door de regering momenteel ingestampt wordt.
Als dat het enige is wat je je hele leven hoort ga je dat vanzelf geloven.
pi_42855175
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:45 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat is anders herhaaldelijk door diverse deskundigen aangegeven. Met dreigen en sanctioneren lok je alleen maar meer provocaties uit. Wat wel zou kunnen helpen is serieus, op gelijk niveau, met het regime te onderhandelen. De VS weigeren dat, je onderhandelt niet met terroristische regimes, vinden ze.
Dat is toch nogal logisch? Volgende keer als ze iets willen draaien ze gewoon weer even de duimschroeven aan op de eigen bevolking en verwachten dat we er dan wel mee instemmen. Dan is onderhandelen onmogelijk.

Niet onderhandelen met terroristen is niet een of andere uit de lucht gegrepen kreet. Dat is een rationele benadering die zijn waarheid elke keer bewijst wanneer er vanaf geweken wordt.
pi_42855227
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:47 schreef sp3c het volgende:
waar bleek dat uit?

al die juichende mensen die langs de weg stonden als (om het even welke) partij een stad in had genomen?
zonder de Chinezen was er nu maar 1 Korea en geen Koreaan die het (op dat moment) heel erg had gevonden ... of het moeten diegenen zijn geweest die de baas waren in het noorden.

ik verwacht niet dat dat na 50 jaar indoctrinatie heel erg anders is
Die juichende mensen waren er niet. De tactiek van de VS bestond uit het systematisch plat bombarderen van elke stad en elk dorp, omdat elke levende Noord Koreaan een potentieel gevaar was.
  Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 01:50:30 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42855230
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:47 schreef k_man het volgende:

[..]

mwah

hoe kwam jij erachter dat Sinterklaas niet bestond?
zei je vader op een gegeven moment dat hij geen zin meer had om die pakjes in de kou in het donker door de achterdeur te sneaken als iedereen in slaap was gevallen of dacht je op een gegeven moment 'waar slaat deze shit nu eigenlijk op?'
pi_42855233
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:42 schreef gelly het volgende:

[..]

Hallo, ze eten al gras en boomschors.
Weet ik, de rest van mijn post geeft aan waarom het toch van enig nut kan zijn, met name het leger dus.
  Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 01:51:09 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42855245
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:50 schreef k_man het volgende:

[..]

Die juichende mensen waren er niet. De tactiek van de VS bestond uit het systematisch plat bombarderen van elke stad en elk dorp, omdat elke levende Noord Koreaan een potentieel gevaar was.
nou dan heb je toch een ander geschiedenisboek gelezen dan mij
pi_42855293
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:48 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat is toch nogal logisch? Volgende keer als ze iets willen draaien ze gewoon weer even de duimschroeven aan op de eigen bevolking en verwachten dat we er dan wel mee instemmen. Dan is onderhandelen onmogelijk.
Er is een verschil tussen serieus in gesprek gaan en klakkeloos instemmen. Als men Noord Korea met respect - dat ze niet verdienen, laat dat duidelijk zijn - tegemoet zou treden, zou er waarschijnlijk meer bereikt kunnen worden dan met dreigementen.
pi_42855319
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:51 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou dan heb je toch een ander geschiedenisboek gelezen dan mij
Kom maar op met de foto's van die dolblije Koreaantjes.
pi_42855342
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:50 schreef sp3c het volgende:
hoe kwam jij erachter dat Sinterklaas niet bestond?
zei je vader op een gegeven moment dat hij geen zin meer had om die pakjes in de kou in het donker door de achterdeur te sneaken als iedereen in slaap was gevallen of dacht je op een gegeven moment 'waar slaat deze shit nu eigenlijk op?'
Lees de post van gelly maar eens. Ik sluit me daar bij aan.
pi_42855374
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:47 schreef k_man het volgende:

[..]

Het gaat in landen als dat allang niet meer om hoelang iets gezegd wordt. Daar heb ik persoonlijk ervaring mee, ik heb een tijdje les gegeven in China.

Bijvoorbeeld: een bekende dichter was uit de gratie gevallen bij de overheid, dus iedereen had een hekel aan hem. Enkele maanden later is dezelfde dichter opeens weer ok volgens de overheid en is hij zelfs zo'n held dat hij mag meewerken aan de olympische spelen. Dus dan vind iedereen hem opeens geweldig. Geen enkele leerling met een afwijkende mening, en het besef dat ze een paar maanden daarvoor allemaal nog een grondige hekel aan dezelfde dichter hadden, ontbreekt volledig.

De regering hoeft zoiets niet eens erin te stampen, het systeem werkt zo dat de overheid de enige bron voor de mening van het volk is. Ik hoef je niet te vertellen hoe ontzettend moeilijk het is om een discussie te houden in een klas vol leerlingen met allemaal precis dezelfde mening.

En dan is NK nog aanzienlijk erger dan China.
  Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 01:58:31 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42855405
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:53 schreef k_man het volgende:

[..]

Kom maar op met de foto's van die dolblije Koreaantjes.
Wonsan

http://img151.imageshack.us/img151/6316/korea7lv2.jpg
pi_42855428
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:52 schreef k_man het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen serieus in gesprek gaan en klakkeloos instemmen. Als men Noord Korea met respect - dat ze niet verdienen, laat dat duidelijk zijn - tegemoet zou treden, zou er waarschijnlijk meer bereikt kunnen worden dan met dreigementen.
In een ideale wereld, misschien, maar ik kan me in deze situatie nauwelijks voorstellen dat het ook maar enig positief effect zal hebben.
  Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 02:00:05 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42855437
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:54 schreef k_man het volgende:

[..]

Lees de post van gelly maar eens. Ik sluit me daar bij aan.
ik ook

maar ik ben dan ook niet voor het aanvallen van Noord Korea, ik zeg alleen dat de vergelijking met Irak totaal niet opgaat
pi_42855485
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 02:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik ook

maar ik ben dan ook niet voor het aanvallen van Noord Korea, ik zeg alleen dat de vergelijking met Irak totaal niet opgaat
Wat ik zei was alleen dat aanvallen van Noord Korea een nog grotere ramp wordt dan Irak.
  Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 02:03:00 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42855493
ja en ik geloof daar niet in of er moet al iemand met kernbommen gaan smijten, anders is het in een paar maanden bekeken
pi_42855502
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:59 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

In een ideale wereld, misschien, maar ik kan me in deze situatie nauwelijks voorstellen dat het ook maar enig positief effect zal hebben.
Jij misschien niet, maar deskundigen op dit gebied wél. De VS zijn alleen niet bereid die weg in te slaan.
pi_42855556
quote:
Wat een leuk propagandaplaatje.

Werden de moeders en kinderen later gezellig afgeslacht, zoals op veel andere plekken? Met de mannen is dat kennelijk al gebeurt, behalve die soldaat staat er niet een op de foto.
pi_42855571
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:46 schreef gelly het volgende:

[..]

Vergelijk het maar met nazi-Duitsland. Denk je dat als de wereld daar eind jaren 30 was binnengevallen de Duitsers hadden gezegd "eindelijk zijn we verlost !'. Welnee, die lui zijn zo geïndoctrineerd en verstokt van objectieve informatie dat niemand behalve de noord-Koreaan deugt. Kun je het regime wel omverwerpen, maar het regime zit in de bevolking. Het enige dat werkt is een beweging uit eigen gelederen, hetgeen ook de Sovjet Unie heeft beëindigd, en wat ook in Irak had moeten gebeuren.
Dat is niet helemaal correct, hoelang had het geduurd als wij zonder hulp van buitenaf de nazi's hadden moeten verslaan?

Niemand kan met een recht gezicht achteraf stellen dat het einde van Sovjet Unie op het juiste moment kwam. Ieder fatsoenlijk mens had liever meteen ingegrepen als dat kon dan die 40 jaar massamoord en onderdrukking te laten gebeuren omdat "het uiteindelijk van binnenuit wel goed zou komen".

In Irak was ook al verzet tegen Saddam, maar zonder hulp van buitenaf maakten ze geen kans. Wat was dan de oplossing, nog een paar decennia deze ellende slikken tot ze het zelf zouden regelen?
  Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 02:07:39 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42855573
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 02:06 schreef k_man het volgende:

[..]

Wat een leuk propagandaplaatje.
simpel

vraag er dan ook niet om als je het niet wil weten
pi_42855611
Ik ben niet degene die de oorlogsmisdaden van de VS in de Koreaanse oorlog ontkent.
pi_42855613
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 02:03 schreef k_man het volgende:

[..]

Jij misschien niet, maar deskundigen op dit gebied wél. De VS zijn alleen niet bereid die weg in te slaan.
En ik geef de VS en de deskundigen aan de kant van rede en rationaliteit gelijk.
  Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 02:11:15 #104
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42855638
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 02:09 schreef k_man het volgende:
Ik ben niet degene die de oorlogsmisdaden van de VS in de Koreaanse oorlog ontkent.
ik ook niet

ze overdrijven is een ander verhaal
pi_42855784
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 02:07 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal correct, hoelang had het geduurd als wij zonder hulp van buitenaf de nazi's hadden moeten verslaan?
Ik heb het over de periode voordat nazi-Duitsland andere landen ging bezetten he...
pi_42855821
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 02:07 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ieder fatsoenlijk mens had liever meteen ingegrepen als dat kon dan die 40 jaar massamoord en onderdrukking te laten gebeuren omdat "het uiteindelijk van binnenuit wel goed zou komen".
Uiteraard, maar ten koste van wat, een nucleaire holocaust ?
pi_42855841
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 02:21 schreef gelly het volgende:

[..]

Uiteraard, maar ten koste van wat, een nucleaire holocaust ?
Ze hebben nog niet zo veel van die bommen, dus het risico is aanvaardbaar.
pi_42855843
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:46 schreef gelly het volgende:

[..]

Vergelijk het maar met nazi-Duitsland. Denk je dat als de wereld daar eind jaren 30 was binnengevallen de Duitsers hadden gezegd "eindelijk zijn we verlost !'. Welnee,
Niet?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_42855874
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 02:23 schreef Apropos het volgende:

[..]

Niet?
nee, zeker niet.
pi_42855923
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 02:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik ook niet

ze overdrijven is een ander verhaal
Noord Korea kreeg circa vier keer zoveel bommen te verwerken als Japan in WOII. Vergelijk daarbij even de oppervlakte van Japan en Noord Korea. Het is niet overdreven te zeggen dat het noorden destijds systematisch is plat gebombardeerd.
pi_42856105
uhm .. zomaar een vraagje tussendoor .. hoe zat dat ook alweer met de couveusebaby's een tijdje terug ?
pleased to meet you
pi_42856112
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 02:29 schreef k_man het volgende:

[..]

Noord Korea kreeg circa vier keer zoveel bommen te verwerken als Japan in WOII. Vergelijk daarbij even de oppervlakte van Japan en Noord Korea. Het is niet overdreven te zeggen dat het noorden destijds systematisch is plat gebombardeerd.
Beetje slap geouwehoer, vind je ook niet ? Er is namelijk geen enkele bom in de hele tweede wereldoorlog terug te vinden, die ook maar enigzins in de buurt komt van de Hiroshima en Nagasaki bom, qua omvang en qua slachtoffers, dus ga jij es effe gauw je mond wassen met groene zeep, en kom dan es terug om toe te geven dat je er een beetje naast zat.
pi_42856261
anyway .. wat er nu gaat gebeuren is eigenlijk vrij weinig .. amerika zou denk ik het liefst af willen van deze erfenis van voormalige oorlogen, nog een oorlog is niet te bekostigen .. tenzij het je lukt om nog een keer bondgenoten zo gek te krijgen om mee te doen .. vandaar dit soort propaganda, hebben we nog wat menskracht over om NK van deze verschrikkelijke man te bevrijden ?
in de tussentijd is het zo dat die mensen op straat liggen te verhongeren dankzij de jarenlange amerikaanse boycott .. net zoals de bevolking van iraq aan het verhongeren was dankzij de boycott ..

[conspiracy]als we happen gaat het goed met de illuminati .. world dominance is just around the corner [/conspiracy]
pleased to meet you
pi_42856281
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 02:55 schreef moussie het volgende:
anyway .. wat er nu gaat gebeuren is eigenlijk vrij weinig .. amerika zou denk ik het liefst af willen van deze erfenis van voormalige oorlogen, nog een oorlog is niet te bekostigen .. tenzij het je lukt om nog een keer bondgenoten zo gek te krijgen om mee te doen .. vandaar dit soort propaganda, hebben we nog wat menskracht over om NK van deze verschrikkelijke man te bevrijden ?
in de tussentijd is het zo dat die mensen op straat liggen te verhongeren dankzij de jarenlange amerikaanse boycott .. net zoals de bevolking van iraq aan het verhongeren was dankzij de boycott ..

[conspiracy]als we happen gaat het goed met de illuminati .. world dominance is just around the corner [/conspiracy]
teurig figuur
pi_42856324
quote:

Niet te bekostigen ? Als het echt moet is geld geen issue lijkt me, dat is het alleen wanneer er andere factoren meespelen. Als geld een primary source is voor wapengekletter, dan is NoKo de laatste van onze zorgen, want geld hebben ze namelijk niet, ze hebben minder krediet dan 0,00000....tel maar uit hoe serieus we ze moeten nemen.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 09:07:59 #116
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_42857265
Het ultieme experiment: We splitsten een land in twee delen, Noord en Zuid. Vervolgens stellen het noorden ter beschikking aan het communisme en zuiden aan het kapitalisme. Na ruim 40 jaar is het zuiden een hoogontwikkeld land, waar mensen zich druk maken over de nieuwste gadgets op hun telefoon, breedbandinternet en popmuziek. In het noorden zitten mensen in concentratiekampen, zijn er honderdduizenden mensen vermoord terwijl hun dictator dure whiskey drinkt en kernwapens ontwikkeld.

Het feit dat er dan bepaalde personen hier komen melden dat ook hier weer alles de schuld van Amerika is, zegt meer over hun frustratie over het consequent mislukken van hun socialistische ideaal en dan over de intellectuele capaciteiten.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 09:27:04 #117
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_42857367
Heerlijk om te zien hoe velen hier die wat tegen de VS hebben zich in allerlei bochten wringen om dit nieuws te bagateliseren.
Smullen gewoon, zoveel domheid..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_42857386
NK, kan ook wel van de kaart af....
pi_42858800
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 18:42 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Klein verschil tussen terroristen en gehandicapten he...

Ja jij zou je niet op NK'se bodem moeten begeven anders beland je in zo'n kamp.
pi_42858892
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 09:07 schreef Kaalhei het volgende:
Het ultieme experiment
Dergelijke landen zijn slachtoffer van 2 grootmachten die liever een ander z'n achtertuin als oorlogstoneel gebruikten... Het is maar wat je een experiment noemt.
pi_42859161
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 11:35 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ja jij zou je niet op NK'se bodem moeten begeven anders beland je in zo'n kamp.
En jij ook. Wat wil je nou met deze opmerking, aangeven hoe achterlijk jij bent?
pi_42859272
Martelen is in. Ook in democratische landen.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 11:58:59 #123
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_42859314
Zonder het gedurfde verzet van Noord-Korea zou heel Azië al zwichten onder het kapitalistische juk van het Vierde Rijk (Amerika).
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_42859333
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 11:58 schreef tvlxd het volgende:
Zonder het gedurfde verzet van Noord-Korea zou heel Azië al zwichten onder het kapitalistische juk van het Vierde Rijk (Amerika).
Gadverdamme zeg.
pi_42859442
Piet heeft gelijk. Alleen vind ik het misselijkmakend hoe een stel hypocriete zwakbegaafden hier hun irrationele haat voor de VS gebruiken om het lijden van miljoenen mensen te negeren en zich liever druk maken over hoe ze weer de VS kunnen bashen met een bericht als dit.

Gadverdamme wat zijn jullie ontzettend foute mensen, en dan zijn jullie ook nog van die linkse idealisten overtuigd van hun eigen morele superieuriteit. Ga je schamen zeg.
pi_42859585
Voor het gemartelde individu maakt het niet uit of hij/zij in Noord-Korea of in een democratisch en dus(???) vrij land gemarteld wordt.
Ja, westerse martelpraktijken goedkeuren, dát is moreel superieur.
pi_42859640
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 09:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk om te zien hoe velen hier die wat tegen de VS hebben zich in allerlei bochten wringen om dit nieuws te bagateliseren.
Smullen gewoon, zoveel domheid..
kom nou zeg .. dat van die kampen is al jaren bekend .. en dat de bevolking verhongert dankzij de boycotts ook .. dat dat boycotten tig jaar geleden in zuidafrika wel heeft geholpen wil niet zeggen dat het dat in elk ander land ook doet .. iraq was wat dat aangaat ook al een grote mislukking ..
of zijn jullie echt allemaal zo kort van geheugen dat je dat alweer vergeten bent, samen met die verhalen over couveuzebabies en soortgelijke horror ?
pleased to meet you
pi_42859691
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 12:11 schreef Mikrosoft het volgende:
Voor het gemartelde individu maakt het niet uit of hij/zij in Noord-Korea of in een democratisch en dus(???) vrij land gemarteld wordt.
Ik keur martelen absoluut af, maar als ik dan toch gemarteld moet worden, dan liever door de VS ipv NKO. Martelmethoden in het Westen zijn namelijk ietwat milder dan in NKO, zachtjes uitgedrukt. Natuurlijk zijn er excessen, maar de kans dat je voetje er voor de lol wordt afgehakt of dat je dood wordt gehongerd is in NKO wat groter.
pi_42859731
quote:

Dat zijn immers terroristen Dat Kim staatsondermijnende figuren ook als terroristen ziet zou dan toch ook rationeel gezien hetzelfde moeten zijn.
pi_42859749
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 12:15 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ik keur martelen absoluut af, maar als ik dan toch gemarteld moet worden, dan liever door de VS ipv NKO. Martelmethoden in het Westen zijn namelijk ietwat milder dan in NKO, zachtjes uitgedrukt. Natuurlijk zijn er excessen, maar de kans dat je voetje er voor de lol wordt afgehakt of dat je dood wordt gehongerd is in NKO wat groter.
pi_42859769
quote:
Wie doet dat en wie presenteert zichzelf nog meer als moreel superieur dan?
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 12:20:23 #132
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_42859798
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 12:15 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

quote:
A CIA interrogation training manual declassified 12 years ago, "KUBARK Counterintelligence Interrogation -- July 1963," outlined a procedure similar to waterboarding. Subjects were suspended in tanks of water wearing blackout masks that allowed for breathing. Within hours, the subjects felt tension and so-called environmental anxiety. "Providing relief for growing discomfort, the questioner assumes a benevolent role," the manual states.

The KUBARK manual was the product of more than a decade of research and testing, refining lessons learned from the Korean War, where U.S. airmen were subjected to a new type of "touchless torture" until they confessed to a bogus plan to use biological weapons against the North Koreans.
[ bron ]
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 12:22:45 #133
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_42859848
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 12:13 schreef moussie het volgende:

[..]

kom nou zeg .. dat van die kampen is al jaren bekend .. en dat de bevolking verhongert dankzij de boycotts ook .. dat dat boycotten tig jaar geleden in zuidafrika wel heeft geholpen wil niet zeggen dat het dat in elk ander land ook doet .. iraq was wat dat aangaat ook al een grote mislukking ..
of zijn jullie echt allemaal zo kort van geheugen dat je dat alweer vergeten bent, samen met die verhalen over couveuzebabies en soortgelijke horror ?
Boycot? Mens, ga voor je kinderen zorgen in plaats van hier onzin te verkopen. De VS, VN en Zuid-Korea geven de Noord-Koreanen te vreten, maar dat wordt geweigerd door hun fijne socialistische regering. Door die weigering en door het socialisme sterven die mensen, niet door de VS. Overigens zijn er meer dan 2.000.000 inwoners de laatste jaren alleen al verhongerd.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_42859947
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 12:18 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Wie doet dat en wie presenteert zichzelf nog meer als moreel superieur dan?
Jij met:
quote:
Gadverdamme wat zijn jullie ontzettend foute mensen, en dan zijn jullie ook nog van die linkse idealisten overtuigd van hun eigen morele superieuriteit. Ga je schamen zeg.
pi_42859973
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 12:28 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

Jij met:
[..]
Ik zie mezelf liever als moreel flexibel, maar inderdaad ik vind van mezelf dat ik boven dat soort ondoordachte hypocrisie sta.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 12:30:40 #136
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_42859989
Kijk, als je je een beetje normaal gedraagt daar dan heb je niets te vrezen. In moeilijke tijden, bedreigt door anderen, moet je als land een eenheid vormen. Sommige hebben daar lak aan en je moet een signaal geven als waarschuwing aan anderen dat dat onacceptabel is, zoals wij ook gevangenisstraffen uitdelen aan mensen die wij ongewenst vinden. Je moet dingen ook niet overdrijven, dit is maar een uitzondering, want je moet begrijpen dat Noord-Korea ook niet zomaar mensen voor de lol gaat martelen, zeker niet een land dat gebaseerd is op solidariteit en naastenliefde. Kim Jong-il is een groot leider. Mijn vlees en bloed voor hem.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_42860118
Ooit zal de wereld besefen wat voor een visionair Kim-Jong was.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_42860806
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 09:07 schreef Kaalhei het volgende:
Het feit dat er dan bepaalde personen hier komen melden dat ook hier weer alles de schuld van Amerika is, zegt meer over hun frustratie over het consequent mislukken van hun socialistische ideaal en dan over de intellectuele capaciteiten.
Jij lees ook alleen maar wat je wílt lezen hè? Natuurlijk is het niet de schuld van de VS. Wel is het zo dat de houding van de VS de huidige situatie alleen maar meer op de spits drijft. Hoe meer je bij Kim Jong Il de duimschroeven aandraait, hoe gekker hij gaat doen. Dat is het verleden herhaaldelijk gebleken. En toch kennen de VS bij ieder incindent maar één reactie: dreigen.

Als je wilt dat Kim een keer écht uit z'n slof schiet en een paar raketten op Japan of ZK dumpt, is dit dus de goede tactiek. Dan is er meteen een gegronde reden om NK aan te vallen. Maar ten koste van wat? Als je echter het conflict tot bedaren wilt brengen is dit niet de handigste aanpak.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 13:20:38 #139
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_42860967
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 13:11 schreef k_man het volgende:

[..]

Jij lees ook alleen maar wat je wílt lezen hè? Natuurlijk is het niet de schuld van de VS. Wel is het zo dat de houding van de VS de huidige situatie alleen maar meer op de spits drijft. Hoe meer je bij Kim Jong Il de duimschroeven aandraait, hoe gekker hij gaat doen. Dat is het verleden herhaaldelijk gebleken. En toch kennen de VS bij ieder incindent maar één reactie: dreigen.

Als je wilt dat Kim een keer écht uit z'n slof schiet en een paar raketten op Japan of ZK dumpt, is dit dus de goede tactiek. Dan is er meteen een gegronde reden om NK aan te vallen. Maar ten koste van wat? Als je echter het conflict tot bedaren wilt brengen is dit niet de handigste aanpak.
Natuurlijk is je de les te laten lezen door een communistisch land en zijn zwakbegaafde leider wel de juiste manier om de angel uit de dreiging te halen
pi_42860990
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 13:20 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Natuurlijk is je de les te laten lezen door een communistisch land en zijn zwakbegaafde leider wel de juiste manier om de angel uit de dreiging te halen
Zo gauw jij het verschil snapt tussen zwart en wit praten we verder.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 13:22:38 #141
93744 Finder_elf_towns
pi_42861005
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 13:21 schreef k_man het volgende:

[..]

Zo gauw jij het verschil snapt tussen zwart en wit praten we verder.
In tijd van oorlog en oorlogsdreiging is er niets anders dan zwart en wit, goed en fout. Zonder die voorstelling kun je mensen niet motieveren om voor hun idealen op te staan en naar de wapens te grijpen. Het mag dan incorrect zijn, die illusie is wel een noodzaak om mensen te mobiliseren. Maar dat is discussie op zichzelf. Als je meer wilt weten over die ideologische keuze, verwijs ik graag naar mijn idool Leo Strauss.

[ Bericht 13% gewijzigd door Finder_elf_towns op 21-10-2006 13:29:40 ]
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 13:35:51 #142
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_42861258
Hou op met vergelijkingen maken met Westerse martelpraktijken. Zolang je in het Westen nog niet gemarteld wordt omdat je geestelijk gehandicapt bent, is die vergelijking enorm zinloos. Sowieso zal er door de VS wel wat gemarteld worden, maar dat zijn terroristen of mensen die banden hebben met terroristen en niet willen praten. Of dit moreel verantwoord is kan je je afvragen, maar het is in elk geval een stuk minder misselijk dan mensen met een afwijking stelselmatig te martelen omdat ze een afwijking hebben.

Voor de rest ben ik het eens met Jur, misselijkmakend om dit bericht te bagataliseren om zo de VS te kunnen bashen.

Ten percent faster with a sturdier frame
pi_42861383
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 12:22 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Boycot? Mens, ga voor je kinderen zorgen in plaats van hier onzin te verkopen. De VS, VN en Zuid-Korea geven de Noord-Koreanen te vreten, maar dat wordt geweigerd door hun fijne socialistische regering. Door die weigering en door het socialisme sterven die mensen, niet door de VS. Overigens zijn er meer dan 2.000.000 inwoners de laatste jaren alleen al verhongerd.
begrijpend lezen doe je niet aan ?
quote:
Noord-Korea wil geen voedselhulp meer
en die mensen sterven niet door het socialisme maar door de financieele boycott van de VS ..
als NK gewoon had kunnen handelen hadden die misoogsten lang niet zo hard aangekomen, had er van handelsinkomsten voedsel gekocht kunnen worden van elders ..
maar ipv de boycott op te heffen toen die misoogsten begonnen werdt er voedselhulp aangeboden waaraan politieke voorwaarden werden verbonden .. uiterst humaan van de amerikanen om zo gebruik te maken van de honger van de bevolking om hun zin door te drijven en dan ook nog te beweren dat het hun schuld is .. hadden ze maar moeten toegeven
pleased to meet you
pi_42861462
Ik las het.. maar dat wistenwe toch al..?
pi_42861563
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 12:13 schreef moussie het volgende:

[..]

dat was dan ook allemaal gelul.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 13:58:36 #146
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_42861738
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 13:40 schreef moussie het volgende:
en die mensen sterven niet door het socialisme maar door de financieele boycott van de VS ..
Lulkoek. Dit zijn gewoon de hongersnoden die zo typisch zijn aan het socialisme. Kijk maar eens hoeveel vadertje Stalin over de kling heeft gejaagd, of hoeveel kerven Mao op zijn stok heeft.
quote:
als NK gewoon had kunnen handelen hadden die misoogsten lang niet zo hard aangekomen,
Ze kunnen gewoon met een hele serie landen handelen hoor. Geen probleem, ik snap alleen niet waarom ze perse met de VS moeten handelen. Het ligt voor de hand om met China te handelen en dat doen ze ook.
quote:
had er van handelsinkomsten voedsel gekocht kunnen worden van elders ..
Handelsinkomsten? Wat hebben ze te bieden? Organen?
quote:
maar ipv de boycott op te heffen toen die misoogsten begonnen
Vreemd dat die misoogsten er dan niet waren gedurende de gehele periode van boycots.
quote:
werdt er voedselhulp aangeboden waaraan politieke voorwaarden werden verbonden .. uiterst humaan van de amerikanen om zo gebruik te maken van de honger van de bevolking om hun zin door te drijven en dan ook nog te beweren dat het hun schuld is .. hadden ze maar moeten toegeven

Mens ga toch koken.
pi_42861917
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 13:35 schreef TC03 het volgende:
Hou op met vergelijkingen maken met Westerse martelpraktijken. Zolang je in het Westen nog niet gemarteld wordt omdat je geestelijk gehandicapt bent, is die vergelijking enorm zinloos. Sowieso zal er door de VS wel wat gemarteld worden, maar dat zijn terroristen of mensen die banden hebben met terroristen en niet willen praten. Of dit moreel verantwoord is kan je je afvragen, maar het is in elk geval een stuk minder misselijk dan mensen met een afwijking stelselmatig te martelen omdat ze een afwijking hebben.

Voor de rest ben ik het eens met Jur, misselijkmakend om dit bericht te bagataliseren om zo de VS te kunnen bashen.

Nu bagatelliseer je zelf westerse martelpraktijken door te stellen dat het in Noord-Korea veel erger is.
Een schrale troost voor iemand die vage banden heeft met een terrorismeverdachte die in Amerika gemarteld wordt: "Ik word tenminste niet gemarteld omdat ik gek ben".
pi_42861932
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 13:49 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

dat was dan ook allemaal gelul.
I know .. maar met dat dan vers in het geheugen zit ik mij wel af te vragen hoeveel van deze verhalen waar is ..
wat dat aangaat vind ik alles wat er uit de amerikaanse propagandemachine komt uiterst onbetrouwbaar .. er waren immers geen couveusebaby's en ook geen WMD's

en tja, gehandicapten in kampen en mishandeld .. hier zitten ze in aparte huizen waarin ook het een en ander schijnt te gebeuren waarvan je denkt : moet dat zo .. dagenlang vastbinden aan het bed en laten liggen in het eigen vuil, in een hoek worden gezet en afgespoten met een brandslang, ijskoude baden, slaan ed, het schijnt toch geregeld te gebeuren, zelfs hier in rijk nederland .. als ik dit gegeven door een soortgelijke propagandamolen zou gooien als het gebeuren in NK komen wij denk ik even slecht in het voetlicht te staan als hun nu
pleased to meet you
pi_42861954
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 13:40 schreef moussie het volgende:

[..]

begrijpend lezen doe je niet aan ?
[..]

als NK gewoon had kunnen handelen hadden die misoogsten lang niet zo hard aangekomen, had er van handelsinkomsten voedsel gekocht kunnen worden van elders ..
maar ipv de boycott op te heffen toen die misoogsten begonnen werdt er voedselhulp aangeboden waaraan politieke voorwaarden werden verbonden .. uiterst humaan van de amerikanen om zo gebruik te maken van de honger van de bevolking om hun zin door te drijven en dan ook nog te beweren dat het hun schuld is .. hadden ze maar moeten toegeven
*N-K is een zelfvoorzienende socialistische heilstaat, het oplossen van voedseltekorten gaat dus recht tegen de eigen ideologie in.

*Op gebied van voedsel is er geen boycot tegen N-K.

*Het staats geleidde landbouw systeem van N-K is volsagen achterlijk.

*N-K heeft de hoeveelheid voedsel die ze van het VN voedsel programma ontvangen keer op keer verminderd, de zijn dus zelf verantwoordelijk voor de tekorten.
pi_42862026
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 14:06 schreef moussie het volgende:

[..]

I know .. maar met dat dan vers in het geheugen zit ik mij wel af te vragen hoeveel van deze verhalen waar is ..
wat dat aangaat vind ik alles wat er uit de amerikaanse propagandemachine komt uiterst onbetrouwbaar .. er waren immers geen couveusebaby's en ook geen WMD's

en tja, gehandicapten in kampen en mishandeld .. hier zitten ze in aparte huizen waarin ook het een en ander schijnt te gebeuren waarvan je denkt : moet dat zo .. dagenlang vastbinden aan het bed en laten liggen in het eigen vuil, in een hoek worden gezet en afgespoten met een brandslang, ijskoude baden, slaan ed, het schijnt toch geregeld te gebeuren, zelfs hier in rijk nederland .. als ik dit gegeven door een soortgelijke propagandamolen zou gooien als het gebeuren in NK komen wij denk ik even slecht in het voetlicht te staan als hun nu
Voor je dit soort berichten tikt moet je jezelf twee dingen afvragen.

1 ben je instaat je, in denkwijze, te begeven buiten de grenzen van het kneuterige veilige Nederland.
2 ben je instaat, zaken te erkennen die je gezien je overtuiging liever niet ziet.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 14:12:56 #151
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_42862090
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 14:06 schreef moussie het volgende:
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 14:17:14 #152
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_42862199
Misschien heeft de armoede hier ook iets mee te maken:
quote:
Population: 22.5 million (July 2003 estimate)
GDP: $22.26 billion (2002 estimate)
The Korean People's Army encompasses the army, navy and air force and has 1.08 million active personnel and 4.7 million in reserves.
Military expenditures account for 31.3 percent of GDP expenditures, making North Korea --- dollar for dollar --- the world's most militaristic state.
pi_42862207
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 14:07 schreef Pony-Lover het volgende:
*N-K is een zelfvoorzienende socialistische heilstaat, het oplossen van voedseltekorten gaat dus recht tegen de eigen ideologie in.
ze zijn te trots om het handje op te houden bij wat hun als de vijand ervaren, vooral als daaraan alle mogelijke voorwaardes worden verbonden die tegen je ideologie indruisen
quote:
*Op gebied van voedsel is er geen boycot tegen N-K.
nee, maar op het gebied van geld wel .. en dat heb je nu eenmaal nodig als je ergens iets wil kopen nietwaar
quote:
*Het staats geleidde landbouw systeem van N-K is volsagen achterlijk.
U is landbouwkundig onderlegt ?
quote:
*N-K heeft de hoeveelheid voedsel die ze van het VN voedsel programma ontvangen keer op keer verminderd, de zijn dus zelf verantwoordelijk voor de tekorten.
zoals gezegd, ondanks alle beweringen van amerikaanse kant dat er geen voorwaarden werden verbonden aan voedselhulp schijnt dat dus wel te zijn gebeurd, er werden concessies gevraagd voor het verkrijgen van de voeding
je zou dus kunnen zeggen dat amerika de hongerende bevolking gebruikt als wapen tegen kim jong
pleased to meet you
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 14:20:34 #154
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_42862267
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 14:07 schreef Pony-Lover het volgende:
Juche
pi_42862275
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 14:10 schreef Pony-Lover het volgende:
Voor je dit soort berichten tikt moet je jezelf twee dingen afvragen.

1 ben je instaat je, in denkwijze, te begeven buiten de grenzen van het kneuterige veilige Nederland.
2 ben je instaat, zaken te erkennen die je gezien je overtuiging liever niet ziet.
ja en ja .. jij ook ?
of blijf je doorgaan amerikaanse propaganda als zoete koek te slikken ?
pleased to meet you
pi_42862442
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 14:17 schreef moussie het volgende:

1
ze zijn te trots om het handje op te houden bij wat hun als de vijand ervaren, vooral als daaraan alle mogelijke voorwaardes worden verbonden die tegen je ideologie indruisen

2
nee, maar op het gebied van geld wel .. en dat heb je nu eenmaal nodig als je ergens iets wil kopen nietwaar

3

4
zoals gezegd, ondanks alle beweringen van amerikaanse kant dat er geen voorwaarden werden verbonden aan voedselhulp schijnt dat dus wel te zijn gebeurd, er werden concessies gevraagd voor het verkrijgen van de voeding
je zou dus kunnen zeggen dat amerika de hongerende bevolking gebruikt als wapen tegen kim jong
1
De VN is de wereldgemeeschap, als N-K de hele wereld als vijand ziet zijn ze zelf verantwoordelijk voor de gevolgen van die ziekelijke zienswijze en dus ook verantwoordelijk voor het uithongeren van de eigen bevolking.

2
Enige toenadering van N-K's kant zal de handelsboycot snel doen verdwijnen en geld voor het land opleveren. Het ontkennen en afwijzen van de (al duizende jaren bestaande) basale regels van de internationale diplomatie heeft N-K zelf in de hand.
(ik heb het hier enkel over de boycot op civiele techniek, de militaire boycot zal idd niet snel verdwijnen.

3
Ik heb enige kennis van de materie ja.
Bovendien kan een kind zien dat het gebruikte systeem volsterkt ontoereikend is en de misoogsten het gevolg zijn van menselijk falen en niet van natuurlijke omstandigheden.

4
N-K kan voldoende voeding krijgen, ongeacht de ideeen van de V.S. Er zijn genoeg landen die volstrekt onafhankelijk van de V.S opereren, ik noem hier China.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 14:29:23 #157
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_42862457
quote:

[..]

Sommige VS bashers zien echt door de bomen het bos niet meer. Over een paar posts is Kim il Yong een lieve man die door Bush gedwongen word voedsel te verbranden...
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_42862478
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 14:20 schreef moussie het volgende:

[..]

ja en ja .. jij ook ?
Ik heb niks met Amerika en haar propeganda, ik geloof echter ook niet dat Amerika de macht heeft die haar door links wordt toegedicht.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 14:31:51 #159
53267 TC03
pi_42862512
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 14:06 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

Nu bagatelliseer je zelf westerse martelpraktijken door te stellen dat het in Noord-Korea veel erger is.
Een schrale troost voor iemand die vage banden heeft met een terrorismeverdachte die in Amerika gemarteld wordt: "Ik word tenminste niet gemarteld omdat ik gek ben".
Dat doe ik inderdaad, omdat dit topic gaat over Noord-Koreaanse martelpraktijken. Ik ben niet zo geschift en kortzichtig om in een topic over martelpraktijken in de VS te gaan zeggen dat het in Noord-Korea veel erger is.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 14:35:10 #160
53267 TC03
pi_42862569
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 14:20 schreef moussie het volgende:

[..]

ja en ja .. jij ook ?
Wat heeft Amerikaanse propaganda te maken met wantoestanden in Nederlandse verzorgingstehuizen? Of bedoel je dat de VS de martelkampen verzint ofzo?

Zo leuk, van die verwarde semi-geïnformeerde VS-bashers die te pas en te onpas met loze termen als Amerikaanse propaganda zwaaien en doelloze vergelijkingen maken.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 14:38:48 #161
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_42862639
quote:
Als je zelf een opleiding had afgemaakt, had je geweten dat de hongersnood niets met landbouwtechnologie maar alles economie en sociologie te maken heeft.
pi_42862647
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 14:31 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat doe ik inderdaad, omdat dit topic gaat over Noord-Koreaanse martelpraktijken. Ik ben niet zo geschift en kortzichtig om in een topic over martelpraktijken in de VS te gaan zeggen dat het in Noord-Korea veel erger is.
Of uberhaupt de behandeling van gehandicapten in NL te vergelijken met die in NKO
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 15:28:54 #163
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_42863621
quote:

Raap me op!
En vervolgens serieus doorposten in dit topic!

- Waar haal je het in je zieke geest vandaan om Nederlandse verzorgingstehuizen te vergelijken met nazi achtige concentratiekampen in NK?
- Waar haal je het in je zieke geest vandaan om Guantanomo Bay te vergelijken met gehandicapten en dwergen kampen in NK?

Ik zou zeggen kijk een keer de documentaire Children of the Secret State.
Let dan vooral even op het deel waaruit blijkt dat de goede leider Kim Jong Il een groot deel van de landbouwgrond omgetoverd heeft tot opiumplantages.
Of die beelden vanaf Noord-Koreaanse markten waar duidelijk te zien is dat voedselhulp verkocht wordt aan mensen tegen geld en niet wordt gegeven aan die kleine kinderen die op blote voeten door de modder lopen.

Ohnee wacht! Dit is natuurlijk allemaal Amerikaanse propaganda!

[ Bericht 1% gewijzigd door Kleffe_Dop op 21-10-2006 15:49:06 ]
pi_42864826
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 14:35 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wat heeft Amerikaanse propaganda te maken met wantoestanden in Nederlandse verzorgingstehuizen? Of bedoel je dat de VS de martelkampen verzint ofzo?

Zo leuk, van die verwarde semi-geïnformeerde VS-bashers die te pas en te onpas met loze termen als Amerikaanse propaganda zwaaien en doelloze vergelijkingen maken.
niet verzinnen, wel aandikken ..
zoals ik al zei, je kan van beelden uit nederlandse verzorgingstehuizen ook een compilatie maken waardoor een buitenstaander de indruk zou krijgen dat bejaarden en gehandicapten stelselmatig mishandelt worden .. zo moeilijk is dat niet

vertel eens eerlijk, dat met die baby's toen in iraq, heb jij dat geloofd .. kon je hun bloed wel drinken, waren de evtle twijfels die je had over de rechtmatigheid van de inval en de nederlandse betrokkenheid erbij ineens weg want nu had je het bewijs dat het beesten zijn ?

en vanuit die context vraag ik me dus af in hoeverre deze berichten aangedikt zijn ..
want eerlijk gezegd, als die echt zo'n beest is die kim jong, hoe komt het dan dat al die gehandicapten nog leven, die kosten toch alleen maar voedsel waarvan je anyway te weinig hebt .. ?
nee, deze brute meedogenloze moordenaar gaat ze opsluiten in kampen en daar martelen zodat de hele wereld nog harder over hem heen kan vallen, dat is pas logisch
pleased to meet you
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 16:23:24 #165
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_42864864
"Nederland heeft molens."
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_42865684
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 16:23 schreef Ringo het volgende:
Bron?
pi_42866819
quote:
Vuile racist, Amerikaanse propaganda is het

Ik zal niet om je rouwen als je op straat word neergeschoten, een haatzaaier ben je

zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:54:04 #168
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42866927
quote:
pi_42867039
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 16:22 schreef moussie het volgende:

[..]

en vanuit die context vraag ik me dus af in hoeverre deze berichten aangedikt zijn ..
want eerlijk gezegd, als die echt zo'n beest is die kim jong, hoe komt het dan dat al die gehandicapten nog leven, die kosten toch alleen maar voedsel waarvan je anyway te weinig hebt .. ?
nee, deze brute meedogenloze moordenaar gaat ze opsluiten in kampen en daar martelen zodat de hele wereld nog harder over hem heen kan vallen, dat is pas logisch
Die berichten hoeven echt niet aangedikt te worden, die zijn al 'dik' genoeg. Dat het een moordenaar is is toch al langer duidelijk. Of wil je met droge ogen beweren dat de 'grote leider' Kim Jong het beste met zijn volk voort heeft?

Het halve land heeft honger, en ondertussen geld besteden aan kernwapen programma's. Geen vrije media, geen vrijheid van religie, de vele strafkampen, de vele mensen die 'verdwijnen'.

Een echt paradijs op aarde.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_42868982
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 17:58 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Die berichten hoeven echt niet aangedikt te worden, die zijn al 'dik' genoeg. Dat het een moordenaar is is toch al langer duidelijk. Of wil je met droge ogen beweren dat de 'grote leider' Kim Jong het beste met zijn volk voort heeft?

Het halve land heeft honger, en ondertussen geld besteden aan kernwapen programma's. Geen vrije media, geen vrijheid van religie, de vele strafkampen, de vele mensen die 'verdwijnen'.

Een echt paradijs op aarde.
duh, dat het geen paradijs op aarde is weet ik ook wel .. het is alleen dat er ook zoveel van die niet-paradijzen zijn waar dictators het hongerende volk onderdrukken met wapens die ze van de amerikanen krijgen ..
dat is dan omdat ze vechten tegen de boze socialisten/communisten/moslims ..

neem bvb dat "paradijs" aan de andere kant .. da's ook heel leuk begonnen
quote:
On June 25 the government invaded, even though Cheju was largely pacified by this time. Immediately after the North Korea's attack the South Korean military ordered "preemptive apprehension" of suspected leftists nationwide. Thousands were detained on Cheju, then sorted into four groups, labeled A, B, C and D, based on the perceived security risks each posed. On Aug. 30, according to a written order by a senior intelligence officer in the South Korean Navy instructed Cheju's police to "execute all those in groups C and D by firing squad no later than September 6."

The rebellion continued after the end of Korean War. South Korea's Truth Commission reported 14,373 victims, 86% at the hands of the security forces and 13.9% at the hands of armed rebels, and estimated that the total death toll was as high as 30,000.[1] The Koreans committed these atrocities in front of the U.S. military. The Americans documented the massacre, but never intervened.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jeju_massacre
zo zie je maar weer hoe selectief de amerikaanse verontwaardiging is, het is maar net wat je goed uitkomt

anyway, ik moet wel zeggen dat ik weinig snap van de oosterse cultuur, en dan bedoel ik het mongoloïde gedeelte van rusland tot japan, daar zit een onderworpenheid in aan "de leider" en een wreedheid in het afdwingen van dat gehoorzaam waar ik met mijn westerse pet niet bij kan .. mi zouden wij al lang in opstand zijn gekomen tegen zo een regime ?
pleased to meet you
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 19:36:43 #171
53267 TC03
pi_42869182
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 19:25 schreef moussie het volgende:

[..]

duh, dat het geen paradijs op aarde is weet ik ook wel .. het is alleen dat er ook zoveel van die niet-paradijzen zijn waar dictators het hongerende volk onderdrukken met wapens die ze van de amerikanen krijgen ..
dat is dan omdat ze vechten tegen de boze socialisten/communisten/moslims ..
Noord-Korea is zelf communistisch/stalinistisch. Ongelofelijk, wat een enorm domme reply.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 19:37:37 #172
53267 TC03
pi_42869197
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 16:22 schreef moussie het volgende:

[..]

niet verzinnen, wel aandikken ..
zoals ik al zei, je kan van beelden uit nederlandse verzorgingstehuizen ook een compilatie maken waardoor een buitenstaander de indruk zou krijgen dat bejaarden en gehandicapten stelselmatig mishandelt worden .. zo moeilijk is dat niet

vertel eens eerlijk, dat met die baby's toen in iraq, heb jij dat geloofd .. kon je hun bloed wel drinken, waren de evtle twijfels die je had over de rechtmatigheid van de inval en de nederlandse betrokkenheid erbij ineens weg want nu had je het bewijs dat het beesten zijn ?

Slaat elemaal nergens op. Er zijn duizenden bronnen die aantonen dat Noord-Korea een mensonterend beleid voert. Er is geen reden om te twijfelen aan deze berichten.

Maargoed, ga maar lekker massamoordenaars en psychopaten verdedigen, gek mens.
pi_42869618
North Korea goes America .

Dit had ik nou niet van ze verwacht.

De verAmerikanisering van Noord-Korea.
pi_42871800
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 14:06 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

Maar NK is naar alles dat wij weten ook veel erger. Dat maakt het martelen van de VS niet acceptabel of onschuldig, maar er is wel degelijk een verschil.
pi_42873209
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 19:36 schreef TC03 het volgende:

[..]

Noord-Korea is zelf communistisch/stalinistisch. Ongelofelijk, wat een enorm domme reply.
misschien moest je eens lezen wat ik schreef , stupid
k zei dat amerika geen moeite heeft met het (militair) steunen van dictaturen die de eigen bevolking onderdrukken als het hun goed uitkomt, zolang als deze dictatur maar aan hun zijde vecht tegen de vijand van het moment
pleased to meet you
  zondag 22 oktober 2006 @ 09:43:39 #176
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_42879891
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 22:20 schreef moussie het volgende:

[..]

k zei dat amerika geen moeite heeft met het (militair) steunen van dictaturen die de eigen bevolking onderdrukken als het hun goed uitkomt, zolang als deze dictatur maar aan hun zijde vecht tegen de vijand van het moment
Bla bla bla Amerika dit Amerika dat. Een Jehova getuige is d'r niets bij...
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_42882755
Jullie zijn allemaal volgzame honden van het Amerika van Bush en de Joden

Hoe kun je zo zeiken over het kleine, door ons arm gemaakte Noord-Korea als we zelf ook kampen hebben

zondag 22 oktober 2006 @ 13:22:38 #178
93744 Finder_elf_towns
pi_42883294
Noord-Korea is de enige heilstaat over op deze aarde waar mensen in totale vrijheid kunnen leven. Geen wonder dat de VS met hun onderdrukkende martkwerking deze fantastische staat willen vernietigen. Microsoft, Halliburton en Shell bevelen en de VS gehoorzamen!
pi_42888119
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 09:43 schreef klez het volgende:

[..]

Bla bla bla Amerika dit Amerika dat. Een Jehova getuige is d'r niets bij...
Maar je ontkent dus niet?
  zondag 22 oktober 2006 @ 15:46:05 #180
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_42888249
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 12:04 schreef Evil_Jur het volgende:
Piet heeft gelijk. Alleen vind ik het misselijkmakend hoe een stel hypocriete zwakbegaafden hier hun irrationele haat voor de VS gebruiken om het lijden van miljoenen mensen te negeren en zich liever druk maken over hoe ze weer de VS kunnen bashen met een bericht als dit.

Ik ben het niet al te vaak met je eens maar nu wel.

Er lopen er hier wat rond die totaal doorslaan maar goed. Ik zie zelfs hier en daar vergelijkingen met die kampen en de opvang van gehandicapten in NL notabene. Hoe kun je zoiets vergelijken. 't Wordt bijna goedgepraat. Maar goed, 'bash on'.

Wel een leuk topic om blijven te volgen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_42892271
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 13:07 schreef Pony-Lover het volgende:
Jullie zijn allemaal volgzame honden van het Amerika van Bush en de Joden
[edit] (to self: leren le-zen...)
Ik masturbeer graag moeilijke woorden in mijn zinnen, ook als ik niet weet wat ze betekenen.
Come on FC!
  zondag 22 oktober 2006 @ 17:48:36 #182
53267 TC03
pi_42892505
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 22:20 schreef moussie het volgende:

[..]

Heeft toch niks met dit topic te maken? En bovendien heb ik daar geen problemen mee. Tussen twee kwaden kiezen, moet soms gebeuren.
  maandag 23 oktober 2006 @ 02:15:54 #183
94492 freddygonzales
Tieten en kittelaars!
pi_42907966
Kim Jong il zet het beleid van z'n vader voort: Kim il Sung. In feite heeft Kim Jong alles op een presenteerblaadje gekregen. Z'n vader (die nu dood is) is formeel nog steeds president van het land. Hij heeft na z'n overlijden de status van eeuwige president gekregen. Ze hebben ook een andere jaartelling daar.
Het economisch beleid van het regime is sterk gecentraliseerd en overheid-gestuurd en is gericht op zelfvoorziening en een minimum aan buitenlandse handel, mede gebaseerd op de door Kim Il-Sung ontwikkelde Juche-ideologie, die er onder meer van uitgaat dat ieder land zichzelf kan en moet redden.
Aan het einde van m'n geld houd ik altijd een stuk maand over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')