abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42854474
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

onzin
Hoezo is dat onzin?

Iedereen die ik daar sprak dacht er zo over.
  Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 01:17:54 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42854502
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:16 schreef k_man het volgende:

[..]

Hoezo is dat onzin?

Iedereen die ik daar sprak dacht er zo over.
toen jij er was had noord korea het zuiden nog niet aangevallen geloof ik

of je meot dat grapje 50 jaar geleden bedoelen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_42854561
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:15 schreef k_man het volgende:

[..]

Al het provoceren van het Noorden wordt vooral gevoed door de reacties van met name de VS. Noord Korea wil vooral serieus genomen worden. De reacties worden echter vooral opgevat als disrespect, wat voor een Aziaat iets heel ergs is.
Wat maken die provocaties van NK nou uit? Het gaat om de ellende die de burgers daar ondertussen meemaken terwijl de rest van de wereld lacht en huilt om de show die Kim voor ons neerzet. De issue is niet de bedreiging die ze al dan niet vormen voor de omgeving, zover is het echt nog niet. Wat veel belangrijker is is de bedreiging van het regime voor het eigen volk, daar kunnen we iets aan doen en wat mij betreft zouden we dus ook iets moeten doen.
pi_42854632
Oorlogen worden gevoerd uit eigenbelang Evil_Jur, niet om het lot van een bevolking.
pi_42854682
Gewoon Kim en z'n crew in het geheim omleggen en in de chaos de helpende hand van de VN naar binnen sturen. Niet dat NK veel aan de VN zal hebben, maar bij die solidariteit gaat het zoals altijd meer om het middel/gedachte dan de uitkomst. Beetje geweten sussen enzo.

Voordat de bevolking genoeg extra calorieen voor een burgeropstand heeft ben je ook weer weer jaren verder.
pi_42854695
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:23 schreef gelly het volgende:
Oorlogen worden gevoerd uit eigenbelang Evil_Jur, niet om het lot van een bevolking.
Ja goh, daarom vind ik het zo hypocriet en ergerlijk dat we een beetje staan te stampen terwijl we toch niets doen tot het voor ons interessant is. Ben dan gewoon eerlijk.
pi_42854729
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:23 schreef gelly het volgende:
Maar die uitkomst hoeft toch niet altijd zero-sum te zijn?

Niet dat ik elke vorm van conflict tegen het land zou steunen btw.
pi_42854750
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:25 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ja goh, daarom vind ik het zo hypocriet en ergerlijk dat we een beetje staan te stampen terwijl we toch niets doen tot het voor ons interessant is. Ben dan gewoon eerlijk.
Politiek. Het is Bush ook om het even of de bevolking honger lijdt, NK mag geen kernwapens hebben. Daarom is het ineens een issue.
pi_42854764
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:20 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Wat maken die provocaties van NK nou uit? Het gaat om de ellende die de burgers daar ondertussen meemaken terwijl de rest van de wereld lacht en huilt om de show die Kim voor ons neerzet. De issue is niet de bedreiging die ze al dan niet vormen voor de omgeving, zover is het echt nog niet. Wat veel belangrijker is is de bedreiging van het regime voor het eigen volk, daar kunnen we iets aan doen en wat mij betreft zouden we dus ook iets moeten doen.
Dat bedoel ik dus ook. Alleen niet door boycots of militair ingrijpen.
pi_42854774
Ik blijf er bij dat we ze moeten uithongeren.
pi_42854781
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:17 schreef sp3c het volgende:
toen jij er was had noord korea het zuiden nog niet aangevallen geloof ik
Waar héb je het over?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2006 01:30:47 ]
pi_42854805
al hebben ze natuurlijk al bewezen erg lang te kunnen leven op boomschors en gras.
pi_42854817
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:30 schreef Pony-Lover het volgende:
Ik blijf er bij dat we ze moeten uithongeren.
En dan ? De machtshebbers hebben wel te eten, en die geven niet om het volk.
pi_42854827
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:30 schreef k_man het volgende:

[..]

Waar héb je het over?
Hij heeft het over de koreaanse-oorlog, de reden dat er nu een N-K en een Z-K zijn.
pi_42854846
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:32 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Hij heeft het over de koreaanse-oorlog, de reden dat er nu een N-K en een Z-K zijn.
Ja, dat is 50 jaar terug. Toen bestond ik niet eens.
pi_42854857
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:31 schreef gelly het volgende:

[..]

En dan ? De machtshebbers hebben wel te eten, en die geven niet om het volk.
Dan moeten we maar hopen dat de Here Jezus de bevolking zal bijstaan. Ik weet het, het is geen mooie oplossing maar wel de manier om een vreedzame omwenteling af te dwingen.
pi_42854878
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:33 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Dan moeten we maar hopen dat de Here Jezus de bevolking zal bijstaan. Ik weet het, het is geen mooie oplossing maar wel de manier om een vreedzame omwenteling af te dwingen.
Wat denk je precies af te dwingen
pi_42854888
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:33 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, dat is 50 jaar terug. Toen bestond ik niet eens.
Ik wil je aanraden niet alleen dingen die "je zelf hebt meegemaakt" mee te nemen in je overwegingen, je krijgt er namelijk nogal een vertroebeld beeld door.
pi_42854917
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:35 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Ik wil je aanraden niet alleen dingen die "je zelf hebt meegemaakt" mee te nemen in je overwegingen, je krijgt er namelijk nogal een vertroebeld beeld door.
Als iedereen die ik in Noord Korea spreek aangeeft het leger van het Zuiden te zien als marionetten, hecht ik daar toch nét iets meer waarde aan dan de ongemotiveerde uitspraak 'onzin' van een of andere mafkees op een forum.
  Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 01:37:04 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42854922
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:30 schreef k_man het volgende:

[..]

Waar héb je het over?
nu ja dat is er nodig om die oorlog weer aan de gang te krijgen toch?
Zuid Korea vind het allemaal wel best zo

de vergelijking met Irak gaat gewoon niet op, als Noord Korea weer aspiraties richting het zuiden krijgt dan krijgen ze weer klappen (en dit keer doet china niet mee) en dan loopt de bevolking gewoon achter de winnaar aan want het is toch allemaal Koreaans

of Rumsfeld moet zelfs dat verkloten maar daar ga ik niet van uit
pi_42854948
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:28 schreef gelly het volgende:

[..]

Politiek. Het is Bush ook om het even of de bevolking honger lijdt, NK mag geen kernwapens hebben. Daarom is het ineens een issue.
Bush is niet het grootste probleem, de VS is een van de weinige landen die daadwerkelijk zou overwegen om in te grijpen, ook al zijn de primaire redenen anderen dan het welzijn van het Koreaanse volk.

De VN en de EU zijn gewoon ontzettend laf en huichelachtig bezig door zielig te doen over het volk en ondertussen meer ellende te brengen met achterlijke sancties omdat ze betrokken en politiek correct willen overkomen.

De enige oplossing hier is daadkracht, anders kunnen we net zo goed niets doen, dat staat minder mooi, maar het is in ieder geval eerlijk.
  Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 01:38:29 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42854955
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:36 schreef k_man het volgende:

[..]

Als iedereen die ik in Noord Korea spreek aangeeft het leger van het Zuiden te zien als marionetten, hecht ik daar toch nét iets meer waarde aan dan de ongemotiveerde uitspraak 'onzin' van een of andere mafkees op een forum.
mjah realistisch gezien ... wat zou jij zeggen als je in Noord Korea woonde en er komt iemand van buitenaf een praatje met je maken

de waarheid?
pi_42854969
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:37 schreef sp3c het volgende:
de vergelijking met Irak gaat gewoon niet op, als Noord Korea weer aspiraties richting het zuiden krijgt dan krijgen ze weer klappen (en dit keer doet china niet mee) en dan loopt de bevolking gewoon achter de winnaar aan want het is toch allemaal Koreaans
Tijdens de vorige oorlog bleek de bevolking in het noorden zich liever dood te vechten dan mee te lopen met de winnaar. Waarom zou dat nu anders zijn?

[ Bericht 62% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2006 01:39:42 ]
pi_42854975
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:29 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus ook. Alleen niet door boycots of militair ingrijpen.
Ik, en de rest van de wereldbevolking, staan te trappelen om je alternatieve oplossing te horen!
pi_42854985
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:34 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat denk je precies af te dwingen
Aansluiting van N-K bij Z-K, ofwel terugkeer naar de natuurlijke situatie.

Honger zal het besef doen groeien dat handhaving van de huidige staat onmogelijk en verzet zinloos is, dit ontdanks dat de leiders geen persoonlijke tekorten zullen ervaren. Bovendien zijn hongerigge soldaten (daar zullen ze er dan veel van hebben) levensgevaarlijk voor elk regime, een hongersnood zal dus het einde van N-K bespoedigen.
pi_42855000
quote:

[..]

De Noord-Koreanen mogen helemaal geen andere mening geven, dus zijn een waardeloze bron.
pi_42855029
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

mjah realistisch gezien ... wat zou jij zeggen als je in Noord Korea woonde en er komt iemand van buitenaf een praatje met je maken

de waarheid?
Vijftig jaar constante indoctrinatie doet een hoop hoor. De haat tegen de VS is enorm. De mensen die nog uit eigen ervaring iets kunnen vertellen over het zuiden, of de oorlog, beginnen op te raken. Wat overblijft als enige bron van informatie is de propaganda.
pi_42855042
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:39 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Honger zal het besef doen groeien
Hallo, ze eten al gras en boomschors.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2006 01:43:12 ]
pi_42855070
quote:

[..]

Dat is net zoiets als de gemiddelde Chinees naar zijn mening vragen over Japan. Er is maar 1 mening en dat is degene die er door de regering momenteel ingestampt wordt.
pi_42855094
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:39 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik, en de rest van de wereldbevolking, staan te trappelen om je alternatieve oplossing te horen!
Dat is anders herhaaldelijk door diverse deskundigen aangegeven. Met dreigen en sanctioneren lok je alleen maar meer provocaties uit. Wat wel zou kunnen helpen is serieus, op gelijk niveau, met het regime te onderhandelen. De VS weigeren dat, je onderhandelt niet met terroristische regimes, vinden ze.
pi_42855137
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:40 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

De Noord-Koreanen mogen helemaal geen andere mening geven, dus zijn een waardeloze bron.
Vergelijk het maar met nazi-Duitsland. Denk je dat als de wereld daar eind jaren 30 was binnengevallen de Duitsers hadden gezegd "eindelijk zijn we verlost !'. Welnee, die lui zijn zo geïndoctrineerd en verstokt van objectieve informatie dat niemand behalve de noord-Koreaan deugt. Kun je het regime wel omverwerpen, maar het regime zit in de bevolking. Het enige dat werkt is een beweging uit eigen gelederen, hetgeen ook de Sovjet Unie heeft beëindigd, en wat ook in Irak had moeten gebeuren.
  Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 01:47:34 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42855155
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:38 schreef k_man het volgende:

[..]

Tijdens de vorige oorlog bleek de bevolking in het noorden zich liever dood te vechten dan mee te lopen met de winnaar. Waarom zou dat nu anders zijn?
waar bleek dat uit?

al die juichende mensen die langs de weg stonden als (om het even welke) partij een stad in had genomen?
zonder de Chinezen was er nu maar 1 Korea en geen Koreaan die het (op dat moment) heel erg had gevonden ... of het moeten diegenen zijn geweest die de baas waren in het noorden.

ik verwacht niet dat dat na 50 jaar indoctrinatie heel erg anders is
pi_42855157
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:44 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat is net zoiets als de gemiddelde Chinees naar zijn mening vragen over Japan. Er is maar 1 mening en dat is degene die er door de regering momenteel ingestampt wordt.
Als dat het enige is wat je je hele leven hoort ga je dat vanzelf geloven.
pi_42855175
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:45 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat is anders herhaaldelijk door diverse deskundigen aangegeven. Met dreigen en sanctioneren lok je alleen maar meer provocaties uit. Wat wel zou kunnen helpen is serieus, op gelijk niveau, met het regime te onderhandelen. De VS weigeren dat, je onderhandelt niet met terroristische regimes, vinden ze.
Dat is toch nogal logisch? Volgende keer als ze iets willen draaien ze gewoon weer even de duimschroeven aan op de eigen bevolking en verwachten dat we er dan wel mee instemmen. Dan is onderhandelen onmogelijk.

Niet onderhandelen met terroristen is niet een of andere uit de lucht gegrepen kreet. Dat is een rationele benadering die zijn waarheid elke keer bewijst wanneer er vanaf geweken wordt.
pi_42855227
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:47 schreef sp3c het volgende:
waar bleek dat uit?

al die juichende mensen die langs de weg stonden als (om het even welke) partij een stad in had genomen?
zonder de Chinezen was er nu maar 1 Korea en geen Koreaan die het (op dat moment) heel erg had gevonden ... of het moeten diegenen zijn geweest die de baas waren in het noorden.

ik verwacht niet dat dat na 50 jaar indoctrinatie heel erg anders is
Die juichende mensen waren er niet. De tactiek van de VS bestond uit het systematisch plat bombarderen van elke stad en elk dorp, omdat elke levende Noord Koreaan een potentieel gevaar was.
  Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 01:50:30 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42855230
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:47 schreef k_man het volgende:

[..]

mwah

hoe kwam jij erachter dat Sinterklaas niet bestond?
zei je vader op een gegeven moment dat hij geen zin meer had om die pakjes in de kou in het donker door de achterdeur te sneaken als iedereen in slaap was gevallen of dacht je op een gegeven moment 'waar slaat deze shit nu eigenlijk op?'
pi_42855233
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:42 schreef gelly het volgende:

[..]

Hallo, ze eten al gras en boomschors.
Weet ik, de rest van mijn post geeft aan waarom het toch van enig nut kan zijn, met name het leger dus.
  Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 01:51:09 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42855245
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:50 schreef k_man het volgende:

[..]

Die juichende mensen waren er niet. De tactiek van de VS bestond uit het systematisch plat bombarderen van elke stad en elk dorp, omdat elke levende Noord Koreaan een potentieel gevaar was.
nou dan heb je toch een ander geschiedenisboek gelezen dan mij
pi_42855293
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:48 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat is toch nogal logisch? Volgende keer als ze iets willen draaien ze gewoon weer even de duimschroeven aan op de eigen bevolking en verwachten dat we er dan wel mee instemmen. Dan is onderhandelen onmogelijk.
Er is een verschil tussen serieus in gesprek gaan en klakkeloos instemmen. Als men Noord Korea met respect - dat ze niet verdienen, laat dat duidelijk zijn - tegemoet zou treden, zou er waarschijnlijk meer bereikt kunnen worden dan met dreigementen.
pi_42855319
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:51 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou dan heb je toch een ander geschiedenisboek gelezen dan mij
Kom maar op met de foto's van die dolblije Koreaantjes.
pi_42855342
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:50 schreef sp3c het volgende:
hoe kwam jij erachter dat Sinterklaas niet bestond?
zei je vader op een gegeven moment dat hij geen zin meer had om die pakjes in de kou in het donker door de achterdeur te sneaken als iedereen in slaap was gevallen of dacht je op een gegeven moment 'waar slaat deze shit nu eigenlijk op?'
Lees de post van gelly maar eens. Ik sluit me daar bij aan.
pi_42855374
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:47 schreef k_man het volgende:

[..]

Het gaat in landen als dat allang niet meer om hoelang iets gezegd wordt. Daar heb ik persoonlijk ervaring mee, ik heb een tijdje les gegeven in China.

Bijvoorbeeld: een bekende dichter was uit de gratie gevallen bij de overheid, dus iedereen had een hekel aan hem. Enkele maanden later is dezelfde dichter opeens weer ok volgens de overheid en is hij zelfs zo'n held dat hij mag meewerken aan de olympische spelen. Dus dan vind iedereen hem opeens geweldig. Geen enkele leerling met een afwijkende mening, en het besef dat ze een paar maanden daarvoor allemaal nog een grondige hekel aan dezelfde dichter hadden, ontbreekt volledig.

De regering hoeft zoiets niet eens erin te stampen, het systeem werkt zo dat de overheid de enige bron voor de mening van het volk is. Ik hoef je niet te vertellen hoe ontzettend moeilijk het is om een discussie te houden in een klas vol leerlingen met allemaal precis dezelfde mening.

En dan is NK nog aanzienlijk erger dan China.
  Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 01:58:31 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42855405
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:53 schreef k_man het volgende:

[..]

Kom maar op met de foto's van die dolblije Koreaantjes.
Wonsan

http://img151.imageshack.us/img151/6316/korea7lv2.jpg
pi_42855428
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:52 schreef k_man het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen serieus in gesprek gaan en klakkeloos instemmen. Als men Noord Korea met respect - dat ze niet verdienen, laat dat duidelijk zijn - tegemoet zou treden, zou er waarschijnlijk meer bereikt kunnen worden dan met dreigementen.
In een ideale wereld, misschien, maar ik kan me in deze situatie nauwelijks voorstellen dat het ook maar enig positief effect zal hebben.
  Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 02:00:05 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42855437
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:54 schreef k_man het volgende:

[..]

Lees de post van gelly maar eens. Ik sluit me daar bij aan.
ik ook

maar ik ben dan ook niet voor het aanvallen van Noord Korea, ik zeg alleen dat de vergelijking met Irak totaal niet opgaat
pi_42855485
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 02:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik ook

maar ik ben dan ook niet voor het aanvallen van Noord Korea, ik zeg alleen dat de vergelijking met Irak totaal niet opgaat
Wat ik zei was alleen dat aanvallen van Noord Korea een nog grotere ramp wordt dan Irak.
  Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 02:03:00 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42855493
ja en ik geloof daar niet in of er moet al iemand met kernbommen gaan smijten, anders is het in een paar maanden bekeken
pi_42855502
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:59 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

In een ideale wereld, misschien, maar ik kan me in deze situatie nauwelijks voorstellen dat het ook maar enig positief effect zal hebben.
Jij misschien niet, maar deskundigen op dit gebied wél. De VS zijn alleen niet bereid die weg in te slaan.
pi_42855556
quote:
Wat een leuk propagandaplaatje.

Werden de moeders en kinderen later gezellig afgeslacht, zoals op veel andere plekken? Met de mannen is dat kennelijk al gebeurt, behalve die soldaat staat er niet een op de foto.
pi_42855571
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:46 schreef gelly het volgende:

[..]

Vergelijk het maar met nazi-Duitsland. Denk je dat als de wereld daar eind jaren 30 was binnengevallen de Duitsers hadden gezegd "eindelijk zijn we verlost !'. Welnee, die lui zijn zo geïndoctrineerd en verstokt van objectieve informatie dat niemand behalve de noord-Koreaan deugt. Kun je het regime wel omverwerpen, maar het regime zit in de bevolking. Het enige dat werkt is een beweging uit eigen gelederen, hetgeen ook de Sovjet Unie heeft beëindigd, en wat ook in Irak had moeten gebeuren.
Dat is niet helemaal correct, hoelang had het geduurd als wij zonder hulp van buitenaf de nazi's hadden moeten verslaan?

Niemand kan met een recht gezicht achteraf stellen dat het einde van Sovjet Unie op het juiste moment kwam. Ieder fatsoenlijk mens had liever meteen ingegrepen als dat kon dan die 40 jaar massamoord en onderdrukking te laten gebeuren omdat "het uiteindelijk van binnenuit wel goed zou komen".

In Irak was ook al verzet tegen Saddam, maar zonder hulp van buitenaf maakten ze geen kans. Wat was dan de oplossing, nog een paar decennia deze ellende slikken tot ze het zelf zouden regelen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')