abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42832726
quote:
Het Noord-Koreaanse regime sluit gehandicapten op in speciale kampen waar ze in mensonterende omstandigheden moeten leven. Ook zijn er vrouwenkampen en heropvoedingskampen. Dat is de conclusie van de VN-rapporteur Vitit Muntarbhorn. Zijn onderzoek is gebaseerd op mensen die Noord-Korea zijn ontvlucht.

Pyongyang, de hoofdstad van Noord-Korea, is de meest bekende stad en dient als 'modelstad' naar de buitenwereld toe. Het is daarom verboden voor gehandicapten, dwergen of geesteszieken om er te wonen. Ze worden in speciale kampen gestopt. Zo bestaan er 'dwergenkampen' van uitsluitend kleine mensen die door de politie uit hun families zijn weggehaald. Ze mogen in de kampen met elkaar trouwen, maar mogen geen kinderen krijgen.

Elk type gehandicapten heeft een eigen kamp. De mensen in de kampen worden slecht behandeld: vernedering is routine, ze worden afgerammeld en gemarteld. Naast gehandicaptenkampen zijn er ook 'vrouwenkampen': hierin bevinden zich vrouwen van politieke dissisenten en vrouwen die zwanger zijn van mannen die niet 'puur Koreaans bloed' hebben. Hierbij kun je denken aan Chinese of gemengdbloedige mannen. Ook zijn er heropvoedingskampen: hierin worden mensen gestopt die Noord-Korea probeerden te ontvluchten. Ze krijgen een verplichte heropvoedingscursus aangeboden.

De Verenigde Naties mogen van Noord-Korea niet het land in om de kampen te inspecteren. De Noord-Koreaanse grondwet verbiedt marteling, maar Muntarbhorn weet dat marteling plaatsvindt in Noord-Korea. Hij heeft de president Kim Jong-il dan ook herhaaldelijk gewezen op bepalingen in de eigen grondwet.
Bron FokFP/Parool

Ik hoop dat we binnen een aantal jaren deze zieke dictator op zijn knieen kunnen krijgen!
pi_42832795
Ik denk niet dat NK hier echt special in is.
Maw, er nog wel veel meer landen de mensenrechten niet helemaal serieus nemen.

Maar omdat NK ineens een gevaar is voor de westerse wereld moeten we er maar aandacht aan besteden
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:06:45 #3
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_42832837
waarom had ik dit eigenlijk wel verwacht, ik zag van de week een nog een docu op de duitse tv over Noord Korea, wat een land en de arme mensen, maar ik denk als hij nog een paar keer iets met bommetjes doet dat het wel eens slecht voor zijn carriere kon zijn.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:12:57 #4
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_42833020
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 13:05 schreef Roellie80 het volgende:
Ik denk niet dat NK hier echt special in is.
Maw, er nog wel veel meer landen de mensenrechten niet helemaal serieus nemen.

Maar omdat NK ineens een gevaar is voor de westerse wereld moeten we er maar aandacht aan besteden
Er lopen genoeg topics over andere landen die mensenrechten schenden hoor.

Ik vind dit ook een zeer ernstige vorm, omdat er in feite nazi-praktijken op na worden gehouden. Vooral de aspecten van het "zuiver Koreaanse bloed" en het martelen van gehandicapten zijn werkelijk belachelijk. Ik vind dit veel erger dan het bezit van een atoombom.
pi_42833238
Die kampen zijn al 10 jaar bekend. De wereld kan geen ruk doen aan NKO. Een boycot leidt tot een hongerwinter die zijn weerga niet kent. Er zijn nu al gevallen van kannibalisme. Je schrikt als je die undercover docu's ziet.

NKO heeft 1 miljoen soldaten en kunnen een hoop vuurwerk maken. Verliezen doen ze onherroepelijk want die 1 miljoen soldaten hebben zwaar inferieure gear en brandstof is amper verkrijgbaar. Maar geen land die het aan zal durven ivm met de hoge kosten aan eigen kant.

Valt te hopen dat er een burgeroorlog uitbreekt die regime change tot gevolg heeft. Kost ook veel slachtoffers, maar is wellicht nog het minst erge van de 2 kwaden.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_42833332
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 13:12 schreef Pool het volgende:
Er lopen genoeg topics over andere landen die mensenrechten schenden hoor.
Dat geloof ik best, maar waarom komt NK over dit onderwerp toevallig in het nieuws?
misschien een beetje westerse propaganda om straks goedkeuring van de bevolking te krijgen voor een oorlog?
quote:
Ik vind dit ook een zeer ernstige vorm, omdat er in feite nazi-praktijken op na worden gehouden. Vooral de aspecten van het "zuiver Koreaanse bloed" en het martelen van gehandicapten zijn werkelijk belachelijk. Ik vind dit veel erger dan het bezit van een atoombom.
Is het ook, Ik ben met je eens dat het een zeer ernstige vorm is.
Ook ik vind dat dit veel ernstiger is dan het bezit van een atoomwapen.
Maar deze praktijken zijn echt niet van vandaag, dit gebeurt al jaaaren.

Dus nogmaals, waarom is het nu nieuws?
Normaal zou dit geen groot onderwerp worden bij ons omdat het te ver van ons huis is. We hebben er niks mee te maken. Maar nu ze een bom hebben... dat veranderd de zaak
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:14:01 #8
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_42838595
quote:
Zijn onderzoek is gebaseerd op mensen die Noord-Korea zijn ontvlucht.
Betrouwbaardere bronnen zijn er niet.
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:46:11 #9
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_42839622
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 13:23 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Dat geloof ik best, maar waarom komt NK over dit onderwerp toevallig in het nieuws?
misschien een beetje westerse propaganda om straks goedkeuring van de bevolking te krijgen voor een oorlog?
Nou, ik denk niet het propaganda is. Wel krijgen dergelijke berichten nu ineens meer aandacht, omdat de focus momenteel wat meer op Noord-Korea ligt. Zo werkt het nieuws nu eenmaal; de ene keer wordt het één relatief wat meer belicht dan het ander. Als je je daar eenmaal op gaat richten, dan blijf je bezig. Waarom wel media-aandacht voor Nathalee Holloway en niet voor de duizenden andere verdwijningen in de VS zelf? Waarom zoveel meer aandacht voor de tsunami in Indonesië dan voor de aardbeving in Iran? Natuurlijk is dat vreemd, maar ik vind dat je dan niet de conclusie moet trekken dat er dan maar niet meer gediscussieerd moet worden over Holloway, de tsunami en de mensenrechten in Noord-Korea.
quote:
Is het ook, Ik ben met je eens dat het een zeer ernstige vorm is.
Ook ik vind dat dit veel ernstiger is dan het bezit van een atoomwapen.
Maar deze praktijken zijn echt niet van vandaag, dit gebeurt al jaaaren.

Dus nogmaals, waarom is het nu nieuws?
Normaal zou dit geen groot onderwerp worden bij ons omdat het te ver van ons huis is. We hebben er niks mee te maken. Maar nu ze een bom hebben... dat veranderd de zaak
Tja, ik wist wel dat Noord-Korea niet lief was voor haar burgers, maar dat er daadwerkelijk mensenrassen worden gekweekt en dat er gehandicapten worden gemarteld, puur omdat ze gehandicapt zijn.... Dat wist ik echt niet. En daarom is dit rapport voor mij, en vast ook anderen, wel degelijk nieuws.

Als ze Noord-Korea binnenvallen vanwege de bom, dan zou ik dat hypocriet vinden, want de andere atoomstaten houden zich evenmin aan het non-proliferatieverdrag. Maar een ingreep vanwege dit soort nazi-praktijken zou ik veel begrijpelijker vinden.
pi_42841682
Als dit allemaal klopt dan heeft elk land wat mij betreft de vrijbrief om Noord-Korea binnen te vallen en die mensen een beter leven te geven, en dan niet na 2 jaar het gemekker dat (Amerika) nu ook al daar oorlog heeft..
pi_42842124
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 13:03 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Bron FokFP/Parool

Ik hoop dat we binnen een aantal jaren deze zieke dictator op zijn knieen kunnen krijgen!
Onmiddelijk binnenvallen dat achterlijke land. Dat geschifte regime moet zo snel mogelijk uit het zadel gewipt worden.
pi_42842157
en dan de USA! net zolang tot er geen onschuldige mensen vernedert en gemarteld worden in deze wereld!
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 18:34:13 #13
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_42842363
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 18:24 schreef Xith het volgende:
en dan de USA! net zolang tot er geen onschuldige mensen vernedert en gemarteld worden in deze wereld!
Natuurlijk wordt er ook gemarteld in de VS, China en vele andere landen. Het martelen van verdachten dient afgekeurd te worden door de wereld en wat meer weerstand tegen dit soort landen zou wel geboden mogen worden. Ik vind het martelen op grond van handicap en de rassenzuivering echter iets van een nog veel groter kaliber.
pi_42842553
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 18:24 schreef Xith het volgende:
Klein verschil tussen terroristen en gehandicapten he...

vrijdag 20 oktober 2006 @ 18:51:51 #15
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_42842799
terrorist ben je pas als je schuldig wordt bevonden aan terrorisme, maar evengoed is het niet te vergelijken natuurlijk.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 20:06:08 #16
39158 confined
breaking the waves
pi_42845026
Dit is toch al jaren bekend? Tsja, het is zeker alleen maar nieuws als NK een keertje met nukes dreigt... Zag hierover een paar jaar geleden een docu. Over een man die uit NK uitsnapt was en terug is gegaan met een verborgen camera. Was vreselijk om te zien, een klein jongetje met blote voetjes en dunne kleren in de modder, terwijl het vroor, om wat kruimeltjes brood uit de modder te halen. Het kind was meer dood dan levend, kon bijna niet meer staan.

Er waren ook tekeningen uit zo'n kamp gesmokkeld. O.a. met beelden van een zwangere vrouw bij wie de baby uit de buik werd gesneden, waarna ze allebei doodbloedend werden achtergelaten.

Ook lieten ze de rivier zien tussen NK en China. Het wemelt daarin van de lijken. En Noord-Koreanen die naar China zijn gevlucht, moeten daar een ondergedoken leven leiden. Als ze gesnapt worden, worden ze teruggestuurd naar NK, waar ze in een kamp terecht komen.

Ik snap niet dat de wereld zoveel moeite doet om een dictator als Saddam weg te krijgen, terwijl de situatie in Noord-Korea voor de bevolking nog veeeeeele malen erger is.

Die man met de verborgen camera is trouwens nog een keer teruggegaan, en toen nooit meer teruggekomen...

edit: linkje op Youtube naar een filmpje met dat jongetje waar ik het over had:

[ Bericht 3% gewijzigd door confined op 20-10-2006 20:19:15 ]
pi_42845081
Kijk maar naar het straatbeeld van DPRK, overal 'volmaakte' mensen (uiteraard zoals Il dat wil).

Plaatje van een kamp
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 20:56:30 #18
97745 Thorical
finding a way
pi_42846647
En niemand die er iets aan doet. Boycot NK doe maar niet zeggen ZK ,China en Japan. We verdienen meer aan een geknecht NK. Fun paradijzen voor Chinezen in het noorden, goedkope arbeidskrachten in fabrieken voor de ZK in de (vrije zones). De Japanners goedkope grondstoffen. Ach ik krijg steeds meer m'n twijfels over de oprechte bedoelingen van de US in WO 2, de invasie van Irak en het Spel om Afganistan.
pi_42847907
Lees het boek "Zij mogen de hemel niet zien" maar eens, ooggetuigenverslag van een overlevende, de meest afschuwelijke dingen gebeuren daar, overgieten van Christenen met kokend lood/ijzer, zwangere vrouwen die gif wordt toegediend en samen in 1 kamer moeten bevallen, als er wat levends uitkomt wordt het voor hun ogen de nek omgedraait
pi_42849042
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 20:56 schreef Thorical het volgende:
Ach ik krijg steeds meer m'n twijfels over de oprechte bedoelingen van de US in WO 2, de invasie van Irak en het Spel om Afganistan.

Dat men niet zo happig op ingrijpen is:

- het land: het is nou niet bepaald een mooi gladde zandbak daar;
- politiek: China is de grote broer van NK, en ook al wordt die steun minder, een aanval op NK is een aanval op China. Moet ik uitleggen waarom geen enkel land dat wil? Nee he?
- militair: het hele land ligt vol mijnen, tankversperringen, en alles en iedereen is voorbereid op de dag dat de Amerikanen komen. Oh ja, het heerschap in kwestie heeft misschien wel de beschikking over een hele grote vuurwerkbom. En, oh nee he, hij is gek genoeg om hem in te zetten;
- de trots: dit land gaat strijdend ten onder en zal nooit opgeven tegenover de imperialistische zwijnen uit de VS en de Jappen die tijdens WO2 flink hebben huisgehouden. De motivatie om te vechten tot het bittere einde is enorm, en dat maakt het gebrek aan modern wapentuig voor een flink deel ongedaan. In ieder geval genoeg om flink wat doden aan de kant van de vijand te maken.

Om maar wat redenen te noemen.
pi_42852788
Het positive nieuws in dit topic is wel dat ze in NK het gehadicapten-probleem stevig aanpakken, daar kunnen we in het westen nog wat van leren.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 00:21:04 #22
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42852920
Ah, ze staan dus aan ónze kant in de strijd tegen andersdenkenden!

Hulde!

Grote vriend GWB had onlangs weer wat martelwetten goedgekeurd. Deze wereldleider zal het wel weten, mogen wij aannemen, hij zal wel slimmer dan ik zijn, dus waarom zou hij het wel kunnen, en anderen niet?

Of zou hij dan toch een beetje 'fout' zijn met zijn acceptatie / draagvlak voor martelen, en begint het nu tegen hem te werken?
Daarnaast, zoek eens waar en in welk dorp je 'iPod [made in China]' gemaakt is.

NK martelt, heeft kernwapens, doet een beetje neidig, het is bijna een beschaafd land!

[ Bericht 29% gewijzigd door Yildiz op 21-10-2006 00:26:34 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_42853173
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 00:21 schreef Yildiz het volgende:
Ah, ze staan dus aan ónze kant in de strijd tegen andersdenkenden!

Hulde!

Grote vriend GWB had onlangs weer wat martelwetten goedgekeurd. Deze wereldleider zal het wel weten, mogen wij aannemen, hij zal wel slimmer dan ik zijn, dus waarom zou hij het wel kunnen, en anderen niet?

Of zou hij dan toch een beetje 'fout' zijn met zijn acceptatie / draagvlak voor martelen, en begint het nu tegen hem te werken?
Daarnaast, zoek eens waar en in welk dorp je 'iPod [made in China]' gemaakt is.
In zo'n kamp natuurlijk, of in een vergelijkbaar kamp in China lekker goedkoop voor ons. Ik zou daarom ook willen pleiten voor het opsluiten van veel meer Koreanen in kampen. Wij goedkope spullen zij hun eigen heilstaat, prima toch.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 00:30:27 #24
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42853228
Neuh, niet echt.

Oh en by the way TS, ik heb je vandaag al eerder aangesproken, met dat ik het niet handig vind dat je geen directe link plaatst in de OP naar het orginele bericht, zou je dat nu alsnog willen doen?

[ Bericht 90% gewijzigd door Yildiz op 21-10-2006 00:43:24 ]
pi_42853247
VN , nog meer leugens?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_42853394
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 00:31 schreef zhe-devilll het volgende:
VN , nog meer leugens?
Ja, in werkelijkheid is het eigenlijk een geweldig land met een vredelievende leider. Ideaal vakantieland en nog beter om er te wonen, wat zeuren die vluchtelingen toch?
pi_42853395
Martelkampen ? Are you fucking serious ?

De bevolking daar moet dagelijks zo diep gaan om een beetje rond te komen, dat ze onze definitie van martelkampen waarschijnlijk zien als een summer resort. Je krijgt in ieder geval wat voedsel daar elke dag.

NoKo is zo'n beetje het summum van armoede, maar de regering daar loopt zichzelf veren in de reet te steken omdat ze een dikke bom hebben tegenwoordig. Hoe onderhandel je met mensen die zo laag op de evolutieladder staan ?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_42853448
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 20:06 schreef confined het volgende:
Ik snap niet dat de wereld zoveel moeite doet om een dictator als Saddam weg te krijgen, terwijl de situatie in Noord-Korea voor de bevolking nog veeeeeele malen erger is.
Dat snap je wel.
In NK is weinig/geen economisch gewin te behalen.
pi_42853597
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 00:36 schreef Hathor het volgende:
Martelkampen ? Are you fucking serious ?

De bevolking daar moet dagelijks zo diep gaan om een beetje rond te komen, dat ze onze definitie van martelkampen waarschijnlijk zien als een summer resort. Je krijgt in ieder geval wat voedsel daar elke dag.

NoKo is zo'n beetje het summum van armoede, maar de regering daar loopt zichzelf veren in de reet te steken omdat ze een dikke bom hebben tegenwoordig. Hoe onderhandel je met mensen die zo laag op de evolutieladder staan ?
Niet, gewoon isoleren en uithongeren, met zoals men in de Middeleeuwen met moeilijk te belegeren steden deed. Dat kost het westen geen enkel verlies aan levens en nauwelijks geld. Binnen twee winters is de Noord-Koreaanse bevolking gedecimeerd. De mensen die het land in die periode weten te ontvluchten hebben geluk en mogen zich als "bevrijd" beschouwen en verder leven als goede Zuid-Koreanen.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 00:46:16 #30
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42853679
Ergens lijkt me dat niet echt prima.
pi_42853754
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 00:46 schreef Yildiz het volgende:
Ok, het is een beetje "Operatie geslaagd, patient overleden." maar wel zeer effectief, iig beter dan de acties van onze vriend GWB.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 00:50:36 #32
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42853828
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 00:48 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Ok, het is een beetje "Operatie geslaagd, patient overleden." maar wel zeer effectief, iig beter dan de acties van onze vriend GWB.
Oh, je bedoeld dat dit géén haat zal zaaien?
pi_42853981
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 00:50 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Bij wie zal het haat zaaien naar jouw idee? N-K heeft behalve China geen vrienden.

1*China is op dit moment bezig aan de bouw van een muur langs de grens met N-K, dat komt dus mooi uit.
2*China (de economie) is inmiddels dermate verslaafd aan geld uit het westen, dat er behoorlijk eissen gesteld kunnen worden.
pi_42853998
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 00:50 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Wat wil je dan, knuffel voor Kim Jong en verder alleen maar uitgaan van het goede in de mens? Je moet wel ontzettend wereldvreemd zijn om er nog aan te twijfelen dat de situatie daar werkelijk diep triest is.
pi_42854002
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 00:46 schreef Yildiz het volgende:
Geef het volk internet, en hun ogen zullen zich openen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 01:00:51 #36
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42854106
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 00:56 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Wat wil je dan, knuffel voor Kim Jong en verder alleen maar uitgaan van het goede in de mens? Je moet wel ontzettend wereldvreemd zijn om er nog aan te twijfelen dat de situatie daar werkelijk diep triest is.
De situatie daar is er zeer diep triest, dat weet ik ook wel. Zo erg dat gebouwen gewoon niet eens afgebouwd worden, mensen flink verhongeren, er amper brandstof is, vele sloppenwijken, en daarbij ook nog eens kampen als deze.

Maar door dat nou op déze manier op te lossen, nee, dat lijkt me niet handig.

Grenzen opengooien voor handel, is dat een gekke, maar werkende optie?
pi_42854149
Tja, dit is dus inderdaad geen nieuws. Een jaar of zo geleden was hier al een docu over op tv.

Zwakste punt is dat het volledig is gebaseerd op verhalen van vluchtelingen. Die hebben er natuurlijk belang bij een zo zielig mogelijk verhaal te vertellen. Er zat in die docu ook weinig overeenkomst in de verhalen van de diverse vluchtelingen behalve dan dat er kampen zijn en dat het daar niet leuk is.
pi_42854182
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 00:38 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Dat snap je wel.
In NK is weinig/geen economisch gewin te behalen.
Geen olie, maar verder is het land rijk aan grondstoffen hoor.
pi_42854202
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:00 schreef Yildiz het volgende:

[..]

De situatie daar is er zeer diep triest, dat weet ik ook wel. Zo erg dat gebouwen gewoon niet eens afgebouwd worden, mensen flink verhongeren, er amper brandstof is, vele sloppenwijken, en daarbij ook nog eens kampen als deze.

Maar door dat nou op déze manier op te lossen, nee, dat lijkt me niet handig.

Grenzen opengooien voor handel, is dat een gekke, maar werkende optie?
En zo het regime steunen? Lijkt me niet dat het volk daar veel beter van zou worden.

Dan is militair ingrijpen effectiever, het doet even pijn, maar boze brieven blijven sturen is inmiddels wel een gepasseerd station.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 01:05:32 #40
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42854236
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:04 schreef Evil_Jur het volgende:
En zo het regime steunen? Lijkt me niet dat het volk daar veel beter van zou worden.
Is het echt niet mogelijk het volk te ondersteunen en tegelijkertijd de leider buitenspel te zetten?
quote:
Dan is militair ingrijpen effectiever, het doet even pijn, maar boze brieven blijven sturen is inmiddels wel een gepasseerd station.
pi_42854276
quote:

[..]

Dan is militair ingrijpen effectiever
Precies, de bevolking zal net als in Irak de nobele bevrijders bedelven onder een berg van bloemen, we zorgen voor democratie en gaan over tot de orde van de dag. Deze onzin heeft lang genoeg geduurd natuurlijk.
pi_42854297
quote:
Militair ingrijpen? Dat wordt een nog grotere ramp dan Irak.
pi_42854313
quote:

Is een waardeloze keuze, nog veel waardelozer dan in Irak zelfs.

De enige werkbare manier van militair ingrijpen is China zo gek krijgen dat ze het voor ons doen. (met als beloning N-K als Chinese kolonie).
  Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 01:09:19 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42854334
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:07 schreef gelly het volgende:

[..]

Precies, de bevolking zal net als in Irak de nobele bevrijders bedelven onder een berg van bloemen, we zorgen voor democratie en gaan over tot de orde van de dag. Deze onzin heeft lang genoeg geduurd natuurlijk.
niet helemaal vergelijkbaar

die bevrijders zullen over het algemeen zuid koreaanse vlaggetjes dragen neem ik aan ... of Rumsfeld moet het dan nog steeds voor het zeggen hebben, dan houd ik mijn hart vast
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_42854351
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:05 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Is het echt niet mogelijk het volk te ondersteunen en tegelijkertijd de leider buitenspel te zetten?
[..]
Ik zie niet hoe, maar ik ben nogal cynisch. Ik ben het met je eens dat embargo's en sancties de situatie eerder slechter dan beter maken. Daarom moet er echt iets gebeuren als we die mensen willen helpen.
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:07 schreef gelly het volgende:

[..]

quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:07 schreef k_man het volgende:

[..]

Militair ingrijpen? Dat wordt een nog grotere ramp dan Irak.
Anders kunnen we net zo goed achterover leunen tot ie iets buiten zijn landsgrenzen flikt en we wel moeten ingrijpen. Dat hoogdravende geklaag en vingerschudden is natuurlijk niet meer dan schijn, een leeg en laf gebaar om ons geweten te sussen.
pi_42854357
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:05 schreef Yildiz het volgende:

[..]

[..]
In het geval van N-K is dat vrijwel onmogelijk, de staat is daar alles. Het met westerse steun opbouwen van een middenklasse die het regime omver kan werpen is dus niet realistisch.
pi_42854370
@spec: Het Zuid Koreaanse leger wordt in het Noorden gezien als 'puppet army' (marionetten) van de VS. Of ze nou het ene vlaggetje of het andere dragen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2006 01:12:22 ]
  Moderator zaterdag 21 oktober 2006 @ 01:12:30 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42854398
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:11 schreef k_man het volgende:
@E_J: Het Zuid Koreaanse leger wordt in het Noorden gezien als 'puppet army' (marionetten) van de VS. Of ze nou het ene vlaggetje of het andere dragen.
onzin
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_42854446
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:10 schreef Evil_Jur het volgende:
Daarom moet er echt iets gebeuren als we die mensen willen helpen.
Je kunt je afvragen of ingrijpen de situatie niet verergert, persoonlijk denk ik van wel. En dan bedoel ik niet de positie van de NK bevolking maar van de machtsverhoudingen in de regio. Lullig voor de bevolking van dergelijke landen misschien, maar het is een utopie dat je iedereen kan helpen.
pi_42854462
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 01:10 schreef Evil_Jur het volgende:
Anders kunnen we net zo goed achterover leunen tot ie iets buiten zijn landsgrenzen flikt en we wel moeten ingrijpen. Dat hoogdravende geklaag en vingerschudden is natuurlijk niet meer dan schijn, een leeg en laf gebaar om ons geweten te sussen.
Al het provoceren van het Noorden wordt vooral gevoed door de reacties van met name de VS. Noord Korea wil vooral serieus genomen worden. De reacties worden echter vooral opgevat als disrespect, wat voor een Aziaat iets heel ergs is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')