Bron FokFP/Paroolquote:Het Noord-Koreaanse regime sluit gehandicapten op in speciale kampen waar ze in mensonterende omstandigheden moeten leven. Ook zijn er vrouwenkampen en heropvoedingskampen. Dat is de conclusie van de VN-rapporteur Vitit Muntarbhorn. Zijn onderzoek is gebaseerd op mensen die Noord-Korea zijn ontvlucht.
Pyongyang, de hoofdstad van Noord-Korea, is de meest bekende stad en dient als 'modelstad' naar de buitenwereld toe. Het is daarom verboden voor gehandicapten, dwergen of geesteszieken om er te wonen. Ze worden in speciale kampen gestopt. Zo bestaan er 'dwergenkampen' van uitsluitend kleine mensen die door de politie uit hun families zijn weggehaald. Ze mogen in de kampen met elkaar trouwen, maar mogen geen kinderen krijgen.
Elk type gehandicapten heeft een eigen kamp. De mensen in de kampen worden slecht behandeld: vernedering is routine, ze worden afgerammeld en gemarteld. Naast gehandicaptenkampen zijn er ook 'vrouwenkampen': hierin bevinden zich vrouwen van politieke dissisenten en vrouwen die zwanger zijn van mannen die niet 'puur Koreaans bloed' hebben. Hierbij kun je denken aan Chinese of gemengdbloedige mannen. Ook zijn er heropvoedingskampen: hierin worden mensen gestopt die Noord-Korea probeerden te ontvluchten. Ze krijgen een verplichte heropvoedingscursus aangeboden.
De Verenigde Naties mogen van Noord-Korea niet het land in om de kampen te inspecteren. De Noord-Koreaanse grondwet verbiedt marteling, maar Muntarbhorn weet dat marteling plaatsvindt in Noord-Korea. Hij heeft de president Kim Jong-il dan ook herhaaldelijk gewezen op bepalingen in de eigen grondwet.
Er lopen genoeg topics over andere landen die mensenrechten schenden hoor.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:05 schreef Roellie80 het volgende:
Ik denk niet dat NK hier echt special in is.
Maw, er nog wel veel meer landen de mensenrechten niet helemaal serieus nemen.
Maar omdat NK ineens een gevaar is voor de westerse wereld moeten we er maar aandacht aan besteden
Dat geloof ik best, maar waarom komt NK over dit onderwerp toevallig in het nieuws?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:12 schreef Pool het volgende:
Er lopen genoeg topics over andere landen die mensenrechten schenden hoor.
Is het ook, Ik ben met je eens dat het een zeer ernstige vorm is.quote:Ik vind dit ook een zeer ernstige vorm, omdat er in feite nazi-praktijken op na worden gehouden. Vooral de aspecten van het "zuiver Koreaanse bloed" en het martelen van gehandicapten zijn werkelijk belachelijk. Ik vind dit veel erger dan het bezit van een atoombom.
Betrouwbaardere bronnen zijn er niet.quote:Zijn onderzoek is gebaseerd op mensen die Noord-Korea zijn ontvlucht.
Nou, ik denk niet het propaganda is. Wel krijgen dergelijke berichten nu ineens meer aandacht, omdat de focus momenteel wat meer op Noord-Korea ligt. Zo werkt het nieuws nu eenmaal; de ene keer wordt het één relatief wat meer belicht dan het ander. Als je je daar eenmaal op gaat richten, dan blijf je bezig. Waarom wel media-aandacht voor Nathalee Holloway en niet voor de duizenden andere verdwijningen in de VS zelf? Waarom zoveel meer aandacht voor de tsunami in Indonesië dan voor de aardbeving in Iran? Natuurlijk is dat vreemd, maar ik vind dat je dan niet de conclusie moet trekken dat er dan maar niet meer gediscussieerd moet worden over Holloway, de tsunami en de mensenrechten in Noord-Korea.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:23 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Dat geloof ik best, maar waarom komt NK over dit onderwerp toevallig in het nieuws?
misschien een beetje westerse propaganda om straks goedkeuring van de bevolking te krijgen voor een oorlog?
Tja, ik wist wel dat Noord-Korea niet lief was voor haar burgers, maar dat er daadwerkelijk mensenrassen worden gekweekt en dat er gehandicapten worden gemarteld, puur omdat ze gehandicapt zijn.... Dat wist ik echt niet. En daarom is dit rapport voor mij, en vast ook anderen, wel degelijk nieuws.quote:Is het ook, Ik ben met je eens dat het een zeer ernstige vorm is.
Ook ik vind dat dit veel ernstiger is dan het bezit van een atoomwapen.
Maar deze praktijken zijn echt niet van vandaag, dit gebeurt al jaaaren.
Dus nogmaals, waarom is het nu nieuws?
Normaal zou dit geen groot onderwerp worden bij ons omdat het te ver van ons huis is. We hebben er niks mee te maken. Maar nu ze een bom hebben... dat veranderd de zaak![]()
Onmiddelijk binnenvallen dat achterlijke land. Dat geschifte regime moet zo snel mogelijk uit het zadel gewipt worden.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:03 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Bron FokFP/Parool
Ik hoop dat we binnen een aantal jaren deze zieke dictator op zijn knieen kunnen krijgen!
Natuurlijk wordt er ook gemarteld in de VS, China en vele andere landen. Het martelen van verdachten dient afgekeurd te worden door de wereld en wat meer weerstand tegen dit soort landen zou wel geboden mogen worden. Ik vind het martelen op grond van handicap en de rassenzuivering echter iets van een nog veel groter kaliber.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:24 schreef Xith het volgende:
en dan de USA!net zolang tot er geen onschuldige mensen vernedert en gemarteld worden in deze wereld!
Klein verschil tussen terroristen en gehandicapten he...quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:24 schreef Xith het volgende:
en dan de USA!net zolang tot er geen onschuldige mensen vernedert en gemarteld worden in deze wereld!
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:56 schreef Thorical het volgende:
Ach ik krijg steeds meer m'n twijfels over de oprechte bedoelingen van de US in WO 2, de invasie van Irak en het Spel om Afganistan.
In zo'n kamp natuurlijk, of in een vergelijkbaar kamp in Chinaquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 00:21 schreef Yildiz het volgende:
Ah, ze staan dus aan ónze kant in de strijd tegen andersdenkenden!
Hulde!
Grote vriend GWB had onlangs weer wat martelwetten goedgekeurd. Deze wereldleider zal het wel weten, mogen wij aannemen, hij zal wel slimmer dan ik zijn, dus waarom zou hij het wel kunnen, en anderen niet?
Of zou hij dan toch een beetje 'fout' zijn met zijn acceptatie / draagvlak voor martelen, en begint het nu tegen hem te werken?
Daarnaast, zoek eens waar en in welk dorp je 'iPod [made in China]' gemaakt is.
Ja, in werkelijkheid is het eigenlijk een geweldig land met een vredelievende leider. Ideaal vakantieland en nog beter om er te wonen, wat zeuren die vluchtelingen toch?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 00:31 schreef zhe-devilll het volgende:
VN , nog meer leugens?
Dat snap je wel.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:06 schreef confined het volgende:
Ik snap niet dat de wereld zoveel moeite doet om een dictator als Saddam weg te krijgen, terwijl de situatie in Noord-Korea voor de bevolking nog veeeeeele malen erger is.
Niet, gewoon isoleren en uithongeren, met zoals men in de Middeleeuwen met moeilijk te belegeren steden deed. Dat kost het westen geen enkel verlies aan levens en nauwelijks geld. Binnen twee winters is de Noord-Koreaanse bevolking gedecimeerd. De mensen die het land in die periode weten te ontvluchten hebben geluk en mogen zich als "bevrijd" beschouwen en verder leven als goede Zuid-Koreanen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 00:36 schreef Hathor het volgende:
Martelkampen ? Are you fucking serious ?
De bevolking daar moet dagelijks zo diep gaan om een beetje rond te komen, dat ze onze definitie van martelkampen waarschijnlijk zien als een summer resort. Je krijgt in ieder geval wat voedsel daar elke dag.
NoKo is zo'n beetje het summum van armoede, maar de regering daar loopt zichzelf veren in de reet te steken omdat ze een dikke bom hebben tegenwoordig. Hoe onderhandel je met mensen die zo laag op de evolutieladder staan ?
Ok, het is een beetje "Operatie geslaagd, patient overleden." maar wel zeer effectief, iig beter dan de acties van onze vriend GWB.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 00:46 schreef Yildiz het volgende:
Ergens lijkt me dat niet echt prima.
Oh, je bedoeld dat dit géén haat zal zaaien?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 00:48 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Ok, het is een beetje "Operatie geslaagd, patient overleden." maar wel zeer effectief, iig beter dan de acties van onze vriend GWB.
Bij wie zal het haat zaaien naar jouw idee? N-K heeft behalve China geen vrienden.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 00:50 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Oh, je bedoeld dat dit géén haat zal zaaien?
Wat wil je dan, knuffel voor Kim Jong en verder alleen maar uitgaan van het goede in de mens? Je moet wel ontzettend wereldvreemd zijn om er nog aan te twijfelen dat de situatie daar werkelijk diep triest is.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 00:50 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Oh, je bedoeld dat dit géén haat zal zaaien?
Geef het volk internet, en hun ogen zullen zich openen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 00:46 schreef Yildiz het volgende:
Ergens lijkt me dat niet echt prima.
De situatie daar is er zeer diep triest, dat weet ik ook wel. Zo erg dat gebouwen gewoon niet eens afgebouwd worden, mensen flink verhongeren, er amper brandstof is, vele sloppenwijken, en daarbij ook nog eens kampen als deze.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 00:56 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Wat wil je dan, knuffel voor Kim Jong en verder alleen maar uitgaan van het goede in de mens? Je moet wel ontzettend wereldvreemd zijn om er nog aan te twijfelen dat de situatie daar werkelijk diep triest is.
Geen olie, maar verder is het land rijk aan grondstoffen hoor.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 00:38 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Dat snap je wel.
In NK is weinig/geen economisch gewin te behalen.
En zo het regime steunen? Lijkt me niet dat het volk daar veel beter van zou worden.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:00 schreef Yildiz het volgende:
[..]
De situatie daar is er zeer diep triest, dat weet ik ook wel. Zo erg dat gebouwen gewoon niet eens afgebouwd worden, mensen flink verhongeren, er amper brandstof is, vele sloppenwijken, en daarbij ook nog eens kampen als deze.
Maar door dat nou op déze manier op te lossen, nee, dat lijkt me niet handig.
Grenzen opengooien voor handel, is dat een gekke, maar werkende optie?
Is het echt niet mogelijk het volk te ondersteunen en tegelijkertijd de leider buitenspel te zetten?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:04 schreef Evil_Jur het volgende:
En zo het regime steunen? Lijkt me niet dat het volk daar veel beter van zou worden.
quote:Dan is militair ingrijpen effectiever, het doet even pijn, maar boze brieven blijven sturen is inmiddels wel een gepasseerd station.
Precies, de bevolking zal net als in Irak de nobele bevrijders bedelven onder een berg van bloemen, we zorgen voor democratie en gaan over tot de orde van de dag. Deze onzin heeft lang genoeg geduurd natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:04 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dan is militair ingrijpen effectiever
Militair ingrijpen? Dat wordt een nog grotere ramp dan Irak.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:04 schreef Evil_Jur het volgende:
Dan is militair ingrijpen effectiever, het doet even pijn, maar boze brieven blijven sturen is inmiddels wel een gepasseerd station.
Is een waardeloze keuze, nog veel waardelozer dan in Irak zelfs.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:04 schreef Evil_Jur het volgende:
Dan is militair ingrijpen effectiever, het doet even pijn, maar boze brieven blijven sturen is inmiddels wel een gepasseerd station.
niet helemaal vergelijkbaarquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:07 schreef gelly het volgende:
[..]
Precies, de bevolking zal net als in Irak de nobele bevrijders bedelven onder een berg van bloemen, we zorgen voor democratie en gaan over tot de orde van de dag. Deze onzin heeft lang genoeg geduurd natuurlijk.
Ik zie niet hoe, maar ik ben nogal cynisch. Ik ben het met je eens dat embargo's en sancties de situatie eerder slechter dan beter maken. Daarom moet er echt iets gebeuren als we die mensen willen helpen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:05 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Is het echt niet mogelijk het volk te ondersteunen en tegelijkertijd de leider buitenspel te zetten?
[..]
quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:07 schreef gelly het volgende:
[..]
Precies, de bevolking zal net als in Irak de nobele bevrijders bedelven onder een berg van bloemen, we zorgen voor democratie en gaan over tot de orde van de dag. Deze onzin heeft lang genoeg geduurd natuurlijk.
Anders kunnen we net zo goed achterover leunen tot ie iets buiten zijn landsgrenzen flikt en we wel moeten ingrijpen. Dat hoogdravende geklaag en vingerschudden is natuurlijk niet meer dan schijn, een leeg en laf gebaar om ons geweten te sussen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:07 schreef k_man het volgende:
[..]
Militair ingrijpen? Dat wordt een nog grotere ramp dan Irak.
In het geval van N-K is dat vrijwel onmogelijk, de staat is daar alles. Het met westerse steun opbouwen van een middenklasse die het regime omver kan werpen is dus niet realistisch.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:05 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Is het echt niet mogelijk het volk te ondersteunen en tegelijkertijd de leider buitenspel te zetten?
[..]
onzinquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:11 schreef k_man het volgende:
@E_J: Het Zuid Koreaanse leger wordt in het Noorden gezien als 'puppet army' (marionetten) van de VS. Of ze nou het ene vlaggetje of het andere dragen.
Je kunt je afvragen of ingrijpen de situatie niet verergert, persoonlijk denk ik van wel. En dan bedoel ik niet de positie van de NK bevolking maar van de machtsverhoudingen in de regio. Lullig voor de bevolking van dergelijke landen misschien, maar het is een utopie dat je iedereen kan helpen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:10 schreef Evil_Jur het volgende:
Daarom moet er echt iets gebeuren als we die mensen willen helpen.
Al het provoceren van het Noorden wordt vooral gevoed door de reacties van met name de VS. Noord Korea wil vooral serieus genomen worden. De reacties worden echter vooral opgevat als disrespect, wat voor een Aziaat iets heel ergs is.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:10 schreef Evil_Jur het volgende:
Anders kunnen we net zo goed achterover leunen tot ie iets buiten zijn landsgrenzen flikt en we wel moeten ingrijpen. Dat hoogdravende geklaag en vingerschudden is natuurlijk niet meer dan schijn, een leeg en laf gebaar om ons geweten te sussen.
toen jij er was had noord korea het zuiden nog niet aangevallen geloof ikquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:16 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoezo is dat onzin?
Iedereen die ik daar sprak dacht er zo over.
Wat maken die provocaties van NK nou uit? Het gaat om de ellende die de burgers daar ondertussen meemaken terwijl de rest van de wereld lacht en huilt om de show die Kim voor ons neerzet. De issue is niet de bedreiging die ze al dan niet vormen voor de omgeving, zover is het echt nog niet. Wat veel belangrijker is is de bedreiging van het regime voor het eigen volk, daar kunnen we iets aan doen en wat mij betreft zouden we dus ook iets moeten doen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:15 schreef k_man het volgende:
[..]
Al het provoceren van het Noorden wordt vooral gevoed door de reacties van met name de VS. Noord Korea wil vooral serieus genomen worden. De reacties worden echter vooral opgevat als disrespect, wat voor een Aziaat iets heel ergs is.
Ja goh, daarom vind ik het zo hypocriet en ergerlijk dat we een beetje staan te stampen terwijl we toch niets doen tot het voor ons interessant is. Ben dan gewoon eerlijk.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:23 schreef gelly het volgende:
Oorlogen worden gevoerd uit eigenbelang Evil_Jur, niet om het lot van een bevolking.
Maar die uitkomst hoeft toch niet altijd zero-sum te zijn?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:23 schreef gelly het volgende:
Oorlogen worden gevoerd uit eigenbelang Evil_Jur, niet om het lot van een bevolking.
Politiek. Het is Bush ook om het even of de bevolking honger lijdt, NK mag geen kernwapens hebben. Daarom is het ineens een issue.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:25 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ja goh, daarom vind ik het zo hypocriet en ergerlijk dat we een beetje staan te stampen terwijl we toch niets doen tot het voor ons interessant is. Ben dan gewoon eerlijk.
Dat bedoel ik dus ook. Alleen niet door boycots of militair ingrijpen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:20 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Wat maken die provocaties van NK nou uit? Het gaat om de ellende die de burgers daar ondertussen meemaken terwijl de rest van de wereld lacht en huilt om de show die Kim voor ons neerzet. De issue is niet de bedreiging die ze al dan niet vormen voor de omgeving, zover is het echt nog niet. Wat veel belangrijker is is de bedreiging van het regime voor het eigen volk, daar kunnen we iets aan doen en wat mij betreft zouden we dus ook iets moeten doen.
Waar héb je het over?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:17 schreef sp3c het volgende:
toen jij er was had noord korea het zuiden nog niet aangevallen geloof ik
En dan ? De machtshebbers hebben wel te eten, en die geven niet om het volk.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:30 schreef Pony-Lover het volgende:
Ik blijf er bij dat we ze moeten uithongeren.![]()
Ja, dat is 50 jaar terug. Toen bestond ik niet eens.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:32 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Hij heeft het over de koreaanse-oorlog, de reden dat er nu een N-K en een Z-K zijn.
Dan moeten we maar hopen dat de Here Jezusquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:31 schreef gelly het volgende:
[..]
En dan ? De machtshebbers hebben wel te eten, en die geven niet om het volk.
Wat denk je precies af te dwingenquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:33 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Dan moeten we maar hopen dat de Here Jezusde bevolking zal bijstaan. Ik weet het, het is geen mooie oplossing maar wel de manier om een vreedzame omwenteling af te dwingen.
Ik wil je aanraden niet alleen dingen die "je zelf hebt meegemaakt" mee te nemen in je overwegingen, je krijgt er namelijk nogal een vertroebeld beeld door.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:33 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, dat is 50 jaar terug. Toen bestond ik niet eens.
Als iedereen die ik in Noord Korea spreek aangeeft het leger van het Zuiden te zien als marionetten, hecht ik daar toch nét iets meer waarde aan dan de ongemotiveerde uitspraak 'onzin' van een of andere mafkees op een forum.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:35 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Ik wil je aanraden niet alleen dingen die "je zelf hebt meegemaakt" mee te nemen in je overwegingen, je krijgt er namelijk nogal een vertroebeld beeld door.
nu ja dat is er nodig om die oorlog weer aan de gang te krijgen toch?quote:
Bush is niet het grootste probleem, de VS is een van de weinige landen die daadwerkelijk zou overwegen om in te grijpen, ook al zijn de primaire redenen anderen dan het welzijn van het Koreaanse volk.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Politiek. Het is Bush ook om het even of de bevolking honger lijdt, NK mag geen kernwapens hebben. Daarom is het ineens een issue.
mjah realistisch gezien ... wat zou jij zeggen als je in Noord Korea woonde en er komt iemand van buitenaf een praatje met je makenquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:36 schreef k_man het volgende:
[..]
Als iedereen die ik in Noord Korea spreek aangeeft het leger van het Zuiden te zien als marionetten, hecht ik daar toch nét iets meer waarde aan dan de ongemotiveerde uitspraak 'onzin' van een of andere mafkees op een forum.
Tijdens de vorige oorlog bleek de bevolking in het noorden zich liever dood te vechten dan mee te lopen met de winnaar. Waarom zou dat nu anders zijn?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:37 schreef sp3c het volgende:
de vergelijking met Irak gaat gewoon niet op, als Noord Korea weer aspiraties richting het zuiden krijgt dan krijgen ze weer klappen (en dit keer doet china niet mee) en dan loopt de bevolking gewoon achter de winnaar aan want het is toch allemaal Koreaans
Ik, en de rest van de wereldbevolking, staan te trappelen om je alternatieve oplossing te horen!quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:29 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus ook. Alleen niet door boycots of militair ingrijpen.
Aansluiting van N-K bij Z-K, ofwel terugkeer naar de natuurlijke situatie.quote:
De Noord-Koreanen mogen helemaal geen andere mening geven, dus zijn een waardeloze bron.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:36 schreef k_man het volgende:
[..]
Als iedereen die ik in Noord Korea spreek aangeeft het leger van het Zuiden te zien als marionetten, hecht ik daar toch nét iets meer waarde aan dan de ongemotiveerde uitspraak 'onzin' van een of andere mafkees op een forum.
Vijftig jaar constante indoctrinatie doet een hoop hoor. De haat tegen de VS is enorm. De mensen die nog uit eigen ervaring iets kunnen vertellen over het zuiden, of de oorlog, beginnen op te raken. Wat overblijft als enige bron van informatie is de propaganda.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
mjah realistisch gezien ... wat zou jij zeggen als je in Noord Korea woonde en er komt iemand van buitenaf een praatje met je maken
de waarheid?
Hallo, ze eten al gras en boomschors.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:39 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Honger zal het besef doen groeien
Dat is net zoiets als de gemiddelde Chinees naar zijn mening vragen over Japan. Er is maar 1 mening en dat is degene die er door de regering momenteel ingestampt wordt.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:36 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is anders herhaaldelijk door diverse deskundigen aangegeven. Met dreigen en sanctioneren lok je alleen maar meer provocaties uit. Wat wel zou kunnen helpen is serieus, op gelijk niveau, met het regime te onderhandelen. De VS weigeren dat, je onderhandelt niet met terroristische regimes, vinden ze.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:39 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik, en de rest van de wereldbevolking, staan te trappelen om je alternatieve oplossing te horen!
Vergelijk het maar met nazi-Duitsland. Denk je dat als de wereld daar eind jaren 30 was binnengevallen de Duitsers hadden gezegd "eindelijk zijn we verlost !'. Welnee, die lui zijn zo geïndoctrineerd en verstokt van objectieve informatie dat niemand behalve de noord-Koreaan deugt. Kun je het regime wel omverwerpen, maar het regime zit in de bevolking. Het enige dat werkt is een beweging uit eigen gelederen, hetgeen ook de Sovjet Unie heeft beëindigd, en wat ook in Irak had moeten gebeuren.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:40 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
De Noord-Koreanen mogen helemaal geen andere mening geven, dus zijn een waardeloze bron.
waar bleek dat uit?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:38 schreef k_man het volgende:
[..]
Tijdens de vorige oorlog bleek de bevolking in het noorden zich liever dood te vechten dan mee te lopen met de winnaar. Waarom zou dat nu anders zijn?
Als dat het enige is wat je je hele leven hoort ga je dat vanzelf geloven.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:44 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat is net zoiets als de gemiddelde Chinees naar zijn mening vragen over Japan. Er is maar 1 mening en dat is degene die er door de regering momenteel ingestampt wordt.
Dat is toch nogal logisch? Volgende keer als ze iets willen draaien ze gewoon weer even de duimschroeven aan op de eigen bevolking en verwachten dat we er dan wel mee instemmen. Dan is onderhandelen onmogelijk.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:45 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is anders herhaaldelijk door diverse deskundigen aangegeven. Met dreigen en sanctioneren lok je alleen maar meer provocaties uit. Wat wel zou kunnen helpen is serieus, op gelijk niveau, met het regime te onderhandelen. De VS weigeren dat, je onderhandelt niet met terroristische regimes, vinden ze.
Die juichende mensen waren er niet. De tactiek van de VS bestond uit het systematisch plat bombarderen van elke stad en elk dorp, omdat elke levende Noord Koreaan een potentieel gevaar was.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:47 schreef sp3c het volgende:
waar bleek dat uit?
al die juichende mensen die langs de weg stonden als (om het even welke) partij een stad in had genomen?
zonder de Chinezen was er nu maar 1 Korea en geen Koreaan die het (op dat moment) heel erg had gevonden ... of het moeten diegenen zijn geweest die de baas waren in het noorden.
ik verwacht niet dat dat na 50 jaar indoctrinatie heel erg anders is
mwahquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:47 schreef k_man het volgende:
[..]
Als dat het enige is wat je je hele leven hoort ga je dat vanzelf geloven.
Weet ik, de rest van mijn post geeft aan waarom het toch van enig nut kan zijn, met name het leger dus.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:42 schreef gelly het volgende:
[..]
Hallo, ze eten al gras en boomschors.
nou dan heb je toch een ander geschiedenisboek gelezen dan mijquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Die juichende mensen waren er niet. De tactiek van de VS bestond uit het systematisch plat bombarderen van elke stad en elk dorp, omdat elke levende Noord Koreaan een potentieel gevaar was.
Er is een verschil tussen serieus in gesprek gaan en klakkeloos instemmen. Als men Noord Korea met respect - dat ze niet verdienen, laat dat duidelijk zijn - tegemoet zou treden, zou er waarschijnlijk meer bereikt kunnen worden dan met dreigementen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:48 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat is toch nogal logisch? Volgende keer als ze iets willen draaien ze gewoon weer even de duimschroeven aan op de eigen bevolking en verwachten dat we er dan wel mee instemmen. Dan is onderhandelen onmogelijk.
Kom maar op met de foto's van die dolblije Koreaantjes.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou dan heb je toch een ander geschiedenisboek gelezen dan mij
Lees de post van gelly maar eens. Ik sluit me daar bij aan.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:50 schreef sp3c het volgende:
hoe kwam jij erachter dat Sinterklaas niet bestond?
zei je vader op een gegeven moment dat hij geen zin meer had om die pakjes in de kou in het donker door de achterdeur te sneaken als iedereen in slaap was gevallen of dacht je op een gegeven moment 'waar slaat deze shit nu eigenlijk op?'
Het gaat in landen als dat allang niet meer om hoelang iets gezegd wordt. Daar heb ik persoonlijk ervaring mee, ik heb een tijdje les gegeven in China.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:47 schreef k_man het volgende:
[..]
Als dat het enige is wat je je hele leven hoort ga je dat vanzelf geloven.
Wonsanquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:53 schreef k_man het volgende:
[..]
Kom maar op met de foto's van die dolblije Koreaantjes.
In een ideale wereld, misschien, maar ik kan me in deze situatie nauwelijks voorstellen dat het ook maar enig positief effect zal hebben.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:52 schreef k_man het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen serieus in gesprek gaan en klakkeloos instemmen. Als men Noord Korea met respect - dat ze niet verdienen, laat dat duidelijk zijn - tegemoet zou treden, zou er waarschijnlijk meer bereikt kunnen worden dan met dreigementen.
ik ookquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:54 schreef k_man het volgende:
[..]
Lees de post van gelly maar eens. Ik sluit me daar bij aan.
Wat ik zei was alleen dat aanvallen van Noord Korea een nog grotere ramp wordt dan Irak.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 02:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ook
maar ik ben dan ook niet voor het aanvallen van Noord Korea, ik zeg alleen dat de vergelijking met Irak totaal niet opgaat
Jij misschien niet, maar deskundigen op dit gebied wél. De VS zijn alleen niet bereid die weg in te slaan.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:59 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
In een ideale wereld, misschien, maar ik kan me in deze situatie nauwelijks voorstellen dat het ook maar enig positief effect zal hebben.
Wat een leuk propagandaplaatje.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
Wonsan
http://img151.imageshack.us/img151/6316/korea7lv2.jpg
Dat is niet helemaal correct, hoelang had het geduurd als wij zonder hulp van buitenaf de nazi's hadden moeten verslaan?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:46 schreef gelly het volgende:
[..]
Vergelijk het maar met nazi-Duitsland. Denk je dat als de wereld daar eind jaren 30 was binnengevallen de Duitsers hadden gezegd "eindelijk zijn we verlost !'. Welnee, die lui zijn zo geïndoctrineerd en verstokt van objectieve informatie dat niemand behalve de noord-Koreaan deugt. Kun je het regime wel omverwerpen, maar het regime zit in de bevolking. Het enige dat werkt is een beweging uit eigen gelederen, hetgeen ook de Sovjet Unie heeft beëindigd, en wat ook in Irak had moeten gebeuren.
simpelquote:
En ik geef de VS en de deskundigen aan de kant van rede en rationaliteit gelijk.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 02:03 schreef k_man het volgende:
[..]
Jij misschien niet, maar deskundigen op dit gebied wél. De VS zijn alleen niet bereid die weg in te slaan.
ik ook nietquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 02:09 schreef k_man het volgende:
Ik ben niet degene die de oorlogsmisdaden van de VS in de Koreaanse oorlog ontkent.
Ik heb het over de periode voordat nazi-Duitsland andere landen ging bezetten he...quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 02:07 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal correct, hoelang had het geduurd als wij zonder hulp van buitenaf de nazi's hadden moeten verslaan?
Uiteraard, maar ten koste van wat, een nucleaire holocaust ?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 02:07 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ieder fatsoenlijk mens had liever meteen ingegrepen als dat kon dan die 40 jaar massamoord en onderdrukking te laten gebeuren omdat "het uiteindelijk van binnenuit wel goed zou komen".
Ze hebben nog niet zo veel van die bommen, dus het risico is aanvaardbaar.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 02:21 schreef gelly het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ten koste van wat, een nucleaire holocaust ?
Niet?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 01:46 schreef gelly het volgende:
[..]
Vergelijk het maar met nazi-Duitsland. Denk je dat als de wereld daar eind jaren 30 was binnengevallen de Duitsers hadden gezegd "eindelijk zijn we verlost !'. Welnee,
Noord Korea kreeg circa vier keer zoveel bommen te verwerken als Japan in WOII. Vergelijk daarbij even de oppervlakte van Japan en Noord Korea. Het is niet overdreven te zeggen dat het noorden destijds systematisch is plat gebombardeerd.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 02:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ook niet
ze overdrijven is een ander verhaal
Beetje slap geouwehoer, vind je ook niet ? Er is namelijk geen enkele bom in de hele tweede wereldoorlog terug te vinden, die ook maar enigzins in de buurt komt van de Hiroshima en Nagasaki bom, qua omvang en qua slachtoffers, dus ga jij es effe gauw je mond wassen met groene zeep, en kom dan es terug om toe te geven dat je er een beetje naast zat.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 02:29 schreef k_man het volgende:
[..]
Noord Korea kreeg circa vier keer zoveel bommen te verwerken als Japan in WOII. Vergelijk daarbij even de oppervlakte van Japan en Noord Korea. Het is niet overdreven te zeggen dat het noorden destijds systematisch is plat gebombardeerd.
quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 02:55 schreef moussie het volgende:
anyway .. wat er nu gaat gebeuren is eigenlijk vrij weinig .. amerika zou denk ik het liefst af willen van deze erfenis van voormalige oorlogen, nog een oorlog is niet te bekostigen .. tenzij het je lukt om nog een keer bondgenoten zo gek te krijgen om mee te doen .. vandaar dit soort propaganda, hebben we nog wat menskracht over om NK van deze verschrikkelijke man te bevrijden ?
in de tussentijd is het zo dat die mensen op straat liggen te verhongeren dankzij de jarenlange amerikaanse boycott .. net zoals de bevolking van iraq aan het verhongeren was dankzij de boycott ..
[conspiracy]als we happen gaat het goed met de illuminati .. world dominance is just around the corner [/conspiracy]
Niet te bekostigen ? Als het echt moet is geld geen issue lijkt me, dat is het alleen wanneer er andere factoren meespelen. Als geld een primary source is voor wapengekletter, dan is NoKo de laatste van onze zorgen, want geld hebben ze namelijk niet, ze hebben minder krediet dan 0,00000....tel maar uit hoe serieus we ze moeten nemen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 02:55 schreef moussie het volgende:
anyway .. wat er nu gaat gebeuren is eigenlijk vrij weinig .. amerika zou denk ik het liefst af willen van deze erfenis van voormalige oorlogen, nog een oorlog is niet te bekostigen .. tenzij het je lukt om nog een keer bondgenoten zo gek te krijgen om mee te doen .. vandaar dit soort propaganda, hebben we nog wat menskracht over om NK van deze verschrikkelijke man te bevrijden ?
in de tussentijd is het zo dat die mensen op straat liggen te verhongeren dankzij de jarenlange amerikaanse boycott .. net zoals de bevolking van iraq aan het verhongeren was dankzij de boycott ..
[conspiracy]als we happen gaat het goed met de illuminati .. world dominance is just around the corner [/conspiracy]
Ja jij zou je niet op NK'se bodem moeten begeven anders beland je in zo'n kamp.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:42 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Klein verschil tussen terroristen en gehandicapten he...
![]()
Dergelijke landen zijn slachtoffer van 2 grootmachten die liever een ander z'n achtertuin als oorlogstoneel gebruikten... Het is maar wat je een experiment noemt.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 09:07 schreef Kaalhei het volgende:
Het ultieme experiment
En jij ook. Wat wil je nou met deze opmerking, aangeven hoe achterlijk jij bent?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 11:35 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja jij zou je niet op NK'se bodem moeten begeven anders beland je in zo'n kamp.
Gadverdamme zeg.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 11:58 schreef tvlxd het volgende:
Zonder het gedurfde verzet van Noord-Korea zou heel Azië al zwichten onder het kapitalistische juk van het Vierde Rijk (Amerika).
kom nou zeg .. dat van die kampen is al jaren bekend .. en dat de bevolking verhongert dankzij de boycotts ook .. dat dat boycotten tig jaar geleden in zuidafrika wel heeft geholpen wil niet zeggen dat het dat in elk ander land ook doet .. iraq was wat dat aangaat ook al een grote mislukking ..quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 09:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk om te zien hoe velen hier die wat tegen de VS hebben zich in allerlei bochten wringen om dit nieuws te bagateliseren.
Smullen gewoon, zoveel domheid..
Ik keur martelen absoluut af, maar als ik dan toch gemarteld moet worden, dan liever door de VS ipv NKO. Martelmethoden in het Westen zijn namelijk ietwat milder dan in NKO, zachtjes uitgedrukt. Natuurlijk zijn er excessen, maar de kans dat je voetje er voor de lol wordt afgehakt of dat je dood wordt gehongerd is in NKO wat groter.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 12:11 schreef Mikrosoft het volgende:
Voor het gemartelde individu maakt het niet uit of hij/zij in Noord-Korea of in een democratisch en dus(???) vrij land gemarteld wordt.
Ja, westerse martelpraktijken goedkeuren, dát is moreel superieur.![]()
Dat zijn immers terroristenquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 12:11 schreef Mikrosoft het volgende:
quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 12:15 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik keur martelen absoluut af, maar als ik dan toch gemarteld moet worden, dan liever door de VS ipv NKO. Martelmethoden in het Westen zijn namelijk ietwat milder dan in NKO, zachtjes uitgedrukt. Natuurlijk zijn er excessen, maar de kans dat je voetje er voor de lol wordt afgehakt of dat je dood wordt gehongerd is in NKO wat groter.
Wie doet dat en wie presenteert zichzelf nog meer als moreel superieur dan?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 12:11 schreef Mikrosoft het volgende:
Voor het gemartelde individu maakt het niet uit of hij/zij in Noord-Korea of in een democratisch en dus(???) vrij land gemarteld wordt.
quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 12:15 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik keur martelen absoluut af, maar als ik dan toch gemarteld moet worden, dan liever door de VS ipv NKO. Martelmethoden in het Westen zijn namelijk ietwat milder dan in NKO, zachtjes uitgedrukt. Natuurlijk zijn er excessen, maar de kans dat je voetje er voor de lol wordt afgehakt of dat je dood wordt gehongerd is in NKO wat groter.
[ bron ]quote:A CIA interrogation training manual declassified 12 years ago, "KUBARK Counterintelligence Interrogation -- July 1963," outlined a procedure similar to waterboarding. Subjects were suspended in tanks of water wearing blackout masks that allowed for breathing. Within hours, the subjects felt tension and so-called environmental anxiety. "Providing relief for growing discomfort, the questioner assumes a benevolent role," the manual states.
The KUBARK manual was the product of more than a decade of research and testing, refining lessons learned from the Korean War, where U.S. airmen were subjected to a new type of "touchless torture" until they confessed to a bogus plan to use biological weapons against the North Koreans.
Boycot? Mens, ga voor je kinderen zorgen in plaats van hier onzin te verkopen. De VS, VN en Zuid-Korea geven de Noord-Koreanen te vreten, maar dat wordt geweigerd door hun fijne socialistische regering. Door die weigering en door het socialisme sterven die mensen, niet door de VS. Overigens zijn er meer dan 2.000.000 inwoners de laatste jaren alleen al verhongerd.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 12:13 schreef moussie het volgende:
[..]
kom nou zeg .. dat van die kampen is al jaren bekend .. en dat de bevolking verhongert dankzij de boycotts ook .. dat dat boycotten tig jaar geleden in zuidafrika wel heeft geholpen wil niet zeggen dat het dat in elk ander land ook doet .. iraq was wat dat aangaat ook al een grote mislukking ..
of zijn jullie echt allemaal zo kort van geheugen dat je dat alweer vergeten bent, samen met die verhalen over couveuzebabies en soortgelijke horror ?
Jij met:quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 12:18 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Wie doet dat en wie presenteert zichzelf nog meer als moreel superieur dan?
quote:Gadverdamme wat zijn jullie ontzettend foute mensen, en dan zijn jullie ook nog van die linkse idealisten overtuigd van hun eigen morele superieuriteit. Ga je schamen zeg.
Ik zie mezelf liever als moreel flexibel, maar inderdaad ik vind van mezelf dat ik boven dat soort ondoordachte hypocrisie sta.quote:
Jij lees ook alleen maar wat je wílt lezen hè?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 09:07 schreef Kaalhei het volgende:
Het feit dat er dan bepaalde personen hier komen melden dat ook hier weer alles de schuld van Amerika is, zegt meer over hun frustratie over het consequent mislukken van hun socialistische ideaal en dan over de intellectuele capaciteiten.
Natuurlijk is je de les te laten lezen door een communistisch land en zijn zwakbegaafde leider wel de juiste manier om de angel uit de dreiging te halenquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 13:11 schreef k_man het volgende:
[..]
Jij lees ook alleen maar wat je wílt lezen hè?Natuurlijk is het niet de schuld van de VS. Wel is het zo dat de houding van de VS de huidige situatie alleen maar meer op de spits drijft. Hoe meer je bij Kim Jong Il de duimschroeven aandraait, hoe gekker hij gaat doen. Dat is het verleden herhaaldelijk gebleken. En toch kennen de VS bij ieder incindent maar één reactie: dreigen.
Als je wilt dat Kim een keer écht uit z'n slof schiet en een paar raketten op Japan of ZK dumpt, is dit dus de goede tactiek. Dan is er meteen een gegronde reden om NK aan te vallen. Maar ten koste van wat? Als je echter het conflict tot bedaren wilt brengen is dit niet de handigste aanpak.
Zo gauw jij het verschil snapt tussen zwart en wit praten we verder.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 13:20 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Natuurlijk is je de les te laten lezen door een communistisch land en zijn zwakbegaafde leider wel de juiste manier om de angel uit de dreiging te halen
In tijd van oorlog en oorlogsdreiging is er niets anders dan zwart en wit, goed en fout. Zonder die voorstelling kun je mensen niet motieveren om voor hun idealen op te staan en naar de wapens te grijpen. Het mag dan incorrect zijn, die illusie is wel een noodzaak om mensen te mobiliseren. Maar dat is discussie op zichzelf. Als je meer wilt weten over die ideologische keuze, verwijs ik graag naar mijn idool Leo Strauss.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 13:21 schreef k_man het volgende:
[..]
Zo gauw jij het verschil snapt tussen zwart en wit praten we verder.
begrijpend lezen doe je niet aan ?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 12:22 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Boycot? Mens, ga voor je kinderen zorgen in plaats van hier onzin te verkopen. De VS, VN en Zuid-Korea geven de Noord-Koreanen te vreten, maar dat wordt geweigerd door hun fijne socialistische regering. Door die weigering en door het socialisme sterven die mensen, niet door de VS. Overigens zijn er meer dan 2.000.000 inwoners de laatste jaren alleen al verhongerd.
en die mensen sterven niet door het socialisme maar door de financieele boycott van de VS ..quote:Noord-Korea wil geen voedselhulp meer
dat was dan ook allemaal gelul.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 12:13 schreef moussie het volgende:
[..]
kom nou zeg .. dat van die kampen is al jaren bekend .. en dat de bevolking verhongert dankzij de boycotts ook .. dat dat boycotten tig jaar geleden in zuidafrika wel heeft geholpen wil niet zeggen dat het dat in elk ander land ook doet .. iraq was wat dat aangaat ook al een grote mislukking ..
of zijn jullie echt allemaal zo kort van geheugen dat je dat alweer vergeten bent, samen met die verhalen over couveuzebabies en soortgelijke horror ?
Lulkoek. Dit zijn gewoon de hongersnoden die zo typisch zijn aan het socialisme. Kijk maar eens hoeveel vadertje Stalin over de kling heeft gejaagd, of hoeveel kerven Mao op zijn stok heeft.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 13:40 schreef moussie het volgende:
en die mensen sterven niet door het socialisme maar door de financieele boycott van de VS ..
Ze kunnen gewoon met een hele serie landen handelen hoor. Geen probleem, ik snap alleen niet waarom ze perse met de VS moeten handelen. Het ligt voor de hand om met China te handelen en dat doen ze ook.quote:als NK gewoon had kunnen handelen hadden die misoogsten lang niet zo hard aangekomen,
Handelsinkomsten?quote:had er van handelsinkomsten voedsel gekocht kunnen worden van elders ..
Vreemd dat die misoogsten er dan niet waren gedurende de gehele periode van boycots.quote:maar ipv de boycott op te heffen toen die misoogsten begonnen
quote:werdt er voedselhulp aangeboden waaraan politieke voorwaarden werden verbonden .. uiterst humaan van de amerikanen om zo gebruik te maken van de honger van de bevolking om hun zin door te drijven en dan ook nog te beweren dat het hun schuld is .. hadden ze maar moeten toegeven
Nu bagatelliseer je zelf westerse martelpraktijken door te stellen dat het in Noord-Korea veel erger is.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 13:35 schreef TC03 het volgende:
Hou op met vergelijkingen maken met Westerse martelpraktijken. Zolang je in het Westen nog niet gemarteld wordt omdat je geestelijk gehandicapt bent, is die vergelijking enorm zinloos. Sowieso zal er door de VS wel wat gemarteld worden, maar dat zijn terroristen of mensen die banden hebben met terroristen en niet willen praten. Of dit moreel verantwoord is kan je je afvragen, maar het is in elk geval een stuk minder misselijk dan mensen met een afwijking stelselmatig te martelen omdat ze een afwijking hebben.
Voor de rest ben ik het eens met Jur, misselijkmakend om dit bericht te bagataliseren om zo de VS te kunnen bashen.
I know .. maar met dat dan vers in het geheugen zit ik mij wel af te vragen hoeveel van deze verhalen waar is ..quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 13:49 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
dat was dan ook allemaal gelul.
*N-K is een zelfvoorzienende socialistische heilstaat, het oplossen van voedseltekorten gaat dus recht tegen de eigen ideologie in.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 13:40 schreef moussie het volgende:
[..]
begrijpend lezen doe je niet aan ?
[..]
en die mensen sterven niet door het socialisme maar door de financieele boycott van de VS ..
als NK gewoon had kunnen handelen hadden die misoogsten lang niet zo hard aangekomen, had er van handelsinkomsten voedsel gekocht kunnen worden van elders ..
maar ipv de boycott op te heffen toen die misoogsten begonnen werdt er voedselhulp aangeboden waaraan politieke voorwaarden werden verbonden .. uiterst humaan van de amerikanen om zo gebruik te maken van de honger van de bevolking om hun zin door te drijven en dan ook nog te beweren dat het hun schuld is .. hadden ze maar moeten toegeven
Voor je dit soort berichten tikt moet je jezelf twee dingen afvragen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 14:06 schreef moussie het volgende:
[..]
I know .. maar met dat dan vers in het geheugen zit ik mij wel af te vragen hoeveel van deze verhalen waar is ..
wat dat aangaat vind ik alles wat er uit de amerikaanse propagandemachine komt uiterst onbetrouwbaar .. er waren immers geen couveusebaby's en ook geen WMD's
en tja, gehandicapten in kampen en mishandeld .. hier zitten ze in aparte huizen waarin ook het een en ander schijnt te gebeuren waarvan je denkt : moet dat zo .. dagenlang vastbinden aan het bed en laten liggen in het eigen vuil, in een hoek worden gezet en afgespoten met een brandslang, ijskoude baden, slaan ed, het schijnt toch geregeld te gebeuren, zelfs hier in rijk nederland .. als ik dit gegeven door een soortgelijke propagandamolen zou gooien als het gebeuren in NK komen wij denk ik even slecht in het voetlicht te staan als hun nu
quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 14:06 schreef moussie het volgende:
en tja, gehandicapten in kampen en mishandeld .. hier zitten ze in aparte huizen waarin ook het een en ander schijnt te gebeuren waarvan je denkt : moet dat zo .. dagenlang vastbinden aan het bed en laten liggen in het eigen vuil, in een hoek worden gezet en afgespoten met een brandslang, ijskoude baden, slaan ed, het schijnt toch geregeld te gebeuren, zelfs hier in rijk nederland .. als ik dit gegeven door een soortgelijke propagandamolen zou gooien als het gebeuren in NK komen wij denk ik even slecht in het voetlicht te staan als hun nu
quote:Population: 22.5 million (July 2003 estimate)
GDP: $22.26 billion (2002 estimate)
The Korean People's Army encompasses the army, navy and air force and has 1.08 million active personnel and 4.7 million in reserves.
Military expenditures account for 31.3 percent of GDP expenditures, making North Korea --- dollar for dollar --- the world's most militaristic state.
ze zijn te trots om het handje op te houden bij wat hun als de vijand ervaren, vooral als daaraan alle mogelijke voorwaardes worden verbonden die tegen je ideologie indruisenquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 14:07 schreef Pony-Lover het volgende:
*N-K is een zelfvoorzienende socialistische heilstaat, het oplossen van voedseltekorten gaat dus recht tegen de eigen ideologie in.
nee, maar op het gebied van geld wel .. en dat heb je nu eenmaal nodig als je ergens iets wil kopen nietwaarquote:*Op gebied van voedsel is er geen boycot tegen N-K.
U is landbouwkundig onderlegt ?quote:*Het staats geleidde landbouw systeem van N-K is volsagen achterlijk.
zoals gezegd, ondanks alle beweringen van amerikaanse kant dat er geen voorwaarden werden verbonden aan voedselhulp schijnt dat dus wel te zijn gebeurd, er werden concessies gevraagd voor het verkrijgen van de voedingquote:*N-K heeft de hoeveelheid voedsel die ze van het VN voedsel programma ontvangen keer op keer verminderd, de zijn dus zelf verantwoordelijk voor de tekorten.
Juchequote:Op zaterdag 21 oktober 2006 14:07 schreef Pony-Lover het volgende:
*N-K is een zelfvoorzienende socialistische heilstaat, het oplossen van voedseltekorten gaat dus recht tegen de eigen ideologie in.
ja en ja .. jij ook ?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 14:10 schreef Pony-Lover het volgende:
Voor je dit soort berichten tikt moet je jezelf twee dingen afvragen.
1 ben je instaat je, in denkwijze, te begeven buiten de grenzen van het kneuterige veilige Nederland.
2 ben je instaat, zaken te erkennen die je gezien je overtuiging liever niet ziet.
1quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 14:17 schreef moussie het volgende:
1
ze zijn te trots om het handje op te houden bij wat hun als de vijand ervaren, vooral als daaraan alle mogelijke voorwaardes worden verbonden die tegen je ideologie indruisen
2
nee, maar op het gebied van geld wel .. en dat heb je nu eenmaal nodig als je ergens iets wil kopen nietwaar
3
U is landbouwkundig onderlegt ?
4
zoals gezegd, ondanks alle beweringen van amerikaanse kant dat er geen voorwaarden werden verbonden aan voedselhulp schijnt dat dus wel te zijn gebeurd, er werden concessies gevraagd voor het verkrijgen van de voeding
je zou dus kunnen zeggen dat amerika de hongerende bevolking gebruikt als wapen tegen kim jong
quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 14:17 schreef moussie het volgende:
[..]
je zou dus kunnen zeggen dat amerika de hongerende bevolking gebruikt als wapen tegen kim jong
Ik heb niks met Amerika en haar propeganda, ik geloof echter ook niet dat Amerika de macht heeft die haar door links wordt toegedicht.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 14:20 schreef moussie het volgende:
[..]
ja en ja .. jij ook ?
of blijf je doorgaan amerikaanse propaganda als zoete koek te slikken ?
Dat doe ik inderdaad, omdat dit topic gaat over Noord-Koreaanse martelpraktijken. Ik ben niet zo geschift en kortzichtig om in een topic over martelpraktijken in de VS te gaan zeggen dat het in Noord-Korea veel erger is.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 14:06 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Nu bagatelliseer je zelf westerse martelpraktijken door te stellen dat het in Noord-Korea veel erger is.
Een schrale troost voor iemand die vage banden heeft met een terrorismeverdachte die in Amerika gemarteld wordt: "Ik word tenminste niet gemarteld omdat ik gek ben".
Wat heeft Amerikaanse propaganda te maken met wantoestanden in Nederlandse verzorgingstehuizen? Of bedoel je dat de VS de martelkampen verzint ofzo?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 14:20 schreef moussie het volgende:
[..]
ja en ja .. jij ook ?
of blijf je doorgaan amerikaanse propaganda als zoete koek te slikken ?
Als je zelf een opleiding had afgemaakt, had je geweten dat de hongersnood niets met landbouwtechnologie maar alles economie en sociologie te maken heeft.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 14:17 schreef moussie het volgende:
U is landbouwkundig onderlegt ?
Of uberhaupt de behandeling van gehandicapten in NL te vergelijken met die in NKOquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 14:31 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat doe ik inderdaad, omdat dit topic gaat over Noord-Koreaanse martelpraktijken. Ik ben niet zo geschift en kortzichtig om in een topic over martelpraktijken in de VS te gaan zeggen dat het in Noord-Korea veel erger is.
Raap me op!quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 02:55 schreef moussie het volgende:
niet verzinnen, wel aandikken ..quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 14:35 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat heeft Amerikaanse propaganda te maken met wantoestanden in Nederlandse verzorgingstehuizen? Of bedoel je dat de VS de martelkampen verzint ofzo?
Zo leuk, van die verwarde semi-geïnformeerde VS-bashers die te pas en te onpas met loze termen als Amerikaanse propaganda zwaaien en doelloze vergelijkingen maken.
Vuile racist, Amerikaanse propaganda is hetquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:23 schreef Ringo het volgende:
"Nederland heeft molens."
quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:23 schreef Ringo het volgende:
"Nederland heeft molens."
Die berichten hoeven echt niet aangedikt te worden, die zijn al 'dik' genoeg. Dat het een moordenaar is is toch al langer duidelijk. Of wil je met droge ogen beweren dat de 'grote leider' Kim Jong het beste met zijn volk voort heeft?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:22 schreef moussie het volgende:
[..]
en vanuit die context vraag ik me dus af in hoeverre deze berichten aangedikt zijn ..
want eerlijk gezegd, als die echt zo'n beest is die kim jong, hoe komt het dan dat al die gehandicapten nog leven, die kosten toch alleen maar voedsel waarvan je anyway te weinig hebt .. ?
nee, deze brute meedogenloze moordenaar gaat ze opsluiten in kampen en daar martelen zodat de hele wereld nog harder over hem heen kan vallen, dat is pas logisch
duh, dat het geen paradijs op aarde is weet ik ook wel .. het is alleen dat er ook zoveel van die niet-paradijzen zijn waar dictators het hongerende volk onderdrukken met wapens die ze van de amerikanen krijgen ..quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 17:58 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Die berichten hoeven echt niet aangedikt te worden, die zijn al 'dik' genoeg. Dat het een moordenaar is is toch al langer duidelijk. Of wil je met droge ogen beweren dat de 'grote leider' Kim Jong het beste met zijn volk voort heeft?
Het halve land heeft honger, en ondertussen geld besteden aan kernwapen programma's. Geen vrije media, geen vrijheid van religie, de vele strafkampen, de vele mensen die 'verdwijnen'.
Een echt paradijs op aarde.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jeju_massacrequote:On June 25 the government invaded, even though Cheju was largely pacified by this time. Immediately after the North Korea's attack the South Korean military ordered "preemptive apprehension" of suspected leftists nationwide. Thousands were detained on Cheju, then sorted into four groups, labeled A, B, C and D, based on the perceived security risks each posed. On Aug. 30, according to a written order by a senior intelligence officer in the South Korean Navy instructed Cheju's police to "execute all those in groups C and D by firing squad no later than September 6."
The rebellion continued after the end of Korean War. South Korea's Truth Commission reported 14,373 victims, 86% at the hands of the security forces and 13.9% at the hands of armed rebels, and estimated that the total death toll was as high as 30,000.[1] The Koreans committed these atrocities in front of the U.S. military. The Americans documented the massacre, but never intervened.
Noord-Korea is zelf communistisch/stalinistisch.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 19:25 schreef moussie het volgende:
[..]
duh, dat het geen paradijs op aarde is weet ik ook wel .. het is alleen dat er ook zoveel van die niet-paradijzen zijn waar dictators het hongerende volk onderdrukken met wapens die ze van de amerikanen krijgen ..
dat is dan omdat ze vechten tegen de boze socialisten/communisten/moslims ..
Slaat elemaal nergens op. Er zijn duizenden bronnen die aantonen dat Noord-Korea een mensonterend beleid voert. Er is geen reden om te twijfelen aan deze berichten.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:22 schreef moussie het volgende:
[..]
niet verzinnen, wel aandikken ..
zoals ik al zei, je kan van beelden uit nederlandse verzorgingstehuizen ook een compilatie maken waardoor een buitenstaander de indruk zou krijgen dat bejaarden en gehandicapten stelselmatig mishandelt worden .. zo moeilijk is dat niet
vertel eens eerlijk, dat met die baby's toen in iraq, heb jij dat geloofd .. kon je hun bloed wel drinken, waren de evtle twijfels die je had over de rechtmatigheid van de inval en de nederlandse betrokkenheid erbij ineens weg want nu had je het bewijs dat het beesten zijn ?
en vanuit die context vraag ik me dus af in hoeverre deze berichten aangedikt zijn ..
want eerlijk gezegd, als die echt zo'n beest is die kim jong, hoe komt het dan dat al die gehandicapten nog leven, die kosten toch alleen maar voedsel waarvan je anyway te weinig hebt .. ?
nee, deze brute meedogenloze moordenaar gaat ze opsluiten in kampen en daar martelen zodat de hele wereld nog harder over hem heen kan vallen, dat is pas logisch
Maar NK is naar alles dat wij weten ook veel erger. Dat maakt het martelen van de VS niet acceptabel of onschuldig, maar er is wel degelijk een verschil.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 14:06 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Nu bagatelliseer je zelf westerse martelpraktijken door te stellen dat het in Noord-Korea veel erger is.
Een schrale troost voor iemand die vage banden heeft met een terrorismeverdachte die in Amerika gemarteld wordt: "Ik word tenminste niet gemarteld omdat ik gek ben".
misschien moest je eens lezen wat ik schreef , stupidquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 19:36 schreef TC03 het volgende:
[..]
Noord-Korea is zelf communistisch/stalinistisch.Ongelofelijk, wat een enorm domme reply.
Bla bla bla Amerika dit Amerika dat. Een Jehova getuige is d'r niets bij...quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 22:20 schreef moussie het volgende:
[..]
misschien moest je eens lezen wat ik schreef , stupid
k zei dat amerika geen moeite heeft met het (militair) steunen van dictaturen die de eigen bevolking onderdrukken als het hun goed uitkomt, zolang als deze dictatur maar aan hun zijde vecht tegen de vijand van het moment
Maar je ontkent dus niet?quote:Op zondag 22 oktober 2006 09:43 schreef klez het volgende:
[..]
Bla bla bla Amerika dit Amerika dat. Een Jehova getuige is d'r niets bij...
Ik ben het niet al te vaak met je eens maar nu wel.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 12:04 schreef Evil_Jur het volgende:
Piet heeft gelijk. Alleen vind ik het misselijkmakend hoe een stel hypocriete zwakbegaafden hier hun irrationele haat voor de VS gebruiken om het lijden van miljoenen mensen te negeren en zich liever druk maken over hoe ze weer de VS kunnen bashen met een bericht als dit.
Gadverdamme wat zijn jullie ontzettend foute mensen, en dan zijn jullie ook nog van die linkse idealisten overtuigd van hun eigen morele superieuriteit. Ga je schamen zeg.
[edit] (to self: leren le-zen...)quote:Op zondag 22 oktober 2006 13:07 schreef Pony-Lover het volgende:
Jullie zijn allemaal volgzame honden van het Amerika van Bush en de Joden![]()
Heeft toch niks met dit topic te maken? En bovendien heb ik daar geen problemen mee. Tussen twee kwaden kiezen, moet soms gebeuren.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 22:20 schreef moussie het volgende:
[..]
misschien moest je eens lezen wat ik schreef , stupid
k zei dat amerika geen moeite heeft met het (militair) steunen van dictaturen die de eigen bevolking onderdrukken als het hun goed uitkomt, zolang als deze dictatur maar aan hun zijde vecht tegen de vijand van het moment
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |