Mooi excuus om niet in debat te gaan hoorquote:Verdonk spreekt van een "schandelijke
verdraaiing van de feiten".Ze eist
excuus,anders wil ze nooit meer met hem
praten.Komende zondag zouden Verdonk en
Aboutaleb in Buitenhof debatteren.
Preciesquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:19 schreef onemangang het volgende:
Ja ja, 'vriendin' van van Gogh. Die warme vriendschap werd duidelijk na de messteek die ze in de rug van een échte vriendin van van Gogh, Ayaan Hirshi Ali, gaf.
Wrom? Hij zegt dat ze die manifestatie heeft aangegrepen om politiek voordeel uit te slaan door te suggereren dat Theo pal achter haar beleid stond, niet zo netjes op de dag dat iemand vermoord is. Ik snap zijn punt wel - snap alleen niet waarom het nu nog zo hoog zit maar die rare Rita maakt nou eenmaal veel emoties los.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:24 schreef haaahaha het volgende:
Excuses is inderdaad op z'n plaats.
Jij gelooft verdonk niet als verdonk zegt dat van gogh tegen haar heeft gezegd dat ze haar rug recht moet houden?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Wrom? Hij zegt dat ze die manifestatie heeft aangegrepen om politiek voordeel uit te slaan door te suggereren dat Theo pal achter haar beleid stond, niet zo netjes op de dag dat iemand vermoord is. Ik snap zijn punt wel - snap alleen niet waarom het nu nog zo hoog zit maar die rare Rita maakt nou eenmaal veel emoties los.
Dat zij er nu weer zo'n nummertje van maakt is puur electoraal.
Dat hij er nu in de verkiezingscampagne over begint geeft juist aan dat hij er zelf politiek voordeel uit probeert te halen. Scheinheilig figuur...quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij zegt dat ze die manifestatie heeft aangegrepen om politiek voordeel uit te slaan door te suggereren dat Theo pal achter haar beleid stond, niet zo netjes op de dag dat iemand vermoord is.
Oh ja zeker wel. Maar het is ongepast om zo'n politiek statement op zo'n avond te uiten. Daar heeft Aboutaleb volkomen gelijk in.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:14 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Jij gelooft verdonk niet als verdonk zegt dat van gogh tegen haar heeft gezegd dat ze haar rug recht moet houden?
Maar hij zijn van de PvdAllochtonen, dan mag datquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:16 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat hij er nu in de verkiezingscampagne over begint geeft juist aan dat hij er zelf politiek voordeel uit probeert te halen. Scheinheilig figuur...
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:19 schreef Genverbrander het volgende:
relaxte positie van Aboutaleb, nooit meer met haar in debat EN haar de waarheid vertellen...![]()
Geen probleem, dat doen jij en je geloofsgenoten ook bij mijquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:21 schreef kniertjeh het volgende:
[...]
(sorry ik ga misschien te ver..maar dat mens doet iets los maken in mij.)
Met moddr gooien tijdens verkiezen is normaal. En mensen trappen er duidelijk in.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Wrom? Hij zegt dat ze die manifestatie heeft aangegrepen om politiek voordeel uit te slaan door te suggereren dat Theo pal achter haar beleid stond, niet zo netjes op de dag dat iemand vermoord is. Ik snap zijn punt wel - snap alleen niet waarom het nu nog zo hoog zit maar die rare Rita maakt nou eenmaal veel emoties los.
Is het misschien mogelijk dat Aboutaleb zo iets zegt omdat de verkiezingen voor de deur staan en hij zijn vriendje Bos een duwtje wil geven?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:56 schreef SCH het volgende:
Afgelopen zondag ging de discussie tussen hen op het laatste moment al niet door.
Kan Aboutaleb toch niet helemaal ongelijk geven, zeker als het klopt dat Verdonk daarna nooit meer in Amsterdam is geweest. Aboutaleb zegt zoiets niet zomaar.
Aboutaleb staat niet op de lijst en heeft weinig met de campagne te schaften bovendien heeft hij dit al wel vaker gezegd, misschien in wat andere bewoordingen. Het is opvallend dat Verdonk er nu ineens een nummertje van maakt. Beetje goedkoop maar het zal d'r niet veel helpen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:35 schreef Martijn_77 het volgende:
Is het misschien mogelijk dat Aboutaleb zo iets zegt omdat de verkiezingen voor de deur staan en hij zijn vriendje Bos een duwtje wil geven?
Hoe zo hij moet zijn Partij toch steun geven in de verkiezingen en als die op zo'n moddergooi manier kan zullen ze het tegenwoordig niet na latenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:38 schreef SCH het volgende:
Aboutaleb staat niet op de lijst en heeft weinig met de campagne te schaften bovendien heeft hij dit al wel vaker gezegd, misschien in wat andere bewoordingen.
En volgens mij heeft Aboutaleb gisteren gezegd op een VVD-bijeenkomstquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:38 schreef SCH het volgende:
Het is opvallend dat Verdonk er nu ineens een nummertje van maakt. Beetje goedkoop maar het zal d'r niet veel helpen.
Op hoge toon excuses eisen met behulp van dreigementen vind ik niet zo'n hele sterke indruk maken. Jij?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:43 schreef Martijn_77 het volgende:
Dus het lijkt mij dat de eerste steek vanuit de PvdA hoek gekomen is en dat staat Verdonk toch in haar recht om te reageren
Oh, godquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:40 schreef kniertjeh het volgende:
Nou ik lees door modder heen hoor, en als ik eerlijk ben, na een regering met Rita als minister mag best de balans worden opgemaakt. Rietje zit confortable in haar pluche en handteerd een racistisch beleid die niet door de beugel kan. En aangezien ze de populairste politica is vrees ik dat er weinig zijn die door haar uitspraak heen prikken, ik ben recht door zee..nee slecht is ze. Ze heeft doden op haar geweten door mensen terug te sturen op een onverantwoorde wijze. Dan is het niet met modder gooien maar gewoon feiten op noemen.
Dit kan Theo nooit hebben bedoelt. Althans ik hoop het niet, hij kan het niet echt meer verduidelijken.
Op de manier waarop Aboutaleb handeld is ook erg laag maar ja. tijdens verkiezingen is alles geoorloofdquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:51 schreef SCH het volgende:
Op hoge toon excuses eisen met behulp van dreigementen vind ik niet zo'n hele sterke indruk maken. Jij?
Mijn god? bedoel, bedoel je dat tijdens een campagne bepaalde uitspraken gedaan worden?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:35 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Is het misschien mogelijk dat Aboutaleb zo iets zegt omdat de verkiezingen voor de deur staan en hij zijn vriendje Bos een duwtje wil geven?
Dit lkijk namelijk heel erg op gewoon het modder gooien wat zo vaak vlak voor de verkiezingen gebeurd.
racistisch beleid?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:40 schreef kniertjeh het volgende:
Nou ik lees door modder heen hoor, en als ik eerlijk ben, na een regering met Rita als minister mag best de balans worden opgemaakt. Rietje zit confortable in haar pluche en handteerd een racistisch beleid die niet door de beugel kan. En aangezien ze de populairste politica is vrees ik dat er weinig zijn die door haar uitspraak heen prikken, ik ben recht door zee..nee slecht is ze. Ze heeft doden op haar geweten door mensen terug te sturen op een onverantwoorde wijze. Dan is het niet met modder gooien maar gewoon feiten op noemen.
Dit kan Theo nooit hebben bedoelt. Althans ik hoop het niet, hij kan het niet echt meer verduidelijken.
Zo knap hoor, heb je dat helemaal zelf verzonnen?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:00 schreef kniertjeh het volgende:
Nog meer onzin, maar dan van Rita;
Tegen twee Armeense kinderen van vier en zes, geboren en getogen in Nederland, zei ze tijdens zo’n ontmoeting ter bemoediging: «Het is beter voor jullie om naar het land van je ouders terug te keren, en dat je geen Armeens spreekt, kun je ook als een leuke uitdaging zien. Ik ken heel wat Nederlandse kinderen die met hun ouders naar het buitenland gaan, ambassadeurs en mensen van Shell en zo. Voor hen is dat ook een geweldige verrijking van hun bestaan, neem daar een voorbeeld aan
Ik hoorde ook zoiets. Heb jij misschien een bron?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 20:22 schreef Godslasteraar het volgende:
Wat hoor ik? klopt het dat die Aboutouleb z'n eigen zus de dood in gedreven heeft?
Ik geef Aboutaleb wel gelijk, ik kreeg destijds ook jeuk toen Van Gogh vermoord was en zij daar opeens loopt te mekkeren dat wat zij doet precies is wat Theo wildequote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Verdonk heeft werkelijk niks goed gedaan bij alles werd ze wel een keer terug gefloten of gecorrigeerd door de 2de kamer, rechterlijke macht en raad van statequote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:20 schreef kniertjeh het volgende:
Maar pro-Verdonkertjes, komen jullie dan eens met argumenten waarom zij wel goed beleid zou hebben? Je kan alles weerleggen met onzin, maar dat is net zo makkelijk als Verdonk zelf doet, weglopen van inhoudelijke discussie.
Bij elke kans om het beleid van Rita onderuit te halen duik STOMA er bovenop.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:04 schreef Againzender het volgende:
NOVA duikt er straks ook op
Mwoah, dit is een conflict tussen een minister en een mogelijk toekomstig minister, dus best interessant voor NOVA om daar op te duiken, samen met een (volgens mij echte) vriend van Van Gogh.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:09 schreef Disorder het volgende:
[..]
Bij elke kans om het beleid van Rita onderuit te halen duik STOMA er bovenop.
Ik had ook al een tijd niets van Aboutaleb gehoord... zal dat dan toch door de verkiezingen komen?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:38 schreef gronk het volgende:
Goh, 't was al weer een tijdje geleden dat we iets gehoord hadden van verdonk. Ik vroeg me al af of ze niet uitgezet was.
nova net gezien?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Op hoge toon excuses eisen met behulp van dreigementen vind ik niet zo'n hele sterke indruk maken. Jij?
heerlijk! aboutaleb wordt even vakkundig in zijn hok gestopt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:43 schreef Againzender het volgende:
Holman loopt een beetje leeg geloof ik
tja, dat is iemand die er toen bij geweest is. lijkt me toch betrouwbaarder dat hij het vertelt als een lennart booij (die aan het multiculturele infuus van de gemeente Amsterdam ligtquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:49 schreef SCH het volgende:
HolmanWaarom altijd weer die kneuzen
Rechtse NOVA
Ik ken zoveel mensen die erbij waren, wat zegt dat dan?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:50 schreef evert het volgende:
[..]
tja, dat is iemand die er toen bij geweest is. lijkt me toch betrouwbaarder dat hij het vertelt als een lennart booij (die aan het multiculturele infuus van de gemeente Amsterdam ligt)
tjonge jonge, moeilijk he om toe te geven dat je pvda vriendje de plank misslaat.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ken zoveel mensen die erbij waren, wat zegt dat dan?
Ze kenden elkaar net man.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:59 schreef evert het volgende:
[..]
tjonge jonge, moeilijk he om toe te geven dat je pvda vriendje de plank misslaat.![]()
feit: de pvda mensen hebben zichzelf aangemeld om te spreken
feit: verdonk heeft zich niet zelf aangemeld maar is gevraagd door de mensen van column producties en de familie
feit: van gogh beschouwde verdonk als vriendin
Dat was inderdaad een geval van 'da's ook nie-zo-slim-he'quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:48 schreef evert het volgende:
[..]
heerlijk! aboutaleb wordt even vakkundig in zijn hok gestopt.
Dat vind ik ook nog steeds erg slecht.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:04 schreef SCH het volgende:
[..]
En Rita die op de avond van de moord haar speech aangrijpt om haar eigen beleid op te poetsen, how low can you go.
Verdonk zei zelf vanavond nog dat ze elkaar een paar keer hadden ontmoet en dat er iets van een ontluikende vriendschap was. Maar daar gaat de kritiek van Abou ook helemaal niet over. Hij vindt het niet verkeerd dat ze daar sprak, wel wat ze zei.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:10 schreef Againzender het volgende:
[..]
Dat vind ik ook nog steeds erg slecht.
Maar ik heb na Holman wel meer het idee dat Verdonk wat meer contact had met Van Gogh dan ik dacht.
Als in, geen handen schudden?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:56 schreef SCH het volgende:
Ze eist excuus,anders wil ze nooit meer met hem
praten.
Anyone?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 20:22 schreef Godslasteraar het volgende:
Wat hoor ik? klopt het dat die Aboutouleb z'n eigen zus de dood in gedreven heeft?
quote:Geen excuses Aboutaleb aan Verdonk
De Amsterdamse wethouder Aboutaleb is niet van plan zijn excuses aan te bieden aan minister Verdonk van Vreemdelingenzaken.
Video: Aboutaleb contra Verdonk
Theo van Gogh
Dat had Verdonk geëist na uitlatingen van Aboutaleb. Aanleiding is Aboutalebs uitspraak dat Verdonk politiek gebruik heeft gemaakt van haar optreden bij de herdenking van de vermoorde Theo van Gogh. Verdonk ontkent dit en vindt dat Aboutaleb de feiten verdraait. Zij wil niet meer in debat met de wethouder.
Gewin
Aboutaleb op zijn beurt is niet van plan zich te excuseren omdat hij niet van politiek 'gewin' heeft gesproken.
bron: RTLZ
Had je anders verwacht dan? Aboutaleb gaat echt nniet zo maar uit het niets Verdonk beschuldigen daar zit veel meer achter.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:51 schreef Danzig het volgende:
Briljant stukje op Nova, blijkt dus dat juist de PvdA politiek gewin uit de situatie wil halen.
Bronquote:Aboutaleb: Ik heb ervan geleerd
AMSTERDAM (ANP) - De Amsterdamse afdelingen van de VVD en het CDA hebben woensdag excuses geëist van wethouder Ahmed Aboutaleb (Diversiteit). Die zei de afgelopen dagen wel een leerproces te hebben doorgemaakt.
Van Aboutaleb werden excuses geëist vanwege zijn uitlatingen over minister Rita Verdonk (Integratie). Hoewel de wethouder aangaf dat zijn woorden niet beledigend waren bedoeld en dat hij niet de integriteit van de politica wilde aantasten, bleef een uitgebreid excuus uit.
Tijdens de gemeenteraadsvergadering kreeg de wethouder er flink van langs van VVD-fractieleider Eric van der Burg en diens CDA-collega Maurice Limmen. Aboutaleb beschuldigde maandagavond tijdens een VVD-bijeenkomst in Den Haag Verdonk ervan de moord op filmmaker Theo van Gogh politiek te hebben gebruikt.
Uiteindelijk namen VVD en CDA genoegen met de sussende woorden van burgemeester Job Cohen. Die drukte hen op het hart de woorden van de wethouder dat hij zijn uitlatingen niet had gedaan als hij had geweten dat het zo zou vallen, te geloven. ,,Dat kunt u als een excuus opvatten'', zei Cohen. En daarmee is de kous in de Amsterdamse gemeenteraad voorlopig af.
Precies. Dat toontje had ze op de Dam toen ook, en ik kreeg daar jeuk van. Dus ik begrijp Aboutaleb wel wat dat betreft.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 22:35 schreef Yildiz het volgende:
Niet dat Verdonk dat buiten verkiezingstijd niet deed, die gedraagt zich alsof het altijd verkiezingstijd is.
Eens en erg laag van Aboutaleb.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:51 schreef Danzig het volgende:
Briljant stukje op Nova, blijkt dus dat juist de PvdA politiek gewin uit de situatie wil halen.
Ach, als ik de rechtse huilies hier hoor dan is 't sowieso een lage streek dat 'linkse mensen' lucht inademen. Die lucht had mogelijk wel gebruikt kunnen worden door een rechts iemand! Da's een beknotting van de vrijheid!!!eins!quote:
Zeker wilde zeker zijn partij steun geven in de komende verkiezingen. Vraag me af of Bos hem dat zelf in gefluisterd heeft.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 22:53 schreef -Jean- het volgende:
Eens en erg laag van Aboutaleb.
Natuuuurlijk. Waar heb je anders een Links Complot voor.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 22:57 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Zeker wilde zeker zijn partij steun geven in de komende verkiezingen. Vraag me af of Bos hem dat zelf in gefluisterd heeft.
Bos zit achter deze hele affaire volgens mij, maar dan met een heel andere reden. Hij probeert bewust Aboutaleb te beschadigen, en schakelt daarbij zijn netwerk van NOVA in, die vervolgens wat standaard verkiezingsretoriek op een plaatselijke politieke bijeenkomst volledig opblaast.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 22:57 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Zeker wilde zeker zijn partij steun geven in de komende verkiezingen. Vraag me af of Bos hem dat zelf in gefluisterd heeft.
Hij dus is binnen zijn Partij ook nog een strijd aan het leveren. Dat is lekker dan zo'n partij die de grootste van Nederland dreigt te worden en een partijleider die zich met dat soort dingen in laat.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:04 schreef Againzender het volgende:
Bos zit achter deze hele affaire volgens mij, maar dan met een heel andere reden. Hij probeert bewust Aboutaleb te beschadigen, en schakelt daarbij zijn netwerk van NOVA in, die vervolgens wat standaard verkiezingsretoriek op een plaatselijke politieke bijeenkomst volledig opblaast.
Bos is doodsbenauwd dat niet straks hij, maar Aboutaleb de populairste PvdA-er wordt, net zoals in Amsterdam is gebeurd bij de plaatselijke PvdA.
Maar je hoeft niet perse PvdA te stemmen hoor. Je kunt ook SP stemmen, of groen links, als je dat wiltquote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:08 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Hij dus is binnen zijn Partij ook nog een strijd aan het leveren. Dat is lekker dan zo'n partij die de grootste van Nederland dreigt te worden en een partijleider die zich met dat soort dingen in laat.
Waar een reden om geen PvdA te stemmen (lijstje wordt wel lang zo)
Ja, als ik dat zou willen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:10 schreef gronk het volgende:
[..]
Maar je hoeft niet perse PvdA te stemmen hoor. Je kunt ook SP stemmen, of groen links, als je dat wilt
Juist. Alle andere reacties in dit topic overbodig. Geen reden om je druk te maken over 'laag gedrag' van hetzij Abou hetzij Verdonk: ze proberen allemaal hun slag te slaan op alle mogelijke manieren.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:58 schreef Urquhart het volgende:
De verkiezingen komen er weer aan.
Maar de manier waarop Aboutaleb het doet en zo maar uit het niets vind ik wel erg laag.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:32 schreef thaleia het volgende:
Juist. Alle andere reacties in dit topic overbodig. Geen reden om je druk te maken over 'laag gedrag' van hetzij Abou hetzij Verdonk: ze proberen allemaal hun slag te slaan op alle mogelijke manieren.
Ow, hij moet eerst twee weken van tevoren aankondigen dat-ie iets naars over Verdonk of wie-dan-ook gaat zeggen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:33 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Maar de manier waarop Aboutaleb het doet en zo maar uit het niets vind ik wel erg laag.![]()
Nieuwe POL-mod? Doe anders gewoon even wat aan die flames van hem. Bedankt!!!quote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:42 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
@SCH: Leren tellen doe je maar tijdens Sesamstraat. Ik heb je reacties gewoon door de shredder heen gehaald. Volgende reacties op Martijn_77 waarin je laat zien hoe goed je wel niet kan tellen worden genote.
Lolbroekquote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:33 schreef Martijn_77 het volgende:
Maar de manier waarop Aboutaleb het doet en zo maar uit het niets vind ik wel erg laag.![]()
Oh, al die domme oneliners vind jij iets toevoegen aan de discussie?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:52 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Ik zie eerlijk gezegd alleen dat M_77 Aboutaleb niet zo erg mag. Dus waar hij flamed??? Of ben jij het Abou??
quote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:04 schreef Againzender het volgende:
[..]
Bos zit achter deze hele affaire volgens mij, maar dan met een heel andere reden. Hij probeert bewust Aboutaleb te beschadigen, en schakelt daarbij zijn netwerk van NOVA in, die vervolgens wat standaard verkiezingsretoriek op een plaatselijke politieke bijeenkomst volledig opblaast.
Bos is doodsbenauwd dat niet straks hij, maar Aboutaleb de populairste PvdA-er wordt, net zoals in Amsterdam is gebeurd bij de plaatselijke PvdA.
ik mag toch hopen van niet, verdonk doet haar werk erg goed. vind het niet meer dan normaal dat Aboutaleb zijn excuses aanbiedquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:35 schreef stoofstraat het volgende:
http://www.campus.tv/index.php?action=showmovie&movieid=147
De originele beelden van Aboutaleb. De nieuwe minister van integratie
Aboutaleb heeft weer eens gezegd wat heel mensen vonden van haar optreden. Daar is niks geks aan en daarvoor zijn ook geen excuses nodig. Ik vind het echt slap dat ze meteen gaat huilen als een kind en met dreigementen gaat strooien. Erg onprofessioneel.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:01 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ik mag toch hopen van niet, verdonk doet haar werk erg goed. vind het niet meer dan normaal dat Aboutaleb zijn excuses aanbied![]()
je bent in de war dat doen moslimsquote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Aboutaleb heeft weer eens gezegd wat heel mensen vonden van haar optreden. Daar is niks geks aan en daarvoor zijn ook geen excuses nodig. Ik vind het echt slap dat ze meteen gaat huilen als een kind en met dreigementen gaat strooien. Erg onprofessioneel.
Is wel een gebruikelijke reactie. Niet op de inhoud ingaan maar het slachtoffer uit gaan hangen. Leidt wel lekker de aandacht af van de blunder rond de Iraanse homo's natuurlijk, waar ze de zoveelste scheve schaats mee reed.
Hebben ze van Rita geleerd dan.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:05 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
je bent in de war dat doen moslims![]()
quote:
Wat een slappe manier om je mening kracht bij te zetten, werkelijkwaar.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Aboutaleb heeft weer eens gezegd wat heel mensen vonden van haar optreden.
Ze mag geen menselijkheid tonen? Bij mensen als jij kan ze niks goed doen. Is ze de strenge verdonk is het niet goed, huilt ze, is het niet goed.quote:Daar is niks geks aan en daarvoor zijn ook geen excuses nodig. Ik vind het echt slap dat ze meteen gaat huilen als een kind en met dreigementen gaat strooien. Erg onprofessioneel.
Jij bent gezien jouw reacties in dit topic voor aboutaleb, je vind het onzin dat verdonk excuses eist en je vind de toespraak die verdonk die avond hield politiek getint. Maar wat me dan verbaast, ik heb je er nooit over gehoord, totdat nu opeens iemand ermee komt. Het laat wat mij betreft zien dat je subjectief bezig bent. Je grijpt alles aan om verdonk in een zwart daglicht te zetten.quote:Is wel een gebruikelijke reactie. Niet op de inhoud ingaan maar het slachtoffer uit gaan hangen. Leidt wel lekker de aandacht af van de blunder rond de Iraanse homo's natuurlijk, waar ze de zoveelste scheve schaats mee reed.
Dus als Marokkanen voortaan om niks huilen dat ze gediscrimineerd worden, dan ben jij de eerste die dat menselijkheid noemt? Kom op zeg. Ze reageert zo kinderachtig door niet meer in debat te willen. Waar is ze bang voro?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 07:42 schreef haaahaha het volgende:
Ze mag geen menselijkheid tonen? Bij mensen als jij kan ze niks goed doen. Is ze de strenge verdonk is het niet goed, huilt ze, is het niet goed.
Ze is ook minister en hoort zo'n bijeenkomst niet te gebruiken voor eigen politiek gewin. Dat heb ik direct gezegd die avond en velen met mij en daardoor werd ze door een groot deel van het publiek daar ook uitgejauwd. En als je eens zou lezen dan zie je dat ik het in dit topic ook wat merkwaardig noemde dat Aboutaleb het nu weer oprakelt. Dat snap ik niet zo goed, maar dat maakt zijn punt niet minder waar.quote:Jij bent gezien jouw reacties in dit topic voor aboutaleb, je vind het onzin dat verdonk excuses eist en je vind de toespraak die verdonk die avond hield politiek getint. Maar wat me dan verbaast, ik heb je er nooit over gehoord, totdat nu opeens iemand ermee komt. Het laat wat mij betreft zien dat je subjectief bezig bent. Je grijpt alles aan om verdonk in een zwart daglicht te zetten.
Ze heeft gewoon gelijk. De familie wilde dat ze daar aanwezig was en wilde dat ze zei wat ze zei. Aboutaleb is aan het stemming maken, hij roept dingen die niet waar zijn, niet kloppen. Wie is hij om te bepalen dat een wens van de familie van van gogh politiek getint is? Verdonk was een vriend van van gogh, iets wat je opeens vergeten lijkt te zijn.
Dat vind ik echt heel gek want Holman ging helemaal niet in op wat Aboutaleb als punt maakte. Die had het maar over die vriendschap (waar Verdonk trouwens veel minder stellig over was) en over dat ze door de familie was uitgenodigd. Zaken waar Aboutaleb niet op doelde.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 09:27 schreef sizzler het volgende:
Aboutaleb had ongelijk, dat bleek wel uit het betoog van Theodor Holman bij nova eergisteren. Niet meer dan terecht dus dat hij nu eindelijk zijn excuses heeft gemaakt.
quote:Heeft Verdonk gelijk als zij protesteert tegen een verkeerde voorstelling van zaken, zij bewijst zichzelf evenmin een dienst door op hoge toon excuses te eisen voor deze 'schandalige verdraaiing van de feiten' en niet meer met Aboutaleb te willen discussiëren zolang die zijn woorden niet heeft ingetrokken. Een minister die vier jaar lang de confrontatie heeft gezocht en het 'lagere incasseringsniveau' van moslims hekelde, hoort juist nu het debat niet uit de weg te gaan.
Waar ging het dan wel over en hoe had nova dat dan moeten aanpakken?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 09:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat vind ik echt heel gek want Holman ging helemaal niet in op wat Aboutaleb als punt maakte. Die had het maar over die vriendschap (waar Verdonk trouwens veel minder stellig over was) en over dat ze door de familie was uitgenodigd. Zaken waar Aboutaleb niet op doelde.
Holman was dan ook geen relevante gast want hij gaat niet over de politieke lading van opmerkingen. Het onderwerp is door NOVA totaal verkeerd aangepakt.
Makkelijk scoren. Gefundeerd kritiek hebben op haar beleid is natuurlijk wat anders dan feiten verdraaien en leugens verspreiden. Verdonk is de afgelopen vier jaar juist iemand geweest die het debat is aan gegaan. Is de commentator dat even vergeten?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 09:41 schreef mariatrepp het volgende:
Goed commentaar in de Volkskrant van vandaag:
[..]
De kritiek die Aboutaleb had ging er over dat hij van mening is dat Verdonk tijdens die speech politiek gebruik gemaak heeft van de situatie.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 09:41 schreef sizzler het volgende:
[..]
Waar ging het dan wel over en hoe had nova dat dan moeten aanpakken?
Juist. Ten eerste geeft Holman aan dat het juist de Amsterdamse PvdA was die politiek gebruik wilde maken van de moord en niet Verdonk en ten tweede zegt hij dat Verdonk zich niet meer in A'dam heeft laten zien daarna. Dat is een tweede "verdraaiing" want ze is er wel degelijk -meerdere malen- op werkbezoek geweest. Zo gek is het niet hoor, om daar excuses voor te vragen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 09:47 schreef SCH het volgende:
[..]
De kritiek die Aboutaleb had ging er over dat hij van mening is dat Verdonk tijdens die speech politiek gebruik gemaak heeft van de situatie.
Als je het verder beluistert heeft dat vooral te maken met zijn frustratie (en die van vrijwel alle Amsterdamse bestuurders) dat ze zich in Den Haag nauwelijks bekommeren om Amsterdam.
Dat heeft het ook gedaan. Bij Verdonk. De twee hoofdpersonen zijn geïnterviewd. Daar is toch niets mis mee?quote:NOVA had het kunnen laten bij politieke reacties in Den Haag Vandaag met betrokkenen.
Het een sluit het ander niet uitquote:Op donderdag 19 oktober 2006 09:55 schreef sizzler het volgende:
[..]
Juist. Ten eerste geeft Holman aan dat het juist de Amsterdamse PvdA was die politiek gebruik wilde maken van de moord
Dat heeft hij niet aangetoond natuurlijk. Er werd nauwelijks op de bewuste passage in de speech ingegaan.quote:en niet Verdonk
Aboutaleb heeft uitgelegd dat er op politiek vlak weinig tot niet van Den Haag wordt vernomen. Bovendien is hij door de plaatselijk VVD gevraagd om een speech te houden over de moord op Van Gogh en de situatie daarna in Amsterdam. In die context is het niet zo'n gek verhaal.quote:en ten tweede zegt hij dat Verdonk zich niet meer in A'dam heeft laten zien daarna. Dat is een tweede "verdraaiing" want ze is er wel degelijk -meerdere malen- op werkbezoek geweest.
Excuses vragen mag altijd. Verdonk zou het ook zelf kunnen doen voor haar uitspraken natuurlijk.quote:Zo gek is het niet hoor, om daar excuses voor te vragen.
Holman was een slechte keus. Niet relevant voor de politieke kwestie waar het om gaat en natuurlijk wel heel erg subjectief. Om nou te zeggen dat het allemaal helder is om dat iemand uit het kamp van Verdonk het op zijn manier allemaal heeft uitgelegd, vind ik een rare redenering.quote:Dat heeft het ook gedaan. Bij Verdonk. De twee hoofdpersonen zijn geïnterviewd. Daar is toch niets mis mee?
Precies. Dus eigenljik maakt aboutaleb misbruik van de moord op van gogh. Hij gebruikt namelijk die gebeurtenis om aan te kaarten dat men zich niet om amsterdam bekommerd. Iets wat sch zelf ook aangeeft, alleen hij wil niet verder dan dat verdonk verkeerd bezig is:quote:Op donderdag 19 oktober 2006 09:55 schreef sizzler het volgende:
[..]
Juist. Ten eerste geeft Holman aan dat het juist de Amsterdamse PvdA was die politiek gebruik wilde maken van de moord en niet Verdonk en ten tweede zegt hij dat Verdonk zich niet meer in A'dam heeft laten zien daarna. Dat is een tweede "verdraaiing" want ze is er wel degelijk -meerdere malen- op werkbezoek geweest. Zo gek is het niet hoor, om daar excuses voor te vragen.
Aboutaleb gebruikt de situatie van van gogh om z'n frustraties kenbaar te maken. Verdonk heeft gelijk, excuses zijn hier op z'n plaats.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 09:47 schreef SCH het volgende:
Als je het verder beluistert heeft dat vooral te maken met zijn frustratie (en die van vrijwel alle Amsterdamse bestuurders) dat ze zich in Den Haag nauwelijks bekommeren om Amsterdam.
Kom op zeg!quote:
Nee, dat heeft Verdonk al gedaan.quote:Dat heeft hij niet aangetoond natuurlijk. Er werd nauwelijks op de bewuste passage in de speech ingegaan.
Dat heeft hij niet. Het was een aanval op Verdonk. Hij zou Verdonk na de moord niet meer in de hoofdstad hebben gezien.quote:Aboutaleb heeft uitgelegd dat er op politiek vlak weinig tot niet van Den Haag wordt vernomen.
De twee hoofdrolspelers wilde ws niet naar de studio komen. Dan was dit een goede tweede keuze omdat hij heel nauw bij dat evenement op de Dam betrokken was.quote:Holman was een slechte keus. Niet relevant voor de politieke kwestie waar het om gaat en natuurlijk wel heel erg subjectief. Om nou te zeggen dat het allemaal helder is om dat iemand uit het kamp van Verdonk het op zijn manier allemaal heeft uitgelegd, vind ik een rare redenering.
En als het gaat om ongefundeerde kritiek? Dan moet je ook niet 'zeuren'.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Verdonk moet niet zeuren en beter leren omgaan met kritiek.
Aldus Holman inderdaad. Uit de PvdA-bash-kliek, da's niet zo interessant en relevant. Ik zie geen enkel hard bewijs dat de PvdA deze bijeenkomst politiek heeft geregisseerd. Dat Verdonk zegt dat Theo het met haar eens was is een ongepaste politieke uitspraak op zo'n moment, dat staat wel vast. Man, het stoom was uit je oren gekomen als Femke daar zoiets had gezegd. Geef mij maar een vergelijkbare uitspraak van een PvdA-er tijdens dezelfde bijeenkomst.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:31 schreef sizzler het volgende:
Kom op zeg!Als de PvdA zo haar best heeft gedaan om deze gebeurtenis politiek gezien naar de eigen hand te zetten dan moet Aboutaleb niet achteraf gaan zeuren dat Verdonk dat zou hebben geprobeerd. Schijnheiligheid ten top. De PvdA wilde de hele regie in handen en zlf allerlei speeches houden. Verdonk is gevraagd, heeft daar een goede, algemene speech gehouden en alleen maar gezegd dat Theo het met haar eens was. En dat was ook zo. Aldus Holman.
Waar dan?quote:Nee, dat heeft Verdonk al gedaan.
Hij heeft bij Pauw en Witteman uitgelegd wat hij met die uitspraak bedoelde in die speech en dat was wat in de vorige post zei.quote:Dat heeft hij niet. Het was een aanval op Verdonk. Hij zou Verdonk na de moord niet meer in de hoofdstad hebben gezien.
In die hoedanigheid heeft hij haar daar niet meer gezien. Ze had een grote politieke mond op die bijeenkomst en verder heeft Den Haag Amsterdam in de kou laten staan als het gaat om integratie, het tegen gaan van radicalisering etcetera etcetera - da's toch evident dat Abou dat vindt? Dat mag ie toch vinden?quote:Hij zei letterlijk: "Na de moord op Van Gogh heb ik Verdonk in haar hoedanigheid als minister nooit meer in Amsterdam gezien. Nooit meer in Amsterdam gezien. Ik herhaal: nooit meer in Amsterdam gezien."
Het is niet als betrokkenheid ervaren. Dat mag Aboutaleb toch vinden?quote:Terwijl ze juist wél haar betrokkenheid met dit onderwerp heeft getoond door op verschillende werkbezoeken te gaan. Verdonk hier op aanvallen is debiel.
Sorry hoor, maar dat vind ik een hele slechte motivatie. Je nodigt iemand uit die enorm partijdig is en overduidelijk aan de kant van Verdonk staat. Dat mag. Maar dat jij dan met droge ogen beweert: de zaak is helder want Holman vertelt hoe het zit, dat vind ik onbestaanbaar.quote:De twee hoofdrolspelers wilde ws niet naar de studio komen. Dan was dit een goede tweede keuze omdat hij heel nauw bij dat evenement op de Dam betrokken was.
Je zou gelijk hebben als het niks met elkaar te maken zou hebben maar het heeft alles met elkaar te maken. Amsterdam heeft een groot probleem op het gebied van integratie en radicalisering. Ze voelen zich in de steek gelaten door Den Haag die zich er niet om bekommert maar wel komt opdraven als er zo'n gevoelige manifestatie is, dan een politiek punt maakt voor eigen gewin en vervolgens weer afzwaait en de boel door laat sudderen en vooral op de punten bezuinigt.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:14 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Precies. Dus eigenljik maakt aboutaleb misbruik van de moord op van gogh. Hij gebruikt namelijk die gebeurtenis om aan te kaarten dat men zich niet om amsterdam bekommerd. Iets wat sch zelf ook aangeeft, alleen hij wil niet verder dan dat verdonk verkeerd bezig is:
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:14 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Precies. Dus eigenljik maakt aboutaleb misbruik van de moord op van gogh. Hij gebruikt namelijk die gebeurtenis om aan te kaarten dat men zich niet om amsterdam bekommerd.
In feite had aboulabet ook een ander voorval kunnen aangrijpen. Hij had niet specifiek die avond van van gogh hoeven aangrijpen om zijn punt duidelijk te maken. Sterker nog, hij had ook gewoon kunnen roepen dat amsterdam te weinig aandacht krijgt zonder het hele voorval van die avond te noemen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Je zou gelijk hebben als het niks met elkaar te maken zou hebben maar het heeft alles met elkaar te maken. Amsterdam heeft een groot probleem op het gebied van integratie en radicalisering. Ze voelen zich in de steek gelaten door Den Haag die zich er niet om bekommert maar wel komt opdraven als er zo'n gevoelige manifestatie is, dan een politiek punt maakt voor eigen gewin en vervolgens weer afzwaait en de boel door laat sudderen en vooral op de punten bezuinigt.
Het is weer typisch Verdonk om daar niet op in te gaan. Altijd maar weer het slachtoffer uithangen en doen alsof haar onrecht wordt aangedaan - net als in die kopgeld-affaire met Van Liempt. Rita 'boehoe' Verdonk.
Ja precies, dat doet aloutaleb dus ook.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:08 schreef Posdnous het volgende:
[..]
. Ja, zo kun je alles wel verdraaien.
Dat had hij beter kunnen doen inderdaad.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:09 schreef haaahaha het volgende:
[..]
In feite had aboulabet ook een ander voorval kunnen aangrijpen. Hij had niet specifiek die avond van van gogh hoeven aangrijpen om zijn punt duidelijk te maken. Sterker nog, hij had ook gewoon kunnen roepen dat amsterdam te weinig aandacht krijgt zonder het hele voorval van die avond te noemen.
Ze hadden elkaar een paar keer ontmoet en Verdonk spreekt zelf niet over vriendschap maar dat is ook helemaal niet relevant. Ook niet wat de familie van Theo er van vindt, zet die nou niet als chantagemiddel in.quote:Hij doet het wel, het is slap, nergens voor nodig bovendien kwetsend voor de familie (die achter verdonk staat), daarnaast kwetsend voor verdonk alszijnde vriend van van gogh, dus excuses zijn op z'n plaats.
Wel als je iemand kwetst en wat je zegt niet klopt, helemaal als het een (goedkope) manier is om aandacht te vragen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat had hij beter kunnen doen inderdaad.
Hij heeft het waarschijnlijk zo gedaan om dat hij specifiek gevraagd was over de avond van Van Gogh en de tijd daarna te praten, door de Amsterdamse VVD. En omdat het hem zo hoog zat. Op zich is er dan toch niks op tegen om te zeggen wat je dwars zit?
Het is niet eens relevant voor aboutaleb om die avond aan te halen wanneer zijn frustratie is het gebrek aan aandacht aan amsterdam. Het is een goedkope manier om aandacht te vragen voor je frustraties/problemen.quote:Ze hadden elkaar een paar keer ontmoet en Verdonk spreekt zelf niet over vriendschap maar dat is ook helemaal niet relevant. Ook niet wat de familie van Theo er van vindt, zet die nou niet als chantagemiddel in.![]()
Job Coman to the rescue, dezelfde man die alle kritiek tegen Verdonk als lasterlijk bestempelde en hard liet optreden.quote:Oppositie raad valt over Aboutaleb
19-10-2006 Het werd toch nog even een spannend voor Ahmed Aboutaleb. De wethouder moest zich in de raad verantwoorden voor zijn kritiek op minister Verdonk. Zij eist excuses voor de bewering dat ze 'politiek gebruik' heeft gemaakt van de commotie rond de moord op Van Gogh.
Aboutaleb nam het "sorry" wederom niet in de mond maar verklaarde wel dat hij het niet zo bedoeld had. Het CDA vroeg in de raad ook om excuses. Zo niet, dan wilde het CDA een motie indienen tegen Aboutaleb, ondersteund door de VVD.
Cohen greep in en zei na een korte schosing dat de raad de woorden van Aboutaleb "moet zien als excuses".
Hij is gevraagd om die avond aan te halen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:45 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Wel als je iemand kwetst en wat je zegt niet klopt, helemaal als het een (goedkope) manier is om aandacht te vragen.
[..]
Het is niet eens relevant voor aboutaleb om die avond aan te halen wanneer zijn frustratie is het gebrek aan aandacht aan amsterdam. Het is een goedkope manier om aandacht te vragen voor je frustraties/problemen.
Dat heeft hij woensdagavond bij Pauw en Witteman al in diverse bewoordingen gedaan hoor.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:51 schreef haaahaha het volgende:
Goed dat Aboutaleb aangeeft dat hij het niet zo bedoeld heeft.
Hij legt toch zelf de (onjuiste) relatie tussen die avond en zijn frustratie?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij is gevraagd om die avond aan te halen.
Wat klopt er dan niet?
Dan vind ik het helemaal vreemd dat in geval aboutaleb aangeeft het niet zo bedoeld te hebben je blijft volhouden dat hij niet iets verkeerds heeft gezegdquote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat heeft hij woensdagavond bij Pauw en Witteman al in diverse bewoordingen gedaan hoor.
Waarom? Ik heb direct gezegd dat ik het op deze manier niet zo verstandig vond - dat zegt hij ook - niet dat hij iets verkeerds heeft gezegd. Hij heeft het niet zo bedoeld als het nu wordt uitgelegd door Verdonk en haar kamp.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:53 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Dan vind ik het helemaal vreemd dat in geval aboutaleb aangeeft het niet zo bedoeld te hebben je blijft volhouden dat hij niet iets verkeerds heeft gezegd
Ik weet niet, dit is je 1e post na de openingspost:quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom? Ik heb direct gezegd dat ik het op deze manier niet zo verstandig vond - dat zegt hij ook - niet dat hij iets verkeerds heeft gezegd. Hij heeft het niet zo bedoeld als het nu wordt uitgelegd door Verdonk en haar kamp.
Ik haal daar niet uit dat je van mening bent dat het niet verstandig is wat aboutaleb heeft gezegd. Je legt de bal duidelijk bij verdonk.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:12 schreef SCH het volgende:
Vreemd, want het is een vriend van de jarige.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:58 schreef Aoristus het volgende:
Misschien dat een politicus een tegenaanval kan overwegen, Verdonk werd uitgejouwd bij de herdenking van de afschaffing van de slavernij waar ze zichzelf voor het gemak maar even voor had uitgenodigd. Zie het als een ongenode gast op je verjaardagsfeestje die je drank komt opzuipen
Bronquote:Aboutaleb heeft 'geleerd' van ruzie met Verdonk
Excuses wil hij niet aanbieden voor zijn beledigingen aan het adres van VVD-minister Rita Verdonk, maar wethouder Ahmed Aboutaleb (PvdA) heeft sindsdien wel een 'leerproces' doorgemaakt. De Amsterdamse afdelingen van de VVD en het CDA riepen Aboutaleb woensdag op het matje.
VVD en CDA eisten excuses van Aboutaleb voor zijn beschuldiging dat Verdonk de moord op Theo van Gogh heeft gebruikt voor eigen politiek gewin.
Aboutaleb: Woorden niet beledigend bedoeld
‘De moord was een handig moment om politiek gebruik te maken van de situatie. Op de avond na de moord zei minister Verdonk op de Dam: "Theo was een vriend van mij, hij zei: Hou je rug recht, Rita." Van Gogh steunde mijn beleid, zei ze in feite,' zei Aboutaleb maandag op een VVD-bijeenkomst in Den Haag.
Beledigend
Vandaag zei Aboutaleb dat zijn woorden niet beledigend waren bedoeld en dat hij de integriteit van de politica niet wilde aantasten.
Maar pas na tussenkomst van burgemeester Job Cohen namen de partijen genoegen met de uitleg van Aboutaleb. Volgens Cohen had Aboutaleb zijn uitlatingen niet gedaan, als hij had geweten dat het zo zou vallen. ‘Dat kunt u als een excuus opvatten,’ zei Cohen.
Gebeld
Aboutaleb vertelde de raad dat hij dinsdagavond met Verdonk heeft gebeld. Wat in dat gesprek precies is besproken, wilde de wethouder niet zeggen. Hij zei dat hij binnenkort met Verdonk om de tafel wil gaan zitten, om het uit te praten. ‘Dat is nodig want er staan belangrijke zaken op de agenda,’ zei hij.
Verdonk noemde de uitspraken van Aboutaleb eerder ‘onvoorstelbaar’. ‘Ik was daar op uitnodiging van de familie en vrienden van Theo van Gogh,' zei de minister in een reactie. Met politiek gewin had de toespraak volgens Verdonk helemaal niets te maken.
Knoop je dat even in je oren, sch?quote:‘Ik was daar op uitnodiging van de familie en vrienden van Theo van Gogh,
Nee, klopt, dat is toch ook bekend? Het gaat er dan ook niet om dat aboutaleb niet wilde dat verdonk daar sprak, maar dat hij het niet vind kunnen wat ze daar zei. Dat ze wat ze zei gebruikte als een politieke uitspraak.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:21 schreef onemangang het volgende:
Vandaag een aardige collumn in het NRC van Frits Abrahams hierover:
Maar ik heb Aboutaleb nergens bezwaar horen maken tegen het feit dát ze op de Dam sprak, het ging er hem om wát ze daar heeft gezegd.
http://www.nu.nl/news/857404/11/Alsnog_excuses_Aboutaleb.htmlquote:Alsnog excuses Aboutaleb
Uitgegeven: 22 oktober 2006 12:24
Laatst gewijzigd: 22 oktober 2006 13:16
AMSTERDAM - De Amsterdamse wethouder Aboutaleb heeft alsnog zijn excuses aangeboden aan minister Verdonk. Dit meldt de NOS. Afgelopen week verweet Aboutaleb de minister de moord op Theo van Gogh te hebben gebruikt voor politiek gewin. De minister voor Vreemdelingenzaken eiste excuses alvorens weer met hem in debat te willen gaan.
De wethouder benadrukte zondag in een verklaring aan het ANP dat hij volledig achter de woorden stond die burgemeester Job Cohen van Amsterdam afgelopen woensdag in de gemeenteraad gebruikte.
Die zei in een heftig debat met de hoofdstedelijke fracties van de VVD en het CDA dat de partijen de verklaring van Aboutaleb, dat zijn uitingen over de toespraak van Verdonk tijdens de herdenkingsbijeenkomst op de Dam niet bedoeld waren om de minister te beledigen of te kwetsen, als een excuus mochten opvatten. Volgens de wethouder sprak Cohen met zijn ,,volle instemming''.
Verklaring
Reden dat Aboutaleb de woorden van excuses toen niet zelf in de mond nam, was volgens de wethouder omdat de burgemeester antwoord gaf op een vraag die de fracties aan hem hadden gesteld. ,,Daarmee was de kou voor beide partijen uit de lucht.''
Vervolgens suggereerde de landelijke VVD op basis van publiciteit over het debat in de gemeenteraad dat Aboutaleb niet achter de woorden van de burgemeester zou staan. ,,Dat is niet het geval'', zei de wethouder. ,,Ik kan mij voorstellen dat minister Verdonk oprecht gekwetst is. Omdat het nimmer mijn bedoeling is geweest haar te kwetsen, ben ik bereid sorry te zeggen. Dat doe ik ook in het besef dat we moeten blijven praten over de grote problemen en uitdagingen waarvoor Nederland staat en waarin we beide een rol vervullen.''
Aboutaleb doet alsnog zijn persoonlijk excuus in het tv-programma Lijst Nul van BNN dat maandag wordt uitgezonden.
Maar als je tijdens die speech daadwerkelijk reclame maakt voor je winkel, zou je dat dan netjes vinden?quote:Op zondag 22 oktober 2006 14:04 schreef haaahaha het volgende:
Stel een vriend van je overlijdt en jij doet een speech en iemand achteraf gaat roepen dat je die speech deed om reclame te maken voor je winkel. Dan word je daar toch niet vrolijk van, denk ik?
Er zou nergens reclame voor gemaakt worden.quote:Op zondag 22 oktober 2006 14:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar als je tijdens die speech daadwerkelijk reclame maakt voor je winkel, zou je dat dan netjes vinden?
Dan is er ook geen probleem - had Verdonk ook beter niet kunnen doen.quote:Op zondag 22 oktober 2006 21:03 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Er zou nergens reclame voor gemaakt worden.
Verdonk voerde dan ook geen campagne die avond.quote:Op maandag 23 oktober 2006 09:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan is er ook geen probleem - had Verdonk ook beter niet kunnen doen.
Daar wordt dus verschillend over gedacht.quote:Op maandag 23 oktober 2006 09:29 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Verdonk voerde dan ook geen campagne die avond.
Steeds minder dus en het begint er ook steeds meer op te lijken dat het juist de PvdA was die er politiek gewin mee hoopte te behalen.quote:Op maandag 23 oktober 2006 09:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Daar wordt dus verschillend over gedacht.
Nee hoor, dat kun je zo niet stellen. Die uitspraken van Verdonk op die avond blijven erg om streden en in mijn ogen ook erg ongepast en daar veranderen die excuses niet zo veel aan natuurlijk.quote:Op maandag 23 oktober 2006 09:42 schreef Chewie het volgende:
[..]
Steeds minder dus en het begint er ook steeds meer op te lijken dat het juist de PvdA was die er politiek gewin mee hoopte te behalen.
lol, nee man. Het werd pas omstreden toen aboutaleb er iets over z'n speech over zei. Hij kaartte het aan omdat hij gefrustreerd was, frustraties die op los zand gebaseerd waren en waarvoor hij dan ook geheel terecht excuses aan heeft geboden.quote:Op maandag 23 oktober 2006 09:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, dat kun je zo niet stellen. Die uitspraken van Verdonk op die avond blijven erg om streden en in mijn ogen ook erg ongepast en daar veranderen die excuses niet zo veel aan natuurlijk.
Holman's anti-PvdA-retoriek is verre van geloofwaardig.
Dat waren ze dus niet, Verdonk was daar op uitnodiging van de Familie en haalde daar dus ook alleen maar zaken aan waar zij het met Theo over had gehad. Niet ongepast dus, Cohen op zo'n demonstrratie is dan zelfs meer ongepast aangezien Theo niet echt onder stoelen of banken stak wat hij vond van deze man en vice verca.quote:Op maandag 23 oktober 2006 09:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, dat kun je zo niet stellen. Die uitspraken van Verdonk op die avond blijven erg om streden en in mijn ogen ook erg ongepast en daar veranderen die excuses niet zo veel aan natuurlijk.
Dat jij alleen met dit voorbeeld komt zegt al genoeg, HP/deTijd en de groene lieten vlak na de demonstratie al zien dat de PvdA amsterdam nu niet echt netjes bezig was geweest, Holman bevestigde dit onlangs nog en het is daarna in meerdere nieuwsbronnen aan de orde geweest.quote:Holman's anti-PvdA-retoriek is verre van geloofwaardig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |