abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42746182
Verdonk eist excuses van Aboutaleb

` Minister Verdonk eist excuses van de
Amsterdamse PvdA-wethouder Aboutaleb.
Die zei gisteren op een VVD-bijeenkomst
dat Verdonk de moord op Theo van Gogh
heeft gebruikt voor politiek gewin.

Op de avond na de moord zei Verdonk op
de Dam dat Van Gogh een vriend van haar
was en haar had gezegd dat ze haar rug
recht moest houden.Maar daarna heeft ze
zich nooit meer in Amsterdam laten zien
om ons te helpen,zegt Aboutaleb.

Verdonk spreekt van een "schandelijke
verdraaiing van de feiten".Ze eist
excuus,anders wil ze nooit meer met hem
praten.Komende zondag zouden Verdonk en
Aboutaleb in Buitenhof debatteren.

Afgelopen zondag ging de discussie tussen hen op het laatste moment al niet door.
Kan Aboutaleb toch niet helemaal ongelijk geven, zeker als het klopt dat Verdonk daarna nooit meer in Amsterdam is geweest. Aboutaleb zegt zoiets niet zomaar.
pi_42746217
De verkiezingen komen er weer aan.
pi_42746267
quote:
Verdonk spreekt van een "schandelijke
verdraaiing van de feiten".Ze eist
excuus,anders wil ze nooit meer met hem
praten.Komende zondag zouden Verdonk en
Aboutaleb in Buitenhof debatteren.
Mooi excuus om niet in debat te gaan hoor .
ijs_beer fan!
pi_42746735
Ja ja, 'vriendin' van van Gogh. Die warme vriendschap werd duidelijk na de messteek die ze in de rug van een échte vriendin van van Gogh, Ayaan Hirshi Ali, gaf.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:20:17 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_42746749
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:19 schreef onemangang het volgende:
Ja ja, 'vriendin' van van Gogh. Die warme vriendschap werd duidelijk na de messteek die ze in de rug van een échte vriendin van van Gogh, Ayaan Hirshi Ali, gaf.
Precies
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_42746831
Wat is die Aboutaleb toch een laffe hond...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_42746881
Excuses is inderdaad op z'n plaats.
pi_42747180
http://www.campus.tv/index.php?action=showmovie&movieid=147

De originele beelden van Aboutaleb. De nieuwe minister van integratie
pi_42748372
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:24 schreef haaahaha het volgende:
Excuses is inderdaad op z'n plaats.
Wrom? Hij zegt dat ze die manifestatie heeft aangegrepen om politiek voordeel uit te slaan door te suggereren dat Theo pal achter haar beleid stond, niet zo netjes op de dag dat iemand vermoord is. Ik snap zijn punt wel - snap alleen niet waarom het nu nog zo hoog zit maar die rare Rita maakt nou eenmaal veel emoties los.

Dat zij er nu weer zo'n nummertje van maakt is puur electoraal.
pi_42748454
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Wrom? Hij zegt dat ze die manifestatie heeft aangegrepen om politiek voordeel uit te slaan door te suggereren dat Theo pal achter haar beleid stond, niet zo netjes op de dag dat iemand vermoord is. Ik snap zijn punt wel - snap alleen niet waarom het nu nog zo hoog zit maar die rare Rita maakt nou eenmaal veel emoties los.

Jij gelooft verdonk niet als verdonk zegt dat van gogh tegen haar heeft gezegd dat ze haar rug recht moet houden?
pi_42748517
quote:

[..]

Hij zegt dat ze die manifestatie heeft aangegrepen om politiek voordeel uit te slaan door te suggereren dat Theo pal achter haar beleid stond, niet zo netjes op de dag dat iemand vermoord is.
Dat hij er nu in de verkiezingscampagne over begint geeft juist aan dat hij er zelf politiek voordeel uit probeert te halen. Scheinheilig figuur...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_42748518
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:14 schreef haaahaha het volgende:

[..]

Jij gelooft verdonk niet als verdonk zegt dat van gogh tegen haar heeft gezegd dat ze haar rug recht moet houden?
Oh ja zeker wel. Maar het is ongepast om zo'n politiek statement op zo'n avond te uiten. Daar heeft Aboutaleb volkomen gelijk in.
pi_42748552
Aboutaleb heeft zeker een punt, al had hij het wat netter kunnen brengen.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:18:48 #14
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_42748620
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:16 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat hij er nu in de verkiezingscampagne over begint geeft juist aan dat hij er zelf politiek voordeel uit probeert te halen. Scheinheilig figuur...
Maar hij zijn van de PvdAllochtonen, dan mag dat
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_42748635
relaxte positie van Aboutaleb, nooit meer met haar in debat EN haar de waarheid vertellen...
pi_42748679
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:19 schreef Genverbrander het volgende:
relaxte positie van Aboutaleb, nooit meer met haar in debat EN haar de waarheid vertellen...
Alsof debat met Verdonk mogelijk.

Maarrrrrrrrrrr voorrrrrrrrrrzitterrrrrrrrrrrrrr..............
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:21:24 #17
158692 kniertjeh
rectificatie volgt.
pi_42748713
Ík geloof ook niet dat Theo nou heeft bedoelt dat ze der rug recht moet houden...buigen moet dat kreng en honderd maal excusses aanbieden aan degene die ze zonder pardon het land uit zet met alle gevolgen van dien. (sorry ik ga misschien te ver..maar dat mens doet iets los maken in mij.)
Ik ben de onzichtbare werkelijkheid achter
de schijnbare wereld der illusies
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:23:10 #18
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_42748775
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:21 schreef kniertjeh het volgende:
[...]
(sorry ik ga misschien te ver..maar dat mens doet iets los maken in mij.)
Geen probleem, dat doen jij en je geloofsgenoten ook bij mij
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:26:53 #19
158692 kniertjeh
rectificatie volgt.
pi_42748913
U is van de rechtse kant?
pi_42748969
Het punt waar Abdoulateb terecht op wijst is dat verdonk weinig betrokken was bij de uitvoering van de integratiepolitiek... ze hooguit een paar 'mediaquotes' en hype-events wist uit te nutten (het handenschud-gate) maar inhoudelijk niks bracht ...

het 'inburgeringsexamen'..? is op sterven na dood ... het hangt heel sterk op uitvoering door de gemeentes maar lokale contacten heeft verdoink niet, het is een typische haagsche Politica die vanuit het haagsche regeert en die weinig contact heeft met mensen die het beleid zouden moeten uitvoeren, ook weinig daarover kan bijdragen..

Ik vermoed dat Abdoulateb waarschijnlijk zeker gelijk heeft dat verdonk zich na de moord op Van Gogh zich nul-komma-nul met bv de lokale problematiek in amsterdam heeft bemoeid en er geen enkele interesse in heeft getoond.

natuurlijk zou verdonk bv het ongelijk kunnen aantonen, door dan te komen met haar 'wapenfeiten'... wat ze dan wél gebracht heeft als Minister op het gebied van de integratiepolitiek.. ik kan niet zo snel iets visionairs of inhoudelijks noemen...
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:30:49 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_42749039
quote:

[..]

Met moddr gooien tijdens verkiezen is normaal. En mensen trappen er duidelijk in.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:35:40 #22
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42749148
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:56 schreef SCH het volgende:
Afgelopen zondag ging de discussie tussen hen op het laatste moment al niet door.
Kan Aboutaleb toch niet helemaal ongelijk geven, zeker als het klopt dat Verdonk daarna nooit meer in Amsterdam is geweest. Aboutaleb zegt zoiets niet zomaar.
Is het misschien mogelijk dat Aboutaleb zo iets zegt omdat de verkiezingen voor de deur staan en hij zijn vriendje Bos een duwtje wil geven?

Dit lkijk namelijk heel erg op gewoon het modder gooien wat zo vaak vlak voor de verkiezingen gebeurd.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42749205
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:35 schreef Martijn_77 het volgende:
Is het misschien mogelijk dat Aboutaleb zo iets zegt omdat de verkiezingen voor de deur staan en hij zijn vriendje Bos een duwtje wil geven?
Aboutaleb staat niet op de lijst en heeft weinig met de campagne te schaften bovendien heeft hij dit al wel vaker gezegd, misschien in wat andere bewoordingen. Het is opvallend dat Verdonk er nu ineens een nummertje van maakt. Beetje goedkoop maar het zal d'r niet veel helpen.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:40:43 #24
158692 kniertjeh
rectificatie volgt.
pi_42749277
Nou ik lees door modder heen hoor, en als ik eerlijk ben, na een regering met Rita als minister mag best de balans worden opgemaakt. Rietje zit confortable in haar pluche en handteerd een racistisch beleid die niet door de beugel kan. En aangezien ze de populairste politica is vrees ik dat er weinig zijn die door haar uitspraak heen prikken, ik ben recht door zee..nee slecht is ze. Ze heeft doden op haar geweten door mensen terug te sturen op een onverantwoorde wijze. Dan is het niet met modder gooien maar gewoon feiten op noemen.
Dit kan Theo nooit hebben bedoelt. Althans ik hoop het niet, hij kan het niet echt meer verduidelijken.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:43:57 #25
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42749372
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:38 schreef SCH het volgende:
Aboutaleb staat niet op de lijst en heeft weinig met de campagne te schaften bovendien heeft hij dit al wel vaker gezegd, misschien in wat andere bewoordingen.
Hoe zo hij moet zijn Partij toch steun geven in de verkiezingen en als die op zo'n moddergooi manier kan zullen ze het tegenwoordig niet na laten
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:38 schreef SCH het volgende:
Het is opvallend dat Verdonk er nu ineens een nummertje van maakt. Beetje goedkoop maar het zal d'r niet veel helpen.
En volgens mij heeft Aboutaleb gisteren gezegd op een VVD-bijeenkomst
dat Verdonk de moord op Theo van Gogh heeft gebruikt voor politiek gewin.

Dus het lijkt mij dat de eerste steek vanuit de PvdA hoek gekomen is en dat staat Verdonk toch in haar recht om te reageren
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42749527
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:43 schreef Martijn_77 het volgende:
Dus het lijkt mij dat de eerste steek vanuit de PvdA hoek gekomen is en dat staat Verdonk toch in haar recht om te reageren
Op hoge toon excuses eisen met behulp van dreigementen vind ik niet zo'n hele sterke indruk maken. Jij?
pi_42749641
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:40 schreef kniertjeh het volgende:
Nou ik lees door modder heen hoor, en als ik eerlijk ben, na een regering met Rita als minister mag best de balans worden opgemaakt. Rietje zit confortable in haar pluche en handteerd een racistisch beleid die niet door de beugel kan. En aangezien ze de populairste politica is vrees ik dat er weinig zijn die door haar uitspraak heen prikken, ik ben recht door zee..nee slecht is ze. Ze heeft doden op haar geweten door mensen terug te sturen op een onverantwoorde wijze. Dan is het niet met modder gooien maar gewoon feiten op noemen.
Dit kan Theo nooit hebben bedoelt. Althans ik hoop het niet, hij kan het niet echt meer verduidelijken.
Oh, god .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:06:17 #28
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42749914
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:51 schreef SCH het volgende:
Op hoge toon excuses eisen met behulp van dreigementen vind ik niet zo'n hele sterke indruk maken. Jij?
Op de manier waarop Aboutaleb handeld is ook erg laag maar ja. tijdens verkiezingen is alles geoorloofd
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42750222
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:35 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dit lkijk namelijk heel erg op gewoon het modder gooien wat zo vaak vlak voor de verkiezingen gebeurd.
Mijn god? bedoel, bedoel je dat tijdens een campagne bepaalde uitspraken gedaan worden?
het zou toch niet waahaar zijn? meen je dat écht, dat is zo gemeen, gewoon uitspraken doen die de publiciteit halen, tssk!.

de bewering is heel duidelijk, dat Verdonk na de moord op van Gogh wél naar Amsterdam kwam en deed alsof ze 'Theo's beste vriend was', maar zich daarna er nooit liet zien..
Dat zou slecht zijn als het zo was, maar het beste wat verdonk dan kan doen is juist aantonen dat ze wél een betrokken politica is, en dat ze zich wel heel duidelijk ingezet heeft op dat gebied ...

daarom snap ik niet dat ze als reactie vervolgens het debat niét aangaat...?
Waarom zou ze niet haar gelijk willen aantonen? als die beschuldiging onterecht is, is het toch makkelijk om hem te weerleggen?
pi_42750559
Wat hoor ik? klopt het dat die Aboutouleb z'n eigen zus de dood in gedreven heeft?
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:48:57 #31
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_42751632
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:40 schreef kniertjeh het volgende:
racistisch beleid?
Er moet toch niet meer van die SP onzin shit uit je koker komen
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:00:50 #32
158692 kniertjeh
rectificatie volgt.
pi_42752083
Nog meer onzin, maar dan van Rita;

Tegen twee Armeense kinderen van vier en zes, geboren en getogen in Nederland, zei ze tijdens zo’n ontmoeting ter bemoediging: «Het is beter voor jullie om naar het land van je ouders terug te keren, en dat je geen Armeens spreekt, kun je ook als een leuke uitdaging zien. Ik ken heel wat Nederlandse kinderen die met hun ouders naar het buitenland gaan, ambassadeurs en mensen van Shell en zo. Voor hen is dat ook een geweldige verrijking van hun bestaan, neem daar een voorbeeld aan
pi_42752319
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 21:00 schreef kniertjeh het volgende:
Nog meer onzin, maar dan van Rita;

Tegen twee Armeense kinderen van vier en zes, geboren en getogen in Nederland, zei ze tijdens zo’n ontmoeting ter bemoediging: «Het is beter voor jullie om naar het land van je ouders terug te keren, en dat je geen Armeens spreekt, kun je ook als een leuke uitdaging zien. Ik ken heel wat Nederlandse kinderen die met hun ouders naar het buitenland gaan, ambassadeurs en mensen van Shell en zo. Voor hen is dat ook een geweldige verrijking van hun bestaan, neem daar een voorbeeld aan
Zo knap hoor, heb je dat helemaal zelf verzonnen?
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:16:53 #34
158692 kniertjeh
rectificatie volgt.
pi_42752599
Nee, dat heb ik gezocht met google, ze heeft zoveel blunders dat ik ze niet allemaal onthoud.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:20:04 #35
158692 kniertjeh
rectificatie volgt.
pi_42752711
Maar pro-Verdonkertjes, komen jullie dan eens met argumenten waarom zij wel goed beleid zou hebben? Je kan alles weerleggen met onzin, maar dat is net zo makkelijk als Verdonk zelf doet, weglopen van inhoudelijke discussie.
pi_42753228
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 20:22 schreef Godslasteraar het volgende:
Wat hoor ik? klopt het dat die Aboutouleb z'n eigen zus de dood in gedreven heeft?
Ik hoorde ook zoiets. Heb jij misschien een bron?
En ontopic? Rita heeft wel bewezen personen uitgemolken te hebben voor eigen gewin, maar weet niet of ze dit voor eigen gewin heeft gebruikt. Volgens mij kenden ze elkaar toch?
Haar beleid noem ik trouwens ezeltje prik beleid.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:46:08 #37
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_42753583
quote:

[..]

Ik geef Aboutaleb wel gelijk, ik kreeg destijds ook jeuk toen Van Gogh vermoord was en zij daar opeens loopt te mekkeren dat wat zij doet precies is wat Theo wilde

En als Aboutaleb vindt dat hij excuses moet aanbieden, dan doet hij dat verder gewoon, vraag maar aan de daklozen hier
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:04:32 #38
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_42754202
NOVA duikt er straks ook op
pi_42754276
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 21:20 schreef kniertjeh het volgende:
Maar pro-Verdonkertjes, komen jullie dan eens met argumenten waarom zij wel goed beleid zou hebben? Je kan alles weerleggen met onzin, maar dat is net zo makkelijk als Verdonk zelf doet, weglopen van inhoudelijke discussie.
Verdonk heeft werkelijk niks goed gedaan bij alles werd ze wel een keer terug gefloten of gecorrigeerd door de 2de kamer, rechterlijke macht en raad van state

Iran
Congo
Syrie
Kalou
Taida
Inburgeringcursus
Ayaan Afaire
Uitzetten Antilianen
26000 asielprocedures afwerken voor juni 2005

Als iemand me kan vertellen wat verdonk wel goed heeft gedaan dan hoor ik dat graag
pi_42754397
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 22:04 schreef Againzender het volgende:
NOVA duikt er straks ook op
Bij elke kans om het beleid van Rita onderuit te halen duik STOMA er bovenop.
pi_42754415
Het probleem met Verdonk is dat ze geen politicus is. Ze heeft een hoop ideeën maar mist de doortastendheid om ze ook door de Kamer te drukken. Ik heb zelden zoveel plannen van één minister op de klippen zien lopen, ontzettend.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:14:03 #42
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_42754562
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 22:09 schreef Disorder het volgende:

[..]

Bij elke kans om het beleid van Rita onderuit te halen duik STOMA er bovenop.
Mwoah, dit is een conflict tussen een minister en een mogelijk toekomstig minister, dus best interessant voor NOVA om daar op te duiken, samen met een (volgens mij echte) vriend van Van Gogh.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:38:15 #43
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42755522
Goh, 't was al weer een tijdje geleden dat we iets gehoord hadden van verdonk. Ik vroeg me al af of ze niet uitgezet was.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:40:07 #44
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_42755584
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 22:38 schreef gronk het volgende:
Goh, 't was al weer een tijdje geleden dat we iets gehoord hadden van verdonk. Ik vroeg me al af of ze niet uitgezet was.
Ik had ook al een tijd niets van Aboutaleb gehoord... zal dat dan toch door de verkiezingen komen?
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:43:13 #45
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_42755682
Holman loopt een beetje leeg geloof ik
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:48:16 #46
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_42755860
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:51 schreef SCH het volgende:

[..]

nova net gezien?
en weet je nog dat verdonk bij het monument slavernij was? wanneer was dat ook al weer?
wat moet ik hier nu neerzetten?
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:48:54 #47
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_42755881
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 22:43 schreef Againzender het volgende:
Holman loopt een beetje leeg geloof ik
heerlijk! aboutaleb wordt even vakkundig in zijn hok gestopt.
pi_42755885
Holman Waarom altijd weer die kneuzen

Rechtse NOVA
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:50:47 #49
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_42755953
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 22:49 schreef SCH het volgende:
Holman Waarom altijd weer die kneuzen

Rechtse NOVA
tja, dat is iemand die er toen bij geweest is. lijkt me toch betrouwbaarder dat hij het vertelt als een lennart booij (die aan het multiculturele infuus van de gemeente Amsterdam ligt )
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:51:31 #50
13706 Danzig
Dirty Black Summer
pi_42755974
Briljant stukje op Nova, blijkt dus dat juist de PvdA politiek gewin uit de situatie wil halen.
schorriemorie
pi_42755975
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 22:50 schreef evert het volgende:

[..]

tja, dat is iemand die er toen bij geweest is. lijkt me toch betrouwbaarder dat hij het vertelt als een lennart booij (die aan het multiculturele infuus van de gemeente Amsterdam ligt )
Ik ken zoveel mensen die erbij waren, wat zegt dat dan?
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:59:47 #52
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_42756262
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 22:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ken zoveel mensen die erbij waren, wat zegt dat dan?
tjonge jonge, moeilijk he om toe te geven dat je pvda vriendje de plank misslaat.

feit: de pvda mensen hebben zichzelf aangemeld om te spreken
feit: verdonk heeft zich niet zelf aangemeld maar is gevraagd door de mensen van column producties en de familie
feit: van gogh beschouwde verdonk als vriendin
pi_42756405
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 22:59 schreef evert het volgende:

[..]

tjonge jonge, moeilijk he om toe te geven dat je pvda vriendje de plank misslaat.

feit: de pvda mensen hebben zichzelf aangemeld om te spreken
feit: verdonk heeft zich niet zelf aangemeld maar is gevraagd door de mensen van column producties en de familie
feit: van gogh beschouwde verdonk als vriendin
Ze kenden elkaar net man.

Verdonk is gevraagd door de familie - dat bestrijdt toch ook niemand? Ze had het alleen niet voor politieke doeleindenn moeten aangrijpen, daar heeft Aboutaleb volkomen gelijk in. Maar die hele Van Gogh crew is zo misselijk makend, die hebben geen enkel respect voor de doden maar gebruiken die moord nog steeds voor hun eigen hachie, daar kots ik echt op. Die baas van column is echt het dieptepunt, die is over het lijk van Van Gogh heen een bekende Nederlander gewordne. En Rita die op de avond van de moord haar speech aangrijpt om haar eigen beleid op te poetsen, how low can you go.

Maar dat vond ik toen al. De hele kwestie hoeft niet meer opgerakeld te worden.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 23:07:45 #54
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42756528
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 22:48 schreef evert het volgende:

[..]

heerlijk! aboutaleb wordt even vakkundig in zijn hok gestopt.
Dat was inderdaad een geval van 'da's ook nie-zo-slim-he'
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 23:10:26 #55
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_42756633
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 23:04 schreef SCH het volgende:

[..]

En Rita die op de avond van de moord haar speech aangrijpt om haar eigen beleid op te poetsen, how low can you go.
Dat vind ik ook nog steeds erg slecht.
Maar ik heb na Holman wel meer het idee dat Verdonk wat meer contact had met Van Gogh dan ik dacht.
pi_42761959
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 23:10 schreef Againzender het volgende:

[..]

Dat vind ik ook nog steeds erg slecht.
Maar ik heb na Holman wel meer het idee dat Verdonk wat meer contact had met Van Gogh dan ik dacht.
Verdonk zei zelf vanavond nog dat ze elkaar een paar keer hadden ontmoet en dat er iets van een ontluikende vriendschap was. Maar daar gaat de kritiek van Abou ook helemaal niet over. Hij vindt het niet verkeerd dat ze daar sprak, wel wat ze zei.

Abou heeft het helder uitgelegd bij P & W en gaat geen excuses aanbieden. Verdonk zal binnenkort die stupide gedachte om niet meer in discussie willen wel moeten laten varen en anders moet ze straks als kamerlid keurig in de bankjes blijven zitten als Minister Aboutaleb aan het woord is
  woensdag 18 oktober 2006 @ 08:53:00 #57
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42762685
Ik eiz rezzzppect jongeuh!
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 08:54:21 #58
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42762707
Abou heeft V-donk gedissst.
pi_42762751
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:56 schreef SCH het volgende:

Ze eist excuus,anders wil ze nooit meer met hem
praten.
Als in, geen handen schudden?
pi_42762853
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 20:22 schreef Godslasteraar het volgende:
Anyone?
  woensdag 18 oktober 2006 @ 09:20:31 #61
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42763075
quote:
Geen excuses Aboutaleb aan Verdonk

De Amsterdamse wethouder Aboutaleb is niet van plan zijn excuses aan te bieden aan minister Verdonk van Vreemdelingenzaken.

Video: Aboutaleb contra Verdonk

Theo van Gogh
Dat had Verdonk geëist na uitlatingen van Aboutaleb. Aanleiding is Aboutalebs uitspraak dat Verdonk politiek gebruik heeft gemaakt van haar optreden bij de herdenking van de vermoorde Theo van Gogh. Verdonk ontkent dit en vindt dat Aboutaleb de feiten verdraait. Zij wil niet meer in debat met de wethouder.

Gewin
Aboutaleb op zijn beurt is niet van plan zich te excuseren omdat hij niet van politiek 'gewin' heeft gesproken.
bron: RTLZ
  woensdag 18 oktober 2006 @ 09:24:39 #62
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42763122
Overigens, wat die holman ook zegt bij nova, prima dat-ie zelf ervoor gezorgd heeft dat verdonk daar haar zegje heeft kunnen doen, maar verder blijven de uitspraken van aboutaleb natuurlijk overeind. Voor iedereen die niet op de hoogte was van de relatie tussen verdonk en van gogh leek het er toch wel verdomd veel op dat verdonk een politiek slaatje probeerde te slaan uit 't hele gebeuren. Daarom dat 't ook zo stil bleef tijdens haar speech, en dat ze zelf nog moest gaan staan klappen.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 21:16:45 #63
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42784819
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 22:51 schreef Danzig het volgende:
Briljant stukje op Nova, blijkt dus dat juist de PvdA politiek gewin uit de situatie wil halen.
Had je anders verwacht dan? Aboutaleb gaat echt nniet zo maar uit het niets Verdonk beschuldigen daar zit veel meer achter.

Het is verkiezingstijd en dan dit soort lage streken toegestaan.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 18 oktober 2006 @ 22:23:13 #64
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42787875
Hij kruipt al weer terug in zijn schulp
quote:
Aboutaleb: Ik heb ervan geleerd

AMSTERDAM (ANP) - De Amsterdamse afdelingen van de VVD en het CDA hebben woensdag excuses geëist van wethouder Ahmed Aboutaleb (Diversiteit). Die zei de afgelopen dagen wel een leerproces te hebben doorgemaakt.
Van Aboutaleb werden excuses geëist vanwege zijn uitlatingen over minister Rita Verdonk (Integratie). Hoewel de wethouder aangaf dat zijn woorden niet beledigend waren bedoeld en dat hij niet de integriteit van de politica wilde aantasten, bleef een uitgebreid excuus uit.
Tijdens de gemeenteraadsvergadering kreeg de wethouder er flink van langs van VVD-fractieleider Eric van der Burg en diens CDA-collega Maurice Limmen. Aboutaleb beschuldigde maandagavond tijdens een VVD-bijeenkomst in Den Haag Verdonk ervan de moord op filmmaker Theo van Gogh politiek te hebben gebruikt.

Uiteindelijk namen VVD en CDA genoegen met de sussende woorden van burgemeester Job Cohen. Die drukte hen op het hart de woorden van de wethouder dat hij zijn uitlatingen niet had gedaan als hij had geweten dat het zo zou vallen, te geloven. ,,Dat kunt u als een excuus opvatten'', zei Cohen. En daarmee is de kous in de Amsterdamse gemeenteraad voorlopig af.
Bron

Alleen wel erg laf / typisch links dat hij niet zo mans is om zelf de excuses aan te bieden

Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 18 oktober 2006 @ 22:35:58 #65
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42788557
't is gewoon een ouderwetse diss. Niet meer, niet minder.

Niet dat Verdonk dat buiten verkiezingstijd niet deed, die gedraagt zich alsof het altijd verkiezingstijd is.
Wel consistent beleid, dat wel.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 22:42:01 #66
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_42788844
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 22:35 schreef Yildiz het volgende:

Niet dat Verdonk dat buiten verkiezingstijd niet deed, die gedraagt zich alsof het altijd verkiezingstijd is.
Precies. Dat toontje had ze op de Dam toen ook, en ik kreeg daar jeuk van. Dus ik begrijp Aboutaleb wel wat dat betreft.
En alles dat op dit moment in de politiek geroepen wordt zal verder wel door een-of-andere spindoctor geregiseerd worden om zoveel mogelijk publiciteit te scoren.
pi_42789353
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 22:51 schreef Danzig het volgende:
Eens en erg laag van Aboutaleb.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
  woensdag 18 oktober 2006 @ 22:56:03 #68
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42789432
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 22:53 schreef -Jean- het volgende:

[..]

Ach, als ik de rechtse huilies hier hoor dan is 't sowieso een lage streek dat 'linkse mensen' lucht inademen. Die lucht had mogelijk wel gebruikt kunnen worden door een rechts iemand! Da's een beknotting van de vrijheid!!!eins!
  woensdag 18 oktober 2006 @ 22:57:37 #69
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42789497
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 22:53 schreef -Jean- het volgende:
Zeker wilde zeker zijn partij steun geven in de komende verkiezingen. Vraag me af of Bos hem dat zelf in gefluisterd heeft.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 18 oktober 2006 @ 22:58:10 #70
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42789517
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 22:57 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Zeker wilde zeker zijn partij steun geven in de komende verkiezingen. Vraag me af of Bos hem dat zelf in gefluisterd heeft.
Natuuuurlijk. Waar heb je anders een Links Complot voor.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 23:04:19 #71
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_42789775
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 22:57 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bos zit achter deze hele affaire volgens mij, maar dan met een heel andere reden. Hij probeert bewust Aboutaleb te beschadigen, en schakelt daarbij zijn netwerk van NOVA in, die vervolgens wat standaard verkiezingsretoriek op een plaatselijke politieke bijeenkomst volledig opblaast.
Bos is doodsbenauwd dat niet straks hij, maar Aboutaleb de populairste PvdA-er wordt, net zoals in Amsterdam is gebeurd bij de plaatselijke PvdA.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 23:08:11 #72
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42789932
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 23:04 schreef Againzender het volgende:
Bos zit achter deze hele affaire volgens mij, maar dan met een heel andere reden. Hij probeert bewust Aboutaleb te beschadigen, en schakelt daarbij zijn netwerk van NOVA in, die vervolgens wat standaard verkiezingsretoriek op een plaatselijke politieke bijeenkomst volledig opblaast.
Bos is doodsbenauwd dat niet straks hij, maar Aboutaleb de populairste PvdA-er wordt, net zoals in Amsterdam is gebeurd bij de plaatselijke PvdA.
Hij dus is binnen zijn Partij ook nog een strijd aan het leveren. Dat is lekker dan zo'n partij die de grootste van Nederland dreigt te worden en een partijleider die zich met dat soort dingen in laat.

Waar een reden om geen PvdA te stemmen (lijstje wordt wel lang zo)
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 18 oktober 2006 @ 23:10:44 #73
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42790044
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 23:08 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Hij dus is binnen zijn Partij ook nog een strijd aan het leveren. Dat is lekker dan zo'n partij die de grootste van Nederland dreigt te worden en een partijleider die zich met dat soort dingen in laat.

Waar een reden om geen PvdA te stemmen (lijstje wordt wel lang zo)
Maar je hoeft niet perse PvdA te stemmen hoor. Je kunt ook SP stemmen, of groen links, als je dat wilt
  woensdag 18 oktober 2006 @ 23:15:17 #74
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42790212
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 23:10 schreef gronk het volgende:

[..]

Maar je hoeft niet perse PvdA te stemmen hoor. Je kunt ook SP stemmen, of groen links, als je dat wilt
Ja, als ik dat zou willen.

Maar als ik dit topic De Nieuwe Stemwijzer [Deel 2] bekijk dan denk ik toch dat ik iets anders moet gaan stemmen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42790772
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:58 schreef Urquhart het volgende:
De verkiezingen komen er weer aan.
Juist. Alle andere reacties in dit topic overbodig. Geen reden om je druk te maken over 'laag gedrag' van hetzij Abou hetzij Verdonk: ze proberen allemaal hun slag te slaan op alle mogelijke manieren.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 23:33:18 #76
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42790817
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 23:32 schreef thaleia het volgende:
Juist. Alle andere reacties in dit topic overbodig. Geen reden om je druk te maken over 'laag gedrag' van hetzij Abou hetzij Verdonk: ze proberen allemaal hun slag te slaan op alle mogelijke manieren.
Maar de manier waarop Aboutaleb het doet en zo maar uit het niets vind ik wel erg laag.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42791103
@SCH: Leren tellen doe je maar tijdens Sesamstraat. Ik heb je reacties gewoon door de shredder heen gehaald. Volgende reacties op Martijn_77 waarin je laat zien hoe goed je wel niet kan tellen worden genote.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  woensdag 18 oktober 2006 @ 23:43:11 #78
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42791135
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 23:33 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Maar de manier waarop Aboutaleb het doet en zo maar uit het niets vind ik wel erg laag.
Ow, hij moet eerst twee weken van tevoren aankondigen dat-ie iets naars over Verdonk of wie-dan-ook gaat zeggen.
pi_42791355
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 23:42 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
@SCH: Leren tellen doe je maar tijdens Sesamstraat. Ik heb je reacties gewoon door de shredder heen gehaald. Volgende reacties op Martijn_77 waarin je laat zien hoe goed je wel niet kan tellen worden genote.
Nieuwe POL-mod? Doe anders gewoon even wat aan die flames van hem. Bedankt!!!
Doe maar notes, als het op een mooi rond getal uitkomt
pi_42791402
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 23:33 schreef Martijn_77 het volgende:
Lolbroek
pi_42791461
Ik zie eerlijk gezegd alleen dat M_77 Aboutaleb niet zo erg mag. Dus waar hij flamed??? Of ben jij het Abou??
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_42791510
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 23:52 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Ik zie eerlijk gezegd alleen dat M_77 Aboutaleb niet zo erg mag. Dus waar hij flamed??? Of ben jij het Abou??
Oh, al die domme oneliners vind jij iets toevoegen aan de discussie?

Ik telde vanavond even de zinloze 'De PvdA is kut' posts van hem en dat telt zo snel door, daar doen ze bij Sesamstraat maanden over
pi_42791523
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 23:04 schreef Againzender het volgende:

[..]

heerlijk dat iemand deze post serieus nam
pi_42791708
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 18:35 schreef stoofstraat het volgende:
http://www.campus.tv/index.php?action=showmovie&movieid=147

De originele beelden van Aboutaleb. De nieuwe minister van integratie
ik mag toch hopen van niet, verdonk doet haar werk erg goed. vind het niet meer dan normaal dat Aboutaleb zijn excuses aanbied
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_42791789
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 00:01 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ik mag toch hopen van niet, verdonk doet haar werk erg goed. vind het niet meer dan normaal dat Aboutaleb zijn excuses aanbied
Aboutaleb heeft weer eens gezegd wat heel mensen vonden van haar optreden. Daar is niks geks aan en daarvoor zijn ook geen excuses nodig. Ik vind het echt slap dat ze meteen gaat huilen als een kind en met dreigementen gaat strooien. Erg onprofessioneel.

Is wel een gebruikelijke reactie. Niet op de inhoud ingaan maar het slachtoffer uit gaan hangen. Leidt wel lekker de aandacht af van de blunder rond de Iraanse homo's natuurlijk, waar ze de zoveelste scheve schaats mee reed.
pi_42791853
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 00:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Aboutaleb heeft weer eens gezegd wat heel mensen vonden van haar optreden. Daar is niks geks aan en daarvoor zijn ook geen excuses nodig. Ik vind het echt slap dat ze meteen gaat huilen als een kind en met dreigementen gaat strooien. Erg onprofessioneel.

Is wel een gebruikelijke reactie. Niet op de inhoud ingaan maar het slachtoffer uit gaan hangen. Leidt wel lekker de aandacht af van de blunder rond de Iraanse homo's natuurlijk, waar ze de zoveelste scheve schaats mee reed.
je bent in de war dat doen moslims
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_42791887
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 00:05 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

je bent in de war dat doen moslims
Hebben ze van Rita geleerd dan.
pi_42791916
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 00:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Hebben ze van Rita geleerd dan.
pi_42795425
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 00:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Aboutaleb heeft weer eens gezegd wat heel mensen vonden van haar optreden.
Wat een slappe manier om je mening kracht bij te zetten, werkelijkwaar.
quote:
Daar is niks geks aan en daarvoor zijn ook geen excuses nodig. Ik vind het echt slap dat ze meteen gaat huilen als een kind en met dreigementen gaat strooien. Erg onprofessioneel.
Ze mag geen menselijkheid tonen? Bij mensen als jij kan ze niks goed doen. Is ze de strenge verdonk is het niet goed, huilt ze, is het niet goed.
quote:
Jij bent gezien jouw reacties in dit topic voor aboutaleb, je vind het onzin dat verdonk excuses eist en je vind de toespraak die verdonk die avond hield politiek getint. Maar wat me dan verbaast, ik heb je er nooit over gehoord, totdat nu opeens iemand ermee komt. Het laat wat mij betreft zien dat je subjectief bezig bent. Je grijpt alles aan om verdonk in een zwart daglicht te zetten.
Ze heeft gewoon gelijk. De familie wilde dat ze daar aanwezig was en wilde dat ze zei wat ze zei. Aboutaleb is aan het stemming maken, hij roept dingen die niet waar zijn, niet kloppen. Wie is hij om te bepalen dat een wens van de familie van van gogh politiek getint is? Verdonk was een vriend van van gogh, iets wat je opeens vergeten lijkt te zijn.
pi_42796451
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 07:42 schreef haaahaha het volgende:
Ze mag geen menselijkheid tonen? Bij mensen als jij kan ze niks goed doen. Is ze de strenge verdonk is het niet goed, huilt ze, is het niet goed.
Dus als Marokkanen voortaan om niks huilen dat ze gediscrimineerd worden, dan ben jij de eerste die dat menselijkheid noemt? Kom op zeg. Ze reageert zo kinderachtig door niet meer in debat te willen. Waar is ze bang voro?
quote:
Jij bent gezien jouw reacties in dit topic voor aboutaleb, je vind het onzin dat verdonk excuses eist en je vind de toespraak die verdonk die avond hield politiek getint. Maar wat me dan verbaast, ik heb je er nooit over gehoord, totdat nu opeens iemand ermee komt. Het laat wat mij betreft zien dat je subjectief bezig bent. Je grijpt alles aan om verdonk in een zwart daglicht te zetten.
Ze heeft gewoon gelijk. De familie wilde dat ze daar aanwezig was en wilde dat ze zei wat ze zei. Aboutaleb is aan het stemming maken, hij roept dingen die niet waar zijn, niet kloppen. Wie is hij om te bepalen dat een wens van de familie van van gogh politiek getint is? Verdonk was een vriend van van gogh, iets wat je opeens vergeten lijkt te zijn.
Ze is ook minister en hoort zo'n bijeenkomst niet te gebruiken voor eigen politiek gewin. Dat heb ik direct gezegd die avond en velen met mij en daardoor werd ze door een groot deel van het publiek daar ook uitgejauwd. En als je eens zou lezen dan zie je dat ik het in dit topic ook wat merkwaardig noemde dat Aboutaleb het nu weer oprakelt. Dat snap ik niet zo goed, maar dat maakt zijn punt niet minder waar.

En Verdonk heeft mij niet nodig voor het zwarte daglicht
pi_42796605
Aboutaleb had ongelijk, dat bleek wel uit het betoog van Theodor Holman bij nova eergisteren. Niet meer dan terecht dus dat hij nu eindelijk zijn excuses heeft gemaakt.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_42796664
Wat een lange tenen heeft die Verdonk zeg
pi_42796765
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 09:27 schreef sizzler het volgende:
Aboutaleb had ongelijk, dat bleek wel uit het betoog van Theodor Holman bij nova eergisteren. Niet meer dan terecht dus dat hij nu eindelijk zijn excuses heeft gemaakt.
Dat vind ik echt heel gek want Holman ging helemaal niet in op wat Aboutaleb als punt maakte. Die had het maar over die vriendschap (waar Verdonk trouwens veel minder stellig over was) en over dat ze door de familie was uitgenodigd. Zaken waar Aboutaleb niet op doelde.

Holman was dan ook geen relevante gast want hij gaat niet over de politieke lading van opmerkingen. Het onderwerp is door NOVA totaal verkeerd aangepakt.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 09:41:18 #94
146018 mariatrepp
wetenschap, politiek EN kunst!
pi_42796899
Goed commentaar in de Volkskrant van vandaag:
quote:
Heeft Verdonk gelijk als zij protesteert tegen een verkeerde voorstelling van zaken, zij bewijst zichzelf evenmin een dienst door op hoge toon excuses te eisen voor deze 'schandalige verdraaiing van de feiten' en niet meer met Aboutaleb te willen discussiëren zolang die zijn woorden niet heeft ingetrokken. Een minister die vier jaar lang de confrontatie heeft gezocht en het 'lagere incasseringsniveau' van moslims hekelde, hoort juist nu het debat niet uit de weg te gaan.
pi_42796915
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 09:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat vind ik echt heel gek want Holman ging helemaal niet in op wat Aboutaleb als punt maakte. Die had het maar over die vriendschap (waar Verdonk trouwens veel minder stellig over was) en over dat ze door de familie was uitgenodigd. Zaken waar Aboutaleb niet op doelde.

Holman was dan ook geen relevante gast want hij gaat niet over de politieke lading van opmerkingen. Het onderwerp is door NOVA totaal verkeerd aangepakt.
Waar ging het dan wel over en hoe had nova dat dan moeten aanpakken?
pi_42797016
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 09:41 schreef mariatrepp het volgende:
Goed commentaar in de Volkskrant van vandaag:
[..]
Makkelijk scoren. Gefundeerd kritiek hebben op haar beleid is natuurlijk wat anders dan feiten verdraaien en leugens verspreiden. Verdonk is de afgelopen vier jaar juist iemand geweest die het debat is aan gegaan. Is de commentator dat even vergeten?
pi_42797033
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 09:41 schreef sizzler het volgende:

[..]

Waar ging het dan wel over en hoe had nova dat dan moeten aanpakken?
De kritiek die Aboutaleb had ging er over dat hij van mening is dat Verdonk tijdens die speech politiek gebruik gemaak heeft van de situatie.

Als je het verder beluistert heeft dat vooral te maken met zijn frustratie (en die van vrijwel alle Amsterdamse bestuurders) dat ze zich in Den Haag nauwelijks bekommeren om Amsterdam.

Geen handige uitspraak want die twee dingen zijn niet echt met elkaar in verband te brengen. Maar ik vind wel dat hij zich daar voldoende voor geexcuseerd heeft.

NOVA had het kunnen laten bij politieke reacties in Den Haag Vandaag met betrokkenen.
pi_42797162
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 09:47 schreef SCH het volgende:

[..]

De kritiek die Aboutaleb had ging er over dat hij van mening is dat Verdonk tijdens die speech politiek gebruik gemaak heeft van de situatie.

Als je het verder beluistert heeft dat vooral te maken met zijn frustratie (en die van vrijwel alle Amsterdamse bestuurders) dat ze zich in Den Haag nauwelijks bekommeren om Amsterdam.
Juist. Ten eerste geeft Holman aan dat het juist de Amsterdamse PvdA was die politiek gebruik wilde maken van de moord en niet Verdonk en ten tweede zegt hij dat Verdonk zich niet meer in A'dam heeft laten zien daarna. Dat is een tweede "verdraaiing" want ze is er wel degelijk -meerdere malen- op werkbezoek geweest. Zo gek is het niet hoor, om daar excuses voor te vragen.
quote:
NOVA had het kunnen laten bij politieke reacties in Den Haag Vandaag met betrokkenen.
Dat heeft het ook gedaan. Bij Verdonk. De twee hoofdpersonen zijn geïnterviewd. Daar is toch niets mis mee?
pi_42797367
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 09:55 schreef sizzler het volgende:

[..]

Juist. Ten eerste geeft Holman aan dat het juist de Amsterdamse PvdA was die politiek gebruik wilde maken van de moord
Het een sluit het ander niet uit
quote:
en niet Verdonk
Dat heeft hij niet aangetoond natuurlijk. Er werd nauwelijks op de bewuste passage in de speech ingegaan.
quote:
en ten tweede zegt hij dat Verdonk zich niet meer in A'dam heeft laten zien daarna. Dat is een tweede "verdraaiing" want ze is er wel degelijk -meerdere malen- op werkbezoek geweest.
Aboutaleb heeft uitgelegd dat er op politiek vlak weinig tot niet van Den Haag wordt vernomen. Bovendien is hij door de plaatselijk VVD gevraagd om een speech te houden over de moord op Van Gogh en de situatie daarna in Amsterdam. In die context is het niet zo'n gek verhaal.
quote:
Zo gek is het niet hoor, om daar excuses voor te vragen.
Excuses vragen mag altijd. Verdonk zou het ook zelf kunnen doen voor haar uitspraken natuurlijk.
Maar zo'n loos dreigement "jij doet stom tegen me en dan gaat ik noooooooit meer met je te praten" vind ik voor een minister echt beneden peil. Als je niet tegen de mening van anderen kan, dan heb je een veel te lage pijngrens voor de politiek.
quote:
Dat heeft het ook gedaan. Bij Verdonk. De twee hoofdpersonen zijn geïnterviewd. Daar is toch niets mis mee?
Holman was een slechte keus. Niet relevant voor de politieke kwestie waar het om gaat en natuurlijk wel heel erg subjectief. Om nou te zeggen dat het allemaal helder is om dat iemand uit het kamp van Verdonk het op zijn manier allemaal heeft uitgelegd, vind ik een rare redenering.
pi_42797531
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 09:55 schreef sizzler het volgende:

[..]

Juist. Ten eerste geeft Holman aan dat het juist de Amsterdamse PvdA was die politiek gebruik wilde maken van de moord en niet Verdonk en ten tweede zegt hij dat Verdonk zich niet meer in A'dam heeft laten zien daarna. Dat is een tweede "verdraaiing" want ze is er wel degelijk -meerdere malen- op werkbezoek geweest. Zo gek is het niet hoor, om daar excuses voor te vragen.
Precies. Dus eigenljik maakt aboutaleb misbruik van de moord op van gogh. Hij gebruikt namelijk die gebeurtenis om aan te kaarten dat men zich niet om amsterdam bekommerd. Iets wat sch zelf ook aangeeft, alleen hij wil niet verder dan dat verdonk verkeerd bezig is:
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 09:47 schreef SCH het volgende:
Aboutaleb gebruikt de situatie van van gogh om z'n frustraties kenbaar te maken. Verdonk heeft gelijk, excuses zijn hier op z'n plaats.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')