quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 21:22 schreef bixister het volgende:
oh shit rottdog, wat een schrik. maar gelukkig met goede afloop, pfoeh.
anna en piet slapen de afgelopen dagen ook slecht of helemaal niet 's middags. zou 't 'm in het weer zitten?
ik zit nu midden in de oriëntatiegesprekjes met verschillende scholen. vind het moeilijk om te kiezen hoor. komende dinsdag weer een gesprek en dan begin november de laatste, dan moeten we maar een knoop doorhakken.
Lishequote:
quote:Op donderdag 12 oktober 2006 09:24 schreef Fuente het volgende:
Fijn dat het beter gaat met Jordy
Hestria, wat Githa zegt, eerst eens kijken hoe het zonder zijkant gaat? Als z er echt uitklimmen wordt het gevaarlijk, dan kan je op den duur beter een gewoon bedje kopen denk ik.
dat is dus wat we zo raar vindenquote:Op donderdag 12 oktober 2006 22:44 schreef bixister het volgende:
ai ladyS wat rot he om je kind het zo moeilijk te zien hebben. lijkt me een goed idee om die leidsters even te vragen om haar iets minder direct te benaderen in zo'n situatie, haar nog een beetje meer ruimte te geven wat dat betreft. en verder hoort het denk ik ook wel gewoon bij het wennen. ze leert door het zien van hoe die andere kinderen zich gedragen in zo'n groep vast heel snel hoe zich een houding te geven in zo'n situatie. volgens mij is amber namelijk wel een heel sociaal en open meisje, dus zal ze haar ogen en oren enorm de kost geven daar. geef het nog een beetje tijd. ik vind dat ze het over het geheel genomen al fantastisch doet zo te lezen.
Mag ik daar als ex pabo-er en een moeder hebbende die kleuterjuf is, wat over zeggen?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 10:50 schreef chacama het volgende:
Ik heb vandaag koffieochtend gehad op de PSZ. Het was erg nuttig. Een aantal vriendinnetjes van Fleur gaan eerder dan zij naar de kleuterschool en ik heb dan ook met de moeders afgesproken dat als het zover is, ik in overleg met de school Fleur een paar keer wil laten komen. Dit omdat ze nu al zo bang is voor de grote school. Ik heb de hoop dat als ze haar vriendjes daar ziet, ze niet (of minder) bang wordt om naar de basisschool te gaan. En dus ook niet meer 'niet jarig' wil zijn en niet 'geen cadeaus hoeft'. Ik vind het zo sneu voor d'r en weet ook niet waar de angst vandaan komt. Manlief en ik hebben wel al het besluit genomen dat als het echt niet gaat, ze lekker nog een tijdje blijft peuteren. Ze is een vroege leerling en een paar maandjes wachten kan geen kwaad. Maar stilletjes hoop ik toch dat ze van d'r angst af komt voordat ze 4 wordt (augustus 2007). Ja, dan pas en ze maakt zich nu al zorgen over dan.....
Dat vind ik een goed plan. Een langere periode wennen vinden ze op haar school vast oke, als de kleuterklas tenminste niet uit z'n voegen barst van het grote aantal kleuters. Je zou ook kunnen beginnen na de vakantie met alleen 's ochtends te gaan. Dit mag gewoon en dan heel langzaam de middagen erbij in gaan voeren. Misschien dat het idee van een hele dag naar school haar afschrikt? Dat zou je dus door het bovenstaande op kunnen vangen. Of ze heeft een keer iets op die school gezien, een boze juf ofzo, dat haar angstig maakt. Hoewel ze waarschijnlijk gewoon vertrouwd is met haar peuterleidsters en het niet ziet zitten om weer een band met een ander op te bouwen. Hiervoor zou je haar kunnen voorstellen aan de kleuterjuf en vooral ook vriendinnetjes die daar al zitten laten beamen dat de juf zo lief is.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 11:38 schreef chacama het volgende:
Ik heb dus al gedacht om pas na de vakantie te gaan wennen of al eerder te laten gaan en dat ze een lagere periode kan wennen en het dus ook leuk vind om na de vakantie weer naar school te mogen.
Tjah, dat weet ik dus ook nietquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 12:01 schreef chacama het volgende:
Moeilijk Githa. Ik zie dat Fleur bij de huisarts alle plezier heeft in het gewoon dokterssetje. Ik krijg mijn bloeddruk gemeten en naar het hart wordt geluisterd en natuurlijk naar de baby. Ernie reageert wel, maar ik weet niet of het voor Jordy belangrijk is dat hij hoort wat de doktoren hoort of dat ie went aan alle spulletjes.
Kijk en zo leer ik ook weer wat bijquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 21:07 schreef Lois het volgende:
Eerste paar uur is om het uur chacama, dan om de 2 uur. (net cursus kinder-ehbo heeft gehad) Volgens mij is het zelfs elk half uur maar dat zou ik even aan Karin moeten vragen.
Wat lastig is dat he, hoe bereid je zo'n ventje nou voor? Veel sterkte meisquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 21:59 schreef Githa het volgende:
Sara, wat goed joh!![]()
Fuente, ik snap wel wat je bedoeld hoor en ik ben het ook met je eens, maar helaas heeft de ervaring ons geleerd dat dát niet werkt voor Jordy, dus nu een beetje zoekende wat wel en dit is een van de opties.
Ze heeft dus nog nooit zo gereageerd. Uiteraard wel de pittige "ik ben een peuter!" uitbarstingen, maar nog nooit zo extreem. In geen enkele situatie!quote:Op zondag 15 oktober 2006 09:57 schreef m@x het volgende:
Ik zat je verhaal net te lezen Anna en ik zou echt niet weten wat je hiermee zou moeten. Ik kan me voorstellen dat je er heel erg van geschrokken bent en dat je je er rot over voelt. Reageert ze wel vaker zo als jij tussen haar en haar vader komt?
(ja ik ga ff verder om mijn 'normale' account, het originele bericht wilde ik ff niet zoekbaar hebben...)quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:53 schreef Lois het volgende:je ziet gewoon een scherm over haar gezicht vallen en ze verliest zich dan in haar eigen woede, die ze niet zelf kan remmen.
Och wat een domper Irethquote:Op maandag 16 oktober 2006 13:47 schreef Ireth het volgende:
Net met ophalen op de psz....
Juffie "ze heeft op de wc geplast!!!"
Ik:
Juffie: Ja ze ging helemaal zelf, zelf haar broek naar benee en weer omhoog, maar dat ging heel goed met haar luierbroekje!
Ik: [afbeelding] Luierbroekje? Ze heeft een huggie's met plakstripjes aan?? [afbeelding]
Juffie: Ow ach, ik vergis me.. het was Bibi....
Ik:[afbeelding]
dat komt omdat bijna niemand die k*twiki bijhoudt, en wel de openingspost gebruikt. En ja, soms ben ik zo gestoord om ook de wiki bij te houden maar dat is natuurlijk wel van de zotte.... gezien het feit dat het bedoeld is om de mods werk uit handen te nemen.quote:Op zondag 15 oktober 2006 10:10 schreef Vicky het volgende:
Sara is verdwenen uit het lijstje
Thnx!quote:Op maandag 16 oktober 2006 21:49 schreef Lois het volgende:
[..]
dat komt omdat bijna niemand die k*twiki bijhoudt, en wel de openingspost gebruikt. En ja, soms ben ik zo gestoord om ook de wiki bij te houden maar dat is natuurlijk wel van de zotte.... gezien het feit dat het bedoeld is om de mods werk uit handen te nemen.
Ze staat er weer bij!
Ook zoiets waar je misschien niet aan denkt, dat een kind het fijn vind om kinderen met 'hetzelfde' te leren kennen zodat ze weten dat ze niet de enige zijn.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:24 schreef Githa het volgende:
Dus ik zeg, Kijk eens bij Jordy zijn handjes dan, en hij was helemaal verrukt dat hij niet 'alleen'waszo lief
Hij zei ook nog tegen Jordy dat hij hoopte dat ze erg mooi werden![]()
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 20:40 schreef Lois het volgende:
Puzzeltje lukt niet in 1 keer "fut fut fut!".
en nog precies op de juiste tijd gepostquote:Op woensdag 18 oktober 2006 08:50 schreef Githa het volgende:
Welkom Vicky en Amberofficieel dreumes nu!
Is ook zo, tussen 1 en 2 heb ik me zo liggen verbijten: niet oppakken, niet oppakken, niet eruit halen want dan is alles voor niets..quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:40 schreef Githa het volgende:
Ik denk dat het CB ook als tip geeft om door te zetten met de 5-10-15 min. methode.
Misschien moet je haar die eerste keer er ook niet uithalen,maar direct de regel toepassen en de eerste keren kan dat idd uren durenhelaas!
Ook niet opgeven als het te lang duurt want eigenlijk ben je alles wat je daarvoor hebt bereikt kwijt.
Sterkte!
Het enige wat ik je kan aanraden is om het samen te doen want het is vreselijk moeilijk om door te zetten als het zolang gaat duren, maar als dat eenmaal lukt zie je vaak al heel snel resultaat ( binnen 2 dagen al wel)
Maar dit doet ze dus al 2 weken, en er is lichamelijk gezien niets aan de hand. Zodra je haar eruit haalt, is het meteen lachen, wijzen, kletsen, willen spelen... dat is het lastige.. Kijk ik wil haar er wel na 2 uurtjes uithalen, dit deden we dus in het begin, maar dan zit je 2 uur beneden met haar voor ze weer wil slapen..quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:51 schreef bixister het volgende:
het gaat er meer om dat ze merkt dat je niet op elke kik reageert, en dat ze het eerst zelf probeert. je kunt ook je doel voorbijschieten volgens mij. als 'n kindje zó lang achter elkaar huilt weet ze zelf niet meer waarom lijkt me.
4 uur is ook lang, maar zoals ik het lees heeft Fuente haar ertussndoor wel even uitgehad en op bed gezet, dan ben je dus eigenlijk weer bij af.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:49 schreef bixister het volgende:
4 uur? dat vind ik wel extreem hoor. ik hanteer altijd wel een maximum tijd. als 't langer duurt dan die maximum tijd mag ze er uit, ik ga er dan van uit dat er dan echt iets is. en sara is nog maar zo'n ukkie, nee die zou ik echt niet 4 uur achter elkaar laten huilen.
Laat je dan ook een nachtlampje ofzo aan? Dat heeft Sara eigenlijk nog niet gehad. We hebben wel zo'n stekkerlampje, heel iets schemerigs zeg maar..quote:Op woensdag 18 oktober 2006 15:01 schreef Sjeen het volgende:
Fuente, wij hebben Isa op een bepaald moment leesboekjes (hardkartonnen prentenboekjes) in bed gegeven. Misschien een idee? Sterkte ermee![]()
Op je verjaardag mag je er een kliederboel van maken Amberquote:Op woensdag 18 oktober 2006 15:37 schreef Vicky het volgende:
Amber zit een vruchtentaartje leeg te plukkenZe zit me een partij te smikkelen!! Ze ziet er allen niet uit
Oh leuk Vicky!quote:Op woensdag 18 oktober 2006 15:48 schreef Vicky het volgende:
heb een hele boel foto'sgemaakt
zal ze zo ff op inet zetten
ennuh bijna het hele taartje i sop
quote:Op woensdag 18 oktober 2006 15:44 schreef Fuente het volgende:
Bix, hebben we ook geprobeerd. Zowel het erbij zitten als over d'r bolletje aaien en tegen d'r praten.. Ik voel me zo stom, jullie geven allemaal goede tips, maar het meeste hebben we geprobeerd.
Bij opa en oma slaapt ze dus wel gewoon zonder problemen? Je hebt vast al gevraagd daar wat die doen...quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:39 schreef Fuente het volgende:
Zo lastig... ze heeft een nijnje in bed en een schaapje, en een speen. Die flikkert ze in al haar woede dus mteen weer weg zodra je haar dit geeft. Boze toon heeft manlief ook geprobeerd vannacht, het haalt niets uit....
Ik heb d'r net uit bedje gehaald (overdag slaapt ze wel goed), ze ziet er niet uit, spierwit, rode randen onder d'r oogjes...pffffWe gaan het vannacht gewoon weer proberen denk ik, morgennacht kan ze eventueel bij opa en oma slapen, kunnen wij ff bijtanken.
ze heeft indicatie KMA, maar wij denken zelfd at ze het niet heeft. Maar ik vind ook dat ze genoeg zoetigheid krijgt op zo'n dag.. en slagroom mag ze sowieso niet, vandaar een hele eigen taartquote:Op woensdag 18 oktober 2006 15:53 schreef reese.com het volgende:
[..]
Oh leuk Vicky!
Taart gaat er wel in dus. Weet je dat ook weerVond het trouwens heel goed om te lezen dat je voor Amber een appeltaartje met sojaslagroom ging maken ondanks de mooie feesttaart die je bestelt. Een kind krijgt zoveel zoetigheid binnen op zo'n dag.
Beetje laat... was even de stad inquote:Op woensdag 18 oktober 2006 15:19 schreef Fuente het volgende:
[..]
Laat je dan ook een nachtlampje ofzo aan? Dat heeft Sara eigenlijk nog niet gehad. We hebben wel zo'n stekkerlampje, heel iets schemerigs zeg maar..
Inderdaad, vanmiddag deed ie het wel en nu niet meer. En ze waren zo leukquote:Op woensdag 18 oktober 2006 19:43 schreef Githa het volgende:
Vicky, ik kan de foto's niet zienwil ze toch wel zien hoor ookal heb ik vanmiddag een stukje live meegemaakt
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |