abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 oktober 2006 @ 19:52:35 #151
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_42723002
Oh help, wat te doen met een peuter die niet maar dan ook echt niet wil slapen? Kai is de laatste paar avonden al aan het klieren in bed. Hij wordt 's avonds wakker en wil dan niet meer slapen. Hij wordt 's nachts wakker en wil bij ons in bed. En nu wil hij helemaal niet meer zijn bed in. Hij ligt nu al 3 kwartier hysterisch te krijsen en af en toe gaan we even kijken maar niks helpt. Uit zijn bed halen is geen optie want hij wil er dan echt niet meer in. Ik hoopte zo dat we dit soort drama's achter de rug hadden na 1,5 jaar sliep hij eindelijk door en nu dit weer
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  † In Memoriam † maandag 16 oktober 2006 @ 19:59:28 #152
81992 Githa
pi_42723083
Doorzetten M@x het is verschrikkelijk om te doen, maar wel het enige wat echt werkt
Het is er langzaam ingekropen en Kai gaat steeds een stapje verder, avond, nacht en nu helmaal niet meer in bed.
  maandag 16 oktober 2006 @ 20:20:58 #153
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42723353
Max, je zegt dat eruit halen geen optie is, maar misschien toch wel. Klinkt raar, maar hier heeft het gewerkt. Als Fleur zo'n bui had, was het voor mij (met dank aan de taktiek van mijn vader) heel eenvoudig. Ok, geef je speen maar en je knuffel ( in Fleur d'r geval het kleedje) en ga hier maar op de gang zitten. Dus niets gezellig, geen mama die erbij blijft of wat iets meer zij. Ik deed het traphek dicht en ging naar beneden nog geen 5 minuten hoorde ik dan een klein piepstemmetje: mama, ik wil wel slapen.... Maar, goed Kai is Fleur niet, maar het is misschien een idee om te proberen.

Fleur is vanavond in het grote bed gaan liggen en vroeg of ik een keer bij haar kwam logeren. Ik heb gezegd dat dit pas kan als het ledikant weg is. Dus dat wordt als het goed is zondag weggehaald en dan ga ik 1 nachtje logeren. En papa moet natuurlijk ook een keer en opa en de oppas en zo ging ze nog wel even door. Maar goed, ze ligt in het grote bed
pi_42723683
M@x, doorzetten, wat de rest ook zegt. Het zo lastig zoiets, want dat gekrijs is natuurlijk ook rot om te horen. Echt doorzettend meid

Fleur goed zo meid
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Licht Ontvlambaar maandag 16 oktober 2006 @ 20:55:40 #155
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42723985
Fleur, grote meid!!!

M@x, wat ik hier met Isa doe is het volgende... Ik haal haar wel uit bed, maar ga met haar in haar eigen kamertje in de stoel zitten. In het donker met de deur dicht en niks tegen haar zeggen. Voor ik haar uit bed pak, zeg ik wel dat ik haar twee minuutjes op schoot pak en dat ze dan weer in bed gaat. Tegenwoordig hoef ik niet meer te zeggen dat de twee minuten om zijn, maar zegt ze zelf dat ze in bed wil... Misschien werkt het voor Kai ook? Sterkte ermee
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_42724184
Er was hier toch ooit ergens een topic over slaaptraining? Helaas doet de zoekfunctie het niet bij mij. Daar staan vast veel handige tips in...
M@x, het lijkt me vreselijk zwaar. Hopelijk is het maar tijdelijk.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 16 oktober 2006 @ 21:18:00 #157
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_42724436
Dames wat is er weer een hoop gebeurt met ons kroost, goede dingen, klote dingen maar voor iedereen een dikke
  maandag 16 oktober 2006 @ 21:35:03 #158
3142 m@x
pi_42724812
Het topic over de slaaptraining ken ik en daar heb ik de vorige keer heel veel aan gehad. De trucjes leken alleen deze keer niet te helpen. Kai is normaal gesproken niet zo lastig alleen wat slapen betreft kan het een draak zijn. Snoop, jij weet hoe meneer tekeer kan gaan als hij niet wil slapen en toen was ie nog redelijk rustig Nu heeft hij zich uiteindelijk in slaap gehuild, zo zielig. Hopelijk is ie zo moe dat hij de hele nacht doorslaapt. Ik reken er niet op, maar het zal vast weer een tijdelijk iets zijn. Zennnnnnnnnnnnn...............fase...........zennnnnnnnnn
  maandag 16 oktober 2006 @ 21:41:36 #159
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_42724936
O m@x wat lijkt me dat moeilijk. Geen tips van mij alleen een sterkte voor jou! Ik duim voor een doorslapertje vannacht!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  Jubileum moderator maandag 16 oktober 2006 @ 21:49:11 #160
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_42725067
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 10:10 schreef Vicky het volgende:
Sara is verdwenen uit het lijstje
dat komt omdat bijna niemand die k*twiki bijhoudt, en wel de openingspost gebruikt. En ja, soms ben ik zo gestoord om ook de wiki bij te houden maar dat is natuurlijk wel van de zotte.... gezien het feit dat het bedoeld is om de mods werk uit handen te nemen.
Ze staat er weer bij!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 16 oktober 2006 @ 21:54:29 #161
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_42725190
Al die "niet er uit halen!!"adviezen bleken bij ons totaal niet te helpen op dat soort momenten. Het enige wat hier helpt, is er wel uit halen, met een boekje en een slokje water op de bank parkeren en madam zegt dan zelf al "tienemuuties he mama?" En idd, als de slokjes water op zijn, het boekje uit is kan ik haar zonder mopperen in bed neerleggen en ze slaapt. Zou ik dat niet doen, gilt en huilt ze uren aan 1 stuk door om vervolgens overstuur en snikkend in slaap te vallen waarna ze zeker te weten midden in de nacht nog overstuur wakker wordt.

Er wel uit halen voor 10 minuutjes (maar dan geen vrij spel!) blijkt hier nog het beste te werken.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  † In Memoriam † maandag 16 oktober 2006 @ 22:15:05 #162
81992 Githa
pi_42725537
Ireth, dat is ook zo, bij ieder kindje is het anders.
Als Jordy naar bed gaat of net op bed ligt en huilt laat ik hem liggen, dan is het duidelijk 'ik heb geen zi'n', maar als hij in de nacht huilt dan kan ik hem er met gemak uithalen om hem vervolgens na 10 min weer stil terug te leggen.
Maar zoals M@x het beschrijft had ik wel het idee dat het door het eruit halen erger wordt, maar dat is oom maar een moment natuurlijk.
Uitproberen zou een beter advies zijn.....
  maandag 16 oktober 2006 @ 22:43:45 #163
3142 m@x
pi_42726250
Hier betekent eruit halen dolle pret. Niet te geloven hoe dat intens verdrietige gezichtje dan op slag kan veranderen in een big smile en "mama pelen!". Hij probeert ons gewoon uit en daar zijn we te lang te makkelijk in geweest. Wat dat betreft wordt het gewoon hoog tijd om hem te leren wat de grenzen zijn. Er uit halen hebben we dus ook geprobeerd maar dan is het opnieuw drama als hij weer terug moet. Hij heeft natuurlijk de eerste 1,5 jaar problemen gehad met slapen (althans, wij hadden er meer problemen mee dan hij ) en toen werkte laten liggen het beste. Het is alleen zo verrekt rottig om weer door zo'n periode heen te moeten.
pi_42726305
ireth, wat een lullige vergissing van die leidster op de psz zeg!

m@x, succes ermee. hopelijk is het van korte duur dit keer.
  maandag 16 oktober 2006 @ 23:12:47 #165
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_42726712
Doet Kai nog wel een middagdut?
pi_42727212
In het kader van slaapproblemen nog een OOL-linkje http://www.ouders.nl/moff2006-bedtijd.htm
pi_42728854
M@x balen dat Kai weer problemen heeft met slapen. Ik heb helaas geen oplossingen. Maar ik kan een mini beetje je frustratie begrijpen want Djulian is een tijdje aan het kloten met slapen gaan en midden in de nacht wakker. Ik heb zelfs van de week gezegd tegen Rick toen ik bij Djulian op bed zat: Mocht ik ooit nog in mijn kop halen en over een 3e beginnen herinner me dan aan deze nachten
Hopenlijk slaapt Kai weer snel door
pi_42731967
Hier ook sinds 3 avonden/nachten drama. Ze krijst als een speenvarken dat geslacht wordt
Gisteren hebben we haar in haar sop laten gaarkoken tot ze iets gekalmeerd was, toen ben ik naar haar toe gegaan en heb haar weer in haar bed gelegd. In één keer leek er een soort rust over haar heen te komen. Ik vroeg of haar muziekje aan moest "jaa" (met de ogen al dicht). We hebben niks meer gehoord tot vanmorgen.
Wij hadden ons al voorbereid op een lange avond, warbij we hadden afgesproken wel naar haar toe te gaan en steeds weer in bed te leggen, maar onder geen voorwaarde mee naar beneden. Maar goed, dat zullen jullie allemaal wel geprobeerd hebben

Straks weer naar de psz, waarschijnlijk voor de laatste keer voorlopig, want ik zou niet weten waarom het nu wel goed zou gaan Ze heeft er altijd wel zin in. Ze weet ook wat er van haar 'verwacht' wordt: "mama schooltje brengen, mama huis, amber niet huilen, he? , mama straks weer halen" En dan klinkt ze helemaal niet verdrietig/angstig enzo, maar juist vastberaden.
Dus ik snap er nog steeds niks van
pi_42732036
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 21:49 schreef Lois het volgende:

[..]

dat komt omdat bijna niemand die k*twiki bijhoudt, en wel de openingspost gebruikt. En ja, soms ben ik zo gestoord om ook de wiki bij te houden maar dat is natuurlijk wel van de zotte.... gezien het feit dat het bedoeld is om de mods werk uit handen te nemen.
Ze staat er weer bij!
Thnx!

Ook hier vannacht weer een niet-slapend kindje. Zou het in de lucht hangen ofzo?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_42732492
Hier sliep ze juist zo vast dat ik haar al wilde afmelden voor de psz toen ze alsnog wakker werd.. En toen maar haasten..

Hoe is 't gegaan vanmorgen LadyS?
pi_42732641
Morgen gaan we hiernaartoe verhuizen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:10:43 #172
81992 Githa
pi_42732703
Ik denk het Fuente, Jordy werdt ook gillen wakker vannacht, maar hij was na een beker drinken snel te kalmeren en hebben hem daarna niet meer gehoord.
Straksnaar de anethesist in het ziekenhuis met Jordy, ben benieuwd of het alleen een gesprekje is of niet, daar konden ze niet echt duidelijkheid over geven, maar we zien het wel.

LadyS, ik ben ook wel benieuwd hoe het Amber is vergaan op de PSZ.

en M@x, is het slapen nog gelukt?
  † In Memoriam † dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:11:41 #173
81992 Githa
pi_42732713
morgen al Vicky, wat gaat dat hard hé!
Heb je alles al gereed staan? .... zó leuk die eerste verjaardag
pi_42732722
We vieren het zondag pas maar vanavond gaan wel de slingers phangen en Amber heeft ook al haar kadootje gezien.. alleen zitten er nog geen batterijen in, dus ermee spelen is saai
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:13:39 #175
3142 m@x
pi_42732732
Het is wel heel fijn om te lezen dat wij niet de enige zijn met een extreem wakker kind. Vannacht om een uur of twee was het weer bal. Hij heeft twee uur hysterisch gebruld Vanochtend werd hij wel vrolijk wakker dus hij lijkt er gelukkig niet veel last van te hebben. Toevallig kwam de buurvrouw vragen of ik vanavond mee wilde naar een informatieavond over lastig peutergedrag. Beware Kai! Mama gaat op puppycursus
pi_42732744
het ging redelijk. Zoals gewoonlijk liep ze vol vertrouwen het buurthuis in, toen kwam blijkbaar het besef waar ze was en maakte net zo snel weer rechtsomkeert om zich huilend in mijn armen te storten.
Toch maar naar het lokaaltje doorgelopen, speentje gegeven met haar doekje, en aan de juf gegeven. Die zei dat ik anders even op de gang moest wachten. Dus gedat heb ik gedaan en ze was redelijk snel stil. ik heb 20 minuten op de gang gewacht en heb haar wel eventjes weer een keertje horen huilen, maar op dat was ook zo weer over. De leidster kwam zeggen dat het goed ging, dat ze zelfs even goed gelachtn had, dus ik ben weer thuis zonder Amber
  † In Memoriam † dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:15:42 #177
37843 lady-wrb
kortaf
pi_42732765
nou kijk eens aan.
en nu afwachten of ze het de hele ochtend volhoudt
  † In Memoriam † dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:15:44 #178
81992 Githa
pi_42732766
Amber
Ik vind jullie beide wel stoer hoor LadyS om toch zo door te zetten.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:16:23 #179
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_42732777
M@x hoe ging het?
Amber succes vandaag meid!
Vicky het gaat hard he? Wij volgen je snel hoor!
Ylana
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:18:17 #180
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_42732805
Ik duim voor jullie LadyS
Ylana
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:19:09 #181
3142 m@x
pi_42732820
Go Amber
pi_42732979
Jullie aanmoedigingen doen Amber vast goed, want de psz heeft nog steeds niet gebeld

afklopt
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:30:06 #183
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_42732996
Nog maar een paar dan!
Ylana
pi_42733004
Go Amber
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_42733756
Amber

M@x
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 17 oktober 2006 @ 10:08:22 #186
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42733783
Go stoere Ambertje!
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 10:38:12 #187
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_42734447
Gaat het nog steeds goed LadyS? Geweldig hoor!
Ylana
pi_42734906
Ze is nog steeds op de psz Ik heb niks meer gehoord
Over een kwartiertje ga ik weg om haar te halen

Ik ben zoo trots op haar ik moet er bijna van huilen
  Licht Ontvlambaar dinsdag 17 oktober 2006 @ 10:58:36 #189
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42734944
Stoere Amber
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 10:58:47 #190
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_42734950
Dat mag ook wel hoor, wat ontzettend goed van haar zeg! Logisch dat je trots bent
Ylana
  † In Memoriam † dinsdag 17 oktober 2006 @ 11:01:16 #191
81992 Githa
pi_42735019
Amber stoer wijffie
Maar het is toch ook super super stoer dat ze zich daar zo overheen kan zetten en het toch elke week weer probeerd.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 11:13:56 #192
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42735346
Amber meisje wat goed van je . Ik hoop dat je snel er helemaal veel plezier in krijgt om naar 'school' te gaan. Hier had ik een verdrietig meisje omdat er geen school is. Stomme vakantie ook...

LadyS zit gewoon met tranen in mijn ogen omdat jullie (alletwee dus) het zo goed doen!!! ook voor de mama van Amber

Hier dus wel een meid die wederom in het grote bed heeft geslapen...jippie ai jeeeeee . Ik ben zoooooooo trots. En ga d'r straks lekker verwennen met kleine zeemeermin kleertje van bij de Etos. Ze is helemaal gek van Ariel en wat is er mooier dan een pjama van Ariel en nog zo wat van die dingen....
pi_42736149
Ik ging haar halen en ze zei: "kom maar, kom maar" , ik moest mee naar binnen om haar knutselwerkje te bekijken
Het was hartstikke goed gegaan. Ze ging wel een keertje huilen toen ze "moest" knutselen, maar toen zeiden ze: "nu is het klaar, huppatee, nu knutselen!" en dat werkte blijbaar

† In Memoriam † dinsdag 17 oktober 2006 @ 11:52:37 #194
81992 Githa
pi_42736253
Hopen dat ze de angst nu overwonnen heeft LadyS super hoor!

Fleur alwéér in het grote bed geslapen wat worden ze allemaal groot hier! en een Ariel pyama is dan ook harstikke stoer en welverdiend
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 11:59:26 #195
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42736426
Amber
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 12:00:54 #196
156412 hestria
erg gastvrij
pi_42736466
wat fijn dat amber nu zonder problemen naar de PSZ gaat, lijkt me een stuk beter voor allebei!
en harstikke goed van fleur dat ze alweer in het grote bed heeft geslapen.

Hier gaat het allemaal wat minder, hebben 2 spijlen uit het ledikantje gehaald, maar miesje is nog tot 3 keer toe over de rand geklommen en gevallen, ze heeft dus gigantisch slecht geslapen en is nu dus super vervelend, ze hangt al heel de dag letterlijk aan mijn benen, ze heeft de boterham door de kamer gesmeten uit woede, roept heel de tijd mama, en als ik niet reageer word ze driftig en ramt haar kop tegen de deur, heeft het konijn gigantisch lopen te slaan, krijgt ze straf(op de trap zitten) loopt ze heel de keer er van af en lachen, dus ligt ze nu voor de 2e keer op bed, omdat ik haar even echt niet aan kan. Ik heb zin om gillend weg te lopen hier. Heb knallende koppijn en het is pas 12:00 uur.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 12:06:42 #197
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42736629
Jeetje hestria dat is geen lekkere ochtend voor jou. Hopelijk slaapt ze zo eens even lekker en wordt ze dan gezellig wakker. En misschien kan jij ook even plat met een paracetamol of zo. Even rust in en aan je kop. pfff, lastig hoor........... lastige kindjes...

En Amber.......woh meid wat goed . Ben helemaal happy voor je / jullie.
  † In Memoriam † dinsdag 17 oktober 2006 @ 12:10:04 #198
81992 Githa
pi_42736727
en niet alleen de spijlen eruit maar heel de zijkant? of gaat dat niet...
Anders misschien toch vast een peuterbed, want al dat vallen is ook geen doen hé.

Zoals ik lees is ze je ook flink aan het uitproberen. Jordy bonkt gelukkig niet met zijn hoofdje ergens tegen als hij boos is, maar ik denk dat ik het zou negeren en er ook bij zeggen dat hij degene is die zich pijn doet en niet ik., kortom niet toegeven.
Wat betreft het weglopen van de 'straf 'plek. Dat is een kwestie van volhouden en consequent terugzetten. Net zolang tot zij door heeft dat het toch geen nu heeft. Dat heeft hier iig erg goed geholpen en nu is dat geen enkel probleem meer.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 12:34:52 #199
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42737381
Over dat terugzetten op de strafplek... Stel je wilt je kind 2 minuten op de strafplek laten zitten. Zet je hem/haar dan gedurende die 2 minuten elke keer terug als hij/zij wegloopt, en na die 2 minuten os het over? Over zet je hem/haar net zo lang terug totdat hij/zij 2 minuten aan één stuk blijft zitten? (waardoor het dus een half uur, een uur, etc, kan gaan duren)
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † dinsdag 17 oktober 2006 @ 12:36:48 #200
81992 Githa
pi_42737437
Ik denk niet dat je 2 min moet rekenen.
Ik blijf Jordy terug zetten tot hij even blijf zitten. Dan hoeven echt geen 2 min. te zijn. Als ik zie dat hij luisterd en rustig is dan mag jij er weer uitkomen en dan gaan we even knuffelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')