abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 12:42:28 #201
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42737593
Nou ja die 2 minuten was maar een voorbeeld. En aangezien in supernanny ze het aantal minuten voor de leeftijd rekenden, dus 2 jaar dan 2 minuten,

Ik heb Noah tot nu toe steeds op de gang gezet. daar kan ie niks doen, niet weg, etc. Maar hij gaat vreselijk brullen dan. Ik laat hem eventjes, en als ik naar hem toe ga is daar al lang blij om dat ie alles best vindt Weet dus niet of dit echt werkt zo voor hem. Maar heb het ook nog niet zo vaak hoeven doen.
Als jullie hem op een strafstoel of iets dergelijks zetten, is dat dan een speciale stoel die alleen voor straf gebruikt wordt? Want Noah heeft ook een stoeltje die hij veel gebruikt om aan de salontafel te zitten, en zou het jammer vinden als ie dat gaat associeren met straf en dus niet meer gewoon erop wil zitten. Een vrije hoek waar ie niks kan doen hebben we ook niet echt, dus weet anders niet zo goed waar ik hem neer zou moeten zetten. Vond de gang wel lekker makkelijk eigenlijk, maar dan moet het wel werken natuurlijk.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_42737685
Amber wat knap
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † dinsdag 17 oktober 2006 @ 12:48:04 #203
81992 Githa
pi_42737713
Neej, ik heb geen vaste stoel o.i.d. Ik zet hem gewoon op een plek op de grond waar hij nergens mee kan spelen. Meestal is dat bij het traphekje.
Ik hoef hem nu niet vaak meer in de 'hoek' te zetten, nu is het al voldoende als ik vraag of hij in de hoek wil en dan zegt hij meestal "nee" en stopt dan ook

Ik hou overigens geen vaste tijden vast zoals 2 min. omdat je2 jaar bent. Ik kijk gewoon naar hoe hij reageerd.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 17 oktober 2006 @ 12:50:59 #204
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42737784
Volgens mij zit het in de lucht... hier een kindje dat de hele tijd gedragen wil worden of op schoot. Lekker makkelijk als je thuis werkt Nu heb ik haar in bed gelegd, maar ze gaat niet slapen geloof ik...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_42737985
Hier doe ik het ook zo ongeveer als Githa, kijken hoe ze reageert.
Als ze bijv. haar romper niet aan wil (lekker ronddraaien op de bank/aankleedkussen zeg maar ) dan zet ik haar op de gang/hoek na 2 waarschuwingen. Vaak komt ze dan vrij snel haar "excuses aanbieden" : ze zegt dan: "amber romper aan" en dan werkt ze ook wel mee. Dan hoeft ze van mij niet de 2 minuten vol te maken.
Het is wel een handige richtlijn, vind ik.
Ik straf haar op de manier die voorhanden is (goh, wat klinkt dat streng zeg ) Ik bedoel dus dat als ik het dichtst bij de gang, wordt ze daar op gezet, is haar stoeltje dichtbij dan gaat ze daar op, en anders werkt een kaal stuk muur wel
Gelukkig hoeft ze niet zo vaak op de gang/stoel enz
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 13:00:38 #206
156412 hestria
erg gastvrij
pi_42738095
normaal, gaat miesje zo'n 2x per maand voor straf op de trap, ze blijft dan met een pruillipje zitten en na 1,5 min of eerder (ligt aan wat en hoe het gaat) haal ik haar er weer van af, dus dat werkt hier heel goed, enkel vandaag dus niet. Gelukkig ligt ze nu lekker te slapen, dus heb ik even een uurtje rust, als nu de paracetamol gaat werken is het weer helemaal topie. Overigens ben ik heel gemeen wat het hoofd bonzen betekend, ik lach alleen maar, waardoor het heel snel over is. Verder negeer ik haar heel veel, maar dat vind ik erg moeilijk als ze aan me been hangt als een aapje. Ach zo eens in de zoveel tijd hebben we eens een dagje waardoor je denk van waar doe ik het allemaal voor, en de volgende dag is alles weer gezellig.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  † In Memoriam † dinsdag 17 oktober 2006 @ 13:02:58 #207
81992 Githa
pi_42738149
Maar die dagen hebben we hier ook hoor Hestria, vooral als ik het even niet kan hebben goh, zou dat wat met elkaar te maken hebben
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 13:10:50 #208
24188 Belana
kloon van belana
pi_42738312
ow stoute kindjes hoe herkenbaar hier wordt alleen de gang gebruikt en dat werkt wel. Liam zit er toch wel met enige regelmaat (paar keer in de week) want het is me er 1.
hestria, zeeer herkenbaar dus, het zijn soms van die dagen.
stormy waters...
sailin'
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 17 oktober 2006 @ 14:37:49 #209
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42740849
Wow Amber de hele ochtend naar de psz geweest! Wat goed
pi_42741596
tot nu toe vind ik Anna's driftbuien nog erg goed hanteerbaar. bij Piet vind ik ze sneller vervelend, waarschijnlijk omdat ik van hem toch onbewust wat meer 'verstandig' gedrag verwacht. ik wéét dat dat niet zo redelijk is, en dat hij ook nog maar 3 is, maar toch. ook heeft hij steevast de neiging om als ik Anna iets verbied, datzelfde verboden gedrag ook nog snel even uit te halen. eerst kon ik daar echt woedend om worden (ik had toch immers net gezegd dat dat niet mag?), later begreep ik dat hij graag gewoon even hetzelfde te horen krijgt als Anna, dezelfde aandacht wil, ook al is het negatief. tegenwoordig kan ik er dus meestal vrij rustig onder blijven en de zin tegen Piet nog eens herhalen, en dan is het ook goed. de mafkees!

en inderdaad Githa, als ikzelf minder fit/ lichter geraakt ben loopt het hier ook altijd sneller uit de klauwen met niet-luisterende kindjes / straffen die niet helpen etc.
pi_42741672
hestria, op de trap? hoe voorkom je dan dat ze naar boven klimt?
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:43:05 #212
156412 hestria
erg gastvrij
pi_42742721
dat doet ze dus niet, ze heeft heel goed door dat ze straf heeft en moet blijven zitten, en bovendien hoor ik het zodra ze gaat klimmen (Ik laat altijd de deur openstaan zodat ik haar in de gaten kan houden) Maar dat heeft ze nog nooit gedaan
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_42743593
Lastig is dat he, dat ' straffen' van kindjes. Bij Sara is het allemaal enorm uitzoeken. Ze kan je zo uitproberen, woedend worden als ze iets niet mag en dan met spullen gaan smijten, maar haar in de hoek zetten heeft nog weinig zin, ze snapt het nog niet.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:24:54 #214
81992 Githa
pi_42743761
We waren vanmiddag in het ziekenhuis en daar zat een jongetje van een jaar of 7 in de wachtruimte bij ons. Hij vertelde me dat hij maar 2 halve vingers had ( qua breedte) omdat ze vast hebben gezeten en dat hij daarom naar de dokter moest want die kon ze weer heel maken. Dus ik zeg, Kijk eens bij Jordy zijn handjes dan, en hij was helemaal verrukt dat hij niet 'alleen'was zo lief
Hij zei ook nog tegen Jordy dat hij hoopte dat ze erg mooi werden
pi_42744130
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 16:24 schreef Githa het volgende:
Dus ik zeg, Kijk eens bij Jordy zijn handjes dan, en hij was helemaal verrukt dat hij niet 'alleen'was zo lief
Hij zei ook nog tegen Jordy dat hij hoopte dat ze erg mooi werden
Ook zoiets waar je misschien niet aan denkt, dat een kind het fijn vind om kinderen met 'hetzelfde' te leren kennen zodat ze weten dat ze niet de enige zijn.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:33:29 #216
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42745634
Wat schattig Githa Hoe was het gesprek verder in het ziekenhuis?
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:07:00 #217
81992 Githa
pi_42746389
Vanuit het speeltuinbankje;
Ze hadden contact gehad nu dus een afspraak maken om de spalk aan te meten. De anesthesist ging ook goed, ze liet Jordy een fotoboek zien over wat er allemaal gebeurd als je geopereerd wordt, maar Jordy had bij de eerste foto van mensen in groene jassen al helemaal geen behoefte meer om verder te kijken
verder eigenlijk weinig nieuws....

en we hebben ook een voorlees/kleurboekje gehad "Roy gaat naar het ziekenhuis".
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:38:13 #218
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42747263
Oh sorry, ik lees niet altijd het speeltuinbankje

Maar fijn dat tot nu toe alles nog volgens plan verloopt
©Dumbo
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:30:52 #219
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42750897
Fijn dat deze keer wel prettig was voor jullie, githa.

Maria was vandaag weer een keer bij het cb, sinds heeeeeeeeeeeel lang (14 maanden, dus een jaar geleden). Ze weegt nu 12100 gram en is 87 cm. lang. Ze vonden het prima. Verder was uiteraard ook alles goed met dat meiske van ons.

Ze heeft alleen iets opgepikt van mij, terwijl ik het echt maar hooguit 2 of 3 keer heb gezegd ... "Gottedomme", horen we sinds zondag erg vaak uit dat kleine mondje. Eerst wilde ik er geen aandacht aan geven, maar ze weet precies dat het iets is om ondeugend bij te kijken en dat maakt het al leuk genoeg om toch te doen.
Daarna bedachten we dat we het gaan verbuigen naar "grote stomme", als een manier om iets te zeggen als iets misgaat. Gewoon als gek woordje. Maar dat verschil hoor je nauwelijks, dus het levert niets op.
En nu zeggen we: "Nee, Maria, dat zeggen alleen stoute en boze mensen (spook, heks, weet-ik-wat ). Dat is geen leuk woord. Lieve kindjes zeggen "potverdikkie". Dat is veel leuker en ook mooier om te zeggen. Kun je dat ook?" Dat was vandaag uitdaging genoeg om het te willen zeggen, maar of het 't echte gevloek ("gottedomme") zal verslaan? Ik hoop het, want ik wil echt niet dat ze dat doet natuurlijk. Vind het ook heel stom van mezelf dat ik het toch in haar bijzijn gezegd heb.

Gelukkig zei ze het op het cb niet.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_42751052
Het zijn echt kleine papagaaitjes
Stiekem moet ik er wel om lachen Sjoeg Sorry
  Jubileum moderator dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:40:36 #221
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_42751241
Het is natuurlijk vreselijk maar ik kan er ook wel om lachen. Waarschijnlijk ook omdat ik het allemaal precies zo heb meegemaakt en nog steeds hier in huis hoor.
Eva heeft een periode heel veel 'goffedomme" gezegd (en bedankt Jeroen ) en we hebben dat inmiddels weten om te buigen naar dikke drommels. Daarna hoorde je bij alles wat er gebeurde "ow shit!" ( ) en de allermooiste is wel van de laatste tijd "ow fffffut" (ow fuck ) Er valt iemand op tv? ow fut! de deur gaat te hard dicht? ow fut! en dat gaat maar door. Als ze zich pijn doet "ow fffffut hoor!" Puzzeltje lukt niet in 1 keer "fut fut fut!".

Ik let onwijs op mijn woorden bij Eva, vooral bij Eva want dat is echt een papagaai maar ze hoeft het maar 2 keer te horen lijkt wel.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_42751350
Mijn tijd komt denk ik ook nog wel
Maar vooralsnog wordt er hier heel netjes 'oh oh' of 'oh jee; gezegd als er iets valt of verkeerd gaat.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:45:02 #223
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42751448
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 20:40 schreef Lois het volgende:
Puzzeltje lukt niet in 1 keer "fut fut fut!".

Het is ook echt om te lachen, maar dat weet ze dus ook al, want ze kijkt er genietend ondeugend bij. Na ja, hopeljk werkt deze aanpak snel.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:50:17 #224
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42751686
Erg is dat he... Hier vliegt me tegenwoordig fukkefuck om de oren. Papa werkt thuis en als iets niet helemaal luk zoals hij het graag had, wil hij soms wel een fuckeduck zeggen. Isa heeft 'm een beetje verbasterd En opie, nog bedankt voor goffedomme...

Ik zelf probeer het bij Nondeju te houden, dat vind ik minder wereldschokkend. En ipv shit wordt hier al jaren shoot gezegd, erfenisje uit Engeland...

Githa, klinkt allemaal relatief prettig, voor zover dat kan met een operatie in het vooruitzicht.
  Jubileum moderator dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:04:46 #225
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_42752170
Ik hoopte al dat jij ook zou komen posten Sjeen, met je fukkefuk
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_42752567

Sorry dames maar ik kan hier alleen maar heel hard om lachen, al kan ik begrijpen dat je niet zo blij bent als je het je uk hoort herhalen. Maar de verbasteringen zijn meesterlijk.
Mijn vriend probeert uit gekkigheid eigenlijk altijd alle woorden op te leuken (potverdorie wordt snotverdorie etc) wat ik overgenomen heb dus ik heb gelukkig nog nooit de fout gemaakt bij oppaskindjes (de ouders zien me aankomen).
Syllables govern the world
  † In Memoriam † dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:17:36 #227
81992 Githa
pi_42752622
Hier wil papa ook nog wel eens flink uit schieten met zijn woordenschat, ik hou mijn hart vast wat Jordy allemaal over gaat nemen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik jullie verhalen ook wel heel hilarisch vind klinken, maarja nu zijn ze nog lief, klein en schattig he, als ze 8, 9 enz. zijn klinkt vast minder schattig.

Jordy heeft de laatste 3 dagen echt losse handjes hij slaat en trekt wanneer hij maar kan, om grappig te zijn, maar ook als hij boos is.
Vermoeiend hoor, het zal een fase zijn, I know...Ik blijf hem heel de dag corrigeren en dan maken we het meestal goed met een kus, met het gevolg dat hij eerst een kus geeft en dan mept
  Licht Ontvlambaar dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:11:43 #228
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42754482
Ach ja, ik hou me maar voor dat ieder kind zo'n fase van woorden overnemen heeft. Vorig jaar heb ik eens een hele dag op de buurjongetjes gepast... Aan het eind van die dag hoorde ik ineens heel hard 'Kut' uit de keuken Dat had-ie echt van mij... Gelukkig nooit meer gehoord.

Buurvrouw had ook een leuke anekdote net: Haar oudste (dezelfde als hierboven) riep de hele tijd shit, daar was ze niet zo blij mee. Dus had ze hem gezegd dat hij in plaats van shit, chips moest zeggen. Komt de jongste de keuken inrennen, jaaaaaa, chips, ikke ook

Slaan is minder Githa, ik kan me niet herinneren dat we daar hier al last van hebben gehad. Moeilijk hoor...
pi_42754555
Myrthe heeft alleen 'goeiedag!' overgenomen van een familielid, en 'o jee!' van de psz dus het valt eigenlijk nog mee hier.

Succes ermee Githa.
pi_42754609
Verkeerde forum
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_42754686
oh zeer herkenbaar ja die 'verboden woorden'. sjonge, wat hebben ze daar een haarfijn zintuig voor, ongelooflijk. heb 't verhaal dacht ik wel eens verteld maar die keer dat G een hartgrondig 'k*t k*t k*t' liet vallen (weet niet eens meer wat de aanleiding was) en Piet onmiddellijk zei 'Papa zei k*t he?'. G: "eh nee hoor, papa zei 'flut'!". de volgende keer wist hij er met moeite net op tijd 'flut!' van te maken, en Piet heel droog: "mama, papa zei niet k*t he!?". ik deed 't echt bijna in m'n broek van de ingehouden lach. maar hij probeert ook regelmatig een 'godverdomme' uit, en vind 't maar wat interessant dat wij er zo geschrokken op reageren (zelfs de negeermodus voelen ze aan inderdaad sugar). dus ik zeg nu maar gewoon dat ik dat woord niet meer wil horen, en dat 't erg onaardig is tegenover god.

githa, fijn dat die chirurg eindelijk iets met die spalkenmevrouw (toch?) geregeld heeft, en wat schattig van dat jongetje in de wachtkamer.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:19:44 #232
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_42754791
In de auto is ook zo leuk.. Saskia weet precies wanneer ze 'trut' moet zeggen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:21:45 #233
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42754889
De auto... we zijn sinds Isa een stuk minder agressief Alleen nu krijg ik doodleuk van achter te horen 'Jana...' Ja, schat? 'Beetje doorrijje...'
pi_42754959
Zo wilde Jans vorige week zo graag helpen met alles wat met Joep te maken had. Ze ging buiten spelen maar ik moest haar roepen als ik zijn luier ging verschonen. Het was zover. Jans komt helemaal vrolijk aangerend. Joep op de tafel. Jans komt op een krukje erbij staan. Grote ogen als zijn luier uitgaat. Ik wil haar een doekje geven. Ze kijkt steeds banger. Neeeeeheeeeee, Joep heeft een een een wijzend op zijn piemel een pinol
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:32:58 #235
34891 melonovy
La Kutschie
pi_42755310
Hahaha, Yoram zei mama en zijn tweede woordje was shit.
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:38:29 #236
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42755533
hier moeten we ook erg opletten, maar de foute woorden schieten eruit. Gelukkig hoor ik ze nog niet terug

*klopt af

Fleur ligt toch weer in d'r ledikant..... oorzaken:
- te drukke en onregelmatige dag
- te hoge druk door de gegeven cadeaus
- verwarring door verandering van slaapritueel (ze was boven en wilde boven blijven....)

Misschien morgen weer??? Moest wel even huilen, want ze wil zo graag, maar heeft het vertrouwen van haar ledikantje toch nog nodig....
pi_42756438
haha die yoram!
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 23:10:02 #238
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 23:12:08 #239
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42756686
Ghehe, mijn eigen eerste woordje was kloot

Noah is nog een stuk braver tot nu toe Valt me echt heeeel erg mee, want ik wil echt stoppen met vloeken, maar het lukt nog niet zo Dus het gaat er geheid een keer van komen dat Noah een woord oppikt.
Micha en z'n vrienden hebben vaak beetje rare 'scheldwoorden'. Zo is al een hele tijd 'paasei' populair, wat dan niet zo erg is. Maar bijvoorbeeld ook paardenbeffer. Zij bedoelen het gewoon als grapje naar elkaar, en zo'n woord wordt dan een stopwoordje. Maar ik moet er niet aan denken dat Noah dat overneemt
©Dumbo
pi_42756718
Hier ook een peuter die vanaf de achterbank het verkeer regelt; "doorrije goffedommie!"
"Mama, jij had voorrank hoor"
Saartje
pi_42756846
Die van ons roept alleen 'boem!' als ik achteruit inparkeer
en 'Mama, moet andersom!'
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 23:22:21 #242
105888 renzell
pi_42757066
Ah, wat schattig.
  † In Memoriam † dinsdag 17 oktober 2006 @ 23:42:21 #243
81992 Githa
pi_42757772
Poemojn "boem" lieve dochter heb jij
pi_42757976
ja, haha, optimistisch type!
pi_42762619
WIj komen ons officieel aanmelden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 08:48:57 #246
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42762642
Welkom, Amber en Vicky!
  † In Memoriam † woensdag 18 oktober 2006 @ 08:50:35 #247
81992 Githa
pi_42762660
Welkom Vicky en Amber officieel dreumes nu!
pi_42762673
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 08:50 schreef Githa het volgende:
Welkom Vicky en Amber officieel dreumes nu!
en nog precies op de juiste tijd gepost 8.45
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_42762840
gefeliciteerd nieuwe dreumes (en mama-van)!
  woensdag 18 oktober 2006 @ 09:27:56 #250
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_42763178
Gefeliciteerd en welkom Vicky en Amber.

Gister ben ik naar de puppycursus geweest en ik heb nu al besloten niet meer te gaan. Het enige wat er werd verteld waren dingen die ik al weet/doe. Voor sommigen best handig misschien maar ik vond het een beetje zonde van mijn tijd.
Naar bed brengen was gisteren weer een drama. Helemaal hysterisch, niks van papa willen weten, wanhopig als een aapje om mijn nek hangen. Uiteindelijk hebben we voet bij stuk gehouden en na het voorlezen van het eeuwige "Nijntje in de dierentuin" was hij rustig en ging hij slapen. Uiteindelijk werden we vanmorgen pas om kwart over 8 wakker Ik juich niet te vroeg (hij was volgens mij gewoon te moe van de nacht ervoor) maar een nachtje doorslapen is wel fijn hoor.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  † In Memoriam † woensdag 18 oktober 2006 @ 09:31:46 #251
81992 Githa
pi_42763235
Maar toch een rustige nacht geweldig M@x
  woensdag 18 oktober 2006 @ 09:31:56 #252
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42763238
Vicky en Amber gefeliciteerd en welkom!

m@x fijn dat Kai toch de nacht doorgeslapen heeft uiteindelijk, wie weet is het een beginnetje

Noah mag over 3 weken officieel over naar de peutergroep Ik ben daar erg blij mee, want ik was een beetje bang dat hij nog een hele tijd tussen 2 groepen in zou blijven hangen. Noah is nog niet eens 2 en er zijn ook kinderen van 2,5 die nog steeds op de babygroep zitten. Vind het dus wel fijn dat we nu weten waar we aan toe zijn Bovendien vindt Noah het veel leuker op de peutergroep volgens mij, veel meer uitdaging, en zijn ontwikkeling gaat ook in sprongetjes vooruit
©Dumbo
  woensdag 18 oktober 2006 @ 10:53:36 #253
105888 renzell
pi_42764917
Fijn M@x! Hopelijk meer van deze nachten.

Vicky en Amber; welkom hier! Ongelofelijk dat die lekkere baby alweer een dreumes is geworden zeg, ik sta versteld!
  woensdag 18 oktober 2006 @ 11:59:45 #254
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42766614
Vicky en Amber Gefeliciteerd!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 18 oktober 2006 @ 12:08:11 #255
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42766840
Vicky en amber welkom....

Max hopelijk zet het door en slapen jullie straks weer met zijn allen lekker.

Noah lekker naar de peutergroep strakjes....
pi_42767369
Vicky en Amber, welkom hier!

Hier is het drama momenteel. Eergisteren sliep Sara slecht, zoals de meeste kindjes hier volgens mij... Gisteravond om 22:00 werd ze wakker, we hebben even geknuffeld, het leek of ze naar gedroomd had. Maar toen toch weer in bedje, en toen begon het drama. In het kader van eenduidig zijn en de 5-10-15 minuten regel hebben we dit dus gedaan. Het was 1 groot drama. we dachten dat ze na een uurtje wel zou opgeven, om 2:00 ging ze nog tekeer. Om het kwartier toedekken, dar ging ze finaal door het lint...Soms werd ze even stil, voor 10 minuutjes, dan slapen we bijna en begint ze overnieuw. Uiteindelijk om 2 uur geprobeerd bij ons in bed te slapen, maar ze wil dan alleen maar spelen en wordt woest als haar duidelijk wordt dat wij dat niet willen. Om 2:30 is manlief naar beneden gegaan met d'r, ik moest vanmorgen om 6:30 weer op.. Zodra je haar oppakt is er niets meer aan de hand, begint ze te kletsen en wijzen en spelen...
Wij zijn behoorlijk radeloos, dit duurt nu al 2 weken met uitzondering van 2 goede nachten. Ze heeft niets met d'r oortjes, ze heeft gisteravond een zetpilletje gehad (ze had een knalrood wangetje en wij dachten misschien aan tandjes) dus pijn kon ze ook niet hebben. Het lijkt wel 1 groot spel, daarom willen we die 5 minuten regel ook toepassen, maar na een tijd moet ze het toch een keer opgeven? We zijn gewoon doodmoe, en Sara ook want vandaag is ze ook alleen maar aan het miepen. Ze slaapt nu sinds 11:30.
We hebben haar al van 2 naar 1 slaapje gedaan, maar dit is ook geen oplossing... Heeft iemand nog tips, herkenning, info over wat we kunnen doen? Zou het CB ons hiermee kunnen helpen?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † woensdag 18 oktober 2006 @ 12:40:13 #257
81992 Githa
pi_42767695
Ik denk dat het CB ook als tip geeft om door te zetten met de 5-10-15 min. methode.
Misschien moet je haar die eerste keer er ook niet uithalen,maar direct de regel toepassen en de eerste keren kan dat idd uren duren helaas!
Ook niet opgeven als het te lang duurt want eigenlijk ben je alles wat je daarvoor hebt bereikt kwijt.
Sterkte!
Het enige wat ik je kan aanraden is om het samen te doen want het is vreselijk moeilijk om door te zetten als het zolang gaat duren, maar als dat eenmaal lukt zie je vaak al heel snel resultaat ( binnen 2 dagen al wel)
pi_42767827
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 12:40 schreef Githa het volgende:
Ik denk dat het CB ook als tip geeft om door te zetten met de 5-10-15 min. methode.
Misschien moet je haar die eerste keer er ook niet uithalen,maar direct de regel toepassen en de eerste keren kan dat idd uren duren helaas!
Ook niet opgeven als het te lang duurt want eigenlijk ben je alles wat je daarvoor hebt bereikt kwijt.
Sterkte!
Het enige wat ik je kan aanraden is om het samen te doen want het is vreselijk moeilijk om door te zetten als het zolang gaat duren, maar als dat eenmaal lukt zie je vaak al heel snel resultaat ( binnen 2 dagen al wel)
Is ook zo, tussen 1 en 2 heb ik me zo liggen verbijten: niet oppakken, niet oppakken, niet eruit halen want dan is alles voor niets..
Maar uiteindelijk doe je het dan toch De volgende keer moeten we misschien beneden gaan zitten ipv in bed liggen, want dan hoor je het zo goed.. het eerste uur heb ik m'n boek nog uitgelezen, maar goed, erna lig je maar te liggen. Dus toch stug doorzetten, al duurt het langer dan 4 uur?
Sara
Merel
Ukje
pi_42767918
4 uur? dat vind ik wel extreem hoor. ik hanteer altijd wel een maximum tijd. als 't langer duurt dan die maximum tijd mag ze er uit, ik ga er dan van uit dat er dan echt iets is. en sara is nog maar zo'n ukkie, nee die zou ik echt niet 4 uur achter elkaar laten huilen.
pi_42767958
het gaat er meer om dat ze merkt dat je niet op elke kik reageert, en dat ze het eerst zelf probeert. je kunt ook je doel voorbijschieten volgens mij. als 'n kindje zó lang achter elkaar huilt weet ze zelf niet meer waarom lijkt me.
pi_42768033
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 12:51 schreef bixister het volgende:
het gaat er meer om dat ze merkt dat je niet op elke kik reageert, en dat ze het eerst zelf probeert. je kunt ook je doel voorbijschieten volgens mij. als 'n kindje zó lang achter elkaar huilt weet ze zelf niet meer waarom lijkt me.
Maar dit doet ze dus al 2 weken, en er is lichamelijk gezien niets aan de hand. Zodra je haar eruit haalt, is het meteen lachen, wijzen, kletsen, willen spelen... dat is het lastige.. Kijk ik wil haar er wel na 2 uurtjes uithalen, dit deden we dus in het begin, maar dan zit je 2 uur beneden met haar voor ze weer wil slapen..
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † woensdag 18 oktober 2006 @ 13:02:13 #262
81992 Githa
pi_42768250
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 12:49 schreef bixister het volgende:
4 uur? dat vind ik wel extreem hoor. ik hanteer altijd wel een maximum tijd. als 't langer duurt dan die maximum tijd mag ze er uit, ik ga er dan van uit dat er dan echt iets is. en sara is nog maar zo'n ukkie, nee die zou ik echt niet 4 uur achter elkaar laten huilen.
4 uur is ook lang, maar zoals ik het lees heeft Fuente haar ertussndoor wel even uitgehad en op bed gezet, dan ben je dus eigenlijk weer bij af.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 13:23:48 #263
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42768863
Moeilijk Fuente. Echt advies heb ik niet. Het niet uit bed halen lijkt me wel goed, omdat je zelf al zegt dat ze het daarom doet. Ze gaat dus net zo lang door tot ze haar zin wel krijgt. Kun je d'r in bed iets geven waar ze mee zou mogen spelen. Het lijkt me erg moeilijk om hier een goede oplossing voor te bedenken. Zeker omdat ze wel goed gaat slapen, maar het daarna dus misgaat. Is ze al oud genoeg om d'r duidelijk te maken dat je pas komt als ze stil kan zijn. Ik heb dat bij Fleur gedaan in het begin (1-2 jaar). Ze was dan zoals jij aangeeft ook wel eens 10 minuten stil. In die 10 minuten ging ik dan naar d'r toe, gaf ze een kus, vroeg of de muziekjes nog aan moesten en zei dan welterusten. Als ze dan zei ik ga niet slapen, dan zei ik 'dat hoeft ook niet'. Je mag in bed met je knuffels spelen of een boekje lezen. Mama, komt straks nog even kijken.

Als het bij het begin van het slapen fout ging dan ging ik na 5 minuten kijken als ze aan het stieren was (je hoort zelf vast wel wat er is). Dan zei ik op een boze toon dat het nu klaar was en dat ze kon doen wat ze wilde maar niet uit bed kwam. Daarna wachtte ik 20 minuten. Als het binnen die 20 minuten stil was, dan deed ik niets. Anders ging ik weer naar boven, zei niets tegen d'r. gaf een kus en deed de muziekjes aan. En liep vervolgens weg. Als het daarna rustig werd dan ging ik even kijken en gaf ze een kus, een ik hou van je en tot morgen en evt een slaaplekker voor straks.

Na haar tweede jaar hebben we de taktiek verandert in, als jij niet wilt slapen dan kom maar uit bed. Lever je knuffelkleedje en speen maar in en ga daar maar zitten en owee als ik merk dat je speelt. Dit duurt max. 2 minuten en dan hoor ik een piepstemmetje die vraagt of ze aub in bed mag, want daar mag ze wel boekjes lezen, heeft ze een speen en knuffelkleed en al haar knuffelvrienden.

MIsschien kun je er iets mee. In elk geval veel sterkte in de strijd om het slapen.
pi_42769339
Zo lastig... ze heeft een nijnje in bed en een schaapje, en een speen. Die flikkert ze in al haar woede dus mteen weer weg zodra je haar dit geeft. Boze toon heeft manlief ook geprobeerd vannacht, het haalt niets uit....
Ik heb d'r net uit bedje gehaald (overdag slaapt ze wel goed), ze ziet er niet uit, spierwit, rode randen onder d'r oogjes...pffff We gaan het vannacht gewoon weer proberen denk ik, morgennacht kan ze eventueel bij opa en oma slapen, kunnen wij ff bijtanken.
Sara
Merel
Ukje
pi_42770965
Lastig Fuente!!

Volgens mij is ze echt aan het uitproberen.... Heb ook niet echt een tip voor je aangezien het hier af en toe hetzelfde gaat...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Licht Ontvlambaar woensdag 18 oktober 2006 @ 15:01:41 #266
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42771969
Fuente, wij hebben Isa op een bepaald moment leesboekjes (hardkartonnen prentenboekjes) in bed gegeven. Misschien een idee? Sterkte ermee
pi_42772457
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 15:01 schreef Sjeen het volgende:
Fuente, wij hebben Isa op een bepaald moment leesboekjes (hardkartonnen prentenboekjes) in bed gegeven. Misschien een idee? Sterkte ermee
Laat je dan ook een nachtlampje ofzo aan? Dat heeft Sara eigenlijk nog niet gehad. We hebben wel zo'n stekkerlampje, heel iets schemerigs zeg maar..
Sara
Merel
Ukje
pi_42773009
rot hoor fuente, ik weet 't ook niet. ze vind het dus erg vervelend om daar in haar kamer alleen gelaten te worden. is het bij haar op de kamer gaan zitten (maar zonder verder op haar te reageren) zoals ze bij de nanny wel eens doen misschien en idee? of hebben jullie dat al geprobeerd.
pi_42773050
Amber zit een vruchtentaartje leeg te plukken Ze zit me een partij te smikkelen!! Ze ziet er allen niet uit
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_42773309
Bix, hebben we ook geprobeerd. Zowel het erbij zitten als over d'r bolletje aaien en tegen d'r praten.. Ik voel me zo stom, jullie geven allemaal goede tips, maar het meeste hebben we geprobeerd, dat maakt ons ook behoorlijk radeloos.

Vicky, heerlijk die kindjes met taartjes he
Sara
Merel
Ukje
pi_42773324
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 15:37 schreef Vicky het volgende:
Amber zit een vruchtentaartje leeg te plukken Ze zit me een partij te smikkelen!! Ze ziet er allen niet uit
Op je verjaardag mag je er een kliederboel van maken Amber
Foto Vicky?
pi_42773406
heb een hele boel foto'sgemaakt
zal ze zo ff op inet zetten

ennuh bijna het hele taartje i sop
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_42773545
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 15:48 schreef Vicky het volgende:
heb een hele boel foto'sgemaakt
zal ze zo ff op inet zetten

ennuh bijna het hele taartje i sop
Oh leuk Vicky!

Taart gaat er wel in dus. Weet je dat ook weer Vond het trouwens heel goed om te lezen dat je voor Amber een appeltaartje met sojaslagroom ging maken ondanks de mooie feesttaart die je bestelt. Een kind krijgt zoveel zoetigheid binnen op zo'n dag.
pi_42773629
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 15:44 schreef Fuente het volgende:
Bix, hebben we ook geprobeerd. Zowel het erbij zitten als over d'r bolletje aaien en tegen d'r praten.. Ik voel me zo stom, jullie geven allemaal goede tips, maar het meeste hebben we geprobeerd.
lijkt me juist dat je je daardoor minder stom moet gaan voelen fuente. (of noem je ons stom!? )
heel erg vervelend dat radeloze gevoel, ik hoop dat je bij 't consultatiebureau nog goede tips kunt krijgen. en waarschijnlijk is het gewoon een fase die wel weer over gaat, maarja, jullie ziten er wel middenin. vind 't voor sara zelf ook heel naar. is het nog een idee om 't bedje op een andere plaats in de kamer te zetten?
pi_42773709
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 13:39 schreef Fuente het volgende:
Zo lastig... ze heeft een nijnje in bed en een schaapje, en een speen. Die flikkert ze in al haar woede dus mteen weer weg zodra je haar dit geeft. Boze toon heeft manlief ook geprobeerd vannacht, het haalt niets uit....
Ik heb d'r net uit bedje gehaald (overdag slaapt ze wel goed), ze ziet er niet uit, spierwit, rode randen onder d'r oogjes...pffff We gaan het vannacht gewoon weer proberen denk ik, morgennacht kan ze eventueel bij opa en oma slapen, kunnen wij ff bijtanken.
Bij opa en oma slaapt ze dus wel gewoon zonder problemen? Je hebt vast al gevraagd daar wat die doen...
pi_42773840
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 15:53 schreef reese.com het volgende:

[..]

Oh leuk Vicky!

Taart gaat er wel in dus. Weet je dat ook weer Vond het trouwens heel goed om te lezen dat je voor Amber een appeltaartje met sojaslagroom ging maken ondanks de mooie feesttaart die je bestelt. Een kind krijgt zoveel zoetigheid binnen op zo'n dag.
ze heeft indicatie KMA, maar wij denken zelfd at ze het niet heeft. Maar ik vind ook dat ze genoeg zoetigheid krijgt op zo'n dag.. en slagroom mag ze sowieso niet, vandaar een hele eigen taart
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_42773857
Bix, dat bedje verplaatsen gaan we denk ik maar eens doen! Goed idee. En jullie zijn niet stom, jullie zijn lieverds met jullie tips en ideeen

Reese, opa en oma doen precies hetzelfde als ons, lijkt het. Ze gaat even laat naar bed, maar wordt gewoon niet wakker daar. Nou slaapt ze daar sowieso altijd al langer (tot een uur of 8 's morgens), maar ook door de nacht gewoon goed.
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 18 oktober 2006 @ 16:03:17 #278
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42773869
Moeilijk Fuente. Heel veel succes, en hopelijk waait het binnen afzienbare tijd weer over. Sommige fases...
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_42773989
Fuente, Amber slaapt bij opa en oma ook heel erg goed (mijn ouders dan, schoonouders slaapt ze niet) en thuis wordt ze ook steeds wakker...

Lastig hoor! Dikke van ons!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 18 oktober 2006 @ 16:55:44 #280
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42775783
Fuente, je zegt dat jullie de meeste dingen die genoemd worden al hebben geprobeerd. Maar hebben jullie alles ook langere tijd volgehouden? Want het kan wel een paar dagen duren voordat het effect heeft. En wat al eerder gezegd is, als je uiteindelijk toch toegeeft door haar eruit te halen, is alles wat je tot dan toe bereikt had (ookal lijkt het alsof je er niks mee hebt bereikt op dat moment) weg en kun je weer opnieuw beginnen....

Het is zo moeilijk, want je wilt ook niet je kindje de hele nacht laten brullen, en ondertussen word je zooo moe dat je niks meer kan hebben. Heel veel sterkte ermee
©Dumbo
pi_42775975
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Licht Ontvlambaar woensdag 18 oktober 2006 @ 17:34:04 #282
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42777179
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 15:19 schreef Fuente het volgende:

[..]

Laat je dan ook een nachtlampje ofzo aan? Dat heeft Sara eigenlijk nog niet gehad. We hebben wel zo'n stekkerlampje, heel iets schemerigs zeg maar..
Beetje laat... was even de stad in

Wij laten het licht op de gang branden, dat is voor haar genoeg om te kunnen boekje kijken....
  woensdag 18 oktober 2006 @ 18:01:10 #283
45621 Suzanna
Mama van...
pi_42778067
Echt een uitprobeerfase, zo klinkt het tenminste Fuente. Wat frustrerend is dat toch ...
Ik weet eigenlijk niet goed meer hoe we het bij Noa hebben gedaan maar op een gegeven moment is het overgegaan. Nu slaapt ze altijd goed eigenlijk, behalve als ze niet lekker is of niet genoeg gegeten heeft. Het helpt vaak ook wel om bij de deur streng te zeggen dat ze moet gaan slapen, maar dat helpt niet als ze inmiddels haar speen al heeft weggegooid, en dat doet Sara dus gelijk eigenlijk.
Klinkt wel een beetje zoals Noa toen...echt hopeloos lijkt het dan.

In ieder geval heel veel sterkte ermee Fuente ik weet nog hoe wanhopig ik toen was...
  † In Memoriam † woensdag 18 oktober 2006 @ 19:30:57 #284
7074 moussy
kuttekop
pi_42780704
help help help, Cas moet waarschijnlijk een brilletje, hij is gigantisch gezakt voor de ogentest op het CB, ik maak me nu al zorgen hoe creatief Cas kan zijn met brilletjes
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 18 oktober 2006 @ 19:41:13 #285
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_42781055
Geen zorgen, Freek is 4 keer gezakt . Ik zat ook al in de stress van de combo Freek en brilletje.
Kijk eens of ie bv een vliegtuig in de lucht kan zien. Dat kon Freek namelijk prima, dus ik heb me ook maar niet zo'n zorgen gemaakt.
De laatste keer deed de arts de test en die wierp een blik op Freek, en nam toen die ogentest in vliegende vaart af.
Snel genoeg om zijn concentratie niet te laten verslappen. En toen was het goed .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  † In Memoriam † woensdag 18 oktober 2006 @ 19:43:48 #286
81992 Githa
pi_42781150
Vicky, ik kan de foto's niet zien wil ze toch wel zien hoor ookal heb ik vanmiddag een stukje live meegemaakt
pi_42781289
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:43 schreef Githa het volgende:
Vicky, ik kan de foto's niet zien wil ze toch wel zien hoor ookal heb ik vanmiddag een stukje live meegemaakt
Inderdaad, vanmiddag deed ie het wel en nu niet meer. En ze waren zo leuk
  woensdag 18 oktober 2006 @ 19:53:20 #288
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42781550
"Helaas, de datalimiet van deze homepage is voor vandaag overschreden. De pagina zal na middernacht weer beschikbaar zijn."

Paar uurtjes wachten dus
©Dumbo
  † In Memoriam † woensdag 18 oktober 2006 @ 20:01:02 #289
81992 Githa
pi_42781824
Tex, ik kijk weer eens niet verder als mijn neus lang is, ik zie alleen "pagina niet gevonden"
dan wachten we 'rustig' af.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 20:20:12 #290
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42782539
Fuente rare vraag en een spontaan idee, maar zo je kunnen vragen aan je ouders om haar bij jullie te verzorgen. En dan kijken of het reageren op persoon of omgeving is. Je geeft aan dat ze het immers bij opa en oma niet doet. Misschien dat jullie dan gewoon een avondje uit kunnen gaan en dat ze dus niet merkt dat jullie later wel weer thuis komen.... zoals gezegd een spontaan ideetje.
pi_42782865
idd datalimiet overschreden... grr
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 18 oktober 2006 @ 20:45:24 #292
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_42783592
Kom ik weer aanhobbelen . Fuente, je weet zeker dat ze het niet koud heeft? Kan me zo voorstellen dat het bij Opa en Oma misschien wat warmer is?
Sterkte, slapeloosheid is killing...
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 21:20:45 #293
105888 renzell
pi_42784989
Fuente meisje, wat vervelend! Slaapgebrek is echt verschrikkelijk. Daar word je gewoon wanhopig en verdrietig van. Juul heeft het ook 'een periode' gehad en ook ik was op het laatst ten einde raad. Die 5-10-15 minuten regel heb ik hier nooit helemaal door kunnen voeren omdat Juul, net als Saar, te koppig was om het op te geven. Om moedeloos van te worden. Maar... HET GAAT OVER! Nu voelt het waarschijnlijk of het voor eeuwig zal duren, maar over een week ofzo, slaapt ze ineens weer als een roosje, echt! Schrale troost, ik weet het, maar probeer het tegen jezelf te blijven zeggen. Wat wij in die tijd deden: uiteindelijk één van ons met Juul eruit, naar beneden, voor de tv zitten. Tell sell reclames kijken, klein flesje melk, koekje.... echt, helemaal NIET volgens welke verstandige regel dan ook. Maar ...het hielp wel! Na een half uurtje was ie moe en gewillig en liet zich zonder morren in bed leggen. Dit deden we vervolgens om de beurt, om elkaar een beetj te sparen. Ik was aanvankelijk heel bang dat dat zijn hele slaapgedrag zou verzieken, maar die kleintjes zijn nog zo veranderlijk, ik denk persoonlijk dat je het daar echt niet meteen mee verpest. Hier was dat in ieder geval absoluut niet het geval. Sterker nog, Juul slaapt nu beter dan ooit. Kortom: Fuente, er is hoop! Hou vol!!! Het is slopend, maar ook eindig! Heel veel succes.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 21:24:26 #294
105888 renzell
pi_42785146
Ook nog een goeie Leah!
pi_42785432
Sterkte Fuente!

Remco vroeg zich laatst ook af of Yoram het wel warm genoeg heeft 's nachts, ik denk niet dat hij het koud heeft, maar omdat we hier toch nog een peuterdekbedje hebben liggen heb ik die in zijn bedje gelegd. (eerdaags wrdt het wel frisser in de nachten) Hij vind het superleuk. Hij ligt dan onder een meisjeshoes, want die hoes was eerst van zijn zus, en dan iedere keer bij het instoppen maken we er een dolletje van "oeh, wat een lekker dekbedje heb jij zeg" en dan ligt ie daar zo gelukkig te stralen en te lachen, vindt ie helemaal leuk. Vanmiddag begon hij al te lachen, voor ik begon met het dolletje. Lief!
Het stomme is wel dat het toch een beetje gek voelt om hem onder die meisjesachtige hoes te leggen, nu valt deze variant nog wel mee, maar die andere is roze met bloementjes. Nu zit ik echt in dubio, moet je nu, omdat hij geen meisje is, andere hoezen kopen, omdat roze niet maatschappelijk verantwoord is voor een jongen, of is het zo wel prima, het is immers voor een jaar en dan ligt ie in een groot bed met grote dekbedden. Niemand die er naar omkijkt lijkt me. En ik vind het een zinloze investering eigenlijk. Maar toch, die ene twijfel
Wie heeft hetzelfde, maar dan andersom? Dan kunnen we ruilen
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 18 oktober 2006 @ 21:35:50 #296
105888 renzell
pi_42785647
Gewoon onder dat meidendekbed Mel, kan jou het schelen.
Maar.... dan wel mét stoere pyama met auto's.
pi_42785852
Ze doen best lang met zo'n peuterdekbed. Of bedoel je een ledikantendekbed. Bo en Jans liggen in een peuterbed met peuterdekbed en liggen daar nog wel even in. Dus ik denk dat hij er wel lang mee zal doen.
Aan de ene kant slaat het inderdaad nergens op, als hij ze mooi vind prima toch.
Zelf zou ik dan toch weer iets (iets wat hij dan ook leuk zou vinden) jongenrigs kopen.
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † woensdag 18 oktober 2006 @ 21:41:40 #298
81992 Githa
pi_42785898
Jordy heeft dan geen ouder zusje dus is het hier niet echt van toepassing, maar ik zou Yoram gewoon onder een roze dekbed leggen hoor
Jordy vindt roze overigens helemaal te gek, in die kleuren lopen zijn geliefde ( jaaa, echt geliefd ) nichtjes immers ook in
Wat maakt dat nou uit, als Yoram het nou prima vindt
pi_42785923
Anders koop je gewoon 1 nieuwe. Kan ie voor nood wel onder een meisjes hoes liggen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_42786181
Ik zal wel binnenkort wat foto's van hem maken, ziet er zo schattig uit, hij gelukkig onder dat dekbedje!
Wat een luxe-toestanden he...
Het voelt goed hè?
A je to!
  Licht Ontvlambaar woensdag 18 oktober 2006 @ 22:18:22 #301
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42787651
En verven Melonovy, is dat een idee? En stoer gekleurde bloemetjes dekbedovertrek
  Licht Ontvlambaar woensdag 18 oktober 2006 @ 22:21:20 #302
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42787790
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')