Daar ben ik het wel grotendeels mee eens, maar hij duurt zo langquote:Op zondag 15 oktober 2006 23:36 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Moartea domnului Lazarescu (The Death of Mr. Lazarescu ) (2005)
Verhaal
cijfer: 8
quote:Op zondag 15 oktober 2006 23:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel grotendeels mee eens, maar hij duurt zo lang. Men had een half uur (of zelfs meer) kunnen schrappen zonder iets aan de kwaliteiten van de film af te doen. Op deze manier verlies je ook kijkers die je makkelijk had kunnen meekrijgen. Je moet als filmmaker ook niet té moeilijk gaan doen.
Vond je het alleen een visueel spektakel of was je ook enorm betrokken bij de karakters en het verhaal?quote:Op zondag 15 oktober 2006 22:12 schreef hornage het volgende:
LOTR EE marathon
heb je het tegen mij ofquote:Op zondag 15 oktober 2006 21:49 schreef cwk het volgende:
[..]
![]()
Jelle, ik vond van Memories of Murder het eerst uur juist een heerlijke luchtige inleiding. De stille humor beviel me wel. Heb je de grappen niet gemerkt of vond je het simpelweg niet grappig?
Ik moest lachen toen je Das Experiment realistisch noemde.quote:
quote:Op maandag 16 oktober 2006 12:19 schreef weebel het volgende:
Net national treasure gekeken met Nicholas Cage.
Ik vind het een erg toffe en mooie film![]()
Ik moest em zonder ondertiteling kijken maar hij was makkelijk te volgen vond ik.
Een echte aanrader!![]()
Ok, besef dat dit ongeveer de duizendste keer is dat we het moeten zeggen in deze topicreeks, maar Hostel is niet een film die geregisseerd is door QT. Hij is ook niet geschreven door hem, op imdb is te zien dat hij enkel executive producer was en de film present. Das alles. Argh, zelfde gebeurt ook telkens bij Sin City.quote:Op maandag 16 oktober 2006 12:17 schreef Mysticlight het volgende:
Gisteren de film "HOSTEL" gekeken. Wie gek is op de kronkels van Quentin Tarantino kan deze film zeker waarderen.
Dan moeten ze de dvd hoes veranderen in de videotheek want daar stond het op.quote:Op maandag 16 oktober 2006 12:31 schreef hornage het volgende:
[..]
Ok, besef dat dit ongeveer de duizendste keer is dat we het moeten zeggen in deze topicreeks, maar Hostel is niet een film die geregisseerd is door QT. Hij is ook niet geschreven door hem, op imdb is te zien dat hij enkel executive producer was en de film present. Das alles. Argh, zelfde gebeurt ook telkens bij Sin City.
Waarom? Het experiment is in werkelijkheid ook uitgevoerd en de film is daar op gebaseerd.quote:Op maandag 16 oktober 2006 10:57 schreef cwk het volgende:
Ik moest lachen toen je Das Experiment realistisch noemde.
Dat weten we, alleen het einde is zo geweldig overdreven over de top. Terug in 1971 is het experiment op tijd stop gezet. Het ergste wat gebeurd is is een knaap die 3 uur was opgesloten in een kastje.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 00:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarom? Het experiment is in werkelijkheid ook uitgevoerd en de film is daar op gebaseerd.
Nou, ik kon me erg goed voorstellen dat die ene gast 1 van de bewakers heel hard op z'n smoel wilde slaan.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 00:57 schreef cwk het volgende:
Dat weten we, alleen het einde is zo geweldig overdreven over de top.
En Rob Lowe! En Bill Macy! En Maria Bello! En Todd Luiso! Waarom heeft niemand me dat verteld?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 02:30 schreef Sai het volgende:
Oh, en dat rondlopende hoopje Dawson's Creek-memorabilia zie ik ook altijd graag.
Heb jij C.R.A.Z.Y. al gezien?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 02:30 schreef Sai het volgende:
Thank You For Smoking
Wel lekker hep filmpje met weinig hard-op-lach momenten maar wel een sympathiek sfeertje en leuke dialogen. Oh, en dat rondlopende hoopje Dawson's Creek-memorabilia zie ik ook altijd graag.
Nee, maar ik weet dat ik hem heel tof ga vinden.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. toch niet kon inhouden.
En het was nog wel zijn eigen favoriete film. Ik snap dat ook niet helemaal, vond 'em ook niet zo bijzonder.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:40 schreef Doff het volgende:
Shadow of a doubt (Alfred Hitchcock, 1943)
Eigenlijk de eerste film die ik van Hitchcock zie die me niet zo bijzonder veel zegt. Joseph Cotten is echt geweldig, daar ligt het niet aan. Teresa Wright en de rest van de cast zijn ook prima en het verhaal mag er ook zijn. Maar Shadow of a Doubt is een vrij sobere film. Het heeft niet de geweldige decors uit bijvoorbeeld Vertigo, niet de sfeer uit Rebecca en niet de actie uit North by Northwest. En echt heel spannend wordt ie ook niet. De top 250 notering snap ik dan ook niet helemaal. Vermakelijke film, nooit saai, maar in mijn ogen voor 'Hitcockeriaanse' begrippen niet uitmuntend.
[afbeelding]
Ik heb het boek niet gelezen, ben niet zo'n lezer. Maar iedereen die ik erover hoorde was zeer positief, ook de mensen die minder geïnteresseerd zijn in kunst, symbolen en geschiedenis. Waarom is 't dan matig, slecht geschreven en overschat? Er zijn weinig boeken die zo'n groot publiek hebben weten te trekken. Of is het het literatuurequivalend van Titanicquote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:36 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Da Vinci Code (2006)
Tja wat krijg je als je een matig overschat boek gaat verfilmen en het enige wat dat boek matig ipv een slechte dertien-in-een-dozijn thriller maakt, het niet verfilmbare is. Want laten we eerlijk zijn Dan Browns boek is een slecht geschreven thriller, die zich alleen nog een beetje interessant is door de uitleg over kunst, symbolen, geschiedenis van de kerk etc. Maar hoewel de belangrijkste passage hiervan, en ik moet zeggen op een erg mooie en innovatiefe manier, wel getoond worden, mist de film het grootste gedeelte hiervan.
Eens, hoewel ik McKellen wel iets meer vond brengen dan de automatische piloot. Reno viel ook zwaar tegen, trouwens.quote:Dat Tom Hanks miscast is, kan ik niet zeggen, aangezien ik pas het boek ben gaan lezen toen de film al uit was en het boek met Tom Hanks als Langdon in mijn achterhoofd las. Maar dat hij zwaar ondermaats presteert dat kan ik wel beamen. Ook Audrey Tatou, die kennelijk zo blij is met deze kans op een grote internationale doorbraak, viel mij zwaar tegen. Ian McKellen draait op de automatische piloot en is daarmee de enige die nog moeite van het aanzien waard is.
Je bedoelt dat constante "It's just a theory" van Hanks? Volgens mij was de achterliggende gedachte daarvan niets meer en niets minder dan het niet tegen de schenen willen schoppen van de Christelijke kijkertjes. De veilige weg zeg maar, zoals we van Howard gewend zijn.quote:Het enige waar ik Ron Howards film wel beter in vond dan Dan Browns boek is dat Howard duidelijker de gehele Graal-theorie relativeert en duidelijk maakt dat de interpretatie van de bronnen precies dat zijn interpretaties en niet absolute waarheden.
Gisteren ook gezien in de sneak, helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:15 schreef Morrigun99 het volgende:
Babel
Wederom een indrukwekkend en meeslepende mozaïek vertelling van Iñárritu (Amores Perres, 21 Grams). Dit maal met een hele oude Brad Pitt in een hoofdrol, evenals Cate Blanchett en Gael García Bernal (Ché uit The Motorcycle Diaries). Weinig op af te dingen, behalve het feit dat het verhaal rondom het Japanse meisje uit de toon valt en we het allemaal al eens eerder gezien hebben.
Maar waarschijnlijk heeft Iñárritu deze film gemaakt om Paul Haggis aan te tonen hoe je wél een goede mozaïek vertelling tot stand laat komen, zonder er een te dik moraal bovenop te leggen.
Iñárritu mag nu wel eens iets nieuws gaan proberen, maar afgezien daarvan is ook Babel weer de moeite waard.
Ja.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:09 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ik heb het boek niet gelezen, ben niet zo'n lezer. Maar iedereen die ik erover hoorde was zeer positief, ook de mensen die minder geïnteresseerd zijn in kunst, symbolen en geschiedenis. Waarom is 't dan matig, slecht geschreven en overschat? Er zijn weinig boeken die zo'n groot publiek hebben weten te trekken. Of is het het literatuurequivalend van Titanic
[..]
Ik moet toegeven dat ik weinig romans lees, maar ik kon van The Da Vinci Code wel genieten eigenlijk. En van de film totaal niet. En al is het boek goedkoop en slecht gelezen, blijkbaar is het leuk genoeg om zoveel lezers te trekken. Ik ga echt niet beweren dat het een literair hoogstandje is, maar je kan je gaan afvragen wat de waarde van 'slecht' is.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:17 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ja.
Het is slecht geschreven met goedkope spanningsbogen regelrecht het het "Thrillers schrijven voor beginners"-handboek etc. En aangezien veel mensen (ook in mijn omgeving) heel positief erover zijn, is het dus overschat.
Dan kom je in een discussie die je over elke kunst en dus ook film kan houden. Het gelijk van de massa en de kassa tegenover dat van de critici en de snob.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:45 schreef Doff het volgende:
[..]
Ik moet toegeven dat ik weinig romans lees, maar ik kon van The Da Vinci Code wel genieten eigenlijk. En van de film totaal niet. En al is het boek goedkoop en slecht gelezen, blijkbaar is het leuk genoeg om zoveel lezers te trekken. Ik ga echt niet beweren dat het een literair hoogstandje is, maar je kan je gaan afvragen wat de waarde van 'slecht' is.
Open eens een Fotoboek ofzo!quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:47 schreef dRobje het volgende:
eergister ook nog weer een keer The girl next door gezien![]()
Da's The Girl's Back Door!quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:57 schreef dRobje het volgende:
[..]
ff een goede indruk van de film ..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 10:57 schreef Doff het volgende:
Chinatown (Roman Polanski, 1974)
Perfecte film. Met het kijken van de eerste scene weet je gewoon dat het een geweldige film is. Verhaal is pakkend, (niet te complex, wél spannend), sfeer is goed, Nicholson is geweldig, muziek is erg mooi en het camerawerk levert ook wat mooie plaatjes op. Zou wel eens een van mijn favoriete films kunnen worden.
Nou weet ik tenminste ook waar je avatar vandaan komtquote:
Nee, hier zitten nog 2 die er niet veel aan vonden... Smaken verschillen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 23:07 schreef cwk het volgende:
Ik ben werkelijk de enige die TYFS niets vind.
Deel 3 ging idd nergens over, iets met robots een een evilgast die iedereen beinvloed met filmpjes van de TV, whatever...quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 11:13 schreef WesHell het volgende:
[..]
Nee, hier zitten nog 2 die er niet veel aan vonden... Smaken verschillen.
Gister hebben we de volgende delen van Halloween gezien.
Halloween III: Season of the Witch (1982)
Halloween 4: The Return of Michael Myers (1988)
Halloween 5
Deel 3 vond ik niet echt veel aan,
Op video gezien, maar die zou ik graag nog eens op DVD willen zien. Bijzonder sfeervolle en stijlvolle film.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 10:57 schreef Doff het volgende:
Chinatown (Roman Polanski, 1974)
Perfecte film. Met het kijken van de eerste scene weet je gewoon dat het een geweldige film is. Verhaal is pakkend, (niet te complex, wél spannend), sfeer is goed, Nicholson is geweldig, muziek is erg mooi en het camerawerk levert ook wat mooie plaatjes op. Zou wel eens een van mijn favoriete films kunnen worden.
Ja sloeg nergens op..quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 13:10 schreef Shogo het volgende:
[..]
Deel 3 ging idd nergens over, iets met robots een een evilgast die iedereen beinvloed met filmpjes van de TV, whatever...![]()
Ik heb die poster mooi op me kamer hangen. Pascal natuurlijk ook.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 11:03 schreef Doff het volgende:
[..]
Nou weet ik tenminste ook waar je avatar vandaan komt
ja 4 verschillende zelfsquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 18:05 schreef cwk het volgende:
[..]
Ik heb die poster mooi op me kamer hangen. Pascal natuurlijk ook.![]()
Dit is dan ook zo'n film van; zal ik um wel kijken of niet...quote:
Ik vond die Jezus maar een slapjanus.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 20:36 schreef Biene het volgende:
Dit is dan ook zo'n film van; zal ik um wel kijken of niet...
Maar ik bleef nieuwsgierig.
Geheel niet onterecht...
Damn, wat een heftige film
Ja, hij is met hemelvaart op tv geweest. En toen had ik echt zoiets van nu moet ik hem kijken.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 20:36 schreef Biene het volgende:
[..]
Dit is dan ook zo'n film van; zal ik um wel kijken of niet...
Maar ik bleef nieuwsgierig.
Geheel niet onterecht...
Damn, wat een heftige film
Dan moet je hem zeker ook nog een derde, vierde, vijfde...quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 23:44 schreef Falco het volgende:
Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain
[afbeelding]
Wat een leuke, leuke film is dit eigenlijk. De eerste keer kijken viel het me wel wat tegen, maar nu de tweede keer beviel me eigenlijk heel goed. Cijfer: 8
quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 23:19 schreef WesHell het volgende:
[..]
Ja, hij is met hemelvaart op tv geweest. En toen had ik echt zoiets van nu moet ik hem kijken.
En heb hem vanaf het begint tot het eind gezien. Alles is zeer goed in beeld gebracht, als dat echt is wat er met Jezus is gebeurd dan heb ik wel respect voor hem. (Nu in zekere zin ook wel maar doe er verder niks mee, niet chriselijk ofzo).
Toen hij net uit was heeft een vriend van mij hem alleens gedowload! Toen hebben we op een late avond een stukje gezien en vonden het destijds wel grappig hoe dat was gefiilmd, en hadden we ook de grootste fun. Na het kijken van de complete film was dit niet echt iets om echt om te lachen. Maar heftig ja!
In tegenstelling daarvan vond ik de Da Vinci Code maar niks. Wel een film waar je goed bij moet zijn met het hoofd. En snap ik niet waarom breezer sletjes van 13 a 14 jaar dit hun favoriete film noemen.... Kan iemand mij dat toelichten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |