abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 oktober 2006 @ 23:43:30 #101
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_42709970
quote:
Daar ben ik het wel grotendeels mee eens, maar hij duurt zo lang . Men had een half uur (of zelfs meer) kunnen schrappen zonder iets aan de kwaliteiten van de film af te doen. Op deze manier verlies je ook kijkers die je makkelijk had kunnen meekrijgen. Je moet als filmmaker ook niet té moeilijk gaan doen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 15 oktober 2006 @ 23:49:05 #102
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_42710150
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 23:43 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel grotendeels mee eens, maar hij duurt zo lang . Men had een half uur (of zelfs meer) kunnen schrappen zonder iets aan de kwaliteiten van de film af te doen. Op deze manier verlies je ook kijkers die je makkelijk had kunnen meekrijgen. Je moet als filmmaker ook niet té moeilijk gaan doen.

Daar ben ik het ook mee eens. Was ik idd vergeten te melden, dat de film met zijn 2.5 uur iets te lang duurt voor het onderwerp. Een half uur, drie kwartier minder had makkelijk gekund. En de film misschien zelfs iets beter gemaakt.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 oktober 2006 @ 00:03:28 #103
862 Arcee
Look closer
pi_42710611
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 22:12 schreef hornage het volgende:
LOTR EE marathon
Vond je het alleen een visueel spektakel of was je ook enorm betrokken bij de karakters en het verhaal?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 16 oktober 2006 @ 01:12:57 #104
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_42711839
ik vind het naast alleen een visueel spektakel ook wel zeer goede filmische dingen hebben en daarnaast ook zeer goede opbouw van karakters (muv legolas). Er wordt goede aandacht besteed aan de karakters en wie iedereen is zodat ze later in de film echt als karakter worden ervaren. Timing en verdeling aktie/verhaal is ook geniaal.
Zo ongeveer in vage staat wat ik er van vind
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_42715883
david hamiltons tendre cousins uit 1980....

oooo de tijd van de soft focus lens....en droogbloemen....en rotan meubels...en opwaaiende zomerjurkjes....en pastel.....
  maandag 16 oktober 2006 @ 10:02:16 #106
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_42715992
Hunt for Red October

Degelijke thriller met een puike Sean Connery. Alleen miste ik de echte spanning (Oeoeoei, WOIII kan uitbreken enzo). Dit komt misschien ook omdat de film op meerdere fronten zich afspeelt.

Cijfer: 7,4
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 16 oktober 2006 @ 10:43:18 #107
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_42716795
Afgelopen weekend gehuurd:

Pride & Prejudice (2005)
De zoveelste adaptatie van Jane Austens beroemde boek uit 1813.
In een familie van verarmde adel wordt fanatiek geprobeerd de vijf dochters omhoog te laten trouwen, maar de meisjes zelf voelen meer voor de nieuwerwetse rage 'trouwen uit liefde'. Het verhaal volgt met name het reilen en zeilen van tweede dochter Lizzie (Keira Knightley), die niets van de zwijgzame en ontoegankelijke Mr. Darcy (Matthew Macfadyen) moeten weten, maar voor hoe lang nog?

Veel bals, linten, gegiechel in boudoirs en gepijnigde blikken over mistige moors, maar ik was aangenaam verrast (ik kende het boek en de oudere films/miniseries totaal niet) door de vlotte dialogen en vooral de snedige opmerkingen van Lizzie en bijrol Caroline (Kelly Reilly).

Absoluut onderhoudend, maar, en dat heb ik vaker met kostuumdrama's, ik blijf toch steeds gewoon acteurs in rare pakjes zien. Een 7.

O ja, ik dacht nog: wat lijkt die vader toch op Jack Bauer! Die bovenlip! Maar Kiefer Sutherland is toch veel te jong voor die rol? Bleek het een flink bebaarde en bebakkebaarde Donald Sutherland te zijn.

Sideways (2004)
Twee oude studievrienden, schrijver Miles (Paul Giamatti) en soapacteur Jack (Thomas Haden Church), gaan nog even op vakantie in de Californische wijnstreek voordat Jack trouwt. Het moet vooral een week van wijnproeven en golfen worden, maar hun vriendschap wordt flink op de proef gesteld als Jack zich nog één keer uit blijkt te willen leven als vrijgezel.

Uiteraard kende ik de reputatie van deze filmhuislieveling en meervoudig Oscargenomineerde (waarvan één verzilverd: beste scenario), en ik verwachtte er dan ook veel van. En inderdaad heb ik tijdens het kijken meerdere malen gedacht: wat is het toch heerlijk dat dit soort films óók gemaakt worden. Gewoon 'ns fijn een film over intelligente mensen met verstand van wijn en literatuur, in plaats van altijd maar die gangsters, mythische helden of juist de 'average Joe'.

Het verhaal is geloofwaardig en grappig, het acteerwerk werkelijk uitstekend. Toch verliepen de ontwikkelingen net iets te traag naar mijn smaak (al zijn de laatste twintig minuten hilarisch) en kon ik me net niet helemaal verplaatsen in de personages. Een 7.
pi_42717023
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 21:49 schreef cwk het volgende:

[..]

Jelle, ik vond van Memories of Murder het eerst uur juist een heerlijke luchtige inleiding. De stille humor beviel me wel. Heb je de grappen niet gemerkt of vond je het simpelweg niet grappig?
heb je het tegen mij of

zaten wel grappige momenten in, maar sommige beelden waren toch wel hard en aangrijpend...
  maandag 16 oktober 2006 @ 10:54:02 #109
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_42717038
Romper Stomper (Geoffrey Wright, 1992)
Veel rauwer dan American History X, maar mist ook veel diepgang. Weinig tot geen karakters worden uitgediept wat onbegrijpelijk is. De film komt uiteindelijk neer op een robbertje vechten tussen, zoals Gorro al terecht zei, een groep uiterst onsympathieke personen. Geen goed persoon in deze film te vinden. Het is gewoon allemaal maar net niets. Schokt niet, amuseert niet en boeit niet. De rol van Crowe was wel oké trouwens. **½

En Zwartboek was trouwens erg leuk. ****
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  maandag 16 oktober 2006 @ 10:57:09 #110
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_42717105
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 10:53 schreef pascalheister het volgende:

[..]

heb je het tegen mij of
Ik moest lachen toen je Das Experiment realistisch noemde.
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  maandag 16 oktober 2006 @ 12:06:04 #111
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_42718738
Cwk, waarom geef jij bij sommige titels wel imdb links en bij andere niet? Zit daar een bepaalde redenatie achter of is het pure ranzigheid?
  maandag 16 oktober 2006 @ 12:08:23 #112
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_42718785
Films die uitgebreid hier besproken zijn, of ontiegelijke klassiekers waarvan ik denk dat mensen eigelijk de IMDb-page nieteens van willen zien link ik niet. Dat is een beetje de filosofie, hoewel ik er niet altijd even consistent in ben.
  maandag 16 oktober 2006 @ 12:17:27 #113
150742 Mysticlight
zonnestraaltje
pi_42718940
Gisteren de film "HOSTEL" gekeken. Wie gek is op de kronkels van Quentin Tarantino kan deze film zeker waarderen.

Het gaat over drie jongens die er met de rugzak erop uitgaan. Op zoek naar mooie vrouwen komen ze terrecht in een leuk pensionnetje waar de mooie vrouwen wel erg makkelijk te versieren zijn..........voor de rest moet je zelf maar kijken.

Hier al een tipje van wat episodes:

Soms...
Soms heel even bekruipt je het gevoel,
dat mensen niet snappen hoe je je voelt.
  maandag 16 oktober 2006 @ 12:19:27 #114
159735 weebel
Le Petit Prince
pi_42718976
Net national treasure gekeken met Nicholas Cage.
Ik vind het een erg toffe en mooie film
Ik moest em zonder ondertiteling kijken maar hij was makkelijk te volgen vond ik.
Een echte aanrader!
[youtube]http://youtube.com/watch?v=h_zdxaGicjA[/youtube]
  maandag 16 oktober 2006 @ 12:25:48 #115
150742 Mysticlight
zonnestraaltje
pi_42719068
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 12:19 schreef weebel het volgende:
Net national treasure gekeken met Nicholas Cage.
Ik vind het een erg toffe en mooie film
Ik moest em zonder ondertiteling kijken maar hij was makkelijk te volgen vond ik.
Een echte aanrader!
helemaal mee eens. Een hele mooie film.
Soms...
  maandag 16 oktober 2006 @ 12:31:16 #116
18008 hornage
pi_42719127
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 12:17 schreef Mysticlight het volgende:
Gisteren de film "HOSTEL" gekeken. Wie gek is op de kronkels van Quentin Tarantino kan deze film zeker waarderen.
Ok, besef dat dit ongeveer de duizendste keer is dat we het moeten zeggen in deze topicreeks, maar Hostel is niet een film die geregisseerd is door QT. Hij is ook niet geschreven door hem, op imdb is te zien dat hij enkel executive producer was en de film present. Das alles. Argh, zelfde gebeurt ook telkens bij Sin City.
  maandag 16 oktober 2006 @ 12:32:11 #117
150742 Mysticlight
zonnestraaltje
pi_42719149

Een leuke actie film met snipes.
Soms...
  maandag 16 oktober 2006 @ 12:35:09 #118
150742 Mysticlight
zonnestraaltje
pi_42719176
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 12:31 schreef hornage het volgende:

[..]

Ok, besef dat dit ongeveer de duizendste keer is dat we het moeten zeggen in deze topicreeks, maar Hostel is niet een film die geregisseerd is door QT. Hij is ook niet geschreven door hem, op imdb is te zien dat hij enkel executive producer was en de film present. Das alles. Argh, zelfde gebeurt ook telkens bij Sin City.
Dan moeten ze de dvd hoes veranderen in de videotheek want daar stond het op. maar maakt mij dan ook niet uit wie hem gemaakt heeft. Het gaat mij om de film.
Soms...
  maandag 16 oktober 2006 @ 13:32:16 #119
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_42719639
Sneakers (Robinson, 1992)
Voorspelbaar voorlopertje in zijn genre. Het hele hack-heist gebeuren begint nu wel echt zó 2000 te worden en hier was het nog allemaal zo fijn pril. Echt super wordt hackers nooit en de grapjes zijn wel erg gaar. Neemt niet weg dat ik me 2 uur niet verveeld heb en dat het qua acteurs allemaal goed zat. ***

Tetsuo (Tsukamoto, 1989)
Dat Tsukamoto als klein jongetje teveel manga heeft gelezen is wel duidelijk. De montage verdient mijn respect maar maakte me wel gek, ik trek dat nooit zo goed. Ik denk, het verhaal daargelaten, dat Tetsuo voornamelijk een artistiek hoogstandje is. Erg knap wat de beste man heeft gedaan maar wel vermoeiend, zelfs voor de korte speelduur. Trouwens leuk om te zien waar de tanden-om-metalen-pijp-scene vandaan komt, die zo pijnlijk terugkomt in Haze. ***
  maandag 16 oktober 2006 @ 13:42:30 #120
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_42719775
Dr. No
Eindelijk dan eens een Bond film in z`n totaliteit gezien en moet zeggen: het beviel me wel. Het verhaal is nogal voorspelbaar maar dat mag de pret niet drukken. Sean Connery is erg cool als Bond, er zit genoeg humor in en de locaties op Jamaica zijn prachtig. De opbouw naar de climax is goed maar ik vond dat er wat spanning mistte. De climax zelf is dan ook jammer genoeg zo voorbij.
Kortom: een vermakelijke film maar had er toch nog wat meer van verwacht.

IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
pi_42722102
Ivanovo detstvo (1962, Andrei Tarkovsky)

'k Heb veel gehoord over Tarkovsky. Na het zien van Ivanovo detstvo viel me het toch een beetje tegen. Tot ik las dat Tarkovsky de regie van deze film pas op het laatste moment op zich heeft genomen, en daarom weinig inbreng had. De inbreng die hij wél had, ontstijgt duidelijk de rest. Zo zijn Ivans dromen, de scène in het bos en de begin en eindscène sublieme stukjes filmkunst te noemen maar is de rest aardig moyen. Een 7.
Graag op anoniem
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 00:39:51 #122
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_42729255
Full Metal Jacket

Door de aparte opbouw (de splitsing tussen een drill-gedeelte en een Vietnam-gedeelte) was ik enigszins verrast, maar het lijkt me dat dat juist de film alleen maar ten goede komt. Verder is dit de eerste film van Kubrick die ik écht kon waarderen. Bij 2001viel ik in slaap, Lolita vond ik apart en Clockwork Orange aardig, maar niet heel super. FMJ kon me echter wel de hele tijd boeien --> 8,2

Zerkalo

En toen was het weer tijd voor een film van Tarkovsky. Ik had vooraf redelijk hoge verwachtingen van Zerkalo. Toch viel me dit in vergelijking met Stalker ietwat tegen. Misschien moet ik deze film door zijn hoge vaagheidsgehalte over een paar maanden nogmaals eens kijken . Maar ondanks dat waren de scenes an sich best mooi. Cijfer: 7,3
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 oktober 2006 @ 00:48:23 #123
862 Arcee
Look closer
pi_42729497
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 10:57 schreef cwk het volgende:
Ik moest lachen toen je Das Experiment realistisch noemde.
Waarom? Het experiment is in werkelijkheid ook uitgevoerd en de film is daar op gebaseerd.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 00:57:59 #124
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_42729730
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 00:48 schreef Arcee het volgende:

[..]

Waarom? Het experiment is in werkelijkheid ook uitgevoerd en de film is daar op gebaseerd.
Dat weten we, alleen het einde is zo geweldig overdreven over de top. Terug in 1971 is het experiment op tijd stop gezet. Het ergste wat gebeurd is is een knaap die 3 uur was opgesloten in een kastje.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 01:06:08 #125
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_42729883
The Da Vinci Code trouwens net gezien en ik wil graag die 2,5 uur van mijn leven terug. Dodelijk saai en mislukt. Hanks heeft al zijn charisma ingeleverd bij de Franse douane en Tatou was blijkbaar zo blij dat ze mocht mee doen dat ze pardoes vergat te acteren. Verhaal is rommelig, daar helpen zelfs die extra 25 minuten niet, en veel acties onlogisch. Dat ik het boek niet heb gelezen is natuurlijk een non-argument. Lichtpuntje was een McKellen die, ondanks dat ie niets nieuws doet, toch wel leuk was. Ook waren de locaties mooi, de zomers met mijn ouders in kerkjes kwamen even terug. **
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 oktober 2006 @ 01:33:07 #126
862 Arcee
Look closer
pi_42730323
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 00:57 schreef cwk het volgende:
Dat weten we, alleen het einde is zo geweldig overdreven over de top.
Nou, ik kon me erg goed voorstellen dat die ene gast 1 van de bewakers heel hard op z'n smoel wilde slaan.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 02:30:29 #127
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_42730953
Thank You For Smoking
Wel lekker hep filmpje met weinig hard-op-lach momenten maar wel een sympathiek sfeertje en leuke dialogen. Oh, en dat rondlopende hoopje Dawson's Creek-memorabilia zie ik ook altijd graag.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:23:30 #128
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_42732889
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 02:30 schreef Sai het volgende:

Oh, en dat rondlopende hoopje Dawson's Creek-memorabilia zie ik ook altijd graag.
En Rob Lowe! En Bill Macy! En Maria Bello! En Todd Luiso! Waarom heeft niemand me dat verteld?

* Frollo zet Thank You For Smoking op to-see lijstje
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 10:08:05 #129
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_42733776
Gisteravond ben ik begonnen met een stoere mannen film; Peckinpah's Straw Dogs en die was erg goed. Daarna was het weer eens tijd om een wat moderner kunstigfrutseltje in de speler te doen. Want, dat vinden de vrouwen leuk. Ik begon dus aan Palindromes. Maar als het aan Todd Solondz ligt ben ik nog wel een tijdje vrijgezel. Palindromes wil wel héél wanhopig anders zijn, het is bijna pijnlijk. En dat terwijl het telkens wisselen van actrice best gaaf is. Het leukste uit de film is dat ik nu het woord koortsmeetsysteemstrook weet.
  † In Memoriam † dinsdag 17 oktober 2006 @ 10:35:51 #130
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_42734377
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 02:30 schreef Sai het volgende:
Thank You For Smoking
Wel lekker hep filmpje met weinig hard-op-lach momenten maar wel een sympathiek sfeertje en leuke dialogen. Oh, en dat rondlopende hoopje Dawson's Creek-memorabilia zie ik ook altijd graag.
Heb jij C.R.A.Z.Y. al gezien?
Sheridana +1
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 12:02:49 #131
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_42736522
The Ox-Bow Incident (Wellman, 1943)
Geweldig. Hoewel wat karig geproduceerd een prachtige film. De opbouw is zeer subtiel en vooral het laatste half uur zit je op het puntje van je stoel. Ik werd compleet meegesleept en oprecht ontroerd. Iets wat oudere films, laat staan westerns, bij mij nooit snel voor elkaar krijgen. Hard en eerlijk, een topper. ****½
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 13:42:01 #132
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_42739221
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 10:35 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Heb jij C.R.A.Z.Y. al gezien?
Nee, maar ik weet dat ik hem heel tof ga vinden.
  † In Memoriam † dinsdag 17 oktober 2006 @ 13:47:31 #133
4571 Sokolsky
pi_42739381
Zeker weten
Sheridana +1
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:15:10 #134
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_42743529
United 93

Op een soort van docu-achtige wijze worden de alom bekende gebeurtenissen van 11 september verteld met vooral de focus op het vierde vliegtuig. Ik was erg onder de indruk van United 93. Omdat er op de telefoontjes en de communicatie tussen cockpit en Air Traffic Controlcenters na, totaal niks bekends is over wat er nou echt gebeurde in dat vliegtuig, moest Greengrass noodgedwongen veel speculeren. Op mij kwam het allemaal zeer geloofwaardig over. Interessant was het zien dat NORAD nogal zat te stuntelen. Datzelfde geldt overigens ook voor de kapers, die zeer goed neergezet werden, vooral in het laatste eind van de film. Het rare was dat je de spanning bleef voelen gedurende de film, ook al is bekend hoe het allemaal afloopt. Cijfer: 9
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:59:42 #135
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_42744745
Kidzu ritan (Kids Return)(1996)
In deze film van Kitano, volgen we het verhaal van twee hartsvrienden. Deze schooiers van de school doen niet veel meer dan klieren, treiteren en spijbelen. Tot dat ze op een dag iemand tegen komen die sterker is dan zij zelf en ze pak een rammel verkoopt. Daarom besluiten ze om boksen te gaan leren. Verassende wijze blijkt juist de stille meeloper van de twee hier verborgen talenten in te hebben. De andere jongen met de grootste bek stopt daarom al snel met boksen en gaat voor een carrieré als yakuza. De oude vrienden driften zo steeds verder uit elkaar.
De film deed mij vooral denken aan een ander pareltje van Kitano "A Scene at the Sea". Want ook in deze film wordt er totaal niets uitgelegd over het hoe en waarom van situaties. Karakters doen gewoon wat ze doen. Voeg hierbij dat de karakters, zoals vaker bij Kitano, bijna geen woord spreken. Dit zorgt ervoor dat de kijker zelf alles moet interpreteren. Iets wat ik wel mag bij films.
cijfer: 8.5

Nachtrit (2006)
Frank Lammers is idd erg goed. Meer dan terecht dat die jongen eindelijk eens een hoofdrol in een film heeft gekregen.
Zoals te verwachten bij een film over de taxi-oorlog in A'dam zit de film doordrengt met platte Amsterdamse humor en dat kon mij ook wel bekoren. Heb een paar keer goed gelachten om slechte grappen.
Maar hoewel de film dus best vermakelijk was en het acteerwerk goed, vond ik hem zeker niet zo goed als Zwartboek. (Ja die vergelijking moet nou eenmaal gemaakt worden) Daarvoor is die iets te voorspelbaar en standaard. De twee grote dramatische momenten in de film zie je al mijlen van te voren aankomen.
cijfer: 7.5

Hulk (2003)
Deze comicboekverfilming behoort tot de slechtere die er afgelopen jaren verschenen zijn. Hoewel Ang Lee af en toe met gave splitscreens enz. op de proppen komt. Maar over het algemeen schiet Lee heel veel te kort. Zo laat Lee random wat grafiekjes en geklad in aantekeningsboekjes zien, zodt het duidelijk is dat er een wetenschappelijk experiment aan de gang is, dat verkeerd gaat.
Jennifer Connely, Nick Nolte en Eric Bana kunnen de film ook niet redden en presteren ondermaats. Aan de CGI heeft het ook niet gelegen imo, hoewel het soms erg nep is, vond ik het over het algemeen prima uitzien.
cijfer: 4.5
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:16:50 #136
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_42746642
We zijn het bijna altijd eens, maar ik vond Hulk echt sterk. Zeer onderschat, de constructivistische stijl kon ik erg waarderen. Snap wel waarom veel het niet zo goed vinden, maar volgens mij gaat een groot gedeelte er ook met het verkeerde idee in.

Xiao cai feng (2002) (Balzac and the Little Chinese Seamstress)

Mooi verhaal over twee jongens uit reactionaire gezinnen in de culturele revolutie. Ze worden naar een heropvoedingskamp gestuurd, en ontmoeten daar het naaistertje uit de titel. Door de verboden literatuur die ze beginnen te lezen (Balzac e.a.) kijken ze heel anders naar de wereld. Wat Honigmann ook met haar films probeert, slaagt Sijie Dai in, het belang van kunst aantonen. Het is echter ook een mooi verhaal over liefde, vriendschap en China. Toch werd de film niet verboden, ook al zit er behoorlijk wat kritiek in. De regisseur is tevens de schrijver van het boek waar de film is op gebaseerd. Jammer alleen dat het zo abrupt eindigt, het had nog uren mogen duren van mij. Moet dat boek maar is gaan lezen.

IMDB-cijfer: 7,3
Mijn cijfer: 8,0
  woensdag 18 oktober 2006 @ 17:08:39 #137
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_42776213
Paradise Now
Over het algemeen een sterke film over 2 Palestijnse vrienden die worden "uitverkoren" een zelfmoord aanslag te plegen in het centrum van Tel Aviv. Het verhaal is goed en rustig opgebouwd en laat zowel het verhaal zien op niveau van de "kleine man" en de gevolgen die het heeft op nationaal niveau. Abu Assad kiest geen van beide kanten, maar veroordeelt het geweld wel. Het acteerwerk is heel erg sterk en het einde is prachtig, wat mede wordt versterkt door het weg laten van muziek bij de aftiteling.
Het enige minpunt van de film vond ik dat de personages opeens zo snel compleet van mening veranderde. Dat vond ik wat geforceerd over komen.
Maar verder is dit een erg goede film.

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
  woensdag 18 oktober 2006 @ 17:41:36 #138
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_42777408
Of Mice and Men (Gary Sinise, 1992)
Sympathieke film met een goede rol van John Malkovich. Op overtuigende wijze zet hij de niet al te slimme Lennie neer. De wisselwerking tussen hem en Gary Sinise is prima in de film. Het verhaal is sterk genoeg om de verder onopvallende regie te doen vergeten. ***½

Click (Frank Coraci, 2006)
Best leuke comedy met Adam Sandler. Het verhaaltje zou zo van een slechte jaren '80 comedy geript kunnen zijn, maar de uitwerking is leuk gedaan en heel af en toe is de film zelfs oprecht emotioneel. De film is alleen niet helemaal in balans. Op sommige moment zakt hij wat in. ***
  woensdag 18 oktober 2006 @ 21:59:12 #139
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_42786699
Tetsuo 2: Bodyhammer (Tsukamoto, 1992)

Snelheid van de montage is met 300% afgenomen wat het voor mij persoonlijk allemaal wat kijkbaarder maakte. Het verhaal gaat dit keer over een man (weer Tomoo) wiens familie wordt lastig gevallen door een heuse criminele bende. Als meneer boos wordt groeit er een machine geweer uit zijn solar plexus. Dat vinden de boeven wel interessant en vangen hem met alle experimenten van dien. Ideaal filmpje voor de woensdagmiddag horen jullie wel weer. Ook in deze film van Tsukamoto voert dat cartooneske (of mangaeske if you will) weer de boventoon. De effecten zijn allemaal een stuk beter dan in Tetsuo wat opzich wel fijn is. Echter kijk ik liever naar anime's waar je met animatie alle kanten op kan met dergelijke verhaallijnen. Waar je het eerste deel nog kon zeggen "allee, mooi gedaan" is Bodyhammer niet orgineel of baanbrekend, maar gewoon raar. Tomoo's satanistische grijns was het ss wel waard trouwens. **½
  donderdag 19 oktober 2006 @ 09:34:54 #140
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_42796746
Donnie Darko (Richard Kelly, 2001)
Nog steeds een erg goede film. ****½
  donderdag 19 oktober 2006 @ 10:06:12 #141
18008 hornage
pi_42797373
#183 Magnolia
Ik wist niet precies wat ik moest verwachten bij deze film. Ik had gehoord dat Crash wel een soortgelijke film was en die was zeker wel goed te doen dus ik was benieuwd. Ik zag er wel een beetje tegenop om 3 uur naar een film te kijken want dat is een lange tijd als de film niet zo gaaf is, maar dit viel alles mee in deze. De opbouw van de film is geniaal. Je hebt de hele tijd het gevoel alsof er wat opgebouwd gaat worden. Dit komt door de overstemmende spannende score maar ook door de situaties waar alle karakters inkomen. Na een uur was mij iig ongeveer wie wie was en wat er allemaal precies gebeurde en wat de overeenkomsten waren. Hoe de film spanning opbouw is iig erg geslaagd. Ik zat op het puntje van de bank en ik was erg benieuwd hoe de climax er nou uiteindelijk uit ging zien. Deze was uiteraard nogal onverwacht maar wel lekker maf. De 3 uur waren zo voorbij. Ik zeg: geniale film, met superverhaal. Duidelijk dat bijv. een Crash dingen hiervan heeft afgekeken. Een 9.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 10:11:55 #142
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_42797492
The Da Vinci Code - Ik heb me prima vermaakt tijdens het lezen van het boek, en ik heb me prima vermaakt tijdens het kijken van de film. Hoewel ik m'n lachen tijdens
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
toch niet kon inhouden.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 13:21:46 #143
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_42802347
Gisteren in de bios:

Children Of Men
Oh...My...God!! Wat een film! Vanaf de eerste seconde tot de laatste blijft ie geweldig. Meteen bij de eerste scene wordt je aandacht al gepakt en hij wordt pas losgeloten wanneer de end credits over het beeld rollen.
Ongeveer alles klopt, van het fantastische, interessante en spannende verhaal tot de prachtige fotografie en en het uitermate sterke acteerwerk.
Het production design is subliem: het Londen van 2027 wordt neer gezet als een grauwe en grijze stad, de sets zijn prachtig en uitermate gedetailleerd. De fotografie is subliem, de beelden die het oplevert zijn bijna om van te watertanden. Daarnaast verdiend het camera werk een speciale vermelding. Door het bijna constante gebruik van de hand-held camera (vooral bij actie scenes) krijg je echt het gevoel dat je zelf een personage uit de film bent. Vooral bij de auto scenes en de actie scenes tegen het einde van de film is dat gevoel erg sterk. Dat er in die scenes gebruikt wordt gemaakt van extreem lange shots zonder montage helpt hierbij erg.
Ook de (voor het overgrote deel) afwezigheid van een echte soundtrack/score voegt extra sfeer toe.
Het acteerwerk is erg sterk. Clive Owen zet voor de zoveelste keer een sublieme rol neer, de bijrollen van Michael Caine en Julliane Moore zijn dik in orde en goed gecast.
Kortom: een film die zeker gezien moet worden.
Children Of Men is absoluut 1 van de beste (zoniet de beste) film(s) van het jaar en is zonder twijfel een meesterwerk.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 9,0/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 19-10-2006 13:51:34 ]
  donderdag 19 oktober 2006 @ 13:37:55 #144
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_42802808
Planet of the Apes (1968)

Vermakelijk, maar toch ook wel gedateerd. Cijfer: 7

Luna Papa

Een absurde film uit Tadzjikistan. Mamlakat, gespeeld door Chulpan Khamatova, de verpleegster uit Goodbye Lenin!, wordt per ongeluk zwanger, maar ze weet niet van wie ! Ze weet alleen dat het een rondtrekkende acteur is. Samen met haar vader en broer (die geestelijk niet helemaal 100% is) gaan ze op zoek naar de vader. Wat volgt is een aaneenschakeling van ridicule wildwest-achtige taferelen in Centraal-Azië. Theatervoorstellingen worden bijvoorbeeld verstoord en natuurlijk zijn er ook de nodige achtervolgingsscenes, waarbij de uitmuntende vliegkunsten van het Oezbeekse propellorvliegtuig apart vermeld mag worden. Als je de overdrevenheid en de toevalligheden van bepaalde dingen accepteert, is het een erg vermakelijke film vond ik. Het einde echter is wel erg belabberd, maar dat past wel in de sfeer van de film. Cijfer: 8
pi_42802880
Shadow of a doubt (Alfred Hitchcock, 1943)
Eigenlijk de eerste film die ik van Hitchcock zie die me niet zo bijzonder veel zegt. Joseph Cotten is echt geweldig, daar ligt het niet aan. Teresa Wright en de rest van de cast zijn ook prima en het verhaal mag er ook zijn. Maar Shadow of a Doubt is een vrij sobere film. Het heeft niet de geweldige decors uit bijvoorbeeld Vertigo, niet de sfeer uit Rebecca en niet de actie uit North by Northwest. En echt heel spannend wordt ie ook niet. De top 250 notering snap ik dan ook niet helemaal. Vermakelijke film, nooit saai, maar in mijn ogen voor 'Hitcockeriaanse' begrippen niet uitmuntend.

My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  donderdag 19 oktober 2006 @ 15:13:37 #146
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_42805900
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 13:40 schreef Doff het volgende:
Shadow of a doubt (Alfred Hitchcock, 1943)
Eigenlijk de eerste film die ik van Hitchcock zie die me niet zo bijzonder veel zegt. Joseph Cotten is echt geweldig, daar ligt het niet aan. Teresa Wright en de rest van de cast zijn ook prima en het verhaal mag er ook zijn. Maar Shadow of a Doubt is een vrij sobere film. Het heeft niet de geweldige decors uit bijvoorbeeld Vertigo, niet de sfeer uit Rebecca en niet de actie uit North by Northwest. En echt heel spannend wordt ie ook niet. De top 250 notering snap ik dan ook niet helemaal. Vermakelijke film, nooit saai, maar in mijn ogen voor 'Hitcockeriaanse' begrippen niet uitmuntend.

[afbeelding]
En het was nog wel zijn eigen favoriete film. Ik snap dat ook niet helemaal, vond 'em ook niet zo bijzonder.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 15:36:15 #147
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_42806750
Le Souffle au coeur (Murmur of the Heart) (1971)
Dit is een voorbeeld van hoe hogere Kunst zich onderscheidt van vermaak. Sex zonder ooit banaal te worden, kwade jongens streken en adolescent ongehoorzaamheid zonder ooit puberaal te worden. En als de film dan de climax bereikt, dat één van de grootste taboes in de wereld is, is dat niet goor, onnatuurlijk of weerzinwekkend. Maar een prachtig natuurlijk voorvloeisel waar de hele film langzaam naar toe heeft opgebouwd.
cijfer: 8.5

The Jacket (2005)
Weer zo´n geheugenverlies cq. tijdreis film, waarbij de kijker samen met de hoofdpersoon langzaam achter de waarheid komt, terwijl de puzzelstukje op hun plaas vallen. De film is best vermakelijk, maar het is allemaal wel eens beter gedaan.
cijfer: 7

The Da Vinci Code (2006)
Tja wat krijg je als je een matig overschat boek gaat verfilmen en het enige wat dat boek matig ipv een slechte dertien-in-een-dozijn thriller maakt, het niet verfilmbare is. Want laten we eerlijk zijn Dan Browns boek is een slecht geschreven thriller, die zich alleen nog een beetje interessant is door de uitleg over kunst, symbolen, geschiedenis van de kerk etc. Maar hoewel de belangrijkste passage hiervan, en ik moet zeggen op een erg mooie en innovatiefe manier, wel getoond worden, mist de film het grootste gedeelte hiervan.
Dat Tom Hanks miscast is, kan ik niet zeggen, aangezien ik pas het boek ben gaan lezen toen de film al uit was en het boek met Tom Hanks als Langdon in mijn achterhoofd las. Maar dat hij zwaar ondermaats presteert dat kan ik wel beamen. Ook Audrey Tatou, die kennelijk zo blij is met deze kans op een grote internationale doorbraak, viel mij zwaar tegen. Ian McKellen draait op de automatische piloot en is daarmee de enige die nog moeite van het aanzien waard is.
Het enige waar ik Ron Howards film wel beter in vond dan Dan Browns boek is dat Howard duidelijker de gehele Graal-theorie relativeert en duidelijk maakt dat de interpretatie van de bronnen precies dat zijn interpretaties en niet absolute waarheden.
cijfer: 5

Fei dao shou (The Flying Dagger)(1969)
Weer een kung-fu film uit de Shaw brothers stal. Niet de beste, maar nog steeds vermakelijk.
cijfer: 7

[ Bericht 0% gewijzigd door Lonewolf2003 op 19-10-2006 15:45:25 ]
  donderdag 19 oktober 2006 @ 15:53:17 #148
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_42807344
The Man Who Would Be King (Huston, 1975)
Avonturenfilm zoals ze moeten zijn. Niet te episch, leuke humor en prachtige plaatjes. De productie, Aardje naar Hustons vaartje, is zéér indrukwekkend. Mooie locaties, figuranten lijken voor de verandering eens écht inheems en de film snijd ook nog een diepere laag aan zonder al te prekerig te worden. En met die sterren..tja..wat kan je nog zeggen. Ik herkende Plummer trouwens helemaaaaaaal niet. ****

Serpico (Lumet, 1973)
Eindelijk dan toch maar eens gekeken en met groot succes. Zoek je een politiedrama wat niet saai wordt of leidt aan nutteloos veel geweld -> Serpico. Al Pacino vond ik zeer geloofwaardig als idealistische politieagent. Toppertje. ****

Chaos (Giglio, 2006)
Chaos, een vadsig huurfilmpje is niet zo kut als je zou denken. Tuurlijk is het niets speciaals, Ryan Phillipe is een complete miscast, Snipes moet eigelijk niet acteren maar toch zie je jezelf hem uitkijken. Ik kan een miljoen alternatieve bedenken voor Chaos, maar als je em nou echt per se wil kijken, het is te doen. ***
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 02:32:32 #149
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_42826374
Misschien ligt het aan mij hoor, maar Mission Impossible 3 kon me niet zo boeien. Bij een actiescène waarin een truck ontploft terwijl de held in een helicopter een hittezoekende bom moet ontwijken door een windmolenveld en er iemand aan het onderstel hangt terwijl één of andere chick in diezelfde helicopter een bom in haar hoofd heeft die ieder moment kan ontploffen en het geheel óók nog eens is gefilmd door de reïncarnatie van Prins Claus raakt mijn adrenaline gewoon iets te snel uitgeput. Sorry. Zesje voor het mediacircus. Met een plusje voor PSH.

Oh ja, ik zou mensen die in films mond-op-mond-beademing beoefenen willen aanraden te wachten tot nádat het dramatische muziekje is gestopt. Pas als het triomfantelijke muziekje begint heeft zoiets enig effect. Je zou natuurlijk ook gewoon altijd een iPod bij je kunnen dragen met daarop alleen triomfantelijke liedjes. Dit verhoogt de overlevingskans van je geliefde/beste vriend aanzienlijk. Wel oppassen dat er niet per ongeluk Mozart's Requiem ofzo op belandt, want dan ben je echt zwaar de lul.

[ Bericht 14% gewijzigd door Sai op 20-10-2006 04:35:48 ]
  † In Memoriam † vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:09:48 #150
4571 Sokolsky
pi_42828757
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 15:36 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Da Vinci Code (2006)
Tja wat krijg je als je een matig overschat boek gaat verfilmen en het enige wat dat boek matig ipv een slechte dertien-in-een-dozijn thriller maakt, het niet verfilmbare is. Want laten we eerlijk zijn Dan Browns boek is een slecht geschreven thriller, die zich alleen nog een beetje interessant is door de uitleg over kunst, symbolen, geschiedenis van de kerk etc. Maar hoewel de belangrijkste passage hiervan, en ik moet zeggen op een erg mooie en innovatiefe manier, wel getoond worden, mist de film het grootste gedeelte hiervan.
Ik heb het boek niet gelezen, ben niet zo'n lezer. Maar iedereen die ik erover hoorde was zeer positief, ook de mensen die minder geïnteresseerd zijn in kunst, symbolen en geschiedenis. Waarom is 't dan matig, slecht geschreven en overschat? Er zijn weinig boeken die zo'n groot publiek hebben weten te trekken. Of is het het literatuurequivalend van Titanic
quote:
Dat Tom Hanks miscast is, kan ik niet zeggen, aangezien ik pas het boek ben gaan lezen toen de film al uit was en het boek met Tom Hanks als Langdon in mijn achterhoofd las. Maar dat hij zwaar ondermaats presteert dat kan ik wel beamen. Ook Audrey Tatou, die kennelijk zo blij is met deze kans op een grote internationale doorbraak, viel mij zwaar tegen. Ian McKellen draait op de automatische piloot en is daarmee de enige die nog moeite van het aanzien waard is.
Eens, hoewel ik McKellen wel iets meer vond brengen dan de automatische piloot. Reno viel ook zwaar tegen, trouwens.
quote:
Het enige waar ik Ron Howards film wel beter in vond dan Dan Browns boek is dat Howard duidelijker de gehele Graal-theorie relativeert en duidelijk maakt dat de interpretatie van de bronnen precies dat zijn interpretaties en niet absolute waarheden.
Je bedoelt dat constante "It's just a theory" van Hanks? Volgens mij was de achterliggende gedachte daarvan niets meer en niets minder dan het niet tegen de schenen willen schoppen van de Christelijke kijkertjes. De veilige weg zeg maar, zoals we van Howard gewend zijn.
Sheridana +1
pi_42828863
Babel
Wederom een indrukwekkend en meeslepende mozaïek vertelling van Iñárritu (Amores Perres, 21 Grams). Dit maal met een hele oude Brad Pitt in een hoofdrol, evenals Cate Blanchett en Gael García Bernal (Ché uit The Motorcycle Diaries). Weinig op af te dingen, behalve het feit dat het verhaal rondom het Japanse meisje uit de toon valt en we het allemaal al eens eerder gezien hebben.
Maar waarschijnlijk heeft Iñárritu deze film gemaakt om Paul Haggis aan te tonen hoe je wél een goede mozaïek vertelling tot stand laat komen, zonder er een te dik moraal bovenop te leggen.
Iñárritu mag nu wel eens iets nieuws gaan proberen, maar afgezien daarvan is ook Babel weer de moeite waard.
pi_42829370
Pas... Halloween 1 en Halloween 2 .... Nu staan de volgende delen op de planning..
Die kerel moord anders wel goed.
Alleen deel 3 heeft niks met Meyers te maken wel?
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:32:35 #153
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_42831996
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 10:15 schreef Morrigun99 het volgende:
Babel
Wederom een indrukwekkend en meeslepende mozaïek vertelling van Iñárritu (Amores Perres, 21 Grams). Dit maal met een hele oude Brad Pitt in een hoofdrol, evenals Cate Blanchett en Gael García Bernal (Ché uit The Motorcycle Diaries). Weinig op af te dingen, behalve het feit dat het verhaal rondom het Japanse meisje uit de toon valt en we het allemaal al eens eerder gezien hebben.
Maar waarschijnlijk heeft Iñárritu deze film gemaakt om Paul Haggis aan te tonen hoe je wél een goede mozaïek vertelling tot stand laat komen, zonder er een te dik moraal bovenop te leggen.
Iñárritu mag nu wel eens iets nieuws gaan proberen, maar afgezien daarvan is ook Babel weer de moeite waard.
Gisteren ook gezien in de sneak, helemaal mee eens.
De verhalen zijn, behalve idd. die van het Japanse meisje (die eigenlijk redelijk overbodig vond), interessant en goed uitgewerkt. De film ziet er prachtig uit, vooral het landschap van Marokko ziet er mooi uit. Het acteerwerk is erg sterk, waarbij Brad Pitt de show steelt.
Hij duurt lang, maar is zeker de moeite waard. Nergens wordt ie langdradig en saai.
Zeer sterke film dus, maar Iñárritu mag nu idd wel eens een nieuwe stijl gaan hanteren.

IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 7,8/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 21-10-2006 00:32:51 ]
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:17:20 #154
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_42833159
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 10:09 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Ik heb het boek niet gelezen, ben niet zo'n lezer. Maar iedereen die ik erover hoorde was zeer positief, ook de mensen die minder geïnteresseerd zijn in kunst, symbolen en geschiedenis. Waarom is 't dan matig, slecht geschreven en overschat? Er zijn weinig boeken die zo'n groot publiek hebben weten te trekken. Of is het het literatuurequivalend van Titanic
[..]
Ja.
Het is slecht geschreven met goedkope spanningsbogen regelrecht het het "Thrillers schrijven voor beginners"-handboek etc. En aangezien veel mensen (ook in mijn omgeving) heel positief erover zijn, is het dus overschat.

[ Bericht 15% gewijzigd door Lonewolf2003 op 20-10-2006 13:25:30 ]
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:38:23 #155
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_42833803
Ik was altijd erg negatief tegenover het boek (nooit gelezen overigens), totdat een hoogleraar literatuurwetenschappen vertelde dat ze toch wel toe moest geven dat het gewoon goed geschreven was. Sindsdien kijk ik er wel anders tegenaan, alhoewel het verhaal me nog steeds niet kan boeien.
pi_42834010
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 13:17 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Ja.
Het is slecht geschreven met goedkope spanningsbogen regelrecht het het "Thrillers schrijven voor beginners"-handboek etc. En aangezien veel mensen (ook in mijn omgeving) heel positief erover zijn, is het dus overschat.
Ik moet toegeven dat ik weinig romans lees, maar ik kon van The Da Vinci Code wel genieten eigenlijk. En van de film totaal niet. En al is het boek goedkoop en slecht gelezen, blijkbaar is het leuk genoeg om zoveel lezers te trekken. Ik ga echt niet beweren dat het een literair hoogstandje is, maar je kan je gaan afvragen wat de waarde van 'slecht' is.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:54:58 #157
160381 dRobje
Zweden! ^^
pi_42834355
Jackass 2.. ge-wel-dig!

Cold & Dark
Lady in t he Water (viel beetje tegen)
The Nun
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:08:26 #158
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_42834782
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 13:45 schreef Doff het volgende:

[..]

Ik moet toegeven dat ik weinig romans lees, maar ik kon van The Da Vinci Code wel genieten eigenlijk. En van de film totaal niet. En al is het boek goedkoop en slecht gelezen, blijkbaar is het leuk genoeg om zoveel lezers te trekken. Ik ga echt niet beweren dat het een literair hoogstandje is, maar je kan je gaan afvragen wat de waarde van 'slecht' is.
Dan kom je in een discussie die je over elke kunst en dus ook film kan houden. Het gelijk van de massa en de kassa tegenover dat van de critici en de snob.
De waarde van slecht hangt af van hoe je iets beoordeelt. Als je vindt dat je als recesent rekening moet houden in hoeverre een film/boek/cd het grote publiek aan zal spreken, kan je de DaVinci code idd niet als slecht bestempelen. Maar er zijn ook genoeg films die ik als slecht bestempel op grond van die redenering positiever zou moeten beoordelen. Maar dat doe ik niet, want de waarde van slecht is voor mij dat ik het slecht vind. En ookal worden er miljarden van verkocht, als ik het slecht vind is, benoem ik het toch slecht. Dat is imo de waarde van slecht. De mening van jezelf over iets. En die verschilt gelukkig per persoon en niet hoeveel mensen het aanspreekt.
pi_42835782
Gistermiddag heb ik The Shining gekeken met het volume op -lekkerhard. Dat maakte het -lekkerspannend. Temeer door de uitstekende regie van wijlen Stan; ik had niets anders verwacht. Na deze topper keek ik 's avonds naar een mathematicagenie die met zichzelf in de knoop ligt. Deze beste Will Hunting raakte mij nog meer dan de vorige vier keer dat ik hem gezien heb. Matt Damon noch Robin Williams noch Ben Affleck hebben zich hierna weten te overtreffen. Honderd procent top tien materiaal.
Graag op anoniem
pi_42835848
The Devil Wears Prada
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:47:05 #161
160381 dRobje
Zweden! ^^
pi_42835933
eergister ook nog weer een keer The girl next door gezien
pi_42835985
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 14:47 schreef dRobje het volgende:
eergister ook nog weer een keer The girl next door gezien
Open eens een Fotoboek ofzo!
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:57:18 #163
160381 dRobje
Zweden! ^^
pi_42836249
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 14:48 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]

Open eens een Fotoboek ofzo!
ff een goede indruk van de film ..

pi_42836270
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 14:57 schreef dRobje het volgende:

[..]

ff een goede indruk van de film ..

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Da's The Girl's Back Door!
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:59:09 #165
160381 dRobje
Zweden! ^^
pi_42836301
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 14:58 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]

Da's The Girl's Back Door!
hoe dan ook.. she's hot
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:32:41 #166
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_42840930
Russkiy kovcheg

De beruchte film, die in één shot in de Hermitage genomen werd. Dat gegeven maakt het allemaal technisch natuurlijk wel erg knap, maar ik miste eigenlijk het plot. Nu was het meer een willekeurige tocht door het museum, waarbij moeilijk te plaatsen elementen uit 300 jaar Russische geschiedenis lukraak naar voren kwamen. An sich is dat nog best aardig zoiets. Maar als museumbezoeker wil je graag zelf de vrijheid hebben om bij dingen stil te staan of door te lopen en die mogelijkheid biedt de film nou weer nèt niet. Cijfer: 5

Battaglia di Algeri

Ook hier was er niet echt een duidelijk verhaal aanwezig. Het had zelfs wat weg van een docu over een stuk geschiedenis, waar ik eigenlijk nauwelijks iets vanaf wist: de Algerijnse onafhankelijkheidsstrijd. Desondanks wist me dit behoorlijk te boeien. Knap is het ook dat de film niet heel duidelijk een kant kiest in dit conflict. Cijfer: 8
pi_42850249
Thank You for Smoking

Heerlijke film, grof, grappig, prachtige dialogen, prima verhaal met dito cast. Frappant dat er geen één sigaret in de film te zien is.

Cijfer: 8.1

[ Bericht 3% gewijzigd door pascalheister op 20-10-2006 23:02:48 ]
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 23:07:14 #168
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_42850619
Ik ben werkelijk de enige die TYFS niets vind.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 oktober 2006 @ 23:59:46 #169
862 Arcee
Look closer
pi_42852206
http://us.imdb.com/title/tt0291172/

Over 5 minuten op Nederland 2. Uitstekende film voor liefhebbers van sterk drama.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 09:01:46 #170
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_42857237
Scream, Blacula, Scream!! (1973) - Genre: Horror

VampireBlaxPloitation..
Dit is deel 2 van de Blaculaserie. Afro-amerikaanse vampieren die dansen op Funky-soul.
Een man herrijst Blacula uit de dood, omdat hij geen opvolger wordt van een voodoo-clan.
4

Feast (2005) - Genre: Horror

Een jongeman, type Ben Afleck besmeurd met bloed al, stormt een café binnen en verkondigt en-passant
ff dattie iedereen gaat redden als ze doen wattie zegt. Want de monsters komen eraaaan!!! (oh god!! wat nu!!!!??)
Nog geen 4 sec.later.. En hij is Dood. MWUHAHAHA!
Dat was wel een goeie scene

Een klein stadje wordt snachts aangevallen door onbekende vleesetende schepsels.
Ze copuleren in 10seconden en zijn behoorlijk fel..
Een 5

Stephen King's "Desperation" - Genre: TV. Horror

Mensen die het verlaten stadje "Desperation" passeren.
Worden gearresteerd en meegenomen door de locale sherif.
Al snel blijkt dat er wat aan de hand is met deze gast. En dat de mensen tegen hun wil gevangen worden gehouden.
Door een demon.

Krijst!. Wat zijn die jonge kapsones acteurtjes van 13 vervelend zeg! Het zou verboden moeten worden!
Voor de rest is het typische Stepphen King-stijl... Rare personages en vervelende situaties.
Een 7

[ Bericht 1% gewijzigd door a-child-in-chains op 21-10-2006 09:16:53 ]
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 09:22:47 #171
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_42857342
Jules et Jim
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 10:51:57 #172
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_42858161
The Libertine (Laurence Dunmore, 2004)
Degelijke biografische film over de beroemde en beruchte Engelse dichter John Wilmot. Het acteerwerk is voortreffelijk van de gehele cast, hoewel Johnny Depp in het begin nog wat restanten van de maniertjes van Jack Sparrow heeft. Verder vond ik het minder dat de beweegredenen van John Wilmot niet altijd even goed uitgewerkt waren. De mooie sepia tinten waarin de film geschoten is geven de gehele film een vuige sfeer. ***½

Shijie (The World) (Zhang Ke Jia, 2004)
Het enige wat deze film echt bijzonder maakt is de aparte locatie, namelijk een pretpark bij Beijing waar ze beroemde gebouwen op schaal nagebouwd hebben. De thema's, het omgaan met de nieuwe ontwikkeling die China doormaakt vond ik maar matig uitgewerkt. Sommige scenes zijn wel aardig, zoals de scene waar ze zich afvragen wie er eigenlijk in de vliegtuigen zitten die steeds overvliegen, maar over het algemeen zijn de ontwikkelingen en gebeurtenissen die de personages meemaken niet echt interessant. ***
pi_42858234
La Notte di San Lorenzo (Paolo & Vittorio Taviani, 1982)
Plaatje van een film. Erg mooie beelden met een mooi en bij vlagen zeer ontroerend en vooral menselijk verhaal. Wat betreft stijl eigenlijk weinig verschillend van Kaos, die ik stiekem nog wel wat beter vond.

Chinatown (Roman Polanski, 1974)
Perfecte film. Met het kijken van de eerste scene weet je gewoon dat het een geweldige film is. Verhaal is pakkend, (niet te complex, wél spannend), sfeer is goed, Nicholson is geweldig, muziek is erg mooi en het camerawerk levert ook wat mooie plaatjes op. Zou wel eens een van mijn favoriete films kunnen worden.

The Matador (Richard Shepard, 2005)
Begint lekker pretentieloos met een heel leuke Pierce Brosnan als zuipende huurmoordenaar in dip. Eindigt jammer genoeg als wel meer komedies me net iets te serieus, inclusief boodschap natuurlijk. Altijd jammer.

The Lady Vanishes (Alfred Hitchcock, 1938)
Vermakelijke maar ook ietwat gedateerde Hitchcock. Heeft vooral een leuk verhaal; over een dame die in het bijzijn van een jonge vrouw (Margaret Lockwood) plots verdwijnt tijdens een treinreis in Oost Europa. Iedereen ontkent haar ooit gezien te hebben en Lockwood gaat samen met de enige man die haar gelooft (Michael Redgrave) op onderzoek uit. Hitchcockeriaanse stront aan de knikker natuurlijk. Onderhoudende kijkbeurt dus.

pi_42858254
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 10:57 schreef Doff het volgende:

Perfecte film. Met het kijken van de eerste scene weet je gewoon dat het een geweldige film is. Verhaal is pakkend, (niet te complex, wél spannend), sfeer is goed, Nicholson is geweldig, muziek is erg mooi en het camerawerk levert ook wat mooie plaatjes op. Zou wel eens een van mijn favoriete films kunnen worden.
pi_42858312
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 10:58 schreef pascalheister het volgende:

[..]

Nou weet ik tenminste ook waar je avatar vandaan komt
pi_42858464
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 23:07 schreef cwk het volgende:
Ik ben werkelijk de enige die TYFS niets vind.
Nee, hier zitten nog 2 die er niet veel aan vonden... Smaken verschillen.

Gister hebben we de volgende delen van Halloween gezien.

Halloween III: Season of the Witch (1982)
Halloween 4: The Return of Michael Myers (1988)
Halloween 5

Deel 3 vond ik niet echt veel aan, maar het Micheal Myers verhaal heeft mij tot nu toe nog niet verveeld.
Opzich wel leuk dat je van 1978 naar heden gaat (laatste versie van Halloween is van 1998?, correct me when iam wrong, maar dat geeft IMDB aan). Het kwaliteit van beelden en scherpte, prachtig gewoon.

Straks gaan we deel 6 en 7 kijken.

En over deze kerel praten we dan :

pi_42860780
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 11:13 schreef WesHell het volgende:

[..]

Nee, hier zitten nog 2 die er niet veel aan vonden... Smaken verschillen.

Gister hebben we de volgende delen van Halloween gezien.

Halloween III: Season of the Witch (1982)
Halloween 4: The Return of Michael Myers (1988)
Halloween 5

Deel 3 vond ik niet echt veel aan,
Deel 3 ging idd nergens over, iets met robots een een evilgast die iedereen beinvloed met filmpjes van de TV, whatever...
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 13:51:41 #178
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_42861608

Big Louis Costillo wordt vermoord, en zijn voormalig bodyguard Tony Camonte wordt opgepakt. Aangezien Costillo's lichaam nooit wordt gevonden wordt hij weer vrijgelaten, al verdenken ze Johnny Loro ervan dat hij Tony betaald heeft om Big Louis uit de weg te ruimen. Tony begint de macht over de stad in handen te nemen, en wordt een grote bedreiging voor Johnny en de andere bazen. Ondertussen kost het Tony's zus grote moeite om onder de overbeschermende greep van haar broer uit te komen.
8/10

Sam Spade is samen met zijn partner Miles Archer eigenaar van een detective-bureau. Op een dag wordt Archer doodgeschoten terwijl hij iemand aan het schaduwen is. Vanaf dat moment wordt Spade in de gaten gehouden door de politie. Dat belet hem echter niet om zelf op onderzoek uit te gaan naar de mysterieuze omstandigheden rond de moord. Zodoende raakt hij verwikkeld in de strijd om een extreem kostbaar beeldje.
Kwaliteit vande dvd viel me tegen
81/2/10
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 14:16:12 #179
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_42862169
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 09:22 schreef RuneRose het volgende:
Jules et Jim
Kijk, jij snapt 'm.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 oktober 2006 @ 14:51:18 #180
862 Arcee
Look closer
pi_42862900
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 10:57 schreef Doff het volgende:
Op video gezien, maar die zou ik graag nog eens op DVD willen zien. Bijzonder sfeervolle en stijlvolle film.

Was Chinatown idd niet te complex, hoe anders was dat met z'n opvolger. Een van de moeilijkst te doorgronden films die ik ooit gezien heb. Eigenlijk snapte ik er gewoon geen kont van.
pi_42864185
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 13:10 schreef Shogo het volgende:

[..]

Deel 3 ging idd nergens over, iets met robots een een evilgast die iedereen beinvloed met filmpjes van de TV, whatever...
Ja sloeg nergens op..

Party up with halloween halloween... Blablablabla
pi_42866868
The Passion of the Christ.

Heftig.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:05:47 #183
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_42867241
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 11:03 schreef Doff het volgende:

[..]

Nou weet ik tenminste ook waar je avatar vandaan komt
Ik heb die poster mooi op me kamer hangen. Pascal natuurlijk ook.
pi_42867428
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 18:05 schreef cwk het volgende:

[..]

Ik heb die poster mooi op me kamer hangen. Pascal natuurlijk ook.
ja 4 verschillende zelfs
pi_42867968
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 17:51 schreef Biene het volgende:
The Passion of the Christ.

Heftig.
Echt wel....
pi_42870715
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 18:38 schreef WesHell het volgende:

[..]

Echt wel....
Dit is dan ook zo'n film van; zal ik um wel kijken of niet...
Maar ik bleef nieuwsgierig.
Geheel niet onterecht...
Damn, wat een heftige film
pi_42871400
Graag op anoniem
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 oktober 2006 @ 21:07:11 #188
862 Arcee
Look closer
pi_42871402
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 20:36 schreef Biene het volgende:
Geheel niet onterecht...
Ik vond die Jezus maar een slapjanus.
pi_42874751
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 20:36 schreef Biene het volgende:

[..]

Geheel niet onterecht...
Ja, hij is met hemelvaart op tv geweest. En toen had ik echt zoiets van nu moet ik hem kijken.
En heb hem vanaf het begint tot het eind gezien. Alles is zeer goed in beeld gebracht, als dat echt is wat er met Jezus is gebeurd dan heb ik wel respect voor hem. (Nu in zekere zin ook wel maar doe er verder niks mee, niet chriselijk ofzo).

Toen hij net uit was heeft een vriend van mij hem alleens gedowload! Toen hebben we op een late avond een stukje gezien en vonden het destijds wel grappig hoe dat was gefiilmd, en hadden we ook de grootste fun. Na het kijken van de complete film was dit niet echt iets om echt om te lachen. Maar heftig ja!

In tegenstelling daarvan vond ik de Da Vinci Code maar niks. Wel een film waar je goed bij moet zijn met het hoofd. En snap ik niet waarom breezer sletjes van 13 a 14 jaar dit hun favoriete film noemen.... Kan iemand mij dat toelichten?
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 23:44:00 #190
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_42875349
Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain

Wat een leuke, leuke film is dit eigenlijk. De eerste keer kijken viel het me wel wat tegen, maar nu de tweede keer beviel me eigenlijk heel goed. Cijfer: 8

Die Höhle des gelben Hundes

Een must voor de liefhebbers van het land Mongolië. Het verhaal is flinterdun: de oudste dochter van een nomadengezin vindt een hond, maar vader vindt het niet oke dat de hond in het gezin opgenomen wordt. De hond zou bijvoorbeeld andere honden/wolven kunnen aantrekken om vee van hem te verwonden of doden. Net als in Die Geschichte vom weinenden Kamel trakteert Byambasuren Davaa de kijker op prachtige Mongolische natuurbeelden en krijg je ook een beeld hoe met weinig middelen nomaden een bestaan in stand proberen te houden. Cijfer: 8

Citizen Kane

Ik snap waarom de film zo revolutionair was en dat is ie ook zeker. Toch denk ik dat Citizen Kane behoorlijk overrated is. Neemt niet weg, dat ik het een niet erg vervelende film vond. Cijfer: 7
pi_42877579
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 23:44 schreef Falco het volgende:
Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain

[afbeelding]

Wat een leuke, leuke film is dit eigenlijk. De eerste keer kijken viel het me wel wat tegen, maar nu de tweede keer beviel me eigenlijk heel goed. Cijfer: 8
Dan moet je hem zeker ook nog een derde, vierde, vijfde...

pi_42877599
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 21:07 schreef Arcee het volgende:
Ik vond die Jezus maar een slapjanus.
Jij hebt nog nooit met spijkers gewerkt?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 oktober 2006 @ 02:08:08 #193
862 Arcee
Look closer
pi_42878051
Children of Men

't Gegeven vond ik erg fascinerend, maar dat kende ik van te voren al. Er werd eigenlijk niks boeiends mee gedaan. De decors waren prachtig en de grimmige sfeer werd goed neergezet. Het verhaal wist me echter niet te boeien, ondanks het aansprekende uitgangspunt. Ik miste het wow-moment of eigenlijk miste ik veel meer interessante momenten die ik op basis van het uitgangspunt verwachtte. Mooie verpakking, teleurstellende inhoud.
  zondag 22 oktober 2006 @ 03:50:34 #194
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_42879113
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 23:19 schreef WesHell het volgende:

[..]

Ja, hij is met hemelvaart op tv geweest. En toen had ik echt zoiets van nu moet ik hem kijken.
En heb hem vanaf het begint tot het eind gezien. Alles is zeer goed in beeld gebracht, als dat echt is wat er met Jezus is gebeurd dan heb ik wel respect voor hem. (Nu in zekere zin ook wel maar doe er verder niks mee, niet chriselijk ofzo).

Toen hij net uit was heeft een vriend van mij hem alleens gedowload! Toen hebben we op een late avond een stukje gezien en vonden het destijds wel grappig hoe dat was gefiilmd, en hadden we ook de grootste fun. Na het kijken van de complete film was dit niet echt iets om echt om te lachen. Maar heftig ja!

In tegenstelling daarvan vond ik de Da Vinci Code maar niks. Wel een film waar je goed bij moet zijn met het hoofd. En snap ik niet waarom breezer sletjes van 13 a 14 jaar dit hun favoriete film noemen.... Kan iemand mij dat toelichten?
pi_42879693
The grudge 2..... te waardeloos voor woorden. Een horrorfilm die niet eng is... we zijn de bios uitgelopen
pi_42880038
Ik heb The Grudge 2 ook gezien gisteravond en vond hem ook erg matig tot slecht, schrikmomenten kon je op 1 vinger tellen en nergens werd hij spannend , eerder langdradig en te complex wat niet nodig was.
  zondag 22 oktober 2006 @ 13:44:21 #197
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_42884115
Eh, in willekeurige volgorde:

Crank: Over the top actie en daar moet je zin in hebben. Gelukkig had ik dat ook, waardoor ik lekker heb genoten van een anderhalfuurdurende adrenalinekick. Statham is leuk, hoewel alleen door z'n accent, en past perfect in 't belachelijke maar leuke verhaal. Gewoon verstand op nul en kijken maar. Best grappig allemaal. Smart is zo vreselijk irritant dat ze leuk is. Ja, goed te verteren. 7.

Infernal Affairs: Aangezien ik een paar dagen later the Departed wilde gaan kijken, leek 't me handig eerst het origineel te zien. Het verhaal is erg goed, erg spannend en erg onderhoudend. Gewoon alle hoofdrollen werden goed vertolkt en alles voelde aan als een perfect geheel. Erg fijne film. 8.

The Departed: Steengoed. (Vooral) Nicholson, DiCaprio en Wahlberg stelen de show. Ja, zelfs DiCaprio . Damon speelt ook goed, maar heeft gewoon de minst interessante rol eigenlijk. Baldwin en Sheen hebben te weinig screentime om enigszins boeiend te zijn, maar weten toch genoeg van hun rolletje te maken. Het verhaal is iets anders, maar nog steeds gewoon geniaal. Ik werd weer verliefd op het sfeertje van Scorsese. Wah, wat heb ik dat gemist in Gangs of New York en The Aviator. Heerlijke muziek, geweldige shots, veel spanning, Nicholson , ja. Tof. Echt tof. 8+.

The Butterfly Effect: Het heeft lang geduurd, maar ik heb 'm eindelijk gezien. Verbazingwekkend genoeg voldeed 'ie aan m'n (vrij hoge) verwachtingen. Mooie shots, ontzettend pakkend verhaal, heerlijke muziek, geweldige Kutcher en Smart, wat wil je nog meer? Erg fijn, erg goed. 8,5.

Kruistocht in Spijkerbroek: Erg slechte film. Het boek was geweldig, maar het sfeertje en vooral de vertelstijl van het boek werden totaal niet goed overgebracht. Het Engels is niet al te storend, maar zorgt er wel voor dat je nog minder overeenkomsten ziet. Gewoon erg matig, allemaal. Te veel losse eindjes, andere verhaallijnen, geen echte spanning, van de hak op de tak, nah. 5-.
  zondag 22 oktober 2006 @ 13:44:52 #198
67640 SaintOfKillers
pi_42884136
*stalkpost*

-edit-

En in dezelfde minuut , ik word hier echt goed in
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 22 oktober 2006 @ 13:45:38 #199
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_42884161
Jij bent echt te veel online.
  zondag 22 oktober 2006 @ 13:48:51 #200
67640 SaintOfKillers
pi_42884298
Ik heb net een stillere week achter de rug .

Ontopic heb ik Tristan + Isolde gezien. Ik vond Isolde wel leuk. Tristan ook, maar dan op een andere manier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')