abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42864185
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 13:10 schreef Shogo het volgende:

[..]

Deel 3 ging idd nergens over, iets met robots een een evilgast die iedereen beinvloed met filmpjes van de TV, whatever...
Ja sloeg nergens op..

Party up with halloween halloween... Blablablabla
pi_42866868
The Passion of the Christ.

Heftig.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:05:47 #183
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_42867241
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 11:03 schreef Doff het volgende:

[..]

Nou weet ik tenminste ook waar je avatar vandaan komt
Ik heb die poster mooi op me kamer hangen. Pascal natuurlijk ook.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
pi_42867428
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 18:05 schreef cwk het volgende:

[..]

Ik heb die poster mooi op me kamer hangen. Pascal natuurlijk ook.
ja 4 verschillende zelfs
pi_42867968
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 17:51 schreef Biene het volgende:
The Passion of the Christ.

Heftig.
Echt wel....
pi_42870715
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 18:38 schreef WesHell het volgende:

[..]

Echt wel....
Dit is dan ook zo'n film van; zal ik um wel kijken of niet...
Maar ik bleef nieuwsgierig.
Geheel niet onterecht...
Damn, wat een heftige film
pi_42871400
Graag op anoniem
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 oktober 2006 @ 21:07:11 #188
862 Arcee
Look closer
pi_42871402
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 20:36 schreef Biene het volgende:
Geheel niet onterecht...
Ik vond die Jezus maar een slapjanus.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_42874751
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 20:36 schreef Biene het volgende:

[..]

Geheel niet onterecht...
Ja, hij is met hemelvaart op tv geweest. En toen had ik echt zoiets van nu moet ik hem kijken.
En heb hem vanaf het begint tot het eind gezien. Alles is zeer goed in beeld gebracht, als dat echt is wat er met Jezus is gebeurd dan heb ik wel respect voor hem. (Nu in zekere zin ook wel maar doe er verder niks mee, niet chriselijk ofzo).

Toen hij net uit was heeft een vriend van mij hem alleens gedowload! Toen hebben we op een late avond een stukje gezien en vonden het destijds wel grappig hoe dat was gefiilmd, en hadden we ook de grootste fun. Na het kijken van de complete film was dit niet echt iets om echt om te lachen. Maar heftig ja!

In tegenstelling daarvan vond ik de Da Vinci Code maar niks. Wel een film waar je goed bij moet zijn met het hoofd. En snap ik niet waarom breezer sletjes van 13 a 14 jaar dit hun favoriete film noemen.... Kan iemand mij dat toelichten?
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 23:44:00 #190
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_42875349
Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain

Wat een leuke, leuke film is dit eigenlijk. De eerste keer kijken viel het me wel wat tegen, maar nu de tweede keer beviel me eigenlijk heel goed. Cijfer: 8

Die Höhle des gelben Hundes

Een must voor de liefhebbers van het land Mongolië. Het verhaal is flinterdun: de oudste dochter van een nomadengezin vindt een hond, maar vader vindt het niet oke dat de hond in het gezin opgenomen wordt. De hond zou bijvoorbeeld andere honden/wolven kunnen aantrekken om vee van hem te verwonden of doden. Net als in Die Geschichte vom weinenden Kamel trakteert Byambasuren Davaa de kijker op prachtige Mongolische natuurbeelden en krijg je ook een beeld hoe met weinig middelen nomaden een bestaan in stand proberen te houden. Cijfer: 8

Citizen Kane

Ik snap waarom de film zo revolutionair was en dat is ie ook zeker. Toch denk ik dat Citizen Kane behoorlijk overrated is. Neemt niet weg, dat ik het een niet erg vervelende film vond. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_42877579
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 23:44 schreef Falco het volgende:
Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain

[afbeelding]

Wat een leuke, leuke film is dit eigenlijk. De eerste keer kijken viel het me wel wat tegen, maar nu de tweede keer beviel me eigenlijk heel goed. Cijfer: 8
Dan moet je hem zeker ook nog een derde, vierde, vijfde...

pi_42877599
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 21:07 schreef Arcee het volgende:
Ik vond die Jezus maar een slapjanus.
Jij hebt nog nooit met spijkers gewerkt?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 oktober 2006 @ 02:08:08 #193
862 Arcee
Look closer
pi_42878051
Children of Men

't Gegeven vond ik erg fascinerend, maar dat kende ik van te voren al. Er werd eigenlijk niks boeiends mee gedaan. De decors waren prachtig en de grimmige sfeer werd goed neergezet. Het verhaal wist me echter niet te boeien, ondanks het aansprekende uitgangspunt. Ik miste het wow-moment of eigenlijk miste ik veel meer interessante momenten die ik op basis van het uitgangspunt verwachtte. Mooie verpakking, teleurstellende inhoud.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 22 oktober 2006 @ 03:50:34 #194
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_42879113
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 23:19 schreef WesHell het volgende:

[..]

Ja, hij is met hemelvaart op tv geweest. En toen had ik echt zoiets van nu moet ik hem kijken.
En heb hem vanaf het begint tot het eind gezien. Alles is zeer goed in beeld gebracht, als dat echt is wat er met Jezus is gebeurd dan heb ik wel respect voor hem. (Nu in zekere zin ook wel maar doe er verder niks mee, niet chriselijk ofzo).

Toen hij net uit was heeft een vriend van mij hem alleens gedowload! Toen hebben we op een late avond een stukje gezien en vonden het destijds wel grappig hoe dat was gefiilmd, en hadden we ook de grootste fun. Na het kijken van de complete film was dit niet echt iets om echt om te lachen. Maar heftig ja!

In tegenstelling daarvan vond ik de Da Vinci Code maar niks. Wel een film waar je goed bij moet zijn met het hoofd. En snap ik niet waarom breezer sletjes van 13 a 14 jaar dit hun favoriete film noemen.... Kan iemand mij dat toelichten?
pi_42879693
The grudge 2..... te waardeloos voor woorden. Een horrorfilm die niet eng is... we zijn de bios uitgelopen
pi_42880038
Ik heb The Grudge 2 ook gezien gisteravond en vond hem ook erg matig tot slecht, schrikmomenten kon je op 1 vinger tellen en nergens werd hij spannend , eerder langdradig en te complex wat niet nodig was.
  zondag 22 oktober 2006 @ 13:44:21 #197
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_42884115
Eh, in willekeurige volgorde:

Crank: Over the top actie en daar moet je zin in hebben. Gelukkig had ik dat ook, waardoor ik lekker heb genoten van een anderhalfuurdurende adrenalinekick. Statham is leuk, hoewel alleen door z'n accent, en past perfect in 't belachelijke maar leuke verhaal. Gewoon verstand op nul en kijken maar. Best grappig allemaal. Smart is zo vreselijk irritant dat ze leuk is. Ja, goed te verteren. 7.

Infernal Affairs: Aangezien ik een paar dagen later the Departed wilde gaan kijken, leek 't me handig eerst het origineel te zien. Het verhaal is erg goed, erg spannend en erg onderhoudend. Gewoon alle hoofdrollen werden goed vertolkt en alles voelde aan als een perfect geheel. Erg fijne film. 8.

The Departed: Steengoed. (Vooral) Nicholson, DiCaprio en Wahlberg stelen de show. Ja, zelfs DiCaprio . Damon speelt ook goed, maar heeft gewoon de minst interessante rol eigenlijk. Baldwin en Sheen hebben te weinig screentime om enigszins boeiend te zijn, maar weten toch genoeg van hun rolletje te maken. Het verhaal is iets anders, maar nog steeds gewoon geniaal. Ik werd weer verliefd op het sfeertje van Scorsese. Wah, wat heb ik dat gemist in Gangs of New York en The Aviator. Heerlijke muziek, geweldige shots, veel spanning, Nicholson , ja. Tof. Echt tof. 8+.

The Butterfly Effect: Het heeft lang geduurd, maar ik heb 'm eindelijk gezien. Verbazingwekkend genoeg voldeed 'ie aan m'n (vrij hoge) verwachtingen. Mooie shots, ontzettend pakkend verhaal, heerlijke muziek, geweldige Kutcher en Smart, wat wil je nog meer? Erg fijn, erg goed. 8,5.

Kruistocht in Spijkerbroek: Erg slechte film. Het boek was geweldig, maar het sfeertje en vooral de vertelstijl van het boek werden totaal niet goed overgebracht. Het Engels is niet al te storend, maar zorgt er wel voor dat je nog minder overeenkomsten ziet. Gewoon erg matig, allemaal. Te veel losse eindjes, andere verhaallijnen, geen echte spanning, van de hak op de tak, nah. 5-.
  zondag 22 oktober 2006 @ 13:44:52 #198
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_42884136
*stalkpost*

-edit-

En in dezelfde minuut , ik word hier echt goed in
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 22 oktober 2006 @ 13:45:38 #199
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_42884161
Jij bent echt te veel online.
  zondag 22 oktober 2006 @ 13:48:51 #200
67640 SaintOfKillers
pi_42884298
Ik heb net een stillere week achter de rug .

Ontopic heb ik Tristan + Isolde gezien. Ik vond Isolde wel leuk. Tristan ook, maar dan op een andere manier.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 22 oktober 2006 @ 13:49:55 #201
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_42884341
Die Tristan kon alleen maar zielig kijken. Wat ben je dan voor een held?
  zondag 22 oktober 2006 @ 13:51:37 #202
67640 SaintOfKillers
pi_42884397
Een tragische held.

Het is ook gewoon de kop van die Franco, die kijkt altijd zo.
  zondag 22 oktober 2006 @ 13:54:32 #203
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_42884540
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 13:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Een tragische held.

Het is ook gewoon de kop van die Franco, die kijkt altijd zo.
Ja, dat klopt. Waarom die vent in films mag spelen... .

Nee, het leukste aan Tristan + Isolde was Sewell . Binnenkort The Illusionist . Met Norton! . En Giamatti ! Waah.

Sorry .
  zondag 22 oktober 2006 @ 14:41:05 #204
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_42886402
Ascenseur Pour L'échafaud (Elevator To The Gallows)
Sterke film die wordt gekenmerkt door het de rustige sfeer, mooi camera werk en prachtige belichting. Het acteerwerk is erg goed, vooral Jeanne Moreau is heel erg sterk. Zoals gezegd is de sfeer goed en lekker rustig, dat in sommige scenes nog wordt versterkt door de uitermate relaxte en lekkere score van Miles Davis. Het verhaal zit goed in elkaar, maar een aantal dingen zie je wel aankomen.
Al met al zeker de moeite waard dus

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  zondag 22 oktober 2006 @ 14:46:10 #205
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_42886569
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 13:14 schreef Sokolsky het volgende:
Ik heb de Franstalige gezien en vond 't niet zo storend hoor.
Ik heb de versie met Urbanus gezien. Heel leuk gedaan. Behalve tuurlijk de prachtige film af en toe een leuke grapje tussendoor, waar ik echt om kon lachen, want Urbanus vind ik verder persoonlijk niet zo.
Niet mieten! Door gieten!
  zondag 22 oktober 2006 @ 14:48:15 #206
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_42886622
Vorige week Final Destination 3 gekeken. Leuk vervolg om de eerdere delen, maar niet veel bijzonders. Gewoon leuke anderhalf uur.

Vandaag wil ik the lady in the water gaan halen. Iemand al gezien?
Niet mieten! Door gieten!
  zondag 22 oktober 2006 @ 15:13:01 #207
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_42887353
C.R.A.Z.Y. (Vallée, 2005)
Ik wil echt van alles schrijven over dit meesterwerk maar krijg het momenteel er niet goed uit. Gewoon kijken, godverdomme. ****½
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  zondag 22 oktober 2006 @ 17:06:10 #208
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_42890883
Dude, Where's My Car?

Bij vlagen grappig, maar bij vlagen toch vooral erg matig. Cijfer: 5.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 22 oktober 2006 @ 17:31:02 #209
40664 Durbin
Who knows..
pi_42891843
Rest Stop (2006, USA)

Originaliteit is bij het slashergenre in de horrorfilms veelal niet het sterkste punt. Een uitstekend voorbeeld hiervan is Rest Stop. Nicole ontvlucht samen met haar vriend het ouderlijk huis om zich naar Californië te begeven. Onderweg stoppen zij bij een rest stop, maar wanneer Nicole terugkeert, is haar vriend en de auto verdwenen. Eerder die dag hadden ze bijna een botsing met een gele pick-up truck en kort na de verdwijning van haar vriend, duikt diezelfde gele pick-up truck weer op. Het is aan Nicole om de nacht te overleven en uit handen te blijven van de achtervolgende psychopaat.

Zoals gezegd is originaliteit niet het sterkste punt van de film, want niet alleen is de gelijkenis met Joyride treffend, ook verwijzigingen naar The Vanishing, Texas Chainsaw Massacre en het minder bekende Reeker zijn duidelijk aanwezig. Op zich is dat niet erg, als het maar een vermakelijke film oplevert. Dat vermaak vinden we in ieder geval al niet bij het karakter van Nicole. In een korte tijd doorgaat ze de meest plotse en onbegrijpelijke emotie-ontwikkelingen en in traditie van het slashergenre, is intelligentie niet haar beste eigenschap. Gestrand in een bewakerspost schenkt ze niet haar meeste aandacht aan een politiezender, maar aan een fles whiskey en de geschreven leuzen op de muren van de wc. Daarnaast zien we dat Nicole aan haar eigen verstand begint te twijfelen door enkele vreemde voorvallen, maar de werkelijke reden hiervoor wordt, voor zover mij opgevallen, nergens verklaard. Als dat al niet genoeg reden tot ergernis is, komt halverwege de film een politie-agent ter motor langs, gespeeld door Joey Lawrence. Zijn gezondheid krijgt het zwaar te verduren, maar dat lijkt hem in zijn geheel niet te deren.

Opmerkelijk zijn overgens de aantal scenes met gore à la Hostel. Veel toegevoegde waarde bieden ze niet, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen er even gemakkelijk naar kijkt. Conclusie; een érg matige film, cliché na cliché en uitstekend te missen.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  zondag 22 oktober 2006 @ 17:33:24 #210
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_42891938
Durbin, alinea's zijn je vriend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')