Eh, in willekeurige volgorde:
Crank: Over the top actie en daar moet je zin in hebben. Gelukkig had ik dat ook, waardoor ik lekker heb genoten van een anderhalfuurdurende adrenalinekick. Statham is leuk, hoewel alleen door z'n accent, en past perfect in 't belachelijke maar leuke verhaal. Gewoon verstand op nul en kijken maar. Best grappig allemaal. Smart is zo vreselijk irritant dat ze leuk is. Ja, goed te verteren. 7.
Infernal Affairs: Aangezien ik een paar dagen later the Departed wilde gaan kijken, leek 't me handig eerst het origineel te zien. Het verhaal is erg goed, erg spannend en erg onderhoudend. Gewoon alle hoofdrollen werden goed vertolkt en alles voelde aan als een perfect geheel. Erg fijne film. 8.
The Departed: Steengoed. (Vooral) Nicholson, DiCaprio en Wahlberg stelen de show. Ja, zelfs DiCaprio
![]()
. Damon speelt ook goed, maar heeft gewoon de minst interessante rol eigenlijk. Baldwin en Sheen hebben te weinig screentime om enigszins boeiend te zijn, maar weten toch genoeg van hun rolletje te maken. Het verhaal is iets anders, maar nog steeds gewoon geniaal. Ik werd weer verliefd op het
![]()
sfeertje
![]()
van Scorsese. Wah, wat heb ik dat gemist in Gangs of New York en The Aviator. Heerlijke muziek, geweldige shots, veel spanning,
![]()
Nicholson
![]()
, ja. Tof. Echt tof. 8+.
The Butterfly Effect: Het heeft lang geduurd, maar ik heb 'm eindelijk gezien. Verbazingwekkend genoeg voldeed 'ie aan m'n (vrij hoge) verwachtingen. Mooie shots, ontzettend pakkend verhaal, heerlijke muziek, geweldige Kutcher en Smart, wat wil je nog meer? Erg fijn, erg goed. 8,5.
Kruistocht in Spijkerbroek: Erg slechte film. Het boek was geweldig, maar het sfeertje en vooral de vertelstijl van het boek werden totaal niet goed overgebracht. Het Engels is niet al te storend, maar zorgt er wel voor dat je nog minder overeenkomsten ziet. Gewoon erg matig, allemaal. Te veel losse eindjes, andere verhaallijnen, geen echte spanning, van de hak op de tak, nah. 5-.