In de dagen dat Fok! eruit lag heb ik ook nog wat films gezien. Toevallig allemaal films die ik wel eens eerder zag.
Evil Dead II (1987)![]()
Blijft gewoon fantastisch coole en vermakelijke cult.
cijfer: 8
The Devil's Rejects (2005)Bij sommige films weet je gewoon meteen dat je iets goeds erin gestopt hebt. En zo ook met the Devil's Rejects. Vanaf het moment dat de openingcredits rollen in stop-motion met daaronder "Midnight Rider" van the Allman Brothers Band kan de film niet meer stuk. De ene na de andere geinige coole scené volgt. En de soundtrack blijft ook zeer gaaf. Het is natuurlijk William Forsythe die de show helemaal steelt. Dat deze film één van de film was die net niet in mijn top 100 was beland, zegt voldoende.
cijfer: 9
Yeopgijeogin geunyeo (My Sassy Girl) (2001)
![]()
Ji-hyun Jun
![]()
Het blijft echt de beste of iig één van de beste romcoms ooit. Ji-hyun Jun is echt fantastisch in het neerzetten van het meisje, dat met haar geweldadige bazerige gedrag haar eigen onzekerheden probeert te verbergen. Het is Ji-hyun die voor 90% deze film zo fantastisch maakt. Tae-hyun Cha is ideaal met zijn rare bekken als de jongen die hopeloos verliefd is op haar en alles maar pikt. En de chemie tussen de twee is helemaal perfect.
De film is erg grappig, waarin Ji-hyun Kyun-woo steeds weer "misbruikt". In het meer. En op het einde woden de karakters mijn inziens dan ook nog eens goed uitgediept. Zodat we vooral het karakter van het meisje beter leren begrijpen. En echt met hun mee gaan leven.
De film heeft wel één nadeel. En dat is dat de film halverwege bij het stuk over de soldaat in het pretpark een beetje doodvalt. Dat stukje duurt te lang en voegt te weinig toe aan de film imho.
cijfer: 9
Siworae (Il Mare) (2000) Een klein meesterwerkje is dit toch.
Om optimaal van deze film te genieten moet je wel je verstand uitzetten en/of iig de grenzen die de film zelf steelt accepteren. Want het idee van een magische postbus, waarmee brieven door de tijd kunnen reizen, zou een cynisch iemand zo kunnen onderuit rationaliseren en daarmee de film kapot maken. Nee, deze film moet gevoeld worden. Als je dat doet krijg je één van de meest mooie romantische films allertijden.
Ji-hyun Jun is wederom geweldig. Mijn complimenten aan deze actrice die twee zulk verschillende karakters beiden zo geloofwaardig kan neerzetten. In deze flm speelt ze een erg verlegen eenzaam meisje, die bijna het tegengeoverstelde van haar rol in My Sassy Girl is. Haar eenzaamheid en verdriet sijpelt van het scherm af. Maar ook Jung-Jae Lee speelt zeer sterk. Ook zijn eenzaamheid is perfect voelbaar. Alsmede hoe hij langzaam aan verliefd wordt op dat meisje uit de toekomst.
Bovendien is de film een pareltje om naar te kijken. De setting van het huis dat dan weer op het droge staat dan weer op het water is prachtig. En ook voor de rest is de cinemagrafie zeer mooi.
cijfer:9,5
Er is wel een groot minpunt Maar dat heeft meer met de dvd te maken dan de film zelf te maken. Bij mij was regelmatig een deel van de ondertiteling niet leesbaar.