abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42828863
Babel
Wederom een indrukwekkend en meeslepende mozaïek vertelling van Iñárritu (Amores Perres, 21 Grams). Dit maal met een hele oude Brad Pitt in een hoofdrol, evenals Cate Blanchett en Gael García Bernal (Ché uit The Motorcycle Diaries). Weinig op af te dingen, behalve het feit dat het verhaal rondom het Japanse meisje uit de toon valt en we het allemaal al eens eerder gezien hebben.
Maar waarschijnlijk heeft Iñárritu deze film gemaakt om Paul Haggis aan te tonen hoe je wél een goede mozaïek vertelling tot stand laat komen, zonder er een te dik moraal bovenop te leggen.
Iñárritu mag nu wel eens iets nieuws gaan proberen, maar afgezien daarvan is ook Babel weer de moeite waard.
pi_42829370
Pas... Halloween 1 en Halloween 2 .... Nu staan de volgende delen op de planning..
Die kerel moord anders wel goed.
Alleen deel 3 heeft niks met Meyers te maken wel?
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:32:35 #153
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_42831996
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 10:15 schreef Morrigun99 het volgende:
Babel
Wederom een indrukwekkend en meeslepende mozaïek vertelling van Iñárritu (Amores Perres, 21 Grams). Dit maal met een hele oude Brad Pitt in een hoofdrol, evenals Cate Blanchett en Gael García Bernal (Ché uit The Motorcycle Diaries). Weinig op af te dingen, behalve het feit dat het verhaal rondom het Japanse meisje uit de toon valt en we het allemaal al eens eerder gezien hebben.
Maar waarschijnlijk heeft Iñárritu deze film gemaakt om Paul Haggis aan te tonen hoe je wél een goede mozaïek vertelling tot stand laat komen, zonder er een te dik moraal bovenop te leggen.
Iñárritu mag nu wel eens iets nieuws gaan proberen, maar afgezien daarvan is ook Babel weer de moeite waard.
Gisteren ook gezien in de sneak, helemaal mee eens.
De verhalen zijn, behalve idd. die van het Japanse meisje (die eigenlijk redelijk overbodig vond), interessant en goed uitgewerkt. De film ziet er prachtig uit, vooral het landschap van Marokko ziet er mooi uit. Het acteerwerk is erg sterk, waarbij Brad Pitt de show steelt.
Hij duurt lang, maar is zeker de moeite waard. Nergens wordt ie langdradig en saai.
Zeer sterke film dus, maar Iñárritu mag nu idd wel eens een nieuwe stijl gaan hanteren.

IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 7,8/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 21-10-2006 00:32:51 ]
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:17:20 #154
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_42833159
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 10:09 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Ik heb het boek niet gelezen, ben niet zo'n lezer. Maar iedereen die ik erover hoorde was zeer positief, ook de mensen die minder geïnteresseerd zijn in kunst, symbolen en geschiedenis. Waarom is 't dan matig, slecht geschreven en overschat? Er zijn weinig boeken die zo'n groot publiek hebben weten te trekken. Of is het het literatuurequivalend van Titanic
[..]
Ja.
Het is slecht geschreven met goedkope spanningsbogen regelrecht het het "Thrillers schrijven voor beginners"-handboek etc. En aangezien veel mensen (ook in mijn omgeving) heel positief erover zijn, is het dus overschat.

[ Bericht 15% gewijzigd door Lonewolf2003 op 20-10-2006 13:25:30 ]
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:38:23 #155
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_42833803
Ik was altijd erg negatief tegenover het boek (nooit gelezen overigens), totdat een hoogleraar literatuurwetenschappen vertelde dat ze toch wel toe moest geven dat het gewoon goed geschreven was. Sindsdien kijk ik er wel anders tegenaan, alhoewel het verhaal me nog steeds niet kan boeien.
pi_42834010
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 13:17 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Ja.
Het is slecht geschreven met goedkope spanningsbogen regelrecht het het "Thrillers schrijven voor beginners"-handboek etc. En aangezien veel mensen (ook in mijn omgeving) heel positief erover zijn, is het dus overschat.
Ik moet toegeven dat ik weinig romans lees, maar ik kon van The Da Vinci Code wel genieten eigenlijk. En van de film totaal niet. En al is het boek goedkoop en slecht gelezen, blijkbaar is het leuk genoeg om zoveel lezers te trekken. Ik ga echt niet beweren dat het een literair hoogstandje is, maar je kan je gaan afvragen wat de waarde van 'slecht' is.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:54:58 #157
160381 dRobje
Zweden! ^^
pi_42834355
Jackass 2.. ge-wel-dig!

Cold & Dark
Lady in t he Water (viel beetje tegen)
The Nun
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:08:26 #158
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_42834782
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 13:45 schreef Doff het volgende:

[..]

Ik moet toegeven dat ik weinig romans lees, maar ik kon van The Da Vinci Code wel genieten eigenlijk. En van de film totaal niet. En al is het boek goedkoop en slecht gelezen, blijkbaar is het leuk genoeg om zoveel lezers te trekken. Ik ga echt niet beweren dat het een literair hoogstandje is, maar je kan je gaan afvragen wat de waarde van 'slecht' is.
Dan kom je in een discussie die je over elke kunst en dus ook film kan houden. Het gelijk van de massa en de kassa tegenover dat van de critici en de snob.
De waarde van slecht hangt af van hoe je iets beoordeelt. Als je vindt dat je als recesent rekening moet houden in hoeverre een film/boek/cd het grote publiek aan zal spreken, kan je de DaVinci code idd niet als slecht bestempelen. Maar er zijn ook genoeg films die ik als slecht bestempel op grond van die redenering positiever zou moeten beoordelen. Maar dat doe ik niet, want de waarde van slecht is voor mij dat ik het slecht vind. En ookal worden er miljarden van verkocht, als ik het slecht vind is, benoem ik het toch slecht. Dat is imo de waarde van slecht. De mening van jezelf over iets. En die verschilt gelukkig per persoon en niet hoeveel mensen het aanspreekt.
pi_42835782
Gistermiddag heb ik The Shining gekeken met het volume op -lekkerhard. Dat maakte het -lekkerspannend. Temeer door de uitstekende regie van wijlen Stan; ik had niets anders verwacht. Na deze topper keek ik 's avonds naar een mathematicagenie die met zichzelf in de knoop ligt. Deze beste Will Hunting raakte mij nog meer dan de vorige vier keer dat ik hem gezien heb. Matt Damon noch Robin Williams noch Ben Affleck hebben zich hierna weten te overtreffen. Honderd procent top tien materiaal.
Graag op anoniem
pi_42835848
The Devil Wears Prada
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:47:05 #161
160381 dRobje
Zweden! ^^
pi_42835933
eergister ook nog weer een keer The girl next door gezien
pi_42835985
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 14:47 schreef dRobje het volgende:
eergister ook nog weer een keer The girl next door gezien
Open eens een Fotoboek ofzo!
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:57:18 #163
160381 dRobje
Zweden! ^^
pi_42836249
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 14:48 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]

Open eens een Fotoboek ofzo!
ff een goede indruk van de film ..

pi_42836270
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 14:57 schreef dRobje het volgende:

[..]

ff een goede indruk van de film ..

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Da's The Girl's Back Door!
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:59:09 #165
160381 dRobje
Zweden! ^^
pi_42836301
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 14:58 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]

Da's The Girl's Back Door!
hoe dan ook.. she's hot
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:32:41 #166
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_42840930
Russkiy kovcheg

De beruchte film, die in één shot in de Hermitage genomen werd. Dat gegeven maakt het allemaal technisch natuurlijk wel erg knap, maar ik miste eigenlijk het plot. Nu was het meer een willekeurige tocht door het museum, waarbij moeilijk te plaatsen elementen uit 300 jaar Russische geschiedenis lukraak naar voren kwamen. An sich is dat nog best aardig zoiets. Maar als museumbezoeker wil je graag zelf de vrijheid hebben om bij dingen stil te staan of door te lopen en die mogelijkheid biedt de film nou weer nèt niet. Cijfer: 5

Battaglia di Algeri

Ook hier was er niet echt een duidelijk verhaal aanwezig. Het had zelfs wat weg van een docu over een stuk geschiedenis, waar ik eigenlijk nauwelijks iets vanaf wist: de Algerijnse onafhankelijkheidsstrijd. Desondanks wist me dit behoorlijk te boeien. Knap is het ook dat de film niet heel duidelijk een kant kiest in dit conflict. Cijfer: 8
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_42850249
Thank You for Smoking

Heerlijke film, grof, grappig, prachtige dialogen, prima verhaal met dito cast. Frappant dat er geen één sigaret in de film te zien is.

Cijfer: 8.1

[ Bericht 3% gewijzigd door pascalheister op 20-10-2006 23:02:48 ]
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 23:07:14 #168
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_42850619
Ik ben werkelijk de enige die TYFS niets vind.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 oktober 2006 @ 23:59:46 #169
862 Arcee
Look closer
pi_42852206
http://us.imdb.com/title/tt0291172/

Over 5 minuten op Nederland 2. Uitstekende film voor liefhebbers van sterk drama.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 09:01:46 #170
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_42857237
Scream, Blacula, Scream!! (1973) - Genre: Horror

VampireBlaxPloitation..
Dit is deel 2 van de Blaculaserie. Afro-amerikaanse vampieren die dansen op Funky-soul.
Een man herrijst Blacula uit de dood, omdat hij geen opvolger wordt van een voodoo-clan.
4

Feast (2005) - Genre: Horror

Een jongeman, type Ben Afleck besmeurd met bloed al, stormt een café binnen en verkondigt en-passant
ff dattie iedereen gaat redden als ze doen wattie zegt. Want de monsters komen eraaaan!!! (oh god!! wat nu!!!!??)
Nog geen 4 sec.later.. En hij is Dood. MWUHAHAHA!
Dat was wel een goeie scene

Een klein stadje wordt snachts aangevallen door onbekende vleesetende schepsels.
Ze copuleren in 10seconden en zijn behoorlijk fel..
Een 5

Stephen King's "Desperation" - Genre: TV. Horror

Mensen die het verlaten stadje "Desperation" passeren.
Worden gearresteerd en meegenomen door de locale sherif.
Al snel blijkt dat er wat aan de hand is met deze gast. En dat de mensen tegen hun wil gevangen worden gehouden.
Door een demon.

Krijst!. Wat zijn die jonge kapsones acteurtjes van 13 vervelend zeg! Het zou verboden moeten worden!
Voor de rest is het typische Stepphen King-stijl... Rare personages en vervelende situaties.
Een 7

[ Bericht 1% gewijzigd door a-child-in-chains op 21-10-2006 09:16:53 ]
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 09:22:47 #171
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_42857342
Jules et Jim
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 10:51:57 #172
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_42858161
The Libertine (Laurence Dunmore, 2004)
Degelijke biografische film over de beroemde en beruchte Engelse dichter John Wilmot. Het acteerwerk is voortreffelijk van de gehele cast, hoewel Johnny Depp in het begin nog wat restanten van de maniertjes van Jack Sparrow heeft. Verder vond ik het minder dat de beweegredenen van John Wilmot niet altijd even goed uitgewerkt waren. De mooie sepia tinten waarin de film geschoten is geven de gehele film een vuige sfeer. ***½

Shijie (The World) (Zhang Ke Jia, 2004)
Het enige wat deze film echt bijzonder maakt is de aparte locatie, namelijk een pretpark bij Beijing waar ze beroemde gebouwen op schaal nagebouwd hebben. De thema's, het omgaan met de nieuwe ontwikkeling die China doormaakt vond ik maar matig uitgewerkt. Sommige scenes zijn wel aardig, zoals de scene waar ze zich afvragen wie er eigenlijk in de vliegtuigen zitten die steeds overvliegen, maar over het algemeen zijn de ontwikkelingen en gebeurtenissen die de personages meemaken niet echt interessant. ***
pi_42858234
La Notte di San Lorenzo (Paolo & Vittorio Taviani, 1982)
Plaatje van een film. Erg mooie beelden met een mooi en bij vlagen zeer ontroerend en vooral menselijk verhaal. Wat betreft stijl eigenlijk weinig verschillend van Kaos, die ik stiekem nog wel wat beter vond.

Chinatown (Roman Polanski, 1974)
Perfecte film. Met het kijken van de eerste scene weet je gewoon dat het een geweldige film is. Verhaal is pakkend, (niet te complex, wél spannend), sfeer is goed, Nicholson is geweldig, muziek is erg mooi en het camerawerk levert ook wat mooie plaatjes op. Zou wel eens een van mijn favoriete films kunnen worden.

The Matador (Richard Shepard, 2005)
Begint lekker pretentieloos met een heel leuke Pierce Brosnan als zuipende huurmoordenaar in dip. Eindigt jammer genoeg als wel meer komedies me net iets te serieus, inclusief boodschap natuurlijk. Altijd jammer.

The Lady Vanishes (Alfred Hitchcock, 1938)
Vermakelijke maar ook ietwat gedateerde Hitchcock. Heeft vooral een leuk verhaal; over een dame die in het bijzijn van een jonge vrouw (Margaret Lockwood) plots verdwijnt tijdens een treinreis in Oost Europa. Iedereen ontkent haar ooit gezien te hebben en Lockwood gaat samen met de enige man die haar gelooft (Michael Redgrave) op onderzoek uit. Hitchcockeriaanse stront aan de knikker natuurlijk. Onderhoudende kijkbeurt dus.

pi_42858254
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 10:57 schreef Doff het volgende:

Perfecte film. Met het kijken van de eerste scene weet je gewoon dat het een geweldige film is. Verhaal is pakkend, (niet te complex, wél spannend), sfeer is goed, Nicholson is geweldig, muziek is erg mooi en het camerawerk levert ook wat mooie plaatjes op. Zou wel eens een van mijn favoriete films kunnen worden.
pi_42858312
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 10:58 schreef pascalheister het volgende:

[..]

Nou weet ik tenminste ook waar je avatar vandaan komt
pi_42858464
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 23:07 schreef cwk het volgende:
Ik ben werkelijk de enige die TYFS niets vind.
Nee, hier zitten nog 2 die er niet veel aan vonden... Smaken verschillen.

Gister hebben we de volgende delen van Halloween gezien.

Halloween III: Season of the Witch (1982)
Halloween 4: The Return of Michael Myers (1988)
Halloween 5

Deel 3 vond ik niet echt veel aan, maar het Micheal Myers verhaal heeft mij tot nu toe nog niet verveeld.
Opzich wel leuk dat je van 1978 naar heden gaat (laatste versie van Halloween is van 1998?, correct me when iam wrong, maar dat geeft IMDB aan). Het kwaliteit van beelden en scherpte, prachtig gewoon.

Straks gaan we deel 6 en 7 kijken.

En over deze kerel praten we dan :

pi_42860780
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 11:13 schreef WesHell het volgende:

[..]

Nee, hier zitten nog 2 die er niet veel aan vonden... Smaken verschillen.

Gister hebben we de volgende delen van Halloween gezien.

Halloween III: Season of the Witch (1982)
Halloween 4: The Return of Michael Myers (1988)
Halloween 5

Deel 3 vond ik niet echt veel aan,
Deel 3 ging idd nergens over, iets met robots een een evilgast die iedereen beinvloed met filmpjes van de TV, whatever...
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 13:51:41 #178
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_42861608

Big Louis Costillo wordt vermoord, en zijn voormalig bodyguard Tony Camonte wordt opgepakt. Aangezien Costillo's lichaam nooit wordt gevonden wordt hij weer vrijgelaten, al verdenken ze Johnny Loro ervan dat hij Tony betaald heeft om Big Louis uit de weg te ruimen. Tony begint de macht over de stad in handen te nemen, en wordt een grote bedreiging voor Johnny en de andere bazen. Ondertussen kost het Tony's zus grote moeite om onder de overbeschermende greep van haar broer uit te komen.
8/10

Sam Spade is samen met zijn partner Miles Archer eigenaar van een detective-bureau. Op een dag wordt Archer doodgeschoten terwijl hij iemand aan het schaduwen is. Vanaf dat moment wordt Spade in de gaten gehouden door de politie. Dat belet hem echter niet om zelf op onderzoek uit te gaan naar de mysterieuze omstandigheden rond de moord. Zodoende raakt hij verwikkeld in de strijd om een extreem kostbaar beeldje.
Kwaliteit vande dvd viel me tegen
81/2/10
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 14:16:12 #179
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_42862169
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 09:22 schreef RuneRose het volgende:
Jules et Jim
Kijk, jij snapt 'm.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 oktober 2006 @ 14:51:18 #180
862 Arcee
Look closer
pi_42862900
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 10:57 schreef Doff het volgende:
Op video gezien, maar die zou ik graag nog eens op DVD willen zien. Bijzonder sfeervolle en stijlvolle film.

Was Chinatown idd niet te complex, hoe anders was dat met z'n opvolger. Een van de moeilijkst te doorgronden films die ik ooit gezien heb. Eigenlijk snapte ik er gewoon geen kont van.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')