abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 oktober 2006 @ 17:33:07 #51
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_42615400
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 13:35 schreef Sokolsky het volgende:
Ik zit me hard af te vragen waar die pinguïns dan aan het zingen waren.
Owh, ik had begrepen dat dat zo was, maar ik heb die versie dus niet gezien...
  donderdag 12 oktober 2006 @ 18:00:29 #52
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_42616152
His Girl Friday

In mijn queeste om alle films van de imdb top 250 eens te zien ging ik His Girl Friday kijken. Deze stond op het moment van downloaden nog op nummer 250 ofzo, maar is er nu niet meer te vinden . Toch heb ik hem maar bekeken, omdat Cary Grant erin speelde en die vond ik wel puik in Arsenic and Old Lace. In His Girl Friday is ie ook wel oke, maar toch vond ik dit allemaal wat minder. Mên, wat een snelle dialogen bevatte deze film . De grapjes waren eigenlijk ook wel iets minder leuk. Cijfer: 6,2

Idi i Smotri

Idi i Smotri (Come and See) handelt over een Wit-Russische jongen, die gruwelijke gebeurtenissen meemaakt tijdens de Tweede Wereldoorlog in zijn land. Vooral het tweede gedeelte van de film was erg sterk en indrukwekkend. Ook het geluid plus muziek was erg goed gedaan. Cijfer: 8,6
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 12 oktober 2006 @ 21:52:15 #53
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_42623890
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 18:00 schreef Falco het volgende:His Girl Friday Mên, wat een snelle dialogen bevatte deze film . De grapjes waren eigenlijk ook wel iets minder leuk. Cijfer: 6,2
Hah, daar had ik het van het weekend met een vriend van mij over. Hij vertelde me dat het een van de snelste films ooit is. Gemiddeld is het 80 woorden per minuut ofzo, en bij His Girl Friday was dat 220 o.i.d. Hij vond het samen met To be or not to be en Arsenic and Old Lace de beste comedy aller tijden.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 22:44:16 #54
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_42625862
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 21:52 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Hah, daar had ik het van het weekend met een vriend van mij over. Hij vertelde me dat het een van de snelste films ooit is. Gemiddeld is het 80 woorden per minuut ofzo, en bij His Girl Friday was dat 220 o.i.d. Hij vond het samen met To be or not to be en Arsenic and Old Lace de beste comedy aller tijden.
220 woorden per minuut . Misschien beoordeel ik hem wel zo laag omdat ik laat en wat moe uit werk kwam en dan volg je het minder goed uiteraard.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_42626013
Ik kijk de laatste tijd echt ongelofelijk veel films. Vandaag heb ik Final Destination 3 gezien.
Vond het wel een grappige film. Aardig acteer werk. Leuke actie scenes..
Die film geef ik een 6,8...
pi_42626271
Brick

Prachtig vormgegeven film met een wel heel erg hoog coolgehalte. Vreemd dat ie het niet beter doet in het plaatselijke filmhuis, hij is echt fantastisch, maar ik was de enige in de zaal.
Misschien ga ik nog eens.
A spoonful of sugar...
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:53:42 #57
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_42637209
World Trade Center
Best een aardige film geworden ondanks patriosme.

Leuk rol voor Nicolas Cage. Hele tijd klim te zitten in het puin en dan lekker stof happen. Ook vond ik het wel goed dat ze niet overdreven de instorting lieten zien.

Mooi gerenderde Ground Zero overigens.

cijfer 7.5 / imdb 6.8
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:16:29 #58
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_42637858
Gisteren nog Ober. M'n eerste van Warmerdam, dus dat was even wennen. Ik werd niet ontzettend warm van het kaderverhaal, maar het leende zich wel voor sommige érg grappige en mooie momenten. Voor de rest ging het me teveel om het schrijven en te weinig om het oberschap. Die film heet toch niet voor niets zo? . Bokma was iets minder dan normaal, maar nog steeds leuk. Prins deed het leuker. van 't Hof was echt tergend langzaam en geweldig. Ik kon me soms ergeren aan het overacteren, maar dat heb ik wel vaker bij Nederlandse films. Binnen dat genre was het zeker een goede film, maar ik ben niet wildenthousiast.

7.
pi_42638179
Notorious (Alfred Hitchcock, 1946)
Toch weer geweldige film. Hitchcock bouwt de spanning in deze film echt perfect op, met als uitsmijter een fantastisch mooie finale. Wat me het meest op viel in Notorious was het knappe camerawerk en de twee mooie hoofdpersonages (Ingrid Bergman en een heel coole Cary Grant) die hun rol bijna perfect neerzetten (met op het begin een misschien iets over-acterende Bergman, maar dat valt haar te vergeven). Het herhaal kent wat losse eindjes maar dat stoort eigenlijk nauwelijks. Gewoon erg gave film om te zien. Op naar de volgende Hitchcock .

My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_42639137
Gister maar een The davinci code gekeken ondanks het slechte commentaar van iedereen. maar vond het zekers wel een goede film heb me 2.5 uur kostelijk vermaakt
Wii nr: 6970 8782 3230 1449
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 15:41:44 #61
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_42643875
Smoke (1995)
Degelijke film over het leven van verschillende klanten van een buurtwinkel. De film moet het vooral hebben van het goede acteerwerk van mensen als Harvey Keitel, William Hurt, Harold Perrineau en Forest Whitaker.
cijfer: 7.5

Densha otoko (2005) (mini)
Natuurlijk is dit topic eigenlijk bedoeld om films bespreken, maar omdat deze serie maar 11 afleveringen lang is vond ik dat ik het hier wel kon bespreken. Bovendien is dit zo leuk, dat ik het niet voor jullie achter wou houden. Ik denk dat dit één van de leukste dingen die ik in tijden heb gezien is.
De serie (er zijn trouwens ook mangas, een boek en een film over gemaakt) is gebaseerd op het waargebeude verhaal dat een jongen op een internetforum had gepost. klinkt bekend? .
Tsuyoshi Yamada is een typische otaku, (zo'n van anime bezeten geek), die in de 24 jaar dat hij oud is nog nooit met een meisje heeft gesproken. Op een dag als hij terugkomt van weer één of ander anime event, zit hij in de trein tegenover Saori Aoyama , een prachtige vrouw, waar hij meteen verliefd op wordt. Een dronken man in de trein begint mensen lastig te vallen, waaronder de lieftallige Soari. Onze otaku verzamelt al zijn moed om op te staan en de dronkaard te zeggen dat die moet ophouden met haar lastig te vallen. Ookal ligt Yamada al snel op de grond met een bloedneus, is Saori (en aantal andere oudere dames) zo onder de indruk van zijn moed dat ze hem om zijn adres vraagt, zodat ze hem een bedankje kan sturen.

Dan gaat hij naar huis. Op een internetforum voor vrijgezelle (mannen) (al zitten er ook wat koppels en vrouwen op), vertelt hij zijn verhaal. En krijgt hij de bijnaam Densha Otoko (Densha is trein in het Japans) Natuurlijk denkt hij en iedereen op dat moment dat het een afgelopen hopeloze zaak is. Maar een aantal dagen later ontvangt hij een setje theekopjes van het merk Hermes. (Wat Saoris bijnaam op het forum wordt). Omdat hij niet goed weet, hoe hij daarop moet reageren vraagt hij zijn vrienden op het forum wat te doen. En die staan hem dan bij met adviezen...
De serie is een typisch nerd krijgt vrouw-van-zijn-dromen verhaal. En het einde kan iedereen nu ook al raden. Maar daarnaast is Densha Otoko nog veel meer. Het is ook een verhaal over vrienden die elkaar door dik en dun steunen. Het verhaal van een jongen die zijn zelfvertrouwen en moed vindt om zijn grootste angsten te overkomen.

En de uitwerking is fantatisch gedaan. Vooral het gebruik van een internetforum, is nog nooit zo goed en leuk vergegeven. De andere users van het forum zijn niet zomaar anoniem, maar krijgen wij ook te zien. Het zijn allemaal verschillende typetjes en al zijn sommige over-de-top, toch zijn ze de meestel zeer geloofwaardig. En krijgen we zelfs een inkijk in de problemen van sommige van hen. Deze mensen maken een essentieel onderdeel uit van de serie. En ik weet dan ook niet op welk moment ik meer moest huilen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Ito Atsushi is geknipt voor de rol als Yamada/Densha. Hij zet een zeer geloofwaardig maar toch grappige nerd neer. Zo is er een aflevering waar hij door een make-over zijn otaku-karakter probeert te verbergen. Maar zelfs dan laat Atsushi ons zien dat Densha van binnen een verlegen nerd is. En een make-over niet iemand zomaar verandert.

Ito Misaki is ook zeer geknipt voor de rol als Soari/Hermes . Waarbij ik ook complimenten moet geven van de mensen van haar garderobe. Ze ziet er elke keer weer ongelovelijk cute maar met klasse uit. Door haar kleding ziet ze er telkens uit als een onafhankelijke vrouw met klasse, waardoor het extra duidelijk wordt dat ze eigenlijk uit Densha's league is, in een andere wereld leeft. Maar door die ene blik, de manier waarop ze haar tasje vast houdt heeft ze ook weer iets ongelovelijks cute. Waardoor het duidelijk is dat ze eigenlijk ook maar een verlegen meisje is met het hart op de juiste plaats. De regie versterkt dit nog eens met de perfecte belichting van achteren en prachtige muziek als zij in beeld komt. Zodat het als man bijna onmogelijk is om niet verliefd te worden op haar.

Kortom als je net als ik fan ben van de betere Aziatische romcoms als My Sassy Girl, dan moet je dit zien.
cijfer: 9.5
Fok! topic
Wiki-pagina voor meer info

[ Bericht 2% gewijzigd door Lonewolf2003 op 13-10-2006 16:56:46 ]
pi_42644526
Death of a President (2006)
De filmdocumentaire die veel controversie opwekt vanwege een fictionele aanslag op President Bush. Het is interessant om te zien hoe de situatie zou kunnen zijn na een aanslag op Bush, maar de hele 'documentaire' werdt naar mijn mening niet bijzonder boeiend overgebracht. Het moment van de aanslag is in principe waar de hele film opstaat maar dat is mijn inziens niet genoeg. Matig.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:45:36 #63
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_42646093
Aliens

Beter dan Alien . Wat is Ripley toch tof en zeer stoer . De rol van dat kleine meisje vond ik echter wat dubieus. Waarom is men niet bang dat ook zij geïnfecteerd is door een alien? Verder was het wat suffig dat er een soort van 'moeder-dochter'-relatie ontstond tussen haar en Ripley. De actie daarentegen kwam stereotiep, maar wel oke over. Dingen zoals de guns zijn zo overgekopieerd naar Starship Troopers viel me trouwens op. Misschien dat Paul Verhoeven zich onder andere door deze film liet inspireren? Op Wikipedia lees ik dat Sigourney Weaver bijvoorbeeld eens zei: "...mentioning that she was a bit more at ease with the guns because they were depicted being used 'against monsters and not other human beings" Toch wel beetje bullshit eigenlijk , dat Verhoeven ook heeft geprobeerd duidelijk te maken in Starship Troopers.

Cijfer: 7,7
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 22:21:01 #64
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_42656645
Hot Shots: Part Deux
Nog flauwer en meliger dan deel 1. De hele film is 1 grote verwijzing naar en parodie op andere bekende films. Erg grappig en gelukkig wordt het nooit saai.De show wordt natuurlijk gestolen door Saddam Hussein.
Erg vermakelijk vervolg en die zelfs overtreft.

IMDB Cijfer: 5,8/10
Mijn Cijfer: 7,5/10

Click
Verassend geinige film waarin Sandler bewijst wat meer te kunnen dan alleen grappig zijn. Het eerste gedeelte is echt heel erg grappig, origineel en ziet er goed uit. In het tweede gedeelte draait de sfeer en wordt het meer drama. Het wordt wellicht iets te klef, maar gelukkig niet te erg.
Ook is het acteerwerk is in orde. Wat mij betreft een geslaagde mix van comedy en drama met een bloedmooie Kate Beckinsale

IMDB Cijfer: 6,9/10
Mijn Cijfer: 7,3/10

[ Bericht 22% gewijzigd door Timo20 op 13-10-2006 22:31:39 ]
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:23:44 #65
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_42658704
The Island.

Concept: leuk.
Uitvoering: langdradig waardoor saai, bij vlagen belachelijk slecht geacteerd, actie vaak slecht in beeld gebracht, debiele plotgaten.
Grootste ergernis: de schaamteloze hoeveelheid sluikreklame. Echt genant.

Grootste pluspunt: Scarlett Johansson. Kan ze na dit gedrocht en het achterlijke Match Point aub weer in een goede film zoals Lost in Translation? Ze doet zichzelf ernstig tekort.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_42659105
Je kunt Match Point wellicht een lelijke film vinden, maar je kunt niet zeggen dat ze met die scriptkeuze zichzelf te kort heeft gedaan.
Graag op anoniem
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 01:13:06 #67
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_42661921
vanavond Scarface gezien. leuke film
OOЯ
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 01:32:17 #68
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_42662410
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 13:35 schreef Sokolsky het volgende:
Ik zit me hard af te vragen waar die pinguïns dan aan het zingen waren.
Happy Feet
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_42662485
Afblijven
Ooooow, wat slecht geacteerd Verder wel oké
pi_42662650
16 Blocks net gekeken

Vette film, en die neger z'n stemmetje is echt heel grappig
pi_42662855
Good Bye Lenin
Leuke film, maar ik had er waarschijnlijk een beetje te hoge verwachtingen van..
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 09:17:07 #72
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_42665235
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 23:33 schreef Mainport het volgende:
Je kunt Match Point wellicht een lelijke film vinden, maar je kunt niet zeggen dat ze met die scriptkeuze zichzelf te kort heeft gedaan.
Daar heb je wel een punt.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  FOK!fossiel zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:42:23 #73
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_42666050
Nachtrit

De tweede Nederlandse film in tijd die ik in de bioscoop zie in één maand tijd, het moet niet gekker worden. Al is Nachtrit absoluut niet te vergelijken met Zwartboek. Zoals iedereen waarschijnlijk weet gaat Nachtrit over de taxioorlog in Amsterdam. Eigenlijk vond ik dit een weinig boeiend gegeven, maar aangezien ik positieve verhalen had gehoord over de film wilde ik het een kans geven. In het vorige topic lees ik dat iemand het een degelijke film vond, maar ik ben iets minder positief. Het is geen hele slechte film, maar zeker ook geen goede. Ondanks dat de film maar 90 minuten duurt, is de film soms langdradig en hoefde de film ook niet langer te duren. Hoewel het gaat om de taxioorlog in Amsterdam, kan het zo ingewisseld kunnen worden voor iets anders, soms vergat ik dat het daar om ging. Nee, het gaat vooral om hoe de hoofdpersoon zijn droom wil vervullen en daarbij gewoon te dom is om goed na te denken: een lening af te sluiten zonder de kleine lettertjes te lezen, het nieuws niet te volgen, niet te luisteren naar z'n (oude) baas, mee laten voeren door z'n collega's enz enz. En niet te vergeten de spanning tussen hem en de vrouw van zijn broertje - wat toevallig zijn ex is - en dat die kut Marokkaan in het begin van de film best een toffe peer is. Dit typende kan ik eigenlijk concluderen dat ik het een voorspellende, clichématige en weinig boeiende film vond. Pluspunten zijn het acteerwerk van Frank Lammers, hoe de sfeer wordt neergezet en de Chevy Caprice Classic :p.

5/10
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_42671599
All about Eve
Eindelijk zelf op dvd, dus deze klassieker nog maar eens bekeken. Het allerleukst is Bette Davis als beroemde en intelligente toneelactrice Margot Channing, die eronder lijdt te oud te worden voor haar rollen. Blijft toch een van mijn favoriete films.

Thumbsucker
Zeventienjarige Justin wordt door zijn omgeving onder druk gezet om te stoppen met duimen. Het stoppen lukt, maar nu hij zijn spanning minder goed kwijt kan, wordt zijn gedrag problematischer. Vooral Keanu Reeves is erg leuk als psychologiserende orthodontist, die Justin van zijn onderliggende problemen af wil helpen. Aardige film, wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sasandra op 14-10-2006 16:54:34 ]
A spoonful of sugar...
pi_42671827
THE OMEN

It's just a church Damien...

Redelijke remake van de gelijknamige klassieker maar ik mis de typerende muziek (Avé Satani) en het jochie wat Damien speelde is alleen maar lachwekkend.

Verder heeft de film de juiste sfeer en redelijk goed akteerwerk

pi_42672832

Het leven van Anna Wintour zou je bijna seggen.
Wel grappige film,niet meer dan dat.
31 december 2006: Inactive FOK!account
pi_42673512
Graag op anoniem
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:46:00 #78
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_42674948
Een ander zijn geluk
Vreselijk.

Romanzo Criminale
Goed.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:53:39 #79
862 Arcee
Look closer
pi_42675112
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 17:46 schreef RuneRose het volgende:
Een ander zijn geluk
Vreselijk.
Waarom? Die vond ik goed.

Lekkere klinische sfeer ook.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:02:19 #80
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_42675315
Omdat er geen een personage bijzat waar ik een beetje sympathie voor had of mee mee kon leven. Ze waren allemaal vreselijk irritant. En op een gegeven moment werd ik ook schijtziek (nou, nou! wat een taal!) van die sfeer die ze probeerde te creëren. Het voelde allemaal zo geforceerd en nep aan. Hoogtepunt was het openingshot
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Dat was zelfs veelbelovend, helaas pindakaas.

Maar nu ben ik benieuwd. Waarom vond je hem goed?

[ Bericht 6% gewijzigd door RuneRose op 14-10-2006 18:08:59 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:24:17 #81
862 Arcee
Look closer
pi_42677284
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 18:02 schreef RuneRose het volgende:
Omdat er geen een personage bijzat waar ik een beetje sympathie voor had of mee mee kon leven. Ze waren allemaal vreselijk irritant. En op een gegeven moment werd ik ook schijtziek (nou, nou! wat een taal!) van die sfeer die ze probeerde te creëren. Het voelde allemaal zo geforceerd en nep aan. Hoogtepunt was het openingshot
SPOILER
. Dat was zelfs veelbelovend, helaas pindakaas.

Maar nu ben ik benieuwd. Waarom vond je hem goed?
Vanwege de zwartgallige sfeer, daar hou ik wel van. Daarnaast vond ik enkele scènes mooi klinisch gefilmd, zoals in de brillenzaak. Waar ik de scène met een door de telefoon scheldende Ina Geerts erg leuk vond.
SPOILER
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:38:40 #82
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_42677693
Ja, normaal kan ik daar ook wel van genieten. Ik vond het in deze film alleen erg matig uitgevoerd. Die telefoon scène waar jij het over had vond ik ook niet zo. Beetje te.
SPOILER
Ik kan hier en daar wel wat gemist hebben, ik had m'n ogen erop gericht en m'n oren open, maar de film liet het niet toe om betrokken te raken. De muziek was trouwens niet slecht.
pi_42678220
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 10:42 schreef RemCOW het volgende:
Nachtrit

De tweede Nederlandse film in tijd die ik in de bioscoop zie in één maand tijd, het moet niet gekker worden. Al is Nachtrit absoluut niet te vergelijken met Zwartboek. Zoals iedereen waarschijnlijk weet gaat Nachtrit over de taxioorlog in Amsterdam. Eigenlijk vond ik dit een weinig boeiend gegeven, maar aangezien ik positieve verhalen had gehoord over de film wilde ik het een kans geven. In het vorige topic lees ik dat iemand het een degelijke film vond, maar ik ben iets minder positief. Het is geen hele slechte film, maar zeker ook geen goede. Ondanks dat de film maar 90 minuten duurt, is de film soms langdradig en hoefde de film ook niet langer te duren. Hoewel het gaat om de taxioorlog in Amsterdam, kan het zo ingewisseld kunnen worden voor iets anders, soms vergat ik dat het daar om ging. Nee, het gaat vooral om hoe de hoofdpersoon zijn droom wil vervullen en daarbij gewoon te dom is om goed na te denken: een lening af te sluiten zonder de kleine lettertjes te lezen, het nieuws niet te volgen, niet te luisteren naar z'n (oude) baas, mee laten voeren door z'n collega's enz enz. En niet te vergeten de spanning tussen hem en de vrouw van zijn broertje - wat toevallig zijn ex is - en dat die kut Marokkaan in het begin van de film best een toffe peer is. Dit typende kan ik eigenlijk concluderen dat ik het een voorspellende, clichématige en weinig boeiende film vond. Pluspunten zijn het acteerwerk van Frank Lammers, hoe de sfeer wordt neergezet en de Chevy Caprice Classic :p.

5/10
Ben het niet helemaal eens. Ik heb hem vanmiddag ook gezien.... Vond het hem erg goed. Bijna beter dan zwartboek....
pi_42678318
L'UOMO SENZA MEMORIA

MAN WITHOUT A MEMORY/PUZZLE

Geslaagde crimi/giallo van Italiaanse bodem. Als deze in Amerika was gemaakt was het shit geweest.

Een man die aan geheugen verlies lijd en niet meer weet hoe dat gebeurd is ( duh) komt erachter dat hij vroeger niet zo'n lieverdje is geweest. Als hij zich meer en meer gaat herinneren komt hij erachter dat hij iemand zo'n $1.000.000,- schuldig is die dat graag even zou komen halen bij hem.

owja, met Anita Strindberg... hmmmm....

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:45:48 #85
862 Arcee
Look closer
pi_42679595
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 19:38 schreef RuneRose het volgende:
SPOILER
SPOILER
quote:
Ik kan hier en daar wel wat gemist hebben, ik had m'n ogen erop gericht en m'n oren open, maar de film liet het niet toe om betrokken te raken. De muziek was trouwens niet slecht.
Kan gebeuren, dat is uiteindelijk ook waar het om gaat, wat 't je wel of niet doet.

Muziek was goed, ja.
pi_42682891
Shaun of the dead
Ik had het niet verwacht, maar wat een prachtige film, ik heb constant in een stuip gelegen van het lachen Heerlijke film voor de zaterdagavond. Vooral de zombies zijn hilarisch
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 23:42:30 #87
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_42684340
The Merchant of Venice (2004)
De aankleding is prima in orde. Het acteerwerk van Pacino en Irons ook. De teksten van Shakespeare zijn bij vlagen prachtig, zoals bij de bekende "Hath not a Jew eyes?" monoloog. Maar ik kreeg geen enkele band met de karakters. De teksten, hoewel soms prachtig, worden over het algemeen heel kil overgebracht, alsof ze worden voor gelezen. Ik ben geen Shakespeare-kenner, maar ik heb sterk het idee Michael Radford niet recht doet aan zijn bronmateriaal.
cijfer: 6

[ Bericht 2% gewijzigd door Lonewolf2003 op 14-10-2006 23:49:33 ]
pi_42692347
Gisteren
Crank
Nacho Libre
Feast
pi_42693980
Buono, il brutto, il cattivo, Il (1966, Sergio Leone)

Vooral het einde is erg sterk. 8/10.
Graag op anoniem
  zondag 15 oktober 2006 @ 12:17:50 #90
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_42694023
Crank (Mark Neveldine & Brian Taylor, 2006)
De film is een 80 minuten durende stompzinnige testosteron trip; een erg vermakelijke stompzinnige testosteron trip wel te verstaan. Het originele uitgangspunt dient perfect als kapstop voor de capriolen die Statham allemaal uithaalt en is meteen een prima excuus om de vaart nimmer uit de film te halen. Grappig, bot en actievol vermaak ten top. Jammer dat het af en toe ondanks inventieve trucjes vrij goedkoop uitziet. ***½

Dead Man's Shoes (Shane Meadows, 2004)
Voor de tweede keer. Leuke thriller, medegeschreven door hoofdrolspeler Paddy Considine. Hij is een grove soldaat dit uit wraak een groep mannen omlegt. Waar die wraak precies vandaan komt wordt aan de hand van fragmentarische flashbacks langzaamaan duidelijk. De film bevat naast onsubtiel geweld ook een flinke dosis humor (die 2CV) en dat maakt hier een heel plezierig filmpje van. ***½
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 oktober 2006 @ 12:18:16 #91
862 Arcee
Look closer
pi_42694030
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 10:39 schreef mtv het volgende:
Gisteren
Crank
Nacho Libre
Feast
Wat vond je van Gisteren?
pi_42694633
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 12:18 schreef Arcee het volgende:

[..]

Wat vond je van Gisteren?
Beter dan vandaag
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 oktober 2006 @ 13:17:37 #93
862 Arcee
Look closer
pi_42695409
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 12:46 schreef mtv het volgende:
Beter dan vandaag
Zat zie je niet vaak, dat de sequel beter is.
  zondag 15 oktober 2006 @ 19:17:37 #94
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_42703132
Showtime

Da viel nog best mee. Zelfs nog een aantal keer gelachen.
6/10

Memories of Murder
Had er veel van verwacht, en dan is het toch wel een tegenvaller. Het is niet erg dat de personages allemaal klootzakken zijn, het is wel erg dat ze niet geloofwaardig zijn. Na een uur, vanaf de scene dat we de moordenaar opeens uit het niets tevoorschijn komt, wordt het echter een geweldige film. Toch werd ik af en toe gek van dat joch, de Bruce Lee politieman, en wanneer de politiemannen helemaal niets doen terwijl ze weten dat er een moord gepleegd gaat worden. Ik had de neiging de film in te stappen en ze allemaal verrot te slaan. Het einde is echter prachtig en heb dan ook tijdens de aftiteling behoorlijk lang nagedacht. Het begin heeft echter de film verpest.

7,5/10
  zondag 15 oktober 2006 @ 19:55:57 #95
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_42704028
Les dimanches de Ville d'Avray
Frans filmke dat een Oscar won over een getraumatiseerde oorlogsveteraan die vriendjes wordt met een klein meisje. De relatie zelf is vrij onschuldig, maar zo ziet "de omgeving" het uiteraard niet. De regisseur steekt er een paar leuke, originele shots tussen, het acteerwerk van het kind is erg sterk, net als de slotscene. Maar de prestatie van Hardy Kruger als de veteraan weet me niet te overtuigen en het hele verhaal weet me niet echt te raken of mee te slepen en dat is eigenlijk de enige troefkaart van de film. Ik zat wel de hele film te snotteren, maar dat kwam stiekem gewoon door mijn verkoudheid, misschien ook daarom dat ik mezelf soms echt moest dwingen om mijn aandacht er bij te houden (en ik vind niet dat ik zelf moeite moet doen om de aandacht er bij te houden tijdens een film, dat is de job van de film). Mijn eindconclusie is dan ook dat het een kwaliteitsvolle tegenvaller is.

Gilda
Glenn Ford speelt Johnny, een nobody die de rechterhand wordt van de lokale casino-baas. Alles verloopt vlotjes tot zijn chef plots komt aanzetten met een vrouw, de Gilda uit de titel. Johnny en Gilda blijken samen een verleden te hebben. Hierdoor onstaat een soort driehoeksrelatie die, zoals valt te verwachten, niet meteen goed afloopt voor alle leden van het trio. De film blijft boeien, al gaat dat het laatste half uur iets moeizamer. De 3 hoofdrolspelers zijn allemaal in vorm, maar de aandacht wordt natuurlijk vooral getrokken door Rita Hayworth als Gilda, die enorm charismatisch van het scherm spat. Één van de betere film noirs met één van de fataalste femmes.

La boîte noire
Lange versie
Een kerel wordt wakker uit een coma. Hij blijkt een auto-ongeval te hebben gehad en hoort van een verpleegster dat hij allerlei vreemde dingen zei tijdens zijn coma, oa. over iemand die hem wil doden. Ook blijkt zijn broer plots onvindbaar en duiken er overal lijken op. Ik vond het best een fijn filmpje met hier en daar hippe film noir elementen. Ik verbaas me dan ook over de nogal lage IMDb-score. Het blijft allemaal mysterieus, zonder ridicuul te worden. Alleen de klassieke onthulling op het einde (waar blijkt wie het heeft gedaan) was nogal matig. Ook mag het fijne acteerwerk van hoofdrolspeler José Garcia vermeld worden, in Le Couperet was die ook al tof.

Korte versie
Hmmmmmmmmmmmm, Marion .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_42706860
afgelopen week gezien:

Das Experiment

Goed, realistisch maar ook hard.

Cijfer: 7.5

Patton

Meesterlijke George C. Scott
Cijfer: 8.2

The Man Who Wasn't There

Wederom een topper van de gebroeders Coen, leuke cast dito acteerwerk.
Cijfer: 7.8
  zondag 15 oktober 2006 @ 21:49:45 #97
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_42707131
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 21:39 schreef pascalheister het volgende:
Goed, realistisch maar ook hard.

Jelle, ik vond van Memories of Murder het eerst uur juist een heerlijke luchtige inleiding. De stille humor beviel me wel. Heb je de grappen niet gemerkt of vond je het simpelweg niet grappig?
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  zondag 15 oktober 2006 @ 22:12:38 #98
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_42707753
LOTR EE marathon

#14 The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (Special Extended Edition)
De eerste film vond ik destijds zeer geniaal. Als fan van de boeken kon het qua gaafheid niet beter. Ik noemde het de beste film die ik ooit gezien had. Ik werkte destijds ook bij een bios dus ik zag hem wel 1 a 2 keer in de week in de bios. Toen de extended uitkwam vond ik het nog beter. Zeer geslaagde film die een topper is. Een 10.

#20 The Lord of the Rings: The Two Towers (Special Extended Edition)
Na een jaar wachten was het feest toen er een vervolg uitkwam. Toch is dit zeker de minste van de drie. Daardoor scoort de bioscoopversie bij mij een 8, maar de extended editie is vele malen beter. Uiteindelijke score dus een 9.

#4 The Lord of the Rings: The Return of the King (Special Extended Edition)
Het sluitstuk was zekers te weten het geniaalste van het geheel. De enige die eigenlijk niet beter werd in de extended editie hoewel de extra 50 minuten ook zeker niet storend zijn. Indertijd kon ik in de bioscoop hier ook niet genoeg van krijgen. Ik kan maar een minpunt noemen en dat is die groene drap wat als leger van de doden moet dienen maar die ik alleen maar in de achtergrond tijdens de veldslag een soort van flubber zie spelen. Voor de rest geniaal. Deze ook een 10.

Was leuk om eindelijk na 2 jaar alledrie de extended editions achter elkaar te zien. Alledrie zijn ze zeker beter dan de origineel en je hoeft er maar zo'n 12 uur uur voor uit te trekken. Ik heb genoten iig.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  zondag 15 oktober 2006 @ 22:26:30 #99
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_42708063
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 21:49 schreef cwk het volgende:

[..]

Jelle, ik vond van Memories of Murder het eerst uur juist een heerlijke luchtige inleiding. De stille humor beviel me wel. Heb je de grappen niet gemerkt of vond je het simpelweg niet grappig?
Ik merkte het wel op, maar was niet echt mijn humor. Vond het ook niet echt bij de film passen. Ik ben gek op Koreaanse films, maar wanneer ze proberen grappig te doen wordt het mij al snel te karikaturaal.
  zondag 15 oktober 2006 @ 23:36:46 #100
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_42709760
Moartea domnului Lazarescu (The Death of Mr. Lazarescu ) (2005)
De film begint met Mr. Lazarescu, een 63 jarige eenzame man, die een ambulance belt, omdat hij buikpijn en koppijng heeft en al de hele dag moet overgeven. Nadat hij wat medicijnen van zijn buren leent, arriveert de ambulance eindelijk. En dan begint het gescheul. Mr. Mr. Lazarescu wordt van het ene ziekenhuis naar het andere gestuurd, terwijl zijn gezondheid ondertussen verslechterd.
Wat volgt is een zwarte satire en tevens een sociaal drama. Wat mij vooral beviel aan de film, is dat het nergens moralistisch is of met een wijzend vingertje komt. De film registreert alleen maar wat er gebeurt, alsof het een documentaire betreft. Daardoor wordt de film zeer realistisch. Dit wordt nog eens versterkt door de geloofwaardige realistische portretering van de karakters uit de film. Niemand in de film is perfect. Zelfs de zuster, die als één van de weinige om Lazarescu lijkt te geven, al was het alleen maar uit plichtsbesef heeft zo haar zwakke kanten.
cijfer: 8
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')