erm, ik kan mij van dat gebeuren in belgië tijdje terug herinneren dat een paar polen voor noordafrikanen werden aangezien dus dat zegt feitelijk weinigquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 10:27 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Ooggetuigen.
Het meisje dat buiten door hem is bedreigd zei dat ook.
Het was een Eskimo.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 10:32 schreef moussie het volgende:
erm, ik kan mij van dat gebeuren in belgië tijdje terug herinneren dat een paar polen voor noordafrikanen werden aangezien dus dat zegt feitelijk weinig
Ik zei behalve.. dat betekend dat gekke mensen ook rechts kunnen zijn. Ik heb wel een idee hoe jij stemt en denkt. Daarom zei ik het.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 10:22 schreef moussie het volgende:
[..]
je verwart begrip met afkeer voor conclusies trekken voor je de feiten kent .. en daar heeft een meerderheid hier nogal een handje van .. zoals gezegd, tegengas ..
en dat in het bold . je weet dus ook al hoe dat persoon stemt/denkt ?
of is een gestoord iemand per definitie links of zo ?
je voorbeeld is vrij onwaarschijnlijk omdat ik mijn kids altijd al verboden heb om tegen deuren ed aan te schieten maar for arguements sake .. als die man er alles aan heeft gedaan om het te laten stoppen, bij mij geweest, de politie gebeld etc en die ettertjes van mij blijven maar doorgaan .. ja, dan heb ik daar idd tot bepaalde hoogte begrip voor, dan begrijp ik zijn "motivatie" om tot zo'n daad over te gaan ..
neemt niet weg dat ik de daad op zich zou afkeuren
maar neem nou mijn reactie op dit fictieve gebeuren .. stel je voor ik ga over de rooie en doe die man wat aan, ik neem het recht in eigen hand, wat zeggen jullie dan over mij .. heb ik per definitie gelijk of juist niet .. ?
of is dat misschien afhankelijk van de voorgeschiedenis, als die man migraine heeft en wel 100 keer gevraagd heeft ermee te kappen, is het dan niet een beetje eigen schuld van die bloedjes van me, zo moeilijk als het ook is om dat zo te zien ?
So what?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 10:18 schreef N.icka het volgende:
[..]
Ze zeiden gisteren op het journaal dat het een Marokkaanse man was
nou dan zou je dit jaar versteld staan, ik zit zowaar serieus te overwegen om op de christenunie te stemmen en dat terwijl ik niet gelovig benquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 10:39 schreef niet_links het volgende:
Ik zei behalve.. dat betekend dat gekke mensen ook rechts kunnen zijn. Ik heb wel een idee hoe jij stemt en denkt. Daarom zei ik het.
ik ben wat jaartjes ouder, misschien dat dat verschil uitmaakt, stukje levenservaring .. ?quote:IK vind het onbegrijpelijk hoe iemand doelbewust mensen kan neersteken. Wapens pak je niet en gebruik je niet. Slaan vind ik ook al te ver gaan maar dat is wat minder erg. Zoals ik al zei ik heb ervaring met ambtenaren van de IND.. dat zjin ook vervelende mensen.
Ik denk dat ik qua levenservaring genoeg heb meegemaakt. Ik heb ook genoeg problemen gehad, waarbij je rustig moest blijven. Scheiding.. vrouw die geweldadig was maar die je dus niet mocht aanraken want ja grote sterke man versus kleine vrouw. Wie zouden ze nu geloven he (en dan ik mn huis uit gezet worden). Dus kom niet aan met je levenservaring zonder dat je weet met wie je praat.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 11:08 schreef moussie het volgende:
[..]
nou dan zou je dit jaar versteld staan, ik zit zowaar serieus te overwegen om op de christenunie te stemmen en dat terwijl ik niet gelovig ben
[..]
ik ben wat jaartjes ouder, misschien dat dat verschil uitmaakt, stukje levenservaring .. ?
het is een hoofdstuk dat ik liever gemist zou hebben, daar niet van, maar het bestaat, een menselijke geest kan breken .. ook de jouwe ..
Ja, want als een Marokkaan zoiets heeft gedaan is het geen daad van een individu meer, nee, dan komt het door zijn (achterlijke) geloof, de slechte opvoeding, de agressie van Noord-Afrikanen, de bakker die geen stokbrood meer verkoopt en de trots.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 11:25 schreef MaJo het volgende:
Ik snap niet waarom de toevoeging dat hij Marokkaans is moet worden gedaan? Verandert dit iets aan de misdaad die hij heeft begaan?
houd er dan zelf nu ook over op.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 11:25 schreef MaJo het volgende:
Ik snap niet waarom de toevoeging dat hij Marokkaans is moet worden gedaan? Verandert dit iets aan de misdaad die hij heeft begaan?
er stond een vraagteken aan het eind van die zin, wellicht gemist en zo ja, waarom ?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 11:16 schreef niet_links het volgende:
Ik denk dat ik qua levenservaring genoeg heb meegemaakt. Ik heb ook genoeg problemen gehad, waarbij je rustig moest blijven. Scheiding.. vrouw die geweldadig was maar die je dus niet mocht aanraken want ja grote sterke man versus kleine vrouw. Wie zouden ze nu geloven he (en dan ik mn huis uit gezet worden). Dus kom niet aan met je levenservaring zonder dat je weet met wie je praat.
het is dan ook dat gedeelte wat me tegenhoud, dat gelovige .. voor de rest kan ik me wel vinden in veel standpuntenquote:Ok dat van christenunie had ik niet verwacht.. ik probeer juist op partjien te stemmen die geloof wat proberen in te dammen. Mensen moeten voor zichzelf geloven.
Typisch een vrouwenreactie, het is de 1ste keer dat hij er over begint!quote:
Nee, dat verandert er niets aan. Maar wordt het verzwegen, dan wordt er door Marokkanen maar graag gekankerd op criminele Nederlanders.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 11:25 schreef MaJo het volgende:
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 11:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, want als een Marokkaan zoiets heeft gedaan is het geen daad van een individue meer, nee, dan komt het door zijn (achterlijke) geloof, de slechte opvoeding, de agressie van Noord-Afrikanen, de bakker die geen stokbrood meer verkoopt en de trots.²
Wel meer dan dat.quote:Op maandag 9 oktober 2006 17:20 schreef -skippybal- het volgende:
A-sociaal hoor...
Sorry hoor, maar er is NIETS wat dit kan rechtvaardigen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 17:34 schreef longinus het volgende:
Zolang de sociale dienst asociaal bezig is kan je dit verwachten, sommige mensen worden door die gasten als minderwaardig behandeld en dan kan het wel eens uit de hand lopen.
Is ook voorbedachte rade. Slagersmessen liggen doorgaans niet voor het oprapen bij de soos.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 11:53 schreef Frau.Pfeffertopf het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar er is NIETS wat dit kan rechtvaardigen.
Zoiets dóe je gewoon niet, punt!![]()
Thanks voor je bevestiging.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 11:55 schreef lionsguy18 het volgende:
En toch......het was weer een marokkaan.
Toeval? Dacht het niet.
Hij is een zijquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 11:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Typisch een vrouwenreactie, het is de 1ste keer dat hij er over begint!²
Voor iemand die geinteresseerd is in journalistiek ben je behoorlijk traag.quote:
Inderdaad, aand de hand van dat soort info worden statistieken bijgehouden die toch best interessant zijn.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:09 schreef -scorpione- het volgende:
Afkomst kan best interessant zijn, vooral als je de geaggregeerde cijfers wilt bekijken. Voor het individuele geval in deze was het niet zo nuttig, dat klopt. Maar allebeetjes info moet je als media noemen natuurlijk, waarom zou je het achter houden?
de baliemedewerkster is in de hals gestokenquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:01 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hij is een zij![]()
Maar milagro heeft wel een punt, ik vind dat afkomst niet interessant is in een nieuwsbericht dus dan moet ik het zelf ook niet opbrengen. Aan de andere kant wilde ik juist ter discussie stellen dat dit totaal niet boeiend is. Ik snap nog steeds niet waarom het zo tussen neus en lippen werd gemeld, het voegt niets toe.
Ik ben trouwens benieuwd hoe het met de slachtoffers gaat. Blijkbaar buiten levensgevaar maar wel ernstig gewond![]()
Anecdotes veralgemeniserenquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:10 schreef milagro het volgende:
ik was bij het UWV hier in Den Haag , komt er een vent binnen, loopt naar de balie "ik wil een uitkering"
"ja meneer, waar woont u? u moet dan in Rijswijk zijn , meneer, en het gaat op afspraak"
die vent helemaal over de zeik, want hij wilde NU en HIER geld, of iig een formulier om in te vullen, die dame meerdere malen uitleggen, bewaking uitleggen, maar nee, man blijft boos en verliet onder lichte dwang het pand.
korrekt behandeld, regels die hij zelf had kunnen en moeten weten, en toch over de zeik en zo iemand kan ms zooooo over de zeik zijn, dat ie naar huis gaat, mes of erger pakt, en terugkomt..... en dan zeggen sommige lieden "jaaaaa maar, je weet niet wat er aan vooraf gegaan is, je zegt nu wel dat die man keurig behandeld is, maar wie weet ,.blaaaaaaaaaaaat".
nogmaals, hoe weet jij dat .. de definitie is dat je tijd moet hebben gehad/genomen om de gevolgen van je handelen te overdenken .. als je zo'n brief opend, een mes pakt en daarmee naar de soos stormt is het dus geen voorbedachte radequote:Op dinsdag 10 oktober 2006 11:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Is ook voorbedachte rade. Slagersmessen liggen doorgaans niet voor het oprapen bij de soos.
ja zal best maar er wordt hier zo met mogelijke scenario's gesmeten om de man maar het hand boven het hoofd te kunnen houden, al dan niet vanuit een vreselijke afkeer van de betreffende instanties ......quote:
Als je met een mes naar de soos gaat, is het voorbedachte rade.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:14 schreef moussie het volgende:
[..]
nogmaals, hoe weet jij dat .. de definitie is dat je tijd moet hebben gehad/genomen om de gevolgen van je handelen te overdenken .. als je zo'n brief opend, een mes pakt en daarmee naar de soos stormt is het dus geen voorbedachte rade
Dat komt omdat men te makkelijk mensen veroordeeld als er iets gebeurd en met alle macht allerlei verzachtende belangrijke voorgeschiedenis uit wil schakelen. Hoe mensen zich gedragen is veel complexer dan 'oh hij kreeg geen formuliertje dus hij begon maar te slaan'. Dat laatste is alleen het geval bij mensen die zonder dat ze er iets aan kunnen doen een gedragsstoornis hebben en eigenlijk daarvoor hulp moeten krijgen. Maar in veel gevallen is er heel wat meer aan de hand. Om even bij deze instanties te blijven, het beleid van de overheid van de laatste jaren om deze organisaties harder (en in de praktijk asocialer) te maken begint slachtoffers te maken. Dit incident kun je wmb zo op het conto van de huidige regering leggen, politieke verantwoordelijkheid voor het creeeren van onmenselijke spanningssituaties.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:16 schreef milagro het volgende:
[..]
ja zal best maar er wordt hier zo met mogelijke scenario's gesmeten om de man maar het hand boven het hoofd te kunnen houden, al dan niet vanuit een vreselijke afkeer van de betreffende instanties ......
Gewoon is niet het juiste woord. En daarnaast dragen zij het beleid van een organisatie uit en zijn ze daar dan ook verantwoordelijk voor. Dan moet je je als organisatie maar anders opstellen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:21 schreef Gia het volgende:
Opsluiten en de sleutel kwijtmaken, of het nou een Marokkaan, een Chinees of een Hollander was. Mensen moeten wat meer respect hebben voor ambtenaren die gewoon hun werk doen.
Ja. Maar nog geen excuus voor zo'n daad.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:22 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dat komt omdat men te makkelijk mensen veroordeeld als er iets gebeurd en met alle macht allerlei verzachtende belangrijke voorgeschiedenis uit wil schakelen. Hoe mensen zich gedragen is veel complexer dan 'oh hij kreeg geen formuliertje dus hij begon maar te slaan'. Dat laatste is alleen het geval bij mensen die zonder dat ze er iets aan kunnen doen een gedragsstoornis hebben en eigenlijk daarvoor hulp moeten krijgen. Maar in veel gevallen is er heel wat meer aan de hand. Om even bij deze instanties te blijven, het beleid van de overheid van de laatste jaren om deze organisaties harder (en in de praktijk asocialer) te maken begint slachtoffers te maken. Dit incident kun je wmb zo op het conto van de huidige regering leggen, politieke verantwoordelijkheid voor het creeeren van onmenselijke spanningssituaties.
het maakt het begrijpelijk en laat ook zien dat we het zo weer kunnen verwachten. Dan moet je dus proberen het te voorkomen ipv dit asociale beleid door te drukken en dan lopen janken als er iets gebeurd wat volkomen begrijpelijk is.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja. Maar nog geen excuus voor zo'n daad.
De agressieve klant is ook verantwoordelijk voor zijn daden. Moet hij zich maar anders opstellen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:23 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Gewoon is niet het juiste woord. En daarnaast dragen zij het beleid van een organisatie uit en zijn ze daar dan ook verantwoordelijk voor. Dan moet je je als organisatie maar anders opstellen.
We moeten het voorkomen door te zorgen dat zo'n figuur niet meer in de ruimte achter de loketten kan komen. Dikkere deuren en dikker/kogelwerend glas.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:25 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
het maakt het begrijpelijk en laat ook zien dat we het zo weer kunnen verwachten. Dan moet je dus proberen het te voorkomen ipv dit asociale beleid door te drukken en dan lopen janken als er iets gebeurd wat volkomen begrijpelijk is.
hou eens op met je insinuaties zeg .. al dan niet uit afkeer van .. pff ..quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:16 schreef milagro het volgende:
[..]
ja zal best maar er wordt hier zo met mogelijke scenario's gesmeten om de man maar het hand boven het hoofd te kunnen houden, al dan niet vanuit een vreselijke afkeer van de betreffende instanties ......
t Is in elk geval 4 x poging tot doodslag. Op zijn minst. Wordt dus sowieso vet brommen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:27 schreef moussie het volgende:
[..]
hou eens op met je insinuaties zeg .. al dan niet uit afkeer van .. pff ..
en al mijn mogelijke scenarios hadden netjes in de kast gebleven waar ze horen als jij en anderen met jou die man niet bij voorbaat al voor van alles uitmaken zonder te weten wat er loos is
Mensen worden in de huidige samenleving meer en meer tot wanhoop gedreven. Je moet als maatschappij niet gaan miepen als er dan mensen over de schreef gaan. Vergelijk het met treiteren op de basissschool, op een gegeven moment kan het gepeste kind terugslaan en meestal gaat dat niet zachtzinnig. Moet je dan al die pesters beteuterd zien staan van 'ja maar dat wilden we niet'. Prima, dan had je niet moeten pesten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:26 schreef Gia het volgende:
[..]
De agressieve klant is ook verantwoordelijk voor zijn daden. Moet hij zich maar anders opstellen.
Je kunt niet de daden van een individu afschuiven op de maatschappij. De maatschappij is zoals hij is. Hier en daar verrot, ben ik met je eens, maar toch zul je daarin moeten leven. Zo'n daad is niet goed te praten met 'de maatschappij is verrot'
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:22 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dat komt omdat men te makkelijk mensen veroordeeld als er iets gebeurd en met alle macht allerlei verzachtende belangrijke voorgeschiedenis uit wil schakelen. Hoe mensen zich gedragen is veel complexer dan 'oh hij kreeg geen formuliertje dus hij begon maar te slaan'. Dat laatste is alleen het geval bij mensen die zonder dat ze er iets aan kunnen doen een gedragsstoornis hebben en eigenlijk daarvoor hulp moeten krijgen. Maar in veel gevallen is er heel wat meer aan de hand. Om even bij deze instanties te blijven, het beleid van de overheid van de laatste jaren om deze organisaties harder (en in de praktijk asocialer) te maken begint slachtoffers te maken. Dit incident kun je wmb zo op het conto van de huidige regering leggen, politieke verantwoordelijkheid voor het creeeren van onmenselijke spanningssituaties.
Dan nog kun je zo'n daad niet goedpraten. Je kunt boos worden, boze brieven schrijven, klachten indienen enzovoort, maar je gaat niet met een slagersmes naar de soos om daar je woede bot te vieren. Die mensen voeren ook alleen maar het beleid uit.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:30 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Mensen worden in de huidige samenleving meer en meer tot wanhoop gedreven. Je moet als maatschappij niet gaan miepen als er dan mensen over de schreef gaan. Vergelijk het met treiteren op de basissschool, op een gegeven moment kan het gepeste kind terugslaan en meestal gaat dat niet zachtzinnig. Moet je dan al die pesters beteuterd zien staan van 'ja maar dat wilden we niet'. Prima, dan had je niet moeten pesten.
Individuen maken beslissingen, maar je kunt niet zomaar de sociale context uitvlakken, je krijgt zoveel invloeden van buiten dat wil je niet weten. De vraag is zelfs of je soms wel beslissingen neemt of dat de omgeving die voor je neemt.
Sorry hoor, ik lees de Telegraaf niet (quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Voor iemand die geinteresseerd is in journalistiek ben je behoorlijk traag.![]()
Klopt, in dit specifieke geval weten we het nog niet. Maar ik wil alleen stellen dat ik het me prima kan voorstellen. Het is zo makkelijk om iemand die zijn heil tot geweld heeft gezocht te veroordelen en de rest vrij te pleiten. Het zijn net zo vaak de mensen die geen geweld gebruiken die schuldig zijn.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:30 schreef milagro het volgende:
[..]![]()
ach kom nou toch, zeg puh fucking lease...
we weten nog helemaal NIETS van zijn motief, en het is helemaal niet zo vreemd en hardvochtig om dan in eerste instantie de man een gek te noemen, want je bent gek alsje iemand met een mes in de hals steekt, iemand die gewoon haar werk doet, en hoe kwaad je ook bent, hoe gefrustreerd ook, je kan ook gewoon iemand verbaal aan gort schelden, voor mijn part verniel je wat meubilair, is ook zot, maar nog in proportie enigzins dan.
ik vind het echt heel vreemd om als eerste verzachtende omstandigheden te zoeken zonder dat je weet hoe of wat, maar wel anderen verwijten dat ze als eerste de man een idioot noemen (nou wat een schandalige beschuldiging!!!!!!!!!!!!) zonder te weten hoe of wat.
je doet zelf precies hetzelfde, alleen jij gaat uit van aannames, een mogelijke historie die leidt tot etc... wij gaan uit van feiten, de man is een idioot, hoe dan ook, verzachtende omstandigheden of niet.
Whehe, dat moet dan wel een hele fijne voorgeschiedenis zijn die het neersteken van 2 en het neerslaan van 1 rechtvaardigt. Ik ga maar eens bieden op de filmrechten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:30 schreef milagro het volgende:
klopt, en dan zit je er niet op te wachten. Maar geweld uitlokken is net zo slecht als het gebruiken.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:32 schreef Gia het volgende:
Je zou er maar werken.
dus de moeder die de verkrachter van haar kind doodschiet is ook een idioot, verzachtende omstandigheden of niet ..quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:30 schreef milagro het volgende:
je doet zelf precies hetzelfde, alleen jij gaat uit van aannames, een mogelijke historie die leidt tot etc... wij gaan uit van feiten, de man is een idioot, hoe dan ook, verzachtende omstandigheden of niet.
Nou inderdaad, die medewerkers hadden het wel over zich afgeroepen om met een slagersmes op in gehakt te worden. Jij bent echt de verhoudingen een beetje kwijt hè?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:33 schreef -scorpione- het volgende:
en de rest vrij te pleiten.
Nogmaals, staat dit in verhouding?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:34 schreef -scorpione- het volgende:
Maar geweld uitlokken is net zo slecht als het gebruiken.
Ik zou jou niet in mijn vriendenkring willen hebben.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:30 schreef milagro het volgende:
wijj gaan uit van feiten, de man is een idioot, hoe dan ook, verzachtende omstandigheden of niet.
Ze vertegenwoordigen een organisatie.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:36 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Nou inderdaad, die medewerkers hadden het wel over zich afgeroepen om met een slagersmes op in gehakt te worden. Jij bent echt de verhoudingen een beetje kwijt hè?
Als de man gek is dan is hij niet verantwoordelijk voor z'n daden...quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:30 schreef milagro het volgende:
[..]![]()
we weten nog helemaal NIETS van zijn motief, en het is helemaal niet zo vreemd en hardvochtig om dan in eerste instantie de man een gek te noemen, want je bent gek alsje iemand met een mes in de hals steekt, iemand die gewoon haar werk doet, en hoe kwaad je ook bent, hoe gefrustreerd ook, je kan ook gewoon iemand verbaal aan gort schelden, voor mijn part verniel je wat meubilair, is ook zot, maar nog in proportie enigzins dan.
[..]
ja, eerst geweld uitlokken en als het dan gebeurt gaan lopen klagen dat er geweld is gebruikt, dat is ook fout.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:37 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Nogmaals, staat dit in verhouding?
Tot wát dan?
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:34 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
klopt, en dan zit je er niet op te wachten. Maar geweld uitlokken is net zo slecht als het gebruiken.
Sick.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:38 schreef -scorpione- het volgende:
Ze vertegenwoordigen een organisatie.
Geweld uitlokken is wel wat meer dan wat roepen als schiet me neerquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:40 schreef MaJo het volgende:
[..]Dus als ik roep "hey schiet mij neer" en je schiet me neer dan is het mijn eigen schuld? Wat is jouw definitie van geweld uitlokken dan? Ik keur geweld nooit goed dus kan me hier dan ook totaal niet in vinden.
Nee, ze doen gewoon hun werk, omdat ze hun rekeningen moeten kunnen betalen en vreten op de plank willen hebben. Ik heb 9 jaar bij Heineken gewerkt, dat wil niet zeggen dat ik hen vertegenwoordigd heb, ik was daar om de kost te verdienen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:38 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ze vertegenwoordigen een organisatie.
Niks daarvan. Als jij voor een organisatie werkt dan vertegenwoordig je die organisatie, heel simpel. En als je het niet met die organisatie eens bent dan ga je daar toch niet werken? Nee hoor, je moet je niet opeens gaan verschuilen.quote:
Op dat ogenblik wel. Maar dat is tenminste nog een excuus. Die verkrachter heeft ZELF iemand kwaad gedaan. Medewerkers van de soos voeren een beleid van de overheid uit. Ben je dan zo woedend dat je de schuldige van dat beleid wil pakken, dan moet je bij de regering zijn en niet bij de soos.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:35 schreef moussie het volgende:
[..]
dus de moeder die de verkrachter van haar kind doodschiet is ook een idioot, verzachtende omstandigheden of niet ..
huh .. wat is daar ziek aan ?quote:
Wat ik al zei, jij bent de verhoudingen compleet kwijt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:44 schreef -scorpione- het volgende:
Niks daarvan. Als jij voor een organisatie werkt dan vertegenwoordig je die organisatie, heel simpel. En als je het niet met die organisatie eens bent dan ga je daar toch niet werken? Nee hoor, je moet je niet opeens gaan verschuilen.
Zal best, maar je bent een onderdeel van die organisatie. Daarom is het ook zo belangrijk dat organisaties geleid worden door goede managers die oog hebben voor het sociale en dat organisaties net als mensen fatsoensnormen hanteren.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, ze doengwoon hun werk, omdat ze hun rekeningen moeten kunnen betalen en vreten op de plank willen hebben. Ik heb 9 jaar bij Heineken gewerkt, dat wil niet zeggen dat ik hen vertegenwoordigd heb, ik was daar om de kost te verdienen.
De regering bestaat ook uit de mensen die het beleid uitvoeren dus dat klopte in dit geval. En ja, het is wachten op een aanslag op een politicus een keer, net zoals Fortuin gebeurde.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Op dat ogenblik wel. Maar dat is tenminste nog een excuus. Die verkrachter heeft ZELF iemand kwaad gedaan. Medewerkers van de soos voeren een beleid van de overheid uit. Ben je dan zo woedend dat je de schuldige van dat beleid wil pakken, dan moet je bij de regering zijn en niet bij de soos.
Jij verschuilt je achter organisaties en leeft met de illusie dat je de fatsoensnormen in pacht hebt en altijd je eigen keuzes maakt zonder invloeden van buitenaf. Prima, maar ik denk niet dat dit klopt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:45 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Wat ik al zei, jij bent de verhoudingen compleet kwijt.
hehe, en laat diegene die al die leuke plannen heeft bedacht nou lekker veilig in zijn/haar villa'tje zitten ..quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Op dat ogenblik wel. Maar dat is tenminste nog een excuus. Die verkrachter heeft ZELF iemand kwaad gedaan. Medewerkers van de soos voeren een beleid van de overheid uit. Ben je dan zo woedend dat je de schuldige van dat beleid wil pakken, dan moet je bij de regering zijn en niet bij de soos.
Jawel, maar die medewerkers van de soos zijn wel gebonden aan regeltjes. Die kunnen ze niet zomaar aan de kant schuiven, ook niet uit medelijden voor het verhaal van één bepaalde klant. Stel: het is een uitgeprocedeerde man, maar die wil niet weg en gaat naar de soos, omdat hij geld wil hebben. De soos ziet dat het een uitgeprocedeerde asielzoeker is en kan en mag hem geen geld geven. Die man wordt woest en om hem te sussen, wordt er toch een aanvraag ingevuld. Als na enkele weken de negatieve beslissing op de mat valt, draait de man door en grijpt een slagersmes enz.....quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:46 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Zal best, maar je bent een onderdeel van die organisatie. Daarom is het ook zo belangrijk dat organisaties geleid worden door goede managers die oog hebben voor het sociale en dat organisaties net als mensen fatsoensnormen hanteren.
Ik kan me helemaal in je standpunt vinden, je werkt voor het geld en verder niet over het algemeen, maar dat doet er niets aan af dat je bij die organisatie hoort.
Maar dat betekent niet dat ik hen vertegenwoordig, dat ik een soort vaandeldrager of een wandelend reclamebord voor de firma ben. Als Heineken een fout maakt, bv door te investeren in een land met een dictatoriaal regime, dan ben ik daar toch niet verantwoordelijk voor ? Moet ik dan maar ontslag nemen omdat ik het niet met die beslissing eens ben ? En wie betaald de huur dan ? Nogmaals, als je maar een gewone werknemer bent, werk je ergens om aan de vreet te blijven, en nergens anders voor. Dat geld dus ook voor die medewerkers bij de soos.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:46 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Zal best, maar je bent een onderdeel van die organisatie. Daarom is het ook zo belangrijk dat organisaties geleid worden door goede managers die oog hebben voor het sociale en dat organisaties net als mensen fatsoensnormen hanteren.
Ik kan me helemaal in je standpunt vinden, je werkt voor het geld en verder niet over het algemeen, maar dat doet er niets aan af dat je bij die organisatie hoort.
In een representatieve functie kan het voorkomen dat men een hoofddoekje niet gewenst vindt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:50 schreef moussie het volgende:
[..]
hehe, en laat diegene die al die leuke plannen heeft bedacht nou lekker veilig in zijn/haar villa'tje zitten ..
vraagje .. als het gaat om het verbieden van hoofddoekjes wordt er wel gezegd dat de baliemedewerkster de organisatie vertegenwoordigd, waarom is diezelfde baliemedewerkster nu ineens een individu die aangevallen wordt, beetje meten met 2 maten ?
Maar dan heb je toch de keuze om daar te werken of niet? Als je het niet met die regeltjes eens bent dan ga je toch weg?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Jawel, maar die medewerkers van de soos zijn wel gebonden aan regeltjes. Die kunnen ze niet zomaar aan de kant schuiven, ook niet uit medelijden voor het verhaal van één bepaalde klant. Stel: het is een uitgeprocedeerde man, maar die wil niet weg en gaat naar de soos, omdat hij geld wil hebben. De soos ziet dat het een uitgeprocedeerde asielzoeker is en kan en mag hem geen geld geven. Die man wordt woest en om hem te sussen, wordt er toch een aanvraag ingevuld. Als na enkele weken de negatieve beslissing op de mat valt, draait de man door en grijpt een slagersmes enz.....
Begrijpelijk?
Denk het niet.
Uiteraard zal het niet om een uitgeprocedeerde asielzoeker gaan, maar wel om iemand die het niet eens was met een beslissing van de soos. En dan moet je bij het rijk zijn om verhaal te halen, want de medewerkers van de soos kunnen niet anders. Ook niet als ze die man nog zo zielig vonden.
Is lullig voor je dan, maar jij kan toch een keuze maken?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar dat betekent niet dat ik hen vertegenwoordig, dat ik een soort vaandeldrager of een wandelend reclamebord voor de firma ben. Als Heineken een fout maakt, bv door te investeren in een land met een dictatoriaal regime, dan ben ik daar toch niet verantwoordelijk voor ? Moet ik dan maar ontslag nemen omdat ik het niet met die beslissing eens ben ? En wie betaald de huur dan ? Nogmaals, als je maar een gewone werknemer bent, werk je ergens om aan de vreet te blijven, en nergens anders voor. Dat geld dus ook voor die medewerkers bij de soos.
Ik vind dat het niet aan de medewerkers is om het beleid onder de loep te nemen. Zij hoeven het slechts uit te voeren of ze het er nu mee eens zijn of niet. Iemand kan ontslag nemen omdat hij/zij het niet eens is met het beleid, dat kan maar hoeft niet. Doet hij/zij dat niet, dan maakt dat hem/haar nog steeds niet verantwoordelijk voor de gevolgen van het beleid. Die verantwoordelijkheid is en blijft bij de beleidsmakers, niet bij de uitvoerders.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:55 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Maar dan heb je toch de keuze om daar te werken of niet? Als je het niet met die regeltjes eens bent dan ga je toch weg?
En dus komen we bij het dilemma dat er eten op tafel komt en dat je soms geen keus hebt, je moet ergens werken. Daarom is het zo belangrijk dat we wat meer letten op wat organisaties allemaal doen en wat de gevolgen van al hun beleid en procedures zijn en of er geen mensen in de knel komen erdoor.
En daar verschillen we dus van inzicht. Ik vind namelijk dat je hier wel zelf kunt beslissen of je het beleid gaat uitvoeren en uitdragen of niet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind dat het niet aan de medewerkers is om het beleid onder de loep te nemen. Zij hoeven het slechts uit te voeren of ze het er nu mee eens zijn of niet. Iemand kan ontslag nemen omdat hij/zij het niet eens is met het beleid, dat kan maar hoeft niet. Doet hij/zij dat niet, dan maakt dat hem/haar nog steeds niet verantwoordelijk voor de gevolgen van het beleid. Die verantwoordelijkheid is en blijft bij de beleidsmakers, niet bij de uitvoerders.
De keuze om mijn rekeningen niet meer te kunnen betalen, waardoor ik waarschijnlijk een toekomstige dakloze zal worden ? Kan dat nou niet echt een keuze vinden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:57 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Is lullig voor je dan, maar jij kan toch een keuze maken?
Dit antwoord hoopte ik al op, dank je!quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 13:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
De keuze om mijn rekeningen niet meer te kunnen betalen, waardoor ik waarschijnlijk een toekomstige dakloze zal worden ? Kan dat nou niet echt een keuze vinden.
Hou toch op manquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:30 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Mensen worden in de huidige samenleving meer en meer tot wanhoop gedreven. Je moet als maatschappij niet gaan miepen als er dan mensen over de schreef gaan. Vergelijk het met treiteren op de basissschool, op een gegeven moment kan het gepeste kind terugslaan en meestal gaat dat niet zachtzinnig. Moet je dan al die pesters beteuterd zien staan van 'ja maar dat wilden we niet'. Prima, dan had je niet moeten pesten.
Individuen maken beslissingen, maar je kunt niet zomaar de sociale context uitvlakken, je krijgt zoveel invloeden van buiten dat wil je niet weten. De vraag is zelfs of je soms wel beslissingen neemt of dat de omgeving die voor je neemt.
Ja, door ontslag te nemen of niet. Maar iemand moet het werk doen. De medewerkers mogen niet zomaar een uitkering verstrekken aan iemand die er geen recht op heeft. Of ze het nu eens zijn met die regel of niet. Het mag niet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 13:02 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
En daar verschillen we dus van inzicht. Ik vind namelijk dat je hier wel zelf kunt beslissen of je het beleid gaat uitvoeren en uitdragen of niet.
Je doet nou net of er soort NSB-ers bij die instanties werken, je hebt echt geen idee man.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 13:02 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
En daar verschillen we dus van inzicht. Ik vind namelijk dat je hier wel zelf kunt beslissen of je het beleid gaat uitvoeren en uitdragen of niet.
Goh, ik schrik ervan dat ik het ergens met je over eens ben. Komt niet zo vaak voor.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 13:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Hou toch op man
Je mag nooit naar dit soort middelen, naar wapens grijpen. Daar is geen enkele rechtvaardiging voor. Bovendien voeren de medewerkers gewoon het beleid uit dat door hun meerderen en de politiek is vastgesteld. Van directiewege zijn de omgangsvormen vrij strikt beschreven en is het echt niet langer toegestaan om al te medelevend te doen.
Maar los daarvan: ik schrik er echt van dat mensen hier uberhaupt iets relativerends over dit soort geweld durven te zeggen. Plaatsvervangende schaamte.
Inderdaad, minstens de Stasi. Het is werkelijk van een simpelheid..quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 13:06 schreef SCH het volgende:
Je doet nou net of er soort NSB-ers bij die instanties werken, je hebt echt geen idee man.
Zullen we het leger en de politie dan ook maar afschaffen?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 13:05 schreef SCH het volgende:
Je mag nooit naar dit soort middelen, naar wapens grijpen.
Effe alle NSB'ers over één kam scheren.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 13:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Je doet nou net of er soort NSB-ers bij die instanties werken, je hebt echt geen idee man.
Ik ben niet degene die hierboven roept dat de werknemers het beleid maar uit te voeren hebben volgens de regeltjes. Dus eigenlijk maakt je je bondgenoten dit verwijt. Ga zo doorquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 13:09 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Inderdaad, minstens de Stasi. Het is werkelijk van een simpelheid..
ik denk dat diegene die hier geeen idee heeft jij bent .. je hebt er van die figuren tussen zitten die je zo een baantje op cuba zou aanbieden ..quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 13:06 schreef SCH het volgende:
domme opmerkingquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 13:14 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Zullen we het leger en de politie dan ook maar afschaffen?![]()
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 13:14 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Zullen we het leger en de politie dan ook maar afschaffen?![]()
Ja tuurlijk vertel mij wat, maar die heb je bij Telfort ook - ook maar met een mes naar binnen rennen dan?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 13:15 schreef moussie het volgende:
[..]
ik denk dat diegene die hier geeen idee heeft jij bent .. je hebt er van die figuren tussen zitten die je zo een baantje op cuba zou aanbieden ..
en het ergste zijn die mutsen aan de telefoon, vaak uitzendkrachten met een air dat je werkelijk tot aan de rand van de waanzin kan drijven
Niet de eerste en vast ook niet de laatste.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 13:15 schreef milagro het volgende:
domme opmerking
Anders verandert er nooit iets...quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 13:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja tuurlijk vertel mij wat, maar die heb je bij Telfort ook - ook maar met een mes naar binnen rennen dan?
Allemaal heel logisch en begrijpelijk want ze hebben het uitgelokt. Hadden ze maar niet bij de soos moeten werken.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 13:17 schreef SCH het volgende:
ook maar met een mes naar binnen rennen dan?
oh, dus als ze je telefoon gaan afsluiten heb je geen eten meer, kan je je rekeningen niet meer betalen, raak je je huis kwijt ?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 13:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja tuurlijk vertel mij wat, maar die heb je bij Telfort ook - ook maar met een mes naar binnen rennen dan?
ja en ?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 13:15 schreef moussie het volgende:
[..]
ik denk dat diegene die hier geeen idee heeft jij bent .. je hebt er van die figuren tussen zitten die je zo een baantje op cuba zou aanbieden ..
en het ergste zijn die mutsen aan de telefoon, vaak uitzendkrachten met een air dat je werkelijk tot aan de rand van de waanzin kan drijven
Die gebruiken regelmatig geweld, dus zo taboeloos is geweld gebruiken niet.quote:
Een mes pakken is rigoreus, dat klopt, en vaak bedenk je je ook wel even. Maar dat pleit niet de organisatie vrij die je tot deze gedachten heeft gedreven.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 13:22 schreef milagro het volgende:
[..]
ja en ?
dan ga je met een mes naar het CWI en steekt de eerste de beste maar neer?
wat een larie, zeg
ik heb zelf het meer dan eens aan de stok gehad met het UWV en ja ik ging ook flippen, maar dan wel verbaal en dat mens bleef ijzig kalm en dat maakte me nog kwader, en toen kwamen de tranen ( ja ik ben een vrouw, he) en smeet ik de haak op de telefoon, om vervolgens een mes te pakken.... oh nee, om vervolgens mijn pa te bellen en al mijn frustraties op zijn schoot te gooien.
dat mens, hoe irritant ze ook was, doet gewoon haar werk, ze moet streng zijn en zich niet laten leiden door mijn tranen en weetikwat.
er bellen wel 100 milagro's op een dag, en allemaal hebben ze een zielig verhaal, soms terecht (zoals bij mij uiteraard) en soms niet... ze kunnen eenvoudig niet anders dan 1 lijn trekken.
de frustraties, hoe je die uit , zijn ten alle tijden voor EIGEN rekening, nooit kan je buitenproportioneel geweld vergoeilijken, er zijn tig 'normale' manieren om je gram te halen, en daar hoort een mes door een keel raggen dus NIET bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |