abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 9 oktober 2006 @ 17:14:59 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_42515827
quote:
Gewonden bij steekpartij sociale dienst

ZEIST - Een jonge man heeft vanmiddag in Zeist bij de sociale dienst aan Het Rond drie medewerkers neergestoken met een...

Een slachtoffer wordt afgevoerd bij de Sociale Dienst in Zeist. FOTO MENNO BAUSCH...groot slagersmes. De dader is aangehouden.

Volgens ooggetuigen kwam de man rond half twee het gebouw binnen. Hij slaagde erin in de ruimte van de sociale dienst binnen te dringen. Volgens een getuige, een man uit Zeist, stak hij eerst een portier neer en ging vervolgens doelbewust op de medewerkers van de dienst af. Een medewerkster werd vrijwel onmiddellijk van achteren met een slagersmes in de hals gestoken.

Ook anderen werden aangevallen. In de chaotische toestand die ontstond is nog niet bekend of er drie of vier gewonden zijn gevallen. De dader, volgens de getuigen een ongeveer 25-jarige man, rende weg in de richting van de Slotlaan. Op het zebrapad bedreigde hij nog een meisje. Zij raakte niet gewond. Ze belde meteen 112 en loodste via de telefoon agenten naar de man. Volgens de jonge vrouw maakte de dader een hysterische indruk. Het Zeister politiebureau is vlak in de buurt. Agenten rekenden de dader op de kruising van de Utrechtseweg en de Montaubanstraat in.

In het gebouw brak meteen paniek uit. De circa 30 tot 40 aanwezigen probeerden te vluchten.
Twee van de slachtoffers zijn er volgens eerste gegevens zeer slecht aan toe en zijn per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. Een arts en een verpleegkundige van de traumahelikopter hebben de slachtoffers eerst gestabiliseerd.

De politie is momenteel bezig het gebouw af te schermen voor de buitenwereld. Vanaf de buitenkant was te zien dat overal bebloede kledingstukken lagen en plassen bloed. De technische recherche doet onderzoek.

De gemeente Zeist geeft vanmiddag in samenwerking met de politie een persconferentie.
Bron: AD
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_42515975
Klinkt vrij heftig zeg.
  maandag 9 oktober 2006 @ 17:20:40 #3
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_42516004
A-sociaal hoor...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_42516037
Zeker niet blij met de hoogte van zijn uitkering.
  Moderator maandag 9 oktober 2006 @ 17:22:26 #5
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_42516052
Ja klinkt niet best dit Ik hoop dat de slachtoffers het overleven...
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_42516132
Sta je te werken mag je bijna weg, krijg je een bijl in je nek.
  Moderator maandag 9 oktober 2006 @ 17:27:03 #7
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_42516170
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:25 schreef Cracka-ass het volgende:
Nah dat niet, het is vroeg in de middag gebeurd. Maar het lijkt me al niet echt een pretje om bij de sociale dienst te werken...
  maandag 9 oktober 2006 @ 17:27:42 #8
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_42516188
Slagers...
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
pi_42516377
Zolang de sociale dienst asociaal bezig is kan je dit verwachten, sommige mensen worden door die gasten als minderwaardig behandeld en dan kan het wel eens uit de hand lopen.
Een foutje van hun kant koste mij enkele duizenden euro's en toen had ik ook moeite om rustig te blijven, verbazingwekkend hoeveel tegenwerking je kan krijgen.
Aan de andere kant kan hij ook boos zijn omdat hij geen uitkering kreeg omdat hij te lui was om te werken.
Het ware verhaal horen we later wel, dan oordeel ik pas.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  Moderator maandag 9 oktober 2006 @ 17:34:56 #10
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_42516401
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:34 schreef longinus het volgende:
Zolang de sociale dienst asociaal bezig is kan je dit verwachten, sommige mensen worden door die gasten als minderwaardig behandeld en dan kan het wel eens uit de hand lopen.
Een foutje van hun kant koste mij enkele duizenden euro's en toen had ik ook moeite om rustig te blijven, verbazingwekkend hoeveel tegenwerking je kan krijgen.
Aan de andere kant kan hij ook boos zijn omdat hij geen uitkering kreeg omdat hij te lui was om te werken.
Tuurlijk is het verschrikkelijk als je zo behandeld wordt door de sociale dienst. Maar een reden om mensen neer te gaan steken?
  maandag 9 oktober 2006 @ 17:36:50 #11
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_42516446
quote:
Natuurlijk... en daarom mogen we de mijnheer nog niet veroordelen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_42516531
Neersteken is nooit goed, maar zoals geschreven was hij verwardt en dan doe je soms dingen die niet goed te praten zijn. Maar begrijpen kan je het wel.
pi_42516532
tering...
  maandag 9 oktober 2006 @ 17:39:39 #14
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_42516535
quote:
Hoe je ook behandeld wordt , er is nooit maar dan ook nooit een reden om een ander een mes in zn lijf te steken.

Raar mens ben jij
pi_42516637
maargoed, 3 keer poging tot moord.
  Moderator maandag 9 oktober 2006 @ 17:45:23 #16
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_42516717
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:42 schreef Repeat het volgende:
Misschien zelfs 4:
quote:
In de chaotische toestand die ontstond is nog niet bekend of er drie of vier gewonden zijn gevallen.
Ben benieuwd wat er tijdens de persconferentie is gezegd, zal zo wel bekend worden.
pi_42516886
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:25 schreef Cracka-ass het volgende:
Het is een verschrikkelijk verhaal maar hier mag ik toch wel even om lachen
pi_42517019
Ik kan me de frustratie voorstellen maar iemand neesteken of op een andere manier schade berokkenen is natuurlijk niet goed te praten.
Hopelijk komt het allemaal goed met de slachtoffers.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_42517052
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:39 schreef Bep het volgende:

[..]

Hoe je ook behandeld wordt , er is nooit maar dan ook nooit een reden om een ander een mes in zn lijf te steken.

Raar mens ben jij
Waar staat dat ik het goedkeur?
pi_42517306
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:39 schreef longinus het volgende:
Neersteken is nooit goed, maar zoals geschreven was hij verwardt en dan doe je soms dingen die niet goed te praten zijn. Maar begrijpen kan je het wel.
nou, sorry, ik kan het niet begrijpen, zou ik dat wel kunnen, was ik ook flink verward geweest.

het is geen impulsieve daad geweest, de man heeft niet in woede tijdens een gesprek naar een op tafel liggende schaar gegrepen, dát zou nog enigzins je voor te stellen kunnen zijn, heat of the moment, rode waas, maar dit is voorbedachte rade, al zij het verwarde voorbedachte rade.

afwachten maar of de man een boze steuntrekker is of zomaar met de kolder in zijn kop een willekeurig gebouw ingelopen is.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  Moderator maandag 9 oktober 2006 @ 18:02:59 #21
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_42517349
Aangepast bericht:
quote:
ZEIST - Een 21-jarige man heeft vanmiddag in Zeist bij het centrum voor werk en inkomen Werkplein aan het Rond twee medewerkers neergestoken met een groot slagersmes en één neergeslagen. De dader is aangehouden. Het wapen is nog niet gevonden.

Volgens ooggetuigen kwam de man rond kwart over één het gebouw binnen. Hij slaagde er in in de ruimte van de sociale dienst binnen te dringen. Volgens een getuige, een man uit Zeist, stak hij eerst een portier neer en ging vervolgens doelbewust op de medewerkers van de dienst af.

Eén medewerkster werd vrijwel onmiddellijk van achteren met een slagersmes in de hals gestoken. Deze twee mensen zijn zeer ernstig gewond geraakt, aldus burgemeester Janssen van Zeist. Het derde slachtoffer kreeg een klap op haar hoofd. De leeftijden van de slachtoffers zijn niet vrijgegeven.

Meteen ontstond een chaotische toestand. De dader rende weg in de richting van de Slotlaan. Op het zebrapad bedreigde hij nog een meisje. Zij raakte niet gewond. Ze belde meteen 112 en loodste via de telefoon agenten naar de man. Volgens de jonge vrouw maakte de dader een hysterische indruk.

Politieagenten hielden de man vrijwel naast het Zeister politiebureau aan. Hij bood daarbij volgens de politie geen verzet.

Om de twee zwaargewonde slachtoffers te stabiliseren werd een mobiel medisch team per helikopter ingevlogen. Na stabilisatie zijn de slachtoffers overgebracht naar het UMC.

De politie heeft het gebouw afgeschermd van de buitenwereld. Vanaf de buitenkant was te zien dat overal bebloede kledingstukken lagen en plassen bloed. De technische recherche doet onderzoek.

In het gebouw waren circa 15 medewerkers aanwezig en een aantal bezoekers. Volgens directeur Mosselman van Werkplein heeft het personeel een anti-agressietraining gekregen en beschikt het gebouw over moderne veiligheidsvoorzieningen. ,,Maar dit soort excessen hou je niet tegen.’’

Het personeel is opgevangen in de kantine en slachtofferhulp is ingeschakeld. Volgens Mosselman was het een zeer emotionele bijeenkomst.

Het centrum voor werk en inkomen is in ieder geval tot woensdag gesloten.
Ik heb de nieuwe stukken dikgedrukt gemaakt. Het gaat dus om 2 mensen die zijn neergestoken en één die is neergeslagen. Maakt het niet minder erg overigens
pi_42517465
sociale dienst................... mes........................
pi_42518260
quote:
randdebiel hier valt niks aan te begrijpen.
underground forever baby
pi_42518861
Gebeurd wel vaker dacht ik, laatst ook zo'n boer die met zn busje maar naar binnen reed omdat ie geen gelijk kreeg.
Allah Al Watan Al Malik
pi_42519859
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 18:43 schreef Mutant01 het volgende:
Gebeurd wel vaker dacht ik, laatst ook zo'n boer die met zn busje maar naar binnen reed omdat ie geen gelijk kreeg.
Het gebeurt ook vaker, vandaar extra bewakers, metaaldetektie poortjes, en paaltjes voor de deur.
pi_42520015
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 18:27 schreef Laton het volgende:

[..]

randdebiel hier valt niks aan te begrijpen.
pff, je zal maar een hoogzwangere vrouw hebben en/of een paar hongerige kids, op het punt staan je huis uitgezet te worden omdat je de huur niet kan betalen oid ..
en dat omdat je al tijden je geld niet krijgt omdat je volgens hun formulier Ablupslash4 niet hebt ingeleverd, waarvan je in de tussentijd al 3 copietjes hebt laten zien/opgestuurd van het bewijs van afleveren ..
dan bel je weer eens (daarvoor moest je naar je vrienden want je eigen telefoon is allang afgesloten dus mocht je vrouw weeën krijgen midden in de nacht kan je geen kant op) om te vragen hoe het nou zit, na al die maanden, krijg je zo'n anti-agressie muts aan de lijn die je met zo'n sussende stem verteld dat je rustig moet afwachten en niet zo overspannen doen, om je daarna in de wacht te zetten met zo'n irri muziekje, en dat dan voor 25 eurocent p/m
reken maar dat je uit je dak gaat

dus tja, dat je verschrikkelijk over de rooie kan gaan door het doen en (na)laten van de sociale dienst kan ik me heel goed voorstellen .. maar om nou op zo'n manier met je slagersmes op pad te gaan, dat lijkt meer op amok lopen .. amerikaanse toestanden .. ?
het kan natuurlijk ook dat er gewoon een steekje of wat los zitten bij die man .. afwachten dus maar

anyway, sterkte voor de slachtoffers, hoop dat ze het overleven .. en sterkte voor de rest van het personeel daar
pleased to meet you
pi_42520752
Tsja, als je ziet hoe de sociale dienst met haar cliënten omgaat, kan ik me heel goed voorstellen dat er eens een labielo tussenzit die flipt
  maandag 9 oktober 2006 @ 19:34:54 #28
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_42520861
Is ook niet voor niks dat bij de belastingdienst en Sociale Dienst van die heeeele hoge balies zijn tegenwoordig.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  maandag 9 oktober 2006 @ 19:39:38 #29
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_42521022
Misschien kon hij z'n haloperidol niet meer betalen...
pi_42521343
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 19:31 schreef Alexxxxx het volgende:
Tsja, als je ziet hoe de sociale dienst met haar cliënten omgaat, kan ik me heel goed voorstellen dat er eens een labielo tussenzit die flipt
Kom op zeg, dat iemand met een slagersmes binnen komt zeilen en ook echt mensen neersteekt? Nee, daar kan ik me niks bij voorstellen - nooit niet.

De TT klopt trouwens niet meer, er zijn 2 mensen neergestoken en 1 is er op het hoofd geslagen.

Echt schokkend dat zo'n gek hier nog op enig begrip kan rekenen
  Moderator maandag 9 oktober 2006 @ 19:59:29 #31
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_42521539
Ik ben het helemaal met je eens SCH. Er is NOOIT een reden om een ander mens neer te steken. Hoe kut je ook behandeld bent, dat is heel naar maar dan steek je toch niet twee onschuldige mensen neer?

Wbt TT zal ik even melden bij feedback
  maandag 9 oktober 2006 @ 20:00:26 #32
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_42521564
Heb wel eens een paar stoelen en prullenbakken naar mijn hoofd gekregen in de sociale dienst, maar dit slaat alles.
Wat zijn we aan het doen ???
pi_42521608
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 19:31 schreef Alexxxxx het volgende:
wat ben je voor kansloze rukker als je het opneemt voor die vent ?
underground forever baby
  maandag 9 oktober 2006 @ 20:10:54 #34
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_42521914
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 20:02 schreef Laton het volgende:

[..]

wat ben je voor kansloze rukker als je het opneemt voor die vent ?
begrijpen is niet hetzelfde als goedkeuren
pi_42521987
Gatverdamme zeg die figuren hier met "tja ik kan me voorstellen dat....."

Een mij zeer dierbaar iemand werkt bij de sociale dienst en die kan nu eenmaal ook niet anders dan de van boven opgelegde regeltjes uitvoeren he. Ook al moet dat soms met pijn in het hart. Walgelijk om te lezen dat hier door sommige figuren laconiek of zelfs semi-begripvol op wordt gereageerd. Die vrouw overleeft het misschien wel niet en wat hebben zij, haar vrienden en familie gedaan om dat te verdienen?

Bah.
pi_42522037
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 20:10 schreef ThinkTank het volgende:

[..]

begrijpen is niet hetzelfde als goedkeuren
dan nog is het begrijpen een zaak van idioten onderling
pi_42522494
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 20:14 schreef milagro het volgende:

[..]

Gelukkig grijpt de meerderheid niet naar geweld, omdat nog steeds de drijfveer van die gast niet bekend is had ik me ook niet moeten uitspreken over begrip e.d.

Goed te keuren is dit zeker niet, die gast mag lang uit het straatbeeld wegblijven.
  maandag 9 oktober 2006 @ 20:31:04 #38
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_42522720
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 20:13 schreef thaleia het volgende:

Een mij zeer dierbaar iemand werkt bij de sociale dienst en die kan nu eenmaal ook niet anders dan de van boven opgelegde regeltjes uitvoeren he. Ook al moet dat soms met pijn in het hart. Walgelijk om te lezen dat hier door sommige figuren laconiek of zelfs semi-begripvol op wordt gereageerd. Die vrouw overleeft het misschien wel niet en wat hebben zij, haar vrienden en familie gedaan om dat te verdienen?
Ervoor gekozen om bij de sociale dienst te gaan werken?
don't hit me
pi_42522958
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 20:31 schreef ThinkTank het volgende:
don't hit me [afbeelding]
Liever dat dan er client zijn en in dit topic je begrip spuien
  maandag 9 oktober 2006 @ 20:38:07 #40
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_42523061
het heet dienst werk en inkomen, het sociale is niet voor niets geschrapt onder Balkenende 2
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_42523301
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 20:13 schreef thaleia het volgende:

Bah.
Dit dus. Echt walgelijk dat sommige mensen zeggen dat ze het wel begrijpen. De ambtenaren moeten zich gewoon aan regels houden, dit doen ze echt niet om die mensen express te sarren ofzo. Ze doen ook maar hun werk. En sowieso is het belachelijk dat iemand van 21(!!) in de bijstand zit. Ga naar school, volg een opleiding, ga werken ofzo. Maar nee, meneer krijgt ruzie met de baliemedewerkers en steekt ze daarom maar neer. Dat soort uitschot zou nooit meer een uitkering mogen krijgen.
Wat heb je aan al die 10en als je geeneens een chick kunt scoren?
pi_42523409
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 20:31 schreef ThinkTank het volgende:

[..]

don't hit me [afbeelding]
randfiguur, en dan te bedenken dat ook sukkels als jij recht hebben op een sociaal vangnet
underground forever baby
pi_42523440
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 20:14 schreef milagro het volgende:

[..]

zolang als je niet weet waarom die man dat heeft gedaan is er idd dat stukje begrip voor die woede, geen begrip voor de daad ..
andere situatie, je hebt al maanden je premie ziektekostenverzekering niet kunnen betalen door een fout van hun, dus medicatie wordt niet meer vergoed, je kind ligt ziek naast je en jij wordt van het kastje naar de muur gestuurd, voor de zoveelste keer ..
en helaas, dit soort dingen gebeuren .. er worden fouten gemaakt, en de klant is altijd de dupe, zelfs als die wel gelijk heeft, alles heeft gedaan waarom gevraagd werdt etc ..

maar ja, als je aan alle kanten klem staat en er komt zo'n muts die je net zo neerbuigend toespreekt als dat toontje van jou .. zaak van idioten onderling .. bij een labiel persoon kan dat idd ervoor zorgen dat alle stoppen doorslaan
pleased to meet you
pi_42523689
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 20:46 schreef moussie het volgende:

[..]

zolang als je niet weet waarom die man dat heeft gedaan is er idd dat stukje begrip voor die woede, geen begrip voor de daad ..
andere situatie, je hebt al maanden je premie ziektekostenverzekering niet kunnen betalen door een fout van hun, dus medicatie wordt niet meer vergoed, je kind ligt zoek naast je en jij wordt van het kastje naar de muur gestuurd, voor de zoveelste keer ..
en helaas, dit soort dingen gebeuren .. er worden fouten gemaakt, en de klant is altijd de dupe, zelfs als die wel gelijk heeft, alles heeft gedaan waarom gevraagd werdt etc ..

maar ja, als je aan alle kanten klem staat en er komt zo'n muts die je net zo neerbuigend toespreekt als dat toontje van jou .. zaak van idioten onderling .. bij een labiel persoon kan dat idd zorgen dat alle stoppen doorslaan
neerbuigend

kom op zeg, dat je verbaal uit je dak gaat dan, okay, ik ken het UWV bv weer als geen ander en ja ze zijn rete irritant soms, weet er aaaaaaaaaaaaaalles van, dus bek ajb met dat "net zo'n neerbuigend als dat toontje als jou".

we hebben hier met een compleet idiote reactie van een idioot te maken, compleet buiten iedere proportie, 2 mensen, weerloos als wat met een mes te lijf gaan, een meisje op straat ook nog eens bedreigen, dan ben je gewoon van de pot gerukt, en het zal me dan aan mijn reet roesten hoe ver je in de financiele shit zit, geen excuus daar.
pi_42524606
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 20:52 schreef milagro het volgende:
neerbuigend

kom op zeg, dat je verbaal uit je dak gaat dan, okay, ik ken het UWV bv weer als geen ander en ja ze zijn rete irritant soms, weet er aaaaaaaaaaaaaalles van, dus bek ajb met dat "net zo'n neerbuigend als dat toontje als jou".
yup .. dat neerbuigende toontje waarin iedereen die van hun afhankelijk is eigenlijk nog minder dan niets voorsteld .. waar je nog niet eens verbaal uit je dak durft te gaan omdat je dan nog meer tegenwerking krijgt ..
blij toe voor jou dat ze jou niet voorbij je breekpunt hebben lopen fokken maar kan je je voorstellen dat zo'n situatie wel bestaat ?
quote:
we hebben hier met een compleet idiote reactie van een idioot te maken, compleet buiten iedere proportie, 2 mensen, weerloos als wat met een mes te lijf gaan, een meisje op straat ook nog eens bedreigen, dan ben je gewoon van de pot gerukt, en het zal me dan aan mijn reet roesten hoe ver je in de financiele shit zit, geen excuus daar.
erm .. zolang je de proportie niet kent kan je dat dus niet zeggen, dat het buiten proportie is, je weet nog niet eens of het door financieele shit komt of door de evtle treurige gevolgen van die shit en wat die dan zijn, zoiets simpels als de doktor niet kunnen bellen omdat je telefoon is afgesloten bvb, dat kan verstrekkende gevolgen hebben ..
maar ja, waanzin is het dus zeker .. wat me opvalt is dat we dit soort waanzin steeds vaker zien, killing sprees .. states, duitsland, nu dit .. eng die ontwikkeling
pleased to meet you
pi_42525116

kriegelig word ik van mensen die steevast de prioriteit leggen bij begrip hebben voor de daden van de dader als er duidelijk geen sprake is van gelijke munt of enige proportie...

de doodstraf voor je rigide bureauacratie is blijkbaar iets wat je kan verwachten, had je maar niet, moet je maar niet..... dát is pas eng, die houding...brrrrrrrrrrrr
  Moderator maandag 9 oktober 2006 @ 21:30:45 #47
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_42525408
Helemaal mee eens milagro Ik weet natuurlijk niet wat de reden was van deze jongen om zo te flippen maar ik keur het nooit goed dat je onschuldige mensen te lijf gaat met een mes om je eigen gelijk te halen. Zoals die portier, wat heeft die er in godsnaam mee te maken?
pi_42525480
iemand neersteken is ALTIJD buiten proportie, en er is geen enkele reden tot begrip.
underground forever baby
pi_42526633
Om misverstanden te voorkomen, ik keur het ook absoluut niet goed, ik constateer alleen dat de persoon die het heeft gedaan geestelijk labiel is.
pi_42526674
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 21:35 schreef Laton het volgende:
iemand neersteken is ALTIJD buiten proportie, en er is geen enkele reden tot begrip.
ach ja, je kind zal maar in het ziekenhuis liggen omdat je eerst de medicatie niet meer kreeg omdat je je premie niet kon betalen, daarna de doktor niet op tijd kon bellen omdat je telefoon is afgesloten en je midden in de nacht de buren uit bed moest halen, nu ligt die in een andere stad op de speciale afdeling en of die het haalt is nog maar de vraag, je kan er zelf niet naar toe want je hebt geen geld voor de trein en om het plaatje compleet te maken wordt je overmorgen je huis uitgezet ..
en dat allemaal omdat men ondanks alle bewijzen nog steeds blijft beweren dat formulier Ablupslash4 niet ontvangen is dus geen geld ..
maar ja, idd nog steeds buiten proportie
pleased to meet you
pi_42527364
Ik woon zelf in Zeist, en ik kan met 100% zekerheid zeggen dat hier de meest onbekwame idioten werken die je je maar kunt voorstellen. Nou wil ik het niet goedpraten wat de dader heeft gedaan, maar die lui daar zijn erg goed om je over de rooie te helpen daar. Bovendien doen ze er erg minachtend tegenover werklozen, alsof je het er zelf naar hebt gemaakt.

Toch wel grappig, want ik wilde er vandaag even naar toe om wat kopietjes te maken voor het UWV, want ze hadden een aantal formulieren niet gehad (die ik dus wel mooi had ingeleverd bij zo'n CWI knuppel, maar dat terzijde) i.v.m. mijn aanvraag WW, en daar kan je gratis kopieeren. Maar goed dat ik niet ben geweest!
pi_42527428
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:22 schreef MaJo het volgende:
Ja klinkt niet best dit Ik hoop dat de slachtoffers het overleven...
Ik denk dat die man best een goede reden kan hebben om die medewerkers eens aan te pakken. De sociale dienst is één van de meest asociale diensten en die mensen die daar werken houden zelf ook geen enkele reden met anderen. Het was wachten hierop en het zal nog wel vaker gebeuren, en terecht zou ik haast zeggen.
pi_42527603
Tja, het 'werknemers' van het CWI.. laten we blij zijn dat er geen echte mensen gewond zijn geraakt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_42527703
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 22:36 schreef moussie het volgende:

[..]

ach ja, je kind zal maar in het ziekenhuis liggen omdat je eerst de medicatie niet meer kreeg omdat je je premie niet kon betalen, daarna de doktor niet op tijd kon bellen omdat je telefoon is afgesloten en je midden in de nacht de buren uit bed moest halen, nu ligt die in een andere stad op de speciale afdeling en of die het haalt is nog maar de vraag, je kan er zelf niet naar toe want je hebt geen geld voor de trein en om het plaatje compleet te maken wordt je overmorgen je huis uitgezet ..
en dat allemaal omdat men ondanks alle bewijzen nog steeds blijft beweren dat formulier Ablupslash4 niet ontvangen is dus geen geld ..
eigenaardige gretigheid op het nemen van voorschotten op mogelijke scenario's die, in jouw ogen dan, deze daad een begrijpelijke maken.
pi_42527824
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 22:36 schreef moussie het volgende:

[..]

idd, buiten proportie, dat alles kut is voor je is NOOIT een reden iemand neer te steken.
underground forever baby
pi_42527885
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 22:59 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Ik denk dat die man best een goede reden kan hebben om die medewerkers eens aan te pakken. De sociale dienst is één van de meest asociale diensten en die mensen die daar werken houden zelf ook geen enkele reden met anderen. Het was wachten hierop en het zal nog wel vaker gebeuren, en terecht zou ik haast zeggen.
Laat ik het nu terecht vinden als mensen als jij die geweld goedkeuren neergestoken werden. Kom alsjeblieft voor een auto.
underground forever baby
pi_42527910
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 19:12 schreef moussie het volgende:

[..]

pff, je zal maar een hoogzwangere vrouw hebben en/of een paar hongerige kids, op het punt staan je huis uitgezet te worden omdat je de huur niet kan betalen oid ..
en dat omdat je al tijden je geld niet krijgt omdat je volgens hun formulier Ablupslash4 niet hebt ingeleverd, waarvan je in de tussentijd al 3 copietjes hebt laten zien/opgestuurd van het bewijs van afleveren ..
dan bel je weer eens (daarvoor moest je naar je vrienden want je eigen telefoon is allang afgesloten dus mocht je vrouw weeën krijgen midden in de nacht kan je geen kant op) om te vragen hoe het nou zit, na al die maanden, krijg je zo'n anti-agressie muts aan de lijn die je met zo'n sussende stem verteld dat je rustig moet afwachten en niet zo overspannen doen, om je daarna in de wacht te zetten met zo'n irri muziekje, en dat dan voor 25 eurocent p/m
reken maar dat je uit je dak gaat

dus tja, dat je verschrikkelijk over de rooie kan gaan door het doen en (na)laten van de sociale dienst kan ik me heel goed voorstellen .. maar om nou op zo'n manier met je slagersmes op pad te gaan, dat lijkt meer op amok lopen .. amerikaanse toestanden .. ?
het kan natuurlijk ook dat er gewoon een steekje of wat los zitten bij die man .. afwachten dus maar

anyway, sterkte voor de slachtoffers, hoop dat ze het overleven .. en sterkte voor de rest van het personeel daar
bv , en die bureaucratie in ons land is ook niet echt dat je zegt van wowie
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_42527920
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 23:10 schreef milagro het volgende:

[..]

eigenaardige gretigheid op het nemen van voorschotten op mogelijke scenario's die, in jouw ogen dan, deze daad een begrijpelijke maken.
Ziek.
pi_42527973
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 23:15 schreef Laton het volgende:

[..]

Laat ik het nu terecht vinden als mensen als jij die geweld goedkeuren neergestoken werden. Kom alsjeblieft voor een auto.
Ik keur geweld niet goed, ik kan het wel begrijpen. Mensen zijn niet emotieloos, dat is gewoon een feit. Iedereen kan zich laten gaan en iedereen kan een goede reden hebben.
pi_42528015
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 23:14 schreef Laton het volgende:

[..]

idd, buiten proportie, dat alles kut is voor je is NOOIT een reden iemand neer te steken.
Misschien niet, maar als je constant wordt tegengewerkt (formulieren kwijt, waardoor geen uitkering of korting daarop, extra lange wachttijd waardoor je geen geld meer hebt om je rekeningen te betalen, uitgemaakt worden voor leugenaar dat je overal wordt afgewezen omdat je te hoog bent opgeleid, etc) door een zooitje randdebielen eerste klasse dan wil er bij sommigen wel eens een knopje omgaan. En het ligt altijd aan jou, nooit aan hun!

En die opsomming die ik je net gaf heb ik een aantal jaar geleden aan den lijve ondervonden.
pi_42528078
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 23:19 schreef PDOA het volgende:

[..]

En die opsomming die ik je net gaf heb ik een aantal jaar geleden aan den lijve ondervonden.
En hoeveel heb je er neergestoken?
pi_42528197
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 23:21 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

En hoeveel heb je er neergestoken?
Geen. Ik ben met mijn busje door de voorpui gereden.

Maar zonder gekheid, we weten niet eens wat de dader bezielde. Misschien was het wel gewoon een aso wiens uitkering werd stopgezet. Maar het zou net zo goed een keurige jongen geweest kunnen zijn die tot wanhoop zou zijn gedreven door dat stelletje incompetente eikels.
pi_42528444
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 23:25 schreef PDOA het volgende:

[..]

Geen.
Zijn we er toch?
Een slagersmes ter hand nemen en verhaal gaan halen bij de soos vind ik geen normaal gedrag en ik heb er al helemaal geen begrip voor. Het is trouwens nog helemaal niet gezegd dat die neergestoken mensen blijven leven.
  maandag 9 oktober 2006 @ 23:34:27 #64
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_42528469
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:42 schreef Repeat het volgende:
Naja heeft ie voorlopig iig te eten...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_42528595
Ik was vandaag aan het werk in Zeist, en ik verbaasdse me al over de grote hoeveelheid politie met loeiende sirenes er de hele tijd voorbijkwam, en ook nog ambulances. Nu weet ik dus waarom.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_42528680
Sjah, soms vragen de medewerkers er ook gewoon om. Natuurlijk moet je wel zo gek zijn ...
pi_42528862
quote:
ach ja, jij wist natuurlijk al dat het met voorbedachte rade is gebeurd, anderen weten al dat het een randdebiel is .. dus dat voorschot nemen op mogelijke scenarios doe niet alleen ik, sterker nog, ik reageer alleen maar op de al aanwezige voorschotten
pleased to meet you
pi_42528952
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 23:25 schreef PDOA het volgende:

[..]

Geen. Ik ben met mijn busje door de voorpui gereden.

Maar zonder gekheid, we weten niet eens wat de dader bezielde. Misschien was het wel gewoon een aso wiens uitkering werd stopgezet. Maar het zou net zo goed een keurige jongen geweest kunnen zijn die tot wanhoop zou zijn gedreven door dat stelletje incompetente eikels.
En in beide gevallen is het nooit gerechtvaardigd dit te doen. Dus waarom neem je het op voor dit soort mensen, wat bezielt je dat je begrip hebt voor een moordenaar ?
underground forever baby
pi_42528956
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 23:40 schreef Youssef het volgende:
Sjah, soms vragen de medewerkers er ook gewoon om. Natuurlijk moet je wel zo gek zijn ...
Wat een klootzakken!
pi_42529066
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 23:48 schreef Laton het volgende:

[..]

En in beide gevallen is het nooit gerechtvaardigd dit te doen. Dus waarom neem je het op voor dit soort mensen, wat bezielt je dat je begrip hebt voor een moordenaar ?
Ten eerste is de verdachte geen moordenaar, want er is (nog) niemand dood. Daarnaast reageer ik op de berichten die ik hier lees. En aangezien ik enkele jaren geleden in grote problemen ben geraakt omdat die klootzakken van het CWI en het UWV hun werk niet goed deden kan ik me enigszins voorstellen dat er wel eens iemand over de rooie gaat. En lees mijn eerste post nog eens bovenaan de pagina.
pi_42529101
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 23:40 schreef Youssef het volgende:
pff, je moet maar extra kostenposten hebben waardoor je geld terug krijgt van de belastingen of een erfenis krijgen van een paar 100 ¤ .. ik heb zelf gehoord van mensen die in eerste instantie problemen kregen met die terug gestorte no-claim vorig jaar dus kan je nagaan
pleased to meet you
pi_42529249
quote:

[..]

Net zo eigenaardig als de gretigheid waarmee jij naaktfoto's op Fok postte?
pi_42529302
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 23:45 schreef moussie het volgende:

[..]

ach ja, jij wist natuurlijk al dat het met voorbedachte rade is gebeurd,
Man gaat met slagersmes naar sociale dienst om verhaal te halen. Hij hakt eerst een bewaker neer en vervolgens een medewerker van de soos. Een derde medewerker wordt neergeslagen.
Lijkt me best wel voorbedachte ja, wat anders?
quote:
anderen weten al dat het een randdebiel is ..
Normaal gedrag dan?
pi_42529879
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 23:58 schreef SteveBallmer het volgende:
Man gaat met slagersmes naar sociale dienst om verhaal te halen. Hij hakt eerst een bewaker neer en vervolgens een medewerker van de soos. Een derde medewerker wordt neergeslagen.
Lijkt me best wel voorbedachte ja, wat anders?
dat het geen directe affecthendeling is houd niet automatisch in dat het met voorbedachte rade gebeurd .. je kan ook een afwijzend bericht hebben gekregen, (maandagmiddag, post is laat ?) het mes uit de keukenla pakken en op stap gaan zonder er verder bij na te denken ..
quote:
Normaal gedrag dan?
tja, da's dan de vraag hé .. waarom is dit gebeurt
want als je iemand net zolang pushed tot die breekt en dan gaat die gekke dingen doen, is dat dan gek of juist normaal ?

maar ja, het kan evengoed een gekke junk zijn die boos werdt omdat zijn cheque weer eens niet bij de post zat .. who knows

[ Bericht 6% gewijzigd door moussie op 10-10-2006 00:27:42 ]
pleased to meet you
pi_42529956
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 00:21 schreef moussie het volgende:

[..]

dat het geen directe affecthendeling is houd niet automatisch in dat het met voorbedachte rade gebeurd .. je kan ook een afwijzend bericht hebben gekregen, (maandagmiddag, post is laat ?) het mes uit de keukenla pakken en op stap gaan zonder er verder bij na te denken ..
[..]

tja, da's dan de vraag hé .. waarom is dit gebeurt
want als je iemand net zolang pushed tot die breekt en dan gaat die gekke dingen doen, is dat dan gek of juist normaal ?
Als iedereen die een minder leuk bericht in de bus krijgt maar gelijk naar buiten gaat met een groot vleesmes zou het een aardige teringzooi worden, vind je ook niet ? Hier is geen excuus voor, het is gewoon een gestoorde randdebiel. Opsluiten en de sleutel weggooien.
pi_42530132
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 00:21 schreef moussie het volgende:

[..]

dat het geen directe affecthendeling is houd niet automatisch in dat het met voorbedachte rade gebeurd ..
Nee, je neemt voor jandoedel een slagersmes mee naar de soos en begint op mensen in te hakken.
Niet met voorbedachte rade, volkomen normaal gedrag en volledig binnen proportie. Right.
pi_42530226
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 00:25 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als iedereen die een minder leuk bericht in de bus krijgt maar gelijk naar buiten gaat met een groot vleesmes zou het een aardige teringzooi worden, vind je ook niet ? Hier is geen excuus voor, het is gewoon een gestoorde randdebiel. Opsluiten en de sleutel weggooien.
als iedereen het deed bij ieder minder leuk bericht wel ja .. maar nogmaals, weet jij wat hieraan vooraf is gegaan ?
mischien heeft die man wel een hele leesmap vol met minder leuke berichten terwijl die alle gevraagde papieren wel netjes en op tijd heeft ingeleverd .. en gaat die helemaal niet "gelijk naar buiten met een groot vleesmes" maar draait door na een paar maanden ellende
pleased to meet you
pi_42530425
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 00:36 schreef moussie het volgende:

[..]

als iedereen het deed bij ieder minder leuk bericht wel ja .. maar nogmaals, weet jij wat hieraan vooraf is gegaan ?
mischien heeft die man wel een hele leesmap vol met minder leuke berichten terwijl die alle gevraagde papieren wel netjes en op tijd heeft ingeleverd .. en gaat die helemaal niet "gelijk naar buiten met een groot vleesmes" maar draait door na een paar maanden ellende
Dan zal ie van een jaartje of 10 tussen 4 muren wel enigzins afkoelen. Hoe je het ook went of keert, dit kan natuurlijk niet en is op geen enkele manier goed te praten.
pi_42530534
quote:

[..]

waarom toch zo gretig, moussie, met al die scenario's?

wie weet stond de kleur ogen vd dame in kwestie de knul niet aan, ms wilde hij niet door een vrouw geholpen worden, ms was het een homo in de ontkenningsfase en reageerde de dame niet op zijn avances, ms zei ze onbedoeld een codewoord , dat de stemmetjes in zijn hoofd vertaalde naar "steek haar in de hals , NU!!!", je weet het niet, hè.

hoe dan ook , jij wil er vooral en allereerst blijkbaar erg graag vanuit gaan dat de knul vast tot het uiterste gedreven is, waarom toch?
pi_42530566
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 00:32 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Nee, je neemt voor jandoedel een slagersmes mee naar de soos en begint op mensen in te hakken.
Niet met voorbedachte rade, volkomen normaal gedrag en volledig binnen proportie. Right.
uhm ..
quote:
Voor een veroordeling wegens 'moord' is nodig dat de verdachte 'met voorbedachten rade' heeft gehandeld. Dat wil zeggen dat de verdachte de tijd moet hebben gehad zich te beraden op het te nemen of genomen besluit om een ander te doden, zodat hij de gelegenheid heeft gehad om over de betekenis en de gevolgen van zijn voorgenomen daad na te denken.
bron
kon even zo snel niets anders vinden dan dat

tja, en als je die brief opentrekt en 10 minuten later bij de soos op de stoep staat heb je dat niet gedaan denk ik .. ergo, geen voorbedachte rade
pleased to meet you
pi_42530599
quote:

[..]

het maakt dus niet uit wat er aan vooraf is gegaan er bestaan geen verzachtende omstandigheden voor dit soort gedrag.
underground forever baby
pi_42530622
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 00:52 schreef moussie het volgende:

[..]

uhm ..
[..]

bron
kon even zo snel niets anders vinden dan dat

tja, en als je die brief opentrekt en 10 minuten later bij de soos op de stoep staat heb je dat niet gedaan denk ik .. ergo, geen voorbedachte rade
jezus heb je plannen om iemand neer te steken en zoek je verzachtende omstandigheden ofzo ? Wat een naar persoon ben jij zeg
underground forever baby
pi_42530696
Feit blijft dat er bij deze dader ook een 'knop' is omgegaan en dat lees ik de laatste tijd iets te vaak.
Of was het 10 jaar geleden ook zo en viel het me toen niet op
Hoe komt iemand zo ver dat die knop omgaat?
ja maar...iedereen is al uniek...dat is toch niet bijzonder?
tegen individualisatie en massificatie
...mits gezond verstand aanwezig ;)
pi_42530826
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 00:59 schreef Moon_of_74 het volgende:
Feit blijft dat er bij deze dader ook een 'knop' is omgegaan en dat lees ik de laatste tijd iets te vaak.
Of was het 10 jaar geleden ook zo en viel het me toen niet op
Hoe komt iemand zo ver dat die knop omgaat?
Het is een echt onverklaarbaar fenomeen. Volgens Balkenende is het de afgelopen 4 jaar juist vooruit gegaan met het wederzijds respect en de normen en waarden van de gemiddelde Nederlander.

dinsdag 10 oktober 2006 @ 01:07:13 #85
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_42530840
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 20:45 schreef Laton het volgende:

[..]

randfiguur, en dan te bedenken dat ook sukkels als jij recht hebben op een sociaal vangnet
Nou moe
wat heb ik te maken met de Nederlandse sociale dienst
pi_42530912
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 00:51 schreef milagro het volgende:

[..]

waarom toch zo gretig, moussie, met al die scenario's?

wie weet stond de kleur ogen vd dame in kwestie de knul niet aan, ms wilde hij niet door een vrouw geholpen worden, ms was het een homo in de ontkenningsfase en reageerde de dame niet op zijn avances, ms zei ze onbedoeld een codewoord , dat de stemmetjes in zijn hoofd vertaalde naar "steek haar in de hals , NU!!!", je weet het niet, hè.

hoe dan ook , jij wil er vooral en allereerst blijkbaar erg graag vanuit gaan dat de knul vast tot het uiterste gedreven is, waarom toch?
ghehe ..
kijk, ik vind het afschuwelijk wat er hier is gebeurd ..
maar de gretigheid waarmee die man aan mootjes gehakt wordt terwijl je nog niet eens weet wat er loos is, dat konstante iemand al veroordelen voor je de feiten kent, dat stuit me zo tegen de borst dat ik me gewoon geroepen voel om even tegengas te geven ..
ik weet ook wel dat het waarschijnlijker is dat het een gekke junk is of zo ..

maar ik ben niet blind, ik zie een verhardende westerse maatschappij waarin sommige mensen behandelt worden alsof ze een hoop stront onder de schoen zijn .. ik zie dat de druk op deze mensen aan alle kanten toeneemt, en ook hier moeten de goeden onder de kwaden lijden.
en ook de goede heeft een breekpunt, als je maar lang en hard genoeg pushed, en dat breekpunt zie ik bij een boel mensen in de lage inkomensgroepen steeds dichter bijkomen, de rek is eruit .. sterker nog, ik zie eerder zo'n eigenlijk goed persoon breken dan zo'n halve crimineel, die redt zich wel
pleased to meet you
pi_42530960
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 01:06 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het is een echt onverklaarbaar fenomeen. Volgens Balkenende is het de afgelopen 4 jaar juist vooruit gegaan met het wederzijds respect en de normen en waarden van de gemiddelde Nederlander.

gemiddeld misschien wel, maar dan zeg ik: de uitersten zijn ook extremer geworden.
ja maar...iedereen is al uniek...dat is toch niet bijzonder?
tegen individualisatie en massificatie
...mits gezond verstand aanwezig ;)
pi_42531066
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 01:10 schreef moussie het volgende:

[..]

ghehe ..
kijk, ik vind het afschuwelijk wat er hier is gebeurd ..
maar de gretigheid waarmee die man aan mootjes gehakt wordt terwijl je nog niet eens weet wat er loos is, dat konstante iemand al veroordelen voor je de feiten kent, dat stuit me zo tegen de borst dat ik me gewoon geroepen voel om even tegengas te geven ..
ik weet ook wel dat het waarschijnlijker is dat het een gekke junk is of zo ..

maar ik ben niet blind, ik zie een verhardende westerse maatschappij waarin sommige mensen behandelt worden alsof ze een hoop stront onder de schoen zijn .. ik zie dat de druk op deze mensen aan alle kanten toeneemt, en ook hier moeten de goeden onder de kwaden lijden.
en ook de goede heeft een breekpunt, als je maar lang en hard genoeg pushed, en dat breekpunt zie ik bij een boel mensen in de lage inkomensgroepen steeds dichter bijkomen, de rek is eruit .. sterker nog, ik zie eerder zo'n eigenlijk goed persoon breken dan zo'n halve crimineel, die redt zich wel
jij begint toch net zo goed met allerlei aannames

de man wordt aan mootjes gehakt verbaal omdat hij 2 mensen aan mootjes hakte, maar dan letterlijk.

erg vreemd, hè, dat de meeste mensen dan eerst daarover vallen, en niet zoals jij , eerst met allerlei mogelijke verzachtende omstandigheden aan komen zetten.

wie zegt dat het hier om een steuntrekker gaat, zelfs dát weten we niet.
ms is het wel een zonder reden doorgeslagen gek, ms lost meneer zijn problemen altijd al met geweld op en is hij nu eens een keer gepakt, ms ms ms ms ms.

er liggen 2 mensen in kritieke toestand op de ic, 2 mensen die gewoon hun werk doen, die die achterlijke regeltjes niet gemaakt hebben, die iedere dag met mensen te maken hebben die verbaal flippen (zoals ik dat deed die ene keer) die te vaak ook met fysiek geweld te maken hebben... ga eens een dagje met hen meedraaien, als je zooooo graag het verhaal erachter wil bekijken, doe dat dan eens van BEIDE partijen.

ik weet als geen ander hoe erg het UWV en hun f*cking regels kunnen zijn, praat me er niet van, maar ik realiseer me ook, dat ik niet de enige ben die ze aan de lijn krijgen en ik realiseer me ook dat de dame, ook al ga ik tekeer, de regels niet maakt.
pi_42531847
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 01:20 schreef milagro het volgende:
jij begint toch net zo goed met allerlei aannames
ik begon niet, ik reageer op de "randdebiel"
quote:
de man wordt aan mootjes gehakt verbaal omdat hij 2 mensen aan mootjes hakte, maar dan letterlijk.

erg vreemd, hè, dat de meeste mensen dan eerst daarover vallen, en niet zoals jij , eerst met allerlei mogelijke verzachtende omstandigheden aan komen zetten.

wie zegt dat het hier om een steuntrekker gaat, zelfs dát weten we niet.
ms is het wel een zonder reden doorgeslagen gek, ms lost meneer zijn problemen altijd al met geweld op en is hij nu eens een keer gepakt, ms ms ms ms ms.
ik kom niet met verzachtende omstandigheden, ik kom met andere mogelijkheden, zoals gezegd, we weten het niet
quote:
er liggen 2 mensen in kritieke toestand op de ic, 2 mensen die gewoon hun werk doen, die die achterlijke regeltjes niet gemaakt hebben, die iedere dag met mensen te maken hebben die verbaal flippen (zoals ik dat deed die ene keer) die te vaak ook met fysiek geweld te maken hebben... ga eens een dagje met hen meedraaien, als je zooooo graag het verhaal erachter wil bekijken, doe dat dan eens van BEIDE partijen.
toch leuk dat je na al die posts eindelijk eens aan de slachtoffers denkt ipv alleen maar de dader waar je voor de rest niets van weet te veroordelen
quote:
ik weet als geen ander hoe erg het UWV en hun f*cking regels kunnen zijn, praat me er niet van, maar ik realiseer me ook, dat ik niet de enige ben die ze aan de lijn krijgen en ik realiseer me ook dat de dame, ook al ga ik tekeer, de regels niet maakt.
ach ja, zolang als het opgelost wordt .. prijs je gelukkig en hoop op het beste ..
maar ben je nog even redelijk als je hetzelfde gesprek al 30+ keer hebt gevoerd, al 3 maanden lang geen cent te makken hebt gekregen met alle nare gevolgen vandien en dat terwijl je het bewijs dat je het formulier wel hebt ingeleverd al tig keer hebt laten zien .. ?
wees blij als je zo stevig in je schoenen staat dat je dat ook wel aankan, ik kan me mensen voorstellen die dan doordraaien .. sommigen springen van een flat af/gooien zich voor de trein omdat ze er geen gat meer inzien en anderen gaan amok lopen
pleased to meet you
pi_42532076
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 01:10 schreef moussie het volgende:
.. sterker nog, ik zie eerder zo'n eigenlijk goed persoon breken dan zo'n halve crimineel, die redt zich wel
Ja die worden eerst Piraat en gaan dan later in de politiek.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 03:21:05 #91
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_42532161
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 23:45 schreef moussie het volgende:

[..]

ach ja, jij wist natuurlijk al dat het met voorbedachte rade is gebeurd, anderen weten al dat het een randdebiel is .. dus dat voorschot nemen op mogelijke scenarios doe niet alleen ik, sterker nog, ik reageer alleen maar op de al aanwezige voorschotten
Jij hebt overal enorm veel begrip voor moussie. Echt ik sta er van te kijken. Stel dat jouw kinderen die lieve bloedjes van kinderen een keer lopen te voetballen. De bal komt elke keer tegen de garage van die man aan en daar wordt hij gek in. Dag in dag uit dat gebonk..dan steekt hij ze neer.. heb je daar dan ook begrip voor. Iemand noemde jou wel eens een drama koninging dat ben je zeker met je absurde verhalen.
De meest gekke mensen verdedig je behalve als ze rechts zijn .
Ik heb ook met de overheid gestoeid de IND, daar kan je ook gestoord van worden maar nooit zou ik het in mijn kop halen iemand neer te steken. Ik kan er dus ook geen begrip voor hebben.
mai pen rai
pi_42532996
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 23:07 schreef heiden6 het volgende:
Tja, het 'werknemers' van het CWI.. laten we blij zijn dat er geen echte mensen gewond zijn geraakt.
Tering
pi_42534494
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 01:06 schreef Hathor het volgende:

[..]

Van de gemiddelde nederlander wel ja.
Maar van deze man met een noordafrikaans uiterlijk niet.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_42534565
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 03:21 schreef niet_links het volgende:

[..]

Jij hebt overal enorm veel begrip voor moussie. Echt ik sta er van te kijken. Stel dat jouw kinderen die lieve bloedjes van kinderen een keer lopen te voetballen. De bal komt elke keer tegen de garage van die man aan en daar wordt hij gek in. Dag in dag uit dat gebonk..dan steekt hij ze neer.. heb je daar dan ook begrip voor. Iemand noemde jou wel eens een drama koninging dat ben je zeker met je absurde verhalen.
De meest gekke mensen verdedig je behalve als ze rechts zijn .
Ik heb ook met de overheid gestoeid de IND, daar kan je ook gestoord van worden maar nooit zou ik het in mijn kop halen iemand neer te steken. Ik kan er dus ook geen begrip voor hebben.
Laten we gewoon even op het hele plaatje wachten. Ik heb er nog geen oordeel over....

Wat ik wel raar vind is dat het uberhaupt mogelijk is om kantoorklerken neer te steken, die horen achter kogelvrijglas.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  Moderator dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:10:48 #95
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_42534753
Ooggetuigenverhaal:
quote:
ZEIST - ’Je wilt het eerst niet geloven, maar dan zie je een man die echt met een levensgroot slagersmes loopt te zwaaien.’’

Een ooggetuige die anoniem wil blijven, kan het maar moeilijk bevatten. Een uur daarvoor is hij getuige van een gruwelijke steekpartij in het gebouw van Regionale Sociale Dienst van Zeist, waarbij twee medewerkers ernstig gewond raken en één minder ernstig. Het gebeurt allemaal maandagmiddag in een paar minuten op het Rond in het centrum van Zeist.

Hij ziet voor zijn ogen hoe de verdachte het bloedbad aanricht. ,,Die man stak doelbewust op de medewerkers in. Alleen medewerkers. Met zo’n groot slagersmes. Hij viel eerst de bewaker aan met dat mes. Toen drong hij achter de balie. Daar stak hij een baliemedewerkster van achteren in haar hals. Heel doelbewust. Hij leek ook helemaal bij bewustzijn, niet onder invloed van drank of drugs. Hij wou die mensen doelbewust vermoorden. Even later liep hij met getrokken mes verder het gebouw in. Op zoek naar andere medewerkers. Ik had twee jonge vrouwen net met pauze zien gaan. Die hebben echt alle geluk van de wereld gehad. Toen ben ik het gebouw uitgevlucht.’’

Een jonge vrouw verklaart hoe ze op het zebrapad op de kruising van de Slotlaan en de Dorpsstraat liep, toen de verdachte haar ineens bij haar arm greep. ,,Ik schrok me dood. Op dat moment zag ik ook dat grote mes, onder het bloed. Ik wist me los te trekken en ik begon te rennen tot aan de overkant van de straat. Hij was toen al de andere kant op gelopen. Ik belde 112 en kreeg te horen dat ik de man op veilige afstand moest volgen, omdat ik de enige was die wist hoe hij eruit zag. Ik aarzelde wel even, maar ik ben hem toen toch maar achterna gelopen. Hij liep in de richting van het politiebureau. Daar werd hij opgepakt door agenten. Ik bleef opmerkelijk kalm, maar het was achteraf natuurlijk doodeng.’’
Bron: AD

Doodeng
  Moderator dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:12:40 #96
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_42534801
En meer:
quote:
ZEIST - De sociale dienst in Zeist blijft tot nader order gesloten. Maandagmiddag stak een 21-jarige man twee medewerkers van de sociale dienst neer. Een baliemedewerkster van het CWI kreeg klappen op haar hoofd.

De drie slachtoffers zijn naar het ziekenhuis afgevoerd. Twee zijn er slecht aan toe, maar zij verkeren buiten levensgevaar.

Volgens directeur Mosselman van de regionale sociale dienst wordt de veiligheid van het gebouw opnieuw bekeken. Het pand is in elk geval dinsdag nog dicht. Het gebouw is net nieuw. De sociale dienst trok er dit jaar pas in.

Tientallen medewerkers en klanten waren getuige van de steekpartij; zij worden bijgestaan door slachtofferhulp.
Bron: RTV Utrecht
  Moderator dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:13:04 #97
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_42534809
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 09:56 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Van de gemiddelde nederlander wel ja.
Maar van deze man met een noordafrikaans uiterlijk niet.
Hoe kom je hier nou bij
pi_42534900
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 10:13 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hoe kom je hier nou bij
Lees de Telegraaf maar, die staat op internet.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:18:09 #99
92279 N.icka
Windforce 11
pi_42534918
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 10:13 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hoe kom je hier nou bij
Ze zeiden gisteren op het journaal dat het een Marokkaanse man was
pi_42534994
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 03:21 schreef niet_links het volgende:

[..]

De meest gekke mensen verdedig je behalve als ze rechts zijn
je verwart begrip met afkeer voor conclusies trekken voor je de feiten kent .. en daar heeft een meerderheid hier nogal een handje van .. zoals gezegd, tegengas ..
en dat in het bold . je weet dus ook al hoe dat persoon stemt/denkt ?
of is een gestoord iemand per definitie links of zo ?

je voorbeeld is vrij onwaarschijnlijk omdat ik mijn kids altijd al verboden heb om tegen deuren ed aan te schieten maar for arguements sake .. als die man er alles aan heeft gedaan om het te laten stoppen, bij mij geweest, de politie gebeld etc en die ettertjes van mij blijven maar doorgaan .. ja, dan heb ik daar idd tot bepaalde hoogte begrip voor, dan begrijp ik zijn "motivatie" om tot zo'n daad over te gaan ..
neemt niet weg dat ik de daad op zich zou afkeuren
maar neem nou mijn reactie op dit fictieve gebeuren .. stel je voor ik ga over de rooie en doe die man wat aan, ik neem het recht in eigen hand, wat zeggen jullie dan over mij .. heb ik per definitie gelijk of juist niet .. ?
of is dat misschien afhankelijk van de voorgeschiedenis, als die man migraine heeft en wel 100 keer gevraagd heeft ermee te kappen, is het dan niet een beetje eigen schuld van die bloedjes van me, zo moeilijk als het ook is om dat zo te zien ?
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')