We moeten het voorkomen door te zorgen dat zo'n figuur niet meer in de ruimte achter de loketten kan komen. Dikkere deuren en dikker/kogelwerend glas.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:25 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
het maakt het begrijpelijk en laat ook zien dat we het zo weer kunnen verwachten. Dan moet je dus proberen het te voorkomen ipv dit asociale beleid door te drukken en dan lopen janken als er iets gebeurd wat volkomen begrijpelijk is.
hou eens op met je insinuaties zeg .. al dan niet uit afkeer van .. pff ..quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:16 schreef milagro het volgende:
[..]
ja zal best maar er wordt hier zo met mogelijke scenario's gesmeten om de man maar het hand boven het hoofd te kunnen houden, al dan niet vanuit een vreselijke afkeer van de betreffende instanties ......
t Is in elk geval 4 x poging tot doodslag. Op zijn minst. Wordt dus sowieso vet brommen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:27 schreef moussie het volgende:
[..]
hou eens op met je insinuaties zeg .. al dan niet uit afkeer van .. pff ..
en al mijn mogelijke scenarios hadden netjes in de kast gebleven waar ze horen als jij en anderen met jou die man niet bij voorbaat al voor van alles uitmaken zonder te weten wat er loos is
Mensen worden in de huidige samenleving meer en meer tot wanhoop gedreven. Je moet als maatschappij niet gaan miepen als er dan mensen over de schreef gaan. Vergelijk het met treiteren op de basissschool, op een gegeven moment kan het gepeste kind terugslaan en meestal gaat dat niet zachtzinnig. Moet je dan al die pesters beteuterd zien staan van 'ja maar dat wilden we niet'. Prima, dan had je niet moeten pesten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:26 schreef Gia het volgende:
[..]
De agressieve klant is ook verantwoordelijk voor zijn daden. Moet hij zich maar anders opstellen.
Je kunt niet de daden van een individu afschuiven op de maatschappij. De maatschappij is zoals hij is. Hier en daar verrot, ben ik met je eens, maar toch zul je daarin moeten leven. Zo'n daad is niet goed te praten met 'de maatschappij is verrot'
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:22 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dat komt omdat men te makkelijk mensen veroordeeld als er iets gebeurd en met alle macht allerlei verzachtende belangrijke voorgeschiedenis uit wil schakelen. Hoe mensen zich gedragen is veel complexer dan 'oh hij kreeg geen formuliertje dus hij begon maar te slaan'. Dat laatste is alleen het geval bij mensen die zonder dat ze er iets aan kunnen doen een gedragsstoornis hebben en eigenlijk daarvoor hulp moeten krijgen. Maar in veel gevallen is er heel wat meer aan de hand. Om even bij deze instanties te blijven, het beleid van de overheid van de laatste jaren om deze organisaties harder (en in de praktijk asocialer) te maken begint slachtoffers te maken. Dit incident kun je wmb zo op het conto van de huidige regering leggen, politieke verantwoordelijkheid voor het creeeren van onmenselijke spanningssituaties.
Dan nog kun je zo'n daad niet goedpraten. Je kunt boos worden, boze brieven schrijven, klachten indienen enzovoort, maar je gaat niet met een slagersmes naar de soos om daar je woede bot te vieren. Die mensen voeren ook alleen maar het beleid uit.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:30 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Mensen worden in de huidige samenleving meer en meer tot wanhoop gedreven. Je moet als maatschappij niet gaan miepen als er dan mensen over de schreef gaan. Vergelijk het met treiteren op de basissschool, op een gegeven moment kan het gepeste kind terugslaan en meestal gaat dat niet zachtzinnig. Moet je dan al die pesters beteuterd zien staan van 'ja maar dat wilden we niet'. Prima, dan had je niet moeten pesten.
Individuen maken beslissingen, maar je kunt niet zomaar de sociale context uitvlakken, je krijgt zoveel invloeden van buiten dat wil je niet weten. De vraag is zelfs of je soms wel beslissingen neemt of dat de omgeving die voor je neemt.
Sorry hoor, ik lees de Telegraaf niet (quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Voor iemand die geinteresseerd is in journalistiek ben je behoorlijk traag.![]()
Klopt, in dit specifieke geval weten we het nog niet. Maar ik wil alleen stellen dat ik het me prima kan voorstellen. Het is zo makkelijk om iemand die zijn heil tot geweld heeft gezocht te veroordelen en de rest vrij te pleiten. Het zijn net zo vaak de mensen die geen geweld gebruiken die schuldig zijn.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:30 schreef milagro het volgende:
[..]![]()
ach kom nou toch, zeg puh fucking lease...
we weten nog helemaal NIETS van zijn motief, en het is helemaal niet zo vreemd en hardvochtig om dan in eerste instantie de man een gek te noemen, want je bent gek alsje iemand met een mes in de hals steekt, iemand die gewoon haar werk doet, en hoe kwaad je ook bent, hoe gefrustreerd ook, je kan ook gewoon iemand verbaal aan gort schelden, voor mijn part verniel je wat meubilair, is ook zot, maar nog in proportie enigzins dan.
ik vind het echt heel vreemd om als eerste verzachtende omstandigheden te zoeken zonder dat je weet hoe of wat, maar wel anderen verwijten dat ze als eerste de man een idioot noemen (nou wat een schandalige beschuldiging!!!!!!!!!!!!) zonder te weten hoe of wat.
je doet zelf precies hetzelfde, alleen jij gaat uit van aannames, een mogelijke historie die leidt tot etc... wij gaan uit van feiten, de man is een idioot, hoe dan ook, verzachtende omstandigheden of niet.
Whehe, dat moet dan wel een hele fijne voorgeschiedenis zijn die het neersteken van 2 en het neerslaan van 1 rechtvaardigt. Ik ga maar eens bieden op de filmrechten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:30 schreef milagro het volgende:
klopt, en dan zit je er niet op te wachten. Maar geweld uitlokken is net zo slecht als het gebruiken.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:32 schreef Gia het volgende:
Je zou er maar werken.
dus de moeder die de verkrachter van haar kind doodschiet is ook een idioot, verzachtende omstandigheden of niet ..quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:30 schreef milagro het volgende:
je doet zelf precies hetzelfde, alleen jij gaat uit van aannames, een mogelijke historie die leidt tot etc... wij gaan uit van feiten, de man is een idioot, hoe dan ook, verzachtende omstandigheden of niet.
Nou inderdaad, die medewerkers hadden het wel over zich afgeroepen om met een slagersmes op in gehakt te worden. Jij bent echt de verhoudingen een beetje kwijt hè?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:33 schreef -scorpione- het volgende:
en de rest vrij te pleiten.
Nogmaals, staat dit in verhouding?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:34 schreef -scorpione- het volgende:
Maar geweld uitlokken is net zo slecht als het gebruiken.
Ik zou jou niet in mijn vriendenkring willen hebben.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:30 schreef milagro het volgende:
wijj gaan uit van feiten, de man is een idioot, hoe dan ook, verzachtende omstandigheden of niet.
Ze vertegenwoordigen een organisatie.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:36 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Nou inderdaad, die medewerkers hadden het wel over zich afgeroepen om met een slagersmes op in gehakt te worden. Jij bent echt de verhoudingen een beetje kwijt hè?
Als de man gek is dan is hij niet verantwoordelijk voor z'n daden...quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:30 schreef milagro het volgende:
[..]![]()
we weten nog helemaal NIETS van zijn motief, en het is helemaal niet zo vreemd en hardvochtig om dan in eerste instantie de man een gek te noemen, want je bent gek alsje iemand met een mes in de hals steekt, iemand die gewoon haar werk doet, en hoe kwaad je ook bent, hoe gefrustreerd ook, je kan ook gewoon iemand verbaal aan gort schelden, voor mijn part verniel je wat meubilair, is ook zot, maar nog in proportie enigzins dan.
[..]
ja, eerst geweld uitlokken en als het dan gebeurt gaan lopen klagen dat er geweld is gebruikt, dat is ook fout.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:37 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Nogmaals, staat dit in verhouding?
Tot wát dan?
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:34 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
klopt, en dan zit je er niet op te wachten. Maar geweld uitlokken is net zo slecht als het gebruiken.
Sick.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:38 schreef -scorpione- het volgende:
Ze vertegenwoordigen een organisatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |