abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:54:18 #121
3542 Gia
User under construction
pi_42537404
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 11:53 schreef Frau.Pfeffertopf het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar er is NIETS wat dit kan rechtvaardigen.
Zoiets dóe je gewoon niet, punt!
Is ook voorbedachte rade. Slagersmessen liggen doorgaans niet voor het oprapen bij de soos.
pi_42537438
En toch......het was weer een marokkaan.
Toeval? Dacht het niet.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:56:43 #123
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_42537484
Meeste moorden in Nederland worden door christenen gepleegd. Toeval? Dacht het niet...
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:56:59 #124
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_42537489
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 11:55 schreef lionsguy18 het volgende:
En toch......het was weer een marokkaan.
Toeval? Dacht het niet.
Thanks voor je bevestiging.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_42537558
yw
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  Moderator dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:01:19 #126
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_42537625
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 11:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Typisch een vrouwenreactie, het is de 1ste keer dat hij er over begint!

²
Hij is een zij

Maar milagro heeft wel een punt, ik vind dat afkomst niet interessant is in een nieuwsbericht dus dan moet ik het zelf ook niet opbrengen. Aan de andere kant wilde ik juist ter discussie stellen dat dit totaal niet boeiend is. Ik snap nog steeds niet waarom het zo tussen neus en lippen werd gemeld, het voegt niets toe.

Ik ben trouwens benieuwd hoe het met de slachtoffers gaat. Blijkbaar buiten levensgevaar maar wel ernstig gewond
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_42537813
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 10:13 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hoe kom je hier nou bij
Voor iemand die geinteresseerd is in journalistiek ben je behoorlijk traag.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_42537872
Afkomst kan best interessant zijn, vooral als je de geaggregeerde cijfers wilt bekijken. Voor het individuele geval in deze was het niet zo nuttig, dat klopt. Maar allebeetjes info moet je als media noemen natuurlijk, waarom zou je het achter houden?
pi_42537912
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 12:09 schreef -scorpione- het volgende:
Afkomst kan best interessant zijn, vooral als je de geaggregeerde cijfers wilt bekijken. Voor het individuele geval in deze was het niet zo nuttig, dat klopt. Maar allebeetjes info moet je als media noemen natuurlijk, waarom zou je het achter houden?
Inderdaad, aand de hand van dat soort info worden statistieken bijgehouden die toch best interessant zijn.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_42537916
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 12:01 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hij is een zij

Maar milagro heeft wel een punt, ik vind dat afkomst niet interessant is in een nieuwsbericht dus dan moet ik het zelf ook niet opbrengen. Aan de andere kant wilde ik juist ter discussie stellen dat dit totaal niet boeiend is. Ik snap nog steeds niet waarom het zo tussen neus en lippen werd gemeld, het voegt niets toe.

Ik ben trouwens benieuwd hoe het met de slachtoffers gaat. Blijkbaar buiten levensgevaar maar wel ernstig gewond
de baliemedewerkster is in de hals gestoken .... ja zij is na de portier de eerste die je tegenkomt bij het CWI/UWV.

ik was bij het UWV hier in Den Haag , komt er een vent binnen, loopt naar de balie "ik wil een uitkering"
"ja meneer, waar woont u? u moet dan in Rijswijk zijn , meneer, en het gaat op afspraak"

die vent helemaal over de zeik, want hij wilde NU en HIER geld, of iig een formulier om in te vullen, die dame meerdere malen uitleggen, bewaking uitleggen, maar nee, man blijft boos en verliet onder lichte dwang het pand.

korrekt behandeld, regels die hij zelf had kunnen en moeten weten, en toch over de zeik en zo iemand kan ms zooooo over de zeik zijn, dat ie naar huis gaat, mes of erger pakt, en terugkomt..... en dan zeggen sommige lieden "jaaaaa maar, je weet niet wat er aan vooraf gegaan is, je zegt nu wel dat die man keurig behandeld is, maar wie weet ,.blaaaaaaaaaaaat".
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_42537988
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 12:10 schreef milagro het volgende:

ik was bij het UWV hier in Den Haag , komt er een vent binnen, loopt naar de balie "ik wil een uitkering"
"ja meneer, waar woont u? u moet dan in Rijswijk zijn , meneer, en het gaat op afspraak"

die vent helemaal over de zeik, want hij wilde NU en HIER geld, of iig een formulier om in te vullen, die dame meerdere malen uitleggen, bewaking uitleggen, maar nee, man blijft boos en verliet onder lichte dwang het pand.

korrekt behandeld, regels die hij zelf had kunnen en moeten weten, en toch over de zeik en zo iemand kan ms zooooo over de zeik zijn, dat ie naar huis gaat, mes of erger pakt, en terugkomt..... en dan zeggen sommige lieden "jaaaaa maar, je weet niet wat er aan vooraf gegaan is, je zegt nu wel dat die man keurig behandeld is, maar wie weet ,.blaaaaaaaaaaaat".
Anecdotes veralgemeniseren
pi_42538037
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 11:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Is ook voorbedachte rade. Slagersmessen liggen doorgaans niet voor het oprapen bij de soos.
nogmaals, hoe weet jij dat .. de definitie is dat je tijd moet hebben gehad/genomen om de gevolgen van je handelen te overdenken .. als je zo'n brief opend, een mes pakt en daarmee naar de soos stormt is het dus geen voorbedachte rade
pleased to meet you
pi_42538105
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 12:12 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Anecdotes veralgemeniseren
ja zal best maar er wordt hier zo met mogelijke scenario's gesmeten om de man maar het hand boven het hoofd te kunnen houden, al dan niet vanuit een vreselijke afkeer van de betreffende instanties ......
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:21:09 #134
3542 Gia
User under construction
pi_42538239
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 12:14 schreef moussie het volgende:

[..]

nogmaals, hoe weet jij dat .. de definitie is dat je tijd moet hebben gehad/genomen om de gevolgen van je handelen te overdenken .. als je zo'n brief opend, een mes pakt en daarmee naar de soos stormt is het dus geen voorbedachte rade
Als je met een mes naar de soos gaat, is het voorbedachte rade.

Meestal moet je ook nog een la opendoen om een mes te pakken.

't is toch van de zotte dat je met een slagersmes in de hand naar de soos gaat.

Opsluiten en de sleutel kwijtmaken, of het nou een Marokkaan, een Chinees of een Hollander was. Mensen moeten wat meer respect hebben voor ambtenaren die gewoon hun werk doen.
pi_42538276
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 12:16 schreef milagro het volgende:

[..]

ja zal best maar er wordt hier zo met mogelijke scenario's gesmeten om de man maar het hand boven het hoofd te kunnen houden, al dan niet vanuit een vreselijke afkeer van de betreffende instanties ......
Dat komt omdat men te makkelijk mensen veroordeeld als er iets gebeurd en met alle macht allerlei verzachtende belangrijke voorgeschiedenis uit wil schakelen. Hoe mensen zich gedragen is veel complexer dan 'oh hij kreeg geen formuliertje dus hij begon maar te slaan'. Dat laatste is alleen het geval bij mensen die zonder dat ze er iets aan kunnen doen een gedragsstoornis hebben en eigenlijk daarvoor hulp moeten krijgen. Maar in veel gevallen is er heel wat meer aan de hand. Om even bij deze instanties te blijven, het beleid van de overheid van de laatste jaren om deze organisaties harder (en in de praktijk asocialer) te maken begint slachtoffers te maken. Dit incident kun je wmb zo op het conto van de huidige regering leggen, politieke verantwoordelijkheid voor het creeeren van onmenselijke spanningssituaties.
pi_42538313
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 12:21 schreef Gia het volgende:
Opsluiten en de sleutel kwijtmaken, of het nou een Marokkaan, een Chinees of een Hollander was. Mensen moeten wat meer respect hebben voor ambtenaren die gewoon hun werk doen.
Gewoon is niet het juiste woord. En daarnaast dragen zij het beleid van een organisatie uit en zijn ze daar dan ook verantwoordelijk voor. Dan moet je je als organisatie maar anders opstellen.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:23:52 #137
3542 Gia
User under construction
pi_42538323
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 12:22 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Dat komt omdat men te makkelijk mensen veroordeeld als er iets gebeurd en met alle macht allerlei verzachtende belangrijke voorgeschiedenis uit wil schakelen. Hoe mensen zich gedragen is veel complexer dan 'oh hij kreeg geen formuliertje dus hij begon maar te slaan'. Dat laatste is alleen het geval bij mensen die zonder dat ze er iets aan kunnen doen een gedragsstoornis hebben en eigenlijk daarvoor hulp moeten krijgen. Maar in veel gevallen is er heel wat meer aan de hand. Om even bij deze instanties te blijven, het beleid van de overheid van de laatste jaren om deze organisaties harder (en in de praktijk asocialer) te maken begint slachtoffers te maken. Dit incident kun je wmb zo op het conto van de huidige regering leggen, politieke verantwoordelijkheid voor het creeeren van onmenselijke spanningssituaties.
Ja. Maar nog geen excuus voor zo'n daad.
pi_42538339
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 12:01 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hij is een zij
oeps
pi_42538362
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 12:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja. Maar nog geen excuus voor zo'n daad.
het maakt het begrijpelijk en laat ook zien dat we het zo weer kunnen verwachten. Dan moet je dus proberen het te voorkomen ipv dit asociale beleid door te drukken en dan lopen janken als er iets gebeurd wat volkomen begrijpelijk is.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:26:18 #140
3542 Gia
User under construction
pi_42538396
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 12:23 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Gewoon is niet het juiste woord. En daarnaast dragen zij het beleid van een organisatie uit en zijn ze daar dan ook verantwoordelijk voor. Dan moet je je als organisatie maar anders opstellen.
De agressieve klant is ook verantwoordelijk voor zijn daden. Moet hij zich maar anders opstellen.

Je kunt niet de daden van een individu afschuiven op de maatschappij. De maatschappij is zoals hij is. Hier en daar verrot, ben ik met je eens, maar toch zul je daarin moeten leven. Zo'n daad is niet goed te praten met 'de maatschappij is verrot'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')