Dat lijkt me anders iets om je niet voor te schamenquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 02:22 schreef Asmodian het volgende:
tripo
en ik weet het niet meer. Heb die film te lang niet meer gezien
Correct genoeg. Het is het vierde deel uit de Negende Symfonie van Van Beethoven. Tegenwoordig inderdaad gewoon het Europese Volkslied.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 02:24 schreef NoSigar het volgende:
Is dat dat Ode an die Freude van Beethoven, tegenwoordig een soort Europees volkslied?
Wist helemaal niet dat Europa een volkslied had!quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 02:26 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Correct genoeg. Het is het vierde deel uit de Negende Symfonie van Van Beethoven. Tegenwoordig inderdaad gewoon het Europese Volkslied.
NoSigar +1
Geen idee, verder dan filmmuziek van Ennio MOrricone kom ik niet.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 02:29 schreef NoSigar het volgende:
OK!
Welke bekende band schreef de titelmuziek voor een film uuit 1989 van Spike Lee.
De eurovisie tune toch?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 02:29 schreef Supersheep het volgende:
[..]
Wist helemaal niet dat Europa een volkslied had!![]()
Oh ja, het was te lang geleden. weltrusten...quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 02:31 schreef MaJo het volgende:
Oh er staat een nieuwe vraagKun je hem dikgedrukt maken NoSigar? Truste schaap, ik ga ook mijn bedje opzoeken
![]()
![]()
Nee, de Eurovisie-tune is echt enkel en alleen maar voor Eurovisie.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 02:35 schreef Supersheep het volgende:
[..]Als dat dezelfde is ken ik m wel gewoon
![]()
ALs we de film hebben is het begin er ....quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 02:37 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ik heb geen idee, NoSigar...
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 02:47 schreef klawi het volgende:
majo...is dat die gast van de kinks in je avatar?
Ik doe niet stoer; ik trek conclusies.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 02:49 schreef klawi het volgende:
waarom doe je stoer daffo?
Ach welnee, het zijn miitante figuren die U en de Uwen in Uwen kloten knijpen met hun roep om rechtvaardigheid en wat al meer. Een van de bekenste hip-hop formaties van die tijd, en ze wisten hoe laat het was.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 02:46 schreef Daffodil31LE het volgende:
Mag ik gokken op De La Soul?
Zijn ook van die wazige figuren.
Nee dit is nou John Lennonquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 02:47 schreef klawi het volgende:
majo...is dat die gast van de kinks in je avatar?
Maar als jij er iets vanaf zou weten kun je het antwoord wel geven neem ik aan.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 02:52 schreef klawi het volgende:
wtf weet jij van hiphop nosigar?
Hmpf, ehm, nou misschien helpt dit: Beck probeerde destijds de hoofdrapper na te doen in het nummer "loser" en diezelfde persoon praatte een stukje mee op het nummer "Cool Thing" van Sonic Youth.quote:
Dat lijkt mij het goede antwoord, doe maar een nieuwe vraag (NoSigar komt zo wel het punt uitdelen)quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 07:49 schreef Malahide het volgende:
Public Enemy?
Nee, iets dichter bij huis, Zuid-Europa.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 09:09 schreef Malahide het volgende:
Patagonië?
Nee, Zuid-Frankrijk. Ik zal even een kaartje opsnorren.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 09:20 schreef LauraC het volgende:
Andalusië?
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 09:55 schreef Malahide het volgende:
Camargue of zoiets?
die is in Schotlandquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:06 schreef Hawaii_Tim het volgende:
De Mull of Kintyre?
Tuurlijk, toch niet heel onbekend mag ik hopen; het nummer Fight the power hoorde bij de film 'Do the right thing'.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 07:49 schreef Malahide het volgende:
Public Enemy?
En dit maakt er 20.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:32 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Helaas is Cincinatti een stad (toch?)
Maine, North Dakota, South Dakota, North Carolina, South Carolina, Nevada
Aangezien die vraag er al dik 4 uur staat vond ik het wel tijd voor een nieuwequote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:31 schreef Malahide het volgende:
Hé, mijn vraag was nog niet beantwoord![]()
Is daar een film van dan?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:38 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Wie speelde Bowser (in de film King Koopa genoemd) in Super Maro Bros. (de film)?
Gaat dat zo hier?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:41 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Aangezien die vraag er al dik 4 uur staat vond ik het wel tijd voor een nieuwe![]()
Nee, normaal wordt er al na 15 minuten een nieuwe vraag ingegooid. Vier uur is echt een unicumquote:
Yup, staat hier naast me in de kast op VHS. Flinke tijd geleden gekocht, en nog steeds niet gekekenquote:
VHS? Is dat niet een soort groot cassette-bandje?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:48 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Yup, staat hier naast me in de kast op VHS. Flinke tijd geleden gekocht, en nog steeds niet gekeken
Heb je misschien een screenshot van de man?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:02 schreef Yurithemaster het volgende:
Blijft deze vraag ook 4 uur openstaan![]()
Een hint?
Grote gok: Dennis Hopper?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:10 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Het is een beetje een "springerige" achternaam
Ik denk inderdaad dat het nog even gaat duren.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:02 schreef Yurithemaster het volgende:
Blijft deze vraag ook 4 uur openstaan![]()
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:09 schreef sjaak-ie het volgende:
Columbus? (is eigenlijk de enige die ik ken)
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:22 schreef LangeTabbetje het volgende:
Jacob Roggeveen ?
Welkom hier LangeTabbetje! Geen gebruik gemaakt van Google hoop ik?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:22 schreef LangeTabbetje het volgende:
Jacob Roggeveen ?
Oei! Dat hoop ik ook niet.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:29 schreef macondo het volgende:
[..]
Welkom hier LangeTabbetje! Geen gebruik gemaakt van Google hoop ik?
Dat zou flauw zijnquote:
Wat is dat ?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:31 schreef DSanka het volgende:
Al naar Grauzone met het prachtige Eisbär geluisterd LangeTabbetje
Ok! Krijgen we dan nu een vraag?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:33 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dat zou flauw zijnHeb in heel veel delen geleden een paar keer meegedaan. De lol is juist geen google. In musea hier op de Filipijnen kom je nogal eens wat Hollandse namen tegen van zeevaarders die Spaanse galjoenen de grond in hebben geboord. Olivier van Noort ben ik ook al een paar keer tegengekomen.
Effe denken.......quote:
Sorry voor het vragen danquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:33 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dat zou flauw zijnHeb in heel veel delen geleden een paar keer meegedaan. De lol is juist geen google. In musea hier op de Filipijnen kom je nogal eens wat Hollandse namen tegen van zeevaarders die Spaanse galjoenen de grond in hebben geboord. Olivier van Noort ben ik ook al een paar keer tegengekomen.
Ik had 2 opties. Mijn eerste gedachte bleek fout te zijnquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:38 schreef macondo het volgende:
[..]
Sorry voor het vragen danAls er een "nieuwe" speler binnen komt vallen met direct het goede antwoord gaat er hier een alarm af.. soms ook vals alarm dus!
Om zo meer dingen te kunnen verspreiden? (lees nieuws,reclame etc)quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:36 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Effe denken.......
Waardoor zijn de Nederlandse Omroepen (toen nog enkel radio) toch maar begonnen aan het uitzenden van televisie terwijl ze er eigelijk faliekant tegen waren ?
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:36 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Effe denken.......
Waardoor zijn de Nederlandse Omroepen (toen nog enkel radio) toch maar begonnen aan het uitzenden van televisie terwijl ze er eigelijk faliekant tegen waren ?
Je bent wel warm, maar nog niet helemaal goed.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:42 schreef Nesle het volgende:
[..]
Om zo meer dingen te kunnen verspreiden? (lees nieuws,reclame etc)
De mensen kochten waarschijnlijk ook allemaal tvs toen?
Nopequote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:42 schreef doeka het volgende:
[..]
Ze wilden mee in de technologische ontwikkeling?
De STER bestaat pas sinds de jaren 60. Dit speelde begin jaren 50 ergensquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:43 schreef doeka het volgende:
Voor de reclame opbrengsten?
Maar het is wel goed!quote:
Neen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 17:19 schreef Etcetera het volgende:
escher?
TrickyDick +1quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 17:26 schreef TrickyDick het volgende:
Magritte of Magrit
dat is niet sterk maar kracht.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 18:01 schreef vipergts het volgende:
forza
Betekent inderdaad "kracht", maar "Sforza" kun je wel degelijk ook met "Sterk" vertalen !!!quote:
Sorry mensen !!! Ik heb het m'n vriendin gevraagd en zij zegt inderdaad dat Sforza eerder van "Forceren" is afgeleid en dus niet van sterk !!! Mijn excuses voor mijn verkeerde vertaling en Lienelien (als ik het goed heb gezien) nog meer mijn excuses voor mijn hooghartige verdediging dat het wèl juist was !!!quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 18:05 schreef TrickyDick het volgende:
[..]
Betekent inderdaad "kracht", maar "Sforza" kun je wel degelijk ook met "Sterk" vertalen !!!
Wie was die ted bundy nog maar weer?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 18:14 schreef vipergts het volgende:
Trickydick+1 Wist je dat die man tijdens zijn proces ongeveer 200 brieven kreeg van vrouwelijke fans. hij is zelf getrouwd en vader geworden tijdens het proces.
seriemoordenaar uit de jaren 70 die in 1989 is geëxecuteerd !!!quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 18:16 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Wie was die ted bundyt nog maar weer?
Indeed it is !!!quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 18:28 schreef vipergts het volgende:
its toasted
Ach joh, je overdrijft. Dat doet ie bijna nooit namelijk:quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 18:39 schreef Etcetera het volgende:
TrickyDick, klein verzoek: kun je stoppen met die uitroeptekenshet leest ongelooflijk irritant
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 17:29 schreef TrickyDick het volgende:
Joepie !!!
Nieuwe vraag komt eraan; ik moet even controleren of mijn antwoord wel juist is !!!
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 17:34 schreef TrickyDick het volgende:
Het logo van het automerk ALFA Romeo bestaat uit het St.Joriskruis en een beeltenis uit het familiewapen van een eens machtige Milanese familie ... De beeltenis bestaat uit een kronkelende slang die een jongetje opslokt !!! Hoe heet deze, in de middeleeuwen, machtige familie ?!?!
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 17:40 schreef TrickyDick het volgende:
Hun achternaam vertaald in het Nederlands betekent "Sterk" !!!
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 17:44 schreef TrickyDick het volgende:
Hun achternaam lijkt veel op het eerste woord van een bekende Italiaanse politieke partij !!!
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 17:58 schreef TrickyDick het volgende:
Ken je ook niet de naam van de partij van Berlusconi ?!?!
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 18:00 schreef TrickyDick het volgende:
Okay; vul de puntjes in ...
De naam is :
Sfo..a !!!
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 18:05 schreef TrickyDick het volgende:
[..]
Betekent inderdaad "kracht", maar "Sforza" kun je wel degelijk ook met "Sterk" vertalen !!!
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 18:11 schreef TrickyDick het volgende:
[..]
Sorry mensen !!! Ik heb het m'n vriendin gevraagd en zij zegt inderdaad dat Sforza eerder van "Forceren" is afgeleid en dus niet van sterk !!! Mijn excuses voor mijn verkeerde vertaling en Lienelien (als ik het goed heb gezien) nog meer mijn excuses voor mijn hooghartige verdediging dat het wèl juist was !!!
Ik zat fout !!!
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 18:18 schreef TrickyDick het volgende:
Ja, ik heb een film over hem gezien en de volgende dag heb ik hem (destijds) opgegoogled !!!
Vreselijke gast !!!
Snel ff één, want ik moet er vandoor ...
Het sigarettenmerk "Lucky Strike" heeft als logo enkele cirkels (voornamelijk rood) met daarin de merknaam ... Onder "lucky Strike" staat in kleine letters (maak af) "It's t ..." ?!?!
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 18:19 schreef TrickyDick het volgende:
[..]
seriemoordenaar uit de jaren 70 die in 1989 is geëxecuteerd !!!
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 18:28 schreef TrickyDick het volgende:
Hint omdat ik er vandoor moet .. je kunt dit ook met brood doen !!!
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 18:30 schreef TrickyDick het volgende:
[..]
Indeed it is !!!
vipergts + 1
Fijn Weekend Allemaal![]()
Nee, wel een lid van The Smiths.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 20:17 schreef ChrisJX het volgende:
Eric Clapton
Nee, die is het niet. Het antwoord staat trouwens al in een spelfout in 1 van mijn vorige hints.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 20:23 schreef ChrisJX het volgende:
Tja... John Major was een premier, die is het vast niet
NME is het grootste muziekblad van Engeland. New Musical Express. Vergelijkbaar met de Nederlandse OOR. Maar dan toonaangevender.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:15 schreef ChrisJX het volgende:
Wat is de NME? En bij deze over de Beatles.
Doeiquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 22:21 schreef erkel het volgende:
Ontopic: Voor mijn tijd en interesseert me bar weinig....
Buster Poindexter bedoel je denk ik, niet dat ik het antwoord weet hoorquote:
Ja, maar ik was er ff niet hè?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 23:00 schreef tong80 het volgende:
jas eindelijk.
Ik heb toch genoeg hintjes gegeven ?
omdat Ian Gillan zijn stembanden dat niet trekkenquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 23:11 schreef Homdeck het volgende:
Waarom speelt Deep Purple het nummer Child in Time nooit meer live?
inderdaad. hij heeft 2 weken geen stem meer als hij het gezongen heeft.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 23:17 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
omdat Ian Gillan zijn stembanden dat niet trekken![]()
slaap lekker!quote:
ik weet dat chandler&joey een eend hebben, dan houdt mijn kennis op...quote:
hou 't maar gewoon op een algemene vraag, anders komen er hier dadelijk nog mensen met kruiswoordpuzzels of sudoku's aanquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 23:48 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
ik weet dat chandler&joey een eend hebben, dan houdt mijn kennis op...
Zal ik eens een niet heel erg moeilijke cryptische doen?
Hey niets mis met sudoku's he!quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 23:50 schreef WooZ het volgende:
[..]
hou 't maar gewoon op een algemene vraag, anders komen er hier dadelijk nog mensen met kruiswoordpuzzels of sudoku's aan
dan mis je nog de Mona lisaquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 23:51 schreef Tha_Erik het volgende:
Wet.
2x een wet, een theorie en een code (:?)quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 23:50 schreef Feldhofer het volgende:
Newton en een appel
Archimedes en water
Einstein en relativiteit
Da Vinci en De Mona lisa
Welke term zoek ik?
zeer dichtbij, een huidig voorbeeld van deze term is Stephen Hawking.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:07 schreef Etcetera het volgende:
talent
Heel juist!quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:09 schreef Yurithemaster het volgende:
Geniaal?
Gelukkig werd ze bij grootmoeder gevondenquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:27 schreef Etcetera het volgende:
Rood Kapje
Was grootmoeder niet opgegeten door de wolf danquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:30 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
Gelukkig werd ze bij grootmoeder gevonden
Etcetera +1
Deze keer liep het goed af!quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:32 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Was grootmoeder niet opgegeten door de wolf dan![]()
Iranquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:31 schreef Etcetera het volgende:
Wat houdt de staatsvorm cesaropapie in?
De paus is het staatshoofdquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:31 schreef Etcetera het volgende:
Wat houdt de staatsvorm cesaropapie in?
Hawaii_Tim +1quote:
quote:Een cesaropapie is een staatsvorm waarbij de wereldlijke/tijdelijke leider ook de geestelijke leider is en de wereldlijke macht ingrijpt in de geestelijke rechten van de Kerk.
Voorbeelden van een cesaropapie:
* Het Byzantijnse Keizerrijk, vooral onder Justinianus I (527-565)
* Verenigd Koninkrijk (theoretisch; de koningen van Engeland zijn ook hoofd van de Anglicaanse Kerk)
Voor de mindere politiekers onder ons was mijn omschrijving duidelijker hoorquote:
ben ik het helemaal mee eensquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:40 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
Voor de mindere politiekers onder ons was mijn omschrijving duidelijker hoor![]()
market garden?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:11 schreef Yurithemaster het volgende:
Dan doe ik er nog wel een
Wat was de codenaam(operatie-????) van d-day
The longest day?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:11 schreef Yurithemaster het volgende:
Overlordquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:11 schreef Yurithemaster het volgende:
quote:
montgommery?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:21 schreef Feldhofer het volgende:
Market Garden werd net genoemd, wiens idee was dat?
Ach ja om deze tijd doen we niet moeilijk over spelling, Bernard Montgomery idd.quote:
Jeejquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:27 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
Ach ja om deze tijd doen we niet moeilijk over spelling, Bernard Montgomery idd.![]()
Yurithemaster +1
Nee het was een veldmaarschalkquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:39 schreef -Beer- het volgende:
Himmler?
Erwin Rommel?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:40 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Nee het was een veldmaarschalk
Veldmaarschalk was de cluequote:
f-16?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:48 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
Veldmaarschalk was de clue
noem 2 gevechtsvliegtuigen die in de oorlog actief waren die we momenteel bespreken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |