2x een wet, een theorie en een code (:?)quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 23:50 schreef Feldhofer het volgende:
Newton en een appel
Archimedes en water
Einstein en relativiteit
Da Vinci en De Mona lisa
Welke term zoek ik?
zeer dichtbij, een huidig voorbeeld van deze term is Stephen Hawking.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:07 schreef Etcetera het volgende:
talent
Heel juist!quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:09 schreef Yurithemaster het volgende:
Geniaal?
Gelukkig werd ze bij grootmoeder gevondenquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:27 schreef Etcetera het volgende:
Rood Kapje
Was grootmoeder niet opgegeten door de wolf danquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:30 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
Gelukkig werd ze bij grootmoeder gevonden
Etcetera +1
Deze keer liep het goed af!quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:32 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Was grootmoeder niet opgegeten door de wolf dan![]()
Iranquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:31 schreef Etcetera het volgende:
Wat houdt de staatsvorm cesaropapie in?
De paus is het staatshoofdquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:31 schreef Etcetera het volgende:
Wat houdt de staatsvorm cesaropapie in?
Hawaii_Tim +1quote:
quote:Een cesaropapie is een staatsvorm waarbij de wereldlijke/tijdelijke leider ook de geestelijke leider is en de wereldlijke macht ingrijpt in de geestelijke rechten van de Kerk.
Voorbeelden van een cesaropapie:
* Het Byzantijnse Keizerrijk, vooral onder Justinianus I (527-565)
* Verenigd Koninkrijk (theoretisch; de koningen van Engeland zijn ook hoofd van de Anglicaanse Kerk)
Voor de mindere politiekers onder ons was mijn omschrijving duidelijker hoorquote:
ben ik het helemaal mee eensquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:40 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
Voor de mindere politiekers onder ons was mijn omschrijving duidelijker hoor![]()
market garden?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:11 schreef Yurithemaster het volgende:
Dan doe ik er nog wel een
Wat was de codenaam(operatie-????) van d-day
The longest day?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:11 schreef Yurithemaster het volgende:
Overlordquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:11 schreef Yurithemaster het volgende:
quote:
montgommery?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:21 schreef Feldhofer het volgende:
Market Garden werd net genoemd, wiens idee was dat?
Ach ja om deze tijd doen we niet moeilijk over spelling, Bernard Montgomery idd.quote:
Jeejquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:27 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
Ach ja om deze tijd doen we niet moeilijk over spelling, Bernard Montgomery idd.![]()
Yurithemaster +1
Nee het was een veldmaarschalkquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:39 schreef -Beer- het volgende:
Himmler?
Erwin Rommel?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:40 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Nee het was een veldmaarschalk
Veldmaarschalk was de cluequote:
f-16?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:48 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
Veldmaarschalk was de clue
noem 2 gevechtsvliegtuigen die in de oorlog actief waren die we momenteel bespreken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |