abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42384267
Bron: NOS Teletekst donderdag 5 oktober 2006:

Afwijzing moslimsollicitant onjuist

De stad Rotterdam mag een sollicitant
met een islamitische overtuiging niet
weigeren alleen omdat hij vrouwen geen
hand wil geven.Dat zegt de Commissie
Gelijke Behandeling.

Volgens de commissie is er sprake van
discriminatie als een man vrouwen geen
hand wil geven.Maar de gemeente had na
moeten gaan of er andere manieren zijn
waarop de man met respect een vrouw kan
begroeten.Dat zou voldoen,als hij dan
tenminste ook mannen zo begroet.

De gemeente Rotterdam had de man ook
afgewezen omdat hij zich religieus
kleedt.De commissie zegt dat dat alleen
geen reden is.

Vrouwen de hand schudden is normaal in Nederland, dus iemand die goed geïntegreerd is maakt hier geen punt van. Als ik in Japan zou gaan wonen wordt er van mij ook verwacht dat ik een buiging maak voor de mensen.
Dat van die kleding is in feite krom. Vrouwen uit islamitische landen mogen hun traditionele kleding ook aan op het werk, dus waarom nu deze man niet? Let wel: ik vind sowieso dat je op je werk volgens de cultuur van het land waarin je woont en leeft gekleed moet gaan èn je moet gedragen, maar dat schijnt niet overal nodig te zijn. Dus: als vrouwen traditioneel gekleed mogen gaan moet dat deze man ook toegestaan worden, of schaf het dragen van religieuze en / of traditionele kleding op het werk dan helemáál af. Gelijke monniken, gelijke kappen.
pi_42384466
Gelukkig is een uitspraak van de Commissie Gelijke Behandeling niet bindend. Als het aan die linkse commissie ligt verandert heel Nederland zonder slag of stoot in een islamitische heilstaat. Want dat mag je niet tegenhouden. Ies diezcrieminazi.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_42384695
Ik heb nooit moeite gehad met sollicitaties, op het moment 5 parttime banen
pi_42384790
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:07 schreef R@b het volgende:
verandert heel Nederland zonder slag of stoot in een islamitische heilstaat.
De voedingsbodem voor poltiek rechts. Je kunt het vergelijken met de 'war on terror' van Bush.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
  donderdag 5 oktober 2006 @ 12:22:11 #5
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_42384810
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:16 schreef Triggershot het volgende:
je bedoelt parttime bananen, toch?
Float like a butterfly, sting like a bee
pi_42384834
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:22 schreef muhammad_ali het volgende:

[..]

je bedoelt parttime bananen, toch?
Sure
pi_42384961
Dan weiger je hem toich gewoon om een andere reden?

Je zegt gewoon dat hij niet aan de eisen of volwachtingen voldoet in zijn presteren. probleem opgelost.
I mean no harm
pi_42385003
De Commissie Gelijke Behandeling geeft hier dus duidelijk zelf een draai aan het Islamitische geloof om deze toch maar geforceerd in de Westerse samenleving in te voegen.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 12:31:49 #9
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_42385048
Als ik zo op mijn werk kom, neemt die raad dat dan ook serieus? Ik betwijfel het:

[ Bericht 5% gewijzigd door SillyWalks op 05-10-2006 12:40:10 ]
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_42385076
Die kerel rechtsonder heeft een beetje geestelijke problemen volgens mij
en die kerel linksonder ook trouwens
pi_42385077
quote:
hand wil geven.Dat zegt de Commissie
Gelijke Behandeling.
Nederland op z'n smalst.... Een geitenneuker die vrouwen NIET als gelijke behandelt, gaat lopen jammeren bij de Commissie Gelijke Behandeling en krijgt godberterd nog gelijk ook!
De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
pi_42385081
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:31 schreef SillyWalks het volgende:
Als ik zo op mijn werk kom, neemt die raad dat dan ook serieus? Ik betwijfel het:

pi_42385134
Een afwijzing van een moslim is altijd onjuist.
pi_42385152
Helaas is niet in het bericht te vinden of deze man heeft gesolliciteerd op een functie, waarbij hij met publiek in aanraking komt. Voor deze functies hoort het erbij dat je mensen, mannen en vrouwen, een hand geeft en representatieve kleding draagt. Deze man heeft zich zelf deze beperking opgelegd en moet dan niet klagen, dat hij daardoor niet geschikt is voor bepaalde functies. De Commissie Gelijke Behandeling maakt zich zelf belachelijk met deze uitspraak.
pi_42385196
Overigens wordt er wel altijd nogal snel met de termen 'discriminatie' en 'racisme' geschermd. Nuance is ok.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
  donderdag 5 oktober 2006 @ 12:38:31 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_42385203
Hij kleedt zich religieus? Met andere woorden in een Djellabah? Geen wonder dat ze hem afgewezen hebben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_42385290
Ik mag uit geloofsovertuiging geen moslims de hand schudden of met ze praten.
Zo, kijken of ik ook aangenomen wordt.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_42385400
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:32 schreef Vitalogy het volgende:
Die kerel rechtsonder heeft een beetje geestelijke problemen volgens mij
en die kerel linksonder ook trouwens
Die kerel linksonder heeft ook zichtbare lichamelijke problemen!!!
pi_42385412
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:35 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Tuuuuurlijk!
pi_42385429
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:41 schreef longinus het volgende:
Dát heet dan weer wèl discriminatie!
  donderdag 5 oktober 2006 @ 12:47:06 #21
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_42385433
Te gek voor woorden eigenlijk. Maar ja, de Partij Van De Allochtoon krijgt hier natte dromen van.
Eigenlijk is het wel aandoenlijk dat iemand die discrimineert gaat piepen bij de commissie gelijke behandeling.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  donderdag 5 oktober 2006 @ 12:48:52 #22
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_42385496
quote:
Binnen no-time heb je dan grote problemen.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_42385630
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:46 schreef progrock het volgende:

[..]

Dát heet dan weer wèl discriminatie!
Nee hoor, ik kan ze ook op een ander manier begroeten en het schriftelijk afhandelen, dit zijn opzichzelf heel gangbare alternatieven.
pi_42385690
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:48 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Binnen no-time heb je dan grote problemen.
Blijkbaar niet in Nederland, als er een goed alternatief is dan zou het niet tot problemen moeten leiden.
Problemen krijg je pas als je hun cultuur afwijst, dat doe ik niet met mijn geloofsovertuiging.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 13:03:26 #25
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_42385929
quote:
Dat is praten met argumenten die je verzint om je gelijk te krijgen, feitelijk gezien heb je niet zo'n geloofsovertuiging, dus zulke nonsens is GEEN argument.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 5 oktober 2006 @ 13:04:11 #26
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_42385952
Was net op de radio, bleek dat die kerel naar hoofd klantenservice (of zoeits) van de Sociale Dienst solliciteerde.

Die man is terecht afgewezen, hij discrimineert namelijk als hij alleen mannen een hand geeft.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_42385959
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:03 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat is praten met argumenten die je verzint om je gelijk te krijgen, feitelijk gezien heb je niet zo'n geloofsovertuiging, dus zulke nonsens is GEEN argument.

²
Agie, kan jij een k800 unlocken?
  donderdag 5 oktober 2006 @ 13:12:39 #28
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_42386181
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:16 schreef Triggershot het volgende:
Geef jij mannen en vrouwen en hand? Vermeld je het bij je sollicitatie als je dat niet doet? De meeste moslims die ik ken hebben er namelijk geen problemen mee, en ik denk dat de gemeente Rotterdam een hoop moslims in dienst heeft die daar geen probleem mee hebben. Het gaat niet om het moslim-zijn, maar om het weigeren van mensen een hand geven.

Ik snap het oordeel van die commissie ook niet helemaal. Natuurlijk is er een andere manier waarop die sollicitant respect kan betuigen. Alleen, als iemand anders een hand uitsteekt, deze geweigerd wordt, waarop de moslim in kwestie die persoon op een andere manier begroet, dan is de kans toch vrij groot dat dit als 'geen respect' wordt ervaren.

Nogmaals, er zijn veel moslims die er geen probleem mee hebben/van maken. Dat deze persoon dat wel heeft is zijn goed recht, maar dan moet hij niet vreemd opkijken dat op grond daarvan geselecteerd wordt. Ik kan ook niet in een monnikspij achter een balie gaan zitten, zoals hierboven al werd gezegd.

Tot slot snap ik niet wat personen die dit soort klachten indienen willen bereiken. Wil je alsnog aangenomen worden? De 'sfeer is toch al verziekt', dus niet alleen gaat het slecht werken, ook is dat een duidelijke reden om hem na een tijdje toch weer te ontslaan.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_42386187
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:35 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Als het alleen gaat om het feit dat hij/zij moslim is wel ja, maar als het gewoon een luie lamzak is kan ie een deur verderop gaan solliciteren.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_42386282
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:03 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Waar, ik heb geen problemen om met ze te praten of de hand te schudden maar als ik dit wel zou hebben dan zou dit een solicitatie niet in de weg mogen staan.

Ik ben van mening dat iemand de gangbare vorm van beleefdheid naleeft, en dat is in nederland een handdruk bij mannen en bij vrouwen. Het is aan de ontvanger om deze aan te nemen of niet.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 13:18:18 #31
13462 BansheeBoy
pi_42386367
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Agie, kan jij een k800 unlocken?
Nee man, ken nog niemand helaas.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_42386405
Als in een land de gangbare vorm van beleefdheid het bestasten van elkaars schaamstreek is, wat dan?

Ik zie essay potentieel BSB.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 13:20:49 #33
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_42386441
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:12 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
Tot slot snap ik niet wat personen die dit soort klachten indienen willen bereiken. Wil je alsnog aangenomen worden? De 'sfeer is toch al verziekt', dus niet alleen gaat het slecht werken, ook is dat een duidelijke reden om hem na een tijdje toch weer te ontslaan.
Mijn vrouw doet P&O, en het bedrijf waar ze hiervoor werkte had ook een gevalletje met die Commissie.

Waar het mensen om gaat die naar die commissie stappen = ¤¤¤¤¤¤¤¤¤ !!!!!!!!

De Commissie Gelijke Behalndeling adviseert dan de rechter een sappige schadevergoeding....

In het geval waar mijn vrouw mee te maken had, krijg betreffende klager een jaarsalaris mee naar huis zonder ooit een minuut daar gewerkt te hebben. En dat ging om een megafunctie.

K*ching!
pi_42386509
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Als in een land de gangbare vorm van beleefdheid het bestasten van elkaars schaamstreek is, wat dan?

Als je dat niet wilt dan moet je niet naar dat land gaan.
pi_42386545
quote:

Wat een ongelofelijk domme vergelijking. Gefeliciteerd, jij wint vandaag de eerste prijs.
pi_42386580
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:18 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nee man, ken nog niemand helaas.

²
Kpn, maar ze willen er 70 euro voor.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 13:28:06 #37
13462 BansheeBoy
pi_42386613
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:25 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat een ongelofelijk domme vergelijking. Gefeliciteerd, jij wint vandaag de eerste prijs.
En toch heeft hij ergens een punt! Puur en alleen zeggen:"Zo gaat dat in dit land, dit zijn de omgangsvormen." is geen argument, want what's next, elkaar bij elke groet insmeren met verse talkpoeder?

²
  donderdag 5 oktober 2006 @ 13:28:36 #38
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_42386629
Zie hier het hele verhaal : http://www.cgb.nl/cgb242.php
pi_42386646
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:25 schreef Hathor het volgende:

[..]

Helemaal krom is het ook niet, er zijn stammen geweest waar dit gebeurde om te laten zien dat ze niks van elkaar te vrezen hebben. het gebruik is nu uitgeroeid.
pi_42386820
Nou sorry hoor, ik vind het vergelijken van elkaars kruis betasten met het schudden van een hand een beetje krom lopen. Beetje een drogreden om je eigen standpunt overeind te houden. Als je vanwege geloofsovertuiging mensen van het andere geslacht geen hand kan geven gooi je in deze maatschappij gewoon je eigen glazen in, en moet je ook niet zielig gaan lopen zijn als je nergens word aangenomen. Het beste is dan gewoon om lekker je koffertje te pakken en te gaan wonen in een land waar zulk soort verschijnselen wel op prijs gesteld worden.
pi_42386892
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:34 schreef Hathor het volgende:
Nou sorry hoor, ik vind het vergelijken van elkaars kruis betasten met het schudden van een hand een beetje krom lopen. Beetje een drogreden om je eigen standpunt overeind te houden. Als je vanwege geloofsovertuiging mensen van het andere geslacht geen hand kan geven gooi je in deze maatschappij gewoon je eigen glazen in, en moet je ook niet zielig gaan lopen zijn als je nergens word aangenomen. Het beste is dan gewoon om lekker je koffertje te pakken en te gaan wonen in een land waar zulk soort verschijnselen wel op prijs gesteld worden.
Dat bedoel ik, begroetingen kunnen overal anders zijn.
En ik ben het met je eens.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 13:38:16 #42
13462 BansheeBoy
pi_42386937
quote:
Het beste is dan gewoon om lekker je koffertje te pakken en te gaan wonen in een land waar zulk soort verschijnselen wel op prijs gesteld worden.
Ik dacht al, waar blijft dit "argument". Moet toch minimaal 1 keer voorkomen per discours.

²
pi_42387077
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik dacht al, waar blijft dit "argument". Moet toch minimaal 1 keer voorkomen per discours.

²
Als jij aleen maar dat punt eruit kan lichten en het voorgaande volledig negeert, dan heb je een nog veel groter bord voor je kop als ik dacht. Maar goed joh, als jij je er beter door voelt door het in het racisme hokje te plaatsen, ga vooral je gang, ik geloof niet dat ik er minder om zal gaan eten.
pi_42387079
quote:
Geen reden om enkel daarom de koffers te pakken hoor. Lange leve de uitkering
pi_42387158
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Geen reden om enkel daarom de koffers te pakken hoor. Lange leve de uitkering
Ja sorry vriend, ook daar kan je te maken krijgen met vrouwelijke consulenten die je bij binnenkomst een hand willen schudden.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 13:46:36 #46
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42387263
Het lange verhaal in de Volkskrant. De baan is klant manager bij sociale zaken. Dus intake- en werkzoekgespreken met jou onbekendemannen en vrouwen. Voor aan baan die dus primair bestaat uit zakelijk contact met vreemden..Is dit wat ze bedoelen met wederzijdse integratie? Nederland heeft na Fortuyn nog niets geleerd en we zijn nog niet veel verder dan 5 jaar terug.

Comissie Gelijke Behandeling? Zit die soms vol met theedrinkers, moslims en Cohens?
quote:
Volkskrant
Hand weigeren geen reden sollicitant af te wijzen

ANP

ROTTERDAM - De gemeente Rotterdam heeft ten onrechte een sollicitant afgewezen die uit religieuze overwegingen weigerde vrouwen een hand te geven. Dat heeft de Commissie Gelijke Behandeling donderdag laten weten.
Volgens de commissie heeft de gemeente ‘nagelaten een zorgvuldige afweging te maken tussen enerzijds haar plicht zorg te dragen voor een discriminatievrije werkomgeving en anderzijds het recht van een (potentiële) werknemer om invulling te geven aan zijn godsdienstige beleving.’

De man, een moslim, had gesolliciteerd naar de functie van klantmanager bij de dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Hij werd niet alleen afgewezen omdat zijn religie hem verbood een vrouw de hand te schudden, ook zijn kledingstijl paste volgens de gemeente niet bij de functie. Volgens de gemeente staat het weigeren om vrouwen een hand te geven een goede uitoefening van de functie klantmanager in de weg.

De sollicitant kaartte zijn afwijzing in juni aan bij de Commissie Gelijke Behandeling. Begin september kwamen partijen bij elkaar om de kwestie te bespreken. De gemeente voerde aan dat de verschijning van de man, in traditionele islamitische kledij, agressie zou kunnen oproepen bij de de klanten van de dienst Sociale Zaken en zo een gevaar zou kunnen opleveren voor collega's.

De gemeente had volgens de commissie moeten nagaan of er ook andere respectvolle manieren zijn om elkaar te begroeten. Een werkgever mag het betonen van respect verlangen, maar daarmee staat nog niet vast welke vorm dat moet krijgen. ‘Wel dienen mannen en vrouwen op eenzelfde manier te worden begroet’, aldus de commissie.

In maart oordeelde de CGB dat een ROC in Utrecht ten onrechte een islamitische leerlinge had geweigerd die mannen geen hand wilde geven. De school zou zich hiermee schuldig maken aan discriminatie.

De gemeente Rotterdam wilde donderdag eerst het oordeel van de CGB bestuderen voordat ze reageert.
Vooral links blijven stemmen mensen, vooral doen!
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 13:47:20 #47
13462 BansheeBoy
pi_42387289
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:41 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als jij aleen maar dat punt eruit kan lichten en het voorgaande volledig negeert, dan heb je een nog veel groter bord voor je kop als ik dacht. Maar goed joh, als jij je er beter door voelt door het in het racisme hokje te plaatsen, ga vooral je gang, ik geloof niet dat ik er minder om zal gaan eten.
Heb je mij ergens racisme horen zeggen? Nee!

Veel van "jullie" denkbeelden zijn gestoeld op onderbuikgevoelens, vervolgens verzinnen jullie er "argumenten" voor omdat het anders niet geaccepteerd wordt, maar feit blijft dat "jullie" je laten leiden door de onderbuikgevoelens. Wat is er feitelijk mis met onderstaande:

Moslim: "Mevrouw ik mag u vanwege mijn geloof en uit respect voor u geen hand geven. Ik hoop dat u daar begrip voor heeft. Als teken van respect heb ik toch een doos Belgische (alcoholvrije) bonbons en wat lamskoteletten voor u meegenomen."

Niks toch?

²
  donderdag 5 oktober 2006 @ 13:52:05 #48
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_42387455
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:15 schreef longinus het volgende:
Ik ben van mening dat iemand de gangbare vorm van beleefdheid naleeft, en dat is in nederland een handdruk bij mannen en bij vrouwen. Het is aan de ontvanger om deze aan te nemen of niet.
Tot de ontvanger een moslim is die vrouwen de hand niet wenst te schudden, ja. Dan is het een schande.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  donderdag 5 oktober 2006 @ 13:53:27 #49
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42387498
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:47 schreef BansheeBoy het volgende:
Moslim: "Mevrouw ik mag u vanwege mijn geloof en uit respect voor u geen hand geven. Ik hoop dat u daar begrip voor heeft. Als teken van respect heb ik toch een doos Belgische (alcoholvrije) bonbons en wat lamskoteletten voor u meegenomen."
Leuk maar de praktijk is dus gwoon dat de vrouw geen hand krijgt en ook geen kado.

We hebben het hier niet over een winkel waar je niet meer naar toegaat als de verkoper je niet aanstaat. Het gaat om de overheid.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_42387568
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:43 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja sorry vriend, ook daar kan je te maken krijgen met vrouwelijke consulenten die je bij binnenkomst een hand willen schudden.
Ben ik nu zelfs je vriend bij gebrek aan vrienden?

Die consulenten daar hebben niets te maken met jouw wel of niet handenschudden. Zij zijn daar om jouw aanvraag in behandeling te nemen, niet meer niet minder.

Een goede tip. Lik je handpalm in het zicht op het moment dat een vrouw je hand wil schudden en ze is lelijk. Moet je dan eens kijken of ze je hand wil schudden of niet.
pi_42387606
quote:

[..]

Veel van "jullie" denkbeelden zijn gestoeld op onderbuikgevoelens, vervolgens verzinnen jullie er "argumenten" voor omdat het anders niet geaccepteerd wordt, maar feit blijft dat "jullie" je laten leiden door de onderbuikgevoelens. Wat is er feitelijk mis met onderstaande:

Niks toch?

²
Lees dan voor het gamak eens even de post boven de jouwe, dan snap je mij misschien iets beter. Het betreft hier een baan met veel sociale contacten, dan kan je het je gewoon niet veroorloven om religie in de weg te laten staan van goed fatsoen. Als je koste wat kost wil vasthouden aan dat soort hardcore Islamitische tradities, verklein je zelf je kansen op de arbeidsmarkt, en ben je dus beter af in een maatschappij waar het wel op prijs word gesteld. Snap-e-vous ?

En trouwens, van onderbuikgevoelens heb ik totaal geen last, of het moet zijn wanneer ik chili con carne heb gegeten.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 13:59:00 #52
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_42387729
Het kernprobleem is de afwijzing van ons samenlevingsmodel, islam werkt de segregatie in de hand, de superieure beleving van de gelovigen staats haaks op hun bekrompenheid.
Je kan de mensen wel uit achtergestelde gebieden halen, de achterstelling krijg je echter niet uit de fanatieke moslimaanhang.
pi_42387758
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ben ik nu zelfs je vriend bij gebrek aan vrienden?

Die consulenten daar hebben niets te maken met jouw wel of niet handenschudden. Zij zijn daar om jouw aanvraag in behandeling te nemen, niet meer niet minder.

Een goede tip. Lik je handpalm in het zicht op het moment dat een vrouw je hand wil schudden en ze is lelijk. Moet je dan eens kijken of ze je hand wil schudden of niet.
Toch zul je ze raar zien opkijken als jij die uitgestoken hand weigert. In deze maatschappij staat dat namelijk gewoon gelijk aan een belediging, en niemand vind het leuk om beledigt te worden, nietwaar ?

En vriend is gewoon een uitdrukking pik.
pi_42387798
Het gaat altijd om geeeeeeeeld.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 14:03:12 #55
13462 BansheeBoy
pi_42387881
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 14:00 schreef Scorpie het volgende:
Het gaat altijd om geeeeeeeeld.
Veel Moslims vinden principes belangrijker.

²
pi_42387882
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:52 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Tot de ontvanger een moslim is die vrouwen de hand niet wenst te schudden, ja. Dan is het een schande.
Ja, daar zit wat in. In het geval van de imam die Verdonk geen hand wilde geven is dat argument aan te voeren.
Persoonlijk zeg ik dan, ontvanger of niet, in Nederland wordt het als een belediging voor de vrouw gezien wanneer men geen hand wenst te geven. Deze waarden stroken niet met elkaar, ik vind dat hier in Nederland de moslim zich moet aanpassen en dus niet bewust vrouwen moet beledigen. In Marokko moet de Nederlandse vrouw zich aanpassen.
Simpel

Maar terugkomend op je argument. De man solliciteert bij een overheidsdienst. Hij is dus zeer zeker niet de ontvanger van de handdruk maar degene die hem moet aanbieden. Hij heeft daar geen zin in vanwege zijn geloof, prima, maar de functie is een instrument van een overheidsorgaan. Zijn geloof is gewoonweg geen goede reden.

Goed ik geef nu op een normale manier denk ik een weerwoord maar om eerlijk te zijn...
mijn sentimenten jegens de moslimgemeenschap zijn zeer diep onder het minpunt gedaald. Echt bij elk klein detail wordt het geloof erbij gehaald en is de bereidwilligheid om zich aan te passen aan de normen en waarden in Nederland verdwenen. Als die al ooit aanwezig is geweest. Ik heb het echt helemaal gehad en denk nu dus echt sodemieter toch een eind op met je gezeik de hele tijd.
pi_42387908
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:59 schreef Hathor het volgende:

[..]

Toch zul je ze raar zien opkijken als jij die uitgestoken hand weigert. In deze maatschappij staat dat namelijk gewoon gelijk aan een belediging, en niemand vind het leuk om beledigt te worden, nietwaar ?
Dat getuigt van lange tenen. De handgeweigerde zal dat maar moeten accepteren.
quote:
En vriend is gewoon een uitdrukking pik.
Waarom heb jij geen vrienden die moslim zijn?
pi_42387943
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 14:03 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Veel Moslims vinden principes belangrijker.

²
Geef me dan 1 reden om naar zo`n Commissie te stappen?
Dat er op papier staat dat iemand anders vind dat het diescrimienatie ies?
  donderdag 5 oktober 2006 @ 14:09:11 #59
13462 BansheeBoy
pi_42388067
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 14:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Geef me dan 1 reden om naar zo`n Commissie te stappen?
Dat er op papier staat dat iemand anders vind dat het diescrimienatie ies?
Om een voorbeeld te stellen, om toekomstige gevallen in het voordeel te laten uitvallen voor Moslims.

²
pi_42388131
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 14:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

[..]

Waarom heb jij geen vrienden die moslim zijn?
Nee, de handweigeraar zal zich aan moeten passen aan de normen en waarden van DEZE maatschappij, doet hij of zij dat niet, dan wens ik hem veel succes in het buitenland.

Trouwens...breek me alsjeblieft de bek niet open over lange tenen, want ik heb geen zin om een paar uur te gaan zitten typen om jou te laten zien wie hier nu werkelijk de lange tenen hebben in deze wereld.

Waar lees jij dat ik geen vrienden hebben die moslim zijn ? Dat staat namelijk helemaal nergens. In mijn kennissenkring zitten 4 moslims, 1 turk, 2 Marokkanen, en 1 Indonesier. Gelukkig praten wij nooit over religie, want anders zouden we elkaar waarschijnlijk niet veel zien.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 14:12:58 #61
13462 BansheeBoy
pi_42388200
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 14:10 schreef Hathor het volgende:

In mijn kennissenkring zitten 4 moslims, 1 turk, 2 Marokkanen, en 1 Indonesier.
Dat is dan 3% van je totale vriendenkring. Ff eerlijk, dat is toch belachelijk laag? En die 4 Moslims zijn dan zeker ook nog van die solide bountys anders zou je geen matti's met ze willen zijn?

²
pi_42388358
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 14:12 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat is dan 3% van je totale vriendenkring. Ff eerlijk, dat is toch belachelijk laag? En die 4 Moslims zijn dan zeker ook nog van die solide bountys anders zou je geen matti's met ze willen zijn?

²
Is dat mijn schuld ? Moet ik om jou een plezier te doen effe op zoek gaan naar wat extra moslimvrienden ?

Je kan het ook anders uitleggen. In mijn kennissenkring zitten geen Duitsers, geen Fransen, geen Italianen....dan is 4 moslims plotseling een overweldigende meerderheid. Je vrienden kies je trouwens niet uit, het overkomt je gewoon.
pi_42388375
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 14:09 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Om een voorbeeld te stellen, om toekomstige gevallen in het voordeel te laten uitvallen voor Moslims.

²
"Toekomstige" gevallen? Kortom, om te zorgen dat je in het vervolg a) dit soort idiote omgangsvormen mag blijven houden en b) je daar ook nog eens op voorgetrokken wordt?

Moet niet gekker worden
Neen mijn waarde bansheeboy, het gaat om de keiharde doekoe`s. Het geld is belangrijker en ik kan het ze niet kwalijk nemen, iedereen zou het doen.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 14:18:33 #64
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_42388397
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 14:03 schreef Vitalogy het volgende:
Maar terugkomend op je argument. De man solliciteert bij een overheidsdienst. Hij is dus zeer zeker niet de ontvanger van de handdruk maar degene die hem moet aanbieden. Hij heeft daar geen zin in vanwege zijn geloof, prima, maar de functie is een instrument van een overheidsorgaan. Zijn geloof is gewoonweg geen goede reden.
Mijn post had niks te maken met het bericht in de OP. Gewoon even om aan te tonen hoe verschillend mensen over dingen beginnen te denken als het over moslims gaat.
quote:
Goed ik geef nu op een normale manier denk ik een weerwoord maar om eerlijk te zijn...
mijn sentimenten jegens de moslimgemeenschap zijn zeer diep onder het minpunt gedaald. Echt bij elk klein detail wordt het geloof erbij gehaald en is de bereidwilligheid om zich aan te passen aan de normen en waarden in Nederland verdwenen.
Dat gebeurt van beide kanten. Een deel van Nederland kan ook niet meer rationeel nadenken als iets over moslims gaat, dat ben ik net zo goed zat.

En dat je op een normale manier antwoord geeft, lijkt me niet meer dan normaal. Ik post op een normale manier, waarom zou je niet normaal antwoorden? Omdat het om moslims gaat? Zie bovenstaande.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_42388471
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 14:10 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nee, de handweigeraar zal zich aan moeten passen aan de normen en waarden van DEZE maatschappij, doet hij of zij dat niet, dan wens ik hem veel succes in het buitenland.
Normen en waarden kunnen veranderen, net zoals de moslims nu proberen de normen en waarden in dit land te verbeteren. Zo waren de normen en waarden van nu ook niet wat ze waren in 1906. Als je echter niet tegen verandering kunt, dan kun je misschien beter je heil in het buitenland zoeken. Bijvoorbeeld in Noord-Korea. Daar zien ze verandering ook niet zitten.
quote:
Waar lees jij dat ik geen vrienden hebben die moslim zijn ? Dat staat namelijk helemaal nergens. In mijn kennissenkring zitten 4 moslims, 1 turk, 2 Marokkanen, en 1 Indonesier. Gelukkig praten wij nooit over religie, want anders zouden we elkaar waarschijnlijk niet veel zien.
Grappig om te zien dat je moslims bewust geen vrienden noemt, maar kennissen Typerend.
pi_42388636
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 14:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Normen en waarden kunnen veranderen, net zoals de moslims nu proberen de normen en waarden in dit land te verbeteren. Zo waren de normen en waarden van nu ook niet wat ze waren in 1906. Als je echter niet tegen verandering kunt, dan kun je misschien beter je heil in het buitenland zoeken. Bijvoorbeeld in Noord-Korea. Daar zien ze verandering ook niet zitten.
[..]

Grappig om te zien dat je moslims bewust geen vrienden noemt, maar kennissen Typerend.
Er zit ook een wezenlijk verschil tussen vrienden en kennissen. Een vriend is iemand met wie je alles deelt en aan wie je alles kunt vertellen, zulk soort mensen zijn vrij zeldzaam, als jij dat verschil niet ziet, zul je nog voor veel teleurstellingen komen te staan in het leven. Ik ken maar 4 van die personen, maar ik heb altijd gedacht dat het er meer waren. Door schade en schande word je uiteindelijk wijs zullen we maar zeggen.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 14:25:41 #67
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_42388657
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 14:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]
[..]
*Proest

We zullen ons hier gaan aanpassen aan zo'n cultuur/religie van middeleeuws kaliber.

Europese vrouwen hebben hard moeten knokken voor de positie die ze nu (officieel) hebben, en dan zullen ze nu moeten slikken dat zo'n pipo in djabella ze 'uit respect' geen hand geeft.

Dat is niet uit respect, maar omdat vrouwen in zijn ogen minderwaardige wezens zijn.
pi_42388777
quote:
Dit stukje tekst verdiend een aparte reactie, omdat de hoeveelheid domheid bijna tastbaar is, en daar wil ik het verder bij laten.
pi_42388837
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 14:25 schreef EdvandeBerg het volgende:

Dat is niet uit respect, maar omdat vrouwen in zijn ogen minderwaardige wezens zijn.
Indrukwekkend, dat jij aan de buitenkant iemand kan beoordelen wat hij doet en om welke reden.
pi_42388943
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 14:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dit stukje tekst verdiend een aparte reactie, omdat de hoeveelheid domheid bijna tastbaar is, en daar wil ik het verder bij laten.
Wil je het er nu al bij laten? Is de aantrekkingskracht van bier en porno zo groot?
pi_42389030
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 14:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wil je het er nu al bij laten? Is de aantrekkingskracht van bier en porno zo groot?
Groter als dat geleuter van jou in ieder geval.

I'm outtahere.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 14:39:03 #72
13462 BansheeBoy
pi_42389139
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 14:25 schreef EdvandeBerg het volgende:

Verdonk-Wannabee: je praat echt poep, neem dat maar van me aan

²
pi_42389315
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 14:18 schreef Angel_of_Dth het volgende:

En dat je op een normale manier antwoord geeft, lijkt me niet meer dan normaal. Ik post op een normale manier, waarom zou je niet normaal antwoorden? Omdat het om moslims gaat? Zie bovenstaande.
Omdat ik mij wel eens ongenuanceerd uitdruk en als het topic dan over moslims gaat word ik gelijk voor fascist oid uitgemaakt.

Het ontgaat mij trouwens niet dat op deze manier handig de discussie wordt omgedraaid. Ik of de gemiddelde Nederlander of wat dan ook staan niet ter discussie. Het gaat om een moslimbroeder die geen hand wilt geven, wat een Nederlander wel of niet doet is...totaal...niet...relevant.
pi_42389381
Heel begrijpelijk dat deze sollicitant is afgewezen.
Ontzettend jammer dat dit soort dingen voorkomen (en nog verdrietiger dat die commissie met twee maten meet )

Hier is het normaal dat je elkaar een hand geeft.

In het huis van mijn moslimvrienden is het etiquette (of geef het een naam) dat de dames heerlijk aan de keukentafel zitten en de heren ergens anders in huis.
Ook is het daar gebruikelijk dat de schoenen bij de vordeur blijven staan.

Als je KIEST om ergens te verblijven, dan heb je een groot deel van de "omgangsvormen/regels" ook te accepteren.

Ik doe mijn schoenen uit als ik bij mijn vriendin langs ga en kom lekker bij haar aan de keukentafel roddelen en heerlijke hapjes eten,
haar man (werkt bij een bank) doet niet raar en geeft gewoon een vrouw een hand als die zaken bij hem komt doen.

No big deal.
Iedereen wat water bij de wijn.

Als jij ervoor KIEST met de trein te gaan heb jij je ook aan de regels te houden
" kaartje kopen"
" voeten van de bank" (:P)
"andere treinreizigers niet lastig vallen"
etc etc

Je hoeft je niet aan de regels te houden.. je kan er ook voor kiezen dat neit te doen.Je moet dan alleen niet met de trein gaan.

Zou wat worden zeg... ik bij mijn vriendin thuis die heerlijk bij de heren aanschuift " omdat mijn levensovertuiging/omgangsvorm is dat je gezamelijk in de woonkamer zit" .

Ik denk dat ik de volgende keer niet meer welkom zou zijn en mijn vriendin ontzettend gekwetst zou zijn.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_42389432
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Die consulenten treden wel op namens de overheid, en dienen zich daarbij neutraal op te stellen. Ik kan me voorstellen dat de overheid daarbij niet zit te wachten op iemand die moeite heeft met handen schudden, wat in Nederland een normaal begroetingsgebaar is. Al hangt het er natuurlijk wel van af wat precies zijn functie is of zal zijn.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 15:19:47 #76
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_42390503
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 14:39 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Verdonk-Wannabee: je praat echt poep, neem dat maar van me aan

²
Degene die poep praat ben jij
quote:
Het bewijs van de oorlog tegen de Islam is elke dag te lezen op Fok
pi_42391814
Ik vind dat ze die man de baan op deze gronden iiid niet kunnen weigeren. Ikzelf weiger ook moslims en negers een hand te geven, bij solicitaties is dat nooit een probleem gebleken.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 17:01:10 #78
3542 Gia
User under construction
pi_42394315
quote:
Normen en waarden kunnen veranderen, net zoals de moslims nu proberen de normen en waarden in dit land te verbeteren.
Vrijheid inperken vind ik geen verbetering. Trouwens ze hebben niets te verbeteren. Onze normen en waarden zijn prima in orde. Als moslims dat niet vinden, vertrekken ze zelf maar naar een land dat beter bij ze past.
pi_42394424
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 17:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Vrijheid inperken vind ik geen verbetering. Trouwens ze hebben niets te verbeteren. Onze normen en waarden zijn prima in orde. Als moslims dat niet vinden, vertrekken ze zelf maar naar een land dat beter bij ze past.
dus als jij iets wilt aanpassen, iets wat je niet bevalt, errrrrrrrruit?
  donderdag 5 oktober 2006 @ 17:20:13 #80
3542 Gia
User under construction
pi_42394873
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 17:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Duh!!

Kirmizi heeft het over zaken die moslims hier willen veranderen en als die veranderingen Nederlanders niet bevallen, dan moeten die maar oprotten.

Dacht het es even niet hè?
quote:

Normen en waarden kunnen veranderen, net zoals de moslims nu proberen de normen en waarden in dit land te verbeteren. Zo waren de normen en waarden van nu ook niet wat ze waren in 1906. Als je echter niet tegen verandering kunt, dan kun je misschien beter je heil in het buitenland zoeken.
Als we die veranderingen niet pikken, gaan we ons ertegen verzetten. Ik zal me nooit in mijn eigen land aanpassen aan andere bevolkingsgroepen die zelf uit een ander land komen.
pi_42394925
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 17:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Duh!!

Kirmizi heeft het over zaken die moslims hier willen veranderen en als die veranderingen Nederlanders niet bevallen, dan moeten die maar oprotten.

Dacht het es even niet hè?
Nee is goed joh, als jij iets niet bevalt en je wilt het veranderen, pak je koffers en "oprotten"
pi_42396359
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 17:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee is goed joh, als jij iets niet bevalt en je wilt het veranderen, pak je koffers en "oprotten"
Ik denk niet dat ze dat bedoeld. Ik denk meer dat ze bedoeld dat als je het niet eens bent met de gang van zaken hier, en je er toch niks aan kan veranderen, het iedereen VRIJ staat om je geluk dan anders te beproeven.

Niet gelijk zo'n hoge rug opzetten joh.
pi_42397052
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 18:05 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze dat bedoeld. Ik denk meer dat ze bedoeld dat als je het niet eens bent met de gang van zaken hier, en je er toch niks aan kan veranderen, het iedereen VRIJ staat om je geluk dan anders te beproeven.

Niet gelijk zo'n hoge rug opzetten joh.
Weet ik wel, maar ik probeer zo bekrompen mogelijk over te komen

Ze heeft wel zoveel kritiek op moslims, maar zelf vergeet ze dan wanneer moslims weg zijn, Christenen aan de beurt zijn
pi_42397889
quote:

Als er alleen vrouwen in dat denkbeeldige land wonen ga ik verhuizen (mits ik de enige man daar blijf )
pi_42398003
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 18:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ze heeft wel zoveel kritiek op moslims, maar zelf vergeet ze dan wanneer moslims weg zijn, Christenen aan de beurt zijn
Wat een onzin.

Het is helemaal niet " tegen Moslims" .... waarom die slachtofferrol ?

Er is iemand die solliciteerd naar een functie en bij de sollicitatie procedure komt al aan het licht dat de beste man de functie niet in gaat/wil/kan vullen zoals de werkgever die functie omschreven heeft of ingevuld wil zien.

Einde verhaal, klaar.

Heeft niets met het Moslims zijn te maken.
Een nudist kleed zich ook aan als hij als maatschappelijkwerker, hypotheekadviseur of noem maar op aan het werk gaat. Niet omdat wij hem of zijn idee"en afkeuren, maar omdat "wij" als gemeenschap/samenleving hebben " afgesproken" dat wij ons prettig voelen als de persoon met wie wij (zakelijk) contact hebben in ieder geval tot op zekere hoogte gekleed is.

Iemand die in de sollicitatiebrochedure aangeeft dat hij zichzelf niet in een broek/pantalon ziet, maar hoogstens in minislip/tring op zijn werk zal gaan verschijnen wordt ook afgewezen.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_42398269
Mag een Nederlandse slager (die dus ook varkensvlees verkoopt) dan wel een Moslim weigeren of moet hij alternatieven vinden om de Moslim die er wil werken toch toe te staan door bv geen varkensvlees meer te verkopen ?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 19:19:56 #87
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_42398538
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 18:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

'Christenen aan de beurt zijn'

Zo'n goeie heb ik al in tijden niet gehoord
pi_42398672
Flikker op zeg. Als iemand weigert om normale fatsoensregels te accepteren, dan gaat hij maar fijn iets anders doen.
pi_42398906
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:31 schreef SillyWalks het volgende:

]
Natuurlijk mag dat! Als je kan aantonen dat het een religie is!
Wat maar weer aantoont dat er met twee maten wordt gemeten
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_42399375
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 19:11 schreef Limburger_noord het volgende:
Mag een Nederlandse slager (die dus ook varkensvlees verkoopt) dan wel een Moslim weigeren of moet hij alternatieven vinden om de Moslim die er wil werken toch toe te staan door bv geen varkensvlees meer te verkopen ?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat als een werknemer weigert een deel van zijn taak uit te voeren (varkensvlees op de weegschaal gooien en verkopen) dat dat onder werkweigering oid kan vallen.

Maar afspraken maken als beide partijen akkoord gaan is ook een optie.
Misschien sta je wel standaard met twee man in de slagerij...
misschien wil de Moslim het wel met handschoenen aan ?

Mijn mening heb je hierboven kunnen lezen.
Ik vind de afwijzing gewoon terecht.

Maar even goed zou van mij een compromis gesloten mogen worden hoor.

Even wel een appels met peren vergelijking, omdat hier geen "omgansvormen" oid eenzijdig gewijzigd worden...
Toen ik nog als tiener in de snackbar werkte hadden wij twee Moslimse dames die regelmatig kwamen.
Hun kaassoufl'e gooide ik gewoon in de patatbak ipv tussen de frikandellen in het vet.

Het prettigst is nog als er van alle kanten bereidwilligheid gevonden wordt het "obstakel" op proberen te lossen.
Sir Winston Churchill
pi_42399965
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 19:43 schreef Mirage het volgende:

[..]

Ik denk dat als een werknemer weigert een deel van zijn taak uit te voeren (varkensvlees op de weegschaal gooien en verkopen) dat dat onder werkweigering oid kan vallen.
Ja maar dan kun je ook zeggen dat de man in de Topic een deel van zijn taak niet kan uitvoeren (handen schudden )
quote:
Maar afspraken maken als beide partijen akkoord gaan is ook een optie.
Maar die afspraak moet dan van 1 kant komen want een Moslim die varkensvlees aanrakt kan niet dus 1 partij moet water bij de wijn doen ....
quote:
Misschien sta je wel standaard met twee man in de slagerij...
misschien wil de Moslim het wel met handschoenen aan ?
Denk het niet, maar dat zou een oplossing zijn (dan mag hij mij altijd helpen want ik vind handschoenen dragen bij het vlees snijden inpakken wel zo hygienisch )
quote:
Mijn mening heb je hierboven kunnen lezen.
Ik vind de afwijzing gewoon terecht.

Maar even goed zou van mij een compromis gesloten mogen worden hoor.
Ben alleen bang dat het een eenzijdig compromis zou zijn want stel ze staan toe dat hij geen handen schud ,wat verwacht je dan van hem als 'tegenprestatie' ?...
quote:
Even wel een appels met peren vergelijking, omdat hier geen "omgansvormen" oid eenzijdig gewijzigd worden...
Maar het gaat wel om je aan passen aan de situatie of belemering van je geloof bij het krijgen van een baan
quote:
Toen ik nog als tiener in de snackbar werkte hadden wij twee Moslimse dames die regelmatig kwamen.
Hun kaassoufl'e gooide ik gewoon in de patatbak ipv tussen de frikandellen in het vet.
Dat is goede klantenservice ,
Ik neem aan dat ze het hebben gevraagd ?
Als ze het zouden eisen zou ik het wat anders vinden
quote:
Het prettigst is nog als er van alle kanten bereidwilligheid gevonden wordt het "obstakel" op proberen te lossen.
pi_42401118
Okee, als hij vanwege zijn geloof geen hand mag geven aan een vrouw, dan kan hij haar toch op een andere manier groeten uit respect? Buigen ofzo, zoals in de Aziatische landen? Dan hoeft hij niemand aan te raken, is ook hygiënischer! Er moet toch wel een soort alternatieve begroetingsvorm bestaan in de Islam? Ik vind namelijk wel dat hij uberhaupt wel het fatsoen moet hebben om op een een of andere manier respect moet hebben tegen een vrouw en haar als gelijke groet!
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  donderdag 5 oktober 2006 @ 22:06:16 #93
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_42405302
Gewoon weer zo'n Moslim zeik topic. Volgens oer Nederlandse gewoonten hoor je vrouwen ook anders dan mannen te behandelen, en dat doen we dus ook dagelijks.. voorbeelden genoeg. Het gaat erom dat je iemand met voldoende respect begroet, en dat kan zowel met het schuden van de hand als op andere manieren.
waarschijnlijk wel
  donderdag 5 oktober 2006 @ 22:42:36 #94
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_42406946
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 22:06 schreef HokkePok het volgende:
Gewoon weer zo'n Moslim zeik topic. Volgens oer Nederlandse gewoonten hoor je vrouwen ook anders dan mannen te behandelen, en dat doen we dus ook dagelijks.. voorbeelden genoeg. Het gaat erom dat je iemand met voldoende respect begroet, en dat kan zowel met het schuden van de hand als op andere manieren.
En hoe moet de tegenpartij dit weten?

Als deze meneer wordt aangenomen, en een vrouw gaat bij hem solliciteren. Dan is het gewoonlijk dat men een hand geeft. Zij is dus van plan om een hand te geven. Die wordt dan geweigerd. Hoe zou dit bij die vrouw overkomen?

En nog iets anders, de commisie heeft aanbevolen dat deze man helemaal geen handen meer moet geven, maar dat hij vrouwen en mannen opdezelfde manier gaat begroeten.
Nu moet een moslim mij maar gaan vertellen, wat de 'vervanging' voor het handen geven is.
'Hoi' zeggen, een buiging maken, ???
En deze manier van begroeten moet hij nu dus doen bij iedereen, man en vrouw.Want deze man moet volgens de commissie iedereen op dezelfde manier begroeten, maar niemand weet hoe.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_42407073
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 19:01 schreef Mirage het volgende:

[..]

Wat een onzin.

Het is helemaal niet " tegen Moslims" .... waarom die slachtofferrol ?

Er is iemand die solliciteerd naar een functie en bij de sollicitatie procedure komt al aan het licht dat de beste man de functie niet in gaat/wil/kan vullen zoals de werkgever die functie omschreven heeft of ingevuld wil zien.

Einde verhaal, klaar.

Heeft niets met het Moslims zijn te maken.
Een nudist kleed zich ook aan als hij als maatschappelijkwerker, hypotheekadviseur of noem maar op aan het werk gaat. Niet omdat wij hem of zijn idee"en afkeuren, maar omdat "wij" als gemeenschap/samenleving hebben " afgesproken" dat wij ons prettig voelen als de persoon met wie wij (zakelijk) contact hebben in ieder geval tot op zekere hoogte gekleed is.

Iemand die in de sollicitatiebrochedure aangeeft dat hij zichzelf niet in een broek/pantalon ziet, maar hoogstens in minislip/tring op zijn werk zal gaan verschijnen wordt ook afgewezen.
Wie heeft het over zijn sollicitatie? Ik bedoel hoe Gia algemeen het woord aan het voeren is, ontkennen dat er een "wij" gevoel is onder bevolkingsgroepen is hooguit naief.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 22:53:02 #96
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_42407397
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 22:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wie heeft het over zijn sollicitatie? Ik bedoel hoe Gia algemeen het woord aan het voeren is, ontkennen dat er een "wij" gevoel is onder bevolkingsgroepen is hooguit naief.
Nee het gaat over verstandverhoudingen tussen moslims en niet moslims. Er zijn een aantal (jaja daar komt hij weer) 'normen en waarden' in Nederland.
Als mensen elkaar op een bepaalde manier voor het eerst ontmoeten, dan is er een gewoonte dat men handen schud. Nu willen bepaalde groepen dit niet doen (en dat zijn dan bepaalde moslims, maar hoe weet je dat van te voren?), maar ze willen de tegenpartij best op een andere manier begroeten.
Nu is de vraag altijd, hoe weet die tegenpartij dit? En wat moet die dan doen? Deze tegenpartij kan zich ook gekwetst voelen als de handreiking geweigerd wordt, maar daar moet dan maar overheen gestapt worden. Dat vind ik dan raar.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_42407782
Nu bij Pauw & Witteman.

Peoplemanager.

Indrukwekkend voorkomen.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 23:14:57 #98
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42408222
Ow, dit is vals
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 23:24:02 #99
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42408542
Afwijzing moslimsollicitant onjuist? - Kamervragen van Geert Wilders
http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=530&Itemid=71
Volgens de Commissie Gelijke Behandeling was het afwijzen van een moslimsollicitant die weigerde vrouwen een hand te geven en zich religieus kleedde door de gemeente Rotterdam niet terecht. Geert Wilders stelde Kamervragen...

5 oktober 2006

1.)
Heeft u kennisgenomen van het bericht (*) dat de Commissie Gelijke Behandeling van mening is dat de gemeente Rotterdam ten onrechte een moslimsollicitant heeft afgewezen die weigerde vrouwen een hand te geven en zich religieus kleedde?

2.)
Deelt u mijn mening dat het oordeel van de Commissie Gelijke Behandeling waanzinnig is en geen naleving verdient omdat mannen vrouwen in ons land een hand dienen te geven, zeker als het gaat om ambtenaren en zich bovendien representatief dienen te kleden?

3.)
Wat zegt deze uitspraak over de kwaliteit en het bestaansrecht van de Commissie Gelijke Behandeling?
pi_42409397
Als ik het goed begrepen heb, heeft de beste man gesolliciteerd voor klantenmanager; dat lijkt me opzich wel een beroep waar flink wat handen worden geschud, en dit ook onderdeel is van je werk: het onderhouden van goede contacten met klanten. Wanneer je dan, om welke reden dan ook, weigert (sommige) mensen de hand te schudden dan ben je simpelweg niet geschikt voor die baan en is de afwijzing dus terecht.

Dat dit weer een reden is voor 'sommige mensen' om te zeiken op moslims in het algemeen is natuurlijk diep triest. En dan kan een post van polarisatiekoning R卐b natuurlijk niet ontbreken. Dit terzijde.
pi_42410894
wel erg jammer dat ie steeds iedereen in de rede ging vallen met niet-ter-zake-doende antwoorden,.. béétje irritant
pi_42411630
Ik heb de man ook gezien bij P&W en ik moet zeggen dat ik wel enig begrip voor zijn standpunt heb.
Als hij mij vriendelijk zou verklaren waarom hij geen hand wil geven is dat misschien wel eerlijker dan dat hij wel een hand geeft maar ondertussen hele andere gedachten heeft, zoals een gemiddelde politicus bijvoorbeeld.
Wij moeten ons dan de vraag stellen of het beledigend is als iemand andere gedachten heeft bij onze gebruiken en ik denk eigenlijk van niet, maar dat gaat niet altijd op natuurlijk.
Je kunt zeggen dat het niet schudden van vrouwenhanden minachting voor vrouwen is maar misschien is het respect.
In ieder geval moeten wij maar eens goed te rade gaan bij ons zelf hoeveel achting wij voor vrouwen hebben zolang wij nog geen vrouwelijke premier hebben en zolang wij nog een minderheid van vrouwen in de tweede kamer hebben.
Verder lieten ze nog een film zien wat nogal beledigend was over moslims en ik vraag met net als de anti vrouwenhandenschudder af wat men gezegd zou hebben als zo'n film over Joden zou gaan.
Audaces fortuna juvat
pi_42411855
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:28 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

En toch heeft hij ergens een punt! Puur en alleen zeggen:"Zo gaat dat in dit land, dit zijn de omgangsvormen." is geen argument, want what's next, elkaar bij elke groet insmeren met verse talkpoeder?

²
Dat is een non argument, een hand schudden is in nederland een normale omgangsvorm, net zoals iemand begroeten als je op je werk komt. Bovendien mag je van deze functie verwachten dat iemand zich naar deze maatstaven gedraagt. Als hij geen handen schudden wil moet hij dat zelf weten, maar dan moet hij een functie zoeken waarin dat beter combineerd.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_42412008
ik vind dat je als werkgever best iemand mag weigeren om bepaalde belangrijke dingen. als ik een bedrijf zou hebben zou ik ook geen vrouw met een hoofdoek om willen en of ze die hoofdoek graag draagt of omdat het deel uitmaakt van haar persoon en of religie of weet ik veel wat. dat boeit me niet. hoofdoek is afwijzing. datzelfde geld voor een moslim die vrouwen geen hand willen geven dat past toch niet in een bedrijf
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 01:39:15 #105
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_42412083
Ik heb Ali bij Pauw en Witteman gezien en die vent is zo volkomen ongeschikt als account/people-manager, qua communicatieve vaardigheden dat de rest van de argumenten om hem af te wijzen er eigenlijk niets toe doen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 04:43:51 #106
117098 Hathor
Effe niet
pi_42413336
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 01:35 schreef GewoneMan het volgende:
ik vind dat je als werkgever best iemand mag weigeren om bepaalde belangrijke dingen. als ik een bedrijf zou hebben zou ik ook geen vrouw met een hoofdoek om willen en of ze die hoofdoek graag draagt of omdat het deel uitmaakt van haar persoon en of religie of weet ik veel wat. dat boeit me niet. hoofdoek is afwijzing. datzelfde geld voor een moslim die vrouwen geen hand willen geven dat past toch niet in een bedrijf
Maar leg dan eens uit wat jouw probleem is met die doek ? Denk je dat het haar werk beinvloed op de een of andere manier ?

Feedback please.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 06:12:30 #107
13462 BansheeBoy
pi_42413416
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 01:39 schreef golfer het volgende:
Ik heb Ali bij Pauw en Witteman gezien en die vent is zo volkomen ongeschikt als account/people-manager, qua communicatieve vaardigheden dat de rest van de argumenten om hem af te wijzen er eigenlijk niets toe doen.
Hij is wel ontzettend intelligent, af en toe wat lachwekkend met zijn "aboriginals" enzo. Hij zei wat mij betreft een hoop zinnige dingen en ook een hoop onzinnige dingen, kom op zeg:"Erogene zones." Waar haalt ie het vandaan!

²
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 06:32:06 #108
117098 Hathor
Effe niet
pi_42413432
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 06:12 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hij is wel ontzettend intelligent, af en toe wat lachwekkend met zijn "aboriginals" enzo. Hij zei wat mij betreft een hoop zinnige dingen en ook een hoop onzinnige dingen, kom op zeg:"Erogene zones." Waar haalt ie het vandaan!

²
Ik heb het gemist, heb je een link of iets dergelijks waar ik dit kan terugvinden ?
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 07:12:43 #109
13462 BansheeBoy
pi_42413513
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 06:32 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik heb het gemist, heb je een link of iets dergelijks waar ik dit kan terugvinden ?
Hier!

²
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 09:03:17 #110
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42414396
Ik kan me eigenlijk niet indenken dat de beste man uberhaupt nog aan een baan komt.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_42440150
Ik heb net de uitzending gezien, en wat een simpele ziel is het zeg, die vent. Dat ze het nodig vonden om over handen schudden te beginnen. Net zo communicatief vaardig als een lantaarnpaal met het syndroom van asperger.

Sowieso onbegrijpelijk dat de CGB zoiets zegt, dat er überhaupt een of ander clubje is die gaat beoordelen wie jij wel en niet aan mag nemen en waarom wel of niet, is te belachelijk voor woorden.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_42440236
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 04:43 schreef Hathor het volgende:

[..]

Maar leg dan eens uit wat jouw probleem is met die doek ? Denk je dat het haar werk beinvloed op de een of andere manier ?

Feedback please.
ik vind het geen porum en vind het zeer zeker verre van representatief. daarnaast vind ik dat religie en werk gescheiden dient te worden.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 00:32:03 #113
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42440608
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 00:18 schreef heiden6 het volgende:
Ik heb net de uitzending gezien, en wat een simpele ziel is het zeg, die vent. Dat ze het nodig vonden om over handen schudden te beginnen. Net zo communicatief vaardig als een lantaarnpaal met het syndroom van asperger.
In mijn hoedanigheid als voorzitter van de Stichting van Lantarenpalen (en ander verlichtingsmateriaal) met het Syndroom van Asperger wil ik bij deze met klem protesteren tegen deze opmerking. Alsof Lantarenpalen (en ander verlichtingsmateriaal) met het Syndroom van Asperger geen recht hebben op werk!

Een functie als accountmanager hoort zeker tot de mogelijkheden, vooral wanneer op de werkplek een aantal kleine aanpassingen zijn toegepast. Zoals daar zijn het toesturen van een protocol met toegestane gedragingen aan de client, een routing-plan voor de communicatie tijdens het gesprek (vergelijkt u dat maar met de scripts die telemarketeers gebruiken), een agenda, een voorgeschreven kledingstijl (het is het duidelijkst voor de autist wanneer iedere client in een rood-wit kabouterpak is gehesen, inclusief rode puntmuts en Lederhosen) en nog een aantal andere hulpmiddelen om het werk van de accountmanager meer te structureren.

Was getekend,

Gegroet,

Drs. Ir. A.A.P.J.M Mallebrootje-van Kwezel

[ Bericht 1% gewijzigd door gronk op 07-10-2006 01:09:57 ]
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 00:36:30 #114
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42440748

[ Bericht 100% gewijzigd door gronk op 07-10-2006 00:36:46 ]
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 07:18:09 #115
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_42446754
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 17:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja als jij dat wil doen in een gastland. Dit land heeft een eigen cultuur en waarden die moet je maar accepteren. Waarom is dat zo moeilijk om te begrijpen. Ja je bent hier misschien geboren, toch kom je uit een andere cultuur en hebben wij het eerste recht hier.

Ik pas me ook aan waar ik woon, ik doe daar echter niet zo moeilijk over. Mocht ik hier ooit kinderen krijgen dan voed ik ze best wel met wat Nederlandse dingen op. Toch laat ik ze de Thaise zeden respecteren en ieder geval niet daartegenin gaan of veranderen. Dan maak je jezelf alleen maar minder populair.
mai pen rai
pi_42446818
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 07:18 schreef niet_links het volgende:

[..]

Ja als jij dat wil doen in een gastland. Dit land heeft een eigen cultuur en waarden die moet je maar accepteren. Waarom is dat zo moeilijk om te begrijpen. Ja je bent hier misschien geboren, toch kom je uit een andere cultuur en hebben wij het eerste recht hier.
Na pakweg 30 jaar in een land gewoond te hebben, kun je nauwelijks meer spreken van een gastland, niet waar? En jijzelf woont in het Verre Oosten. Hoe hebben 'jullie' dan het eerste recht hier? De grondwet is het wat betreft de eerstgerechtigden trouwens niet met je eens. De grondwet, of een willekeurig andere wet, rept met geen woord over wie het eerste waar recht op heeft. Is het zo moeilijk om te accepteren dat er er mensen in een land wonen die niet blank zijn en een ander geloof hebben?
quote:
Ik pas me ook aan waar ik woon, ik doe daar echter niet zo moeilijk over. Mocht ik hier ooit kinderen krijgen dan voed ik ze best wel met wat Nederlandse dingen op. Toch laat ik ze de Thaise zeden respecteren en ieder geval niet daartegenin gaan of veranderen. Dan maak je jezelf alleen maar minder populair.
Goed van jou
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 08:09:26 #117
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_42446922
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 07:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Na pakweg 30 jaar in een land gewoond te hebben, kun je nauwelijks meer spreken van een gastland, niet waar? En jijzelf woont in het Verre Oosten. Hoe hebben 'jullie' dan het eerste recht hier? De grondwet is het wat betreft de eerstgerechtigden trouwens niet met je eens. De grondwet, of een willekeurig andere wet, rept met geen woord over wie het eerste waar recht op heeft. Is het zo moeilijk om te accepteren dat er er mensen in een land wonen die niet blank zijn en een ander geloof hebben?
[..]

Goed van jou
Jij vind dat het geen gastland is ik dus wel. Dat is het verschil tussen jou en mij. Er komt een groep import die wil dan opeens de regels gaan veranderen ? Dat vind ik dus fout.

Even OT.. ben nu dat filmpje aan het kijken.. die man zal vast niet dom zijn omdat hij reechten studeerd. Maar hij komt niet uit zn woorden en kraamt een hoop onzin uit. Zo iemand wil ik dus niet bij de overheid zien werken. Bij de overheid mogen best moslims werken.. maar dat hoeven ze niet zo uit te dragen als zon idioot.
mai pen rai
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 08:25:28 #118
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_42446979
Zoals die moslim zich opsteld, dat maakt mij dus extreem. Die wil ons zich laten aanpassen aan hem. Dit is dus echt fout. Zulke mensen kunnen we hier niet gebruiken.
mai pen rai
pi_42446980
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 08:09 schreef niet_links het volgende:

[..]

Jij vind dat het geen gastland is ik dus wel.
Als jij alle niet-blanken en moslims steevast als gasten ziet, dan is het logisch dat je zo denkt.
quote:
Dat is het verschil tussen jou en mij. Er komt een groep import die wil dan opeens de regels gaan veranderen ? Dat vind ik dus fout.
Die groep is hier al decennia en we zijn inmiddels een paar generaties verder. Hoe groot moeten je onderbuikgevoelens wel niet zijn om zo paranoide om te gaan met die mensen? Welke regels probeert die groep dan volgens jou te veranderen? Daarbij is het principe van een democratie juist dat je regels kunt veranderen. Mag ik hieruit concluderen dat je democratie niet ziet zitten?
quote:
Even OT.. ben nu dat filmpje aan het kijken.. die man zal vast niet dom zijn omdat hij reechten studeerd. Maar hij komt niet uit zn woorden en kraamt een hoop onzin uit. Zo iemand wil ik dus niet bij de overheid zien werken. Bij de overheid mogen best moslims werken.. maar dat hoeven ze niet zo uit te dragen als zon idioot.
Als we moeten selecteren op idioterie, dan mag de helft van alle werknemers wel op straat. Ik selecteer liever op prestatie, ongeacht huidskleur of godsdienst.
pi_42446987
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 08:25 schreef niet_links het volgende:
Zoals die moslim zich opsteld, dat maakt mij dus extreem. Die wil ons zich laten aanpassen aan hem. Dit is dus echt fout. Zulke mensen kunnen we hier niet gebruiken.
Make up you mind. Wel extreem, niet extreem, wel extreem, niet extreem. Dus toch wel extreem? En zolang jij in het Verre Oosten zit, is NL een ver van jouw bed show en heb je niets te willen. En welke mensen je daar kunt gebruiken of niet moet je daar maar uitzoeken.
pi_42447025
heb de aflevering net ff teruggezien van pauw witteman... hij wil respect. dan gaat het over geloof. dat het niet in de koran staat letterlijk dat je een vrouw geen hand mag geven, maar dat er iets staat over zedelijkheid (zoiets) en dat dit een uitleg is. daar wordt vervolgens niet verder op in gegaan. naar mijn mening is de groep die het zo uitlegt gewoon uit op macht voor de mannen en vrouwtjes achter het fornuis.
hij luistert niet naar de overige gasten omdat hij het niet interessant vindt. en zelf wel onvoorwaardelijk respect verlangen.

erg overtuigend vonk het niet.

wel vond ik dat hij een beetje werd behandeld als een paria. ik had liever een goed inhoudelijk scherp interview gezien. maar ja.

STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 08:38:41 #122
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_42447042
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 08:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Als jij alle niet-blanken en moslims steevast als gasten ziet, dan is het logisch dat je zo denkt.
[..]

Die groep is hier al decennia en we zijn inmiddels een paar generaties verder. Hoe groot moeten je onderbuikgevoelens wel niet zijn om zo paranoide om te gaan met die mensen? Welke regels probeert die groep dan volgens jou te veranderen? Daarbij is het principe van een democratie juist dat je regels kunt veranderen. Mag ik hieruit concluderen dat je democratie niet ziet zitten?
[..]

Als we moeten selecteren op idioterie, dan mag de helft van alle werknemers wel op straat. Ik selecteer liever op prestatie, ongeacht huidskleur of godsdienst.
Net zoals die gast wil dat wij ons moeten aanpassen aan hem. Dat zijn het soort regels dat me tegenstaat. Wat ben jij een ontzettende gek zeg. Ik heb een Thaise vriendin mn broer een antiliaanse en dan zeggen dat ik iets tegen buitenlanders heb. Nee ik heb wat tegen moslims die hier hun geloof er door proberen te drukken. Als we nu zouden stemmen en 51 % wil dat de moslims het land verlaten zou je dan gaan ? Dat is ook democratie.
mai pen rai
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 08:40:42 #123
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_42447047
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 08:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Make up you mind. Wel extreem, niet extreem, wel extreem, niet extreem. Dus toch wel extreem? En zolang jij in het Verre Oosten zit, is NL een ver van jouw bed show en heb je niets te willen. En welke mensen je daar kunt gebruiken of niet moet je daar maar uitzoeken.
God Nederland blijft mijn land zolang ik geen Thais paspoort heb. Ik ben pas 9 maanden weg.3e generatie Turken vinden turkijke nog belangrijk. Mag ik even Nederland belangrijk vinden.

Gebruiken van mensen wanneer heb ik het daar over gehad.

Ik bedoel te zeggen dat zon vent het bloed onder mijn nagels vandaan haalt en dus mijn visies extremer maakt. Maar goed lezen is een vak apart.
mai pen rai
pi_42447099
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 08:38 schreef niet_links het volgende:

[..]

Net zoals die gast wil dat wij ons moeten aanpassen aan hem. Dat zijn het soort regels dat me tegenstaat.
Over welke gasten heb je het nou
quote:
Wat ben jij een ontzettende gek zeg.
Dat is je goed recht om dat te vinden. Ik zal je hoofd er niet om afhakken.
quote:
Ik heb een Thaise vriendin mn broer een antiliaanse en dan zeggen dat ik iets tegen buitenlanders heb.
Het doet me deugd dat je enkels iets tegen moslims hebt.
quote:
Nee ik heb wat tegen moslims die hier hun geloof er door proberen te drukken.
Op welke manier proberen moslims hun geloof er door te drukken? Hoe weet je zeker dat atheisten hun ongeloof niet bij mij proberen erdoor te drukken?
quote:
Als we nu zouden stemmen en 51 % wil dat de moslims het land verlaten zou je dan gaan ? Dat is ook democratie.
Natuurlijk niet. Daarvoor is een grondswetwijziging nodig. Zoals je weet is daar 2/3 meerderheid voor nodig. Democratie houdt niet in dat de meerderheid bepaalt. Democratie houdt in dat 2/3 bepaalt.
pi_42447120
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 08:40 schreef niet_links het volgende:

[..]

God Nederland blijft mijn land zolang ik geen Thais paspoort heb. Ik ben pas 9 maanden weg.3e generatie Turken vinden turkijke nog belangrijk. Mag ik even Nederland belangrijk vinden.
Zeker. Het maakt je er niet minder hypocriet op.
quote:
Gebruiken van mensen wanneer heb ik het daar over gehad.
hier:
quote:
Zulke mensen kunnen we hier niet gebruiken.
quote:
Ik bedoel te zeggen dat zon vent het bloed onder mijn nagels vandaan haalt en dus mijn visies extremer maakt. Maar goed lezen is een vak apart.
Jouw algemene visies zijn extremer geworden. Dat heeft niet met zo'n vent te maken. Iedereen die je reacties kan lezen, kan dit zien. Je zit nog in de ontkenningsfase.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 09:02:12 #126
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_42447162
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 08:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Over welke gasten heb je het nou
Die idioten die hun geloof er door proberen te drukken. Waarom denken gelovige altjid dat ze meer rechten hebben als ongelovige. Je kan een geintje maken over mensen met rode haren maar zodra je iets over een moslim zegt.. pas dan maar op dan vallen er doden.
[..]

Dat is je goed recht om dat te vinden. Ik zal je hoofd er niet om afhakken.
[..]

Gelukkig ik het jouwe ook niet

Het doet me deugd dat je enkels iets tegen moslims hebt.
[..]
Heb alleen wat tegen moslims die hier hun geloof er door proberen te drukken, de moslims die hun geloof thuis beleiden heb ik er geen problemen mee

Op welke manier proberen moslims hun geloof er door te drukken? Hoe weet je zeker dat atheisten hun ongeloof niet bij mij proberen erdoor te drukken?
[..]
Kerk en staat moeten gescheiden zijn dus geen tekenen van geloof op je werk zeker als je in dienst van de staat bent. Maar dat is mijn mening

Natuurlijk niet. Daarvoor is een grondswetwijziging nodig. Zoals je weet is daar 2/3 meerderheid voor nodig. Democratie houdt niet in dat de meerderheid bepaalt. Democratie houdt in dat 2/3 bepaalt.
Dus bij 2/3 meerderheid die zegt moslims moeten nederland verlaten doe je dat ?
mai pen rai
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 09:04:08 #127
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_42447177
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 08:55 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Zeker. Het maakt je er niet minder hypocriet op.

Hyopocriet.. met zon Avatar.. hahahaha je maakt jezel belachelijk
[..]

hier:
[..]

[..]

Jouw algemene visies zijn extremer geworden. Dat heeft niet met zo'n vent te maken. Iedereen die je reacties kan lezen, kan dit zien. Je zit nog in de ontkenningsfase.
Jij bent extremer geworden daarom denk je dat ik extremer geworden ben. Maar goed ik heb dus niets tegen moslims die hun geloof gewoon thuis beleiden en in het openbaar gewoon normaal doen.
mai pen rai
pi_42447263
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 09:02 schreef niet_links het volgende:

[..]
Je hebt het telkens over mensen die hun geloof erdoor proberen te drukken. Zeg nu eens hoe mensen dat in jouw ogen doen?

Je weet zelf ook niet wat je zegt. Moslims moeten hun geloof thuis beleiden. De ene keer alleen niet beleiden als je in overheidsdienst bent, en later helemaal niet beleiden in het openbaar. Openbaar heet niet voor niets openbaar. Geloof beleiden in het openbaar zal dus gewoon voortgezet worden. Wen er maar aan dat andere mensen dezelfde rechten hebben als jij. Zelfs als ze moslim zijn.

Als je dat niet wilt kun je op een partij stemmen die ook meegaat in je extremistische gedachten.
pi_42447573
Contextualiseren, onomkroopbaar, "Meneer Guus", "puur en sec vanuit het standpunt van de Aboriginals", wittemanshumor, hilarisch.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 10:11:56 #130
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_42447692
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 09:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Je hebt het telkens over mensen die hun geloof erdoor proberen te drukken. Zeg nu eens hoe mensen dat in jouw ogen doen?

Je weet zelf ook niet wat je zegt. Moslims moeten hun geloof thuis beleiden. De ene keer alleen niet beleiden als je in overheidsdienst bent, en later helemaal niet beleiden in het openbaar. Openbaar heet niet voor niets openbaar. Geloof beleiden in het openbaar zal dus gewoon voortgezet worden. Wen er maar aan dat andere mensen dezelfde rechten hebben als jij. Zelfs als ze moslim zijn.

Als je dat niet wilt kun je op een partij stemmen die ook meegaat in je extremistische gedachten.
Ik stem VVD, de rest gaat me net even iets te ver. Ik zorg er wel weer voor dat ik via de ambasade kan gaan stemmen.

Openbaar is inderdaad wat overdreven Maar ik wil het dus niet zien op scholen of in overheidsdienst. Geld overigens ook voor uitgesproken christenen ect. Iedereen moet een geloof kunnen kiezen als ze volwassen zijn en het niet jong opgedrongen krijgen. Dan krijg je het er bijna nooit meer uit.

Overheid moet onpartijdig zijn, daarom geen geloofsuitingen in overheidsdienst. Wil je je ramadan doen en je bent in overheidsdienst ga je gang. Niemand die dat opmerkt. Zolang je maar wel je werk goed vervuld.
mai pen rai
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 10:24:31 #131
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42447832
Maar die kwezel heeft 't helemaal niet over 't geloof. De beste man is een publiciteitsgeile autist, die dat handenschudden alleen maar gebruik om 'n beetje op te vallen.Wat hij doet heeft net zo min te maken met geloof als dat ik Literatuur schrijf.
pi_42512105
quote:

[..]

Zou het kunnen dat jij ook overdreven partijdig bent ?
Idereen die het niet met jou eens is ,is blijkbaar onmiddelijk extreem ?
pi_42512536
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:16 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Zou het kunnen dat jij ook overdreven partijdig bent ?
Idereen die het niet met jou eens is ,is blijkbaar onmiddelijk extreem ?
Heb je moeite met begrijpend lezen? Noem ik iedereen extreem? Maar als je het niet erg vindt, noem ik iemand die het liefst een miljard moslims van de aardbodem ziet verdwijnen wel extreem. En dat is een understatement.

Dan heb ik het nog niet eens gehad over de reden waarom jij niet valt over dergelijke bewoordingen, maar wel over mijn etikettering?
pi_42512778
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Heb je moeite met begrijpend lezen? Noem ik iedereen extreem? Maar als je het niet erg vindt, noem ik iemand die het liefst een miljard moslims van de aardbodem ziet verdwijnen wel extreem. En dat is een understatement.

Dan heb ik het nog niet eens gehad over de reden waarom jij niet valt over dergelijke bewoordingen, maar wel over mijn etikettering?
Wie zegt dat ik niet val over dergelijke bewoordingen ? (over moeite met moeite met begrijpend lezen gesproken ) maar mag ik dus niet op jou reageren zonder ook meteen iedereen aan te vallen ?
Wie heeft (in dit topic) trouwens gezegt dat een miljard Moslims moeten verdwijnen ?
  maandag 9 oktober 2006 @ 15:41:31 #135
3542 Gia
User under construction
pi_42512905
quote:

[..]

Belijden is met een ij. Zit het woordje lijden in, en niet leiden.
pi_42513403
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Misschien is niet iedere gelovige het met jou eens
  maandag 9 oktober 2006 @ 15:58:43 #137
3542 Gia
User under construction
pi_42513477
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:56 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Misschien is niet iedere gelovige het met jou eens
Dat kan, maar het is wel de Nederlandse taal en taal heeft niks met geloven te maken.
pi_42514044
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Stijlfoutje.
quote:
Zit het woordje lijden in en niet leiden.
Je nietszeggendheid doet mij telkens weer versteld staan
pi_42514951
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat kan, maar het is wel de Nederlandse taal en taal heeft niks met geloven te maken.
Ik geloof dat je gelijk hebt
pi_42516677
Grappig dat 1 of ander debiele lulhannes naar de commissie voor gelijke behandeling stapt om zichzelf te beschuldigen van ongelijke behandeling..................
pi_42516923
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 16:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Stijlfoutje.
[..]

Je nietszeggendheid doet mij telkens weer versteld staan
Ik sta vaak versteld van lieden die zich laten indoctrineren door een sprookjesboek. Maar geen nood, er is misschien nog een sprankje hoop dat ook deze lieden eens evolueren tot een zelfdenkend mens.
pi_42516927
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:43 schreef Dr.Nikita het volgende:
Grappig dat 1 of ander debiele lulhannes naar de commissie voor gelijke behandeling stapt om zichzelf te beschuldigen van ongelijke behandeling..................
Maar minder grappig dat hij gelijk krijgt
pi_42516962
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:51 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik sta vaak versteld van lieden die zich laten indoctrineren door een sprookjesboek. Maar geen nood, er is misschien nog een sprankje hoop dat ook deze lieden eens evolueren tot een zelfdenkend mens.
Dat hierop een reaktie gaat komen ligt voor de hand
pi_42517033
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:51 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Maar minder grappig dat hij gelijk krijgt
NL heeft toch een zwak voor drammerig zeikende moslims.......... toch?
pi_42517069
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:54 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

NL heeft toch een zwak voor drammerig zeikende moslims.......... toch?
Woon jij niet in NL dan ?
pi_42517141
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:55 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Woon jij niet in NL dan ?
Niet meer maar wel vaak in het land.
pi_42517992
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:57 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Niet meer maar wel vaak in het land.
Volgens mij zijn er genoeg Nederlanders ,die niet alles wat Moslims doen ,proberen goed te praten hoor...zelfs hier op FOK
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 03:42:05 #148
111528 Viajero
Who dares wins
pi_42532206
quote:

[..]

Niks toch?

²
Dus als ik naar Saudi Arabie ga, en ik zeg daar:

Mevrouw, ik moet u vanwege mijn geloof en uit respect voor u een hand geven en drie keer op de wangen kussen, dan is daar toch ook niks mis mee?

Kutmoslims, pas je aan of rot op.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_42532277
Ironisch genoeg is het deze man zelf, die niet bereid is tot het gelijk behandelen van mannen en vrouwen. Daarmee diskwalificeert hij zich bij voorbaat voor een overheidsfunctie, want de eerste de beste vrouw die hij als ambtenaar de hand weigert zou zijn werkgever kunnen aanklagen.

Het onderliggende principe is natuurlijk dat staat en kerk gescheiden zijn, en dat de staat zich neutraal dient op te stellen. Dat lukt niet als ambtenaren er op staan vrouwen te discrimineren, in religieus getinte gewaden gaan rondlopen of anderszins de indruk wekken dat hun voornaamste professionele richtsnoer niet de wet maar hun particuliere Geschrift is. Ambtenaren moeten hun levensovertuiging daarom gewoon thuislaten; ze vertegenwoordigen op het werk niet zichzelf of hun religie, maar de overheid. Als deze meneer dat niet kan of wil opbrengen zal hij een andere manier moeten bedenken om in zijn onderhoud te voorzien.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 05:53:12 #150
111528 Viajero
Who dares wins
pi_42532353
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 08:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Democratie betekent dat regels veranderen als een meerderheid dat wil, en dat je je totdat die regels veranderd zijn netjes aan die regels houdt.

Nu ga jij aankomen met gelul over dat Nederlanders zich ook niet altijd aan de regels houden en bla bla bla..

Begrijp je nou echt niet dat Moslims met dat soort onzin redeneringen alleen maar de haat tegen Moslims flink aanwakkeren? Kunnen jullie nou nooit eens normaal doen?

Trouwens grappig dat een Moslim voor democratie pleit in een land waar Moslims geen meerderheid zijn. Laat je imam het maar niet horen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 05:56:52 #151
111528 Viajero
Who dares wins
pi_42532358
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 08:38 schreef niet_links het volgende:

[..]

Net zoals die gast wil dat wij ons moeten aanpassen aan hem. Dat zijn het soort regels dat me tegenstaat. Wat ben jij een ontzettende gek zeg. Ik heb een Thaise vriendin mn broer een antiliaanse en dan zeggen dat ik iets tegen buitenlanders heb. Nee ik heb wat tegen moslims die hier hun geloof er door proberen te drukken. Als we nu zouden stemmen en 51 % wil dat de moslims het land verlaten zou je dan gaan ? Dat is ook democratie.
Op een of andere manier is zo'n referendum in onze democratie ook weer niet toegestaan, maar ik denk dat daar inmiddels wel een meerderheid voor te vinden is ja.

De meeste van mijn vrienden en kenissen zijn ook buitenlanders, maar ik heb ook een hekel aan Moslims.
pi_42532528
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 05:56 schreef Viajero het volgende:

[..]maar ik heb ook een hekel aan Moslims.
Alleen aan moslims, of ook aan joden en zigeuners?
pi_42533827
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 07:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik heb ook een hekel aan moslims! Wat nu?
pi_42533912
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 09:21 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik heb ook een hekel aan moslims!
quote:
Wat nu?
Weet ik veel. Steek een moslim neer ofzo. Wat jij wilt.
pi_42535496
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 09:26 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

[..]

Weet ik veel. Steek een moslim neer ofzo. Wat jij wilt.
Gelukkig is ' een hekel aan iemand hebben ' , nog geen reden om hem te vermoorden (anders was de helft van de bevolking al vermoord )
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:32:13 #156
13462 BansheeBoy
pi_42536790
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 10:44 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Gelukkig is ' een hekel aan iemand hebben ' , nog geen reden om hem te vermoorden (anders was de helft van de bevolking al vermoord )
We zitten nog niet op de helft van de bevolking hoor, we zitten slechts op 1miljoen Moslims, misschien over 20 jaar.

²
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:57:16 #157
3542 Gia
User under construction
pi_42537501
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 11:32 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

We zitten nog niet op de helft van de bevolking hoor, we zitten slechts op 1miljoen Moslims, misschien over 20 jaar.

²
Zal wel meevallen. Ik zie steeds meer afvalligen om me heen. In naam nog moslim, maar gaan niet eens meer naar de moskee.

Hoe kom je trouwens onder het moslim-zijn uit? Alleen door een ander geloof aan te nemen, of ook door 3 x te zeggen dat Allah niet bestaat en dus Mohammed geen profeet was?
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:58:32 #158
13462 BansheeBoy
pi_42537545
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 11:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Zal wel meevallen. Ik zie steeds meer afvalligen om me heen. In naam nog moslim, maar gaan niet eens meer naar de moskee.

Hoe kom je trouwens onder het moslim-zijn uit? Alleen door een ander geloof aan te nemen, of ook door 3 x te zeggen dat Allah niet bestaat en dus Mohammed geen profeet was?
Door te zeggen dat je niet meer gelooft, is voldoende, en het valt wel mee hoor die afvalligen.

²
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:17:21 #159
3542 Gia
User under construction
pi_42538126
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 11:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Door te zeggen dat je niet meer gelooft, is voldoende, en het valt wel mee hoor die afvalligen.

²
Misschien in die moslim-enclaves hier in den lande, maar in wijken waar hier en daar een moslim woont, zie je toch verwatering van hun geloof.
pi_42539019
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 11:32 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Waar heb ik het over Moslims ?
Ik mag mijn (intussen ex-) buurman ook niet en hij is een ' rasechte' nederlander ...(ik heb hem trouwens niet vermoord )
  woensdag 11 oktober 2006 @ 04:09:13 #161
111528 Viajero
Who dares wins
pi_42567180
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 07:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Denk je dat ik met mijn 100% pro Israel een hekel heb aan Joden? Ik heb nog nooit last gehad van Joden, integendeel, ik heb grote bewondering voor Joden. Juist een van de redenen dat ik Moslims niet mag is hun domme en onberedeneerde Jodenhaat.

Zigeuners mag ik idd ook niet, maar die lopen iig niet zo te zeuren als Moslims.
  zondag 15 oktober 2006 @ 18:31:42 #162
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42702052
Pfff, het is wel een lastpak zeg.. Anderzijds is ie ook wel grappig. Alleen het salaris van de baas op de Willem Ruyslaan is no way drie ton. Ivo zou spontaan een hartaanval krijgen..
quote:
Handweigeraar is onvermurwbaar

ROTTERDAM

Die baan zal hij krijgen. Koste wat kost. De Rotterdamse moslim Faizel Enait (31), die vrouwen geen hand wil geven, is onvermurwbaar. Als de gemeente hem morgen niet alsnog die ene, veelbesproken job bij de sociale dienst gunt, stapt hij resoluut naar de rechter.

Hij is dé klantmanager die de sociale dienst zoekt. Weet ’ie zeker, die Enait, inmiddels welhaast een bekende Rotterdammer. Intelligent, scherp, bijna meester in de rechten en tot op het bot gemotiveerd. ,,Het lijkt me een leuke baan. De huidige baas van de sociale dienst is ook zo begonnen. Hij verdient nu twee à drie ton per jaar. Dat wil ik ook,’’ lacht Enait.

Dat hij eerder keihard werd afgewezen, omdat hij gewaden draagt en weigert om vrouwen de hand te schudden, is inmiddels een omstreden feit. Onlangs oordeelde de Commissie Gelijke Behandeling (CGB) dat die afwijzing onjuist was. Morgen maakt de gemeente bekend of Enait alsnog klantmanager wordt.

De belangrijkste overwinning is eigenlijk al binnen, vindt Enait. ,,Die uitspraak van de CGB heeft veel losgemaakt. De monoculturele samenleving heeft op die dag een stille uitvaart gekregen. Een point of no return. Het is belangrijk dat moslims sleutelposities gaan bekleden en niet langer in de duistere randen van de samenleving rondzwerven.’’

Voor de CGB kruiste hij de degens met de juristen van de gemeente. Het ging er fel aan toe. De ‘handweigeraar’ schreef zijn eigen pleidooi. ,,Op deze kwestie heb ik zes maanden gestudeerd. Je moet vossen met vossen vangen. En boeven met boeven. Wat ik bedoel? Je moet slimmer zijn dan de slimste.’’

Het strijdplan voor morgen ligt ook al klaar. Als de gemeente hem de baan niet geeft, stapt hij naar de rechter. Als hij de baan wél krijgt, maar geen schadevergoeding ontvangt, trouwens ook. Maar Enait verwacht dat het gaat lukken. ,,Ik denk dat ik tot klantmanager wordt benoemd en dat de aboriginals, want zo noem ik de autochtone bevolking, op hun achterste benen staan. Met name Leefbaar Rotterdam zal moeilijk gaan doen. Dan zal ik wakker worden, even geeuwen en op het andere oor verder slapen. Ik ben gewend om door betonnen muren heen te rennen.’’
http://www.ad.nl/rotterdam/article706924.ece
Ik snap alleen niet wat meneer, "bijna meester", als klantmanager wil bereiken. Dat is een mbo/ hbo-starter functie..
pi_42703016
wat ik niet snap is dat hij vraagt om gelijke behandeling, maar hoe zit het met al die vrouwen dan? die worden niet gelijk behandeld omdat de man in kwestie weigert hun handen te schudden.
pi_42704487
quote:
,,Ik denk dat ik tot klantmanager wordt benoemd en dat de aboriginals, want zo noem ik de autochtone bevolking, op hun achterste benen staan. Met name Leefbaar Rotterdam zal moeilijk gaan doen. Dan zal ik wakker worden, even geeuwen en op het andere oor verder slapen. Ik ben gewend om door betonnen muren heen te rennen.’’
Een perfecte voorbeeld hoe deze geitenneuker over de autochtonen in zijn gastland denkt.

Weer een reden meer om een pesthekel te hebben aan moslims.
  zondag 15 oktober 2006 @ 20:36:02 #165
8369 speknek
Another day another slay
pi_42704927
, Bansheeboy, ken jij die vent misschien persoonlijk?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 15 oktober 2006 @ 20:42:56 #166
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_42705143
Wat is men bij zo'n gemeente toch ongelofelijk dom om een sollicitant officieel af te wijzen om deze (wat mij 100% realistische redenen) en niet hem gewoon mede te delen dat 'de voorkeur niet naar hem uitgaat'. Je bent toch als werkgever geen tekst en uitleg schuldig aan sollicitanten? Moet niet gekker worden. Nu geef je zo'n flapdrol de kans nog bij zo'n linkse rechter zijn gelijk te halen ook.

In een jurk of klederdracht lopen doe je als man maar met carnaval. Travestie in public is not done.
  zondag 15 oktober 2006 @ 20:43:26 #167
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_42705163
-dubbel-
pi_42706205
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 20:42 schreef EdvandeBerg het volgende:
Wat is men bij zo'n gemeente toch ongelofelijk dom om een sollicitant officieel af te wijzen om deze (wat mij 100% realistische redenen) en niet hem gewoon mede te delen dat 'de voorkeur niet naar hem uitgaat'. Je bent toch als werkgever geen tekst en uitleg schuldig aan sollicitanten? Moet niet gekker worden.
Dan had hij waarschijnlijk ook wel geklaagd maar niet zo gericht (er staan genoeg mensen klaar om gelijk 'schande ' te roepen ook al weten ze het 'naadje van de kous' niet )
quote:
Nu geef je zo'n flapdrol de kans nog bij zo'n linkse rechter zijn gelijk te halen ook.
of bij eender welke rechter die zichzelf wil promoten
quote:
In een jurk of klederdracht lopen doe je als man maar met carnaval. Travestie in public is not done.
Gdv ...kan ik mijn minirokje alweer opbergen ?....en ik wou net gaan solliciteren als directiesecretaresse
  zondag 15 oktober 2006 @ 22:04:18 #169
46960 StefanP
polemicist
pi_42707656
Weer dat typisch walgelijke arrogante van moslims. Meneer is een perfect voorbeeld.

Ik hoop dat ze die sukkel aannemen en nog in zijn proeftijd ontslaan. Arrogante hond.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_42708674
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 18:31 schreef Napalm het volgende:
Pfff, het is wel een lastpak zeg.. Anderzijds is ie ook wel grappig. Alleen het salaris van de baas op de Willem Ruyslaan is no way drie ton. Ivo zou spontaan een hartaanval krijgen..
[..]

Ik snap alleen niet wat meneer, "bijna meester", als klantmanager wil bereiken. Dat is een mbo/ hbo-starter functie..
Ik snap wel meer niet.

- De monoculturele samenleving. Welke mono-culturele samenleving? die is al jaaaaaaaren verdwenen, maar jij probeert hem weer mono te maken.
- hoeveel klanten wil je managen als je vrouwen geen hand gaat geven? zitten toch genoeg vrouwen op diverse functies, en van de mannen zal je ook niet veel respect ontvangen lijkt me.
- Intelligent, scherp, bijna meester in de rechten en tot op het bot gemotiveerd? zie dan de waanzin in van waar je mee bezig bent, maar dat je dat niet ziet ligt waarschijnlijk aan die motivatie obsessie van je
- Als de gemeente hem de baan niet geeft, stapt hij naar de rechter. Als hij de baan wél krijgt, maar geen schadevergoeding ontvangt, trouwens ook. eigenlijk wil je geen klantmanager worden maar gewoon moeilijk doen.
- de aboriginals, want zo noem ik de autochtone bevolking ruik ik hier uitlokking?
- jij rent naar het CGB voor gelijke behandeling.....huillie. ik raad de vrouwen aan ook even langs het CGB te gaan dan.
-ik ben gewend om door betonnen muren heen te rennen wanneer is de live-demo?
ja maar...iedereen is al uniek...dat is toch niet bijzonder?
tegen individualisatie en massificatie
...mits gezond verstand aanwezig ;)
pi_42712252
Ik heb die vent zien zitten bij Pauw en Witteman op "de dag van het respect". Totaal autistische moslim die met geen enkele discussie kon meepraten, behalve als het over de islam ging dan.

Het is gewoon heel simpel. We leven in Nederland, je bent vrij welke religie je uitoefent, maar in de eerste plaats hebben we hebben ook algemene omgangsregels, ongeacht welke levensovertuiging iemand heeft en waar iedereen zich aan aanpast. Als je iemand begroet dan schud je elkaars hand, zo doen wij dat al eeuwen hier.

Als je dat niet bevalt of je meent dat je religie dat verbied dan mag je naar een land (r)emigreren waar de omgangsregels je wel schikken.

Belachelijk dat deze fopcommissie hier anders over oordeelt. Cultuurverraders !
pi_42712843
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 01:32 schreef k00pa het volgende:
Ik heb die vent zien zitten bij Pauw en Witteman op "de dag van het respect". Totaal autistische moslim die met geen enkele discussie kon meepraten, behalve als het over de islam ging dan.

Het is gewoon heel simpel. We leven in Nederland, je bent vrij welke religie je uitoefent, maar in de eerste plaats hebben we hebben ook algemene omgangsregels, ongeacht welke levensovertuiging iemand heeft en waar iedereen zich aan aanpast. Als je iemand begroet dan schud je elkaars hand, zo doen wij dat al eeuwen hier.

Als je dat niet bevalt of je meent dat je religie dat verbied dan mag je naar een land (r)emigreren waar de omgangsregels je wel schikken.

Belachelijk dat deze fopcommissie hier anders over oordeelt. Cultuurverraders !
Hulde& helemaal mee eens, en als die commissie die gast in het gelijk stelt, klim ik in de (spreekwoordelijke ) pen.
Dit kan toch niet
ja maar...iedereen is al uniek...dat is toch niet bijzonder?
tegen individualisatie en massificatie
...mits gezond verstand aanwezig ;)
pi_42714136
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 02:04 schreef Moon_of_74 het volgende:

[..]

Hulde& helemaal mee eens, en als die commissie die gast in het gelijk stelt, klim ik in de (spreekwoordelijke ) pen.
Dit kan toch niet
Tuurlijk wel,(je moet je even in die commisie verplaatsen )
Er is toch een Moslim bij betrokken ,dan moet het toch wel discriminatie zijn?
Daar hoef je geen feiten voor te kennen hoor
En denk je echt dat ze hun ongelijk gaan toegeven ?
pi_42714571
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 18:31 schreef Napalm het volgende:
[..]

Het is wel opvallend stil vanuit de Fok! moslimhoek op dat stukje. Of vinden de Fok! extremistjes dit ook te ver gaan?
  maandag 16 oktober 2006 @ 10:06:18 #175
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_42716056
Ik heb altijd al een aboriginal willen zijn!
Australië lijkt mij een mooi land.

Maar wat hij dus eigenlijk wil zeggen is, dat de nederlanders, net als de aboriginals (of liever Aborigines), de oorspronkelijk bewoners zijn, die steeds meer in de verdrukking komen. Er zijn vast nog meer overeenkomsten.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_42718947
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 10:06 schreef mr.vulcano het volgende:
Ik heb altijd al een aboriginal willen zijn!
Australië lijkt mij een mooi land.

Maar wat hij dus eigenlijk wil zeggen is, dat de nederlanders, net als de aboriginals (of liever Aborigines), de oorspronkelijk bewoners zijn, die steeds meer in de verdrukking komen. Er zijn vast nog meer overeenkomsten.
schitterend
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_42718965
Het lijkt mij dat de vrouwen die hij discrimineert ook naar het cbg gaan en een schadevergoeding gaan eisen.

Als we dat allemaal doen dan leren ze dat soort fratsen wel af.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_42735508
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 08:19 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Het is wel opvallend stil vanuit de Fok! moslimhoek op dat stukje. Of vinden de Fok! extremistjes dit ook te ver gaan?
Dan zal ik even reageren ...
Ik vind dat ze die goede brave ,totaal onschuldige man, Burgemeester moeten maken , hem 100 Miljoen Euro's schade vergoeding moeten geven ,een officeel excuus van elke Nederlander ,vervolgens iedereen laten onthoofden
En daarna kijken we wel voor verderer sancties

Wie niet begrijpt dat ,elke Allochtoon die wordt afgewezen voor wat voor een reden dan ook (hij wil VP van een groot bedrijf worden maar heeft geen opleiding en / of ervaring ), wordt gediscrimineerd verdient ook de doodstraf

Extreem genoeg ?

dinsdag 17 oktober 2006 @ 11:36:44 #179
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_42735863
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 12:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Het lijkt mij dat de vrouwen die hij discrimineert ook naar het cbg gaan en een schadevergoeding gaan eisen.

Hij zal dan uiteraard mannen ook geen hand geven, in dat geval kan niemand hem seksediscriminatie verwijten.
pi_42743514
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 11:36 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Hij zal dan uiteraard mannen ook geen hand geven, in dat geval kan niemand hem seksediscriminatie verwijten.
Waarom ga je daar vanuit ?
quote:
Afwijzing moslimsollicitant onjuist

hand
wil geven.Dat zegt de Commissie
Gelijke Behandeling.
Er staat niets over mannen
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:16:04 #181
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_42752571
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 16:14 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Waarom ga je daar vanuit ?
[..]

Er staat niets over mannen
Hij heeft twee weken geleden in een interview bij de RTV al gezegd dat hij mannen ook geen hand zal als dat uitkomst biedt (met als quasi-serieuze opmerking dat hij toch een lichte vorm van smetvrees heeft, dat het hem dus beter uitkomt als hij ook mannen geen hand geeft).
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_42761621
In dat geval is het gewoon een onbeschofte hond die niet geschikt is voor de functie. Hoe wil je in hemelsnaam representatief zijn als je klanten de hand niet schudt? Het is nota bene de functie van klantmanager! Hoe dom is die kerel wel niet? Dat Mr. heeft hij zeker bij een pak brinta gekregen, of omdat meneer moslim is, is de lat gewoon wat lager gelegd zoals dat bij de politie en andere overheid ook gaat...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 18 oktober 2006 @ 03:55:45 #183
19840 Libris
Live from Singapore
pi_42761657
Is ie eigenlijk aangenomen? Volgens een eerder artikel zou de gemeente Rotterdam dat maandag bekend maken.

Nederland is een beetje de weg kwijt.
pi_42762020
Een beetje maar Libris?
  FOK!fotograaf woensdag 18 oktober 2006 @ 08:40:50 #185
18921 freud
Who's John Galt?
pi_42762562
Is er ook een religie die voorschrijft dat ik niet minder dan 3000 netto in de maand mag verdienen? Wordt binnenlopen! Weet je wat? Ik schrijf in een boekje dat het zo is, noem het "Het Geschriftje" en sticht een religie. Genoeg volgelingen denk ik...

But seriously, als je iets niet mag, moet je het ook niet opzoeken en dan gaan zeuren. Hij heeft ook de keuze om er niet naar te solliciteren. Niet in het water springen en zeuren dat je nat wordt hoor .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  donderdag 19 oktober 2006 @ 10:55:28 #186
19840 Libris
Live from Singapore
pi_42798463
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 03:55 schreef Libris het volgende:
Is ie eigenlijk aangenomen? Volgens een eerder artikel zou de gemeente Rotterdam dat maandag bekend maken.

Nederland is een beetje de weg kwijt.
Iets later dan maandag, maar dit staat nu op de FP
quote:
Het stadsbestuur van Rotterdam schaart zich achter het besluit van de dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid om een principiële moslim niet aan te nemen. Dat heeft een woordvoerster van personeelswethouder Jeannette Baljeu (VVD) gisteren gezegd.

De man solliciteerde naar de functie van klantmanager, maar weigert op religieuze gronden vrouwen een hand te geven. De Rotterdammer wendde zich tot de Commissie Gelijke Behandeling, die eerder deze maand oordeelde dat de dienst de man ten onrechte had afgewezen.

Het college van burgemeester en wethouders van Rotterdam (bestaande uit PvdA, VVD, CDA en GroenLinks) concludeert dat de dienst Sociale Zaken correct heeft gehandeld. ''In een publieke functie mag van personeel verwacht worden dat het iedereen met gewone omgangsvormen tegemoet treedt en daar hoort een hand geven ook bij'', aldus het college. Volgens de overigens niet-bindende uitspraak van de CGB had Rotterdam moeten zoeken naar alternatieve manieren om elkaar 'respectvol' te begroeten.

De 31-jarige afgewezen sollicitant heeft inmiddels laten weten mogelijk naar de rechter te stappen als het stadsbestuur de afwijzing bekrachtigt. Wethouder Baljeu heeft gezegd die stap rustig af te wachten. ''Er worden wel meer mensen afgewezen die hebben gesolliciteerd.''
Mooi, misschien is Nederland nog niet zo de weg kwijt, maar die CGB mag toch weleens onder de loep genomen worden.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 10:59:48 #187
3542 Gia
User under construction
pi_42798573
Als ik nu in Marokko ga wonen en werken in een dergelijke functie, mag ik dan eisen dat ik iedereen een hand wil geven, omdat dat in mijn cultuur gebruikelijk is?

En geen gezeur over religie. Er staat nergens in de Koran dat mannen en vrouwen elkaar niet de hand mogen schudden. Dit is cultureel bepaald.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 11:45:34 #188
19840 Libris
Live from Singapore
pi_42799702
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 10:59 schreef Gia het volgende:
Als ik nu in Marokko ga wonen en werken in een dergelijke functie, mag ik dan eisen dat ik iedereen een hand wil geven, omdat dat in mijn cultuur gebruikelijk is?

En geen gezeur over religie. Er staat nergens in de Koran dat mannen en vrouwen elkaar niet de hand mogen schudden. Dit is cultureel bepaald.
Tja volgens deze sollicitant waren de handen van de vrouw erogene zones.. Tsja, hij kon het dus niet eisen, hij is niet aangenomen. Dus is het relevant dat jij in Marokko kan eisen dat je iedereen een hand wil geven. Niet alles hoeft zo gespiegeld te worden. Laten we gewoon naar Nederland kijken, niet?
pi_42800783
Natuurlijk heeft deze meneer zo onderhand al zoveel andere voorbeelden gegeven in zijn openbare optredens, waaruit blijkt dat hij echt UITERMATE incapabel is voor zo'n dergelijke functie, dat het absoluut onlogisch zou zijn hem nu nog aan ten nemen.
Het mooi kotsende meisje.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 12:23:24 #190
3542 Gia
User under construction
pi_42800807
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 11:45 schreef Libris het volgende:
Laten we gewoon naar Nederland kijken, niet?
Prima. En in Nederland is het gebruikelijk dat we een hand geven, zeker in bepaalde functies. Dan moeten mensen met een andere cultuur niet gaan eisen dat zij mogen groeten zoals binnen hun cultuur gebruikelijk is. Men dient zich aan te passen aan de geldende norm van een land wat dat betreft.

En dus is het terecht dat deze man is afgewezen.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 12:41:07 #191
19840 Libris
Live from Singapore
pi_42801207
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 12:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Prima. En in Nederland is het gebruikelijk dat we een hand geven, zeker in bepaalde functies. Dan moeten mensen met een andere cultuur niet gaan eisen dat zij mogen groeten zoals binnen hun cultuur gebruikelijk is. Men dient zich aan te passen aan de geldende norm van een land wat dat betreft.

En dus is het terecht dat deze man is afgewezen.
Helegaar mee eens. En in mijn ogen ook niet meer dan logisch

Kijken wat de rechter zegt
pi_42801565
Maar goed dat hij geen Maori is. Tegen de tijd dat die klaar is met zijn rituele begroetingsdans, ben je een half uur verder.
pi_42801629
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 12:41 schreef Libris het volgende:
Kijken wat de rechter zegt
Vette schadevergoeding voor deze 'peoplemanager'.
(Het blijven namelijk wel Nederlandse rechters hè..)
  donderdag 19 oktober 2006 @ 13:36:01 #194
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_42802748
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 12:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Daarvan leren ze het niet af, want als deze flapdrol die baan wel gekregen had en de gemeente Rotterdam vervolgens op de vingers getikt zou worden door de CGB omdat een medewerker vrouwen discrimineert dan zal ook de gemeente Rotterdam degene zijn die een schadevergoeding wegens discriminatie moet betalen.

Het aannemen van een conservatieve gelovige is daarmee dus een risico.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 19 oktober 2006 @ 15:10:59 #195
49894 POLL
Pathetisch
pi_42805830
Als iemand zelf allerlei regels gaat opstelen die het normale contact tussen hem en de buitenwereld beperken, dan moet hij het ook accepteren dat hij zijn kansen op de arbeidsmarkt beperkt. Door iemand in zijn extreme opvatting te respecteren terwijl die lijnrecht tegenover onze normen en waarden staat, en als gelijke te behandelen moedig je extremisme en ongelijkheid aan. Hoe gaat de commissie zometeen om met klachten van vrouwen die geen hand krijgen van deze ambtenaar in spé terwijl mannen die wel krijgen?
The Black Knight always triumphs!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')