abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:16:04 #181
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_42752571
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 16:14 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Waarom ga je daar vanuit ?
[..]

Er staat niets over mannen
Hij heeft twee weken geleden in een interview bij de RTV al gezegd dat hij mannen ook geen hand zal als dat uitkomst biedt (met als quasi-serieuze opmerking dat hij toch een lichte vorm van smetvrees heeft, dat het hem dus beter uitkomt als hij ook mannen geen hand geeft).
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_42761621
In dat geval is het gewoon een onbeschofte hond die niet geschikt is voor de functie. Hoe wil je in hemelsnaam representatief zijn als je klanten de hand niet schudt? Het is nota bene de functie van klantmanager! Hoe dom is die kerel wel niet? Dat Mr. heeft hij zeker bij een pak brinta gekregen, of omdat meneer moslim is, is de lat gewoon wat lager gelegd zoals dat bij de politie en andere overheid ook gaat...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 18 oktober 2006 @ 03:55:45 #183
19840 Libris
Live from Singapore
pi_42761657
Is ie eigenlijk aangenomen? Volgens een eerder artikel zou de gemeente Rotterdam dat maandag bekend maken.

Nederland is een beetje de weg kwijt.
pi_42762020
Een beetje maar Libris?
  FOK!Fotograaf woensdag 18 oktober 2006 @ 08:40:50 #185
18921 freud
Who's John Galt?
pi_42762562
Is er ook een religie die voorschrijft dat ik niet minder dan 3000 netto in de maand mag verdienen? Wordt binnenlopen! Weet je wat? Ik schrijf in een boekje dat het zo is, noem het "Het Geschriftje" en sticht een religie. Genoeg volgelingen denk ik...

But seriously, als je iets niet mag, moet je het ook niet opzoeken en dan gaan zeuren. Hij heeft ook de keuze om er niet naar te solliciteren. Niet in het water springen en zeuren dat je nat wordt hoor .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  donderdag 19 oktober 2006 @ 10:55:28 #186
19840 Libris
Live from Singapore
pi_42798463
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 03:55 schreef Libris het volgende:
Is ie eigenlijk aangenomen? Volgens een eerder artikel zou de gemeente Rotterdam dat maandag bekend maken.

Nederland is een beetje de weg kwijt.
Iets later dan maandag, maar dit staat nu op de FP
quote:
Het stadsbestuur van Rotterdam schaart zich achter het besluit van de dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid om een principiële moslim niet aan te nemen. Dat heeft een woordvoerster van personeelswethouder Jeannette Baljeu (VVD) gisteren gezegd.

De man solliciteerde naar de functie van klantmanager, maar weigert op religieuze gronden vrouwen een hand te geven. De Rotterdammer wendde zich tot de Commissie Gelijke Behandeling, die eerder deze maand oordeelde dat de dienst de man ten onrechte had afgewezen.

Het college van burgemeester en wethouders van Rotterdam (bestaande uit PvdA, VVD, CDA en GroenLinks) concludeert dat de dienst Sociale Zaken correct heeft gehandeld. ''In een publieke functie mag van personeel verwacht worden dat het iedereen met gewone omgangsvormen tegemoet treedt en daar hoort een hand geven ook bij'', aldus het college. Volgens de overigens niet-bindende uitspraak van de CGB had Rotterdam moeten zoeken naar alternatieve manieren om elkaar 'respectvol' te begroeten.

De 31-jarige afgewezen sollicitant heeft inmiddels laten weten mogelijk naar de rechter te stappen als het stadsbestuur de afwijzing bekrachtigt. Wethouder Baljeu heeft gezegd die stap rustig af te wachten. ''Er worden wel meer mensen afgewezen die hebben gesolliciteerd.''
Mooi, misschien is Nederland nog niet zo de weg kwijt, maar die CGB mag toch weleens onder de loep genomen worden.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 10:59:48 #187
3542 Gia
User under construction
pi_42798573
Als ik nu in Marokko ga wonen en werken in een dergelijke functie, mag ik dan eisen dat ik iedereen een hand wil geven, omdat dat in mijn cultuur gebruikelijk is?

En geen gezeur over religie. Er staat nergens in de Koran dat mannen en vrouwen elkaar niet de hand mogen schudden. Dit is cultureel bepaald.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 11:45:34 #188
19840 Libris
Live from Singapore
pi_42799702
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 10:59 schreef Gia het volgende:
Als ik nu in Marokko ga wonen en werken in een dergelijke functie, mag ik dan eisen dat ik iedereen een hand wil geven, omdat dat in mijn cultuur gebruikelijk is?

En geen gezeur over religie. Er staat nergens in de Koran dat mannen en vrouwen elkaar niet de hand mogen schudden. Dit is cultureel bepaald.
Tja volgens deze sollicitant waren de handen van de vrouw erogene zones.. Tsja, hij kon het dus niet eisen, hij is niet aangenomen. Dus is het relevant dat jij in Marokko kan eisen dat je iedereen een hand wil geven. Niet alles hoeft zo gespiegeld te worden. Laten we gewoon naar Nederland kijken, niet?
pi_42800783
Natuurlijk heeft deze meneer zo onderhand al zoveel andere voorbeelden gegeven in zijn openbare optredens, waaruit blijkt dat hij echt UITERMATE incapabel is voor zo'n dergelijke functie, dat het absoluut onlogisch zou zijn hem nu nog aan ten nemen.
Het mooi kotsende meisje.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 12:23:24 #190
3542 Gia
User under construction
pi_42800807
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 11:45 schreef Libris het volgende:
Laten we gewoon naar Nederland kijken, niet?
Prima. En in Nederland is het gebruikelijk dat we een hand geven, zeker in bepaalde functies. Dan moeten mensen met een andere cultuur niet gaan eisen dat zij mogen groeten zoals binnen hun cultuur gebruikelijk is. Men dient zich aan te passen aan de geldende norm van een land wat dat betreft.

En dus is het terecht dat deze man is afgewezen.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 12:41:07 #191
19840 Libris
Live from Singapore
pi_42801207
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 12:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Prima. En in Nederland is het gebruikelijk dat we een hand geven, zeker in bepaalde functies. Dan moeten mensen met een andere cultuur niet gaan eisen dat zij mogen groeten zoals binnen hun cultuur gebruikelijk is. Men dient zich aan te passen aan de geldende norm van een land wat dat betreft.

En dus is het terecht dat deze man is afgewezen.
Helegaar mee eens. En in mijn ogen ook niet meer dan logisch

Kijken wat de rechter zegt
pi_42801565
Maar goed dat hij geen Maori is. Tegen de tijd dat die klaar is met zijn rituele begroetingsdans, ben je een half uur verder.
pi_42801629
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 12:41 schreef Libris het volgende:
Kijken wat de rechter zegt
Vette schadevergoeding voor deze 'peoplemanager'.
(Het blijven namelijk wel Nederlandse rechters hè..)
  donderdag 19 oktober 2006 @ 13:36:01 #194
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_42802748
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 12:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Het lijkt mij dat de vrouwen die hij discrimineert ook naar het cbg gaan en een schadevergoeding gaan eisen.

Als we dat allemaal doen dan leren ze dat soort fratsen wel af.
Daarvan leren ze het niet af, want als deze flapdrol die baan wel gekregen had en de gemeente Rotterdam vervolgens op de vingers getikt zou worden door de CGB omdat een medewerker vrouwen discrimineert dan zal ook de gemeente Rotterdam degene zijn die een schadevergoeding wegens discriminatie moet betalen.

Het aannemen van een conservatieve gelovige is daarmee dus een risico.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 19 oktober 2006 @ 15:10:59 #195
49894 POLL
Pathetisch
pi_42805830
Als iemand zelf allerlei regels gaat opstelen die het normale contact tussen hem en de buitenwereld beperken, dan moet hij het ook accepteren dat hij zijn kansen op de arbeidsmarkt beperkt. Door iemand in zijn extreme opvatting te respecteren terwijl die lijnrecht tegenover onze normen en waarden staat, en als gelijke te behandelen moedig je extremisme en ongelijkheid aan. Hoe gaat de commissie zometeen om met klachten van vrouwen die geen hand krijgen van deze ambtenaar in spé terwijl mannen die wel krijgen?
The Black Knight always triumphs!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')