abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42410894
wel erg jammer dat ie steeds iedereen in de rede ging vallen met niet-ter-zake-doende antwoorden,.. béétje irritant
pi_42411630
Ik heb de man ook gezien bij P&W en ik moet zeggen dat ik wel enig begrip voor zijn standpunt heb.
Als hij mij vriendelijk zou verklaren waarom hij geen hand wil geven is dat misschien wel eerlijker dan dat hij wel een hand geeft maar ondertussen hele andere gedachten heeft, zoals een gemiddelde politicus bijvoorbeeld.
Wij moeten ons dan de vraag stellen of het beledigend is als iemand andere gedachten heeft bij onze gebruiken en ik denk eigenlijk van niet, maar dat gaat niet altijd op natuurlijk.
Je kunt zeggen dat het niet schudden van vrouwenhanden minachting voor vrouwen is maar misschien is het respect.
In ieder geval moeten wij maar eens goed te rade gaan bij ons zelf hoeveel achting wij voor vrouwen hebben zolang wij nog geen vrouwelijke premier hebben en zolang wij nog een minderheid van vrouwen in de tweede kamer hebben.
Verder lieten ze nog een film zien wat nogal beledigend was over moslims en ik vraag met net als de anti vrouwenhandenschudder af wat men gezegd zou hebben als zo'n film over Joden zou gaan.
Audaces fortuna juvat
pi_42411855
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:28 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

En toch heeft hij ergens een punt! Puur en alleen zeggen:"Zo gaat dat in dit land, dit zijn de omgangsvormen." is geen argument, want what's next, elkaar bij elke groet insmeren met verse talkpoeder?

²
Dat is een non argument, een hand schudden is in nederland een normale omgangsvorm, net zoals iemand begroeten als je op je werk komt. Bovendien mag je van deze functie verwachten dat iemand zich naar deze maatstaven gedraagt. Als hij geen handen schudden wil moet hij dat zelf weten, maar dan moet hij een functie zoeken waarin dat beter combineerd.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_42412008
ik vind dat je als werkgever best iemand mag weigeren om bepaalde belangrijke dingen. als ik een bedrijf zou hebben zou ik ook geen vrouw met een hoofdoek om willen en of ze die hoofdoek graag draagt of omdat het deel uitmaakt van haar persoon en of religie of weet ik veel wat. dat boeit me niet. hoofdoek is afwijzing. datzelfde geld voor een moslim die vrouwen geen hand willen geven dat past toch niet in een bedrijf
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 01:39:15 #105
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_42412083
Ik heb Ali bij Pauw en Witteman gezien en die vent is zo volkomen ongeschikt als account/people-manager, qua communicatieve vaardigheden dat de rest van de argumenten om hem af te wijzen er eigenlijk niets toe doen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 04:43:51 #106
117098 Hathor
Effe niet
pi_42413336
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 01:35 schreef GewoneMan het volgende:
ik vind dat je als werkgever best iemand mag weigeren om bepaalde belangrijke dingen. als ik een bedrijf zou hebben zou ik ook geen vrouw met een hoofdoek om willen en of ze die hoofdoek graag draagt of omdat het deel uitmaakt van haar persoon en of religie of weet ik veel wat. dat boeit me niet. hoofdoek is afwijzing. datzelfde geld voor een moslim die vrouwen geen hand willen geven dat past toch niet in een bedrijf
Maar leg dan eens uit wat jouw probleem is met die doek ? Denk je dat het haar werk beinvloed op de een of andere manier ?

Feedback please.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 06:12:30 #107
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_42413416
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 01:39 schreef golfer het volgende:
Ik heb Ali bij Pauw en Witteman gezien en die vent is zo volkomen ongeschikt als account/people-manager, qua communicatieve vaardigheden dat de rest van de argumenten om hem af te wijzen er eigenlijk niets toe doen.
Hij is wel ontzettend intelligent, af en toe wat lachwekkend met zijn "aboriginals" enzo. Hij zei wat mij betreft een hoop zinnige dingen en ook een hoop onzinnige dingen, kom op zeg:"Erogene zones." Waar haalt ie het vandaan!

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 06:32:06 #108
117098 Hathor
Effe niet
pi_42413432
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 06:12 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hij is wel ontzettend intelligent, af en toe wat lachwekkend met zijn "aboriginals" enzo. Hij zei wat mij betreft een hoop zinnige dingen en ook een hoop onzinnige dingen, kom op zeg:"Erogene zones." Waar haalt ie het vandaan!

²
Ik heb het gemist, heb je een link of iets dergelijks waar ik dit kan terugvinden ?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 07:12:43 #109
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_42413513
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 06:32 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik heb het gemist, heb je een link of iets dergelijks waar ik dit kan terugvinden ?
Hier!

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 09:03:17 #110
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42414396
Ik kan me eigenlijk niet indenken dat de beste man uberhaupt nog aan een baan komt.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_42440150
Ik heb net de uitzending gezien, en wat een simpele ziel is het zeg, die vent. Dat ze het nodig vonden om over handen schudden te beginnen. Net zo communicatief vaardig als een lantaarnpaal met het syndroom van asperger.

Sowieso onbegrijpelijk dat de CGB zoiets zegt, dat er überhaupt een of ander clubje is die gaat beoordelen wie jij wel en niet aan mag nemen en waarom wel of niet, is te belachelijk voor woorden.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_42440236
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 04:43 schreef Hathor het volgende:

[..]

Maar leg dan eens uit wat jouw probleem is met die doek ? Denk je dat het haar werk beinvloed op de een of andere manier ?

Feedback please.
ik vind het geen porum en vind het zeer zeker verre van representatief. daarnaast vind ik dat religie en werk gescheiden dient te worden.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 00:32:03 #113
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42440608
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 00:18 schreef heiden6 het volgende:
Ik heb net de uitzending gezien, en wat een simpele ziel is het zeg, die vent. Dat ze het nodig vonden om over handen schudden te beginnen. Net zo communicatief vaardig als een lantaarnpaal met het syndroom van asperger.
In mijn hoedanigheid als voorzitter van de Stichting van Lantarenpalen (en ander verlichtingsmateriaal) met het Syndroom van Asperger wil ik bij deze met klem protesteren tegen deze opmerking. Alsof Lantarenpalen (en ander verlichtingsmateriaal) met het Syndroom van Asperger geen recht hebben op werk!

Een functie als accountmanager hoort zeker tot de mogelijkheden, vooral wanneer op de werkplek een aantal kleine aanpassingen zijn toegepast. Zoals daar zijn het toesturen van een protocol met toegestane gedragingen aan de client, een routing-plan voor de communicatie tijdens het gesprek (vergelijkt u dat maar met de scripts die telemarketeers gebruiken), een agenda, een voorgeschreven kledingstijl (het is het duidelijkst voor de autist wanneer iedere client in een rood-wit kabouterpak is gehesen, inclusief rode puntmuts en Lederhosen) en nog een aantal andere hulpmiddelen om het werk van de accountmanager meer te structureren.

Was getekend,

Gegroet,

Drs. Ir. A.A.P.J.M Mallebrootje-van Kwezel

[ Bericht 1% gewijzigd door gronk op 07-10-2006 01:09:57 ]
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 00:36:30 #114
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42440748

[ Bericht 100% gewijzigd door gronk op 07-10-2006 00:36:46 ]
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 07:18:09 #115
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_42446754
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 17:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

dus als jij iets wilt aanpassen, iets wat je niet bevalt, errrrrrrrruit?
Ja als jij dat wil doen in een gastland. Dit land heeft een eigen cultuur en waarden die moet je maar accepteren. Waarom is dat zo moeilijk om te begrijpen. Ja je bent hier misschien geboren, toch kom je uit een andere cultuur en hebben wij het eerste recht hier.

Ik pas me ook aan waar ik woon, ik doe daar echter niet zo moeilijk over. Mocht ik hier ooit kinderen krijgen dan voed ik ze best wel met wat Nederlandse dingen op. Toch laat ik ze de Thaise zeden respecteren en ieder geval niet daartegenin gaan of veranderen. Dan maak je jezelf alleen maar minder populair.
mai pen rai
pi_42446818
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 07:18 schreef niet_links het volgende:

[..]

Ja als jij dat wil doen in een gastland. Dit land heeft een eigen cultuur en waarden die moet je maar accepteren. Waarom is dat zo moeilijk om te begrijpen. Ja je bent hier misschien geboren, toch kom je uit een andere cultuur en hebben wij het eerste recht hier.
Na pakweg 30 jaar in een land gewoond te hebben, kun je nauwelijks meer spreken van een gastland, niet waar? En jijzelf woont in het Verre Oosten. Hoe hebben 'jullie' dan het eerste recht hier? De grondwet is het wat betreft de eerstgerechtigden trouwens niet met je eens. De grondwet, of een willekeurig andere wet, rept met geen woord over wie het eerste waar recht op heeft. Is het zo moeilijk om te accepteren dat er er mensen in een land wonen die niet blank zijn en een ander geloof hebben?
quote:
Ik pas me ook aan waar ik woon, ik doe daar echter niet zo moeilijk over. Mocht ik hier ooit kinderen krijgen dan voed ik ze best wel met wat Nederlandse dingen op. Toch laat ik ze de Thaise zeden respecteren en ieder geval niet daartegenin gaan of veranderen. Dan maak je jezelf alleen maar minder populair.
Goed van jou
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 08:09:26 #117
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_42446922
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 07:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Na pakweg 30 jaar in een land gewoond te hebben, kun je nauwelijks meer spreken van een gastland, niet waar? En jijzelf woont in het Verre Oosten. Hoe hebben 'jullie' dan het eerste recht hier? De grondwet is het wat betreft de eerstgerechtigden trouwens niet met je eens. De grondwet, of een willekeurig andere wet, rept met geen woord over wie het eerste waar recht op heeft. Is het zo moeilijk om te accepteren dat er er mensen in een land wonen die niet blank zijn en een ander geloof hebben?
[..]

Goed van jou
Jij vind dat het geen gastland is ik dus wel. Dat is het verschil tussen jou en mij. Er komt een groep import die wil dan opeens de regels gaan veranderen ? Dat vind ik dus fout.

Even OT.. ben nu dat filmpje aan het kijken.. die man zal vast niet dom zijn omdat hij reechten studeerd. Maar hij komt niet uit zn woorden en kraamt een hoop onzin uit. Zo iemand wil ik dus niet bij de overheid zien werken. Bij de overheid mogen best moslims werken.. maar dat hoeven ze niet zo uit te dragen als zon idioot.
mai pen rai
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 08:25:28 #118
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_42446979
Zoals die moslim zich opsteld, dat maakt mij dus extreem. Die wil ons zich laten aanpassen aan hem. Dit is dus echt fout. Zulke mensen kunnen we hier niet gebruiken.
mai pen rai
pi_42446980
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 08:09 schreef niet_links het volgende:

[..]

Jij vind dat het geen gastland is ik dus wel.
Als jij alle niet-blanken en moslims steevast als gasten ziet, dan is het logisch dat je zo denkt.
quote:
Dat is het verschil tussen jou en mij. Er komt een groep import die wil dan opeens de regels gaan veranderen ? Dat vind ik dus fout.
Die groep is hier al decennia en we zijn inmiddels een paar generaties verder. Hoe groot moeten je onderbuikgevoelens wel niet zijn om zo paranoide om te gaan met die mensen? Welke regels probeert die groep dan volgens jou te veranderen? Daarbij is het principe van een democratie juist dat je regels kunt veranderen. Mag ik hieruit concluderen dat je democratie niet ziet zitten?
quote:
Even OT.. ben nu dat filmpje aan het kijken.. die man zal vast niet dom zijn omdat hij reechten studeerd. Maar hij komt niet uit zn woorden en kraamt een hoop onzin uit. Zo iemand wil ik dus niet bij de overheid zien werken. Bij de overheid mogen best moslims werken.. maar dat hoeven ze niet zo uit te dragen als zon idioot.
Als we moeten selecteren op idioterie, dan mag de helft van alle werknemers wel op straat. Ik selecteer liever op prestatie, ongeacht huidskleur of godsdienst.
pi_42446987
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 08:25 schreef niet_links het volgende:
Zoals die moslim zich opsteld, dat maakt mij dus extreem. Die wil ons zich laten aanpassen aan hem. Dit is dus echt fout. Zulke mensen kunnen we hier niet gebruiken.
Make up you mind. Wel extreem, niet extreem, wel extreem, niet extreem. Dus toch wel extreem? En zolang jij in het Verre Oosten zit, is NL een ver van jouw bed show en heb je niets te willen. En welke mensen je daar kunt gebruiken of niet moet je daar maar uitzoeken.
pi_42447025
heb de aflevering net ff teruggezien van pauw witteman... hij wil respect. dan gaat het over geloof. dat het niet in de koran staat letterlijk dat je een vrouw geen hand mag geven, maar dat er iets staat over zedelijkheid (zoiets) en dat dit een uitleg is. daar wordt vervolgens niet verder op in gegaan. naar mijn mening is de groep die het zo uitlegt gewoon uit op macht voor de mannen en vrouwtjes achter het fornuis.
hij luistert niet naar de overige gasten omdat hij het niet interessant vindt. en zelf wel onvoorwaardelijk respect verlangen.

erg overtuigend vonk het niet.

wel vond ik dat hij een beetje werd behandeld als een paria. ik had liever een goed inhoudelijk scherp interview gezien. maar ja.

STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 08:38:41 #122
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_42447042
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 08:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Als jij alle niet-blanken en moslims steevast als gasten ziet, dan is het logisch dat je zo denkt.
[..]

Die groep is hier al decennia en we zijn inmiddels een paar generaties verder. Hoe groot moeten je onderbuikgevoelens wel niet zijn om zo paranoide om te gaan met die mensen? Welke regels probeert die groep dan volgens jou te veranderen? Daarbij is het principe van een democratie juist dat je regels kunt veranderen. Mag ik hieruit concluderen dat je democratie niet ziet zitten?
[..]

Als we moeten selecteren op idioterie, dan mag de helft van alle werknemers wel op straat. Ik selecteer liever op prestatie, ongeacht huidskleur of godsdienst.
Net zoals die gast wil dat wij ons moeten aanpassen aan hem. Dat zijn het soort regels dat me tegenstaat. Wat ben jij een ontzettende gek zeg. Ik heb een Thaise vriendin mn broer een antiliaanse en dan zeggen dat ik iets tegen buitenlanders heb. Nee ik heb wat tegen moslims die hier hun geloof er door proberen te drukken. Als we nu zouden stemmen en 51 % wil dat de moslims het land verlaten zou je dan gaan ? Dat is ook democratie.
mai pen rai
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 08:40:42 #123
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_42447047
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 08:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Make up you mind. Wel extreem, niet extreem, wel extreem, niet extreem. Dus toch wel extreem? En zolang jij in het Verre Oosten zit, is NL een ver van jouw bed show en heb je niets te willen. En welke mensen je daar kunt gebruiken of niet moet je daar maar uitzoeken.
God Nederland blijft mijn land zolang ik geen Thais paspoort heb. Ik ben pas 9 maanden weg.3e generatie Turken vinden turkijke nog belangrijk. Mag ik even Nederland belangrijk vinden.

Gebruiken van mensen wanneer heb ik het daar over gehad.

Ik bedoel te zeggen dat zon vent het bloed onder mijn nagels vandaan haalt en dus mijn visies extremer maakt. Maar goed lezen is een vak apart.
mai pen rai
pi_42447099
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 08:38 schreef niet_links het volgende:

[..]

Net zoals die gast wil dat wij ons moeten aanpassen aan hem. Dat zijn het soort regels dat me tegenstaat.
Over welke gasten heb je het nou
quote:
Wat ben jij een ontzettende gek zeg.
Dat is je goed recht om dat te vinden. Ik zal je hoofd er niet om afhakken.
quote:
Ik heb een Thaise vriendin mn broer een antiliaanse en dan zeggen dat ik iets tegen buitenlanders heb.
Het doet me deugd dat je enkels iets tegen moslims hebt.
quote:
Nee ik heb wat tegen moslims die hier hun geloof er door proberen te drukken.
Op welke manier proberen moslims hun geloof er door te drukken? Hoe weet je zeker dat atheisten hun ongeloof niet bij mij proberen erdoor te drukken?
quote:
Als we nu zouden stemmen en 51 % wil dat de moslims het land verlaten zou je dan gaan ? Dat is ook democratie.
Natuurlijk niet. Daarvoor is een grondswetwijziging nodig. Zoals je weet is daar 2/3 meerderheid voor nodig. Democratie houdt niet in dat de meerderheid bepaalt. Democratie houdt in dat 2/3 bepaalt.
pi_42447120
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 08:40 schreef niet_links het volgende:

[..]

God Nederland blijft mijn land zolang ik geen Thais paspoort heb. Ik ben pas 9 maanden weg.3e generatie Turken vinden turkijke nog belangrijk. Mag ik even Nederland belangrijk vinden.
Zeker. Het maakt je er niet minder hypocriet op.
quote:
Gebruiken van mensen wanneer heb ik het daar over gehad.
hier:
quote:
Zulke mensen kunnen we hier niet gebruiken.
quote:
Ik bedoel te zeggen dat zon vent het bloed onder mijn nagels vandaan haalt en dus mijn visies extremer maakt. Maar goed lezen is een vak apart.
Jouw algemene visies zijn extremer geworden. Dat heeft niet met zo'n vent te maken. Iedereen die je reacties kan lezen, kan dit zien. Je zit nog in de ontkenningsfase.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 09:02:12 #126
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_42447162
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 08:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Over welke gasten heb je het nou
Die idioten die hun geloof er door proberen te drukken. Waarom denken gelovige altjid dat ze meer rechten hebben als ongelovige. Je kan een geintje maken over mensen met rode haren maar zodra je iets over een moslim zegt.. pas dan maar op dan vallen er doden.
[..]

Dat is je goed recht om dat te vinden. Ik zal je hoofd er niet om afhakken.
[..]

Gelukkig ik het jouwe ook niet

Het doet me deugd dat je enkels iets tegen moslims hebt.
[..]
Heb alleen wat tegen moslims die hier hun geloof er door proberen te drukken, de moslims die hun geloof thuis beleiden heb ik er geen problemen mee

Op welke manier proberen moslims hun geloof er door te drukken? Hoe weet je zeker dat atheisten hun ongeloof niet bij mij proberen erdoor te drukken?
[..]
Kerk en staat moeten gescheiden zijn dus geen tekenen van geloof op je werk zeker als je in dienst van de staat bent. Maar dat is mijn mening

Natuurlijk niet. Daarvoor is een grondswetwijziging nodig. Zoals je weet is daar 2/3 meerderheid voor nodig. Democratie houdt niet in dat de meerderheid bepaalt. Democratie houdt in dat 2/3 bepaalt.
Dus bij 2/3 meerderheid die zegt moslims moeten nederland verlaten doe je dat ?
mai pen rai
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 09:04:08 #127
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_42447177
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 08:55 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Zeker. Het maakt je er niet minder hypocriet op.

Hyopocriet.. met zon Avatar.. hahahaha je maakt jezel belachelijk
[..]

hier:
[..]

[..]

Jouw algemene visies zijn extremer geworden. Dat heeft niet met zo'n vent te maken. Iedereen die je reacties kan lezen, kan dit zien. Je zit nog in de ontkenningsfase.
Jij bent extremer geworden daarom denk je dat ik extremer geworden ben. Maar goed ik heb dus niets tegen moslims die hun geloof gewoon thuis beleiden en in het openbaar gewoon normaal doen.
mai pen rai
pi_42447263
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 09:02 schreef niet_links het volgende:

[..]
Je hebt het telkens over mensen die hun geloof erdoor proberen te drukken. Zeg nu eens hoe mensen dat in jouw ogen doen?

Je weet zelf ook niet wat je zegt. Moslims moeten hun geloof thuis beleiden. De ene keer alleen niet beleiden als je in overheidsdienst bent, en later helemaal niet beleiden in het openbaar. Openbaar heet niet voor niets openbaar. Geloof beleiden in het openbaar zal dus gewoon voortgezet worden. Wen er maar aan dat andere mensen dezelfde rechten hebben als jij. Zelfs als ze moslim zijn.

Als je dat niet wilt kun je op een partij stemmen die ook meegaat in je extremistische gedachten.
pi_42447573
Contextualiseren, onomkroopbaar, "Meneer Guus", "puur en sec vanuit het standpunt van de Aboriginals", wittemanshumor, hilarisch.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 10:11:56 #130
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_42447692
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 09:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Je hebt het telkens over mensen die hun geloof erdoor proberen te drukken. Zeg nu eens hoe mensen dat in jouw ogen doen?

Je weet zelf ook niet wat je zegt. Moslims moeten hun geloof thuis beleiden. De ene keer alleen niet beleiden als je in overheidsdienst bent, en later helemaal niet beleiden in het openbaar. Openbaar heet niet voor niets openbaar. Geloof beleiden in het openbaar zal dus gewoon voortgezet worden. Wen er maar aan dat andere mensen dezelfde rechten hebben als jij. Zelfs als ze moslim zijn.

Als je dat niet wilt kun je op een partij stemmen die ook meegaat in je extremistische gedachten.
Ik stem VVD, de rest gaat me net even iets te ver. Ik zorg er wel weer voor dat ik via de ambasade kan gaan stemmen.

Openbaar is inderdaad wat overdreven Maar ik wil het dus niet zien op scholen of in overheidsdienst. Geld overigens ook voor uitgesproken christenen ect. Iedereen moet een geloof kunnen kiezen als ze volwassen zijn en het niet jong opgedrongen krijgen. Dan krijg je het er bijna nooit meer uit.

Overheid moet onpartijdig zijn, daarom geen geloofsuitingen in overheidsdienst. Wil je je ramadan doen en je bent in overheidsdienst ga je gang. Niemand die dat opmerkt. Zolang je maar wel je werk goed vervuld.
mai pen rai
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 10:24:31 #131
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42447832
Maar die kwezel heeft 't helemaal niet over 't geloof. De beste man is een publiciteitsgeile autist, die dat handenschudden alleen maar gebruik om 'n beetje op te vallen.Wat hij doet heeft net zo min te maken met geloof als dat ik Literatuur schrijf.
pi_42512105
quote:

[..]

Zou het kunnen dat jij ook overdreven partijdig bent ?
Idereen die het niet met jou eens is ,is blijkbaar onmiddelijk extreem ?
pi_42512536
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:16 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Zou het kunnen dat jij ook overdreven partijdig bent ?
Idereen die het niet met jou eens is ,is blijkbaar onmiddelijk extreem ?
Heb je moeite met begrijpend lezen? Noem ik iedereen extreem? Maar als je het niet erg vindt, noem ik iemand die het liefst een miljard moslims van de aardbodem ziet verdwijnen wel extreem. En dat is een understatement.

Dan heb ik het nog niet eens gehad over de reden waarom jij niet valt over dergelijke bewoordingen, maar wel over mijn etikettering?
pi_42512778
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Heb je moeite met begrijpend lezen? Noem ik iedereen extreem? Maar als je het niet erg vindt, noem ik iemand die het liefst een miljard moslims van de aardbodem ziet verdwijnen wel extreem. En dat is een understatement.

Dan heb ik het nog niet eens gehad over de reden waarom jij niet valt over dergelijke bewoordingen, maar wel over mijn etikettering?
Wie zegt dat ik niet val over dergelijke bewoordingen ? (over moeite met moeite met begrijpend lezen gesproken ) maar mag ik dus niet op jou reageren zonder ook meteen iedereen aan te vallen ?
Wie heeft (in dit topic) trouwens gezegt dat een miljard Moslims moeten verdwijnen ?
  maandag 9 oktober 2006 @ 15:41:31 #135
3542 Gia
User under construction
pi_42512905
quote:

[..]

Belijden is met een ij. Zit het woordje lijden in, en niet leiden.
pi_42513403
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Misschien is niet iedere gelovige het met jou eens
  maandag 9 oktober 2006 @ 15:58:43 #137
3542 Gia
User under construction
pi_42513477
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:56 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Misschien is niet iedere gelovige het met jou eens
Dat kan, maar het is wel de Nederlandse taal en taal heeft niks met geloven te maken.
pi_42514044
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Stijlfoutje.
quote:
Zit het woordje lijden in en niet leiden.
Je nietszeggendheid doet mij telkens weer versteld staan
pi_42514951
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat kan, maar het is wel de Nederlandse taal en taal heeft niks met geloven te maken.
Ik geloof dat je gelijk hebt
pi_42516677
Grappig dat 1 of ander debiele lulhannes naar de commissie voor gelijke behandeling stapt om zichzelf te beschuldigen van ongelijke behandeling..................
pi_42516923
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 16:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Stijlfoutje.
[..]

Je nietszeggendheid doet mij telkens weer versteld staan
Ik sta vaak versteld van lieden die zich laten indoctrineren door een sprookjesboek. Maar geen nood, er is misschien nog een sprankje hoop dat ook deze lieden eens evolueren tot een zelfdenkend mens.
pi_42516927
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:43 schreef Dr.Nikita het volgende:
Grappig dat 1 of ander debiele lulhannes naar de commissie voor gelijke behandeling stapt om zichzelf te beschuldigen van ongelijke behandeling..................
Maar minder grappig dat hij gelijk krijgt
pi_42516962
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:51 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik sta vaak versteld van lieden die zich laten indoctrineren door een sprookjesboek. Maar geen nood, er is misschien nog een sprankje hoop dat ook deze lieden eens evolueren tot een zelfdenkend mens.
Dat hierop een reaktie gaat komen ligt voor de hand
pi_42517033
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:51 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Maar minder grappig dat hij gelijk krijgt
NL heeft toch een zwak voor drammerig zeikende moslims.......... toch?
pi_42517069
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:54 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

NL heeft toch een zwak voor drammerig zeikende moslims.......... toch?
Woon jij niet in NL dan ?
pi_42517141
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:55 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Woon jij niet in NL dan ?
Niet meer maar wel vaak in het land.
pi_42517992
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:57 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Niet meer maar wel vaak in het land.
Volgens mij zijn er genoeg Nederlanders ,die niet alles wat Moslims doen ,proberen goed te praten hoor...zelfs hier op FOK
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 03:42:05 #148
111528 Viajero
Who dares wins
pi_42532206
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:47 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Heb je mij ergens racisme horen zeggen? Nee!

Veel van "jullie" denkbeelden zijn gestoeld op onderbuikgevoelens, vervolgens verzinnen jullie er "argumenten" voor omdat het anders niet geaccepteerd wordt, maar feit blijft dat "jullie" je laten leiden door de onderbuikgevoelens. Wat is er feitelijk mis met onderstaande:

Moslim: "Mevrouw ik mag u vanwege mijn geloof en uit respect voor u geen hand geven. Ik hoop dat u daar begrip voor heeft. Als teken van respect heb ik toch een doos Belgische (alcoholvrije) bonbons en wat lamskoteletten voor u meegenomen."

Niks toch?

²
Dus als ik naar Saudi Arabie ga, en ik zeg daar:

Mevrouw, ik moet u vanwege mijn geloof en uit respect voor u een hand geven en drie keer op de wangen kussen, dan is daar toch ook niks mis mee?

Kutmoslims, pas je aan of rot op.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_42532277
Ironisch genoeg is het deze man zelf, die niet bereid is tot het gelijk behandelen van mannen en vrouwen. Daarmee diskwalificeert hij zich bij voorbaat voor een overheidsfunctie, want de eerste de beste vrouw die hij als ambtenaar de hand weigert zou zijn werkgever kunnen aanklagen.

Het onderliggende principe is natuurlijk dat staat en kerk gescheiden zijn, en dat de staat zich neutraal dient op te stellen. Dat lukt niet als ambtenaren er op staan vrouwen te discrimineren, in religieus getinte gewaden gaan rondlopen of anderszins de indruk wekken dat hun voornaamste professionele richtsnoer niet de wet maar hun particuliere Geschrift is. Ambtenaren moeten hun levensovertuiging daarom gewoon thuislaten; ze vertegenwoordigen op het werk niet zichzelf of hun religie, maar de overheid. Als deze meneer dat niet kan of wil opbrengen zal hij een andere manier moeten bedenken om in zijn onderhoud te voorzien.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 05:53:12 #150
111528 Viajero
Who dares wins
pi_42532353
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 08:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Democratie betekent dat regels veranderen als een meerderheid dat wil, en dat je je totdat die regels veranderd zijn netjes aan die regels houdt.

Nu ga jij aankomen met gelul over dat Nederlanders zich ook niet altijd aan de regels houden en bla bla bla..

Begrijp je nou echt niet dat Moslims met dat soort onzin redeneringen alleen maar de haat tegen Moslims flink aanwakkeren? Kunnen jullie nou nooit eens normaal doen?

Trouwens grappig dat een Moslim voor democratie pleit in een land waar Moslims geen meerderheid zijn. Laat je imam het maar niet horen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')