abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42384267
Bron: NOS Teletekst donderdag 5 oktober 2006:

Afwijzing moslimsollicitant onjuist

De stad Rotterdam mag een sollicitant
met een islamitische overtuiging niet
weigeren alleen omdat hij vrouwen geen
hand wil geven.Dat zegt de Commissie
Gelijke Behandeling.

Volgens de commissie is er sprake van
discriminatie als een man vrouwen geen
hand wil geven.Maar de gemeente had na
moeten gaan of er andere manieren zijn
waarop de man met respect een vrouw kan
begroeten.Dat zou voldoen,als hij dan
tenminste ook mannen zo begroet.

De gemeente Rotterdam had de man ook
afgewezen omdat hij zich religieus
kleedt.De commissie zegt dat dat alleen
geen reden is.

Vrouwen de hand schudden is normaal in Nederland, dus iemand die goed geïntegreerd is maakt hier geen punt van. Als ik in Japan zou gaan wonen wordt er van mij ook verwacht dat ik een buiging maak voor de mensen.
Dat van die kleding is in feite krom. Vrouwen uit islamitische landen mogen hun traditionele kleding ook aan op het werk, dus waarom nu deze man niet? Let wel: ik vind sowieso dat je op je werk volgens de cultuur van het land waarin je woont en leeft gekleed moet gaan èn je moet gedragen, maar dat schijnt niet overal nodig te zijn. Dus: als vrouwen traditioneel gekleed mogen gaan moet dat deze man ook toegestaan worden, of schaf het dragen van religieuze en / of traditionele kleding op het werk dan helemáál af. Gelijke monniken, gelijke kappen.
pi_42384466
Gelukkig is een uitspraak van de Commissie Gelijke Behandeling niet bindend. Als het aan die linkse commissie ligt verandert heel Nederland zonder slag of stoot in een islamitische heilstaat. Want dat mag je niet tegenhouden. Ies diezcrieminazi.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_42384695
Ik heb nooit moeite gehad met sollicitaties, op het moment 5 parttime banen
pi_42384790
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:07 schreef R@b het volgende:
verandert heel Nederland zonder slag of stoot in een islamitische heilstaat.
De voedingsbodem voor poltiek rechts. Je kunt het vergelijken met de 'war on terror' van Bush.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
  donderdag 5 oktober 2006 @ 12:22:11 #5
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_42384810
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:16 schreef Triggershot het volgende:
je bedoelt parttime bananen, toch?
Float like a butterfly, sting like a bee
pi_42384834
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:22 schreef muhammad_ali het volgende:

[..]

je bedoelt parttime bananen, toch?
Sure
pi_42384961
Dan weiger je hem toich gewoon om een andere reden?

Je zegt gewoon dat hij niet aan de eisen of volwachtingen voldoet in zijn presteren. probleem opgelost.
I mean no harm
pi_42385003
De Commissie Gelijke Behandeling geeft hier dus duidelijk zelf een draai aan het Islamitische geloof om deze toch maar geforceerd in de Westerse samenleving in te voegen.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 12:31:49 #9
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_42385048
Als ik zo op mijn werk kom, neemt die raad dat dan ook serieus? Ik betwijfel het:

[ Bericht 5% gewijzigd door SillyWalks op 05-10-2006 12:40:10 ]
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_42385076
Die kerel rechtsonder heeft een beetje geestelijke problemen volgens mij
en die kerel linksonder ook trouwens
pi_42385077
quote:
De stad Rotterdam mag een sollicitant
met een islamitische overtuiging niet
weigeren alleen omdat hij vrouwen geen
hand wil geven.Dat zegt de Commissie
Gelijke Behandeling.
Nederland op z'n smalst.... Een geitenneuker die vrouwen NIET als gelijke behandelt, gaat lopen jammeren bij de Commissie Gelijke Behandeling en krijgt godberterd nog gelijk ook!
De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
pi_42385081
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:31 schreef SillyWalks het volgende:
Als ik zo op mijn werk kom, neemt die raad dat dan ook serieus? Ik betwijfel het:

pi_42385134
Een afwijzing van een moslim is altijd onjuist.
pi_42385152
Helaas is niet in het bericht te vinden of deze man heeft gesolliciteerd op een functie, waarbij hij met publiek in aanraking komt. Voor deze functies hoort het erbij dat je mensen, mannen en vrouwen, een hand geeft en representatieve kleding draagt. Deze man heeft zich zelf deze beperking opgelegd en moet dan niet klagen, dat hij daardoor niet geschikt is voor bepaalde functies. De Commissie Gelijke Behandeling maakt zich zelf belachelijk met deze uitspraak.
pi_42385196
Overigens wordt er wel altijd nogal snel met de termen 'discriminatie' en 'racisme' geschermd. Nuance is ok.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
  donderdag 5 oktober 2006 @ 12:38:31 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_42385203
Hij kleedt zich religieus? Met andere woorden in een Djellabah? Geen wonder dat ze hem afgewezen hebben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_42385290
Ik mag uit geloofsovertuiging geen moslims de hand schudden of met ze praten.
Zo, kijken of ik ook aangenomen wordt.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_42385400
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:32 schreef Vitalogy het volgende:
Die kerel rechtsonder heeft een beetje geestelijke problemen volgens mij
en die kerel linksonder ook trouwens
Die kerel linksonder heeft ook zichtbare lichamelijke problemen!!!
pi_42385412
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:35 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Tuuuuurlijk!
pi_42385429
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:41 schreef longinus het volgende:
Dát heet dan weer wèl discriminatie!
  donderdag 5 oktober 2006 @ 12:47:06 #21
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_42385433
Te gek voor woorden eigenlijk. Maar ja, de Partij Van De Allochtoon krijgt hier natte dromen van.
Eigenlijk is het wel aandoenlijk dat iemand die discrimineert gaat piepen bij de commissie gelijke behandeling.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  donderdag 5 oktober 2006 @ 12:48:52 #22
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_42385496
quote:
Binnen no-time heb je dan grote problemen.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_42385630
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:46 schreef progrock het volgende:

[..]

Dát heet dan weer wèl discriminatie!
Nee hoor, ik kan ze ook op een ander manier begroeten en het schriftelijk afhandelen, dit zijn opzichzelf heel gangbare alternatieven.
pi_42385690
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:48 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Binnen no-time heb je dan grote problemen.
Blijkbaar niet in Nederland, als er een goed alternatief is dan zou het niet tot problemen moeten leiden.
Problemen krijg je pas als je hun cultuur afwijst, dat doe ik niet met mijn geloofsovertuiging.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 13:03:26 #25
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_42385929
quote:
Dat is praten met argumenten die je verzint om je gelijk te krijgen, feitelijk gezien heb je niet zo'n geloofsovertuiging, dus zulke nonsens is GEEN argument.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 5 oktober 2006 @ 13:04:11 #26
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_42385952
Was net op de radio, bleek dat die kerel naar hoofd klantenservice (of zoeits) van de Sociale Dienst solliciteerde.

Die man is terecht afgewezen, hij discrimineert namelijk als hij alleen mannen een hand geeft.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_42385959
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:03 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat is praten met argumenten die je verzint om je gelijk te krijgen, feitelijk gezien heb je niet zo'n geloofsovertuiging, dus zulke nonsens is GEEN argument.

²
Agie, kan jij een k800 unlocken?
  donderdag 5 oktober 2006 @ 13:12:39 #28
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_42386181
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:16 schreef Triggershot het volgende:
Geef jij mannen en vrouwen en hand? Vermeld je het bij je sollicitatie als je dat niet doet? De meeste moslims die ik ken hebben er namelijk geen problemen mee, en ik denk dat de gemeente Rotterdam een hoop moslims in dienst heeft die daar geen probleem mee hebben. Het gaat niet om het moslim-zijn, maar om het weigeren van mensen een hand geven.

Ik snap het oordeel van die commissie ook niet helemaal. Natuurlijk is er een andere manier waarop die sollicitant respect kan betuigen. Alleen, als iemand anders een hand uitsteekt, deze geweigerd wordt, waarop de moslim in kwestie die persoon op een andere manier begroet, dan is de kans toch vrij groot dat dit als 'geen respect' wordt ervaren.

Nogmaals, er zijn veel moslims die er geen probleem mee hebben/van maken. Dat deze persoon dat wel heeft is zijn goed recht, maar dan moet hij niet vreemd opkijken dat op grond daarvan geselecteerd wordt. Ik kan ook niet in een monnikspij achter een balie gaan zitten, zoals hierboven al werd gezegd.

Tot slot snap ik niet wat personen die dit soort klachten indienen willen bereiken. Wil je alsnog aangenomen worden? De 'sfeer is toch al verziekt', dus niet alleen gaat het slecht werken, ook is dat een duidelijke reden om hem na een tijdje toch weer te ontslaan.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_42386187
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:35 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Als het alleen gaat om het feit dat hij/zij moslim is wel ja, maar als het gewoon een luie lamzak is kan ie een deur verderop gaan solliciteren.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_42386282
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:03 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Waar, ik heb geen problemen om met ze te praten of de hand te schudden maar als ik dit wel zou hebben dan zou dit een solicitatie niet in de weg mogen staan.

Ik ben van mening dat iemand de gangbare vorm van beleefdheid naleeft, en dat is in nederland een handdruk bij mannen en bij vrouwen. Het is aan de ontvanger om deze aan te nemen of niet.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 13:18:18 #31
13462 BansheeBoy
pi_42386367
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Agie, kan jij een k800 unlocken?
Nee man, ken nog niemand helaas.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_42386405
Als in een land de gangbare vorm van beleefdheid het bestasten van elkaars schaamstreek is, wat dan?

Ik zie essay potentieel BSB.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 13:20:49 #33
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_42386441
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:12 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
Tot slot snap ik niet wat personen die dit soort klachten indienen willen bereiken. Wil je alsnog aangenomen worden? De 'sfeer is toch al verziekt', dus niet alleen gaat het slecht werken, ook is dat een duidelijke reden om hem na een tijdje toch weer te ontslaan.
Mijn vrouw doet P&O, en het bedrijf waar ze hiervoor werkte had ook een gevalletje met die Commissie.

Waar het mensen om gaat die naar die commissie stappen = ¤¤¤¤¤¤¤¤¤ !!!!!!!!

De Commissie Gelijke Behalndeling adviseert dan de rechter een sappige schadevergoeding....

In het geval waar mijn vrouw mee te maken had, krijg betreffende klager een jaarsalaris mee naar huis zonder ooit een minuut daar gewerkt te hebben. En dat ging om een megafunctie.

K*ching!
pi_42386509
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Als in een land de gangbare vorm van beleefdheid het bestasten van elkaars schaamstreek is, wat dan?

Als je dat niet wilt dan moet je niet naar dat land gaan.
pi_42386545
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Wat een ongelofelijk domme vergelijking. Gefeliciteerd, jij wint vandaag de eerste prijs.
pi_42386580
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:18 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nee man, ken nog niemand helaas.

²
Kpn, maar ze willen er 70 euro voor.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 13:28:06 #37
13462 BansheeBoy
pi_42386613
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:25 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat een ongelofelijk domme vergelijking. Gefeliciteerd, jij wint vandaag de eerste prijs.
En toch heeft hij ergens een punt! Puur en alleen zeggen:"Zo gaat dat in dit land, dit zijn de omgangsvormen." is geen argument, want what's next, elkaar bij elke groet insmeren met verse talkpoeder?

²
  donderdag 5 oktober 2006 @ 13:28:36 #38
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_42386629
Zie hier het hele verhaal : http://www.cgb.nl/cgb242.php
pi_42386646
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:25 schreef Hathor het volgende:

[..]

Helemaal krom is het ook niet, er zijn stammen geweest waar dit gebeurde om te laten zien dat ze niks van elkaar te vrezen hebben. het gebruik is nu uitgeroeid.
pi_42386820
Nou sorry hoor, ik vind het vergelijken van elkaars kruis betasten met het schudden van een hand een beetje krom lopen. Beetje een drogreden om je eigen standpunt overeind te houden. Als je vanwege geloofsovertuiging mensen van het andere geslacht geen hand kan geven gooi je in deze maatschappij gewoon je eigen glazen in, en moet je ook niet zielig gaan lopen zijn als je nergens word aangenomen. Het beste is dan gewoon om lekker je koffertje te pakken en te gaan wonen in een land waar zulk soort verschijnselen wel op prijs gesteld worden.
pi_42386892
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:34 schreef Hathor het volgende:
Nou sorry hoor, ik vind het vergelijken van elkaars kruis betasten met het schudden van een hand een beetje krom lopen. Beetje een drogreden om je eigen standpunt overeind te houden. Als je vanwege geloofsovertuiging mensen van het andere geslacht geen hand kan geven gooi je in deze maatschappij gewoon je eigen glazen in, en moet je ook niet zielig gaan lopen zijn als je nergens word aangenomen. Het beste is dan gewoon om lekker je koffertje te pakken en te gaan wonen in een land waar zulk soort verschijnselen wel op prijs gesteld worden.
Dat bedoel ik, begroetingen kunnen overal anders zijn.
En ik ben het met je eens.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 13:38:16 #42
13462 BansheeBoy
pi_42386937
quote:
Het beste is dan gewoon om lekker je koffertje te pakken en te gaan wonen in een land waar zulk soort verschijnselen wel op prijs gesteld worden.
Ik dacht al, waar blijft dit "argument". Moet toch minimaal 1 keer voorkomen per discours.

²
pi_42387077
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik dacht al, waar blijft dit "argument". Moet toch minimaal 1 keer voorkomen per discours.

²
Als jij aleen maar dat punt eruit kan lichten en het voorgaande volledig negeert, dan heb je een nog veel groter bord voor je kop als ik dacht. Maar goed joh, als jij je er beter door voelt door het in het racisme hokje te plaatsen, ga vooral je gang, ik geloof niet dat ik er minder om zal gaan eten.
pi_42387079
quote:
Geen reden om enkel daarom de koffers te pakken hoor. Lange leve de uitkering
pi_42387158
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Geen reden om enkel daarom de koffers te pakken hoor. Lange leve de uitkering
Ja sorry vriend, ook daar kan je te maken krijgen met vrouwelijke consulenten die je bij binnenkomst een hand willen schudden.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 13:46:36 #46
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42387263
Het lange verhaal in de Volkskrant. De baan is klant manager bij sociale zaken. Dus intake- en werkzoekgespreken met jou onbekendemannen en vrouwen. Voor aan baan die dus primair bestaat uit zakelijk contact met vreemden..Is dit wat ze bedoelen met wederzijdse integratie? Nederland heeft na Fortuyn nog niets geleerd en we zijn nog niet veel verder dan 5 jaar terug.

Comissie Gelijke Behandeling? Zit die soms vol met theedrinkers, moslims en Cohens?
quote:
Volkskrant
Hand weigeren geen reden sollicitant af te wijzen

ANP

ROTTERDAM - De gemeente Rotterdam heeft ten onrechte een sollicitant afgewezen die uit religieuze overwegingen weigerde vrouwen een hand te geven. Dat heeft de Commissie Gelijke Behandeling donderdag laten weten.
Volgens de commissie heeft de gemeente ‘nagelaten een zorgvuldige afweging te maken tussen enerzijds haar plicht zorg te dragen voor een discriminatievrije werkomgeving en anderzijds het recht van een (potentiële) werknemer om invulling te geven aan zijn godsdienstige beleving.’

De man, een moslim, had gesolliciteerd naar de functie van klantmanager bij de dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Hij werd niet alleen afgewezen omdat zijn religie hem verbood een vrouw de hand te schudden, ook zijn kledingstijl paste volgens de gemeente niet bij de functie. Volgens de gemeente staat het weigeren om vrouwen een hand te geven een goede uitoefening van de functie klantmanager in de weg.

De sollicitant kaartte zijn afwijzing in juni aan bij de Commissie Gelijke Behandeling. Begin september kwamen partijen bij elkaar om de kwestie te bespreken. De gemeente voerde aan dat de verschijning van de man, in traditionele islamitische kledij, agressie zou kunnen oproepen bij de de klanten van de dienst Sociale Zaken en zo een gevaar zou kunnen opleveren voor collega's.

De gemeente had volgens de commissie moeten nagaan of er ook andere respectvolle manieren zijn om elkaar te begroeten. Een werkgever mag het betonen van respect verlangen, maar daarmee staat nog niet vast welke vorm dat moet krijgen. ‘Wel dienen mannen en vrouwen op eenzelfde manier te worden begroet’, aldus de commissie.

In maart oordeelde de CGB dat een ROC in Utrecht ten onrechte een islamitische leerlinge had geweigerd die mannen geen hand wilde geven. De school zou zich hiermee schuldig maken aan discriminatie.

De gemeente Rotterdam wilde donderdag eerst het oordeel van de CGB bestuderen voordat ze reageert.
Vooral links blijven stemmen mensen, vooral doen!
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 13:47:20 #47
13462 BansheeBoy
pi_42387289
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:41 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als jij aleen maar dat punt eruit kan lichten en het voorgaande volledig negeert, dan heb je een nog veel groter bord voor je kop als ik dacht. Maar goed joh, als jij je er beter door voelt door het in het racisme hokje te plaatsen, ga vooral je gang, ik geloof niet dat ik er minder om zal gaan eten.
Heb je mij ergens racisme horen zeggen? Nee!

Veel van "jullie" denkbeelden zijn gestoeld op onderbuikgevoelens, vervolgens verzinnen jullie er "argumenten" voor omdat het anders niet geaccepteerd wordt, maar feit blijft dat "jullie" je laten leiden door de onderbuikgevoelens. Wat is er feitelijk mis met onderstaande:

Moslim: "Mevrouw ik mag u vanwege mijn geloof en uit respect voor u geen hand geven. Ik hoop dat u daar begrip voor heeft. Als teken van respect heb ik toch een doos Belgische (alcoholvrije) bonbons en wat lamskoteletten voor u meegenomen."

Niks toch?

²
  donderdag 5 oktober 2006 @ 13:52:05 #48
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_42387455
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:15 schreef longinus het volgende:
Ik ben van mening dat iemand de gangbare vorm van beleefdheid naleeft, en dat is in nederland een handdruk bij mannen en bij vrouwen. Het is aan de ontvanger om deze aan te nemen of niet.
Tot de ontvanger een moslim is die vrouwen de hand niet wenst te schudden, ja. Dan is het een schande.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  donderdag 5 oktober 2006 @ 13:53:27 #49
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42387498
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:47 schreef BansheeBoy het volgende:
Moslim: "Mevrouw ik mag u vanwege mijn geloof en uit respect voor u geen hand geven. Ik hoop dat u daar begrip voor heeft. Als teken van respect heb ik toch een doos Belgische (alcoholvrije) bonbons en wat lamskoteletten voor u meegenomen."
Leuk maar de praktijk is dus gwoon dat de vrouw geen hand krijgt en ook geen kado.

We hebben het hier niet over een winkel waar je niet meer naar toegaat als de verkoper je niet aanstaat. Het gaat om de overheid.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_42387568
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:43 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja sorry vriend, ook daar kan je te maken krijgen met vrouwelijke consulenten die je bij binnenkomst een hand willen schudden.
Ben ik nu zelfs je vriend bij gebrek aan vrienden?

Die consulenten daar hebben niets te maken met jouw wel of niet handenschudden. Zij zijn daar om jouw aanvraag in behandeling te nemen, niet meer niet minder.

Een goede tip. Lik je handpalm in het zicht op het moment dat een vrouw je hand wil schudden en ze is lelijk. Moet je dan eens kijken of ze je hand wil schudden of niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')