De voedingsbodem voor poltiek rechts. Je kunt het vergelijken met de 'war on terror' van Bush.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:07 schreef R@b het volgende:
verandert heel Nederland zonder slag of stoot in een islamitische heilstaat.
je bedoelt parttime bananen, toch?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:16 schreef Triggershot het volgende:
Ik heb nooit moeite gehad met sollicitaties, op het moment 5 parttime banen
Surequote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:22 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
je bedoelt parttime bananen, toch?![]()
Nederland op z'n smalst.... Een geitenneuker die vrouwen NIET als gelijke behandelt, gaat lopen jammeren bij de Commissie Gelijke Behandeling en krijgt godberterd nog gelijk ook!quote:De stad Rotterdam mag een sollicitant
met een islamitische overtuiging niet
weigeren alleen omdat hij vrouwen geen
hand wil geven.Dat zegt de Commissie
Gelijke Behandeling.
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:31 schreef SillyWalks het volgende:
Als ik zo op mijn werk kom, neemt die raad dat dan ook serieus? Ik betwijfel het:
Die kerel linksonder heeft ook zichtbare lichamelijke problemen!!!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:32 schreef Vitalogy het volgende:
Die kerel rechtsonder heeft een beetje geestelijke problemen volgens mij
en die kerel linksonder ook trouwens
Tuuuuurlijk!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:35 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Een afwijzing van een moslim is altijd onjuist.
Dát heet dan weer wèl discriminatie!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:41 schreef longinus het volgende:
Ik mag uit geloofsovertuiging geen moslims de hand schudden of met ze praten.
Zo, kijken of ik ook aangenomen wordt.
Binnen no-time heb je dan grote problemen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:41 schreef longinus het volgende:
Nee hoor, ik kan ze ook op een ander manier begroeten en het schriftelijk afhandelen, dit zijn opzichzelf heel gangbare alternatieven.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:46 schreef progrock het volgende:
[..]
Dát heet dan weer wèl discriminatie!
Blijkbaar niet in Nederland, als er een goed alternatief is dan zou het niet tot problemen moeten leiden.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:48 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Binnen no-time heb je dan grote problemen.
Dat is praten met argumenten die je verzint om je gelijk te krijgen, feitelijk gezien heb je niet zo'n geloofsovertuiging, dus zulke nonsens is GEEN argument.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:41 schreef longinus het volgende:
Agie, kan jij een k800 unlocken?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:03 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is praten met argumenten die je verzint om je gelijk te krijgen, feitelijk gezien heb je niet zo'n geloofsovertuiging, dus zulke nonsens is GEEN argument.²
Geef jij mannen en vrouwen en hand? Vermeld je het bij je sollicitatie als je dat niet doet? De meeste moslims die ik ken hebben er namelijk geen problemen mee, en ik denk dat de gemeente Rotterdam een hoop moslims in dienst heeft die daar geen probleem mee hebben. Het gaat niet om het moslim-zijn, maar om het weigeren van mensen een hand geven.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:16 schreef Triggershot het volgende:
Ik heb nooit moeite gehad met sollicitaties, op het moment 5 parttime banen
Als het alleen gaat om het feit dat hij/zij moslim is wel ja, maar als het gewoon een luie lamzak is kan ie een deur verderop gaan solliciteren.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:35 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Een afwijzing van een moslim is altijd onjuist.
Waar, ik heb geen problemen om met ze te praten of de hand te schudden maar als ik dit wel zou hebben dan zou dit een solicitatie niet in de weg mogen staan.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:03 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is praten met argumenten die je verzint om je gelijk te krijgen, feitelijk gezien heb je niet zo'n geloofsovertuiging, dus zulke nonsens is GEEN argument.²
Nee man, ken nog niemand helaas.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Agie, kan jij een k800 unlocken?![]()
Mijn vrouw doet P&O, en het bedrijf waar ze hiervoor werkte had ook een gevalletje met die Commissie.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Tot slot snap ik niet wat personen die dit soort klachten indienen willen bereiken. Wil je alsnog aangenomen worden? De 'sfeer is toch al verziekt', dus niet alleen gaat het slecht werken, ook is dat een duidelijke reden om hem na een tijdje toch weer te ontslaan.
Als je dat niet wilt dan moet je niet naar dat land gaan.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Als in een land de gangbare vorm van beleefdheid het bestasten van elkaars schaamstreek is, wat dan?
Ik zie essay potentieel BSB.
Wat een ongelofelijk domme vergelijking. Gefeliciteerd, jij wint vandaag de eerste prijs.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Als in een land de gangbare vorm van beleefdheid het bestasten van elkaars schaamstreek is, wat dan?
Kpn, maar ze willen er 70 euro voor.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee man, ken nog niemand helaas.²
En toch heeft hij ergens een punt! Puur en alleen zeggen:"Zo gaat dat in dit land, dit zijn de omgangsvormen." is geen argument, want what's next, elkaar bij elke groet insmeren met verse talkpoeder?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat een ongelofelijk domme vergelijking. Gefeliciteerd, jij wint vandaag de eerste prijs.
Helemaal krom is het ook niet, er zijn stammen geweest waar dit gebeurde om te laten zien dat ze niks van elkaar te vrezen hebben. het gebruik is nu uitgeroeid.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat een ongelofelijk domme vergelijking. Gefeliciteerd, jij wint vandaag de eerste prijs.
Dat bedoel ik, begroetingen kunnen overal anders zijn.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:34 schreef Hathor het volgende:
Nou sorry hoor, ik vind het vergelijken van elkaars kruis betasten met het schudden van een hand een beetje krom lopen. Beetje een drogreden om je eigen standpunt overeind te houden. Als je vanwege geloofsovertuiging mensen van het andere geslacht geen hand kan geven gooi je in deze maatschappij gewoon je eigen glazen in, en moet je ook niet zielig gaan lopen zijn als je nergens word aangenomen. Het beste is dan gewoon om lekker je koffertje te pakken en te gaan wonen in een land waar zulk soort verschijnselen wel op prijs gesteld worden.
Ik dacht al, waar blijft dit "argument". Moet toch minimaal 1 keer voorkomen per discours.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:34 schreef Hathor het volgende:
Het beste is dan gewoon om lekker je koffertje te pakken en te gaan wonen in een land waar zulk soort verschijnselen wel op prijs gesteld worden.
Als jij aleen maar dat punt eruit kan lichten en het voorgaande volledig negeert, dan heb je een nog veel groter bord voor je kop als ik dacht. Maar goed joh, als jij je er beter door voelt door het in het racisme hokje te plaatsen, ga vooral je gang, ik geloof niet dat ik er minder om zal gaan eten.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik dacht al, waar blijft dit "argument". Moet toch minimaal 1 keer voorkomen per discours.²
Geen reden om enkel daarom de koffers te pakken hoor. Lange leve de uitkeringquote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:34 schreef Hathor het volgende:
Nou sorry hoor, ik vind het vergelijken van elkaars kruis betasten met het schudden van een hand een beetje krom lopen. Beetje een drogreden om je eigen standpunt overeind te houden. Als je vanwege geloofsovertuiging mensen van het andere geslacht geen hand kan geven gooi je in deze maatschappij gewoon je eigen glazen in, en moet je ook niet zielig gaan lopen zijn als je nergens word aangenomen. Het beste is dan gewoon om lekker je koffertje te pakken en te gaan wonen in een land waar zulk soort verschijnselen wel op prijs gesteld worden.
Ja sorry vriend, ook daar kan je te maken krijgen met vrouwelijke consulenten die je bij binnenkomst een hand willen schudden.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Geen reden om enkel daarom de koffers te pakken hoor. Lange leve de uitkering![]()
Vooral links blijven stemmen mensen, vooral doen!quote:Volkskrant
Hand weigeren geen reden sollicitant af te wijzen
ANP
ROTTERDAM - De gemeente Rotterdam heeft ten onrechte een sollicitant afgewezen die uit religieuze overwegingen weigerde vrouwen een hand te geven. Dat heeft de Commissie Gelijke Behandeling donderdag laten weten.
Volgens de commissie heeft de gemeente ‘nagelaten een zorgvuldige afweging te maken tussen enerzijds haar plicht zorg te dragen voor een discriminatievrije werkomgeving en anderzijds het recht van een (potentiële) werknemer om invulling te geven aan zijn godsdienstige beleving.’
De man, een moslim, had gesolliciteerd naar de functie van klantmanager bij de dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Hij werd niet alleen afgewezen omdat zijn religie hem verbood een vrouw de hand te schudden, ook zijn kledingstijl paste volgens de gemeente niet bij de functie. Volgens de gemeente staat het weigeren om vrouwen een hand te geven een goede uitoefening van de functie klantmanager in de weg.
De sollicitant kaartte zijn afwijzing in juni aan bij de Commissie Gelijke Behandeling. Begin september kwamen partijen bij elkaar om de kwestie te bespreken. De gemeente voerde aan dat de verschijning van de man, in traditionele islamitische kledij, agressie zou kunnen oproepen bij de de klanten van de dienst Sociale Zaken en zo een gevaar zou kunnen opleveren voor collega's.
De gemeente had volgens de commissie moeten nagaan of er ook andere respectvolle manieren zijn om elkaar te begroeten. Een werkgever mag het betonen van respect verlangen, maar daarmee staat nog niet vast welke vorm dat moet krijgen. ‘Wel dienen mannen en vrouwen op eenzelfde manier te worden begroet’, aldus de commissie.
In maart oordeelde de CGB dat een ROC in Utrecht ten onrechte een islamitische leerlinge had geweigerd die mannen geen hand wilde geven. De school zou zich hiermee schuldig maken aan discriminatie.
De gemeente Rotterdam wilde donderdag eerst het oordeel van de CGB bestuderen voordat ze reageert.
Heb je mij ergens racisme horen zeggen? Nee!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als jij aleen maar dat punt eruit kan lichten en het voorgaande volledig negeert, dan heb je een nog veel groter bord voor je kop als ik dacht. Maar goed joh, als jij je er beter door voelt door het in het racisme hokje te plaatsen, ga vooral je gang, ik geloof niet dat ik er minder om zal gaan eten.![]()
Tot de ontvanger een moslim is die vrouwen de hand niet wenst te schudden, ja. Dan is het een schande.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:15 schreef longinus het volgende:
Ik ben van mening dat iemand de gangbare vorm van beleefdheid naleeft, en dat is in nederland een handdruk bij mannen en bij vrouwen. Het is aan de ontvanger om deze aan te nemen of niet.
Leuk maar de praktijk is dus gwoon dat de vrouw geen hand krijgt en ook geen kado.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:47 schreef BansheeBoy het volgende:
Moslim: "Mevrouw ik mag u vanwege mijn geloof en uit respect voor u geen hand geven. Ik hoop dat u daar begrip voor heeft. Als teken van respect heb ik toch een doos Belgische (alcoholvrije) bonbons en wat lamskoteletten voor u meegenomen."
Ben ik nu zelfs je vriend bij gebrek aan vrienden?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja sorry vriend, ook daar kan je te maken krijgen met vrouwelijke consulenten die je bij binnenkomst een hand willen schudden.![]()
Lees dan voor het gamak eens even de post boven de jouwe, dan snap je mij misschien iets beter. Het betreft hier een baan met veel sociale contacten, dan kan je het je gewoon niet veroorloven om religie in de weg te laten staan van goed fatsoen. Als je koste wat kost wil vasthouden aan dat soort hardcore Islamitische tradities, verklein je zelf je kansen op de arbeidsmarkt, en ben je dus beter af in een maatschappij waar het wel op prijs word gesteld. Snap-e-vous ?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Heb je mij ergens racisme horen zeggen? Nee!
Veel van "jullie" denkbeelden zijn gestoeld op onderbuikgevoelens, vervolgens verzinnen jullie er "argumenten" voor omdat het anders niet geaccepteerd wordt, maar feit blijft dat "jullie" je laten leiden door de onderbuikgevoelens. Wat is er feitelijk mis met onderstaande:
Moslim: "Mevrouw ik mag u vanwege mijn geloof en uit respect voor u geen hand geven. Ik hoop dat u daar begrip voor heeft. Als teken van respect heb ik toch een doos Belgische (alcoholvrije) bonbons en wat lamskoteletten voor u meegenomen."
Niks toch?²
Toch zul je ze raar zien opkijken als jij die uitgestoken hand weigert. In deze maatschappij staat dat namelijk gewoon gelijk aan een belediging, en niemand vind het leuk om beledigt te worden, nietwaar ?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ben ik nu zelfs je vriend bij gebrek aan vrienden?
Die consulenten daar hebben niets te maken met jouw wel of niet handenschudden. Zij zijn daar om jouw aanvraag in behandeling te nemen, niet meer niet minder.
Een goede tip. Lik je handpalm in het zicht op het moment dat een vrouw je hand wil schudden en ze is lelijk. Moet je dan eens kijken of ze je hand wil schudden of niet.![]()
Veel Moslims vinden principes belangrijker.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:00 schreef Scorpie het volgende:
Het gaat altijd om geeeeeeeeld.
Ja, daar zit wat in. In het geval van de imam die Verdonk geen hand wilde geven is dat argument aan te voeren.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:52 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Tot de ontvanger een moslim is die vrouwen de hand niet wenst te schudden, ja. Dan is het een schande.
Dat getuigt van lange tenen. De handgeweigerde zal dat maar moeten accepteren.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
Toch zul je ze raar zien opkijken als jij die uitgestoken hand weigert. In deze maatschappij staat dat namelijk gewoon gelijk aan een belediging, en niemand vind het leuk om beledigt te worden, nietwaar ?
Waarom heb jij geen vrienden die moslim zijn?quote:En vriend is gewoon een uitdrukking pik.![]()
Geef me dan 1 reden om naar zo`n Commissie te stappen?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:03 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Veel Moslims vinden principes belangrijker.²
Om een voorbeeld te stellen, om toekomstige gevallen in het voordeel te laten uitvallen voor Moslims.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Geef me dan 1 reden om naar zo`n Commissie te stappen?
Dat er op papier staat dat iemand anders vind dat het diescrimienatie ies?
Nee, de handweigeraar zal zich aan moeten passen aan de normen en waarden van DEZE maatschappij, doet hij of zij dat niet, dan wens ik hem veel succes in het buitenland.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat getuigt van lange tenen. De handgeweigerde zal dat maar moeten accepteren.
[..]
Waarom heb jij geen vrienden die moslim zijn?
Dat is dan 3% van je totale vriendenkring. Ff eerlijk, dat is toch belachelijk laag? En die 4 Moslims zijn dan zeker ook nog van die solide bountys anders zou je geen matti's met ze willen zijn?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:10 schreef Hathor het volgende:
In mijn kennissenkring zitten 4 moslims, 1 turk, 2 Marokkanen, en 1 Indonesier.
Is dat mijn schuld ? Moet ik om jou een plezier te doen effe op zoek gaan naar wat extra moslimvrienden ?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is dan 3% van je totale vriendenkring. Ff eerlijk, dat is toch belachelijk laag? En die 4 Moslims zijn dan zeker ook nog van die solide bountys anders zou je geen matti's met ze willen zijn?²
"Toekomstige" gevallen? Kortom, om te zorgen dat je in het vervolg a) dit soort idiote omgangsvormen mag blijven houden en b) je daar ook nog eens op voorgetrokken wordt?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Om een voorbeeld te stellen, om toekomstige gevallen in het voordeel te laten uitvallen voor Moslims.²
Mijn post had niks te maken met het bericht in de OP. Gewoon even om aan te tonen hoe verschillend mensen over dingen beginnen te denken als het over moslims gaat.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:03 schreef Vitalogy het volgende:
Maar terugkomend op je argument. De man solliciteert bij een overheidsdienst. Hij is dus zeer zeker niet de ontvanger van de handdruk maar degene die hem moet aanbieden. Hij heeft daar geen zin in vanwege zijn geloof, prima, maar de functie is een instrument van een overheidsorgaan. Zijn geloof is gewoonweg geen goede reden.
Dat gebeurt van beide kanten. Een deel van Nederland kan ook niet meer rationeel nadenken als iets over moslims gaat, dat ben ik net zo goed zat.quote:Goed ik geef nu op een normale manier denk ik een weerwoord maar om eerlijk te zijn...
mijn sentimenten jegens de moslimgemeenschap zijn zeer diep onder het minpunt gedaald. Echt bij elk klein detail wordt het geloof erbij gehaald en is de bereidwilligheid om zich aan te passen aan de normen en waarden in Nederland verdwenen.
Normen en waarden kunnen veranderen, net zoals de moslims nu proberen de normen en waarden in dit land te verbeteren. Zo waren de normen en waarden van nu ook niet wat ze waren in 1906. Als je echter niet tegen verandering kunt, dan kun je misschien beter je heil in het buitenland zoeken. Bijvoorbeeld in Noord-Korea. Daar zien ze verandering ook niet zitten.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, de handweigeraar zal zich aan moeten passen aan de normen en waarden van DEZE maatschappij, doet hij of zij dat niet, dan wens ik hem veel succes in het buitenland.
Grappig om te zien dat je moslims bewust geen vrienden noemt, maar kennissenquote:Waar lees jij dat ik geen vrienden hebben die moslim zijn ? Dat staat namelijk helemaal nergens. In mijn kennissenkring zitten 4 moslims, 1 turk, 2 Marokkanen, en 1 Indonesier. Gelukkig praten wij nooit over religie, want anders zouden we elkaar waarschijnlijk niet veel zien.
Er zit ook een wezenlijk verschil tussen vrienden en kennissen. Een vriend is iemand met wie je alles deelt en aan wie je alles kunt vertellen, zulk soort mensen zijn vrij zeldzaam, als jij dat verschil niet ziet, zul je nog voor veel teleurstellingen komen te staan in het leven. Ik ken maar 4 van die personen, maar ik heb altijd gedacht dat het er meer waren. Door schade en schande word je uiteindelijk wijs zullen we maar zeggen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Normen en waarden kunnen veranderen, net zoals de moslims nu proberen de normen en waarden in dit land te verbeteren. Zo waren de normen en waarden van nu ook niet wat ze waren in 1906. Als je echter niet tegen verandering kunt, dan kun je misschien beter je heil in het buitenland zoeken. Bijvoorbeeld in Noord-Korea. Daar zien ze verandering ook niet zitten.
[..]
Grappig om te zien dat je moslims bewust geen vrienden noemt, maar kennissenTyperend.
*Proestquote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat getuigt van lange tenen. De handgeweigerde zal dat maar moeten accepteren.
[..]
Dit stukje tekst verdiend een aparte reactie, omdat de hoeveelheid domheid bijna tastbaar is, en daar wil ik het verder bij laten.quote:Normen en waarden kunnen veranderen, net zoals de moslims nu proberen de normen en waarden in dit land te verbeteren. Zo waren de normen en waarden van nu ook niet wat ze waren in 1906. Als je echter niet tegen verandering kunt, dan kun je misschien beter je heil in het buitenland zoeken. Bijvoorbeeld in Noord-Korea. Daar zien ze verandering ook niet zitten.
Indrukwekkend, dat jij aan de buitenkant iemand kan beoordelen wat hij doet en om welke reden.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:25 schreef EdvandeBerg het volgende:
Dat is niet uit respect, maar omdat vrouwen in zijn ogen minderwaardige wezens zijn.
Wil je het er nu al bij laten? Is de aantrekkingskracht van bier en porno zo groot?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dit stukje tekst verdiend een aparte reactie, omdat de hoeveelheid domheid bijna tastbaar is, en daar wil ik het verder bij laten.![]()
Groter als dat geleuter van jou in ieder geval.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wil je het er nu al bij laten? Is de aantrekkingskracht van bier en porno zo groot?
Verdonk-Wannabee: je praat echt poep, neem dat maar van me aanquote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:25 schreef EdvandeBerg het volgende:
Dat is niet uit respect, maar omdat vrouwen in zijn ogen minderwaardige wezens zijn.
Omdat ik mij wel eens ongenuanceerd uitdruk en als het topic dan over moslims gaat word ik gelijk voor fascist oid uitgemaakt.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:18 schreef Angel_of_Dth het volgende:
En dat je op een normale manier antwoord geeft, lijkt me niet meer dan normaal. Ik post op een normale manier, waarom zou je niet normaal antwoorden? Omdat het om moslims gaat? Zie bovenstaande.
Die consulenten treden wel op namens de overheid, en dienen zich daarbij neutraal op te stellen. Ik kan me voorstellen dat de overheid daarbij niet zit te wachten op iemand die moeite heeft met handen schudden, wat in Nederland een normaal begroetingsgebaar is. Al hangt het er natuurlijk wel van af wat precies zijn functie is of zal zijn.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Die consulenten daar hebben niets te maken met jouw wel of niet handenschudden. Zij zijn daar om jouw aanvraag in behandeling te nemen, niet meer niet minder.
Degene die poep praat ben jijquote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Verdonk-Wannabee: je praat echt poep, neem dat maar van me aan²
quote:Het bewijs van de oorlog tegen de Islam is elke dag te lezen op Fok
Vrijheid inperken vind ik geen verbetering. Trouwens ze hebben niets te verbeteren. Onze normen en waarden zijn prima in orde. Als moslims dat niet vinden, vertrekken ze zelf maar naar een land dat beter bij ze past.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Normen en waarden kunnen veranderen, net zoals de moslims nu proberen de normen en waarden in dit land te verbeteren.
dus als jij iets wilt aanpassen, iets wat je niet bevalt, errrrrrrrruit?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Vrijheid inperken vind ik geen verbetering. Trouwens ze hebben niets te verbeteren. Onze normen en waarden zijn prima in orde. Als moslims dat niet vinden, vertrekken ze zelf maar naar een land dat beter bij ze past.
Duh!!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
dus als jij iets wilt aanpassen, iets wat je niet bevalt, errrrrrrrruit?![]()
Als we die veranderingen niet pikken, gaan we ons ertegen verzetten. Ik zal me nooit in mijn eigen land aanpassen aan andere bevolkingsgroepen die zelf uit een ander land komen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Normen en waarden kunnen veranderen, net zoals de moslims nu proberen de normen en waarden in dit land te verbeteren. Zo waren de normen en waarden van nu ook niet wat ze waren in 1906. Als je echter niet tegen verandering kunt, dan kun je misschien beter je heil in het buitenland zoeken.
Nee is goed joh, als jij iets niet bevalt en je wilt het veranderen, pak je koffers en "oprotten"quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Duh!!
Kirmizi heeft het over zaken die moslims hier willen veranderen en als die veranderingen Nederlanders niet bevallen, dan moeten die maar oprotten.
Dacht het es even niet hè?
Ik denk niet dat ze dat bedoeld. Ik denk meer dat ze bedoeld dat als je het niet eens bent met de gang van zaken hier, en je er toch niks aan kan veranderen, het iedereen VRIJ staat om je geluk dan anders te beproeven.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee is goed joh, als jij iets niet bevalt en je wilt het veranderen, pak je koffers en "oprotten"
Weet ik wel, maar ik probeer zo bekrompen mogelijk over te komenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze dat bedoeld. Ik denk meer dat ze bedoeld dat als je het niet eens bent met de gang van zaken hier, en je er toch niks aan kan veranderen, het iedereen VRIJ staat om je geluk dan anders te beproeven.
Niet gelijk zo'n hoge rug opzetten joh.![]()
Als er alleen vrouwen in dat denkbeeldige land wonen ga ik verhuizen (mits ik de enige man daar blijfquote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wat een onzin.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Weet ik wel, maar ik probeer zo bekrompen mogelijk over te komen![]()
Ze heeft wel zoveel kritiek op moslims, maar zelf vergeet ze dan wanneer moslims weg zijn, Christenen aan de beurt zijn![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Christenen aan de beurt zijn'quote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Weet ik wel, maar ik probeer zo bekrompen mogelijk over te komen![]()
Ze heeft wel zoveel kritiek op moslims, maar zelf vergeet ze dan wanneer moslims weg zijn, Christenen aan de beurt zijn![]()
Natuurlijk mag dat! Als je kan aantonen dat het een religie is!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:31 schreef SillyWalks het volgende:
Als ik zo op mijn werk kom, neemt die raad dat dan ook serieus? Ik betwijfel het:]
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 19:11 schreef Limburger_noord het volgende:
Mag een Nederlandse slager (die dus ook varkensvlees verkoopt) dan wel een Moslim weigeren of moet hij alternatieven vinden om de Moslim die er wil werken toch toe te staan door bv geen varkensvlees meer te verkopen ?
Ik denk dat als een werknemer weigert een deel van zijn taak uit te voeren (varkensvlees op de weegschaal gooien en verkopen) dat dat onder werkweigering oid kan vallen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar afspraken maken als beide partijen akkoord gaan is ook een optie.
Misschien sta je wel standaard met twee man in de slagerij...
misschien wil de Moslim het wel met handschoenen aan ?
Mijn mening heb je hierboven kunnen lezen.
Ik vind de afwijzing gewoon terecht.
Maar even goed zou van mij een compromis gesloten mogen worden hoor.
Even wel een appels met peren vergelijking, omdat hier geen "omgansvormen" oid eenzijdig gewijzigd worden...
Toen ik nog als tiener in de snackbar werkte hadden wij twee Moslimse dames die regelmatig kwamen.
Hun kaassoufl'e gooide ik gewoon in de patatbak ipv tussen de frikandellen in het vet.
Het prettigst is nog als er van alle kanten bereidwilligheid gevonden wordt het "obstakel" op proberen te lossen.Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
Ja maar dan kun je ook zeggen dat de man in de Topic een deel van zijn taak niet kan uitvoeren (handen schudden )quote:Op donderdag 5 oktober 2006 19:43 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik denk dat als een werknemer weigert een deel van zijn taak uit te voeren (varkensvlees op de weegschaal gooien en verkopen) dat dat onder werkweigering oid kan vallen.
Maar die afspraak moet dan van 1 kant komen want een Moslim die varkensvlees aanrakt kan niet dus 1 partij moet water bij de wijn doen ....quote:Maar afspraken maken als beide partijen akkoord gaan is ook een optie.
Denk het niet, maar dat zou een oplossing zijn (dan mag hij mij altijd helpen want ik vind handschoenen dragen bij het vlees snijden inpakken wel zo hygienisch )quote:Misschien sta je wel standaard met twee man in de slagerij...
misschien wil de Moslim het wel met handschoenen aan ?
Ben alleen bang dat het een eenzijdig compromis zou zijn want stel ze staan toe dat hij geen handen schud ,wat verwacht je dan van hem als 'tegenprestatie' ?...quote:Mijn mening heb je hierboven kunnen lezen.
Ik vind de afwijzing gewoon terecht.
Maar even goed zou van mij een compromis gesloten mogen worden hoor.
Maar het gaat wel om je aan passen aan de situatie of belemering van je geloof bij het krijgen van een baanquote:Even wel een appels met peren vergelijking, omdat hier geen "omgansvormen" oid eenzijdig gewijzigd worden...
Dat is goede klantenservice ,quote:Toen ik nog als tiener in de snackbar werkte hadden wij twee Moslimse dames die regelmatig kwamen.
Hun kaassoufl'e gooide ik gewoon in de patatbak ipv tussen de frikandellen in het vet.
quote:Het prettigst is nog als er van alle kanten bereidwilligheid gevonden wordt het "obstakel" op proberen te lossen.
En hoe moet de tegenpartij dit weten?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:06 schreef HokkePok het volgende:
Gewoon weer zo'n Moslim zeik topic. Volgens oer Nederlandse gewoonten hoor je vrouwen ook anders dan mannen te behandelen, en dat doen we dus ook dagelijks.. voorbeelden genoeg. Het gaat erom dat je iemand met voldoende respect begroet, en dat kan zowel met het schuden van de hand als op andere manieren.
Wie heeft het over zijn sollicitatie? Ik bedoel hoe Gia algemeen het woord aan het voeren is, ontkennen dat er een "wij" gevoel is onder bevolkingsgroepen is hooguit naief.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 19:01 schreef Mirage het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Het is helemaal niet " tegen Moslims" .... waarom die slachtofferrol ?
Er is iemand die solliciteerd naar een functie en bij de sollicitatie procedure komt al aan het licht dat de beste man de functie niet in gaat/wil/kan vullen zoals de werkgever die functie omschreven heeft of ingevuld wil zien.
Einde verhaal, klaar.
Heeft niets met het Moslims zijn te maken.
Een nudist kleed zich ook aan als hij als maatschappelijkwerker, hypotheekadviseur of noem maar op aan het werk gaat. Niet omdat wij hem of zijn idee"en afkeuren, maar omdat "wij" als gemeenschap/samenleving hebben " afgesproken" dat wij ons prettig voelen als de persoon met wie wij (zakelijk) contact hebben in ieder geval tot op zekere hoogte gekleed is.
Iemand die in de sollicitatiebrochedure aangeeft dat hij zichzelf niet in een broek/pantalon ziet, maar hoogstens in minislip/tring op zijn werk zal gaan verschijnen wordt ook afgewezen.
Nee het gaat over verstandverhoudingen tussen moslims en niet moslims. Er zijn een aantal (jaja daar komt hij weer) 'normen en waarden' in Nederland.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wie heeft het over zijn sollicitatie? Ik bedoel hoe Gia algemeen het woord aan het voeren is, ontkennen dat er een "wij" gevoel is onder bevolkingsgroepen is hooguit naief.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |