quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 08:56 schreef lienelien het volgende:
Mijn komende indie-activiteiten staan in m'n sig
MaJo tochquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 17:46 schreef Love Mae King het volgende:
Geen Dans Le Rock in de Openingspost?![]()
![]()
MaJo and Lienelien are gonna take over the worrrldquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:09 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Deel 4 alweer..kleine topicreeksjes worden groot..
quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 02:12 schreef MaJo het volgende:
Dus: het is niet de bedoeling te gaan zeiken dat er al een indie-topic is, want dat gaat over de muziek/de bandjes zelf, en niet over hetgeen er omheen. En ook niets over de definitie van Indie, gaarne
Ik heb jouw openingspost overgenomenquote:
Eigenzinnig, maar invloeden van Lou Reed en Tom Waits, en roept associaties op met hele grote bands uit Belgie.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 07:52 schreef Drumslurf het volgende:
Pondertone
Pondertone is een van de meest eigenzinnige acts van Utrecht. Alhoewel invloeden van oude meesters als Lou Reed en Tom Waits hoorbaar zijn, worden de in essentie klassieke liedjes van een eigenzinnige dosis gekte voorzien. Bovendien is het stijlrepertoire zo breed, dat Pondertone associaties oproept met hele grote bands uit het land van onze zuiderburen.
Ik denk het ook nietquote:Op donderdag 5 oktober 2006 23:01 schreef lienelien het volgende:
Ik woú zeggen: "DLR is wel indie"
Totdat ik Pink zag staan.
Ik denk niet dat je een van ons daar kan verwelkomen![]()
p i n k.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 09:28 schreef Love Mae King het volgende:
[..]
Ik denk het ook niet
Kom op, is toch gaaf...
awwwwwquote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:44 schreef Skanqua het volgende:
Als topicstarter van het allereerste I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor-topic zou ik graag opgenomen worden in de OP
Helemaal overheen gelezenquote:
ojahjoh?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 17:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
Helemaal overheen gelezenWilde het net veranderen maar zie dat ik de OP niet meer kan editten
![]()
Oh ja ik zou je nog laten weten of ik meegingquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 20:16 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ik heb kaartjes voor Razorlight![]()
![]()
![]()
Johnny![]()
Nee, was om 11u45 oid uitverkocht...quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 20:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oh ja ik zou je nog laten weten of ik meegingHelemaal niet aan gedacht. Zijn er nog kaartjes eigenlijk?
Coolquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 18:50 schreef Skanqua het volgende:
Oh... heb trouwens gratis perskaarten voor Razorlight...
![]()
En ik ga meequote:Op maandag 16 oktober 2006 23:08 schreef lienelien het volgende:
oh... heb trouwens kaartjes voor The Killers...
![]()
()
uhh, weet ik niet. Tentamens enzoquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:50 schreef MaJo het volgende:
Nog een interessant linkje voor de indiefans
Zaterdag is het rascalJij gaat toch ook Lien?
geen idee....wel in de Melkwegquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 15:54 schreef D.zire het volgende:
iemand enige idee of We are Scientists nog naar de Vera in Groningen komen? En paar maand terug las ik iets dat ze waarschijnlijk in de Vera zouden komen als ze in Nederland kwamen optreden maar kan er niets over terug vinden op de site![]()
Echt welquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:31 schreef lienelien het volgende:
[..]
uhh, weet ik niet. Tentamens enzo![]()
uh. tentamens als in 'moeten halen want anders niet op stage mogen'quote:
My thoughts exactly! Het lijstje in de OP zou ik eerder onder Britpop plaatsen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:33 schreef nozem het volgende:
Arctic Monkeys en Muse Indie? Hmmm... ik moet dan altijd meer aan dingen als Pavement, Snow Patrol, Belle and Sebastian, Pinback, The Arcade Fire, The Posies of Sufjan Stevens denken.
Indie is inmiddels een beetje een containerbegrip aan het worden lijkt me. Indie staat toch voor independent, bands die niet bij grote labels zitten, niet perse hits moeten scoren voor hun platenlabel en daarom dus niet in de doorsnee hitlijst te vinden zijn. In die zin zijn Sonic Youth en dEUS dus ook geen indie, aangezien ze bij respectievelijk Geffen en Universal zitten. Hmm, moeilijk...
Goed dat je het er even bij vermeld! (zie mij voor de ekko staan met een groot vraagteken boven mijn hoofd) Ik zal maar weer eens mensen gaan spammen die mee moeten gaan dan (nachttrein utrecht-amsterdam ideaal!) plus lijkt me ook eens leuk om het Utrechtse-indie-publiek te zienquote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:56 schreef MaJo het volgende:
VBQ Never Mind the British is op de 24ste in Tivoli en niet in de EKKO heIk acht de kans best groot dat ik ga
Is een stuk goedkoper dan 2 dagen achter elkaar naar London Calling en een stuk dichterbij
gelukkig heb ik 2 indie-vriendinnetjesquote:Op donderdag 26 oktober 2006 17:15 schreef VeggieBurgerQueen het volgende:
[..]
Aah de tragiek van de indie-danser, altijd maar mensen enthousiasmeren om mee te gaan...![]()
Ik heb er ook 2 en anderen die sleep ik lekker meequote:Op donderdag 26 oktober 2006 21:41 schreef lienelien het volgende:
[..]
gelukkig heb ik 2 indie-vriendinnetjes![]()
![]()
wtf, is dat deze week?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb er ook 2 en anderen die sleep ik lekker meeTrouwens, ga jij deze zaterdag naar de Halloween Rascal? Ik ga denk ik wel
Ja neem je date mee!quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:24 schreef lienelien het volgende:
[..]
wtf, is dat deze week?![]()
Dan is Bercje bijna jarig
Lijkt me heel leuk, maar dan moet m'n date mee![]()
'eindelijk'quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:32 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja neem je date mee!Kan ik hem eindelijk zien
Ik ga heel waarschijnlijk, heb wel eerst een verjaardag hier dus ik ben wat later in Amsterdam
Ja ik typte het en vond het ook een beetje overdrevenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:34 schreef lienelien het volgende:
[..]
'eindelijk'
Maar ik denk alleen dat 'ie het niet zo leuk zal vinden.. gezien de rare blikken die 'ie op m'n cdcollectie wierp![]()
indie-octrinatiequote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:36 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja ik typte het en vond het ook een beetje overdreven
Oh jammer dat hij er niet van houd... Maar daar moet je dan gewoon voor zorgen![]()
Het heeft bij mijn vriendinnen in ieder geval gewerktquote:
die zijn vrouw'lijkquote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het heeft bij mijn vriendinnen in ieder geval gewerkt
Oftewel, het godganse muziekspectrum is onder de noemer Indie te brengen. Mij boeit het niet hoor, maar op het moment dat enorme bands als Coldplay of FF indie worden genoemd, ben je wel enorm ver af van de oorspronkelijke betekenis.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:56 schreef MaJo het volgende:
VBQ Never Mind the British is op de 24ste in Tivoli en niet in de EKKO heIk acht de kans best groot dat ik ga
Is een stuk goedkoper dan 2 dagen achter elkaar naar London Calling en een stuk dichterbij
Wat de definitie van indie: Bands als Arctic Monkeys, Kaiser Chiefs en Franz Ferdinand vallen daar echt wel onder hoor. Kijk bijvoorbeeld maar eens wat voor categorie Amazon eraan geeft (indierock). Tuurlijk zijn er binnen de indie verschillende stromingen, zo neigt Arctic Monkeys naar punk, maar valt wat mij betreft gewoon onder de noemer indie. Ik vind britpop bijvoorbeeld ook indie. Ik ben het met VBQ eens dat op indiefeestjes in Engeland deze bands worden gedraaid. Zo heb ik indie zelfs leren kennen! Dus voor mij blijven al die bandjes indie, en bands als Arcade Fire, Belle and Sebastian en Sufjan Stevens vallen er voor mij ook onder, zij het weer in een verschillende subcategorie.
blablabla.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 02:12 schreef MaJo het volgende:
Welkom bij alweer het vierde deel van I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor
Dus: het is niet de bedoeling te gaan zeiken dat er al een indie-topic is, want dat gaat over de muziek/de bandjes zelf, en niet over hetgeen er omheen. En ook niets over de definitie van Indie, gaarne
En ons al helemaal niet, dus... hup, klaar d'r mee...quote:
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 14:11 schreef Love Mae King het volgende:
[..]
En ons al helemaal niet, dus... hup, klaar d'r mee...
'New-Wave-Indie-Pop'quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 14:07 schreef lienelien het volgende:
[..]
blablabla.
En wij hebben het zeker nooit over Coldplay gehad. FF is zeker wel new-wave indiepop.![]()
1: wie begon er nou met mauwen over een categorie? jijquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 14:17 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
'New-Wave-Indie-Pop'![]()
- Wat luister jij tegenwoordig?
- Nou, eigenlijk alleen nog maar new-wave-indie-pop de laatste tijd.
- Echt waar? Nou ik houd het nog steeds gewoon bij Bluegrass-gospel-indie
- Tss bluegrass-gospel-indie is voor mietjes, doe dan gewoon Instrumental-Country-Boogie-Indie.
Moraal van het verhaal:
1. dat eindeloze gecategoriseer is om ontzettend moe van te worden.
2. Indie is geen muziekstroming.
quote:Indie is een verzamelnaam die wordt gebruikt voor muziek die zich over het algemeen laat karakteriseren door haar houding: een afkeer van commerciële muziek en een voorliefde voor het experiment. De naam komt van het Engelse woord independent, wat onafhankelijk betekent. Indie-muziek kan vrij divers zijn, van ambient tot heavy metal, maar meestal bedoelt men met de naam een subgenre uit de alternatieve rock, zogenaamde Indie rock, die bekend werd door bands als Pavement en Sonic Youth.
Nou, leuk dat je d'r naar vraagt :-)quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 14:12 schreef lienelien het volgende:
[..]
![]()
Jij nog indie activiteiten dan?
En wanneer kunnen we weer een keertje gaan dansen of le rock?
leuk leuk leukquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 14:49 schreef Love Mae King het volgende:
[..]
Nou, leuk dat je d'r naar vraagt :-)
Later meer informatie, maar even een proefballonnetje oplatend:
24 november: London Calling Fridaynight afterparty, Paradiso
31 december: London Calling presents Robotrock & Dans Le Rock Oud & Nieuw Special
(met oa P.U.S.A. live, maar nog veel en veel meer voor de feestende indie (wat is dat eigenlijk: indie?) -rock liefhebber die wel van een dansje houdt!!!!)
Verder zuillen we hier en daar nog wat gastoptredens verzorgen. Meer info volgt dus...
Newbie!quote:
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:01 schreef newbiedoobiedoo het volgende:lienelien
't is slechts een feit, voor de rest kies ik geen partij, hoor (nou, een klein beetje dan, want jij bent aardig)
Ik laat je royeren hoor, als je doorgaat met definitiesquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 02:12 schreef MaJo het volgende:
Of ik zelf nog naar concerten ga? Nou, es even kijken, laten we het even bij november houden:quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 14:57 schreef lienelien het volgende:
[..]
leuk leuk leuk
Maar de vrijdag ben ik er helaas nietOf misschien alleen op de afterpatry dan als MaJo meegaat
![]()
Maar jij zelf nog concerten binnenkort?
Ik Lily Allen, Mando Diao, The Killers, We Are Scientists en Razorlight(het past niet eens meer allemaal in m'n sig
)
Oja, jij hebt Lily toch al een keer live gezien? Hoe was dat? Wan ik heb wat filmpjes gezien wat zeer rammelend en totaal niet toonvast klonk, incluus een stageperformance van -1000![]()
[..]
Newbie!![]()
Whoe, MaJo en ik vonden al dat we naar veel concerten gaan deze maand!quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:08 schreef Love Mae King het volgende:
[..]
Of ik zelf nog naar concerten ga? Nou, es even kijken, laten we het even bij november houden:
3 nov Cat Power
10 nov Lily Allen (Live was het vooral erg enthousiast en sympathiek (was in het voorjaar meen ik) Neem aan dat ze nu iets emer podiumervaring heeft. Ik verwacht er veel van!
13 nov We Are Scientists
14 nov I Am Kloot
15 nov Stijn
16 nov Killers (ben ook pauze dj)
19 nov CSS
21 nov The Kooks
22 nov Mando Diao
24 nov London Calling (plus afterparty dj)
25 nov London Calling
27 nov Iron maiden ()
Ja Spinto Band al een paar keer gezien. Sympathiek, leuke blije podiumpresentatie. verder niet wereldschokkend. Helaas geen kaartjes over voor The Kooks.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:14 schreef lienelien het volgende:
[..]
Whoe, MaJo en ik vonden al dat we naar veel concerten gaan deze maand!Ik was de zaterdag van London Calling nog even vergeten trouwens
Maar dan dus tot
10 nov Lily Allen
13 nov We Are Scientists
16 nov Killers (ben ook pauze dj) (MaJo komt denk ik wel ff wat van The Beatles aanvragen)
22 nov Mando Diao
25 nov London Calling
![]()
En heb je soms nog een kaartje over voor The Kooks?![]()
![]()
Leuk voorprogramma trouwens ook, The Spinto Band, ken je dat?
Ik heb ze een keertje gezien in de kleine zaal van Paradiso, vond het toen erg leukquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:32 schreef Love Mae King het volgende:
[..]
Ja Spinto Band al een paar keer gezien. Sympathiek, leuke blije podiumpresentatie. verder niet wereldschokkend. Helaas geen kaartjes over voor The Kooks.
Ik denk dat ik bij The Killers gelijk bij het open gaan van de deuren om 20 uur The Beatles opzet, dan heb ik dat tenminste gehad.![]()
staat stipt om 20u00 voor je klaar, schijntquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:30 schreef MaJo het volgende:
LMK, leuk dat je pauze dj bent bij The KillersEn your damn right dat ik de Beatles aan ga vragen
Helter Skelter?
hmm, oja...quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:31 schreef MaJo het volgende:
Oh en Lien, ik ga de 24ste denk ik naar Never mind the British in Tivoli. Is erg goed bevallen op LowlandsMaar als jij (en LMK) me heel liev aankijken kom ik misschien wel naar de afterparty
En als ik jou liev aankijk, kom je dan naar Never mind the British?quote:
Nou, ik zie net dat ik de 24ste tot een uur of 3 's nacht een vergadering heb, gaat niet echt lukken dusquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:34 schreef MaJo het volgende:
[..]
En als ik jou liev aankijk, kom je dan naar Never mind the British?![]()
PS:quote:Op woensdag 1 november 2006 03:36 schreef tokyo het volgende:
afradertje: poptrash in de melkweg elke donderdagavond.
allemaal angstigkijkende semi-emo-indiekids in dezelfde skinnyjeans, behangen met lowlandsbandjes uit hun dak aan het gaan op uitgekotste kaiserchiefsnummers.
PS: sufjan is geen indie en modest mouse wordt niet gedraaid op t gemiddelde indiefeestje. Overigens is de helft van bovengenoemde artiesten pure POP.
quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 02:12 schreef MaJo het volgende:
ja, da's ook zoiets. What the fuck is up met die skinnyjeans!?quote:Op woensdag 1 november 2006 03:36 schreef tokyo het volgende:
(... blah...) skinnyjeans, (...blah...)
da's heel niet skinny, da's flarequote:
OMG, dit kun je niet serieus menen?quote:
een PM?quote:Op woensdag 1 november 2006 15:37 schreef MaJo het volgende:
[..]
OMG, dit kun je niet serieus menen?![]()
![]()
Maak eens PM aan, wil je een berichtje sturen
klikquote:ALBERT HAMMOND JR. REEDS IN DE VOORVERKOOP!
Begin vorige week is bekend geworden dat Albert Hammond Jr., gitarist van
The Strokes, vrijdag 1 december naar de Melkweg komt. De voorverkoop is
afgelopen woensdag reeds gestart!
vr 1 december | 20.00 uur | ¤ 13,00 + lidm. | The MAX | vvk start 1/11
ALBERT HAMMOND JR.
Ja! Wat een toeval he?quote:
quote:Op dinsdag 7 november 2006 14:54 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ja, gut
Hoe gaat het met de Infadelswedstrijd trouwens?![]()
Yupquote:
ohquote:Op vrijdag 8 december 2006 21:22 schreef MaJo het volgende:
Wat is mijn onderschrift leeg trouwensToch maar eens de oude concerten geschrapt (met pijn in mijn hart
) Oh ik zet ook the sheer/infadels erbij
![]()
doe es rustigquote:Op vrijdag 8 december 2006 21:23 schreef MaJo het volgende:
Maar ga je nou mee naar OK Go of hoe zit het?Wanneer gaat het in de vvk?
Sorry ben een beetje enthousiastquote:
Je kan zó in James' promoteam!quote:Op zaterdag 9 december 2006 13:16 schreef MaJo het volgende:
Kom een keer naar Rascal danVolgende week zaterdag?
Indieavond in Club 8 in Amsterdam elke 3e zaterdag van de maandquote:Op zaterdag 9 december 2006 13:18 schreef Breuls het volgende:
Wat is Rascal?
you tokking to me?quote:Op zaterdag 9 december 2006 13:16 schreef MaJo het volgende:
Kom een keer naar Rascal danVolgende week zaterdag?
een beetje maar? Dan kan het toch best?quote:Op zaterdag 9 december 2006 13:24 schreef Goover het volgende:
[..]
you tokking to me?
Maar dat gaat niet echt lukken, ik woon op het moment een beetje in Duitsland. Ik kom eind januari weer terug in NL. Miss dat ik er dan wat mensen mee naartoe sleep.
Ah, check. Leuk.quote:Op zaterdag 9 december 2006 13:22 schreef MaJo het volgende:
[..]
Indieavond in Club 8 in Amsterdam elke 3e zaterdag van de maandZie ook OP
ok ok, een beetje heel ergquote:Op zaterdag 9 december 2006 13:25 schreef lienelien het volgende:
[..]
een beetje maar? Dan kan het toch best?![]()
Klinkt meer als iets met voetbal..quote:Op zondag 10 december 2006 16:55 schreef lienelien het volgende:
Ik ben gisteren naar de Fifa Interactive world cup geweest.
En dat is indie, later daarover meer![]()
snap nog steeds de indie link niet...quote:Op zondag 10 december 2006 17:33 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ja, dat was het ook.
De westergasfabriek vol met voetbalminnende mannen.
Kijk NU snap ik het!quote:Op maandag 11 december 2006 10:23 schreef Skanqua het volgende:
En omdat Infadels en The Sheer er gratis optraden en dat kun je als arm, studerend groupie natuurlijk niet missen...![]()
Natuurlijk kan ik dat niet missen, The Sheer, mijn favoriete band!quote:Op maandag 11 december 2006 10:23 schreef Skanqua het volgende:
En omdat Infadels en The Sheer er gratis optraden en dat kun je als arm, studerend groupie natuurlijk niet missen...![]()
Vind ik nou ookquote:Op maandag 11 december 2006 19:17 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Ik vind dat je dan recht hebt op een gedeelte van de royalties
Maar als ze dat doen... dan missen ze dus dat gedeelte van de inkomsten!quote:Op dinsdag 12 december 2006 00:50 schreef MaJo het volgende:
[..]
Vind ik nou ookOf gewoon af en toe gratis omdat ik het grootste deel van hun inkomsten inbreng
Zit ook weer wat inquote:Op dinsdag 12 december 2006 11:37 schreef Goover het volgende:
[..]
Maar als ze dat doen... dan missen ze dus dat gedeelte van de inkomsten!
(newbiedoobiedoo:jouw usericon
)
Bij Rascal staan geweldige banken die goed zitten/liggen!quote:Op woensdag 13 december 2006 20:33 schreef savelkoul het volgende:
Bestaan er ook leuke zitkroegen in Amsterdam waar 'Indie' wordt gedraaid?
gaatdatoverdan?quote:Op donderdag 14 december 2006 13:30 schreef jakkop het volgende:
Voor die lezende indie-liefhebbers: Sound bites, het boek van Alex Kapranos.
Aanrader!
Alleen lose stukjes over eten? Ok ben wel een FF-fan, maar daar lijkt mij weinig aan eigenlijk.quote:Op donderdag 14 december 2006 19:12 schreef jakkop het volgende:
Fuckje, had ik gereageerd, istie weer weg. naja, in het kort: Verzameling columns over eten. Uit de britse krant "the guardian". Erg leuke schrijfstijl.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Former chef, wine-waiter, kitchen porter, delivery driver and now frontman for Scottish rock group Franz Ferdinand, Alex Kapranos has devoured some of the world's most diverse cuisine, from bull's testicles in Buenos Aires to potentially fatal blowfish in Osaka.
Now, Kapranos will take fans on a guided tour of restaurants around the world, describing his culinary experiences in his book, Sound Bites: A World Of Eating With Franz Ferdinand, which is adapted from the newspaper column the lead singer wrote on the road while touring with Franz. Sound Bites will be available in Canada through Penguin Books on January 7.
Having toured around the world two-and-a-half times over the last two years, Kapranos recalls his most memorable dining experiences.
"As a spoonful of chestnut soup with bacon ice cream passes my lips, I want to laugh because I can't believe what's happening in my mouth," Kapranos wrote of an experience in Madrid.
Among the more interesting revelations is that a peanut allergy has taught the singer how to ask about peanut-free delicacies in several different languages.Eins, zwei, hoeplakai.
de nummers willen niet afspelenquote:Op donderdag 14 december 2006 21:49 schreef Avani het volgende:
http://www.myspace.com/thebirdandthebee
Geen idee of het onder indie valt en of jullie het wat vinden, maar ik vind het geweldig.Inara George is ook een aanradertje.
![]()
Meestal moet je ff refresh doen (paar keer kan ookquote:Op vrijdag 15 december 2006 03:14 schreef lienelien het volgende:
[..]
de nummers willen niet afspelen![]()
Ik heb een beetje in het rond lopen klikken, klinkt allemaal wel leuk. Goede kwaliteid streams trouwens. Maar ik heb er liever net iets meer tempo in.. maar het is lastig een mening te vormen met maar een paar nummertjes.quote:Op donderdag 14 december 2006 21:49 schreef Avani het volgende:
http://www.myspace.com/thebirdandthebee
Geen idee of het onder indie valt en of jullie het wat vinden, maar ik vind het geweldig.Inara George is ook een aanradertje.
![]()
ok.. nummertje verder ging het tempo omhoog.. leukquote:Op zaterdag 16 december 2006 13:36 schreef Goover het volgende:
[..]
Ik heb een beetje in het rond lopen klikken, klinkt allemaal wel leuk. Goede kwaliteid streams trouwens. Maar ik heb er liever net iets meer tempo in.. maar het is lastig een mening te vormen met maar een paar nummertjes.
Erg leukquote:
haha, als je de volgende dag niet brak bent, was het de avond ervoor meestal niet gezellig genoeg.quote:Op zondag 17 december 2006 13:36 schreef MaJo het volgende:
[..]
Erg leukBen alleen een beetje brak nu
We hadden beter dat laatste uurtje niet meer kunnen blijven
Was om half 7 pas thuis
Maar ik heb lekker staan dansen en ik heb als klap op de vuurpijl kaartjes voor Wolfmother als kerstcadeau gekregen
![]()
uhuhquote:Op zondag 17 december 2006 14:30 schreef Goover het volgende:
[..]
Maar het is gewoon een avond waar ze indie draaien in een club oid?
Cadeautjesquote:Op zondag 17 december 2006 15:44 schreef lienelien het volgende:
[..]
uhuh![]()
Met gisteren van 4u00 tot 5u00 een afterparty met indie-karaoke
En cadeautjes, ik heb het album van The Long Blondes, en ga dus met MaJo mee naar Wolfmother![]()
Ja..kerstfeestje. Eigenlijk als je in rood met zwart gekleed was kreeg je een cadeautje (dat waren MaJo en ik niet). Maar toen we nog even doei gingen zeggen tegen James (de dj) gaf 'ie ons ook een cadeautje, en wij groupies zijn ook uitgenodigd op z'n verjaardag as weekquote:Op zondag 17 december 2006 16:44 schreef Goover het volgende:
[..]
Cadeautjes![]()
Maar die geven ze dan zomaar weg ofzo? (apart)
haha, fout hoor! Maar eigenlijk ook wel weer goed...quote:Op zondag 17 december 2006 16:49 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ja..kerstfeestje. Eigenlijk als je in rood met zwart gekleed was kreeg je een cadeautje (dat waren MaJo en ik niet). Maar toen we nog even doei gingen zeggen tegen James (de dj) gaf 'ie ons ook een cadeautje, en wij groupies zijn ook uitgenodigd op z'n verjaardag as week
dat heb je wel gezienquote:Op zondag 17 december 2006 21:28 schreef MaJo het volgende:
Heb je een cd van the Long Blondes gekregen? Is totaal aan me voorbij gegaan![]()
Ben nog steeds niet echt fit maar het was in ieder geval erg gezellig
Ik zal het vast gezien hebben maar kan me er niets van herinnerenquote:
hahah, jullie zijn ergquote:Op zondag 17 december 2006 21:33 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik zal het vast gezien hebben maar kan me er niets van herinneren
Je kan je die engerd in té strakke broek-zonder-shirt-met-bontjas nog wel herinneren? En die Australische engerd? En die van Wendy?quote:Op zondag 17 december 2006 21:33 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik zal het vast gezien hebben maar kan me er niets van herinneren
En niet te vergeten de man in de panterleggingquote:Op zondag 17 december 2006 21:39 schreef lienelien het volgende:
[..]
Je kan je die engerd in té strakke broek-zonder-shirt-met-bontjas nog wel herinneren? En die Australische engerd? En die van Wendy?
Het was inderdaad een beetje een misserquote:Op maandag 18 december 2006 11:15 schreef Love Mae King het volgende:
Ok, ik zal nooit meer een strakke broek en eenbontjas aan trekken, sorry..
die weet ik inderdaad nietquote:Op maandag 18 december 2006 15:48 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
jammer dat Maj nu niet online is, volgens mij had ze weer eens een Trivia-puntje kunnen scoren
Waar?quote:Op maandag 18 december 2006 15:48 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
jammer dat Maj nu niet online is, volgens mij had ze weer eens een Trivia-puntje kunnen scoren
*Knuffel smile die fok helaas niet heeft*quote:Op maandag 18 december 2006 16:27 schreef MaJo het volgende:
Ik wist hem wel maar ben te druk met andere dingen
Ahhh, wil je er ook een?quote:Op maandag 18 december 2006 21:46 schreef lienelien het volgende:
Ja ga elkaar lekker knuffellen in het triviatopic![]()
Nogmaals:quote:Op maandag 18 december 2006 21:42 schreef Goover het volgende:
[..]
*Knuffel smile die fok helaas niet heeft*
quote:
Niemand een goed idee voor mij?quote:Op maandag 18 december 2006 23:03 schreef Goover het volgende:
[..]
![]()
Ok, ik ben vanaf as vrijdag (laat) weer in NL t/m 2 jan. Iemand nog tips om in die periode ergens een beetje indie mee te maken?
Ik woon bij Leiden dan..
OV verbinding naar Utrecht is niet echt lekker, maar weet niet wat de nieuwe dienstregeling daaraan veranderd heeft..quote:Op zondag 24 december 2006 04:32 schreef MaJo het volgende:
Ekko (Utrecht) op de zaterdag is leuk!!! Kom er net vandaan. Veel indie: Arctic Monkeys, Franz Ferdinand, razorlight, Lilly Allen, the Long Blondes, Editors, Wolfmother, CSS heb me er goed vermaakt
Rijdt het nachtnet niet ook gewoon via Leiden? Tivoli op donderdagavond is ook leukquote:Op zondag 24 december 2006 16:26 schreef Goover het volgende:
[..]
OV verbinding naar Utrecht is niet echt lekker, maar weet niet wat de nieuwe dienstregeling daaraan veranderd heeft..
nachtnet rijdt idd via Leiden, ik had er wel heen gewilt, kreeg alleen niemand mee gesleept helaas.quote:Op zondag 24 december 2006 23:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Rijdt het nachtnet niet ook gewoon via Leiden? Tivoli op donderdagavond is ook leukBeetje vergelijkbaar met noodlanding.
Klinkt goedquote:Op woensdag 3 januari 2007 12:45 schreef MaJo het volgende:
Aanstaande zaterdag weer naar EkkoAfgelopen vrijdag in Tivoli was ook leuk, ze draaiden alleen nummers uit 2006 en dan met name indie. Heb me dus wel goed vermaakt
Echt doen hoor, zo'n avond is echt topquote:Op woensdag 3 januari 2007 12:46 schreef Goover het volgende:
[..]
Klinkt goed![]()
Moet toch echt eens wat mensen zo ver krijgen om een keer naar utrecht te gaan.. Maar de meeste zijn te lui om met het OV te gaan 's avonds.
quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:16 schreef Lieke_K het volgende:
Waaah bestaat ik topic nog? I'm shocked.
Tee vee peeheee!
Mensenkinderen wat ben jij a-origineel, zeg. Uitgekauwder kan het werkelijk niet. Maar ik prijs je lef het weer eens aan te zwengelen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:40 schreef dork22 het volgende:
Britpop sounds good on the dancefloor zou dit topic eigleijk moeten heten.. Indie is veel en veel breder dan de bands die hier voorbij komen..
(of laai ik nou deze discussie voor de 2000ste keer aan?)
Shit bitch, je haalt toch wel uit mijn post dat ik dat zelf ook al dacht. Maarja.. misschien denk jij niet zo goed na en is 't enige wat jij denkt ooh leuk, lekker babbelen op fok. Je moet iets te doen hebben op 't MBOquote:Op donderdag 4 januari 2007 21:00 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Mensenkinderen wat ben jij a-origineel, zeg. Uitgekauwder kan het werkelijk niet. Maar ik prijs je lef het weer eens aan te zwengelen.
Ze doet WOquote:Op donderdag 4 januari 2007 23:01 schreef dork22 het volgende:
[..]
Shit bitch, je haalt toch wel uit mijn post dat ik dat zelf ook al dacht. Maarja.. misschien denk jij niet zo goed na en is 't enige wat jij denkt ooh leuk, lekker babbelen op fok. Je moet iets te doen hebben op 't MBO
edit:
Je ondertitel is wel scherp zeg.
quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:01 schreef dork22 het volgende:
[..]
edit:
WO doen en dan zo'n kinderachtige avatar (en ondertitel en sig)??quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:10 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ze doet WO
En in de OP staat dat definitie-gezeik achterwege mag blijven![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
WAS is oké, dat dan weer wel.quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:20 schreef dork22 het volgende:
Ok.
Ontopic. Ik heb 't eerste concert van we are scientists in Nederland gezien. 't Eerste en laatste 'indie-concert' dat ik ooit gezien heb. Dat is voor mij 't grote nadeel van 'Indie', de optredens zijn rete-saai.
Newebiieeeeeeee!quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:22 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ach, kut. Ik heb een e teveel ingetoetst. Ik moet maar eens vertrekken.quote:
Nou ga eens ergens anders gezellig doen!quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:22 schreef dork22 het volgende:
[..]
WO doen en dan zo'n kinderachtige avatar (en ondertitel en sig)??![]()
![]()
Het publiek gaat niet los.. staan saai voor zich uit te kijken..quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:50 schreef MaJo het volgende:
Ik vind het zelf ook belangrijker hoe een optreden is dan de show er omheen. En wat betreft het publiek is het bij dit soort optredens allerminst saai
Uiteraard, een optreden hoort ook om de muziek te gaan.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 08:38 schreef Goover het volgende:
[..]
Nou ga eens ergens anders gezellig doen!
En dat de indie optredens saai zijn.. tsja.. vuurwerk en uitgebreide lazershows kom je niet heel snel tegen nee. Het gaat dus ietsje meer om de muziek dan om de show. Maar ik vermaak mij altijd prima hoor![]()
Dat wel, maar ik vond het optreden toch saai, ik had net zo goed thuis kunnen blijven en de cd op kunnen zetten.quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:23 schreef lienelien het volgende:
[..]
WAS is oké, dat dan weer wel.
Ik heb Keith ontmoet enzo![]()
Als je zo te keer gaat... dan is de kans groot dat je de zaal uitgezet wordtquote:Op zaterdag 6 januari 2007 11:43 schreef dork22 het volgende:
[..]
Het publiek gaat niet los.. staan saai voor zich uit te kijken..
Een publiek hoort over elkaar te klimmen en op 't podium te klimmen om zo hard mogelijk mee te zingen.
Beetje met hun voet op me maat meetikken.
[afbeelding] zoiets zal je niet snel zien bij zo'n optreden.
quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:01 schreef dork22 het volgende:
[..]
Shit bitch, je haalt toch wel uit mijn post dat ik dat zelf ook al dacht. Maarja.. misschien denk jij niet zo goed na en is 't enige wat jij denkt ooh leuk, lekker babbelen op fok. Je moet iets te doen hebben op 't MBO
edit:
Je bent bij deze post een PI vergetenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:54 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Zie PI bij die post. Sinds ik PI-loos werd genoemd, gebruik ik ze gretig.
Ik hou nog van je hoor, ondanks dat je noch mij noch de OP hebt begrepen.![]()
Nee, dat hoort niet.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 11:43 wauwelde dork22 o.a. volgende:
Een publiek hoort over elkaar te klimmen en op 't podium te klimmen
Scherp. Dan ga ik me maar weer schamen om mijn liefde voor fatsoenlijke tekenfilms.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 15:00 schreef lienelien het volgende:
Je bent bij deze post een PI vergeten![]()
![]()
Dat schijnt, ja.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 15:03 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Scherp. Dan ga ik me maar weer schamen om mijn liefde voor fatsoenlijke tekenfilms.![]()
Want dat gaat niet samen met een WO-studie, heb ik vernomen.![]()
quote:
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 11:43 schreef dork22 het volgende:
[..]
Het publiek gaat niet los.. staan saai voor zich uit te kijken..
Een publiek hoort over elkaar te klimmen en op 't podium te klimmen om zo hard mogelijk mee te zingen.
Beetje met hun voet op me maat meetikken.
[afbeelding] zoiets zal je niet snel zien bij zo'n optreden.
idd, ik heb genoeg blauwe plekken en schrammen opgelopen, hoorquote:Op zaterdag 6 januari 2007 15:56 schreef MaJo het volgende:
[..]Ik ben naar diverse optredens geweest waar er wel degelijk gestagedived/gecrowdsurfed/gemoshed werd. Ik noem Arctic Monkeys, Infadels, The Automatic, Kaiser Chiefs, Razorlight en vele anderen. Dus je punt slaat nergens op
![]()
Tekenfilms zijn gemaakt en bedoeld voor kleine kinderen.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 15:03 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Scherp. Dan ga ik me maar weer schamen om mijn liefde voor fatsoenlijke tekenfilms.![]()
Want dat gaat niet samen met een WO-studie, heb ik vernomen.![]()
Welke idioot gaat er dan moshen??quote:Op zaterdag 6 januari 2007 15:56 schreef MaJo het volgende:
[..]Ik ben naar diverse optredens geweest waar er wel degelijk gestagedived/gecrowdsurfed/gemoshed werd. Ik noem Arctic Monkeys, Infadels, The Automatic, Kaiser Chiefs, Razorlight en vele anderen. Dus je punt slaat nergens op
![]()
Het gebeurt wel degelijk, hoor. Bij Franz Ferdinand nota bene heb ik wel eens aan de rand van zo'n moshpit gestaan (af en toe een tactisch geplaatst elleboogje uitsteken doet dan al wonderen), en op Lowlands was het bij ik dacht Dirty Pretty Things op een gegeven moment ook behoorlijk raak. Het is gewoon afhankelijk van de hoeveelheid idioten die op zo'n optreden afkomen en de hoeveelheid alcohol die daarbij vooraf wordt genuttigd, daar hebben ze echt geen twee akkoorden harkende puberpunkbandjes of boosaardig gruntende metaalhoofden bij nodig.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:37 schreef dork22 het volgende:
[..]
Welke idioot gaat er dan moshen??
Voor de duidelijkheid dit is moshen.
Zeer vet maar zeker niet bij Arctic Monkeys, Infadels, The Automatic, Kaiser Chiefs, Razorlight en vele anderen. 't kan ook niet eens aangezien de muziek er compleet ongepast voor is.
[afbeelding]
ehm. goeie vraag enzo. Kan het zo ook ff niet terugvinden in MyAt..quote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:35 schreef Grobbel het volgende:
Even heel wat anders, maar weten jullie of er ooit een tweede deel is gemaakt van het centrale Editors-topic? Ik kan namelijk niks vinden met de search. Gezien het feit dat jullie er redelijk veel in discussieerden vroeg ik me af of er een tweede deel is wat ik (en de search) nu over het hoofd zien. Dank alvast!
Juist jaquote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:42 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Het gebeurt wel degelijk, hoor. Bij Franz Ferdinand nota bene heb ik wel eens aan de rand van zo'n moshpit gestaan (af en toe een tactisch geplaatst elleboogje uitsteken doet dan al wonderen), en op Lowlands was het bij ik dacht Dirty Pretty Things op een gegeven moment ook behoorlijk raak. Het is gewoon afhankelijk van de hoeveelheid idioten die op zo'n optreden afkomen en de hoeveelheid alcohol die daarbij vooraf wordt genuttigd, daar hebben ze echt geen twee akkoorden harkende puberpunkbandjes of boos kijkende metaalhoofden bij nodig.
je hoeft me echt niet uit te leggen wat moshen is hoorquote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:37 schreef dork22 het volgende:
[..]
Welke idioot gaat er dan moshen??
Voor de duidelijkheid dit is moshen.
Zeer vet maar zeker niet bij Arctic Monkeys, Infadels, The Automatic, Kaiser Chiefs, Razorlight en vele anderen. 't kan ook niet eens aangezien de muziek er compleet ongepast voor is.
[afbeelding]
Helemaal mee eensquote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:01 schreef Grobbel het volgende:
Sowieso is je hele mening baseren op 1 optreden wat kort door de bocht natuurlijk. Ga je naar We Are Scientists kijken in een of ander klein zaaltje in de polder, dan heb je een grote kans dat je van dat typisch Nederlandse publiek krijgt dat met hun armen over elkaar afwachtend hun hoofd knikken bij zo'n optreden.![]()
Ga je echter naar zo'n band op een van de grotere festivals of in een van de grotere concertzalen in Amsterdam, dan heb je een veel grotere kans dat de bezoekers een stuk fanatieker zijn, het album hebben grijsgedraaid, elke regel tekst kunnen meeschreeuwen - denk alleen maar aan die volksstammen met Britse fans die op dat soort optredens afkomen. En dan gaat het er heel wat steviger aan toe dan bij die kleinere optredens, hoor.
Ik wil je niet beledigen maar als je zegt dat arctic monkeys mosh is ben je toch echt doof.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:53 schreef MaJo het volgende:
[..]
je hoeft me echt niet uit te leggen wat moshen is hoorBehalve die rare shopbewegingen in dit filmpje gebeurt het wel degelijk: keihard tegen elkaar aan rousen, crowdsurfen, stagediven. Zoals Grobbel al zei gebeurde het inderdaad ook bij Dirty Pretty Things op Lowlands, toen ben ik snel naar achter gegaan want dat was echt niet leuk meer. Bij Arctic Monkeys idem dito, na een paar seconden stond ik opeens niet meer recht vooraan maar rechts aan de zijkant
Waarom deze muziek zich er niet voor zou lenen? Heb je wel eens naar de muziek geluisterd? DPT is een punkband en Arctic Monkeys heeft ook veel raakvlakken met de punk. De strakke gitaarriffs nodigen in ieder geval uit tot bewegen
omg, léés eens.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:18 schreef dork22 het volgende:
[..]
Ik wil je niet beledigen maar als je zegt dat arctic monkeys mosh is ben je toch echt doof.
Gezien jouw mening hoor je duidelijk niet in dit topic thuis, ga naar het centrale punk-/moshtopic ofzo johquote:heb JIJ wel eens een echt moshnummer geluisterd? Heb je ooit een fatsoenlijke moshpit gezien? http://www.myspace.com/bornfrompain Dit is een Nederlandse band, internationaal bekend. Staan ook een paar nummers op. Gemoshed wordt er vooral op de rustigere stukken, zonder stem.
Je weet echt neit waar je 't over hebt.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:42 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Het gebeurt wel degelijk, hoor. Bij Franz Ferdinand nota bene heb ik wel eens aan de rand van zo'n moshpit gestaan (af en toe een tactisch geplaatst elleboogje uitsteken doet dan al wonderen), en op Lowlands was het bij ik dacht Dirty Pretty Things op een gegeven moment ook behoorlijk raak. Het is gewoon afhankelijk van de hoeveelheid idioten die op zo'n optreden afkomen en de hoeveelheid alcohol die daarbij vooraf wordt genuttigd, daar hebben ze echt geen twee akkoorden harkende puberpunkbandjes of boosaardig gruntende metaalhoofden bij nodig.
Ik heb mijn mening niet gegeven.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:20 schreef lienelien het volgende:
[..]
omg, léés eens.
Ze zegt dat het mogelijk is om op de muziek van AM te moshen. Wat een werkwoord is, dus iets of iemand of een band kan niet 'mosh' zijn
[..]
Gezien jouw mening hoor je duidelijk niet in dit topic thuis, ga naar het centrale punk-/moshtopic ofzo joh
Nu wordt het nog ergerquote:
Arctic monkeys en bloc party heb ik ook gezien. Maar dat waren geen concerten, BP ging nog wel, arctic monkeys was ronduit KUT (lowlands, ik stond buiten dat wel) terwijl ik hoge verwachtingen had van arctic monkeys.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:01 schreef Grobbel het volgende:
Sowieso is je hele mening baseren op 1 optreden wat kort door de bocht natuurlijk. Ga je naar We Are Scientists kijken in een of ander klein zaaltje in de polder, dan heb je een grote kans dat je van dat typisch Nederlandse publiek krijgt dat met hun armen over elkaar afwachtend hun hoofd knikken bij zo'n optreden.![]()
Ga je echter naar zo'n band op een van de grotere festivals of in een van de grotere concertzalen in Amsterdam, dan heb je een veel grotere kans dat de bezoekers een stuk fanatieker zijn, het album hebben grijsgedraaid, elke regel tekst kunnen meeschreeuwen - denk alleen maar aan die volksstammen met Britse fans die op dat soort optredens afkomen. En dan gaat het er heel wat steviger aan toe dan bij die kleinere optredens, hoor.
Mosh als in de muzieksoort.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:20 schreef lienelien het volgende:
[..]
omg, léés eens.
Ze zegt dat het mogelijk is om op de muziek van AM te moshen. Wat een werkwoord is, dus iets of iemand of een band kan niet 'mosh' zijn
Het ís geen muzieksoort. Moshen is een vorm van bewegen, en kan uitgevoerd worden op diverse soorten muziek.quote:
Wat weet jij nou van moshen? Heb je ooit een hardcore matinee gezien? lijkt me niet.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:29 schreef lienelien het volgende:
[..]
Het ís geen muzieksoort. Moshen is een vorm van bewegen, en kan uitgevoerd worden op diverse soorten muziek.![]()
Als je ziet hoe weinig rekening gehouden wordt met andere bezoekers door dit soort types, zou alcohol nog enigszins een excuus kunnen zijn. Het zal me worst wezen wat je doet bij die door jou aangehaalde "moshfeesten", en als jullie je ook daadwerkelijk aan die gentlemen-regeltjes houden die op die Wikipediapagina staan dan vind ik dat prima. Maar als je bij zo'n Britpopconcert temidden van een groep 17 jarige meisjes van 1m60 ineens wild om je heen begint te slaan en trappen (wat regelmatig gebeurde op Lowlands), dan zit er toch een steekje bij je los. En excusen als "maar wat deden die meisjes daar dan" gaan bij dit soort concerten niet op, omdat de echte agressievelingen zich pas bij het tweede of derde nummer een weg naar voren beuken.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:21 schreef dork22 het volgende:
[..]
Je weet echt neit waar je 't over hebt.
Ooit gehoord van straight edge?? Losgaan zonder alcohol kan echt wel hoor. Waarom zou je een idioot zijn als je mosht?
Dat hoort ook idd niet, en die personen zullen ook geen echte moshers zijn.. omdat je niet KAN moshen op bloc party arctic monkeys whatever.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:02 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Als je ziet hoe weinig rekening gehouden wordt met andere bezoekers door dit soort types, zou alcohol nog enigszins een excuus kunnen zijn. Het zal me worst wezen wat je doet bij die door jou aangehaalde "moshfeesten", en als jullie je ook daadwerkelijk aan die gentlemen-regeltjes houden die op die Wikipediapagina staan dan vind ik dat prima. Maar als je bij zo'n Britpopconcert temidden van een groep 17 jarige meisjes van 1m60 ineens wild om je heen begint te slaan en trappen (wat regelmatig gebeurde op Lowlands), dan zit er toch een steekje bij je los. En excusen als "maar wat deden die meisjes daar dan" gaan bij dit soort concerten niet op, omdat de echte agressievelingen zich pas bij het tweede of derde nummer een weg naar voren beuken.
Je hoeft dus niet perse een idioot te zijn als je mosht, en dat heb ik ook niet beweerd. Zolang je het maar doet op een plek waar het enigszins verantwoord is en waar de bezoekers van te voren ook ingesteld staan op een mogelijke moshpit (zoals bij zo'n Born From Pain-concert) en je hooguit alleen andere fanatieke moshers kunt irriteren, en niet een hoop andere bezoekers (zoals bij Dirty Pretty Things of Bloc Party) ondersteboven duwt die gewoon zijn gekomen om van de muziek te genieten en om op een normale manier erop te dansen.
Ja kán altijd moshen, zelfs zonder muziek man, het is een bewegingquote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:06 schreef dork22 het volgende:
[..]
Dat hoort ook idd niet, en die personen zullen ook geen echte moshers zijn.. omdat je niet KAN moshen op bloc party arctic monkeys whatever.
En waarom zou ik er nou wer niets van weten? Ben jij hier de specialist ofzo?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:58 schreef dork22 het volgende:
[..]
Wat weet jij nou van moshen? Heb je ooit een hardcore matinee gezien? lijkt me niet.
De wikipedia is ook complete onzin.
Je kan niet dansen zonder muziek..quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:16 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ja kán altijd moshen, zelfs zonder muziek man, het is een beweging
Of eigenlijk een combinatie van verotte bewegingen
Omdat ik aanneem dat jij nooit naar een metalcore/beatdown optreden bent geweest.quote:[..]
En waarom zou ik er nou wer niets van weten? Ben jij hier de specialist ofzo?
Jonge jonge, keendje
En daar gaat het hier ook heulemoal niet over. Nou, haje hè!quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:22 schreef dork22 het volgende:
[..]
Omdat ik aanneem dat jij nooit naar een metalcore/beatdown optreden bent geweest.
Nee dus.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:22 schreef lienelien het volgende:
[..]
En daar gaat het hier ook heulemoal niet over. Nou, haje hè!![]()
Ik ben inderdaad niet bij zo'n soort concert van dat type muziek geweest waar jij het over hebt. Maar zoals zowel Grobbel als MaJo je al vriendelijk vertelden, een moshpit kan je ook wel ergens anders meemaken.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:25 schreef dork22 het volgende:
[..]
Nee dus.
Als je nog nooit een moshpit hebt gezien kan je er niet bijster veel vanaf weten lijkt me zo.. En een moshpit is niet zomaar een stel mongolen die ineens wild beginnen te slaan en meppen, in feite is het gewoon dansen.
Klopt, ik heb toen als laatste gepost, maar aangezien ik toch niet echt tot de 'fanatieke fokkers' behoor en zeker wist dat mijn OP gegarandeerd een flop zou worden, heb ik geen nieuw topic aangemaakt.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:35 schreef Grobbel het volgende:
Even heel wat anders, maar weten jullie of er ooit een tweede deel is gemaakt van het centrale Editors-topic? Ik kan namelijk niks vinden met de search. Gezien het feit dat jullie er redelijk veel in discussieerden vroeg ik me af of er een tweede deel is wat ik (en de search) nu over het hoofd zien. Dank alvast!
Eens, eens, eens.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:02 schreef Grobbel het volgende:
Als je ziet hoe weinig rekening gehouden wordt met andere bezoekers door dit soort types, zou alcohol nog enigszins een excuus kunnen zijn. Het zal me worst wezen wat je doet bij die door jou aangehaalde "moshfeesten", en als jullie je ook daadwerkelijk aan die gentlemen-regeltjes houden die op die Wikipediapagina staan dan vind ik dat prima. Maar als je bij zo'n Britpopconcert temidden van een groep 17 jarige meisjes van 1m60 ineens wild om je heen begint te slaan en trappen (wat regelmatig gebeurde op Lowlands), dan zit er toch een steekje bij je los. En excusen als "maar wat deden die meisjes daar dan" gaan bij dit soort concerten niet op, omdat de echte agressievelingen zich pas bij het tweede of derde nummer een weg naar voren beuken.
Jawel.quote:Je hoeft dus niet perse een idioot te zijn als je mosht.
Ik heb ook wel eens gemoshtquote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:43 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Eens, eens, eens.Eén klein puntje van kritiek:
[..]
Jawel.![]()
Laat ik het zo zeggen: niet iedere idioot mosht. Iedere mosher is een wel een idioot.![]()
Wel eens. Je bent dus geen, hoe noem je dat, compulsive mosher.quote:
Zolang je binnen de moshpit blijft is het allemaal prima maar je hebt ook van die debielen die opeens keihard het andere publiek in gaan moshenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:43 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Wel eens. Je bent dus geen, hoe noem je dat, compulsive mosher.![]()
en sommige idoten zijn daarnaast ook erg oké![]()
![]()
![]()
![]()
Grrr leek er eerst op dat ticketmaster nog wat beschikbaar had... niet dusquote:Op zondag 7 januari 2007 12:37 schreef Lieke_K het volgende:
Ze zijn toch allang uitverkocht?En ze staan ook in Doornroosje hoor.
![]()
Zelf ben ik in beiede zalen nog nooit geweest, 14e voor het eerst naar de Melkweg.![]()
Ik woon in de buurt van Leiden, Nijmegen is wat uit de buurt ja (1,5 uur met de auto ongeveer). Als ik daar echt nog een keer wat MOET zien, dan kan ik altijd onderdak regelen. Er woont wat familie in de buurt daar. Ga ik miss nog wel eens doen als er wat interesants speelt in de buurt daar. Maar hiervoor vind ik het toch niet iets te overdreven.quote:Op zondag 7 januari 2007 12:45 schreef Lieke_K het volgende:
Nee klopt, Doornroosjetickets kan je alleen via hun eigen site krijgen. Maar aangezien Haarlem en Amsterdam rima bereikbaar zijn voor je, zal Nijmegen wel wat uit de richting liggen.![]()
Doornroosjetickets zijn wel altijd lekker goedkoop (ook nog eens geen servicekosten) en de consumpties daar zijn ook alles behalve duur. Zaal is wel wat klein en de paar keer dat ik er nu geweest ben, was het publiek nogal saai. Vaak weinig mensen die de muziek écht kennen, of ze zingen en hupsen gewoon niet mee uit principe.![]()
Voor mij is het lekker dichtbij en het is best een intiem zaaltje, als je jezelf goed kunt vermaken en weinig geld hebt, prima avondje vermaak!![]()
Ik vind het begin van One Night Stand zo erg op een nummer van Razorlight lijken...quote:Op zondag 7 januari 2007 15:40 schreef Lieke_K het volgende:
Ikzelf ben verliefd op The Rifles de laatste dagen, en ze komen onze kant uit!15 februari staan ze in Doornroosje voor 12,- (9,50 met RU/HAN-korting).
Helaas kan ik dan zelf niet, heb al kaartjes voor Bert Visscher.Hoewel dat op zich ook errug leuk is!
![]()
Nu je het zegt: Golden Touch hoor ik erin inderdaad! Intro dan in ieder geval.quote:Op zondag 7 januari 2007 15:44 schreef lienelien het volgende:
Ik vind het begin van One Night Stand zo erg op een nummer van Razorlight lijken...
Ja, diéquote:Op zondag 7 januari 2007 15:47 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Nu je het zegt: Golden Touch hoor ik erin inderdaad! Intro dan in ieder geval.
Maart 2008?quote:Op zondag 7 januari 2007 15:48 schreef lienelien het volgende:
The Rifles staan begin maart trouwens in Glasgow
Nee, 2007quote:Op zondag 7 januari 2007 15:51 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Maart 2008?![]()
Ah, waarschijnlijk eindigen we toch in Dublin, vrees ik.University of Glagow houdt niet van bachelor studenten.
Discriminatie, wat ik je brom!
![]()
Ik heb inderdaad ook eerst naar meerdere The Views geluisterd voordat ik ze had gevonden. Maar deze bedoel ik: http://www.theviewareonfire.com Superstar Tradesman is hun eerste single, Same Jeans hun tweede. The Don vind ik echter hun leukste liedjequote:Op zondag 7 januari 2007 15:40 schreef Lieke_K het volgende:
Oh en MaJo, je had het over The View hè? Welke bedoel je, er zwerven er meerdere rond op Myspace.
Ikzelf ben verliefd op The Rifles de laatste dagen, en ze komen onze kant uit!15 februari staan ze in Doornroosje voor 12,- (9,50 met RU/HAN-korting).
Helaas kan ik dan zelf niet, heb al kaartjes voor Bert Visscher.Hoewel dat op zich ook errug leuk is!
![]()
ga je mee naar Londen?quote:Op zondag 7 januari 2007 15:58 schreef MaJo het volgende:
Dublin lijkt me overigens een stuk leuker dan Glasgow, is toch een industriestad? Kun je beter naar Edinburgh gaan
quote:Op zondag 7 januari 2007 15:59 schreef lienelien het volgende:
Ik ben Razorlight aan het luisteren, wil even op rabobank.nl kijken, en typte in: www.razorlight.nl![]()
![]()
Wanneer? Ik ga ergens in februari wel even een weekje of langerquote:
Och, voor m'n minor of stage volgend jaar. Aangezien m'n Frans te beroerd is om naar Parijsquote:Op zondag 7 januari 2007 16:01 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wanneer? Ik ga ergens in februari wel even een weekje of langer![]()
Carl met lang haarquote:Op zondag 7 januari 2007 16:01 schreef lienelien het volgende:
[..]
wat een afschuw'lijke site trouwens![]()
Ga je dan samen met mij simpele hbo-minorvakjes volgen in Londen?quote:Op zondag 7 januari 2007 16:05 schreef Lieke_K het volgende:
Ik wil naar Glasgow!Want daar geven ze leuke vakken...
En voor zover ik me heb ingelezen/gesurfd bevalt de stad me wel! Ik zou écht heel erg balen als het niet doorgaat...
Dublin is wat mij betreft een goede tweede.
Met Edinburgh en London heeft onze gigasuperfantastische faculteit geen connecties en aangezien het met connecties zonder contract al bijna niet te doen is, wordt het dan helemaal onmogeljk.![]()
Ja maar dat ís 'ie nietquote:
die heeft sws een ehh .. minder mooi hoofd enzo.quote:Op zondag 7 januari 2007 16:08 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Drummer is de enige die eigenwijs is gebleven.![]()
Ja, gezellig hèquote:Op zondag 7 januari 2007 16:09 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Als ze ook alle drie tegelijk online zijn....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |