Weet je zeker dat hij het niet tegen zichzelf heeft?quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 00:23 schreef Bluesdude het volgende:
BG hed glijk.... !
Wat nou.... is die hyperpolitiekcorrecte Ippon een kloon van hem...quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 00:25 schreef Autodidact het volgende:
Weet je zeker dat hij het niet tegen zichzelf heeft?
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,3-2385384,00.htmlquote:THE followers of Moqtada al-Sadr believe that the US invaded Iraq to prevent the return to Earth of their sect’s messiah-like figure, the Mahdi, or 12th imam.
Hojatoleslam al-Sadr claims that his militia is preparing for the day when the Mahdi, the last direct descendent of the revered Shia figure Ali, reappears. Shia believe that the Mahdi, who disappeared in 868, will bring justice to Earth.
At a prayer service in the central Iraqi city of Kufa on September 15, the cleric told a crowd of thousands that the Americans were collecting a dossier on the Mahdi to prevent his return. “Did you ever ask yourself about why all of this, the bloodshed and the prisons? Why are the brothers fighting each other for a political game planned by the Americans? This all happened because they (the Americans) are waiting for the Mahdi. This planning started ten years ago. They have a big file for Imam Mahdi and they just need his picture to complete it.”
Hojatoleslam al-Sadr and his advisers are convinced that the Americans want to destroy Islam and stop the Mahdi. “The Americans are trying to hijack Islamic movements. They think that these are serving the Mahdi’s interests. Whatever they did in Afghanistan and Iraq are all attempts to hijack the Mahdi’s return.”
CATEGORY GLOBAL HECTARESquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 01:44 schreef Drugshond het volgende:
14-tal vragen. Je kunt de test hier doen: http://www.ecofoot.org/ (Selecteer Europa, vervolgens kies je Nederland, en klik je uiteindelijk English aan)
FOOD 1.3
MOBILITY 0.9
SHELTER 3.1
GOODS/SERVICES 4.3
TOTAL FOOTPRINT 9.6
IN COMPARISON, THE AVERAGE ECOLOGICAL FOOTPRINT IN YOUR COUNTRY IS 4.8 GLOBAL HECTARES PER PERSON.
WORLDWIDE, THERE EXIST 1.8 BIOLOGICALLY PRODUCTIVE GLOBAL HECTARES PER PERSON.
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 5.3 PLANETS.
O ja, mijn PC staat ook 24x7 aan.![]()
Balkenendequote:Dit jaar gaat de helft (50,1%) op aan zaken, zoals huur, energie, water, telefoon en (zorg)verzekeringen
Geen idee, is het een bijzonder iemand?quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 01:34 schreef Yildiz het volgende:
Autodidact, wie was die journalist of wat dan ook in het midden van je foto ook alweer?
Libertarisme heeft niets met 'directe democratie' te maken.quote:Op maandag 2 oktober 2006 21:54 schreef Autodidact het volgende:
Nee, libertarisme gaat voorbij aan menselijk gedrag. Er is helemaal geen behoefte aan directe democratie, en waar het ingevoerd is, werkt het niet.
[ bron ]quote:"If you listen closely to some of the leaders of the Democratic Party, it sounds like — it sounds like — they think the best way to protect the American people is, wait until we're attacked again," Bush said Monday at a $360,000 fundraiser in Reno, Nev., for state Secretary of State Dean Heller's congressional campaign.
Hoef je mij niet wijs te maken.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 10:26 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Libertarisme heeft niets met 'directe democratie' te maken.
quote:
Ik denk dat die Republikeinen daar toen echt zaten van "Gvdvdvdgvdvdv hou je b*k idioot gvgdrgdd".quote:"I want you all to remember when you go to the polls here in Nevada, what political party supported the president to make sure we have the tools necessary to protect the American people and which political party didn't," Bush said at the Heller event.
Je noemde ze wel erg makkelijk in één adem.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 10:31 schreef Autodidact het volgende:
Hoef je mij niet wijs te maken.
Hij lijkt een beetje op Charles Groenhuijsenquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 09:39 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Geen idee, is het een bijzonder iemand?
Omdat Sigme de mate van democratie bekritiseerde, niet ik. Die twee zinnen moet je los van elkaar lezen, anders slaat het nergens op.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 10:44 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Je noemde ze wel erg makkelijk in één adem.
Is een pleit voor meer inspraak in politieke besluitvorming, en ik generaliseer het grijze gebied even als directe(re) democratie, dat inderdaad weinig met libertarisme te maken heeft.quote:een bezwaar tegen democratie is dat er nogal veel nooit aan stemming onderhevig is (geweest)
quote:libertarisme is in beginsel ondemocratisch.
Daar geloof ik helemaal niks van. Rummy was toen met een delegatie, en Saddam schudt ook de hand van deze persoon, kun je zien in een filmpje. Moet je even op youtube zoeken.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 10:46 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Hij lijkt een beetje op Charles Groenhuijsen
Hij leek er maar een beetje op hoor.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 10:50 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Daar geloof ik helemaal niks van. Rummy was toen met een delegatie, en Saddam schudt ook de hand van deze persoon, kun je zien in een filmpje. Moet je even op youtube zoeken.
Ik kan me niet voorstellen dat Saddam Hoessein Charles Groenhuijsen de hand gaat schudden.
[ bron ]quote:A review of White House records has determined that George J. Tenet, then the director of central intelligence, did brief Condoleezza Rice and other top officials on July 10, 2001, about the looming threat from Al Qaeda, a State Department spokesman said Monday.
The account by Sean McCormack came hours after Ms. Rice, the secretary of state, told reporters aboard her airplane that she did not recall the specific meeting on July 10, 2001, noting that she had met repeatedly with Mr. Tenet that summer about terrorist threats. Ms. Rice, the national security adviser at the time, said it was “incomprehensible” she ignored dire terrorist threats two months before the Sept. 11 attacks.
Schuld van Clinton.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 11:01 schreef Monidique het volgende:
[..]
[ bron ]
Het blijft toch de beste verdediging. "Ik kan het mij niet herinneren".
De quote van sigme is niet direkt een pleidooi voor meer inspraak in politieke besluitvorming. Ze geeft meer aan dat de overheid allerlei bevoegdheden heeft waar eigenlijk nooit een democratisch besluit over is geweest. Ik denk dat sigme , net als ik, niet wil dat dat alsnog gebeurt maar dat de overheid die bevoegdheden opgeeft.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 10:48 schreef Autodidact het volgende:
Is een pleit voor meer inspraak in politieke besluitvorming, en ik generaliseer het grijze gebied even als directe(re) democratie, dat inderdaad weinig met libertarisme te maken heeft.
Klopt, excuses.quote:Je leest slecht, Henri. Ik bevestig je kritiek zelfs in de post boven het hare:
De overgrote meerderheid van politieke besluiten heeft wel degelijk een democratische oorsprong, door, zoals het in Nederland in ieder geval werkt, een consensus in de regeringscoalitie. Ook de marge waarin een ondemocratisch geselecteerde bestuurder kan handelen is gebonden aan democratisch vastgestelde regels. Zelfs het invoeren van een democratie is in Nederland tot stand gekomen omdat veel mensen dat wilden.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 11:05 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
De quote van sigme is niet direkt een pleidooi voor meer inspraak in politieke besluitvorming. Ze geeft meer aan dat de overheid allerlei bevoegdheden heeft waar eigenlijk nooit een democratisch besluit over is geweest. Ik denk dat sigme , net als ik, niet wil dat dat alsnog gebeurt maar dat de overheid die bevoegdheden opgeeft.
Tja maar als elk topic verkloot wordt door dezelfde paar figuren is de lol er snel af..quote:Op maandag 2 oktober 2006 20:11 schreef sizzler het volgende:
[..]
Tegen schreeuwers moet je optreden als ze door hun geschreeuw topics verpesten. Maar als je het over het aantal of soort topics hebt dan kan je ook echt zelf wel tegenwicht bieden. Maar dat is misschien te liberaal gedacht.
Ik zie ook altijd een erg duidelijke parallel met het communisme. Volledig, bijne religieus overtuigd van een model dat in de praktijk nooit gewerkt heeft en nooit zal werken.quote:Op maandag 2 oktober 2006 20:17 schreef Reya het volgende:
[..]
De vergelijking met evangelisering dringt zich verder op als je de aard van het libertarisme aanschouwt. Waar in het evangelie de navolging van Jezus centraal staat, staat in de libertarische ideologie het afschaffen van de overheid centraal. Navolgers van het evangelie denken dat hun geloof voor hun bevrijding zal zorgen en zien het dus als de oplossing voor problemen van diverse pluimage; hetzelfde valt te zeggen voor de kernideologie van het libertarisme, die door libertariers ook vaak wordt aangedragen als de ultiemne oplossing voor allerlei problemen. De vergelijking tussen religies en libertarisme loopt hierbuiten aardig mank, maar deze overeenkomst is natuurlijk wel opvallend. Bij mezelf doet het libertarisme me vaak denken aan het communisme. Beiden zijn op een simplistisch, eenzijdig wereldbeeld gebaseerd. Ook communisten komen bij elk onderwerp weer met hetzelfde verhaal aanzetten, en beschouwen hun ideologie als zowat heilig. Een verschil is dat het libertarisme nog nooit werkelijk is toegepast. Maar het feit dat er nog nooit een libertarische samenleving heeft bestaan, geeft al wel een aardig beeld van wat de praktische waarde ervan is.
De meerderheid van de politieke besluiten heeft wel een democratische oorsprong maar de bevoegdheid om deze politieke besluiten te nemen niet.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 11:13 schreef Autodidact het volgende:
De overgrote meerderheid van politieke besluiten heeft wel degelijk een democratische oorsprong, door, zoals het in Nederland in ieder geval werkt, een consensus in de regeringscoalitie. Ook de marge waarin een ondemocratisch geselecteerde bestuurder kan handelen is gebonden aan democratisch vastgestelde regels. Zelfs het invoeren van een democratie is in Nederland tot stand gekomen omdat veel mensen dat wilden.
Het is een misvatting dat een democratische meerderheid legitimiteit zou kunnen verschaffen aan wat dan ook. Zelfs als 99% van de bevolking van mening is dat Balkenende dood moet dan blijft dat gewoon moord. Ook loop je tegen de paradox aan wat er zou moeten gebeuren als de meerderheid van de bevolking de democratie zou willen afschaffen, zoals in de discussie over de sharia laatst.quote:Ik hoef je toch geen basiscursus democratie te geven? Zeggen dat de bevoegdheden van de overheid niet democratisch tot stand zijn gekomen, noem ik een leugen, of, hoe je wil, revisionisme. Je zou kunnen zeggen dat de bevoegdheden van het parlement niet democratisch besloten is, maar dat is onmogelijk. Echter: de meerderheid van de Nederlanders is étatist en democraat, en uit dat bij verkiezingen, dus in die zin is er genoeg democratische basis voor de legitimiteit. Of dat étatisme/democratie gewenst is, is een andere vraag, maar verdraai de werkelijkheid niet.
Nou, eigenlijk heeft dat weer een proto-democratische oorsprong. In Nederland, kort gezegd, vreesde Willem II (dacht ik) voor Franse situaties en hij volgde de wil van het volk op, door bevoegdheid uit te delen. Hij heeft deze beslissing genomen, maar ook dat heeft een democratische oorsprong: de mensen wilden het. Natuurlijk kun je democratie niet democratisch invoeren als er geen democratie is. Het is evolutionair tot stand gekomen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 11:31 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
De meerderheid van de politieke besluiten heeft wel een democratische oorsprong maar de bevoegdheid om deze politieke besluiten te nemen niet.
Ja, democratie is een onderdeel van de trias politica. Moord wordt bestraft omdat besloten is dat dat onwenselijk is, ook al wil de meerderheid dat. Het functioneren van een democratie valt of staat bij een kritisch publiek, een geïnformeerde middenklasse dat zijn rechten opeist en in gezonde mate altruïst is. Biologisch gezien zit dat laatste meestal wel snor, de eerste twee is in veel landen ver te zoeken....daar zal democratie ook niet werken.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 11:31 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Het is een misvatting dat een democratische meerderheid legitimiteit zou kunnen verschaffen aan wat dan ook. Zelfs als 99% van de bevolking van mening is dat Balkenende dood moet dan blijft dat gewoon moord.
Dan doe je dat. Er worden wel vaker democratische besluiten genomen die democratie beperken: zie het verwerpen van de Europese Grondwet, dat het EP verder democratiseerde, door een referendum. Prachtigquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 11:31 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Ook loop je tegen de paradox aan wat er zou moeten gebeuren als de meerderheid van de bevolking de democratie zou willen afschaffen, zoals in de discussie over de sharia laatst.
Dat begrijp ik maar die bevoegdheden worden later nooit meer ter discussie gesteld.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 11:40 schreef Autodidact het volgende:
Nou, eigenlijk heeft dat weer een proto-democratische oorsprong. In Nederland vreesde Willem II (dacht ik) voor Franse situaties en hij volgde de wil van het volk op, door bevoegdheid uit te delen. Hij heeft deze beslissing genomen, maar ook dat heeft een democratische oorsprong: de mensen wilden het. Natuurlijk kun je democratie niet democratisch invoeren als er geen democratie is. Het is evolutionair tot stand gekomen.
Moord wordt niet bestraft als het als doodstraf wordt uitgevoerd (in landen die de doodstraf kennen) en ook niet als het tijdens een gevechtshandeling in oorlogstijd gebeurt. Beide zijn voorbeelden van democratisch 'gelegitimeerde' moord, maar het blijft moord.quote:Ja, democratie is een onderdeel van de trias politica. Moord wordt bestraft omdat besloten is dat dat onwenselijk is, ook al wil de meerderheid dat. Het functioneren van een democratie valt of staat bij een kritisch publiek, een geïnformeerde middenklasse dat zijn rechten opeist en in gezonde mate altruïst is. Biologisch gezien zit dat laatste meestal wel snor, de eerste twee is in veel landen ver te zoeken....daar zal democratie ook niet werken.
De Europese Grondwet kun je op verschillende manieren uitleggen. Persoonlijk zie ik het niet als een verdere democratisering maar als het tegenovergestelde daarvan.quote:Dan doe je dat. Er worden wel vaker democratische besluiten genomen die democratie beperken: zie het verwerpen van de Europese Grondwet, dat het EP verder democratiseerd, dat verworpen is door een referendum. Prachtig. Als men dat wil, dan krijgt men dat.
Nee, het is autoritair om die kleine minderheid onder dwang je wil op te leggen en dat goed te praten met 'democratische meerderheid'.quote:Maar, het alternatief, het opheffen van de bevoegdheden van de overheid omdat een kleine minderheid dit wil (zoals nu) is autoritair en daarmee onaantrekkelijk.
Jawel, jij doet het nu toch?quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 11:53 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Dat begrijp ik maar die bevoegdheden worden later nooit meer ter discussie gesteld.
Ja, landen met de doodstraf lijden aan een gebrekg aan de criteria die ik noemde voor een succesvolle democratie: gezond altruïsme, informatie, kritisch denken. Het leidt tot machtsmisbruik.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 11:53 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Moord wordt niet bestraft als het als doodstraf wordt uitgevoerd (in landen die de doodstraf kennen) en ook niet als het tijdens een gevechtshandeling in oorlogstijd gebeurt. Beide zijn voorbeelden van democratisch 'gelegitimeerde' moord, maar het blijft moord.
Dat kun jij vinden, ik denk het niet, maar daar gaat het natuurlijk niet om. Een democratie bepaalt zelf hoe democratisch ze is: jij kunt meestemmen, je schijnt het alleen niet te doen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 11:53 schreef HenriOsewoudt het volgende:
De Europese Grondwet kun je op verschillende manieren uitleggen. Persoonlijk zie ik het niet als een verdere democratisering maar als het tegenovergestelde daarvan.
Jawel, de wil van een kleine minderheid (libertarisme) opleggen aan een overgrote meerderheid (étatisten) is autoritair.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 11:53 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Nee,
Daar heb je een punt. Dit kun je oplossen door landsgrenzen te openen voor migratie (kun je naar een land gaan waar je die druk het minst voelt) en basisrechten te garanderen om vogelvrijheid te voorkomen (zoals die driewet van je). Mensen moeten op zijn minst een beetje kunnen leven hè. Waarom zamelt de libertarische gemeenschap met privaat initaitief niet wat geld in om een gebied libertarisch in te richten? Kun je mooi die driewet toepassen. Het lijkt me wenselijk dat er zoveel mogelijk diversiteit is; mensen zijn verschillend.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 11:53 schreef HenriOsewoudt het volgende:
het is autoritair om die kleine minderheid onder dwang je wil op te leggen en dat goed te praten met 'democratische meerderheid'.
Fuck dat fluitje, dadelijk even kijken of er wat te jatten valtquote:Met duizend zitzakken in vijf verschillende kleuren presenteert het Eindhovens Dagblad vandaag het eerste nummer van het ED op tabloid-formaat.
„Als klap op de vuurpijl zullen promotiemedewerkers tussen vier en zes uur ’s middags een geluidssignaal geven. Lezers die op dat moment op de zitzak de krant zitten lezen, mogen de zitzak mee naar huis nemen”
Nee, want een libertarische samenleving verplicht je tot niets. Het staat je dus geheel vrij om (als je die vermaledijde bedrijven niet vertrouwt) met een groep gelijkgestemden weer een 'overheid' op te richten naar model zoals we die nu kennen. Het enige wat niet mag is anderen ertoe verplichten eraan mee te doen en eraan mee te betalen. Het is dus autoritair om het die kleine minderheid te verbiéden.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 12:43 schreef Autodidact het volgende:
Jawel, de wil van een kleine minderheid (libertarisme) opleggen aan een overgrote meerderheid (étatisten) is autoritair.
Wordt aan gewerkt: Free State Projectquote:Daar heb je een punt. Dit kun je oplossen door landsgrenzen te openen voor migratie (kun je naar een land gaan waar je die druk het minst voelt) en basisrechten te garanderen om vogelvrijheid te voorkomen (zoals die driewet van je). Mensen moeten op zijn minst een beetje kunnen leven hè. Waarom zamelt de libertarische gemeenschap met privaat initaitief niet wat geld in om een gebied libertarisch in te richten? Kun je mooi die driewet toepassen. Het lijkt me wenselijk dat er zoveel mogelijk diversiteit is; mensen zijn verschillend.
Hmmm, alhoewel ik een dergelijk experiment met interesse zou aanschouwen, is er in het geval van New Hampshire nog niet echt sprsake van een werkelijke 'free state'. New Hampshire is tenslotte geen soevereine staat - het is onderdeel van de Verenigde Staten. Je kunt dan wel van binnenuitproberen zoveel mogelijk vrijheid te bewerkstelligen, uiteindelijk blijft dit binnen de marges die federaal worden gehandhaafd en blijf je dius gebonden aan zekere (federale) regelgeving.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 14:00 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Nee, want een libertarische samenleving verplicht je tot niets. Het staat je dus geheel vrij om (als je die vermaledijde bedrijven niet vertrouwt) met een groep gelijkgestemden weer een 'overheid' op te richten naar model zoals we die nu kennen. Het enige wat niet mag is anderen ertoe verplichten eraan mee te doen en eraan mee te betalen. Het is dus autoritair om het die kleine minderheid te verbiéden.
[..]
Wordt aan gewerkt: Free State Project
Zo makkelijk komt ze er niet mee weg.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 11:01 schreef Monidique het volgende:
[..]
[ bron ]
Het blijft toch de beste verdediging. "Ik kan het mij niet herinneren".
quote:Records Show Tenet Briefed Rice on Al Qaeda Threat
JIDDA, Saudi Arabia, Oct. 2 — A review of White House records has determined that George J. Tenet, then the director of central intelligence, did brief Condoleezza Rice and other top officials on July 10, 2001, about the looming threat from Al Qaeda, a State Department spokesman said Monday.
The account by Sean McCormack came hours after Ms. Rice, the secretary of state, told reporters aboard her airplane that she did not recall the specific meeting on July 10, 2001, noting that she had met repeatedly with Mr. Tenet that summer about terrorist threats. Ms. Rice, the national security adviser at the time, said it was “incomprehensible” she ignored dire terrorist threats two months before the Sept. 11 attacks.
Mr. McCormack also said records show that the Sept. 11 commission was informed about the meeting, a fact that former intelligence officials and members of the commission confirmed on Monday.
When details of the meeting emerged last week in a new book by Bob Woodward of The Washington Post, Bush administration officials questioned Mr. Woodward’s reporting.
Now, after several days, both current and former Bush administration officials have confirmed parts of Mr. Woodward’s account.
Officials now agree that on July 10, 2001, Mr. Tenet and his counterterrorism deputy, J. Cofer Black, were so alarmed about an impending Al Qaeda attack that they demanded an emergency meeting at the White House with Ms. Rice and her National Security Council staff.
According to two former intelligence officials, Mr. Tenet told those assembled at the White House about the growing body of intelligence the Central Intelligence Agency had collected pointing to an impending Al Qaeda attack. But both current and former officials took issue with Mr. Woodward’s account that Mr. Tenet and his aides left the meeting in frustration, feeling as if Ms. Rice had ignored them.
Daarom: vrijere migratie en dit probleem is opgelost. Je zit niet met ketens aan dit stukje land dat Nederland heet vast. In Nederland is met gelijkgestemden een overheid opgericht, en je bent er niet toe verplicht eraan deel te nemen...dan verlies je echter ook een aantal rechten. Libertarisch hè.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 14:00 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Nee, want een libertarische samenleving verplicht je tot niets. Het staat je dus geheel vrij om (als je die vermaledijde bedrijven niet vertrouwt) met een groep gelijkgestemden weer een 'overheid' op te richten naar model zoals we die nu kennen. Het enige wat niet mag is anderen ertoe verplichten eraan mee te doen en eraan mee te betalen.
Ja, dat heb ik toch al gezegd? Er zijn staten die een minderheid van hun burgers geen vrijheid laten. Je bent echter vrij om in een libertarisch land te wonen. Dat is het probleem: te weinig initiatief van de libertariërs die in 60 jaar (semi)georganiseerd libertarisme nog niets voor elkaar hebben gekregen, terwijl er kansen genoeg zijn. Het lijkt wel Brabants kroegzeuren.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 14:00 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Het is dus autoritair om het die kleine minderheid te verbiéden.
500 Mensen tot nu toe....nou ja, succes ermee.quote:Wordt aan gewerkt: Free State Project
Inderdaad. Het schijnt dat Somalië wat dit betreft een beter alternatief is. De regering kun je zo omkopen zodat je aan zo min mogelijk regels gebonden bent. Je zit ook in het heerlijke zonnetje...quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 14:10 schreef Reya het volgende:
[..]
Hmmm, alhoewel ik een dergelijk experiment met interesse zou aanschouwen, is er in het geval van New Hampshire nog niet echt sprsake van een werkelijke 'free state'. New Hampshire is tenslotte geen soevereine staat - het is onderdeel van de Verenigde Staten. Je kunt dan wel van binnenuitproberen zoveel mogelijk vrijheid te bewerkstelligen, uiteindelijk blijft dit binnen de marges die federaal worden gehandhaafd en blijf je dius gebonden aan zekere (federale) regelgeving.
Zelfs daar is het gezag onderhand overgenomen door iets wat op een regering lijkt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 14:35 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Inderdaad. Het schijnt dat Somalië wat dit betreft een beter alternatief is. De regering kun je zo omkopen zodat je aan zo min mogelijk regels gebonden bent. Je zit ook in het heerlijke zonnetje...
Voor Dollars voor een stukje Siberië wil Poetin ook nog wel de handen voor z'n ogen houden. Het gaat erom dat geen libertariër serieus de moeite heeft genomen dit voor elkaar te krijgen, terwijl het lijkt alsof het ze aan het hart gaat (de helft van hun bezittingen wordt ze ongewenst afgenomen).quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 14:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zelfs daar is het gezag onderhand overgenomen door iets wat op een regering lijkt.
En in hele delen van Somalië bestaat amper een serieuze vorm van overheidsgezag. Wat een libertarische weelde.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 14:35 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Inderdaad. Het schijnt dat Somalië wat dit betreft een beter alternatief is. De regering kun je zo omkopen zodat je aan zo min mogelijk regels gebonden bent. Je zit ook in het heerlijke zonnetje...
In heel veel delen van Afrika (en de rest van de wereld) bestaat wel degelijk een serieuze vorm van overheidsgezag en daar is het net zo'n puinhoop als in Somalië, zo niet erger. Puinhoop is niet voorbehouden aan libertarische dan wel étatistische samenlevingen. Het gaat erom of in een samenleving fundamentele eigendomsrechten erkend en beschermd worden.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 14:57 schreef Reya het volgende:
En in hele delen van Somalië bestaat amper een serieuze vorm van overheidsgezag. Wat een libertarische weelde.
Geef de Somalische regering een zak geld en ze doen mee met het experiment en gunnen je een lap grond, misschien nog wel aan de kust.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 15:12 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
In heel veel delen van Afrika (en de rest van de wereld) bestaat wel degelijk een serieuze vorm van overheidsgezag en daar is het net zo'n puinhoop als in Somalië, zo niet erger. Puinhoop is niet voorbehouden aan libertarische dan wel étatistische samenlevingen. Het gaat erom of in een samenleving fundamentele eigendomsrechten erkend en beschermd worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |