abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42116710
Sinds januari werk ik bij een landelijk zeer bekend bedrijf. De baan die ik heb is erg leuk, en daar doe ik het voor. De minpunten gaan echter steeds zwaarder bij me wegen en ik wil ze dan ook even hieronder beschrijven:

Ik heb een managementfunctie. Dat houdt dus in dat ik officieel een stagiaire en 2 assistenten begeleid. Daar heb ik gelukkig geen werk aan, omdat ik een ontzettend goede assistente heb waar ik heel blij mee ben. Zij neemt dat over.
Ik heb de leiding over een subproduct van ons bedrijf en hoe ik dat invul moet ik zelf weten. Ik zorg voor de inkoop, voor de promotie, sluit de contracten af en maak een brochure. Ik heb daar geheel mijn eigen hand in en het enige wat telt is dat we onze planning halen mbt omzet aan het einde van een seizoen.

Ik heb een contract getekend voor 39 uur per week. Ik ben absoluut niet te beroerd om over te werken. Maar het probleem binnen dit bedrijf is dat dat ook van je verwacht wordt, week in week uit. Afgelopen week bijvoorbeeld. Ik heb 3 avonden tot half 8 / 8 uur op kantoor gezeten en een avond tot 9 uur (dan sluit het pand), waarna ik vervolgens thuis tot 's nachts heb zitten doorwerken. Zaterdag ben ik ook maar op kantoor gaan werken en gisteravond heb ik thuis nog werk zitten doen. Ik krijg voor mijn overwerk geen cent uitbetaald. Met mijn karige salaris van 1750 euro kom ik nauwelijks rond. En, geloof het of niet, ik verdien beter dan mijn meeste collega's.

Deze week begin ik met een cursus, gewoon in de avonduren, uit eigen interesse en ik betaal het uit eigen zak. Heeft dus niets met mijn werk te maken. Toen mijn baas dit hoorde vertelde hij me dat ik beter nu geen cursussen kan gaan doen ivm de gidsproductie (die is heilig bij dit bedrijf). Ik heb hem gezegd dat mijn vrije tijd mijn vrije tijd is, en dat ik overwerk uit loyaliteit voor mijn collega's, en dat hij niet van mij moet verwachten dat ik mijn hele sociale leven opgeef vanwege die stomme gidsproductie.

Voor mijn werk ben ik regelmatig in het buitenland. Ik krijg dan een auto mee en een mobiel, voor de periodes die ik weg ben. Ik krijg een extra dagvergoeding van 32 euro (in het weekend iets meer). De weekends krijg ik niet gecompenseerd; niet in vrije tijd maar ook niet in loon. Dit jaar heb ik 20 weekenddagen gewerkt en ik heb er niets voor teruggehad. Mij hoor je nog niet klagen, ik vind het werk immers leuk.

Mijn vraag is, in hoeverre zijn dit normale arbeidsomstandigheden? Ik vind het overwerken niet normaal meer, en het erge is dat iedereen het doet en dat het ook van je verwacht wordt. Als je er wat van zegt dan wordt je er aan het einde van het jaar sneaky uitgewerkt, is wat ik om me heen hoor (groot familiebedrijf). In mijn CAO staat heel vaag dat er in mijn functie wel overwerk van me verwacht wordt als dat verband houdt met de werkzaamheden, maar er staan geen tijden o.i.d. bij. Beetje vaag dus. Het is dat ik het werk zo leuk vind, wil het nog wel een tijdje volhouden, maar aan de andere kant, vind ik dit ook wel een beetje middeleeuws. Wat zou jij doen?
pi_42116819
je werkt 39 uur en wat je daarbuiten als overwerk doet moet gewoon betaald worden volgend de regels die er zijn
pies on joe toe
pi_42116872
Je werkgever mg je niet verplichten tot overwerk. Het kan al helemaal niet worden vastgelegd in de CAO dat je 'soms moet overwerken'. Dat is gewoon niet rechtsgeldig.

Verder is het volgende van belang:

Werknemers die zóveel overwerken dat het eigenlijk een structureel karakter heeft, kunnen een beroep doen op de Wet Aanpassing Arbeidsduur om hun overeengekomen aantal uren in overeenstemming te brengen met de praktijk.

Bij een geslaagd beroep wordt het contract aangepast en verliezen die uren hun overwerkkarakter. Of zo'n beroep slaagt, hangt ook af van wat de werkgever er tegenin brengt. Bovendien stelt de Arbeidstijdenwet grenzen aan de wekelijkse arbeidsduur. En in dit geval gaat het om een werknemer die contractueel al voltijds werkt.

Maar goed, jij geeft al aan dat er een dusdanige bedrijfscultuur heerst dat zo'n verzoek niet wordt gehonoreerd. Dan word je er gewoon uitgewerkt...

Veel kun je dus niet doen, behalve het accepteren of opstappen.
pi_42116982
Ik zou het wel erg vervelend vinden, en op zoek gaan naar een andere baan. Mits dat overwerken je dus ook echt tegenstaat. 1750,- is toch wel netto mag ik hopen? Ook dan is het overigens maar bar weinig voor wat je moet doen...
pi_42117126
WTF

respect.
  maandag 25 september 2006 @ 17:46:05 #6
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_42117313
Stuur je verhaal eens naar een vakbond, ik denk dat die je wel een paar goede antwoorden kunnen geven.
Klinkt iig niet helemaal zoals het moet zoals er met je omgegaan wordt.
Suuk6
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
  maandag 25 september 2006 @ 17:48:08 #7
158889 Parajeweet
Proud multi console owner!
pi_42117369
1750
Fanboys zijn gay!
Xboxlive!: ParanoidMoloch
pi_42117389
Als je nou nog een hoog basisloon had,dan is het logisch dat je overuren niet uitbetaald worden.

Dat is bijna overal zo in zulk soort functie's.

Mag ik vragen hoe oud je ben,1750¤ is echt weinig voor wat je doet.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_42117431
Dit is op universiteiten een volledig normale werkweek, met dat verschil dat je echt geen 1750 betaald krijgt maar minder.
Jesus saves but death prevails.
pi_42117471
quote:
Op maandag 25 september 2006 17:48 schreef Parajeweet het volgende:
1750
Hey newbie,je 3de post op dit forum is al erg slecht,pleur eens lekker op naar onzin ofzo,of gewoon helemaal weg!!

Dit is geen plaats om te kloten .
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_42117573
Ja, dat is het erge. Bij mijn vorige baan verdiende ik 600 euro meer en hoefde ik minder hard te werken. Maar... omdat ik niet gelukkig was in mijn werk heb ik hier bewust voor gekozen. Het werk zelf is namelijk heel leuk en staat uiteindelijk ook leuk op je CV. Ik weet dat deze branche erg slecht betaalt. Maar waar ik geen rekening mee had gehouden, waren die overuren en de onbetaalde weekenddagen.

En geloof me of niet, toen men op de afdeling ergens had opgevangen hoeveel ik verdiende, zijn ze met z'n allen collectief gaan klagen bij mijn leidinggevende, omdat zij nog minder verdienden dan ik. Te triest voor woorden gewoon, die salarissen bij ons.
  maandag 25 september 2006 @ 17:56:28 #12
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_42117597
quote:
Op maandag 25 september 2006 17:51 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Hey newbie,je 3de post op dit forum is al erg slecht,pleur eens lekker op naar onzin ofzo,of gewoon helemaal weg!!

Dit is geen plaats om te kloten .
Maar hij heeft wel gelijk... 1750 Euro (ook al is het netto) is echt belachelijk weinig voor een managementfunctie met zoveel uren. Aangezien TS alleen een auto en telefoon ter beschikking krijgt voor buitenlandtrips, zou je minstens het dubbele (netto!) mogen verwachten.

Ik zou toch eens op zoek gaan naar een baan met betere vooruitzichten. Hoe leuk het werk ook is, dit gaat je slopen op den duur.
Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
pi_42117622
Bekend verhaal maar als ik jou was zou ik oppassen, die extra werkuren worden snel normaal en jouw baas lacht zich rot om iemand zoals jij.
Plan je werk beter in en bouw af, als manager moet je dat wel kunnen.

Maar er zijn bazen die hard werken verwarren met lang werken i.p.v. efficient werken.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_42117665
quote:
Op maandag 25 september 2006 17:56 schreef Gabberhead het volgende:

[..]

Maar hij heeft wel gelijk... 1750 Euro (ook al is het netto) is echt belachelijk weinig voor een managementfunctie met zoveel uren. Aangezien TS alleen een auto en telefoon ter beschikking krijgt voor buitenlandtrips, zou je minstens het dubbele (netto!) mogen verwachten.

Ik zou toch eens op zoek gaan naar een baan met betere vooruitzichten. Hoe leuk het werk ook is, dit gaat je slopen op den duur.
Je hebt ergens gelijk. In november zijn er beoordelingsgesprekken en ik denk dat, als ik er mee wil stoppen, zo ongeveer nu moet gaan beginnen met solliciteren. Of ik moet het slikken en nog een half jaartje doorgaan, om zo meer ervaring op te doen in deze functie. Ik weet alleen niet of ik het over een paar maanden nog net zo leuk vind. De overuren gaan me nu echt tegenstaan.
pi_42117736
1750 euro is ook erug weinig in dit geval, even kijkend naar mijn broer (30 jaar oud), ook een management functie bij een bekend nederlands/duits bedrijf. Werkt 40 uur in de week, vrijwel geen overwerk en komt iedere maand met 2000+ netto thuis.

Ik wil niet patsen met mijn-broer-heeft-een-redelijk/goed-betaalde-baan, maar voor dit soort werk + jouw prestaties (dus het vele overwerken endergelijke) vind ik die 1750 euro erg weinig
pi_42117827
't is zelfs 1750 euro bruto he Dus netto hou ik er al helemaal geen klap aan over. Deze branche is de slechtstbetaalde van NL.

Goed ik ga naar huis nu. Maar 3 kwartier overgewerkt vandaag (waarvan een kwartier gespendeerd op Fok! dus zo efficient heb ik vandaag niet gewerkt)
Zal vanavond wel weer even reageren!
  maandag 25 september 2006 @ 18:22:15 #17
154193 TheYoung1
pi_42118106
1750 bruto?!?!?! WTF???
Jammer dat je het werk zo leuk vind, nu nog dan, anders zou je er echt wel beter aandoen, om een andere werkgever te vinden.
Als ik het zo lees, wordt je gewoon bezeken waar je bijstaat.
Nogmaals, leg je situatie eens voor bij de betreffende vakbond. Zeker weten dat zij je goed advies en antwoorden op je vragen kunnen geven.
Sterkte wensen lijkt me hier wel op zn plaats.
Patat, dat is het!!
  maandag 25 september 2006 @ 18:27:02 #18
154950 Henny_Huisman
Mr. Surprise himself!
pi_42118234
60 uur werken voor 1750 bruto, wtf.
Maar over welke branche gaat het eigenlijk?
Surprise Surprise!!! Het onverwachte is de mooiste prijs.
De verrassing brengt u zomaar van de wijs, pas op. Surprise Surprise!!!
pi_42118355
quote:
Op maandag 25 september 2006 18:12 schreef Vogue het volgende:
't is zelfs 1750 euro bruto he Dus netto hou ik er al helemaal geen klap aan over. Deze branche is de slechtstbetaalde van NL.
1750 bruto?? Met die functie en die uren??
Ik vraag me af hoe je het nog durft te vragen aan ons wat je zou moeten doen.
Hier is maar 1 beslissing mogelijk, en dat is z.s.m gaan voor een andere baan.
In ieder geval veel succes met het vinden van een betere job (dit is niet sarcastisch)
  maandag 25 september 2006 @ 18:32:44 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_42118388
Lees de arbeidstijdenwet eens door, als je 60 uur per week werkt ben je zwaar in overtreding. Dit kan je baas een hele hoop geld gaan kosten als dit naar buiten komt. Bovendien worden in sommige gevallen (als de werknemer uit eigen initiatief teveel uren maakt of ergens anders bijklust waardoor hij het maximum aantal uren overschrijdt) deze boetes verhaald op de werknemer, maar of dit slechts spookverhalen zijn weet ik niet zeker.

Verder zou ik als ik jou was maar eens goed nakijken wat er zwart op wit staat over overwerk uitbetalen. Het is nl. niet bij wet verplicht om uitbetaald te krijgen als je overwerkt.

Verder is deze pagina misschien interessant voor je als je je afvraagt of je verplicht kan worden tot overwerk..
http://www.fnvbondgenoten(...)/36800/pageId/36664/
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_42118394
Is op z'n zachtst gezegd niet veel. Sterker nog voor 60uur in de week tegen dat loon kan je ook gewoon de kas in
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_42119877
Je verdient dus in principe iets meer dan 5,10 per uur netto, dat had ik zelfs meer met m'n ongeschoolde vakantiebaan zonder verantwoordelijkheid.
pi_42123015
Ik heb het idee dat je te veel bezig bent met "leuk".
Natuurlijk is het belangrijk dat je leuk werk hebt en het goed naar je zin hebt, maar dit hoeft niet automatisch te resulteren in een slechtbetaalde baan.
Leuk en acceptabel verdienen kunnen prima samen gaan.
Ik lees hierboven dat je al een flinke stap terug gedaan hebt voor deze "leuke baan" die eigenlijk helemaal niet zo leuk blijkt te zijn. Misschien doe je er goed aan om werk meer te gaan zien als een zakelijk iets (wat het uiteindelijk natuurlijk ook gewoon is).
Als ik in jouw schoenen stond, dan zou ik snel uit gaan kijken naar een baan waarin je wel fatsoenlijk betaald wordt. Je hebt het misschien zelf nog niet ondervonden, maar er bestaan echt leuke banen die ook fatsoenlijk gewaardeerd worden. Zoek um
  maandag 25 september 2006 @ 21:28:47 #24
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_42123069
De vlag uit hangen
  maandag 25 september 2006 @ 21:43:46 #25
145003 JasperV
morgen is er weer een dag!
pi_42123415
Mag ik weten wat je leeftijd is en opleiding? , dat is bepaald vaak ook het inkomen.
Managment functie? het is maar hoe je het noemt nietwaar? Daar ik verder niets overzeggen.

1750 is niet veel, zeker niet voor de uren. Zoals anderen ook zeggen, met zo;'n salaris wil je elk overuur betaald krijgen. normaal ligt de grens dan rond 3000 bruto als een werkgever "kan"eisen dat de overuren bij de functie horen.
En dan natuurlijk alleen de uurtjes doordeweeks. Als iji een zaterdag werkt, gewoon compenseren is mijn advies!

Je kan beter een leuke baan hebben met slecht salaris dan een slechte baan met leuk salaris, want dat hou je never zo lang vol!
pi_42123708
Wat gebeurt er als je nu stopt met overwerken?
Je baas zal niet blij zijn, maar hij kan je niet dwingen. Haal je wel je targets dan?

Als je structureel zoveel overwerkt is er imho iets mis met het bedrijf
  Licht Ontvlambaar maandag 25 september 2006 @ 21:57:36 #27
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42123978
quote:

Goed ik ga naar huis nu. Maar 3 kwartier overgewerkt vandaag (waarvan een kwartier gespendeerd op Fok! dus zo efficient heb ik vandaag niet gewerkt)
1750 bruto... tjees, dat verdien ik bijna met 28 uur per week en niet eens een managementfunctie... Dan moet je werk toch wel verdomd leuk zijn.

Wat al eerder aangegeven werd, leuk werk is belangrijk. Maar een fatsoenlijk salaris en vooral tijd voor jezelf ook! Persoonlijk zou ik het ovewerken afbouwen, structureel kunnen ze het sowieso niet verplicht stellen. En inderdaad, hard werken is niet lang werken, maar efficiënt werken...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_42124301
quote:
Op maandag 25 september 2006 21:43 schreef JasperV het volgende:
Mag ik weten wat je leeftijd is en opleiding? , dat is bepaald vaak ook het inkomen.
Managment functie? het is maar hoe je het noemt nietwaar? Daar ik verder niets overzeggen.

1750 is niet veel, zeker niet voor de uren. Zoals anderen ook zeggen, met zo;'n salaris wil je elk overuur betaald krijgen. normaal ligt de grens dan rond 3000 bruto als een werkgever "kan"eisen dat de overuren bij de functie horen.
En dan natuurlijk alleen de uurtjes doordeweeks. Als iji een zaterdag werkt, gewoon compenseren is mijn advies!

Je kan beter een leuke baan hebben met slecht salaris dan een slechte baan met leuk salaris, want dat hou je never zo lang vol!
Wat betreft dat laatste, daar heb je helemaal gelijk in De branche waar ik in werk is de reisbranche. Mijn functie is junior product manager. Omdat er op mijn product geen product manager zit, neem ik eigenlijk die taken ook waar, iemand moet het toch doen, en ik doe het met plezier. Alleen kom ik nu over in het werk. Het is gewoon te veel en te lang. Mijn leeftijd is 27 en mijn vooropleiding is HBO (kort HBO, dat dan weer wel, maar toen bestond er nog geen bachelor en master). HBO diploma is dus gewoon in huis. Tevens nog wat aanvullende cursussen, maar niet direct gericht op de functie die ik nu heb. Totale serieuze werkervaring is ongeveer 3 tot 4 jaar. Er zullen allicht mensen op Fok rondsurfen die bij hetzelfde bedrijf werkzaam zijn als ik, dus teveel details wil ik ook niet kwijt

Feit is, dat iedereen klaagt op mijn afdeling, maar dat iedereen het ook maar laat gebeuren, omdat men het werk zo leuk vindt, of omdat je er anders wordt uitgewerkt. De baan die ik nu heb ligt niet voor het oprapen. Dus ik moet maar eens serieus gaan nadenken wat ik wil, solliciteren (en dan waarschijnlijk op een ander marktsegment terechtkomen), of nog een tijdje zo doorgaan en meer werkervaring opdoen in deze functie. Ik vind het moeilijk...
pi_42124962
tvp omdat ik dit echt heel erg vaag vind.
I went clubbing. Softest coat ever.
  maandag 25 september 2006 @ 22:30:05 #30
122022 gottegottegott
Een heer van stand
pi_42125496
Als manager is het belangrijk dat je in ieder geval de volgende vaardigheden beheerst:

1. onderhandelen (in dit geval met je werkgever)

2. voor je eigen belangen op komen

Ik zou dit als een mooie test case gebruiken om deze vaardigheden te trainen.
Je baas draait je nu gewoon een poot uit. De gemiddelde schoonmaker verdient per uur nog meer.
  maandag 25 september 2006 @ 22:40:02 #31
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_42125938
lol, typisch reisbranche dit. Betaalt enorm slecht.

M'n broertje heeft een tijdje bij Kras en Hotelplan gezeten als productmanager maar weg gegaan omdat het barslecht betaalt
pi_42128054
Ik heb een besluit genomen
Ik ga zo langzamerhand maar eens solliciteren

Bleegh, waarom hebben zo veel mensen geluk dat ze gelijk bij de goede werkgever terechtkomen? Ik denk dat mijn inzicht in dat soort zaken niet afdoende is.

Anyway, nog even wat werk afmaken en dan mijn CV bijwerken
  maandag 25 september 2006 @ 23:56:02 #33
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_42129049
Het is bij jou branchebreed, niet zozeer werkgeverspecifiek
pi_42133984
quote:
Op maandag 25 september 2006 23:30 schreef Vogue het volgende:

Bleegh, waarom hebben zo veel mensen geluk dat ze gelijk bij de goede werkgever terechtkomen? Ik denk dat mijn inzicht in dat soort zaken niet afdoende is.

Anyway, nog even wat werk afmaken en dan mijn CV bijwerken
Niet eens even in discussie met je baas ? Als je dat niet eens doet ben je i.m.o echt niet waard om in een management functie te werken.
pi_42134132
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 09:12 schreef descon het volgende:

[..]

Niet eens even in discussie met je baas ? Als je dat niet eens doet ben je i.m.o echt niet waard om in een management functie te werken.
Natuurlijk ga ik in discussie met mijn baas. Ik heb vanmiddag een afspraak met hem gepland. Bedankt voor je opbouwende commentaar Ben je altijd zo vriendelijk of heb je gewoon een ochtendhumeur?
pi_42134208
Ik hoop wel voor je dat je een goede referentie meekrijgt, want anders kun je deze baan net zo goed niet op je cv zetten...
pi_42134263
Mens je bent gek

Er zijn veel meer banen waar je het naar je zin kunt hebben en voor meer salaris aan de bak kunt. Je wordt uitgebuit door deze baas en dat had je eigenlijk al moeten zien toen je maar 1750 (bruto ook nog) werd geboden voor een management baan. Ik verdien veel meer met mijn 40urig werkweekje, zonder werkdruk of verantwoordelijkheden die bij een managementbaan passen. Sterker nog, ik was lachend weggelopen als ze me dat boden.

Dat je niet elk overuur laat uitbetalen snap ik wel, je moet ook een beetje voor je baas overhebben maar als je stelselmatig 20 uur per week overwerkt.. gaat er dan echt geen lampje branden En al die weekenddagen die in je inlevert. tel dat eens in uren uit?

Het feit dat je baas je al afraad om er een verplichting bij te nemen (cursus) in je VRIJE tijd omdat hij weet dat hij je veel meer nodig heeft.. en jij nog zo gek bent om al die uren te maken ook.

www.monsterboard.nl
Trotse mamma :)
pi_42134335
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 09:28 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik hoop wel voor je dat je een goede referentie meekrijgt, want anders kun je deze baan net zo goed niet op je cv zetten...
Hoe dat zo?
  dinsdag 26 september 2006 @ 09:42:04 #39
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_42134461
Elke "zware" ondersteunde taak wordt elders voor ongeveer 2500 per maand betaald, en zonder de extra uren die je nu maakt.
Het gras is groener bij de buren gaat hier niet op....Jouw wergever heeft geeneens gras!!

Je moet weg! en snel ook, zelfs als afdelingschef bij de lokale AH verdien je meer!

HBO Heb je, waarschijnlijk wel sterk branchegebonden, maar ik zou mn pijlen richten op de grote multinationals om te beginnen. Die hebben allemaal een interne afdeling voor alles wat met reizen te maken heeft, kun je bij wijze van spreken je eigen toko runnen, zit je zo aan de 3250 per maand.

Succes! rug recht!!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_42134942
Je bent niet geod snik dat je voor dat geld zo hard werkt. Dat hoor je alleen te doen als het partnerschap lonkt.
pi_42135071
Pff dit is wel erg veel over hebben voor je werk..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:28:57 #42
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_42135330
quote:
er zijn denk ik meer mensen die eerst een paar jaar omzwerven voordat ze in een functie terecht komen waarvan ze het idee hebben dat het bij ze past en de voorwaarden overeenkomstig de verwachtingen zijn...
Neerkomen wel!
pi_42135449
Dit houdt geen mens vol; verder schrijf je dat ze als je tegensputterd je je er aan het eindn van het jaar uitwerken. Dat kan toch neit zomaar? Of je moet een tijdelijk contract hebben. Om iemand t e ontslaan, moeten ze met echt goed redenen komen.
Neem inderdaad eens contact op met een vakbond voor goed advies....op deze manier maakt het je kapot.
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:38:10 #44
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42135522
Hard werken ok, maar dit is echt over het randje voor die 1750

Ga maar snel verder kijken ts, leuke banen vind je ook bij andere bedrijven.
Vampire Romance O+
pi_42135966
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 09:23 schreef Vogue het volgende:

[..]

Natuurlijk ga ik in discussie met mijn baas. Ik heb vanmiddag een afspraak met hem gepland. Bedankt voor je opbouwende commentaar Ben je altijd zo vriendelijk of heb je gewoon een ochtendhumeur?
Humeurtje, gezeur met de belastingdienst
pi_42136184
Echt, voor dat geld loop ik hard lachend weg als ik 60 uur moet werken.
Succes met solliciteren!
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:28:43 #47
145003 JasperV
pi_42136608
Gezien je opleiding, functie en leeftijd, zou ik rond de 2500 gaan zitten met je onderhandelingen. En natuurlijk alle echte overuren laten uitbetalen. (zoals de zaterdagen)

succes met je gesprek.
pi_42136701
Jij bent gek, dat deed ik dus echt niet.
Lijkt me inderdaad dat er in het bedrijf iets niet goed is. Kunnen ze niet meer mensen aannemen?

Ben benieuwd naar het gesprek met je baas.
pi_42138513
Vreemd verhaal... ik zou ze gewoon vertellen dat die gids niet op tijd af komt.
Als ze vragen waarom niet kunnen ze een planning krijgen.
En als ze in die planning mensen op 60 uur inschatten zeg ik dat ze dus extra mensen mogen aannemen, "of is dit een vraag tot overwerk?"

Je laat dit ook gewoon gebeuren, natuurlijk.

Het bedrijf heeft keuzes:
- extra mensen aannemen
- beter plannen, eerder beginnen
- vragen of mensen willen overwerken

jij helpt ze met optie 4:
- doen alsof er niets aan de hand is en subtiel druk uitoefenen om gratis 50% extra te werken.

Je klaagt op fok, maar je bent er zelf bij en en je kijkt er naar.
pi_42139867
werken voor 60 uur of meer is normaal zeker als je een behoorlijk salaris ervoor krijgt.
In de Verenigde Staten krijg je bij lange na niet zoveel als in Nederland als het dezelfde functie betreft en je heb ook veel minder vrije dagen. Je moest eens weten hoe bevooroordeeld wij hier in
Nederland zijn mb.t. ons stelsel. Een gemiddelde Nederlander wil en veel geld verdienen, en niet teveel werken en minstens 3 weken vakantie per jaar exclusief vrij voor de bekende feest/atv dagen.
Kortom.. niet zeuren en werken!
31 december 2006: Inactive FOK!account
pi_42140093
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:39 schreef editor2 het volgende:
werken voor 60 uur of meer is normaal zeker als je een behoorlijk salaris ervoor krijgt.
In de Verenigde Staten krijg je bij lange na niet zoveel als in Nederland als het dezelfde functie betreft en je heb ook veel minder vrije dagen. Je moest eens weten hoe bevooroordeeld wij hier in
Nederland zijn mb.t. ons stelsel. Een gemiddelde Nederlander wil en veel geld verdienen, en niet teveel werken en minstens 3 weken vakantie per jaar exclusief vrij voor de bekende feest/atv dagen.
Sorry maar met een HBO opleiding voor 5 euro per uur aan het werk gaan. Dan doe je iets niet goed. En wie zegt dat alles wat uit de VS komt een goed idee is?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:49:28 #52
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_42140128
quote:
pi_42140206
quote:
Nou...even opgezocht wat iemand met eenzelfde functie als ik zou verdienen in de VS: 50-90k$ per jaar + 25-80k$ bonus. Nou dat krijg ik nooit hier, al zou ik twee keer zoveel werken en al mijn uren declareren....
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:01:50 #54
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_42140431
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:52 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Nou...even opgezocht wat iemand met eenzelfde functie als ik zou verdienen in de VS: 50-90k$ per jaar + 25-80k$ bonus. Nou dat krijg ik nooit hier, al zou ik twee keer zoveel werken en al mijn uren declareren....
Precies. Bovendien gaat in de VS niet bijna de helft van je salaris naar de fiscus, heb je veel minder sociale lasten etc.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:02:11 #55
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_42140443
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:52 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Bron? vergelijk met wat?
pi_42140518
quote:
In India moet je nog veel harder werken voor nog minder salaris, dus dat kan hier ook wel?
Wat wil je bereiken met het wijzen naar andere landen?
Ik kan naar net zoveel situaties wijzen die precies het tegenovergestelde aantonen.

Wijzen naar anderen levert dus niets op.

Dus kunnen we beter terugvallen op de afspraak die TS met zijn werkgever heeft.
Die afspraak is 39 uur. Niet 60 uur.
Die afspraak kan niet eenzijdig door de werkgever worden aangepast omdat er in een totaal ander land met een totaal andere situatie mensen zijn die 60 uur werken.
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:06:35 #57
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_42140536
??? de TS werkt in nederland, editor2.
Ik heb bij meerdere Amerikaanse bedrijven gewerkt in nederland, en ook daar hoef je de dingen die ik lees niet te slikken.

TS, je hebt geen managementfunctie. Die wordt namelijk altijd financieel stukken beter gewaardeerd dan dat vuilnismannen tarief dat je nu krijgt. Dat je baas het wel zo noemt, is zijn probleem. Voor jouw werktijden vangt een echte manager minstens het dubbele aan salaris, plus een auto en telefoon.

Je bent op weg naar WAO en burnout als je zo over je heen laat lopen. Veel suc6 met soliciteren, dit kan echt beter. Als je niets doet, verdien je kennelijk niet beter dan zo behandeld worden.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_42141484
Erg voor TS, ik verdien hetzelfde voor 38 uur in de week, en ik ben 21jaar en heb geen leidinggevende functie

Als ik jou was vroeg ik per direct toch een opslag van 200 euro brutto, en ook bonus als je doelstelling/target behaald is. En als je baas dit niet wil, gewoon ja knikken, de job blijven doen en beginnen te soliciteren, en als je iets anders vind
pi_42141576
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:05 schreef mgerben het volgende:

[..]

In India moet je nog veel harder werken voor nog minder salaris, dus dat kan hier ook wel?
Wat wil je bereiken met het wijzen naar andere landen?
Ik kan naar net zoveel situaties wijzen die precies het tegenovergestelde aantonen.

Wijzen naar anderen levert dus niets op.

Dus kunnen we beter terugvallen op de afspraak die TS met zijn werkgever heeft.
Die afspraak is 39 uur. Niet 60 uur.
Die afspraak kan niet eenzijdig door de werkgever worden aangepast omdat er in een totaal ander land met een totaal andere situatie mensen zijn die 60 uur werken.
pssst... ik ben een zij

Jullie hebben allemaal gelijk! Door jullie heb ik net even het stapje in de goede richting gekregen dat ik nodig had.
Omdat het hier op mijn werk dus wél als normaal beschouwd wordt, ging ik aan mezelf twijfelen, maw is dit normaal of ligt het aan mij? Maar gelukkig vinden jullie het ook niet normaal. Tijd om, als de directie hier niets aan wil veranderen (en die kans is 99%), verder te gaan zoeken
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:49:59 #60
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_42141654
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:46 schreef Vogue het volgende:

[..]

pssst... ik ben een zij

Jullie hebben allemaal gelijk! Door jullie heb ik net even het stapje in de goede richting gekregen dat ik nodig had.
Omdat het hier op mijn werk dus wél als normaal beschouwd wordt, ging ik aan mezelf twijfelen, maw is dit normaal of ligt het aan mij? Maar gelukkig vinden jullie het ook niet normaal. Tijd om, als de directie hier niets aan wil veranderen (en die kans is 99%), verder te gaan zoeken
Misschien kan je nog terug naar je oude werk
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:53:12 #61
154193 TheYoung1
pi_42141725
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:46 schreef Vogue het volgende:

[..]

pssst... ik ben een zij

Veel succes gewenst bij het zoeken naar een nieuwe, normaal betaalde baan!
Aan je instelling zal het niet gelegen hebben, maar ik vind dat werkgevers iets meer naar de geleverde prestaties mogen kijken in hun beoordelingen. Lijkt me bij jou niet het geval te zijn.
Jammer eigenlijk dat zulke lui je de werkvreugde, die al niet veel te vinden is, ook nog eens verpesten.
Patat, dat is het!!
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:54:19 #62
153506 Captain_Fabulous
pi_42141753
Mischien een beetje of-topic, maar waarom zijn kennelijk zoveel mensen bereid om voor heel weinig geld zich kapot te werken in de reisbranche? Wat is nu zo leuk aan die bedrijfstak? Krijg je zoveel korting op je eigen vakantie of zo ???
pi_42144867
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Mischien een beetje of-topic, maar waarom zijn kennelijk zoveel mensen bereid om voor heel weinig geld zich kapot te werken in de reisbranche? Wat is nu zo leuk aan die bedrijfstak? Krijg je zoveel korting op je eigen vakantie of zo ???
De branche is erg leuk. Het product spreekt me aan. De contacten met mijn agenten en directe verkopers in het buitenland zijn erg leuk, je bouwt echt een band met ze op. Het onderhandelen over de inkoopprijzen vind ik leuk. De onderlinge sfeer tussen de collega's spreekt me aan (tenzij het over salarissen gaat). Ik beheer binnen dit bedrijf eigenlijk een eigen product en zodoende is het ook een beetje mijn eigen toko. Ik heb de vrije hand in wat ik wel en wat ik niet wil. Enige probleem is dat het onderbetaald wordt en dat er van je verwacht wordt dat je structureel overwerkt. Als je om half 6 naar huis gaat terwijl je collega;s doorwerken wordt er raar naar je gekeken. En als je dat vaker doet dan wordt het je niet in dank afgenomen. Ik ben bijvoorbeeld nu mijn overuren aan het inplannen voor deze week. Donderdag en vrijdagavond ga ik hier tot 9 uur zitten. Misschien dat ik vanavond nog wat doorstuur naar mijn eigen mail, zodat ik thuis verder kan..
Vakantiekorting... ach dat valt ook wel weer mee. Ik krijg 20% korting op de reissom met een maximum van 400 euro per jaar, maar als je bedenkt hoeveel extra uren ik onbetaald maak dan is dat nauwelijks een compensatie te noemen.
pi_42145153
Klinkt alsof die mensen eens wakker geschud moeten worden.
Je kunt best een kwartiertje langer blijven (compenseren koffiepauze ofzo), maar structureel overwerken inplannen is echt zo fout.
Je baas weet dit en weigert dus gewoon extra personeel aan te nemen.
Ik zou idd om 6 uur naar huis gaan. Laat ze maar kijken, mijn werkdag zit er op.
Als ik er op aangesproken wordt vraag ik of dat een opdracht is tot overwerken - ongevraagd overwerk is gratis, maar overwerk in opdracht ... dat is 150% !
  dinsdag 26 september 2006 @ 17:17:46 #65
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42145196
quote:
Als TS fatsoenlijk zou verdienen had je in deze situatie helemaal gelijk. Dat valt echter vies tegen.

Stilzwijgend zoveel onbetaald overwerken kan trouwens ook ervoor zorgen dat ineffcient werken in stand gehouden wordt omdat het immers aan de top geen pijn doet.
Vampire Romance O+
  dinsdag 26 september 2006 @ 17:21:51 #66
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_42145267
Het verschilt ook wel een beetje per branche. Vrienden van mij werken in de strategy consultancy, en daar is het gewoon: als het af moet, moet het af, je werkt maar even door. Veel van hen eten vrijwel nooit thuis, en beginnen op zondagmiddag alweer te werken.
Maar daar geldt ook: je weet vantevoren dat het zo werkt in die branche. Bovendien krijgen ze allemaal wel een dik salaris, auto, laptop, telefoon, bonus etc. Dat gaat in het geval van Vogue niet op. Want come on, 1750 bruto voor HBO + drie jaar werkervaring grenst aan uitbuiting. Ik was allang opgestapt.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 26 september 2006 @ 17:23:21 #67
153506 Captain_Fabulous
pi_42145297
@vogue
als het echt je eigen bedrijf was en je er zoveel werk in stopte omdat je iets voor jezelf aan het opbouwen bent, okee dan zou ik het snappen. Maar het zijn niet jouw agenten, en het is niet je eigen product. Overwerk inplannen? Dan is het geen overwerk meer, maar heb je een 60 urige werkweek als normaal geaccepteerd.
Als je kan onderhandelen en dealen voor die reizen, zou ik die vaardigheden heel snel gebruiken om ergens anders naar toe te gaan, maar dat doe je ook als ik goed gelezen heb.
suc6
  dinsdag 26 september 2006 @ 19:54:47 #68
154193 TheYoung1
pi_42149424
Ik kan er eigenlijk alleen nog maar aan toevoegen, dat ik het diep triest vind, dat mensen die zo hun best doen om er wat van te maken en er zoveel energie insteken, door een stelletje zakkenvullers bezeken moeten worden.
Sta je dan met je goed gedrag en je mond vol tanden, bedankt voor bewezen diensten en eeuuhhh, wie was jij nog es??

Suukkes Vogue!
Patat, dat is het!!
pi_42155059
Underpaid. Ik verdien nog meer en ik ben pas 1 maand op de arbeidsmarkt. En 'slechts' medewerker. Ik mag btw niet eens overwerken.
  dinsdag 26 september 2006 @ 23:15:16 #70
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42156380
quote:
't is zelfs 1750 euro bruto he

Dan moet 't wel errug leuk werk zijn. Serieus.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_42156642
60 uur werken voor 1750 euro netto? Of 1750 netto voor 39 uur en de rest zijn overuren?
pi_42157512
Vogue, denk er nog eens over na voor je echt iets onderneemt.

Je vindt het werk op zich wel leuk, dus ik neem aan dat je een vergelijkbare baan wilt bij een werkgever in dezelfde branche? Als dat zo is; denk je niet dat je daar precies hetzelfde aantreft? Ik zou eerst eens proberen een beetje rond te vragen bij deze of gene hoe het bij andere bedrijven er aan toe gaat. Als het daar stukken beter zou zijn, zou toch iedereen bij jouw werkgever weglopen?

Als je een baan in een andere branche wilt heb je een lastig CV. Je werkt pas kort in je huidige baan. Daarvoor heb je - ook niet al te lang - een baan in een heel andere branche gehad. Je hebt tussendoor nog wat andere baantjes gehad. Wat moet een werkgever daar uit opmaken? Vogue weet niet wat ze wil, of erger: Vogue wordt er overal uitgeknikkerd (tenzij je goede referenties hebt)?

Ik zou in eerste instantie echt je baas proberen te overtuigen dat deze arbeidsomstandigheden je beginnen op te breken.

Op zich is het overigens niet ongebruikelijk dat bij managementfuncties overwerk niet vergoed wordt. Het wordt dan als normaal beschouwd dat je in het weekend stukken voorbereid, je in de avonden je literatuur bijhoudt, etc. Dat wordt veronderstelt al te zijn opgenomen in het salaris. Alleen moet dat dan wel een stevig salaris zijn en niet de maandelijkse belediging die jij ontvangt. Er zijn genoeg mensen met hbo-niveau en vier jaar ervaring die netto meer verdienen dan jij bruto.

Dus ik zou je baas ervan proberen te overtuigen dat je dit op de een of andere manier gecompenseerd krijgt, desnoods alleen met tijd voor tijd.
  woensdag 27 september 2006 @ 09:14:58 #73
153506 Captain_Fabulous
pi_42161633
Op zich heb je gelijk met
quote:
Als je een baan in een andere branche wilt heb je een lastig CV. Je werkt pas kort in je huidige baan. Daarvoor heb je - ook niet al te lang - een baan in een heel andere branche gehad. Je hebt tussendoor nog wat andere baantjes gehad. Wat moet een werkgever daar uit opmaken? Vogue weet niet wat ze wil, of erger: Vogue wordt er overal uitgeknikkerd (tenzij je goede referenties hebt)?
Als in de hele branch dezelfde lonen heersen is het inderdaad simpel, accepteer of ga een heel andere richting in. En het lijkt erop dat ze het werk wel heel leuk moet vinden, want ze nam genoegen met minder salaris om er te gaan werken, als ik het goed begrijp.
Maar als ik Vogue zo lees is onderhandelen en deals maken een belangrijk deel van haar werk. Dan zou ze kunnen besluiten om een switch te maken naar een meer sales gerichte functie, waar dat prima van pas zal komen, en waar bij het banen zoeken niemand het raar zal vinden dat je zo snel weer van baan veranderd, want voor dat geld wat ze nu krijgt komt een beetjes salespersoon echt zijn nest niet uit.
  woensdag 27 september 2006 @ 10:17:16 #74
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_42162928
quote:

Bruto? Jezus christus man. Ik ken mensen die webdesign deden en die verdienden 1900 bruto. En dan heb jij notabene een leidinggevende functie. Jezus mn zus als bedrijfsleider verdient 1950 bruto oid
pi_42163127
Ik had een uitkering die netto al hoger was.... dan wat jij nu netto overhoud... Triest maar waar..

Wat ik overigens wel een kritiek puntje vind is dat iemand die een salesfunctie heeft en dus deals voor het bedrijf moet sluiten, blijkbaar niet in staat is om voor zichzelf een goede deal te sluiten. Sterker nog, de salesvrouw overweegt zelfs de onderhandelingen niet eens aan te gaan.

Hoe triest het salaris ook is voor de inzet die je toont, het gaat bij sales om het resultaat. hoe je dat doet is een ander verhaal. Als jij geen goed edeal voro jezelf weet binnen te slepen, hoe moet een baas dan het gevoel krijgen dat je dat wel voor hem zal doen ????

Het is ergens al eerder op gemerkt, maar ik zou als jou werkgever serieus overwegen een ander op je plaats te zetten... sorry...
Daarbij, ik ben van mening dat een werkgever graag een verkoper een goed salaris betaalt. Een goede verkoper levert immers meer op dan hij kost en een goede verkoper wil je graag houden..

[ Bericht 1% gewijzigd door Gompy58 op 27-09-2006 10:28:33 (grammar sucks) ]
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  woensdag 27 september 2006 @ 10:34:02 #76
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_42163260
Voor 1750 bruto zou ik waarschijnlijk nog niet eens overwegen om parttime te werken, laat staan de uren die jij voor je werkt lijkt over te hebben. Dat is echt een schijntje waarmee je ongelovelijk genaaid wordt (no offense verder). In een managementfunctie op zich is het wel gebruikelijk dat je overwerkt, maar dan is het wel de bedoeling dat je enigszins fatsoenlijk wordt betaald.
pi_42163912
quote:
Ik heb nergens een slechte referentie. Iedereen mag altijd mijn referenties nabellen. Ik vat jouw opmerking dan ook maar als niet geschreven op.

Qua werkduur heb je gelijk. Dat is ook de reden waarom ik dit topic open. Natuurlijk zet ik mijn tussendoorbaantjes niet op mijn CV, maar rek ik de werkduur een beetje op van mijn serieuze banen.(maar wel op een manier waarop ik niet moeilijkheden kan krijgen). Legaal mooier maken zeg maar. Moet ik nog een jaar (of 2, of 3) blijven om een beter CV op te bouwen, of moet ik voor mezelf kiezen en wat anders gaan zoeken. Momenteel leef ik om te werken. En dat ben ik zat. Klaar.

Omdat ik dit werk leuk vind, kan ik hier nog wel even mee doorgaan. Daar ligt het niet aan. Ik accepteerde een salaris dat ver beneden mijn niveau lag en verhuisde speciaal voor mijn werk (overigens bevalt dat prima, wonen in deze stad). Dat wist ik van tevoren. Echter werd mij niet verteld dat ik structureel zonder extra salaris over moest werken en dat mijn gewerkte weekenddagen niet gecompenseerd werden. Dat mij afgeraden zou worden te beginnen met cursussen/sport als we in een gidsproductieperiode zitten. Dat ik met zeer grote moeite een vrije dag op kan nemen tijdens de gidsproductieperiode, laat staan meerdere dagen achter elkaar. Dat mijn baas tegen me zegt dat ik geen kat had moeten nemen omdat dat onhandig is als ik weg moet voor mijn werk. Dat ik bijna het meeste verdien op deze afdeling van 20 man, dus dat de rest nog meer onderbetaald wordt dan ik (is niet direct mijn probleem, maar drukt wel een stempel op de onderlinge verhoudingen).

Dat is waar ik van baal. Maargoed, ik ga weer even verder met werken

pi_42164122
quote:
Op woensdag 27 september 2006 10:27 schreef Gompy58 het volgende:
Ik had een uitkering die netto al hoger was.... dan wat jij nu netto overhoud... Triest maar waar..

Wat ik overigens wel een kritiek puntje vind is dat iemand die een salesfunctie heeft en dus deals voor het bedrijf moet sluiten, blijkbaar niet in staat is om voor zichzelf een goede deal te sluiten. Sterker nog, de salesvrouw overweegt zelfs de onderhandelingen niet eens aan te gaan.

Hoe triest het salaris ook is voor de inzet die je toont, het gaat bij sales om het resultaat. hoe je dat doet is een ander verhaal. Als jij geen goed edeal voro jezelf weet binnen te slepen, hoe moet een baas dan het gevoel krijgen dat je dat wel voor hem zal doen ????

Het is ergens al eerder op gemerkt, maar ik zou als jou werkgever serieus overwegen een ander op je plaats te zetten... sorry...
Daarbij, ik ben van mening dat een werkgever graag een verkoper een goed salaris betaalt. Een goede verkoper levert immers meer op dan hij kost en een goede verkoper wil je graag houden..
Ik heb geen sales functie maar een product management functie waarbij ik deels voor de inkoop van het product zorg. Ze boden me een salaris wat nog 200 euro lager lag dan dat wat ik nu verdien. Meer zeer veel onderhandelen heb ik dit kunnen krijgen. Lees goed, ik verdien bijna het meest van deze afdeling en al helemaal van collega's die dezelfde functietitel hebben als ik. Ik had in diezelfde periode een andere baan aangeboden gekregen voor 2300 euro bruto, maar die heb ik niet geaccepteerd, omdat mijn mening is dat je voor het werk moet gaan en niet voor het salaris. En dit werk leek me leuker. Als ik op lokatie ben dan onderhandel ik over iedere euro, en dat doe ik met veel plezier. Nogmaals, ik zit niet op de afdeling sales en ben dan ook geen verkoper.

Als laatste wil ik nog even herhalen dat dit een familiebedrijf is. De eigenaar staat in de quote top 100 en de jaarwinst is nog nooit zo hoog geweest. Ruimte tot onderhandelen is er nauwelijks. Mijn baas krijgt ook weer orders van de directie en kan weinig doen dan die accepteren. De directie-familie is hier heilig.
pi_42164174
Van 'leuk' vreet je geen brood, dat is de insteek van je werkgever ook.

Als je gewoon een vast contract hebt zou ik één en ander alvast effe doorspreken met een advocaat.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_42164284
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:10 schreef Vogue het volgende:

[..]

Als laatste wil ik nog even herhalen dat dit een familiebedrijf is. De eigenaar staat in de quote top 100 en de jaarwinst is nog nooit zo hoog geweest. Ruimte tot onderhandelen is er nauwelijks. Mijn baas krijgt ook weer orders van de directie en kan weinig doen dan die accepteren. De directie-familie is hier heilig.
zitten de valkjes ook in reisbureaus ?
pi_42164314
quote:

[..]

Ik heb geen sales functie maar een product management functie waarbij ik deels voor de inkoop van het product zorg. Ze boden me een salaris wat nog 200 euro lager lag dan dat wat ik nu verdien. Meer zeer veel onderhandelen heb ik dit kunnen krijgen. Lees goed, ik verdien bijna het meest van deze afdeling en al helemaal van collega's die dezelfde functietitel hebben als ik. Ik had in diezelfde periode een andere baan aangeboden gekregen voor 2300 euro bruto, maar die heb ik niet geaccepteerd, omdat mijn mening is dat je voor het werk moet gaan en niet voor het salaris. En dit werk leek me leuker. Als ik op lokatie ben dan onderhandel ik over iedere euro, en dat doe ik met veel plezier. Nogmaals, ik zit niet op de afdeling sales en ben dan ook geen verkoper.

Snel wegwezen dus! Lekker profiteren van het personeel noemen we dit. Ga toch ergens werken waar je wel marktconform betaald wordt. 1750 bruto en ook nog geen benefits is gewoon schandalig. klaar.
Want ik ben HYPER dan HYPER dan HYPER dan HYPE! Overhyped voor als je dat niet begrijpt
pi_42164394
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:16 schreef Gompy58 het volgende:

[..]

zitten de valkjes ook in reisbureaus ?
Ik zet mn geld op D-reizen
Big dick.
  woensdag 27 september 2006 @ 11:26:32 #83
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42164547
quote:

Quote top-100, familiebedrijf, reisbranche... komop zeg, kan iemand de naam van dat bedrijf even geven?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_42164605
ja, zo wordt het wel duidelijk he
pi_42164618
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:26 schreef gronk het volgende:

[..]

Quote top-100, familiebedrijf, reisbranche... komop zeg, kan iemand de naam van dat bedrijf even geven?
De familie heet van Eerd, zijn begonnen met de Jumbo, en hebben vorig jaar D-reizen overgenomen toen het failliet dreigde te gaan. Ik gok dat die het is.
Big dick.
pi_42164661
*nevermind*
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_42164681
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:01 schreef Vogue het volgende:

[..]

Omdat ik dit werk leuk vind, kan ik hier nog wel even mee doorgaan. Daar ligt het niet aan. Ik accepteerde een salaris dat ver beneden mijn niveau lag en verhuisde speciaal voor mijn werk (overigens bevalt dat prima, wonen in deze stad). Dat wist ik van tevoren. Echter werd mij niet verteld dat ik structureel zonder extra salaris over moest werken en dat mijn gewerkte weekenddagen niet gecompenseerd werden. Dat mij afgeraden zou worden te beginnen met cursussen/sport als we in een gidsproductieperiode zitten. Dat ik met zeer grote moeite een vrije dag op kan nemen tijdens de gidsproductieperiode, laat staan meerdere dagen achter elkaar. Dat mijn baas tegen me zegt dat ik geen kat had moeten nemen omdat dat onhandig is als ik weg moet voor mijn werk. Dat ik bijna het meeste verdien op deze afdeling van 20 man, dus dat de rest nog meer onderbetaald wordt dan ik (is niet direct mijn probleem, maar drukt wel een stempel op de onderlinge verhoudingen).

Lees voor de fun eens wat je allemaal opschrijft.......tis gewoon niet normaal
Ik rende zo snel als mogelijk weg, wat voor recht heeft jouw werkgever zich te bemoeien met jouw inrichting van je prive leven?
Familiebedrijf moet ook weten dat zijn medewerkers waardering nodig hebben....
pi_42164684
man ik werk 33.6 uur per week gemiddeld en zit ver boven de 1750 euro
The weekend has landed. All that exists now is clubs, drugs, pubs and parties. Ive got 48 hours off from the world, man. Im gonna blow steam outa my head like a screaming kettle and talk codshit to strangers all night.
pi_42168661
Er is een reden dat de familie in de quote-100 staat. Als je je werknemers zo uitbuit....

Je moet voor jezelf ook afvragen wat je leuker vindt: je werk of de dingen die je in je vrije tijd doet (hobbies, uitgaan). Bedenk wel dat je nu werkt op tijden dat je dus ook vrije tijd had kunnen hebben.

Je zegt wel elke keer dat je het leuk werk vindt, maar ondertussen voel je je toch kut omdat je salaris zo belachelijk laag ligt. Kortom, je zit in een permanente spagaat. Dan kun je beter weggaan en veel meer gaan verdienen met een baantje dat je wellicht wat minder leuk vindt (maar nog steeds leuk natuurlijk). Balanceert mooi uit dan. Die vele honderden euro's extra in de maand kun je goed gebruiken om de zeeen van vrije tijd die je over gaat houden nog leuker te maken!
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_42169314
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:28 schreef Vogue het volgende:
ja, zo wordt het wel duidelijk he
zeg wat vind je kerel hier eigelijk van ? Pikt die het nog ?

Veel zullen jullie elkaar ws niet zien.
  woensdag 27 september 2006 @ 14:18:48 #91
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42169425
quote:
Op woensdag 27 september 2006 13:51 schreef Knipoogje het volgende:
Er is een reden dat de familie in de quote-100 staat. Als je je werknemers zo uitbuit....
Het is me wel vaker opgevallen dat als je echt voor de quote-top 100 gaat, dat je dan niet vies moet zijn van een potje uitbuiting en contractbreuk. Maar wel zoveel dat je d'r geen gezeik mee krijgt.
pi_42170401
't is overigens geen D Reizen, laten we daar even duidelijk over zijn. D Reizen is een reisbureauketen, die kopen zelf geen accommodaties in. Wat maakt het ook uit welke organisatie het is? Het gaat om de uren die er onbetaald gemaakt worden.

Mijn kerel, wat die er van zegt. Nou, we kennen elkaar nog niet zo lang, dus het is eigenlijk nog niet echt ter sprake gekomen, dat hij er van baalt of zo. Bovendien wonen we niet samen dus ziet hij ook niet dagelijks hoeveel werk ik er in steek. En ik heb het er ook niet continue over met hem. Maar het is wel zo dat we elkaar mede door mijn overwerk minder kunnen zien dan ik zou willen.
pi_42171142
quote:
Op woensdag 27 september 2006 14:55 schreef Vogue het volgende:
Mijn kerel, wat die er van zegt. Nou, we kennen elkaar nog niet zo lang, dus het is eigenlijk nog niet echt ter sprake gekomen, dat hij er van baalt of zo. Bovendien wonen we niet samen dus ziet hij ook niet dagelijks hoeveel werk ik er in steek. En ik heb het er ook niet continue over met hem. Maar het is wel zo dat we elkaar mede door mijn overwerk minder kunnen zien dan ik zou willen.
Arme kerel... denkt ie dat zijn vriendin een prachtbaan heeft: zeer hard werkende manager die veel overuren maakt. Hij ziet het al voor zich: als het serieus wordt, dan wordt dat saampjes met zijn inkomen een leuke villa, verre reizen en een vette auto.

En later komt hij erachter dat zelfs de vuilnisman op de hoek nog 100 euro per maand meer verdient

Echt waar, weg met die "ik vind mijn baan zo leuk" waar je je onzekerheid achter kan verschuilen. Daar heb ik zelf ook last van (vervang in mijn geval 'onderbetaald, maar leuke baan' door 'onderbetaald, maar 5 minuten reistijd'). Gelukkig dat het in mijn geval geen 20 uur per week + weekends vrije tijd kost en zelfs wellicht zelfs 2 uur per dag extra vrije tijd geeft.
  woensdag 27 september 2006 @ 18:05:24 #94
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_42174740
quote:
Op woensdag 27 september 2006 15:20 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Arme kerel... denkt ie dat zijn vriendin een prachtbaan heeft: zeer hard werkende manager die veel overuren maakt. Hij ziet het al voor zich: als het serieus wordt, dan wordt dat saampjes met zijn inkomen een leuke villa, verre reizen en een vette auto.

En later komt hij erachter dat zelfs de vuilnisman op de hoek nog 100 euro per maand meer verdient

Echt waar, weg met die "ik vind mijn baan zo leuk" waar je je onzekerheid achter kan verschuilen. Daar heb ik zelf ook last van (vervang in mijn geval 'onderbetaald, maar leuke baan' door 'onderbetaald, maar 5 minuten reistijd'). Gelukkig dat het in mijn geval geen 20 uur per week + weekends vrije tijd kost en zelfs wellicht zelfs 2 uur per dag extra vrije tijd geeft.
Bwoa, korte reistijd zou me ook wel wat waard zijn. Maar als ik daarvoor een vetse baan met doorgroeimogelijkheden en dito salaris zou voor moeten opgeven, zou ik misschien eerder nog verhuizen.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 27 september 2006 @ 18:11:58 #95
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_42174917
pffff dit is wel ernstig.

even ter illustratie; in mijn vorige baan had ik naast een auto, telefoon, laptop, 3000 bruto ook een vaste onkostenvergoeding van 1000 netto per maand. en dat allemaal voor gemiddeld 32 uur per week.

ik wens je veel succes met wat je gaat beslissen overigens ben ik het in ieder geval eens met je stelling dat het werk belangrijker is dan de secundaire voorwaarden maar het stopt wel een keer natuurlijk.
Neerkomen wel!
  woensdag 27 september 2006 @ 18:22:10 #96
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_42175146
quote:
Op woensdag 27 september 2006 18:11 schreef Freeflyer het volgende:
pffff dit is wel ernstig.

even ter illustratie; in mijn vorige baan had ik naast een auto, telefoon, laptop, 3000 bruto ook een vaste onkostenvergoeding van 1000 netto per maand. en dat allemaal voor gemiddeld 32 uur per week.
Dat lijkt me dan wel weer het andere uiterste

waar was dat?
Check mijn band Glorybox
  woensdag 27 september 2006 @ 18:47:37 #97
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_42175766
quote:
Op woensdag 27 september 2006 14:55 schreef Vogue het volgende:
Wat maakt het ook uit welke organisatie het is?
Nou, dan mijden we die omdat ze hun medewerkers als vuilnis behandelen
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_42177817
quote:
Op woensdag 27 september 2006 10:27 schreef Gompy58 het volgende:
Ik had een uitkering die netto al hoger was.... dan wat jij nu netto overhoud...
Daar moeten we ook eens wat aan gaan doen.....
  donderdag 28 september 2006 @ 08:59:28 #99
153506 Captain_Fabulous
pi_42191325

WW uitkeringen zijn gerelateerd aan je laatst verdiende loon, dus als iemand een hele hoge ww uitkering heeft, zal dat wel zo zijn omdat die persoon een heel goede baan had. Over het algemeen hebben die mensen dus erg veel (onbetaalde overuren enzo) en hard gewerkt. Waarom moeten ze dan gestraft worden als ze hun baan verliezen? Alsof werkeloos worden LEUK is.

Dat Calimero gezeik zodra het over geld gaat ook altijd...

Niks mis met heel hard werken en daarom veel geld verdienen.
  donderdag 28 september 2006 @ 11:48:08 #100
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_42195096
quote:
Op woensdag 27 september 2006 18:22 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Dat lijkt me dan wel weer het andere uiterste

waar was dat?
management in de financiele hoek
Neerkomen wel!
pi_42201969
quote:
Op donderdag 28 september 2006 08:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:

Alsof werkeloos worden LEUK is.
Met zo'n uitkering blijft het leuk. Het moet juist niet leuk zijn.
pi_42206559
Ok, ik heb met mijn baas gepraat (eindelijk, het kwam er steeds niet van). Hieronder de discussie in het kort.

Ik: Ik zit er een beetje doorheen, het 60 uur werken gaat me een beetje opbreken, ik heb een dag voor mezelf nodig om een beetje bij te komen (lees: ik wil een vakantiedag opnemen).
Baas: Maar je hebt vorige week vrijdag nog een vrije dag gehad!
Ik: Ja, toen had ik de hele dag een bruiloft. Ik heb donderdag tot 2.45 's nachts thuis doorgewerkt en zaterdag ben ik ook nog naar kantoor gegaan.
Baas:. Hmm, tsja, hmm
Ik: ik heb het gewoon een beetje gehad. Ik wist dat het salaris niet super was en dat heb ik geaccepteerd, maar toen ik kwam solliciteren (was niet bij hem overigens), werd mij niet verteld dat ik weken van 50+ uur moest gaan maken met uitschieters naar 60. En dat mijn weekenddagen niet gecompenseerd werden.
Hij: ja, tsja, dat hoort bij de functie, dus ja, ik kan er verder ook niets van zeggen. Het is nu eenmaal zo.

Ander voorbeeld. Een collega van me zit nu in het buitenland (inkoper). Hij zit er nu 3 weken en daarvoor was hij 2 weken ergens anders in het buitenland. Hij heeft zijn vrouw en zijn dochtertje 2 dagen gezien tussen zijn reizen in.

collega aan de tel met baas: Ik moet nog een paar dagen langer wegblijven, waaronder weer een weekend, het 4e weekend op een rij. Ik krijg de contracten anders niet rond, ik heb 9000 km gereden afgelopen 3 weken. Mag ik ter compensatie 2 andere vrije dagen, zodat ik een lang weekend bij mijn gezin kan zijn?
Baas: Nee, absoluut niet mogelijk, anders moeten we iedereen gaan compenseren, en je weet dat dat niet bij de functie hoort, en bij het bedrijf. Je mag natuurlijk wel 2 vrije dagen opnemen, maar je moet ook nog heel veel contracten afmaken, dat weet je he? Daar heeft Vogue nu namelijk geen tijd voor, en die zit deels jouw werk te doen nu.

Ik heb dinsdagochtend een sollicitatiegesprek
En ik zie hier binnen nu en een half jaar denk ik wel de halve afdeling leeglopen.
  donderdag 28 september 2006 @ 18:45:20 #103
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42206668
Roofbouw op het personeelsbestand. Erg dom.
Vampire Romance O+
pi_42207447
Mensen die zeggen dat ¤1750 netto weinig is weten die wat de leeftijd en opleidingsniveau van de TS is?
Want een managementfunctie, met alle respect, met 2 assistenen ben je natuurlijk nog niet echt een afdelingshoofd.

TS, kan je niet vragen om een extra assitent/uitzendkracht?

Edit: heej, dit topic heeft meerdere pagina`s...
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_42207512
nee ik ben ook zeker geen afdelingshoofd! Ik leid een product samen met een klein team, that's it.
En de 1750 is bruto

Ik ga zo naar huis Waarschijnlijk ben ik vanavond nog wel even online
pi_42207918
is het niet zo dat jou taken normaliter in 40 uur gedaan kunne worden en jij er 60 uur over doet,logisch dat die baas niet betaald.
Ik werk zelf ook vaak minimaal 60 uur in de week,mAar elk overuur is 200%,en ries en eetgeld uiteraard.
pi_42207927
1750 bruto? Dan zou ik geen uur meer overwerken.

Netto dan kan je zeggen dat is functie-inherrent en bedankt voor het opbouwen van leidinggevende ervaring..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  donderdag 28 september 2006 @ 19:53:03 #108
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_42208993
Toen ik de OP las, dacht ik meteen aan een touroperator waarvan de naam bestaat uit 3 letters?

Ik heb er gesolliciteerd als marketing medewerker (of zoiets), als ik dit zo lees ben ik blij dat ik niet ben aangenomen . (Ik wilde 4 dagen werken, ik snap nu ik dit verhaal heb gelezen meteen waarom ze me niet wilden )

De reisbranche is inderdaad slecht betaald, dat weet je als je er aan begint. Het kan echter wel een superleuke branche zijn om te werken. Maar in jouw situatie is de balans echt compleet zoek; je salaris staat echt in geen enkele verhouding tot je werkzaamheden, werktijden en verantwoordelijkheden.

Succes met je sollicitatie, in wat voor branche heb je nu gesolliciteerd?
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_42213576
quote:
Op donderdag 28 september 2006 19:23 schreef fokkieslim het volgende:
is het niet zo dat jou taken normaliter in 40 uur gedaan kunne worden en jij er 60 uur over doet,logisch dat die baas niet betaald.
Ik werk zelf ook vaak minimaal 60 uur in de week,mAar elk overuur is 200%,en ries en eetgeld uiteraard.
Als ik 200% overuren betaald zou krijgen zou ik ook twee keer zo langzaam werken zodat ik 20 overuren per week maak.

Heb je het topic wel gelezen? Ik heb nog nooit gehoord dat het zo erg was.

TS succes met je sollicitatie; je zult zien dat je er echt een stuk gelukkiger van wordt!

Vrije tijd is gewoon fijn om te hebben; en we hebben er allemaal recht op!
pi_42217326
quote:
Op donderdag 28 september 2006 19:53 schreef MaLo het volgende:
Toen ik de OP las, dacht ik meteen aan een touroperator waarvan de naam bestaat uit 3 letters?

Ik heb er gesolliciteerd als marketing medewerker (of zoiets), als ik dit zo lees ben ik blij dat ik niet ben aangenomen . (Ik wilde 4 dagen werken, ik snap nu ik dit verhaal heb gelezen meteen waarom ze me niet wilden )

De reisbranche is inderdaad slecht betaald, dat weet je als je er aan begint. Het kan echter wel een superleuke branche zijn om te werken. Maar in jouw situatie is de balans echt compleet zoek; je salaris staat echt in geen enkele verhouding tot je werkzaamheden, werktijden en verantwoordelijkheden.

Succes met je sollicitatie, in wat voor branche heb je nu gesolliciteerd?
Ja, die is het Wees blij dat je niet bent aangenomen. Hoewel het op die afdeling weer minder is qua overuren dan bij ons geloof ik. Maar dat weet ik ook niet zeker.

Ik heb gesolliciteerd op 2 salesfuncties, 1 als area sales manager zuid europa en 1 als sales manager in de uitzendranche, totaal anders maar aantrekkelijk vanwege het aantal vrije dagen, salaris en het belangrijkste, de opleidings- en doorgroeimogelijkheden. Voor de 2e heb ik nu een gesprek en van de eerste heb ik een bevestigingsmail ontvangen, ze willen nog 2 weken wachten om evt meer reacties binnen te krijgen en dan laten ze meer weten.

En Zatoichi dankje voor je bemoedigende worden
  donderdag 28 september 2006 @ 23:05:37 #111
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_42218038
Dus we moeten niets meer boeken bij OAD?
Een gedicht over Maanvis
pi_42218143
Misschien heb ik het wel over de TUI Of over FOX, BEX, SRC, VNC of SNP

Maar we gaan offtopic.
  donderdag 28 september 2006 @ 23:27:43 #113
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_42218920
Vogue, ook in je gesprek ben je niet duidelijk geweest....kom op! het zal je opluchten!
  donderdag 28 september 2006 @ 23:42:10 #114
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42219489
Heeft niets te maken met duidelijk zijn of niet. Haar werkgever weet prima dat er nog tig andere huppelkutjes zijn die het leuke, verantwoordelijke werk wat TS doet willen overnemen voor hetzelfde loon. Een grote bek en ze kan vertrekken.

Hint: waarom moeten we vuilnismannen uit turkije, marokko en ghana importeren, en spreken onze reisbureaumiepjes keurig nederlands, voor hetzelfde beroerde loon? Nou?
pi_42224041
Ja nou wat is je punt? Daar is TS toch niet mee geholpen?
pi_42224079
Hoe ga je die tijd vrij krijgen voor dat sollicitatiegesprek? Of doe je dat gewoon tussen je werk door??

Lijkt mij inderdaad ook dat het bedrijf erg veel in- en uitstroom van medewerkers heeft.
  vrijdag 29 september 2006 @ 08:34:37 #117
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42224176
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 08:20 schreef zatoichi het volgende:
Ja nou wat is je punt? Daar is TS toch niet mee geholpen?
Gronk heeft wel gelijk in de zin dat het goed is je plaats te weten. Daarmee kun je bepalen hoe je besprekingen ingaat.
Vampire Romance O+
pi_42225919
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 08:25 schreef Koningin het volgende:
Hoe ga je die tijd vrij krijgen voor dat sollicitatiegesprek? Of doe je dat gewoon tussen je werk door??

Lijkt mij inderdaad ook dat het bedrijf erg veel in- en uitstroom van medewerkers heeft.
Ja da's een hele goede
Ik heb het gesprek zo vroeg mogelijk op de ochtend gepland (8.30). Ik weet nog niet of ik een smoes moet verzinnen of dat ik moet vragen om een halve vrije dag, waarvan ik niet zeker weet of ik die ook ga krijgen.
  vrijdag 29 september 2006 @ 10:11:12 #119
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_42225961
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 10:09 schreef Vogue het volgende:

[..]

Ja da's een hele goede
Ik heb het gesprek zo vroeg mogelijk op de ochtend gepland (8.30). Ik weet nog niet of ik een smoes moet verzinnen of dat ik moet vragen om een halve vrije dag, waarvan ik niet zeker weet of ik die ook ga krijgen.
Je moet gewoon naar de tandarts of dokter ofzo .
(Als je zo bizar hard moet blijven werken, moet je vanzelf een keer naar de dokter omdat je overspannen wordt, zó erg is je leugentje dus niet )
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  vrijdag 29 september 2006 @ 10:21:51 #120
153506 Captain_Fabulous
pi_42226203
@Hpoi
quote:
Met zo'n uitkering blijft het leuk. Het moet juist niet leuk zijn.
Een WW uitkering was toen ik een tijdje werkeloos was geloof ik eerst 70% van je laatst verdiende loon. Met een maximum omdat de WW er natuurlijk niet voor is om iemand die twee ton verdiend een uitkering van 140.000 te geven, dat is onzin.
Ik voelde me al klote genoeg omdat ik geen werk had, om dan ook nog eens een trap na te krijgen door gelijk op bijstandniveau gezet te worden, nee dank je.
Mijn WW uitkering was zodanig, dat als ik drie baantjes tegelijk nam (post sorteren, horeca bij evenementen en bij een internet helpdesk werken) ik m'n hele uitkering weer mocht inleveren. Niets tegen dat soort werk, maar als HBO'er en IT'er is dat toch geen droombaan. En tussen die dingen door weer soliciteren is niet echt optimaal. Je gaat dan toch echt redeneren: ik pak die uitkeringcenten, en soliciteer fulltime, als ik weer werk betaal ik me toch scheel aan belasting.

Maar wat wil je nu eigenlijk, de WW zo laag dat iemand die door zijn hoge inkomen ook een hoge hypotheeked heeft, die gelijk niet meer kan betalen? Alsof Nederland zit te wachten op meer gedwongen verkopen door niet nagekomen hypotheekschuld!

@TS
Veel suc6 bij je solicitatie, dit was eigenlijk helemaal oftopic , sorry maar ik kon me niet bedwingen.
  vrijdag 29 september 2006 @ 10:27:13 #121
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42226341
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 10:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:

Maar wat wil je nu eigenlijk, de WW zo laag dat iemand die door zijn hoge inkomen ook een hoge hypotheeked heeft, die gelijk niet meer kan betalen? Alsof Nederland zit te wachten op meer gedwongen verkopen door niet nagekomen hypotheekschuld!
De kneuzen die zo lopen te schelden op uitkeringen zijn 9 van de 10 keer studenten, dropouts of losers die nooit een huis zullen kunnen kopen. Onwetendheid of pure kinnesinne dus.
  vrijdag 29 september 2006 @ 10:32:29 #122
13851 overhyped
Stop the hype
pi_42226501
TS Succes met jouw solicitatie, en laat nog even weten waar je precies werkt, dan kunnen we dat bedrijf vermijden.
Want ik ben HYPER dan HYPER dan HYPER dan HYPE! Overhyped voor als je dat niet begrijpt
  vrijdag 29 september 2006 @ 14:05:19 #123
153812 Frautie
Frautilicious
pi_42232042
suc6 met je sollicitatie!

Je situatie klinkt me wel bekend in de oren. Leuke collega's maar klote arbeidsvoorwaarden

Kies voor jezelf en je eigen geluk daar word je echt een stuk gelukkiger van
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
pi_42232697
Succes TS
Heb met continue verbazing dit topic gelezen.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_42233145
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 10:27 schreef gronk het volgende:

[..]

De kneuzen die zo lopen te schelden op uitkeringen zijn 9 van de 10 keer studenten, dropouts of losers die nooit een huis zullen kunnen kopen. Onwetendheid of pure kinnesinne dus.
toevallig heb ik elke werkdag met subsidies te maken.
  vrijdag 29 september 2006 @ 16:01:33 #126
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_42234685
Vogue, ter voorbereiding op je nieuwe baan, maak voor jezelf eens een lijstje waar je op schrijft wat je belangrijk vindt, hoeveel uren je wilt werken, hoeveel overuren daar bij mogen zitten, secundaire arbeidsvoorwaarden (marktconform kun je vast op inet vinden) enz. Dan sta je een stuk sterker in je schoenen bij een gesprek. Uiteraard wordt er het eerste gesprek nog niet over de centen gesproken, maar je kunt wel vast vissen naar het verwachtingspatroon. En als het weer op 50 uur per week komt, dan ook een reeel salaris daar tegenover. En niet denken "als ik nou 2000 bruto heb, heb ik toch al 250 meer...".
  vrijdag 29 september 2006 @ 21:21:51 #127
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_42242815
quote:
Op donderdag 28 september 2006 23:42 schreef gronk het volgende:
Heeft niets te maken met duidelijk zijn of niet. Haar werkgever weet prima dat er nog tig andere huppelkutjes zijn die het leuke, verantwoordelijke werk wat TS doet willen overnemen voor hetzelfde loon. Een grote bek en ze kan vertrekken.

Hint: waarom moeten we vuilnismannen uit turkije, marokko en ghana importeren, en spreken onze reisbureaumiepjes keurig nederlands, voor hetzelfde beroerde loon? Nou?
Natuurlijk heeft dat wel met duidelijkheid te maken. TS moet aangeven dat werkgever haar grenzen overschrijdt, met dat gesprekje is DAT iig niet duidelijk geworden...Who gives a flying fart wat werkgever er vervolgens van zegt? Het gaat erom dat je duidelijk bent in wat je wilt, wat je verwacht en hoe dat moet gaan. Lukt dat niet, dan heb JIJ het tenminste geprobeerd en tief je alsnog op.

Zonder dit te doen ergens anders gaan werken brengt je nergens, omdat je er zelf ook niet van leert en het vervolgens nog een keer kan overkomen, period.
pi_42243105
Heel simpel. Denk je dat het aantal uren je in je nabije toekomst goed zou doen in je carriere? Dan moet je doorgaan.

het kan ook zijn dat je geen prioriteiten kan stellen en gewoon te weinig werk in een bepaalde tijd gedaan krijgt. Dan moet je aan jezelf gaan werken.

Suc6
pi_42243179
Ik verdien net zoveel als jou en ik werk 17 uur per week.

Groetjes,

Roellio
pi_42244315
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 21:34 schreef Roellio het volgende:
Ik verdien net zoveel als jou en ik werk 17 uur per week.

Groetjes,

Roellio
Als jij. Helaas is beheersing van de Nederlandse taal geen vereiste om leraar te worden
pi_42244393
Dabuzzz je hebt helemaal gelijk. Ik moet gewoon eens een echt serieus gesprek met hem aangaan, face 2 face. Het wordt anders een negatieve spiraal zo natuurlijk. Ik had vandaag weer een hele leuke dag eigenlijk. En ik bleef weer 3 uur langer dan de bedoeling was, maar ja, druk druk en ik vond het vanavond ook eigenlijk niet erg. Eigenlijk zal ik gewoon prioriteiten moeten stellen. Dingen op papier zetten en mijn baas er mee confronteren. En mezelf een ultimatum stellen qua overuren. Overigens ga ik morgen dus nog wel even werken. We hebben onze deadline niet gehaald en dat moet ik proberen bij te werken. Want de komende weken wordt het alleen maar meer en meer.

In ieder geval ben ik blij dat ik morgen ff kan uitslapen
pi_42245266
bij mijn vorige baas werd dat ook verwacht,24 uur per dag bereikbaar zijn,en het is de normaalste zaak van de wereld om zonder aankondiging pas op het laatst te weten komen dat je moet overwerken.
nou,een enkele keer in een noodgeval is niet erg,maar als we er een gewoonte van maken dan kap ik gelijk met al het overwerk en dat heb ik gedaan
blijkbaar waren ze ook zeer beledigd dat ik op een zondag mn telefoon van de zaak niet bij me had toen ze me voor een kut storing nodig hadden ofzo,wel leuk om 40 gemiste oproepen te zien staan....storing stelde niks voor maar op deze manier proberen ze je toch te pushen.

is op het allerlaatst uitgelopen op een gruwelijke ruzie,de baas tolereerde helemaal geen tegenspraak of ook maar het kleinste argument en verwacht van iedereen ja en amen,helaas heb ik geen mentaliteit van een zielloze slaaf en dat kon hij niet hebben.
en dan toch op het laatst nog een allerlaatste kans van hem gekregen,toen hij echter een paar uur daarna erachter kwam dat ik bij een ander bedrijf ging beginnen was hij echt furieus

nu kan ik nog meer details vertellen over hoe de gang van zaken is gegaan,maar dat is allemaal zo uniek dat de herkenbaarheid een beetje groot is

in ieder geval,sinds ik daar weg ben heb ik weer normale werktijden en word alleen het normale van je verwacht,en niet dat je leeft voor je werk.....hééééérlijk
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
  vrijdag 29 september 2006 @ 22:54:44 #133
145003 JasperV
pi_42245392
je bent dus echt gek als je morgen gaat werken... waarvoor ben je bang?
gewoon maandag op kantoor komen , en vertel hem dat het niet af is, en dat je meer tijd nodig hebt.

Wie stelt nu de deadlines? Vertel hem dat je meer mensen nodig hebt, als manager moet je kunnen plannen en een inschatting kunnen maken hoe lang iets nog gaat duren. (en dan plan je dus met 40 uur per week ) als jij meer tijd nodig hebt. vertel het hem en dan is de keuze aan hem OF dat er meer mensen moeten komen OF dat HIJ de deadline niet gaat halen. Serieus want voor 1750 euro bruto hoef jij die verantwoordelijkheid niet te nemen. (wat verdient jouw baas eigenlijk?)

morgen zou ik eerst eens lekker uitslapen en zo. serieus . Die manager van jou is erg slim. . geweldig dat verhaal over je collega. alles zeggend.
pi_42245801
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 22:17 schreef Vogue het volgende:
.......Overigens ga ik morgen dus nog wel even werken. We hebben onze deadline niet gehaald en dat moet ik proberen bij te werken. Want de komende weken wordt het alleen maar meer en meer.

Je leert niet echt snel he?
pi_42246123
De directie stelt een deadline. Een deadline die bij voorbaat al niet haalbaar is, en dat geldt niet alleen voor mijn product. En dat weten ze donders goed. Toch moet alles op alles gezet worden om die deadline te halen. (baas: ik stel voor dat je morgen de hele dag gaat aanleveren. Neem gewoon de telefoon niet op.) Ja dat KAN toch niet? Dan heb ik zometeen het halve pand naast me staan en 100 boze emails. Als je dat tegen hem zegt dan kijkt hij je niet-begrijpend aan. Daarom maak ik ook mijn eigen deadline, omdat ik weet dat als ik dat niet doe, het dan helemaal in het honderd loopt. Ik voel me verantwoordelijk voor mijn product. En ik roei met de riemen die ik heb.

Mijn baas heeft de volgende mening: een contract is toch afgesloten? Wat is er dan zo moeilijk aan aanleveren? Hij vergeet dat we met een systeem van 25 jaar oud werken en dat ik 2 uur met een pagina bezig ben. En dat alle prijstabellen nog gecalculeerd moeten worden. En dat alles 3 keer gecorrigeerd moet worden. Dat niet alle beelden geschikt zijn voor druk en je dus de halve dag naar het buitenland moet bellen voor nieuwe beelden. En dat ik de hele dag door ook nog mijn andere werkzaamheden moet doen, die natuurlijk gewoon blijven doorgaan. Mijn baas heeft uiteraard zelf nog nooit een pagina aangeleverd. Heeft geen idee hoe dat in z'n werk gaat. En reken maar niet dat hij dat gaat doen. Vandaag was hij trouwens gaan golfen. Hoeveel hij verdient? Vriendje van de directie, dus ik denk het tienvoudige van mij ongeveer? Toch mag ik hem op één of andere manier. Als baas is hij incompetent, maar het is een prima kerel. Als hij maar geen problemen moet horen. Bovenstaande problemen zijn hem overigens niet onbekend, omdat iedereen het er met hem over heeft. Zijn antwoord? We (de directie en ik) hebben besloten dat we misschien nog een extra gids gaan uitbrengen. En da's geen grapje.
pi_42246141
quote:
dit vind ik echt een domme reactie wtf

we wonen in Nederland, onze mentaliteit is: een functie die 30 uur in beslag neemt, moet verdeelt worden over twee functies, zodat er een extra arbeidsplaats ontstaat...

60 uur werken per week is niet goed! ik zelf zou dat nooit en te never doen!
pi_42246367
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 23:24 schreef Vogue het volgende:
Mooi verhaal
Volgens mij wil je helemaal niets veranderen en alleen maart een beetje zeuren dat je het heel druk en zwaar hebt.Zelfmedelijden kan erg lekker zijn. Naja ook prima. Ik kan wel genieten van je verhalen.
  vrijdag 29 september 2006 @ 23:34:59 #138
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42246477
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 23:31 schreef Overlast het volgende:

[..]

Volgens mij wil je helemaal niets veranderen en alleen maart een beetje zeuren dat je het heel druk en zwaar hebt.Zelfmedelijden kan erg lekker zijn. Naja ook prima. Ik kan wel genieten van je verhalen.
En straks natuurlijk in de WAO terechtkomen en dan verbaasd zijn hoe dat nou toch kon.
pi_42246529
Hoe kom je daar bij? Ik probeer de situatie uit te leggen en duidelijk te maken dat ik me verantwoordelijk voel voor hetgeen wat ik doe. Echter zijn er grenzen en ondanks dat ik het werk heel leuk vind zijn die grenzen nu bij mij bereikt. Daarom heb ik besloten dat ik ten eerste een fatsoenlijk gesprek met mijn baas aan moet gaan, en dat ik de conclusie eigenlijk al weet maar een ijdele hoop heb op verbetering. En dat ik dus verder moet gaan kijken.
  vrijdag 29 september 2006 @ 23:38:28 #140
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42246591
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 23:36 schreef Vogue het volgende:
Daarom heb ik besloten dat ik ten eerste een fatsoenlijk gesprek met mijn baas aan moet gaan,
Jij denkt serieus dat je baas zegt 'OK vogue, ik vindt 't prima dat je je vanaf maandag houdt aan de afgesproken werktijden van 40 uur per week, en geen werk in 't weekend?'
pi_42246661
Ik denk het niet.
  vrijdag 29 september 2006 @ 23:41:10 #142
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42246704
Nou dan. Vergeet dat hele gesprek, maak je alleen maar slapende honden mee wakker, en ga ergens anders solliciteren.
pi_42246880
Emigreren naar willekeurig welk land.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
  zaterdag 30 september 2006 @ 00:46:01 #144
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_42248820
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 23:36 schreef Vogue het volgende:
Hoe kom je daar bij? Ik probeer de situatie uit te leggen en duidelijk te maken dat ik me verantwoordelijk voel voor hetgeen wat ik doe. Echter zijn er grenzen en ondanks dat ik het werk heel leuk vind zijn die grenzen nu bij mij bereikt. Daarom heb ik besloten dat ik ten eerste een fatsoenlijk gesprek met mijn baas aan moet gaan, en dat ik de conclusie eigenlijk al weet maar een ijdele hoop heb op verbetering. En dat ik dus verder moet gaan kijken.
pi_42249276
Gewoon opstappen. Als je echt zo goed bent, heb je in no time een andere, beter betaalde, baan. Als dat niet zo is, dan zijn je opleiding, kennis en ervaring blijkbaar toch niet meer waard.

Dat is je litmus test.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_42251812
Je krijgt dus 30 euro om uit te geven als je in het buitenland per dag?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_42254800
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 10:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:
@Hpoi
[..]

Een WW uitkering was toen ik een tijdje werkeloos was geloof ik eerst 70% van je laatst verdiende loon. Met een maximum omdat de WW er natuurlijk niet voor is om iemand die twee ton verdiend een uitkering van 140.000 te geven, dat is onzin.
Tenzij je bij de rijksoverheid werkt.... daar is het wachtgeld vaak 80% vh (ongemaximeerde) loon ... dus 160.000 in dit geval
  zaterdag 30 september 2006 @ 10:00:13 #148
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42254943
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 23:24 schreef Vogue het volgende:
De directie stelt een deadline. Een deadline die bij voorbaat al niet haalbaar is, en dat geldt niet alleen voor mijn product. En dat weten ze donders goed. Toch moet alles op alles gezet worden om die deadline te halen. (baas: ik stel voor dat je morgen de hele dag gaat aanleveren. Neem gewoon de telefoon niet op.) Ja dat KAN toch niet? Dan heb ik zometeen het halve pand naast me staan en 100 boze emails. Als je dat tegen hem zegt dan kijkt hij je niet-begrijpend aan. Daarom maak ik ook mijn eigen deadline, omdat ik weet dat als ik dat niet doe, het dan helemaal in het honderd loopt. Ik voel me verantwoordelijk voor mijn product. En ik roei met de riemen die ik heb.

Mijn baas heeft de volgende mening: een contract is toch afgesloten? Wat is er dan zo moeilijk aan aanleveren? Hij vergeet dat we met een systeem van 25 jaar oud werken en dat ik 2 uur met een pagina bezig ben. En dat alle prijstabellen nog gecalculeerd moeten worden. En dat alles 3 keer gecorrigeerd moet worden. Dat niet alle beelden geschikt zijn voor druk en je dus de halve dag naar het buitenland moet bellen voor nieuwe beelden. En dat ik de hele dag door ook nog mijn andere werkzaamheden moet doen, die natuurlijk gewoon blijven doorgaan. Mijn baas heeft uiteraard zelf nog nooit een pagina aangeleverd. Heeft geen idee hoe dat in z'n werk gaat. En reken maar niet dat hij dat gaat doen. Vandaag was hij trouwens gaan golfen. Hoeveel hij verdient? Vriendje van de directie, dus ik denk het tienvoudige van mij ongeveer? Toch mag ik hem op één of andere manier. Als baas is hij incompetent, maar het is een prima kerel. Als hij maar geen problemen moet horen. Bovenstaande problemen zijn hem overigens niet onbekend, omdat iedereen het er met hem over heeft. Zijn antwoord? We (de directie en ik) hebben besloten dat we misschien nog een extra gids gaan uitbrengen. En da's geen grapje.
Vanuit zijn optiek is alles in orde. Jullie morren immers wel een beetje maar redden het verder nog prima. Op welke manier maakt niet uit. Een bepaalde categorie managers grijpt pas in als dingen écht mislopen en kijken bijna niet vooruit naar mogelijke risico's en het beperken ervan.

Als die gids een keer in puin loopt moet je eens zien hoe snel er dingen veranderen wat overigens ook het elimineren van TS kan zijn
Vampire Romance O+
  zaterdag 30 september 2006 @ 10:57:27 #149
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42255523
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 10:00 schreef MouseOver het volgende:

Als die gids een keer in puin loopt moet je eens zien hoe snel er dingen veranderen wat overigens ook het elimineren van TS kan zijn
Het zou me niets verbazen als TS in dat geval d'r uit wordt gebonjourd per 1 november, en dat voor 1 november het volgende slachtoffer al hielenlikkend de volgende gids in haar handjes houdt
  zaterdag 30 september 2006 @ 10:59:11 #150
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42255535
Overigens, vogue, kun je me eens uitleggen hoe jouw baas 't voorelkaar krijgt om je 60 uur + weekenden te laten werken? Had je die aanleg zelf al, of gebruikt-ie speciale overtuigingstechnieken?

probeer zoiets maar eens gedaan te krijgen van een klusbeun. Onbegonnen werk, dus ik ben benieuwd...
pi_42255694
Het kan nog slechter.. geloof me

Ik werk bij een luxe restaurant. Alle fulltimers (ik ben parttimer) verdienen een loontje van 2000 bruto, en werken daar 75-80 uur per week voor. Ze zien het als opstapje naar hogere functie's..

Ik verdien per uur meer dan de fulltimers..
pi_42257556
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 22:14 schreef Overlast het volgende:

[..]

Als jij. Helaas is beheersing van de Nederlandse taal geen vereiste om leraar te worden
Nee, want ik geef Engels! ! ! !
pi_42258325
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 14:05 schreef Roellio het volgende:

[..]

Nee, want ik geef Engels! ! ! !
Dat weet ik
Mijn post sloeg ook nergens op, ik vond het alleen zo zielig voor Vogue dat je haar ging pesten
  zaterdag 30 september 2006 @ 21:31:26 #154
145003 JasperV
pi_42266483
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 10:59 schreef gronk het volgende:
Overigens, vogue, kun je me eens uitleggen hoe jouw baas 't voorelkaar krijgt om je 60 uur + weekenden te laten werken? Had je die aanleg zelf al, of gebruikt-ie speciale overtuigingstechnieken?

probeer zoiets maar eens gedaan te krijgen van een klusbeun. Onbegonnen werk, dus ik ben benieuwd...
Ja die techniek zou ik ook wel willen beheersen
pi_42360650
Ik heb met mijn werkgever gepraat. Echt een serieus gesprek, dat het zo echt niet langer kon. Dat wij ons helemaal over de kop werken en dat we meer personeel nodig hadden. Die mening deelde hij niet. Ik zei dat ik 's nachts soms wakker werd en dat ik dan ineens in mijn hoofd had dat ik nog 2000 dingen moest doen. En dat ik dan 's nachts wel eens achter de PC kruip om mezelf informatie door te mailen naar mijn werkmail, omdat ik het anders weer vergeet en het in het honderd loopt.

Hij antwoordde dat hij zelf ook een blocnote naast zijn bed heeft liggen. En dat hij geen tijdelijk personeel aan wil nemen voor de piek periodes, omdat hij het ook lullig vond om die weer na een maand of 3 naar huis te sturen. En dat hij mijn verhaal voor kennis aannam, maar er verder niets mee kon doen. Verder benadrukte hij me dat ik niet de enige ben met deze problemen op de afdeling. Ja, eikel, doe er dan ook wat aan!
Ook zei hij me dat ik de periodes in het buitenland niet als werk moest zien. Wat is er nou mooier dan af en toe een afspraak te hebben en verder door het mooie landschap te rijden. Ik zei hem dat ik van 's ochtends tot 's avonds afspraken had en de rest van de dag in de auto zat, en dat ik dit dus wel dergelijk als werk zag. Nee, dat zag ik helemaal verkeerd.

Ik heb gisteren een gesprek gehad en dat ging volgens mij best goed! Vorige week heb ik op 2 vacatures gereageerd en ik kreeg net een mailtje dat ik ook bij het andere bedrijf ben uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek
  woensdag 4 oktober 2006 @ 19:03:16 #156
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_42366160
duidelijk verhaal!

maak dat je wegkomt!
Neerkomen wel!
pi_42367144
Gewoon 40 u p/w gaan werken en maar eens kijken wat er gebeurd.... of ziek melden .... laat het gewoon maar mis gaan .....

Mijn motto (als manager) is:
Een manager heeft als hoofdtaak ervoor te zorgen dat z'n kippen (werknemers) niet van de leg raken : hij moet dienen als een filter van informatie en ervoor zorgen dat zijn werknemers relatief zorgenloos hun ding kunnen doen / hun eieren kunnen uitbroeden - het is ZIJN taak zich druk te maken 's nachts.... daar is zijn salaris ook naar (mag ik aannemen)

Jij bent duidelijk vd leg als je er s' nachts wakker van ligt....

ook al word je onstlagen - je komt heus zo aan een andere baan....
pi_42370236
Die manager interresseert het duidelijk geen bal. Hij denkt: Voor jou weer tien anderen. Lopen die ook weer binnen een paar jaar weg dan neem ik gewoon weer een nieuwe.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 21:26:04 #159
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42370504
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 15:44 schreef Vogue het volgende:
Hij antwoordde dat hij zelf ook een blocnote naast zijn bed heeft liggen. En dat hij geen tijdelijk personeel aan wil nemen voor de piek periodes, omdat hij het ook lullig vond om die weer na een maand of 3 naar huis te sturen.
Hoe *doet* ie 't toch he. Mocht ie deze baan verkloten, dan kan-ie zo aan de gang als trainer. 'Hoe haal ik alles (en meer) uit mijn medewerkers'
pi_42370937
Beste TS, ik herken wel een beetje van je verhaal van toen ik net ging werken, ook in de reisbranche. Ook slechtbetaald en ook veel overwerk. Ik voelde me ook altijd verplicht om alles goed te doen, voelde me altijd verantwoordelijk etc. etc.
Wat je echter op een gegeven moment onder ogen moet zien is dat je dus gewoon echt wordt uitgebuit. Met hard werken is echt niets mis, maar je moet er wel de vruchten van kunnen plukken.
Ik denk ook dat je je (zoals wel meer mensen waaronder ikzelf indertijd) een beetje blind staart op het "leuke" van de reisbranche.
Ik ben zelf in de financiele wereld beland, krijg erg goed betaald met extra bonussen, winstdeling etc, en heb ook een heel leuke baan. Reisbranche is niet automatisch leuker dan ander branches. Verkijk je daar niet op als je verder zoekt naar een andere baan. Vergeet in je nieuwe baan later niet goed je grenzen aan te geven. Overwerk is af en toe ok als iets af moet, maar het moet niet structureel zijn.
Er is meer in je leven dan alleen je werk, vergeet dat niet. Succes met het vinden van iets anders. Want als ik alles zo gelezen heb valt er met deze werkgever niet te onderhandelen dus steek daar niet meer tijd en moeite in. Als je slim bent ga je ook snel solliciteren. De arbeidsmarkt is zeer goed te noemen op dit moment dus doe daar je voordeel mee. Staar je niet blind op deze baan. Succes!
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_42407624
Oprotten daar, klaar. Die uren zijn voor sommigen het probleem misschien niet, maar dan moet er wel naar betaald worden...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_42408204
Ik ben bij bedrijf 1 nu uitgenodigd voor een 2e gesprek Ze zei zelfs al tegen me dat ik per 1 januari zou kunnen beginnen als alles goedgaat (ik ga 24 nov. tot 18 dec. op vakantie, dus halverwege december is niet echt handig). Dus ik geloof dat ze me wel zien zitten. En bij bedrijf 2 heb ik dinsdagmiddag een 1e gesprek! Als ik volgende week meer duidelijkheid heb, kan ik niet wachten om ontslag te nemen. Ik heb al een hele lijst met punten die ik ze dan héél graag toe zal willen lichten tijdens mijn ontslagsgesprek
pi_42408581
Vogue veel succes gewenst bij het vinden van een nieuwe baas,naar wat ik hier zo lees word je daar niet echt gewaardeerd dus ik hoop dat je nu een werkgever vind die je waardeerd op wat je echt waard bent.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 23:35:59 #164
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42408921
Ik zou op de laatste dag het ministerie van sociale zaken bellen. Om eens een controle te houden op de arbeidstijden
pi_42413897
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 15:44 schreef Vogue het volgende:
-verhaal-
Daar is maar een conclusie voor: zo snel mogelijk weggaan

Dit is het type baas/werk wat op alles wil bezuinigen en daarvoor z'n personeel uitknijpt. Geen tijdelijke werknemers aan willen nemen omdat hij het zielig vindt om ze weer te ontslaan Yeah right
pi_42509875
Ok, dan nu het volgende probleem
Vanochtend heb ik mijn 2e sollicitatiegesprek met werkgever 1 gehad. Dat ging volgens mij best goed en ik heb het idee dat ze mij wel zien zitten. Ik zie hun ook zitten, dwz ik ben zeker geinteresseerd in de functie. Daarbij bieden ze veel persoonlijke en vakgerelateerde trainingen, wat me erg aanstaat. De secundaire arbeidsvoorwaarden zijn ook prima, de primaire daar moeten we het nog over hebben, ik heb wel een indicatie gegeven. Morgen heb ik ook nog een 1e gesprek met werkgever 2.

Ik heb me nu dus ziek gemeld, omdat ik nog niet wil zeggen dat ik aan het solliciteren ben. Helemaal tegen mijn principes in, maar ik kan gewoon niet nóg meer smoesjes bedenken. Bovendien ben ik nog nooit ziek geweest sinds ik bij mijn huidige werkgever werk, dus het is wel acceptabel. Vorige week moest ik zogenaamd naar de opticien voor dat 1e gesprek. En de week ervoor moest ik naar de tandarts (dat was echt zo). Afgelopen zaterdag heb ik gewerkt om eea te kunnen compenseren omdat ik nu dus "ziek" ben.

Bij werkgever 1 moet ik nog een asessment doen als ik door ronde 2 heen ben gekomen. En een "meeloopdag", dus een dag meedraaien in de vestiging, om te kijken hoe het mij daadwerkelijk bevalt. Vind ik erg positief. Maar hoe moet ik dit in godsnaam tegen mijn huidige werkgever zeggen? Eerlijk zijn en zeggen dat ik wegga en aan het solliciteren ben? En gewoon een vrije dag opnemen als ik dat asessment moet doen? We zitten in de drukste periode van het jaar en ik weet niet of ik hiermee problemen ga krijgen. Of is mijn werkgever verplicht om mij hiervoor een vrije dag te laten opnemen? Ik heb, naast mijn geplande vakantie eind november, nog genoeg vakantiedagen over.
pi_42509969
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 23:35 schreef gronk het volgende:
Ik zou op de laatste dag het ministerie van sociale zaken bellen. Om eens een controle te houden op de arbeidstijden
Het ministerie gaat wel wat ver Maar ik denk wel dat ik mijn verhaal anoniem door ga geven bij nog niet nader te noemen instanties.
pi_42510101
Een werkgever is verplicht je vrij te geven voor een sollicitatie

bijdeweg,

Ik moest vanmorgen tijdens het krant lezen aan je denken. Stond een stuk in de krant dat personeel in de reiswereld de klanten naar het internet jaagt doordat ze slecht geschoold zijn etc etc. Als reden werd aangegeven dat er in die branche structureel onderbetaald wordt en men daardoor de beste ziet vertrekken...

Die kun je in je zak steken Je werkgever trouwens ook....
pi_42510355
Is ook een wetmatigheid. Net zoals dat je de slechte mensen overhoudt in je bedrijf als je zegt te gaan reorganiseren en dat iedereen die vertrekt een riante vergoeding krijgt. De beste mensen zullen vertrekken want die hebben toch snel weer een nieuwe baan
pi_42511458
heb ik zoveel indruk gemaakt met dit verhaal dat je aan me moest denken vanochtend?
Goed te weten dat mijn werkgever mij een vrije dag moet geven als ik wil solliciteren. Als ik groen licht krijg nav het tweede gesprek wat ik vanochtend had, dan ga ik het op mijn werk vertellen.

FJD je hebt gelijk. Ik merk het bij mijn huidige werkgever vooral aan de "lagere" afdelingen (excuses voor het rotwoord). Mensen die op telefonische verkoop zitten, of bij ticketing bijvoorbeeld, blijven veel langer hangen. Sommige van mijn directe collega's weten wel af van mijn zoektocht naar een andere baan. Ze geven me ook allemaal gelijk, maar de meesten blijven toch nog een tijdje hangen.

Wat er op mijn afdeling veel gebeurd, is dat ze mensen stage laten lopen, en na hun stage gelijk een vaste baan aanbieden. Ze zijn nog jong en vaak is het hun eerste baan, dus hebben ze geen vergelijkingsmateriaal, en ze weten vaak nog niet wat ze waard zijn in het bedrijfsleven. Laat ik nou hiervoor een baan hebben gehad waar de arbeidsomstandigheden wél normaal waren. Tuurlijk, overwerken op zijn tijd en een mobiel van de zaak waardoor ik vanwege mijn functie ook wel eens sporadisch om 5 uur 's nachts wakker werd gebeld, maar dat hoorde er bij. Alleen was het niet mijn bedrijfstak, ondanks de leuke sfeer.

Welke krant was dat trouwens? Ben benieuwd naar het hele artikel.
pi_42513004
Telegraaf
pi_42587938
hoi Vogue,

Ik heb zelf ook een tijdje in de reisbrache gewerkt. Hier heb ik o.a. ook de salaris administratie gedaan. Ik vind dat je als manager wel weinig verdiend. Bij ons was het ook niet zeer hoog, maar de hogere functies zaten wel boven de 2400 euro bruto. Ik zelf werkte voor hetzelfde bedrag als jij en moest ook de overuren draaien die noemt. Ik ben hier niet mee akkoord gegaan, want als ze dat soort overuren vragen van je, hoor je ook veel meer salaris te verdienen.
pi_42602333
sproetje26 > Mag ik je erop wijzen dat 2400 euro bruto ook maar 1600 euro netto is en dus ook niet meevalt voor zo'n functie?
Signature
  donderdag 12 oktober 2006 @ 09:53:15 #174
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_42602730
Laat ons uiteraard ff weten wat de uitkomst allemaal is
Where law ends, tyrrany begins.
pi_42603586
Doe ik
Gesprek 1 bij bedrijf 2 was uiteindelijk toch niets. Het was de bedoeling dat ik 40% van de tijd in Spanje moest gaan zitten. Dat vind ik iets teveel. Bij mijn salarisindicatie (ik had er 1000 euro bijopgegooid, bij wat ik nou verdien), werd me gevraagd of ik bruto of netto bedoelde Ik had dus net zo goed 3250 kunnen vragen volgens mij.

Gesprek 2 bij bedrijf 1 was erg interessant. Vandaag hoor ik meer van ze. Mocht het niets worden (hopelijk niet natuurlijk) dan blijf ik vooralsnog voorlopig bij het bedrijf waar ik nu werk, maar ga wel doorzoeken.
pi_42603828
Heb je nu bij je baas aangegeven dat je aan het solliciteren bent ??
pi_42604307
Nee, nog niet. Pas als ik groen licht krijg van bedrijf 1, dan ga ik het zeggen. Want dan moet ik ook nog een asessment doen waarschijnlijk een dag meedraaien. En dan kan ik het ook niet langer stilhouden, ik kan geen smoesjes blijven verzinnen, voel me er ook een beetje lullig onder. Maar zolang ik nog niets gehoord heb, zeg ik ook niets hier.
pi_42605080
Wel vervelend dat je hebt staan liegen, want je baas is ook niet gek. Plots allerlei afwezigheidjes ("opticien", "ziek") en dan heb je plots bijna een nieuwe baan rond en moet je een dag meedraaien (hij weet dus dat er gesprekken vooraf zijn gegaan).

Je had gewoon officiele vrije middagen moeten aanvragen. En als je baas daarover klaagde, had je gewoon kunnen zeggen dat je het later wel compenseert. Dat deed je altijd, extreem veel zelf...
  donderdag 12 oktober 2006 @ 13:44:52 #179
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_42608780
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:03 schreef Vogue het volgende:
Nee, nog niet. Pas als ik groen licht krijg van bedrijf 1, dan ga ik het zeggen. Want dan moet ik ook nog een asessment doen waarschijnlijk een dag meedraaien. En dan kan ik het ook niet langer stilhouden, ik kan geen smoesjes blijven verzinnen, voel me er ook een beetje lullig onder. Maar zolang ik nog niets gehoord heb, zeg ik ook niets hier.
Vreemd dat je nog assessment moet doen als ze aangegeven hebben om met je in zee te gaan. Kan me wel voorstellen dat dat een laatste ronde is, maar om dat tegen je baas te zeggen, met de kans dat je het alsnog niet wordt.....

Je zei iets eerder dat je 1000 meer had gevraagd en dat je vanwege hun reactie best wel 3250 had kunnen vragen. Ga je me vertellen dat je minder dan 2250 (3250-1000) bruto had???? Voor de uren die je noemde vind ik persoonlijk dat je tussen 3000-3500 wel aardig zit, exclusief onregelmatigheid, telefoon en declarable kosten. Dus als je in het buitenland bent, ook alle bonnetjes inleveren bij de baas (of daggeldvergoeding).
  donderdag 12 oktober 2006 @ 14:14:10 #180
153506 Captain_Fabulous
pi_42609633
Als je eens het begin van het topic zou lezen knul....
  donderdag 12 oktober 2006 @ 14:25:08 #181
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_42609912
Had hem al gelezen, zelfs al gereageerd, alleen zijn we al 3 weken verder en wist ik niet meer exact de details. Sorry voor de dubbele info, mijn statement blijft staan, dat deze functie m.i. 3000-3500 bruto mag opleveren.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 14:43:24 #182
153506 Captain_Fabulous
pi_42610410
Dat snappen kennelijk alleen mensen in de reisbranche, waarom je je zo het snot zou werken voor het minumumloon, schijnt zo'n leuke bedrijfstak dat iedereen het graag doet.

Ik ga denk ik ook maar een bedrijf beginnen waar mensen je bijna smeken om gebruikt te worden, lekker rijk worden...
pi_44381618
Een kleine update?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 13 december 2006 @ 08:38:54 #184
57546 Masta-t
King and Queen of Cheese
pi_44382436
Weet je waaraan het ligt?

AAN JOU... JIJ DOET HET EN JIJ PIKT HET
Disclaimer: Alles wat hierboven staat is onzin. De steen des aanstoots zit in je hoofd. Degene die aanstoot neemt is kortzichtig. Respect is belangrijk. Onnodig kwetsen is slecht. Per ongeluk is niet erg. De Blauwe Banaan HEEFT echt het antwoord!
  woensdag 13 december 2006 @ 11:53:42 #185
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_44386831
Dat was al bekend; TS heeft ook de oplossing voor zichzelf bedacht en wij willen graag weten hoe dat is afgelopen.

Verder nog onzinnige zaken te melden?
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_44387675
tvp ben benieuwd
pi_44392286
TS zit in Midden Amerika op dit moment als ik mij niet vergis.
  woensdag 13 december 2006 @ 14:50:03 #188
150345 Reemster
De broer van Sinterklaas.
pi_44392506
Ze is nu op vakantie!
Sinterhenk!
  woensdag 13 december 2006 @ 14:50:40 #189
150345 Reemster
De broer van Sinterklaas.
pi_44392526
quote:
Op woensdag 13 december 2006 14:43 schreef Liejannuh het volgende:
TS zit in Midden Amerika op dit moment als ik mij niet vergis.
lol ik zag jouw post niet was hele verhaal aan het lezen en wat aan het werken tussendoor
Sinterhenk!
pi_44393118
Wat ben ik blij dat ik niet Holten werk...
Ik wist dat het een vreselijk bedrijf is, maar zo slecht

Geld zat daar maar 't uitgeven aan personeel
pi_44410487
quote:
't is zelfs 1750 euro bruto
Kijk eens of je wel boven het minimum uitkomt!

(en ikke maar zeuren dat ¤2500,- niet genoeg voor mij was)
pi_44412180
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:01 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

Kijk eens of je wel boven het minimum uitkomt!

(en ikke maar zeuren dat ¤2500,- niet genoeg voor mij was)
het minimumloon is 1264.80 per maand gellof ik

Dit soort salarisbedragen zijn trouwens heel normaal in het toerisme. Iedereen wil zo goedkoop mogelijk op vakantie, touroperators gaan elkaar bevechten op de prijs en daardoor blijft er maar heel weinig marge over.. en van die marge moet het personeel worden betaald...
pi_44412212
60 uur gaan werken? Opzich een goed idee. Extra geld is natuurlijk nooit verkeerd. Het is alleen maar weer even afwachten wat links van dat geld van je wil afgappen en wilt wegstrooien aan de nietsnutten in deze maatschappij.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_44418744
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:52 schreef snellejelle het volgende:

[..]

het minimumloon is 1264.80 per maand gellof ik

Dit soort salarisbedragen zijn trouwens heel normaal in het toerisme. Iedereen wil zo goedkoop mogelijk op vakantie, touroperators gaan elkaar bevechten op de prijs en daardoor blijft er maar heel weinig marge over.. en van die marge moet het personeel worden betaald...
Daarom altijd even met de pet rondgaan.
  donderdag 14 december 2006 @ 10:50:09 #195
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44418903
quote:
Op woensdag 13 december 2006 23:53 schreef Sjakie01 het volgende:
Het is alleen maar weer even afwachten wat links van dat geld van je wil afgappen en wilt wegstrooien aan de nietsnutten in deze maatschappij.
Het zou IMHO echt een vooruitgang zijn als kutkneuzen die om de twee zinnen het woord 'links' moeten laten vallen meteen geband worden.
pi_44418980
quote:
Op donderdag 14 december 2006 10:44 schreef HPoi het volgende:

[..]

Daarom altijd even met de pet rondgaan.
dat kan moeilijk vanaf kantoor

Reisleiders en hosts enzo die worden vaak nog slechter betaald trouwens... ver onder het minimumloon. een salaris van ¤ 900,- voor 6 dagen werken per wek is daar echt geen uitzondering
pi_44420295
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:04 schreef Vogue het volgende:

[..]

Wat betreft dat laatste, daar heb je helemaal gelijk in De branche waar ik in werk is de reisbranche. Mijn functie is junior product manager. Omdat er op mijn product geen product manager zit, neem ik eigenlijk die taken ook waar, iemand moet het toch doen, en ik doe het met plezier. Alleen kom ik nu over in het werk. Het is gewoon te veel en te lang. Mijn leeftijd is 27 en mijn vooropleiding is HBO (kort HBO, dat dan weer wel, maar toen bestond er nog geen bachelor en master). HBO diploma is dus gewoon in huis. Tevens nog wat aanvullende cursussen, maar niet direct gericht op de functie die ik nu heb. Totale serieuze werkervaring is ongeveer 3 tot 4 jaar. Er zullen allicht mensen op Fok rondsurfen die bij hetzelfde bedrijf werkzaam zijn als ik, dus teveel details wil ik ook niet kwijt

Feit is, dat iedereen klaagt op mijn afdeling, maar dat iedereen het ook maar laat gebeuren, omdat men het werk zo leuk vindt, of omdat je er anders wordt uitgewerkt. De baan die ik nu heb ligt niet voor het oprapen. Dus ik moet maar eens serieus gaan nadenken wat ik wil, solliciteren (en dan waarschijnlijk op een ander marktsegment terechtkomen), of nog een tijdje zo doorgaan en meer werkervaring opdoen in deze functie. Ik vind het moeilijk...
Jeetje wat verdien jij slecht zeg, zoveel uur werken , 27 én een HBO opleiding en dan 1750 bruto
Ik zou serieus eens met je baas onderhandelen over meer salaris of je overuren gewoon uitbetaald krijgen. Ik ben zelf 25, heb geen afgeronde HBO opleiding, wel 6 jaar werkervaring en verdien 1600 bruto. En werk 40 uur per week (werk eigenlijk nooit over, is ook niet echt nodig met een functie als helpdeskmedewerker wat ik momenteel doe, hoogstens een paar minuten)

Ik zou eens over salarisverhoging babbelen als ik jou was aangezien je het werk blijkbaar leuk vindt.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_44420530
quote:
Aha, we krijgen hier ook de belastingen, accijnzen, huizenprijzen, autoprijzen ed van amerika?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_44421498
Joh, nog ff wachten. Als overste Jan zijn zin krijg kun je straks met een gerust hard je baan opzeggen en dan krijg je aan uitkeringen en toeslagen/subsidies meer geld netto dan dat je nu krijgt !
Kun je mooi in je vrije uurtjes een leuke hobby er bij doen of leren :-)
pi_44421558
even iets waar jw at aan hebt.

Je verdient niet erg veel geld. Als je voor jezelf wil kiezen dan moet je dat vooral doen !
Op dit moment is het erg druk in alle markten en een baan in de sales is zo gevonden.
Gemiddeld genomen word er zeker beter betaald dan dat je nu krijgt !

Ik zou toch haast zeggen dat een reeel maand salaris toch wel minimaal 2500 euro bruto exclusief toeslagen moet kunnen bedragen.

Je gaat bij je huidige baan nooit zoveel erbij krijgen, gauw opzoek naar een nieuwe job :-)
pi_44434631
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:46 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Jeetje wat verdien jij slecht zeg, zoveel uur werken , 27 én een HBO opleiding en dan 1750 bruto
Ik zou serieus eens met je baas onderhandelen over meer salaris of je overuren gewoon uitbetaald krijgen. Ik ben zelf 25, heb geen afgeronde HBO opleiding, wel 6 jaar werkervaring en verdien 1600 bruto. En werk 40 uur per week (werk eigenlijk nooit over, is ook niet echt nodig met een functie als helpdeskmedewerker wat ik momenteel doe, hoogstens een paar minuten)

Ik zou eens over salarisverhoging babbelen als ik jou was aangezien je het werk blijkbaar leuk vindt.
1750 bruto is niet normaal idd

Ik ben 18 en werk 30-35 uur per week. Bij 120 uur in de maand (30 uur per week dus) krijg ik 1500 bruto. Komt neer op een 12,50 in het uur bruto. Ok, ik heb geen contract en toeslagen ed, maar wel elke dag werk, af en toe eens een dag niet. Maak elke week minstens 30 uur, zonder opleiding. Waarom verdien je met een hbo opleiding in godsnaam zo weinig

Edit:
Ok, ik verdien dan misschien extreem veel (het werk zelf is niks, maar de gezelligheid tussen de collega's is top, dus heb er totaal geen hekel aan), maar als ik jouw loon ernaast hou lijkt het me wel dat je veel te weinig verdient..
Signature
pi_44456359
Heel interessant verhaal. Ben benieuwd of TS nu gaat beginnen bij die nieuwe baan?

Je werkt om te leven, je leeft niet om te werken.

Tevens een achterbakse TVP
bla
blabla
blablabla
blablablabla
pi_44469515
quote:
Op donderdag 14 december 2006 12:30 schreef pietjepuk123 het volgende:
Joh, nog ff wachten. Als overste Jan zijn zin krijg kun je straks met een gerust hard je baan opzeggen en dan krijg je aan uitkeringen en toeslagen/subsidies meer geld netto dan dat je nu krijgt !
Kun je mooi in je vrije uurtjes een leuke hobby er bij doen of leren :-)
Mijn naam! Wat doe je!
I think I'm a banana tree
pi_44472135
quote:

Wees gerust, ik zit inmiddels bij mijn 6e werkgever in bijna 10 jaar tijd en eindelijk ben ik bij de "juiste" werkgever beland. De branche, marktontwikkelingen en je ervaringen spelen allemaal een rol. Verder moet je het zo bekijken; je leert een goede baan beter waarderen als je slechte ervaringen hebt gehad. En je weet op welke slechte tekens je moet letten.
pi_44489894
Wie is die familie dan die de OAD runt?
pi_44490416
Investeren in je toekomst is hard werken, maar het moet wel gezien worden. Hard werken, niet zeiken is de basis van je toekomstige succes
pi_44490508
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 20:23 schreef draaijer het volgende:
Investeren in je toekomst is hard werken, maar het moet wel gezien worden. Hard werken, niet zeiken is de basis van je toekomstige succes
Vind ik wel een makkelijk antwoord, op een gegeven moment moet je ook voor jezelf durven opkomen.

Ik denk dat het een middenweg is tussen niet zeiken en werken, maar ook opkomen en je niet gek laten maken.
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_44500816
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 20:26 schreef DaDude1987 het volgende:

[..]

Vind ik wel een makkelijk antwoord, op een gegeven moment moet je ook voor jezelf durven opkomen.

Ik denk dat het een middenweg is tussen niet zeiken en werken, maar ook opkomen en je niet gek laten maken.
NEE. Als jij hard werkt en je doet heel goed werk. dan kan je ook eisen stellen. Voor wat hoort wat.
  zondag 17 december 2006 @ 11:33:59 #209
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44501994
quote:
Op zondag 17 december 2006 09:18 schreef draaijer het volgende:

NEE. Als jij hard werkt en je doet heel goed werk. dan kan je ook eisen stellen. Voor wat hoort wat.
Jij hebt zeker nooit begrepen hoe 'onderhandelen' nou precies werkt, he?
pi_44503926
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 20:06 schreef Wojworshebn het volgende:
Wie is die familie dan die de OAD runt?
De Familie ter Haar.
pi_44505029
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 20:23 schreef draaijer het volgende:
Sorry dat ik dit beeld van je moet verstoren, maar ik heb de nodige jaren werkervaring bij verschillende bedrijven en zo zit het dus helemaal NIET. Van hard werken worden hoofdzakelijk mensen met een eigen bedrijf "rijk". In het gewone bedrijfsleven is dat zo simpel niet. De mensen die het meest tactisch te werk gaan en de juiste dingen op het juiste moment doen bij de juiste mensen bereiken het meest. Op zich is er niks mis met hard werken maar dat wordt al snel gewoon gevonden. Lekker makkelijk voor je werkgever, hard werken en niet piepen. Zo hebben ze je het liefst, maar verwacht niet dat daar enorme beloningen tegenover staan
pi_44506512
Tsja ik ben vrachtwagenchauffeur en werk me doordeweeks kapot voor een bruto uurloon van 10,80 per uur. Leek me vroeger een mooi vak maar de praktijk is wel anders! Tenminste je moet er maar van houden s,morgens om 567 uur vertrekken en s,avond om 789 uur weer terug te komen, bijna dagelijks in de file te staan en je kapotmoeten trappen om die 20 25 adressen eruit te krijgen en dan als je denk klaar te zijn door de planning gebeld te worden dat je nog ëven "kunt bijladen in een of andere stad 100 km verderop. Zou me graag om laten scholen , maar heb allen diploma,s voor het chauffeursvak
pi_44507149
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:15 schreef Kaiba het volgende:
Tsja ik ben vrachtwagenchauffeur en werk me doordeweeks kapot voor een bruto uurloon van 10,80 per uur. Leek me vroeger een mooi vak maar de praktijk is wel anders! Tenminste je moet er maar van houden s,morgens om 567 uur vertrekken en s,avond om 789 uur weer terug te komen, bijna dagelijks in de file te staan en je kapotmoeten trappen om die 20 25 adressen eruit te krijgen en dan als je denk klaar te zijn door de planning gebeld te worden dat je nog ëven "kunt bijladen in een of andere stad 100 km verderop. Zou me graag om laten scholen , maar heb allen diploma,s voor het chauffeursvak
Fysiek gezien is het een zwaar beroep. Als je jong bent denk je daar niet over na maar op je 35e beginnen de kleine klachten meestal al te komen. Je zou met een kleine bijscholing ook een eigen transport bedrijf kunnen beginnen met een paar collega's. Er zijn overigens zat andere banen met normale werktijden die evenveel betalen!
  zondag 17 december 2006 @ 15:52:09 #214
159768 Katey
Snap out of it!
pi_44509553
TVP'tje .. ben wel benieuwd hoe dit verhaal afloopt.
Manny: Do you think I should wash my beard?
Bernard: I think you should wash it, yeah. Then shave it off, nail it to a frisbee, and fling it over a rainbow.
pi_44511964
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:15 schreef Kaiba het volgende:
Tuurlijk heb je gelijk, er is werk genoeg maar het geld ligt niet voor het oprapen. Daarvoor moet je vooral hard werken en een beetje geluk hebben
pi_44515988
Gewoon niet zeiken en werken voor je geld.. Zorg dat je onderscheidend bent en ga NETWERKEN intern!!
pi_44516040
Hoe kan je eigen onderscheiden als nationaal distributie chauffeur?
pi_44516133
quote:
Op zondag 17 december 2006 19:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat kan jij anders doen dan je collega's. Iets met customer experience misschien?
  zondag 17 december 2006 @ 19:45:26 #219
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44516180
quote:
Op zondag 17 december 2006 19:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nou, je krabbelt met je vingers in het stof wat op je vrachtwagen zit 'mijn eigen wagen hou ik wel schoon' .
pi_44516208
Iedereen van het distributiecentrum een hand geven tijdens het laden of lossen?
pi_44516251
quote:
Op zondag 17 december 2006 19:45 schreef gronk het volgende:

[..]

Nou, je krabbelt met je vingers in het stof wat op je vrachtwagen zit 'mijn eigen wagen hou ik wel schoon' .
Een goed bedrijf met een goed imago stelt het verplicht dat de chauffeur zijn auto schoon houdt
  zondag 17 december 2006 @ 19:49:18 #222
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44516311
quote:
Op zondag 17 december 2006 19:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een goed bedrijf met een goed imago stelt het verplicht dat de chauffeur zijn auto schoon houdt
In z'n eigen tijd, natuurlijk.
pi_44516605
natuurlijk ligt het geld niet voor het oprapen... snap ik zelf ook wel , en van hard werken ben ik ook niet vies maar mag ik ook een sociaal leven er op na kunnen houden?
pi_44516688
quote:
Op zondag 17 december 2006 19:49 schreef gronk het volgende:

[..]

In z'n eigen tijd, natuurlijk.
Nee hoor
  zondag 17 december 2006 @ 20:03:19 #225
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44516892
quote:
Op zondag 17 december 2006 19:56 schreef Kaiba het volgende:
natuurlijk ligt het geld niet voor het oprapen... snap ik zelf ook wel , en van hard werken ben ik ook niet vies maar mag ik ook een sociaal leven er op na kunnen houden?
Nee.

kom nou zeg, de gemiddelde rechtse huilie heeft geen leven, dus het is niet meer dan fair dat andere mensen ook geen sociaal leven mogen hebben
pi_44609509
Ik ben weer terug van vakantie! Het was heerlijk, hoewel véél regen.

Een update, ok.... Ik had destijds op 2 vacatures gereageerd en was bij beide uitgenodigd. Op mijn huidige werk weten ze dat inmiddels wel. Maar er wordt over gezwegen. Vacature 1 was eigenlijk zo goed als rond, maar het bleek dat ze me maar net wat meer konden betalen dan dat ik nu verdien, 1900 euro. En sorry, daar doe ik het dus echt niet (meer) voor. Die was dus van de baan.

Vacature 2 was een erg pittige functie, op zich erg leuk, maar al tijdens het 1e sollicitatiegesprek kwam naar voren dat ik 65% van de tijd in Spanje moest gaan zitten. Ik ben graag in het buitenland, maar 65% van mijn tijd in Spanje vind ik wat veel van het goede. Uiteindelijk na het 1e gesprek laten weten dat ik niet verder ga met de procedure.

Op mijn werk is het nu rustiger. Ik werk nu nog even 40 uur per week, maar ik weet dat het binnenkort weer veel meer gaat worden, en ik moet vanaf januari ook weer een aantal weken naar het buitenland waardoor er in het weekend gewerkt gaat worden. Ik ben nog steeds op zoek naar wat anders, maar doe het rustig aan. Om mijn contract hoef ik me geen zorgen te maken, vandaag vond ik mijn nieuwe jaarcontract op mijn bureau, ik hoef het alleen maar te ondertekenen. Voorlopig doe ik dat even nog niet, omdat ik nog een klein projectje heb lopen bij een ander bedrijf. Ik kijk om me heen, en als ik wat anders vind, dan ben ik weg, en ook dat weten ze bij mijn huidige werkgever wel. Rustig aan dus
pi_44609676
Naar welk buitenland ga je?
pi_44611311
Kun je dr niet 1000euro bijkrijgen?
pi_44621096
Let je er bij je nieuwe jaarcontract dan wel op dat je tussentijds kunt opzeggen? Anders is het écht een jaarcontract.
pi_44643287
Klopt K_man. In mijn contract staan 2 maanden opzegtermijn Dus dat scheelt gelukkig. Er staat wel iets nieuws in nu. Als ik ziek wordt, wordt dat afgetrokken van mijn ATV dagen
Ach, zo lang werk ik er toch niet meer
pi_44648422
Lijkt me dat dat laatste niet mag
pi_44649654
quote:
Op donderdag 21 december 2006 22:57 schreef Vogue het volgende:
Klopt K_man. In mijn contract staan 2 maanden opzegtermijn Dus dat scheelt gelukkig. Er staat wel iets nieuws in nu. Als ik ziek wordt, wordt dat afgetrokken van mijn ATV dagen
Ach, zo lang werk ik er toch niet meer
Nah, dat is echt belachelijk. ziektedagen van je ATV dagen aftrekken
  Licht Ontvlambaar vrijdag 22 december 2006 @ 09:49:11 #233
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44651136
Het is overigens best standaard. Als je ziek bent, bouw je over die dagen geen ATV op... En daarnaast komt het heel vaak voor dat de eerste ziektedag of de eerste twee ziektedagen zgn. wachtdagen zijn, die niet betaald worden. Staat in heel veel CAO's...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_44651240
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 09:49 schreef Sjeen het volgende:
Het is overigens best standaard. Als je ziek bent, bouw je over die dagen geen ATV op... En daarnaast komt het heel vaak voor dat de eerste ziektedag of de eerste twee ziektedagen zgn. wachtdagen zijn, die niet betaald worden. Staat in heel veel CAO's...
in de CAO voor de reisbranche staat dat niet
pi_44652452
wij hebben helemaal geen cao maar dit soort flauwekul doen ze gelukkig niet aan.
als je ziek bent krijg je gewoon 100% doorbetaald.
hoewel wij ook mindere kanten kennen in onze branche.
lange dagen,onbetaald overwerk,zeeer onregelmatig.
maar wel een heeel goed salaris met alle vrijheden en mogelijkheden
pi_44653766
Ik maak me er eigenlijk helemaal niet meer druk om Ik denk er het mijne van en dat weten ze wel hier. Ik denk ook niet dat ze er raar van opkijken als ik ontslag neem, hoewel ik nog steeds mijn werk met veel plezier doe. Als ik iets uitdagends heb gevonden dat leuk betaalt en waar ik mogelijkheden heb, dan ben ik hier weg. Binnenkort nog een aantal beurzen waar ook weer gelobby'd kan worden.
pi_44654627
Volgens mij doe je het helemaal niet meer met plezier.... anders open je niet zo'n topic.
I think I'm a banana tree
pi_44655733
Eind september heb je dit topic geopend en je was er al snel uit dat je wat anders zocht. Nu is het eind December en je hebt nog steeds dezelfde baan met zelfs een nieuw (tijdelijk) contract.

De economie draait momenteel op een piek dus het is niet overdreven om te zeggen dat de banen voor het oprapen liggen. Waarom ga je dan nog dat jaarcontract aan terwijl je met jouw opleiding zat andere kansen moet hebben. Wil je eigenlijk wel weg?
  vrijdag 22 december 2006 @ 13:40:31 #239
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44656736
Zelfmedelijden he. Typisch vrouwentrekje.
pi_44657042
Ik heb 2 sollicitaties gehad. Toen was het oktober. Vervolgens een week of 3 knetterhard gewerkt op kantoor, en daarna een maand op vakantie. Daar kom ik net 3 dagen geleden van terug.

Ik heb dus geen tijd gehad om weer opnieuw een sollicitatieprocedure in te stappen. Ja, ik wil hier weg. Alleen wil ik niet halsoverkop een andere baan aannemen maar een weloverwogen keuze maken. Straks in januari ben ik een paar dagen vrij. Die kan ik inplannen voor sollicitaties. Bovendien heb ik een paar beurzen waar ik misschien nog wat kan lobby'en. Het werk dat ik nu doe vind ik leuk dus ik hou het hier nog wel even uit. Ik zie mezelf hier geen 3 maanden meer zitten.

Tsja, en dat nieuwe contract. Mijn jaarcontract loopt op 31 december af en dat is de reden dat ik een nieuw contract heb gekregen. Wat ik al eerder zei, ik heb dat nog niet getekend. In het contract staan 2 maanden opzegtermijn, maarja, liever 2 maanden langer hier werken dan het contract niet tekenen en ineens per 31 december weg zijn zonder ander werk.

Dit topic heeft mij geholpen in het nemen van de beslissing hier weg te willen en het heeft mij laten inzien dat deze situatie niet normaal is, ook niet binnen de reiswereld, waar het zowiezo al minder goed geregeld is dan de meeste andere sectoren. En ja, ik wil dus nog steeds weg
pi_44657083
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 13:40 schreef gronk het volgende:
Zelfmedelijden he. Typisch vrouwentrekje.
eikel
pi_44659767
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 13:50 schreef Vogue het volgende:
Ik heb 2 sollicitaties gehad. Toen was het oktober. Vervolgens een week of 3 knetterhard gewerkt op kantoor, en daarna een maand op vakantie. Daar kom ik net 3 dagen geleden van terug.

Ik heb dus geen tijd gehad om weer opnieuw een sollicitatieprocedure in te stappen.
Wat ik al zeg, eigenlijk wil je niet echt, als je een maand (!!!) vakantie belangrijker vind dan een andere baan, waarbij je als je slim bent tussen de banen in gewoon een langere vakantie regelt. Je had dus blijkbaar een hele maand waarin je ook een andere baan had kunnen vinden...

Bovendien is de markt dermate goed te noemen dat je heus wel t risico kunt nemen om even geen baan te hebben. Dan stap je naar t uitzendbureau en heb je waarschijnlijk een andere tijdelijke baan waar je bijna 100% zeker nog meer verdient dan dit luizensalaris. De keus lijkt mij zo makkelijk. Maar dan moet je wel beslissingen durven te nemen. Maar ja, de keus is uiteindelijk altijd aan jezelf.
pi_44660050
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 13:50 schreef Vogue het volgende:

Ik heb dus geen tijd gehad om weer opnieuw een sollicitatieprocedure in te stappen. Ja, ik wil hier weg. Alleen wil ik niet halsoverkop een andere baan aannemen maar een weloverwogen keuze maken. Straks in januari ben ik een paar dagen vrij. Die kan ik inplannen voor sollicitaties. Bovendien heb ik een paar beurzen waar ik misschien nog wat kan lobby'en. Het werk dat ik nu doe vind ik leuk dus ik hou het hier nog wel even uit. Ik zie mezelf hier geen 3 maanden meer zitten.

Tsja, en dat nieuwe contract. Mijn jaarcontract loopt op 31 december af en dat is de reden dat ik een nieuw contract heb gekregen. Wat ik al eerder zei, ik heb dat nog niet getekend. In het contract staan 2 maanden opzegtermijn, maarja, liever 2 maanden langer hier werken dan het contract niet tekenen en ineens per 31 december weg zijn zonder ander werk.

Dit topic heeft mij geholpen in het nemen van de beslissing hier weg te willen en het heeft mij laten inzien dat deze situatie niet normaal is, ook niet binnen de reiswereld, waar het zowiezo al minder goed geregeld is dan de meeste andere sectoren. En ja, ik wil dus nog steeds weg
Bij Bizz in Groningen zoeken ze nog iemand, is dat niets voor je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')