Hey newbie,je 3de post op dit forum is al erg slecht,pleur eens lekker op naar onzin ofzo,of gewoon helemaal weg!!quote:
Maar hij heeft wel gelijk... 1750 Euro (ook al is het netto) is echt belachelijk weinig voor een managementfunctie met zoveel uren. Aangezien TS alleen een auto en telefoon ter beschikking krijgt voor buitenlandtrips, zou je minstens het dubbele (netto!) mogen verwachten.quote:Op maandag 25 september 2006 17:51 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Hey newbie,je 3de post op dit forum is al erg slecht,pleur eens lekker op naar onzin ofzo,of gewoon helemaal weg!!
Dit is geen plaats om te kloten.
Je hebt ergens gelijk. In november zijn er beoordelingsgesprekken en ik denk dat, als ik er mee wil stoppen, zo ongeveer nu moet gaan beginnen met solliciteren. Of ik moet het slikken en nog een half jaartje doorgaan, om zo meer ervaring op te doen in deze functie. Ik weet alleen niet of ik het over een paar maanden nog net zo leuk vind. De overuren gaan me nu echt tegenstaan.quote:Op maandag 25 september 2006 17:56 schreef Gabberhead het volgende:
[..]
Maar hij heeft wel gelijk... 1750 Euro (ook al is het netto) is echt belachelijk weinig voor een managementfunctie met zoveel uren. Aangezien TS alleen een auto en telefoon ter beschikking krijgt voor buitenlandtrips, zou je minstens het dubbele (netto!) mogen verwachten.
Ik zou toch eens op zoek gaan naar een baan met betere vooruitzichten. Hoe leuk het werk ook is, dit gaat je slopen op den duur.
1750 bruto?? Met die functie en die uren??quote:Op maandag 25 september 2006 18:12 schreef Vogue het volgende:
't is zelfs 1750 euro bruto heDus netto hou ik er al helemaal geen klap aan over. Deze branche is de slechtstbetaalde van NL.
1750 bruto... tjees, dat verdien ik bijna met 28 uur per week en niet eens een managementfunctie... Dan moet je werk toch wel verdomd leuk zijn.quote:Op maandag 25 september 2006 18:12 schreef Vogue het volgende:
't is zelfs 1750 euro bruto heDus netto hou ik er al helemaal geen klap aan over. Deze branche is de slechtstbetaalde van NL.
Goed ik ga naar huis nu. Maar 3 kwartier overgewerkt vandaag (waarvan een kwartier gespendeerd op Fok! dus zo efficient heb ik vandaag niet gewerkt)
Zal vanavond wel weer even reageren!
Wat betreft dat laatste, daar heb je helemaal gelijk inquote:Op maandag 25 september 2006 21:43 schreef JasperV het volgende:
Mag ik weten wat je leeftijd is en opleiding? , dat is bepaald vaak ook het inkomen.
Managment functie? het is maar hoe je het noemt nietwaar? Daar ik verder niets overzeggen.
1750 is niet veel, zeker niet voor de uren. Zoals anderen ook zeggen, met zo;'n salaris wil je elk overuur betaald krijgen. normaal ligt de grens dan rond 3000 bruto als een werkgever "kan"eisen dat de overuren bij de functie horen.
En dan natuurlijk alleen de uurtjes doordeweeks. Als iji een zaterdag werkt, gewoon compenseren is mijn advies!
Je kan beter een leuke baan hebben met slecht salaris dan een slechte baan met leuk salaris, want dat hou je never zo lang vol!
Niet eens even in discussie met je baas ? Als je dat niet eens doet ben je i.m.o echt niet waard om in een management functie te werken.quote:Op maandag 25 september 2006 23:30 schreef Vogue het volgende:
Ik heb een besluit genomen
Ik ga zo langzamerhand maar eens solliciteren
Bleegh, waarom hebben zo veel mensen geluk dat ze gelijk bij de goede werkgever terechtkomen? Ik denk dat mijn inzicht in dat soort zaken niet afdoende is.
Anyway, nog even wat werk afmaken en dan mijn CV bijwerken
Natuurlijk ga ik in discussie met mijn baas. Ik heb vanmiddag een afspraak met hem gepland. Bedankt voor je opbouwende commentaarquote:Op dinsdag 26 september 2006 09:12 schreef descon het volgende:
[..]
Niet eens even in discussie met je baas ? Als je dat niet eens doet ben je i.m.o echt niet waard om in een management functie te werken.
Hoe dat zo?quote:Op dinsdag 26 september 2006 09:28 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik hoop wel voor je dat je een goede referentie meekrijgt, want anders kun je deze baan net zo goed niet op je cv zetten...
er zijn denk ik meer mensen die eerst een paar jaar omzwerven voordat ze in een functie terecht komen waarvan ze het idee hebben dat het bij ze past en de voorwaarden overeenkomstig de verwachtingen zijn...quote:Op maandag 25 september 2006 23:30 schreef Vogue het volgende:
Bleegh, waarom hebben zo veel mensen geluk dat ze gelijk bij de goede werkgever terechtkomen? Ik denk dat mijn inzicht in dat soort zaken niet afdoende is.
Humeurtje, gezeur met de belastingdienstquote:Op dinsdag 26 september 2006 09:23 schreef Vogue het volgende:
[..]
Natuurlijk ga ik in discussie met mijn baas. Ik heb vanmiddag een afspraak met hem gepland. Bedankt voor je opbouwende commentaarBen je altijd zo vriendelijk of heb je gewoon een ochtendhumeur?
Sorry maar met een HBO opleiding voor 5 euro per uur aan het werk gaan. Dan doe je iets niet goed. En wie zegt dat alles wat uit de VS komt een goed idee is?quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:39 schreef editor2 het volgende:
werken voor 60 uur of meer is normaal zeker als je een behoorlijk salaris ervoor krijgt.
In de Verenigde Staten krijg je bij lange na niet zoveel als in Nederland als het dezelfde functie betreft en je heb ook veel minder vrije dagen. Je moest eens weten hoe bevooroordeeld wij hier in
Nederland zijn mb.t. ons stelsel. Een gemiddelde Nederlander wil en veel geld verdienen, en niet teveel werken en minstens 3 weken vakantie per jaar exclusief vrij voor de bekende feest/atv dagen.
Kortom.. niet zeuren en werken!
quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:39 schreef editor2 het volgende:
werken voor 60 uur of meer is normaal zeker als je een behoorlijk salaris ervoor krijgt.
In de Verenigde Staten krijg je bij lange na niet zoveel als in Nederland als het dezelfde functie betreft en je heb ook veel minder vrije dagen. Je moest eens weten hoe bevooroordeeld wij hier in
Nederland zijn mb.t. ons stelsel. Een gemiddelde Nederlander wil en veel geld verdienen, en niet teveel werken en minstens 3 weken vakantie per jaar exclusief vrij voor de bekende feest/atv dagen.
Nou...even opgezocht wat iemand met eenzelfde functie als ik zou verdienen in de VS: 50-90k$ per jaar + 25-80k$ bonus. Nou dat krijg ik nooit hier, al zou ik twee keer zoveel werken en al mijn uren declareren....quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:39 schreef editor2 het volgende:
Precies. Bovendien gaat in de VS niet bijna de helft van je salaris naar de fiscus, heb je veel minder sociale lasten etc.quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:52 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Nou...even opgezocht wat iemand met eenzelfde functie als ik zou verdienen in de VS: 50-90k$ per jaar + 25-80k$ bonus. Nou dat krijg ik nooit hier, al zou ik twee keer zoveel werken en al mijn uren declareren....
Bron? vergelijk met wat?quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:52 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Nou...even opgezocht wat iemand met eenzelfde functie als ik zou verdienen in de VS: 50-90k$ per jaar + 25-80k$ bonus. Nou dat krijg ik nooit hier, al zou ik twee keer zoveel werken en al mijn uren declareren....
In India moet je nog veel harder werken voor nog minder salaris, dus dat kan hier ook wel?quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:39 schreef editor2 het volgende:
pssst... ik ben een zijquote:Op dinsdag 26 september 2006 14:05 schreef mgerben het volgende:
[..]
In India moet je nog veel harder werken voor nog minder salaris, dus dat kan hier ook wel?
Wat wil je bereiken met het wijzen naar andere landen?
Ik kan naar net zoveel situaties wijzen die precies het tegenovergestelde aantonen.
Wijzen naar anderen levert dus niets op.
Dus kunnen we beter terugvallen op de afspraak die TS met zijn werkgever heeft.
Die afspraak is 39 uur. Niet 60 uur.
Die afspraak kan niet eenzijdig door de werkgever worden aangepast omdat er in een totaal ander land met een totaal andere situatie mensen zijn die 60 uur werken.
Misschien kan je nog terug naar je oude werkquote:Op dinsdag 26 september 2006 14:46 schreef Vogue het volgende:
[..]
pssst... ik ben een zij
Jullie hebben allemaal gelijk! Door jullie heb ik net even het stapje in de goede richting gekregen dat ik nodig had.
Omdat het hier op mijn werk dus wél als normaal beschouwd wordt, ging ik aan mezelf twijfelen, maw is dit normaal of ligt het aan mij? Maar gelukkig vinden jullie het ook niet normaal. Tijd om, als de directie hier niets aan wil veranderen (en die kans is 99%), verder te gaan zoeken![]()
Veel succes gewenst bij het zoeken naar een nieuwe, normaal betaalde baan!quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:46 schreef Vogue het volgende:
[..]
pssst... ik ben een zij
Jullie hebben allemaal gelijk! Door jullie heb ik net even het stapje in de goede richting gekregen dat ik nodig had.
Omdat het hier op mijn werk dus wél als normaal beschouwd wordt, ging ik aan mezelf twijfelen, maw is dit normaal of ligt het aan mij? Maar gelukkig vinden jullie het ook niet normaal. Tijd om, als de directie hier niets aan wil veranderen (en die kans is 99%), verder te gaan zoeken![]()
De branche is erg leuk. Het product spreekt me aan. De contacten met mijn agenten en directe verkopers in het buitenland zijn erg leuk, je bouwt echt een band met ze op. Het onderhandelen over de inkoopprijzen vind ik leuk. De onderlinge sfeer tussen de collega's spreekt me aan (tenzij het over salarissen gaat). Ik beheer binnen dit bedrijf eigenlijk een eigen product en zodoende is het ook een beetje mijn eigen toko. Ik heb de vrije hand in wat ik wel en wat ik niet wil. Enige probleem is dat het onderbetaald wordt en dat er van je verwacht wordt dat je structureel overwerkt. Als je om half 6 naar huis gaat terwijl je collega;s doorwerken wordt er raar naar je gekeken. En als je dat vaker doet dan wordt het je niet in dank afgenomen. Ik ben bijvoorbeeld nu mijn overuren aan het inplannen voor deze week. Donderdag en vrijdagavond ga ik hier tot 9 uur zitten. Misschien dat ik vanavond nog wat doorstuur naar mijn eigen mail, zodat ik thuis verder kan..quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Mischien een beetje of-topic, maar waarom zijn kennelijk zoveel mensen bereid om voor heel weinig geld zich kapot te werken in de reisbranche? Wat is nu zo leuk aan die bedrijfstak? Krijg je zoveel korting op je eigen vakantie of zo ???
Als TS fatsoenlijk zou verdienen had je in deze situatie helemaal gelijk. Dat valt echter vies tegen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:39 schreef editor2 het volgende:
quote:
Als in de hele branch dezelfde lonen heersen is het inderdaad simpel, accepteer of ga een heel andere richting in. En het lijkt erop dat ze het werk wel heel leuk moet vinden, want ze nam genoegen met minder salaris om er te gaan werken, als ik het goed begrijp.quote:Als je een baan in een andere branche wilt heb je een lastig CV. Je werkt pas kort in je huidige baan. Daarvoor heb je - ook niet al te lang - een baan in een heel andere branche gehad. Je hebt tussendoor nog wat andere baantjes gehad. Wat moet een werkgever daar uit opmaken? Vogue weet niet wat ze wil, of erger: Vogue wordt er overal uitgeknikkerd (tenzij je goede referenties hebt)?
Bruto?quote:Op maandag 25 september 2006 18:12 schreef Vogue het volgende:
Goed ik ga naar huis nu. Maar 3 kwartier overgewerkt vandaag (waarvan een kwartier gespendeerd op Fok! dus zo efficient heb ik vandaag niet gewerkt)
Zal vanavond wel weer even reageren!
Ik heb nergens een slechte referentie. Iedereen mag altijd mijn referenties nabellen. Ik vat jouw opmerking dan ook maar als niet geschreven op.quote:Als je een baan in een andere branche wilt heb je een lastig CV. Je werkt pas kort in je huidige baan. Daarvoor heb je - ook niet al te lang - een baan in een heel andere branche gehad. Je hebt tussendoor nog wat andere baantjes gehad. Wat moet een werkgever daar uit opmaken? Vogue weet niet wat ze wil, of erger: Vogue wordt er overal uitgeknikkerd (tenzij je goede referenties hebt)?
Ik heb geen sales functie maar een product management functie waarbij ik deels voor de inkoop van het product zorg. Ze boden me een salaris wat nog 200 euro lager lag dan dat wat ik nu verdien. Meer zeer veel onderhandelen heb ik dit kunnen krijgen. Lees goed, ik verdien bijna het meest van deze afdeling en al helemaal van collega's die dezelfde functietitel hebben als ik. Ik had in diezelfde periode een andere baan aangeboden gekregen voor 2300 euro bruto, maar die heb ik niet geaccepteerd, omdat mijn mening is dat je voor het werk moet gaan en niet voor het salaris. En dit werk leek me leuker. Als ik op lokatie ben dan onderhandel ik over iedere euro, en dat doe ik met veel plezier. Nogmaals, ik zit niet op de afdeling sales en ben dan ook geen verkoper.quote:Op woensdag 27 september 2006 10:27 schreef Gompy58 het volgende:
Ik had een uitkering die netto al hoger was.... dan wat jij nu netto overhoud... Triest maar waar..
Wat ik overigens wel een kritiek puntje vind is dat iemand die een salesfunctie heeft en dus deals voor het bedrijf moet sluiten, blijkbaar niet in staat is om voor zichzelf een goede deal te sluiten. Sterker nog, de salesvrouw overweegt zelfs de onderhandelingen niet eens aan te gaan.
Hoe triest het salaris ook is voor de inzet die je toont, het gaat bij sales om het resultaat. hoe je dat doet is een ander verhaal. Als jij geen goed edeal voro jezelf weet binnen te slepen, hoe moet een baas dan het gevoel krijgen dat je dat wel voor hem zal doen ????
Het is ergens al eerder op gemerkt, maar ik zou als jou werkgever serieus overwegen een ander op je plaats te zetten... sorry...
Daarbij, ik ben van mening dat een werkgever graag een verkoper een goed salaris betaalt. Een goede verkoper levert immers meer op dan hij kost en een goede verkoper wil je graag houden..
zitten de valkjes ook in reisbureaus ?quote:Op woensdag 27 september 2006 11:10 schreef Vogue het volgende:
[..]
Als laatste wil ik nog even herhalen dat dit een familiebedrijf is. De eigenaar staat in de quote top 100 en de jaarwinst is nog nooit zo hoog geweest. Ruimte tot onderhandelen is er nauwelijks. Mijn baas krijgt ook weer orders van de directie en kan weinig doen dan die accepteren. De directie-familie is hier heilig.
Snel wegwezen dus! Lekker profiteren van het personeel noemen we dit. Ga toch ergens werken waar je wel marktconform betaald wordt. 1750 bruto en ook nog geen benefits is gewoon schandalig. klaar.quote:Op woensdag 27 september 2006 11:10 schreef Vogue het volgende:
[..]
Ik heb geen sales functie maar een product management functie waarbij ik deels voor de inkoop van het product zorg. Ze boden me een salaris wat nog 200 euro lager lag dan dat wat ik nu verdien. Meer zeer veel onderhandelen heb ik dit kunnen krijgen. Lees goed, ik verdien bijna het meest van deze afdeling en al helemaal van collega's die dezelfde functietitel hebben als ik. Ik had in diezelfde periode een andere baan aangeboden gekregen voor 2300 euro bruto, maar die heb ik niet geaccepteerd, omdat mijn mening is dat je voor het werk moet gaan en niet voor het salaris. En dit werk leek me leuker. Als ik op lokatie ben dan onderhandel ik over iedere euro, en dat doe ik met veel plezier. Nogmaals, ik zit niet op de afdeling sales en ben dan ook geen verkoper.
Als laatste wil ik nog even herhalen dat dit een familiebedrijf is. De eigenaar staat in de quote top 100 en de jaarwinst is nog nooit zo hoog geweest. Ruimte tot onderhandelen is er nauwelijks. Mijn baas krijgt ook weer orders van de directie en kan weinig doen dan die accepteren. De directie-familie is hier heilig.
Ik zet mn geld op D-reizenquote:Op woensdag 27 september 2006 11:16 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
zitten de valkjes ook in reisbureaus ?![]()
Quote top-100, familiebedrijf, reisbranche... komop zeg, kan iemand de naam van dat bedrijf even geven?quote:Op woensdag 27 september 2006 11:10 schreef Vogue het volgende:
De familie heet van Eerd, zijn begonnen met de Jumbo, en hebben vorig jaar D-reizen overgenomen toen het failliet dreigde te gaan. Ik gok dat die het is.quote:Op woensdag 27 september 2006 11:26 schreef gronk het volgende:
[..]
Quote top-100, familiebedrijf, reisbranche... komop zeg, kan iemand de naam van dat bedrijf even geven?
Lees voor de fun eens wat je allemaal opschrijft.......tis gewoon niet normaalquote:Op woensdag 27 september 2006 11:01 schreef Vogue het volgende:
[..]
Omdat ik dit werk leuk vind, kan ik hier nog wel even mee doorgaan. Daar ligt het niet aan. Ik accepteerde een salaris dat ver beneden mijn niveau lag en verhuisde speciaal voor mijn werk (overigens bevalt dat prima, wonen in deze stad). Dat wist ik van tevoren. Echter werd mij niet verteld dat ik structureel zonder extra salaris over moest werken en dat mijn gewerkte weekenddagen niet gecompenseerd werden. Dat mij afgeraden zou worden te beginnen met cursussen/sport als we in een gidsproductieperiode zitten. Dat ik met zeer grote moeite een vrije dag op kan nemen tijdens de gidsproductieperiode, laat staan meerdere dagen achter elkaar. Dat mijn baas tegen me zegt dat ik geen kat had moeten nemen omdat dat onhandig is als ik weg moet voor mijn werk. Dat ik bijna het meeste verdien op deze afdeling van 20 man, dus dat de rest nog meer onderbetaald wordt dan ik (is niet direct mijn probleem, maar drukt wel een stempel op de onderlinge verhoudingen).
zeg wat vind je kerel hier eigelijk van ? Pikt die het nog ?quote:
Het is me wel vaker opgevallen dat als je echt voor de quote-top 100 gaat, dat je dan niet vies moet zijn van een potje uitbuiting en contractbreuk. Maar wel zoveel dat je d'r geen gezeik mee krijgt.quote:Op woensdag 27 september 2006 13:51 schreef Knipoogje het volgende:
Er is een reden dat de familie in de quote-100 staat. Als je je werknemers zo uitbuit....
Arme kerel... denkt ie dat zijn vriendin een prachtbaan heeft: zeer hard werkende manager die veel overuren maakt. Hij ziet het al voor zich: als het serieus wordt, dan wordt dat saampjes met zijn inkomen een leuke villa, verre reizen en een vette auto.quote:Op woensdag 27 september 2006 14:55 schreef Vogue het volgende:
Mijn kerel, wat die er van zegt. Nou, we kennen elkaar nog niet zo lang, dus het is eigenlijk nog niet echt ter sprake gekomen, dat hij er van baalt of zo. Bovendien wonen we niet samen dus ziet hij ook niet dagelijks hoeveel werk ik er in steek. En ik heb het er ook niet continue over met hem. Maar het is wel zo dat we elkaar mede door mijn overwerk minder kunnen zien dan ik zou willen.
Bwoa, korte reistijd zou me ook wel wat waard zijn. Maar als ik daarvoor een vetse baan met doorgroeimogelijkheden en dito salaris zou voor moeten opgeven, zou ik misschien eerder nog verhuizen.quote:Op woensdag 27 september 2006 15:20 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Arme kerel... denkt ie dat zijn vriendin een prachtbaan heeft: zeer hard werkende manager die veel overuren maakt. Hij ziet het al voor zich: als het serieus wordt, dan wordt dat saampjes met zijn inkomen een leuke villa, verre reizen en een vette auto.
En later komt hij erachter dat zelfs de vuilnisman op de hoek nog 100 euro per maand meer verdient
Echt waar, weg met die "ik vind mijn baan zo leuk" waar je je onzekerheid achter kan verschuilen. Daar heb ik zelf ook last van (vervang in mijn geval 'onderbetaald, maar leuke baan' door 'onderbetaald, maar 5 minuten reistijd'). Gelukkig dat het in mijn geval geen 20 uur per week + weekends vrije tijd kost en zelfs wellicht zelfs 2 uur per dag extra vrije tijd geeft.
quote:Op woensdag 27 september 2006 18:11 schreef Freeflyer het volgende:
pffff dit is wel ernstig.
even ter illustratie; in mijn vorige baan had ik naast een auto, telefoon, laptop, 3000 bruto ook een vaste onkostenvergoeding van 1000 netto per maand. en dat allemaal voor gemiddeld 32 uur per week.
Nou, dan mijden we die omdat ze hun medewerkers als vuilnis behandelenquote:Op woensdag 27 september 2006 14:55 schreef Vogue het volgende:
Wat maakt het ook uit welke organisatie het is?
Daar moeten we ook eens wat aan gaan doen.....quote:Op woensdag 27 september 2006 10:27 schreef Gompy58 het volgende:
Ik had een uitkering die netto al hoger was.... dan wat jij nu netto overhoud...
management in de financiele hoekquote:Op woensdag 27 september 2006 18:22 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan wel weer het andere uiterste
![]()
waar was dat?
Met zo'n uitkering blijft het leuk. Het moet juist niet leuk zijn.quote:Op donderdag 28 september 2006 08:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
![]()
Alsof werkeloos worden LEUK is.
Als ik 200% overuren betaald zou krijgen zou ik ook twee keer zo langzaam werken zodat ik 20 overuren per week maak.quote:Op donderdag 28 september 2006 19:23 schreef fokkieslim het volgende:
is het niet zo dat jou taken normaliter in 40 uur gedaan kunne worden en jij er 60 uur over doet,logisch dat die baas niet betaald.
Ik werk zelf ook vaak minimaal 60 uur in de week,mAar elk overuur is 200%,en ries en eetgeld uiteraard.
Ja, die is hetquote:Op donderdag 28 september 2006 19:53 schreef MaLo het volgende:
Toen ik de OP las, dacht ik meteen aan een touroperator waarvan de naam bestaat uit 3 letters?
Ik heb er gesolliciteerd als marketing medewerker (of zoiets), als ik dit zo lees ben ik blij dat ik niet ben aangenomen. (Ik wilde 4 dagen werken, ik snap nu ik dit verhaal heb gelezen meteen waarom ze me niet wilden
)
De reisbranche is inderdaad slecht betaald, dat weet je als je er aan begint. Het kan echter wel een superleuke branche zijn om te werken. Maar in jouw situatie is de balans echt compleet zoek; je salaris staat echt in geen enkele verhouding tot je werkzaamheden, werktijden en verantwoordelijkheden.
Succes met je sollicitatie, in wat voor branche heb je nu gesolliciteerd?
Gronk heeft wel gelijk in de zin dat het goed is je plaats te weten. Daarmee kun je bepalen hoe je besprekingen ingaat.quote:Op vrijdag 29 september 2006 08:20 schreef zatoichi het volgende:
Ja nou wat is je punt? Daar is TS toch niet mee geholpen?
Ja da's een hele goedequote:Op vrijdag 29 september 2006 08:25 schreef Koningin het volgende:
Hoe ga je die tijd vrij krijgen voor dat sollicitatiegesprek? Of doe je dat gewoon tussen je werk door??
Lijkt mij inderdaad ook dat het bedrijf erg veel in- en uitstroom van medewerkers heeft.
Je moet gewoon naar de tandarts of dokter ofzoquote:Op vrijdag 29 september 2006 10:09 schreef Vogue het volgende:
[..]
Ja da's een hele goede
Ik heb het gesprek zo vroeg mogelijk op de ochtend gepland (8.30). Ik weet nog niet of ik een smoes moet verzinnen of dat ik moet vragen om een halve vrije dag, waarvan ik niet zeker weet of ik die ook ga krijgen.
Een WW uitkering was toen ik een tijdje werkeloos was geloof ik eerst 70% van je laatst verdiende loon. Met een maximum omdat de WW er natuurlijk niet voor is om iemand die twee ton verdiend een uitkering van 140.000 te geven, dat is onzin.quote:Met zo'n uitkering blijft het leuk. Het moet juist niet leuk zijn.
De kneuzen die zo lopen te schelden op uitkeringen zijn 9 van de 10 keer studenten, dropouts of losers die nooit een huis zullen kunnen kopen. Onwetendheid of pure kinnesinne dus.quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Maar wat wil je nu eigenlijk, de WW zo laag dat iemand die door zijn hoge inkomen ook een hoge hypotheeked heeft, die gelijk niet meer kan betalen? Alsof Nederland zit te wachten op meer gedwongen verkopen door niet nagekomen hypotheekschuld!
toevallig heb ik elke werkdag met subsidies te maken.quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:27 schreef gronk het volgende:
[..]
De kneuzen die zo lopen te schelden op uitkeringen zijn 9 van de 10 keer studenten, dropouts of losers die nooit een huis zullen kunnen kopen. Onwetendheid of pure kinnesinne dus.
Natuurlijk heeft dat wel met duidelijkheid te maken. TS moet aangeven dat werkgever haar grenzen overschrijdt, met dat gesprekje is DAT iig niet duidelijk geworden...Who gives a flying fart wat werkgever er vervolgens van zegt? Het gaat erom dat je duidelijk bent in wat je wilt, wat je verwacht en hoe dat moet gaan. Lukt dat niet, dan heb JIJ het tenminste geprobeerd en tief je alsnog op.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:42 schreef gronk het volgende:
Heeft niets te maken met duidelijk zijn of niet. Haar werkgever weet prima dat er nog tig andere huppelkutjes zijn die het leuke, verantwoordelijke werk wat TS doet willen overnemen voor hetzelfde loon. Een grote bek en ze kan vertrekken.
Hint: waarom moeten we vuilnismannen uit turkije, marokko en ghana importeren, en spreken onze reisbureaumiepjes keurig nederlands, voor hetzelfde beroerde loon? Nou?
Als jij. Helaas is beheersing van de Nederlandse taal geen vereiste om leraar te wordenquote:Op vrijdag 29 september 2006 21:34 schreef Roellio het volgende:
Ik verdien net zoveel als jou en ik werk 17 uur per week.
Groetjes,
Roellio
quote:Op vrijdag 29 september 2006 22:17 schreef Vogue het volgende:
.......Overigens ga ik morgen dus nog wel even werken. We hebben onze deadline niet gehaald en dat moet ik proberen bij te werken. Want de komende weken wordt het alleen maar meer en meer.
dit vind ik echt een domme reactiequote:Op dinsdag 26 september 2006 13:39 schreef editor2 het volgende:
Volgens mij wil je helemaal niets veranderen en alleen maart een beetje zeuren dat je het heel druk en zwaar hebt.Zelfmedelijden kan erg lekker zijn. Naja ook prima. Ik kan wel genieten van je verhalen.quote:Op vrijdag 29 september 2006 23:24 schreef Vogue het volgende:
Mooi verhaal
En straks natuurlijk in de WAO terechtkomen en dan verbaasd zijn hoe dat nou toch kon.quote:Op vrijdag 29 september 2006 23:31 schreef Overlast het volgende:
[..]
Volgens mij wil je helemaal niets veranderen en alleen maart een beetje zeuren dat je het heel druk en zwaar hebt.Zelfmedelijden kan erg lekker zijn. Naja ook prima. Ik kan wel genieten van je verhalen.
Jij denkt serieus dat je baas zegt 'OK vogue, ik vindt 't prima dat je je vanaf maandag houdt aan de afgesproken werktijden van 40 uur per week, en geen werk in 't weekend?'quote:Op vrijdag 29 september 2006 23:36 schreef Vogue het volgende:
Daarom heb ik besloten dat ik ten eerste een fatsoenlijk gesprek met mijn baas aan moet gaan,
quote:Op vrijdag 29 september 2006 23:36 schreef Vogue het volgende:
Hoe kom je daar bij? Ik probeer de situatie uit te leggen en duidelijk te maken dat ik me verantwoordelijk voel voor hetgeen wat ik doe. Echter zijn er grenzen en ondanks dat ik het werk heel leuk vind zijn die grenzen nu bij mij bereikt. Daarom heb ik besloten dat ik ten eerste een fatsoenlijk gesprek met mijn baas aan moet gaan, en dat ik de conclusie eigenlijk al weet maar een ijdele hoop heb op verbetering. En dat ik dus verder moet gaan kijken.
Tenzij je bij de rijksoverheid werkt.... daar is het wachtgeld vaak 80% vh (ongemaximeerde) loon ... dus 160.000 in dit gevalquote:Op vrijdag 29 september 2006 10:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:
@Hpoi
[..]
Een WW uitkering was toen ik een tijdje werkeloos was geloof ik eerst 70% van je laatst verdiende loon. Met een maximum omdat de WW er natuurlijk niet voor is om iemand die twee ton verdiend een uitkering van 140.000 te geven, dat is onzin.
Vanuit zijn optiek is alles in orde. Jullie morren immers wel een beetje maar redden het verder nog prima. Op welke manier maakt niet uit. Een bepaalde categorie managers grijpt pas in als dingen écht mislopen en kijken bijna niet vooruit naar mogelijke risico's en het beperken ervan.quote:Op vrijdag 29 september 2006 23:24 schreef Vogue het volgende:
De directie stelt een deadline. Een deadline die bij voorbaat al niet haalbaar is, en dat geldt niet alleen voor mijn product. En dat weten ze donders goed. Toch moet alles op alles gezet worden om die deadline te halen. (baas: ik stel voor dat je morgen de hele dag gaat aanleveren. Neem gewoon de telefoon niet op.) Ja dat KAN toch niet? Dan heb ik zometeen het halve pand naast me staan en 100 boze emails. Als je dat tegen hem zegt dan kijkt hij je niet-begrijpend aan. Daarom maak ik ook mijn eigen deadline, omdat ik weet dat als ik dat niet doe, het dan helemaal in het honderd loopt. Ik voel me verantwoordelijk voor mijn product. En ik roei met de riemen die ik heb.
Mijn baas heeft de volgende mening: een contract is toch afgesloten? Wat is er dan zo moeilijk aan aanleveren? Hij vergeet dat we met een systeem van 25 jaar oud werken en dat ik 2 uur met een pagina bezig ben. En dat alle prijstabellen nog gecalculeerd moeten worden. En dat alles 3 keer gecorrigeerd moet worden. Dat niet alle beelden geschikt zijn voor druk en je dus de halve dag naar het buitenland moet bellen voor nieuwe beelden. En dat ik de hele dag door ook nog mijn andere werkzaamheden moet doen, die natuurlijk gewoon blijven doorgaan. Mijn baas heeft uiteraard zelf nog nooit een pagina aangeleverd. Heeft geen idee hoe dat in z'n werk gaat. En reken maar niet dat hij dat gaat doen. Vandaag was hij trouwens gaan golfen.Hoeveel hij verdient? Vriendje van de directie, dus ik denk het tienvoudige van mij ongeveer? Toch mag ik hem op één of andere manier. Als baas is hij incompetent, maar het is een prima kerel. Als hij maar geen problemen moet horen. Bovenstaande problemen zijn hem overigens niet onbekend, omdat iedereen het er met hem over heeft. Zijn antwoord? We (de directie en ik) hebben besloten dat we misschien nog een extra gids gaan uitbrengen. En da's geen grapje.
Het zou me niets verbazen als TS in dat geval d'r uit wordt gebonjourd per 1 november, en dat voor 1 november het volgende slachtoffer al hielenlikkend de volgende gids in haar handjes houdtquote:Op zaterdag 30 september 2006 10:00 schreef MouseOver het volgende:
Als die gids een keer in puin loopt moet je eens zien hoe snel er dingen veranderen wat overigens ook het elimineren van TS kan zijn
Nee, want ik geef Engels!quote:Op vrijdag 29 september 2006 22:14 schreef Overlast het volgende:
[..]
Als jij. Helaas is beheersing van de Nederlandse taal geen vereiste om leraar te worden
Dat weet ikquote:Op zaterdag 30 september 2006 14:05 schreef Roellio het volgende:
[..]
Nee, want ik geef Engels!!
!
!
Ja die techniek zou ik ook wel willen beheersenquote:Op zaterdag 30 september 2006 10:59 schreef gronk het volgende:
Overigens, vogue, kun je me eens uitleggen hoe jouw baas 't voorelkaar krijgt om je 60 uur + weekenden te laten werken? Had je die aanleg zelf al, of gebruikt-ie speciale overtuigingstechnieken?
probeer zoiets maar eens gedaan te krijgen van een klusbeun. Onbegonnen werk, dus ik ben benieuwd...
Hoe *doet* ie 't toch he. Mocht ie deze baan verkloten, dan kan-ie zo aan de gang als trainer. 'Hoe haal ik alles (en meer) uit mijn medewerkers'quote:Op woensdag 4 oktober 2006 15:44 schreef Vogue het volgende:
Hij antwoordde dat hij zelf ook een blocnote naast zijn bed heeft liggen. En dat hij geen tijdelijk personeel aan wil nemen voor de piek periodes, omdat hij het ook lullig vond om die weer na een maand of 3 naar huis te sturen.
Daar is maar een conclusie voor: zo snel mogelijk weggaanquote:Op woensdag 4 oktober 2006 15:44 schreef Vogue het volgende:
-verhaal-
Het ministerie gaat wel wat verquote:Op donderdag 5 oktober 2006 23:35 schreef gronk het volgende:
Ik zou op de laatste dag het ministerie van sociale zaken bellen. Om eens een controle te houden op de arbeidstijden
Vreemd dat je nog assessment moet doen als ze aangegeven hebben om met je in zee te gaan. Kan me wel voorstellen dat dat een laatste ronde is, maar om dat tegen je baas te zeggen, met de kans dat je het alsnog niet wordt.....quote:Op donderdag 12 oktober 2006 11:03 schreef Vogue het volgende:
Nee, nog niet. Pas als ik groen licht krijg van bedrijf 1, dan ga ik het zeggen. Want dan moet ik ook nog een asessment doen waarschijnlijk een dag meedraaien. En dan kan ik het ook niet langer stilhouden, ik kan geen smoesjes blijven verzinnen, voel me er ook een beetje lullig onder. Maar zolang ik nog niets gehoord heb, zeg ik ook niets hier.
lol ik zag jouw post niet was hele verhaal aan het lezen en wat aan het werken tussendoorquote:Op woensdag 13 december 2006 14:43 schreef Liejannuh het volgende:
TS zit in Midden Amerika op dit moment als ik mij niet vergis.
Kijk eens of je wel boven het minimum uitkomt!quote:Op maandag 25 september 2006 18:12 schreef Vogue het volgende:
't is zelfs 1750 euro bruto
het minimumloon is 1264.80 per maand gellof ikquote:Op woensdag 13 december 2006 23:01 schreef Giantbiker_73 het volgende:
[..]
Kijk eens of je wel boven het minimum uitkomt!
(en ikke maar zeuren dat ¤2500,- niet genoeg voor mij was)
Daarom altijd even met de pet rondgaan.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:52 schreef snellejelle het volgende:
[..]
het minimumloon is 1264.80 per maand gellof ik
Dit soort salarisbedragen zijn trouwens heel normaal in het toerisme. Iedereen wil zo goedkoop mogelijk op vakantie, touroperators gaan elkaar bevechten op de prijs en daardoor blijft er maar heel weinig marge over.. en van die marge moet het personeel worden betaald...
Het zou IMHO echt een vooruitgang zijn als kutkneuzen die om de twee zinnen het woord 'links' moeten laten vallen meteen geband worden.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:53 schreef Sjakie01 het volgende:
Het is alleen maar weer even afwachten wat links van dat geld van je wil afgappen en wilt wegstrooien aan de nietsnutten in deze maatschappij.
dat kan moeilijk vanaf kantoorquote:Op donderdag 14 december 2006 10:44 schreef HPoi het volgende:
[..]
Daarom altijd even met de pet rondgaan.![]()
Jeetje wat verdien jij slecht zeg, zoveel uur werken , 27 én een HBO opleiding en dan 1750 brutoquote:Op maandag 25 september 2006 22:04 schreef Vogue het volgende:
[..]
Wat betreft dat laatste, daar heb je helemaal gelijk inDe branche waar ik in werk is de reisbranche. Mijn functie is junior product manager. Omdat er op mijn product geen product manager zit, neem ik eigenlijk die taken ook waar, iemand moet het toch doen, en ik doe het met plezier. Alleen kom ik nu over in het werk. Het is gewoon te veel en te lang. Mijn leeftijd is 27 en mijn vooropleiding is HBO (kort HBO, dat dan weer wel, maar toen bestond er nog geen bachelor en master). HBO diploma is dus gewoon in huis. Tevens nog wat aanvullende cursussen, maar niet direct gericht op de functie die ik nu heb. Totale serieuze werkervaring is ongeveer 3 tot 4 jaar. Er zullen allicht mensen op Fok rondsurfen die bij hetzelfde bedrijf werkzaam zijn als ik, dus teveel details wil ik ook niet kwijt
Feit is, dat iedereen klaagt op mijn afdeling, maar dat iedereen het ook maar laat gebeuren, omdat men het werk zo leuk vindt, of omdat je er anders wordt uitgewerkt. De baan die ik nu heb ligt niet voor het oprapen. Dus ik moet maar eens serieus gaan nadenken wat ik wil, solliciteren (en dan waarschijnlijk op een ander marktsegment terechtkomen), of nog een tijdje zo doorgaan en meer werkervaring opdoen in deze functie. Ik vind het moeilijk...
Aha, we krijgen hier ook de belastingen, accijnzen, huizenprijzen, autoprijzen ed van amerika?quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:39 schreef editor2 het volgende:
1750 bruto is niet normaal iddquote:Op donderdag 14 december 2006 11:46 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Jeetje wat verdien jij slecht zeg, zoveel uur werken , 27 én een HBO opleiding en dan 1750 bruto![]()
Ik zou serieus eens met je baas onderhandelen over meer salaris of je overuren gewoon uitbetaald krijgen. Ik ben zelf 25, heb geen afgeronde HBO opleiding, wel 6 jaar werkervaring en verdien 1600 bruto. En werk 40 uur per week (werk eigenlijk nooit over, is ook niet echt nodig met een functie als helpdeskmedewerker wat ik momenteel doe, hoogstens een paar minuten)
Ik zou eens over salarisverhoging babbelen als ik jou was aangezien je het werk blijkbaar leuk vindt.
Mijn naam! Wat doe je!quote:Op donderdag 14 december 2006 12:30 schreef pietjepuk123 het volgende:
Joh, nog ff wachten. Als overste Jan zijn zin krijg kun je straks met een gerust hard je baan opzeggen en dan krijg je aan uitkeringen en toeslagen/subsidies meer geld netto dan dat je nu krijgt !
Kun je mooi in je vrije uurtjes een leuke hobby er bij doen of leren :-)
Wees gerust, ik zit inmiddels bij mijn 6e werkgever in bijna 10 jaar tijd en eindelijk ben ik bij de "juiste" werkgever beland. De branche, marktontwikkelingen en je ervaringen spelen allemaal een rol. Verder moet je het zo bekijken; je leert een goede baan beter waarderen als je slechte ervaringen hebt gehad. En je weet op welke slechte tekens je moet letten.quote:Op maandag 25 september 2006 23:30 schreef Vogue het volgende:
Ik heb een besluit genomen
Ik ga zo langzamerhand maar eens solliciteren
Vind ik wel een makkelijk antwoord, op een gegeven moment moet je ook voor jezelf durven opkomen.quote:Op zaterdag 16 december 2006 20:23 schreef draaijer het volgende:
Investeren in je toekomst is hard werken, maar het moet wel gezien worden. Hard werken, niet zeiken is de basis van je toekomstige succes
NEE. Als jij hard werkt en je doet heel goed werk. dan kan je ook eisen stellen. Voor wat hoort wat.quote:Op zaterdag 16 december 2006 20:26 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Vind ik wel een makkelijk antwoord, op een gegeven moment moet je ook voor jezelf durven opkomen.
Ik denk dat het een middenweg is tussen niet zeiken en werken, maar ook opkomen en je niet gek laten maken.
Jij hebt zeker nooit begrepen hoe 'onderhandelen' nou precies werkt, he?quote:Op zondag 17 december 2006 09:18 schreef draaijer het volgende:
NEE. Als jij hard werkt en je doet heel goed werk. dan kan je ook eisen stellen. Voor wat hoort wat.
De Familie ter Haar.quote:Op zaterdag 16 december 2006 20:06 schreef Wojworshebn het volgende:
Wie is die familie dan die de OAD runt?
Sorry dat ik dit beeld van je moet verstoren, maar ik heb de nodige jaren werkervaring bij verschillende bedrijven en zo zit het dus helemaal NIET. Van hard werken worden hoofdzakelijk mensen met een eigen bedrijf "rijk". In het gewone bedrijfsleven is dat zo simpel niet. De mensen die het meest tactisch te werk gaan en de juiste dingen op het juiste moment doen bij de juiste mensen bereiken het meest. Op zich is er niks mis met hard werken maar dat wordt al snel gewoon gevonden. Lekker makkelijk voor je werkgever, hard werken en niet piepen. Zo hebben ze je het liefst, maar verwacht niet dat daar enorme beloningen tegenover staanquote:Op zaterdag 16 december 2006 20:23 schreef draaijer het volgende:
Investeren in je toekomst is hard werken, maar het moet wel gezien worden. Hard werken, niet zeiken is de basis van je toekomstige succes
Fysiek gezien is het een zwaar beroep. Als je jong bent denk je daar niet over na maar op je 35e beginnen de kleine klachten meestal al te komen. Je zou met een kleine bijscholing ook een eigen transport bedrijf kunnen beginnen met een paar collega's. Er zijn overigens zat andere banen met normale werktijden die evenveel betalen!quote:Op zondag 17 december 2006 14:15 schreef Kaiba het volgende:
Tsja ik ben vrachtwagenchauffeur en werk me doordeweeks kapot voor een bruto uurloon van 10,80 per uur. Leek me vroeger een mooi vak maar de praktijk is wel anders! Tenminste je moet er maar van houden s,morgens om 567 uur vertrekken en s,avond om 789 uur weer terug te komen, bijna dagelijks in de file te staan en je kapotmoeten trappen om die 20 25 adressen eruit te krijgen en dan als je denk klaar te zijn door de planning gebeld te worden dat je nog ëven "kunt bijladen in een of andere stad 100 km verderop. Zou me graag om laten scholen , maar heb allen diploma,s voor het chauffeursvak![]()
Tuurlijk heb je gelijk, er is werk genoeg maar het geld ligt niet voor het oprapen. Daarvoor moet je vooral hard werken en een beetje geluk hebbenquote:Op zondag 17 december 2006 14:15 schreef Kaiba het volgende:
Tsja ik ben vrachtwagenchauffeur en werk me doordeweeks kapot voor een bruto uurloon van 10,80 per uur. Leek me vroeger een mooi vak maar de praktijk is wel anders! Tenminste je moet er maar van houden s,morgens om 567 uur vertrekken en s,avond om 789 uur weer terug te komen, bijna dagelijks in de file te staan en je kapotmoeten trappen om die 20 25 adressen eruit te krijgen en dan als je denk klaar te zijn door de planning gebeld te worden dat je nog ëven "kunt bijladen in een of andere stad 100 km verderop. Zou me graag om laten scholen , maar heb allen diploma,s voor het chauffeursvak![]()
Wat kan jij anders doen dan je collega's. Iets met customer experience misschien?quote:Op zondag 17 december 2006 19:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe kan je eigen onderscheiden als nationaal distributie chauffeur?
Nou, je krabbelt met je vingers in het stof wat op je vrachtwagen zit 'mijn eigen wagen hou ik wel schoon'quote:Op zondag 17 december 2006 19:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe kan je eigen onderscheiden als nationaal distributie chauffeur?
Een goed bedrijf met een goed imago stelt het verplicht dat de chauffeur zijn auto schoon houdtquote:Op zondag 17 december 2006 19:45 schreef gronk het volgende:
[..]
Nou, je krabbelt met je vingers in het stof wat op je vrachtwagen zit 'mijn eigen wagen hou ik wel schoon'.
In z'n eigen tijd, natuurlijk.quote:Op zondag 17 december 2006 19:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een goed bedrijf met een goed imago stelt het verplicht dat de chauffeur zijn auto schoon houdt
Nee hoorquote:
Nee.quote:Op zondag 17 december 2006 19:56 schreef Kaiba het volgende:
natuurlijk ligt het geld niet voor het oprapen... snap ik zelf ook wel , en van hard werken ben ik ook niet vies maar mag ik ook een sociaal leven er op na kunnen houden?
Nah, dat is echt belachelijk. ziektedagen van je ATV dagen aftrekkenquote:Op donderdag 21 december 2006 22:57 schreef Vogue het volgende:
Klopt K_man. In mijn contract staan 2 maanden opzegtermijnDus dat scheelt gelukkig. Er staat wel iets nieuws in nu. Als ik ziek wordt, wordt dat afgetrokken van mijn ATV dagen
![]()
Ach, zo lang werk ik er toch niet meer
in de CAO voor de reisbranche staat dat nietquote:Op vrijdag 22 december 2006 09:49 schreef Sjeen het volgende:
Het is overigens best standaard. Als je ziek bent, bouw je over die dagen geen ATV op... En daarnaast komt het heel vaak voor dat de eerste ziektedag of de eerste twee ziektedagen zgn. wachtdagen zijn, die niet betaald worden. Staat in heel veel CAO's...
eikelquote:Op vrijdag 22 december 2006 13:40 schreef gronk het volgende:
Zelfmedelijden he.Typisch vrouwentrekje.
Wat ik al zeg, eigenlijk wil je niet echt, als je een maand (!!!) vakantie belangrijker vind dan een andere baan, waarbij je als je slim bent tussen de banen in gewoon een langere vakantie regelt. Je had dus blijkbaar een hele maand waarin je ook een andere baan had kunnen vinden...quote:Op vrijdag 22 december 2006 13:50 schreef Vogue het volgende:
Ik heb 2 sollicitaties gehad. Toen was het oktober. Vervolgens een week of 3 knetterhard gewerkt op kantoor, en daarna een maand op vakantie. Daar kom ik net 3 dagen geleden van terug.
Ik heb dus geen tijd gehad om weer opnieuw een sollicitatieprocedure in te stappen.
Bij Bizz in Groningen zoeken ze nog iemand, is dat niets voor je?quote:Op vrijdag 22 december 2006 13:50 schreef Vogue het volgende:
Ik heb 2 sollicitaties gehad. Toen was het oktober. Vervolgens een week of 3 knetterhard gewerkt op kantoor, en daarna een maand op vakantie. Daar kom ik net 3 dagen geleden van terug.
Ik heb dus geen tijd gehad om weer opnieuw een sollicitatieprocedure in te stappen. Ja, ik wil hier weg. Alleen wil ik niet halsoverkop een andere baan aannemen maar een weloverwogen keuze maken. Straks in januari ben ik een paar dagen vrij. Die kan ik inplannen voor sollicitaties. Bovendien heb ik een paar beurzen waar ik misschien nog wat kan lobby'en. Het werk dat ik nu doe vind ik leuk dus ik hou het hier nog wel even uit. Ik zie mezelf hier geen 3 maanden meer zitten.
Tsja, en dat nieuwe contract. Mijn jaarcontract loopt op 31 december af en dat is de reden dat ik een nieuw contract heb gekregen. Wat ik al eerder zei, ik heb dat nog niet getekend. In het contract staan 2 maanden opzegtermijn, maarja, liever 2 maanden langer hier werken dan het contract niet tekenen en ineens per 31 december weg zijn zonder ander werk.
Dit topic heeft mij geholpen in het nemen van de beslissing hier weg te willen en het heeft mij laten inzien dat deze situatie niet normaal is, ook niet binnen de reiswereld, waar het zowiezo al minder goed geregeld is dan de meeste andere sectoren. En ja, ik wil dus nog steeds weg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |