abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44434631
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:46 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Jeetje wat verdien jij slecht zeg, zoveel uur werken , 27 én een HBO opleiding en dan 1750 bruto
Ik zou serieus eens met je baas onderhandelen over meer salaris of je overuren gewoon uitbetaald krijgen. Ik ben zelf 25, heb geen afgeronde HBO opleiding, wel 6 jaar werkervaring en verdien 1600 bruto. En werk 40 uur per week (werk eigenlijk nooit over, is ook niet echt nodig met een functie als helpdeskmedewerker wat ik momenteel doe, hoogstens een paar minuten)

Ik zou eens over salarisverhoging babbelen als ik jou was aangezien je het werk blijkbaar leuk vindt.
1750 bruto is niet normaal idd

Ik ben 18 en werk 30-35 uur per week. Bij 120 uur in de maand (30 uur per week dus) krijg ik 1500 bruto. Komt neer op een 12,50 in het uur bruto. Ok, ik heb geen contract en toeslagen ed, maar wel elke dag werk, af en toe eens een dag niet. Maak elke week minstens 30 uur, zonder opleiding. Waarom verdien je met een hbo opleiding in godsnaam zo weinig

Edit:
Ok, ik verdien dan misschien extreem veel (het werk zelf is niks, maar de gezelligheid tussen de collega's is top, dus heb er totaal geen hekel aan), maar als ik jouw loon ernaast hou lijkt het me wel dat je veel te weinig verdient..
Signature
pi_44456359
Heel interessant verhaal. Ben benieuwd of TS nu gaat beginnen bij die nieuwe baan?

Je werkt om te leven, je leeft niet om te werken.

Tevens een achterbakse TVP
bla
blabla
blablabla
blablablabla
pi_44469515
quote:
Op donderdag 14 december 2006 12:30 schreef pietjepuk123 het volgende:
Joh, nog ff wachten. Als overste Jan zijn zin krijg kun je straks met een gerust hard je baan opzeggen en dan krijg je aan uitkeringen en toeslagen/subsidies meer geld netto dan dat je nu krijgt !
Kun je mooi in je vrije uurtjes een leuke hobby er bij doen of leren :-)
Mijn naam! Wat doe je!
I think I'm a banana tree
pi_44472135
quote:
Op maandag 25 september 2006 23:30 schreef Vogue het volgende:
Ik heb een besluit genomen
Ik ga zo langzamerhand maar eens solliciteren

Bleegh, waarom hebben zo veel mensen geluk dat ze gelijk bij de goede werkgever terechtkomen? Ik denk dat mijn inzicht in dat soort zaken niet afdoende is.
Wees gerust, ik zit inmiddels bij mijn 6e werkgever in bijna 10 jaar tijd en eindelijk ben ik bij de "juiste" werkgever beland. De branche, marktontwikkelingen en je ervaringen spelen allemaal een rol. Verder moet je het zo bekijken; je leert een goede baan beter waarderen als je slechte ervaringen hebt gehad. En je weet op welke slechte tekens je moet letten.
pi_44489894
Wie is die familie dan die de OAD runt?
pi_44490416
Investeren in je toekomst is hard werken, maar het moet wel gezien worden. Hard werken, niet zeiken is de basis van je toekomstige succes
pi_44490508
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 20:23 schreef draaijer het volgende:
Investeren in je toekomst is hard werken, maar het moet wel gezien worden. Hard werken, niet zeiken is de basis van je toekomstige succes
Vind ik wel een makkelijk antwoord, op een gegeven moment moet je ook voor jezelf durven opkomen.

Ik denk dat het een middenweg is tussen niet zeiken en werken, maar ook opkomen en je niet gek laten maken.
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_44500816
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 20:26 schreef DaDude1987 het volgende:

[..]

Vind ik wel een makkelijk antwoord, op een gegeven moment moet je ook voor jezelf durven opkomen.

Ik denk dat het een middenweg is tussen niet zeiken en werken, maar ook opkomen en je niet gek laten maken.
NEE. Als jij hard werkt en je doet heel goed werk. dan kan je ook eisen stellen. Voor wat hoort wat.
  zondag 17 december 2006 @ 11:33:59 #209
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44501994
quote:
Op zondag 17 december 2006 09:18 schreef draaijer het volgende:

NEE. Als jij hard werkt en je doet heel goed werk. dan kan je ook eisen stellen. Voor wat hoort wat.
Jij hebt zeker nooit begrepen hoe 'onderhandelen' nou precies werkt, he?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_44503926
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 20:06 schreef Wojworshebn het volgende:
Wie is die familie dan die de OAD runt?
De Familie ter Haar.
pi_44505029
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 20:23 schreef draaijer het volgende:
Sorry dat ik dit beeld van je moet verstoren, maar ik heb de nodige jaren werkervaring bij verschillende bedrijven en zo zit het dus helemaal NIET. Van hard werken worden hoofdzakelijk mensen met een eigen bedrijf "rijk". In het gewone bedrijfsleven is dat zo simpel niet. De mensen die het meest tactisch te werk gaan en de juiste dingen op het juiste moment doen bij de juiste mensen bereiken het meest. Op zich is er niks mis met hard werken maar dat wordt al snel gewoon gevonden. Lekker makkelijk voor je werkgever, hard werken en niet piepen. Zo hebben ze je het liefst, maar verwacht niet dat daar enorme beloningen tegenover staan
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_44506512
Tsja ik ben vrachtwagenchauffeur en werk me doordeweeks kapot voor een bruto uurloon van 10,80 per uur. Leek me vroeger een mooi vak maar de praktijk is wel anders! Tenminste je moet er maar van houden s,morgens om 567 uur vertrekken en s,avond om 789 uur weer terug te komen, bijna dagelijks in de file te staan en je kapotmoeten trappen om die 20 25 adressen eruit te krijgen en dan als je denk klaar te zijn door de planning gebeld te worden dat je nog ëven "kunt bijladen in een of andere stad 100 km verderop. Zou me graag om laten scholen , maar heb allen diploma,s voor het chauffeursvak
pi_44507149
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:15 schreef Kaiba het volgende:
Tsja ik ben vrachtwagenchauffeur en werk me doordeweeks kapot voor een bruto uurloon van 10,80 per uur. Leek me vroeger een mooi vak maar de praktijk is wel anders! Tenminste je moet er maar van houden s,morgens om 567 uur vertrekken en s,avond om 789 uur weer terug te komen, bijna dagelijks in de file te staan en je kapotmoeten trappen om die 20 25 adressen eruit te krijgen en dan als je denk klaar te zijn door de planning gebeld te worden dat je nog ëven "kunt bijladen in een of andere stad 100 km verderop. Zou me graag om laten scholen , maar heb allen diploma,s voor het chauffeursvak
Fysiek gezien is het een zwaar beroep. Als je jong bent denk je daar niet over na maar op je 35e beginnen de kleine klachten meestal al te komen. Je zou met een kleine bijscholing ook een eigen transport bedrijf kunnen beginnen met een paar collega's. Er zijn overigens zat andere banen met normale werktijden die evenveel betalen!
  zondag 17 december 2006 @ 15:52:09 #214
159768 Katey
Snap out of it!
pi_44509553
TVP'tje .. ben wel benieuwd hoe dit verhaal afloopt.
Manny: Do you think I should wash my beard?
Bernard: I think you should wash it, yeah. Then shave it off, nail it to a frisbee, and fling it over a rainbow.
pi_44511964
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:15 schreef Kaiba het volgende:
Tuurlijk heb je gelijk, er is werk genoeg maar het geld ligt niet voor het oprapen. Daarvoor moet je vooral hard werken en een beetje geluk hebben
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44515988
Gewoon niet zeiken en werken voor je geld.. Zorg dat je onderscheidend bent en ga NETWERKEN intern!!
pi_44516040
Hoe kan je eigen onderscheiden als nationaal distributie chauffeur?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44516133
quote:
Op zondag 17 december 2006 19:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat kan jij anders doen dan je collega's. Iets met customer experience misschien?
  zondag 17 december 2006 @ 19:45:26 #219
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44516180
quote:
Op zondag 17 december 2006 19:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nou, je krabbelt met je vingers in het stof wat op je vrachtwagen zit 'mijn eigen wagen hou ik wel schoon' .
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_44516208
Iedereen van het distributiecentrum een hand geven tijdens het laden of lossen?
pi_44516251
quote:
Op zondag 17 december 2006 19:45 schreef gronk het volgende:

[..]

Nou, je krabbelt met je vingers in het stof wat op je vrachtwagen zit 'mijn eigen wagen hou ik wel schoon' .
Een goed bedrijf met een goed imago stelt het verplicht dat de chauffeur zijn auto schoon houdt
  zondag 17 december 2006 @ 19:49:18 #222
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44516311
quote:
Op zondag 17 december 2006 19:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een goed bedrijf met een goed imago stelt het verplicht dat de chauffeur zijn auto schoon houdt
In z'n eigen tijd, natuurlijk.
pi_44516605
natuurlijk ligt het geld niet voor het oprapen... snap ik zelf ook wel , en van hard werken ben ik ook niet vies maar mag ik ook een sociaal leven er op na kunnen houden?
pi_44516688
quote:
Op zondag 17 december 2006 19:49 schreef gronk het volgende:

[..]

In z'n eigen tijd, natuurlijk.
Nee hoor
  zondag 17 december 2006 @ 20:03:19 #225
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44516892
quote:
Op zondag 17 december 2006 19:56 schreef Kaiba het volgende:
natuurlijk ligt het geld niet voor het oprapen... snap ik zelf ook wel , en van hard werken ben ik ook niet vies maar mag ik ook een sociaal leven er op na kunnen houden?
Nee.

kom nou zeg, de gemiddelde rechtse huilie heeft geen leven, dus het is niet meer dan fair dat andere mensen ook geen sociaal leven mogen hebben
pi_44609509
Ik ben weer terug van vakantie! Het was heerlijk, hoewel véél regen.

Een update, ok.... Ik had destijds op 2 vacatures gereageerd en was bij beide uitgenodigd. Op mijn huidige werk weten ze dat inmiddels wel. Maar er wordt over gezwegen. Vacature 1 was eigenlijk zo goed als rond, maar het bleek dat ze me maar net wat meer konden betalen dan dat ik nu verdien, 1900 euro. En sorry, daar doe ik het dus echt niet (meer) voor. Die was dus van de baan.

Vacature 2 was een erg pittige functie, op zich erg leuk, maar al tijdens het 1e sollicitatiegesprek kwam naar voren dat ik 65% van de tijd in Spanje moest gaan zitten. Ik ben graag in het buitenland, maar 65% van mijn tijd in Spanje vind ik wat veel van het goede. Uiteindelijk na het 1e gesprek laten weten dat ik niet verder ga met de procedure.

Op mijn werk is het nu rustiger. Ik werk nu nog even 40 uur per week, maar ik weet dat het binnenkort weer veel meer gaat worden, en ik moet vanaf januari ook weer een aantal weken naar het buitenland waardoor er in het weekend gewerkt gaat worden. Ik ben nog steeds op zoek naar wat anders, maar doe het rustig aan. Om mijn contract hoef ik me geen zorgen te maken, vandaag vond ik mijn nieuwe jaarcontract op mijn bureau, ik hoef het alleen maar te ondertekenen. Voorlopig doe ik dat even nog niet, omdat ik nog een klein projectje heb lopen bij een ander bedrijf. Ik kijk om me heen, en als ik wat anders vind, dan ben ik weg, en ook dat weten ze bij mijn huidige werkgever wel. Rustig aan dus
pi_44609676
Naar welk buitenland ga je?
pi_44611311
Kun je dr niet 1000euro bijkrijgen?
pi_44621096
Let je er bij je nieuwe jaarcontract dan wel op dat je tussentijds kunt opzeggen? Anders is het écht een jaarcontract.
pi_44643287
Klopt K_man. In mijn contract staan 2 maanden opzegtermijn Dus dat scheelt gelukkig. Er staat wel iets nieuws in nu. Als ik ziek wordt, wordt dat afgetrokken van mijn ATV dagen
Ach, zo lang werk ik er toch niet meer
pi_44648422
Lijkt me dat dat laatste niet mag
pi_44649654
quote:
Op donderdag 21 december 2006 22:57 schreef Vogue het volgende:
Klopt K_man. In mijn contract staan 2 maanden opzegtermijn Dus dat scheelt gelukkig. Er staat wel iets nieuws in nu. Als ik ziek wordt, wordt dat afgetrokken van mijn ATV dagen
Ach, zo lang werk ik er toch niet meer
Nah, dat is echt belachelijk. ziektedagen van je ATV dagen aftrekken
  Licht Ontvlambaar vrijdag 22 december 2006 @ 09:49:11 #233
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44651136
Het is overigens best standaard. Als je ziek bent, bouw je over die dagen geen ATV op... En daarnaast komt het heel vaak voor dat de eerste ziektedag of de eerste twee ziektedagen zgn. wachtdagen zijn, die niet betaald worden. Staat in heel veel CAO's...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_44651240
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 09:49 schreef Sjeen het volgende:
Het is overigens best standaard. Als je ziek bent, bouw je over die dagen geen ATV op... En daarnaast komt het heel vaak voor dat de eerste ziektedag of de eerste twee ziektedagen zgn. wachtdagen zijn, die niet betaald worden. Staat in heel veel CAO's...
in de CAO voor de reisbranche staat dat niet
pi_44652452
wij hebben helemaal geen cao maar dit soort flauwekul doen ze gelukkig niet aan.
als je ziek bent krijg je gewoon 100% doorbetaald.
hoewel wij ook mindere kanten kennen in onze branche.
lange dagen,onbetaald overwerk,zeeer onregelmatig.
maar wel een heeel goed salaris met alle vrijheden en mogelijkheden
pi_44653766
Ik maak me er eigenlijk helemaal niet meer druk om Ik denk er het mijne van en dat weten ze wel hier. Ik denk ook niet dat ze er raar van opkijken als ik ontslag neem, hoewel ik nog steeds mijn werk met veel plezier doe. Als ik iets uitdagends heb gevonden dat leuk betaalt en waar ik mogelijkheden heb, dan ben ik hier weg. Binnenkort nog een aantal beurzen waar ook weer gelobby'd kan worden.
pi_44654627
Volgens mij doe je het helemaal niet meer met plezier.... anders open je niet zo'n topic.
I think I'm a banana tree
pi_44655733
Eind september heb je dit topic geopend en je was er al snel uit dat je wat anders zocht. Nu is het eind December en je hebt nog steeds dezelfde baan met zelfs een nieuw (tijdelijk) contract.

De economie draait momenteel op een piek dus het is niet overdreven om te zeggen dat de banen voor het oprapen liggen. Waarom ga je dan nog dat jaarcontract aan terwijl je met jouw opleiding zat andere kansen moet hebben. Wil je eigenlijk wel weg?
  vrijdag 22 december 2006 @ 13:40:31 #239
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44656736
Zelfmedelijden he. Typisch vrouwentrekje.
pi_44657042
Ik heb 2 sollicitaties gehad. Toen was het oktober. Vervolgens een week of 3 knetterhard gewerkt op kantoor, en daarna een maand op vakantie. Daar kom ik net 3 dagen geleden van terug.

Ik heb dus geen tijd gehad om weer opnieuw een sollicitatieprocedure in te stappen. Ja, ik wil hier weg. Alleen wil ik niet halsoverkop een andere baan aannemen maar een weloverwogen keuze maken. Straks in januari ben ik een paar dagen vrij. Die kan ik inplannen voor sollicitaties. Bovendien heb ik een paar beurzen waar ik misschien nog wat kan lobby'en. Het werk dat ik nu doe vind ik leuk dus ik hou het hier nog wel even uit. Ik zie mezelf hier geen 3 maanden meer zitten.

Tsja, en dat nieuwe contract. Mijn jaarcontract loopt op 31 december af en dat is de reden dat ik een nieuw contract heb gekregen. Wat ik al eerder zei, ik heb dat nog niet getekend. In het contract staan 2 maanden opzegtermijn, maarja, liever 2 maanden langer hier werken dan het contract niet tekenen en ineens per 31 december weg zijn zonder ander werk.

Dit topic heeft mij geholpen in het nemen van de beslissing hier weg te willen en het heeft mij laten inzien dat deze situatie niet normaal is, ook niet binnen de reiswereld, waar het zowiezo al minder goed geregeld is dan de meeste andere sectoren. En ja, ik wil dus nog steeds weg
pi_44657083
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 13:40 schreef gronk het volgende:
Zelfmedelijden he. Typisch vrouwentrekje.
eikel
pi_44659767
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 13:50 schreef Vogue het volgende:
Ik heb 2 sollicitaties gehad. Toen was het oktober. Vervolgens een week of 3 knetterhard gewerkt op kantoor, en daarna een maand op vakantie. Daar kom ik net 3 dagen geleden van terug.

Ik heb dus geen tijd gehad om weer opnieuw een sollicitatieprocedure in te stappen.
Wat ik al zeg, eigenlijk wil je niet echt, als je een maand (!!!) vakantie belangrijker vind dan een andere baan, waarbij je als je slim bent tussen de banen in gewoon een langere vakantie regelt. Je had dus blijkbaar een hele maand waarin je ook een andere baan had kunnen vinden...

Bovendien is de markt dermate goed te noemen dat je heus wel t risico kunt nemen om even geen baan te hebben. Dan stap je naar t uitzendbureau en heb je waarschijnlijk een andere tijdelijke baan waar je bijna 100% zeker nog meer verdient dan dit luizensalaris. De keus lijkt mij zo makkelijk. Maar dan moet je wel beslissingen durven te nemen. Maar ja, de keus is uiteindelijk altijd aan jezelf.
pi_44660050
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 13:50 schreef Vogue het volgende:

Ik heb dus geen tijd gehad om weer opnieuw een sollicitatieprocedure in te stappen. Ja, ik wil hier weg. Alleen wil ik niet halsoverkop een andere baan aannemen maar een weloverwogen keuze maken. Straks in januari ben ik een paar dagen vrij. Die kan ik inplannen voor sollicitaties. Bovendien heb ik een paar beurzen waar ik misschien nog wat kan lobby'en. Het werk dat ik nu doe vind ik leuk dus ik hou het hier nog wel even uit. Ik zie mezelf hier geen 3 maanden meer zitten.

Tsja, en dat nieuwe contract. Mijn jaarcontract loopt op 31 december af en dat is de reden dat ik een nieuw contract heb gekregen. Wat ik al eerder zei, ik heb dat nog niet getekend. In het contract staan 2 maanden opzegtermijn, maarja, liever 2 maanden langer hier werken dan het contract niet tekenen en ineens per 31 december weg zijn zonder ander werk.

Dit topic heeft mij geholpen in het nemen van de beslissing hier weg te willen en het heeft mij laten inzien dat deze situatie niet normaal is, ook niet binnen de reiswereld, waar het zowiezo al minder goed geregeld is dan de meeste andere sectoren. En ja, ik wil dus nog steeds weg
Bij Bizz in Groningen zoeken ze nog iemand, is dat niets voor je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')