1750 bruto is niet normaal iddquote:Op donderdag 14 december 2006 11:46 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Jeetje wat verdien jij slecht zeg, zoveel uur werken , 27 én een HBO opleiding en dan 1750 bruto![]()
Ik zou serieus eens met je baas onderhandelen over meer salaris of je overuren gewoon uitbetaald krijgen. Ik ben zelf 25, heb geen afgeronde HBO opleiding, wel 6 jaar werkervaring en verdien 1600 bruto. En werk 40 uur per week (werk eigenlijk nooit over, is ook niet echt nodig met een functie als helpdeskmedewerker wat ik momenteel doe, hoogstens een paar minuten)
Ik zou eens over salarisverhoging babbelen als ik jou was aangezien je het werk blijkbaar leuk vindt.
Mijn naam! Wat doe je!quote:Op donderdag 14 december 2006 12:30 schreef pietjepuk123 het volgende:
Joh, nog ff wachten. Als overste Jan zijn zin krijg kun je straks met een gerust hard je baan opzeggen en dan krijg je aan uitkeringen en toeslagen/subsidies meer geld netto dan dat je nu krijgt !
Kun je mooi in je vrije uurtjes een leuke hobby er bij doen of leren :-)
Wees gerust, ik zit inmiddels bij mijn 6e werkgever in bijna 10 jaar tijd en eindelijk ben ik bij de "juiste" werkgever beland. De branche, marktontwikkelingen en je ervaringen spelen allemaal een rol. Verder moet je het zo bekijken; je leert een goede baan beter waarderen als je slechte ervaringen hebt gehad. En je weet op welke slechte tekens je moet letten.quote:Op maandag 25 september 2006 23:30 schreef Vogue het volgende:
Ik heb een besluit genomen
Ik ga zo langzamerhand maar eens solliciteren
Bleegh, waarom hebben zo veel mensen geluk dat ze gelijk bij de goede werkgever terechtkomen? Ik denk dat mijn inzicht in dat soort zaken niet afdoende is.
Vind ik wel een makkelijk antwoord, op een gegeven moment moet je ook voor jezelf durven opkomen.quote:Op zaterdag 16 december 2006 20:23 schreef draaijer het volgende:
Investeren in je toekomst is hard werken, maar het moet wel gezien worden. Hard werken, niet zeiken is de basis van je toekomstige succes
NEE. Als jij hard werkt en je doet heel goed werk. dan kan je ook eisen stellen. Voor wat hoort wat.quote:Op zaterdag 16 december 2006 20:26 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Vind ik wel een makkelijk antwoord, op een gegeven moment moet je ook voor jezelf durven opkomen.
Ik denk dat het een middenweg is tussen niet zeiken en werken, maar ook opkomen en je niet gek laten maken.
Jij hebt zeker nooit begrepen hoe 'onderhandelen' nou precies werkt, he?quote:Op zondag 17 december 2006 09:18 schreef draaijer het volgende:
NEE. Als jij hard werkt en je doet heel goed werk. dan kan je ook eisen stellen. Voor wat hoort wat.
De Familie ter Haar.quote:Op zaterdag 16 december 2006 20:06 schreef Wojworshebn het volgende:
Wie is die familie dan die de OAD runt?
Sorry dat ik dit beeld van je moet verstoren, maar ik heb de nodige jaren werkervaring bij verschillende bedrijven en zo zit het dus helemaal NIET. Van hard werken worden hoofdzakelijk mensen met een eigen bedrijf "rijk". In het gewone bedrijfsleven is dat zo simpel niet. De mensen die het meest tactisch te werk gaan en de juiste dingen op het juiste moment doen bij de juiste mensen bereiken het meest. Op zich is er niks mis met hard werken maar dat wordt al snel gewoon gevonden. Lekker makkelijk voor je werkgever, hard werken en niet piepen. Zo hebben ze je het liefst, maar verwacht niet dat daar enorme beloningen tegenover staanquote:Op zaterdag 16 december 2006 20:23 schreef draaijer het volgende:
Investeren in je toekomst is hard werken, maar het moet wel gezien worden. Hard werken, niet zeiken is de basis van je toekomstige succes
Fysiek gezien is het een zwaar beroep. Als je jong bent denk je daar niet over na maar op je 35e beginnen de kleine klachten meestal al te komen. Je zou met een kleine bijscholing ook een eigen transport bedrijf kunnen beginnen met een paar collega's. Er zijn overigens zat andere banen met normale werktijden die evenveel betalen!quote:Op zondag 17 december 2006 14:15 schreef Kaiba het volgende:
Tsja ik ben vrachtwagenchauffeur en werk me doordeweeks kapot voor een bruto uurloon van 10,80 per uur. Leek me vroeger een mooi vak maar de praktijk is wel anders! Tenminste je moet er maar van houden s,morgens om 567 uur vertrekken en s,avond om 789 uur weer terug te komen, bijna dagelijks in de file te staan en je kapotmoeten trappen om die 20 25 adressen eruit te krijgen en dan als je denk klaar te zijn door de planning gebeld te worden dat je nog ëven "kunt bijladen in een of andere stad 100 km verderop. Zou me graag om laten scholen , maar heb allen diploma,s voor het chauffeursvak![]()
Tuurlijk heb je gelijk, er is werk genoeg maar het geld ligt niet voor het oprapen. Daarvoor moet je vooral hard werken en een beetje geluk hebbenquote:Op zondag 17 december 2006 14:15 schreef Kaiba het volgende:
Tsja ik ben vrachtwagenchauffeur en werk me doordeweeks kapot voor een bruto uurloon van 10,80 per uur. Leek me vroeger een mooi vak maar de praktijk is wel anders! Tenminste je moet er maar van houden s,morgens om 567 uur vertrekken en s,avond om 789 uur weer terug te komen, bijna dagelijks in de file te staan en je kapotmoeten trappen om die 20 25 adressen eruit te krijgen en dan als je denk klaar te zijn door de planning gebeld te worden dat je nog ëven "kunt bijladen in een of andere stad 100 km verderop. Zou me graag om laten scholen , maar heb allen diploma,s voor het chauffeursvak![]()
Wat kan jij anders doen dan je collega's. Iets met customer experience misschien?quote:Op zondag 17 december 2006 19:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe kan je eigen onderscheiden als nationaal distributie chauffeur?
Nou, je krabbelt met je vingers in het stof wat op je vrachtwagen zit 'mijn eigen wagen hou ik wel schoon'quote:Op zondag 17 december 2006 19:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe kan je eigen onderscheiden als nationaal distributie chauffeur?
Een goed bedrijf met een goed imago stelt het verplicht dat de chauffeur zijn auto schoon houdtquote:Op zondag 17 december 2006 19:45 schreef gronk het volgende:
[..]
Nou, je krabbelt met je vingers in het stof wat op je vrachtwagen zit 'mijn eigen wagen hou ik wel schoon'.
In z'n eigen tijd, natuurlijk.quote:Op zondag 17 december 2006 19:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een goed bedrijf met een goed imago stelt het verplicht dat de chauffeur zijn auto schoon houdt
Nee hoorquote:
Nee.quote:Op zondag 17 december 2006 19:56 schreef Kaiba het volgende:
natuurlijk ligt het geld niet voor het oprapen... snap ik zelf ook wel , en van hard werken ben ik ook niet vies maar mag ik ook een sociaal leven er op na kunnen houden?
Nah, dat is echt belachelijk. ziektedagen van je ATV dagen aftrekkenquote:Op donderdag 21 december 2006 22:57 schreef Vogue het volgende:
Klopt K_man. In mijn contract staan 2 maanden opzegtermijnDus dat scheelt gelukkig. Er staat wel iets nieuws in nu. Als ik ziek wordt, wordt dat afgetrokken van mijn ATV dagen
![]()
Ach, zo lang werk ik er toch niet meer
in de CAO voor de reisbranche staat dat nietquote:Op vrijdag 22 december 2006 09:49 schreef Sjeen het volgende:
Het is overigens best standaard. Als je ziek bent, bouw je over die dagen geen ATV op... En daarnaast komt het heel vaak voor dat de eerste ziektedag of de eerste twee ziektedagen zgn. wachtdagen zijn, die niet betaald worden. Staat in heel veel CAO's...
eikelquote:Op vrijdag 22 december 2006 13:40 schreef gronk het volgende:
Zelfmedelijden he.Typisch vrouwentrekje.
Wat ik al zeg, eigenlijk wil je niet echt, als je een maand (!!!) vakantie belangrijker vind dan een andere baan, waarbij je als je slim bent tussen de banen in gewoon een langere vakantie regelt. Je had dus blijkbaar een hele maand waarin je ook een andere baan had kunnen vinden...quote:Op vrijdag 22 december 2006 13:50 schreef Vogue het volgende:
Ik heb 2 sollicitaties gehad. Toen was het oktober. Vervolgens een week of 3 knetterhard gewerkt op kantoor, en daarna een maand op vakantie. Daar kom ik net 3 dagen geleden van terug.
Ik heb dus geen tijd gehad om weer opnieuw een sollicitatieprocedure in te stappen.
Bij Bizz in Groningen zoeken ze nog iemand, is dat niets voor je?quote:Op vrijdag 22 december 2006 13:50 schreef Vogue het volgende:
Ik heb 2 sollicitaties gehad. Toen was het oktober. Vervolgens een week of 3 knetterhard gewerkt op kantoor, en daarna een maand op vakantie. Daar kom ik net 3 dagen geleden van terug.
Ik heb dus geen tijd gehad om weer opnieuw een sollicitatieprocedure in te stappen. Ja, ik wil hier weg. Alleen wil ik niet halsoverkop een andere baan aannemen maar een weloverwogen keuze maken. Straks in januari ben ik een paar dagen vrij. Die kan ik inplannen voor sollicitaties. Bovendien heb ik een paar beurzen waar ik misschien nog wat kan lobby'en. Het werk dat ik nu doe vind ik leuk dus ik hou het hier nog wel even uit. Ik zie mezelf hier geen 3 maanden meer zitten.
Tsja, en dat nieuwe contract. Mijn jaarcontract loopt op 31 december af en dat is de reden dat ik een nieuw contract heb gekregen. Wat ik al eerder zei, ik heb dat nog niet getekend. In het contract staan 2 maanden opzegtermijn, maarja, liever 2 maanden langer hier werken dan het contract niet tekenen en ineens per 31 december weg zijn zonder ander werk.
Dit topic heeft mij geholpen in het nemen van de beslissing hier weg te willen en het heeft mij laten inzien dat deze situatie niet normaal is, ook niet binnen de reiswereld, waar het zowiezo al minder goed geregeld is dan de meeste andere sectoren. En ja, ik wil dus nog steeds weg
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |